Afleverkosten tellen niet mee, maar dat weet je denk ik al.Spro schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 15:28:
[...]
En ik zit er net boven, heb het keurig als aanvullende voorwaarde in m'n polis staan.
ANWB is, zelfs als ik de kosten van de MI01 meereken, goedkoper dan de andere partijen (en ik krijg de noclaimkorting ook op m'n motor). Toch maar zo'n MovingIntelligence ding in laten bouwen
Yup.Chimsie78 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 16:23:Hier ook vandaag kenteken in de app, heb je gebeld om eerder op te kunnen halen?
De auto komt trouwens niet eerder aan in NL ofzo, alleen ik moest eerst een andere (stuk latere) datum kiezen ivm werk; alleen de belangrijke meeting die als blocker werkte is verplaatst en Tesla had gelukkig nog een plekje.
Oei, zo’n mega privacygevoelig systeem inbouwen voor een verzekeraar met alle gevolgen van dien: dan liever een paar euro extra?Corvi schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 14:46:
Anwb vraag voor Tesla's een volgsysteem in te bouwen met abonnement.

[ Voor 17% gewijzigd door WhatsappHack op 08-03-2024 18:04 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
JupCorvi schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 18:02:
[...]
Afleverkosten tellen niet mee, maar dat weet je denk ik al.
Nee, dit is https://movingintelligence.nl/verzekerden (althans, da's degene waar ik voor ga).WhatsappHack schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 18:03:
[...]
Oei, zo’n mega privacygevoelig systeem inbouwen voor een verzekeraar met alle gevolgen van dien: dan liever een paar euro extra?
Verzekeraar kan he-le-maal niets met die data etc, het is geen OBD dongle die ze uitlezen ofzo.
Vandaag de MY opgehaald in Tilburg. Hij was netjes opgeladen (96%), geen schades of andere rare zaken. En keurig schoon. Uiterst vriendelijk personeel. We kregen wel een beetje een Efteling gevoel. We stonden in de rij om ons te melden. Het was echt heel druk (dat zei de medewerker ook).
Maar alles is soepel verlopen en de auto rijdt fantastisch.
Met onze jongste zoon de Boombox geprobeerd en we hebben gehuild van het lachen
Maar alles is soepel verlopen en de auto rijdt fantastisch.
Met onze jongste zoon de Boombox geprobeerd en we hebben gehuild van het lachen
Ahhh puur voor anti-diefstal als het ware, maar niet waarmee je ze kunnen tracken en je kunnen beboeten/op de shitlist kunnen zetten als je een keertje lekker gas geeft op de autobahn om je net afgeleverde M3 eens uit te testen? Ik wist niet dat ze dat tegenwoordig eisen bij een bepaalde cataloguswaarde.Spro schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 18:10:
[...]
Nee, dit is https://movingintelligence.nl/verzekerden (althans, da's degene waar ik voor ga).
Verzekeraar kan he-le-maal niets met die data etc, het is geen OBD dongle die ze uitlezen ofzo.
Maar is hij dan wel verzekerd op dag van aflevering of ben je pas echt verzekerd als je zo'n systeem hebt ingebouwd? Dat is wel apart.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Vandaag mijn Stealth Grey M3 AKA RAVEN opgehaald 
Ik mocht hem in Groningen komen halen waar ik erg hartelijk werd ontvangen. De auto stond klaar in een mooie verlichte ruimte waar we om de auto konden lopen en bekijken.
Was voorbereid op de horror verhalen die ik wel eens hoor maar dat viel dus 100% mee.
Het beloofde kiekje:
Ik mocht hem in Groningen komen halen waar ik erg hartelijk werd ontvangen. De auto stond klaar in een mooie verlichte ruimte waar we om de auto konden lopen en bekijken.
Was voorbereid op de horror verhalen die ik wel eens hoor maar dat viel dus 100% mee.
Het beloofde kiekje:
:strip_exif()/f/image/MCMxqMWVLpJER0lWAyo1FQs4.jpg?f=fotoalbum_large)
28 februari mijn nieuwe Model 3 LR besteld met een aflopende 2019 model 3 op 24 maart. Na het std belletje van Tesla werd de verwachte leverdatum op 17 mei _ 1 augustus gezet. Toch maar afgelopen woensdag eens een mail gestuurd.
Een uur na de mail een SMS en vandaag (2 dagen later) een prachtige ultra Red in ontvangst mogen nemen. Zo kan het dus gaan!
Hij is prachtig en compleet met witte bekleding, trekhaak en verrassend genoeg met spatlappen afgeleverd. En wat een verschil met mijn 2019 LR!
En omdat ik mijn 2019 LR volgende week weer inlever ook nog even een flinke referral te pakken. Eens kijken wat we aanklikken uit de shop. Netjes geregeld dankzij de leasemaatschappij.
Fototje van vanmiddag in Tilburg
Een uur na de mail een SMS en vandaag (2 dagen later) een prachtige ultra Red in ontvangst mogen nemen. Zo kan het dus gaan!
Hij is prachtig en compleet met witte bekleding, trekhaak en verrassend genoeg met spatlappen afgeleverd. En wat een verschil met mijn 2019 LR!
En omdat ik mijn 2019 LR volgende week weer inlever ook nog even een flinke referral te pakken. Eens kijken wat we aanklikken uit de shop. Netjes geregeld dankzij de leasemaatschappij.
:strip_exif()/f/image/olPjfXotlpxmqmSJtmFGwYLZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Anwb gaf aan dat er een coulance periode is waarin je de tijd hebt om het volgsysteem te laten installeren. Neem aan dat moet aantonen dat de afspraak gemaakt is.WhatsappHack schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 21:28:
[...]
Ahhh puur voor anti-diefstal als het ware, maar niet waarmee je ze kunnen tracken en je kunnen beboeten/op de shitlist kunnen zetten als je een keertje lekker gas geeft op de autobahn om je net afgeleverde M3 eens uit te testen? Ik wist niet dat ze dat tegenwoordig eisen bij een bepaalde cataloguswaarde.
Maar is hij dan wel verzekerd op dag van aflevering of ben je pas echt verzekerd als je zo'n systeem hebt ingebouwd? Dat is wel apart.
De auto's worden geleverd met zogenaamde EV banden, met schuim erin. Zo'n setje zal dus waarschijnlijk geen nut hebben en daarom wordt die ook niet meegeleverd.Boempatat schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 15:03:
[...]
Ik had inderdaad zo een repair setje in gedachten, via Amazon of Bol. Lijkt mij toch wel handig voor de langere ritten die ik gepland heb van zodra de Tesla geleverd wordt, al is het om nog een paar km te kunnen rijden naar een repair shop oid. Thanks voor de tip!
[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 08-03-2024 22:03 ]
Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Dit graag even voortzetten in een ander topic.WhatsappHack schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 21:28:
[...]
Ahhh puur voor anti-diefstal als het ware, maar niet waarmee je ze kunnen tracken en je kunnen beboeten/op de shitlist kunnen zetten als je een keertje lekker gas geeft op de autobahn om je net afgeleverde M3 eens uit te testen? Ik wist niet dat ze dat tegenwoordig eisen bij een bepaalde cataloguswaarde.
Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Grappig, wij waren er ook. De witte Model Y op de achtergrond is van ons.Randeazy schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 21:51:
28 februari mijn nieuwe Model 3 LR besteld met een aflopende 2019 model 3 op 24 maart. Na het std belletje van Tesla werd de verwachte leverdatum op 17 mei _ 1 augustus gezet. Toch maar afgelopen woensdag eens een mail gestuurd.
[Afbeelding]
Veel plezier ermee!
Oh echt? Dat wist ik niet! Thanks voor de info!Taro schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:01:
[...]
De auto's worden geleverd met zogenaamde EV banden, met schuim erin. Zo'n setje zal dus waarschijnlijk geen nut hebben en daarom wordt die ook niet meegeleverd.
Beter om een plug setje bij te hebben dan indien je lek rijdt?
Vermoedelijk, maar dat is hier offtopicBoempatat schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 11:49:
[...]
Oh echt? Dat wist ik niet! Thanks voor de info!
Beter om een plug setje bij te hebben dan indien je lek rijdt?
Ik meld het hier voor de andere ongeduldige wachters ter referentie:
- Besteldatum: 26 januari 2024 (Levertermijn 1-4 weken).
- Een week later VIN nummer in de app + verwachte leverdatum: 10 - 22 maart (= 7-8 weken later)
- We zijn nu 9 maart en nog steeds geen mail of sms.
Het gaat over een Model 3 Long Range zwart (M3 LR) zonder extra's.
De verzekering en nummerplaat is intussen in orde (loopt vanaf 6 maart). In de app staat nog steeds dat ik nog geen afspraak kan plannen.
Hoe lang zal ik nog moeten wachten denken jullie?
- Een week later VIN nummer in de app + verwachte leverdatum: 10 - 22 maart (= 7-8 weken later)
De verzekering en nummerplaat is intussen in orde (loopt vanaf 6 maart). In de app staat nog steeds dat ik nog geen afspraak kan plannen.
Ik zou ze even bellen, want dit model hebben ze gewoon in voorraad staan als voor geconfigureerd model.GilH schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 18:14:
Dus blijkbaar is er iets geks met jouw bestelling.
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje. 5 Februari besteld (levertermijn 1 tot 4 weken). Levering heel lang in de app op 7 - 21 Maart. Sinds deze week 16 - 21 Maart. Model 3 LR ultra red.GilH schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 18:14:
Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red
Wow bijna mijn config. RWD of LR? Geduld raakt echt elke dag meer en meer op… lever restrictie 27/3olovv100 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 21:57:
Hierbij nog wat foto’s van tessie, gistere opgehaald in tilburg.
Prachtige blauwe kleur
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als het goed is wordt mijn Model Y begin April besteld door de leasemaatschappij.
RWD
Induction velgen
Solid Black
Trekhaak
Nu heb ik het idee dat die 3 á 4 weken levertijd veel te ambitieus is van Tesla.
Zeker nu met van die sabotage acties bij de Gigafactory Berlin.
Wat ik zo hier en daar lees is dat het ongeveer een kwartaal is. Dan zou ik hem tweede helft juni hebben.
Dit vind ik eigenlijk wel meevallen. Zo was de levertijd bij Renault 4 maanden, Volvo zelfs 7 maanden (auto's die ik ook op de shortlist had)
RWD
Induction velgen
Solid Black
Trekhaak
Nu heb ik het idee dat die 3 á 4 weken levertijd veel te ambitieus is van Tesla.
Wat ik zo hier en daar lees is dat het ongeveer een kwartaal is. Dan zou ik hem tweede helft juni hebben.
Dit vind ik eigenlijk wel meevallen. Zo was de levertijd bij Renault 4 maanden, Volvo zelfs 7 maanden (auto's die ik ook op de shortlist had)
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Iemand die in de hal in Tilburg meteen spatlappen er zelf ter plekke op heeft gezet en dus weet of ze dat daar prima vinden?😋
Wel vaker langsgekomen, doen ze niet moeilijk over. Je kunt ook even naar buiten rijden, daar parkeren en ze erop zetten.Angriebirdie schreef op zondag 10 maart 2024 @ 21:53:
Iemand die in de hal in Tilburg meteen spatlappen er zelf ter plekke op heeft gezet en dus weet of ze dat daar prima vinden?😋
[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 10-03-2024 22:06 ]
RWD 😊brthfs schreef op zondag 10 maart 2024 @ 20:36:
[...]
Wow bijna mijn config. RWD of LR? Geduld raakt echt elke dag meer en meer op… lever restrictie 27/3
Waarom zou je dat doen?Angriebirdie schreef op zondag 10 maart 2024 @ 21:53:
Is het niet leuker om er lekker mee naar huis te rijden. Hem daar even met de hand te wassen (want dan zie je pas elk krasje, paneeltje wat niet ok zit, beschadigingen, etc die je niet ziet bij je eerste zenuwachtige rondje in Tilburg). Dan kan je zie geïnspecteerde schades nog melden. Want vaak binnen de eerste 160om.
En daarna lekker je eerste accesoires installeren zoals wieldoppen, bakjes, spatlapjes, etc
Dat eerste ritje maakt qua steenslag niet het verschil...
Ps welke spatlappen heb je?
Ik moet ze denk ik ook kopen voor de Y die ik eind deze maand bestel.
Je hebt verschillende modellen. Ik vind ze stiekem best lelijk.... Maar ene mooier dan andere en noodzaak (?!).
Hopen dat ze snel weer op die ~3wkn levertijd zitten. Ik ga eind van deze maand een volledig basic witte Y RWD bestellen en hoop hem in mei te hebben want willen dan er mee op vakantie.Dani86 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 21:18:
Als het goed is wordt mijn Model Y begin April besteld door de leasemaatschappij.
RWD
Induction velgen
Solid Black
Trekhaak
Vanochtend SMS gehad om een afspraak in te plannen (nog geen kenteken in de app)
Ik mag mijn M3 LR Ultra Red de 21e ophalen in Utrecht.
Ik mag mijn M3 LR Ultra Red de 21e ophalen in Utrecht.
20 februari mijn model Y RWD besteld,
Weekje erna alles betaald,
Eerst was de levering 18 maart maar na een telefoontje is de levering morgen op de 12e om 10:30 in Hasselt.
Net het SMSje gekregen dat de levering doorgaat!
Weekje erna alles betaald,
Eerst was de levering 18 maart maar na een telefoontje is de levering morgen op de 12e om 10:30 in Hasselt.
Net het SMSje gekregen dat de levering doorgaat!
M3 RWD stealth grey zwart interieur.
01-02-2024 aankoop
02-02-2024 Vin
ETA 23-02-2024 / 8-03-2024
09-02-2024 Vin verdwenen
12-02-2024 sms ontvangen voor maken afspraak ( link werkte niet )
12-02-2024 telefonisch afspraak gemaakt voor 18-03-2024
20-02-2024 Afspraak bevestiging 18 maart per sms
25-02-2024 VIN weer terug in app
11-03-2024 Kenteken
Weer een kleine update. Wordt erg spannend. Deze week de betaling overmaken naar Tesla
We, mijn vrouw en ik, gaan maandagochtend vroeg met de trein naar Tilburg en vanuit daar met de bus naar Tesla. Gezellig ritje van 2,5 uur
Nu alleen nog een verzekering zien te vinden die het best bij de Tesla past. Ik heb een voorkeur voor ' garage naar eigen keuze ' normaliter. Zodat ik de Tesla gewoon bij Tesla kan brengen als er schade is. Of heeft dit niet zoveel toegevoegde waarde?
01-02-2024 aankoop
02-02-2024 Vin
ETA 23-02-2024 / 8-03-2024
09-02-2024 Vin verdwenen
12-02-2024 sms ontvangen voor maken afspraak ( link werkte niet )
12-02-2024 telefonisch afspraak gemaakt voor 18-03-2024
20-02-2024 Afspraak bevestiging 18 maart per sms
25-02-2024 VIN weer terug in app
11-03-2024 Kenteken
Weer een kleine update. Wordt erg spannend. Deze week de betaling overmaken naar Tesla
We, mijn vrouw en ik, gaan maandagochtend vroeg met de trein naar Tilburg en vanuit daar met de bus naar Tesla. Gezellig ritje van 2,5 uur
Nu alleen nog een verzekering zien te vinden die het best bij de Tesla past. Ik heb een voorkeur voor ' garage naar eigen keuze ' normaliter. Zodat ik de Tesla gewoon bij Tesla kan brengen als er schade is. Of heeft dit niet zoveel toegevoegde waarde?
Gadgets fan
MYRWD standaard wit vrijdag besteld. Kon hem al inplannen voor donderdag dus binnen 1 week. Ga deze zaterdag halen.Allewijn schreef op maandag 11 maart 2024 @ 08:31:
[...]
Hopen dat ze snel weer op die ~3wkn levertijd zitten. Ik ga eind van deze maand een volledig basic witte Y RWD bestellen en hoop hem in mei te hebben want willen dan er mee op vakantie.
[ Voor 54% gewijzigd door Corvi op 11-03-2024 13:47 ]
Vorige week vrijdag aan het eind van de middag mijn zwarte MYRWD op mogen halen. De volgende ochtend in de volle zon valt pas dat op meerdere plekken de auto vol met krassen zit. Alsof er iemand met schuurpapier heeft gepoetst. Gelijk een service verzoek aan gemaakt maar teleurstellend is het sowieso al.
:strip_exif()/f/image/A3TDu61Il3i9FcB4lep6NaJY.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat vervelend. De zwarte unilak van Tesla is al zo gevoelig en dun (in micron lakdiktes gemeten)... Pas op want ze zullen best gehoor geven aan je service verzoek maar dan zetten onervaren medewerkers de rotary op je lak en rammen ze zo 20+ micron van je huidige lak af en hou je toekomstig niks over/een volgende stevige polijstronde ga je door de blanke lak heen.RickvdT schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:57:
Vorige week vrijdag aan het eind van de middag mijn zwarte MYRWD op mogen halen. De volgende ochtend in de volle zon valt pas dat op meerdere plekken de auto vol met krassen zit. Alsof er iemand met schuurpapier heeft gepoetst. Gelijk een service verzoek aan gemaakt maar teleurstellend is het sowieso al.
[Afbeelding]
Goed om te horen. De witte zijn misschien wel voorradig. Geeft mij ook hoop als ik hem straks bestel.Corvi schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:44:
[...]
MYRWD standaard wit vrijdag besteld. Kon hem al inplannen voor donderdag dus binnen 1 week. Ga deze zaterdag halen.
En heb je een CATL of een BLADE versie gekregen? (Dat kan je nu al zien aan je VIN)
Ik hoop zelf op de Blade maar helaas nul invloed op ..
[ Voor 16% gewijzigd door Allewijn op 11-03-2024 14:27 ]
Bij mijn Allianz verzekering gaven ze aan dat dit gevolgen heeft voor het eigen risico. Dat is normaal € 135, maar als je naar Tesla gaat (wat zij overigens normaal vinden) dan stijgt dat naar € 250.johanm3 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:18:
Voor mij niet iets om wakker van te liggen.
Ik kon het niet zo snel terug vinden, maar krijg je nog het volledig SEPP bij een demo voertuig? Er staat immers soms al 5 of 9K op de teller...
Nee. Niet de nieuwe 2950 euro regeling. Hij is nml al eerder op naam/kenteken gezet. Je krijgt dan wel, als die aan Sepp voorwaarden voldoet, de gebruikte auto subsidie van 2000 euro. Maar dan moet nieuwprijs wel onder de 45k geweest zijn...T-Blizzard schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:24:
Ik kon het niet zo snel terug vinden, maar krijg je nog het volledig SEPP bij een demo voertuig? Er staat immers soms al 5 of 9K op de teller...
Vandaag eindelijk mijn M3 RWD mogen ophalen in Tilburg. Na een grondige inspectie leek alles tiptop in orde te zijn en ben ik weggereden. Tijdens het eerste ritje terug naar huis viel me gelijk op dat mijn stuur begon te trillen. Bij snelheden boven de 100 km/h werd het erger en voelde ik de trillingen ook in de stoel. Ik herinnerde me dat ik al eens iets soortgelijks had gelezen:
Ik ga vanavond nog maar eens een ritje maken als het wat rustiger is op de weg, maar hoe is dit verder bij jou nog afgelopen @superdajel?superdajel schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:33:
Na een bestelling via leasemaatschappij eins september vorig jaar met gewenste datum levering eind januari heb ik maandag mijn M3 LR Stealth Gray met 19” af kunnen halen.
Direct bij mijn eerste rit viel het echter al op dat de auto en het stuur trilde. Zeker boven 100 km/h was dit bijzonder aanwezig en zelfs misselijkmakend.
Ik kon woensdag mijn auto bij het SC brengen waar er na een hele korte testrit door de monteur werd vermeld dat er niks aan de hand was en dat trillingen komen door onevenheden in de weg.
Uiteraard nam ik hier geen genoegen mee en kon ik vandaag de banden laten controleren bij een bandenspecialist. Tijdens een korte proefrit concludeerde ze direct dat er iets niet in orde was.
Bij nader onderzoek bleken 2 velgen krom te zijn, de velgen waren ook aan de binnenkant beschadigd door het transport. Daarnaast vertoonden alle banden “hoogteslag” en waren dus niet volledig rond. Tevens waren de banden totaal niet uitgebalanceerd.
De LM pakt dit nu verder op met Tesla maar al met al een teleurstellende eerste ervaring en weer afwachten.
Verder staat ook de motorkap scheef met een zichtbaar hoogteverschil. Dit wordt hopelijk binnenkort aan huis verholpen
Herkennen meer mensen de klachten van de trillingen vanuit de banden en velgen?
Wees in ieder geval beducht op soortgelijke problemen als je binnenkort je M3 af gaat halen.
Ik dacht op 'het grote 3/y topic' gelezen te hebben dat het niet aan het VIN nr te zien was.Allewijn schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:02:
[...]
Goed om te horen. De witte zijn misschien wel voorradig. Geeft mij ook hoop als ik hem straks bestel.
En heb je een CATL of een BLADE versie gekregen? (Dat kan je nu al zien aan je VIN)
Ik hoop zelf op de Blade maar helaas nul invloed op ..
XP7YGCF is het eerste deel van de VIN.
Het maakt mij niet zo uit, alhoewel ik laatst een artikel tegen kwam waarbij de BYD flink fysiek onder handen is genomen en niet in brand ging.
Beetje of topic, sorry.
Op voorraad kan je trouwens zien wat er al staat of onderweg is.
Een F heeft de indicatie dat het een CATL is, een E is een Blade.Corvi schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:01:
[...]
Ik dacht op 'het grote 3/y topic' gelezen te hebben dat het niet aan het VIN nr te zien was.
Het maakt mij niet zo uit, alhoewel ik laatst een artikel tegen kwam waarbij de BYD flink fysiek onder handen is genomen en niet in brand ging.
Beetje of topic, sorry.
Helemaal zeker weet je het als je het kenteken hebt, daar staat bij 'Variant' onder 'Algemeen' of het een CATL (Y6LR) of Blade (Y7CR) is.
It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black
Ik las op ‘Tesla Welt Podcast’ dat de verwachting is, dat vanavond Tesla Grünheide weer over elektriciteit kan beschikken. Als dat zo is, zal de productie mogelijk ook weer snel hervat kunnen worden.
Wellicht is een witte zonder trekhaak en standaard velgen wel sneller leverbaar dan die ik in de pijplijn heb zittenAllewijn schreef op maandag 11 maart 2024 @ 08:31:
[...]
Hopen dat ze snel weer op die ~3wkn levertijd zitten. Ik ga eind van deze maand een volledig basic witte Y RWD bestellen en hoop hem in mei te hebben want willen dan er mee op vakantie.
Is het een RWD of LR?
Ondertussen hebben ze mijn restrictie er afgehaald. Benieuwd wat de app de komende dagen gaat doen.
Inderdaad Y6LR, net mijn kenteken binnen en gecheckt op kentekencheck.nl. Wel bijzonder om te zien dat er zo,'n 50 stuks MY 's achter elkaar staan vanaf Z182DG (niet mijn kenteken).Jochemp schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:11:
[...]
Een F heeft de indicatie dat het een CATL is, een E is een Blade.
Helemaal zeker weet je het als je het kenteken hebt, daar staat bij 'Variant' onder 'Algemeen' of het een CATL (Y6LR) of Blade (Y7CR) is.
Vandaag (11/03) een SMS gekregen. Zij maakten voor mij al de afspraak bij Tesla Brugge op 21 maart. Dit lukt voor mij niet en ik heb ze gebeld. Levering in Brussel (dichterbij) was niet mogelijk maar ze konden de afspraak wel meteen verplaatsen naar zaterdag 23 maart. Nog een kleine 2 weken wachten dus, in totaal: 8 weken levertermijn.GilH schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 18:14:
op de 7e positie van het VIN een "E" = BYD. Als er op de 7e positie een "F" staat, dan is het een CATL accu.Corvi schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:01:
[...]
Ik dacht op 'het grote 3/y topic' gelezen te hebben dat het niet aan het VIN nr te zien was.
Beetje of topic, sorry.
Dus jij hebt CATL wat je nu ook al bevestigd hebt gezien aan de hand van je kenteken zie ik.
Dat betekend dat 'identificatie' aan de hand van VIN nog steeds gewoon blijkt te werken/kloppen.
Ik had vandaag gebeld met Tesla Rotterdam; super netjes, zij belden mij. Gewoon om te vragen hoe het gaat na mijn laatste uitgebreide proefrit 19feb. Geen dwang dat ik er eentje moet kopen. Gewoon echt super klantvriendelijke interesse. Ik heb daar al twee proefritten gemaakt (een korte en later dus een hele ruime van 2 uur). Heb gelijk aangegeven dat ik de 31e ga bestellen (ik wacht mogelijke actie met kwartaalcijfers nog even af) en vroeg of zij invloed kan uitoefenen op een BYD bestelling. Helaas niet. Ook bij voorraadmodellen zien zij dat niet.
Maar ik kan altijd wel vragen naar VIN en dan dus zelf interpreteren want de vlieger van het uw cijfer gaat dus nog op.
Misschien het verkeerde topic, maar de CATL vs de BYD batterij bij de rwd is dus nog altijd 1 grote loterij?
De BYD heeft een veel betere laadcurve, die heeft echt m'n voorkeur...
Je kunt je kansen in de loterij natuurlijk wel vergroten door een voorraadmodel te nemen als zij kunnen bevestigen dat het een BYD is.Dani86 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:22:
Misschien het verkeerde topic, maar de CATL vs de BYD batterij bij de rwd is dus nog altijd 1 grote loterij?
Overigens vind ik persoonlijk die voorkeur maar betrekkelijk. Er van uitgaande dat je in de dagelijkse praktijk meestal AC laadt en (vrijwel) geen DC nodig hebt. en die paar keer op langere vakantieritten maken die paar minuten per stop ook niet veel uit. Heb je tenminste tijd om je koffie op te drinken.
Knip, offtopic
On topic: ben benieuwd wat de ervaringen hier gaan zijn met de M-Y na het stilleggen van de productie in Berlijn
On topic: ben benieuwd wat de ervaringen hier gaan zijn met de M-Y na het stilleggen van de productie in Berlijn
[ Voor 76% gewijzigd door Taro op 12-03-2024 21:55 ]
11/03 - dé SMS gekregen; levering 25 maart in Utrecht!tweakersgmail schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:28:
Mijn nieuwe leaseauto is ook besteld - nu in afwachting van levering.
- M3LR
- Stealth Grey
- 19" Nova
- Black interior
08/02 - besteld door LM
09/02 - mail Tesla-account incl. VIN
10/02 - VIN verdwenen
Levering staat gepland tussen 7 en 21 maart. Volgens Tesla komt het schip rond de 7e aan in Zeebrugge, dus levering zal ronde de 21e plaatsvinden. Spannend - de 28e op wintersport, dus heb niet veel speling.
Ineens om 15:00 telefoon, de vrachtwagen met jouw auto is vertraagt door controle douane, dus morgen om 16:00 ophalen ipv 9:30SpecialJ schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:59:
Nou ook weer een Model Y besteld na switch van werkgever, en de vorige Model Y achtergelaten te hebben bij de oude werkgever.
19-02 Definitief besteld bij tesla
20-02 RN en gekoppeld aan tesla account
22-02 8:00 Levertijd aangepast na 24 feb - 11 maart
22-02 8:30 VIN en Kenteken en levertijd aangepast naar 27 feb - 5 maart
22-02 13:51 SMS voor inplannen levering, en de eerste optie was 13 maart
Dus 13 maart 9:30 in Tilburg mijn MY Long Range Midnight Cherry Red ophalen.
En dan hopen dat trekhaak er gelijk bij zit konden ze niets over zeggen en in de app zag ik het niet staan
Douane? De MCR's komen toch uit Duitsland? Meen me iets te herinneren over vrij verkeer van mensen, diensten en GOEDEREN binnen Schengen. Hebben ze niet gewoon hun planning niet op orde?SpecialJ schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:32:
[...]
Ineens om 15:00 telefoon, de vrachtwagen met jouw auto is vertraagt door controle douane, dus morgen om 16:00 ophalen ipv 9:30
Geloof ik ook denk dat het de trekhaak is, omdat die niet in de app stond en ze er nu ineens achter zijn gekomen.taxandrian schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:00:
[...]
Douane? De MCR's komen toch uit Duitsland? Meen me iets te herinneren over vrij verkeer van mensen, diensten en GOEDEREN binnen Schengen. Hebben ze niet gewoon hun planning niet op orde?
Nou kan ik gewoon om 16:00 en is het niet mijn eerste Y dus ja ik wacht nog wel paar uurtjes
Knip, offtopic
On topic: ook benieuwd hoe snel ze weer up & running zijn. Over 2 weken gaat bij mij de restrictie eraf en zou ik eind april mijn MYLR in ontvangst mogen nemen. Ik verwacht dat dat eerder halverwege mei zal zijn.
On topic: ook benieuwd hoe snel ze weer up & running zijn. Over 2 weken gaat bij mij de restrictie eraf en zou ik eind april mijn MYLR in ontvangst mogen nemen. Ik verwacht dat dat eerder halverwege mei zal zijn.
[ Voor 59% gewijzigd door Taro op 12-03-2024 21:55 ]
Douane is onzin binnen Schengen gebied.SpecialJ schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:32:
[...]
Ineens om 15:00 telefoon, de vrachtwagen met jouw auto is vertraagt door controle douane, dus morgen om 16:00 ophalen ipv 9:30
En dan hopen dat trekhaak er gelijk bij zit konden ze niets over zeggen en in de app zag ik het niet staan
Maar kennelijk wel logistiek probleem.
En dan heb je nog mazzel dat het wel zelfde dag kan.
Bij mij belden ze een halve dag voor de afspraak dat het een week later werd omdat de vrachtauto nog in Berlijn stond.
Model Y RWD wit met induction velgen besteld via leasemaatschappij werkgever op 30-1.
RN nummer redelijk snel zichtbaar in de Tesla app.
Verwachte leverdatum is helaas al een paar keer verschoven en staat nu op 12-03 / 29-03
Na lange tijd gedoe met de app, krijg ik nu ook eindelijk de verwachte leverdatum te zien in mijn Tesla account op de app.
Echter nog geen VIN nummer of kenteken zichtbaar. Is dit normaal dat ik dat nu nog niet gekregen heb?
Verwachte leverdatum is helaas al een paar keer verschoven en staat nu op 12-03 / 29-03
Na lange tijd gedoe met de app, krijg ik nu ook eindelijk de verwachte leverdatum te zien in mijn Tesla account op de app.
Echter nog geen VIN nummer of kenteken zichtbaar. Is dit normaal dat ik dat nu nog niet gekregen heb?
VIN nummer krijg je pas als er een specifieke auto aan jou is toegewezen. Dan is het kenteken nog niet bekend, die krijg je iets voor levering te zien.Martinus123 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 22:00:
Model Y RWD wit met induction velgen besteld via leasemaatschappij werkgever op 30-1.
Hier ook een bestelling geplaatst:
Model 3 LR
Wit
Standaard velgen
Verwachte levertijd in app 19 - 27 maart
11-3-2024 - bestelling geplaatst
11-3-2024 - VIN toegewezen direct na bestelling
11-3-2024 - telefoontje van Tesla, voertuig is onderweg met de vrachtwagen
Hoe lang duurt het gemiddeld, na het toewijzen van een VIN, dat je de sms voor inplannen ontvangt?
Model 3 LR
Wit
Standaard velgen
Verwachte levertijd in app 19 - 27 maart
11-3-2024 - bestelling geplaatst
11-3-2024 - VIN toegewezen direct na bestelling
11-3-2024 - telefoontje van Tesla, voertuig is onderweg met de vrachtwagen
Hoe lang duurt het gemiddeld, na het toewijzen van een VIN, dat je de sms voor inplannen ontvangt?
Gisteren 12-03, mijn Model Y LR opgehaald.eniux schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:42:
[...]
een week vooruit geschoven nu, maar wel een VIN en een windows die minder lang is!
Heb de hele checklist doorlopen ( deze ) en alles was goed, althans dat dacht ik.
Toen ik naar buiten reed en de auto parkeerde om mijn maatje af te zetten die met me mee was gereden. Zag ik tijdens het nemen van wat fotos een verkleuring op de frunk. Het leek alsof het niet goed gespoten was.
Binnen was dit echter niet te zien, ook niet onder LED licht. Maar kreeg het goed vastgelegd op de foto.
Ben weer naar binnen gelopen en toen hebben ze ter plekke de frunk opnieuw gepolijst, waarna ik het niet meer zag.
Al met al een top ervaring! Voor de mensen die hem nog moeten halen, als je de checklist gaat doen, trek er echt wat tijd voor uit, en rijd niet direct weg!
Mooie checklist. Die ga ik ook gebruiken als ik mijn Y bestel/ga halen.eniux schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:18:
[...]
Gisteren 12-03, mijn Model Y LR opgehaald.
Heb de hele checklist doorlopen ( deze ) en alles was goed, althans dat dacht ik.
Toen ik naar buiten reed en de auto parkeerde om mijn maatje af te zetten die met me mee was gereden. Zag ik tijdens het nemen van wat fotos een verkleuring op de frunk. Het leek alsof het niet goed gespoten was.
Binnen was dit echter niet te zien, ook niet onder LED licht. Maar kreeg het goed vastgelegd op de foto.
Ben weer naar binnen gelopen en toen hebben ze ter plekke de frunk opnieuw gepolijst, waarna ik het niet meer zag.
Al met al een top ervaring! Voor de mensen die hem nog moeten halen, als je de checklist gaat doen, trek er echt wat tijd voor uit, en rijd niet direct weg!
Welke kleur Y heb je gekozen? Wat voor soort verkleuring zag je op de frunk?
Mooi dat ze het gelijk geholpen hebben.
Slim om na de inspectie in de hal ergens buiten het terrein op een p-plaatsje nog maal te gaan controleren. Ik denk dat ik dat ook doe.
In de hal bij afhalen is het toch allemaal een beetje tijdsdruk en staat er misschien zelfs personeel naar je te kijken/te wachten?
Rustig ff heel kritisch er (samen met je partner of een maatje) om heen lijkt me wijs. Dan kan je daarna als je iets ziet idd terug rijden en zit je binnen die eerste 150km dus komt het altijd wel goed.
Wel jammer dat de moesten polijsten want ze rammen toch net hun rotary flink wat micron van de lak af. Die is op de frunk al flinterdun. Ik meen onder de 80 micron. Maar goed, beter dan een verkleuring.
Ik heb een zwarte, als de verkleuring terug komt of er andere lak gerelateerde problemen optreden refereer ik gewoon aan hun fix en mogen ze het oplossen door een nieuwe frunk erop te zetten.Allewijn schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:38:
[...]
Mooie checklist. Die ga ik ook gebruiken als ik mijn Y bestel/ga halen.
Welke kleur Y heb je gekozen? Wat voor soort verkleuring zag je op de frunk?
Mooi dat ze het gelijk geholpen hebben.
Slim om na de inspectie in de hal ergens buiten het terrein op een p-plaatsje nog maal te gaan controleren. Ik denk dat ik dat ook doe.
In de hal bij afhalen is het toch allemaal een beetje tijdsdruk en staat er misschien zelfs personeel naar je te kijken/te wachten?
Rustig ff heel kritisch er (samen met je partner of een maatje) om heen lijkt me wijs. Dan kan je daarna als je iets ziet idd terug rijden en zit je binnen die eerste 150km dus komt het altijd wel goed.
Wel jammer dat de moesten polijsten want ze rammen toch net hun rotary flink wat micron van de lak af. Die is op de frunk al flinterdun. Ik meen onder de 80 micron. Maar goed, beter dan een verkleuring.
:strip_exif()/f/image/xSK8rQIFDLUFI3cnJ8SiB0AP.jpg?f=fotoalbum_large)
ingezoomd detail ( met rode lijntjes de contour getrokken ) de foto was echter om te illustreren bij de tesla medewerker waar het probleem zat, hij stond naast me bij het maken van de foto en het was erg zichtbaar bij het omheen lopen van de auto.
/f/image/AH9BpSMahRUbrtoVlOcF77dq.png?f=fotoalbum_large)
Ik weet niet of het te zien is op de foto met compression. Maar het ging er om dat het leek alsof er aan de rechter zijde een soort punt naar boven ging.
[ Voor 14% gewijzigd door eniux op 13-03-2024 11:42 ]
Bedoel je deze punt (in blauw gearceerd)?eniux schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 11:37:
[...]
Ik heb een zwarte, als de verkleuring terug komt of er andere lak gerelateerde problemen optreden refereer ik gewoon aan hun fix en mogen ze het oplossen door een nieuwe frunk erop te zetten.
[Afbeelding]
ingezoomd detail ( met rode lijnetjes de contour getrokken )
[Afbeelding]
Ik weet niet of het te zien is op de foto met compression. Maar het ging er om dat het leek alsof er aan de rechter zijde een soort punt naar boven ging.
/f/image/iehpc0UDDMfu6Ux1wmmIeDBc.png?f=fotoalbum_large)
Je hebt gelijk, als er toekomstig problemen komen kan je mogelijk altijd naar hun polijst-handeling verwijzen.
Let er alleen op als je over bijv een jaar oid je motorkap wil (laten) polijsten omdat er krasjes/swirls op zitten (want dat gaat enorm snel gebeuren met de dunne zwarte Tesla unilak), dat je dan laktdikte meet voor en tijdens het polijsten. Want er zit vermoedelijk niet veel micron marge meer op voordat door de blanke lak heen gegaan wordt.
Of, nu hij nog zo lekker nieuw is, gelijk ppf er op laten plakken. Maar dat is behoorlijk prijzig voor het hele front (met zwart wel een aanrader).
Iemand hier al een update over? Ik zit ook te wachten op een match (en dus een VIN). Kleine twee weken terug was het bericht van Tesla dat het ieder moment kon gebeuren, maar ik heb het vermoeden dat het gedoe in Duitsland het hele systeem heeft stilgelegd.Dani86 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 21:49:
[mbr]Knip, offtopic[/]
Komt vanzelf. Ik mijn MYLR besteld op 24 januari. Vorige week donderdag pas een VIN toegewezen gekregen. Verwachtte levering stond eerst tussen 8 & 21 maart. Helaas dit weekend verschoven naar tussen 20 en 31 maarttaxandrian schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 12:01:
[...]
Iemand hier al een update over? Ik zit ook te wachten op een match (en dus een VIN). Kleine twee weken terug was het bericht van Tesla dat het ieder moment kon gebeuren, maar ik heb het vermoeden dat het gedoe in Duitsland het hele systeem heeft stilgelegd.
Wegens logistieke issues vanuit Berlijn werd mij verteld…
De blauwe arcering is inderdaad de bovenkant van de vlekken. Het waren er twee die vanaf onder naar boven liepen. Punt naar beneden aan de bovenkant en naar boven aan de onderkant. Maar het waren de vlekken zelf die er anders uitzagen.Allewijn schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 11:46:
[...]
Bedoel je deze punt (in blauw gearceerd)?
[Afbeelding]
Je hebt gelijk, als er toekomstig problemen komen kan je mogelijk altijd naar hun polijst-handeling verwijzen.
Let er alleen op als je over bijv een jaar oid je motorkap wil (laten) polijsten omdat er krasjes/swirls op zitten (want dat gaat enorm snel gebeuren met de dunne zwarte Tesla unilak), dat je dan laktdikte meet voor en tijdens het polijsten. Want er zit vermoedelijk niet veel micron marge meer op voordat door de blanke lak heen gegaan wordt.
Of, nu hij nog zo lekker nieuw is, gelijk ppf er op laten plakken. Maar dat is behoorlijk prijzig voor het hele front (met zwart wel een aanrader).
Ik ben zelf relatief zuinig op dingen, maar het is een lease auto, dus als er schade op zit omdat de lak slecht is, is dat gelukkig niet mijn probleem 😊
Voor de mensen die een model 3 afhalen:
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
Vanmorgen mocht ik mij ook eindelijk melden in Tilburg.
Lease M3 LR Ultra Red, 19Inch, Zwart Wit interieur.
Na wat aanmeld / papierwerk mocht ik zelf naar de auto en als ik vragen had kon ik me melden.
Helaas maar 25% acculading, beetje jammer! De SUCs waren bezet dus ik ben na afloop maar naar de SUC in Tilburg gereden om te laden. Ik zou namelijk met 1% aankomen op mijn bestemming als ik dat niet zou doen.
Verder heb ik de github checklist afgewerkt. Enig puntje was : De USB stick was niet aanwezig.
Aangekomen op mijn werk zie ik een krasje van 1,5 cm op de rechter achterdeur.....
Nog geen idee wat ik daar mee ga doen, als ik het zo lees kan ik beter zelf aan de slag om die er uit te poetsen.
Na wat aanmeld / papierwerk mocht ik zelf naar de auto en als ik vragen had kon ik me melden.
Helaas maar 25% acculading, beetje jammer! De SUCs waren bezet dus ik ben na afloop maar naar de SUC in Tilburg gereden om te laden. Ik zou namelijk met 1% aankomen op mijn bestemming als ik dat niet zou doen.
Verder heb ik de github checklist afgewerkt. Enig puntje was : De USB stick was niet aanwezig.
Aangekomen op mijn werk zie ik een krasje van 1,5 cm op de rechter achterdeur.....
Nog geen idee wat ik daar mee ga doen, als ik het zo lees kan ik beter zelf aan de slag om die er uit te poetsen.
[ Voor 10% gewijzigd door DvD77 op 13-03-2024 14:35 ]
Die USB stick zou ik nog wel om bellen / service request inschieten. Die zijn ze gewoon vergeten.DvD77 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:30:
Vanmorgen mocht ik mij ook eindelijk melden in Tilburg.
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
@DvD77 ja als het een krasje van 1.5cm is waar je nagel niet in blijft hangen dan moet hij er machinaal wel uit te polijsten zijn. Aan de ene kant idd beter zelf (laten) doen dan via het grove werk van Tesla, maar aan andere kant betaalde jij potverdriedubbeltjes 2000 euro extra voor een lakkleur als ultra red en een nieuwe wagen hoort gewoon NIEUWSTAAT te zijn.
Ik hoor toch wel weer héél veel mensen die krasjes ontdekken bij/na aflevering. Bahhhhh...
Ikzelf ga een witte Y bestellen. Op wit zie je minder maar ik denk dat ik ook echt goed de tijd wil gaan nemen voor inspectie voordat ik daar weg rij.
Usb stick zéééker om vragen! Hoort er bij.
Benieuwd of ze die alsnog leveren en niet denken dat jij 'niet de waarheid spreekt' en er al eentje had.
Ik hoor toch wel weer héél veel mensen die krasjes ontdekken bij/na aflevering. Bahhhhh...
Ikzelf ga een witte Y bestellen. Op wit zie je minder maar ik denk dat ik ook echt goed de tijd wil gaan nemen voor inspectie voordat ik daar weg rij.
Usb stick zéééker om vragen! Hoort er bij.
Benieuwd of ze die alsnog leveren en niet denken dat jij 'niet de waarheid spreekt' en er al eentje had.
vergeten te melden maar ik heb ter plekke een nieuwe gehadspartacusNLD schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:59:
[...]
Die USB stick zou ik nog wel om bellen / service request inschieten. Die zijn ze gewoon vergeten.
:strip_exif()/f/image/WhiAcEJ1WP8qchG0l6IhLuXl.jpg?f=fotoalbum_large)
Inmiddels weer up, bij mij gaat 1-4 de restrictie eraf, ben benieuwd hoe snel ik hem ga krijgen.MooieMario schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 20:10:
[mbr]Knip, offtopic[/]
Met 2-3 weken zit je nog goed. Ik heb 2-5 weken staan. Wel gister pas besteldPandabeer35 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 17:26:
Ik begrijp dat (bijna) iedereen een datum range in de app heeft staan? Ik heb alleen 2-3 weken - iemand idee waarom er bij mij geen datum dan staat?
[Afbeelding]
Ik denk dat je pas een preciezere datum krijgt zodra er een vin is gekoppeld, want dan weten ze ook wanneer jou auto ongeveer aankomt in de haven.
Ik dacht een model 3 te zien, blijkt een Y te zijn die komt natuurlijk niet met de boot. Tijd voor een bril
[ Voor 7% gewijzigd door RektByMemes op 14-03-2024 00:52 ]
Gisteren ineens een verandering in de app. Een kenteken en via SMS een bevestiging dat ik hem woensdag 20 maart mag ophalen in Utrecht.nog 7 nachtjes slapen... Voor jullie beeld, 2 februari besteld een Model Y RWD zwart.
nu weer op een wachtlijst voor een trekhaak :-)
Wanneer die in de haven komt weten we precies: nooit.RektByMemes schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:05:
[...]
Met 2-3 weken zit je nog goed. Ik heb 2-5 weken staan. Wel gister pas besteld![]()
Ik denk dat je pas een preciezere datum krijgt zodra er een vin is gekoppeld, want dan weten ze ook wanneer jou auto ongeveer aankomt in de haven.
De MY komt uit Berlijn per vrachtauto die daar ongeveer een dag over doet.
Waarom op wachtlijst voor trekhaak? die zit er toch af fabriek op als je dat bestelt?JPruissen schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 21:33:
Gisteren ineens een verandering in de app. Een kenteken en via SMS een bevestiging dat ik hem woensdag 20 maart mag ophalen in Utrecht.nog 7 nachtjes slapen... Voor jullie beeld, 2 februari besteld een Model Y RWD zwart.
Ik heb een 'simpele' standaard RWD besteld in het zwart, daardoor bleef hij onder de 45.000 euro en daardoor kreeg ik nog 2.950 euro subsidie van de overheid. ALs ik de trekhaak bestel vanaf fabriek dan kwam deze boven de 45.000 euro en is er geen subsidie meer mogelijk. De trekhaak kan je ook als accesoire bestellen en er bij Tesla service centre er onder laten zetten. Het is dus een financiele keuze.eltron schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:17:
[...]
Waarom op wachtlijst voor trekhaak? die zit er toch af fabriek op als je dat bestelt?
Je hebt helemaal gelijk, toch even een afspraak maken voor een bril. Ik dacht de 3 te zieneltron schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:16:
[...]
Wanneer die in de haven komt weten we precies: nooit.
De MY komt uit Berlijn per vrachtauto die daar ongeveer een dag over doet.

Een zelfde bestelling als JPruissen maar dan zonder trekhaak
12-02 zwarte MY RWD zwart besteld
Sinds maandag een kenteken in de app en ik heb 25 maart een afspraak in Utrecht!
Hopelijk geen lakproblemen maar ik ga denk ik wel voor de voorkant PPF en een glascoating.
Iemand daar nog een goedkoop adresje voor?
Sinds maandag een kenteken in de app en ik heb 25 maart een afspraak in Utrecht!
Hopelijk geen lakproblemen maar ik ga denk ik wel voor de voorkant PPF en een glascoating.
Iemand daar nog een goedkoop adresje voor?
Bijzonder, hier ook zonder trekhaak en 'all black' RWD maar die was 26-02 pas besteld en de dagen erop al VIN en kenteken ontvangen. Einde van die week kon ik al een afspraak plannen voor 18 maart.rubenvs13 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 07:08:
Een zelfde bestelling als JPruissen maar dan zonder trekhaak![]()
Veel verschil in verwerktijden dus blijkbaar!
Zijn er nog meer Tweakers die komende maandag de auto ophalen in Utrecht 's ochtends?
Gisteren de M3 RWD opgehaald, wat een mooi ding en helemaal in orde.
Ophalen was een fluitje van een cent, want de lease-maatschappij had alles al geregeld.
Uiteindelijk vanaf bestelling LM bij Tesla 15 dagen doorlooptijd tot ophalen.
Ophalen was een fluitje van een cent, want de lease-maatschappij had alles al geregeld.
Uiteindelijk vanaf bestelling LM bij Tesla 15 dagen doorlooptijd tot ophalen.
[ Voor 20% gewijzigd door Hoogie2004 op 14-03-2024 08:09 ]
Ondertussen kan ik ever updaten:quovadis25 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:51:
MY QuickSilver
28-02-2024 - Besteld door LM
28-02-2024 - LM heeft de auto besteld bij Tesla
28-02-2024 - RN nummer gekregen
29-02-2024 - VIN bekend
02-03-2024 - VIN weer weg
Leverdatum (al vanaf 28-02) 6-17 maart. Maar kan nog geen datum kiezen
07-03-2024 - VIN terug
21-03-2024 - Afspraak ophalen Tesla Center Drogenbos
Update : VIN vandaag ontvangenPandabeer35 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 09:36:
Bij mij ook de kogel door de kerk
MY RWD Deep Blue
22-02 Besteld door de leasemaatschappij
25-02 Bestelling zichtbaar in app - door aflopen huidig contract pool auto pas half november
29-02 vrijgave om eerder om te wisselen
01-03 in app levertijd 2-3 weken
01-03 LM bevestigd (vooralsnog) 28 maart 🥳
Levering : 19-28 maart
Update: SMS ontvangen om aflevering in te plannen. 21 Maart om 09.30 uur.Davidas schreef op zondag 18 februari 2024 @ 06:57:
Model 3 long range. Aftellen kan beginnen.
[Afbeelding]
Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red
MY LR Midnight Cherry Red, White Interior
07-03 Besteld bij Tesla
08-03 Gebeld door Tesla medewerker: "Geen veel voorkomende configuratie, dus levering kan wel 4 - 5 weken duren".
Huidige melding in app: "Verwachte levertijd 2 - 3 weken"
07-03 Besteld bij Tesla
08-03 Gebeld door Tesla medewerker: "Geen veel voorkomende configuratie, dus levering kan wel 4 - 5 weken duren".
Huidige melding in app: "Verwachte levertijd 2 - 3 weken"
Hoe snel van te voren krijg je een smsje voor het maken van een leverafspraak?
Vorige week een voorraadmodel Model Y RWD wit/wit besteld (status was toen "onderweg"). Levertijd was toen 7 maart - 19 maart. Is na een paar dagen veranderd naar 19 - 31 maart. Sinds maandag wel een kenteken in de app, maar nog niks gehoord over het maken van een leverafspraak.
Vorige week een voorraadmodel Model Y RWD wit/wit besteld (status was toen "onderweg"). Levertijd was toen 7 maart - 19 maart. Is na een paar dagen veranderd naar 19 - 31 maart. Sinds maandag wel een kenteken in de app, maar nog niks gehoord over het maken van een leverafspraak.
Wat opvallend; bij mij kreeg ik het kenteken op zelfde dag als het verzoek tot maken leverafspraak. Dat is eigenlijk wat ik van de meeste anderen ook begrijp.Emiel123 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:21:
Hoe snel van te voren krijg je een smsje voor het maken van een leverafspraak?
Ik heb op 27-02 een SMS gehad om een leverafspraak te maken. Eerste optie was toen 25-03. Op 08-03 zag ik pas een kenteken in de app staan.Martijntj schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:51:
[...]
Wat opvallend; bij mij kreeg ik het kenteken op zelfde dag als het verzoek tot maken leverafspraak. Dat is eigenlijk wat ik van de meeste anderen ook begrijp.
Pandabeer35 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:53:
[...]
Update : VIN vandaag ontvangen
Levering : 19-28 maart
Ik wacht nu feitelijk al langer dan 6 weken. Op de website communiceert Tesla nog steeds met 2-3 weken.Martinus123 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 22:00:
Zijn er meer die al 6+ weken wachten?
Duurde bij mij 7 weken.Martinus123 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:52:
[...]
Ik wacht nu feitelijk al langer dan 6 weken. Op de website communiceert Tesla nog steeds met 2-3 weken.
Zijn er meer die al 6+ weken wachten?
Maar wel duidelijk dat daarvan 2 weken werden veroorzaakt door de Houthi rebellen
en 1 week door sabotage eco-terroristen.
Ik had bij de levering wel twee verrassingen:
1. Ik had de auto af fabriek met trekhaak besteld. Die zat er ook keurig bij, maar geen extra kentekenplaat. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Wat heb je nu aan een trekhaak zonder (witte) kentekenplaat.
Die ga ik nu apart aanschaffen, het zijn de kosten niet, maar is ook geen service. Doe alsjebleift één of twee tientjes bij de prijs en lever het er gewoon bij.
2. Ik had winterbanden met velgen meebesteld, maar die zaten er niet bij. Auto wordt standaard afgeleverd op zomerbanden en de winterbanden liggen in opslag in een servicecenter. Daar kun je dan een afspraak maken om het om te laten wisselen. Voor mij niet handig maar ga nu binnenkort afspraak maken om mijn winterbanden ook nog geleverd te krijgen. (Had ze met de zomerse temperaturen van vandaag gelukkig niet nodig
[ Voor 50% gewijzigd door eltron op 14-03-2024 21:28 ]
Dat kan toch helemaal niet? De Houthi’s verstoren de aanvoer vanuit China, de eco-terroristen hebben alleen effect gehad op de aanvoer vanuit Duitsland. Heb je twee halve Tesla’s besteld?eltron schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 21:15:
[...]
Duurde bij mij 7 weken.
Maar wel duidelijk dat daarvan 2 weken werden veroorzaakt door de Houthi rebellen
en 1 week door sabotage eco-terroristen.
Sommige onderdelen voor de Y in Berlijn komen net zo goed uit China, om die reden was er een productiestop in februari vanwege tekort aan onderdelen. De Houthi's hadden er dus (helaas) wel degelijk invloed optaxandrian schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:03:
[...]
Dat kan toch helemaal niet? De Houthi’s verstoren de aanvoer vanuit China, de eco-terroristen hebben alleen effect gehad op de aanvoer vanuit Duitsland. Heb je twee halve Tesla’s besteld?
De fabriek in Berlijn is twee weken stil gelegd omdat de aanvoer van onderdelen vanuit China door de Houthi's was verstoord. En ik heb één hele Tesla die uit Berlijn komt.taxandrian schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:03:
[...]
Dat kan toch helemaal niet? De Houthi’s verstoren de aanvoer vanuit China, de eco-terroristen hebben alleen effect gehad op de aanvoer vanuit Duitsland. Heb je twee halve Tesla’s besteld?
[ Voor 5% gewijzigd door eltron op 15-03-2024 08:10 ]
Onze afspraak is net gewijzigd, ook naar 21-03-2024 in Drogenbos. Afspraak stond eerst op 19-03 maar gisteren mail gekregen dat de wagen vertraging heeft en deze pas aankomt op 20-03.quovadis25 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:02:
[...]
Ondertussen kan ik ever updaten:
07-03-2024 - VIN terug
21-03-2024 - Afspraak ophalen Tesla Center Drogenbos
Wit MY RW
zonder opties (voor premie)
Wij hebben gedeeltelijk financiering via Findio. Findio maakt op de achtergrond het restbedrag over naar Tesla zodra de auto geleverd is. Dit staat ook zo in onze overeenkomst met Findio.w0wter schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 19:07:
Iemand ervaring met huurkoop?
Ik heb mijn afhaal afspraak op 18 maart staan, maar geen idee of wat ik nu zie in mijn tesla account goed is zodat ik maandag geen problemen heb.
Of moet Santander het bedrag eerst nog overmaken naar Tesla?
[Afbeelding]
Tip check even de overeenkomst en stuur anders even een mail naar het Tesla delivery punt.
Mitsubishi ecodan EHSD-VM2D/SUZ-SWM60 VA buffervat 300L (25-10-2023. Zonnepanelen 7510wp.
Ik ben zojuist van een levertijd van 2-5 weken, overgegaan naar een levertijd tussen 8 april en 2 juni... Dat is een gat van 2 maanden, en het zou dus nog 10 weken kunnen duren voor hij is geleverd. Dat is even 2x zo lang als aangegeven. Beetje zuur als ik mijn huidige auto over precies een maand moet inleveren. Is deze schatting vanuit tesla normaal? Of heeft een medewerker per ongeluk op de 6(juni) ipv 5(mei) geklikt?
die van mijn stond eerst op de dag erna op een vrijdag om 16u30. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om op zo'n moment naar Drogenbos te trekken vanuit West-Vlaanderen. Gelukkig de dag ervoor een afspraak om 13u30.DSFile schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:08:
[...]
Onze afspraak is net gewijzigd, ook naar 21-03-2024 in Drogenbos. Afspraak stond eerst op 19-03 maar gisteren mail gekregen dat de wagen vertraging heeft en deze pas aankomt op 20-03.
Wit MY RW
zonder opties (voor premie)
Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.