Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Lithium Iron Phosphate Battery betekend natuurlijk LFP. Dat zijn alle Y's RWD uit China en Berlijn.
Als de 7e letter van het VIN een F is dan heb je er eentje van het merk CATL.
Als het een letter E was dan was hij van het merk BYD geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:02

zerocool82

Ignorance causes chaos

Allewijn schreef op zondag 24 maart 2024 @ 21:32:
[...]

Lithium Iron Phosphate Battery betekend natuurlijk LFP. Dat zijn alle Y's RWD uit China en Berlijn.
Als de 7e letter van het VIN een F is dan heb je er eentje van het merk CATL.
Als het een letter E was dan was hij van het merk BYD geweest.
Als de 7de letter een F is dan is het inderdaad LFP (Lithium Iron), maar als het een letter E is dan is het toch een Lithium Ion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
zerocool82 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 22:34:
[...]

Als de 7de letter een F is dan is het inderdaad LFP (Lithium Iron), maar als het een letter E is dan is het toch een Lithium Ion?
De cellen zijn ALTIJD lfp. Alleen zijn er twee leveranciers: BYD & CATL. En aan beiden zitten wat voor/nadelen, oa:

https://www.notebookcheck...dan%20de%20CATL%2Dvariant.

https://www.google.com/am...ries-byd-versus-catl/amp/

[ Voor 8% gewijzigd door Allewijn op 25-03-2024 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanFe
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-06 10:08
Al een tijdje dit forum gevolgd, morgen ben ik aan de beurt :). Ter plekke zal ik ook mijn huidige Model 3 LR uit 2019 overhandigen aan een Dekra medewerker (Leaseplan). Vraagje: worden de auto's geleverd met een lifehammer? Anders haal ik hem uit mijn huidige auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:11
StefanFe schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:05:
Vraagje: worden de auto's geleverd met een lifehammer? Anders haal ik hem uit mijn huidige auto.
Nee, geen lifehammers te bekennen. Misschien met de nieuwe M3 anders, maar verwacht het niet.

[ Voor 17% gewijzigd door turkeyhakan op 25-03-2024 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiggywiggy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-08-2024
turkeyhakan schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:22:
[...]

Nee, geen lifehammers te bekennen. Misschien met de nieuwe M3 anders, maar verwacht het niet.
Hebben lifehammers überhaupt zin met de folie tussen het dubbel glas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Allewijn schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:36:
[...]

De cellen zijn ALTIJD lfp. Alleen zijn er twee leveranciers: BYD & CATL. En aan beiden zitten wat voor/nadelen, oa:

https://www.notebookcheck...dan%20de%20CATL%2Dvariant.

https://www.google.com/am...ries-byd-versus-catl/amp/
Dat neem ik direct van je aan :) Maar mijn opmerking ging over VIN en wat een 'E' en 'F' aangeeft (als zevende letter):
Digit 7 is a vehicle attribute linked to battery type (but not battery size) and charger. E being usually Lithium Ion, F being Lithium Iron/LFP etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny73
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-06 22:10
A.S. donderdag kan ik mijn Tesla ophalen. Daar dien ik mijzelf wel te legitimeren, kan dat ook met een rijbewijs?
Wij zijn namelijk thuis aan het verbouwen en mijn paspoort ligt ergens diep weggestopt.

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
Sinds vandaag trotse eigenaar van mijn eerste Tesla. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6akeGGSg_51-zeGvr5dcEs_JqqQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T3OKz2W66CzPXmKqWjYLmEtc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Htqz1ndp7XzuNxEReUduOMu_TRs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uauDJqaQRc9op5SRD7qRrZff.jpg?f=fotoalbum_large

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooieMario
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20-02 17:28
Kenny73 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:47:
A.S. donderdag kan ik mijn Tesla ophalen. Daar dien ik mijzelf wel te legitimeren, kan dat ook met een rijbewijs?
Wij zijn namelijk thuis aan het verbouwen en mijn paspoort ligt ergens diep weggestopt.
Lease of particulier? In de app kan je de info terugvinden maar in mijn geval, lease, is rijbewijs voldoende. Ik mag woensdag naar Tilburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny73
Lease.
In de app staat een geldig identiteitsbewijs, officieel is een rijbewijs dat niet namelijk.

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfj84
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 29-09-2024
Yes! Mijn aflevering is gepland. Dit is hoe het bij mij verliep:

Model 3 RWD Ultra Red; 18" Photon velgen; Premium Zwart interieur; Autopilot

29-2 bestelling door LM
29-2 zichtbaar in app, levertijd 3-6 weken
1-3 levertijd veranderd naar 18 mei - 1 augustus
9-3 Tesla gebeld; nu geen voorraad maar te vroeg om te matchen ivm levering vanaf 28 maart.
18-3 Gebeld, geen auto in de voorraad om te koppelen dus hij moet nog worden gemaakt en deze kant nog op komen met de volgende boot. Ze kijken of er nog ergens eentje te vinden is.

21-3 Nergens eentje te vinden in mijn originele config. Met trekhaak of met Zwart/Wit interieur wel.
Bestelling aan laten passen door LM naar Zwart/Wit interieur. (hier twijfelde ik al over, dus nu toch maar ivm snellere levertijd)

22-3 bestelling aangepast door LM en doorgegeven aan Tesla
25-3 - Nieuw RN nummer, gelijk met VIN en kenteken zichtbaar in de app. Gebeld en heb nu een afleverafspraak voor zaterdag 30 maart in Groningen. :D

Al met al toch nog binnen een maand! Overigens, ik heb nog nooit zo vaak contact gehad met een bedrijf waarbij ik elke keer zo vriendelijk en goed werd geholpen. Wat een verademing tov mijn ervaringen met "klassieke" autodealers te laatste jaren. Op dat punt nu al blij met de switch naar Tesla. Is het al zaterdag?? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Davidas schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:59:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie kleur! Volgens mij stopt iedereen daar om een foto te maken. Ik ben daar ook tot twee keer toe gestopt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RektByMemes
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22-06 16:33

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Wanneer heb je hem besteld? Ik heb namelijk dezelfde als order staan maar het is helaas nog stil aan de overkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfj84
RektByMemes schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:39:
[...]

Ziet er goed uit! Wanneer heb je hem besteld? Ik heb namelijk dezelfde als order staan maar het is helaas nog stil aan de overkant
Zie ook mijn post hierboven; de M3 RWD in Ultra Red en verder standaardconfig is momenteel niet op voorraad. Wel met een trekhaak of met zwart/wit bekleding.

Dus als je verwachte afleverdatum op mei-augustus staat dan betekent dat dat je waarschijnlijk kunt wachten tot de volgende boot in Zeebrugge aankomt.

Ik heb ergens iets gezien over vertrek begin april maar weet niet meer waar, dus weet niet of dit betrouwbare info is.

[ Voor 5% gewijzigd door mfj84 op 25-03-2024 15:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:03

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Eigenaar? :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/owNtmJK4ZPIvIPEBQXj2rQqqW6g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/idMIIdClA11x8V5aT95xlMo4.jpg?f=user_large

Maar mooie kleur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RektByMemes
mfj84 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:56:
[...]

Zie ook mijn post hierboven; de M3 RWD in Ultra Red en verder standaardconfig is momenteel niet op voorraad. Wel met een trekhaak of met zwart/wit bekleding.

Dus als je verwachte afleverdatum op mei-augustus staat dan betekent dat dat je waarschijnlijk kunt wachten tot de volgende boot in Zeebrugge aankomt.

Ik heb ergens iets gezien over vertrek begin april maar weet niet meer waar, dus weet niet of dit betrouwbare info is.
Huidige EDD is begin april/mei voor mij. 21 april komt het schip tannhauser aan in barcelona en vaart dan door naar zeebrugge met wat M3's. Mijn hoop is dat daar een auto voor mij opstaat. Maar had ook begrepen dat ze vanaf 2 april pas weer auto's gaan koppelen die op de boot staan.

Volgende boten lijken inderdaad pas in april te vertrekken, wat betekent dat ze in mei pas aankomen. Vind wel dat ze de levertijd op de site even mogen aanpassen want die 2-5 weken lijkt niet realistisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooieMario
Kenny73 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:06:
Lease.
In de app staat een geldig identiteitsbewijs, officieel is een rijbewijs dat niet namelijk.
Als je vanuit de app doorklikt, vind je dit op de website van Tesla zelf:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I4hP69nVDplwpNz5c_yHwAoJsGA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9WQiMnpYJXT4S1FBM8qNXTf5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Rood staat hem echt prachtig. Hopelijk krijgt blauw binnenkort ook nog een beetje aandacht van Tesla als nieuwe kleur, óf introduceren ze eindelijk weer een mooie groene kleur.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-06 21:27
Kenny73 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:47:
Privé aangeschaft. Opgehaald in Tilburg. Rijbewijs volstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Nu online
RektByMemes schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:39:
[...]

Begin Februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny73
MooieMario schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:16:
[...]

Als je vanuit de app doorklikt, vind je dit op de website van Tesla zelf:

[Afbeelding]
Megat schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:57:
[...]

Privé aangeschaft. Opgehaald in Tilburg. Rijbewijs volstaat.
Rijbewijs volstaat dus :9

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:14
Vraagje voor lease rijders.
Ik wil mijn Model Y bestellen voor levering tegen eind Sept.
Uiteraard heb ik liever de vernieuwde Model Y, echter is het niet bekend wanneer die leverbaar is.
Als ik nu een model Y bestel, wordt mijn levering dan automatisch overgezet naar het vernieuwde model, mocht die dan leverbaar zijn? Hoe is dit bij andere gegaan bij de bestelling van de Model 3 die en refresh kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
The Source schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:26:
Uiteraard heb ik liever de vernieuwde Model Y, echter is het niet bekend wanneer die leverbaar is.
Als ik nu een model Y bestel, wordt mijn levering dan automatisch overgezet naar het vernieuwde model, mocht die dan leverbaar zijn? Hoe is dit bij andere gegaan bij de bestelling van de Model 3 die en refresh kreeg?
In september is de Juniper er denk ik écht nog niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RektByMemes
The Source schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:26:
Ik weet niet hoe het met lease zit. Maar prive moet je bevestigen dat je het nieuwe model wilt, of je order annuleren. Dat zal bij de LM hetzelfde gaan. Ze maken dan namelijk geen nieuwe meer, dus als je configuratie is uitverkocht kan je alleen nog een nieuwe krijgen. Hoe het met prijswijziging zit tussen je LM en je order weet ik niet, wellicht dat ze die doorberekenen. Maar zoals al eerder aangegeven, de kans is klein dat de Y de update in september krijgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Afgelopen donderdag mijn Tesla Model Y Midnight Cherry Red opgehaald :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qkuEQNFK8A1SVyk7s18TeyFC3Lw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pYV9clGSWAMTKSEuHXmxTO5c.jpg?f=fotoalbum_large

In ruim 2 weken van bestelling bij de lease afdeling tot levering (de lease maatschappij had echter ook al een reeks Model 3 en Model Y's 'voorbesteld', dus dat zal ook geholpen hebben al is de levertijd sowieso zeer kort):

Dinsdag 5-3 Besteld bij lease afdeling
Vrijdag 15-3 Besteld door leasemaatschappij bij Tesla (volgens de LM zou de bestelling al op 11-3 zijn doorgezet naar Tesla maar die hadden niets ontvangen. Op 15-3 gebeld met LM, ze hadden een vakje niet 'aangevinkt' waardoor de bestelling niet was doorgezet..).
Zaterdag 16-3 Bevestiging vanuit Tesla ontvangen (VIN en kenteken waren in de app ook al bekend)
Maandag 18-3 Bericht dat levering kon worden ingepland (vanaf 20 maart)
Donderdag 21-3 Levering!

Bijna alles was in orde bij de levering; paar opvallende puntjes in de lak en daar zijn ze direct mee aan de slag gegaan. Echter zag ik (ook met daglicht) een krasje bij het achterportier en een verkleuring op het dashboard achter het stuur (lijkt wel of er een sticker oid heeft gezeten?). Hierover nog contact met Tesla opgenomen.

Verder zéér tevreden; zit nog wel te denken aan zwarte wieldoppen (past beter bij deze kleur). Tevens een klein display (ze noemen het een HUD, maar dat is het niet echt) achter het stuur geplaatst en binnenkort nog een scherm voor de achterbank inbouwen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pandabeer35
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:18
Pandabeer35 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:13:
[...]

_/-\o_ woensdag 27 maart de auto ophalen in Tilburg :P
Plannen gewijzigd - in de trein - mag de auto om 11:00 ophalen in Tilburg *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Je kunt toch ook eigenaar zijn d.m.v. een eigen bedrijf?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RJ-NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 21:06
Gisteren mijn MY RWD opgehaald in Tilburg. Ik was 30 minuten te vroeg maar dat was geen probleem. Na het controleren van de gegevens kon ik meteen naar de auto lopen. Deze stond aan de lader en was voor 43% opgeladen. Ik heb iets van 15 minuten naar de auto gekeken maar ik kon niks negatiefs ontdekken. Al met al dus top geregeld :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NXr6MfW_dlBCupCQpFAgyvFE2aQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MljJCdsA0d9iWIVOOeCZsO5S.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door RJ-NL op 26-03-2024 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
RJ-NL schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:13:
Gisteren mijn MY RWD opgehaald in Tilburg. Ik was 30 minuten te vroeg maar dat was geen probleem. Na het controleren van de gegevens kon ik meteen naar de auto lopen. Deze stond aan de lader en was voor 43% opgeladen. Ik heb iets van 15 minuten naar de auto gekeken maar ik kon niks negatiefs ontdekken. Al met al dus top geregeld :)

[Afbeelding]
Mooi dat je je eigen kenteken verbergt en al die andere niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJ-NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 21:06
turkeyhakan schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:20:
[...]

Mijn excuses. Bij deze aangepast ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
RJ-NL schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:28:
[...]

Mijn excuses. Bij deze aangepast ;)
Veel plezier met je Y!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
turkeyhakan schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:20:
[...]

Op de glazen ramen van de wachtruimte daar staan ook stickers met dat het verboden is om fotos te maken in deze hal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Allewijn schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:06:
[...]

Op de glazen ramen van de wachtruimte daar staan ook stickers met dat het verboden is om fotos te maken in deze hal.
Dat klopt, en toch doet iedereen het. Ikzelf ook trouwens. Dat moment wil toch iedereen vastleggen? Wat ik dan weer niet begrijp is dat er zelfs YouTubers zijn die gewoon mogen filmen in de zaal. Mogelijk met vooraf toestemming. Maar het kan dus wel gewoon.

[ Voor 18% gewijzigd door turkeyhakan op 26-03-2024 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de2xnis
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-03 08:11
Vanmorgen mijn MYLR opgehaald in Utrecht. Relatief kleine hal (stonden 7 Tesla's te wachten op hun nieuwe eigenaar) en je kreeg lekker de tijd om je auto te inspecteren. Vond dat eigenlijk wel fijn! Accu was 78% opgeladen.

Waanzinnig auto - rijdt heerlijk. Gekke vlekken op het dashboard waar direct een serviceafspraak voor gemaakt kon worden. Al met al dus goede service.

Hoedeplank vind ik wel magertjes - had daar iets meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
de2xnis schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:43:
Vanmorgen mijn MYLR opgehaald in Utrecht. Relatief kleine hal (stonden 7 Tesla's te wachten op hun nieuwe eigenaar) en je kreeg lekker de tijd om je auto te inspecteren. Vond dat eigenlijk wel fijn! Accu was 78% opgeladen.

Waanzinnig auto - rijdt heerlijk. Gekke vlekken op het dashboard waar direct een serviceafspraak voor gemaakt kon worden. Al met al dus goede service.

Hoedeplank vind ik wel magertjes - had daar iets meer van verwacht.
Waar zat jouw gekke vlek?
Mijn zit hier en vrijdag komt Tesla bij mij thuis voor (hopelijk) herstel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5CvReaRZVO_cdtfmh36bVclUD4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zL5YF5qrbGuk0sBPOQXSKC5Y.jpg?f=fotoalbum_large

Kreeg het zelf wel aardig weg maar niet helemaal en overdag nog steeds zichtbaar. Dus vandaar dat ik een servicemelding heb gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hqvtn2ssdj94SXsGb8IooxFgttU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/08TzsG0omolaIBauv7lqtt0V.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Allewijn op 26-03-2024 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:58
Allewijn schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:48:
[...]

Mijn zit hier en vrijdag komt Tesla bij mij thuis voor (hopelijk) herstel:

[Afbeelding]
Bijzonder deze vlekken! Het is mij nog niet opgevallen op het dashboard, maar zal daar straks eens nauwkeurig naar kijken. Niet heel netjes dat deze verkleuring erin zit.

Wat ik wel heb is dat als de voorruit vochtig is, er ontzettend veel ringen van zuignappen opzitten, waarschijnlijk van de installatie van de voorruit. Mag aannemen dat die er wel af te poetsen zijn met een flinke schoonmaakbeurt :X

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-06 22:49
Potjandikkie, ik wist dat het snel kon gaan maar zó snel had ik niet verwacht. Vanmorgen heeft de leasemaatschappij mijn MY RWD zwart met trekhaak besteld:
  • 26 maart 11:15: Mail om Tesla account aan te maken (=LM heeft de bestelling geplaatst denk ik)
  • 26 maart 11:20 RN nummer ontvangen, levertijd geschat op 2-3 weken
  • 26 maart 11:25 VIN nummer ontvangen, levertijd geschat op 26-31 maart
  • 26 maart 12:20 Kenteken bekend en SMS met levervoorstel ontvangen: 29 maart om 16:00 in Tilburg
Nu hopen dat ik wat werkafspraken kan verzetten om de auto dan ook meteen op te kunnen gaan halen, hier had ik niet direct rekening mee gehouden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de2xnis
Allewijn schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:48:
[...]

Recht achter het stuur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w4x7EvhMaP0ILGPTL5AxhGlVsTg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ttSa2CFWjwLPvxDmrm66qjhu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samr
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 24-04-2024
Model 3 RWD Stealth Grey, Black Interior:

18-03 besteld bij LM
23-03 bevestiging van bestelling bij LM
26-03 zichtbaar in app en afleverafspraak geplanned
30-3 ophalen (helaas verhinderd)
2-4 nieuw voorstel voor ophalen

Gaat snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Dat is denk ik PRECIES DEZELFDE PLEK als bij mij.
Daar heeft Tesla dus iets geplakt in het proces...
Mijne wordt aankomende vrijdag iig gerepareerd of ik mag aannemen vervangen (die bovenste volledige plaat is er gelukkig los af te schroeven meen ik)

Hier dus (zo zie je het niet zo maar ingezoomd in fotos bij mijn eerdere post zeer zeker wel)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LPftu0kOzv5Rh7WsIt7-7zd0ONo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NSnQG2TNm1jwNlo6jFL758NA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Allewijn op 26-03-2024 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duckwhisperer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 14:29
samr schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:06:
Model 3 RWD Stealth Grey, Black Interior:

18-03 besteld bij LM
23-03 bevestiging van bestelling bij LM
26-03 zichtbaar in app en afleverafspraak geplanned
30-3 ophalen (helaas verhinderd)
2-4 nieuw voorstel voor ophalen

Gaat snel!
Waar? Want de mijne is trager, maar eerder besteld :? (wel met trekhaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Nu online
Duckwhisperer schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:35:
[...]

Waar? Want de mijne is trager, maar eerder besteld :? (wel met trekhaak)
Dan heeft het dus met die trekhaak te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Allewijn schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:11:
[...]

Mijne wordt aankomende vrijdag iig gerepareerd of ik mag aannemen vervangen (die bovenste volledige plaat is er gelukkig los af te schroeven meen ik)

Hier dus (zo zie je het niet zo maar ingezoomd in fotos bij mijn eerdere post zeer zeker wel)

[Afbeelding]
Hier inderdaad ook exact hetzelfde; voornamelijk zichtbaar in daglicht (en ook direct achter het stuur).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D-UgJ_oWaaj01O84LXccM7r6eMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lCdUMPBdz5QRjjV9tzO6MDgF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:25
Gister mocht ik mijn Y ophalen in Tilburg. Een medewerker die langs liep gaf aan dat hij bij binnenkomst 20% vol was en hem aan de lader had gezet, was netjes 100%. Alles top in orde en nu genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Morgen mijn MY ophalen. Ik zag in dit topic al wel wat lak en andere problemen, maar zijn er meer dingen waar ik op moet letten?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
zerocool82 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 23:22:
[...]

Hier inderdaad ook exact hetzelfde; voornamelijk zichtbaar in daglicht (en ook direct achter het stuur).

[Afbeelding]
Wat bizar! Dus @de2xnis , jij en ik hebben dezelfde vlek! Daar moet Tesla iets geplakt hebben. Bizar!!! Hopen dat ze morgen gelijk met een nieuw dashboard boven deel bij mij aankomen als monteur aan huis komt. Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de2xnis
Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimGar
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 04-05-2024
Aankomende vrijdag mijn MY RWD wit met trekhaak ophalen in Utrecht.

Voor het eerst elektrisch rijden, ik ben erg benieuwd.

4-3 besteld bij LM
12-3 door LM besteld bij Tesla
13-3 app met RN nummer
26-3 VIN in de app
27-3 Sms met leverafspraak ontvangen
29-3 levering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 13:05

Dani86

AeroGeek

CrashOne schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 12:05:
Morgen mijn MY ophalen. Ik zag in dit topic al wel wat lak en andere problemen, maar zijn er meer dingen waar ik op moet letten?
https://www.google.com/ur...Vaw2df8MkE1xh_E37zAM5S148

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MooieMario
Ik was gisteren aan de beurt om de vervanging van de M3LR op te pikken. Aangezien ik op de fiets ging, was Utrecht met zuiden wind een fijnere plek geweest. 😅
Alleen al de lounge in Tilburg bracht mooie herinneringen naar boven van 5 jaar geleden. Leuk om al wachtend mee te luisteren met newby Tesla eigenaren. Zonder inspectielijstjes en met slechts een goedkeurend rondje rond de auto en in de auto en een check van meegeleverde laadapparatuur, was ik binnen 10 minuten weg. Weer 5 fijne zorgeloze jaren voor de boeg….

Thuis gekomen heb ik direct andere covers geplaatst en logo’s zwart gemaakt. Je wil natuurlijk niet dat de buurvrouw iedere keer in jouw Tesla wil stappen. 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p28IkfUYe4w73sTRGioQmQnahfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vDq2PFykibCjcy4RGKZokAA3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan68
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-06 15:50
Thuis gekomen hebben direct andere covers geplaatst en logo’s zwart gemaakt. Je wil natuurlijk niet dat de buurvrouw iedere keer in jouw Tesla wil stappen. 😅
[Afbeelding]
Ziet er goed uit, welke covers heb je erop gezet, ik hoef niet bang te zijn dat mijn buurvrouw in de auto vergist maar vind het wel mooi. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:29
MooieMario schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 07:43:
Ik was gisteren aan de beurt om de vervanging van de M3LR op te pikken. Aangezien ik op de fiets ging, was Utrecht met zuiden wind een fijnere plek geweest. 😅
Alleen al de lounge in Tilburg bracht mooie herinneringen naar boven van 5 jaar geleden.
Hier ook een "Tilburger" 5 jaar geleden. Ik kan mij nog herinneren dat ik uit eigen initiatief naar Tilburg ben gereis met de trein omdat Leaseplan hem zou bezorgen, maar het bezorg bedrijf kende mijn naam niet. Gewoon mee gekregen. De man voor mij was ook al in Amsterdam geweest, maar zijn auto stond nog i Zeebrugge. In Tilburg konden ze zijn auto niet vinden waarop wederom de conclusie was dat hij nog steeds in Zeebrugge stond. Het zweet stond mij toen wel op de rug haha. Die van mij was er wel gewoon, maar ik kan de onmacht van die gast nog wel herinneren..

Voor welk type heb je nu gekozen? Ook weer een long range? Ik mag op 1-11 een nieuwe uitzoeken. Ik hoop natuurlijk dat het nieuwe kabinet als die er ooit komt de regels weer mooier maken, maar de bijtelling gaat wel pijn doen. Vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Alleen al de lounge in Tilburg bracht mooie herinneringen naar boven van 5 jaar geleden. Leuk om al wachtend mee te luisteren met newby Tesla eigenaren. Zonder inspectielijstjes en met slechts een goedkeurend rondje rond de auto en in de auto en een check van meegeleverde laadapparatuur, was ik binnen 10 minuten weg. Weer 5 fijne zorgeloze jaren voor de boeg….

Thuis gekomen hebben direct andere covers geplaatst en logo’s zwart gemaakt. Je wil natuurlijk niet dat de buurvrouw iedere keer in jouw Tesla wil stappen. 😅

[Afbeelding]
Fraai! (Weer) Veel fijne kilometers gewenst.
Hier ook sinds vorige week een witte MY.
Bij thuiskomst ook gelijk wieldoppen gewisseld voor matzwarte Uberturbine look versies. Zwarte logos heb ik ook al liggen. Handig, het zijn versies die over de originele heen vallen.
Inzetbakjes voor die (te) diepe middenconsole bakken ook al er in.
Nu nog spatlappen. Ik heb twee verschillende modellen besteld en komen deze week binnen.
Ff kijken welke beste staan en/of meeste tegen houden. Vooral komende vanaf voorwielen.
Want steenslag op de flanken net vóór de achterwielen gaat enorm snel.
Ik heb nu na een weekje al een heel klein steenslagje daar. Dus dat zou ik je ook aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Dank!

Ik heb met dezelde bron de MY versie gemaakt:

https://uploads.metsander..._y_delivery_checklist.pdf

Al moet ik zeggen dat deze lijst zo groot is, dat het voor mijn doen wel teveel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

[Afbeelding]
Nice! Welke covers zijn dit? Aangezien je niet bij mij in de buurt woont, kan je je ook niet vergissen als ik ze ook koop :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooieMario
@MadMan68 & @CrashOne het zijn de cyclone style van Motenio via Ali. Destijds lagen ze in Frankrijk op voorraad, maar nu lijken ze weer uit China te komen. Ik heb er losse caps met T logo bij besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooieMario
Tomas_ schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:21:
[...]

Voor welk type heb je nu gekozen? Ook weer een long range? Ik mag op 1-11 een nieuwe uitzoeken. Ik hoop natuurlijk dat het nieuwe kabinet als die er ooit komt de regels weer mooier maken, maar de bijtelling gaat wel pijn doen. Vandaar mijn vraag.
De LR, maar alleen omdat het kan en vrouwlief dat graag wilde. Ben in Tilburg weggereden en heb hem niet eens op zijn staart getrapt… 😅

Als ik eerlijk ben dan is een RWD meer dan voldoende. Echter de laatste prijsdaling van 4K zorgde ervoor dat mijn eigen bijdrage voor de LR op hetzelfde niveau kwam als de eigen bijdrage RWD voor de prijsdaling, en de bijtelling verschilt ook niet veel meer. Dan pak ik graag wat extra vermogen en aandrijving op alle wielen.

Bijtelling gaat uiteraard wel een dingetje worden. Mijn vrouw verhuist met bedrijf naar Utrecht (Hoog Catherijne) en neemt geen leas auto meer. Budget daarvoor ontvangt ze als salaris. We gaan kijken of het één auto lukt. Zo niet, dan hoop ik later dit jaar voor een leuk prijsje een Zoë of Ioniq op de kop te tikken. Dan zouden we nog steeds niet meer kwijt hoeven te zijn dan afgelopen periode met 2 4%-ters.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jochemp
Prachtige covers @MooieMario! Ik heb ze zelf ook, alleen dan op een MY RWD Solid Black

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tJeUEe_uXwMAA5RjKddP8w7Cm5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qk7WWdqgamYF7fWWzOu9pSaI.jpg?f=fotoalbum_large
Linkje naar bovenstaande doppen

Auto heb ik inmiddels anderhalve week, en ben er erg tevreden mee! Afhalen in Utrecht was erg plezierig in een overzichtelijke hal en alle tijd voor inspectie. Kleine 'schaaf' op zijkant van de auto werd direct gepolijst. Verder geen gekke dingen tegengekomen, behalve nu het dashboard waar nog een serviceverzoek voor komt (verkleuring en kromming, opgevallen dankzij meerdere reacties hier). Elke dag een plezier om in te rijden! 🥳

[ Voor 9% gewijzigd door Jochemp op 28-03-2024 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanlieb
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-06 21:00
stefanlieb schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:09:
[...]

17-03 besteld
18-03 in app levertijd 2-3 weken
21-03 vin+kenteken in app
26-03 auto om 15:00 ophalen in Tilburg
Helaas heb ik een stoeprandje over het hoofd gezien waardoor er redelijke schade aan mijn velg is. Iemand een idee waar je dit kunt laten maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RektByMemes
stefanlieb schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:45:
[...]

Helaas heb ik een stoeprandje over het hoofd gezien waardoor er redelijke schade aan mijn velg is. Iemand een idee waar je dit kunt laten maken
Aangezien je auto al geleverd is kun je die vraag het beste even hier stellen: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2185826

Daar zijn ook meer mensen actief die sneller reageren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blommie01
  • Laatst online: 22-06 21:43
Allewijn schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:23:
[...]

Fraai! (Weer) Veel fijne kilometers gewenst.
Hier ook sinds vorige week een witte MY.
Bij thuiskomst ook gelijk wieldoppen gewisseld voor matzwarte Uberturbine look versies. Zwarte logos heb ik ook al liggen. Handig, het zijn versies die over de originele heen vallen.
Inzetbakjes voor die (te) diepe middenconsole bakken ook al er in.
Nu nog spatlappen. Ik heb twee verschillende modellen besteld en komen deze week binnen.
Ff kijken welke beste staan en/of meeste tegen houden. Vooral komende vanaf voorwielen.
Want steenslag op de flanken net vóór de achterwielen gaat enorm snel.
Ik heb nu na een weekje al een heel klein steenslagje daar. Dus dat zou ik je ook aanraden.
Laat vooral even weten welke spatlappen het mooist staan... Dan bestel ik ze ook...

Ik mag mijn witte MY LR morgen in Groningen ophalen..

[ Voor 3% gewijzigd door Blommie01 op 28-03-2024 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
Blommie01 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:30:
[...]

Laat vooral even weten welke spatlappen het mooist staan... Dan bestel ik ze ook...

Ik mag mijn witte MY LR morgen in Groningen ophalen..
Ik heb korte spatborden gemonteerd en originele Tesla PPF transparante folie erop geplakt (zeer makkelijk zelf te doen en netjes).
De lange spatlappen zien er niet uit, daarom gekozen voor de kortere versie met PPF folie op de achterdeur waar het meeste ‘steenslag’ wordt veroorzaakt. Ik heb na 8.000 km op mijn performance, geen steenslag achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
038Robijno schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:09:
[...]

Ik heb korte spatborden gemonteerd en originele Tesla PPF transparante folie erop geplakt (zeer makkelijk zelf te doen en netjes).
De lange spatlappen zien er niet uit, daarom gekozen voor de kortere versie met PPF folie op de achterdeur waar het meeste ‘steenslag’ wordt veroorzaakt. Ik heb na 8.000 km op mijn performance, geen steenslag achter.
Ik heb nu ook kortere versies binnen die ik er morgen eens onder ga zetten.
Die zien er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Il-aubQX6i-T4VqY0ciUW9AUbc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s9pBG2J6Es6StQ9EE9nZX0BE.jpg?f=fotoalbum_large

Dan heb ik ook nog wat grotere versies besteld die ook zsm binnen komen.
Even vergelijken...
Die zien er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Ossx1vsWapliGuZxZ5YZSXQ688=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RYzxcTSlTv0J82RYvuuVtlnu.jpg?f=fotoalbum_large

De achterste spatlappen ga ik er denk ik niet op zetten. Dat doet niets voor je lak begrijp ik. Enkel voor mensen die achter je rijden. En die achterste versies zien er vaak ook niet fraai uit.

Hoe ziet de ppf folie er in praktijk uit? Zie je dat goed zitten? Want als het netjes is wil ik dat ook wel. Eerste inininie steenslag zit al op die plek bij de achterdeur.
En waar is die ppf te koop?

[ Voor 5% gewijzigd door Allewijn op 28-03-2024 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
Allewijn schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:22:
[...]

Ik heb nu ook kortere versies binnen die ik er morgen eens onder ga zetten.
Die zien er zo uit:
[Afbeelding]

Dan heb ik ook nog wat grotere versies besteld die ook zsm binnen komen.
Even vergelijken...
Die zien er zo uit:
[Afbeelding]

De achterste spatlappen ga ik er denk ik niet op zetten. Dat doet niets voor je lak begrijp ik. Enkel voor mensen die achter je rijden. En die achterste versies zien er vaak ook niet fraai uit.

Hoe ziet de ppf folie er in praktijk uit? Zie je dat goed zitten? Want als het netjes is wil ik dat ook wel. Eerste inininie steenslag zit al op die plek bij de achterdeur.
En waar is die ppf te koop?
toon volledige bericht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fxjfmqz6CTyZbaaC4er8oJ8NaFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LqQhBP33vwYyA9jZglBtfMbA.jpg?f=fotoalbum_large

Als je er niet op let, zie je het niet eens zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Dit betreft het Leveringen topic, het bespreken van folie, velgen, etc. kan in het standaard topic.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RektByMemes
Knip, offtopic

[ Voor 98% gewijzigd door Taro op 28-03-2024 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan68
Dinsdag is het zover, mag ik mijn MY RWD ophalen in Tilburg.
Gewoon de standaard uitvoering ;-)
Begin van de week kreeg ik de VIN in de app en vandaag de uitnodiging en een nieuwe VIN.
In de nieuwe VIN staat de E op de 7de positie dus een NMC als ik het goed heb begrepen is dit wat minder maar het is zoals het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemp
MadMan68 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:05:
Dinsdag is het zover, mag ik mijn MY RWD ophalen in Tilburg.
Gewoon de standaard uitvoering ;-)
Begin van de week kreeg ik de VIN in de app en vandaag de uitnodiging en een nieuwe VIN.
In de nieuwe VIN staat de E op de 7de positie dus een NMC als ik het goed heb begrepen is dit wat minder maar het is zoals het is.
Gefeliciteerd! Dat is een mooie snelle levering.
Een E in je VIN duidt op een BYD Blade batterij, dus als dat je doel was heb je geluk ;) De MY RWD uit Berlijn hebben altijd een LFP batterij: BYD (E) of CATL (F)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan68
Jochemp schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:17:
[...]

Gefeliciteerd! Dat is een mooie snelle levering.
Een E in je VIN duidt op een BYD Blade batterij, dus als dat je doel was heb je geluk ;) De MY RWD uit Berlijn hebben altijd een LFP batterij: BYD (E) of CATL (F)
Snel, hij is in december besteld maar er stond een restrictie op vanuit de LM tot 1 april. Maar gelukkig wel direct in april beschikbaar.
Dan heb ik dus inderdaad geluk m.b.t. de batterij, het wij mij niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RektByMemes
Zojuist een VIN ontvangen voor mij M3LR! EDD 10 april-24 april.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimFelten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:54
RektByMemes schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 18:02:
Zojuist een VIN ontvangen voor mij M3LR! EDD 10 april-24 april.
Ik ook. M3LR zwart, trekhaak. (12 februari besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RektByMemes
TimFelten schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 18:55:
[...]

Ik ook. M3LR zwart, trekhaak. (12 februari besteld)
Ik had hem 12 Maart besteld. Vraag me wel af waar ze deze vandaan halen aangezien er geen schip aangekomen is voor zover ik weet? Had ook wel verwacht dat ze ze dit kwartaal nog zouden verkopen als ze al hier zijn, en ging zelf al van begin mei uit. Aangename verrassing dit _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De_Remus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-06 07:01
Net een bestelling geplaatst voor mijn eerste Tesla :)
M3 RWD - zwart

Verwachte levertijd: April 17 - April 29

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mfj84
Yes! Vandaag mijn M3 opgehaald in Groningen en ermee naar Amsterdam gereden. Wat een genot om mee te rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M1gN1nLmDBqEWVVYJCvh6GsnxhI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O1TMiWTgZHawxdbyQog3fjQE.jpg?f=fotoalbum_large

Wel al gelijk een eerste phantom break momentje bij het uitkomen van de A9 tunnel 🫤

De aflevering was verder top! Paar krasjes laten polijsten en binnen een kwartier kon ik wegrijden met een volle batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Wellicht leuk om te weten: Vorige week donderdag zijn er in Utrecht 150 Tesla's geleverd, de vrijdag erna 120. Ik stond wel te kijken van die aantallen. Vorig jaar zijn er iedere werkdag (geen rekening houdend met vrije en feestdagen) ~53 per dag geleverd verdeeld over de twee afhaal locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veyron180
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-06 00:47
Hier ook een VIN gekoppeld aan m’n bestelling: nieuwe leverdatum 10-24 april, stond een lever restrictie op tot 10 april. Positief verrast, had niet verwacht dat er nog veel model 3’s geleverd zouden worden voor mei. Gaat om een RWD Ultra Red.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:38
mfj84 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 00:01:
Yes! Vandaag mijn M3 opgehaald in Groningen en ermee naar Amsterdam gereden. Wat een genot om mee te rijden.

[Afbeelding]

Wel al gelijk een eerste phantom break momentje bij het uitkomen van de A9 tunnel 🫤

De aflevering was verder top! Paar krasjes laten polijsten en binnen een kwartier kon ik wegrijden met een volle batterij.
Wat bijzonder, zo snel Phanton Break! Heb je enkel AutoPilot, of Enhanced AutoPilot of Full Self Driving?

Ik heb de meest eenvoudige variant, en na 11 maanden nog nooit meegemaakt 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Laatst online: 22-06 21:43
Martijntj schreef op zondag 31 maart 2024 @ 15:07:
[...]

Wat bijzonder, zo snel Phanton Break! Heb je enkel AutoPilot, of Enhanced AutoPilot of Full Self Driving?

Ik heb de meest eenvoudige variant, en na 11 maanden nog nooit meegemaakt 🤪
Ik heb afgelopen vrijdag mijn nieuwe MY in Groningen opgehaald en gisteren ook al de eerste Phantom brake. Het viaduct in (dat iets verdiept ligt) op de A32 bij Meppel vanuit Heerenveen ging hij vol in de ankers.

Ik had AP aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 22-06 13:35
Smobbo schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:39:
[...]

Het lijkt erop dat er idd geen model 3’s in april/begin mei naar Nederland komen.
Mijn levering stond op 7-11 weken (effectief eind april), aangezien hij niet voor eind april geleverd mag worden.
Dat is vandaag veranderd naar 18 mei - 1 augustus.
Ik gok dus dat er pas in de loop van mei weer een bootje onze kant op komt. Balen dat het waarschijnlijk minstens een maand langer gaat duren, maarja doe je niets aan…
Kleine update, er blijkt toch ergens een blik model 3’s open getrokken te zijn.
De leverdatum is aangepast naar tussen 20 april en 4 mei.
Restrictie van de LM staat op 12 april, dus eind april zou toch moeten kunnen (y)

Betreft een m3 lr, zwart interieur, blauw, trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Mijn internet search biedt geen uitsluitsel dus vraag ik het hier:

Wat wordt er standaard bij een model Y geleverd? Zit er bijv. Altijd een granny charger bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Dani86 schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:08:

Wat wordt er standaard bij een model Y geleverd? Zit er bijv. Altijd een granny charger bij?
Ja, die zit er standaard bij.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RektByMemes

Bij mijn 2019 model kreeg ik een kabel voor publieke laadpaal, mobile connector en een veiligheidsset. Voor zover ik kan zien geven ze dit nog steeds mee, en krijg je er een 128gb usb bij.

Mocht je nog iets anders nodig hebben, kijk in de tesla shop. Hierbij staat altijd aangegeven of het bij een voertuig wordt meegeleverd of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duckwhisperer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 14:29
M3 Stealth Grey + trekhaak
08-03-2024 - Besteld bij LM (KBC)
11-03-2024 - LM heeft de auto besteld bij Tesla
15-03-2024 - RN nummer gekregen
18-03-2024 - Mail LM datum levering 29-03, geen update in app
19-03-2024 - Zelf Tesla gebeld: ze krijgen het niet meer rond voor einde kwartaal, gaan pas opnieuw zoeken vanaf 02-04
02-04-2024 - VIN bekend én leveringstermijn 17-29 April

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadMan68
Vanmorgen de Tesla Model Y RWD opgehaald in Tilburg. Het was erg rustig dus ik kon op mijn gemak alles bekijken, echter was ik snel klaar, de checklist verkorte versie uitgevoerd, auto stond met 100% lading op me te wachten.
Instappen en rijden maar, wat een heerlijke ervaring, de camera's waren na ong. 10 minuten gecalibreerd en werkte de cruisecontrol ook goed.
Komende dagen verder met het ontdekken van de Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

RektByMemes schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:47:
[...]

Bij mijn 2019 model kreeg ik een kabel voor publieke laadpaal, mobile connector en een veiligheidsset. Voor zover ik kan zien geven ze dit nog steeds mee, en krijg je er een 128gb usb bij.

Mocht je nog iets anders nodig hebben, kijk in de tesla shop. Hierbij staat altijd aangegeven of het bij een voertuig wordt meegeleverd of niet
Thanks! Ik ga eens kijken. Neem aan dat lifehammers niet meegeleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RektByMemes
Dani86 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:14:
[...]

Thanks! Ik ga eens kijken. Neem aan dat lifehammers niet meegeleverd worden.
Volgens mij niet, maar ik weet ook niet hoe goed dat werkt bij dubbel glas met folie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan68

Vandaag mijn Model Y RWD opgehaald, er zit een granny charger, een gewone laadkabel, een veiligheidsset en een USB stick bij.
Er zit geen lifehammer bij en ik zou inderdaad ook niet weten of dat zin heeft met dit glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RektByMemes
Moet je bij een prive bestelling het bedrag al betalen voordat je een leveringsdatum krijgt? Of kun je het ook uitstellen en krijg je alsnog een sms met leveringsdatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Laatst online: 18-06 15:37
Hmm ik heb mijn Model Y de 28e in Utrecht gehaald maar ik ben helemaal vergeten te checken of de USB stick erin zat...die zit er dus niet in. Stom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFelten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:54
tspawn schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:44:
Hmm ik heb mijn Model Y de 28e in Utrecht gehaald maar ik ben helemaal vergeten te checken of de USB stick erin zat...die zit er dus niet in. Stom
Is die dan ook ergens voor nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tspawn
  • Laatst online: 18-06 15:37
TimFelten schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:47:
[...]

Is die dan ook ergens voor nodig?
Dashcam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamphuisgerald
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:28
M3 achterwielaandrijving, Pearl White, Zwart interieur
22-03-2024 - Besteld bij LM
03-04-2024 - Besteld door LM
04-04-2024 - VIN zichtbaar in app, nog geen kenteken.
Verwachte levering: 11-04 / 23-04.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 22-06 13:35
Smobbo schreef op zondag 31 maart 2024 @ 21:52:
[...]

Kleine update, er blijkt toch ergens een blik model 3’s open getrokken te zijn.
De leverdatum is aangepast naar tussen 20 april en 4 mei.
Restrictie van de LM staat op 12 april, dus eind april zou toch moeten kunnen (y)

Betreft een m3 lr, zwart interieur, blauw, trekhaak
Nog maar een update. De datumrange is opnieuw aangepast. Nu tussen 12 en 25 april. De eerste datum is logischerwijs de restrictie van de LM.

Ik hoop dus ergens in de 2e helft van april in de nieuwe auto te rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de2xnis
Allewijn schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:11:
[...]

[Afbeelding]
En is het gefixt? Ik moet hem 1 mei naar Den Haag brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramk91
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-03 20:16
Kamphuisgerald schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:02:
M3 achterwielaandrijving, Pearl White, Zwart interieur
22-03-2024 - Besteld bij LM
03-04-2024 - Besteld door LM
04-04-2024 - VIN zichtbaar in app, nog geen kenteken.
Verwachte levering: 11-04 / 23-04.
Wat gek. Mijn LM heeft dezelfde configuratie besteld op 20-03. De levertijd was 2-5 weken, maar inmiddels is de levertijd al een week verdwenen in de app en ook nog geen VIN bekend.

Iemand enig idee hoe dit kan? Kan ik het beste gewoon afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veyron180
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-06 00:47
Smobbo schreef op donderdag 4 april 2024 @ 19:33:
[...]

Nog maar een update. De datumrange is opnieuw aangepast. Nu tussen 12 en 25 april. De eerste datum is logischerwijs de restrictie van de LM.

Ik hoop dus ergens in de 2e helft van april in de nieuwe auto te rijden!
Goed om te horen dat er dus toch ergens uit een hoge hoed een aantal model 3’s zijn verschenen.

Met een leverwindow van midden april zouden we toch hopelijk zeer binnenkort wel een afspraak mogen inplannen :*) .
bramk91 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 21:07:
[...]

Wat gek. Mijn LM heeft dezelfde configuratie besteld op 20-03. De levertijd was 2-5 weken, maar inmiddels is de levertijd al een week verdwenen in de app en ook nog geen VIN bekend.

Het verdwijnen van een levertijd/VIN is wel vaker voorgekomen bij verschillende mensen in dit topic:

https://gathering.tweaker...ter_keywords%5D=Verdwenen

Soms had het dus wel zin om hier even achteraan te gaan.

[ Voor 36% gewijzigd door veyron180 op 04-04-2024 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RektByMemes
bramk91 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 21:07:
[...]

Heb je al een RN gekregen van je LM? Anders even vragen, als ze die niet kunnen geven is hij waarschijnlijk nog niet besteld.

Heb je momenteel nog een leaseauto? Dan geld er een blokkade totdat je huidige lease afloopt, dat kan dus betekenen je even wat langer moet wachten omdat mensen zonder blokkade(of kortere blokkade) voorrang krijgen(want snellere sale). Hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn.

Mocht dit allebei het geval niet zijn kun je het beste even bellen, wellicht dat ze toch nog iets kunnen koppelen of je meer uitleg kunnen geven. Check ook de beschikbare voorraad, ze hebben bij mijn lease van een paar jaar geleden een auto uit voorraad gekoppeld toen ik ervoor heb gebeld.

Helaas is de logica van het bestelproces in sommige gevallen een beetje russisch roulette.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RektByMemes
veyron180 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 21:10:
[...]

Goed om te horen dat er dus toch ergens uit een hoge hoed een aantal model 3’s zijn verschenen.

Met een leverwindow van midden april zouden we toch hopelijk zeer binnenkort wel een afspraak mogen inplannen :*) .
Bij elk geluid van mijn telefoon zit ik rechtop in mijn stoel, helaas tot nu toe nog niets. Het helpt ook niet dat ik accessoires in de Tesla shop heb besteld welke allemaal apart worden geleverd door DHL, waardoor ik alleen vandaag al 6 smsjes met het woord "Tesla" erin kreeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
de2xnis schreef op donderdag 4 april 2024 @ 19:59:
[...]

En is het gefixt? Ik moet hem 1 mei naar Den Haag brengen.
Hmmmm ik dacht dat ik mijn reactie al had gepost maar kan het niet terug vinden...
Tesla ranger is geweest. Had niks bij zich behalve schoonmaak spullen.
Hij heeft alcohol gebruikt en harder gewreven dan ik zelf zou durven. Daarna 80 procent weg. Niet helemaal.
Hij gaf aan dat hele dashboard vervangen moest worden. Bovenste deel was niet een los deel.
Hij gaf aan een memo intern te doen met verzoek vervanging dashboard en ik moest zelf een nieuwe service melding daarvoor inschieten.

Toen hij weg was heb ik zelf dash helemaal behandeld met interior Matt cleaner van Stipt.
Na 3 keer was de vlek eigenlijk 95 procent weg.

Ik ga dash niet laten demonteren.
Beunhazen van Tesla zorgen dan straks vast voor rammeltjes en kraakjes etc bij nieuwe dash.

Ik denk dat als zon een half jaartje op dash heeft gestaan dat het weer 100 procent egaal is.

Voor nu laat ik het dus zo.

Wat gaan ze bij jou doen?
Pagina: 1 ... 21 ... 63 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.