Helaas nie ☹️.SiErRa schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:38:
[...]
Weet je dit zeker, hij zit een beetje verstopt in het dashboardkastje (heb een M3H RWD van november 2023 in dezelfde kleur, daar zat ie wel bij)
Ik heb heel goed gekeken.
Helaas nie ☹️.SiErRa schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:38:
[...]
Weet je dit zeker, hij zit een beetje verstopt in het dashboardkastje (heb een M3H RWD van november 2023 in dezelfde kleur, daar zat ie wel bij)
Waar heb je die staan dan? Volgens mij leveren ze gewoon door vanwege bijtelling die veranderd, de bpm die erbij komt en bij de "goedkope modellen" de subsidie dit jaar nog. Mijn Y wordt in december geleverd door Ayvens en mag juist dit jaar nog wisselen ipv januari omdat dat voordeliger was voor mij, mijn werkgever en de leasemaatschappij.Conifeer schreef op maandag 30 september 2024 @ 20:43:
Er zit een leverrestrictie op levering na 11-11, zal morgen met LM bellen dat die eraf kan..
Staat in mail van teslajongetje schreef op maandag 30 september 2024 @ 21:20:
[...]
Waar heb je die staan dan? Volgens mij leveren ze gewoon door vanwege bijtelling die veranderd, de bpm die erbij komt en bij de "goedkope modellen" de subsidie dit jaar nog. Mijn Y wordt in december geleverd door Ayvens en mag juist dit jaar nog wisselen ipv januari omdat dat voordeliger was voor mij, mijn werkgever en de leasemaatschappij.
Maar waarom wil je hem na 11-11 hebben? De levertijd is toch enkele dagen/weken op dit moment, er is toch genoeg tijd om hem in de komende anderhalve maand op te halen? Dat die van mij in december geleverd mag worden komt omdat mijn auto in januari afloopt en de leasemaatschappij het contract 1 maand eerder wil laten aflopen vanwege bovenstaande redenen.
klopt, wil hem ook eerder, maar mag niet van Ayvens, vaag waarom idd, maar wordt dus niet eerder dan 11-11 begreep ik van LM, maar zeker voor kerst iddjongetje schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 07:05:
[...]
Maar waarom wil je hem na 11-11 hebben? De levertijd is toch enkele dagen/weken op dit moment, er is toch genoeg tijd om hem in de komende anderhalve maand op te halen? Dat die van mij in december geleverd mag worden komt omdat mijn auto in januari afloopt en de leasemaatschappij het contract 1 maand eerder wil laten aflopen vanwege bovenstaande redenen.
Dan moet je je wagenparkbeheerder bellen, die schiet de bestelling in bij de leasemaatschappij. De leasemaatschappij voert alleen maar de opdracht uit. Wij weten ook verder niet wat de einddatum van je huidige contract etc. is. of welke deal/afspraak je werkgever voor die auto heeft gemaakt. Vaak willen ze juist voor november leveren ipv erna...Conifeer schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:39:
[...]
klopt, wil hem ook eerder, maar mag niet van Ayvens, vaag waarom idd, maar wordt dus niet eerder dan 11-11 begreep ik van LM, maar zeker voor kerst idd
[ Voor 25% gewijzigd door jongetje op 01-10-2024 13:04 ]
aha thanksjongetje schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:03:
[...]
Dan moet je je wagenparkbeheerder bellen, die schiet de bestelling in bij de leasemaatschappij. De leasemaatschappij voert alleen maar de opdracht uit. Wij weten ook verder niet wat de einddatum van je huidige contract etc. is. of welke deal/afspraak je werkgever voor die auto heeft gemaakt. Vaak willen ze juist voor november leveren ipv erna...
Had er zelf geen bij, nagevraagd aan Tesla personeel. De LM bepaald of deze er bijbesteld wordt. Standaard worden ze door Tesla niet meer bijgeleverd omdat uit data gebleken is dat 95 procent niet gebruikt werdt.jongetje schreef op zondag 29 september 2024 @ 12:38:
[...]
Die zit er volgens zover ik heb begrepen van de verkoper ook niet bij en kun je bij het bestellen selecteren. Kost 200euro (kun je achteraf natuurlijk ook kopen). Ik heb hem daarom als accessoire laten meenemen in mijn bestelling.
Haha, ja natuurlijk.Flollie schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:40:
[...]
Standaard worden ze door Tesla niet meer bijgeleverd omdat uit data gebleken is dat 95 procent niet gebruikt werdt.
[ Voor 11% gewijzigd door Maurice- op 01-10-2024 13:45 ]
Je denkt toch niet dat je er uiteindelijk niet voor betaald of wel? Voor niets schijnt alleen de zon. Als het belangrijk voor de koper is dan kan deze nu zelf kiezen of het het geld waard is. Ik heb hem in 5 jaar 1 keer gebruikt. Het is dezelfde discussie over het kleedje en de bos bloemen bij een nieuwe auto. Ik wil daar geen cent aan kwijt zijn.Maurice- schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:45:
[...]
Haha, ja natuurlijk.Grappenmakers bij Tesla. (Of leugenaars, het is maar hoe je het bekijkt)
Wat wil je horen? Je krijgt gewoon de grijze doppen, de zwarte zijn namelijk een optie en die heeft Arval vast niet besteld voor je.Tommi4444 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:37:
Ik heb 2 januari een MY RWD SR besteld, toen met de gewone Gemini wieldoppen.
De nieuwe dark variant vind ik veel mooier, dus navraag gedaan bij Tesla en die zeggen dat de LM het order moet aanpassen.
Daarom contact met de LM Arval en die wisten mij te zeggen dat hij zal uitgeleverd worden met de nieuwe velgen zonder aanpassing van het order.
In de app staat hij nog met de oude velgen.
Mijn huidig leasecontract loopt af op 20/10.
Jullie advies?
Het gaat over de nieuwe donkere gemini wielen. Sinds kort verkrijgbaar en idem aan de gewone grijze gemini velgen (dus zonder meerprijs).-Muncky- schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:49:
[...]
Wat wil je horen? Je krijgt gewoon de grijze doppen, de zwarte zijn namelijk een optie en die heeft Arval vast niet besteld voor je.
En sindsdien zijn de auto's voor de koper voordeliger geworden? Neen. Nogal wiedes dat het kostenbesparing is maar je schrijft net dat de reden is dat ze niet gebruikt worden.Flollie schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:59:
[...]
Je denkt toch niet dat je er uiteindelijk niet voor betaald of wel? Voor niets schijnt alleen de zon. Als het belangrijk voor de koper is dan kan deze nu zelf kiezen of het het geld waard is. Ik heb hem in 5 jaar 1 keer gebruikt. Het is dezelfde discussie over het kleedje en de bos bloemen bij een nieuwe auto. Ik wil daar geen cent aan kwijt zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door anti elppa op 01-10-2024 20:12 ]
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Zonde van die hap uit het houtfineer! Wel fijn dat je in de app je reparatieverzoek in kan dienen.Straat_Joekel schreef op zondag 29 september 2024 @ 10:26:
[...]
Ikzelf heb twee dagen geleden mijn Y RWD (particuliere aanschaf) opgehaald en die was samen met de reguliere laadkabel gewoon voorzien van de granny-charger, dus ik vermoed dat hij er bij jou ook gewoon bij zit.
Mijn ervaring van de afhaal in Tilburg: Auto stond er netjes en 100% geladen bij. Bij mij 1 puntje wat niet oké was en dat ging om een soort gaatje in het houtfineer (klein stukje er uit wat direct in het oog springt). Dan merk je wel dat ze op het einde van het kwartaal 300 auto’s moeten uitleveren per dag (“meneer, dat ziet er inderdaad niet goed uit en de strip moet vervangen worden, maar daar hebben we hier vandaag geen tijd voor, dus ik schiet direct een service-verzoek voor u in zodat dit bij u thuis vervangen wordt”). Die service-melding zie ik 2 dagen later nog steeds niet in mijn app, waardoor ik hem nu zelf er maar in gezet heb…
Helaas leverdatum opgeschoven vandaag, VIN nog hetzelfde maar nu 14 tot 28 oktoberSuzyQ schreef op maandag 30 september 2024 @ 20:15:
16-09 besteld via Arval (zakelijk)
M3, RWD, stealth grey, black interior, 19” nova velgen
In eerste instantie een levertijd van 25-30 sept
Die verschoof toen naar 20 okt tot en met 4 nov.
Vandaag (30-09) VIN zichtbaar en leverdatum 1-13 oktober
Hier ook, M3LR stealth gray met initiele leverdatum 1-13 oktober. Begreep van de dame aan de telefoon dat deze nog op de boot staan (lijkt dan de Helios Ray te zijn, vaart nu bij Zuid-Afrika). Ze had het erover dat het eind oktober begin november ging worden.SuzyQ schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 18:26:
[...]
Helaas leverdatum opgeschoven vandaag, VIN nog hetzelfde maar nu 14 tot 28 oktober
Mijn auto afgelopen zaterdag opgehaald) werd gelost in Tsjechië, "dus" dan verwacht ik dat dat schip door suez kanaal / Egypte was gegaan ... Maar wellicht is die route nu minder gewenst ivm escalatie Israël?Cas33 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:52:
[...]
.... nog op de boot staan (lijkt dan de Helios Ray te zijn, vaart nu bij Zuid-Afrika). Ze had het erover dat het eind oktober begin november ging worden.
[ Voor 4% gewijzigd door Ted038 op 02-10-2024 20:55 ]
[ Voor 99% gewijzigd door ad6922 op 02-10-2024 22:28 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Nohead op 03-10-2024 10:48 ]
Haha, dan moet je bij easybuy kopen. Die komen de auto gewoon thuis brengen. Nog makkelijker dan ophalen bij Tesla.Flollie schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:59:
[...]
Je denkt toch niet dat je er uiteindelijk niet voor betaald of wel? Voor niets schijnt alleen de zon. Als het belangrijk voor de koper is dan kan deze nu zelf kiezen of het het geld waard is. Ik heb hem in 5 jaar 1 keer gebruikt. Het is dezelfde discussie over het kleedje en de bos bloemen bij een nieuwe auto. Ik wil daar geen cent aan kwijt zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Damocles.NL op 04-10-2024 14:16 ]
[ Voor 4% gewijzigd door bjorntju op 04-10-2024 16:58 ]
25 oktober ophalen!SuzyQ schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 18:26:
[...]
Helaas leverdatum opgeschoven vandaag, VIN nog hetzelfde maar nu 14 tot 28 oktober
Net even gekeken en sinds vandaag staat de VIN weer gekoppeldbjorntju schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:56:
01-10 - Eind van de avond een Model 3 RWD Ultra Red besteld bij Tesla (eigen aankoop)
02-10 - Paar uur later al een VIN gekoppeld met leverdatum 2 - 13 oktober. Zelfde dag telefoontje van Tesla om de bestelling te bevestigen. Aangegeven graag de auto iets later op te willen halen (eind okt/begin nov). Was geen probleem maar dan gingen ze een VIN/auto zoeken die iets later binnen ging komen.
3-10 Leverdatum in de app veranderd naar 10 - 23 oktober (zo even uit mijn hoofd)
4-10 SMS om een leverdatum af te stemmen via de app, mogelijkheden waren 18, 21 of 22 oktober.
Tesla vandaag gebeld met de vraag of het ook een weekje later kon omdat dat voor mij wat te vroeg is en iets later beter uitkomt. Dat is sowieso geen probleem maar in principe laten ze een auto maximaal 7 dagen staan gaf ze aan, anders geven ze hem aan iemand anders. Ze kon er wel een restictie op zetten tot ergens volgende week zodat er dan naar een nieuwe VIN gezocht kon worden die iets later aankwam, maar bij uitzondering kon ze hem nog verplaatsen naar 28 oktober wat voor mij prima was.
Vreemde is alleen wel dat als ik nu in de app kijk mijn VIN wel weg is (deze stond er nog wel in toen ik zelf nog een leverdatum kon kiezen). Leverdatum staat wel nog steeds op 28 oktober.
Misschien hebben ze toch de VIN/auto losgekoppeld en gaan ze op zoek naar een model wat iets later aankomt? Maakt mij niet zo veel uit allemaal maar hoop niet dat ze last minute de levering uit gaan stellenAnders kijk ik het wel even aan en bel ze halverwege volgende week wel even op als er nog geen VIN gekoppeld is.
Gezien de levertijden bij Tesla (van een dag tot 2 a 3 weken) zou ik gewoon lekker wachten tot februari als je echt de refresh wilt. Als je korting wilt dan kun je beter nu bestellen (ivm BPM voor leasebedrag en bijtelling die iets omhoog gaat in 2025).MWDKing schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:26:
maar moet wel mid maart 25 mijn huidige auto inleveren
Instant. Bestellingen voor het oude model werden ook kosteloos omgezet naar de nieuwe. Bij de release vertrok de eerste boot al uit Shanghai.MWDKing schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:26:
Weet iemand wat typisch de levertijden zijn na bekendmaking van een nieuw Tesla model? Bijv. toen de M3 highland bekend werd gemaakt; hoelang duurde het na de global press release totdat je hem kom bestellen in NL? en hoelang daarna duurde de levering?
(Ik wil wel wachten op de nieuwe MY als zakelijke lease via Ayven, maar moet wel mid maart 25 mijn huidige auto inleveren)
04-10 VIN nummer in app (verwachte levertijd 5 tot 13 oktober)itsnaud schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:33:
26-09 bevestiging LM (Ayvens) Model 3 besteld
30-09 e-mail met machtiging Tesla app door LM
Model 3 Pearl White, black interior
Dank voor je reactie. De auto zou sowieso pas vanaf 1-mrt-25 mijn huidige auto vervangen. Dus dan heb ik sowieso de 2025 bijtelling en mogelijk ook de BPM. Ik heb nu toegang tot de Ayvens bestel portal gekregen omdat sommige auto's een langere levertijd hebben.jongetje schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:39:
[...]
Gezien de levertijden bij Tesla (van een dag tot 2 a 3 weken) zou ik gewoon lekker wachten tot februari als je echt de refresh wilt. Als je korting wilt dan kun je beter nu bestellen (ivm BPM voor leasebedrag en bijtelling die iets omhoog gaat in 2025).
[ Voor 3% gewijzigd door MWDKing op 07-10-2024 14:03 ]
Ik ben wel benieuwd hoe snel het nieuwe type dan in de Ayvens portal staat om te bestellen. Dat er een leasemaatschappij tussen zit, maar het wat lastiger voor mij.Maurice- schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:33:
[...]
Instant. Bestellingen voor het oude model werden ook kosteloos omgezet naar de nieuwe. Bij de release vertrok de eerste boot al uit Shanghai.
Leasecontract van mijn huidige auto loopt 1/4/25 af. Op 24/9 heb ik een Y besteld als opvolger. In de Tesla app word nu een levering vermeld van 26/3 tot 4/6/25, heb nog geen VIN. Volgens de LM is de auto besteld.MWDKing schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:01:
[...]
Ik weet eerlijk gezegd niet wat er gebeurd als ik nu een Model Y bestel via de Ayvens portal voor 1-mrt-2024. Ik neem aan dat zij dan niet meteen een bestelling bij Tesla plaatsen. Jij een idee?
En ligt de fiscale waarde en het % bijtelling van vast op het moment van bestellen of het moment dat die op NL kenteken komt? (dat laatste lijkt me toch?).Japiooo schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:28:
[...]
Leasecontract van mijn huidige auto loopt 1/4/25 af. Op 24/9 heb ik een Y besteld als opvolger. In de Tesla app word nu een levering vermeld van 26/3 tot 4/6/25, heb nog geen VIN. Volgens de LM is de auto besteld.
Ben nu wel benieuwd of tegen die tijd de Juniper geleverd word.
De fiscalewaarde (waar de bijtelling op is gebaseerd) geldt op het moment dat de auto op kenteken wordt gezet. Dat staat los van wat je ervoor betaald of op de offerte staat. Ook al betaal je 1 euro voor de auto, de cataloguswaarde van dat model op dat moment inclusief opties komt als (fiscale)waarde op het kentekenbewijs te staan (daarom laten velen de trekhaak na het op kenteken zetten monteren).MWDKing schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:50:
[...]
En ligt de fiscale waarde en het % bijtelling van vast op het moment van bestellen of het moment dat die op NL kenteken komt? (dat laatste lijkt me toch?).
Jouw situatie is dan vergelijkbaar met die van mij.Japiooo schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:28:
[...]
Leasecontract van mijn huidige auto loopt 1/4/25 af. Op 24/9 heb ik een Y besteld als opvolger. In de Tesla app word nu een levering vermeld van 26/3 tot 4/6/25, heb nog geen VIN. Volgens de LM is de auto besteld.
Ben nu wel benieuwd of tegen die tijd de Juniper geleverd word.
Een kleine update, na 5 dagen hoorde ik bij het wegrijden een vreemd geluid alsof een verkleefde handrem loskwam bij het wegrijden. Direct een melding "voorste motor tijdelijk uitgeschakeld, rijden OK" en is niet meer verdwenen. Service request ingediend, eerste mogelijkheid in Utrecht was 29 dagen voorruit. Dan maar naar Tilburg (50km), dat kon binnen een week. Het verhaal was dat de omvormer vervangen ging worden, echter na 2 uur gewacht te hebben in de service ruimte van Tilburg, kwamen ze met de mededeling dat er eerst een diagnose gedaan moet worden om het probleem te bepalen en dat ze onderbezetting hadeen in de werkplaatsFlollie schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:04:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De wagen is echt netjes opgeleverd, alles piekfijn in orde, kwalitatief een stuk beter dan mijn 2019. Standaard levert de LM geen thuislader meer mee. Trekkracht is fenomenaal, maar wat mij nog meer aanspreekt is de rust in de cabine, de rijeigenschappen en het uiterlijk.
Ter info, prijzen zijn verlaagd vandaag en krijg zojuist een mailtje met een nieuwe overeenkomt met de nieuwe prijzenbjorntju schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 20:16:
[...]
Net even gekeken en sinds vandaag staat de VIN weer gekoppeld
Is die prijs voor- of na SEPP?MooDyBLueS schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 17:16:
Vandaag een Model 3 Highland demo gekocht mede dankzij de gedaalde prijzen sinds gisteren. RWD Pearl White 18" met wit interieur voor €37.610 (met referral bonus). En dat terwijl je eergisteren nog voor een nieuwe 44k betaalde. Auto heeft 6000 km op de klokken en is van maart.
De app geeft nu aan geschatte levering 9 - 16 oktober. De auto schijnt in Utrecht geleverd te gaan worden volgens de medewerker.
Nu zie ik hier weinig voorbijkomen over demo auto's behalve iemand die in april na 3 dagen de sleutel in handen had.
De medewerker gaf aan dat de levering ongeveer een week gaat duren en de app staat nu op het tabje "Schedule" waar "Check back later" staat met dus die geschatte levertijd.
De betaling is ook nog niet beschikbaar (heb natuurlijk wel de €250 aanbetaald).
Hebben jullie enig idee hoe snel dit normaal gaat? We hebben nu tijdelijk 1 auto, dus zou hem het liefst morgen nog ophalen en natuurlijk ben je altijd ongeduldig bij dit soort dingen.
Prima prijs!MooDyBLueS schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:24:
[...]
Zonder SEPP, dus voor. Wij hebben onze SEPP al opgebruikt met 2 eerdere EV's, helaas. Ik heb nog wel een screenshot:
[Afbeelding]
DeliveryNL Tilburg. Nummer en emailadres staan ergens in dit topic (of 3&Y topic).MooDyBLueS schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 18:02:
Is er een telefoonnummer die ik kan bellen hoe het staat met mijn demo levering? Heb vandaag onrustig zitten wachten tot ik een belletje of notification in de Tesla app zou krijgen, maar helaas. Dus zou graag ergens navraag doen.
Geldt dat ook voor demo's? Want ik weet dat dat dé hub is voor nieuwe leveringen, maar die van mij is een demo van maart 2024.Maurice- schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 18:51:
[...]
DeliveryNL Tilburg. Nummer en emailadres staan ergens in dit topic (of 3&Y topic).
Amsterdam heeft geen aflever locatie. Volgens mij Tesla contact persoon alleen: Tilburg, Utrecht, Groningen en Hengelo.MooDyBLueS schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 20:13:
[...]
Ik hoorde dat die van mijn waarschijnlijk in Amsterdam of Utrecht opgehaald moet gaan worden,
Ah ja, nu je het zegt, ik weet alweer wat de dame aangaf: de auto was een demo van Amsterdam en wordt uitgeleverd in Utrecht. Dus dan Utrecht maar even bellen denk ik?jongetje schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 22:23:
[...]
Amsterdam heeft geen aflever locatie. Volgens mij Tesla contact persoon alleen: Tilburg, Utrecht, Groningen en Hengelo.
Maar dat gaat om een nieuw te leveren wagen.
14-10 - Kenteken zichtbaar in de app.LostInNight schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:54:
Ik mag een afhaalafspraak inplannen!
13-09 - bestelling bij Tesla door LM, levertijd sept - okt (M3H - Solid Black)
19-09 - levertijd opgeschoven naar 10 nov - 24 jan
24-09 - levertijd verdwenen uit de app
2-10 - VIN zichtbaar in de app, levertijd 3 - 13 okt
4-10 - SMS om afspraak in te plannen, mag op 21, 22 of 23 okt
Eind november werd mij verteld bij Tesla Duiven afgelopen zaterdag.gjcvro schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 15:57:
Iemand al een leverdatum gezien voor de model 3 RWD LR ?
Standaard.itsnaud schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:28:
Worden de Tesla’s tegenwoordig standaard met luxe kentekenplaten geleverd? Of moet je hier expliciet om vragen?
Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red
Dat is wel een erg mooie kleur. Was ook een keuze, maar ik wilde liever de range dan de kleur ;-)kr4t0s schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:27:
[...]
Eind november werd mij verteld bij Tesla Duiven afgelopen zaterdag.
Ik heb de 3 RWD in rood gisteravond besteld levering staat voor deze week al, ben benieuwd.
Zie mijn voorgaande posts, soortgelijke situatie gehad, je kunt er iig van uit gaan dat ze de auto in november willen gaan leveren, wellicht eerder.Nighthawk12 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:15:
Vorige week de AWD LR besteld via Ayvens in Ultra Red, vandaag RN nummer ontvangen met levertijd in December of January, maar ik ga ervan uit dat deze levertijd nog wel scherper gezet zal gaan worden.
Iemand ervaring mee of kloppen deze levertijden over het algemeen wel?
3 of y ?Nighthawk12 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:15:
Vorige week de AWD LR besteld via Ayvens in Ultra Red, vandaag RN nummer ontvangen met levertijd in December of January, maar ik ga ervan uit dat deze levertijd nog wel scherper gezet zal gaan worden.
Iemand ervaring mee of kloppen deze levertijden over het algemeen wel?
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Ik had gisteravond besteld, stond na paar uur al op levering 14-21 oktober. Vanochtend kon ik ophalen inplannen in Tilburg kon alleen 31-10 en 1-11. (later kan ook moet je bellen). Dus als je van jouw op voorraad staat zal wel dezelfde datum worden.JeroenV_ schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:23:
Hoe snel kan het gaan:
11-10 collega heeft offerte ondertekend naar Ayvens gestuurd (M3 LR AWD)
14-10 ik ontvang gegevens van Tesla voor mijn account en zie de auto er in staan met verwachte leverdatum tussen 15-10 en 22-10
Ben dus benieuwd wanneer ik hoor dat ik de afspraak kan maken
Kan hier in de app nog niet plannen, staat 'kom later terug om.... 'kr4t0s schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:34:
[...]
Ik had gisteravond besteld, stond na paar uur al op levering 14-21 oktober. Vanochtend kon ik ophalen inplannen in Tilburg kon alleen 31-10 en 1-11. (later kan ook moet je bellen). Dus als je van jouw op voorraad staat zal wel dezelfde datum worden.
Vandaag telefoontje van tesla (gemist), maar meteen daarna mail met meer tekst en uitleg. Nog geen data bekend enz, wel dat alles goed ingevuld/ontvangen is, ophalen tilburg. Je kunt er van houden of niet, maar wat een verademing tot nog toe tov de gevestigde orde autover(k/h)opersgjcvro schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 22:01:
Vanavond de knoop doorgehakt.. m3 rwd lr besteld. Nou wachten op nieuws
Welke kleur/opties heb je besteld?gjcvro schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:44:
[...]
Vandaag telefoontje van tesla (gemist), maar meteen daarna mail met meer tekst en uitleg. Nog geen data bekend enz, wel dat alles goed ingevuld/ontvangen is, ophalen tilburg. Je kunt er van houden of niet, maar wat een verademing tot nog toe tov de gevestigde orde autover(k/h)opers
Geen enkele optie, wit, ivm SEPP... trekhaak kan later wel. kleur denk ik nog over (wrap)Re_BH_24 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 21:22:
[...]
Welke kleur/opties heb je besteld?
Mijne is vorige week ook besteld. Wit LR RWD verder alles standaard.
Je kan uiteindelijk zelf nog wel een afspraak maken toch?ad6922 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 21:28:
Ik mag mijn MY halen ergens tussen 30 oktober en 8 november. Ik ben benieuwd hoe flexibel ik straks van tesla een afspraak mag gaan plannen. Kan ik straks zelf uit meerdere mogelijke timeslots en data kiezen? Of gaat Tesla stringenter om te bepalen datum en tijd voor ophalen?
Mijn dochter studeert nl. in Tilburg en ik wil kijken of ik en de auto kan ophalen en haar tegelijk kan meenemen aan het einde van haar schooldag
Deels, wat ik ervan heb gevonden krijg je 3 dagen met tijdstippen om uit te kiezen. Kan dat niet, dan moet je ze bellen.Hamer schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 22:09:
[...]
Je kan uiteindelijk zelf nog wel een afspraak maken toch?
Hoe bedoel je een leveringsrestrictie? Hoe kan ik dit controleren of laten verwijderen?ZeRoC00L schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:41:
[...]
3 of y ?
En wat zegt de Tesla pagina als je er nu 1 samenstelt qua levering ?
Denk bijna dat er een leveringsrestrictie opzit ivm aflopen oude lease ?
Leveringsrestrictie houd in dat de LM heeft aangegeven niet leveren voor datum x.Nighthawk12 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 06:08:
[...]
Hoe bedoel je een leveringsrestrictie? Hoe kan ik dit controleren of laten verwijderen?
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Via de leasemaatschappij, Tesla kan bevestigen of er een leverrestrictie op zit, maar uiteindelijk moet je voor het eraf halen van de restrictie, of wat dan ook bij je leasemaatschappij zijn. Tesla wilt dat schriftelijk vanuit de leasemaatschappij hebben.Nighthawk12 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 06:08:
[...]
Hoe bedoel je een leveringsrestrictie? Hoe kan ik dit controleren of laten verwijderen?
Net afspraak ingepland voor 30-10, dat was de 1e mogelijkheid die beschikbaar isJeroenV_ schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:23:
Hoe snel kan het gaan:
11-10 collega heeft offerte ondertekend naar Ayvens gestuurd (M3 LR AWD)
14-10 ik ontvang gegevens van Tesla voor mijn account en zie de auto er in staan met verwachte leverdatum tussen 15-10 en 22-10
Ben dus benieuwd wanneer ik hoor dat ik de afspraak kan maken
Zo, dat is laat! Of bedoel je 30/10? Waar mag je 'm ophalen? Tilburg?JeroenV_ schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:00:
[...]
Net afspraak ingepland voor 30-11, dat was de 1e mogelijkheid die beschikbaar is
Oeps, idd 30-10 en in Tilburg jaBerrie schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:07:
[...]
Zo, dat is laat! Of bedoel je 30/10? Waar mag je 'm ophalen? Tilburg?
[ Voor 6% gewijzigd door RTJC op 15-10-2024 18:30 ]
Warmtepomp: PUHZ-SW100YAA - ERSC-VM2D
Heb je wellicht momenteel een leaseauto bij Arval die tot medio febr/maart 2025 loopt?RTJC schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:29:
Hoi!
Ook ik mag sinds vandaag trots melden dat ik in afwachting ben van een Model Y AWD. In het wit met een trekhaak en 20". LM Arval heeft de order eindelijk bij Tesla aangebracht.
Kreeg vandaag van Tesla dat een account is gemaakt en dat mijn Tesla reeds met een RN nummer gekoppeld is. Dat is te zien in de app.
Alleen de levertijd staat op Maart 2025![]()
Iemand ervaring of deze info klopt? Als ik hem online configureer dan geeft de site Okt24 aan.
LM geeft meestal het e-mailadres van de rijder door aan Tesla. Rijder krijgt dan van Tesla zelf een e-mail om een account aan te maken dan wel een e-mail dat er een reservering aan het account gekoppeld is.Hamer schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:18:
[...]
Heb je wellicht momenteel een leaseauto bij Arval die tot medio febr/maart 2025 loopt?
Anders lijkt me dat die datum nog wel aangepast gaat worden.
Vraagje verder; hoe heb jij dat bericht van Tesla ontvangen, via je mail die Arval heeft doorgegeven bij Tesla of had je al een Tesla account?
Nee heb geen lease auto momenteel. Dus ik vond de datum ook wel lang.Hamer schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:18:
[...]
Heb je wellicht momenteel een leaseauto bij Arval die tot medio febr/maart 2025 loopt?
Anders lijkt me dat die datum nog wel aangepast gaat worden.
Vraagje verder; hoe heb jij dat bericht van Tesla ontvangen, via je mail die Arval heeft doorgegeven bij Tesla of had je al een Tesla account?
Zolang uitstellen als je kan! Dan krijg je hopelijk de nieuwe Y, die komt begin 2025.RTJC schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:04:
Heb inmiddels Delivery een mail gestuurd. Ik wacht het even af.
Vile me op dat wanneer je inlogt via de pc op je tesla account, je auto er wel staat maar de hyperlink die erachter zit, niet leidt naar je auto. Dus daar gaat ook nog iets niet goed.
De app doet het wel.
Hoop je...maar dat valt nog te bezien toch? Er gaan al geruchten over Q2 (maar dat zijn natuurlijk geruchten)kr4t0s schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:17:
[...]
Zolang uitstellen als je kan! Dan krijg je hopelijk de nieuwe Y, die komt begin 2025.
Afgelopen maandag is mijn Tesla M3H LR AWD ook (eindelijk, zijn al vanaf juli bezig) besteld.itsnaud schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:00:
[...]
04-10 VIN nummer in app (verwachte levertijd 5 tot 13 oktober)
07-10 SMS voor afspraak inplannen, 22 oktober eerste mogelijkheid
Alle info m.b.t. levering vind je in de Tesla app. Tot nu toe wordt bij mij de Ayvens app ook niet gesynchroniseerd met de info vanuit Tesla (afspraak al ingepland, Ayvens geeft nog steeds een onbekende levertijd aan).Hamer schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:31:
[...]
Afgelopen maandag is mijn Tesla M3H LR AWD ook (eindelijk, zijn al vanaf juli bezig) besteld.
Zie in de Ayvens app wel staan dat die besteld is maar " leverdatum nog niet bekend". Heb jij via je Ayvens app het VIN nummer gekregen of in de Tesla app?
Contact gehad met Tilburg. Ze zijn bezig om trucks te boeken voor transport eind oktober (vermoed dat de auto's aangekomen zijn in Zeebrugge).Berrie schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:28:
Via de LM (Ayvens) een nieuwe M3H RWD in Quicksilver besteld.
Mijn eerste lease auto, leuke gewaarwording allemaal.
Tesla heeft om 07/10 de bestelling in behandeling genomen.
Op dit moment is de levering tussen 19/10 en 04/11.
Hopelijk snel een VIN en afspraak plannen.
Heb je de M3 LongRange RWD of de normale RWD besteld?Berrie schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:42:
[...]
Contact gehad met Tilburg. Ze zijn bezig om trucks te boeken voor transport eind oktober (vermoed dat de auto's aangekomen zijn in Zeebrugge).
Levering zou eind oktober-begin november plaats kunnen vinden.
Ik heb de normale RWD in QuickSilver.Re_BH_24 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:41:
[...]
Heb je de M3 LongRange RWD of de normale RWD besteld?
Verwachtte leverdatum: 5-11 tot 30-12.. kort gezegd 'dit jaar waarschijnlijk 'gjcvro schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:44:
[...]
Vandaag telefoontje van tesla (gemist), maar meteen daarna mail met meer tekst en uitleg. Nog geen data bekend enz, wel dat alles goed ingevuld/ontvangen is, ophalen tilburg. Je kunt er van houden of niet, maar wat een verademing tot nog toe tov de gevestigde orde autover(k/h)opers
Ik begrijp niet wat Tesla met het aflopen van het huidige contract te maken heeft. Het gaat toch om de levering van een nieuwe auto die de LM wil dat die uiterlijk 1-mrt geleverd wordt? Ik begrijp ook niet waarom Tesla pas zou doen een bestelling te ontvangen op 1-mrt als de de auto op 1-mrt geleverd moet worden? Dan weet je toch zeker dat er geen auto is op 1-mrt?Als je contract bij jouw LM pas op 20 september 2023 afloopt zal Tesla niks doen tot en met die datum. Dit is door de LM aangegeven en Tesla gaat daar niet aan tornen. Het is dan net alsof je de bestelling doet op 20 september 2023. Sommige mensen hebben aangegeven dat er wel degelijk een auto was gekoppeld maar je zal hem niet krijgen voor 20 september 2023. Of er voor jou ook een auto is gekoppeld kan je zien in je account (zie verderop)
[ Voor 3% gewijzigd door MWDKing op 16-10-2024 21:21 ]
Dat laatste is gewoon zo. Tesla bouwt geen auto's op bestelling. Ze poepen er gewoon random een lading uit. Ze matchen zodra restrictie weg is.MWDKing schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:18:
Ik begrijp het bestelproces via de LM niet helemaal. Ook niet na het lezen van de OP .Ik wil een Model Y bestellen, maar wil het liefste de Juniper die misschien in Q1 komt. Mijn huidige auto (Arval) moet ik 12-maart inleveren, de nieuwe auto zou vanaf 1-mrt kunnen krijgen (geen idee waarom).
Ik heb toegang gekregen tot een Ayvens (dus een andere LM dan huidige auto) omgeving om een auto te bestellen, omdat er best al wat andere merken een langer levertijd hebben. Het huidige model van de Model Y kan ik nu bestellen.
De vraag is; wat gebeurd er als ik nu 'bestel' via de Ayvens omgeving en dan bijvoorbeeld 1-feb de Juniper uit komt? Dan wil Tesla toch zeker wel van alle 'oude' MY's af en krijg ik dan een oude MY of 1-mrt? Óf komt dan de Juniper omdat het oude model helemaal niet meer geleverd wordt? (maar wat doen ze dan met al die oude modellen?)
In de OP staat:
[...]
Ik begrijp niet wat Tesla met het aflopen van het huidige contract te maken heeft. Het gaat toch om de levering van een nieuwe auto die de LM wil dat die uiterlijk 1-mrt geleverd wordt? Ik begrijp ook niet waarom Tesla pas zou doen een bestelling te ontvangen op 1-mrt als de de auto op 1-mrt geleverd moet worden? Dan weet je toch zeker dat er geen auto is op 1-mrt?![]()
Ik heb nogal moeite de ondoorgrondelijke wegen van de leasemaatschappij te begrijpen icm Tesla leveringen.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq