Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swarm01
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-06 18:26
veyron180 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:25:
Dacht in het begin dat ik pech had dat ik mijn model 3 pas volgende week dinsdag (23 april) mocht ophalen in Tilburg, maar als ik alle berichten zo lees ben ik waarschijnlijk dan een van de eerdere die zijn model 3 mag ophalen.

Ik heb gelukkig nog geen sms gehad om de afspraak te verplaatsen.

Zoals het er nu uitziet komt de Glovis Courage vanavond aan in Zeebrugge. Dan zouden de leveringen van volgende week hopelijk gewoon door moeten gaan.
Op dit moment nog geen sms gehad dat de levering van aanstaande dinsdag 23 april niet door gaat! Dus ook wij ontspringen de dans tot nu toe! Ik verwacht eigenlijk dat ons model er gewoon al staat, M3 rwd wit. Gezien het kenteken wat wij hebben gekregen en na het kijken van de aanwezige filmpjes van eerdere leveringen waarbij de kentekens van de aanwezige auto’s hoger waren snap ik er toch al niets meer van hoe het is geregeld bij Tesla.🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 13:05

Dani86

AeroGeek

Model Y RWD met trekhaak:

05/04 bestelling bij LM
10/04 bestelling bij Tesla
15/04 RN nummer in de app
16/04 vandaag gebeld door Tesla:

Ze belden om de configuratie door te nemen en ze zeiden dat ik rekening moest houden met 1 tot 3 weken levertijd te Tilburg.

Heb gevraagd of de auto ook in Utrecht geleverd kan worden. Dat is geen probleem maar dan duurt het iets langer, moet even rekening houden met een kleine maand levertijd nu. De medewerker zei dat er geen kosten aan verbonden zijn.

Hier heb ik wel vrede mee want voor mij is het ophalen in Tilburg bestwel een gedoe terwijl Utrecht voor mij 10 minuten rijden is (woon zelf in Leidsche Rijn). De service is best prima tot dusver.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:02
tinusterror schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:07:
[...]

Oh yeah!!! Ff update..

Op 4 april geregistreerd bij de LM. M3 RWD pearl white.
08-04 order ter goedkeuring bij wagenpark werkgever
09-04 order voor definitieve bestelling aangeboden bij werkgever.
12-04 akkoord bevonden door werkgever en in behandeling bij Alphabet
15-04 Auto besteld bij Tesla
16-04 RN in App nog geen VIN nummer en geen mail of iets. Had al een account aangemaakt onder hetzelfde mail adres al bij de LM.

Zie nu in de app 7-10 weken levertijd. Terwijl de vooraad website van Tesla onderweg binnenkort beschikbaar staat.
Wat ik al dacht! Tesla gebeld voor de levertijd maar er zat een Restrictie op. Door de wagenpark beheerder eraf laten halen. Ff de update in de app afwachten. Doe mij er maar 1 van de boot de vanavond leeg gereden wordt 😂

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:51
Nou de boot ligt er hoor. Ik ben met smart aan het wachten op een SMSje voor een afleverafspraak. Tot nu toe nog niets. Niet dat ik haast heb verder, maar ik wil de auto eigenlijk gisteren hebben :+

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 00:33
Nice. Ik zit nog te dubben tussen de modellen (ander topic) en had al ja gezegd tegen een 3 uit 2019 voor een paar maanden. Ik wist niet dat de levertijden zo kort waren. Dus rond de zomer met bestellen zit ik ook zo te tobben met f9 🤣

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twan Vincken
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 13-05-2024
Voor de liefhebber

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HOzVID1N6Cw0QJ7AkJ-OHGCqME8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Yu2uvNMoHWVwnP3ReU0Epod.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:55

s3n

Maandag afhalen! Ik zou het niet eens raar vinden als ze dat uitstellen, uitdagende logistieke klus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mhgjansen
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 15-05 20:23
M3 - RWD wit

8 april besteld, dacht standaard wit, zal vast vlot gaan (1 a 2 weken stond in app)
9 april VIN nummer zichtbaar
10 april gebeld, eind factuur wordt beschikbaar gesteld, boot is bijna in zeebrugge, verwacht volgende week
11 april kenteken al zichtbaar, vreemd want boot zou pas volgende week aankomen.
Transport van Zeebrugge naar Tilburg afhankelijk van beschikbare vervoer
17 april, zie dat boot eindelijk in zeebrugge is (vertraging door storm?)

Nog niks gehoord verder.. geen SMS, wel al alles betaald.
Ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
Ik heb even goed gekeken maar ik kan niet precies zien of mijn nieuwe er tussen staat. Het is een blauwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:38
Korvaag schreef op woensdag 17 april 2024 @ 22:07:
[...]

Ik heb even goed gekeken maar ik kan niet precies zien of mijn nieuwe er tussen staat. Het is een blauwe.
Die blauwe daar links is volgens mij die van mij :+ ;) !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
Smobbo schreef op woensdag 17 april 2024 @ 22:19:
[...]

Die blauwe daar links is volgens mij die van mij :+ ;) !
Denk die van jou ja zo te zien aan de subwoofers in de hoedenplank. Ik heb de RWD zonder subwoofers (maar ook met trekhaak dus het had gekund). Je moet wel even goed loeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Remus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-06 07:01
SMS ontvangen en leverafspraak gemaakt
M3RWD - 2 mei ophalen (Hasselt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Ook SMS gehad. Kan niet eerder dan 30 april ophalen. Die dagen zijn voor mij echter niet mogelijk dus de afspraak nu op 6 mei gezet (maandag). Prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mhgjansen
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 15-05 20:23
Net ook sms gehad, 30 april. De keuze is reuze, maar fijn dat er weer progressie is.
Mhgjansen schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:49:
M3 - RWD wit

8 april besteld, dacht standaard wit, zal vast vlot gaan (1 a 2 weken stond in app)
9 april VIN nummer zichtbaar
10 april gebeld, eind factuur wordt beschikbaar gesteld, boot is bijna in zeebrugge, verwacht volgende week
11 april kenteken al zichtbaar, vreemd want boot zou pas volgende week aankomen.
Transport van Zeebrugge naar Tilburg afhankelijk van beschikbare vervoer
17 april, zie dat boot eindelijk in zeebrugge is (vertraging door storm?)

Nog niks gehoord verder.. geen SMS, wel al alles betaald.
Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duckwhisperer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 14:29
M3 Stealth Grey + trekhaak
08-03-2024 - Besteld bij LM (KBC)
11-03-2024 - LM heeft de auto besteld bij Tesla
15-03-2024 - RN nummer gekregen
18-03-2024 - Mail LM datum levering 29-03, geen update in app
19-03-2024 - Zelf Tesla gebeld: ze krijgen het niet meer rond voor einde kwartaal, gaan pas opnieuw zoeken vanaf 02-04
02-04-2024 - VIN bekend én leveringstermijn 17-29 April
18-04-2024 - Afhalen Vrijdag 3 Mei (vroegst mogelijke datum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Totale overzicht
09-04: Bestelling geplaatst M3H RWD Blue Metallic EAP + trekhaak achteraf bij Athlon
09-04: Alles goedgekeurd door werkgever
10-04: RN-nummer in de app naast m'n huidige auto
10-04: Ook VIN al bekend
11-04: Kenteken bekend. Contact gehad met Tesla (Tesla belde)
18-04: SMS van Tesla. Eerste optie voor ophalen 30 april
06-05: Auto halen in Tilburg (eerste optie dat het mij schikt)

[ Voor 6% gewijzigd door Korvaag op 18-04-2024 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Hier ook een sms gehad om de auto af te halen in Utrecht.

Totaal lijstje:
22-02: Leasecontract getekend met restrictie eind april
26-02: Besteldatum bij Tesla
26-02: RN-nummer in app naast mijn huidige auto
26-02: VIN-nummer bekend (levering met 7-11 weken)
01-03: Levering schuift naar eind mei - begin augustus, restrictie van LM laten aanpassen naar 12 april
31-03: Leverdatum verschoven naar 20 april - 4 mei
11-04: Kenteken bekend, leverdatum 12-25 april
15-04: Leverdatum veranderd naar 21-25 april
18-04: SMS om afspraak te maken, 1e mogelijkheid: 2 mei (en die ook gekozen :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
@Smobbo
Utrecht was hier niet meer mogelijk omdat ie vanaf het begin al op Tilburg was gezet met dus blijkbaar ook al reserveringen bij de vrachtwagen etc.

Ik ga nu die maandag eerst m'n vorige auto inleveren in Dongen. Dan 10 minuutjes lopen naar de bus en met de bus naar Tesla Tilburg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
tinusterror schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 16:29:
[...]

Wat ik al dacht! Tesla gebeld voor de levertijd maar er zat een Restrictie op. Door de wagenpark beheerder eraf laten halen. Ff de update in de app afwachten. Doe mij er maar 1 van de boot de vanavond leeg gereden wordt 😂
Duurt lang! LM geeft aan dat de restrictie eraf is en dat Sales het doorzet naar Tesla. Echter na 3 dagen nog niets :(. Als vrijdag 26-04 niets veranderd moet ik weer bellen. Een week zonder voortgang is lang ook :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Korvaag schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:43:
@Smobbo
Utrecht was hier niet meer mogelijk omdat ie vanaf het begin al op Tilburg was gezet met dus blijkbaar ook al reserveringen bij de vrachtwagen etc.

Ik ga nu die maandag eerst m'n vorige auto inleveren in Dongen. Dan 10 minuutjes lopen naar de bus en met de bus naar Tesla Tilburg :)
Nog even gebeld met Tesla, ik probeerde nog of de auto misschien eerder opgehaald kon worden als ik naar Tilburg af wou reizen, maar ze gaf aan dat hij direct vanuit Zeebrugge naar Utrecht gaat en dat de vervoerder aangegeven had dat hij 1 mei geleverd wordt in Utrecht.
In 2019 ging alles nog eerst naar Tilburg en vandaar uit verder, maar dat is dus wat handiger geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

05/04 bestelling bij LM
16/04 Gebeld door Tesla, levering te Utrecht
18/04 VIN in de app, met Blade battery :)

Levering staat nu tussen 24/04 en 01/05. Nog geen kenteken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
Jeetje wat een gestress en gezeik! Tesla mail ontvangen dat er in principe binnen 1 tot 2 weken geleverd kan worden. Maaaar… de restrictie is er nog steeds niet af 😬. Even gebeld maar Alphabet blijkt het bij Sales heel erg druk te hebben en lopen onwijs achter. Ik moet echt geduld hebben en wachten tot uiterlijk volgende week vrijdag 😭.
Zal je net zien dat er dan geen voorraad meer is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accpak
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-06 11:28
Zit al een tijdje te lurken, maar ook eindelijk een nieuwe auto mogen uitkiezen. Hier een M3 - RWD Pearl White besteld.

Overzicht:
05-04: Bestelling geplaatst bij LM
08-04: Mail ontvangen over winterbanden ipv all-season
09-04: Goedkeuring door werkgever
12-04: Bestelling geplaatst door LM
16-04: Mail om account aan te maken
17-04: RN aanwezig in de app
18-04: VIN in APP en SMS gekregen om afspraak in te plannen.

De auto zou in Tilburg geleverd worden maar aangezien ik in Groningen woon toch maar even gebeld om te vragen of de levering ook in Groningen zou kunnen plaatsvinden.

VIN van vorige auto verdwenen uit de app en nu maar duimen dat er nog een witte m3 RWD in Groningen geleverd gaat worden (de app geeft nov steeds aan dat de levering tussen 19 april - 2 mei zal plaatsvinden).

[ Voor 5% gewijzigd door Accpak op 19-04-2024 18:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

tinusterror schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 17:07:
Jeetje wat een gestress en gezeik! Tesla mail ontvangen dat er in principe binnen 1 tot 2 weken geleverd kan worden. Maaaar… de restrictie is er nog steeds niet af 😬. Even gebeld maar Alphabet blijkt het bij Sales heel erg druk te hebben en lopen onwijs achter. Ik moet echt geduld hebben en wachten tot uiterlijk volgende week vrijdag 😭.
Zal je net zien dat er dan geen voorraad meer is
Vervelend hoor als je zit te wachten. Config die ik wilde was een week of 3 geleden op voorraad in Tilburg. Toen was de deal met LM nog niet rond. Nu de auto besteld is komt hij wel snel hoor.

Ik heb inmiddels ook een kenteken en levering indicatienis nu 24 april tot 1 mei

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• swarm01
Goedemorgen, misschien is het nog vroeg, maar zie ik het nu goed! De prijs van de M3 is verlaagd met 2000€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Remus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-06 07:01
swarm01 schreef op zondag 21 april 2024 @ 07:50:
Goedemorgen, misschien is het nog vroeg, maar zie ik het nu goed! De prijs van de M3 is verlaagd met 2000€
Daar lijkt het op; in BE met 4000€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarm01
Die had ik even niet aan zien komen! Aanstaande dinsdag gaan wij onze M3 ophalen in Tilburg. Zal dit nu invloed hebben op onze lease prijs? Hij is gereserveerd, maar staat natuurlijk nog niet op onze naam. Uiteraard heb ik deze vraag ook uitgezet bij de LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
swarm01 schreef op zondag 21 april 2024 @ 07:50:
Dat zie je goed. Mooi ik moet nog bestellen. Al is het lease dus wie weet bij op naam zetten weer hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
swarm01 schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:22:
Die had ik even niet aan zien komen! Aanstaande dinsdag gaan wij onze M3 ophalen in Tilburg. Zal dit nu invloed hebben op onze lease prijs? Hij is gereserveerd, maar staat natuurlijk nog niet op onze naam. Uiteraard heb ik deze vraag ook uitgezet bij de LM.
Heb je al een kenteken?
Dan waarschijnlijk niet, dan is de fiscale waarde al vastgelegd. Qua leasebedrag, beetje afhankelijk van je LM, denk het eerlijk gezegd niet.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swarm01 schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:22:
Bij een zakelijke aankoop staat de prijs meestal vast.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-06 18:24
De_Remus schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:13:
[...]

Daar lijkt het op; in BE met 4000€
Balen, net getekend voor de lease vorige week in BE |:(
Toch eens vragen of ze er nog een mouw aan kunnen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevieTap
  • Laatst online: 15-08-2024
Ik heb 10 april mijn model 3 besteld, wordt 1 mei geleverd. De Tesla is contant betaald. Weet iemand wat de regels zijn betreffende eventuele compensatie op de factuur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
StevieTap schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:54:
Ik heb 10 april mijn model 3 besteld, wordt 1 mei geleverd. De Tesla is contant betaald. Weet iemand wat de regels zijn betreffende eventuele compensatie op de factuur?
Bel ze morgen even, dan krijg je waarschijnlijk het verschil terug. Daar gaan ze bij een privé aankoop netjes mee om.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recros
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-06 19:49
StevieTap schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:54:
Idem dito, privé aangeschaft en levering staat voor a.s. woensdag. Eindfactuur nog niet onvangen, dus ga morgen even bellen om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherr
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07-08-2024
Ha! Nieuw hier. Over een paar weken een model Y, wit. Wat kan het leven toch mooi zijn!

Afgelopen vrijdag pas goedgekeurd door m'n werkgever dus ik hoop dat de LM een beetje verstandig is en snel besteld aangezien ik over een prijsstijging heb gelezen.... ben benieuwd of ze die kosten dan voor eigen rekening nemen..

[ Voor 31% gewijzigd door Sherr op 22-04-2024 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recros
Recros schreef op zondag 21 april 2024 @ 16:03:
[...]

Idem dito, privé aangeschaft en levering staat voor a.s. woensdag. Eindfactuur nog niet onvangen, dus ga morgen even bellen om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Net even gebeld met Tesla’s generieke nummer en hierin gaf men aan dat Sales contact opneemt met mij.
Mocht iemand hier het nummer van Sales hebben, delen via PM wordt gewaardeerd (ivm leverdatum van woensdag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n

s3n

Recros schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:34:
[...]
Net even gebeld met Tesla’s generieke nummer en hierin gaf men aan dat Sales contact opneemt met mij.
Mocht iemand hier het nummer van Sales hebben, delen via PM wordt gewaardeerd (ivm leverdatum van woensdag)
Ik haal hem vanmiddag, en zal zo ook even bellen. Dankje voor de update iig!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recros
s3n schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:40:
[...]

Ik haal hem vanmiddag, en zal zo ook even bellen. Dankje voor de update iig!
Net gebeld met Tesla Sales en men gaf aan dat er vandaag of morgen een nieuwe factuur komt met de prijsverlaging. Erg coulant van Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevieTap
Recros schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:02:
[...]

Net gebeld met Tesla Sales en men gaf aan dat er vandaag of morgen een nieuwe factuur komt met de prijsverlaging. Erg coulant van Tesla.
Welk nummer heb jij gebeld? Gewoon dichtstbijzijnde Tesla garage?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 12:05
Vannochtend gebeld met Tesla nummer 013-7999525 over de prijsverlaging, had het eindfactuur al betaald. Net een e-mail van Tesla dat het verschil na aflevering a.s. vrijdag zal worden gecrediteerd. Dus zeker even bellen, kan de moeite waard zijn.

Onderstaand de e-mail:

Ik heb van de Delivery Advisor goed nieuws mogen ontvangen over de betaling van uw Model 3. U zult namelijk nadat de auto geleverd word een verrekening ontvangen naar aanleiding van de prijsdaling.

Ik hoop u zo alle benodigde informatie gegeven te hebben.

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Ik heb een mail naar de LM gestuurd of dit nog iets doet met het contract/prijs/fiscale waarde. Ik denk dat ik het antwoord weet, maargoed: nee heb je, ja kan je krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n

s3n

pennenlikker schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:29:
Vannochtend gebeld met Tesla nummer 013-7999525 over de prijsverlaging, had het eindfactuur al betaald. Net een e-mail van Tesla dat het verschil na aflevering a.s. vrijdag zal worden gecrediteerd. Dus zeker even bellen, kan de moeite waard zijn.

Onderstaand de e-mail:

Ik heb van de Delivery Advisor goed nieuws mogen ontvangen over de betaling van uw Model 3. U zult namelijk nadat de auto geleverd word een verrekening ontvangen naar aanleiding van de prijsdaling.

Ik hoop u zo alle benodigde informatie gegeven te hebben.
Ik heb gebeld met een nummer dat ze eerder zelf gebruikte om de bestelling te bevestigen. Prima geholpen.
In het systeem staat dat ik teveel betaald heb / het zou gecrediteerd moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevieTap
Ik kreeg zojuist de creditfactuur binnen. €2000 wordt teruggestort. Helemaal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 26-06 14:32
Korvaag schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:33:
Ik heb een mail naar de LM gestuurd of dit nog iets doet met het contract/prijs/fiscale waarde. Ik denk dat ik het antwoord weet, maargoed: nee heb je, ja kan je krijgen.
Ik kreeg te horen, voor mijn model 3 SR ultra red zwart interieur besteld door LM op 16/04, dat moment van “op kenteken zetten” de fiscale waarde van die dag telt. Wilde nog weten of ik kon upgraden naar zwart wit interieur maar ze gaven aan dat dit niet meer aanpasbaar is als optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Hongy schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:56:
[...]

Ik kreeg te horen, voor mijn model 3 SR ultra red zwart interieur besteld door LM op 16/04, dat moment van “op kenteken zetten” de fiscale waarde van die dag telt. Wilde nog weten of ik kon upgraden naar zwart wit interieur maar ze gaven aan dat dit niet meer aanpasbaar is als optie.
Ja en nu komt het leuke. In de app stond al een kenteken, maar ik heb vandaag pas de SMS gehad dat het kenteken bekend is.

De vraag is nu: was de app een voorspelling en is het nu definitief? Of staat ie daadwerkelijk al een week op kenteken.

Voor contract/leasebedrag kan alleen de LM uitsluitsel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-06 09:43
Korvaag schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:11:
[...]

Ja en nu komt het leuke. In de app stond al een kenteken, maar ik heb vandaag pas de SMS gehad dat het kenteken bekend is.

De vraag is nu: was de app een voorspelling en is het nu definitief? Of staat ie daadwerkelijk al een week op kenteken.

Voor contract/leasebedrag kan alleen de LM uitsluitsel geven.
Op www.rdw.nl kan je zien sinds wanneer 'ie op kenteken staat. Je zou ook nog een levering kunnen weigeren, en daardoor die €2.000 besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Martijntj schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:24:
[...]

Op www.rdw.nl kan je zien sinds wanneer 'ie op kenteken staat. Je zou ook nog een levering kunnen weigeren, en daardoor die €2.000 besparen.
Goed punt. Helemaal niet over nagedacht. Helaas al krap 2 weken terug op kenteken. Weigeren ga ik niet doen. Geen zin in gezeur met de LM. Jammer, maar dit kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldstultiens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 11:05
Ben nieuw hier. Vandaag ook mijn M3H besteld. In de app meteen het VIN nummer en kenteken gekregen. Er staat ook al een betaal link open in mijn account, maar ik heb nog geen leverdatum bevestigd gekregen en volgens mij ook nog geen eindfactuur gezien.
Wat is nu typisch het moment om de auto te betalen? Hoe ziet zo'n eindfactuur er precies uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n

s3n

ronaldstultiens schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:40:
Ben nieuw hier. Vandaag ook mijn M3H besteld. In de app meteen het VIN nummer en kenteken gekregen. Er staat ook al een betaal link open in mijn account, maar ik heb nog geen leverdatum bevestigd gekregen en volgens mij ook nog geen eindfactuur gezien.
Wat is nu typisch het moment om de auto te betalen? Hoe ziet zo'n eindfactuur er precies uit?
Ik heb woensdag betaald, en vandaag opgehaald. Kreeg donderdag al betaalbevestiging.

Vandaag dus een witte m3h opgehaald en 15 dagen geleden besteld. Verkeerde adres ingegeven in de navigatie, dus ik stond bij het service centrum 🤓. Op de goede locatie prima geholpen. Even wachten tot de auto op mijn naam stond en toen de hal in. Daar stond de auto aan de lader met +- 90% accu. Anderhalf uur gecontroleerd en gespeeld maar niks gevonden. Stond nog wel een oudere software versie op. Thuis maar bijwerken. De medewerker heeft mijn telefoonsleutel nog ingesteld en we konden op weg.

Onderweg al ruzie met de ruitenwisser, maar de rest is genieten 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherr
Vandaag besteld door de LM. VIN nummer bekend maar geen kenteken toegewezen gekregen. Wel een verwachte leverdatum: tussen 28 april-5 mei. Begrijp uit alle berichten dat de kans erg aannemelijk is dat het langer gaat duren. Spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
Sherr schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:30:
Vandaag besteld door de LM. VIN nummer bekend maar geen kenteken toegewezen gekregen. Wel een verwachte leverdatum: tussen 28 april-5 mei. Begrijp uit alle berichten dat de kans erg aannemelijk is dat het langer gaat duren. Spannend!
Welk model en kleur heb je besteld?

Vandaag ook een VIN nummer en een verwachte leverdatum tussen 29 april en 13 mei.
Mail van Tesla dat de auto onderweg in naar Tilburg.

[ Voor 7% gewijzigd door tinusterror op 22-04-2024 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherr
tinusterror schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:26:
[...]

Vandaag ook een VIN nummer en een verwachte leverdatum tussen 29 april en 13 mei.
Wow, dat is snel! Wat fijn dat je een vooruitzicht hebt. Ik heb een model Y, Pearl White. Zojuist gecheckt, nogsteeds geen kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevieTap
Even benieuwd: wordt de Model 3 inclusief of exclusief vloermatten geleverd?

[ Voor 5% gewijzigd door StevieTap op 23-04-2024 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-06 09:43
StevieTap schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:38:
Even benieuwd: wordt de Model 3 inclusief of exclusief vloermatten geleverd?
Inclusief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoNNaiZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik lees vaak dat een leasemaatschappij een block kan doen op wanneer er geleverd wordt. Kan dat ook als consument? Ik zou wel willen bestellen maar levering omtrent de datum mijn huidige private lease afloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hijo Del Jefe
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:13
Zojuist bestelling geplaatst door Athlon, rode Model Y Long Range AWD met trekhaak

Verwachte leverdatum 24 juni, mag toch hopen dat dat eerder wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:26
Hijo Del Jefe schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:06:
Zojuist bestelling geplaatst door Athlon, rode Model Y Long Range AWD met trekhaak

Verwachte leverdatum 24 juni, mag toch hopen dat dat eerder wordt
Als je een RN nummer hebt en er geen restrictie op je bestelling zit zal die wel binnen 2 maanden geleverd gaan worden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Waar komt die vertraging ineens vandaan? Ik dacht levertijden enkele weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijo Del Jefe
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:13
Het is bij ander inzien waarschijnlijk (hopelijk) een eerste indicatie van de LM, deze datum komt denk ik niet bij Tesla vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Ja precies. Op de site staat gewoon 2 a 3 weken. Stel max 1 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
tinusterror schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:26:
[...]

Onderweg is ook echt onderweg. De auto staat nog op de boot! Eerder gedeelde Excel lijst is niet meer uptodate, maar heb de boot gevonden met een beetje speur werk op X. Boot ligt momenteel in Barcelona en vaart door naar Zeebrugge. Verwachte aankomst 28-04.

https://www.marinetraffic...9731640/vessel:TANNHAUSER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Ik mag me ook aanmelden in dit topic.

Besteld: Model Y, RWD, Wit, 20", trekhaak achteraf.

22 april bestelling geplaatst door LM ivm aangekondigde prijsstijging
22 april mail van Tesla ontvangen over inloggen en account aanmaken
23 april gebeld door Tesla met de vraag of ik weet dat er een restrictie op zit (dat wist ik wel)
23 april mijn huidige leaseauto met een collega kunnen ruilen. LM gaat restrictie eraf halen en zsm laten leveren.

Hoe lang duurt het trouwens nadat de restrictie eraf is gehaald, dat je dat in de app te zien krijgt?

Wordt vervolgd...

[ Voor 10% gewijzigd door NiroNiro op 23-04-2024 16:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 26-06 11:22
Lange tijd meegelezen en jaloers geweest op de posts hier maar nu zelf ook een Model Y LR besteld. Demo-voertuig uit Arnhem met 8900 km op de teller (11-2023) met wit interieur en exterieur, 19", geen trekhaak voor €48.010. Zelf wel enhanced autopilot toegevoegd, FSD leek me iets te weinig te bieden voor €3700 extra

Vond het een goede deal voor die prijs en de verkoper had een rondje om de auto gelopen en zei dat die er netjes uit zag. Sure, niet nieuw, maar ik keek toch al naar tweedehands opties en wilde per sé een 2023 model met de comfort suspensie.

gisteren (22-04) besteld en vandaag betaald (23-04). Volgens de medewerker kan ik hem waarschijnlijk maandag al komen ophalen want deze week werd krap vanwege de betaalbevestiging die zij moeten krijgen. Very excited :D

[ Voor 5% gewijzigd door hollandje op 23-04-2024 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accpak
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-06 11:28
Hijo Del Jefe schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:51:
Het is bij ander inzien waarschijnlijk (hopelijk) een eerste indicatie van de LM, deze datum komt denk ik niet bij Tesla vandaan.
De levertijd die Athlon aangeeft klopt niet. Heb bij meerdere collega's gezien dat Athlon een vrij lange levertijd aangeeft terwijl ze hun Tesla binnen 2 week in ontvangst hebben genomen.

Bij mij staat er ook een levertijd van mid juli maar in de Tesla-app staat al een VIN & kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-06 19:49

Dezz

Dezz's Insomnia

^^Dat kan ik beamen. Mijn Model Y is door Athlon op 17 april besteld bij Tesla. Tot vandaag zag ik drie weken levertijd staan, maar sinds vanochtend is dat gewijzigd naar 28 april - 3 mei. Heb het VIN-nummer ook al binnengekregen, dus schiet nu wel op :)

Beam Me Up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
“De nieuwe model 3 performance” is nu te bestellen..
Zelfde prijs als de model Y performance a €56.990.

0-100 in 3.1 sec

[ Voor 39% gewijzigd door 038Robijno op 23-04-2024 18:39 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DollerD
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-04-2024
DollerD schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:15:
[...]

Hier ook hetzelfde. Afspraak verplaats van vrijdag naar woensdag pas. Helaas ga ik woensdag een week weg en is er via de app geen andere optie voor als ik terug ben. Dus heb ik Tesla gebeld. Zij zullen mij terug bellen om het in te kunnen plannen.
Precies 2 maanden na bestellen, vandaag eindelijk mijn M3 mogen ophalen. Mooi ding hoor. Heel blij mee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t4uTsJR79hclCH0cr38m4y7TykA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5lbnWq2ULKtjQmXZwCQ1vA0M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 26-06 14:32
LM heeft 16/04 voor de model 3 RWD ultra red, zwart interieur en 18" photon velgen de bestelling geplaatst. 17/04 door Tesla Tilburg gebeld dat de auto de boot op is gegaan in China. EDD geeft tussen 01/05 en 15/05 aan in de Tesla app met RN en VIN nr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swarm01
Wij ook vandaag onze M3 op mogen halen. Alles perfect geregeld en de auto zag en zit goed in elkaar. Erg leuk om dit proces van levering nu eens zelf mee te maken. Tot mijn verrassing was de accu 100%. Om thuis te komen toch een goede 100km moeten rijden en dat was een groot plezier. Komen uit een Outlander dus een wereld van verschil.

Wens jullie alleen net zo’n voorspoedige levering en de wachttijd was het meer dan waard!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eslat
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-06 21:54
038Robijno schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 18:37:
“De nieuwe model 3 performance” is nu te bestellen..
Zelfde prijs als de model Y performance a €56.990.

0-100 in 3.1 sec
Ik sluit ook aan bij dit topic na 4.5 jaar. Zojuist de M3 performance besteld *O* *O*

Tesla Model 3 performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherr
Hier een leverdatum gepland in de Tesla app. 2 mei, nergens nog een kenteken te bekennen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylannx3
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-11-2024
Ook hier een tijdje meegekeken! Maar ik mag nu ook in alle ongeduldigheid gaan afwachten.

Model Y RWD QuickSilver
22-4-2024: LM (Arval) heeft order geplaatst bij Tesla
24-4:2024: ik zie nog niks in de Tesla app of een mail van Tesla oid.

Enig idee hoe lang het duurt voordat er iets zichtbaar wordt in de app? Moet ik zelf nog iets handmatig doen om het zichtbaar te krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door Dylannx3 op 24-04-2024 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18:59
Dylannx3 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:47:
Ook hier een tijdje meegekeken! Maar ik mag nu ook in alle ongeduldigheid gaan afwachten.

Model Y RWD QuickSilver

Enig idee hoe lang het duurt voordat er iets zichtbaar wordt in de app? Moet ik zelf nog iets handmatig doen om het zichtbaar te krijgen?
Vrij snel, als er geen restrictie op zit. Mogelijk dat jouw persoonlijke emailadres niet gekoppeld is aan de bestelling waardoor je niets ziet zodra je de app opent. Zou je even bij de LM kunnen navragen, zij kunnen dat aanpassen.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronhui
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 17:03

Model Y RWD QuickSilver

Ik heb hem vorige week woensdag (17-4) besteld bij de LM, die hadden de order vrijdag bij Tesla geplaatst en gisteren kreeg ik de mail van Tesla.

Levertijd (Model Y RWD, White) is 2 tot 3 weken volgens Tesla.

Edit: Ben zojuist gebeld door Tesla de opleverdatum wordt de eerste week van mei.

[ Voor 5% gewijzigd door Ronhui op 24-04-2024 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online

Bij mij ging dat vrij rap, dezelfde dag van de bestelling. er zat ook een restrictie op.

Nu mijn vraag, als de restrictie eraf is gehaald, hoe lang duurt het voordat je de update ziet in de app?

EDIT: Net in de app gezien dat levering nu op eind april begin mei is gezet. Een VIN is ook al gekoppeld.

[ Voor 10% gewijzigd door NiroNiro op 24-04-2024 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylannx3
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-11-2024
Davidas schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:51:
[...]

Vrij snel, als er geen restrictie op zit. Mogelijk dat jouw persoonlijke emailadres niet gekoppeld is aan de bestelling waardoor je niets ziet zodra je de app opent. Zou je even bij de LM kunnen navragen, zij kunnen dat aanpassen.
Ga ik meteen even doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Ik weet niet of het bij elk leasemaatschappij zo werkt, maar je zou een email van Tesla moeten ontvangen voor het inloggen in de app. Deze krijg je dus op de mailadres welke ze je hebben aangemeld vanuit de leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
Eslat schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 22:47:
[...]

Ik sluit ook aan bij dit topic na 4.5 jaar. Zojuist de M3 performance besteld *O* *O*
Gaaf man.. als ik het geduld had gehad, had ik nu ook de M3P besteld.
Mijn MYP komt uit september 2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimFelten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:16
Vandaag eindelijk mijn tesla op mogen halen. Na inspectie en beetje pielen was ik na zo'n 30 minuten weer weg. Ruitenwissers zijn inderdaad traag, eerste laadsessie via supercharger ging enorm traag 1 uur van 40% tot 80%. Accu was deels voorverwarmd (6 kilometer). Hopelijk niet de trend ;).

Verder heerlijk stil. Verder heb ik hem wel op "chill" rijmodus gezet. Ik ervaar de normale stand als wat schokkerig/gevoelig.

Al met al was de levering, inspectie, uitleg en hulp bij het goed zetten van de rechter buitenspiegel (bij starten ging links netjes open, de rechter klapte helemaal naar voren, simpel zetje was voldoende)dik in orde..

Wat details:
Model 3 LR, zwart, zwart interieur, 19 inch wieltjes en trekhaak.
Besteld op 12 februari. Geen restrictie.
levering 18-4 maar uitgesteld tot 24-4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18:59
TimFelten schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:29:
Vandaag eindelijk mijn tesla op mogen halen. Na inspectie en beetje pielen was ik na zo'n 30 minuten weer weg. Ruitenwissers zijn inderdaad traag, eerste laadsessie via supercharger ging enorm traag 1 uur van 40% tot 80%. Accu was deels voorverwarmd (6 kilometer). Hopelijk niet de trend ;).

Verder heerlijk stil. Verder heb ik hem wel op "chill" rijmodus gezet. Ik ervaar de normale stand als wat schokkerig/gevoelig.

Al met al was de levering, inspectie, uitleg en hulp bij het goed zetten van de rechter buitenspiegel (bij starten ging links netjes open, de rechter klapte helemaal naar voren, simpel zetje was voldoende)dik in orde..

Wat details:
Stond je toevallig rond de middag bij een parkeerplaats naast de A58? :P

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFelten
Davidas schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:39:
[...]

Stond je toevallig rond de middag bij een parkeerplaats naast de A58? :P
haha nope, ik ging naar het noorden via de a27 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eslat
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-06 21:54
038Robijno schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:25:
[...]

Gaaf man.. als ik het geduld had gehad, had ik nu ook de M3P besteld.
Mijn MYP komt uit september 2023.
Ook een mooie bak. Hoop dat ik niet straks hetzelfde gevoel heb als de juniper update komt..

Tesla Model 3 performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Eslat schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:35:
[...]

Ook een mooie bak. Hoop dat ik niet straks hetzelfde gevoel heb als de juniper update komt..
Zal ook wel een andere prijs weer zijn denk ik. Denk 43k nu en straks misschien wel 50. Keuzes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
TimFelten schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:29:

Wat details:
Misschien goed om snel nog een keer langs een SuC te gaan om te kijken of hij dan wel normaal laad, want 40-80% hoort zeker geen uur te duren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFelten
Smobbo schreef op woensdag 24 april 2024 @ 20:26:
[...]

Misschien goed om snel nog een keer langs een SuC te gaan om te kijken of hij dan wel normaal laad, want 40-80% hoort zeker geen uur te duren!
Ja, goed idee. Kan natuurlijk aan van alles liggen maar morgen eens proberen op een andere locatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 26-06 11:22
hollandje schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 16:13:
Lange tijd meegelezen en jaloers geweest op de posts hier maar nu zelf ook een Model Y LR besteld. Demo-voertuig uit Arnhem met 8900 km op de teller (11-2023) met wit interieur en exterieur, 19", geen trekhaak voor €48.010. Zelf wel enhanced autopilot toegevoegd, FSD leek me iets te weinig te bieden voor €3700 extra

Vond het een goede deal voor die prijs en de verkoper had een rondje om de auto gelopen en zei dat die er netjes uit zag. Sure, niet nieuw, maar ik keek toch al naar tweedehands opties en wilde per sé een 2023 model met de comfort suspensie.

gisteren (22-04) besteld en vandaag betaald (23-04). Volgens de medewerker kan ik hem waarschijnlijk maandag al komen ophalen want deze week werd krap vanwege de betaalbevestiging die zij moeten krijgen. Very excited :D
Heb de auto vandaag al opgehaald dus het heeft in totaal 36 uur geduurd vanaf het plaatsen van de bestelling via de tesla website totdat ik de sleutels (oké keycards) in mijn handen had. Auto was in orde, geen krassen, geen deuken. Bestuurders deurhendel viel niet helemaal goed terug na het openen dus deze kan ik gratis laten vervangen. Gelijk 400 kilometer mee gereden en de SuC ging echt rap. Binnen nog geen 30 minuutjes van 7% naar 83%.

Helemaal tevree mee. Vooral ook nadat ik hier las dat blijkbaar de prijs van de model Y met €2000,- omhoog gaat vanaf morgen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooieMario
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20-02 17:28
Smobbo schreef op woensdag 24 april 2024 @ 20:26:
[...]

Wel als je koud van Tilburg naar SUC Oosterhout rijdt (vermoed ik) en daar met 40% lading gaat laden. 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimFelten
MooieMario schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:16:
[...]

Wel als je koud van Tilburg naar SUC Oosterhout rijdt (vermoed ik) en daar met 40% lading gaat laden. 😅
Ik was eerst naar huis (amersfoort) gereden en pas daarna richting SUC. Maar inderdaad vrij koude accu. 6km/10 minuten voorverwarmen is blijlbaar onvoldoende 😀 . Vanmiddag nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
NiroNiro schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:57:
Ik mag me ook aanmelden in dit topic.

Besteld: Model Y, RWD, Wit, 20", trekhaak achteraf.

22 april bestelling geplaatst door LM ivm aangekondigde prijsstijging
22 april mail van Tesla ontvangen over inloggen en account aanmaken
23 april gebeld door Tesla met de vraag of ik weet dat er een restrictie op zit (dat wist ik wel)
23 april mijn huidige leaseauto met een collega kunnen ruilen. LM gaat restrictie eraf halen en zsm laten leveren.

Hoe lang duurt het trouwens nadat de restrictie eraf is gehaald, dat je dat in de app te zien krijgt?

Wordt vervolgd...
Ik quote mezelf even:
24 april restrictie eraf
25 april sms van Tesla voor ophalen🥳🥳
25 april kenteken zichtbaar in app
25 april met store gebeld om de afspraak te verzetten
Kan em helaas pas over 2 weken ophalen dus dat worden laaaaaange weken 🥺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Model Y LR Midnight Cherry Red. Wit interieur.
24/4: Online besteld bij Tesla, levering 2-3 weken.
25/4: Belletje van Tesla voor bevestiging configuratie, auto gekoppeld aan reservering en is onderweg naar Utrecht. Schatting levering 6 mei en zal nog SMS ontvangen om afspraak in te plannen. VIN zichtbaar in app, nog geen kenteken.
25/4: SMS ontvangen voor afspraak maken, vroegste datum die ik kon kiezen is 7 mei.
26/4: Kenteken zichtbaar in app

[ Voor 4% gewijzigd door HENNESSY op 26-04-2024 13:49 . Reden: kenteken update ]

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Met 4k verschil "maar" denk ik dat de LR relatief nu aantrekkelijker zijn gezien het behoorlijk langere bereik van een derde meer. Verschil met de oude prijs vond ik logischer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Har.Cor
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01:34
Model Y RWD wit trekhaak
24.04 besteld, privé
24.04 RN & VIN (pos 7 = F)
25.04 SMS eerste leverdatum 7 mei; verplaatsing naar 10 mei gevraagd
Update
26.04 gebeld voor nieuwe leverafspraak, na herinnering sms (beetje aggressief opgesteld): 13 mei
26.04 kenteken in app, variant = Y6LR (CATL dus, prima hoor)

[ Voor 35% gewijzigd door Har.Cor op 26-04-2024 18:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kamphuisgerald
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:46
Kamphuisgerald schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:42:
[...]

Kreeg zojuist een SMS om een afspraak in te plannen. Direct gedaan en dat is de 19e in Utrecht. In de app zie ik nog geen kenteken staan, wel de aangevraagde leveringsdatum en tijd.
De auto (3h, standard) gisteren opgehaald in Utrecht, voor het eerst een nieuwe auto dus gebruik gemaakt van: https://teslaprep.glideapp.io/ om de check in en rondom de auto te doen.

De auto stond netjes klaar, aan de lader, dus kon wegrijden met een volle 'tank' ;). Na een half uur klaar met de check. Toen ik aangaf dat ik klaar was waren er IT-gerelateerde problemen waardoor de auto nog niet vrijgegeven kon worden in de app.
Kon de auto wel gewoon meenemen en na een half uur netjes een notificatie van de app dat hij gekoppeld was.

De eerste ervaringen zijn zeer positief, enorm fijne auto! Het knipperlicht is wel wennen, heb ook het gevoel dat de rechter knipperlicht een stuk lastiger in te drukken is het knipperlicht naar links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Thanks voor die link, ga ik zeker gebruik van maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har.Cor
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01:34
Har.Cor schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 08:44:
Model Y RWD wit trekhaak
24.04 besteld, privé
24.04 RN & VIN (pos 7 = F)
25.04 SMS eerste leverdatum 7 mei; verplaatsing naar 10 mei gevraagd
Update
26.04 gebeld voor nieuwe leverafspraak, na herinnering sms (beetje aggressief opgesteld): 13 mei
26.04 kenteken in app, variant = Y6LR (CATL dus, prima hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

05/04 bestelling bij LM
19/04 Kenteken in de app
22/04 Gebeld met Tesla om na te vragen of 24 april ging lukken, de medewerker gaf aan dat de auto 26 April op transport zou gaan uit Berlijn, dus ik moest de SMS afwachten
23/04 SMS levering staat gepland voor a.s. maandag

Weet iemand toevallig of de witte plaat voor de aanhanger er std. Bij zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Dani86 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 19:54:

05/04 bestelling bij LM
19/04 Kenteken in de app
22/04 Gebeld met Tesla om na te vragen of 24 april ging lukken, de medewerker gaf aan dat de auto 26 April op transport zou gaan uit Berlijn, dus ik moest de SMS afwachten
23/04 SMS levering staat gepland voor a.s. maandag

Weet iemand toevallig of de witte plaat voor de aanhanger er std. Bij zit?
Zit er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ga ik die ff bestellen, moet binnenkort iets sleuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Dani86 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 20:33:
[...]

Ga ik die ff bestellen, moet binnenkort iets sleuren :)
Was bij mij ook het geval. Ik heb de witte plaat al thuis liggen, nu komende week de auto nog en dan volgend weekend op vakantie met auto en vouwwagen 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Smobbo schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 20:36:
[...]

Was bij mij ook het geval. Ik heb de witte plaat al thuis liggen, nu komende week de auto nog en dan volgend weekend op vakantie met auto en vouwwagen 🤞
Ga jeje bevindingen nog ergens posten? Ben benieuwd want heb ook een vouwwagen

Pagina: 1 ... 23 ... 63 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.