Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taxandrian
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 11-02 11:23
eltron schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:08:
[...]

De fabriek in Berlijn is twee weken stil gelegd omdat de aanvoer van onderdelen vanuit China door de Houthi's was verstoord. En ik heb één hele Tesla die uit Berlijn komt.
Ah... die productiestop ivm onderdelen vanuit China was me niet bekend. Hopelijk blijft de productie de komende tijd een beetje in stand. Dit ook vanuit een stukje eigenbelang >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willembv
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09-04-2024
Willembv schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:16:
MY LR Midnight Cherry Red, White Interior

07-03 Besteld bij Tesla
08-03 Gebeld door Tesla medewerker: "Geen veel voorkomende configuratie, dus levering kan wel 4 - 5 weken duren".

Huidige melding in app: "Verwachte levertijd 2 - 3 weken"
Update 15-3:
Melding in ap gewijzigd naar: "Verwachte levering: 20 - 31 Maart"

Nog geen VIN bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooieMario
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20-02 17:28
RektByMemes schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:27:
Ik ben zojuist van een levertijd van 2-5 weken, overgegaan naar een levertijd tussen 8 april en 2 juni... Dat is een gat van 2 maanden, en het zou dus nog 10 weken kunnen duren voor hij is geleverd. Dat is even 2x zo lang als aangegeven. Beetje zuur als ik mijn huidige auto over precies een maand moet inleveren. Is deze schatting vanuit tesla normaal? Of heeft een medewerker per ongeluk op de 6(juni) ipv 5(mei) geklikt?
Leasemaatschappij? In dat geval kan levering beïnvloed worden door een leveringsrestrictie. De levertijd begint dan pas te lopen nadat die er af is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• taxandrian
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 11-02 11:23
Wonderlijke wereld blijft het, de manier waarop Tesla auto’s produceert. Net gebeld door Tesla dat de trekhaak het kunnen matchen bemoeilijkt. Of ik de trekhaak niet aan zou kunnen passen naar accessoire (achteraf monteren). Tot m’n verbazing wil de leasemaatschappij hierin mee. Benieuwd hoe lang het nu gaat duren. Bijkomend voordeel: de trekhaak zit daarmee niet meer in m’n bijtelling 😀.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RektByMemes
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22-06 16:33
MooieMario schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:22:
[...]

Leasemaatschappij? In dat geval kan levering beïnvloed worden door een leveringsrestrictie. De levertijd begint dan pas te lopen nadat die er af is.
Nope prive aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red2503y
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 30-04 13:53
RektByMemes schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:27:
Ik ben zojuist van een levertijd van 2-5 weken, overgegaan naar een levertijd tussen 8 april en 2 juni... Dat is een gat van 2 maanden, en het zou dus nog 10 weken kunnen duren voor hij is geleverd. Dat is even 2x zo lang als aangegeven. Beetje zuur als ik mijn huidige auto over precies een maand moet inleveren. Is deze schatting vanuit tesla normaal? Of heeft een medewerker per ongeluk op de 6(juni) ipv 5(mei) geklikt?
Bij mij is het net van 2 - 5 weken naar 20 mei - 2 augustus gegaan. Ik dacht ook dat ze per ongeluk op 2 - 5 maanden geklikt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RektByMemes
Red2503y schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:24:
[...]

Bij mij is het net van 2 - 5 weken naar 20 mei - 2 augustus gegaan. Ik dacht ook dat ze per ongeluk op 2 - 5 maanden geklikt hebben.
Augustus?? Dat is nog erger en komt niet eens in de buurt van 5 weken joh

Welke configuratie heb je?

Ik heb een M3LR rood met trekhaak

Iemand anders gaf hierboven al aan dat hij gebeld was door tesla en dan zijn configuratie zonder trekhaak wellicht sneller te leveren was. Heb zojuist gebeld om te kijken of bij mij hetzelfde speelt. Ze zeiden dat ik wordt terug gebeld hierover door de persoon die aan mij is gekoppeld. Ben benieuwd wat daar uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red2503y
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 30-04 13:53
RektByMemes schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:07:
[...]

Augustus?? Dat is nog erger en komt niet eens in de buurt van 5 weken joh

Welke configuratie heb je?

Ik heb een M3LR rood met trekhaak

Iemand anders gaf hierboven al aan dat hij gebeld was door tesla en dan zijn configuratie zonder trekhaak wellicht sneller te leveren was. Heb zojuist gebeld om te kijken of bij mij hetzelfde speelt. Ze zeiden dat ik wordt terug gebeld hierover door de persoon die aan mij is gekoppeld. Ben benieuwd wat daar uitkomt
Ik heb de model 3 RWD rood zonder extra opties besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:19
Ik heb net de sms gekregen om de afhaling in te plannen, maar ik kan die dag niet. Komen er automatisch nieuwe afhaaldagen bij, of moet je ze telefonisch contacteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 13:05

Dani86

AeroGeek

Wat is het verschil in levertijd met en zonder trekhaak? Weet iemand dit?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
Levering staat gepland voor 26/03 in Drogenbos - heb wel nog geen kenteken dus hopelijk schiet de LM nu eindelijk in gang. Trieste bedoeling tegenwoordig bij ALD, enorme vertragingen omwille van een overname

21-2 besteld
22-2 RN en VIN
15-3 Mailtje van Tesla + Afspraak in app zichtbaar

Model 3 AWD Solid Black - Black interior - 18inch Photon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartLeFunk
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:54
Pieterve schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:52:
Ik heb net de sms gekregen om de afhaling in te plannen, maar ik kan die dag niet. Komen er automatisch nieuwe afhaaldagen bij, of moet je ze telefonisch contacteren?
Dit staat letterlijk in de SMS; Lukt het u niet om een geschikt moment te selecteren, sms dan de datum en tijd van uw voorkeur.

Bellen kan uiteraard ook ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MartLeFunk op 15-03-2024 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterve
MartLeFunk schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:52:
[...]

Dit staat letterlijk in de SMS; Lukt het u niet om een geschikt moment te selecteren, sms dan de datum en tijd van uw voorkeur.

Bellen kan uiteraard ook ;)
Ah, bij mij staat er: ‘maak nu een afspraak voor levering’

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Angriebirdie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-06 22:05
Vanochtend hebben wij de auto opgehaald in Tilburg, een M3 rwd wit/zwart interieur/trekhaak. Leuk om te zien hoe vol het daar staat! Ik ving op dat er vandaag 176 auto's werden afgeleverd, echt bizar. Aanmelden gaat soepel en snel. Wij waren een half uur te vroeg, de auto was toen nog niet klaar (moest nog gewassen en nagelopen worden). Na 45 min wachten met een bakkie zagen we hem aan komen rijden. Wat een vette auto is het toch!

De auto was voor 50% opgeladen. De hangaar was aardig vol en onze auto werd op een plek gezet waar net geen oplader was (zijn wel echt mega veel plekken met wel een oplader). Ik heb hem toen later zelf even verplaatst naar een plek waar wel een oplader aanwezig was, dat vonden ze geen probleem. Ben wel ruim 1.5 uur bezig geweest met alles checken en meteen ook de spatlappen erop gezet. Uiteindelijk helemaal niks gevonden om te melden, zag er echt strak uit. Met 70% weg gereden en op de terugweg even bij de supercharger gestopt omdat we best ver moesten rijden, werkt echt ideaal :D

De eerste 10 km lichte vibratie aan het stuur bij wat hogere snelheden, maar dat verdween daarna vanzelf. De auto rijd echt geweldig, dit wordt genieten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooieMario
Welcome in the world of Tesla! Van 176 afleveringen worden ze in Tilburg niet warm……. In 2019 waren er dagen dat ze dat x4 deden. 😅 En toen er niet genoeg vrachtwagens waren besloten ze het feest naar Amsterdam te verplaatsen.
Ik was vandaag bij MrGreen om een maatje te droppen die ook Tesla gaat rijden (een LR uit 2019 met 35k KM 🙈). Leuk om te praten met medewerkers over de interesse in 2e hands Tesla’s. Zag overigens daar een Y met Z kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfj84
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 29-09-2024
Red2503y schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:18:
[...]

Ik heb de model 3 RWD rood zonder extra opties besteld.
Ik heb op 29/2 exact hetzelfde besteld en bij mij staat er 18 mei - 1 augustus in de app.

Medewerker van Tesla vertelde me dat ik evt wel zo eentje met trekhaak eerder kon krijgen. Klinkt wat tegenstrijdig met de rest van de berichten hier. Anyway, ik mag a.s. maandag weer bellen want dan kon ze misschien er ergens eentje voor me reserveren. Zeer benieuwd.

Op 28 maart moet ik Robert inleveren dus ik vrees een tijdje alternatief vervoer intussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Zooo hij is binnen! (M3 RWD UR) Heel erg wennen en ook ff opletten dat tussen boete en rijbewijs kwijt niet zo gek veel tijdsverschil zit. :+

Werd geleverd met 26% lading en 150KM supercharge tegoed, meteen maar gebruik van gemaakt. Eigenlijk alles in orde, paar kleine krasjes die ze meteen en binnen 5 minuten gefixt hadden. Alles zit erin, top. Heel vriendelijk personeel en je mag rustig je tijd nemen - helemaal goud. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RektByMemes
Weet iemand eigenlijk of het VIN ook te zien is op de website? Ben momenteel met een zakelijk account ingelogd in de tesla app voor mijn huidige m3. De nieuwe komt op mijn prive account te staan, en wordt ook wel moe van her elke keer wisselen. De app heeft hier namelijk wel een veldje voor die ik niet terug zie op de website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veyron180
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-06 00:47
mfj84 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 14:01:
[...]

Ik heb op 29/2 exact hetzelfde besteld en bij mij staat er 18 mei - 1 augustus in de app.

Medewerker van Tesla vertelde me dat ik evt wel zo eentje met trekhaak eerder kon krijgen. Klinkt wat tegenstrijdig met de rest van de berichten hier. Anyway, ik mag a.s. maandag weer bellen want dan kon ze misschien er ergens eentje voor me reserveren. Zeer benieuwd.

Op 28 maart moet ik Robert inleveren dus ik vrees een tijdje alternatief vervoer intussen.
Welk nummer had je gebeld? Ik had de vorige keer (013) 799 95 25 gebeld maar werd toen verteld dat hij niet over de bestellingen ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RektByMemes
veyron180 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 18:12:
[...]

Welk nummer had je gebeld? Ik had de vorige keer (013) 799 95 25 gebeld maar werd toen verteld dat hij niet over de bestellingen ging.
Dat nummer heb ik gebeld, zij konden helaas niks voor me doen. Maar ik zou erover gebeld worden door de medewerker die aan mijn order is gekoppeld. Dus je hebt het juiste nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
RektByMemes schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 17:45:
Weet iemand eigenlijk of het VIN ook te zien is op de website? Ben momenteel met een zakelijk account ingelogd in de tesla app voor mijn huidige m3. De nieuwe komt op mijn prive account te staan, en wordt ook wel moe van her elke keer wisselen. De app heeft hier namelijk wel een veldje voor die ik niet terug zie op de website
Met een VIN checker Chrome plugin kon je deze destijds wel zien als de website de VIN nog niet weergaf. Ik weet niet of dat nog zo is.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RektByMemes
Taro schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 19:00:
[...]

Met een VIN checker Chrome plugin kon je deze destijds wel zien als de website de VIN nog niet weergaf. Ik weet niet of dat nog zo is.
Ja hij bestaat nog, en volgens de reviews ervan werkt het nog steeds. Je krijgt ook een notificatie als het wel zo is. Helaas nog geen VIN, had het ook niet anders verwacht, maar blijf toch hopen en kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:02

zerocool82

Ignorance causes chaos

5-3 Besteld bij lease afdeling (Tesla Model Y Midnight Cherry Red)
15-3 Besteld door leasemaatschappij bij Tesla (volgens de LM zou de bestelling al op 11-3 zijn doorgezet naar Tesla maar die hadden niets ontvangen. Op 15-3 gebeld met LM, ze hadden een vakje niet 'aangevinkt' waardoor de bestelling niet was doorgezet..).
15-3 Bevestiging dat een Tesla account is aangemaakt ('standaardtekst' t.a.v. levering opgenomen: levertijd 2 a 3 weken)
16-3 Bevestiging vanuit Tesla ontvangen (VIN en kenteken zijn in de app ook al bekend)

In de bevestiging van Tesla is aangegeven dat levering in Tilburg zal plaatsvinden en dat ik tevens mijn huidige lease auto niet kan achterlaten. In overleg met LM ging ik uit van Rotterdam en tevens het achterlaten van mijn huidige lease auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:37
zerocool82 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 00:59:
5-3 Besteld bij lease afdeling (Tesla Model Y Midnight Cherry Red)
15-3 Besteld door leasemaatschappij bij Tesla (volgens de LM zou de bestelling al op 11-3 zijn doorgezet naar Tesla maar die hadden niets ontvangen. Op 15-3 gebeld met LM, ze hadden een vakje niet 'aangevinkt' waardoor de bestelling niet was doorgezet..).
15-3 Bevestiging dat een Tesla account is aangemaakt ('standaardtekst' t.a.v. levering opgenomen: levertijd 2 a 3 weken)
16-3 Bevestiging vanuit Tesla ontvangen (VIN en kenteken zijn in de app ook al bekend)

In de bevestiging van Tesla is aangegeven dat levering in Tilburg zal plaatsvinden en dat ik tevens mijn huidige lease auto niet kan achterlaten. In overleg met LM ging ik uit van Rotterdam en tevens het achterlaten van mijn huidige lease auto.
Ik ben destijds gebeld door Tesla om de order te bevestigen (prive koop) en of de leverlocatie Tilburg ok was. Heb de locatie toen geswitched naar Utrecht. Dus volgens mij kwestie van belletje dat jij Rotterdam wilt.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfj84
veyron180 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 18:12:
[...]

020-3650008, dit nummer kreeg ik van de medewerker die me had geholpen bij de proefrit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jojost1
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Wij hebben onze Model Y RWD, wit + zwart interieur (zonder trekhaak) vrijdag op mogen halen. De eindbalans voor de nieuwsgierigen:
- 17/02: besteld, RN-nummer, levering 2 tot 3 weken
- 19/02: gebeld door Tesla als check en uitleg dat ik vanzelf een SMS ga krijgen
- 22/02: verwachte levering bijgewerkt naar 24/02 - 11/03
- 22/02: VIN-nummer, verwachte levering meteen ook bijgewerkt naar 27/02 - 07/03
- 26/02: SMS voor plannen levering, gepland op 15/03
- 08/03: kenteken in de app
- 14/03: SMS 'de dag van levering nadert'
- 14/03: mail met 150km gratis Supercharging
- 15/03: ophalen :)

Tijdens inspectie alleen een klein stukje plastic in deurframe gevonden die ze nog even weggehaald hebben, verder niets op aan te merken! Auto was aan het laden tijdens inspectie, zijn met grofweg 40% weggereden. Een dag later 50km SC om dat ook alvast een keertje te doen. Succes met het wachten allemaal, het is het wachten waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 16:38
Wat is het verschil tussen een nieuw voorraad model kopen en een nieuwe auto in de configurator aanklikken?

Identieke spec, identieke prijs. Omdat ik hem zakelijk zou kopen maken is de Sepp niet relevant.

Het lijkt me dat ik either way wen auto met nieuwkilometers krijg. Maar wellicht een andere levertijd? Volgens een Sec medewerker stonden er auto's op 'lots' in NL die de voorraad vertegenwoordigen, maar dat lijkt me sterk.

Qua loyalty/referral punten zou er ook geen verschil in moeten zitten is mij verteld

Wellicht weet een van jullie meer

[ Voor 8% gewijzigd door Valentijn op 17-03-2024 13:43 ]

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 13:05

Dani86

AeroGeek

jojost1 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:04:
Wij hebben onze Model Y RWD, wit + zwart interieur (zonder trekhaak) vrijdag op mogen halen. De eindbalans voor de nieuwsgierigen:
- 17/02: besteld, RN-nummer, levering 2 tot 3 weken
- 19/02: gebeld door Tesla als check en uitleg dat ik vanzelf een SMS ga krijgen
- 22/02: verwachte levering bijgewerkt naar 24/02 - 11/03
- 22/02: VIN-nummer, verwachte levering meteen ook bijgewerkt naar 27/02 - 07/03
- 26/02: SMS voor plannen levering, gepland op 15/03
- 08/03: kenteken in de app
- 14/03: SMS 'de dag van levering nadert'
- 14/03: mail met 150km gratis Supercharging
- 15/03: ophalen :)

Tijdens inspectie alleen een klein stukje plastic in deurframe gevonden die ze nog even weggehaald hebben, verder niets op aan te merken! Auto was aan het laden tijdens inspectie, zijn met grofweg 40% weggereden. Een dag later 50km SC om dat ook alvast een keertje te doen. Succes met het wachten allemaal, het is het wachten waard ;)
Dat is snel! Komt de jouwe uit Berlijn?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Laatst online: 19:07
Valentijn schreef op zondag 17 maart 2024 @ 13:40:
Wat is het verschil tussen een nieuw voorraad model kopen en een nieuwe auto in de configurator aanklikken?
Bij mijn weten is er maar 1 verschil, namelijk dat de voorraad auto nog niet gekoppeld is aan een nieuwe eigenaar. Een configuratorauto en een voorraadauto zouden dan dus exact hetzelfde kunnen zijn en naast elkaar op het schip cq achter elkaar op de transporter kunnen staan.
Een voorradauto hoeft ook niet perse al in Nederland cq België te staan om als zodanig aangemerkt te worden

[ Voor 9% gewijzigd door Megat op 17-03-2024 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojost1
  • Nu online
Dani86 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:36:
[...]
Dat is snel! Komt de jouwe uit Berlijn?
Yes, de MY komt voor Europa altijd uit Berlijn afaik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 16:38
Megat schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:34:
[...]

Bij mijn weten is er maar 1 verschil, namelijk dat de voorraad auto nog niet gekoppeld is aan een nieuwe eigenaar. Een configuratorauto en een voorraadauto zouden dan dus exact hetzelfde kunnen zijn en naast elkaar op het schip cq achter elkaar op de transporter kunnen staan.
Een voorradauto hoeft ook niet perse al in Nederland cq België te staan om als zodanig aangemerkt te worden
Thanks. Ik heb mijn huidige M3 bij een autohandelaar in Brabant gekocht. Stond toen 40 km op de teller, was een import uit Duitsland (daar gekocht voor subsidie). Auto was toen nog niet geregistreerd, best bijzonder achteraf. Scheelde toen 4k op een nieuwe

Keep it cool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tammo2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-05 09:39
MY Deep Blue
14-02-2024 - Besteld door LM (leaseplan)
23-02-2024 - LM heeft de auto besteld bij Tesla
01-03-2024 - RN nummer gekregen
05-03-2024 - VIN bekend
07-03-2024 - SMS gekregen met leveringsvoorstel 14-03 - levering aangevraagd voor 18-03
15-03-2024 - Belletje dat 18-03 niet gehaald ging worden, nieuw voorstel voor 22-03
17-03-2024 - Mail met 150KM supercharging ontvangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfj84
mfj84 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 14:01:
[...]

Zojuist weer even contact gehad met Tesla. In de voorraad is nergens een M3 RWD in Ultra Red te vinden. Oftewel, hij moet nog worden gemaakt en deze kant nog op komen vanuit China. Vandaar de lange levertijd.

De medewerker gaf wel aan dat hij een vraag uit heeft gezet of er in een ander land in Europa eentje staat, in dat geval zou binnen enkele dagen een VIN in de app moeten verschijnen.

Begint een beetje balen te worden, ik was juist zo blij met de te verwachten levertijd van 3-6 weken. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanlieb
  • Laatst online: 21-06 21:00
Hier ook net de model y performance awd black besteld met trekhaak. Levertijd 2 - 3 weken volgens app. Hopelijk halen ze dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:46
Mijn Model Y LR is 2 maart door mijn werkgever besteld en RN nummer direct gekregen.

Twee dagen later werd ik door Tesla gebeld om alles door te lopen en te bevestigen.

Vandaag maar eens gebeld waarom ik nog geen VIN nummer en leverdatum heb. Ik moet nl. mijn huidige lease auto ergens gaan inleveren wanneer ik de Tesla heb.

Antwoord Tesla: Meneer wij mogen de auto pas vanaf 29 maart uitleveren.

Mijn antwoord: Dat is eind volgende week al :?

Reactie Tesla: Als u donderdag belt zoeken we er samen een in de voorraad op die eind volgende week geleverd wordt.

Ik ben benieuwd :>

[ Voor 10% gewijzigd door Blommie01 op 18-03-2024 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb zojuist gevraagd aan Tesla om 3 voorraadmodellen met een E als 7e letter van het vin omdat ik een BYD wil.
Kreeg netjes 3 opties.
Kan je daar nog aan zien welke het NIEUWSTE is? Dan kies ik die :)

XP7YGCES4RB393525
XP7YGCES1RB396270
XP7YGCES2RB394916

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Allewijn schreef op maandag 18 maart 2024 @ 18:14:
Ik heb zojuist gevraagd aan Tesla om 3 voorraadmodellen met een E als 7e letter van het vin omdat ik een BYD wil.
Kreeg netjes 3 opties.

XP7YGCES4RB393525
XP7YGCES1RB396270
XP7YGCES2RB394916
Hebben die ook de specs die jij wilt?
Of heeft de één 20inch, de ander 19inch, andere kleur, ander interieur en wel of niet trekhaak?

Vin nummer zal wel optellen bij laatste 6 cijfers gok ik. dus hoogste zou nieuwste moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
eltron schreef op maandag 18 maart 2024 @ 18:18:
[...]

Hebben die ook de specs die jij wilt?
Of heeft de één 20inch, de ander 19inch, andere kleur, ander interieur en wel of niet trekhaak?

Vin nummer zal wel optellen bij laatste 6 cijfers gok ik. dus hoogste zou nieuwste moeten zijn.
Dit zijn idd 3 dezelfde modellen in precies de uitvoering zoals ik hem wil.
Hoogste cijfer nieuwste denk ik ook.
Aan andere kant begint die eerste met 4RB en die andere met 1RB en 2RB....?

en als je zo'n rechtstreekse url link hebt. Hoe kan je die dan via referral link bestellen (ik heb er eentje)

[ Voor 9% gewijzigd door Allewijn op 18-03-2024 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandabeer35
  • Laatst online: 13:18
Allewijn schreef op maandag 18 maart 2024 @ 18:21:
[...]

Dit zijn idd 3 dezelfde modellen in precies de uitvoering zoals ik hem wil.
Hoogste cijfer nieuwste denk ik ook.
Aan andere kant begint die eerste met 4RB en die andere met 1RB en 2RB....
Of even 🧐 via Reddit kan iemand de productie datum achterhalen aan het VIN nummer

https://www.reddit.com/r/...hai_vins_please/?sort=new

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Pandabeer35 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 18:24:
[...]

Of even 🧐 via Reddit kan iemand de productie datum achterhalen aan het VIN nummer

https://www.reddit.com/r/...hai_vins_please/?sort=new
Thanks. Ik heb het gelijk gevraagd. Hopen dat er snel response komt.

En hoe zo'n directe url link te bestellen via een referral die ik heb?

[ Voor 8% gewijzigd door Allewijn op 18-03-2024 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenvs13
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 07-06-2024
Allewijn schreef op maandag 18 maart 2024 @ 18:14:
Kreeg netjes 3 opties.

XP7YGCES4RB393525
XP7YGCES1RB396270
XP7YGCES2RB394916
Wat voor model heb je gekozen? En welke kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandabeer35
  • Laatst online: 13:18
Allewijn schreef op maandag 18 maart 2024 @ 18:27:
[...]

Thanks. Ik heb het gelijk gevraagd. Hopen dat er snel response komt.

En hoe zo'n directe url link te bestellen via een referral die ik heb?
Al antwoord zie ik 🫣 zou die van 29 februari nemen - dan is deze over 4 jaar pas een jaar oud 😁

Voor wat betreft referral weet ik niet… die van mij gaat via LM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Pandabeer35 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 19:29:
[...]

Al antwoord zie ik 🫣 zou die van 29 februari nemen - dan is deze over 4 jaar pas een jaar oud 😁

Voor wat betreft referral weet ik niet… die van mij gaat via LM
Haha scherp. Een schrikkel-Y!
Die neem ik denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Allewijn op 18-03-2024 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:02

zerocool82

Ignorance causes chaos

Door LM een Tesla Model Y LR (Midnight Cherry Red) op vrijdag (15/3) bij Tesla besteld en vandaag (18/3) al bericht dat ik een afspraak kon maken om hem vanaf woensdag (20 maart) op te komen halen :*) Ik wil hem eigenlijk zaterdag ophalen, maar weet (nog) niet of dit mogelijk is (de Tesla app geeft (nog) enkel woensdag, donderdag en vrijdag aan).
eltron schreef op zondag 17 maart 2024 @ 08:58:
[...]

Ik ben destijds gebeld door Tesla om de order te bevestigen (prive koop) en of de leverlocatie Tilburg ok was. Heb de locatie toen geswitched naar Utrecht. Dus volgens mij kwestie van belletje dat jij Rotterdam wilt.
Ik heb gebeld, maar dit was niet mogelijk 'omdat Rotterdam geen ophaallocatie is'. Ik verwacht dat het verschil er in zit dat jij hem prive hebt gekocht en ze met (bepaalde) leasemaatschappijen afspraken hebben gemaakt over de aflevering/ afleverlocatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
zerocool82 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 20:02:
Door LM een Tesla Model Y LR (Midnight Cherry Red) op vrijdag (15/3) bij Tesla besteld en vandaag (18/3) al bericht dat ik een afspraak kon maken om hem vanaf woensdag (20 maart) op te komen halen :*) Ik wil hem eigenlijk zaterdag ophalen, maar weet (nog) niet of dit mogelijk is (de Tesla app geeft (nog) enkel woensdag, donderdag en vrijdag aan).

[...]

Ik heb gebeld, maar dit was niet mogelijk 'omdat Rotterdam geen ophaallocatie is'. Ik verwacht dat het verschil er in zit dat jij hem prive hebt gekocht en ze met (bepaalde) leasemaatschappijen afspraken hebben gemaakt over de aflevering/ afleverlocatie.
Ik wist niet dat Rotterdam geen afhaallocatie is, maar zie daar idd staan dat het showroom en servicecenter is.
Dan kun je natuurlijk nog wel voor een andere afhaallocatie gaan zoals Utrecht of Den Haag als dat voor jou beter uit komt dan Tilburg.
Den Haag is gevestigd aan de Waalhaven *). Dan voelt het wellicht toch een beetje als Rotterdam :)

*) zo heet die straat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel123
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-06 11:30
Ik mag vrijdag de Model Y ophalen! Weet iemand hoe en wanneer je de meldcode ontvangt voor het regelen van de verzekering? Kenteken is al wel een week bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moobie
  • Laatst online: 22-03 22:44
Emiel123 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 07:14:
Ik mag vrijdag de Model Y ophalen! Weet iemand hoe en wanneer je de meldcode ontvangt voor het regelen van de verzekering? Kenteken is al wel een week bekend.
De laatste 4 cijfers VIN = meldcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Emiel123 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 07:14:
Kenteken is ook voldoende (althans bij mij wel, verzekering doet niets met meldcode en die is sowieso gekoppeld aan kenteken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Zojuist een voorraadmodel, aan de hand van de drie VINS die ik gisteren keurig kreeg via Tesla Rdam, besteld.
Zo weet ik zeker dat ik een BYD krijg (nou ja zeker... zolang zevende letter in VIN daar iets over blijft zeggen) en zal de levering vast ook wel erg vlot gaan.
Verlaging komt er einde kwartaal (dus deze maand) denk ik niet meer aan. Vandaar knoop maar eerder door gehakt. Wilde eigenlijk wachten t/m 31e, maar door alle aankondigingen van juist verhogingen ipv verlagingen na 22e (denk dat dat niet in NL zal gebeuren ivm sepp, maar andere EU landen dus wel, zal verlaging er denk ik niet meer in zitten.

Nu sepp aanvragen zodra ik dat kan/mag en afwachten.
Leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooieMario
Ik heb ook maar eens gebeld met Tesla omdat de info van de leasemaatschappij beperkt bleef. ‘Ik heb de bestelling al kunnen vinden op basis van uw telefoonnummer. In de bestelling geven ze aan pas leveren in week van 30 maart. Maar…… je leasemaatschappij heeft er wel een restrictie opgezet tot 30 april’. Het lijkt er op dat iemand bij de LM heeft zitten slapen. Toch maar gevraagd hoe snel de auto geleverd kan worden als de restrictie er snel afgaat: dan verwachten we je zaterdag 30 maart in Tilburg. Ze gaan weer veel leveringen die dag doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:25
Ik zou hem ook 30 maart mogen ophalen maar de afspraak kon nu naar voren worden gehaald. Nu 26 maart. Gaat om een standaard witte RWD met trekhaak. Overigens 23 feb besteld door de LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Allewijn schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:02:
Zojuist een voorraadmodel, aan de hand van de drie VINS die ik gisteren keurig kreeg via Tesla Rdam, besteld.
Zo weet ik zeker dat ik een BYD krijg (nou ja zeker... zolang zevende letter in VIN daar iets over blijft zeggen) en zal de levering vast ook wel erg vlot gaan.
Verlaging komt er einde kwartaal (dus deze maand) denk ik niet meer aan. Vandaar knoop maar eerder door gehakt. Wilde eigenlijk wachten t/m 31e, maar door alle aankondigingen van juist verhogingen ipv verlagingen na 22e (denk dat dat niet in NL zal gebeuren ivm sepp, maar andere EU landen dus wel, zal verlaging er denk ik niet meer in zitten.

Nu sepp aanvragen zodra ik dat kan/mag en afwachten.
Leuk!
En net alles al bevestigd en mogen hem al ophalen. Dus NUL levertijd haha.
We kunnen vrijdag 'pas' dus dan oppikken.
Bizar snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPruissen
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12-09-2024
Voor diegene die het interessant vindt: vanaf vandaag is de trekhaak voor de model y weer te bestellen in de Tesla shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekje1998
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-06 22:08
Stylus schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 12:00:
Ik zou hem ook 30 maart mogen ophalen maar de afspraak kon nu naar voren worden gehaald. Nu 26 maart. Gaat om een standaard witte RWD met trekhaak. Overigens 23 feb besteld door de LM.
Ik heb dezelfde uitvoering en ook op 30 maart een afspraak. Heb je voor het naar voren halen van de afspraak zelf gebeld of werd je benaderd door Tesla?

Ook op 23 feb besteld door LM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duckwhisperer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 14:29
M3 Stealth Grey + trekhaak
08-03-2024 - Besteld bij LM (KBC)
11-03-2024 - LM heeft de auto besteld bij Tesla
15-03-2024 - RN nummer gekregen
18-03-2024 - Mail LM datum levering 29-03, geen update in app
19-03-2024 - Zelf Tesla gebeld: ze krijgen het niet meer rond voor einde kwartaal, gaan pas opnieuw zoeken vanaf 02-04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekje1998
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-06 22:08
koekje1998 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:06:
[...]

Ik heb dezelfde uitvoering en ook op 30 maart een afspraak. Heb je voor het naar voren halen van de afspraak zelf gebeld of werd je benaderd door Tesla?

Ik heb ook gebeld, levering staat nu op aanstaande vrijdag (22 maart) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:25
koekje1998 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:06:
[...]

Ik keek toevallig in de app en zag 'starten' staan ipv 'lees details' (of zo iets). Toen afspraak proces nog een keer doorlopen en naar voren kunnen halen. Heb gister ook nog telefonisch contact gehad om hem nog meer naar voren te halen ivm de huidige auto die vrijdag weg gaat maar dat lukte helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Hoe/wanneer moet je trouwens het volledige bedrag aan Tesla betalen?
Ik heb dus vandaag zoals ik al genoemd had een voorraadmodel besteld en 500 aanbetaling gedaan.
Kreeg daarna gelijk uitnodiging hem op te gaan halen.
Dat heb ik aankomende vrijdag ingepland.
Ook heb ik al via de app foto's van mijn rijbewijs moeten uploaden, gegevens voor kentekenhouder etc, maar ik zie niets staan/geen mogelijkheid om de rest te betalen.
Neem aan dat dat moet voordat ik daar vrijdag sta.
Waar doe ik dat?

En wanneer krijg je het kenteken?
Dat moet ik nml doorgeven om de verzekering in te laten gaan voordat ik daar natuurlijk weg rij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
Allewijn schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 16:35:
Hoe/wanneer moet je trouwens het volledige bedrag aan Tesla betalen?
Ik heb dus vandaag zoals ik al genoemd had een voorraadmodel besteld en 500 aanbetaling gedaan.
Kreeg daarna gelijk uitnodiging hem op te gaan halen.
Dat heb ik aankomende vrijdag ingepland.
Ook heb ik al via de app foto's van mijn rijbewijs moeten uploaden, gegevens voor kentekenhouder etc, maar ik zie niets staan/geen mogelijkheid om de rest te betalen.
Neem aan dat dat moet voordat ik daar vrijdag sta.
Waar doe ik dat?

En wanneer krijg je het kenteken?
Dat moet ik nml doorgeven om de verzekering in te laten gaan voordat ik daar natuurlijk weg rij.
facturen staan in de app onder documenten. Je moet gewoon de eindfactuur betalen voordat je de auto ophaalt, op het nr en met de gegevens die op de factuur staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RektByMemes
Duckwhisperer schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:13:
M3 Stealth Grey + trekhaak
08-03-2024 - Besteld bij LM (KBC)
11-03-2024 - LM heeft de auto besteld bij Tesla
15-03-2024 - RN nummer gekregen
18-03-2024 - Mail LM datum levering 29-03, geen update in app
19-03-2024 - Zelf Tesla gebeld: ze krijgen het niet meer rond voor einde kwartaal, gaan pas opnieuw zoeken vanaf 02-04
Mijne op 12-03 besteld, 02-04 zou best kunnen kloppen aangezien mogelijke levering vanaf 08-04 is voor mij. 29-03 lijkt me erg optimistisch aangezien er geen schip in de buurt lijkt te zijn.

Er is trouwens een long range en rwd op voorraad met trekhaak in stealth grey, zitten wel ook nova velgen op. Mocht je configuratie overeenkomen zou je daar nog voor kunnen bellen, dan koppelen ze die gewoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Musho
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-02 22:19
Eergisteren (Maandag 18 Maart) een Midnight Cherry Red MYLR besteld. Dezelfde dag nog een VIN toegewezen gekregen. Dinsdag 19 Maart in de ochtend een telefoontje ontvangen dat die vanuit Tilburg naar Utrecht vervoerd zou worden, aangezien dat mijn gekozen afleverlocatie was. Heb ze doorgegeven dat Tilburg wat mij betreft ook prima was. Einde van die dag een smsje gekregen dat ik de levering in Tilburg kon inplannen.

Ik heb vervolgens een aflevering op komende Vrijdag 22 Maart gekozen. Vandaag (Woensdag 20 Maart) ook het kentekennummer mogen ontvangen. Damn wat is dat snel gegaan zeg. Heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duckwhisperer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 14:29
RektByMemes schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 17:38:
[...]

Mijne op 12-03 besteld, 02-04 zou best kunnen kloppen aangezien mogelijke levering vanaf 08-04 is voor mij. 29-03 lijkt me erg optimistisch aangezien er geen schip in de buurt lijkt te zijn.

Er is trouwens een long range en rwd op voorraad met trekhaak in stealth grey, zitten wel ook nova velgen op. Mocht je configuratie overeenkomen zou je daar nog voor kunnen bellen, dan koppelen ze die gewoon
Mijn rwd heeft helaas Photon velgen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GladiusPollens
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-04 12:51
Ik had voor morgen 10:30 een afspraak staan om mijn Model 3 op te halen in Utrecht. Ik kreeg rond 11 uur vandaag een SMS met de melding dat de levering vertraagd en is de afspraak is verplaatst naar 27 maart, jammer dat dit zo last-minute gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny73
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-06 22:10
Mijn nieuwe leaseauto is/was ook besteld:

- M3LR
- Solid Black
- 18" Photon
- Black interior
- Trekhaak

14/03- besteld bij LM
18/03 - mail Tesla-account incl. VIN
Levering stond gepland tussen 2 en 5 weken.
19-3 levering tussen 19 en 27-3
Vandaag belletje van Tesla voor afhalen 21-3
Helaas kan ikzelf, door overvolle agenda, pas op 28-3. Dit ook bevestigd gekregen van Tesla.

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartieMan
  • Laatst online: 17-06 20:37
SmartieMan schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:58:
Vandaag eindelijk mijn M3 RWD mogen ophalen in Tilburg. Na een grondige inspectie leek alles tiptop in orde te zijn en ben ik weggereden. Tijdens het eerste ritje terug naar huis viel me gelijk op dat mijn stuur begon te trillen. Bij snelheden boven de 100 km/h werd het erger en voelde ik de trillingen ook in de stoel. Ik herinnerde me dat ik al eens iets soortgelijks had gelezen:

[...]

Ik ga vanavond nog maar eens een ritje maken als het wat rustiger is op de weg, maar hoe is dit verder bij jou nog afgelopen @superdajel?
Een update voor de mensen die dit mogelijk ook ervaren hebben. Ik kom zojuist terug van het service centrum in Tilburg. Na 3,5 lange uren wachten werd mij verteld dat ze meerdere vlakke kanten op de banden hebben ontdekt en dat deze vanzelf zullen verdwijnen naarmate ik meer met de auto ga rijden. Om de trilling voorlopig te minimaliseren hebben ze de banden opnieuw gebalanceerd. Als de trilling over 2000 km(!) nog steeds voelbaar is, dan mag ik een nieuwe afspraak maken..

De trilling is wel aanzienlijk minder geworden, maar zeker nog niet verdwenen. Voor de zekerheid ga ik dan op advies van Tesla eerst maar een paar honderd kilometer rijden in de hoop dat het verdwijnt..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:45

spartacusNLD

This is Sparta!!

:o

Tesla monstertruck? :+

[ Voor 9% gewijzigd door spartacusNLD op 20-03-2024 14:30 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny73
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-06 22:10
:X

Aangepast ;)

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopinChopin
  • Laatst online: 08-06 22:43
GladiusPollens schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:17:
Ik had voor morgen 10:30 een afspraak staan om mijn Model 3 op te halen in Utrecht. Ik kreeg rond 11 uur vandaag een SMS met de melding dat de levering vertraagd en is de afspraak is verplaatst naar 27 maart, jammer dat dit zo last-minute gedaan wordt.
Ik zit in hetzelfde schuitje voor mijn MY RWD, ook initieel morgen 10:30u halen in Utrecht. 2 uur voordat ik vandaag mijn huidige auto inlever wordt dit afgedaan met een eenvoudig smsje. Bijzonder kwalijk, ook omdat ik de tijd vrij heb vrijgehouden van zakelijke afspraken. Een pissig belletje gaf inzicht, maar natuurlijk geen snellere levering. De vrachtauto is niet vertrokken en mijn voertuig staat nog in Duitsland. Die gaat volgende week pas rijden.

Besteld in december met leveringsrestrictie tot 6 maart. Ik had verwacht dat dit voldoende planningstijd zou zijn, maar blijkbaar niet met het proces dat Tesla hanteert. Het is geen ramp, maar chique vind ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
SmartieMan schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:43:
[...]

Een update voor de mensen die dit mogelijk ook ervaren hebben. Ik kom zojuist terug van het service centrum in Tilburg. Na 3,5 lange uren wachten werd mij verteld dat ze meerdere vlakke kanten op de banden hebben ontdekt en dat deze vanzelf zullen verdwijnen naarmate ik meer met de auto ga rijden. Om de trilling voorlopig te minimaliseren hebben ze de banden opnieuw gebalanceerd. Als de trilling over 2000 km(!) nog steeds voelbaar is, dan mag ik een nieuwe afspraak maken..

De trilling is wel aanzienlijk minder geworden, maar zeker nog niet verdwenen. Voor de zekerheid ga ik dan op advies van Tesla eerst maar een paar honderd kilometer rijden in de hoop dat het verdwijnt..
Dat is toch wel kwalijk. En 2000km rijden vindt ik eigenlijk belachelijk veel. Hoe lang staat zo'n Tesla dan wel niet stil op zijn banden om al zo vlak te zijn?? Is dat door lange boottrips of is dat ook met modellen die uit Berlijn komen?
Ik hoop niet dat zoiets mij aankomende vrijdag ook overkomt. Als ik daar weg rij en ik merk zulke trilling denk ik dat ik toch omkeer en kijk of ik afstand direct kan doen van de auto...
Ze horen er toch gewoon instant nieuwe banden op te leggen als ze constateren dat er meerdere vlakke kanten aan zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-06 16:57
De 2000 km is wel correct. Mijn M3 RWD had ook een irritante trilling, vooral bij specifieke snelheden. Bij 1000 km was de trilling wel afgenomen maar nog steeds merkbaar.
Sinds de auto de 2000 km heeft gepasseerd is de trilling echt volledig weg. Ik lees dit op meer fora, lijkt te gelden voor alle auto's die per boot vanuit China worden vervoerd. Heeft te maken met het lange stilstaan en ik vermoed dat het vastsjorren van de auto's versnelt zorgt voor vlakke kanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-06 15:09
Een waarschuwing voor mensen die via Private Lease een nieuwe auto besteld hebben en subsidie hebben aangevraagd.

Dat had ik dus ook gedaan en vorige week woensdag mijn auto opgehaald. De dagen daarna probeerde ik de subsidie af te ronden door het kenteken door te geven. Maar ik kon telkens geen kenteken selecteren, die moet namelijk aan mijn bsn nummer gekoppeld zijn bij rdw.

Toen maar nagevraagd bij rvo hoe dat zit. Dit kreeg ik als antwoord:
Bij private lease is het gebruikelijk dat het voertuig op uw naam komt met een RTL registratie van de leasemaatschappij.

Leasemaatschappij zegt nu tegen mij dat Tesla de fout heeft gemaakt en er niets meer aan gedaan kan worden. Binnen 2 dagen kun je dit nog wijzigen, daarna niet meer.

De leasemaatschappij gaat de auto nu toch op mijn naam zetten maar dan wordt het een gebruikte auto en dus 950 minder. Baal hier wel van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:28

johanm3

Het kan altijd slechter

M3 RWD stealth grey zwart interieur.
01-02-2024 aankoop
02-02-2024 Vin
ETA 23-02-2024 / 8-03-2024
09-02-2024 Vin verdwenen
12-02-2024 sms ontvangen voor maken afspraak ( link werkte niet )
12-02-2024 telefonisch afspraak gemaakt voor 18-03-2024
20-02-2024 Afspraak bevestiging 18 maart per sms
25-02-2024 VIN weer terug in app
11-03-2024 Kenteken
18-03-2024 Auto opgehaald

18 maart 's ochtends vroeg om 08:00 samen met mijn vrouw de trein gepakt. Drinken en broodjes mee en gezellig treinen. Aangekomen in Tilburg nog de bus gepakt. Bij de laatste halte zie je de grote Tesla gebouwen al staan. Spannend, na een klein stukje gelopen te hebben zijn we gearriveerd. Precies om 11 uur.

5 minuutjes in de rij wachten en toen was ik aan de beurt. Zeer vriendelijke medewerker gaf aan dat ze ( privé aankoop ) nog de rdw moesten regelen. We konden even wachten en wat te drinken pakken als we dat wilden. Na 5 minuten kwam de vriendelijke medewerker terug met een locatie waar onze tesla stond te wachten.

We liepen snel naar de locatie....., maar onze auto stond er niet tussen :( Na ons opnieuw gemeld te hebben bij een andere vriendelijke medewerker bleek de auto nog ingeparkeerd te staan ietsjes verderop. Wauw! Wat een mooie kleur. Ik durfde 'm bijna niet aan te raken, hij ziet er zo nieuw uit! Voordat we onze check gingen doen, gevraagd of ze de auto nog wilde laden. Aangezien er maar 30% in zat. Dat was helemaal geen probleem. Wederom 20 minuutjes gewacht tot de auto terug was. Nu alle punten door gelopen..en konden niets ontdekken. Alles deed het en geen onvolkomenheden.

Volgende stap is doorrijden naar de gate, waar wederom een erg vriendelijke medewerker de auto nog even controleerde ( naam, vin, kenteken ) waarna de auto gekoppeld werd aan de telefoon.

Buiten de auto nog even geparkeerd, profielen aangemaakt voor mij en m'n vrouw, navigatie ingesteld op een kleine roadtrip langs zwager en schoonouders. De auto had nu 58%. Niet voldoende voor de hele rit. Er werd een supercharger voorgesteld in Harderwijk. Leuk!! Eenmaal daar aangekomen de laadkabel voor het klepje gehouden, knop ingedrukt.... gebeurde niets helaas :(. Dan maar handmatig. Laden starte bij 28% met 170 KwH. Even naar Burger King gelopen, snel gegeten met uitzicht op de tesla. Eenmaal terug was de auto weer 120 Kilometer rijker en had ik nog 30 gratis supercharger kilometers over.

De auto rijdt heerlijk. Ik had de auto gelijk op chill stand staan en was dat vervolgens vergeten..., vond de auto niet echt super accelereren, maar in principe voldoende. Totdat ik 'm weer op standaard had gezet. Damn.... je wordt goed je stoel in gedrukt.

kleine minpuntjes...
De airco/luchtstroom zit ik nog beetje mee te stoeien. Vind het snel koud worden.
Als mijn vrouw instapt, dan moet ze handmatig het profiel op die van haar zetten. Standaard staat mijn profiel aan. Even kijken hoe ik dat kan oplossen.
Nieuwbouwwijk wonen vond ik geen probleem.... nu wel. M'n auto wordt zo snel vies :(

Bedankt afgelopen weken voor de tweakers die steeds updates gaven. Maakte het wachten op de auto iets draaglijker.

Gadgets fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-06 13:35
johanm3 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:01:

Als mijn vrouw instapt, dan moet ze handmatig het profiel op die van haar zetten. Standaard staat mijn profiel aan. Even kijken hoe ik dat kan oplossen.
Nieuwbouwwijk wonen vond ik geen probleem.... nu wel. M'n auto wordt zo snel vies :(

Bedankt afgelopen weken voor de tweakers die steeds updates gaven. Maakte het wachten op de auto iets draaglijker.
Telefoon van je vrouw ook als sleutel toevoegen (kan gewoon met dezelfde tesla account inloggen op 2 telefoons). Dan die telefoon koppelen aan haar profiel (elk profiel kan aan 1 of meerdere sleutels gekoppeld worden).
Vervolgens zal de auto 'in haar stand' gaan staan als ze de deur open doet.

Wij hebben hier 2 profielen (mijn vrouw en ik) en 4 sleutels (2 sleutelkaarten omgesmolten tot 'druppels' aan de sleutel bos en 2 telefoons). Mijn telefoon en de sleuteldruppel die aan mijn bos zit zijn aan mijn profiel gekoppeld en hetzelfde geldt voor die van mijn vrouw (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPruissen
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12-09-2024
GIsteren (20-3) de auto opgehaald om half elf in Utrecht. Er stonden een stuk of 6/7 auto's klaar voor levering. Je staat letterlijk even een paar minuten in de rij en dan worden de documenten in orde gemaakt. Intussen kan je de auto inspecteren. Helemaal geen enkel dingetje gevonden. Het enige is dat hij niet heel erg schoon aan de buitenkant was. Er zit best wel wat zand op. Geen krasje, niets dat ontbreekt, echt een topwagen. Als het jouw tijd is, instappen en wegrijden. Wat een genot!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefanlieb
  • Laatst online: 21-06 21:00
stefanlieb schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:45:
Hier ook net de model y performance awd black besteld met trekhaak. Levertijd 2 - 3 weken volgens app. Hopelijk halen ze dat :)
17-03 besteld
18-03 in app levertijd 2-3 weken
21-03 vin+kenteken in app
26-03 auto om 15:00 ophalen in Tilburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:46
Smobbo schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:43:
[...]

Telefoon van je vrouw ook als sleutel toevoegen (kan gewoon met dezelfde tesla account inloggen op 2 telefoons). Dan die telefoon koppelen aan haar profiel (elk profiel kan aan 1 of meerdere sleutels gekoppeld worden).
Vervolgens zal de auto 'in haar stand' gaan staan als ze de deur open doet.

Wij hebben hier 2 profielen (mijn vrouw en ik) en 4 sleutels (2 sleutelkaarten omgesmolten tot 'druppels' aan de sleutel bos en 2 telefoons). Mijn telefoon en de sleuteldruppel die aan mijn bos zit zijn aan mijn profiel gekoppeld en hetzelfde geldt voor die van mijn vrouw (y)
Dat omsmelten is slim! Hoe heb je dat gedaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammo2
  • Laatst online: 27-05 09:39
Net de auto opgehaald in Tilburg, op een leeg pakje drinken in de middenconsole en wat stof aan de binnen/buitenkant geen issues kunnen ontdekken.

Opgehaald met 79% charge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ-NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 21:06
Ik zou mijn MY RWD maandag om 9:30 uur ophalen in Tilburg. De auto zou deze ochtend geleverd worden in Tilburg maar de chauffeur is nog onderweg. De medewerker van Tesla kon zien dat de auto bij Maagdenburg was. Ik heb de ophaalafspraak kunnen verzetten naar 16:00 uur aanstaande maandag. Hopelijk blijft het hierbij :(

[ Voor 7% gewijzigd door RJ-NL op 22-03-2024 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooieMario
Ik leg de telefoon neer na gesproken te hebben met Tesla-LM-Tesla. Huidige auto moet er 27 maart uit, maar na navraag bij Tesla mochten ze pas leveren in week van 30 april. Dat bleek een misverstand. Restrictie gaat er af en dan gaan ze bestelling koppelen aan voertuig. Volgens de medewerker is het waarschijnlijk dat ik volgend weekend aan de beurt ben. Ze gaan weer heel veel uitleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmartieMan
  • Laatst online: 17-06 20:37
chielmi schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 19:03:
De 2000 km is wel correct. Mijn M3 RWD had ook een irritante trilling, vooral bij specifieke snelheden. Bij 1000 km was de trilling wel afgenomen maar nog steeds merkbaar.
Sinds de auto de 2000 km heeft gepasseerd is de trilling echt volledig weg. Ik lees dit op meer fora, lijkt te gelden voor alle auto's die per boot vanuit China worden vervoerd. Heeft te maken met het lange stilstaan en ik vermoed dat het vastsjorren van de auto's versnelt zorgt voor vlakke kanten.
Dit stelt mij eerlijkgezegd wel gerust. Na het balanceren is de trilling bij mij ook sterk afgenomen, maar nog wel merkbaar bij bepaalde snelheden. Heb ik in ieder geval een goed excuus om wat kilometers te gaan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de2xnis
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-03 08:11
15-03: aan LM doorgegeven (Arval) (MYLR wit)
18-03: sms ontvangen (besteld door LM)
19-03: gebeld en VIN in app
22-03: kenteken in app en afspraak gemaakt
26-03: ophalen in Utrecht

Dat zijn betere levertijden dan Audi/Volvo waar ik voor geïnformeerd heb 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Vandaag mijn Y rwd opgehaald in Tilburg.
(Afgelopen dinsdag besteld en nu al ophalen. Voorraadmodel gezocht met BYD batterij)
Ontvangst was netjes.
Stond klaar in een prachtige giga hal. Lekker overdekt mochten we zo lang als we wilden de Y inspecteren. Voelde super prettig en ongehaast.
Lak en panelen zaten netjes.
Laadpoort platte klepje leek net niet flush te zitten.
Naar level 4 monteur gestuurd. Kreeg hem ietsjepietsje rechter maar daarna standaard antwoord within spec...
Aangegeven dat ik dan auto niet wilde hebben.
Hij ging netjes een andere Y voor me zoeken. Helaas vandaag geen beschikbaar en moest dus terug komen.
Of dat echt zo is geen idee...
Maar goed zat eigenlijk wel gewoon netjes en ik ben dan gewoon een zeikerd.
Dus toch maar akkoord gegaan ;)
Hebben hem daarna nog even daar voor me verder opgeladen omdat er maar 30 procent in zat. Netjes. Extra kop koffie en kwartier later al 50+ procent.
Rit naar huis was perfect. Wat een fijne auto en muisstil.

Tijdens rit zag ik wel een vier hoekige vlek bovenop dashboard. Platte zwarte deel bestuuderszijde. Alsof daar een sticker heeft gezeten in fabriek?! Raar...
Krijg hem nog niet weg met vochtige doek.
Morgen nog keer bij licht bekijken en voorzichtig reinigen en anders aanmelden nu hij nog onder 160km zit.

Ben er erg blij mee.
Op route terug ook nog via marktplaats een nieuwe gen 3 wallcharger voor weinig gehaald die ik zelf ga installeren.
Hangt nu even aan mijn oude 10A A3 E-tron charger die nog aan gevel hangt. Werkt prima. Maar super traag natuurlijk.

Errrrrg blij mee.
Zoontje heeft staan genieten van de lichtshow en 20 scheetkussens gelegd.

En wat is dat stuurwiel bizar lekker snel warm. Zo fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brechtvhb
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:49
Tot nu toe ben ik vrij onthoocheld in het leveringsproces. Het is onmogelijk om vanuit Belgie iemand aan de lijn te krijgen.

Ik heb donderdagavond besteld. Indicatie van leveringstermijn was 2 a 3 weken, ideaal voor mij. Echter na aanmaken van m'n tesla account stond er plots dat de leveringstermijn volgende week is 25 tot 31 maart, tof allemaal maar ik moet m'n verzekering nog regelen en een lening rond krijgen. De vrijdagochtend kreeg ik dan een mail en SMS om effectief de Tesla te gaan ophalen op vrijdag 29/03 of zaterdag 30/03 (op een locatie die afwijkt van de locatie die ik gekozen had.
Ik wou eerst nagaan of dat voor de verzekeringsmaatschappij & bank wel mogelijk was. Tegen dat ik antwoord gekregen heb van beide partijen kreeg ik al een herinnering om de levering in te plannen, maar nu tussen 25 en 27 maart, nog steeds op een locatie die afwijkt van wat ik gekozen heb. Dit is een bijzonder onaangename ervaring.

Ik zou liever gewoon iemand bellen om dit definitief te regelen. Wat gebeurt er als ik nu niet voor levering kies op maandag - woensdag? Dit lukt me echt niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smobbo
brechtvhb schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 10:49:
Tot nu toe ben ik vrij onthoocheld in het leveringsproces. Het is onmogelijk om vanuit Belgie iemand aan de lijn te krijgen.

Ik heb donderdagavond besteld. Indicatie van leveringstermijn was 2 a 3 weken, ideaal voor mij. Echter na aanmaken van m'n tesla account stond er plots dat de leveringstermijn volgende week is 25 tot 31 maart, tof allemaal maar ik moet m'n verzekering nog regelen en een lening rond krijgen. De vrijdagochtend kreeg ik dan een mail en SMS om effectief de Tesla te gaan ophalen op vrijdag 29/03 of zaterdag 30/03 (op een locatie die afwijkt van de locatie die ik gekozen had.
Ik wou eerst nagaan of dat voor de verzekeringsmaatschappij & bank wel mogelijk was. Tegen dat ik antwoord gekregen heb van beide partijen kreeg ik al een herinnering om de levering in te plannen, maar nu tussen 25 en 27 maart, nog steeds op een locatie die afwijkt van wat ik gekozen heb. Dit is een bijzonder onaangename ervaring.

Ik zou liever gewoon iemand bellen om dit definitief te regelen. Wat gebeurt er als ik nu niet voor levering kies op maandag - woensdag? Dit lukt me echt niet.
Dan sms je dat toch gewoon terug? Met het bericht dat je telefonisch contact wil hebben.
Tesla probeert de auto’s zoveel mogelijk in Q1 nog te verkopen, dat is elk kwartaal hetzelfde. In jouw geval wordt dat dus krap of gaat niet lukken. Prima, dan zit je in de volgende batch met auto’s. Voor de Y weet ik dat niet precies, die komen immers vanuit Berlijn en zijn ‘er zo’. Voor de 3 is het volgende schip half mei gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:51
@brechtvhb ik heb meermaals gebeld met hen de laatste week om de afspraak te verplaatsen en dergelijke. Steeds kreeg ik na 10-15 minuten iemand aan de lijn die mij kon verder helpen. Dit zowel op het nummer van Tesla Brugge als Tesla Drogenbos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
brechtvhb schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 10:49:

Aartselaar besteld toevallig? Die leveren al 6 maanden geen autos meer uit op deze locatie omwille van verbouwingen en uitbreiding showroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brechtvhb
Ik heb voor een Model Y gekozen.
Aflever locatie Brugge gekozen terwijl de locatie dit geworden is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vz17B3Mfu5CZ8Hc1PjKXwPLkxIA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7qVgUmOh1wqkXwFlfivTM0DU.png?f=user_large

Als ik op dat adres zoek vind ik ook niet meteen iets gerelateerd aan Tesla. Er zit wel een onafhankelijke dealer in de buurt. Zie wel dat ze "Delivery support specialisten" zochten voor de periode tussen 15 en 31 maart dus zal het wel legit zijn. https://www.vdab.be/vinde...&medium=vacaturedashboard

Ik probeer ze maandag te bellen. Als ik een SMS terug stuur (wat ik reeds gedaan heb) komt daar geen respons op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brechtvhb
Ik krijg nu deze mail/SMS, maar telefonisch zijn ze niet bereikbaar in het weekend en op die SMSen antwoorden ze niet, frustrerende boel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HCbYYeBLoz5NhlTLTesLDtbtAvs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DGYl8K3EMBFMd4SJcLkHV93d.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterve
Ik heb ook dezelfde (slechte) ervaring. (Belgie)

Ik had een aflevering ingepland op 28/3, maar door zeer onvoorziene omstandigheden kan ik die dag niet.
Alle andere dagen wel.

Onmogelijk om Tesla te bereiken per telefoon en de emails naar de delivery locations bouncen gewoon terug.

Nu krijg ik een mail dat de auto vertraagd is en dat die op 30/3 toekomt en dat ik die uiterlijk 7 dagen na levering moet gaan halen, maar dat de ultieme dag 30/3 is... beetje tegenstrijdig

(ik kan 30/03 ook echt niet)
Al bij al geen leuke afleverervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Niet lullig bedoeld richting bovenstaande kopers want kan mij prima voorstellen dat het niet altijd schikt en natuurlijk is het niet ok dat Tesla niet of slecht bereikbaar is, maar aan de andere kant is het wel fijn dat Tesla dusdanig snel kan leveren als je kijkt naar andere merken die maanden of soms meer dan een jaar nodig hebben.

Einde kwartaal is het daar altijd druk en doen ze er alles aan zoveel mogelijk auto's uit te leveren. Dat resulteert vaak ook in auto's die met een lagere state of charge klaar staan en weg moeten rijden, dat een en ander sneller en minder zorgvuldig en grondig wordt gecontroleerd. Nogmaals, praat het niet goed, maar is (helaas) wel hoe het in de praktijk werkt dus de komende dagen zullen er meer negatieve verhalen langskomen. Hopelijk krijgt Tesla dat steeds beter onder controle zodat de positieve verhalen op termijn de standaard gaan worden en ze ook in de drukte aan het eind van ieder kwartaal de kwaliteit en klantbeleving/ervaring omhoog kunnen krijgen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooieMario
Vervelend, maar als het de aankomende dagen niet lukt, dan waarschijnlijk wel over een week of 3. Helaas voor jullie levert Tesla niet 4 auto’s per dag af, zodat ze makkelijk kunnen schuiven met tijdstippen en data.
Ik verwacht deze week ook een SMS en mij dan ergens met Pasen in een hectisch Tilburg te melden. Nu al zin in! Eind maart 2019 was ook hectisch en ik geniet daar wel van.
Auto onder een doek met een glimmende verkoper met een fles wijn heb ik nooit begrepen: ik weet wat onder die doek zit (zelf besteld), die verkoper heeft nul toegevoegde waarde (je weet zelf al wat je kan en wil bestellen), en die wijn is niet echt top….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Gisteren avond een MY besteld (volledig standaard), op modelpagina stond 2-3 weken levertijd, in de app staat nu "Verwachte levering: 23 Maart - 31 Maart" + "Wij nemen spoedig contact met u op om een leverdatum af te spreken." op de website. Kenteken staat ook al in de app, dus ik vermoed dat het echt komende week wordt.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterve
Ik snap inderdaad dat het druk is, maar het is niet aangenaam om te horen dat je enkel op dag x en uur x je auto kan afhalen.
En dat ze zeggen dat je je korting (voorraadmodel) verliest als je niet kan die dag.

Maakt mij weinig uit of het nu 1 week vroeger of later is, als ik maar vrij ben die dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
CrashOne schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:54:
Gisteren avond een MY besteld (volledig standaard), op modelpagina stond 2-3 weken levertijd, in de app staat nu "Verwachte levering: 23 Maart - 31 Maart" + "Wij nemen spoedig contact met u op om een leverdatum af te spreken." op de website. Kenteken staat ook al in de app, dus ik vermoed dat het echt komende week wordt.
Hier hetzelfde ervaren.
Afgelopen Dinsdag een standaard MY besteld (zelf gevraagd om een voorraadmodel met een BYD accu, zodat ik zeker weet dat ik geen CATL krijg). Dezelfde dag kreeg ik al datums om hem in Tilburg af te halen. Afgelopen vrijdag daadwerkelijk gehaald. Hele proces ging zo bizar vlot, duidelijk en goed.
Elke stap werd vanuit Tesla per sms gestuurd, van VIN, tot aan kenteken bekend zodat je hem vantevoren bij je verzekering kan aanmelden, tot aan gegevens om bedrag over te boeken, etc. Elk document wat gegenereerd werd na een bepaalde stap kwam automatisch in de app zichtbaar.
Ophalen was ook in alle rust. Totaal niet hectisch. Rustig in de Lounge. Mocht echt alle tijd nemen rondom de MY om hem van binnen en buiten riant te inspecteren, ze hebben hem op mijn vraag zelfs nog even extra opgetopt met snellader terwijl we nog meer drinken kregen, etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Allewijn op 24-03-2024 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njcjans
  • Laatst online: 22-04 20:39
Allewijn schreef op zondag 24 maart 2024 @ 14:48:
[...]

Hier hetzelfde ervaren.
Afgelopen Dinsdag een standaard MY besteld (zelf gevraagd om een voorraadmodel met een BYD accu, zodat ik zeker weet dat ik geen CATL krijg). Dezelfde dag kreeg ik al datums om hem in Tilburg af te halen. Afgelopen vrijdag daadwerkelijk gehaald. Hele proces ging zo bizar vlot, duidelijk en goed.
Elke stap werd vanuit Tesla per sms gestuurd, van VIN, tot aan kenteken bekend zodat je hem vantevoren bij je verzekering kan aanmelden, tot aan gegevens om bedrag over te boeken, etc. Elk document wat gegenereerd werd na een bepaalde stap kwam automatisch in de app zichtbaar.
Ophalen was ook in alle rust. Totaal niet hectisch. Rustig in de Lounge. Mocht echt alle tijd nemen rondom de MY om hem van binnen en buiten riant te inspecteren, ze hebben hem op mijn vraag zelfs nog even extra opgetopt met snellader terwijl we nog meer drinken kregen, etc.
Heb je ze gebeld om die BYD accu te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
njcjans schreef op zondag 24 maart 2024 @ 19:36:
[...]

Heb je ze gebeld om die BYD accu te krijgen?
Gemaild naar filiaal in Rdam.
Kreeg netjes 3 voorraadmodellen terug in de uitvoering en prijs zoals ik hem wilde met juiste VIN nummers, dus BYD accus.
Ik heb degene gekozen die op 29 feb was geproduceerd.
Die is dan nml maar eens per 4 jaar jarig _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Allewijn schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:11:
[...]

Gemaild naar filiaal in Rdam.
Kreeg netjes 3 voorraadmodellen terug in de uitvoering en prijs zoals ik hem wilde met juiste VIN nummers, dus BYD accus.
Ik heb degene gekozen die op 29 feb was geproduceerd.
Die is dan nml maar eens per 4 jaar jarig _O-
Mijn VIN geeft aan dat het om een Lithium Iron Phosphate Battery gaat (via https://teslatap.com/vin-decoder/ ) Dat is volgens mij de "juiste" accu toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
CrashOne schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:26:
[...]

Mijn VIN geeft aan dat het om een Lithium Iron Phosphate Battery gaat (via https://teslatap.com/vin-decoder/ ) Dat is volgens mij de "juiste" accu toch?
Is de 7e letter van je VIN een E of een F?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Allewijn schreef op zondag 24 maart 2024 @ 21:03:
[...]

Is de 7e letter van je VIN een E of een F?
F :)

Pagina: 1 ... 20 ... 63 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.