Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
GeNiTaLiX schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:46:
Vraagje; ik heb nog niet de verklaring schadevrije jaren binnen van mijn leasemaatschappij. Nu het kenteken binnen is, wel gewoon de verzekering aanvragen op basis van mijn schatting per 1-11-2024?
Naar mijn weten altijd doen op basis van wat de verzekering nu aangeeft en later evt. positief bijstellen als die verklaring binnen is.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreyklz
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-02 22:39
Ik kan wel wat sparringshulp gebruiken :-)

In juli een MY Long Range RWD met standaardkleur besteld, met als gewenste leverdatum 14 december. Huidige contract loopt namelijk 13 december af. Volgens de verkoper was vroeg bestellen zinvol, en zou het "in principe" geen probleem zijn om de auto tot de 14e "vast te houden".

Zojuist mail gehad van mijn LM dat Tesla heeft doorgeven mogelijke leveringsproblemen te krijgen in december en dat ik kan kiezen tussen het vervroegen van gewenste leverdatum (zodat ze bijv nu al beginnen te matchen) of riskeren dat de auto zelfs pas in januari geleverd kan gaan worden. Vervroegd krijgen van de auto betekent wel dat ik mijn huidige auto vervroegd moet inleveren tegen een m.i. te hoge boete.

Tesla delivery zelf adviseert de leverrestrictie te vervroegen naar bijv een week eerder zodat ze eerder gaan matchen. Loop je alleen alsnog het risico dat levering "te vroeg" plaatsvindt.

Weken zonder auto zitten zou zeer akelig zijn.

Behoorlijk in dubio. Wat denken jullie?

[ Voor 10% gewijzigd door jeffreyklz op 28-10-2024 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:15
jeffreyklz schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:18:
Ik kan wel wat sparringshulp gebruiken :-)

In juli een MY Long Range RWD met standaardkleur besteld, met als gewenste leverdatum 14 december. Huidige contract loopt namelijk 13 december af. Volgens de verkoper was vroeg bestellen zinvol, en zou het "in principe" geen probleem zijn om de auto tot de 14e "vast te houden".

Zojuist mail gehad van mijn LM dat Tesla heeft doorgeven mogelijke leveringsproblemen te krijgen in december en dat ik kan kiezen tussen het vervroegen van gewenste leverdatum (zodat ze bijv nu al beginnen te matchen) of riskeren dat de auto zelfs pas in januari geleverd kan gaan worden. Vervroegd krijgen van de auto betekent wel dat ik mijn huidige auto vervroegd moet inleveren tegen een m.i. te hoge boete.

Tesla delivery zelf adviseert de leverrestrictie te vervroegen naar bijv een week eerder zodat ze eerder gaan matchen. Loop je alleen alsnog het risico dat levering "te vroeg" plaatsvindt.

Weken zonder auto zitten zou zeer akelig zijn.

Behoorlijk in dubio. Wat denken jullie?
Geeft de LM dan al aan wat de boete is? Meestal is er toch wel een soort van marge tussen het wisselen van auto? En in het andere geval kun je toch meestal wel een tijdje langer in de bestaande auto doorrijden? Ik kan me niet herinneren dat dit ooit een probleem was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeffreyklz
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-02 22:39
gjcvro schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:37:
[...]

Geeft de LM dan al aan wat de boete is? Meestal is er toch wel een soort van marge tussen het wisselen van auto? En in het andere geval kun je toch meestal wel een tijdje langer in de bestaande auto doorrijden? Ik kan me niet herinneren dat dit ooit een probleem was.
We zijn van LM gewisseld dit jaar, waardoor dit extra gezeur oplevert. De boete is dus voor onze oude LM en hem doorrijden is dus geen optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Ik heb (nog) geen idee hoe flexibel tesla is met het plannen. Als het goed is krijg je 3 datums, en als dat niet uitkomt kun je contact opnemen met Tesla om een andere datum te kiezen.. geen idee hoe ver je het uit mag stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:49
jeffreyklz schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:43:
[...]

We zijn van LM gewisseld dit jaar, waardoor dit extra gezeur oplevert. De boete is dus voor onze oude LM en hem doorrijden is dus geen optie..
Dan moet je werkgever zich is kwaad maken, want mijn werkgever had hetzelfde punt een tijdje geleden. Ook stond in ons contract dat je 2 maanden eerder kon inleveren zonder boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-10 18:13
Vorige week donderdag door de leasemaatschappij de bestelling bij Tesla gedaan, sinds vandaag met een RN nummer zichtbaar in de app. Gaat om een Model 3 LR RWD in het blauw met trekhaak. Leverrestrictie tot 24/12 en er staat nu een verwachte leverdatum van 2 februari - 18 april. Aan de telefoon werd me verzekerd dat levering hoogstwaarschijnlijk gewoon in december kan plaatsvinden. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
gjcvro schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 17:31:
Hier ook aangepast: 9 November - 23 November M3 RWD LR
En opgeschoven naar eind november begin december. Balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditani360
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 22:20
Vandaag contact gehad met Tesla (Y LR RWD).
Dame gaf aan dat er momenteel geen voorraad is en verwacht de auto in december maar had geen idee wanneer ze precies geproduceerd worden, maar de levering zou dit jaar in ieder geval plaatsvinden…

Bij restricties zou ik zeker checken om dit goed te zetten; want als het nu al krap gaat worden, dan is matchen halverwege december sowieso een groot risico.

Genieten & genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
[...]

Ik zou het even met je werkgever bespreken, want hoe ik het zie zijn er dus 2 opties:
1. Je vervroegt de levering, maar je krijgt daardoor van de LM een boete. Terwijl het niet jouw keuze is. Ik zou daarom bij je werkgever voorleggen waarom JIJ die boete krijgt, laat de werkgever maar dat op zich nemen.
2. Je hebt een latere levering op een nog onbekende datum en als ik je reactie begrijp kan je dan dus weken zonder auto zitten. Ook niet jouw keuze en dus iets voor de LM en/of werkgever om op te lossen.

Het spijt me zeer, maar dit soort problemen zouden NOOIT voor conto van de werknemer mogen komen. Ik zit bij mijn werkgever in een mobiliteits werkgroep en bij ons wordt dit opgelost door 9/10x langer door te rijden en als dat om wat voor reden dan ook niet mogelijk/wenselijk is, dan een shortlease ter overbrugging. Dat is duurder, maar vaak komt dat op een soort 50/50 splitsing tussen werkgever en LM qua kostendraging, want in bijna alle gevallen waarin dit nodig is, is het niet de schuld of wens van de werkgever, maar puur een scenario wat zo loopt vanwege meestal vertragingen in leveringen.

Als werknemer kan je simpelweg zeggen: ik heb een auto nodig om mijn beroep uit te kunnen oefenen, dus werkgever: als ik niet over een auto kan beschikken vanwege leveringsproblemen (waar het hier ook op neerkomt), dan is het zaak om daar een oplossing voor te bedenken. Vroeger deden we dat met poolauto's, maar daar zijn wij op een gegeven moment van afgestapt omdat het goedkoper bleek men direct na proeftijd een auto uit te laten zoeken en de proeftijd en/of andere situaties van geen auto te overbruggen met shortlease.

Want platgeslagen gezegd is het zo: jij kiest een auto, maar je werkgever wenst dat jij een auto van de zaak rijdt en de LM regelt leveringen en afspraken met fabrikanten en werkgevers. Uiteindelijk is het de LM die jou mobiel dient te houden, al is eea dus wel voorbehouden aan afspraken met de werkgever. Hoe dan ook hoort het dus nooit jouw probleem te zijn als een auto niet geleverd kan worden of veel te vroeg.

[ Voor 9% gewijzigd door MooDyBLueS op 28-10-2024 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy588
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:31
[...]

Welke leasemij? Er is wel wat marge hoor. Gewoon even (laten) navragen, en dus de levering iets eerder zetten, maar wel in dezelfde maand. Dit zijn natuurlijk situaties waar leasemij's regelmatig mee te maken hebben. Contract van mijn vorige liep tot 30 juni, en de nieuwe werd rond 10 juni geleverd. Vervolgens kon ik de oude niet eerder inleveren waardoor ik 3 weken 2 Tesla's voor de deur had staan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Tommy588 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 19:52:
[...]

Welke leasemij? Er is wel wat marge hoor. Gewoon even (laten) navragen, en dus de levering iets eerder zetten, maar wel in dezelfde maand. Dit zijn natuurlijk situaties waar leasemij's regelmatig mee te maken hebben. Contract van mijn vorige liep tot 30 juni, en de nieuwe werd rond 10 juni geleverd. Vervolgens kon ik de oude niet eerder inleveren waardoor ik 3 weken 2 Tesla's voor de deur had staan.
Maar in dat scenario betaal je wel 3 weken 2x bijtelling. Betaal je dus alsnog zelf voor een scenario waar de LM en werkgever dus geen verantwoordelijkheid in wensen te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommy588
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:31
MooDyBLueS schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 20:10:
[...]

Maar in dat scenario betaal je wel 3 weken 2x bijtelling. Betaal je dus alsnog zelf voor een scenario waar de LM en werkgever dus geen verantwoordelijkheid in wensen te nemen.
Nee hoor;

"Wisseling auto halverwege kalendermaand
De werkgever stelt vanaf 17 april een andere auto ter beschikking aan de werknemer. U hebt een loontijdvak van een maand. Voor de bijtelling april gaat u tot 17 april uit van de cataloguswaarde en bijtellingspercentage die gelden voor de 1e auto. Vanaf 17 april gebruikt u de waarde en percentage die horen bij de 2e auto."

Dat die auto er nog even staat doet niks voor de bijtelling. Hooguit voor de werkgever dat die dubbel betaald, en die hadden theoretisch de huidige auto nog kunnen inzetten voor iemand anders. In mijn geval geen wisseling van leasemaatschappij, die hebben gewoon aangegeven dat de nieuwe auto op tijd geleverd moet worden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Overveld
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-12-2024
Vanmorgen de VIN in de app, na contact met Tesla is de verwachting half november. Nog eventjes geduld 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
van Overveld schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 07:14:
Vanmorgen de VIN in de app, na contact met Tesla is de verwachting half november. Nog eventjes geduld 😁
Weer een stapje dan. Over welke auto hebben we het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Overveld
gjcvro schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:54:
[...]

Weer een stapje dan. Over welke auto hebben we het?
Een MY Pearl White AWD. Het chassisnummer geeft een Berlijn model aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Dat is autotransport, dus in ieder geval niet wachten op een bootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Overveld
gjcvro schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:19:
Dat is autotransport, dus in ieder geval niet wachten op een bootje.
Klopt. Ik vraag mij alleen af of het VIN al gekoppeld wordt in de fabriek, of op locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
van Overveld schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 19:05:
[...]

Klopt. Ik vraag mij alleen af of het VIN al gekoppeld wordt in de fabriek, of op locatie.
Dit is wat ik elders gevonden heb:
voor de modellen die in Grünheide worden geproduceerd. Zodra de bestelde Model Y is geproduceerd, wordt het VIN toegewezen aan de betreffende klant. De tijd tussen het toewijzen van het VIN en de levering bedraagt doorgaans 7-10 dagen, afhankelijk van de locatie in Duitsland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RTJC
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 25-12-2024
gjcvro schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 19:08:
[...]

Dit is wat ik elders gevonden heb:

[...]
Ik heb vandaag mijn MY Long Range AWD in het wit opgehaald. Heel blij mee. Wat een bakbeest.

Het duurde bij mij ongeveer 1,5 week na toekennen VIN.

Oja, op dit moment was het niet zo druk in Tilburg. Ze hadden vandaag slechts 55 auto's af te leveren. Normaliter is dat 100.

Het stond er wel ramvol. Bijzondere ervaring.

Warmtepomp: PUHZ-SW100YAA - ERSC-VM2D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Overveld
RTJC schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 22:38:
[...]

Ik heb vandaag mijn MY Long Range AWD in het wit opgehaald. Heel blij mee. Wat een bakbeest.

Oja, op dit moment was het niet zo druk in Tilburg. Ze hadden vandaag slechts 55 auto's af te leveren. Normaliter is dat 100.

Dat is echt snel. Toen ik 5 jaar geleden een MG ZS EV bestelde, duurde het 6 maanden haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:16
RTJC schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 22:38:
[...]

Ben benieuwd, ik mag zo om 10.30 de mijne ophalen maar dan een M3 LR AWD in het wit 8)
*kijkt vol spanning nogmaals naar de klok*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
17 oktober heeft de leasemaatschappij Alphabet mijn M3P in Quicksilver besteld. Nog geen VIN, maar gisteren is de verwachte leverdatum aangepast van nov-dec naar 29 november-13 december. Valt toch een beetje tegen gezien de 4-5 weken levertijd indicatie die ik via Tesla door had gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:06
Weet iemand hoe dit werkt. Mijn leasecontract van mijn Model 3 loopt 5 december af. Ik wil graag een geruisloze overgang naar een Model Y die ik nieuw wil gaan kopen. Dus het liefste op 4 december deze auto ophalen. Zijn hier met Tesla afspraken over te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-05 23:00
hutch schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:33:
17 oktober heeft de leasemaatschappij Alphabet mijn M3P in Quicksilver besteld. Nog geen VIN, maar gisteren is de verwachte leverdatum aangepast van nov-dec naar 29 november-13 december. Valt toch een beetje tegen gezien de 4-5 weken levertijd indicatie die ik via Tesla door had gekregen.
Het is erg druk heb ik het idee, SEPP valt weg na dit jaar, de 3 heeft net korting gekregen, veel lease contracten lopen af.

Wat worden er nog van accessoires meegeleverd, zoals matten, laadkabel of alleen die adapter? Ik heb een M3 RDW privé besteld, a.s. vrijdag ophalen.
Ik kom overal andere info tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Appelstroop
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-06 20:53
Na vier weken nog geen VIN, waar ze zelf vier weken terug aangaven een leveringstijd van ca. 2 weken te hebben. Lijkt erop dat er wat stagnatie is.

Heb een MY LR RWD, zwart besteld. Na 5 jaar een model 3 gereden te hebben nu tijdelijk weer een ICE in afwachting van de Y. Voelt toch als drie stappen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-10 23:25
Ik heb inmiddels een VIN en leveringsafspraak kunnen maken voor mijn blauwe Y SR. In het sms’je stond een link maar in de app kan ik verder helemaal niks. Daar staat alleen een foto van de auto met de naam van de LM. Dus via de SMS maar een afspraak gemaakt voor levering over 2 weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:16
JeroenV_ schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 07:27:
[...]
Ben benieuwd, ik mag zo om 10.30 de mijne ophalen maar dan een M3 LR AWD in het wit 8)
*kijkt vol spanning nogmaals naar de klok*
Nou, dat was kort maar krachtig. Was er iets te vroeg, om 10.15, maar dat was geen probleem.
Werd gelijk geholpen en kon door naar de auto.
Ff gekeken of ik geen gekke beschadigingen oid zag en toen ingestapt en uitgecheckt. Was de straat nog niet uit of mijn telefoon piepte dat de remote functies beschikbaar waren dus dat ook gelijk ingesteld op de 1e parkeerplaats die ik tegenkwam.

De hal stond wel helemaal vol verder, maar druk was het dus zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbeyrules
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:01
J_Appelstroop schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:33:
Na vier weken nog geen VIN, waar ze zelf vier weken terug aangaven een leveringstijd van ca. 2 weken te hebben. Lijkt erop dat er wat stagnatie is.

Heb een MY LR RWD, zwart besteld. Na 5 jaar een model 3 gereden te hebben nu tijdelijk weer een ICE in afwachting van de Y. Voelt toch als drie stappen terug.
Hier grofweg hetzelfde. Geeft ie bij jou ook 'verwacht nov/dec' aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Overveld
Recci schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:32:
Ik heb inmiddels een VIN en leveringsafspraak kunnen maken voor mijn blauwe Y SR. In het sms’je stond een link maar in de app kan ik verder helemaal niks. Daar staat alleen een foto van de auto met de naam van de LM. Dus via de SMS maar een afspraak gemaakt voor levering over 2 weken.
Wanneer besteld/vin etc gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Appelstroop
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-06 20:53
abbeyrules schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:59:
[...]

Elke week staat de levertijd in de week erna ongeveer en dan schuift hij steeds weer door. De stand van vandaag is 1 november - 17 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Overveld
Bij mij de verwachte leverdatum nu ook aangepast naar 13/11-27/11.

Dus niet 1, maar 2 weken vooruit gezet ☹️

[ Voor 27% gewijzigd door van Overveld op 30-10-2024 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberEspresso
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-10 09:10
Hier twee weken geleden een MY LR RWD in Quicksilver besteld. Tijdens het bestellen en de week erna stond er 'Oktober' als estimated delivery, inmiddels '10 November - 17 December' en nog geen VIN nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBob078
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-10 22:57
Na al een tijdje hier ervaringen te hebben gelezen van meerdere (toekomstig) eigenaren zal ik dan ook mijn ervaring gaan delen.

Per vandaag 30/10is de bestelling bij de leasemaatschappij geplaatst.

M3 rwd long range white met Nova velgen

Afgelopen zaterdag stond deze nog op de tesla site met binnenkort leverbaar. Nu zie ik alleen nog een blauwe en zwarte staan met dezelfde specs.

Mocht die van mij niet met deze levering mogelijk zijn wat zou dan ongeveer de levertijd kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
DrBob078 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:17:
Na al een tijdje hier ervaringen te hebben gelezen van meerdere (toekomstig) eigenaren zal ik dan ook mijn ervaring gaan delen.

Per vandaag 30/11 is de bestelling bij de leasemaatschappij geplaatst.

M3 rwd long range white met Nova velgen

Afgelopen zaterdag stond deze nog op de tesla site met binnenkort leverbaar. Nu zie ik alleen nog een blauwe en zwarte staan met dezelfde specs.

Mocht die van mij niet met deze levering mogelijk zijn wat zou dan ongeveer de levertijd kunnen zijn?
Als je op de website kijkt geven ze aan december. Het lijkt er op dat er een boot of 3 onderweg is, die de komende weken aan zullen komen. Voor zover ik kan zien in de rdw data staat er nog geen 1 op kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhelios
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 11:54
17-10 Blauwe MY RWD LR privé besteld (byebye E-Golf!) zwart interieur en zwarte velgen
31-10 Krijg zojuist een random e-mail binnen met “bevestiging van uw model Y update” met bijgewerkte bestelgegevens en een pdf met order agreement. “Deze e-mail bevat uw huidige configuratie en uw bestelovereenkomst” zie niks nieuws en zelfde document als altijd al in de app zichtbaar was (iemand? :p)

Levertijd in de app stond op oktober

Vandaag gebeld en gevraagd hoe en wat, alle RWD LR zijn "op". In afwachting van Berlijn.. leverdatum bijgesteld naar 8 nov - 22 dec. Maar de dame aan de telefoon vertelde dat het vrijwel zeker december zal worden.

Maar.. vind quicksilver ook erg mooi. Twijfel nog om wellicht de kleur te wijzigen.

[ Voor 41% gewijzigd door dhelios op 31-10-2024 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsnaud
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-09 09:42
Vorige week dinsdag mijn M3 RWD opgehaald met software versie 2024.26.100. Heeft iemand anders met een recent opgehaalde M3 RWD inmiddels al een update mogen ontvangen? Wil van het geven van een slinger aan m’n stuur tijdens autopilot af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Sunri5e schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:57:
Weet iemand hoe dit werkt. Mijn leasecontract van mijn Model 3 loopt 5 december af. Ik wil graag een geruisloze overgang naar een Model Y die ik nieuw wil gaan kopen. Dus het liefste op 4 december deze auto ophalen. Zijn hier met Tesla afspraken over te maken?
Nee, daar zijn geen afspraken over te maken. Wel kan je bij té vroeg voorgesteld leveren iets uitstellen, doorgaans niet naar het volgende kwartaal icm kwartaalcijfers, maar bijv. 1-2-3 weken vaak wel. Persoonlijk zou ik dus zeker al bestellen zodat je niet te laat bent. Maar bel ze anders even wat handig is.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekleijn
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 08-01 12:01
https://www.autoweek.nl/a...trische-autos-definitief/

Wat zal het resultaat zijn voor een reeds bestelde Tesla….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Gaan we zien, denk niet dat ze al verkochte auto's kunnen verhogen. En kijken of de prijzen omhoog gaan op de website, tesla past ze normaal gesproken best snel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:42
Taro schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:39:
[...]

Nee, daar zijn geen afspraken over te maken. Wel kan je bij té vroeg voorgesteld leveren iets uitstellen, doorgaans niet naar het volgende kwartaal icm kwartaalcijfers, maar bijv. 1-2-3 weken vaak wel. Persoonlijk zou ik dus zeker al bestellen zodat je niet te laat bent. Maar bel ze anders even wat handig is.
Nog wat feedback Taro, mijn leverrestrictie staat op 11 november maar de auto is al een geruime week zichtbaar inclusief VIN. Het lijkt erop dat ze tegenwoordig niet meer wachten to de leverrestrictie verlopen is met het koppelen. Ophaalmoment is ook al gepland einde van de week van de 11e.

De order is in de tussentijd volgens mij even ontdaan van de leverrestrictie, toen stond er levering 24-okt-7nov en er was een auto gekoppeld. Daarna is dat weer naar 11 november gezet, alsof ze het systeem even een auto laten matchen en hem dan weer verschuiven naar de gestelde datum vanuit de lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:20
stormfly schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 22:22:
[...]

Nog wat feedback Taro, mijn leverrestrictie staat op 11 november maar de auto is al een geruime week zichtbaar inclusief VIN. Het lijkt erop dat ze tegenwoordig niet meer wachten to de leverrestrictie verlopen is met het koppelen. Ophaalmoment is ook al gepland einde van de week van de 11e.

De order is in de tussentijd volgens mij even ontdaan van de leverrestrictie, toen stond er levering 24-okt-7nov en er was een auto gekoppeld. Daarna is dat weer naar 11 november gezet, alsof ze het systeem even een auto laten matchen en hem dan weer verschuiven naar de gestelde datum vanuit de lease.
dat gebeurd alleen als er even iets minder vraag is. Als er tussendoor een klant zou zijn geweest (met excact dezelfde bestelling) zonder restrictie had jou vin gewoon weer verwijderd geweest. 100en voorbeelden te vinden in dit topic

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditani360
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 22:20
CyberEspresso schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:55:
Hier twee weken geleden een MY LR RWD in Quicksilver besteld. Tijdens het bestellen en de week erna stond er 'Oktober' als estimated delivery, inmiddels '10 November - 17 December' en nog geen VIN nummer.
Ik zit met dezelfde configuratie (met trekhaak) van 21nov - 31dec

Genieten & genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:42
anti elppa schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 07:20:
[...]

dat gebeurd alleen als er even iets minder vraag is. Als er tussendoor een klant zou zijn geweest (met excact dezelfde bestelling) zonder restrictie had jou vin gewoon weer verwijderd geweest. 100en voorbeelden te vinden in dit topic
Nou dat gevoel dat ik mij even een speciale klant voelde is wel weer weg :9 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
itsnaud schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:24:
Vorige week dinsdag mijn M3 RWD opgehaald met software versie 2024.26.100. Heeft iemand anders met een recent opgehaalde M3 RWD inmiddels al een update mogen ontvangen? Wil van het geven van een slinger aan m’n stuur tijdens autopilot af ;)
Las dat ze de update 2024.38.x gepauzeerd hebben.
De 2024.32 update zou kunnen, maar wellicht sturen ze die niet meer naar auto's als er al een nieuwere update is.

Kortom, blijft afwachten en iedere dag kijken bij software.......

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Weet iemand wat het idee is van 4 versies van de bestelovereenkomst die allemaal hetzelfde zijn?

16/10 MY rwd besteld met PL
11/11 ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maart84
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-09 11:57
Heb vandaag ook een tweede gekregen.

16-10 m3 wit met trekhaak besteld
17-10 eindfactuur met vin en leverdatum 16-11 maar VIN niet zichtbaar in app zelf

Huidige verwachting in app: 25-11 - 9-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis2005
  • Laatst online: 31-10-2024
.100, .200, etc zijn stabiele 'fabrieksupdates'. Het duurt soms even (weken) voor je meegaat in de reguliere updates, maar dat komt vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12:44
gjcvro schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 22:21:
[...]

Gaan we zien, denk niet dat ze al verkochte auto's kunnen verhogen. En kijken of de prijzen omhoog gaan op de website, tesla past ze normaal gesproken best snel aan.
De referrals zijn verlaagd naar 500 voor de koper en 250 voor de code verstrekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Toen ik de 23e mijn M3 RWD ophaalde had ik thuis gelijk de WiFi ingesteld en er kwam gelijk een update door. Wat er op stond af-fabriek durf ik helaas niet te zeggen, maar nu staat hij op 2024.32.7.

Als ik uit ga van Not a Tesla app dan is dat een update van 6 oktober en zijn er inmiddels nieuwere, maar de auto geeft nog niks nieuwers aan.

Welke update bevat die "slinger aan het stuur tijdens autopilot" optie dan waar je op doelt? Ik moet ook tijdens Autopilot nog af en toe "lichte kracht uitoefenen op het stuur" zoals het scherm het dan aangeeft. Gaat dat er met een toekomstige update van af dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
Niks. Bovendien wordt alleen de 3 in Shanghai gemaakt. De Y in Berlijn en de X/S in US. (voor de auto die in NL geleverd worden). Goed mogelijk dat ze op termijn ook de 3 in Berlijn gaan maken. En Telsa heeft het laagste import tarief opgelegd gekregen dacht 9%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekleijn
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 08-01 12:01
kr4t0s schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:19:
[...]

Niks. Bovendien wordt alleen de 3 in Shanghai gemaakt. De Y in Berlijn en de X/S in US. (voor de auto die in NL geleverd worden). Goed mogelijk dat ze op termijn ook de 3 in Berlijn gaan maken. En Telsa heeft het laagste import tarief opgelegd gekregen dacht 9%.
Ok, ik had 15 oktober al een Model 3 Long Range RWD besteld. We gaan het zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 23:27
kr4t0s schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:19:
[...]

Wordt die Y 7 zitter ook niet in Shanghai gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBob078
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-10 22:57
Ben benieuwd hoe dit zich gaat vertalen naar de prijzen.

Die van mij is woensdag besteld, dag voordat de importheffingen ingesteld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-09 13:08
Knip, offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 31-10-2024 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
DrBob078 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:52:
[...]

Ben benieuwd hoe dit zich gaat vertalen naar de prijzen.

Die van mij is woensdag besteld, dag voordat de importheffingen ingesteld zijn.
Ik ben wel heel benieuwd naar de impact hiervan ja.. je zou er bijna nog snel eentje bestellen.
Worden er in Berlijn geen 3's gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maart84
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-09 11:57
Ik denk dat je een beetje in het verkeerde topic zit, maar helaas is de referral dus net naar 500 gegaan ipv 1000. Qua afschrijving zit je denk ik veel te optimistisch. Ik kon mijn huidige 2019 model 3 overnemen met 100k km voor 21k. Nieuw was 50 dus een afschrijving van 58%.

De ontwikkelingen gaan best wel snel met betere accu's, sneller laden, efficientie, v2x oplossingen etc. Kijk naar de model 3 SR. Die was nieuw 50.000. Als je die nu koopt is die 13k goedkoper, grotere batterij, meer range, efficienter, comfortabeler etc. Dat is niet zo goed voor de afschrijving van EV's.

Maar toch heb ik nu een nieuwe prive besteld ipv lease :)

[ Voor 4% gewijzigd door maart84 op 31-10-2024 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
edwardmp schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:57:
[...]

Ik ben wel heel benieuwd naar de impact hiervan ja.. je zou er bijna nog snel eentje bestellen.
Worden er in Berlijn geen 3's gemaakt?
Dat kan, maar is geen garantie. Alle autofabrikanten hebben disclaimers dat prijzen tussentijds verhoogd kunnen worden.

In feite zal dit samenvallen met wanneer een auto op de boot komt te zitten. Tesla is juist een bedrijf wat amper voorraden heeft en dus moet je een beetje geluk hebben met een uitvoering die of al op een boot zit en nog niet aan een order toe is gewezen of in Tilburg is aangekomen en direct beschikbaar is gekomen (zoals die van mij).

Als jij nu een uitvoering besteld die nog vanuit China moet komen en intussen wordt de importbelasting geheven, dan kan je er donder op tegen zeggen dat je er echt voor op mag gaan draaien. En niet meer dan logisch ook, want waarom zou Tesla de 8% importtax aan jou cadeau moeten doen? Ze werken juist met scherpe marges en verlagen prijzen wanneer het maar kan, maar verhogen ze ook weer wanneer het nodig is. Je verwacht toch ook niet van de supermarkt dat zij je btw op je boodschappen betalen?

Is bij merken als Kia en Hyundai ook het geval geweest bij langere levertijden van bijv. de EV6, sommige mensen moesten 12+ maanden wachten, in de tussentijd werd de auto duurder en dus ook je order. Je mag er dan wel vanaf zien, maar voor niks gaat de zon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
Knip, offtopic

Waar staat dat referral naar 500 is gegaan? Zie hier op de site van Tesla nog niets van terug.

[ Voor 85% gewijzigd door Taro op 31-10-2024 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
MooDyBLueS schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:41:
[...]

Dat kan, maar is geen garantie. Alle autofabrikanten hebben disclaimers dat prijzen tussentijds verhoogd kunnen worden.

In feite zal dit samenvallen met wanneer een auto op de boot komt te zitten. Tesla is juist een bedrijf wat amper voorraden heeft en dus moet je een beetje geluk hebben met een uitvoering die of al op een boot zit en nog niet aan een order toe is gewezen of in Tilburg is aangekomen en direct beschikbaar is gekomen (zoals die van mij).

Als jij nu een uitvoering besteld die nog vanuit China moet komen en intussen wordt de importbelasting geheven, dan kan je er donder op tegen zeggen dat je er echt voor op mag gaan draaien. En niet meer dan logisch ook, want waarom zou Tesla de 8% importtax aan jou cadeau moeten doen? Ze werken juist met scherpe marges en verlagen prijzen wanneer het maar kan, maar verhogen ze ook weer wanneer het nodig is. Je verwacht toch ook niet van de supermarkt dat zij je btw op je boodschappen betalen?

Is bij merken als Kia en Hyundai ook het geval geweest bij langere levertijden van bijv. de EV6, sommige mensen moesten 12+ maanden wachten, in de tussentijd werd de auto duurder en dus ook je order. Je mag er dan wel vanaf zien, maar voor niks gaat de zon op.
Ja fair point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
edwardmp schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 18:41:
[...]

Thanks voor je reactie. In welk jaar heb jij je M3 overgenomen?

Waar staat dat referral naar 500 is gegaan? Zie hier op de site van Tesla nog niets van terug.
open maar een referral link.. dan zie je nog maar 500 euro staan op alle modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
gjcvro schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 18:45:
[...]

open maar een referral link.. dan zie je nog maar 500 euro staan op alle modellen.
Ik zie het inderdaad! Balen zeg, is dat nou letterlijk vanaf vandaag gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
edwardmp schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 18:47:
[...]

Ik zie het inderdaad! Balen zeg, is dat nou letterlijk vanaf vandaag gegaan?
volgens de 5 berichten op de afgelopen 2 pagina's wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsnaud
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-09 09:42
MooDyBLueS schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:09:
[...]

Toen ik de 23e mijn M3 RWD ophaalde had ik thuis gelijk de WiFi ingesteld en er kwam gelijk een update door. Wat er op stond af-fabriek durf ik helaas niet te zeggen, maar nu staat hij op 2024.32.7.

Als ik uit ga van Not a Tesla app dan is dat een update van 6 oktober en zijn er inmiddels nieuwere, maar de auto geeft nog niks nieuwers aan.

Welke update bevat die "slinger aan het stuur tijdens autopilot" optie dan waar je op doelt? Ik moet ook tijdens Autopilot nog af en toe "lichte kracht uitoefenen op het stuur" zoals het scherm het dan aangeeft. Gaat dat er met een toekomstige update van af dan?
Dan zou jij ook de juiste software moeten hebben, zie bijv deze reactie maar als je zoekt in dat topic op “vinger” vind je meer reacties.

Don Quijote in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Knip, offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 31-10-2024 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
Knip, offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 31-10-2024 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Knip, offtopic

[ Voor 99% gewijzigd door Taro op 31-10-2024 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Knip, offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 31-10-2024 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
Knip, offtopic

[ Voor 93% gewijzigd door Taro op 31-10-2024 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edwardmp
Knip, offtopic

[ Voor 99% gewijzigd door Taro op 31-10-2024 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Dit betreft het Tesla leveringstopic.... Andere merken auto's vergelijken, SEPP, afschrijving, etc. horen hier niet thuis, daarvoor zijn andere topics.

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 31-10-2024 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbeyrules
abbeyrules schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:59:
[...]

Aangepast naar 26-11 tot 31-12. De '1 tot 3 weken' bij de proefrit komen niet helemaal uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edwardmp
MooDyBLueS schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:41:
[...]

Gister hierom een voorraad model besteld. Kan hem morgen ophalen in Tilbabwe! Benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAC4S
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-10 11:05
edwardmp schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:35:
[...]

Gister hierom een voorraad model besteld. Kan hem morgen ophalen in Tilbabwe! Benieuwd
Het klinkt gek, maar hoe heb je dit voor elkaar gekregen? 1.5 week geleden heb ik een direct af te halen een Model 3 besteld, maar deze blijkt pas mid december geleverd te kunnen worden. Mij werd verteld dat de beschikbare Tesla’s schade hebben en niet toegewezen kon worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Vandaag ineens bericht dat de eindafrekening klaarstaat.
Leuk, maar nog steeds geen vin nr in de app, wel op de eindafrekening en de leverdatum op de eindafrekening is vroeger dan de verwachte afleverperiode.

Is het normaal dat dit bericht zo vroeg komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
MAC4S schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:22:
[...]

Het klinkt gek, maar hoe heb je dit voor elkaar gekregen? 1.5 week geleden heb ik een direct af te halen een Model 3 besteld, maar deze blijkt pas mid december geleverd te kunnen worden. Mij werd verteld dat de beschikbare Tesla’s schade hebben en niet toegewezen kon worden
Simpelweg op de site (https://www.tesla.com/nl_NL/inventory/new/my) eentje besteld die als "Beschikbaar" stond en die je zo in Tilburg kon ophalen. Misschien heb je gewoon pech, anders nog even achteraan bellen? Weet niet wat voor configuratie je had maar ik heb gewoon basismodel in Stealth Grey nu. Er zijn er zat die "Onderweg - binnenkort beschikbaar" zijn, maar ondanks dat ik wellicht een andere kleur wilde durfde ik dat niet aan. Voor je het weet zitten die nog op de boot en mag je alsnog extra invoerrechten aftikken.

Volgens eindfactuur heeft ie wel al 30 km op de teller. Maar dat is wellicht normaal qua tests?

[ Voor 5% gewijzigd door edwardmp op 01-11-2024 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
edwardmp schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:55:
[...]

Simpelweg op de site (https://www.tesla.com/nl_NL/inventory/new/my) eentje besteld die als "Beschikbaar" stond en die je zo in Tilburg kon ophalen. Misschien heb je gewoon pech, anders nog even achteraan bellen? Weet niet wat voor configuratie je had maar ik heb gewoon basismodel in Stealth Grey nu. Er zijn er zat die "Onderweg - binnenkort beschikbaar" zijn, maar ondanks dat ik wellicht een andere kleur wilde durfde ik dat niet aan. Voor je het weet zitten die nog op de boot en mag je alsnog extra invoerrechten aftikken.

Volgens eindfactuur heeft ie wel al 30 km op de teller. Maar dat is wellicht normaal qua tests?
Die van mij staat heel waarschijnlijk nog op een boot, maar heb vandaag bericht gekregen dat de eindafrekening klaar staat, gewoon het bedrag dat was opgegeven. Ook staan de prijzen nou nog gewoon op de site, dus zal lastig worden om de invoerrechten als excuus te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
Net opgehaald in Tilburg M3 RWD. Drie dingetjes die niet helemaal goed waren paint chip in motorkap (frunkkap?), hebben ze gefixt. Bekleding van bijrijdersstoel was los, maar kon zo vast gemaakt worden. En een naad die iets te groot is bij trim aansluiting dat konden ze niet oplossen.
Stond 9km op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
gjcvro schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:58:
[...]

Die van mij staat heel waarschijnlijk nog op een boot, maar heb vandaag bericht gekregen dat de eindafrekening klaar staat, gewoon het bedrag dat was opgegeven. Ook staan de prijzen nou nog gewoon op de site, dus zal lastig worden om de invoerrechten als excuus te gebruiken.
Ja vanuit klanttevrenheid zou het dom zijn als Tesla je dit alsnog laat betalen. Maar het is (ook conform algemene voorwaarden) wel hun goed recht om het alsnog te facturen (je kan dan hooguit van de koop afzien).

Ik denk overigens dat als je de eindfactuur krijgt, delivery aanstande is en hij al in EU/NL is?

[ Voor 7% gewijzigd door edwardmp op 01-11-2024 17:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAC4S
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-10 11:05
edwardmp schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:55:
[...]

Ah oke, gefeliciteerd in ieder geval! :) Ik heb zelf de RWD M3 in het wit. Heb er ook al twee keer voor gebeld, maar geloof het wel voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
edwardmp schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 17:24:
[...]

Ja vanuit klanttevrenheid zou het dom zijn als Tesla je dit alsnog laat betalen. Maar het is (ook conform algemene voorwaarden) wel hun goed recht om het alsnog te facturen (je kan dan hooguit van de koop afzien).

Ik denk overigens dat als je de eindfactuur krijgt, delivery aanstande is en hij al in EU/NL is?
Zou mooi zijn, maar ben bang van niet, verwachte leverdatum eind november begin december. Ik denk dat het bootje pas de 16e aan land komt.

En ze zouden het recht wel kunnen hebben, maar dan moeten ze eerst beginnen met de prijzen op de site aan te passen. Ik denk ook niet dat ze dat graag doen, want dan komt meteen de SEPP in gevaar.

[ Voor 14% gewijzigd door gjcvro op 01-11-2024 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-10 23:25
van Overveld schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 13:25:
[...]

Wanneer besteld/vin etc gekregen?
Besteld in april, leverrestrictie tot 5 november. Geen idee wanneer ik een VIN kreeg, zag het vorige week pas en kreeg een dag later ook direct de mail voor het maken van een afspraak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cullberg
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05:53
Zojuist de M3 RWD Long Range besteld (wit, zwart interieur, privé), vanuit het menu ''geconfigureerde modellen''. Betreft een nieuwe auto. Geschatte leverdatum: 06-12-2024 - 20-12-2024. Ben benieuwd.

Edit: in de Tesla app zie ik vier (?) booking invoices van 250E (reserveringskosten) en een final invoice. Hier staat een concrete leverdatum up (24-12-2024) en een VIN nr. App zelf zegt nog steeds 06-12 > 20-12. Ook bedraagt de KM stand 50KM (testen?). Bijzonder!

[ Voor 48% gewijzigd door Cullberg op 02-11-2024 14:48 ]

2024 Tesla Model 3 RWD LR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
Cullberg schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:33:
Zojuist de M3 RWD Long Range besteld (wit, zwart interieur, privé), vanuit het menu ''geconfigureerde modellen''. Betreft een nieuwe auto. Geschatte leverdatum: 06-12-2024 - 20-12-2024. Ben benieuwd.
Goeie keuze ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla1011
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09-12-2024
25 oktober is een tesla model 3 highland long range rwd besteld. Wanneer schatten jullie in dat de auto geleverd wordt? Ik wacht nog op een mail.
Alvast bedankt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
Ik gok net als de rest, december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Cullberg schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:33:

Edit: in de Tesla app zie ik vier (?) booking invoices van 250E (reserveringskosten) en een final invoice. Hier staat een concrete leverdatum up (24-12-2024) en een VIN nr. App zelf zegt nog steeds 06-12 > 20-12. Ook bedraagt de KM stand 50KM (testen?). Bijzonder!
De app toont doorgaans de VIN later dan de website dat doet. Zie je hem daar al wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cullberg
@Taro Yes, zowel op de website als in de app. Kon op beide plekken direct het VIN Nr. zien. Wel louter op de facturen, in het primaire scherm van de app (onder vehicle details) staat dit nog niet. Het betreft een vooraf (nieuw) geconfigureerd voertuig, dus op zich logisch dat er direct een VIN is, minder logisch dat hij pas met kerst wordt bezorgd :’).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:13
@Cullberg Waarom logisch dat je direct een VIN ziet? Die krijg je pas als er daadwerkelijk een voertuig (vin is het hardware nummer van de auto) aan je is gekoppeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
jongetje schreef op zondag 3 november 2024 @ 08:38:
@Cullberg Waarom logisch dat je direct een VIN ziet? Die krijg je pas als er daadwerkelijk een voertuig (vin is het hardware nummer van de auto) aan je is gekoppeld.
Als je een specifieke auto uit de voorraad kiest heb je dus ook direct een VIN. Het kan echter wel zijn dat die auto nog op bijv. de boot staat, waardoor die niet fysiek in NL staat, maar nog even nodig heeft om hier te arriveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Overveld
Meerdere hebben het hier over de VIN op de website, als ik op de website bij ‘Mijn producten’ kijk, zie ik de auto wel staan. Echter als ik erop klik, opent hij opnieuw ‘Mijn producten’. Iemand hier ook last van? Heb wel de VIN in de app staan.

[ Voor 18% gewijzigd door van Overveld op 03-11-2024 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Taro Ik zie dat ik door het taalgebruik in verwarring ben gebracht. Er werd gezegd "vooraf nieuw configureerd" en gezien er geen Tesla op maat wordt gemaakt (zoals bij de meeste andere merken wel pas wordt geproduceert als en hoe je besteld) snapte ik die niet zo.
Blijkbaar dus uit de voorraad besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbeyrules
van Overveld schreef op zondag 3 november 2024 @ 08:49:
Meerdere hebben het hier over de VIN op de website, als ik op de website bij ‘Mijn producten’ kijk, zie ik de auto wel staan. Echter als ik erop klik, opent hij opnieuw ‘Mijn producten’. Iemand hier ook last van? Heb wel de VIN in de app staan.
Ja hier precies hetzelfde gedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
van Overveld schreef op zondag 3 november 2024 @ 08:49:
Bij de auto zie ik staan "beheren", als ik daar op klik kom ik wel bij mijn bestelling uit.
De pagina lijkt wel traag te laden.
Ben je wel goed ingelogd? Bij bij werd de eerste keer weer om naam / ww / key gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• van Overveld
gjcvro schreef op zondag 3 november 2024 @ 10:21:
[...]

Bij de auto zie ik staan "beheren", als ik daar op klik kom ik wel bij mijn bestelling uit.
De pagina lijkt wel traag te laden.
Ben je wel goed ingelogd? Bij bij werd de eerste keer weer om naam / ww / key gevraagd.
Ik heb daar ‘weergeven’ staan. Druk ik daarop, kom ik weer op dezelfde pagina uit. Misschien omdat de bestelling via een LM loopt? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
van Overveld schreef op zondag 3 november 2024 @ 10:43:
[...]

Ik heb daar ‘weergeven’ staan. Druk ik daarop, kom ik weer op dezelfde pagina uit. Misschien omdat de bestelling via een LM loopt? Geen idee.
Ja, dat zal het verschil zijn. Waarschijnlijk zie jij ook geen documenten in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Hoe krijgen jullie die info als de wagen besteld is via de LM? Via het werk van mijn vriendin hebben we een MY besteld bij Arval. Krijg je ook losse info van Tesla over de bestelling? Onze eerdere ervaring met leaseauto’s is dat ze er “opeens” zijn.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
SirLenncelot schreef op zondag 3 november 2024 @ 11:30:
Hoe krijgen jullie die info als de wagen besteld is via de LM?
Ik zie in de app van Ayvens dat (en wat) er is besteld.
Als je met hetzelfde mailadres een Tesla account aanmaakt dan krijg je een mail dat de bestelling (RN nummer) is gekoppeld en zie je een geschatte levertijd staan.
Daarnaast heb ik ook contact gehad met iemand van Tesla via de mail over de levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cullberg
jongetje schreef op zondag 3 november 2024 @ 08:38:
Dat zeg ik letterlijk in mijn bericht :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Overveld
gjcvro schreef op zondag 3 november 2024 @ 11:15:
[...]

Ja, dat zal het verschil zijn. Waarschijnlijk zie jij ook geen documenten in de app?
Nee die zie ik niet inderdaad.
Pagina: 1 ... 39 ... 80 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.