Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Kuipie schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:08:
Vandaag in Tilburg geweest voor het ophalen van mijn MY. Helaas zat er kleine transportschade aan de wielkast maar wordt nog opgelost. Het was een feestje om weer naar het noorden te rijden (200km).

Onderweg SC geprobeerd en in het scherm zag ik dat het bedrag opliep maar eenmaal ontkoppeld stond het bedrag weer op 0. Nu zie ik in de app (menu rechtsboven, dan opladen) ook een plaatje met gratis supercharging tot volgend jaar.
Ok, jij ziet het dus toch in de app. Hmm zal toch maar een mailtje naar Tesla sturen…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 23:27
Khayma schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:16:
Weet iemand hoe lang de goedkeuring bij Findio duurt voor FL? Ze hebben mij (nog) niet om stukken gevraagd. Gaat om een gezonde BV dus daar maak ik mij niet druk om. Auto staat namelijk al klaar in Groningen.
Voor mij exact 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:54
MSmunt schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 09:04:
@CoNNaiZ ja die had ik gelezen, ik ben echter vooral benieuwd naar de ervaringen van anderen in hoeverre je zo een uitgebreide checklist hoeft na te lopen.

@Jasper ik heb screenshots gemaakt van de lijst.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deze checklist is een halve dag werk, is er een top10 van controles welke jullie zouden uitvoeren als je een lease Tesla model Y zou mogen ophalen deze week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:30
Ik vraag me sowieso af of iedereen een waslijst afwerkt bij het ophalen, of gewoon een normale inspectie om te kijken of hij op het eerste gezicht geen beschadigingen heeft.
Ik vermoed dat een deel ook ingegeven is op de historie, toen ze in bulk werden afgeleverd in de haven.

[ Voor 23% gewijzigd door gjcvro op 12-11-2024 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
De datum in de app van de bestelde MY LR RWD zwart, zwart, 19" verzet naar 24-11/10-12 (was 10-11/17-12)
Nog geen VIN. Hopelijk blijft het gewoon 2024...

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
@4of9 welke datum is de bestelling bij Tesla geplaatst?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhelios
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 11:54
4of9 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:49:
De datum in de app van de bestelde MY LR RWD zwart, zwart, 19" verzet naar 24-11/10-12 (was 10-11/17-12)
Same here maar dan blauw, 17 okt. besteld. Zojuist nog bevestiging gekregen dat de Supercharge actie ook voor nog te leveren bestellingen geldig is en in geheel EU te gebruiken is. Begreep ook dat Tesla er alles aan zal doen dat de auto in 2024 afgeleverd zal worden, ga er dan ook van uit dat wij hem dit jaar nog krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telsa_VIN
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 06-12-2024
Telsa Model Y LR Black met trekhaak besteld op 9-8-2024. (via LM)
Ik heb gelijk login gegeven gekregen voor de tesla app en de verwachte leverdatum was eerst 15 november - 15 januari dit veranderd naar 15 nov naar 30 december. Dit is nu sinds vorige week aangepast naar 15 nov - 30 nov.

Ik heb tevens nog geen VIN of kenteken ontvangen.

Ik lees hier op het forum dat veel mensen hebben gebeld, maar met welk nummer van Tesla hebben jullie gebeld?

[ Voor 6% gewijzigd door Telsa_VIN op 12-11-2024 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooieMario
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-09 11:22
stormfly schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:06:
[...]

Deze checklist is een halve dag werk, is er een top10 van controles welke jullie zouden uitvoeren als je een lease Tesla model Y zou mogen ophalen deze week?
‘Ze’ staat op je te wachten en je hebt/krijgt alle tijd om haar te aanschouwen en kennis te maken. Er zijn medewerkers stand by voor vragen, maar je mag je ding in alle rust doen.
Veel van de issues van weleer zijn allang door Tesla opgelost, en het leeuwendeel rijdt met een fijne probleemloze auto weg.
Gewoon genieten, beetje kritisch zijn, en dan komt het wel goed…. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditani360
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 22:20
hier gewijzigd van 21nov - 31dec naar 29nov-31dec....besteldatum 25-10 (omdat LM een week later pas de restrictie er af haalde).

ik verwacht wat dat betreft eigenlijk begin december op dit moment

Genieten & genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhelios
Telsa_VIN schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:22:
Ik lees hier op het forum dat veel mensen hebben gebeld, maar met welk nummer van Tesla hebben jullie gebeld?
Algemeen nr.:

0137998814

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Telsa_VIN
Bedankt! Ik heb zojuist met een delivery medewerker gesproken en deze geven aan dat ze geen auto's meer op voorraad hebben(van dit model en specs). Ze hebben voor de Model Y LR RWD de productie opgeschroefd in Duitsland en de datum in de Tesla app kan ik vanuit gaan dat deze 15nov - 30nov geleverd wordt.

Reden waarom er nog geen VIN is, omdat de auto nog niet van de productie band af is gelopen :).

We wachten af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 22:54
MooieMario schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:45:
[...]

‘Ze’ staat op je te wachten en je hebt/krijgt alle tijd om haar te aanschouwen en kennis te maken. Er zijn medewerkers stand by voor vragen, maar je mag je ding in alle rust doen.
Veel van de issues van weleer zijn allang door Tesla opgelost, en het leeuwendeel rijdt met een fijne probleemloze auto weg.
Gewoon genieten, beetje kritisch zijn, en dan komt het wel goed…. 😅
Met mijn M3 2019 heb ik toen aan de binnenzijde gemist dat er een uitvul plakkertje miste onder het dashboard aan de voorzijde. Ik vermoed dat eronder een schroef zit, wat je normaal zou afplakken zodat het een strakke lijn is, nu deukt hij in ten grootte van 1 euro. Ik kijk gewoon nuchter naar de lak en eventuele transportschades, komt goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4of9
  • Laatst online: 13-12-2024
SirLenncelot schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:09:
@4of9 welke datum is de bestelling bij Tesla geplaatst?
21 oktober is hij besteld door de LM en ook die dag bevestiging gekregen van Tesla.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xeor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 11:49
Xeor schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:27:
Ik meld me ook in dit topic.

Op 6 november heb ik een Model 3 RWD besteld bij leasemaatschappij Arval. Sinds gisteren is deze zichtbaar als vervangende auto voor mijn huidige auto in de Arval-app. Geschatte leverdatum Arval: tweede helft van november, maar waarschijnlijk wordt het december.
Inmiddels een account ontvangen van Tesla en een VIN-nummer is gekoppeld, maar er is nog geen kenteken gekoppeld in de app. Verwachte levering: 12 november - 23 november.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• van Overveld
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-12-2024
Vandaag opgehaald, zag er super netjes uit! Nu genieten en wennen haha. Veel plezier voor allen die nog geduldig afwachten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonina
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:45
In België - besteld op 9/11, MY op voorraad.
Levering volgens app 12 november - 18 november.

Via mail vandaag vanuit Tesla te horen gekregen dat het tussen 28/11 en 6/12 zou zijn dat we de wagen kunnen ophalen. Hopelijk lukt dit toch sneller. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-10 10:06
4of9 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:49:
Hier 25/11 - 10-12. Was eerder 25-11 tot 25-12. Huidige auto gaat 12-12 uit contract dus wordt mooi krap 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:06
Ik sta op het punt een Model Y Performance Quicksilver te bestellen (zelf kopen dus geen lease). Levering op de site staat november. Ik moet 5 december mijn Model 3 inleveren. Gaan we dit redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Om welke stukken vragen ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Appelstroop
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-06 20:53
29-9 een MY LR RWD black, black besteld.
Vandaag ineens een VIN en kenteken.
Leveringsdatum vervroeg naar 12-20nov

Wordt tijd, na 5 jaar M3 gereden te hebben ben ik de tijdelijke ICE spuugzat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:40
Sunri5e schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 19:14:
Ik sta op het punt een Model Y Performance Quicksilver te bestellen (zelf kopen dus geen lease). Levering op de site staat november. Ik moet 5 december mijn Model 3 inleveren. Gaan we dit redden?
Ja zeker. Er zijn 4 onderweg. 2x met wit interieur en 2x met zwart interieur.

https://www.tesla.com/nl_...geby=plh&zip=1068&range=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Sunri5e schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 19:19:
[...]

Om welke stukken vragen ze?
Niets bijzonders als je langer dan 3 jaar bestaat. :

UBO-verklaring
Digitaal getekende Financial Lease overeenkomst
Paspoort of ID-kaart (voor- en achterzijde) LET OP: geen rijbewijs
Kopie geldig rijbewijs (voor- en achterzijde)
Kopie bankpas zakelijke rekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telsa_VIN
J_Appelstroop schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 21:11:
29-9 een MY LR RWD black, black besteld.
Vandaag ineens een VIN en kenteken.
Leveringsdatum vervroeg naar 12-20nov

Wordt tijd, na 5 jaar M3 gereden te hebben ben ik de tijdelijke ICE spuugzat.
Wel bijzonder dat je dan eerder dan ik ben aangezien die van mij al 09-08-2024 is besteld.
Ik heb nog niks mogen ontvangen heb je ook bij LM besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edwardmp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-09 13:08
stormfly schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:06:
[...]

Ik heb een dergelijke lijst helemaal gedaan in een uur, maar als je echt wilt beperken; focus op het exterieur daar is de kans veel groter dat er nog iets van transport schade op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:45
Telsa_VIN schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:41:
[...]

Wel bijzonder dat je dan eerder dan ik ben aangezien die van mij al 09-08-2024 is besteld.
Wat staat er in de Tesla app. voor leverdatum?
(En zoals vaker gezegd, heb je geen afleverrestrictie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Appelstroop
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-06 20:53
Telsa_VIN schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:41:
[...]

Via Alphabet besteld, enige verschil is de trekhaak (die monteer ik later zodat hij buiten de bijtelling valt).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Janschelstraete
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-05 14:48
Ik zie dat er zo goed als niets gepost wordt over Model S. Daarom hieronder mijn bestelproces en datums.

Bestelling geplaatst bij LM op 20/9.
Bestelling bevestigd door Tesla op 26/9 en ook zichtbaar de app.
Sinds 24/10 vin nummer in de app.
Bij contacteren Tesla op 31/10 wordt er aangegeven dat de levering voorzien is tussen 11/11 en 15/12.
Afhaalafspraak gekregen op 12/11/24 voor maandag 25/11/24. Dus dat is ongeveer een totale tijd van 2 maanden tussen effectieve bestelling en levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonina
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:45
sonina schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 18:18:
In België - besteld op 9/11, MY op voorraad.
Levering volgens app 12 november - 18 november.

Via mail vandaag vanuit Tesla te horen gekregen dat het tussen 28/11 en 6/12 zou zijn dat we de wagen kunnen ophalen. Hopelijk lukt dit toch sneller. :-)
Kleine update. Afhaal gepland volgende week zaterdag 23/11 in Londerzeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVK85
  • Laatst online: 08-03 18:11
Telsa_VIN schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:29:
[...]

Bedankt! Ik heb zojuist met een delivery medewerker gesproken en deze geven aan dat ze geen auto's meer op voorraad hebben(van dit model en specs). Ze hebben voor de Model Y LR RWD de productie opgeschroefd in Duitsland en de datum in de Tesla app kan ik vanuit gaan dat deze 15nov - 30nov geleverd wordt.

Reden waarom er nog geen VIN is, omdat de auto nog niet van de productie band af is gelopen :).

We wachten af!
Ik heb dezelfde config minus de trekhaak, maar zelfs nog eerder besteld. Zat echter leverrestrictie op tot 1/11. Wellicht bij jou dus ook? Bij mij staat datum in de app op 14/11-30/11. Nog geen VIN of kenteken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DesktopKrissie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-12-2024
Bestelling geplaatst bij LM (Belgie): 6/11
Bevestiging bestelling en VIN: 13/11
Verwachte leverdatum volgens app: 24/11 - 30/11
M3 LR AWD
Stealth grey
Standaard velgen
Geen trekhaak

Gaat vlot 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telsa_VIN
jongetje schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:34:
[...]

Wat staat er in de Tesla app. voor leverdatum?
(En zoals vaker gezegd, heb je geen afleverrestrictie?)
Leverdatum staat op 15nov - 30nov.
Nee, ik heb geen afleverrestrictie daarvoor heb ik de LM gebeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Telsa_VIN
RVK85 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:23:
[...]

Ik heb dezelfde config minus de trekhaak, maar zelfs nog eerder besteld. Zat echter leverrestrictie op tot 1/11. Wellicht bij jou dus ook? Bij mij staat datum in de app op 14/11-30/11. Nog geen VIN of kenteken..
Ik heb geen leverrestrictie erop heb ik de LM voor gebeld. In mijn vorig bericht heb ik aangegeven dat ik heb gebeld met Tesla en die geven aan geen voorraad te hebben en we dienen te wachten op de volgende batch levering vanuit Duitsland( voor de model Y).

Tevens gaf Tesla bij mij aan 100% te kunnen voldoen aan de levertijd die in de app wordt aangegeven hopelijk geldt dit ook voor jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Telsa_VIN schreef op woensdag 13 november 2024 @ 16:24:
Tevens gaf Tesla bij mij aan 100% te kunnen voldoen aan de levertijd die in de app wordt aangegeven hopelijk geldt dit ook voor jou!
Alleen jammer dat ze die per dag bij kunnen werken. Is net weer 2 weken opgeschoven bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikneps
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-01 15:42
Ik volg dit topic al een tijdje. Toch ergens fijn te weten dat je niet de enige bent die wacht 😉.

Mijn situatie:

Model Y LR RWD Black/Black + trekhaak besteld op 29 augustus, met leverrestrictie tot 15 oktober. De verwachte leverdatum verschoof van half oktober naar 1-17 november, en nu naar 16 november - 2 december.

Tesla geeft aan te wachten op voorraad uit Duitsland en dat het langer duurt dan ze hadden verwacht. Ik heb momenteel nog geen VIN ontvangen. Dit zal pas gebeuren wanneer er een auto van de band rolt die aan mij wordt toegewezen. Met transport erbij denk ik dat het uitdagend zal zijn om de nu aangegeven datum te halen.

Ik moet dus nog even geduld hebben helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abbeyrules
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:01
Eikneps schreef op woensdag 13 november 2024 @ 17:40:
Ik volg dit topic al een tijdje. Toch ergens fijn te weten dat je niet de enige bent die wacht 😉.

Mijn situatie:

Model Y LR RWD Black/Black + trekhaak besteld op 29 augustus, met leverrestrictie tot 15 oktober. De verwachte leverdatum verschoof van half oktober naar 1-17 november, en nu naar 16 november - 2 december.

Tesla geeft aan te wachten op voorraad uit Duitsland en dat het langer duurt dan ze hadden verwacht. Ik heb momenteel nog geen VIN ontvangen. Dit zal pas gebeuren wanneer er een auto van de band rolt die aan mij wordt toegewezen. Met transport erbij denk ik dat het uitdagend zal zijn om de nu aangegeven datum te halen.

Ik moet dus nog even geduld hebben helaas.
Ik vind het vooral irritant dat de 'verkopers' schijnbaar geen echte informatie krijgen hoe het er nou precies voor staat. Bij het bestellen riepen ze 'gaat allemaal super snel, 1 tot max 3 weken'. En als je dan na verstrijken van die tijd contact op neemt is het 'tja kijk maar in de app, we weten het eigenlijk niet'. En die app schuift gewoon vrolijk door als het window in zicht komt. Ik heb geen probleem met een boodschap als 'crap we hebben een issue bij de fabriek, het wordt 6 weken later' als het maar duidelijk / transparant is en de afgegeven datum wordt gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brbr4thepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 18:05
Hier ook zo’n verhaal. Op 19 okt besteld (Model Y LR RWD Black/Black), levertijd 4 weken. Tot nu toe nog geen vin. Verkoper gaf aan begin december.
Doe gewoon beter aan stukje verwachtingsmanagement en zeg / schat 8 weken dan kan het alleen maar meevallen als hij toch eerder komt.

[ Voor 5% gewijzigd door brbr4thepc op 13-11-2024 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:35
abbeyrules schreef op woensdag 13 november 2024 @ 17:50:
[...]

Ik vind het vooral irritant dat de 'verkopers' schijnbaar geen echte informatie krijgen hoe het er nou precies voor staat. Bij het bestellen riepen ze 'gaat allemaal super snel, 1 tot max 3 weken'. En als je dan na verstrijken van die tijd contact op neemt is het 'tja kijk maar in de app, we weten het eigenlijk niet'. En die app schuift gewoon vrolijk door als het window in zicht komt. Ik heb geen probleem met een boodschap als 'crap we hebben een issue bij de fabriek, het wordt 6 weken later' als het maar duidelijk / transparant is en de afgegeven datum wordt gehaald
Wen daar maar aan, de gemiddelde lezer van dit topic is veel beter op de hoogte van issues (op alle gebieden) dan de medewerkers van het SeC. Ze communiceren gewoon niet naar de SeC's (en afleverlocaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 11:26
Ik ben momenteel aan het kijken om mijn huidige auto te verkopen en dan een M3 RWD wit (standaard configuratie) te kopen. Zijn er mensen die recent deze auto besteld hebben en iets kunnen zeggen over de levertijd? Ik heb namelijk geen zin om 6 weken zonder een auto te zitten mocht ik hem deze week verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@mattdice De enige zekerheid heb je als je een voorraadmodel kiest. Voor de rest is het afhankelijk van de leveringen en het aantal bestellingen dat wacht op die configuratie.

Het veiligste is natuurlijk pas verkopen als je de afleverafspraak voor de nieuwe wagen hebt staan.

[ Voor 25% gewijzigd door jongetje op 13-11-2024 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAMERxPRIDE
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 11:55
07/11 in de avond besteld via de site voor private lease MY RWD all black.
08/11 in de ochtend sms gekregen dat de auto over een week afgehaald kan worden (VIN en kenteken aanwezig in app), zelfde dag nog telefoontje gekregen van Tesla maar moest nog contact opnemen met LM dus auto ontkoppelt. Zelfde dag mail ontvangen van LM om een document in te vullen.
11/11 nog meer documenten ontvangen voor de financiële check.
12/11 mail gekregen dat de financiële check positief is afgerond.
13/11 leaseovereenkomst via mail ontvangen, heb Tesla gecontacteerd voor een nieuwe VIN (nog geen kenteken). Na de 14 dagen bedenktermijn kan ik een afspraak maken om de auto op te halen, waarschijnlijk op 29/11. Zojuist ook de SEPP aanvraag gedaan.

Voor mij is alles vrij snel en vlot gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooieMario
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-09 11:22
brbr4thepc schreef op woensdag 13 november 2024 @ 18:52:
Hier ook zo’n verhaal. Op 19 okt besteld (Model Y LR RWD Black/Black), levertijd 4 weken. Tot nu toe nog geen vin. Verkoper gaf aan begin december.
Doe gewoon beter aan stukje verwachtingsmanagement en zeg / schat 8 weken dan kan het alleen maar meevallen als hij toch eerder komt.
Tot voor kort waren de levertijden ook heel kort. In sommige gevallen konden mensen de Tesla binnen een week ophalen.
Aan het einde van het jaar kent Tesla altijd een leverpiek. Ik vermoed dat ze zich verkijken op de piek in NL. 5 jaar geleden werden er 12.000 model 3’s in NL op kenteken geplaatst. Laat de helft daarvan nu uit de lease lopen (ik vermoed meer) en de helft opnieuw voor een Tesla gaan (ik vermoed meer). Dan heb je al 3000 bestellingen naast alles wat voor de eerste keer in een Tesla gaat rijden. Drukke boel in Tilburg…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikoss
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 15:07
En dat te bedenken dat de grote lading bestellingen nog moet komen, omdat veel M3 rijders vermoedelijk nog een restrictie hebben. Ik had een restrictie op 28-12
Toen ik hem ophaalde in Amsterdam op de kade stonden er honderden/duizenden….Gaat idd lekker worden maar Tesla heeft flink aan de weg getimmerd en processen lopen al stukken beter. Grootste vertraging heeft de MY LR RWD maar de site geeft nog steeds aan levering 2024…zal wel goedkomen

MY LR RWD 2025, Pearl White, 19", Zwart Int, Trekhaak - RN122721XXX - GVZ-xx-F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Volgens mij zitten hier veel mensen - net als ik- te wachten op de Y LR RWD black/black. En als ik jullie besteldata zie dan ben ik niet als eerste aan de beurt :P

Hoop dat we de auto (6 november besteld) nog in ‘24 krijgen. Scheelt wel iets in bijtelling. De verwachte korte levertijd was toch één van de argumenten om uiteindelijk voor een Tesla boven een Xpeng te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Weet iemand hoe dat gaat als je besteld met Financial Lease? Ik heb net een Performance Model Y besteld met financial lease. Echter krijg ik nu de orderbevestiging maar nu "lijkt" het of dat ik hem gewoon in 1 keer volledig ga betalen. Ik ziet niets terug over financiallease of Findio.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellB1995
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 29-09 22:24
Sunri5e schreef op woensdag 13 november 2024 @ 23:00:
Weet iemand hoe dat gaat als je besteld met Financial Lease? Ik heb net een Performance Model Y besteld met financial lease. Echter krijg ik nu de orderbevestiging maar nu "lijkt" het of dat ik hem gewoon in 1 keer volledig ga betalen. Ik ziet niets terug over financiallease of Findio.....
Bij het volgen van de stappen (het doorlopen van de 'taken') in de Tesla app wordt gevraagd hoe je de auto wilt financieren. Hier kan je aangeven dat je financial lease wilt gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door MitchellB1995 op 13-11-2024 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
MitchellB1995 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 23:09:
[...]

Bij het volgen van de stappen (het doorlopen van de 'taken') in de Tesla app wordt gevraagd hoe je de auto wilt financieren. Hier kan je aangeven dat je financial lease wilt gebruiken.
Kan dat ook buiten de app om? Dus via hun website in mijn eigen omgeving? Daar zit ik nu in te kijken maar daar zie ik nog niet heel veel meer dan alleen de bestelde auto staan. Gaat dat nog komen? Of is het handig dat ik ze morgen even bel?

[ Voor 4% gewijzigd door Sunri5e op 13-11-2024 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellB1995
Sunri5e schreef op woensdag 13 november 2024 @ 23:12:
[...]

Kan dat ook buiten de app om? Dus via hun website in mijn eigen omgeving? Daar zit ik nu in te kijken maar daar zie ik nog niet heel veel meer dan alleen de bestelde auto staan. Gaat dat nog komen?
Voor zover ik weet moet je alle 'aflevertaken' doorlopen via de app. De bestelpagina op de website heeft ook een QR Code, naar de app...

Voor Private Lease wordt er via de app een aanvraag verstuurd naar Ayvens, die rond je vervolgens wel gewoon af via Ayvens. Ik ga ervan uit dat ditzelfde ook geldt voor Financial Lease bij Findio, maar dat je hier dus alleen komt via de app. Ik weet niet helemaal hoe de procedure werkt bij Financial Lease, maar anders morgen even een telefoontje naar Tesla zal antwoord geven op je vraag (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
MitchellB1995 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 23:16:
[...]

Voor zover ik weet moet je alle 'aflevertaken' doorlopen via de app. De bestelpagina op de website heeft ook een QR Code, naar de app...

Voor Private Lease wordt er via de app een aanvraag verstuurd naar Ayvens, die rond je vervolgens wel gewoon af via Ayvens. Ik ga ervan uit dat ditzelfde ook geldt voor Financial Lease bij Findio, maar dat je hier dus alleen komt via de app. Ik weet niet helemaal hoe de procedure werkt bij Financial Lease, maar anders morgen even een telefoontje naar Tesla zal antwoord geven op je vraag (hoop ik).
Hmm.. Irritant. Ik heb mijn Model 3 en de Model Y van de vrouw op mijn prive mailadres gekocht. Nu heb ik mijn model Y zakelijk besteld via een zakelijk mailadres. Kan ik die nog aanpassen naar mijn prive mailadres zodat alle Tesla's in 1 app staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchellB1995
Sunri5e schreef op woensdag 13 november 2024 @ 23:21:
[...]

Hmm.. Irritant. Ik heb mijn Model 3 en de Model Y van de vrouw op mijn prive mailadres gekocht. Nu heb ik mijn model Y zakelijk besteld via een zakelijk mailadres. Kan ik die nog aanpassen naar mijn prive mailadres zodat alle Tesla's in 1 app staan?
Ik mag hopen dat dit mogelijk is :P ! Ik denk wel dat je hiervoor zeker contact moet opnemen met Tesla :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
MitchellB1995 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 23:23:
[...]

Ik mag hopen dat dit mogelijk is :P ! Ik denk wel dat je hiervoor zeker contact moet opnemen met Tesla :)
Ik moest het idd via de app afronden. Morgen even bellen om de auto over te zetten naar mijn prive mail.

• maart84
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:36
Jeej er zit weer voortgang in! Zojuist een afspraak mogen inplannen.

16-10 M3 wit met trekhaak besteld
17-10 eindfactuur met vin en leverdatum 16-11 maar verwachtte leverdatum in app 25-11 - 9-12.
11-11 Vin in app zichtbaar
14-11 bericht om afhaal in te plannen: 28-11 gepland.

• steeeef
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-08 10:43
maart84 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:15:
Jeej er zit weer voortgang in! Zojuist een afspraak mogen inplannen.

16-10 M3 wit met trekhaak besteld
17-10 eindfactuur met vin en leverdatum 16-11 maar verwachtte leverdatum in app 25-11 - 9-12.
11-11 Vin in app zichtbaar
14-11 bericht om afhaal in te plannen: 28-11 gepland.
Was dat de vroegst mogelijke datum om de levering in te plannen?
Welk type M3 en waar wordt hij geleverd?

Zelf heb ik 19-10 een M3 SR RWD zwart besteld en de timeline hiervan komt overeen met de jouwe, enkel heb ik nog geen melding gehad voor in te plannen.

• maart84
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:36
Ja dat was de vroegste datum. Gaat om een M3 SR RWD. Ophalen in Tilburg. Het leek niet echt een keuze optie om ergens anders op te halen. Misschien is dat nog wel te regelen maar ik gok niet dat dat ten goede komt van de afleverdatum.

• GRNJ
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik heb ook dezelfde timeline qua verwachtte levertijd.

Helaas ook nog niks veranderd aan mijn kant.

• Daftman380
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:07
MY LR zwart, trekhaak

12 oktober besteld via LM
Enkel RN beschikbaar
Levertijd eerst 15 nov - 31 dec
Levertijd nu 18 nov - 25 dec

• SirLenncelot
  • Niet online
Het voelt alsof iemand een google-sheet kan maken hiervoor :+

• DesktopKrissie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-12-2024
DesktopKrissie schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:27:
Bestelling geplaatst bij LM (Belgie): 6/11
Bevestiging bestelling en VIN: 13/11
Verwachte leverdatum volgens app: 24/11 - 30/11
M3 LR AWD
Stealth grey
Standaard velgen
Geen trekhaak

Gaat vlot 🙂
Kleine update: 14/11 VIN verdwenen 😕

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 13:18
DesktopKrissie schreef op donderdag 14 november 2024 @ 12:56:
[...]

Kleine update: 14/11 VIN verdwenen 😕
Boot gezonken .... :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:03

RKD

Ik mag mijn Model Y RWD de 21e halen in Utrecht. Best vlot gegaan:

Besteld op 29-10 met leverrestrictie tot 30-11
12-11 restrictie aangepast naar 21-11, zelfde dag een vin en leverdatum in de app 13-11 tot 20-11.
Vandaag gebeld want datum was verspringen naar 14-11 tot 26-11. Auto bleek de 19e binnen te komen en dan passen ze de leverdatum dus met plus en min 7 dagen. Gelijk afspraak kunnen maken voor de 21e op te halen in Utrecht.

Ben heel benieuwd, is mijn 1e Tesla :)

iRacing Profiel

• Dekleijn
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 08-01 12:01
Cullberg schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:22:
[...]

Thx voor de tip, ga ik zeker doen.

Update: Mijn M3 RWD LR staat op de CMA CGM MONZA, komt 06-12-2024 aan in Zeebrugge, ophaallocatie aangepast van Hengelo naar Tilburg (op mijn verzoek). Afleverdatum staat in de app op 17-12-2024 <> 31-12-2024 (stond eerst op 06-12-2024 <> 21-01-2024).
Hoe weet je dat? Aan mij konden ze het niet vertellen.

• Sunri5e
Sunri5e schreef op woensdag 13 november 2024 @ 23:00:
Oke. Erg bijzonder dit. Ik krijg een afwijzing van Findio met de volgende reden:

Hartelijk dank voor je leningaanvraag bij Findio. Tot onze grote spijt kunnen wij je geen lening aanbieden.
Bij de beoordeling van de aanvraag hebben wij verschillende externe bronnen geraadpleegd. Daarbij kwam negatief financieel advies naar voren.

Mijn reactie op die mail:

Geachte heer

Dat is bijzonder. Voor circa 1,5 jaar gelden heb ik al eens een financial lease bij jullie aanvraag voor de aanschaf van een Tesla (die heb ik toen gekregen maar de nieuwe auto was toen niet meer nodig omdat mijn huidige leasemaatschappij toch bleef bestaan). Inmiddels is de omzet van ons bedrijf x2 gegaan en de winst x1,5. Ik heb nergens leningen uitstaan, betaal altijd netjes op tijd onze facturen, ik heb over 3 weken ook geen enkel leasecontract meer. En als ik zou willen zou ik van het saldo op onze zakelijk rekening staat deze auto ook gewoon contact kunnen betalen. Alleen de 0.0 procent actie van Tesla maakt het interessanter om financial lease te nemen.

Ik ben erg benieuwd naar wat deze "bronnen" dan zijn. Verdere uitleg dan alleen een afwijzing had ik wel op prijs gesteld. Ik had ook gewoon mijn jaarcijfers naar jullie kunnen sturen zodat je die had kunnen beoordelen (wat ik overigens ook had verwacht dat jullie hier om hadden gevraagd).

• SirLenncelot
  • Niet online
Geen idee hoe dat precies werkt, maar is het niet gewoon makkelijker en voordeliger om een bedrag bij je bank te lenen hiervoor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dhelios
Sunri5e schreef op donderdag 14 november 2024 @ 17:28:
[...]

Oke. Erg bijzonder dit. Ik krijg een afwijzing van Findio met de volgende reden:

Hartelijk dank voor je leningaanvraag bij Findio. Tot onze grote spijt kunnen wij je geen lening aanbieden.
Bij de beoordeling van de aanvraag hebben wij verschillende externe bronnen geraadpleegd. Daarbij kwam negatief financieel advies naar voren.

Geachte heer

Dat is bijzonder. Voor circa 1,5 jaar gelden heb ik al eens een financial lease bij jullie aanvraag voor de aanschaf van een Tesla (die heb ik toen gekregen maar de nieuwe auto was toen niet meer nodig omdat mijn huidige leasemaatschappij toch bleef bestaan). Inmiddels is de omzet van ons bedrijf x2 gegaan en de winst x1,5. Ik heb nergens leningen uitstaan, betaal altijd netjes op tijd onze facturen, ik heb over 3 weken ook geen enkel leasecontract meer. En als ik zou willen zou ik van het saldo op onze zakelijk rekening staat deze auto ook gewoon contact kunnen betalen. Alleen de 0.0 procent actie van Tesla maakt het interessanter om financial lease te nemen.

Ik ben erg benieuwd naar wat deze "bronnen" dan zijn. Verdere uitleg dan alleen een afwijzing had ik wel op prijs gesteld. Ik had ook gewoon mijn jaarcijfers naar jullie kunnen sturen zodat je die had kunnen beoordelen (wat ik overigens ook had verwacht dat jullie hier om hadden gevraagd).
Heb je online gekeken bij het BKR eventueel? Maar ze gaan toch geen antwoord geven, zal wel onder de noemer “privacy” vallen.
SirLenncelot schreef op donderdag 14 november 2024 @ 17:32:
Geen idee hoe dat precies werkt, maar is het niet gewoon makkelijker en voordeliger om een bedrag bij je bank te lenen hiervoor?
Tesla heeft op dit moment een actie lopen met 0,0% icm financial lease. Daar kan geen bank tegenop. € 0 -, aanbetalen icm een zo hoog mogelijke slottermijn voor 60 maanden. Wat resulteert in lage maandelijkse aflossing. Je krijgt meer rente bij een spaarrekening bij de bank of andere aanbieders (crypto/edelmetalen/obligaties/deposito/enz.), een betere actie/combinatie kan je niet wensen. De opgespaarde verdiensten kan je gebruiken bij je slottermijn bijv. :)

[ Voor 18% gewijzigd door dhelios op 14-11-2024 17:41 ]

• Sunri5e
dhelios schreef op donderdag 14 november 2024 @ 17:36:
[...]

Heb je online gekeken bij het BKR eventueel? Maar ze gaan toch geen antwoord geven, zal wel onder de noemer “privacy” vallen.

[...]

Tesla heeft op dit moment een actie lopen met 0,0% icm financial lease. Daar kan geen bank tegenop. € 0 -, aanbetalen icm een zo hoog mogelijke slottermijn voor 60 maanden. Wat resulteert in lage maandelijkse aflossing. Je krijgt meer rente bij een spaarrekening bij de bank of andere aanbieders (crypto/edelmetalen/obligaties/deposito/enz.), een betere actie/combinatie kan je niet wensen. De opgespaarde verdiensten kan je gebruiken bij je slottermijn bijv. :)
Een BKR registratie heb ik niet.

• dhelios
Probeer anders de andere partij die Tesla aanbied, die gaat via Santador bank dacht ik.

• Sunri5e
dhelios schreef op donderdag 14 november 2024 @ 18:28:
Probeer anders de andere partij die Tesla aanbied, die gaat via Santador bank dacht ik.
Hebben die ook de 0,0 procent regeling?

Edit: nee die hebben ze niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Sunri5e op 14-11-2024 20:12 ]

• Bulldog
  • Niet online
Ik sta op het punt een Tesla te bestellen privé met gedeeltelijke financiering bij Findio. Ik lees hier positieve en negatieven berichte over. Iemand nog recente ervaringen? Voornamelijk mogelijkheden tot extra aflossen en hoe dit in zijn werk gaat? Gaat dit van de slot termijn af, de maandelijkse termijnen, of is dit nog helemaal niet mogelijk? Graag jullie advies.

• Khayma
Bulldog schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:18:
Ik sta op het punt een Tesla te bestellen privé met gedeeltelijke financiering bij Findio. Ik lees hier positieve en negatieven berichte over. Iemand nog recente ervaringen? Voornamelijk mogelijkheden tot extra aflossen en hoe dit in zijn werk gaat? Gaat dit van de slot termijn af, de maandelijkse termijnen, of is dit nog helemaal niet mogelijk? Graag jullie advies.
-nevermind-

[ Voor 8% gewijzigd door Khayma op 14-11-2024 21:36 ]

• Cullberg
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05:53
Lees mijn eerdere reactie in deze thread. Findio doet zowel particulier als zakelijk, Santander is de andere partij waar Tesla mee samenwerkt. Een slottermijn betaal je pas aan het eind van je gekozen termijn, je draagt wel rente af over dit bedrag en kan dit, hoe graag je ook zou willen, niet eerder aflossen. Wil je de auto eerder verkopen? Dan heb je pech, je bent namelijk niet volledig eigenaar. Wellicht kun je iets regelen met de geldverstrekker maar dit is een gok.. Schijnbaar gewoon eerder aflossen* Ff googelen op huurkoop en je komt een heel eind!

[ Voor 3% gewijzigd door Cullberg op 14-11-2024 23:19 ]

2024 Tesla Model 3 RWD LR

• Cullberg
Dekleijn schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:15:
[...]

Hoe weet je dat? Aan mij konden ze het niet vertellen.
The power of deduction! Ik wist te ontrafelen wanneer “mijn” boot was vertrokken. Dat in combinatie met de datum waarop deze aankomt in Zeebrugge en wat slim ge’google en ik had ‘m zo te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekleijn
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 08-01 12:01
Cullberg schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:44:
[...]

The power of deduction! Ik wist te ontrafelen wanneer “mijn” boot was vertrokken. Dat in combinatie met de datum waarop deze aankomt in Zeebrugge en wat slim ge’google en ik had ‘m zo te pakken.
Dan hoop ik dat de mijne op dezelfde boot staat :)

De data staat bij mij op 17 dec - 31 dec

Verwijderd

Ik heb een deel via findio gedaan (privé). Het aanvragen ging vrij makkelijk en heel rap.

Sinds ik m’n lening heb lopen is extra aflossen niet mogelijk, terwijl er in je contract duidelijk vermeld staat dat je altijd extra kan aflossen of het hele bedrag in 1x vergoeden.

Op de website staat (alleen als je inlogt) dat extra aflossen tijdelijk niet beschikbaar is nadat ze zijn gemerged met een ander bedrijf. Helaas is dit al zo sinds dag 1 van mijn lening en als je ze belt kunnen ze nergens antwoord op geven. Kan nog wel even duren dus.

Als goed is, gaat dat van je slottermijn af. Je termijn staat namelijk vast.
Cullberg schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:42:
[...]

Lees mijn eerdere reactie in deze thread. Findio doet zowel particulier als zakelijk, Santander is de andere partij waar Tesla mee samenwerkt. Een slottermijn betaal je pas aan het eind van je gekozen termijn, je draagt wel rente af over dit bedrag en kan dit, hoe graag je ook zou willen, niet eerder aflossen. Wil je de auto eerder verkopen? Dan heb je pech, je bent namelijk niet volledig eigenaar. Wellicht kun je iets regelen met de geldverstrekker maar dit is een gok. Ff googelen op huurkoop en je komt een heel eind!
Waar baseer jij dit op?
Ik heb even miin findio contract er bij gehaald:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YELNpbFbbi9VIg33ptQqRJusiME=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pRme8xQDrBmURpnb9RZrcHBB.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2024 22:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khayma
10-11: Besteld
11-11: Vin gekoppeld
12-11: kenteken zichtbaar + afleverafspraak inplannen
14-11: auto ophalen

Zo kan het ook haha. Model Y Performance Quicksilver met wit interieur zonder trekhaak. Blijkbaar kwam deze net net binnen in Groningen. Mijn complimenten naar SC Groningen voor het zo snel regelen van alles. Auto stond nog niet eens op kenteken maar hebben met mij meegedacht zodat ik hem voor het weekend heb ivm een trip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
Dekleijn schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:20:
[...]

Dan hoop ik dat de mijne op dezelfde boot staat :)

De data staat bij mij op 17 dec - 31 dec
Die data heb ik ook, maar de boot zou 16/11 aankomen. Waarschijnlijk de Glovis Stella.
We gaan het zien, valt wel tegen al die uitstellingen.

• MitchellB1995
Mijn Tesla Model 3 LR RWD is ook al uitgesteld: van 16 - 30 november naar 25 november - 9 december tot zelfs 17 - 31 december.

:insert_sad_smiley_face:

• MitchellB1995
Sunri5e schreef op donderdag 14 november 2024 @ 17:28:
[...]

Geachte heer

Dat is jammer. Ik ben benieuwd of ze je meer informatie geven zoals volgens mij elders door iemand ook genoemd werd. Vaak mag dit om 'privacy' of andere redenen niet... Ze wijzen je dus al af voordat ze überhaupt een kredietcontrole doen.

• jongetje
Misschien een domme opmerking van mij, maar dit staat toch in de voorwaarden van de financiering/ lening? Lijkt me belangrijker om die goed door te lezen dan op een forum af te gaan.

• Bulldog
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 14 november 2024 @ 22:12:
[...]

Misschien een domme opmerking van mij, maar dit staat toch in de voorwaarden van de financiering/ lening? Lijkt me belangrijker om die goed door te lezen dan op een forum af te gaan.
Geen domme vraag hoor. Uiteraard zal ik deze goed doornemen. Maar indien iemand deze informatie alvast kan delen voordat ik uberhaupt de voorwaarden ontvang, is dat nuttige informatie. Anders maak ik misschien wel de overweging niet voor deze partij te kiezen en/of direct af te rekenen.
Heb jij zelf nog iets nuttigs toe te voegen?

• Cullberg
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:22:
[...]

Ik heb een deel via findio gedaan (privé). Het aanvragen ging vrij makkelijk en heel rap.

Sinds ik m’n lening heb lopen is extra aflossen niet mogelijk, terwijl er in je contract duidelijk vermeld staat dat je altijd extra kan aflossen of het hele bedrag in 1x vergoeden.

Op de website staat (alleen als je inlogt) dat extra aflossen tijdelijk niet beschikbaar is nadat ze zijn gemerged met een ander bedrijf. Helaas is dit al zo sinds dag 1 van mijn lening en als je ze belt kunnen ze nergens antwoord op geven. Kan nog wel even duren dus.

Als goed is, gaat dat van je slottermijn af. Je termijn staat namelijk vast.

[...]

Waar baseer jij dit op?
Ik heb even miin findio contract er bij gehaald:
[Afbeelding]
Medewerker van Tesla, kan natuurlijk zijn dat ik verkeerd geïnformeerd ben. Klopt iig wel dat je geen juridisch eigenaar bent tot je alles aflost. Daarbij schrijf jij dat je überhaupt niet kan extra kan aflossen, wellicht doelde de medewerker daarop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cullberg schreef op donderdag 14 november 2024 @ 23:13:
[...]

Medewerker van Tesla, kan natuurlijk zijn dat ik verkeerd geïnformeerd ben. Klopt iig wel dat je geen juridisch eigenaar bent tot je alles aflost. Daarbij schrijf jij dat je überhaupt niet kan extra kan aflossen, wellicht doelde de medewerker daarop.
Yep. Slechte zaak betreft dat aflossen. Het hoort namelijk wel te kunnen maar nu vanwege “technische beperkingen” niet beschikbaar. Al maanden niet :+

De auto kan je inderdaad niet verkopen, althans, zonder overleg. In gevallen van werkloosheid en dergelijk zijn er wel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telsa_VIN
Khayma schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:38:
10-11: Besteld
11-11: Vin gekoppeld
12-11: kenteken zichtbaar + afleverafspraak inplannen
14-11: auto ophalen

Zo kan het ook haha. Model Y Performance Quicksilver met wit interieur zonder trekhaak. Blijkbaar kwam deze net net binnen in Groningen. Mijn complimenten naar SC Groningen voor het zo snel regelen van alles. Auto stond nog niet eens op kenteken maar hebben met mij meegedacht zodat ik hem voor het weekend heb ivm een trip.
Ja, zo snel kan het ook gaan jij hebt dan net geluk dat er nieuwe voorraad binnen kwam.
Veel plezier met je Tesla!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gisn
  • Laatst online: 16-09 09:49
Mijn model LR RW mag ik de 25ste November ophalen in Utrecht. Besteld op 1 Oktober.
Ben benieuwd naar de kwaliteit en eventuele updates op de laatste versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVK85
Gisn schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:32:
Mijn model LR RW mag ik de 25ste November ophalen in Utrecht. Besteld op 1 Oktober.
Ben benieuwd naar de kwaliteit en eventuele updates op de laatste versies.
Ben even nieuwsgierig welke datumrange je in de app had staan voor je bericht kreeg? En fijn dat je afspraak er staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisn
RVK85 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:58:
[...]

Ben even nieuwsgierig welke datumrange je in de app had staan voor je bericht kreeg? En fijn dat je afspraak er staat!
25 nov tot 10 Dec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVK85
Hmmm ok, thanks! Bij mij staat er nog steeds 14 (ja gister dus..) - 30 november. Maar nog niks gehoord. We wachten maar weer... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisn
RVK85 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:04:
[...]

Hmmm ok, thanks! Bij mij staat er nog steeds 14 (ja gister dus..) - 30 november. Maar nog niks gehoord. We wachten maar weer... 8)7
Configuratie is wit met wit interieur. Verder geen opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telsa_VIN
RVK85 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:04:
[...]

Ik heb het zelfde niks gehoord en heb datum 15-30 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0rdy08
  • Laatst online: 31-01 15:10
Gisn schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:06:
[...]

Configuratie is wit met wit interieur. Verder geen opties.
Ik heb de LR MY in midnight cherry red, black besteld op 28 oktober via LM en tot op heden staat in de app 26-11 tot 31-12... Iemand dezelfde config of datum staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berrie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-09 08:05
Berrie schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:25:
[...]

Nou, zojuist medegedeeld gekregen dat het nog wat langer duurt. Door Q3 einde hebben ze zoveel auto's eruit gepushed dat de nieuwe vooraad nog vanuit Shanghai onderweg is. 15 november zou de boot aankomen, geen idee waar overigens. Weet inmiddels wel de VIN vanuit de bestelling, staat nog niks in de app. Hopen dat 'ie nog vóór 29 november afgehaald kan worden, anders wordt ook dat nog in de war geschopt door een geplande vakantie. Mijn model betreft een normal range RWD in Quicksilver.

Andere mensen nog nieuws ontvangen?
Inmiddels VIN in de app en we kunnen de levering plannen, helaas pas voor 3 december.
Ik ben per 29 november op vakantie, dus Tilburg gevraagd of ze kunnen vervroegen, en als niet, dan de LM maar vragen om de afhaling te verzorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikoss
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 15:07
Hier een Model Y Long Range RWD besteld in Pearl White Multi-Coat met trekhaak achteraf.

Besteld op 10-09 bij LM
Op 23-09 bericht van LM dat auto besteld is bij Tesla
Op 23-09 ook te zien in de Tesla app
Op 25-09 gebeld door Tesla om de bestelling door te nemen
Op 05-11 Restrictie verwijderd
Op 15-11 Nog geen VIN zichtbaar in app
Op 15-11 Nog geen kenteken zichtbaar in app

App geeft aan: Verwachte levering 30 december - 31 december....(Was 26 december - 31 december en
begin week 46 opgeschoven)

[ Voor 6% gewijzigd door erikoss op 15-11-2024 11:51 ]

MY LR RWD 2025, Pearl White, 19", Zwart Int, Trekhaak - RN122721XXX - GVZ-xx-F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timok18
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-07 09:28
Hier ook een Model Y Long Range RWD besteld in Pearl White Multi-Coat met trekhaak achteraf.

Op 14-10 bericht van LM dat auto besteld is bij Tesla
Op 21-10 ook te zien in de Tesla app
Op 22-10 gebeld door Tesla om de bestelling door te nemen. Gaf aan dat auto niet op voorraad is en ik
waarschijnlijk de volledige 2 weken (wat op website stond) moet uitzitten.
Op 15-11 Nog geen VIN zichtbaar in app
Op 15-11 Nog geen kenteken zichtbaar in app

App geeft aan: Verwachte levering 14 Nov - 29 Nov....(Was 10 nov - 31 december)

LR AWD Wit, Aero, Zwart Int, Trekhaak - Besteld 3 Sep, VIN: 25 nov, Kenteken: G-XXX-TK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 11:49
Xeor schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 17:39:
[...]

Inmiddels een account ontvangen van Tesla en een VIN-nummer is gekoppeld, maar er is nog geen kenteken gekoppeld in de app. Verwachte levering: 12 november - 23 november.
Ik heb een SMS ontvangen, maar ik kan alleen kiezen tussen twee dagen. Ik heb een SMS teruggestuurd met de vraag of ik de auto op 3 december kan ophalen, maar ik heb tot nu toe geen reactie ontvangen.

Edit: Afspraak staat op 3 december *O* *O*

[ Voor 4% gewijzigd door Xeor op 15-11-2024 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRNJ
  • Laatst online: 08-12-2024
GRNJ schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:16:
10 oktober heb ik via Arval een M3 RWD zwart besteld.
11 oktober Mail gekregen vanuit Tesla voor mijn account
14 oktober Door Tesla gebeld om bestelling door te nemen.
Leveringsindicatie was 31 okt. begin nov. Vervolgens verschoven naar half november begin december.
Staat nu op levering 25 november - 9 december.
Geen VIN of kenteken is zichtbaar

Maandag 4 november gebeld, navraag gedaan omtrent VIN e.d.
Tesla heeft aangegeven dat er al een auto gekoppeld is op mijn RN. Via SMS VIN nummer doorgekregen.
Doorgekregen dat de M3 op de boot onderweg is. E.T.A. is 16 november. Verwachtte levering eind november of misschien eerder.

Wacht in spanning af..
Vandaag bericht ontvangen dat ik de Tesla M3 RWD mag inplannen om op te halen. Eerst mogelijke datum staat voor 3 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelissuh
  • Laatst online: 19-09 08:45
J0rdy08 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:08:
[...]
Ik heb de LR MY in midnight cherry red, black besteld op 28 oktober via LM en tot op heden staat in de app 26-11 tot 31-12... Iemand dezelfde config of datum staan?
Ik heb MY LR AWD besteld met rood/zwarte bekleding/7zitter/trekhaak.
LM heeft order 5-11 doorgezet naar Tesla.
Levering staat op “December”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steeeef
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-08 10:43
GRNJ schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:05:
[...]

Vandaag bericht ontvangen dat ik de Tesla M3 RWD mag inplannen om op te halen. Eerst mogelijke datum staat voor 3 december.
Vandaag ook bericht gehad om de levering in te plannen van de Tesla M3 SR RWD. Ik kan kiezen tussen 2-3-4 december, in Hasselt BE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loxr25
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-09 16:53
Ik heb de wagen afgehaald op 8 november ( 1 week geleden ) en zie dat de lening bij KBC nog niet is opgevraagd door Tesla.
Hoe lang duurt dat doorgaans alvorens tesla het geld opvraagt?
m.a.w. mijn lening die via Tesla is gelopen is nog niet gestart, maar ik rijd wel rond met de wagen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhelios
Mailtje gehad.. inloggen op de app, niks. Op de website, nada. Bug? :P of gewoon SPAM haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vbwtGqXUznYgP0d-ED7XFH32gp0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/V36Zeps9vV5YvqVp8ExygvV2.png?f=user_large

Ik gok dat het SPAM van Tesla is :+

[ Voor 7% gewijzigd door dhelios op 15-11-2024 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jefjef
  • Laatst online: 30-09 18:48

jefjef

learning by doing

Y LR RWD black
20-08 besteld met leverdatum na 5 dec ivm het nog niet behaalde minimale aantal KM
23-08 welkom mail van Tesla
10-11 gemeld, bericht uit dit forum bij gevoegd ;)) ivm 2weekse sluiting dat leverdatum mogelijk over het nieuwe jaar heen gaat met bijbehorende shit (verhoging belastingen enz) er bij
14-11 wagenparkbeheer en LM in gesprek met elkaar ivm weghalen levering restrictie
15-11 bericht van Tesla! afspraak gemaakt en 20-11 ophalen in Tilburg!

NB volgens de Vin decoder krijg ik modeljaar S 2025
maar modeljaar 2025 is toch de jupiner?

[ Voor 9% gewijzigd door jefjef op 15-11-2024 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelissuh
  • Laatst online: 19-09 08:45
jefjef schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:18:
NB volgens de Vin decoder krijg ik modeljaar S 2025
maar modeljaar 2025 is toch de jupiner?
Gefeliciteerd met je MY

Juniper komt “in 2025”, maar het is nog niet bekend wanneer de verkoop start in China, en wanneer in Europa.
Pagina: 1 ... 41 ... 80 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.