Ja bij mij stond ook de 20e op de eindfactuur. Is al wel ruim 2 weken geleden dat ik de eindfactuur kreeg. Ben benieuwd wanneer we wat gaan horen. Ook ophalen in Tilburg?Doggy schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:20:
[...]
Krijg net ook de eindfactuur binnen. Staat leverdatum 20 aug op, maar dat zal wel begin van leveringswindow zijn denk ik
Iemand met een Model Y en Shanghai VIN al een kenteken ontvangen? If so, staat in ovi.rdw.nl bij Uitvoering: MB3S5T3X?
Nee Utrecht. Ik heb met ze gebeld voor meer info en ze gaven aan de auto in de week van de 31e te verwachten. Een kwartier later kreeg ik de factuur dus dat zal wel geen toeval zijn.Tim de Zeeuw schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:28:
[...]
Ja bij mij stond ook de 20e op de eindfactuur. Is al wel ruim 2 weken geleden dat ik de eindfactuur kreeg. Ben benieuwd wanneer we wat gaan horen. Ook ophalen in Tilburg?
Ah oke, dan nog even geduld dus!Doggy schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:54:
[...]
Nee Utrecht. Ik heb met ze gebeld voor meer info en ze gaven aan de auto in de week van de 31e te verwachten. Een kwartier later kreeg ik de factuur dus dat zal wel geen toeval zijn.
zojuist een VIN gekregen! en levering aangepast naar 27-08 / 06-09valourus schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:27:
[...]
Ja, het is lang wachten... Hopelijk krijg jij hem ook snel, want met april is je geduld ook wel goed genoeg getest.
Ik heb hem zelfs besteld voordat ze autopilot hadden weggehaald, ik hoop dat ze die wel toevoegen op mijn auto aangezien het op mijn verkoopsovereenkomst staat
Tesla bestelling: https://tesla.we.gs/o/e07eefe5dbf0
Bij Tesla Den Haag werd mij verteld dat ze autopilot uit alle Tesla's gaan halen. Ze willen mensen toch zo veel mogelijk dwingen om maandelijks die 100 euro voor FSD te betalen... Geen idee of dat klopt.
Er wordt binnenkort nog één MY Premium RWD Stealth grey met autopilot basic geleverd.mstrytesla schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:22:
Bij Tesla Den Haag werd mij verteld dat ze autopilot uit alle Tesla's gaan halen. Ze willen mensen toch zo veel mogelijk dwingen om maandelijks die 100 euro voor FSD te betalen... Geen idee of dat klopt.
https://tesla.we.gs/o/3cbc5fb9249b
Medio april kon je Autopilot niet meer kiezen en was er alleen de keuze tussen traffic aware cruise control en FSD.
Dus degene die de autopilot variant heeft (en meer heeft betaald) kan dit alleen bevestigen.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 21:43
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik gebruik geen andere app behalve dat ik af en toe de JSON bekijk of daar al wel een VIN zichtbaar is. Neem aan dat zo'n BOT app daar ook de VIN uit haalt (aanname). Daar staat ook nog steeds geen VINWicked-Game schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 07:29:
[...]
Heb je zowel in de Tesla App als BOT geen VIN? Of alleen Tesla App. Ik heb namelijk ook een AWD in bestelling, in de BOT app staat een VIN, Tesla App staat er nog niks. En mijn levering staat op 4 - 14 sept
Gratis fsd voor een maand zit er niet meer bij, enkel premium connectivity een maand gratis. Ik heb mij direct aangemeld voor fsd, zodra de software erop staat kunnen we die gebruiken. De updates waren op onze telefoons.turkeyhakan schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 13:59:
[...]
Welke updates hebben ze gedaan bij de levering? Krijg je ook 2 maanden gratis FSD trial?
Ik kreeg net de melding dat ik mijn leveringsafspraak kan inplannen dus ik zal begin volgende week even laten weten of ze autopilot erbij hebben geleverd.forzabesiktas schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:44:
[...]
Er wordt binnenkort nog één MY Premium RWD Stealth grey met autopilot basic geleverd.
Medio april kon je Autopilot niet meer kiezen en was er alleen de keuze tussen traffic aware cruise control en FSD.
Dus degene die de autopilot variant heeft (en meer heeft betaald) kan dit alleen bevestigen.
Dat was een mooie golf aan VINs vandaag voor de my standard.
Mijn order van 18-06 heeft ook een vin toegewezen gekregen.
Levering 02-9 - 12-9😁
Mijn order van 18-06 heeft ook een vin toegewezen gekregen.
Levering 02-9 - 12-9😁
Ik heb net ook een VIN ontvangen in de BOT app voor mijn MY standard wit besteld op 20 april
Autopilot is geen fsd hè. Verre van zelfs.valourus schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:29:
[...]
Ik kreeg net de melding dat ik mijn leveringsafspraak kan inplannen dus ik zal begin volgende week even laten weten of ze autopilot erbij hebben geleverd.
Autopilot vindt mijn vrouw niet fijn, omdat ze dan om de zoveel seconde een bericht krijgt om het stuur vast te pakken. Dan kan je beter eacc hebben, dan weet je zeker dat je het stuur vast moet houden. Volgens mijn vrouw dan hè.
En de fsd op mijn y premium is echt totaal anders dan autopilot die op sommige modellen (voor medio april besteld) worden geleverd
Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, geleverd 10-12-2025. Voor vrouw model y rwd standard white besteld op 30-4-2026
Klopt, het kunnen inderdaad verwarrende termen zijn. Maar ik ben blij dat mijn auto deze feature nog wel krijgt want 100 euro per maand vind ik wel veel en ik gebruik autopilot enorm veel op de snelweg.gdv75 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:59:
[...]
Autopilot is geen fsd hè. Verre van zelfs.
Autopilot vindt mijn vrouw niet fijn, omdat ze dan om de zoveel seconde een bericht krijgt om het stuur vast te pakken. Dan kan je beter eacc hebben, dan weet je zeker dat je het stuur vast moet houden. Volgens mijn vrouw dan hè.
En de fsd op mijn y premium is echt totaal anders dan autopilot die op sommige modellen (voor medio april besteld) worden geleverd
Mijn vriendin vindt het inderdaad ook niet fijn rijden met autopilot, grappig hoe dat werkt
Hoezo meer heeft betaald? Hier ook nog Autopilot(11/04 besteld) maar niks meer betaald.forzabesiktas schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:44:
[...]
Er wordt binnenkort nog één MY Premium RWD Stealth grey met autopilot basic geleverd.
you got a point, ik verwarde autopilot basic met enhanced autopilot, die was uit mijn hoofd rond €3800Jeng 2.0 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 21:08:
[...]
Hoezo meer heeft betaald? Hier ook nog Autopilot(11/04 besteld) maar niks meer betaald.
18/8: 3 sept-13 sept en VIN assigned!frozenflame schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 09:41:
[...]
Hier nu exact hetzelfde window.MYP LR Wit
- 16/6: Sept-Oct
- 20/6: 17 Sept - 17 Nov
- 30/6: 3 Sept - 3 Nov
- 6/7: 20 Aug - 30 Sept
In afwachting van mijn eerste Tesla :p. Ik heb een zwarte Model 3 LR AWD met witte bekleding besteld.
Mijn gegevens:
Besteld: 10 juli
Levervenster: 4–30 september
VIN: nog niet toegewezen
Ben benieuwd of er meer mensen met een vergelijkbare configuratie/orderperiode zijn die al wel een VIN hebben gekregen.
Mijn gegevens:
Besteld: 10 juli
Levervenster: 4–30 september
VIN: nog niet toegewezen
Ben benieuwd of er meer mensen met een vergelijkbare configuratie/orderperiode zijn die al wel een VIN hebben gekregen.
Raar verhaal. Ik heb die van mij besteld op 6 april en daar staat, ook in de configuratie, ‘Autopilot’. De auto is eind mei ook geleverd met Autopilot, dat kunnen ze er vast niet zomaar uit slopen. Misschien dat ze bij mij FSD met een enorme korting gaan pushen maar Musk kennende zal dat niet 😅mstrytesla schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:22:
Ik vind Autopilot ondanks z’n quirks toch wel een fijne toevoeging. Ik gebruik het dagelijks en aangezien ik al een aantal jaar Tesla rij weet ik inmiddels waar je het vooral niet moet gebruiken. Ik ben het er mee eens dat de kwaliteit van de AP eigenlijk niet past bij een dergelijke auto en de prijs die je ervoor betaalt.
Dat is dan wel bijzonder, ik heb sinds 7 aug een VIN staan op mijn bestelling. En ook zichtbaar in BOT en in de JSON. Alleen nog niet in de Tesla app zelf.We Are Borg schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 19:15:
[...]
Ik gebruik geen andere app behalve dat ik af en toe de JSON bekijk of daar al wel een VIN zichtbaar is. Neem aan dat zo'n BOT app daar ook de VIN uit haalt (aanname). Daar staat ook nog steeds geen VIN
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Grote kans. Tesla vertegenwoordiger kwam bij ons op de zaak op locatie al FSD demos geven dus dat zegt genoeg.Nielsracing schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 22:56:
[...]
Raar verhaal. Ik heb die van mij besteld op 6 april en daar staat, ook in de configuratie, ‘Autopilot’. De auto is eind mei ook geleverd met Autopilot, dat kunnen ze er vast niet zomaar uit slopen. Misschien dat ze bij mij FSD met een enorme korting gaan pushen maar Musk kennende zal dat niet 😅
Ik vind Autopilot ondanks z’n quirks toch wel een fijne toevoeging. Ik gebruik het dagelijks en aangezien ik al een aantal jaar Tesla rij weet ik inmiddels waar je het vooral niet moet gebruiken. Ik ben het er mee eens dat de kwaliteit van de AP eigenlijk niet past bij een dergelijke auto en de prijs die je ervoor betaalt.
Dat ze het zakelijk nu eens wat makkelijker maken allemaal dat het aftrekbaar is direct icm zakelijke lease dan heb je al flink stuk te pakken. Die 100 euro netto is gewoon echt te veel
Sterker nog de auto pilot is geschrapt medio april en de auto was toen ineens 1000 euro duurder (ik dacht de laatste week van april)Jeng 2.0 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 21:08:
[...]
Hoezo meer heeft betaald? Hier ook nog Autopilot(11/04 besteld) maar niks meer betaald.
Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, geleverd 10-12-2025. Voor vrouw model y rwd standard white besteld op 30-4-2026
Ik wacht het wel af maar het is hetzelfde dat ze de stoelkoeling met een software update verwijderen en daar een maandelijks bedrag voor gaan vragen. Dat zie ik echt niet gebeuren hoor ;-)Dirkos87 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 23:12:
[...]
Grote kans. Tesla vertegenwoordiger kwam bij ons op de zaak op locatie al FSD demos geven dus dat zegt genoeg.
Dat ze het zakelijk nu eens wat makkelijker maken allemaal dat het aftrekbaar is direct icm zakelijke lease dan heb je al flink stuk te pakken. Die 100 euro netto is gewoon echt te veel
Eind 2020, toen ik 1 van de eerste model 3’d kreeg met LFP uit Shanghai, kon je stuur en bank verwarming kopen voor 300’euro. Begin 2021 was dat als extra op de auto’s.Nielsracing schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 23:15:
[...]
Ik wacht het wel af maar het is hetzelfde dat ze de stoelkoeling met een software update verwijderen en daar een maandelijks bedrag voor gaan vragen. Dat zie ik echt niet gebeuren hoor ;-)
Ook de voetverlichting in de cabine zat er wel (bij instappen knipperden het even aan en meteen weer uit). Ook dit kwam later als gewoon een feature.
Dus ze kunnen softwarematig zeker wel dingen aan en uitzetten
ik verwacht niet dat ze dingen uitzetten, die bij levering al aan stonden. Hoewel in het begin had je keuzes uit verschillende soorten gradaties regeneratie. Dit werd er bij latere updates wel uitgesloopt.
[ Voor 13% gewijzigd door gdv75 op 18-08-2026 23:23 ]
Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.