• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
DarkHelmet schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:43:
[...]

wat bijzonder is voor mij dat het allemaal redelijk handsoff en minimalistisch is. Je mag het zelf uitvogelen, als je hulp nodig hebt kun je vragen. Ook de auto de showroom uitrijden doe je zelf. En geen sleutel aangeraakt, ter plekke werd via de mobiel de auto overgedragen.
Ook geen bosje bloemen. Geen verkopers in pak, maar puur delivery medewerkers.
Bij de Ford en Honda dealer ging het toch echt op andere wijze.

En dan vervolgens in een auto stappen die geheel software defined is en gaandeweg meer functionaliteit beschikbaar komt (Autopilot doet het de eerste kilometers bijvoorbeeld nog niet).
Ah dat bedoel je. Ja dat is eigenlijk laatste deel van mijn post. Ik vind het ideaal.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12:44
Zaterdag kan ik mn Tesla model 3 ophalen in Tilburg. De auto staat op de naam van mijn vrouw.
Moet mn vrouw (kentekenhouder) ook meegaan?

Weet je wanneer je meldcode ontvangt voor de verzekering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-10 22:20
Jmtpes schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:24:
Zaterdag kan ik mn Tesla model 3 ophalen in Tilburg. De auto staat op de naam van mijn vrouw.

Meldcode is laatste 4 cijfers van je VIN. Die heb je sowieso al via de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 19:39
Megat schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:57:
[...]

Misschien de volgende keer zeggen dat je een paar honderd Euro wil betalen om bij aflevering een strik om de auto te krijgen, een bosje bloemen voor de partner en een een medewerker die strak in het pak, compleet met stropdas en veterschoenen quasi geïnteresseerd met je om de auto loopt.😏😃
Grapje natuurlijk. Het klopt dat de aflevering ontdaan is van elke franje.
Precies, ik hou wel van de self service. Ik red mijzelf wel. Daardoor ook een rustige prettige ervaring, alles op eigen gemak, hoe snel je wilt. 8)

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 19:39
Jmtpes schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:24:

Ja, de auto wordt meegegeven aan de persoon die zich kan identificeren als die persoon.

Zo was dat ook bij mijn Tesla van de leasemaatschappij. Hij mocht alleen met mij mee, want de Tesla stond gekoppeld aan mijn naam.

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 19:02
Wat óngelofelijk dat de levering zo achterlijk gepland wordt. Ik ben wel echt verrast hierdoor.

Zodra je bestelling is gedaan krijg je meteen van Tesla een inlog voor de app met daarin je auto. Super klantvriendelijk. Ik heb dat bij een nieuwe auto nog niet eerder meegemaakt. Maar vanaf dan begint de leveringsdatumellende. Hoe kan het nou dat je een auto bestelt die (in mijn geval) op 2 oktober geleverd moet worden, maar er gewoon doodleuk een range van 2 oktober tot 3 november staat? Mijn leasemaatschappij verwacht mij huidige auto op 2 oktober retour. Is het nu echt dat ik dan via de leasemij een tijdelijke auto ga krijgen tot ik 2 dagen van te voren hoor wanneer de Tesla klaar staat?

Ik heb wat meegelezen in het topic en ik zie dat dit niet persé vreemd wordt gevonden door Tesla. Ik kan me hier weinig bij voorstellen dat andere mensen dit normaal vinden. Vrijwel alle Tesla's worden geleast wat meestal betekent dat een auto op een afgesproken tijdstip klaar moet staan. Dan is een steeds opschuivende datum nogal een kostenpost voor de leasemij door tijdelijke huur/shortlease auto's.

Iemand een idee of ik dit eerder ocncreet kan krijgen? Ik kan niet 2 dagen van te voren mijn agenda leeggooien omdat ik een auto op moet halen. Zeker omdat je met 2 auto's terug moet, want bij Tesla kan je niet je oude auto kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2cents
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-09 23:34
t14wo schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 12:06:
Iemand een idee of ik dit eerder ocncreet kan krijgen? Ik kan niet 2 dagen van te voren mijn agenda leeggooien omdat ik een auto op moet halen. Zeker omdat je met 2 auto's terug moet, want bij Tesla kan je niet je oude auto kwijt.
Mijn ervaring: hangt van de LM af.
Ik heb vandaag mijn Model 3 op laten halen en mijn Model Y in ontvangst mogen nemen (thuis afgeleverd).
En dit gaat om 2 verschillende LM.

Kwestie van het oude contract door laten lopen totdat je de nieuwe hebt (mits mogelijk natuurlijk).

Maar ik begrijp dat er vaak vanuit de LM een restrictie wordt gelegd op wanneer de auto geleverd mag worden.
Als dat buiten de verschepingen van bv. Model 3 ligt, kan dat idd een vertraging opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
t14wo schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 12:06:
Wat óngelofelijk dat de levering zo achterlijk gepland wordt. Ik ben wel echt verrast hierdoor.

Zodra je bestelling is gedaan krijg je meteen van Tesla een inlog voor de app met daarin je auto. Super klantvriendelijk. Ik heb dat bij een nieuwe auto nog niet eerder meegemaakt. Maar vanaf dan begint de leveringsdatumellende. Hoe kan het nou dat je een auto bestelt die (in mijn geval) op 2 oktober geleverd moet worden, maar er gewoon doodleuk een range van 2 oktober tot 3 november staat? Mijn leasemaatschappij verwacht mij huidige auto op 2 oktober retour. Is het nu echt dat ik dan via de leasemij een tijdelijke auto ga krijgen tot ik 2 dagen van te voren hoor wanneer de Tesla klaar staat?

Ik heb wat meegelezen in het topic en ik zie dat dit niet persé vreemd wordt gevonden door Tesla. Ik kan me hier weinig bij voorstellen dat andere mensen dit normaal vinden. Vrijwel alle Tesla's worden geleast wat meestal betekent dat een auto op een afgesproken tijdstip klaar moet staan. Dan is een steeds opschuivende datum nogal een kostenpost voor de leasemij door tijdelijke huur/shortlease auto's.

wat is nu het probleem dan? Als je de auto op 2 oktober had willen hebben had je half jaar (of langer) van te voren moeten bestellen, en er dan voor moeten zorgen dat de LM geen restrictie oplegt tot 2 oktober (wat nu redelijk zeker het geval is). Dit alles heeft niets met tesla te maken.
En komt de auto (door toedoen van jezelf en de LM) te laat, dan laat de LM je huidige contract nog ff doorlopen, of regelt een overgangs auto. Niet bijzonders.

Bij old auto heb je meer ellende. Ik heb ooit een VAG auto besteld en die zou er na 3 maanden zijn, na 7 maanden was ie er nog niet (en amper info vanuit de dealer). Collega vorig jaar, hyundai.....na 13 maanden werd zijn auto (na eerst 8 maanden vertraging) maar gewoon gecancelled vanuit de dealer. Zelfde verhaal (maar dan korter) bij skoda 4 maanden terug.
Nee ik ga volgende week mijn 2e tesla halen, en ben super tevreden over dat process.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
2cents schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 12:15:
[...]

Mijn ervaring: hangt van de LM af.
Ik heb vandaag mijn Model 3 op laten halen en mijn Model Y in ontvangst mogen nemen (thuis afgeleverd).
En dit gaat om 2 verschillende LM.

Kwestie van het oude contract door laten lopen totdat je de nieuwe hebt (mits mogelijk natuurlijk).

Maar ik begrijp dat er vaak vanuit de LM een restrictie wordt gelegd op wanneer de auto geleverd mag worden.
Als dat buiten de verschepingen van bv. Model 3 ligt, kan dat idd een vertraging opleveren.
idd, restrictie is 99% van de keren het probleem. En daar informeert tesla je prima over. Ik kreeg bij bestelling 3 maanden terug na 1 dag een belletje van tesla dat als ik hem eerder wil dat ik de restrictie moet opheffen. Anders gaan ze pas na verlopen huidige contract zoeken. Zijn ze heel duidelijk in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:01

Pogostokje

* twiet *

Kleine twee weken geleden een MY RWD besteld bij Tesla zelf, met aangevinkt dat het via private lease moet. Auto kon in september nog geleverd worden stond er als geschatte levertijd.

Dat heeft toch nog wel wat voeten in de aarde gehad dat ik graag deel voor als iemand meeleest die ditzelfde wil.

8 sep: bestelling op de Tesla website gedaan
9 sep: telefoontje Ayvens dat het lease traject in gang wordt gezet
10 sep: VIN in Tesla app zichtbaar
11 sep: kenteken zichtbaar + verzoek voor leverdatum uitkiezen vanuit Tesla met data vanaf de week erna.

En daar gaat het mis. Want Tesla wil en kan snel leveren maar denk niet dat de leasemaatschappij diezelfde tijdslijn kent of wil halen. Ik, als klant, dacht dat omdat Tesla zelf met een leasemaatschappij aankomt dat het op elkaar wordt afgestemd ... maar dat is dus niet zo. Wees niet te enthousiast met de datum selectie!

Ten eerste is er een financiele check die rustig 5 dagen duurt. Heb je meerdere bankrekeningen of krijg je verzoek om meer informatie, bel ze dan om te vragen wat ze zoeken want anders blijf je random dingen aan moeten leveren. Check akkoord? Dan ga je een afkoelperiode in van 2 weken. Al die tijd staat er in de Tesla app dat de financiele beslissing nog niet genomen is. Je kunt die twee weken wel versnellen overigens, daarvoor moet je op lokatie komen om een document te tekenen. Doe je dat niet dan haal je sowieso de afgesproken leverdatum van Tesla al niet. Die moet je dan verplaatsen (telefonisch).

Na de afkoelperiode wordt de auto besteld en worden jouw eigen bestelling en die van de LM aan elkaar gekoppeld door Tesla.

16 sep: bestelling gedaan door LM
18 sep: auto afhalen in Tilburg

De aflevering is bijzonder vriendelijk maar zoals hier al vaker benoemd erg karig. Je krijgt in mijn geval een genummerd vak waar de auto ongeveer staat en je mag in de grote hal je auto zelf zoeken en bekijken en uiteindelijk naar buiten rijden. Zou je meteen wegrijden sta je met 15 minuten weer buiten waarbij het op naam zetten nog het langste duurt.

In de kofferbak lagen een laadkabel, een granny-charger en de bekende zak met EHBO spullen.
De auto had maar 18% batterij dus de eerste verplichte stop was een supercharger op 10 km afstand. Ik kreeg wel netjes een charge tegoed dus dat kost mij niks, behalve tijd.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
anti elppa schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 12:22:
[...]

wat is nu het probleem dan? Als je de auto op 2 oktober had willen hebben had je half jaar (of langer) van te voren moeten bestellen, en er dan voor moeten zorgen dat de LM geen restrictie oplegt tot 2 oktober (wat nu redelijk zeker het geval is). Dit alles heeft niets met tesla te maken.
En komt de auto (door toedoen van jezelf en de LM) te laat, dan laat de LM je huidige contract nog ff doorlopen, of regelt een overgangs auto. Niet bijzonders.

Bij old auto heb je meer ellende. Ik heb ooit een VAG auto besteld en die zou er na 3 maanden zijn, na 7 maanden was ie er nog niet (en amper info vanuit de dealer). Collega vorig jaar, hyundai.....na 13 maanden werd zijn auto (na eerst 8 maanden vertraging) maar gewoon gecancelled vanuit de dealer. Zelfde verhaal (maar dan korter) bij skoda 4 maanden terug.
Nee ik ga volgende week mijn 2e tesla halen, en ben super tevreden over dat process.
Ik heb die Tesla in maart besteld. ;)
'Leverrestrictie' is een term die ik nog nooit eerder heb gehoord, tot ik dit topic opende. Dus 'zorg ervoor dat er geen restrictie opzit' is een beetje een vreemde opdracht aan een particulier. ;) Het is doodnormaal dat je een leaseauto pas in ontvangst neemt als je oude contract is verlopen. Als een auto daarvoor een week bij Van Mossel moet staan is dat niks geks. Bij Tesla lees ik nu dat de 'restrictie'-datum ervoor zorgt dat pas vanaf dat moment er wordt gekeken of er een auto voor je is.

Dat slaat toch nergens op. Als ik zeg dat ik op 2 oktober een auto wil hebben, zorgt Tesla er toch voor dat die er op 2 oktober is. En dan verwacht ik niet dat ze op 2 oktober eens gaan kijken wanneer er een auto beschikbaar komt. Maar misschien snap ik het systeem niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
anti elppa schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 12:24:
[...]

idd, restrictie is 99% van de keren het probleem. En daar informeert tesla je prima over. Ik kreeg bij bestelling 3 maanden terug na 1 dag een belletje van tesla dat als ik hem eerder wil dat ik de restrictie moet opheffen. Anders gaan ze pas na verlopen huidige contract zoeken. Zijn ze heel duidelijk in
Top dat jij telefoon kreeg. :) Ik niet.
Maargoed, Ik zie aan jouw reacties dat jij het proces van Tesla verder duidelijk en prima vindt. Ik niet en zeer onklantvriendelijk. :X

Als ik vorige week heb besteld ben ik het met je eens.

Als ik een half jaar geleden bestel, op de website staat dat er binnen een paar weken geleverd wordt, verwacht ik dus dat de auto klaarstaat op de afgesproken datum. En niet dat er op die datum bij iemand een taak verschijnt en dat dán pas die levertijd gaat tellen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Er is een getekende overeenkomst. Zorg ervoor dat dat ding er op de afgesproken datum staat.

[ Voor 27% gewijzigd door t14wo op 20-09-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
t14wo schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 13:27:
[...]

Maargoed, Ik zie aan jouw reacties dat jij het proces van Tesla verder duidelijk en prima vindt. Ik niet en zeer onklantvriendelijk. :X

Als ik een half jaar geleden bestel, op de website staat dat er binnen een paar weken geleverd wordt, verwacht ik dus dat de auto klaarstaat op de afgesproken datum. En niet dat er op die datum bij iemand een taak verschijnt en dat dán pas die levertijd gaat tellen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Er is een getekende overeenkomst. Zorg ervoor dat dat ding er op de afgesproken datum staat.
dan zit het voornamelijk in het feit dat je niet gebeld bent door tesla. Want dan had je alles idd netjes gewoon geweten en had je actie kunnen ondernemen. Dat kan nu trouwens nog. Gewoon LM bellen dat die restrictie eraf moet, dan heb je dikke kans dat je zeer snel je auto hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrannyNL
  • Laatst online: 22-09 14:55
GrannyNL schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:12:
[...]

Bij mij bijna identiek (MY LR RWD wit)
27 aug besteld.
Levering 6-22 september
Update levering: 12-28 september
Daarna dagelijkse update van begin window (12, 13, 14, etc), eind window op 30

Vandaag is hij verschoven naar 26-30 september. Nog steeds geen VIN of kenteken. Wel een krappe window....

Gezien andere berichten hier verwachten ze een lading Model Y's eind volgende week.
Nog geen VIN, maar Tesla heeft nu wel de zilveren Gemini doppen ingeruild voor de zwarte (zonder inmenging van mij of LM). Suggereert dat ze steeds meer een beeld hebben van wanneer de auto komt (althans, dat hoop ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
anti elppa schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:40:
[...]

dan zit het voornamelijk in het feit dat je niet gebeld bent door tesla. Want dan had je alles idd netjes gewoon geweten en had je actie kunnen ondernemen. Dat kan nu trouwens nog. Gewoon LM bellen dat die restrictie eraf moet, dan heb je dikke kans dat je zeer snel je auto hebt
Maar dan nog steeds: ik hoef ‘m niet snel. Ik wil hem gewoon op 2 oktober, zoals afgesproken. Moet ik dan nog steeds ‘restricties’ laten verwijderen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2cents
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-09 23:34
t14wo schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:52:
[...]

Maar dan nog steeds: ik hoef ‘m niet snel. Ik wol hem gewoon op 2 oktober, zoals afgesproken. Moet ik dan nog steeds ‘restricties’ laten verwijderen?
Zou ik wel doen.
En dan de delivery date plannen op 2 oktober :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvdbosch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:14
GrannyNL schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:40:
[...]

Nog geen VIN, maar Tesla heeft nu wel de zilveren Gemini doppen ingeruild voor de zwarte (zonder inmenging van mij of LM). Suggereert dat ze steeds meer een beeld hebben van wanneer de auto komt (althans, dat hoop ik)
Hadden ze bij mij ook gedaan. Een gratis update noemde Tesla het toen ik het bij de klantenservice ging navragen... Ik vind het geen probleem. maar raar is het wel om zonder navraag de configuratie te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
t14wo schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:52:
[...]

Maar dan nog steeds: ik hoef ‘m niet snel. Ik wil hem gewoon op 2 oktober, zoals afgesproken. Moet ik dan nog steeds ‘restricties’ laten verwijderen?
Zou ik zeker doen. Anders weet ik 100% zeker dat je 2 oktober niet gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
anti elppa schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:09:
[...]

Zou ik zeker doen. Anders weet ik 100% zeker dat je 2 oktober niet gaat halen.
Nou... Ik heb gebeld. En ik werd niet teleurgesteld. (in Tesla's volledig egocentrische bedrijfsvoering)

De dame aan de telefoon vertelde me dat ik een Tesla kan bestellen die die volgende week kan rijden. Maar alleen als je dit kwartaal wil rijden. Want alle auto's die ze nu binnen krijgen zijn bedoeld voor mensen van Q2. Want Q3 klanten kunnen de pot op, want resultaten voor Q2 gaan voor. _/-\o_ Ik moest hardop lachen. En de dame vond het ook bijzonder.

Kortom: Ik vind Tesla een retelekker bedrijf, omdat ze doen waar ze zin in hebben en hun eigen weg gaan. Maar klanttevredenheid moet en zal altijd voorop moeten staan. En als je leveringen (van een half jaar geleden!!!) uitstelt, omdat dit je huidige kwartaalresultaat in gevaar brengt, snap je echt niet hoe je een bedrijf runt. Dan ben je allen bezig met korte termijn.

Ik ben aangeraden om op 1 oktober te bellen, waarbij ze aangaf dat er waarschijnlijk direct een auto klaarstaat. maar die mooie app die ze daarvoor hebben is dus niet heel nuttig, want de afwachtende klant, heeft pech en moet weken wachten. (Óok als je maanden en maanden geleden hebt besteld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
t14wo schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 13:27:
[...]

Als jij denkt dat je dat hebt afgesproken met Tesla, dan ga je toch op 2 oktober naar Tilburg.
Maar hier niet komen huilen als er niets klaarstaat voor je....

Tesla werkt nu eenmaal anders dan andere merken. Zo goed als alle automerken gaan een auto speciaal voor je maken, dus weet je redelijk goed wanneer je in het productieproces komt en dus wanneer je de auto bij de dealer kunt verwachten. Tesla produceert gewoon en gaat (zodra een eventuele restrictie eraf is) een auto voor je zoeken in de voorraad bij ze.
Dat is in ieder geval alvast 1 reden dat Tesla (relatief) goedkoper is dan de concurrentie.

Prima als jij anders denkt, maar Tesla werkt nu eenmaal zoals ze doen (en dus zelf willen).

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
ZeRoC00L schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:51:
[...]

Als jij denkt dat je dat hebt afgesproken met Tesla, dan ga je toch op 2 oktober naar Tilburg.
Maar hier niet komen huilen als er niets klaarstaat voor je....

Tesla werkt nu eenmaal anders dan andere merken. Zo goed als alle automerken gaan een auto speciaal voor je maken, dus weet je redelijk goed wanneer je in het productieproces komt en dus wanneer je de auto bij de dealer kunt verwachten. Tesla produceert gewoon en gaat (zodra een eventuele restrictie eraf is) een auto voor je zoeken in de voorraad bij ze.
Dat is in ieder geval alvast 1 reden dat Tesla (relatief) goedkoper is dan de concurrentie.

Prima als jij anders denkt, maar Tesla werkt nu eenmaal zoals ze doen (en dus zelf willen).
Jij benoemt het grote verschil wat ik prima weet: Tesla produceert op zijn US's. Ze produceren modellen zonder koper. Maar ze zouden dit probleem oplossen door niet pas vanaf de 'restrictie'-datum wakker te worden, maar dat 2 weken ervoor te doen. En niet zo kinderachtig doen door auto's die er nu zijn alleen voor dit kwartaal te houden, maar ook gewoon toe te wijzen voor mensen die 2 dagen na je eind-kwartaal een auto willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
  • Laatst online: 23-09 20:38
11 september model y rwd zwart besteld met trekhaak. Levertijd tot vandaag ergens tussen begin oktober en 20 oktober. Vandaag ineens de sms en woensdag aflevering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:57

Ethirty

Who...me?

t14wo schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:04:
[...]

Jij benoemt het grote verschil wat ik prima weet: Tesla produceert op zijn US's. Ze produceren modellen zonder koper. Maar ze zouden dit probleem oplossen door niet pas vanaf de 'restrictie'-datum wakker te worden, maar dat 2 weken ervoor te doen. En niet zo kinderachtig doen door auto's die er nu zijn alleen voor dit kwartaal te houden, maar ook gewoon toe te wijzen voor mensen die 2 dagen na je eind-kwartaal een auto willen.
Als er een restrictie op zit zal je je toch echt tot de leasemaatschappij moeten wenden. Stel dat Tesla in 2 weken kan leveren dan had de datum gewoon op half september moeten staan.

Dat weten leasemaatschappijen ook, alleen lijken die hun werkwijze maar niet te willen aanpassen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Ethirty schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 19:18:
[...]

Als er een restrictie op zit zal je je toch echt tot de leasemaatschappij moeten wenden. Stel dat Tesla in 2 weken kan leveren dan had de datum gewoon op half september moeten staan.

Dat weten leasemaatschappijen ook, alleen lijken die hun werkwijze maar niet te willen aanpassen.
precies dit idd. Dit is al extreem lang zo. Bij mijn aflevering van mijn M3LR in 2019 was het al zo. Nu bij mijn nieuwe M3 nog steeds. Je zou verwachten dat ze het ondertussen wel door hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CanisLupus27
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-09 13:24
Eens, ik zie niet zo goed wat Tesla hiermee te maken heeft. De LM heeft hier toch de bestelling geplaatst met alle restricties van dien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CanisLupus27
t14wo schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:48:
[...]

Nou... Ik heb gebeld. En ik werd niet teleurgesteld. (in Tesla's volledig egocentrische bedrijfsvoering)

De dame aan de telefoon vertelde me dat ik een Tesla kan bestellen die die volgende week kan rijden. Maar alleen als je dit kwartaal wil rijden. Want alle auto's die ze nu binnen krijgen zijn bedoeld voor mensen van Q2. Want Q3 klanten kunnen de pot op, want resultaten voor Q2 gaan voor. _/-\o_ Ik moest hardop lachen. En de dame vond het ook bijzonder.

Kortom: Ik vind Tesla een retelekker bedrijf, omdat ze doen waar ze zin in hebben en hun eigen weg gaan. Maar klanttevredenheid moet en zal altijd voorop moeten staan. En als je leveringen (van een half jaar geleden!!!) uitstelt, omdat dit je huidige kwartaalresultaat in gevaar brengt, snap je echt niet hoe je een bedrijf runt. Dan ben je allen bezig met korte termijn.

Ik ben aangeraden om op 1 oktober te bellen, waarbij ze aangaf dat er waarschijnlijk direct een auto klaarstaat. maar die mooie app die ze daarvoor hebben is dus niet heel nuttig, want de afwachtende klant, heeft pech en moet weken wachten. (Óok als je maanden en maanden geleden hebt besteld)
Ook wel goed om te realiseren dat jij in beginsel niet de klant bent van Tesla, dat is de LM. Zij plaatsen de bestelling, de auto is hun eigendom, jij haalt m alleen maar op om er in rond te mogen rijden tegen een schappelijke vergoeding de komende jaren. Ik zou echt met de LM schakelen wil je hier wat regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 20:53
t14wo schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:48:
[...]

Maar klanttevredenheid moet en zal altijd voorop moeten staan. En als je leveringen (van een half jaar geleden!!!) uitstelt, omdat dit je huidige kwartaalresultaat in gevaar brengt, snap je echt niet hoe je een bedrijf runt. Dan ben je allen bezig met korte termijn.

Ik denk dat de klant bij Tesla wel koning is, maarr geen keizer.

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 13:18
Wat ik nu weer heb....

Afgelopen donderdag een nieuwe tesla m3 besteld tijdens inventory days, nu stond mijn toekomstige tesla nog op een in Tsjechië te lossen boot, maar ik kon deze dus bestellen en zo gedaan.

Gisteren eerste sms gehad over inplannen aflevermoment, om dat via app te doen.
Gistermiddag waren er geen afspraken beschikbaar, maar "probeer dan volgende dag vanaf 08:00".
Dus ik vanochtend om 08:05 weer via app proberen, maar zelfde resultaat "geen afspraken beschikbaar"

Uit gekregen sms stond dat ik bij geen afspraak kunnen maken, ik via SMS mijn voorkeuren kon opgeven, dus dat gedaan.

Maar vervolgens vanochtend via tesla app een bericht van :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bihnMQcT-zztiWzpaoXWRsoRSeY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DU8pFrEUVHDYeMc78dCI2ezR.png?f=fotoalbum_large

En dan vanmiddag deze :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTCXmrmm7sAxpDmiPi2UK-4nsDI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UDC4MRJA7dbxVYyBe0IlkoSb.png?f=fotoalbum_large

Wat moet ik hier nu mee?

Nu zal dit vast via ai computer gegenereerde berichten zijn, maar vind vooral de laatste kennisgeving nogal stellig, als ik duidelijk aangegeven heb dat er geen afleverafsoraak beschikbaar is.....
Misschien niet dergelijke berichten niet sturen als er niets met eerder gestuurde antwoorden gedaan wordt?

En nog gezocht naar een klantenservice van tesla (Nederland), maar dat schijnt niet te bestaan, anders dan via app, maar daar ben ik juist mee aan 't "communiceren"....

[ Voor 14% gewijzigd door Ted038 op 21-09-2024 22:15 ]

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:52
Ted038 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 22:10:
Wat ik nu weer heb....

Afgelopen donderdag een nieuwe tesla m3 besteld tijdens inventory days, nu stond mijn toekomstige tesla nog op een in Tsjechië te lossen boot, maar ik kon deze dus bestellen en zo gedaan.

Gistermiddag waren er geen afspraken beschikbaar, maar "probeer dan volgende dag vanaf 08:00".
Dus ik vanochtend om 08:05 weer via app proberen, maar zelfde resultaat "geen afspraken beschikbaar"

Uit gekregen sms stond dat ik bij geen afspraak kunnen maken, ik via SMS mijn voorkeuren kon opgeven, dus dat gedaan.

[Afbeelding]

En dan vanmiddag deze :
[Afbeelding]

Wat moet ik hier nu mee?

Nu zal dit vast via ai computer gegenereerde berichten zijn, maar vind vooral de laatste kennisgeving nogal stellig, als ik duidelijk aangegeven heb dat er geen afleverafsoraak beschikbaar is.....
Misschien niet dergelijke berichten niet sturen als er niets met eerder gestuurde antwoorden gedaan wordt?

En nog gezocht naar een klantenservice van tesla (Nederland), maar dat schijnt niet te bestaan, anders dan via app, maar daar ben ik juist mee aan 't "communiceren"....
Je kunt Delivery Tilburg toch gewoon bellen (of mailen, reageren ze meestal ook dezelfde dag op)? Contactgegevens staan in het 3/Y draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
Ted038 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 22:10:
Wat ik nu weer heb....

[Afbeelding]

En dan vanmiddag deze :
[Afbeelding]

Wat moet ik hier nu mee?

Heb je ook een voorraad auto aangekocht?

Wat ik heb gedaan is Tesla bellen.
Eerst op 1 drukken voor Nederlands, dan 2 drukken voor leveringen.
Daarna niets meer drukken en krijg je een medewerker aan de lijn. Afspraak maken en dan moet het wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Soort van voorraad auto, maar die moest nog van boot in Tsjechië gelost worden en wordt komende donderdag in Groningen verwacht, afhalen dus waarschijnlijk vrijdag / zaterdag.

Fijn als men Tilburg mail en telefoonnummer noemt maar niet zegt welke, want die Tilburg connectie had ik verder nog niet. (deze in andere vestiging besteld en die was dicht)

Nu mail gestuurd aan "Tilburg "(DeliveryNL@tesla.com). Als daar NU iemand aan 't werk was om telefoon op te nemen kunnen ze ook mijn sms reactie en app reacties lezen, lijkt mij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
Ted038 schreef op zondag 22 september 2024 @ 10:27:
Soort van voorraad auto, maar die moest nog van boot in Tsjechië gelost worden en wordt komende donderdag in Groningen verwacht, afhalen dus waarschijnlijk vrijdag / zaterdag.

Fijn als men Tilburg mail en telefoonnummer noemt maar niet zegt welke, want die Tilburg connectie had ik verder nog niet. (deze in andere vestiging besteld en die was dicht)

Nu mail gestuurd aan "Tilburg "(DeliveryNL@tesla.com). Als daar NU iemand aan 't werk was om telefoon op te nemen kunnen ze ook mijn sms reactie en app reacties lezen, lijkt mij zo.
Dan is Tesla wel heel snel met leveren als je auto nog gelost moet worden 🙂. Welke auto en kleur heb je besteld?

Je kan bellen naar je tesla vestiging. Bijvoorbeeld Tesla Rotterdam is 010 808 0552, naar mijn weten zijn ze alleen op werkdagen open.

Toets eerst 1 voor Nederlands en dan 2 voor leveringen. Wachten en dan krijg je een medewerkers aan de lijn van de leveringen.

[ Voor 10% gewijzigd door Jmtpes op 22-09-2024 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Donderdag stond die nog op boot, zal inmiddels op trein staan richting Tilburg, neem ik aan ;)

Ultra red, rwd, zwart interieur en 18"

Ja, begrijp de haast ook niet zo, vermoedelijk ivm graag willen uitleveren voor einde kwartaal..... (maar is ivm nog op trein het inplannen voor aflevermoment bij Groningen nog niet mogelijk. Ook ivm er zaterdag de 28ste een extra afleverdag zou kunnen komen, maar nog niet zeker was (ofzo) )

Ga er vanuit dat als maandag een "mens" er naar kijkt er wel een geschikt antwoord / oplossing komt (tot die tijd zit ik mij op te vreten)

En als 't afleveren voor einde kwartaal zo lastig was hadden ze mij deze auto niet moeten verkopen onder "inventory days = eindkwartaals voorwaarden"

[ Voor 22% gewijzigd door Ted038 op 22-09-2024 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
Ted038 schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:45:
Donderdag stond die nog op boot, zal inmiddels op trein staan richting Tilburg, neem ik aan ;)

Ultra red, rwd, zwart interieur en 18"

Ja, begrijp de haast ook niet zo, vermoedelijk ivm graag willen uitleveren voor einde kwartaal..... (maar is ivm nog op trein het inplannen voor aflevermoment bij Groningen nog niet mogelijk. Ook ivm er zaterdag de 28ste een extra afleverdag zou kunnen komen, maar nog niet zeker was (ofzo) )

Ga er vanuit dat als maandag een "mens" er naar kijkt er wel een geschikt antwoord / oplossing komt (tot die tijd zit ik mij op te vreten)

En als 't afleveren voor einde kwartaal zo lastig was hadden ze mij deze auto niet moeten verkopen onder "inventory days = eindkwartaals voorwaarden"
Als je de gratis wall connector niet erbij neemt dan kan gerust je auto na september ophalen 🙂.
Ik ben greedy en haal mn auto volgende week op ook al komt het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Jmtpes schreef op zondag 22 september 2024 @ 13:13:
[...]

Als je de gratis wall connector niet erbij neemt dan kan gerust je auto na september ophalen 🙂.
Hey, ik wil maar al te graag inplannen om mijn tesla af te halen. Kijk nu minimaal 10x per dag of 't kan....

Maar nu drammen ze alleen maar "plan nu uw afspraak" terwijl ze geen ophaalafspraken geven om uit te kiezen....

Als Tesla het aanbieden van ophaalafspraken niet lukt is dat henzelf aan te rekenen, wil gewoon die wallcharger hebben, ook bij levering in oktober.
(heb zowel via SMS als inApp al aangegeven wanneer ik wel kan, mocht plansysteem eruit liggen)

[ Voor 23% gewijzigd door Ted038 op 22-09-2024 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jmtpes
Ted038 schreef op zondag 22 september 2024 @ 13:34:
[...]

Hey, ik wil maar al te graag inplannen om mijn tesla af te halen. Kijk nu minimaal 10x per dag of 't kan....

Maar nu drammen ze alleen maar "plan nu uw afspraak" terwijl ze geen ophaalafspraken geven om uit te kiezen....

Als Tesla het aanbieden van ophaalafspraken niet lukt is dat henzelf aan te rekenen, wil gewoon die wallcharger hebben, ook bij levering in oktober.
(heb zowel via SMS als inApp al aangegeven wanneer ik wel kan, mocht plansysteem eruit liggen)
Morgen bellen en dan komt het goed.
Tesla wil namelijk zoveel mogelijk autos uitleveren in de maand september ivm kwartaalcijfers.

Laat je weten als je een afspraak kan maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:18

Rico

Wie dit leest is gek....

Heb nu helemaal geen lever indicatie meer 🤣

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EqUU4EAGTHhQisl98EosdjvHQFg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NfMv6mUodprEsConuYX7eYW1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:25
Jmtpes schreef op zondag 22 september 2024 @ 13:13:
[...]

Ik mis denk ik iets, hoe krijg je de optie voro 'gratis wall connector'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
incomer schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:59:
[...]

Ik mis denk ik iets, hoe krijg je de optie voro 'gratis wall connector'?
Tijdens de inventory days (19-21 sept) ontvang je bij aankoop van een voorraad auto bij een Tesla dealer een wall connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Ted038 schreef op zondag 22 september 2024 @ 10:27:

Klein beetje moeite doen kan geen kwaad? Er is hier een handige zoekbalk ;)

Maar, vooruit.
bonjour in "Het grote Tesla Levering topic #2"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frisf
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-09 12:03
Frisf schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:01:
[...]

Toch bijzonder, vandaag (19 sep), staat verwachte levering nogsteeds op 19 sep - 30 sep.
Ook nog geen kenteken;
De laatste loodjes wegen het zwaarst..
Inmiddels een afleverafspraak gemaakt! 27 September. Nog geen kenteken bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Jmtpes schreef op zondag 22 september 2024 @ 13:54:
[...]

Morgen bellen en dan komt het goed.
Tesla wil namelijk zoveel mogelijk autos uitleveren in de maand september ivm kwartaalcijfers.

Laat je weten als je een afspraak kan maken?
Gisteren mail gestuurd.

Vandaag zelf gebeld, uiteindelijk, na minimaal kwartier allerlei nummers geprobeerd en steeds vastgelopen op belcomputers, iemand levend aan de lijn gekregen (via nummer tesla vestiging waar ik gekocht had maar dicht was, en 2x doorverbinden) :
Levering kon echt alleen de 30ste, en dat is echt de enige dag dat ik niet kon.
Voorstel was om te kijken of de Tesla thuisbezorgd in Zwolle kon worden.....
(na paar keer navragen, en keer zuchten etc. Einde van kwartaal dus moest echt wel geleverd worden etc )

Nou, daar kon ik nog net mee leven (wel twijfels of ik dan zelf auto in ontvangst kon nemen of vriendin, etc hoe gaat controle/is controle mogelijk )

10 minuten daarna SMS met afleveren op zaterdag 28-9 in Groningen om bepaalde "tijd", sms terug "ja", dus "ja" terug gesmsed

5 minuten daarna mail van persoon, reagerend op mijn gestuurde mail, met eigenlijk zelfde voorstel, dus aangegeven JA, & dat ik ook sms al had beantwoord, en dat er mogelijk zaken langs elkaar heen gaan omdat iemand anders thuis vervoer probeert te regelen, wat niet meer nodig is.

In app staat ook gelijk die afspraak erin, dus hopelijk eind goed al goed!

[ Voor 10% gewijzigd door Ted038 op 23-09-2024 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
Ted038 schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:57:
[...]

Gisteren mail gestuurd.

Vandaag zelf gebeld, uiteindelijk, minimaal kwartier allerlei nummers geprobeerd en vastgelopen op belcomputers, iemand levend aan de lijn gekregen (via nummer tesla vestiging waar ik gekocht had maar dicht was, en 2x doorverbinden) :
Levering kon echt alleen de 30ste, en dat is echt de enige dag dat ik niet kon.
Voorstel was om te kijken of de Tesla thuisbezorgd in Zwolle kon worden.....

Nou, daar kon ik nog net mee leven (wel twijfels of ik dan zelf auto in ontvangst kon nemen of vriendin, etc)

10 minuten daarna SMS met afleveren zaterdag 28-9 in Groningen om "tijd", sms terug "ja", dus "ja" terug gesmsed

5 minuten daarna mail van persoon, reagerend op mijn gestuurde mail, met eigenlijk zelfde voorstel, dus aangegeven JA, & dat ik ook sms al had beantwoord, en dat er mogelijk zaken langs elkaar heen gaan omdat iemand anders thuis vervoer probeert te regelen, wat niet meer nodig is.

In app staat ook gelijk die afspraak erin, dus hopelijk eind goed al goed!
Heb je goed geregeld. Wanneer kom je pas in aanmerkingen om je auto te laten bezorgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ted038
Jmtpes schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:02:
[...]

Heb je goed geregeld. Wanneer kom je pas in aanmerkingen om je auto te laten bezorgen?
Als auto echt voor einde kwartaal geleverd moet worden, er maar 1dag beschikbaar was (de 30ste), de klant ECHT niet anders kan, en er vervolgens toch niet ruimte is op eerdere dag / zaterdag 😇

Ga overigens werken voor discutabel postbedrijf 😜 : kenteken begint met GLS...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CanisLupus27
Complimenten voor Tesla, daar waar ik destijds voor mijn Ford een aantal maanden moest wachten, flikt Tesla het om met een week een gloednieuwe auto af te leveren. Vorige week woensdag van de LM de bevestiging gekregen dat de auto was besteld, deze ochtend een sms-je met het bericht dat ik een afleverafspraak kon inplannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvdbosch
nvdbosch schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:29:
Hier een MY LR RWD Wit in bestelling sinds begin juni.

- Restrictie van LM: 24 September 2024
- Leverdatum paar weken lang op 24 - 30 September
- 19 September een VIN gekregen
- 19 September verwachte levering naar 30 September - 14 Oktober

Nou maar hopen dat de datum toch nog iets naar voren geschoven kan worden....
Vandaag, 23 september, kon ik m'n afspraak plannen en kenteken ontvangen.
Woensdag 25 september ophalen.

Het kan dus snel gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:01

Pogostokje

* twiet *

Tesla levert momenteel extreem snel, zo snel dat ze er niet meer tegenop kunnen bijladen. Ik kreeg eerder deze maand mijn auto mee met 18% maar een maatje van me kreeg hem afgelopen week mee met 10% in de accu. Hou er dus echt rekening mee qua tijd dat je eerste rit naar een supercharger zal zijn! ;)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrannyNL
GrannyNL schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:40:
[...]

23/09 VIN ontvangen. Delivery window op 26-30 sept.
24/09 Bericht om afspraak te maken. 28 sept of 30 sept waren de opties. 28/09 levering gepland. Kenteken ook bekend.

Uiteindelijk dus van bestelling tot levering 1 maand (+1dag)

[ Voor 5% gewijzigd door GrannyNL op 24-09-2024 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvdbosch
Pogostokje schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:17:
Tesla levert momenteel extreem snel, zo snel dat ze er niet meer tegenop kunnen bijladen. Ik kreeg eerder deze maand mijn auto mee met 18% maar een maatje van me kreeg hem afgelopen week mee met 10% in de accu. Hou er dus echt rekening mee qua tijd dat je eerste rit naar een supercharger zal zijn! ;)
Ze leveren vanwege het ten einde lopen van kwartaal 3 zo snel af dat men de levering van auto's vanuit Duitsland niet kan bijbenen. Mijn levering is ruim een dag vertraagd in verband met een te late levering vanuit Duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-10 14:02
nvdbosch schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:52:
[...]

Ze leveren vanwege het ten einde lopen van kwartaal 3 zo snel af dat men de levering van auto's vanuit Duitsland niet kan bijbenen. Mijn levering is ruim een dag vertraagd in verband met een te late levering vanuit Duitsland.
Ruim een dag, haha. Dat is voor jou als koper hartstikke irritant, maar moet je bedenken dat bij de "andere autoverkopers" een dag echt precies niks voorstelt.. op hoelang het in totaal duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie83
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-10 12:02
Ik kreeg vanochtend de sms dat ik de levering van mijn MY LR AWD in kan plannen. Dit gedaan voor komende zaterdag in Tilburg, maar nog geen VIN of kenteken in de app te zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Bossie83 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 16:14:
Ik kreeg vanochtend de sms dat ik de levering van mijn MY LR AWD in kan plannen. Dit gedaan voor komende zaterdag in Tilburg, maar nog geen VIN of kenteken in de app te zien....
Heb exact hetzelfde maar dan met levering in Groningen

[ Voor 5% gewijzigd door Rico op 24-09-2024 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Siw_jyXrE9fhz0e14P8fG27YPQo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nqMtUu72EpDTFR9ms3TobkYv.jpg?f=fotoalbum_large

De verwachte leverdatum is uit de app verdwenen. Positief nieuws? Zegt dat jullie iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
LostInNight schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 18:48:
[Afbeelding]

De verwachte leverdatum is uit de app verdwenen. Positief nieuws? Zegt dat jullie iets?
Leverdatum onbekend, er is geen matchende auto (met jouw bestelling) onderweg op een boot.....

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvdbosch
Martijntj schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:55:
[...]

Ruim een dag, haha. Dat is voor jou als koper hartstikke irritant, maar moet je bedenken dat bij de "andere autoverkopers" een dag echt precies niks voorstelt.. op hoelang het in totaal duurt.
Ongeacht welk business model je volgt is het niet nakomen van een leveringsafspraak voor een klant altijd irritant. En al helemaal als je ex-works levert. Die moet namelijk zaken regelen om de goederen op te halen. In mijn geval mijn agenda leegmaken, leaseauto schoonmaken en laten ophalen. Liever een te lange levertijd opgeven dan eentje die je niet kan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 06:40
LostInNight schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 18:48:
[Afbeelding]

Hier ook gisteren nadat ik enkele dagen voordien aan de LM vroeg of ze de restrictie niet wat vroeger konden leggen. Hier een gewone RWD in het blauw, volgens de site redelijk snel leverbaar, dus ik verwacht dat ze bij Tesla, na mijn vraag aan de LM, gewoon ‘iets’ aan het doen zijn maar het resultaat nog niet gekend is.

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Heb nu wel een vin 523xxx
Kenteken nog niet zichtbaar

Inmiddels ook het kenteken in de app.

Zaterdag ophalen

[ Voor 36% gewijzigd door Rico op 25-09-2024 11:02 ]

• t14wo
Hier zelfde. Datum is helemaal verdwenen uit de app. Zal het einde kwartaal te maken hebben en ze alle auto's leiver in de komende week verkopen. Ik was aangeraden om 1 oktober te bellen. (ik zou de auto namelijk op 2 oktober moeten ontvangen)

• anti elppa
  • Nu online
t14wo schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:12:
Hier zelfde. Datum is helemaal verdwenen uit de app. Zal het einde kwartaal te maken hebben en ze alle auto's leiver in de komende week verkopen. Ik was aangeraden om 1 oktober te bellen. (ik zou de auto namelijk op 2 oktober moeten ontvangen)
tja das tesla ja. Wat je kan doen is bellen dat je voor 1 okt langs komt om hem op te halen. DAn zul je zien dat dat prima mogelijk is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
anti elppa schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:29:
[...]

tja das tesla ja. Wat je kan doen is bellen dat je voor 1 okt langs komt om hem op te halen. DAn zul je zien dat dat prima mogelijk is
Jep, ik heb inmiddels geleerd dat je een Tesla niet in week 1 van een nieuw kwartaal moet willen ophalen. }:O

• Bossie83
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-10 12:02
Rico schreef op woensdag 25 september 2024 @ 08:20:
Heb nu wel een vin 523xxx
Kenteken nog niet zichtbaar

Inmiddels ook het kenteken in de app.

Zaterdag ophalen
Vandaag hier ook VIN en kenteken :)
Duurt altijd lang voordat het weekend is maar dit maakt het nog wat erger :+

• Quota
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06-11-2024
Vandaag eindelijk de VIN ontvangen, ook hier het probleem dat er geen data beschikbaar zijn om te plannen. Nog geen kenteken bekend, ben benieuwd wanneer ik daadwerkelijk het ophalen kan gaan plannen. Er zit namelijk geen restrictie op vanuit de leasemaatschappij (vorige Model Y is begin juni totall loss gegaan).

• MVDEV
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-11-2024
Ik mag de MY vrijdag aanstaande ophalen in Tilburg. Nu is dit via LM allemaal vrij vlot besteld, maar ze kunnen mij niet helpen in de app. Ik heb zowel kenteken als chassisnummer maar opvoeren in de app van Tesla is nog geen optie volgens LM. Zodra de auto rijdend is dan pas kan het in de app worden geregistreerd en dan pas kan ik gebruik maken van de app. Ik vind het bijzonder omdat iedereen hier hun mooi bestelde Tesla al in de app showt 😉. Ik heb er vaak om gevraagd maar het antwoord blijft hetzelfde bij LM. Is dit bekend bij jullie? Ik wilde graag de app al vast goed hebben staan zodat bij het moment van ophalen wellicht wat instellingen gedaan kunnen worden via de app. Til ik hier nu te zwaar aan? Of mis ik niks bij het in ontvangst nemen van de auto en een app die nog niet werkend is?

• LostInNight
MVDEV schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:26:
Ik mag de MY vrijdag aanstaande ophalen in Tilburg. Nu is dit via LM allemaal vrij vlot besteld, maar ze kunnen mij niet helpen in de app. Ik heb zowel kenteken als chassisnummer maar opvoeren in de app van Tesla is nog geen optie volgens LM. Zodra de auto rijdend is dan pas kan het in de app worden geregistreerd en dan pas kan ik gebruik maken van de app. Ik vind het bijzonder omdat iedereen hier hun mooi bestelde Tesla al in de app showt 😉. Ik heb er vaak om gevraagd maar het antwoord blijft hetzelfde bij LM. Is dit bekend bij jullie? Ik wilde graag de app al vast goed hebben staan zodat bij het moment van ophalen wellicht wat instellingen gedaan kunnen worden via de app. Til ik hier nu te zwaar aan? Of mis ik niks bij het in ontvangst nemen van de auto en een app die nog niet werkend is?
Je kunt naar
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
mailen, als het goed is heeft de leasemaatschappij je mailadres al opgegeven bij het bestellen. De leasemaatschappij zou overigens ook een bestelnummer moeten hebben, dan voegt Tesla het voor je toe aan je account als je mailadres nog niet gelinkt is aan een bestelling. Ik wacht nog op mijn Tesla, maar heb wel begrepen dat het handig is om van te voren al ingelogt te zijn in de app.

• MVDEV
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-11-2024
LostInNight schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:44:
[...]

Je kunt naar
***members only***
mailen, als het goed is heeft de leasemaatschappij je mailadres al opgegeven bij het bestellen. De leasemaatschappij zou overigens ook een bestelnummer moeten hebben, dan voegt Tesla het voor je toe aan je account als je mailadres nog niet gelinkt is aan een bestelling. Ik wacht nog op mijn Tesla, maar heb wel begrepen dat het handig is om van te voren al ingelogt te zijn in de app.
Bedankt voor deze info en contactgegevens. Ik ga een poging wagen en laat het hier weten of het zo geregeld wordt door Tesla. Ben natuurlijk niet de rechtmatige eigenaar dus daar zullen misschien wat hordes liggen 😉, we gaan het zien!

• Quota
Nou, kenteken is ook bekend, maar afspraak maken lukt nietvenmin als een medewerker aan de telefoon krijgen, je wordt verwezen naar de app die geen afspraken kan aanbieden... 😞

• EddyTheEagle
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 02-06 13:29
Hoi!

16-09 Bestelling portaal LM (Athlon, zakelijk)
18-09 Akkoord werkgever
24-09 Bevestiging LM
25-09 Bestelling door LM bij Tesla
26-09 VIN in app + SMS leverafspraak
30-09 Ophalen in Tilburg.

Het kan dus binnen 14 dagen. Iets met kwartaalcijfers, denk ik zo?

• Quota
EddyTheEagle schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:25:
Hoi!

18-09 Akkoord werkgever
24-09 Bevestiging LM

Tsja, de mijne is op 23-9 door LM bij Tesla besteld, gisteren VIN in de app, vanmorgen kenteken, maar SMS leverafspraak ho maar...
|:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Quota schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:49:
[...]

Tsja, de mijne is op 23-9 door LM bij Tesla besteld, gisteren VIN in de app, vanmorgen kenteken, maar SMS leverafspraak ho maar...
Wat wil je dan?? Die order is nog niet eens 48h in het systeem bij tesla. Als je nou gewoon eens ff een dag wacht, 99% zeker krijg je die sms gewoon voor het weekend.

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 00:06
Quota schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:49:
[...]

Volgens mij mis je de /s tag :+

Bambu Lab P1S Combo

• LostInNight
EddyTheEagle schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:25:
Hoi!

18-09 Akkoord werkgever
24-09 Bevestiging LM

Welk model Tesla heb je besteld in welke kleur? Want die van mij is de 13e besteld bij Tesla en ik heb nog niks..

• EddyTheEagle
LostInNight schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:46:
[...]

Welk model Tesla heb je besteld in welke kleur? Want die van mij is de 13e besteld bij Tesla en ik heb nog niks..
Model Y Long Range RWD
Solid Black
20’ induction velgen
Zwart interieur

• Quota
anti elppa schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:56:
[...]

Wat wil je dan?? Die order is nog niet eens 48h in het systeem bij tesla. Als je nou gewoon eens ff een dag wacht, 99% zeker krijg je die sms gewoon voor het weekend.
LostInNight schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:46:
[...]

Ik heb een blauwe LR RWD met trekhaak en 19" wielen, zwart interieur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• griphin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-10 12:48
Zojuist krijg ik een SMS dat mijn levering vertraagd is en dat ik de auto morgenochtend een uur later op kan halen. De vertraging valt dus wel mee 8)7. Mijn agenda had ik juist om de levering heen gepland en dat wordt een uitdaging als ik hem pas een uur later kan halen, maar als het niet anders kan is het maar zo.

Wat is jullie ervaring? Staat de auto een uur eerder echt niet klaar en word je dan nog niet geholpen? Ik wil er in ieder geval zijn op het eerder afgesproken tijdstip, tenzij dat echt geen zin heeft.

Update voor als anderen dit ook meemaken: Ik werd alsnog gewoon geholpen rond de tijd van de oorspronkelijke afspraak.

[ Voor 24% gewijzigd door griphin op 27-09-2024 12:12 ]

• kreature
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-11-2024
griphin schreef op donderdag 26 september 2024 @ 17:53:
Zojuist krijg ik een SMS dat mijn levering vertraagd is en dat ik de auto morgenochtend een uur later op kan halen. De vertraging valt dus wel mee 8)7. Mijn agenda had ik juist om de levering heen gepland en dat wordt een uitdaging als ik hem pas een uur later kan halen, maar als het niet anders kan is het maar zo.

Wat is jullie ervaring? Staat de auto een uur eerder echt niet klaar en word je dan nog niet geholpen? Ik wil er in ieder geval zijn op het eerder afgesproken tijdstip, tenzij dat echt geen zin heeft.
Afgelopen maandag mn m3p opgehaald. Tijd was 9:30 en ik was er om 9:00. Tesla gaat pas officieel om 9:30 open dus 25 mins mogen wachten. Dus mogelijk dat het voor jou ook zoiets kan betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Nu staan er her en der allerlei horrorverhalen over afleveringen, vooral vanuit Amerika en "vroeger", met ellenlange checklists etc, maar is dat in Nederland ook nodig?

Mag morgenmiddag mijn nieuwe 3 ophalen, en vroeg mij af hoe rigoureus ik moet zijn en wat je eventueel nog later mag melden, bijv via servicepunt (ook omdat consumentenrecht hier anders is dan in Amerika)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
Ted038 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 18:25:
Nu staan er her en der allerlei horrorverhalen over afleveringen, vooral vanuit Amerika en "vroeger", met ellenlange checklists etc, maar is dat in Nederland ook nodig?

Mag morgenmiddag mijn nieuwe 3 ophalen, en vroeg mij af hoe rigoureus ik moet zijn en wat je eventueel nog later mag melden, bijv via servicepunt (ook omdat consumentenrecht hier anders is dan in Amerika)
Inmiddels zitten de auto's prima in elkaar. Het enige advies wat ik persoonlijk zou willen geven: als er schades op zitten (lak, velg, interieur, polijst-schade) probeer met het hoofd te denken en niet uit enthousiasme met het hart en weiger de auto. De provisorische oplossingen in Tilburg zorgen voor alleen maar meer ellende, via de app mogelijk voor vingerwijzen en within specs argumenten. Ze willen toch dit kwartaal leveren dus de kans dat ze geen andere wagen kunnen toewijzen lijkt mij minimaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jmtpes
Voor diegene die dit interessant vinden.

Momenteel ben ik in de wachtruimte van Tilburg.
Het is vandaag best druk en de meneer achter de balie zegt dat er vandaag 280 autos worden afgeleverd.

Op zich ziet mn auto netjes uit en de accu is bijna 50% vol. Er waren enkele krasjes op de bumper en rechter achterkant, maar naar mijn menig niet afkeuringswaardig. Ze gaan toch de krasjes wegpolijsten en gaat een klein uurtje duren.

Verder zag ik een laadkabel en 230v lader in mn kofferbak.

[ Voor 4% gewijzigd door Jmtpes op 28-09-2024 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
Jmtpes schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 15:56:
Voor diegene die dit interessant vinden.

Momenteel ben ik in de wachtruimte van Tilburg.
Het is vandaag best druk en de meneer achter de balie zegt dat er vandaag 280 autos worden afgeleverd.

Op zich ziet mn auto netjes uit en de accu is bijna 50% vol. Er waren enkele krasjes op de bumper en rechter achterkant, maar naar mijn menig niet afkeuringswaardig. Ze gaan toch de krasjes wegpolijsten en gaat een klein uurtje duren.

Verder zag ik een laadkabel en 230v lader in mn kofferbak.
Zou het resultaat wel goed controleren. Er is hier al eerder door de blanke lak heen gepolijst, kan het zo snel niet vinden maar betrof de eerste batch Y MCR. Nog erger dan deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZhLWUcyCGTs_jGZr_wGS5cxBuvY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M53H0cocySFIxDdq0vm52Kht.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Maurice- op 28-09-2024 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jmtpes
Maurice- schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 16:12:
[...]

Zou het resultaat wel goed controleren. Er is hier al eerder door de blanke lak heen gepolijst, kan het zo snel niet vinden maar betrof de eerste batch Y MCR. Nog erger dan deze:

[Afbeelding]
De krasjes waren goed weggepoetst maar daarna zag ik nog een kras van 8cm. Het zijn fijne krasjes dus ik hield het hierbij en ben vertrokken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-NLgZVHRJ9CoHrn_0j3Z5jOXUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n4V681MBocqZmoNx7xIWjVKx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Jmtpes op 28-09-2024 23:03 ]

• Jmtpes
Helaas zat er vandaag geen USB stick bij mn M3 highland. Hoort die nu wel of niet standaard erbij?
Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ted038
In Groningen waren vandaag 30 afleveringen, blijkbaar ook veel voor die vestiging.
Mijn accu was geladen tot 95%, na uitvoerige controle niets mis aan auto gevonden (behalve 2 velgdoppen niet volledig vastgeklikt) , maar er zou thuislader al in auto liggen (naast normale laadkabel) toen deze nog op schip stond toen ik auto bestelde "dus die kreeg ik erbij", maar die was niet te vinden in de auto, maar dat even melden en werd alsnog gebracht.

Wel moest tijdens de oplevering de auto nog wel 20 minuten "even weg ivm nog updaten", wat uiteindelijk ruim half uur duurde.

Verder dacht ik wel genoeg YouTube gezien te hebben om auto goed te kennen, maar toch nog af en toe flink lopen zoeken (tot niet gevonden), tot gewoon ruzie met de cruise control, die niet 100 % wilde doen wat ik verwachtte...
(hoef niet de oplossing/verklaring, maar.. Bij autosteer(bèta) verlies je de cruise control bij rijbaanwisselen... (#weet=sexy controller) liever dan maar de cruisecontrol zonder autosteer )

En bij tacc zakt de snelheid niet in als ik bijv. 60 een 30 zone inreed (wel 30 herkent) : geen idee of ik wat verkeerd doet of tacc dat gewoon niet doet....

En had Michelin verwacht, maar er lagen Bridgestone banden onder....

Maar verder schitterende auto!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SygVkZ_iyHVbeymzcHXd7BEUFaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hpP0GpKCg3atreRHujf4bmIk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Ted038 op 28-09-2024 23:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrannyNL
Gisteren mijn Model Y LR RWD opgehaald in Tilburg. Vlekkeloos verlopen, auto stond er tiptop bij. Zat geen granny charger bij, maar die hoef ik ook niet (laadpaal thuis). Had bij mijn model 3 wel een granny charger, maar in 5 jaar niet gebruikt. Viel me op dat ze tov 5 jaar geleden wel stappen hebben gemaakt in het proces in Tilburg. In 2019 voelde het enorm chaotisch en gehaast (toen ook einde kwartaal opgehaald). Nu voelde het vrij ontspannen en beheerst en was er een duidelijke structuur (al was het maar dat er toegewezen parkeerplekken waren ipv: je model 3 staat daar ergens, kijk maar even welk kenteken van jou is). Accu was netjes 80% opgeladen

Nu genieten van de Model Y! Ze hebben duidelijk stappen gezet de afgelopen 5 jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddyTheEagle
GrannyNL schreef op zondag 29 september 2024 @ 09:58:
Gisteren mijn Model Y LR RWD opgehaald in Tilburg. Vlekkeloos verlopen, auto stond er tiptop bij. Zat geen granny charger bij, maar die hoef ik ook niet (laadpaal thuis). Had bij mijn model 3 wel een granny charger, maar in 5 jaar niet gebruikt. Viel me op dat ze tov 5 jaar geleden wel stappen hebben gemaakt in het proces in Tilburg. In 2019 voelde het enorm chaotisch en gehaast (toen ook einde kwartaal opgehaald). Nu voelde het vrij ontspannen en beheerst en was er een duidelijke structuur (al was het maar dat er toegewezen parkeerplekken waren ipv: je model 3 staat daar ergens, kijk maar even welk kenteken van jou is). Accu was netjes 80% opgeladen

Nu genieten van de Model Y! Ze hebben duidelijk stappen gezet de afgelopen 5 jaar!
Dank voor het delen van je ervaring! Ik ga morgen mijn MY LR RWD ophalen en vroeg mij inderdaad af of er een granny charger wordt meegeleverd. Is dit nu wel of niet standaard? Ik heb thuis ook een laadpaal dus lig er niet om verlegen, maar misschien verwacht mijn LM hem wel in de kofferbak en rijd ik straks weg zonder..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Straat_Joekel
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-10 20:37
EddyTheEagle schreef op zondag 29 september 2024 @ 10:14:
[...]

Dank voor het delen van je ervaring! Ik ga morgen mijn MY LR RWD ophalen en vroeg mij inderdaad af of er een granny charger wordt meegeleverd. Is dit nu wel of niet standaard? Ik heb thuis ook een laadpaal dus lig er niet om verlegen, maar misschien verwacht mijn LM hem wel in de kofferbak en rijd ik straks weg zonder..
Ikzelf heb twee dagen geleden mijn Y RWD (particuliere aanschaf) opgehaald en die was samen met de reguliere laadkabel gewoon voorzien van de granny-charger, dus ik vermoed dat hij er bij jou ook gewoon bij zit.

Mijn ervaring van de afhaal in Tilburg: Auto stond er netjes en 100% geladen bij. Bij mij 1 puntje wat niet oké was en dat ging om een soort gaatje in het houtfineer (klein stukje er uit wat direct in het oog springt). Dan merk je wel dat ze op het einde van het kwartaal 300 auto’s moeten uitleveren per dag (“meneer, dat ziet er inderdaad niet goed uit en de strip moet vervangen worden, maar daar hebben we hier vandaag geen tijd voor, dus ik schiet direct een service-verzoek voor u in zodat dit bij u thuis vervangen wordt”). Die service-melding zie ik 2 dagen later nog steeds niet in mijn app, waardoor ik hem nu zelf er maar in gezet heb…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Kleine aanvulling, ze hebben de gedane update tijdens aflevering niet afgemaakt/afgemeld, dus in app staat nog het volgende...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qHE_sN4mAsjmjf80SIPxWxwWiYA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xrWQLKrAIEiolu4hfR97guti.png?f=fotoalbum_large
&
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WMkqnaopT1yRij_PEOGYfbVhZt8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1AMoPCvHTZ9bmBVdqZ4SRpiV.png?f=fotoalbum_large

Bericht naar Service gestuurd....

AFLOOP : reparatie/update wel gehad, kan ook uit auto uitgelezen worden, maar update door Groningen niet juist afgewikkeld waardoor deze nog open stond. Melding verdwijnt in loop van dag....

[ Voor 10% gewijzigd door Ted038 op 30-09-2024 10:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maurice-
Ted038 schreef op zondag 29 september 2024 @ 10:27:
Kleine aanvulling, ze hebben de gedane update tijdens aflevering niet afgemaakt/afgemeld, dus in app staat nog het volgende...

[Afbeelding]
&
[Afbeelding]

Bericht naar Service gestuurd....
Bijkomend voordeel is dat je gratis kan superchargen zolang 'ie in service mode staat 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:34
GrannyNL schreef op zondag 29 september 2024 @ 09:58:
Zat geen granny charger bij, maar die hoef ik ook niet (laadpaal thuis).
Die zit er volgens zover ik heb begrepen van de verkoper ook niet bij en kun je bij het bestellen selecteren. Kost 200euro (kun je achteraf natuurlijk ook kopen). Ik heb hem daarom als accessoire laten meenemen in mijn bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• socommeister
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-07 17:46
Ik heb zaterdag een nieuwe model 3 besteld (zakelijk).
Ik heb nu een gekke situatie, namelijk de auto is blijkbaar op voorraad, maar de enige leverdatum die ik kan kiezen is 30 september, maar die datum ben ik niet in de gelegenheid om hem op te halen.
De bestelling is door een tesla medewerker gedaan en die gaf zaterdag aan even te wachten, maar krijg nu net een app om een tijdstip te kiezen voor 30 september anders wordt het voor mij gekozen.
Dit is best wel stressen zo. Iemand anders hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
socommeister schreef op zondag 29 september 2024 @ 19:28:
Ik heb nu een gekke situatie, namelijk de auto is blijkbaar op voorraad, maar de enige leverdatum die ik kan kiezen is 30 september, maar die datum ben ik niet in de gelegenheid om hem op te halen.
De bestelling is door een tesla medewerker gedaan en die gaf zaterdag aan even te wachten, maar krijg nu net een app om een tijdstip te kiezen voor 30 september anders wordt het voor mij gekozen.
Dit is best wel stressen zo. Iemand anders hier ervaring mee?
Heb je hem in het Solid Black besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
(na) vraagje : bij levering nieuwe tesla, hoor je dan gelijk ook het kentekenbewijs-pasje te krijgen?

Hier dat pasje en tenaamstellingsverslag niet gehad, pas dag later gemist, en bij bellen met tesla #altijdfijn zegt men dat de RDW dit opstuurt.... (tenaamstellingsverslag via mail verstuurd ivm gesprek )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
socommeister schreef op zondag 29 september 2024 @ 19:28:
krijg nu net een app om een tijdstip te kiezen voor 30 september anders wordt het voor mij gekozen.
Ja, Tesla wil HEEL graag nog binnen kwartaal afleveren.
Ook iets dergelijks meegemaakt, maar ik had meer tijd, en uiteindelijk afgelopen zaterdag opgehaald.
(hele verhaal staat hier ook in dit topic, verdeeld over meerdere posts 😇)

[ Voor 3% gewijzigd door Ted038 op 30-09-2024 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Ted038 schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:59:
(na) vraagje : bij levering nieuwe tesla, hoor je dan gelijk ook het kentekenbewijs-pasje te krijgen?

Hier dat pasje en tenaamstellingsverslag niet gehad, pas dag later gemist, en bij bellen net tesla #altijdfijn zegt men dat de RDW dit opstuurt.... (tenaamstellingsverslag via mail verstuurd ivm gesprek )
Klopt, pasje komt van het RDW af.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:52
Maurice- schreef op zondag 29 september 2024 @ 10:31:
[...]

Bijkomend voordeel is dat je gratis kan superchargen zolang 'ie in service mode staat 8)
Dat wist ik niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsnaud
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-09 09:42
26-09 bevestiging LM (Ayvens) Model 3 besteld
30-09 e-mail met machtiging Tesla app door LM

Verwachte levertijd in app december - januari....... Hoop dat dit onjuist is.

Model 3 Pearl White, black interior

EDIT: levertijd nu aangepast naar oktober - november :)

[ Voor 11% gewijzigd door itsnaud op 30-09-2024 14:35 . Reden: Levertijd update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
Jmtpes schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 21:10:
Helaas zat er vandaag geen USB stick bij mn M3 highland. Hoort die nu wel of niet standaard erbij?
Kan iemand dit bevestigen?
Weet je dit zeker, hij zit een beetje verstopt in het dashboardkastje (heb een M3H RWD van november 2023 in dezelfde kleur :), daar zat ie wel bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
itsnaud schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:33:

Ik zit hier ongeveer met dezelfde situatie. Tesla telefonisch gesproken en die zeggen wel naar verwachting bestellingen uit september in oktober te kunnen leveren. Er is nog hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:34
itsnaud schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:33:

Bij mij precies dezelfde tijdlijn (en leasemaatschappij) maar dan voor een MY LR RWD.
Bij mij staat de levering op december, maar dat is ook zo afgesproken omdat mijn huidige auto nog 2 maanden mee moet.

Ben wel benieuwd of je zelf mag kiezen waar hem op te halen of dat dit altijd Tilburg moet zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 30-09-2024 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cas33
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-07 01:38
Hier een Model 3 long range besteld in de kleur stealth gray, zwart interieur en 19 inch Nova velgen.

Status:
26-09 Besteld bij LM (Alphabet)
27-09 Bestelling door LM bij Tesla, mail gehad van Tesla met een RN nummer. leverdatum voorlopig ergens in okt-nov aldus app
30-09 VIN in app zichtbaar; leverdatum tussen 1-13 oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuzyQ
  • Laatst online: 25-10-2024
16-09 besteld via Arval (zakelijk)

M3, RWD, stealth grey, black interior, 19” nova velgen

In eerste instantie een levertijd van 25-30 sept
Die verschoof toen naar 20 okt tot en met 4 nov.
Vandaag (30-09) VIN zichtbaar en leverdatum 1-13 oktober

[ Voor 5% gewijzigd door SuzyQ op 30-09-2024 20:15 ]

Pagina: 1 ... 36 ... 80 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.