• Sonyvdb
  • Registratie: Juli 2026
  • Nu online
Hallo, ik had een vraagje. Ik heb net mijn VIN ontvangen en ook een eindfactuur ontvangen. Ik heb mijn eigen deel van het bedrag al overgemaakt naar het rekeningnummer van Tesla. Het resterende bedrag wordt via de bank geregeld. Had ik mijn eigen deel al moeten overmaken, of had ik hiermee moeten wachten?

• philo
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 21:16
Sonyvdb schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 19:42:
Hallo, ik had een vraagje. Ik heb net mijn VIN ontvangen en ook een eindfactuur ontvangen. Ik heb mijn eigen deel van het bedrag al overgemaakt naar het rekeningnummer van Tesla. Het resterende bedrag wordt via de bank geregeld. Had ik mijn eigen deel al moeten overmaken, of had ik hiermee moeten wachten?
Tesla adviseert zelf pas om te betalen als je de instructies krijgt in de app zelf, daar krijg je alle details zoals het eind bedrag en het e-mail adres waar je bewijs van betaling naartoe moet sturen.

Ik vermoed dat als de stap beschikbaar is je even moet kijken of het bedrag klopt wat je hebt overgemaakt en dan bewijs van betaling sturen.

• Apen staart
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:20
h.tuenter schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 17:41:
Ervaringen/bewijs gezocht: Tesla wijziging inruilbonus €5.000 → €3.000 rond 7 juli

Ik ben benieuwd of anderen die begin juli een Model 3 hebben besteld of overwogen hier ook mee te maken hebben gehad.

Begin juli had ik rechtstreeks schriftelijk contact met een Tesla Sales Advisor over de aanschaf van een Model 3 Premium Long Range RWD.

Op 2 juli bevestigde Tesla mij schriftelijk:
  • geschatte inruilwaarde VW Polo: €3.110;
  • daar bovenop voor deze Model 3 een inruilbonus van €5.000.
Op 7 juli mailde ik Tesla opnieuw en vroeg ik expliciet of de €5.000 inruilbonus ook zou gelden als ik mijn VW Polo zelf zou verkopen en een andere auto zou inruilen. Tesla antwoordde diezelfde dag dat ik voor de bonus inderdaad een auto moest inruilen. Er werd daarbij niet vermeld dat de bonus voor de besproken Model 3 was gewijzigd.

Op 10 juli heb ik de Model 3 besteld.

Later bleek dat Tesla de inruilbonus per 7 juli van €5.000 naar €3.000 had gewijzigd. Volgens Tesla had ik deze wijziging op de website kunnen zien. Dat vind ik nogal opmerkelijk, omdat ik juist op 7 juli rechtstreeks met Tesla correspondeerde over die €5.000 bonus.

Daarnaast is de aanvankelijk geschatte inruilwaarde van €3.110 uiteindelijk verlaagd naar €1.890.

Ten opzichte van de bedragen waarop ik mijn aankoopbeslissing mede had gebaseerd, gaat het daarmee om een verschil van €3.220.

Ik heb Tesla inmiddels formeel hierover aangeschreven en geef Tesla uiteraard de gelegenheid daarop te reageren. Ik wil hier daarom niet vooruitlopen op de verdere afhandeling van mijn individuele zaak.

Waar ik vooral naar op zoek ben:

Zijn er mensen die rond 1 t/m 10 juli 2026 een Model 3 hebben besteld of overwogen en nog screenshots, e-mails of andere informatie hebben over de €5.000-inruilbonus?

Ik ben met name geïnteresseerd in informatie waarop de looptijd/einddatum van de €5.000-actie zichtbaar is.

Ook ben ik benieuwd of anderen een aanvankelijke inruilindicatie kregen die na bestelling substantieel naar beneden is bijgesteld.

Mocht blijken dat meerdere kopers in dezelfde periode hiermee te maken hebben gehad, dan lijkt het mij zinvol de ervaringen en beschikbare documentatie naast elkaar te leggen.
Een heel verhaal, maar klinkt voor mij als 'dikke pech'. Dat zeg ik lomp, maar je bent klaarblijkelijk een overeenkomst aangegaan met de 3000 Euro inruilbonus. Dat je via de mail andere informatie hebt gekregen is niet van toepassing op het moment dat je daarna een overeenkomst bent aangegaan. Je hebt niet opgelet kennelijk. Kijk ook maar eens in je besteloverzicht; dit document staat in je app.

En dat de inruilprijs lager uitvalt is iets wat regelmatig voorkomt. Bij je bestelling is het ook een schatting en staat erbij dat je later de echte inruilprijs krijgt op basis van de actuele km-stand en markt. Ik snap je gevoel wel, je moet ineens 3k extra ophoesten, maar je kan het niet alleen maar bij Tesla neerleggen in mijn ogen. Juridisch gezien in ieder geval niet steekhoudend.

• Apen staart
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:20
philo schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 21:16:
[...]

Tesla adviseert zelf pas om te betalen als je de instructies krijgt in de app zelf, daar krijg je alle details zoals het eind bedrag en het e-mail adres waar je bewijs van betaling naartoe moet sturen.

Ik vermoed dat als de stap beschikbaar is je even moet kijken of het bedrag klopt wat je hebt overgemaakt en dan bewijs van betaling sturen.
Vandaag ervaren dat je niet actief 'getriggerd' wordt dat deze betaal-stap actief is. Ik zag het toevallig doordat ik door de stappen heenliep. Ik kreeg de optie een dag na productie.

[ Voor 3% gewijzigd door Apen staart op 20-08-2026 21:20 ]

• Tim de Zeeuw
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 21:23
h.tuenter schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 17:41:
Ervaringen/bewijs gezocht: Tesla wijziging inruilbonus €5.000 → €3.000 rond 7 juli

Ik ben benieuwd of anderen die begin juli een Model 3 hebben besteld of overwogen hier ook mee te maken hebben gehad.

Begin juli had ik rechtstreeks schriftelijk contact met een Tesla Sales Advisor over de aanschaf van een Model 3 Premium Long Range RWD.

Op 2 juli bevestigde Tesla mij schriftelijk:
  • geschatte inruilwaarde VW Polo: €3.110;
  • daar bovenop voor deze Model 3 een inruilbonus van €5.000.
Op 7 juli mailde ik Tesla opnieuw en vroeg ik expliciet of de €5.000 inruilbonus ook zou gelden als ik mijn VW Polo zelf zou verkopen en een andere auto zou inruilen. Tesla antwoordde diezelfde dag dat ik voor de bonus inderdaad een auto moest inruilen. Er werd daarbij niet vermeld dat de bonus voor de besproken Model 3 was gewijzigd.

Op 10 juli heb ik de Model 3 besteld.

Later bleek dat Tesla de inruilbonus per 7 juli van €5.000 naar €3.000 had gewijzigd. Volgens Tesla had ik deze wijziging op de website kunnen zien. Dat vind ik nogal opmerkelijk, omdat ik juist op 7 juli rechtstreeks met Tesla correspondeerde over die €5.000 bonus.

Daarnaast is de aanvankelijk geschatte inruilwaarde van €3.110 uiteindelijk verlaagd naar €1.890.

Ten opzichte van de bedragen waarop ik mijn aankoopbeslissing mede had gebaseerd, gaat het daarmee om een verschil van €3.220.

Ik heb Tesla inmiddels formeel hierover aangeschreven en geef Tesla uiteraard de gelegenheid daarop te reageren. Ik wil hier daarom niet vooruitlopen op de verdere afhandeling van mijn individuele zaak.

Waar ik vooral naar op zoek ben:

Zijn er mensen die rond 1 t/m 10 juli 2026 een Model 3 hebben besteld of overwogen en nog screenshots, e-mails of andere informatie hebben over de €5.000-inruilbonus?

Ik ben met name geïnteresseerd in informatie waarop de looptijd/einddatum van de €5.000-actie zichtbaar is.

Ook ben ik benieuwd of anderen een aanvankelijke inruilindicatie kregen die na bestelling substantieel naar beneden is bijgesteld.

Mocht blijken dat meerdere kopers in dezelfde periode hiermee te maken hebben gehad, dan lijkt het mij zinvol de ervaringen en beschikbare documentatie naast elkaar te leggen.
Ja ik heb een beetje hetzelfde gehad. Besteld toen er 3k inruil bonus was. Kort daarna ineens actie dat het 5k werd. Toen gemaild en ik mocht gebruik maken van de 5k bonus. Super fijn, maar toevallig kwam de definitieve inruil waarde precies 2k lager uit als eerder geschat. Vond ik wel erg toevallig allemaal...
Pagina: 1 ... 136 137 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.