Ik heb dezelfde configuratie besteld 26/10. Bij mij staat exact dezelfde aflevertermijn.J0rdy08 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:08:
[...]
Ik heb de LR MY in midnight cherry red, black besteld op 28 oktober via LM en tot op heden staat in de app 26-11 tot 31-12... Iemand dezelfde config of datum staan?
De levertijd van de MY LR RWD is op dit moment 3 tot 5 weken.
En dan afhankelijk hoelang geleden je je bestelling hebt gedaan.
En dan afhankelijk hoelang geleden je je bestelling hebt gedaan.
Wat een grap! Nog steeds?! Dit was in Maart ook al het geval vanwege de merger met CA Autofinance en zou zo snel mogelijk worden verholpen. Geloofde er niks van dus maar in zijn geheel afgelost.Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2024 @ 23:20:
[...]
Yep. Slechte zaak betreft dat aflossen. Het hoort namelijk wel te kunnen maar nu vanwege “technische beperkingen” niet beschikbaar. Al maanden niet
De auto kan je inderdaad niet verkopen, althans, zonder overleg. In gevallen van werkloosheid en dergelijk zijn er wel mogelijkheden.
Vandaag komt de Glovis Stella aan in Zeebrugge. Hopenlijk volgt dan een flinke lading nieuwe uitleveringen.
Ik had de MY AWD 7-zitter besteld. Staan er al een paar op kenteken, maar geen enkele uitgeleverd.
Ik had de MY AWD 7-zitter besteld. Staan er al een paar op kenteken, maar geen enkele uitgeleverd.
Gisteren even bij Tesla Eindhoven geweest en geen enkele nieuwe MY LR RWD. Alleen wat 3’s en 1 y standard op 20”.
Ze wachten op nieuwe leveringen en de verkoper gaf aan dat de 7 zitter ook uit Giga Berlin komt. Hij gaf ook aan dat er ontzettend veel MY LR RWD besteld is en hiervoor productie is opgeschroefd. Al met al weer een drukke december maand voor Tesla. Gegarandeerd dat Musk inzet om zoveel mogelijk af te leveren in de laatste weken/dagen van dit jaar.
Ze wachten op nieuwe leveringen en de verkoper gaf aan dat de 7 zitter ook uit Giga Berlin komt. Hij gaf ook aan dat er ontzettend veel MY LR RWD besteld is en hiervoor productie is opgeschroefd. Al met al weer een drukke december maand voor Tesla. Gegarandeerd dat Musk inzet om zoveel mogelijk af te leveren in de laatste weken/dagen van dit jaar.
MY LR RWD 2025, Pearl White, 19", Zwart Int, Trekhaak - RN122721XXX - GVZ-xx-F
Waar kun je dat zien?OllieMongollie schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 13:46:
Staan er al een paar op kenteken, maar geen enkele uitgeleverd.
Op opendata.rdw.nl. Filteren op model y en 7 zitplaatsen. Er staan er wel een paar op kenteken, maar die zijn nog niet tenaamgesteld.
En ik heb een VIN (MY AWD 7Z en komt uit Berlijn) Tijd is nu bijgesteld naar 18 november tot 27 november.
[ Voor 10% gewijzigd door OllieMongollie op 16-11-2024 16:24 ]
Ik zie dat er ondertussen 6 op naam zijn gezet, van de 36 die er op kenteken zijn gezet (waarvan 0 rood.OllieMongollie schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 13:46:
Vandaag komt de Glovis Stella aan in Zeebrugge. Hopenlijk volgt dan een flinke lading nieuwe uitleveringen.
Ik bedacht nou ineens: de eerste afleverdatum die op de eindafrekening stond was 16-11, maar de boot zou pas 16-11 komen, dus stond de periode op 2 tot 3 weken er na in de app.
Nu is de datum op de eindafrekening verzet naar 6-12, met levering 17 tot 31-12. Zou dat betekenen dat de afleverdatum de datum is waarop de boot wordt verwacht en is mijn levering opgeschoven naar de volgende boot, die waarschijnlijk 5/6-12 aankomt?
Is de datum op de afrekening dus eigenlijk aankomstdag boot?
Zou jammer zijn want dat betekent dat mijn auto niet op de Glovis Stella staat, maar ws op de CMA CGM MONZA
Nu is de datum op de eindafrekening verzet naar 6-12, met levering 17 tot 31-12. Zou dat betekenen dat de afleverdatum de datum is waarop de boot wordt verwacht en is mijn levering opgeschoven naar de volgende boot, die waarschijnlijk 5/6-12 aankomt?
Is de datum op de afrekening dus eigenlijk aankomstdag boot?
Zou jammer zijn want dat betekent dat mijn auto niet op de Glovis Stella staat, maar ws op de CMA CGM MONZA
Vrijdag M3 opgehaald in Tilburg. Beetje overrompeld door de wijze waarop. Ter plekke gevraagd of ik met de kabel die in de auto lag ook op 220v kon laden. Aangezien ik geen thuislader heb. Het antwoord was ja maar bij thuiskomst geen granny charger. Meer mensen ervaring mee?
snap je bericht niet. Lees dat laatste stukkie nog eens terug.kooskabelloos schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:53:
Vrijdag M3 opgehaald in Tilburg. Beetje overrommeld door de wijze waarop. Ter plekke gevraagd of ik met de kabel die in de auto lag ook op 220v kon laden. Aangezien ik geen thuislader heb. Antwoord ik was ja maar bij thuiskomst geen granny charger. Meer mensen ervaring mee?
En nee je krijgt er geen 220 lader bij. Krijg je bij gros van de andere merken er ook niet bij. Tesla was eigenlijk 1 van de weinigen die dat deed tot 3 a 4 maanden terug
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Tx aangepastanti elppa schreef op zondag 17 november 2024 @ 12:02:
[...]
snap je bericht niet. Lees dat laatste stukkie nog eens terug.
En nee je krijgt er geen 220 lader bij. Krijg je bij gros van de andere merken er ook niet bij. Tesla was eigenlijk 1 van de weinigen die dat deed tot 3 a 4 maanden terug
Toepasselijke username in ieder geval.kooskabelloos schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:53:
Vrijdag M3 opgehaald in Tilburg. Beetje overrommeld door de wijze waarop. Ter plekke gevraagd of ik met de kabel die in de auto lag ook op 220v kon laden. Aangezien ik geen thuislader heb. Het antwoord was ja maar bij thuiskomst geen granny charger. Meer mensen ervaring mee?
Als je die data ziet zou je toch zeggen dat ze meer dan genoeg auto's hebben die op naam gezet kan worden
Inmiddels is de levertijd aangepast naar 17nov - 2 december, maar die komt natuurlijk door het weekend dat deze verschuift
Dat lijkt er inderdaad meer op 😊 Zag in het weekend dat ik ook het eindbedrag over kon maken. Dit maar meteen gedaan.
Hier iedem, de levertijd schuift al 3 weken iedere werkdag een dag op (+ 2 weken).Telsa_VIN schreef op zondag 17 november 2024 @ 17:54:
[...]
Als je die data ziet zou je toch zeggen dat ze meer dan genoeg auto's hebben die op naam gezet kan worden
Inmiddels is de levertijd aangepast naar 17nov - 2 december, maar die komt natuurlijk door het weekend dat deze verschuift
Goedemorgen, even een vraag of het normaal is hoe het bij mij nu loopt bij de bestelling van een Model Y 7 sits.
Bestelling geplaatst op 4 november op 4 november tegen eind van de middag al de goedkeuring voor de financiering van Findio.
Echter tot op de dag van vandaag staat nog steeds in de app van Tesla “financieringsbeslissing in behandeling” is dat normaal dat ik van Tesla nog niks gehoord heb dat de financiering goed gekeurd is?
Bestelling geplaatst op 4 november op 4 november tegen eind van de middag al de goedkeuring voor de financiering van Findio.
Echter tot op de dag van vandaag staat nog steeds in de app van Tesla “financieringsbeslissing in behandeling” is dat normaal dat ik van Tesla nog niks gehoord heb dat de financiering goed gekeurd is?
Toch vreemd, bij mij is ie wel blijven staan... 14-30 november nog altijdTelsa_VIN schreef op zondag 17 november 2024 @ 17:54:
[...]
En zojuist een SMS om de leverdatum in te plannen. 27 november was de eerste optie.OllieMongollie schreef op maandag 18 november 2024 @ 07:53:
Dat lijkt er inderdaad meer op 😊 Zag in het weekend dat ik ook het eindbedrag over kon maken. Dit maar meteen gedaan.
Lijkt mij niet oké. Nadat mijn voorstel akkoord was, stond dit dezelfde dag nog als "Compleet" in de app.klopster schreef op maandag 18 november 2024 @ 08:37:
Goedemorgen, even een vraag of het normaal is hoe het bij mij nu loopt bij de bestelling van een Model Y 7 sits.
Net even opnieuw naar Tesla gebeld, vooral omdat er wel nog winterbanden onder moeten komen voor de skivakantie met Kerst en of het allemaal wel haalbaar zou zijn.RVK85 schreef op maandag 18 november 2024 @ 08:57:
[...]
Toch vreemd, bij mij is ie wel blijven staan... 14-30 november nog altijd
Verwachting is eerste week december, volgens de medewerker echt hele kleine kans dat die datum indicatie voor levering nog zou kloppen. "Heel misschien die 30e, maar denk het niet"
Zoals het er nu uitziet is woensdag de subsidie voor nieuwe auto's op. Benieuwd of Tesla hierop gaat reageren. In andere landen is wel een prijsverlaging toegepast bij wegvallen/verminderen van subsidies als ik het goed heb?
Hier sinds woensdag de financiering in orde maar geen update.klopster schreef op maandag 18 november 2024 @ 08:37:
Even aan een collega gevraagd en daar duurde het een dag (een paar maanden terug).
Afgelopen vrijdag dus maar even gebeld en mij werd verteld dat ze een issue hebben waardoor het met de hand nagelopen moet worden, kan iets langer duren.
Dat zou jouw vertraging van twee weken nog niet verklaren echter.
Net maar even langs gegaan, met de vraag of alles wel goed gaat.klopster schreef op maandag 18 november 2024 @ 08:37:
Ze hebben dus een storing met de verbinding vanaf Findio en staan er 800 aanvragen open die ze handmatig na moeten gaan.
Ik zeg 800 aanvragen en 800 medewerkers dan is dat zo afgehandeld dus dat is maar een getal en zegt mij heel weinig.
Hij zegt we doen ons best en alles is gewoon in orde levering misschien 30 november maar zeker in de eerste week december.
Waar zie jij dit?Maurice- schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:29:
Zoals het er nu uitziet is woensdag de subsidie voor nieuwe auto's op. Benieuwd of Tesla hierop gaat reageren. In andere landen is wel een prijsverlaging toegepast bij wegvallen/verminderen van subsidies als ik het goed heb?
https://www.rvo.nl/subsid...sepp/subsidie-koop-nieuwe
Wanneer hij exact op is kunnen we volgens mij niet zien??....Wel dat hij bijna op is.
[ Voor 16% gewijzigd door erikoss op 18-11-2024 13:48 ]
Nog beschikbaar op 18 november 2024:
4 % (€ 2.100.000)
dus nog ongeveer 700 auto's
Thanks! Weet iemand hier of je deze realistisch gezien nog vooruit kan aanvragen?gjcvro schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:48:
[...]
Nog beschikbaar op 18 november 2024:
4 % (€ 2.100.000)
dus nog ongeveer 700 auto's
Op het loket staat:
Wanneer je nu dan een aanvraag doet, maar nog geen kenteken in handen hebt, lukt dat dan nog?Is het voertuig waarvoor u subsidie aanvraagt al
geleverd en staat het kenteken, op het moment
dat u deze aanvraag indient, al op uw naam
geregistreerd in het kentekenregister van de RDW?
Je moet een koopovereenkomst hebben, meer niet volgens mij. Ik zit ook nog te wachten op de auto, maar heb al wel de subsidie toegezegd gekregen. De overeenkomst wordt ook nog eens steekproefsgewijs opgevraagd.Frituurpanda schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:56:
[...]
Thanks! Weet iemand hier of je deze realistisch gezien nog vooruit kan aanvragen?
Op het loket staat:
[...]
Wanneer je nu dan een aanvraag doet, maar nog geen kenteken in handen hebt, lukt dat dan nog?
Zijn er die al een afleverdatum hebben ontvangen voor de MY RWD Long range (wanneer besteld) mijn bestelling 09-10 Heb nog geen vin of kenteken ontvangen.😢
Via de Lease maatschappij een MY RWD Zwart / Donkere velgen / Zwart interieur.
14-11: Bestelling bij LM Arval
15-11: in de ochtend bestelling in Tesla App en verwachte levering 'November'
15-11: in de middag VIN en levertijd 18-11 - 25-11
Nu wachten op het bericht om het ophalen in te plannen.
Het lijkt allemaal erg vlot te gaan, niet eerder meegemaakt.
11 november was het nog 10% (=1700 voertuigen) gedeeld door 6 "werkdagen" kom ik op woensdagochtend.erikoss schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:46:
[...]
https://www.rvo.nl/subsid...sepp/subsidie-koop-nieuwe
Wanneer hij exact op is kunnen we volgens mij niet zien??....Wel dat hij bijna op is.
Als ik bij Tesla kijk op MY LR RWD hangt het een beetje af van de opties of het vlot gaat, de wit/zwarte interieuren zijn beschikbaar in sommige kleuren, zwarte niet. Trekhaak heb ik verder geen idee van, ik weet niet of ze die lokaal of af fabriek inbouwen.Dio 1969 schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:21:
Zijn er die al een afleverdatum hebben ontvangen voor de MY RWD Long range (wanneer besteld) mijn bestelling 09-10 Heb nog geen vin of kenteken ontvangen.😢
Mijn bestelling is van 09-08 en ik heb nog steeds niks ontvangenDio 1969 schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:21:

Ja, deze zijn er meer gemaakt dan de LR variant en daarom gaat het zo snel bij jou wou dat het hier ook zo wasDritte schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:38:
Nee helaas, Longe range besteld op 28-10Dio 1969 schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:21:
Ik ook niet. (MY LR RWD Zwart/Zwart + trekhaak) 29-08 besteld met leverrestrictie 15-10. Verwachte leverdatum is nu tussen 18-11 en 03-12. Dit schuift nu elke dag 1 dag op. (ik zou hem uiterlijk 22 oktober ontvangen werd wij destijds toegezegd)
[ Voor 10% gewijzigd door Eikneps op 18-11-2024 15:30 ]
Hier een Model Y Long Range RWD besteld in Pearl White Multi-Coat met trekhaak achteraf.
Besteld op 10-09 bij LM
Op 23-09 bericht van LM dat auto besteld is bij Tesla
Op 23-09 ook te zien in de Tesla app
Op 25-09 gebeld door Tesla om de bestelling door te nemen
Op 05-11 Restrictie verwijderd
Op 18-11 Nog geen VIN zichtbaar in app
Op 18-11 Nog geen kenteken zichtbaar in app
App geeft nog steeds hetzelfde aan: Verwachte levering 30 december - 31 december
Besteld op 10-09 bij LM
Op 23-09 bericht van LM dat auto besteld is bij Tesla
Op 23-09 ook te zien in de Tesla app
Op 25-09 gebeld door Tesla om de bestelling door te nemen
Op 05-11 Restrictie verwijderd
Op 18-11 Nog geen VIN zichtbaar in app
Op 18-11 Nog geen kenteken zichtbaar in app
App geeft nog steeds hetzelfde aan: Verwachte levering 30 december - 31 december
Vandaag weer een positieve verandering: de levertijd is weer terug naar voren gezet op 3 tot 17 december. Ook is er een VIN nummer toegekend. Lijkt er dus op dat er een boot in aantocht is met mijn autohutch schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:56:
[...]
Helaas zojuist in de app gezien dat de levertijd van mijn M3P in Quicksilver 2 weken is verlaat naar 16 december - 30 december

Ik meld me ook weer eens hier. Kom van 2019 M3LR via Ayvens en stap nu over naar M3P (zwart/zwart) via Arval.
19/08: Besteld bij Arval, account aangemaakt, restrictie op 18/12 voor de M3LR (einde contract)
03/09: Besteldatum en RN in Tesla app, levering 17 december - 31 december
03/09: Verzoek aan wagenparkbeheerder om restrictie eraf te halen ivm vakantie/eindejaar. Weigering van wagenparkbeheerder om actie te nemen omdat "contract Ayvens uitgediend moet worden, anders boete"
27/09: Arval direct benaderd met verzoek vervroegen restrictie. Schriftelijke bevestiging gevraagd aan Ayvens wanneer kosteloos contract beëindigd kon worden. Dat blijkt 2 weken voor einde contract te zijn. Schriftelijk bevestigd door Ayvens en hiermee heeft Arval de restrictie op 4 december gezet
18/11: VIN!!!!
18/11: Verwachte levering naar 3 december - 17 december
19/08: Besteld bij Arval, account aangemaakt, restrictie op 18/12 voor de M3LR (einde contract)
03/09: Besteldatum en RN in Tesla app, levering 17 december - 31 december
03/09: Verzoek aan wagenparkbeheerder om restrictie eraf te halen ivm vakantie/eindejaar. Weigering van wagenparkbeheerder om actie te nemen omdat "contract Ayvens uitgediend moet worden, anders boete"
27/09: Arval direct benaderd met verzoek vervroegen restrictie. Schriftelijke bevestiging gevraagd aan Ayvens wanneer kosteloos contract beëindigd kon worden. Dat blijkt 2 weken voor einde contract te zijn. Schriftelijk bevestigd door Ayvens en hiermee heeft Arval de restrictie op 4 december gezet
18/11: VIN!!!!
18/11: Verwachte levering naar 3 december - 17 december

M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24
Idem, en ik gok dat de boot afgelopen weekend is aangekomen, de Glovis Stella in zeebrugge.hutch schreef op maandag 18 november 2024 @ 17:18:
[...]
Vandaag weer een positieve verandering: de levertijd is weer terug naar voren gezet op 3 tot 17 december. Ook is er een VIN nummer toegekend. Lijkt er dus op dat er een boot in aantocht is met mijn auto
Hier ook idem, M3P QS. De CMA CGM MONZA staat op eta 5 dec dus dat zal 'm niet zijn dan :-)gjcvro schreef op maandag 18 november 2024 @ 17:23:
[...]
Idem, en ik gok dat de boot afgelopen weekend is aangekomen, de Glovis Stella in zeebrugge.
Klopt, gisteren om 01:41 om precies te zijngjcvro schreef op maandag 18 november 2024 @ 17:23:
[...]
Idem, en ik gok dat de boot afgelopen weekend is aangekomen, de Glovis Stella in zeebrugge.
M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24
Tijdje terug de MY LR AWD besteld, vanwege aflever restricties pas vanaf november mogen leveren.
Begin november levertijd tussen 22/11 en 6/12
15/11 VIN nummer in de app toegekend gekregen
16/11 Levertijd aangepast naar 18/11 25/11.
Ben benieuwd wanneer ik een sms krijg
Volgens mij was hij nog wat later voordat hij echt aan het dok lag. Was wel grappig om te zien dat er in de sluis naar de binnenhaven er nog 3 sleepbootjes omheen lagen (via https://www.marinetraffic.com).Snarf70 schreef op maandag 18 november 2024 @ 17:32:
[...]
Klopt, gisteren om 01:41 om precies te zijn
Nu ben ik wel even benieuwd voor mensen die hun VIN in de app krijgen of kenteken geeft de app je daar een notificatie van of openen jullie net zoals mij ook 200x die app op een dag?Pattex7943 schreef op maandag 18 november 2024 @ 17:50:
Tijdje terug de MY LR AWD besteld, vanwege aflever restricties pas vanaf november mogen leveren.

Laat vooral weten wanneer je hem op mag halen!
Ik kreeg geen pushbericht van de VIN, stond er afgelopen zaterdag gewoon in 1x in. Meteen de eindbetaling overgemaakt en 't bewijs naar Tesla gestuurd. En maandagochtend een sms voor het maken van een afspraak.
Heb alleen nog geen kenteken in de app staan.
Heb alleen nog geen kenteken in de app staan.
De Eerste dagen elke 5 minuten kijken, maar na een maand wachten is 1x per dag wel genoeg.Telsa_VIN schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:06:
[...]
Nu ben ik wel even benieuwd voor mensen die hun VIN in de app krijgen of kenteken geeft de app je daar een notificatie van of openen jullie net zoals mij ook 200x die app op een dag?![]()
Maar vandaag eindelijk een vin.
Wat ook helpt: bootje volgen, kijken per dag hoe ver die nou is
Ik geloof dat ik dat gedrag wel een beetje herken😇🤣🤣 Mede ook, omdat weinig gebeurd op gebied van de MY LR RWD. Ik ben zelfs zo erg dat ik de Tesla app volledig sluit en opnieuw open een paar keer per week 😜 Niet dat dat een verschil maakt hoor want hij staat stug op 30-31 december. Bijzonder dat Tesla nog steeds roept dit jaar de MY LR RWD te kunnen leveren als je nu besteld. Ik vermoed dat uitlevering 2025 modellen er iets mee te maken heeft?Telsa_VIN schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:06:
[...]
Nu ben ik wel even benieuwd voor mensen die hun VIN in de app krijgen of kenteken geeft de app je daar een notificatie van of openen jullie net zoals mij ook 200x die app op een dag?![]()
Ik was in 2019 ook zenuwachtig dus beleef een deja vu 😉 Hoewel er toen wel meer vanaf hing met 4% in de letterlijk de laatste dagen van het jaar (mijn kenteken is 27-12-2019 tenaam gesteld….)
Oh joh. Ik heb zo lang bootje gevolgd. En toen de boot er afgelopen zondag was, kreeg ik een VIN. Bleek mijn MY AWD 7 zitter uit Berlijn te komengjcvro schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:24:
[...]
De Eerste dagen elke 5 minuten kijken, maar na een maand wachten is 1x per dag wel genoeg.

Het heeft mij in ieder geval wel van de straat gehouden al die weken
haha oke gelukkig ben ik niet de enige.gjcvro schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:24:
[...]
De Eerste dagen elke 5 minuten kijken, maar na een maand wachten is 1x per dag wel genoeg.
Bootje volgen werkt voor mij niet omdat mijn Model Y uit Duitsland komt helaas kan ik geen vrachtwagen volgen naar Tilburg
Fijn dat je een vin hebt gekregen hoop er ook snel een te krijgen!
Wanneer was hij besteld?OllieMongollie schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:50:
[...]
Bleek mijn MY AWD 7 zitter uit Berlijn te komen
Je hebt dan 1 van de eersten van NL
Knoop doorgehakt laatste dagen voor de Vlaamse premier.
Model 3 wit besteld model dat in aanmerking komt voor de premie.
Levering November - December 2024.
We zullen zien hou jullie op de hoogte :-).
Model 3 wit besteld model dat in aanmerking komt voor de premie.
Levering November - December 2024.
We zullen zien hou jullie op de hoogte :-).
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
8/11 besteld via Ayvens, RWD LR, quicksilver, nu nog niets in de appDritte schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:38:
Vanochtend is de levertijd aangepast naar 21-11 en 2-12.Pattex7943 schreef op maandag 18 november 2024 @ 17:50:
Vorige week de M3 RWD in standaard configuratie besteld. Is allemaal heel vlot gegaan.
13-11: M3 RWD besteld
15-11: VIN nummer in app + afspraak maken voor levering
29-11: Afgesproken levering
Ben benieuwd of ze de granny charger er ook gratis bij kunnen leveren.
[ Voor 15% gewijzigd door mattdice op 19-11-2024 08:53 ]
MY RWD Zwart / Donkere velgen / Zwart interieurDritte schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:38:
Deel 1
Vervolg 2
18-11: een SMS gehad van Tesla met de vraag om deze met JA of NEE te beantwoorden, betreft of de mail die zij gestuurd hebben duidelijk is en conform mijn wensen. Staat verder weinig bijzonders in deze mail behalve de vanaf leverdatum die de LM heeft meegegeven (15-11) en info over de leverlocatie, de tesla app etc.
Welke kleur heb jij besteld? Ik heb 1 dag later besteld in Silver.mattdice schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:50:
Vorige week de M3 RWD in standaard configuratie besteld. Is allemaal heel vlot gegaan.
Pearl white met zwart interieur. Wat is de status nu bij jou?Bulldog schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:25:
[...]
Welke kleur heb jij besteld? Ik heb 1 dag later besteld in Silver.
Haha, je zou inmiddels beter moeten weten dat Tesla het spelletje, met leveringen en aantallen, goed en chaotisch weet te spelen. 😅erikoss schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:34:
[...]
Ik geloof dat ik dat gedrag wel een beetje herken😇🤣🤣 Mede ook, omdat weinig gebeurd op gebied van de MY LR RWD. Ik ben zelfs zo erg dat ik de Tesla app volledig sluit en opnieuw open een paar keer per week 😜 Niet dat dat een verschil maakt hoor want hij staat stug op 30-31 december. Bijzonder dat Tesla nog steeds roept dit jaar de MY LR RWD te kunnen leveren als je nu besteld. Ik vermoed dat uitlevering 2025 modellen er iets mee te maken heeft?
Ik was in 2019 ook zenuwachtig dus beleef een deja vu 😉 Hoewel er toen wel meer vanaf hing met 4% in de letterlijk de laatste dagen van het jaar (mijn kenteken is 27-12-2019 tenaam gesteld….)
Het belooft weer een drukke decembermaand te worden waarin in de laatste dagen velen tevreden Tilburg verlaten met een nieuwe Tesla.
Mijn tip: doorbreek de 5 jaarlijkse december hausse. Ik ben na 2x aan de beurt geweest in maart. Veel minder druk en chaotisch.
Die kost 200euro (en op marktplaatsnog minder), ook niet een bedrag om wakker van te liggen bij een auto van > 40k...mattdice schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:50:
En zojuist een aflever afspraak ingeplanned, 26-11!Dritte schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:07:
[...]
MY RWD Zwart / Donkere velgen / Zwart interieur
Deel 1
Vervolg 2
18-11: een SMS gehad van Tesla met de vraag om deze met JA of NEE te beantwoorden, betreft of de mail die zij gestuurd hebben duidelijk is en conform mijn wensen. Staat verder weinig bijzonders in deze mail behalve de vanaf leverdatum die de LM heeft meegegeven (15-11) en info over de leverlocatie, de tesla app etc.
Sms ontvangen, leverafspraak 27-11.Pattex7943 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:48:
[...]
Vanochtend is de levertijd aangepast naar 21-11 en 2-12.
Lekker man, mag ik vragen hoe jou configuratie eruit ziet voor jou LR?
Nice, gefeliciteerd!Dritte schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:11:
[...]
En zojuist een aflever afspraak ingeplanned, 26-11!
Is dit de SR of LR?
Dat is ook wel zo, maar de S en X krijgen hem wel (volgens de website van Tesla)jongetje schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:07:
[...]
Die kost 200euro (en op marktplaatsnog minder), ook niet een bedrag om wakker van te liggen bij een auto van > 40k...
Ondertussen heb ik ook deze topic gevonden... :-)
Ik heb op 18 oktober een Model 3 LR besteld (kleur: zwart, inclusief trekhaak) via KBC Lease in België.
In eerste instantie werd de levering geschat tussen oktober en november. De laatste twee weken zie ik echter dagelijks een wijziging in de verwachte leveringsdatum: vanaf 15:00 wordt de levering telkens met één dag opgeschoven. bv. vandaag geeft de app een levering tussen 18 november en 3 december aan, binnen 3tal uur zal dat waarschijnlijk wijzigen naar 19nov-4dec...
Er is nog geen VIN zichtbaar, maar gezien de beperkte tijdspanne voor de verwachte levering vermoed ik dat de wagen zich al ergens 'in de pipeline' bevindt. Ik ben benieuwd wanneer ik meer te horen krijg en zal jullie up to date houden :-)
Ik heb op 18 oktober een Model 3 LR besteld (kleur: zwart, inclusief trekhaak) via KBC Lease in België.
In eerste instantie werd de levering geschat tussen oktober en november. De laatste twee weken zie ik echter dagelijks een wijziging in de verwachte leveringsdatum: vanaf 15:00 wordt de levering telkens met één dag opgeschoven. bv. vandaag geeft de app een levering tussen 18 november en 3 december aan, binnen 3tal uur zal dat waarschijnlijk wijzigen naar 19nov-4dec...
Er is nog geen VIN zichtbaar, maar gezien de beperkte tijdspanne voor de verwachte levering vermoed ik dat de wagen zich al ergens 'in de pipeline' bevindt. Ik ben benieuwd wanneer ik meer te horen krijg en zal jullie up to date houden :-)
Ik heb de LR AWD Solid Black 5 zits (icm trekhaak)Telsa_VIN schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:10:
[...]
Lekker man, mag ik vragen hoe jou configuratie eruit ziet voor jou LR?
Model Y LR RWD zwart/zwart met trekhaak.
- Besteldatum 06-11 (door Arval bij Tesla)
- Verwachte levering: nov. - dec. 2024
- Geen VIN
- Geen kenteken
- Medewerker Tesla verwacht 2e week december. Geen idee waar dat op gebaseerd is.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
M3 - RWD - DEEP BLUE - 18INCH - BLACK met trekhaak,
- Besteldatum 19-11 (vanochtend)
- VIN + Kenteken binnen een uur gekoppeld
- Levering 22-11
- 🎉
vrijwel hetzelfde:SirLenncelot schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:13:
- Geen VIN
- Geen kenteken
- Medewerker Tesla verwacht 2e week december. Geen idee waar dat op gebaseerd is.
MY LR RWD zwart / zwart
eerste besteldatum leaseplan 8 augustus (sinds die tijd ook al een bestelnummer)
executie datum tesla 14-11
Verwachte levering: nov. - dec. 2024
Geen VIN
Geen kenteken
medewerker verwacht 2 a 3 weken (sinds 15-11-2024)
Model Y zwart/zwart RWD LR trekhaak besteld op 2 oktober 2024.
Datum wordt net als bij eenieder steeds naar achteren verschoven. Helaas ook al aantal keer gebeld met Tesla.
Ik denk dat wij tot de conclusie mogen komen dat men geen idee heeft wanneer hij nou eigenlijk geleverd gaat worden...
Datum wordt net als bij eenieder steeds naar achteren verschoven. Helaas ook al aantal keer gebeld met Tesla.
Ik denk dat wij tot de conclusie mogen komen dat men geen idee heeft wanneer hij nou eigenlijk geleverd gaat worden...
Nu ben ik heel benieuwd hou me vooral op de hoogte heb namelijk dezelfde configuratie als jou en besteld op 09-08 en tot op heden nog niks mogen ontvangen.SirLenncelot schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:13:
- Geen VIN
- Geen kenteken
Excuus van Tesla is steeds niet genoeg auto's vanuit Duitsland.
Dit spelletje is bij Tesla altijd al geweest er zijn ook ervaringen met mensen die hem soms dezelfde week kunnen ophalen wanneer ze deze zelf financieren zonder 3de partij.Optimus64 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:48:
Model Y zwart/zwart RWD LR trekhaak besteld op 2 oktober 2024.
Via de LM en het is geen standaard model lijkt het toch wat langer duren dan de opgegeven 3/5weken
Ook heb ik dezelfde config als jou besteld
Ach, bij andere merken is de levertijd veelal 6-9 maanden. Dus ook wel verwend om het binnen een paar weken te hebben. Maar communiceren 2-4 weken vanaf bestellen schept natuurlijk ook een bepaalde verwachting.
En dan wil ik natuurlijk ook graag de twee tientjes bijtelling besparen door de wagen nog in 2024 te hebben.
En dan wil ik natuurlijk ook graag de twee tientjes bijtelling besparen door de wagen nog in 2024 te hebben.
Niet alleen de 2 tientjes bijtelling maar ook de wegenbelasting die vrijstelling gaat namelijk vervallen en je krijgt nog maar 75% korting op de motorrijtuigenbelasting.SirLenncelot schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:27:
Ach, bij andere merken is de levertijd veelal 6-9 maanden. Dus ook wel verwend om het binnen een paar weken te hebben. Maar communiceren 2-4 weken vanaf bestellen schept natuurlijk ook een bepaalde verwachting.
Dat geldt toch voor alle EV? Ongeacht wanneer het aangeschaft is? Dus als je al een EV in bezit hebt dan betaal je vanaf volgend jaar ook mrb.
[ Voor 8% gewijzigd door SirLenncelot op 19-11-2024 14:34 ]
Klopt helemaal! Ik vraag me echter af en dat is me niet 100% duidelijk of de leasemaatschappij het dan in de prijs erbij gaat rekenen. Je sluit natuurlijk nu een contract af voor die auto met die prijs. Als die dan in 2025 besteld moet worden kan het zijn dat de wegenbelasting in de leaseprijs wordt gestopt waardoor de auto duurder gaat worden in leaseprijs.SirLenncelot schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:34:
Dat geldt toch voor alle EV? Ongeacht wanneer het aangeschaft is? Dus als je al een EV in bezit hebt dan betaald je vanaf volgend jaar mrb.
Correct me if am wrong!
De leasemij berekent die verhoging van de mrb gewoon door in de leaseprijs, ga daar maar van uit (zie kleine letters contract). Bij mij (Ayvens) staat dat duidelijk op elke communicatie vanaf aanvraag tot uiteindelijk getekend contract (private lease).Telsa_VIN schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:36:
[...]
Klopt helemaal! Ik vraag me echter af en dat is me niet 100% duidelijk of de leasemaatschappij het dan in de prijs erbij gaat rekenen. Je sluit natuurlijk nu een contract af voor die auto met die prijs. Als die dan in 2025 besteld moet worden kan het zijn dat de wegenbelasting in de leaseprijs wordt gestopt waardoor de auto duurder gaat worden in leaseprijs.
Correct me if am wrong!
Bij zakelijke lease in ieder geval wel, staat expliciet benoemd in de overeenkomst (bij zowel Ayvens als Arval0. Maar goed, dat is dan voor de werkgever. Als lease-rijder ben je wettelijk alleen de bijtelling verschuldigd. Kan natuurlijk dat de werkgever een eigen bijdrage vraagt als je het gestelde leasebedrag overschrijdt. Dan zou het doorberekend kunnen worden.
Bij private-lease zou ik het niet weten, ga er vanuit dat je dit als klant gewoon betaalt.
SirLenncelot in "Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4" Waar ik zojuist bijna dezelfde post deed...
Bij private-lease zou ik het niet weten, ga er vanuit dat je dit als klant gewoon betaalt.
SirLenncelot in "Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4" Waar ik zojuist bijna dezelfde post deed...
Bij privatelease is dit ook het geval volgens het belastingplan 2020 wordt de korting op de motorrijtuigbelasting voor electrische auto's en plug-in hybrider vanaf 1 januari 2025 afgebouwd hierdoor kan het termijnbedrag stijgen gedurende de looptijd van uw leasecontract.SirLenncelot schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:41:
Bij zakelijke lease in ieder geval wel, staat expliciet benoemd in de overeenkomst (bij zowel Ayvens als Arval0. Maar goed, dat is dan voor de werkgever. Als lease-rijder ben je wettelijk alleen de bijtelling verschuldigd. Kan natuurlijk dat de werkgever een eigen bijdrage vraagt als je het gestelde leasebedrag overschrijdt. Dan zou het doorberekend kunnen worden.
Dit staat in de voorwaarden op een paar plaatsen van private lease verstrekkers.
Ik meen mij wel te herinneren dat er bij staat dat ze dit in stappen doen. Nu weet ik niet welke stappen en heb ik ook niet de moeite genomen om mijn bron boven water te krijgen. Toch maar wel, zie deze link.Roels1 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:40:
[...]
De leasemij berekent die verhoging van de mrb gewoon door in de leaseprijs, ga daar maar van uit (zie kleine letters contract). Bij mij (Ayvens) staat dat duidelijk op elke communicatie vanaf aanvraag tot uiteindelijk getekend contract (private lease).
Stijgt mijn leasebedrag voor mijn elektrische auto door deze wijzigingen?
Ja, het leasetarief zal door de verhoging van de mrb worden aangepast. Niet in een keer maar in geleidelijke stappen. Het leasebedrag van elektrische auto’s zal niet veranderen door de invoering van de bpm. De bpm wordt alleen bij aanschaf geheven en zit al in de leaseprijs.
Ik heb 1 november Model Y besteld RWD - Black - Black, kreeg al heel snel een VIN en inmiddels een SMS voor aflevering. Afspraak kan ik echter alleen maar voor levering op 6 december krijgen en Tilburg terwijl ik Utrecht gevraagd had... iemand die weet of het makkelijk aanpasbaar is bij Tesla?
Even Tesla bellen om te vragen wat mogelijk is? Online kon ik alleen kiezen uit 28 en 29 november, maar met één belletje van nog geen 5 minuten heb ik een afspraak ingepland voor 3 december.Linkser schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:55:
Ik heb 1 november Model Y besteld RWD - Black - Black, kreeg al heel snel een VIN en inmiddels een SMS voor aflevering. Afspraak kan ik echter alleen maar voor levering op 6 december krijgen en Tilburg terwijl ik Utrecht gevraagd had... iemand die weet of het makkelijk aanpasbaar is bij Tesla?
Ja gebeld maar immense wachttijd, blijkbaar moest ik doorverbonden worden waarna de verbinding werd verbroken. Straks nieuwe poging...Xeor schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:10:
[...]
Even Tesla bellen om te vragen wat mogelijk is? Online kon ik alleen kiezen uit 28 en 29 november, maar met één belletje van nog geen 5 minuten heb ik een afspraak ingepland voor 3 december.

Haha, ze zullen nu een andere auto zoeken die niet naar je oorspronkelijke locatie gaat...Linkser schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:46:
Afspraak kunnen verzetten alleen is mijn VIN nu verdwenen in de app, de wondere wereld van Tesla leveringen 🤷🏼♂️
Nee locatie heb ik op Tilburg gehouden om dit te voorkomen maar misschien doen ze alsnog een andere auto zoeken, we gaan het meemakenMitchellB1995 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:53:
[...]
Haha, ze zullen nu een andere auto zoeken die niet naar je oorspronkelijke locatie gaat...
Hier een M3 Silvermattdice schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:35:
[...]
Pearl white met zwart interieur. Wat is de status nu bij jou?
Besteld: 14 nov
VIN: 17 nov
Verwachte leverdatum: 29-11 / 13/12
Het gaat langzaam vooruit.Nelissuh schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 20:09:
[...]
Ik zie dat er ondertussen 6 op naam zijn gezet, van de 36 die er op kenteken zijn gezet (waarvan 0 rood.
43 Model Y 7-zitters op kenteken gezet. Hiervan 10 op naam gezet. Nog altijd geen rode...
Bij mij gaat het hard achteruit momenteel levertijd van 18nov - 3dec aangepast vannacht naar 27nov - 13dec.Nelissuh schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:44:
[...]
Het gaat langzaam vooruit.
43 Model Y 7-zitters op kenteken gezet. Hiervan 10 op naam gezet. Nog altijd geen rode...
Ik krijg er nu toch een hard hoofd in of dat ze dit jaar nog gaan leveren.
Model Y LR RWD zwart/zwart met trekhaak.SirLenncelot schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:13:
- Geen VIN
- Geen kenteken
- Verwachte levering: 5 december - 31 december
- Geen VIN
- Geen kenteken
Model Y LR AWD Midnight Cherry red.
Besteldatum 15-07 (door LM bij Tesla) met blokkade tot 24 november
Verwachte levering: 24 November - 3 december
VIN op 18-11
Geen kenteken
Besteldatum 15-07 (door LM bij Tesla) met blokkade tot 24 november
Verwachte levering: 24 November - 3 december
VIN op 18-11
Geen kenteken
Inmiddels is hij weer doorgeschoven naar 27 november - 13 december.Eikneps schreef op woensdag 13 november 2024 @ 17:40:
Ik volg dit topic al een tijdje. Toch ergens fijn te weten dat je niet de enige bent die wacht 😉.
Mijn situatie:
Model Y LR RWD Black/Black + trekhaak besteld op 29 augustus, met leverrestrictie tot 15 oktober. De verwachte leverdatum verschoof van half oktober naar 1-17 november, en nu naar 16 november - 2 december.
Tesla geeft aan te wachten op voorraad uit Duitsland en dat het langer duurt dan ze hadden verwacht. Ik heb momenteel nog geen VIN ontvangen. Dit zal pas gebeuren wanneer er een auto van de band rolt die aan mij wordt toegewezen. Met transport erbij denk ik dat het uitdagend zal zijn om de nu aangegeven datum te halen.
Ik moet dus nog even geduld hebben helaas.

Hier ook een aanpassing in de app...
Van 18nov - 4dec naar 4dec-20dec!
Model Y LR RWD zwart/Pearl white met trekhaak.
Van 18nov - 4dec naar 4dec-20dec!
Model Y LR RWD zwart/Pearl white met trekhaak.
LR AWD Wit, Aero, Zwart Int, Trekhaak - Besteld 3 Sep, VIN: 25 nov, Kenteken: G-XXX-TK
In juli besteld door LM (Ayvens)
Oktober : leverdatum van 10-25 december
19-11 : VIN gekregen en leverdatum naar 22-29 november
Gaat om MY RWD Black
Oktober : leverdatum van 10-25 december
19-11 : VIN gekregen en leverdatum naar 22-29 november
Gaat om MY RWD Black
[ Voor 32% gewijzigd door enzoronald op 20-11-2024 08:47 ]
Die van mij (MY LR RWD Zwart) blijft hangen op 6 dec. - 31 dec. vanwege de restrictie die erop zat (die er inmiddels af is). Besteld 30 september. Ben idd benieuwd wat dit betekend, zeker gezien iemand riep over een fabriekssluiting van 2 weken? Krijgen we straks opeens een facelift model die in een bulk geleverd gaan worden? (speculaties).Eikneps schreef op woensdag 20 november 2024 @ 08:41:
[...]
Inmiddels is hij weer doorgeschoven naar 27 november - 13 december.Vraag me oprecht af of er überhaupt een MY LR RWD van de band rolt daar in Duitsland.
Ook hier de aanpassing; van 19 november - 4 december naar 22 november - 8 december (ook de MY LR RWD Black-Black 20")
Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.