Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de2xnis
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-03 08:11
Allewijn schreef op donderdag 4 april 2024 @ 21:28:
[...]

Ik ga dash niet laten demonteren.
Beunhazen van Tesla zorgen dan straks vast voor rammeltjes en kraakjes etc bij nieuwe dash.

Ik denk dat als zon een half jaartje op dash heeft gestaan dat het weer 100 procent egaal is.

Voor nu laat ik het dus zo.

Wat gaan ze bij jou doen?
Thanks voor je reactie en fijn dat ‘t al bijna weg is. Niet gedacht dat een nieuw dash zou kunnen rammelen. Geen idee of dat bij mijn MY de planning is. Het feit dat hij moet worden ingeleverd lijkt dus wel op direct repareren.

Vlekken zijn al minder dan bij ophalen. Wellicht dat ik de afspraak cancel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
de2xnis schreef op donderdag 4 april 2024 @ 22:28:
[...]

Thanks voor je reactie en fijn dat ‘t al bijna weg is. Niet gedacht dat een nieuw dash zou kunnen rammelen. Geen idee of dat bij mijn MY de planning is. Het feit dat hij moet worden ingeleverd lijkt dus wel op direct repareren.

Vlekken zijn al minder dan bij ophalen. Wellicht dat ik de afspraak cancel..
Je kan echt behóóóórlijk hard boenen en wrijven zonder schade/glanzende/matte plekken te creëeren heb ik gezien.
Pak gewoon een microvezeldoek met goed warm water en groene zeep. Gehele dash wrijven en dus vooral op de vlek. Daarna afnemen met schone droge doek. Dan nog eventueel een matterende spray zoals die van Stipt of van Monello en dan denk ik dat je net als bij mij het niet meer ziet en die helemaal geen dash helemaal uit elkaar geschroefd en vervangen hoeft te worden. Wat dus weer risico van kraakjes en rammeltjes met zich mee kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramk91
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-03 20:16
RektByMemes schreef op donderdag 4 april 2024 @ 21:17:
[...]

Heb je al een RN gekregen van je LM? Anders even vragen, als ze die niet kunnen geven is hij waarschijnlijk nog niet besteld.

Heb je momenteel nog een leaseauto? Dan geld er een blokkade totdat je huidige lease afloopt, dat kan dus betekenen je even wat langer moet wachten omdat mensen zonder blokkade(of kortere blokkade) voorrang krijgen(want snellere sale). Hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn.

Mocht dit allebei het geval niet zijn kun je het beste even bellen, wellicht dat ze toch nog iets kunnen koppelen of je meer uitleg kunnen geven. Check ook de beschikbare voorraad, ze hebben bij mijn lease van een paar jaar geleden een auto uit voorraad gekoppeld toen ik ervoor heb gebeld.

Helaas is de logica van het bestelproces in sommige gevallen een beetje russisch roulette.
RN nummer was al direct zichtbaar in de app na bestelling door LM. Verder zou er geen restrictie op moeten zitten. Ik ga er voor de zekerheid nog even achteraan bij de LM en/of Tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swarm01
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-05 17:09
M3 RWD, Pearl White, Zwart interieur
15-03-2024 - Besteld bij LM
26-03-2024 - Besteld door LM
03-04-2024 - VIN zichtbaar in app, nog geen kenteken.
Verwachte levering: 11-04 / 24-04.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramk91
bramk91 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 07:34:
[...]

RN nummer was al direct zichtbaar in de app na bestelling door LM. Verder zou er geen restrictie op moeten zitten. Ik ga er voor de zekerheid nog even achteraan bij de LM en/of Tesla.
Bellen met Tesla heeft toch geholpen lijkt het. Zojuist is VIN bekend geworden en levertijd aangepast naar 6 - 17 april. Benieuwd wanneer ik een afspraak kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiplash369
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-01 15:27
MY RWD, Solid Black, Zwart interieur
26-03-2024 - Besteld bij LM
27-03-2024 - Bevestigd door LM
04-04-2024 - Besteld door LM
Verwachte levering: week van 19-04

05-04-2024 - Via voorraad modellen op Tesla site een terugbelverzoek aangemaakt voor identiek beschikbaar model. Geen belletje of mail gehad.

Maar nu een VIN en kenteken zichtbaar in app.
Afspraak via de app ingepland om 10-04-2024 op te halen in Tilburg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Mijn leasemaatschappij heeft een tijdje geleden een tesla voor mij besteld. Ik had daarna gelijk een account en een RN nummer. Als ik op de app inlogde dan zag ik het plaatje van de auto en het RN nummer, weliswaar nog geen leverdatum bekend. Sinds vandaag zie ik deze weergave niet meer. Maar de gewone weergave zoals je het ziet als je geen tesla hebt. Weet iemand hoe ik de vorige view terug kan krijgen? Want dan kan ik de levertijd in de gaten houden.

Update: nevermind ik kan het ook via de website volgen.

[ Voor 6% gewijzigd door IUser op 05-04-2024 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RektByMemes
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-06 19:00
bramk91 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:40:
[...]

Bellen met Tesla heeft toch geholpen lijkt het. Zojuist is VIN bekend geworden en levertijd aangepast naar 6 - 17 april. Benieuwd wanneer ik een afspraak kan maken.
Dan heb je echt geluk, meeste mensen hebben 10-24 april of later voor een M3, heb nog geen eerdere datums gezien. Hoop nog steeds dat ik hem voor de 14e kan afhalen aangezien mijn huidige lease dan eindigt..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MadMan68
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06 19:30
Nu ook nog even een foto van de MY-RWS die ik dinsdag opgehaald heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/05MnSiQGqxg4DQR4BkdfTu3w4CM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dyObz3n2SPS5l8Wd6OiqOKNw.jpg?f=fotoalbum_large

Bij ome Ali enkele bakjes besteld en een tas voor de laadkabel, die plastic zak waar de laadkabel in geleverd is echt niets, zeker in vergelijken met de andere kabel die zit tenminste in een nette tas.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:37

s3n

Zojuist een witte 3 rwd besteld. Gelijk een RN en VIN met een levering tussen 8 en 17 april.
De 8ste is morgen al, zoveel haast had ik niet 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:07
s3n schreef op zondag 7 april 2024 @ 20:58:
Zojuist een witte 3 rwd besteld. Gelijk een RN en VIN met een levering tussen 8 en 17 april.
Dit zou zo maar een record kunnen worden! Wil je ons op de hoogte houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 13:05

Dani86

AeroGeek

In mijn geval is de bestelling afgelopen vrijdag de deur uitgegaan vanuit de werkgever naar de leasemaatschappij. (Model Y RWD)

In de spec die ik wil staat er "beschikbaar voor ophalen Tilburg"

Ben benieuwd wat de daadwerkelijke levertijd gaat worden.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nn1s82
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 26-04-2024
Mijn levertijd wordt steeds een dag opgeschoven.

Configuratie: Model y performance Pearl white

Woensdag 3 april: Werkgever besteld bij LM. Donderdag 4 april: Bevestiging van de configuratie.
Vrijdag 5 april: In de app met verwachte levering 5 april - 12 april. Inclusief VIN.
Zaterdag 6 april: verwachte levering aangepast 6 april - 13 april.
Zondag 7 april: Verwachte levering aangepast 7 april - 14 april.
Maandag 8 april: Gebeld door Tesla. Afspraak voor levering op woensdag 10 april.

[ Voor 8% gewijzigd door D3nn1s82 op 08-04-2024 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

D3nn1s82 schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:18:
Mijn levertijd wordt steeds een dag opgeschoven.

Configuratie: Model y performance Pearl white

Woensdag 3 april: Werkgever besteld bij LM. Donderdag 4 april: Bevestiging van de configuratie.
Vrijdag 5 april: In de app met verwachte levering 5 april - 12 april. Inclusief VIN.
Zaterdag 6 april: verwachte levering aangepast 6 april - 13 april.
Zondag 7 april: Verwachte levering aangepast 7 april - 14 april.
Maandag 8 april: Gebeld door Tesla. Afspraak voor levering op woensdag 10 april.
Nog zeer snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nn1s82
Dat zeker. Als je ervan uitgaat dat 5 april de officiële besteldatum is door de LM. Moet wel erbij vertellen dat ik had gezien dat mijn configuratie op voorraad stond in Tilburg.

Het is dat ze aan het verbouwen zijn in Tilburg anders had ik hem vandaag of morgen al op kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfj84
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 29-09-2024
Martijntj schreef op zondag 31 maart 2024 @ 15:07:
[...]

Wat bijzonder, zo snel Phanton Break! Heb je enkel AutoPilot, of Enhanced AutoPilot of Full Self Driving?

Ik heb de meest eenvoudige variant, en na 11 maanden nog nooit meegemaakt 🤪
Ik heb ook de simpelste, enkel AutoPilot; nu in anderhalve week en 1200km twee keer vol in de ankers zonder reden... Merk dat ik daardoor bij tunnels de neiging heb om de AP maar uit te zetten. Voelt niet helemaal fijn zo, maar misschien moet ik het nog een kans geven :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taxandrian
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 11-02 11:23
Het heeft even geduurd, maar een aantal dagen nadat mijn wijziging van voorgemonteerde trekhaak naar achteraf te monteren trekhaak was doorgevoerd heb ik eindelijk een VIN. De verwachte leverwindow is nog niet aangepast. Volgende week loopt mijn oude leasecontract af. Hopelijk gaat het naadloos over. Al zijn er collega's die zelfs al voor einde contractdatum hun Tesla mochten oppikken. Spannend :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:32
Nou, mijn model 3 Highland standard range is besteld vandaag. Blue metallic met achteraf EAP en een trekhaak. Verwachte leverdatum is er nog niet. Wel een week en dat is week 23. Ik vind het wat laat/lang duren maar dat is niet geheel onverwacht omdat deze uit China moet komen en er blijkbaar geen meer op de plank ligt.

We gaan het merken :)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RektByMemes
taxandrian schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:11:
Het heeft even geduurd, maar een aantal dagen nadat mijn wijziging van voorgemonteerde trekhaak naar achteraf te monteren trekhaak was doorgevoerd heb ik eindelijk een VIN. De verwachte leverwindow is nog niet aangepast. Volgende week loopt mijn oude leasecontract af. Hopelijk gaat het naadloos over. Al zijn er collega's die zelfs al voor einde contractdatum hun Tesla mochten oppikken. Spannend :-)
Mijn lease loopt officieel deze week af. Echter na bellen met wagenparkbeheer van mijn werkgever ben ik erachter gekomen dat wij de lease stilzwijgend mogen verlengen(tot max 3 maanden), en kan nu op elk moment opzeggen. Hierdoor zou ik dus de auto kunnen houden totdat de nieuwe is geleverd. Wellicht dat dit bij jou ook een optie is.

Ik weet alleen niet wat dit voor invloed heeft op je restrictie bij Tesla. Aangezien de nieuwe een prive aankoop is geld er voor mij geen restrictie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RektByMemes
Kleine update, zojuist is het kenteken bekend in de app. Dan zal het nietmeer lang duren lijkt me!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veyron180
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-06 18:10
RektByMemes schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 17:12:
Kleine update, zojuist is het kenteken bekend in de app. Dan zal het nietmeer lang duren lijkt me!
Dat is goed nieuws! ;) Bij mij is er helaas nog geen kenteken beschikbaar… We wachten het rustig af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swarm01
Hoeveel keer ik mijn e-mail en app heb gecontroleerd! Begin er moe van te worden😂

Dus ook nog geen kenteken zichtbaar!

[ Voor 19% gewijzigd door swarm01 op 09-04-2024 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bramk91
Bij mij ook nog geen kenteken beschikbaar. Wel is de levertijd de afgelopen dagen telkens een dag opgeschoven. Nu is deze 10 - 20 april.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twan Vincken
  • Laatst online: 13-05-2024
Auto besteld via Athlon,03-04-2024 MD3Hsdr ,Vin verkregen en inmiddels ook afspraak gemaakt op 16-04 voor aflevering. Ik begreep van de medewerler van Tesla dat de boot met auto's (als alles volgens planning verloopt) 12-04-2024 aankomt in Zeebrugge. Hopen maar :)

[ Voor 7% gewijzigd door Twan Vincken op 10-04-2024 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veyron180
Twan Vincken schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:47:
Auto besteld via Athlon,03-04-2024 MD3Hsdr ,Vin verkregen en inmiddels ook afspraak gemaakt op 16-04 voor aflevering. Ik begreep van de medewerler van Tesla dat de boot met auto's (als alles volgens planning verloopt) 12-04-2024 aankomt in Zeebrugge. Hopen maar :)
Goed om te horen! Hoe heb je een afspraak weten te maken? Kreeg je gewoon een sms?

16 April is al binnen een week, hopelijk krijgt iedereen snel de sms om een afspraak te plannen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
Dan ben ik heel benieuwd of mijne daar dan potentieel ook tussen kan zitten. Bij mij is er net besteld (Ook Athlon, maar vermoedelijk nog geen betaling van de LM binnen, want ik heb nog geen RN). Je zou dan zeggen dat er ook nog wel een blauwe tussen moet zitten zonder baasje :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RektByMemes
Dat gaat wel heel snel dan. Ik heb vanmorgen nog met tesla aan de lijn gehangen en ze zeiden dat mijn M3 onderweg is op de vrachtwagen vanuit zeebrugge naar tilburg. Echter kon er nog geen afspraak worden ingepland. Heel gek dat je dan wel al een afspraak kan maken terwijl de boot nog moet aankomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DollerD
  • Registratie: Maart 2024
Ik lees al enige tijd mee in dit onderwerp. Bij mij is het proces best traag gelopen.

M3 LR, Pearl White, Zwart interieur, 19" Nova velgen:
20-02-2024 - Besteld door LM en meteen RN gekregen en toegang tot de app.
Mogelijke levering in maart. Daarna veranderde dit naar tussen mei en augustus.
01-04-2024 - VIN zichtbaar in app, nog geen kenteken.
Verwachte levering veranderd naar: 10-04 / 24-04.

Ik zit de app continue te verversen. Ik word onrustig van dit wachten. Hopelijk snel een SMS om een afspraak in te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
@Twan Vincken
Hoe snel na bestelling door Athlon kreeg jij trouwens een RN-nummer? Ik heb momenteel al een Tesla en dus een Tesla-account. Mijn verwachting is dus dat ik dat nummer vrij snel zou moeten kunnen zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RektByMemes
Zojuist aflevermoment ontvangen voor deze vrijdag! M3LR Rood + Trekhaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimFelten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:47
DollerD schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:47:
Ik lees al enige tijd mee in dit onderwerp. Bij mij is het proces best traag gelopen.

M3 LR, Pearl White, Zwart interieur, 19" Nova velgen:
20-02-2024 - Besteld door LM en meteen RN gekregen en toegang tot de app.
Mogelijke levering in maart. Daarna veranderde dit naar tussen mei en augustus.
01-04-2024 - VIN zichtbaar in app, nog geen kenteken.
Verwachte levering veranderd naar: 10-04 / 24-04.

Ik zit de app continue te verversen. Ik word onrustig van dit wachten. Hopelijk snel een SMS om een afspraak in te plannen.
Hier hetzelfde:
M3 LR zwart/zwart, 19 inch en trekhaak.
12-02 besteld door LM en ook zelfde dag RN in app.
Levering 2-4 weken. Dit werd april - Juli.
Nu sinds vorige week ook 10-24 april.

Als je ziet hoe snel sommige hun tesla op kunnen halen wordt ik er wel steeds ongeduldiger van :).
Hopelijk kan ik hem mijn vakantie ophalen (27e)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RektByMemes
TimFelten schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:55:
[...]

Hier hetzelfde:

Als je ziet hoe snel sommige hun tesla op kunnen halen wordt ik er wel steeds ongeduldiger van :).
Misschien een kleine geruststelling: mijn aflevermoment stond ook op 10-24 april voor een M3LR. Maar zojuist SMS gekregen voor vrijdag op te halen, dus met een beetje geluk hoef je nietmeer lang te wachten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twan Vincken
@Korvaag Dat heeft wel een dikke week geduurd. Dat is natuurlijk nog altijd snel.
@RektByMemes Een tesla medewerker belde mij om de bestelling door te lopen. Deze heeft gelijk een afspraak gepland. Eerlijk toegegeven vertelde ze erbij dat ie ook zomaar een week verplaatst zou kunnen worden.

Heb geprobeerd zelf het schip te te traceren. helaas tevergeefs. De medewerker mocht mij geen naam geven. >:)
Wel leuk al deze "ophef en enthousiasme" over Tesla's. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duckwhisperer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 16:40
Ik kreeg afgelopen vrijdag te horen dat het schip 16-04 aankomt in Zeebrugge. Misschien zijn er 2 onderweg? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DollerD
TimFelten schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:55:
[...]

Hier hetzelfde:

Ja precies. Bizar hoe het kan verschillen. Ik hou me bijna alleen hiermee bzg. Niet goed dit haha. Maar hopelijk hebben we voor einde van deze week een afspraak staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DollerD
Duckwhisperer schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:04:
[...]

Ik kreeg afgelopen vrijdag te horen dat het schip 16-04 aankomt in Zeebrugge. Misschien zijn er 2 onderweg? :)
Als het goed is komt Glovis Courage 13 april aan in Southampton en dan door naar Zeebrugge. Dus denk inderdaad dat eerst volgende 16 april aankomt in Zeebrugge. Dit heb ik op X gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twan Vincken
@Duckwhisperer ik heb ook gezien dat de Titania onderweg is. Dit schip heeft voor de rest geen informatie beschikbaar. Ik zie alleen dat dit schip aankomt op 12-04-2024. Waar weet ik niet. (wel een tesla carrier)

Hiernaast krijg ik dus as we speak een kenteken toegewezen...hopen dat de 16e dan ook echt doorgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:28
Ik lees sinds 4 april mee op dit forum. Deze dag heb ik de knoop doorgehakt om voor een Tesla te gaan. Mijn eerste elektrische auto.

Op 4 april geregistreerd bij de LM. M3 RWD pearl white.
08-04 order ter goedkeuring bij wagenpark werkgever
09-04 order voor definitieve bestelling aangeboden bij werkgever.

Hopelijk wordt de Tesla snel besteld nu ik zie dat er 2 boten onderweg zijn :)
Wat is jullie bevinding bij Alphabet lease qua doorlooptijd vanaf fiatteur tot bestelling?
En ik lees in meerdere berichten RN en VIN? deelt de leasemaatschappij dit of Tesla? En kan ik al een account aanmaken in de Tesla app? Klopt het dat ik dan het mail adres moet gebruiken wat bij de LM bekend is>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veyron180
tinusterror schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:36:
Ik lees sinds 4 april mee op dit forum. Deze dag heb ik de knoop doorgehakt om voor een Tesla te gaan. Mijn eerste elektrische auto.

Wat is jullie bevinding bij Alphabet lease qua doorlooptijd vanaf fiatteur tot bestelling?
En ik lees in meerdere berichten RN en VIN? deelt de leasemaatschappij dit of Tesla? En kan ik al een account aanmaken in de Tesla app? Klopt het dat ik dan het mail adres moet gebruiken wat bij de LM bekend is>
Dit was mijn tijdlijn voor een bestelling bij Alphabet:

Hier nog even een tijdlijn:
18-12 Besteld op website Alphabet
19-01 Order goedgekeurd door wagenparkbeheerder
22-01 Bestelling in behandeling bij Alphabet
23-01 Contract opgestuurd naar werkgever
25-01 Alphabet heeft contract getekend ontvangen
29-01 Auto besteld bij Tesla
30-01 Mail van Tesla voor account.
01-04 Update levertijd van mei-july naar April

Merk wel op dat ik een leverrestrictie had tot 10 April :), dus het zou in theorie sneller kunnen gaan. Ik kreeg inderdaad gewoon een mail van Tesla dat er een account aangemaakt was op mijn werkmail (zelfde als Alphabet fleet agent). De RN en daarna de VIN kan je in de Tesla app vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamphuisgerald
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:58
Kamphuisgerald schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:02:
M3 achterwielaandrijving, Pearl White, Zwart interieur
22-03-2024 - Besteld bij LM
03-04-2024 - Besteld door LM
04-04-2024 - VIN zichtbaar in app, nog geen kenteken.
Verwachte levering: 11-04 / 23-04.
Helaas geen updates sinds 04-04. Leverdatum staat ook nog op 11-04 / 23-04 en geen kenteken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Warduss
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-06 14:29
Voor mij was het een bijzonder snelle ervaring:

Model Y RWD Pearl White met zwart interieur

29-03 bestelling geplaatst bij LM
04-05 bestelling geplaatst door LM bij Tesla, zelfde dag RN en toegang tot de App
05-04 afspraak in App voor ophalen auto op 11-04 en kenteken verscheen al in de App

Morgen ophalen, wel een lekker ritje naar Tilburg met het OV daar de oude leasebak vandaag al moest worden opgehaald, maar dat mag de pret niet drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
En nu een RN-nummer. Dit gaat voorspoedig :)
(@Twan Vincken : binnen een dag dus)

09-04: Bestelling geplaatst
10-04: RN-nummer in de app naast m'n huidige auto
10-04: Ook VIN al bekend

De rest volgt :) Estimated delivery nu 13-27 april in plaats van week 23.

[ Voor 29% gewijzigd door Korvaag op 10-04-2024 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:29

Je kan nu idd een tesla account in de app zetten met het mailadres dat bij de LM/tesla bekend is.

Ik rij nu al een tesla en zie dus nu een ‘2e auto’ in de app wat de nieuwe auto in bestelling is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RektByMemes
Ik zie zojuist dat de auto die ik krijg 111km op de teller heeft, ik vind dat vrij fors voor een nieuwe auto. Ze hadden eerder een auto gekoppeld met 30km op de klok. Ik lees op andere forums dat auto's over het algemeen minder dan 50 hebben met heel af en toe uitschieters naar 70. Het is misschien een beetje azijnzeiken maar het voelt toch een beetje gek... Bij lease zou ik er niks om geven, maar privé heeft het toch een nare bijsmaak. Is zo'n km stand normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
RektByMemes schreef op woensdag 10 april 2024 @ 20:55:
Ik zie zojuist dat de auto die ik krijg 111km op de teller heeft, ik vind dat vrij fors voor een nieuwe auto. Ze hadden eerder een auto gekoppeld met 30km op de klok. Ik lees op andere forums dat auto's over het algemeen minder dan 50 hebben met heel af en toe uitschieters naar 70. Het is misschien een beetje azijnzeiken maar het voelt toch een beetje gek... Bij lease zou ik er niks om geven, maar privé heeft het toch een nare bijsmaak. Is zo'n km stand normaal?
Ik heb 2x een nieuwe Tesla opgehaald, de eerste had 30km op de teller en de 2e 23 km. 111 km is niet standaard, mogelijk is er iets aan gedaan, of een demo rit of heeft iemand hem teruggebracht.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veyron180
RektByMemes schreef op woensdag 10 april 2024 @ 20:55:
Lijkt mij ook wel fors ja. Als ik kijk onder de Tesla voorraad modellen kijk zie ik er ook demo modellen tussen staan met vergelijkbare km standen of soms minder zelf.

Hoe kom je eigenlijk aan die kilometerstanden?

Edit: Aangezien jij hem vrijdag al kan ophalen, voordat de eerder gemelde boten aanmeren, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben. Dat ze deze nog ergens hadden staan toevallig?

[ Voor 10% gewijzigd door veyron180 op 10-04-2024 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RektByMemes
veyron180 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 21:28:
[...]

Lijkt mij ook wel fors ja. Als ik kijk onder de Tesla voorraad modellen kijk zie ik er ook demo modellen tussen staan met vergelijkbare km standen of soms minder zelf.

Hoe kom je eigenlijk aan die kilometerstanden?

Edit: Aangezien jij hem vrijdag al kan ophalen, voordat de eerder gemelde boten aanmeren, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben. Dat ze deze nog ergens hadden staan toevallig?
Die kun je op de factuur vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RektByMemes
Taro schreef op woensdag 10 april 2024 @ 21:25:
[...]

Ik heb 2x een nieuwe Tesla opgehaald, de eerste had 30km op de teller en de 2e 23 km. 111 km is niet standaard, mogelijk is er iets aan gedaan, of een demo rit of heeft iemand hem teruggebracht.
Ik gok dat hij is teruggebracht aangezien niemand anders een M3 kan ophalen op het moment. Ik kan wel bellen, maarja als ik dan een andere toegewezen krijg kan het weer zijn dat ik langer moet wachten. Kan ik hier uberhaupt iets mee?

-update

Demo voertuig is ook mogelijk, staat momenteel ook een demo voertuig met 110km bij snel leverbaar... Daar zou ik dan echter weer niet akkoord mee willen gaan. Zou ook raar zijn als ze die koppelen lijkt me

[ Voor 16% gewijzigd door RektByMemes op 10-04-2024 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
RektByMemes schreef op woensdag 10 april 2024 @ 21:36:
[...]

Ik gok dat hij is teruggebracht aangezien niemand anders een M3 kan ophalen op het moment. Ik kan wel bellen, maarja als ik dan een andere toegewezen krijg kan het weer zijn dat ik langer moet wachten. Kan ik hier uberhaupt iets mee?
Je kunt hem weigeren, of tot een x aantal km's of periode retourneren. Als ik jou was zou ik Tesla gewoon even bellen met de vraag wat ze eraan hebben gedaan aangezien het aantal km's reden tot vragen en twijfel geeft.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RektByMemes
Taro schreef op woensdag 10 april 2024 @ 21:40:
[...]

Je kunt hem weigeren, of tot een x aantal km's of periode retourneren. Als ik jou was zou ik Tesla gewoon even bellen met de vraag wat ze eraan hebben gedaan aangezien het aantal km's reden tot vragen en twijfel geeft.
Ga ik ook zeker even doen! Het kenteken heeft echter nog geen eerdere eigenaren gehad als ik mijn kenteken bij de RWD RDW opvoer, dus dan mag ik ervanuit gaan dat hij niet is geretourneerd of als demo is gebruikt lijkt me. Want dan zou er een eerdere eigenaar zijn geweest toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-05 08:45
Zondag model Y RWD wit besteld, maandag al een VIN en optie om hem direct deze woensdag op te halen. Dacht dat ik nog eff paar weekjes had om even rustig al die centen bij elkaar te verzamelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
RektByMemes schreef op woensdag 10 april 2024 @ 21:44:
[...]

Ga ik ook zeker even doen! Het kenteken heeft echter nog geen eerdere eigenaren gehad als ik mijn kenteken bij de RWD opvoer, dus dan mag ik ervanuit gaan dat hij niet is geretourneerd of als demo is gebruikt lijkt me. Want dan zou er een eerdere eigenaar zijn geweest toch?
Daar ga ik wel vanuit idd. Demo voor 1 rit zou kunnen, maar vermoedelijk iets hersteld en daarvoor even een stuk gereden.

Ps. RDW ipv RWD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taxandrian
Bijzonder hoe wispelturig de app is. Sinds eergisteren een VIN en sinds vandaag geen verwachte levertijd meer te zien. Wel gisteren nog een bevestigingsmail van Tesla gehad dat mijn order is gekoppeld aan een auto die in Tilburg staat. Op nog geen 10 minuten van mijn huis staat hij dus al te pronken.

Iemand ervaring met het verdwijnen van de levertijd? Zou dat te maken hebben met aanvragen kenteken of vrijgave door leasemaatschappij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:07
Bij mij stond kilometerstand op factuur ook op 111, en in werkelijkheid bij afhalen op 14. Factuur lijkt wat dat betreft dus niet altijd representatief te zijn. Geen stress! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Martijntj op 10-04-2024 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taxandrian
Daar is de levertijd weer, 10-18 april. Verwachten ze dat ik kan tijdreizen? 😂 …

Hoe dan ook, mijn huidige contract loopt op 18 af, dus de restrictie lijkt wel los te lopen. Wellicht paar dagen eerder op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:44
Taro schreef op woensdag 10 april 2024 @ 21:25:
[...]

Ik vind 111 km onacceptabel. Zo ook 20+.

Mijn Y had 1 km op de teller en mijn 3 had 2-3 km op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Martijntj schreef op woensdag 10 april 2024 @ 22:27:
Bij mij stond kilometerstand op factuur ook op 111, en in werkelijkheid bij afhalen op 14. Factuur lijkt wat dat betreft dus niet altijd representatief te zijn. Geen stress! :)
Je hebt gelijk, de km stand op de factuur is veel hoger dan in werkelijkheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:49
Twee weken geleden mijn Y opgehaald met 3 KM op de teller, kan mij voorstellen dat ze wat om de fabriek moeten rijden voor transport of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RektByMemes
Zojuist gebeld, ze vonden het ook erg veel. Ze konden een andere auto koppelen, maar dan werd de levertijd wel weer een stukje langer. Het stuk ongeduld in me accepteert de 111 dan toch maar...

Ze hebben me in ieder geval verzekerd dat de auto niet is gebruikt als demo/proefrit. Wat het wel was konden ze helaas niet achterhalen.

Ik zal morgen in ieder geval extra kritisch op elk klein puntje zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
RektByMemes schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:03:
Zojuist gebeld, ze vonden het ook erg veel. Ze konden een andere auto koppelen, maar dan werd de levertijd wel weer een stukje langer. Het stuk ongeduld in me accepteert de 111 dan toch maar...

Ze hebben me in ieder geval verzekerd dat de auto niet is gebruikt als demo/proefrit. Wat het wel was konden ze helaas niet achterhalen.

Heb je ook gevraagd of er schadeherstel heeft plaatsgevonden? Dat lijkt mij iets wat ze niet actief delen maar alleen als je ernaar vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veyron180
Net even contact opgenomen met Tesla, mijn rode model 3 RWD staat dus ook op de boot die eind deze week aanmeert in Zeebrugge. Ik kon uitgaan van een leverdatum van ongeveer eind April. Hij verwacht dus ook dat de afleversms binnenkort komt voor de auto's op de boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Right. Net Tesla aan de lijn.

09-04: Bestelling geplaatst M3H RWD Blue Metallic EAP + trekhaak achteraf
10-04: RN-nummer in de app naast m'n huidige auto
10-04: Ook VIN al bekend
11-04: Kenteken bekend. Contact gehad met Tesla (Tesla belde)

Verwachting: volgende week staat de auto in Tilburg en kan ie gehaald worden. SMS voor afspraak volgt. Normaal had ie ook naar Utrecht kunnen komen, maar het is allemaal zo snel gegaan dat ie nu voor Tilburg er al in stond. Ik vind het best, ik pak de trein wel even :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• swarm01
swarm01 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:48:
M3 RWD, Pearl White, Zwart interieur
15-03-2024 - Besteld bij LM
26-03-2024 - Besteld door LM
03-04-2024 - VIN zichtbaar in app, nog geen kenteken.
Verwachte levering: 11-04 / 24-04.

Ben benieuwd!
Kenteken staat er net in, zijn dus weer een stapje verder! Krijg je als je elk uur in de Tesla app kijkt!😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veyron180
swarm01 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:37:
[...]

Kenteken staat er net in, zijn dus weer een stapje verder! Krijg je als je elk uur in de Tesla app kijkt!😂
Top! Die van mij staat er ook in. Ook nog eens goed te onthouden, dubbel mazzel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimFelten
veyron180 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:53:
[...]

Top! Die van mij staat er ook in. Ook nog eens goed te onthouden, dubbel mazzel.
Yes, check! Die van mij ook!
Nu wachten op de sms voor afleverafspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DollerD
swarm01 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:37:
[...]

Mijne staat er nu ook in. Heel de dag de app aan het refreshen al. :D

Hopelijk volgt de sms snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n

s3n

s3n schreef op zondag 7 april 2024 @ 20:58:
De 8ste bleek wat optimistisch en ik vermoed dat ik op dezelfde boot sta. Sinds vandaag een kenteken.

-edit:
SMS ook gehad, afhalen op 22-04.
Verzekering is al uitgezocht. Zou ik die al aan kunnen vragen op basis van het bekende kenteken en laatste 4 cijfers van de VIN als meldocde? Of veranderd dat nog?

Nu nog even bedenken hoe ik bij de afhaallocatie geraak, en afscheid nemen van mijn spaargeld

[ Voor 30% gewijzigd door s3n op 11-04-2024 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taxandrian
Vanmorgen sms van onze vrienden in Tilburg, levering mogelijk op 18 april (niet eerder vanwege restrictie). Meteen vastgelegd :-). Uurtje later ook kenteken in de app.

Hopelijk geen rare dingen meer en rest alleen een weekje wachten nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamphuisgerald
Kamphuisgerald schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:37:
[...]

Helaas geen updates sinds 04-04. Leverdatum staat ook nog op 11-04 / 23-04 en geen kenteken.
Kreeg zojuist een SMS om een afspraak in te plannen. Direct gedaan en dat is de 19e in Utrecht. In de app zie ik nog geen kenteken staan, wel de aangevraagde leveringsdatum en tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DollerD
DollerD schreef op donderdag 11 april 2024 @ 14:32:
[...]

Mijne staat er nu ook in. Heel de dag de app aan het refreshen al. :D

Hopelijk volgt de sms snel.
Zojuist SMS ontvangen. Afspraak staat gepland op 19 april om 10:00. Laat het aftellen maar beginnen oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veyron180
Hier ook een sms gekregen om een afspraak in te plannen, dus 23 april staat een mooi ritje naar Tilburg gepland 8) .

[ Voor 4% gewijzigd door veyron180 op 11-04-2024 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFelten
En jahoor, nu ook een afspraak voor volgende week in Tilburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarm01
Uiteraard hier ook, nu effe kijken wat uitkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bramk91
Hier ook een sms ontvangen, en ook kenteken bekend. Verbaas me toch een beetje dat het eerste moment pas 23 april is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Ik heb nu ook een kenteken, nu nog de sms voor mij Model 3 LR, blauw, trekhaak.
Restrictie vanuit de LM is 12 april (morgen), dus ik gok dat ik dan de sms krijg.
Zou mooi zijn om hem ergens volgende week of begin de week erna op te kunnen halen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RektByMemes
s3n schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:18:
[...]

De 8ste bleek wat optimistisch en ik vermoed dat ik op dezelfde boot sta. Sinds vandaag een kenteken.

-edit:
SMS ook gehad, afhalen op 22-04.
Verzekering is al uitgezocht. Zou ik die al aan kunnen vragen op basis van het bekende kenteken en laatste 4 cijfers van de VIN als meldocde? Of veranderd dat nog?

Nu nog even bedenken hoe ik bij de afhaallocatie geraak, en afscheid nemen van mijn spaargeld
Tesla wil soms nog wel eens auto's wisselen, en dan moet je weer veel rondbellen om die verzekering omgezet te krijgen. Ik zou m even een paar dagen uitstellen en dan de verzekering afsluiten. Soms kan die verzekering meteen ingaan, als dat niet het geval is krijg je een voorlopig dekking waarmee je de weg op kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RektByMemes
Maurice- schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:10:
[...]

Heb je ook gevraagd of er schadeherstel heeft plaatsgevonden? Dat lijkt mij iets wat ze niet actief delen maar alleen als je ernaar vraagt.
Goed punt, ga ik zeker nog even vragen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
turkeyhakan schreef op donderdag 11 april 2024 @ 07:19:
[...]

Ik vind 111 km onacceptabel. Zo ook 20+.

Mijn Y had 1 km op de teller en mijn 3 had 2-3 km op de teller.
In Shanghai rijden ze over een korte testbaan en moeten de auto’s een stukje naar een oplegger en daarna een stuk vanaf de parkeerplaats naar de boot. Daarna in Zeebrugge een stukje naar de oplegger en daarna in NL naar de parkeerplaats en de opleverlocatie. Dat alles zorgt voor wat extra km’s.

De auto’s uit Berlijn zullen wel minder km’s op de teller hebben. 20-30 km ivm Shanghai is dus verklaarbaar en wat mij betreft acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Taro schreef op donderdag 11 april 2024 @ 21:48:
[...]

In Shanghai rijden ze over een korte testbaan en moeten de auto’s een stukje naar een oplegger en daarna een stuk vanaf de parkeerplaats naar de boot. Daarna in Zeebrugge een stukje naar de oplegger en daarna in NL naar de parkeerplaats en de opleverlocatie. Dat alles zorgt voor wat extra km’s.

De auto’s uit Berlijn zullen wel minder km’s op de teller hebben. 20-30 km ivm Shanghai is dus verklaarbaar en wat mij betreft acceptabel.
Mijn 3 komt uit Shanghai :-) Y uit Berlijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
Jongens kap is! Begrijp nu wat jullie bedoelen met Tesla stress :).
Sinds ik de bestel knop bij de LM heb gebruikt kijk ik ieder uur de status.
Frustratie dat het zo lang bij de werkgever ligt en hier geen invloed op kan uit oefenen.

Zeker nu er allemaal levertijden bekend zijn en dit gezien de doorlooptijd bij jullie allemaal sneller lijkt te gaan.
Als de status nog niet veranderd vanmiddag misschien stiekem nog maar is bellen.

Mijn contract van de huidige auto loopt ook pas 2027 af, echter heeft mijn werkgever besloten eerder over te gaan op elektrisch rijden. Contractverplichting naar de opdrachtgever toe. Maar misschien dat Alphabet hier dan ook niet zo'n haast mee heeft. of ziet dat er een, zoals jullie beschrijven er een restrictie op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarm01
RektByMemes schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:03:

En, hoe was de oplevering? Ben benieuwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RektByMemes
swarm01 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 15:36:
[...]

En, hoe was de oplevering? Ben benieuwd?
Oplevering was prima, heb er anderhalf uur over gedaan om alles te checken. Paar krassen in de lak gevonden en wat vlekken in de stoelen. Maar dat hebben ze allemaal opgelost. Zometeen ga ik hier nog eens even goed kijken met wat goed zonlicht erop, mocht ik dan nog wat vinden meld ik dat nog even.

Ze hebben ook nogmaals gekeken naar wat er precies aan de hand was met de kilometer stand. Ze hebben me verzekerd dat het geen demo/test/schade auto is. Blijkt dat hij vanuit utrecht naar tilburg is gereden, ipv op de vrachtwagen. Alles behalve netjes, maargoed verder ziet de auto er wel gewoon tiptop uit nu. Ik kon een hele scene erover gaan maken, maar dat had me meer tijd/energie gekost dan dat het me waard was.

Ik zal straks nog even een foto maken en hier plaatsen

[ Voor 3% gewijzigd door RektByMemes op 13-04-2024 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RektByMemes
-

[ Voor 100% gewijzigd door RektByMemes op 13-04-2024 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarm01
Goed om te lezen, maar blijft wel raar dat ze hem van Utrecht naar Tilburg zelf laten rijden. Ik heb mijn afspraak om 11:00 staan zodat er genoeg tijd is om nog wat te herstellen! Blijkt toch altijd wel nodig te zijn jammer genoeg.

Nu nog anderhalve week wachten, wat is dat toch zwaar!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RektByMemes
swarm01 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 16:59:
[...]

Goed om te lezen, maar blijft wel raar dat ze hem van Utrecht naar Tilburg zelf laten rijden. Ik heb mijn afspraak om 11:00 staan zodat er genoeg tijd is om nog wat te herstellen! Blijkt toch altijd wel nodig te zijn jammer genoeg.

Nu nog anderhalve week wachten, wat is dat toch zwaar!
Ik had de afspraak om 15:00, was een wel een half uurtje eerder om inderdaad wat meer tijd te hebben. Bij aankomst kreeg ik de papieren en kon ik meteen naar de auto, sommigen moesten nog wachten. Na de inspectie krasjes laten wegwerken en anderhalf uur later stond ik buiten.

Ik kan je ook echt aanraden om hem in goed zonlicht te zetten, heb helaas vandaag nog meer krassen ontdekt. De tesla medewerker zei nog heel mooi dat ze speciale verlichting hadden waardoor je goed kon inspecteren, toen moest ik mijn lach toch echt even inhouden want het licht daar hangt zo hoog dat het oprecht waardeloos is.

Wel meteen even contact opgenomen met Tesla. Ze laten me maandag even meer weten omdat dan de juiste mensen weer aanwezig zijn.

Bij deze nog een foto, kleur blijft toch echt prachtig. En dat is ook het eerste wat iedereen zegt oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fgs_m0zwQ_nxo4_TB-wsXyotZaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FsQqBXnp4dvYnLLhwnWy4Q3r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarm01
Blijft een mooie kleur, zeker natuurlijk ook met de zwarte accenten die duidelijk aanwezig zijn. Heb wel gelezen dat deze kleur gevoelig is voor beschadiging, maar weet bijna zeker dat jij dat ook hebt gelezen?😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Vraagje naar jullie ervaringen:

Vrijdag 5/4 bestelling bij de LM door werkgever
Woensdag 10/4 bevestigd door LM dat de bestelling bij Tesla is geplaatst

Ik heb nog geen bericht dat ik een account aan kan maken o.i.d.

Hoe is dit bij jullie medetweakers gegaan?

In dit stadium ben ik meneertje ongeduldig :+
Wil alleen niet te snel/vaak gaan bellen met de LM/Tesla.

[ Voor 11% gewijzigd door Dani86 op 14-04-2024 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Dani86 schreef op zondag 14 april 2024 @ 11:18:
Vraagje naar jullie ervaringen:

Vrijdag 5/4 bestelling bij de LM door werkgever
Woensdag 10/4 bevestigd door LM dat de bestelling bij Tesla is geplaatst

Ik heb nog geen bericht dat ik een account aan kan maken o.i.d.

Hoe is dit bij jullie medetweakers gegaan?

In dit stadium ben ik meneertje ongeduldig :+
Wil alleen niet te snel/vaak gaan bellen met de LM/Tesla.
Je zou dan in de app met het bijbehorende mailadres een account aan moeten kunnen maken. Dan zie je de rest van de info daar verschijnen. Wel dus belangrijk dat het juiste mailadres gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Smobbo schreef op zondag 14 april 2024 @ 12:18:
[...]

Je zou dan in de app met het bijbehorende mailadres een account aan moeten kunnen maken. Dan zie je de rest van de info daar verschijnen. Wel dus belangrijk dat het juiste mailadres gebruikt wordt.
Zowel een account aangemaakt op m'n privé als mn zakelijke mail, maar bij beide staat er niks.

Ga toch ns checken morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan Vincken
Helaas is mijn afspraak idd een dag voor levering verplaatst naar as vrijdag. Het schip zou idd pas de 16e binnenkomen. Afwachten maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s3n

s3n

Twan Vincken schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:50:
Helaas is mijn afspraak idd een dag voor levering verplaatst naar as vrijdag. Het schip zou idd pas de 16e binnenkomen. Afwachten maar.
Het is vermoedelijk deze: https://www.vesselfinder.com/?imo=9651101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Nu een RN nummer gekregen

Model Y RWD solid black met 20" velgen en trekhaak

05-04 bestelling bij LM
10-04 bestelling LM bij Tesla
15-04 RN in de app met voertuig details. Nog geen VIN

Mijn collega heeft een LR in Midnight Cherry Red met 19" velgen besteld en die kan hem a.s. donderdag al ophalen :7

[ Voor 32% gewijzigd door Dani86 op 15-04-2024 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
Vanmiddag even gebeld met tesla. Mijn levering is verschoven van 12-25 naar 21-25 april, ze gaven aan dat eind deze week de boot aan zou komen in Zeebrugge. Dus dat kan goed kloppen (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twan Vincken
@s3n vandaag wederom telefoon van Tesla. Wegens stormachtige omstandigheden in Zeebrugge wordt de levering naar volgende week woensdag verplaatst. Helaas dus nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DollerD
Twan Vincken schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:58:
@s3n vandaag wederom telefoon van Tesla. Wegens stormachtige omstandigheden in Zeebrugge wordt de levering naar volgende week woensdag verplaatst. Helaas dus nog even wachten.
Hier ook hetzelfde. Afspraak verplaats van vrijdag naar woensdag pas. Helaas ga ik woensdag een week weg en is er via de app geen andere optie voor als ik terug ben. Dus heb ik Tesla gebeld. Zij zullen mij terug bellen om het in te kunnen plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamphuisgerald
Twan Vincken schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:58:
Hier via sms geïnformeerd hierover. Zat een link bij voor plannen nieuwe datum. Eerste mogelijkheid in Utrecht was woensdag 24-04. Helaas zelf pas donderdag 25-04 in de gelegenheid te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFelten
Kamphuisgerald schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:17:
[...]

Hier via sms geïnformeerd hierover. Zat een link bij voor plannen nieuwe datum. Eerste mogelijkheid in Utrecht was woensdag 24-04. Helaas zelf pas donderdag 25-04 in de gelegenheid te gaan.
Same. Helaas. Vooral omdat het nogal wat gepuzzel was met het ophalen icm inleveren van huidige auto. Mijn enige optie lijkt Tilburg te zijn voor het ophalen wat resulteert in veel tijd vrijmaken in de werk agenda en de inleveren kan niet in de buurt, dus thuis de volgende dag.
Naja nu weer opnieuw planning maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror

Oh yeah!!! Ff update..

12-04 akkoord bevonden door werkgever en in behandeling bij Alphabet
15-04 Auto besteld bij Tesla
16-04 RN in App nog geen VIN nummer en geen mail of iets. Had al een account aangemaakt onder hetzelfde mail adres al bij de LM.

Zie nu in de app 7-10 weken levertijd. Terwijl de vooraad website van Tesla onderweg binnenkort beschikbaar staat.

[ Voor 4% gewijzigd door tinusterror op 16-04-2024 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veyron180
Dacht in het begin dat ik pech had dat ik mijn model 3 pas volgende week dinsdag (23 april) mocht ophalen in Tilburg, maar als ik alle berichten zo lees ben ik waarschijnlijk dan een van de eerdere die zijn model 3 mag ophalen.

Ik heb gelukkig nog geen sms gehad om de afspraak te verplaatsen.

Zoals het er nu uitziet komt de Glovis Courage vanavond aan in Zeebrugge. Dan zouden de leveringen van volgende week hopelijk gewoon door moeten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
veyron180 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:25:
Dacht in het begin dat ik pech had dat ik mijn model 3 pas volgende week dinsdag (23 april) mocht ophalen in Tilburg, maar als ik alle berichten zo lees ben ik waarschijnlijk dan een van de eerdere die zijn model 3 mag ophalen.

Ik heb gelukkig nog geen sms gehad om de afspraak te verplaatsen.

Zoals het er nu uitziet komt de Glovis Courage vanavond aan in Zeebrugge. Dan zouden de leveringen van volgende week hopelijk gewoon door moeten gaan.
Dit is Tesla. Je kunt ook op de dag van levering te horen krijgen dat het niet door gaat. Het is zelfs nog mogelijk dat je je komt aanmelden bij het levercentrum en dan te horen krijgt dat je auto niet klaar staat (en de levering dus niet door gaat).
Pagina: 1 ... 22 ... 62 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.