Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:01
LigeTRy schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:37:
[...]

Op de leaseofferte staat waarschijnlijk een email adres van jou, maak daar eens een tesla account mee aan. Ik heb ook geen sms ontvangen (wel andere LM), maar dit trucje werkte en een dag na bestelling staat mijn M3 in de app

Edit: ik had je vraag verkeerd geïnterpreteerd :)
Krijg je als de bestelling geplaatst is een email van Tesla dat je een account moet aanmaken of niet?

Mijn LM heeft hem naar eigen zeggen besteld, maar heb nog niks ontvangen op prive of werk mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-01 16:04
Ik heb inmiddels een M3 Stealth Grey in bestelling staan, maar twijfel nog erg over Solid Black.. Stealth grey heb ik alleen in een showroom gezien en zag vandaag een solid black Highland rijden die er toch ook wel erg tof uit zag. Iemand die ook voor dit dilemma heeft gestaan :-)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jonazzty
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-03-2024
Rox92 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:00:
[...]

Krijg je als de bestelling geplaatst is een email van Tesla dat je een account moet aanmaken of niet?

Mijn LM heeft hem naar eigen zeggen besteld, maar heb nog niks ontvangen op prive of werk mail.
Denk dat dat afhangt van hoe je LM samenwerkt met Tesla. Ik weet dat die waarmee ik besteld heb (ALD) een soort portaal heeft en dat alles via daar loopt. Ik krijg dus geen mails ofzo, alles verloopt via leasing . En op moment dat ik met de wagen ga rijden wordt het e-mailadres van mijn werk aan de app gekoppeld, zeiden ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:51
[...]

Ik kreeg beide niet, maar dat kwam misschien omdat ik zelf alvast het voortouw had genomen en een account had aangemaakt. Misschien dat als je die niet hebt dat je dan wel een sms/mail krijgt. sidenote dat op de leaseofferte wel specifiek mijn naam/email/telefoonnummer benoemd waren

[ Voor 8% gewijzigd door LigeTRy op 05-01-2024 18:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:01
Ah helder, zal maandag eens een account maken. En anders word het dan toch maar rustig afwachten :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-06 12:10
Jackberry schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:53:

Thanks! Zou hem eigenlijk iets eerder willen zodat ik de verzekering alvast kan regelen
Tussen de SMS over de leverdatum en de daadwerkelijke dag van aflevering, zitten voor zover als ik weet altijd een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Megat schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 19:57:
[...]

Tussen de SMS over de leverdatum en de daadwerkelijke dag van aflevering, zitten voor zover als ik weet altijd een paar dagen.
Ja inderdaad. Kreeg gisteren de sms en kon dinsdag als eerste kiezen. Natuurlijk direct gedaan.

Hoe doen jullie dat met de huidige lease auto? Die van mij wordt pas eind volgende week opgehaald. Helaas moet ik dus met het openbaar vervoer naar Tilburg rijden.

Wel benieuwd naar het verschil tussen mijn Model 3 RDW en model y. Scheelt toch bijna 4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpz0r
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-06 13:53
Wackmack schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 21:30:
[...]
Hoe doen jullie dat met de huidige lease auto? Die van mij wordt pas eind volgende week opgehaald. Helaas moet ik dus met het openbaar vervoer naar Tilburg rijden.
Kan je niet iemand fixen die dan met je oude auto terug rijdt?

Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:40

Sebazzz

3dp

Serpz0r schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 21:34:
[...]

Dat mag vaak niet van werkgever danwel verzekering.
Wackmack schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 21:30:
[...]

Met het openbaar vervoer, trein en daarna de bus. Ik zie niet zo snel een andere optie. Vanaf Tilburg Reeshof treinstation is het 50 minuten lopen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Serpz0r schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 21:34:
[...]

Lastig op een dinsdagochtend maar OV is prima voor deze keer. Terugrit lekker met de Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Wackmack schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 22:17:
[...]

Lastig op een dinsdagochtend maar OV is prima voor deze keer. Terugrit lekker met de Tesla.
Het is de locatie op de Atlasstraat toch?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wackmack
Sebazzz schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 22:18:
[...]

Het is de locatie op de Atlasstraat toch?
Asteriastraat is het. Zag via 9292.nl dat het prima te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslarossa
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22-07-2024
Sebazzz schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 22:05:
[...]

[...]
Met het openbaar vervoer, trein en daarna de bus. Ik zie niet zo snel een andere optie. Vanaf Tilburg Reeshof treinstation is het 50 minuten lopen.
Neem je toch een Uber vanaf het station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Teslarossa schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 08:44:
[...]

Neem je toch een Uber vanaf het station?
Kan ik net zo goed de bus nemen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:56

MazeWing

The plot thickens...

[...]

Ik heb mijn model Y via JustLease (Arval) besteld en toen zij het eindelijk op een vrijdagmiddag bij Tesla zelf hadden besteld (na dik 3 weken allemaal toezeggingen en beloften dat het komende dagen besteld zou worden) kreeg ik de maandag daarna in de app opeens de auto te zien (had de app al eerder geïnstalleerd) met enkel een levertijd van 2-3 weken. Na een half uur werd dit een specifieke week en nog een dik half uur later kon ik de afleveringen plannen. Ik heb de auto toen meteen de woensdag afgehaald.

In de app stond dat de auto die maandag was besteld. Dus waarschijnlijk besteld de LM de auto en pikt Tesla de order op om er verder mee te gaan. Maar zodra Tesla deze heeft "opgepikt" zou e.e.a. zichtbaar moeten worden in de app met meer en meer details (VIN, kenteken, etc.) zodra de levering meer en meer in zicht komt.

Ik heb nooit een mail van Tesla gehad. Ik zag de auto "opeens" in de app. Ik raad je dus aan gewoon de app te installeren met het mailadres dat bekend is bij de LM.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaps
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11-04-2024
Na een aantal dagen hoopvol naar de app te staren met de hoop dat de verwachte leverdatum terugkwam toch gisteren maar even gebeld. Heel netjes en snel geholpen! Er werd aangegeven dat ik eigenlijk nog niet de app kon hebben omdat het contact ingesteld stond op de LM (J&T). Maar heb toch echt zelf een mail ontvangen om een account aan te maken. Maar goed lang verhaal kort: ook de medewerker vond het gek dat er geen datum in de app stond dus zou dit doorgeven. En wat schetst mijn verbazing: sinds vanochtend zie ik weer een datum en is er een VIN beschikbaar. Tussen 14 - 24 januari dus eindelijk de gelukkige eigenaar van een M3 RWD Deep Blue die volgens de Höegh tracker nu bij Spanje vaart op de Trapper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

De Hoegh Trapper staat ook op de Tesla Carriers map maar deze loopt wel aardig achter. Op MarineTraffic is de informatie recenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
kaps schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:08:
Tussen 14 - 24 januari dus eindelijk de gelukkige eigenaar van een M3 RWD Deep Blue die volgens de Höegh tracker nu bij Spanje vaart op de Trapper.
zou dat effectief zo vlot gaan, denk je? Mijn M3 staat op de Hoegh Trapper... Maar ik heb geen flauw idee hoe snel de wagen (via LM ook) bij mij zou zijn als ze effectief op 10/1 starten met offloaden ... Uiteraard hoop ik hoe sneller hoe liever.. Maar tesla had tegen mij gezegd "week 3 of 4 van Januari" ... dus geen idee..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Jonazzty schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:36:
[...]

zou dat effectief zo vlot gaan, denk je? Mijn M3 staat op de Hoegh Trapper... Maar ik heb geen flauw idee hoe snel de wagen (via LM ook) bij mij zou zijn als ze effectief op 10/1 starten met offloaden ...
Ik las een pagina terug dat bij uitladen op 9 januari het levering op 12 of 15 zou zijn. Bij J&T haal je zelf je wagen op bij Tesla, in Tilburg dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpz0r
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-06 13:53
Sebazzz schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 22:05:
[...]

Dat mag vaak niet van werkgever danwel verzekering.
Er mag wel meer niet, saai leven als alles volgens het boekje moet…

Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Serpz0r schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:14:
[...]

Er mag wel meer niet, saai leven als alles volgens het boekje moet…
Spannend leven als je de verzekering daarna moet bellen voor een ongeluk wat je niet zelf hebt gemaakt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaps
  • Laatst online: 11-04-2024
Jonazzty schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:36:
[...]

zou dat effectief zo vlot gaan, denk je? Mijn M3 staat op de Hoegh Trapper... Maar ik heb geen flauw idee hoe snel de wagen (via LM ook) bij mij zou zijn als ze effectief op 10/1 starten met offloaden ... Uiteraard hoop ik hoe sneller hoe liever.. Maar tesla had tegen mij gezegd "week 3 of 4 van Januari" ... dus geen idee..
We gaan het meemaken. Het feit dat er nu een VIN bekend is zegt mij dat levering voor 1 februari zeker mogelijk moet zijn (dan loopt mijn huidige contract af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
Sebazzz schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:48:
[...]

Ik las een pagina terug dat bij uitladen op 9 januari het levering op 12 of 15 zou zijn. Bij J&T haal je zelf je wagen op bij Tesla, in Tilburg dus.
hier zegt mijn werkgever dat de tesla's op kantoor geleverd worden door de LM... Ik hoop dat daar dus niet superveel tijd over gaat. Want er is een Tesla dealership op nog geen 5 minuten rijden van kantoor... :-p .. begrijpen wie begrijpen kan, lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioteer
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 10-02-2024
Levering is zojuist bijgesteld naar 14-18 januari.
Komt van de Trapper af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:47

djbarney

XBL: DeejayBarney

Die van mij is ook veranderd (staat ook op trapper) , maar van 5 Jan / 17 Jan naar 6 Jan / 18 Jan. 1 dag verschoven dus, neem aan dat dat wel blijft gebeuren tot 10 januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
Levering is bijgesteld van 5-17/1 naar 14-24/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

djbarney schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 16:22:
Die van mij is ook veranderd (staat ook op trapper) , maar van 5 Jan / 17 Jan naar 6 Jan / 18 Jan. 1 dag verschoven dus, neem aan dat dat wel blijft gebeuren tot 10 januari
Idem dito hier.

Dat is toch vreemd dat van auto's van de Trapper het zo verschilt? Zit er een correlatie met de afleverlocatie (Tilburg bij mij)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioteer
Zou het met besteltijd te maken hebben? Of of het via een LM komt?
Mijne is privé aankoop, besteld op 30-11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackberry
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12-11-2024
Sebazzz schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 16:27:
[...]

Idem dito hier.

Dat is toch vreemd dat van auto's van de Trapper het zo verschilt? Zit er een correlatie met de afleverlocatie (Tilburg bij mij)?
12-18 Jan bij mij, Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Tesla levert toch niet in Utrecht :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackberry
Sebazzz schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 16:48:
[...]

Tesla levert toch niet in Utrecht :?
Jawel :) Dag na bestelling werd ik gebeld door Tesla om de order te bevestigen. Ze vroegen of ik niet liever Utrecht wilde als afleverlocatie, gezien dit aanzienlijk dichterbij is dan Tilburg. Staat ook zo op mijn eindfactuur als alfeveradres. Dit kon ik overigens niet zelf kiezen op de website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrv88
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-06 18:29
RaRo74 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 20:28:
Kijk even met je kenteken op de site van de RDW,

https://ovi.rdw.nl/#

Staat daar bij D.2 Variant Y7CR dan krijg je Blade/LFP
Inderdaad ik heb deze variant de Blade LFP. Wat me wel opvalt na de eerste keer volledig vol laden dat de maximale rij afstand op volle accu 416km is (ipv de 455km zoals op de officiele tesla website staat).

Als ik de blade artikelen lees dan correspondeert dit met de 260 mile / 416km ook.

Hebben andere dit ook? Of moet de accu nog gecallibreert worden oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
jrv88 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 19:35:
[...]

Inderdaad ik heb deze variant de Blade LFP. Wat me wel opvalt na de eerste keer volledig vol laden dat de maximale rij afstand op volle accu 416km is (ipv de 455km zoals op de officiele tesla website staat).

Als ik de blade artikelen lees dan correspondeert dit met de 260 mile / 416km ook.

Hebben andere dit ook? Of moet de accu nog gecallibreert worden oid?
ik bezit nog geen tesla maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit normaal is. er is de totale capaciteit en de "bruikbare capaciteit" ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslarossa
14 - 18 januari, Utrecht.
Tot vandaag was de datum 5 - 17 januari.

[ Voor 45% gewijzigd door Teslarossa op 06-01-2024 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolibrie23
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-01 09:31
Teslarossa schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 22:26:
14 - 18 januari, Utrecht.
Tot vandaag was de datum 5 - 17 januari.
Die van mij staat op de Trapper en eerst ook 5 -17 januari, maar nu 6 - 18 jan. Verschuift dus met de dag. Ik heb m 27 dec besteld, vrij recent dus🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareFace
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-06 00:32
Ik rij morgen richting Groningen om mijn RWD MY op te halen. De leasemaatschappij heeft gelukkig geregeld dat ik mijn auto daar achter kan laten.
Zijn er nog dingen waarop ik moet letten of mee moet nemen bij afhalen? Ik heb niet echt een lijstje gehad van Tesla of de leasemaatschappij over wat ik mee moet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

DareFace schreef op zondag 7 januari 2024 @ 08:55:
Zijn er nog dingen waarop ik moet letten of mee moet nemen bij afhalen? Ik heb niet echt een lijstje gehad van Tesla of de leasemaatschappij over wat ik mee moet.
In de TS staat het e.e.a. maar ik weet niet wat anno 2024 nog relevant is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie282
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-05 23:08

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:34

spartacusNLD

This is Sparta!!

DareFace schreef op zondag 7 januari 2024 @ 08:55:
Ik rij morgen richting Groningen om mijn RWD MY op te halen. De leasemaatschappij heeft gelukkig geregeld dat ik mijn auto daar achter kan laten.
Deze is ook handig: https://teslaprep.glideapp.io/

[ Voor 46% gewijzigd door spartacusNLD op 07-01-2024 11:28 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LigeTRy
https://github.com/mykeln...ster/model_3_checklist.md

en voor de y:

https://github.com/mykeln...ster/model_y_checklist.md

of de platte tekst versie ervan, voor wie dat fijner vindt dan zo'n 'app'

[ Voor 11% gewijzigd door LigeTRy op 07-01-2024 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonPoedersuiker
  • Laatst online: 22-02-2024
Ook na dit weekend nog geen teruggekeerde schatting van de leverdatum. Die verdween ineens begin van 2024.

Komende dagen duimen draaien als de bekende schepen worden verwacht en gelost.

Zijn hier andere mensen die wachten op een M3 AWD LR in stealth grey? Mijne besteld via Arval op 5-12.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Nou, met zo'n enorme lijst mag je wel om 8 uur in de ochtend voor de deur staan bij Tesla :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
Sebazzz schreef op zondag 7 januari 2024 @ 14:35:
[...]

Nou, met zo'n enorme lijst mag je wel om 8 uur in de ochtend voor de deur staan bij Tesla :+
dat vroeg ik mij ookal af.. je krijgt maar 15 minuten zeker als je in zo'n delivery hub je tesla gaat afhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Jonazzty schreef op zondag 7 januari 2024 @ 14:39:
dat vroeg ik mij ookal af.. je krijgt maar 15 minuten zeker als je in zo'n delivery hub je tesla gaat afhalen?
In ieder geval is in Tilburg, de afleverhal groot. Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken als je binnen in de hal een uur uittrekt, om de inspectie uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Sebazzz schreef op zondag 7 januari 2024 @ 14:35:
[...]

Vorige keer binnen 15 min weg, als het allemaal Netjes is, ben je toch zo weg. Ben wel een lease rijder. Auto gaat paar jaar mee en dan op naar de volgende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jonazzty
Wackmack schreef op zondag 7 januari 2024 @ 23:47:
[...]

Vorige keer binnen 15 min weg, als het allemaal Netjes is, ben je toch zo weg. Ben wel een lease rijder. Auto gaat paar jaar mee en dan op naar de volgende.
Snap ik, hier ook leaserijder. Maar je wilt aan het einde van je contract ofzo toch niet opdraaien voor iets dat er al was van dat 1? En als je dat dan niet gezien hebt op het moment van afhalen….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Jonazzty schreef op zondag 7 januari 2024 @ 23:52:
[...]

Snap ik, hier ook leaserijder. Maar je wilt aan het einde van je contract ofzo toch niet opdraaien voor iets dat er al was van dat 1? En als je dat dan niet gezien hebt op het moment van afhalen….
Nee eens maar binnen 15 min ben je dan toch wel klaar!? Gaan het dinsdag weer mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan68
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-06 15:50
Tja, als ik een brandstofwagen ophaalde controleer ik wel de lak, maar of alle ramen open gaan en of de toeter het doet, dat heb ik nog nooit gechecked.

Worden er echt zoveel Tesla's uitgeleverd die niet voldoen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

MadMan68 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 07:42:
[...]

Tja, als ik een brandstofwagen ophaalde controleer ik wel de lak, maar of alle ramen open gaan en of de toeter het doet, dat heb ik nog nooit gechecked.

Worden er echt zoveel Tesla's uitgeleverd die niet voldoen?
Nee, anders had je dat hier wel kunnen teruglezen. Het is gewoon een zeer uitvoerige lijst. En als je er toch bent? waarom niet even doorlopen? ik was er zelf binnen 25 min doorheen.

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:11
Wat mij betreft is het gewoon gezond verstand gebruiken. Kijken of er geen krassen aanwezig zijn zowel exterieur als interieur en of alle velgen OK zijn. Het gaat wat mij betreft wel heel erg ver om een lijstje te doorlopen van 25 minuten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

En als er dan wat is, weer de bus pakken naar huis totdat ze het hebben opgelost? Op zich kan je in het geval van lease ook je leasemaatschappij ermee laten dealen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LigeTRy
turkeyhakan schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:06:
Wat mij betreft is het gewoon gezond verstand gebruiken. Kijken of er geen krassen aanwezig zijn zowel exterieur als interieur en of alle velgen OK zijn. Het gaat wat mij betreft wel heel erg ver om een lijstje te doorlopen van 25 minuten...
Ik denk dat ieder hierin lekker kan doen wat ie fijn vindt. Tesla staat met hun 'elke 15 seconde een auto produceren' toch wat meer bekend als massaproductie en ook panel gaps zijn een ding (geweest). Ik neem er zelf dus liever wat extra de tijd voor om direct dingen te controleren/aan te kaarten in plaats van dat ik er een week later achter kom dat ze m'n stalks zijn vergeten te monteren (/s) :P en je later weer naar een service center moet ofzo.

Bij een 'ICE' delivery ben ik ook gewend dat de verkoper nog even door alle functies/features heenloopt van de auto, daar ben ik ook nog nooit binnen een kwartier weggereden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarboardIsonic
  • Laatst online: 12-02-2024
Zijn er al mensen die een SMS hebben gehad die een auto op de Trapper hebben staan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

StarboardIsonic schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:36:
Zijn er al mensen die een SMS hebben gehad die een auto op de Trapper hebben staan?
Dat zou een beetje vroeg zijn, niet? De boot komt naar verwachting 10 januari om 04:00 aan in Zeebrugge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
StarboardIsonic schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:36:
ik wou dat ik hier volmondig JA op kon antwoorden maar helaas, alles zit hier bij de LM... Dus ik ben als een bezetene aan het proberen om de trapper te tracken en te zien of hij toch niet vroeger aankomt :-p.. Meer kan ik niet doen vrees ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

turkeyhakan schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:06:
Ligt er wellicht aan of het een prive aankoop is of lease via het werk. In mijn geval was het een prive aankoop en wilde ik er gewoon zeker van zijn dat ik niet een defect model toevallig meekreeg :)

Als het niet je eigen auto is snap ik wel dat je niet moeilijk gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
spartacusNLD schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:53:
[...]

Ligt er wellicht aan of het een prive aankoop is of lease via het werk. In mijn geval was het een prive aankoop en wilde ik er gewoon zeker van zijn dat ik niet een defect model toevallig meekreeg :)

Als het niet je eigen auto is snap ik wel dat je niet moeilijk gaat doen.
In mijn geval was het ook een privé aankoop en ik heb in Q3 2022 ook nog eens de hoofdprijs betaald ;-) Maar was na een half uur ook weg. Je ziet snel genoeg of alles in orde is.

Je kunt sommige dingen ook gewoon beter accepteren. Want zodra men ergens aan begint te sleutelen, wordt het er vaak niet beter op. Althans, dat is mijn ervaring. Daar heb ik mij op ingesteld ten tijde van bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:04
Ik zelf had een zeer klein lakdefectje + lijmresten aan de deur, maar ik zag een medewerker van tesla langs mij een andere wagen polijsten met gigantische swirls tot gevolg.

Dus heb besloten om niks te melden en het gewoon zelf weg te werken. Denk dat iedereen wel iemand kent die een beetje kan polijsten, wel ik gok dat die gasten een veiliger optie zijn dan de medewerkers van tesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarboardIsonic
  • Laatst online: 12-02-2024
Jonazzty schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:50:
[...]

ik wou dat ik hier volmondig JA op kon antwoorden maar helaas, alles zit hier bij de LM... Dus ik ben als een bezetene aan het proberen om de trapper te tracken en te zien of hij toch niet vroeger aankomt :-p.. Meer kan ik niet doen vrees ik..
https://www.marinetraffic...me/shipid:6791640/zoom:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metrik
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-06 12:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnSxXfII_X_6CU9FATS6kCQJURY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3QG3UMzyEFWWxKpiACOgV8h0.png?f=user_large

Ik moet woensdag mijn Tesla ophalen. Weet iemand wat met het gele bedoeld wordt?
Ik heb geen inruilauto die ik wil inleveren. Moet je de verzekering al hebben afgesloten op het moment dat je de auto ophaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslarossa
https://www.telegraaf.nl/...-ook-vol-met-stinkwantsen

Zit je in Australië te wachten op je batterijtje, lees je dit bericht….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teslarossa
Metrik schreef op maandag 8 januari 2024 @ 09:19:
[Afbeelding]

Moet je de verzekering al hebben afgesloten op het moment dat je de auto ophaalt?
Lijkt me vrij logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
[Afbeelding]

Ik moet woensdag mijn Tesla ophalen. Weet iemand wat met het gele bedoeld wordt?
Ik heb geen inruilauto die ik wil inleveren. Moet je de verzekering al hebben afgesloten op het moment dat je de auto ophaalt?
Je wilt onverzekerd de weg op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Hoeveel tijd (dagen) heb je om de auto op te halen als je de SMS krijgt? Dit i.v.m. met de retournering van mijn vorige (huidige) leaseauto.

[ Voor 4% gewijzigd door Sebazzz op 08-01-2024 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Sebazzz schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:02:
Hoeveel tijd (dagen) heb je om de auto op te halen als je de SMS krijgt? Dit i.v.m. met de retournering van mijn vorige (huidige) leaseauto.
bij 3-6 werkdagen. Helaas is het bedrijf wat de retour regelt nog te langzaam. Dus mijn auto wordt ergens pas volgende week opgehaald. De Tesla haal ik morgen al op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Wackmack schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:17:
[...]

bij 3-6 werkdagen. Helaas is het bedrijf wat de retour regelt nog te langzaam. Dus mijn auto wordt ergens pas volgende week opgehaald. De Tesla haal ik morgen al op :)
Je kunt je oude leaseauto toch ook zelf inleveren bij een inleverpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
turkeyhakan schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:19:
[...]

Je kunt je oude leaseauto toch ook zelf inleveren bij een inleverpunt?
Bij mij niet, die halen ze op maar dat kan pas over 6-10 werken, ze zijn blijkbaar heel druk. Morgen lekker 2.5 uur met het OV naar Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Wackmack schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:20:
[...]

Bij mij niet, die halen ze op maar dat kan pas over 6-10 werken, ze zijn blijkbaar heel druk. Morgen lekker 2.5 uur met het OV naar Tesla.
Aha, mag je niet met je oude leaseauto je nieuwe auto ophalen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metrik
turkeyhakan schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:27:
[...]

Aha, mag je niet met je oude leaseauto je nieuwe auto ophalen?
Nogal lastig om met 2 auto's tegelijk naar huis te rijden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metrik
turkeyhakan schreef op maandag 8 januari 2024 @ 09:47:
[...]

Je wilt onverzekerd de weg op?
Nee, uiteraard niet, maar ik ben niet gewend van eerdere auto-aanschaffen dat ik mijn verzekering moest laten zien bij aanschaf, dus vandaar de vraag. Men ging er normaliter vanuit dat de rijder dit zelf regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
Wackmack schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:20:
[...]

En die periode dubbele bijtelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tissa12345
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-06 18:29
Is het gebruikelijk dat je de SMS voor de ophaal afspraak krijgt zodra de boot waarop jouw auto staat is aangemeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geffe
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik zag sinds afgelopen week geen levertijd meer in de app (volgens mij meer mensen last van?)

Net gebeld met Tesla Utrecht en meneer gaf aan dat het systeem een levertijd liet zien op basis van de leverstop van de LM. Die is er sinds vorige week af, het echte wachten begint dus nu.

Meneer aan de telefoon gaf aan dat de eerstvolgende levering in Zeebrugge voornamelijk witte en zwarte M3's waren, het is dus nog even wachten op de Stealth Grey (hopelijk de Titus dan?).

Meneer gaf nog wel aan dat als er een model in de Snel Leverbaar lijst staat die je wilt, kan die evt ook handmatig gekoppeld worden.

Nog even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-PAX2
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-07-2024
Geffe schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:41:
Ik zag sinds afgelopen week geen levertijd meer in de app (volgens mij meer mensen last van?)

Net gebeld met Tesla Utrecht en meneer gaf aan dat het systeem een levertijd liet zien op basis van de leverstop van de LM. Die is er sinds vorige week af, het echte wachten begint dus nu.
Ik heb hier ook last van gehad sinds afgelopen week. Vorige week vertelde Tesla Tilburg dat in mijn geval vandaag de reserving gekoppeld zou worden aan een daadwerkelijke auto (MY). Hopelijk zal het wachten daarmee niet al te lang duren :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Metrik schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:29:
[...]

Nee, uiteraard niet, maar ik ben niet gewend van eerdere auto-aanschaffen dat ik mijn verzekering moest laten zien bij aanschaf, dus vandaar de vraag. Men ging er normaliter vanuit dat de rijder dit zelf regelt.
Net even gebeld met mijn LM en zij zeggen dat je niks hoeft te laten zien. Dus alleen rijbwijs is voldoende en anders morgen maar even bellen mocht het toch niet goed zijn.
bustertje schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:32:
[...]

En die periode dubbele bijtelling?
Ja inderdaad. Gelukkig heeft de model 3 nog heel weinig bijtelling. Dat ga ik wel missen hoor :+

[ Voor 20% gewijzigd door Wackmack op 08-01-2024 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
Geffe schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:41:

Meneer aan de telefoon gaf aan dat de eerstvolgende levering in Zeebrugge voornamelijk witte en zwarte M3's waren, het is dus nog even wachten op de Stealth Grey (hopelijk de Titus dan?).
Dat is vreemd, want ik wacht op een Stealth Grey M3 via LM.. En toen ik vorige vrijdag naar Tesla belde om eens te polsen, kon de vriendelijke dame aan de telefoon mij vertellen dat mijn M3 met de Hoegh Trapper onderweg is naar Zeebrugge ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megat
[Afbeelding] Moet je de verzekering al hebben afgesloten op het moment dat je de auto ophaalt?
Deze vraag is al meerdere keren gesteld op dit forum.
Toen wij onze Tesla in september 2022 ophaalden, werd er niet om een bewijs van verzekering gevraagd. Ik hoorde dat een bewijs overleggen wel van toepassing zou zijn als je de verzekering via Tesla afgesloten hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
Metrik schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:29:
voor zover als ik weet, ben je als eigenaar van een auto verplicht om je auto verzekert te hebben. In mijn beleving kan die plicht niet op de verkoper van de auto worden afgeschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonPoedersuiker
Jonazzty schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:59:
[...]

Dat is vreemd, want ik wacht op een Stealth Grey M3 via LM.. En toen ik vorige vrijdag naar Tesla belde om eens te polsen, kon de vriendelijke dame aan de telefoon mij vertellen dat mijn M3 met de Hoegh Trapper onderweg is naar Zeebrugge ...
Welke uitvoering heb je en wanneer besteld? Ik wacht op een LR AWD in dezelfde kleur besteld op 05-12 en geen leverdatum meer zichtbaar sinds begin dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
DonPoedersuiker schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:16:
[...]

Welke uitvoering heb je en wanneer besteld? Ik wacht op een LR AWD in dezelfde kleur besteld op 05-12 en geen leverdatum meer zichtbaar sinds begin dit jaar.
SR+ Stealth Grey, alles standaard. Besteld via LM op 10/10/2023...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonPoedersuiker
Jonazzty schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:18:
[...]

SR+ Stealth Grey, alles standaard. Besteld via LM op 10/10/2023...
Dat duurt al een tijdje dan….

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LigeTRy
Ik ben ondertussen maar wat api traffic gaan onderscheppen op zoek naar meer info:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KAJ18yaODEEePwgiZdyDaKbUbe8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/53oO4dUpqGIGOCRwhhEpoNH0.jpg?f=user_large

Er is dus een boel meer info beschikbaar dan in de app aan je wordt getoond. Vanmiddag maar eens een scriptje bouwen die changes in de gaten houdt. Zodra ik iets heb wat werkt zal ik het hier posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
DonPoedersuiker schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:27:
[...]

Dat duurt al een tijdje dan….
klopt.. ik hoop dus dat die van mij effectief op de Hoegh Trapper zit ...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LigeTRy
LigeTRy schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:29:
Ik ben ondertussen maar wat api traffic gaan onderscheppen op zoek naar meer info:
Alrighty, ik heb iets gebouwd wat elke 10 minuten zoekt naar wijzigingen in je reservering, en je daar van op de hoogte stelt.

https://gist.github.com/W...e5bbb4353fdd350d01e68a5ea

Om dit te gebruiken moet je een klein beetje verstand hebben van python
  • code:
    1

pip3 install apprise requests
  • In regel 9 tm 17, wijzig je variabelen, refresh token kan via de link op regel 8, let op, dus niet je acces token, deze vraag ik op in de code
  • Reserveringsnummer is bij iedereen denk ik wel bekend :)
  • Eventuele notificaties werken via apprise, er staat wat documentatie bij, weet je niet hoe het werkt, laat wantnotification dan lekker op False
  • code:
    1

python3 main.py
    and pray
Het script loopt elke 10 minuten en vergelijkt alle velden van je reservering met de waardes van 10 minuten geleden. Als er wat wijzigt wordt het veld, inclusief oude en nieuwe waarde geprint in je terminal (of via apprise verstuurd als notificatie).

Aangezien mijn tesla op de Hoegh Trapper staat is dit even quick n dirty en kan het goed zijn dat dit script over een week kapotstuk is, verwacht dan ook weinig support vanuit mij.

Als het goed is wordt je token elke 8 uur refreshed, maar dat heb ik nog niet goed kunnen testen. :)

Bij de 1e run worden ook alle waardes geprint naar je terminal, mocht je nieuwsgierig zijn naar wat de initiële staat is.

Enjoy }:O

[ Voor 3% gewijzigd door LigeTRy op 08-01-2024 13:28 . Reden: formatting ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
LigeTRy schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:27:
[...]

Alrighty, ik heb iets gebouwd wat elke 10 minuten zoekt naar wijzigingen in je reservering, en je daar van op de hoogte stelt.

• code:
    1

• In regel 9 tm 17, wijzig je variabelen, refresh token kan via de link op regel 8, let op, dus niet je acces token, deze vraag ik op in de code
  • Eventuele notificaties werken via apprise, er staat wat documentatie bij, weet je niet hoe het werkt, laat wantnotification dan lekker op False
  • code:
    1

python3 main.py
    and pray
Het script loopt elke 10 minuten en vergelijkt alle velden van je reservering met de waardes van 10 minuten geleden. Als er wat wijzigt wordt het veld, inclusief oude en nieuwe waarde geprint in je terminal (of via apprise verstuurd als notificatie).

Aangezien mijn tesla op de Hoegh Trapper staat is dit even quick n dirty en kan het goed zijn dat dit script over een week kapotstuk is, verwacht dan ook weinig support vanuit mij.

Als het goed is wordt je token elke 8 uur refreshed, maar dat heb ik nog niet goed kunnen testen. :)

Bij de 1e run worden ook alle waardes geprint naar je terminal, mocht je nieuwsgierig zijn naar wat de initiële staat is.

toon volledige bericht
Ik heb altijd respect voor diegene die kunnen programmeren. Gaaf! En dat schud je zo uit de mouw? ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LigeTRy
turkeyhakan schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:36:
[...]

Ik heb altijd respect voor diegene die kunnen programmeren. Gaaf! En dat schud je zo uit de mouw? ;-)
Thanks!

"Zo" is een groot woord, dit kostte me een uurtje (niet tegen de baas zeggen :P )

Ik ben qua beroep geen developer maar kwam er op jonge leeftijd achter dat het wel leuk en handig is, dus heb redelijk wat programmeer uurtjes gemaakt met vergelijkbare 'fun' projecten zoals dit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackberry
Zojuist even Tesla gebeld, auto staat zoals bekend op de Hoegh Trapper, ze verwachten hem 12 Jan in Utrecht, dus volgende week aflevering aldus de vriendelijke medewerker. Wat klopt met leverdatum in de app van 12-18 jan. Kenteken mogen ze pas aanvragen als de boot in Zeebrugge is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K-PAX2
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-07-2024
[...]

• code:
    1

• code:
    1

python3 main.py
    and pray

toon volledige bericht
Werkt top! Ga ik de rest van de middag laten draaien, veel dank! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 13:49
[...]

• code:
    1

• code:
    1

python3 main.py
    and pray

toon volledige bericht
Thanks, ik kon nu zien dat het afleveradres op Utrecht staat (ik woon namelijk in de Meern, scheelt een OV wereldreis naar Tilburg)

"deliveryAddressTitle": "Utrecht - Eendrachtlaan",

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 2058398

Ik ben vandaag meegegaan bij de aflevering van een Stealth Grey Model 3 in Tilburg. Dat ging erg netjes. De hal was lekker warm en ik heb de lak in alle rust geïnspecteerd. Omdat de auto vies was, was het lastig om te zien wat een lakprobleem en wat gewoon vuil was. Bijvoorbeeld waar je instapt en met je schoenen tegen het deurpaneel veegt. En de dorpels en bij de wielkassen waar het wegvuil opspat. Doordat daar veel vuil zat kon ik niet goed zien of alles daar netjes was. Verder nog op de motorkap en het linker zijscherm een kleine imperfectie.

Alle punten aangekaart en na ongeveer 45 minuten wachten was alles opgepoetst en gepolijst. Interieur idem, paar kleine dingen die ter plekke schoongemaakt werden. Dat waren gelukkig geen beschadigingen. De afwerking was super op het gebied van panelgaps, sluitingen en lakkwaliteit. Stealth Grey is een hele mooie kleur.

Tip, neem een goede lamp mee want de delivery bay is erg donker. Ik had zelf een werklamp op accu van 1000 lumen (10 watt), zodat je alles mooi ziet. Dit is geen specifieke detailinglamp maar werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioteer
[b]computer_freak in "Het grote Tesla Levering topic #2"computer_freak Omdat de auto vies was, was het lastig om te zien wat een lakprobleem en wat gewoon vuil was
Ik verwacht dat de auto gepoetst/netjes wordt afgeleverd en niet vies.

Iemand anders hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioteer
Anoniem: 2058398 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 17:34:
Ik ben vandaag meegegaan bij de aflevering van een Stealth Grey Model 3 in Tilburg. Dat ging erg netjes. De hal was lekker warm en ik heb de lak in alle rust geïnspecteerd. Omdat de auto vies was, was het lastig om te zien wat een lakprobleem en wat gewoon vuil was. Bijvoorbeeld waar je instapt en met je schoenen tegen het deurpaneel veegt. En de dorpels en bij de wielkassen waar het wegvuil opspat. Doordat daar veel vuil zat kon ik niet goed zien of alles daar netjes was. Verder nog op de motorkap en het linker zijscherm een kleine imperfectie.

Alle punten aangekaart en na ongeveer 45 minuten wachten was alles opgepoetst en gepolijst. Interieur idem, paar kleine dingen die ter plekke schoongemaakt werden. Dat waren gelukkig geen beschadigingen. De afwerking was super op het gebied van panelgaps, sluitingen en lakkwaliteit. Stealth Grey is een hele mooie kleur.

Tip, neem een goede lamp mee want de delivery bay is erg donker. Ik had zelf een werklamp op accu van 1000 lumen (10 watt), zodat je alles mooi ziet. Dit is geen specifieke detailinglamp maar werkt ook prima.
Bedankt voor het delen van je ervaring trouwens!
Altijd leuk om deze ervaringen te lezen/horen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 2058398

Rioteer schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:06:
[...]

Ik verwacht dat de auto gepoetst/netjes wordt afgeleverd en niet vies.

Iemand anders hier ervaring mee?
Niet vies-vies maar ook niet schoon. Ik heb stiekem foto's gemaakt (mocht eigenlijk niet), niet echt met het doel om hier te delen dus ze zijn niet van hoge kwaliteit maar om een indruk te geven. Nadat ik het aangaf was alles netjes gemaakt.

Dat de auto vies is maakt niet uit, maar het maakt het wel moeilijker om imperfecties in de lak te spotten. Het gaat niet om mijn auto, ik ben meegegaan met iemand anders.

Kleine spetters bij achterlichten, was zo weggehaald:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5egm1PQw2kM_Ie44cRXF2NMRdnA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kj6TqxN8MoY8Pwpda1ufSuJj.jpg?f=fotoalbum_large

Instapveeg onderaan het deurpaneel, kreeg ik zelf al weg met mijn vinger

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H4qjwXJ25GirIYktEfXQ3h8HMYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JHpebbzrM2Vdxn1qhXM8SoFN.jpg?f=fotoalbum_large

Dingetje op de achterbank, werd ter plekke gepoetst, bleek enkel een vlekje te zijn, geen beschadiging

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/900Q6WXl1w52er7P2kGfJ_Tno2M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WkkVxPdoF9KvUwUeY2wTkwPP.jpg?f=fotoalbum_large

Bij de deuropening wat vuil naar binnen gespat, waarschijnlijk met de Tesla naar binnen rijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jz8gO67P7KYhfe18Fee1v-y0FeU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qhqI0KxqHDzU9OmCDvLQX7n2.jpg?f=fotoalbum_large

Model 3 logo bij de dorpels waren na het poetsen niet schoongemaakt, dus veel opgedroogde druppels. Dit niet vermeld want dat krijg ik zelf wel schoon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z1UjssepN2WhXJFh7L8qDo67ipY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EHO6UdvVF7cFtcgvE4fqwcdj.jpg?f=fotoalbum_large

Achterwielen wat vuil opgespat, is weggehaald en ik zag geen steenslag of imperfecties nadat het schoon was. De wielkassen waren goed smerig maar dat vond ik voor aflevering niet spannend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xrAbN_iWM7hmhYVTp_dU-JsECM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x7kXZTdWJNU678jm4MIt7AMU.jpg?f=fotoalbum_large

Wat stippen en vlekken op het interieur, is ook ter plekke schoongemaakt, waren gelukkig geen beschadigen of imperfecties in het kunstleder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YZheg5gmidBOeFbRgnw2FAfG9D0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gOY03RjUxuYTaI9uFjo5uOE4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-H_SivstCi5OsyPXwR3tOEMRSw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oy8nMEbYLZkj4E22bYVHyXGa.jpg?f=fotoalbum_large

Op de bumper wat poetsvegen maar ook dat is op verzoek netjes gemaakt, waren gelukkig geen krassen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ON5ysOkPicWYOGImYbgQk9bV_lg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GNVk3iBJALx32MxGhDJZeaii.jpg?f=fotoalbum_large

Buiten dat alles nog drie kleine imperfecties in de lak die ik niet eens op de foto kreeg, ik weet niet of dat gepolijst of gepoetst is (wisten ze niet) maar het was achteraf weg dus prima.

Ik ben nieuw op dit forum, ik weet dat je eigenlijk geen foto's mag maken van de aflevering dus als ik dit weg moet halen prima.

PS: In totaal anderhalf uur bezig geweest. De mensen waarmee ik mee was kopen eens in de vijf jaar een nieuw auto en maken er altijd een feestje van. Dat kon prima. Op geen enkel punt voelde ik mij opgedrongen door Tesla. Er werd zelf basisinstructie gegeven over de bediening en de app. Misschien was het toevallig rustig. Maar het gehaast waar ik over gelezen heb kon ik mij niet in vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 2058398 op 08-01-2024 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007

djbarney

XBL: DeejayBarney

[...]

• code:
    1

• code:
    1

python3 main.py
    and pray

toon volledige bericht
tof, thanks! op mijn leasecontract staat aflevering in amsterdam, dat leek mij op zich sterk, maar gezien mijn m3 rwd in ultra red ook op de trapper staat, wel benieuwd naar waar hij dan wel afgeleverd gaat worden, lijkt toch gewoon tilburg te zijn dan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teslarossa
djbarney schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:39:
[...]

tof, thanks! op mijn leasecontract staat aflevering in amsterdam, dat leek mij op zich sterk, maar gezien mijn m3 rwd in ultra red ook op de trapper staat, wel benieuwd naar waar hij dan wel afgeleverd gaat worden, lijkt toch gewoon tilburg te zijn dan :)
Mijn M3 ultra red RWD staat ook op de Trapper en wordt in Utrecht afgeleverd. :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:56

MazeWing

The plot thickens...

Toen ik 20 december 2023 mijn Model Y ophaalde hadden ze iets van 100+ afleveringen gepland staan voor die dag. Ik was er om 10.00 uur en had geen enkel moment het idee dat ik weg "moest" of dat ze me aan het opjagen waren. Iedere medewerker was rustig en vriendelijk.

Bij mij hebben ze het linker achterportier een paar mm gesteld omdat die net niet helemaal mooi aansloot (echt mierenneuken trouwens) en dat was redelijk snel opgelost. Ik denk wel dat mensen op het internet en zeker fora zoals deze en Teslamotersclub elkaar een beetje gek maken en dusdanig kritisch naar de auto kijken dat het haast onmogelijk is om "geen" imperfecties aan te treffen. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat het grootste deel van de kopers (en leaserijders al helemaal) even een klein rondje om de auto loopt en indien er geen deur of raam ontbreekt het al snel goed vindt.

Het verschil in afleverkwaliteit tussen 2019 en heden is enorm. Dit werd ook bevestigd door de medewerkers die er al wat langer werkten. Zeker toen de model 3 bij de haven opgehaald moest worden was de kwaliteit vaak ondermaats. Dat was echter toen en anno nu is het denk ik nauwelijks anders dan menig ander merk. Helaas blijft het Tesla achtervolgen terwijl het volgens mij nauwelijks meer aan de orde ism uitzonderingen uiteraard daargelaten...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rioteer
Anoniem: 2058398 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:27:
[...]

Niet vies-vies maar ook niet schoon. Ik heb stiekem foto's gemaakt (mocht eigenlijk niet), niet echt met het doel om hier te delen dus ze zijn niet van hoge kwaliteit maar om een indruk te geven. Nadat ik het aangaf was alles netjes gemaakt.

Dat de auto vies is maakt niet uit, maar het maakt het wel moeilijker om imperfecties in de lak te spotten. Het gaat niet om mijn auto, ik ben meegegaan met iemand anders.

Kleine spetters bij achterlichten, was zo weggehaald:

[Afbeelding]

Instapveeg onderaan het deurpaneel, kreeg ik zelf al weg met mijn vinger

[Afbeelding]

Dingetje op de achterbank, werd ter plekke gepoetst, bleek enkel een vlekje te zijn, geen beschadiging

[Afbeelding]

Bij de deuropening wat vuil naar binnen gespat, waarschijnlijk met de Tesla naar binnen rijden

[Afbeelding]

Model 3 logo bij de dorpels waren na het poetsen niet schoongemaakt, dus veel opgedroogde druppels. Dit niet vermeld want dat krijg ik zelf wel schoon.

[Afbeelding]

Achterwielen wat vuil opgespat, is weggehaald en ik zag geen steenslag of imperfecties nadat het schoon was. De wielkassen waren goed smerig maar dat vond ik voor aflevering niet spannend.

[Afbeelding]

Wat stippen en vlekken op het interieur, is ook ter plekke schoongemaakt, waren gelukkig geen beschadigen of imperfecties in het kunstleder.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Op de bumper wat poetsvegen maar ook dat is op verzoek netjes gemaakt, waren gelukkig geen krassen:

[Afbeelding]

Buiten dat alles nog drie kleine imperfecties in de lak die ik niet eens op de foto kreeg, ik weet niet of dat gepolijst of gepoetst is (wisten ze niet) maar het was achteraf weg dus prima.

Ik ben nieuw op dit forum, ik weet dat je eigenlijk geen foto's mag maken van de aflevering dus als ik dit weg moet halen prima.

PS: In totaal anderhalf uur bezig geweest. De mensen waarmee ik mee was kopen eens in de vijf jaar een nieuw auto en maken er altijd een feestje van. Dat kon prima. Op geen enkel punt voelde ik mij opgedrongen door Tesla. Er werd zelf basisinstructie gegeven over de bediening en de app. Misschien was het toevallig rustig. Maar het gehaast waar ik over gelezen heb kon ik mij niet in vinden.
toon volledige bericht
Echt tof dat je zo uitgebreid de tijd neemt om dit hier te beschrijven. Ik ben ook van plan er een feestje/dagje uit van te maken :)
Thanks again!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
Rioteer schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:45:
Echt tof dat je zo uitgebreid de tijd neemt om dit hier te beschrijven. Ik ben ook van plan er een feestje/dagje uit van te maken :)
Als .afsluiting zijn wij gaan eten bij de ‘Moerse Hoeve’ aan de Heibloemstraat in De Moer. Op 2 minuten van de afhaallocatie in Tilburg.
Een heerlijke uitsmijter ‘Moerse Hoeve’. Zonder meer een aanrader, zeker deze tijd van het jaar. ( ik heb er geen enkel belang bij )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teslarossa
Megat schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:02:
[...]
Als .afsluiting zijn wij gaan eten bij de ‘Moerse Hoeve’ aan de Heibloemstraat in De Moer. Op 2 minuten van de afhaallocatie in Tilburg.
Een heerlijke uitsmijter ‘Moerse Hoeve’. Zonder meer een aanrader, zeker deze tijd van het jaar. ( ik heb er geen enkel belang bij )
Na 2 minuten alweer uit je hagelnieuwe Tesla gestapt? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidduzy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-06 08:08
davidduzy schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 22:09:
Vandaag mijn MY RWD gaan afhalen in Drogenbos.

Alles leek oke, deur sloot eerst niet, maar na 4 keer lukte het perfect.

Afgetekend en wanneer we wilden vertrekken plots overal krassen ontdekt. Op de achterkant, zijkant, voorkant, echt enorme hoeveelheid.

Ging enkele uren tijd kosten om te polijsten, maar na enkele minuten kwamen ze met de boodschap dat hun machine kapot was. Ik moet hem dus binnenbrengen om dat op te lossen.

Er werden ook door hen foto’s van getrokken en toegevoegd aan mijn “dossier”.

Best jammer …

Edit: foto’s proberen toevoegen
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Update: vandaag diende ik de wagen binnen te brengen bij een Tesla SC. 1 uur later kreeg ik bericht dat de krassen te veel en te diep waren en hij naar een body shop moet. Hoe kan dit met een nieuwe wagen?!
Pagina: 1 ... 5 ... 63 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.