Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 21:42
anti elppa schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:28:
[...]

Dat laatste is gewoon zo. Tesla bouwt geen auto's op bestelling. Ze poepen er gewoon random een lading uit. Ze matchen zodra restrictie weg is.

Ik heb 2 x besteld afgelopen 5 jaar. Beide keren maand voor levering restrictie laten lichten zodat ik de auto exact op de originele datum kon op halen. Anders krijg je hem later. En later kan 1 week zijn. Maar ook 2 tot 3 maanden als je pech hebt.
Dus als je juniper wil hebben zou ik voorlopig niets doen.
Bijzonder. De LM krijgt de opdracht te zorgen dat er 1 mrt een auto is. Dan kunnen zij toch bijtijds een 'restrictie' weghalen?

Heb jij zelf dan de LM verzocht, laten we zeggen 4 weken voor de datum dat je de auto wil, de restrictie weg te halen?

En zou het dan verstandig zijn nu te bestellen en op 1 feb de restrictie weg te halen? Of om pas 1 feb te bestellen? Want als het werkt zoals jij zegt zit daar kwa levertijd iig geen verschil in (evt kwa prijs wel).

(Mijn vorige Tesla via LM was 'zo snel mogelijk'
, dus toen gelde dit gedoe niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:39
MWDKing schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 07:15:
[...]

Bijzonder. De LM krijgt de opdracht te zorgen dat er 1 mrt een auto is. Dan kunnen zij toch bijtijds een 'restrictie' weghalen?

Heb jij zelf dan de LM verzocht, laten we zeggen 4 weken voor de datum dat je de auto wil, de restrictie weg te halen?

En zou het dan verstandig zijn nu te bestellen en op 1 feb de restrictie weg te halen? Of om pas 1 feb te bestellen? Want als het werkt zoals jij zegt zit daar kwa levertijd iig geen verschil in (evt kwa prijs wel).

(Mijn vorige Tesla via LM was 'zo snel mogelijk'
, dus toen gelde dit gedoe niet.)
ik heb idd 4 a 5 weken voor levering met LM opdracht gegeven ristrictie op te heffen.

En wat beter is, nu bestellen of wachten is niet te zeggen ivm dat nieuwe model

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berrie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-03 12:44
Berrie schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:42:
[...]

Contact gehad met Tilburg. Ze zijn bezig om trucks te boeken voor transport eind oktober (vermoed dat de auto's aangekomen zijn in Zeebrugge).
Levering zou eind oktober-begin november plaats kunnen vinden.
Interessant dat ondanks dit bericht de timing in de Tesla app is verschoven naar 09/11 - 23/11.
Zal vermoed ik gewoon geautomatiseerd zijn op basis van hoeveel checkpoints de order al doorheen is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElwinP
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-05 11:13
05-09 bevestiging LM (Arval) Model Y besteld
09-09 e-mail met machtiging Tesla app door LM + leverrestrictie 02-10
17-10 VIN nummer in app (verwachte levertijd 18 tot 1 november) 2025 als model jaar in VIN

Nu wachten op het maken van de afspraak

Model Y Black RWD LR, black interior

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-06 15:34

GeNiTaLiX

Naapje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tYkwQZz8ja-OGRdOu-iimVUCo9k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wTQDxBmAHrdGKbAXxP6EwYXM.jpg?f=user_large

Gisteravond besteld en het geld overgemaakt. Wat een bizar proces. Werd vandaag door een lieve mevrouw gebeld dat hij in de haven was binnengekomen en of alles duidelijk voor me was. Mag hem ophalen in Hengelo.

Oh joh, minuut later:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccl5KEP3EflUGGSKLeTsrSTInFI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uWhP2lmAJ6NYgIpWiu2y9Z9p.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door GeNiTaLiX op 17-10-2024 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-05 18:07
GeNiTaLiX schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:28:
[Afbeelding]

Gisteravond besteld en het geld overgemaakt. Wat een bizar proces. Werd vandaag door een lieve mevrouw gebeld dat hij in de haven was binnengekomen en of alles duidelijk voor me was. Mag hem ophalen in Hengelo.

Oh joh, minuut later:

[Afbeelding]
Ja bizar snel! Heb jij gelijk je VIN nummer gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

Hamer schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:13:
[...]

Ja bizar snel! Heb jij gelijk je VIN nummer gekregen?
Ja, kreeg iig meteen en en toen ik de auto verder bekeek zag ik het VIN nummer ook al staan. Vandaag maar snel mijn private lease inlever gepland op 31 oktober. Hopelijk is de levering in orde haha.

[ Voor 5% gewijzigd door GeNiTaLiX op 17-10-2024 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RTJC
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 25-12-2024
Ik heb sinds gisteren ook een VIN

15 okt: LM bij Tesla besteld
16. Okt: tesla belde voor de final check. Na ophangen telefoon verscheen VIN ik app.

Levertijd: 17-31 okt.

Warmtepomp: PUHZ-SW100YAA - ERSC-VM2D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamer
RTJC schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 20:27:

16. Okt: tesla belde voor de final check. Na ophangen telefoon verscheen VIN ik app.

Welke leasemaatschappij heb jij? De mijne maandag besteld, maar nog geen VIN of iets van Tesla gehoord.
Wel in de Ayvens app dat die besteld is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:31
GeNiTaLiX schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:28:
[Afbeelding]

Oh joh, minuut later:

[Afbeelding]
Welke uitvoering is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTJC
Hamer schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 00:39:
[...]

Welke leasemaatschappij heb jij? De mijne maandag besteld, maar nog geen VIN of iets van Tesla gehoord.
Wel in de Ayvens app dat die besteld is…
Arval. Mijn ervaring is dat er een verschil is tussen de status "besteld" in de app van de LM en de daadwerkelijke status bij Tesla. Daar zit een paar dagen tussen.

Bij mij zat er zelfs onterecht een beperking op waardoor de leverdatum op maart 2025 stond. Nadat die was weggehaald belde tesla nagenoeg direct op om de auto door te nemen. Direct daarna kreeg ik een VIN. Dat was allemaal op de 15e. De auto bestaat dus al.

Leverstatus is nu nog 17-31 okt. En Tesla heeft me verteld dat de verwachting 1e week van nov zal zijn .

Model Y, AWD long range met 20" en trekhaak. Wit en black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:59
Na de afgelopen 5 jaar een 2019 Model 3 LR RWD en een 2019 Model 3 LR AWD te hebben gereden nu een 2024 Model 3 LR RWD besteld bij wagenpark. In het blauw, met de standaard velgen en een trekhaak.

Heel lang getwijfeld tussen de LR RWD en LR AWD, maar vond 5k voor een beter geluidsysteem en AWD iets teveel van het goede. Baal wel enorm dat het 'premium' interieur niet in de LR RWD wordt geleverd, in 2019 was dat nog wel zo.

Ben benieuwd naar de levertijd en het verschil in afwerking/comfort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:26
Tjenok schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:59:
Na de afgelopen 5 jaar een 2019 Model 3 LR RWD en een 2019 Model 3 LR AWD te hebben gereden nu een 2024 Model 3 LR RWD besteld bij wagenpark. In het blauw, met de standaard velgen en een trekhaak.

Heel lang getwijfeld tussen de LR RWD en LR AWD, maar vond 5k voor een beter geluidsysteem en AWD iets teveel van het goede. Baal wel enorm dat het 'premium' interieur niet in de LR RWD wordt geleverd, in 2019 was dat nog wel zo.

Ben benieuwd naar de levertijd en het verschil in afwerking/comfort!
Dus je wilde wel de speakers, maar toch ook weer niet? Want volgens mij is er niet heel veel verschil meer tussen premium en niet-premium.

Bij de 2019 modellen was er wel een iets groter verschil, zoals bijvoorbeeld mistlampen, voetverlichting en speakers.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:59
adjego schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:46:
[...]

Dus je wilde wel de speakers, maar toch ook weer niet? Want volgens mij is er niet heel veel verschil meer tussen premium en niet-premium.

Bij de 2019 modellen was er wel een iets groter verschil, zoals bijvoorbeeld mistlampen, voetverlichting en speakers.
Wat bedoel je precies? Wat ik duidelijk probeer te maken is dat ik heel graag het betere geluidssysteem had gehad, maar dat ik dat niet die 5k extra waard vind. Het enige verschil in het interieur is inderdaad het speakersysteem en de bekleding van de deuren. Maar het verschil tussen 17 speakers waarvan 2 subwoofers versus 9 speakers zonder subwoofers zal wel degelijk hoorbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:26
Tjenok schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:46:
[...]

Wat bedoel je precies? Wat ik duidelijk probeer te maken is dat ik heel graag het betere geluidssysteem had gehad, maar dat ik dat niet die 5k extra waard vind. Het enige verschil in het interieur is inderdaad het speakersysteem en de bekleding van de deuren. Maar het verschil tussen 17 speakers waarvan 2 subwoofers versus 9 speakers zonder subwoofers zal wel degelijk hoorbaar zijn.
Je geeft aan dat je premium interieur had gewild? Dan had je die 5k extra moeten uitgeven ;)
Ik denk dat het nogal meevalt maar ik heb zelf nooit het Premium interieur ervaren.

Wat is precies het verschil met de deurpanelen?

[ Voor 10% gewijzigd door adjego op 18-10-2024 15:41 ]

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gjcvro
adjego schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:39:
[...]

Wat is precies het verschil met de deurpanelen?
Suede of stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:23
Gisterenavond viel mij in positieve zin op dat de koplampen van mijn Model 3 MY23 "meedraaien". Erg leuk om te zien. De matrix koplampen verlichten exact de plek die je wilt in de bocht. Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTJC
RTJC schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 20:27:

Levertijd aangepast naar 30 okt - 13 nov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:02
turkeyhakan schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:02:
Gisterenavond viel mij in positieve zin op dat de koplampen van mijn Model 3 MY23 "meedraaien". Erg leuk om te zien. De matrix koplampen verlichten exact de plek die je wilt in de bocht. Mooi!
Dat is wel een heel speciaal model, M3Y23 :9 . Maar de bochtverlichting zit er al in sinds 20.1 (juni '24). Werkt inderdaad prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berrie
RTJC schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:33:
[...]

"Gelukkig" ben ik niet de enige. Op 7 oktober is de bestelling bij Tesla geplaatst maar tot op heden geen VIN en leverdatum is aangepast naar 9/11 - 23/11, ondanks dat Tesla Tilburg aangaf 'm eind oktober/begin november te kunnen leveren.

LM gaf bij bestelling aan een levertijd van +/- 2 weken te hebben, nou, niet bepaald. Of ben ik gewoon ongeduldig .. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTJC
Berrie schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:21:
[...]

"Gelukkig" ben ik niet de enige. Op 7 oktober is de bestelling bij Tesla geplaatst maar tot op heden geen VIN en leverdatum is aangepast naar 9/11 - 23/11, ondanks dat Tesla Tilburg aangaf 'm eind oktober/begin november te kunnen leveren.

LM gaf bij bestelling aan een levertijd van +/- 2 weken te hebben, nou, niet bepaald. Of ben ik gewoon ongeduldig .. :P
Misschien is je model nog niet geproduceerd? Ik kreeg de 15e de VIN dus wellicht stond deze auto al ergens klaar.

Ze gaven aan 3-5 weken levertijd toen Tesla belde, maar mocht rekenen op 3. Dus eind oktober zou haalbaar moeten zijn.

Het is nog steeds supersnel voor auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-06 23:24
LostInNight schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:49:
[...]

14-10 - Kenteken zichtbaar in de app.
Oorspronkelijk stond mijn leveringsafspraak gepland voor maandag 21-10, maar eerder deze week had ik gebeld met de vraag of ik de auto misschien al op 18-10 zou kunnen ophalen, dat zou beter uitkomen. Dat was mogelijk, mits de auto op tijd in Tilburg geleverd zou worden door de vrachtwagen. Tesla had daar nog geen definitief antwoord op en vroeg me vandaag te bellen voor bevestiging.

Na gebeld te hebben, kreeg ik te horen dat ik de auto vanaf 15:00 kon ophalen. De levering verliep soepel en de auto zag er perfect uit. Er zat echter maar 32% aan sap in, wat niet genoeg was om thuis te komen. Daardoor moest ik onderweg langs een snellader (bij Fastned) en was ik uiteindelijk 2,5 uur onderweg. Ondanks dat, heb ik enorm genoten van de lange rit. Tijdens het laden had ik de tijd om door het menu van de auto te bladeren. Ik vind het geweldig dat Tesla geen tijd verspilt aan een uitgebreide ceremonie of uitleg bij de levering – je kunt meteen op pad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Overveld
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-12-2024
Vol verwachting klopt ons hart. 16-10 de MY besteld door LM, 5 minuten later de mail van Tesla met inloggegevens. Gaat de rest ook zo snel? Ik hoop het!🤣

Verwachte levering oktober 2024, moeten ze toch snel zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

Standard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RTJC
van Overveld schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 19:32:
Vol verwachting klopt ons hart. 16-10 de MY besteld door LM, 5 minuten later de mail van Tesla met inloggegevens. Gaat de rest ook zo snel? Ik hoop het!🤣

Verwachte levering oktober 2024, moeten ze toch snel zijn!
Dat is 1:1 mijn situatie. Hopen dat het snel gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Overveld
RTJC schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:02:
[...]

Dat is 1:1 mijn situatie. Hopen dat het snel gaat!
Duimen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:23
Maurice- schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:27:
[...]

Dat is wel een heel speciaal model, M3Y23 :9 . Maar de bochtverlichting zit er al in sinds 20.1 (juni '24). Werkt inderdaad prima!
Dat weet ik, maar heb door de zomertijd nog niet eerder gezien dat het werkte. Het valt ook voornamelijk op als je grootlicht uit hebt en dus alleen dimlicht aan hebt.

Edit: blijkbaar beide posts in het verkeerde topic. Excuus

[ Voor 6% gewijzigd door turkeyhakan op 20-10-2024 08:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-06 18:24
NuKeM schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:06:
Hier is het ook ‘snel’ gegaan voor een M3 RWD (België):
31-05 besteld via LM
??-09 VIN in de app
14-10 mailtje verzekering met nummerplaat/kenteken
14-10 mailtje van Tesla om ophaal afspraak te plannen, eerste slot 30 oktober (Brugge)

Nog even geduld dus :) lang genoeg moeten wachten :/ Ik ben ook eens benieuwd wat de leaseprijs nu gaat zijn, want ondertussen heeft de prijs al vele hoogtes en dalen gezien.
Na een telefoontje (met een andere praktische vraag) bleek alles van de wagen al aanwezig/binnen te zijn en kon ik hem perfect eerder komen ophalen dan die 30/10 die de app als eerste mogelijkheid aangaf. Dus op 22/10 ga ik de checklist ook doorlopen en dan hopelijk met een dikke smile naar huis rijden :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gjcvro
Je moet toch wat doen in de tijd dat je zit te wachten.. :P
Eens zitten kijken in de rdw data, maar het lijkt dat er nog geen 1 model 3 RWD long range op kenteken staat, betekent dat de eerste lichting nog van de boot moet rollen?

Wel al gevonden dat er net een boot is aangekomen in Koper / Slovenië.
2024-11-14 zou de volgende in Zeebrugge moeten komen.
Ben dan wel benieuwd waar de "verwachte leverdatum 5-11 -> einde jaar" op gebaseerd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RTJC
RTJC schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:33:
[...]

Zojuist afhaal SMS gehad. Auto kan ik 29 okt ophalen.

Jeuj!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hamer
Eindelijk het RN-nummer en de Tesla in m’n Tesla app zichtbaar.
Verwachte levering okt - nov. 2024.
Voor oktober mogen ze wel opschieten. Volgens de LM zou de auto er in oktober zijn (ik ben benieuwd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mass13
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-06 15:15
20/9 besteld via LM
Op 13/10 RN nummer in Tesla app en levering tussen 24/10 & 30/10
Op 20/10 in Tesla app levering oktober-november
Gisterenavond in LM app levering eerste helft november
In Tesla app levering tussen 21/10 & 27/10, ondertussen ook VIN N° zichtbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hamer
Hamer schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:45:
Eindelijk het RN-nummer en de Tesla in m’n Tesla app zichtbaar.
Verwachte levering okt - nov. 2024.
Voor oktober mogen ze wel opschieten. Volgens de LM zou de auto er in oktober zijn (ik ben benieuwd).
Het gaat nu ineens snel. Tesla belde vanmiddag, volgens hen 3-5 weken levertijd.

2 uur later in de app….
VIN nummer en kenteken ook bekend (zichtbaar in app). Zal ‘t dan toch nog oktober worden?

Besteld: Tesla M3H Long range AWD in stealth grey met achteraf trekhaak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UsiCQTk7YYUJcQfR_0cfC6z_x6A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mTYKVoRpcC7HKsRBSuraXXeD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Hamer op 22-10-2024 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Misschien wel handig om aan te geven wat je nu precies besteld hebt? Geeft wellicht voor anderen een idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hamer
gjcvro schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:12:
Misschien wel handig om aan te geven wat je nu precies besteld hebt? Geeft wellicht voor anderen een idee.
Aangepast… ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RTJC
Zie je wel. Gaat lekker snel. Verbaast me niets als je morgen een SMS krijgt.

Het kenteken heb ik zelf nog niet. Begreep in de mail van Tesla dat de auto maandag binnenkomt en dinsdag kan ik hem afhalen.

Model Y LR AWD pearl white, 20" en trekhaak.

[ Voor 7% gewijzigd door RTJC op 22-10-2024 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekleijn
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 08-01 12:01
15 oktober Tesla M3 LR RWD Pearl White besteld, levertijd volgens de app november / december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-05 23:00
1-11 kan ik de mijne ophalen M3 RWD Ultra Red. (13-10 besteld)
Is het mogelijk de productiedatum te zien of maand/jaar? Via VIN checkers levert niet echt resultaat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

kr4t0s schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:31:
1-11 kan ik de mijne ophalen M3 RWD Ultra Red. (13-10 besteld)
Is het mogelijk de productiedatum te zien of maand/jaar? Via VIN checkers levert niet echt resultaat op.
GeNiTaLiX in "Het grote Tesla Levering topic #2"

Ik ook 1-11 in Hengelo. Heb jij al een kenteken gekregen?

[ Voor 10% gewijzigd door GeNiTaLiX op 22-10-2024 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kr4t0s
Ah ik om 10:00, maar niet in Hengelo.

Nee nog geen kenteken, had ik aan telefoon gevraagd zou 1 week van te voren komen. Heb ik nu nodig voor SEPP uitbetaling en verzekering afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

kr4t0s schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:20:
[...]

Ah ik om 10:00, maar niet in Hengelo.

Nee nog geen kenteken, had ik aan telefoon gevraagd zou 1 week van te voren komen. Heb ik nu nodig voor SEPP uitbetaling en verzekering afsluiten.
Ah nice. Ik heb de Sepp ook al goedgekeurd gekregen. Ook idd nodig. Kun je de verzekering meteen aanvragen zodra je t kenteken hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kr4t0s
GeNiTaLiX schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:23:
[...]

Ah nice. Ik heb de Sepp ook al goedgekeurd gekregen. Ook idd nodig. Kun je de verzekering meteen aanvragen zodra je t kenteken hebt?
Ja bij autoverzekeringen kun je aangeven wanneer die moet starten dus die op 1-11 zetten.
Op Tesla site staat dat je rijbewijs, bewijs van verzekering mee moet nemen. Maar dat is uit US overgenomen lijkt het. Aan telefoon werd me verteld alleen ID nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamer
[...]

Staat je kenteken niet bij “Details van het voertuig”? Bij mij namelijk wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

Hamer schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 23:00:
[...]

Staat je kenteken niet bij “Details van het voertuig”? Bij mij namelijk wel.
Nee nog niet. Maar ik lees hier dat dit vlak van tevoren gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NuKeM
Gisteren mijn model 3 RWD SR gaan ophalen.
Toch wat kleinigheden die me opvielen:
  • water/condens in beide achterlichten (was normaal volgens Tesla, kwam juist uit de wasstraat…) ik hou het in ieder geval in de gaten.
  • Swirl effect in verf frunk (goed te zien dankzij volle zon die we hadden). 15min binnen genomen in de werkplaats bij Tesla en het was weg.
  • bij het rijden inderdaad een duidelijke trilling rond 120km/u… hou ik in de gaten.
  • gisteren avond nog even in de auto geweest die buiten stond. Voor-camera kon niets zien wegens condens op ruit op dat moment. Vanmorgen bij vertrekken en pre-heaten geen probleem meer mee gelukkig.
Voor de rest gelukkig met een dikke smile naar huis gereden :)
Nu nog even mijn ideale zitpositie vinden (wennen aan) en ik ben helemaal gelukkig.

Ik kwam trouwens van een Toyota Corolla TS 2.0.

[ Voor 3% gewijzigd door NuKeM op 23-10-2024 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTJC
RTJC schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:46:
[...]

Zie je wel. Gaat lekker snel. Verbaast me niets als je morgen een SMS krijgt.

Het kenteken heb ik zelf nog niet. Begreep in de mail van Tesla dat de auto maandag binnenkomt en dinsdag kan ik hem afhalen.

Model Y LR AWD pearl white, 20" en trekhaak.
23-10: kenteken in app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Overveld
Gaat lekker snel bij jou! Ik wacht nog (on)geduldig op alles haha 🙃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hamer
Gisterenavond kenteken en VIN in de app, vandaag SMS met afspraak; as vrijdag al ophalen in Tilburg, bizar snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

NuKeM schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:39:
Gisteren mijn model 3 RWD SR gaan ophalen.
Toch wat kleinigheden die me opvielen:
  • water/condens in beide achterlichten (was normaal volgens Tesla, kwam juist uit de wasstraat…) ik hou het in ieder geval in de gaten.
  • Swirl effect in verf frunk (goed te zien dankzij volle zon die we hadden). 15min binnen genomen in de werkplaats bij Tesla en het was weg.
  • bij het rijden inderdaad een duidelijke trilling rond 120km/u… hou ik in de gaten.
  • gisteren avond nog even in de auto geweest die buiten stond. Voor-camera kon niets zien wegens condens op ruit op dat moment. Vanmorgen bij vertrekken en pre-heaten geen probleem meer mee gelukkig.
Voor de rest gelukkig met een dikke smile naar huis gereden :)
Nu nog even mijn ideale zitpositie vinden (wennen aan) en ik ben helemaal gelukkig.

Ik kwam trouwens van een Toyota Corolla TS 2.0.
Oe dat zijn inderdaad wat dingetjes. Die swirl hebben ze gepolijst?

Niet zo erg toch?

https://www.reddit.com/r/TeslaModel3/s/DLTOTtTCXb

Anders zou ik er wel een melding van maken.

[ Voor 5% gewijzigd door GeNiTaLiX op 23-10-2024 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berrie
Berrie schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:21:
[...]

Nou, zojuist medegedeeld gekregen dat het nog wat langer duurt. Door Q3 einde hebben ze zoveel auto's eruit gepushed dat de nieuwe vooraad nog vanuit Shanghai onderweg is. 15 november zou de boot aankomen, geen idee waar overigens. Weet inmiddels wel de VIN vanuit de bestelling, staat nog niks in de app. Hopen dat 'ie nog vóór 29 november afgehaald kan worden, anders wordt ook dat nog in de war geschopt door een geplande vakantie. Mijn model betreft een normal range RWD in Quicksilver.

Andere mensen nog nieuws ontvangen?

[ Voor 4% gewijzigd door Berrie op 24-10-2024 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Overveld
Zijn er hier mensen die ook ‘s avonds een update van VIN of iets dergelijks in de app hebben gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
Berrie schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:25:
[...]

Nou, zojuist medegedeeld gekregen dat het nog wat langer duurt. Door Q3 einde hebben ze zoveel auto's eruit gepushed dat de nieuwe vooraad nog vanuit Shanghai onderweg is. 15 november zou de boot aankomen, geen idee waar overigens. Weet inmiddels wel de VIN: LRW3E7FS5SC310109. Hopen dat 'ie nog vóór 29 november afgehaald kan worden, anders wordt ook dat nog in de war geschopt door een geplande vakantie. Mijn model betreft een normal range RWD in Quicksilver.

Misschien deze boot, gevonden op een duits forum:
https://www.marinetraffic...9570/vessel:GLOVIS_STELLA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hamer
van Overveld schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:25:
Zijn er hier mensen die ook ‘s avonds een update van VIN of iets dergelijks in de app hebben gekregen?
Tijdstip exact wist ik niet, maar ergens rond 1800u gisteren kreeg ik de VIN en kenteken in de Tesla app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berrie
Oh dat is een mooie! Komt wel aardig overeen met de ETA die Tesla noemde. Eerder heb ik een link gehad waarbij je een VIN kon tracken op een schip, maar kan die niet weer vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsnaud
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-06 14:10
Berrie schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 18:35:
[...]

Oh dat is een mooie! Komt wel aardig overeen met de ETA die Tesla noemde. Eerder heb ik een link gehad waarbij je een VIN kon tracken op een schip, maar kan die niet weer vinden.
https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo mits het deze rederij betreft ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kr4t0s
Berrie schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:25:
[...]

Nou, zojuist medegedeeld gekregen dat het nog wat langer duurt. Door Q3 einde hebben ze zoveel auto's eruit gepushed dat de nieuwe vooraad nog vanuit Shanghai onderweg is. 15 november zou de boot aankomen, geen idee waar overigens. Weet inmiddels wel de VIN: xxx. Hopen dat 'ie nog vóór 29 november afgehaald kan worden, anders wordt ook dat nog in de war geschopt door een geplande vakantie. Mijn model betreft een normal range RWD in Quicksilver.

Misschien niet handig je VIN te posten.
Nice Quicksilver heb erg getwijfeld tussen Quicksilver en Quick Red toch Quick Red geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
GeNiTaLiX schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:08:
[...]

Oe dat zijn inderdaad wat dingetjes. Die swirl hebben ze gepolijst?

Niet zo erg toch?

https://www.reddit.com/r/TeslaModel3/s/DLTOTtTCXb

Anders zou ik er wel een melding van maken.
Ik vermoed dat ze hem idd even snel gepolijst hebben op die tijd.
Het vocht kwam bij afhalen inderdaad overeen met je reddit link, je zag toch al wat druppels vormen (niet alleen condens waas, maar ook bolletjes vocht), maar ze gleden nog niet naar beneden. De Tesla verantwoordelijke zei dat zolang het geen druppels zijn het normaal is en dat het was omdat hij net uit de wasstraat kwam (wat ook zichtbaar was). Helaas geen foto van genomen 8)7
Ik kijk het nu elke keer na voor ik vertrek. Gisteren avond was er nog een lichte waas, maar geen/nauwelijks bolletjes vocht… afwachten. Ik ga sowieso een melding maken binnen de 14 dagen als het zo blijft.
De trillingen (brom-achtige frequentie) zijn (zoals wel meer te lezen op het net) enkel bij ongeveer 120km/u goed waar te nemen. Dit weekend ga ik eens een langere tocht maken om te zien hoe erg het mij stoort.
Voor de rest zeer tevreden. Ondanks bovenstaande zou ik hem zo weer bestellen. Stalks, geen HUD, cruise control en AP… allemaal zaken waar ik dacht moeite mee te hebben vallen uiteindelijk na nog maar 150km wel mee. Phantom breaks, ja ook al gehad, maar ik begrijp ook waarom de auto in paniek schiet, hopelijk blijft dat beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-06 13:23
Dat vocht in de achterlichten doen ze niks aan.. is "within spec".. de mijne (aug 2023) heeft het af en toe, en zeker als hij gewassen is..

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:39
cacofant schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:04:
Dat vocht in de achterlichten doen ze niks aan.. is "within spec".. de mijne (aug 2023) heeft het af en toe, en zeker als hij gewassen is..
Ik heb 2 jaar terug achterlichten eruit gehaald en een 3mm gaatje geboord aan de achterkant. nooit meer vocht gehad in de achterlichten

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisbeko
  • Laatst online: 22-11-2024
Goedemiddag allen, zojuist maar even geregistreerd omdat ik uit ieder zijn tijdlijn probeer te verwachten wanneer mijn Tesla Y geleverd zal gaan worden. Daarbij is mijn ervaring wellicht voor de toekomstige (net als ik ongeduldige) bestellers weer handig om te lezen. ;-)

Ik (en de organisatie) hadden aanvankelijk nog geen ervaring met een lm, en de keus is via Activlease (tussenpartij) gevallen op Arval. Prima service voor zover en prima maandelijkse prijs overeengekomen.

Besteld: MY SR RWD Black, Black Prem. Interior en Black Gemini velgen.

28-9-24 proefrit gemaakt in A'dam
1-10-24 de prijsopgaaf ontvangen vanuit de tussenpartij
3-10-24 het akkoord op de offerte gegeven
3-10-24 de cijfers en gegevens van onze organisatie doorgegeven ter beoordeling
9-10-24 goedkeuring gekregen
14-10-24 de contractstukken voor onze organisatie ontvangen per mail
15-10-24 bevestiging van ontvangst getekende stukken
15-10-24 op eigen initiatief alvast een Tesla account aangemaakt ;-)
17-10-24 inkoopafdeling heeft toestemming vanuit lm gekregen om de wagen bij Tesla te bestellen
21-10-24 aanmaak account portaal lm Arval en orderbevestiging vanuit lm per mail
22-10-24 verscheen ineens de wagen in de app!
22-10-24 stond daar ook plots een VIN code bij, en een verwachte datum van 23-10 t/m 2-11
23-10-24 werd ik gebeld door Tesla voor controle
24-10-24 is de levertijd aangepast naar 1-11 t/m 15-11 :-(

Tijdens het telefoongesprek gaf de medewerker aan dat de wagen in Duitsland klaar staat, maar dat er te weinig vrachtwagens zijn om alles naar Tilburg te vervoeren. Dat we hierop dus even moeten wachten.

Al met al heeft de meeste tijd hem gezeten in het aanmelden van onze organisatie bij de lm, niet zozeer bij Tesla, dat gaat echt snel. Ik ben benieuwd, en hoop dat de wagen toch nog snel met zo'n vrachtwagen mee kan!

[ Voor 1% gewijzigd door chrisbeko op 24-10-2024 13:26 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisbeko
  • Laatst online: 22-11-2024
chrisbeko schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:22:
Goedemiddag allen, zojuist maar even geregistreerd omdat ik uit ieder zijn tijdlijn probeer te verwachten wanneer mijn Tesla Y geleverd zal gaan worden. Daarbij is mijn ervaring wellicht voor de toekomstige (net als ik ongeduldige) bestellers weer handig om te lezen. ;-)

Ik (en de organisatie) hadden aanvankelijk nog geen ervaring met een lm, en de keus is via Activlease (tussenpartij) gevallen op Arval. Prima service voor zover en prima maandelijkse prijs overeengekomen.

Besteld: MY SR RWD Black, Black Prem. Interior en Black Gemini velgen.

28-9-24 proefrit gemaakt in A'dam
1-10-24 de prijsopgaaf ontvangen vanuit de tussenpartij
3-10-24 het akkoord op de offerte gegeven
3-10-24 de cijfers en gegevens van onze organisatie doorgegeven ter beoordeling
9-10-24 goedkeuring gekregen
14-10-24 de contractstukken voor onze organisatie ontvangen per mail
15-10-24 bevestiging van ontvangst getekende stukken
15-10-24 op eigen initiatief alvast een Tesla account aangemaakt ;-)
17-10-24 inkoopafdeling heeft toestemming vanuit lm gekregen om de wagen bij Tesla te bestellen
21-10-24 aanmaak account portaal lm Arval en orderbevestiging vanuit lm per mail
22-10-24 verscheen ineens de wagen in de app!
22-10-24 stond daar ook plots een VIN code bij, en een verwachte datum van 23-10 t/m 2-11
23-10-24 werd ik gebeld door Tesla voor controle
24-10-24 is de levertijd aangepast naar 1-11 t/m 15-11 :-(

Tijdens het telefoongesprek gaf de medewerker aan dat de wagen in Duitsland klaar staat, maar dat er te weinig vrachtwagens zijn om alles naar Tilburg te vervoeren. Dat we hierop dus even moeten wachten.

Al met al heeft de meeste tijd hem gezeten in het aanmelden van onze organisatie bij de lm, niet zozeer bij Tesla, dat gaat echt snel. Ik ben benieuwd, en hoop dat de wagen toch nog snel met zo'n vrachtwagen mee kan!
Zojuist een sms ontvangen (24-10-24) voor een afhaaldatum te plannen op 8-11-24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekleijn
Jeah, mijn Tesla Model 3 Long Range RWD staat nu in de app voor 16 november - 30 november

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
Hier ook aangepast: 9 November - 23 November M3 RWD LR

[ Voor 10% gewijzigd door gjcvro op 24-10-2024 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
[...]

Ik heb vandaag kenteken in app gekregen.

Ik volgens RDW ook vandaag geregistreerd in NL.

[ Voor 7% gewijzigd door kr4t0s op 24-10-2024 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

kr4t0s schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 17:35:
[...]

Ik heb vandaag kenteken in app gekregen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dHNmUQpyauVYVajL5Xt57NVWKsA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kfIKD52aH74W2yPUCVKBOZL4.jpg?f=fotoalbum_large

:( :9~ nog maar even wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekleijn
Dekleijn schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 16:36:
Jeah, mijn Tesla Model 3 Long Range RWD staat nu in de app voor 16 november - 30 november
Bij documenten (in de app) staan ook mijn VIN al

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

Jeej ik heb ook het kenteken. Nu nog 7 dagen wachten.. Er is geen YouTube filmpje meer over die ik nog niet heb gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rein-de-Vos
  • Laatst online: 07-06 12:37
Top! Ik moet nog wat langer wachten helaas. Welk you tube filmpje vond je het beste?😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Overveld
Volgens mij duurt het via een LM wat langer dan wanneer je er een prive koopt. Of heb ik dit mis? De urgentie bij mij ligt inmiddels hoger, aangezien de auto van mijn vrouw onherstelbaar defect is geraakt haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Na eerder mijn demo geannuleerd te hebben, heb ik maandag een nieuwe M3 RWD besteld, wit met wit interieur. En omdat het om privé aanschaf ging heb ik eerst even met Tesla gebeld omdat er bepaalde modellen op de website onder "vooraf geconfigureerd" klaar stonden. Deels op "onderweg" en deels op "direct beschikbaar voor afhalen". Ik wou zeker weten dat ik een van die laatste zou bestellen omdat we alweer even met 1 auto zaten.

Wou eerst ook voor een blauwe met zwart interieur gaan, maar die bleek volgens de Tesla medewerker die ik aan de telefoon had toch niet direct beschikbaar en nog niet in Tilburg klaar te staan, de witte met wit interieur dus wel. Daar voor gegaan. Mijn tijdspad was als volgt:
  • ma 21 okt 10:27 besteld en € 250 aanbetaald
  • ma 21 okt 10:29 klaar met dingen als rijbewijs enzo fotograferen en NAW gegevens invullen (helpt mee dat ik geen inruil heb, geen financiering, etc, gewoon het geld overboeken en klaar)
  • ma 21 okt 10:33 sms met "It's time to schedule your delivery" - kon al kiezen voor wo 23 okt alles vanaf 9u, gekozen voor 11u
  • ma 21 okt 15:00 restbedrag betaald en betaalbewijs aangeleverd aan het delivery e-mailadres - was wel even spannend want er stond zorg ervoor dat je uiterlijk 48u van tevoren betaald hebt
  • di 22 okt bevestiging vanuit Tesla dat betaling binnen is
  • wo 23 okt 10:49 auto bij RDW op naam gezet door Tesla baliemedewerker
  • wo 23 okt ±11:30 stond ik buiten op de parkeerplaats met onze nieuwe Tesla
Zo snel kan het dus gaan, echt bizar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:08
Hier ook vandaag kenteken in de app, woensdagochtend ga ik m ophalen.
Sneller dan verwacht dat ik het kenteken zie, vaak wachten leasemaatschappijen tot het laatste moment.

Wat mij alleen opvalt: de catalogprijs volgens de rdw is 49990 terwijl de lr awd toch 50990 is.
Ga niet klagen want het is alleen maar goed voor de bijtelling, maar wel apart toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
JeroenV_ schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:11:
Hier ook vandaag kenteken in de app, woensdagochtend ga ik m ophalen.
Sneller dan verwacht dat ik het kenteken zie, vaak wachten leasemaatschappijen tot het laatste moment.

Wat mij alleen opvalt: de catalogprijs volgens de rdw is 49990 terwijl de lr awd toch 50990 is.
Ga niet klagen want het is alleen maar goed voor de bijtelling, maar wel apart toch?
Nee hoor, de catalogusprijs is de fiscale waarde en die klopt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mV-r-P89THGwImaTPWHMy0OxpYE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YvDwr4t1RTvuIINlakZGn4G1.png?f=fotoalbum_large
De overige € 1.000 zijn de afleverkosten en die tellen nooit mee voor fiscale waarde. Maar fabrikanten/dealers zijn verplicht all-in prijzen te vermelden. Anders kan je krijgen (zeker met zo iemand als Elon Musk) dat je een € 35.000 Model 3 LR AWD krijgt en daar € 15.000 afleverkosten op krijgt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

Vraagje; ik heb nog niet de verklaring schadevrije jaren binnen van mijn leasemaatschappij. Nu het kenteken binnen is, wel gewoon de verzekering aanvragen op basis van mijn schatting per 1-11-2024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
GeNiTaLiX schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:46:
Vraagje; ik heb nog niet de verklaring schadevrije jaren binnen van mijn leasemaatschappij. Nu het kenteken binnen is, wel gewoon de verzekering aanvragen op basis van mijn schatting per 1-11-2024?
Je kan op dezelfde dag nog de verzekering afsluiten. Zie hierboven: ik kon binnen 2 dagen mijn Model 3 ophalen, heb de dinsdag de verzekering aangevraagd.

Ik zou in jouw geval als de leverdatum 1 nov is lekker tot 31 okt wachten. Is de verkaring nog niet binnen, dan even overleggen met je verzekeraar wat handig is. Soms accepteren ze een schatting op voorwaarde dat de verklaring binnenkomt binnen afzienbare tijd en dan corrigeren ze indien nodig de premie met terugwerkende kracht.

Let wel: sv jaren werken o.b.v. volledige jaren. Dus als jij zeg per 3-11-2019 bent gaan leasen en je stopt per 1-11-2024 met leasen, dan is dat 4 schadevrije jaren, die 363 dagen ben je gewoon kwijt. Heel misschien dat een leasemaatschappij het voor je af wil ronden, maar het is een centraal systeem (Roydata) waarin dat allemaal weggeschreven wordt en ook 2 dagen valt onder sjoemelen. Houd daar dus rekening mee met je schatting, zeker als je niet al 10+ jaar opgebouwd hebt, zijn de verschillen met 1 jaar meer of minder soms vrij groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kr4t0s
MooDyBLueS schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:52:
[...]

Je kan op dezelfde dag nog de verzekering afsluiten. Zie hierboven: ik kon binnen 2 dagen mijn Model 3 ophalen, heb de dinsdag de verzekering aangevraagd.

Ik zou in jouw geval als de leverdatum 1 nov is lekker tot 31 okt wachten. Is de verkaring nog niet binnen, dan even overleggen met je verzekeraar wat handig is. Soms accepteren ze een schatting op voorwaarde dat de verklaring binnenkomt binnen afzienbare tijd en dan corrigeren ze indien nodig de premie met terugwerkende kracht.

Let wel: sv jaren werken o.b.v. volledige jaren. Dus als jij zeg per 3-11-2019 bent gaan leasen en je stopt per 1-11-2024 met leasen, dan is dat 4 schadevrije jaren, die 363 dagen ben je gewoon kwijt. Heel misschien dat een leasemaatschappij het voor je af wil ronden, maar het is een centraal systeem (Roydata) waarin dat allemaal weggeschreven wordt en ook 2 dagen valt onder sjoemelen. Houd daar dus rekening mee met je schatting, zeker als je niet al 10+ jaar opgebouwd hebt, zijn de verschillen met 1 jaar meer of minder soms vrij groot.
Tabel
https://www.alpina.nl/aut...chadevrije-jaren/korting/

Ik krijg bij ABN-Ambro verzekering -80%, komt op -+55 euro p maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
kr4t0s schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:38:
[...]

Tabel
https://www.alpina.nl/aut...chadevrije-jaren/korting/

Ik krijg bij ABN-Ambro verzekering -80%, komt op -+55 euro p maand.
Precies, ik zit ook op -80% en betaal incl. 3 jaar nieuwwaarde garantie €64/mnd. Niet de goedkoopste los, maar mijn vrouw en ik delen een partnerverzekering waarbij je beide auto's op maximale korting kan verzekeren. Oh en pakketkorting met andere verzekeringen dus er gaat nog een paar % vanaf.

En in de tabel zie je ook dat van 4 naar 5 schadevrije jaren van 60 naar 65% korting betekent. Dus terugrekenend met onze 80% en gemiddeld zeg €60, dan zou het als volgt zijn:
4 sv jaren -60% = € 120/mnd
5 sv jaren -65% = € 105/mnd

Niet onoverkomelijk, maar wel significant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besteller2019
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13:42
Tesla Model Y LR RWD besteld begin oktober, zwart, verder geen bijzondere spec. Via Athlon.

Levering nu uitgesteld naar mid November.

Duurt toch wat langer bij mij dan ik hier lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@besteller2019 Volgens mij is de LR RWD een vrij nieuwe uitvoering die dus populair is voor wie LR wil maar niet per se AWD (scheelt toch 5k) en pas sinds sept/okt bestelbaar. Zal daar wel aan liggen, want ik heb er ook bij de vooraf geconfigureerde nog even naar gekeken omdat ik 5k meer voor 20 kWh meer wel interessant vond, maar er was niks direct beschikbaar. Ook telefonisch zei de medewerker afgelopen maandag dat ze nog binnen moeten komen en hij uitging van "een paar weken" wat dus wel overeenkomt met jouw mid november.

De RWD en LR AWD zijn er al veel langer en daardoor heel snel beschikbaar zeker als je specifiek even belt voor wat er beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rein-de-Vos
Ik heb een blauwe M3 RWD standard range met zwarte bekleding via Athlon besteld. De bestelling is bij Tesla op 15/10 bevestigd. Tesla gaf aan dat deze rond 23/11 geleverd zou worden. De app geeft aan 18/11-2/12. We gaan het zien.

Er zit overigens wel een restrictie op om niet vóór 1/11 te leveren. Volgens de Tesla medewerker die ik sprak was deze restrictie geen belemmering (zou toch niet eerder geleverd kunnen worden). Het bijzondere is dat deze configuratie ook bij snel te leveren Tesla’s staat…

[ Voor 38% gewijzigd door Rein-de-Vos op 25-10-2024 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
  • Laatst online: 12:31
Gisteravond een witte RWD besteld omdat de levering in eerste instantie op nov. / dec. stond op de site. Op 18 december gaat mijn huidige M3 2019 AWD terug naar de leasemaatschappij.

Nu staat de levering op 25 okt / 1 nov in de app. Dat is dan wel weer erg vlot. Heb het eindbedrag nog niet overgemaakt. Waar iedereen ongeduldig zit te wachten gaat me dit nu weer wat te snel ('t is ook nooit goed :)). Zit nu te denken om nog maar heel even te wachten met betalen. Iemand verder nog tips? Ga ze denk ik sowieso ook maar even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Overveld
Inmiddels contact gehad met het delivery centrum. Vermoedelijk komt er maandag een vracht met nieuwe Tesla’s aan in Tilburg. Maar het kon ook nog weken duren.

Inmiddels in de app:

Verwachte levering 30 oktober-13 november.

Nog even afwachten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Overveld
van Overveld schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 17:48:
Inmiddels contact gehad met het delivery centrum. Vermoedelijk komt er maandag een vracht met nieuwe Tesla’s aan in Tilburg. Maar het kon ook nog weken duren.

Inmiddels in de app:

Verwachte levering 30 oktober-13 november.

Nog even afwachten dus!
Heel bijzonder, de bestelde Tesla is ineens weg uit de app en in mijn account online. Iemand dit al eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
van Overveld schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 18:15:
[...]

Heel bijzonder, de bestelde Tesla is ineens weg uit de app en in mijn account online. Iemand dit al eens meegemaakt?
Ik denk dat er wat problemen zijn met de servers, hier idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
Same sommige telsa.com subsites geven ook een http 400 code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-06 14:51
Op 21 oktober een model Y besteld:

- Model Y Long Range Dual Motor All-Wheel Drive
- Lakkleur Pearl White
- 20" Induction-velgen
- 7-zits configuratie

Levering stond voor eind oktober, maar staat ondertussen op november. Op de site van de RDW staat nog geen Model Y met 7 zitplaatsen, dus deze zal wel met 1 van de eerste leveringen mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditani360
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 22:20
Besteld: model Y LR RWD QuickSilver met trekhaak.

Op 17 oktober bij de LM besteld; na akkoord werkgever op 24-10 besteld maar met restrictie op 9 december. 25-10 restrictie eraf laten halen en auto met bestelling in de app, nog geen VIN.

24-10 stond deze configuratie nog op levering in oktober…helaas nu de november-december.
Ben benieuwd hoe snel de VIN er ook in komt. Rij momenteel al bijna 5 jaar een M3 SR+

Genieten & genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rein-de-Vos
Bij mij staat het VIN nog steeds niet in de app. Ik werd na de bestelling op 16/10 door Tesla gebeld om eea door te nemen. Er was toen al wel een VIN aan mijn bestelling gekoppeld. Gek genoeg zie ik deze nog steeds niet in de app (wel verwachte levering tussen 18/11-2/12). Misschien dat ze nog een slag om de arm nemen en dat er misschien toch een andere auto wordt gekoppeld en dat pas het VIN in de app verschijnt als er een definitieve koppeling is gemaakt.

[ Voor 25% gewijzigd door Rein-de-Vos op 26-10-2024 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
Rein-de-Vos schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:32:
Bij mij staat het VIN nog steeds niet in de app. Ik werd na de bestelling op 16/10 door Tesla gebeld om eea door te nemen. Er was toen al wel een VIN aan mijn bestelling gekoppeld. Gek genoeg zie ik deze nog steeds niet in de app (wel verwachte levering tussen 18/11-2/12).
Heb je al bij je documenten gekeken? Staat daar niet toevallig een eindafrekening tussen?
Daar staat bij mij het vin nummer, maar nog niet in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rein-de-Vos
gjcvro schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:47:
[...]

Heb je al bij je documenten gekeken? Staat daar niet toevallig een eindafrekening tussen?
Daar staat bij mij het vin nummer, maar nog niet in de app.
Ik zie in mijn account geen documenten staan en geen eindafrekening. Misschien omdat het private lease is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Rein-de-Vos schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:53:
[...]

Ik zie in mijn account geen documenten staan en geen eindafrekening. Misschien omdat het private lease is?
Dat zou kunnen, bij mij is het een prive aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teeroa66
  • Laatst online: 15-12-2024
Op 24/10 heb ik via LM een Tesla Model 3 Long Range RWD besteld. Gisteren ontving ik de inloggegevens voor mijn Tesla-account en een RN-nummer. De verwachte levering stond oorspronkelijk op december 2024, maar toen ik vanochtend opnieuw in de app keek, was de leveringsdatum aangepast naar februari-april. Zijn er anderen die dit ook hebben meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Teeroa66 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 18:44:
Op 24/10 heb ik via LM een Tesla Model 3 Long Range RWD besteld. Gisteren ontving ik de inloggegevens voor mijn Tesla-account en een RN-nummer. De verwachte levering stond oorspronkelijk op december 2024, maar toen ik vanochtend opnieuw in de app keek, was de leveringsdatum aangepast naar februari-april. Zijn er anderen die dit ook hebben meegemaakt?
Welke kleur en opties? Vanaf gisteren/vandaag staan er ook een hele set in vooraf geconfigureerde voertuigen. Als jouw keuze daar niet tussen zit moet je denk ik wachten op de volgende boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teeroa66
gjcvro schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 19:04:
[...]

Welke kleur en opties? Vanaf gisteren/vandaag staan er ook een hele set in vooraf geconfigureerde voertuigen. Als jouw keuze daar niet tussen zit moet je denk ik wachten op de volgende boot.
Stealth grey, zwart interieur & enhanced autopilot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Teeroa66 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 19:38:
[...]

Stealth grey, zwart interieur & enhanced autopilot
https://www.tesla.com/nl_...geby=plh&zip=6641&range=0

Zit er niet tussen, dus zou het kunnen dat je net pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teeroa66
gjcvro schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 19:43:
[...]

https://www.tesla.com/nl_...geby=plh&zip=6641&range=0

Zit er niet tussen, dus zou het kunnen dat je net pech hebt.
Alright jammer, helaas nog langer wachten, Ik snap dan niet waarom ze op de website december 2024 als verwachte levertijd aangeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Teeroa66 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 23:56:
[...]

Alright jammer, helaas nog langer wachten, Ik snap dan niet waarom ze op de website december 2024 als verwachte levertijd aangeven
Ten 1e: ik gok ook maar een beetje natuurlijk, kan zomaar zijn dat ze het nog aanpassen.
Ten 2e: als je echt zoveel haast hebt, kijk wat er wel binnenkort binnenkomt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janschelstraete
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-05 14:48
Ik zie dat jullie een levertermijn zien in de app. Ik weet niet of het te maken heeft met mijn LM maar ik zie geen levertermijn in mijn app. De LM heeft de auto besteld op 26/9.
Iemand een idee hoe dit zou komen? Ik ben van België (ik weet niet of dat dat een verschil maakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Berrie schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 18:35:
[...]

Zie de link in de topicwaarschuwing :)

Mocht daar overigens nog een nieuwe link bij geplaatst moeten/kunnen worden dan hoor ik dat graag.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Rein-de-Vos schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:53:
[...]

Bij (private) lease is dat uiteraard voor de leasemaatschappij en niet voor jezelf.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Rein-de-Vos schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:01:
Ik heb een blauwe M3 RWD standard range met zwarte bekleding via Athlon besteld. De bestelling is bij Tesla op 15/10 bevestigd. Tesla gaf aan dat deze rond 23/11 geleverd zou worden. De app geeft aan 18/11-2/12. We gaan het zien.

Er zit overigens wel een restrictie op om niet vóór 1/11 te leveren. Volgens de Tesla medewerker die ik sprak was deze restrictie geen belemmering (zou toch niet eerder geleverd kunnen worden). Het bijzondere is dat deze configuratie ook bij snel te leveren Tesla’s staat…
Tesla gaat bij een leverrestrictie pas op/na de betreffende datum een auto matchen. Dat er nu al iets op voorraad staat maakt niet uit, pas vanaf 1-11 gaan ze een auto bij je bestelling "zoeken", waarbij anderen die een eerdere order hebben geplaatst voorrang hebben bij dezelfde configuratie.

Pagina: 1 ... 38 ... 64 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.