Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:08
hantheman schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 00:21:
Bestelling geplaatst: Stealth Gray M3 Verwachte levertijd: Februari 24 - Maart 09
Gefeliciteerd! Stealth Gray is een hele mooie kleur vind ik!

Ik zag deze ook nog: https://www.nu.nl/economi...a-leveringsproblemen.html

Hebben jullie enig idee hoe correct de levertermijnen zijn die op de website vermeld worden. Voor een M3 zeggen ze 2-5 weken en de MY 2-3 weken. Worden die ook wel eens aangepast? Als ik dit topic zo meelees krijg ik de indruk dat bij de meeste hun geduld toch wat langer op de proef gesteld wordt.

Ik heb 6 feb een MY RWD in het blauw besteld. De ochtend daarna ben ik meteen gebeld door Tesla dat alles in orde was maar ze nog geen auto in mijn configuratie klaar hadden staan en dus ook nog geen VIN konden koppelen. Ze gaven aan dat ze er nog steeds vanuit gingen de auto binnen 3 weken te kunnen leveren. Ik ga er zelf niet vanuit eigenlijk... Denk dat het wel later zal worden. In de app staat nog steeds 2-3 weken.

[ Voor 35% gewijzigd door Criminelis op 13-02-2024 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:06
Criminelis schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:33:
[...]

Gefeliciteerd! Stealth Gray is een hele mooie kleur vind ik!

Bedankt! Ik vindt blauw ook heel mooi, zie je niet zo vaak.

Ben ook benieuwd naar de levering, ik moet op 1 april mijn leaseauto inleveren en heb daarom iets buffer genomen om er zeker van te zijn dat ik niet zonder auto zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonPoedersuiker
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22-02-2024
Vandaag een sms gehad van een zeer lang en onbekend nummer. Daarin de mededeling dat mijn kenteken bekend is! Mooi, want ik ga de auto volgende week vrijdag ophalen.

05-12 besteld via LM -> M3 in Stealth Grey AWD - LR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Hier idem dito ook de 'laatste' SMS ontvangen met kenteken....

Volgende week woensdag af te halen ;-)

M3 Long Range Dual Motor / Deep Blue Metalic / 18" Photon / Black interior

04.10.2023 Besteld via LM
05.01.2024 Lease blockade opgeheven (lease mocht pas na 1 januari plaatsvinden)
01.02.2024 Plannings SMS ontvangen (meerdeere data & tijdstippen / Tilburg) / ingepland voor 21.02.2024
13.02.2024 finale SMS met kenteken & definitieve VIN
21.02.2024 af te halen om 1000uur in Tilburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopla
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08-03-2024
Mijn MY-RWD is besteld op 8 jan.
Toen stond er nog bij dat dit een voorraadmodel is, leverbaar binnen twee weken.
Ik kreeg toen onmiddelijk een VIN-nr en een verwachte levering in de week van 14 jan.
Elke maandag zie ik die verwachte levering een week opschuiven. Intussen al verschillende keren gebeld en iedere keer krijg ik een andere reden te horen: boerenprotesten, tekort aan vrachtwagens, etc. Laatste keer wisten ze me doodleuk te zeggen dat hij nog steeds op de parking in Berlijn staat en dat ze niet weten of het voor de komende weken/maand zal zijn.

Intussen hebben ze ook laten weten dat de inruilofferte voor mijn oude wagen niet langer geldig is en hebben ze mij een nieuw voorstel gedaan: ze hebben er één derde van de prijs vanaf gedaan.
Ik begrijp dat een deel van de zaken buiten hun macht ligt, maar als ze hun levertermijnen nu eens eerlijk en duidelijk zouden communiceren, zouden ze veel ontgoocheling kunnen vermijden. Omdat de levertermijn 1 à 2 weken was, moest ik in alle spoed e autolening en verzekering regelen, en nu krijg ik elke week telefoon van de bank en verzekering hoe het er mee staat.

Ik hou nu alleen maar het gevoel over dat ik serieus aan het lijntje word gehouden en moet zeggen dat mijn Tesla-ervaring tot nu toe een vrij negatieve is... Hopelijk zal de auto zelf uiteindelijk alles goed maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

jopla schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 17:18:
Toen stond er nog bij dat dit een voorraadmodel is, leverbaar binnen twee weken.
Ik kreeg toen onmiddelijk een VIN-nr en een verwachte levering in de week van 14 jan.
Elke maandag zie ik die verwachte levering een week opschuiven. Intussen al verschillende keren gebeld en iedere keer krijg ik een andere reden te horen: boerenprotesten, tekort aan vrachtwagens, etc. Laatste keer wisten ze me doodleuk te zeggen dat hij nog steeds op de parking in Berlijn staat en dat ze niet weten of het voor de komende weken/maand zal zijn.

Intussen hebben ze ook laten weten dat de inruilofferte voor mijn oude wagen niet langer geldig is en hebben ze mij een nieuw voorstel gedaan: ze hebben er één derde van de prijs vanaf gedaan.
Ik begrijp dat een deel van de zaken buiten hun macht ligt, maar als ze hun levertermijnen nu eens eerlijk en duidelijk zouden communiceren, zouden ze veel ontgoocheling kunnen vermijden. Omdat de levertermijn 1 à 2 weken was, moest ik in alle spoed e autolening en verzekering regelen, en nu krijg ik elke week telefoon van de bank en verzekering hoe het er mee staat.

Ik hou nu alleen maar het gevoel over dat ik serieus aan het lijntje word gehouden en moet zeggen dat mijn Tesla-ervaring tot nu toe een vrij negatieve is... Hopelijk zal de auto zelf uiteindelijk alles goed maken.
Vervelend verhaal en denk dat bij velen de ervaring een stuk beter was. Maar vergeleken met praktisch alle andere merken heeft Tesla absurd snelle levertijden. Als ik dan kijk naar een Kia waarbij de levertijd snel 9+ maanden is of, zoals laatst in dit topic gemeld, iemand die op zijn Audi dik 2 jaar heeft moeten wachten dan denk ik dat die paar weken extra wachten bovenop de 1-3 weken die er voor stonden als een verademing wordt gezien door (toekomstige) eigenaren van andere merken...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Gefeliciteerd allemaal met de nieuwe Highlands.

Zie ze steeds vaker rijden. Vind het echt een geslaagde facelift. Vooral in Ultra red echt prachtig.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
  • Laatst online: 24-04-2024
Omdat de levertermijn 1 à 2 weken was, moest ik in alle spoed e autolening en verzekering regelen, en nu krijg ik elke week telefoon van de bank en verzekering hoe het er mee staat.

Vervelend en ik ken nog zo iemand als u. Ikzelf heb mij niet lekker laten maken en de geschetste levertijd altijd gezien zoals deze ook vermeld staat op de website: als een ‘verwachtte’ levertijd. Verwachtingen kunnen wijziging, zo heeft een collega van mij 14 maanden langer dan verwacht op zijn Kia EV6 moeten wachten. En hij was niet de enige. Daar zullen menig mensen hun oude auto al hebben moeten wegdoen op basis van de kleine lettertjes getekend bij de dealer: ik ken er eentje. Maanden en maanden in de 500 van zijn vrouw moeten rijden omdat zijn inruil al door de dealer verkocht was. 😅 Een beetje analoog aan uw situatie waarbij u nou 1/3 minder voor uw auto aangeboden krijgt.

Een voorraadmodel betekent bij Tesla volgens mij sec genomen niets anders dan dat deze al geproduceerd is. Kan nog in China staan, kan op de boot staan, kan tussen de boeren in Zeebrugge staan of ergens in een hal in Nederland. Althans, zo had ik het zelf bedacht vorig jaar. In december waren er ‘echte’ voorraadmodellen die gewoon bij een SeC stonden. Als u zo’n auto is voorgespiegeld door Tesla, dan zou dat zeer kwalijk zijn.

Ik hoop zeker dat de auto het goedmaakt, maar ondanks dat een Tesla allemaal leuk en aardig is, is het ook maar gewoon een auto. Porsche, Audi, Tesla, Lucid, het zijn allemaal maar auto’s en het leven is gelukkig meer dan dat. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
MazeWing schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 17:28:
[...]

Vervelend verhaal en denk dat bij velen de ervaring een stuk beter was. Maar vergeleken met praktisch alle andere merken heeft Tesla absurd snelle levertijden. Als ik dan kijk naar een Kia waarbij de levertijd snel 9+ maanden is of, zoals laatst in dit topic gemeld, iemand die op zijn Audi dik 2 jaar heeft moeten wachten dan denk ik dat die paar weken extra wachten bovenop de 1-3 weken die er voor stonden als een verademing wordt gezien door (toekomstige) eigenaren van andere merken...
Ja, bij andere merken wacht je soms veel langer. Maar ik snap de OP wel: voorraad = voorraad, maar bij Tesla betekent dat wat anders. Daar kun je je echt wel op verkijken, zeer begrijpelijk allemaal.

Wellicht dat er straks in maart een ‘geluksvogel’ is die zijn bestelling vrijwel direct op kan halen. Al denk ik dat alles wat nu op ‘voorraad’ staat op de website (dus boot), tegen die tijd wel weer weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartieMan
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17-06 20:37
Gisteren heb ik een SMS ontvangen met het bericht dat ik een leverdatum kon inplannen. Uiteindelijk zonder problemen via de Tesla app in kunnen plannen op 11 maart (had de keuze uit 7, 8 of 11 maart). Echter wordt in de app geen VIN meer weergegeven terwijl deze al een tijdje toegewezen was. Maar als ik het zo lees is dit bij meer mensen het geval..

23-01 Besteld door de leasemaatschappij
25-01 Bestelling in Tesla app incl. VIN met leverdatum 24 feb - 9 mrt
12-02 SMS voor inplannen leverdatum, VIN verdwenen

Bestelde uitvoering: M3 RWD Deep Blue, standaard velgen en standaard zwart interieur, geen trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:08

Wat ontzettend vervelend zeg. Ik vind het eigenlijk schandalig, vooral als ze nu aangeven dat ze niet eens weten of het de komende weken of maanden zal zijn :X Als die gewoon op de parking in Berlijn staat moet er toch iets mogelijk zijn..? Op zijn minst een belletje naar Berlijn om daar eens te informeren wat er mis gaat. In je post klink je vrij redelijk. Heb je telefonisch de druk al wel wat meer opgevoerd? En heb je ook nog gekeken of je kan switchen naar een MY met een ander VIN? Ik hoop voor je dat er snel een MY deze kant op komt.

[ Voor 3% gewijzigd door Criminelis op 14-02-2024 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopla
Criminelis schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 08:44:
[...]

Wat ontzettend vervelend zeg. Ik vind het eigenlijk schandalig, vooral als ze nu aangeven dat ze niet eens weten of het de komende weken of maanden zal zijn :X Als die gewoon op de parking in Berlijn staat moet er toch iets mogelijk zijn..? Op zijn minst een belletje naar Berlijn om daar eens te informeren wat er mis gaat. In je post klink je vrij redelijk. Heb je telefonisch de druk al wel wat meer opgevoerd? En heb je ook nog gekeken of je kan switchen naar een MY met een ander VIN? Ik hoop voor je dat er snel een MY deze kant op komt.
Op zich gaat het mij niet om het feit dat ik de wagen zo rap mogelijk wil hebben. Ik besef dat ik veel geluk heb dat Tesla de prijs voor de MY-RWD tijdelijk sterk verlaagd heeft (en dat ik daarboven ook nog eens in aanmerking kom voor een overheidspremie). Of ik dan een maand meer of minder moet wachten, maakt voor mij niet zoveel uit.
Waar ik wel heel lastig van wordt, is de onduidelijke en misleidende communicatie van Tesla. Als ze nu eens duidelijk zeggen hoe het zit, dan zou dat veel beter zijn en makkelijker om alles (lening, verzekering, verkoop huidige wagen) te regelen.

Wat ik in mijn eerste post niet heb toegevoegd is dat ik de voorbije weken ook al 8 mails heb ontvangen van Tesla met telkens een aangepaste bestelbevestiging. In de bijlages zit dan elke keer een pdf met mijn bestelling en de prijs. Maar bijna altijd staat hierin dan een prijs die veel hoger is dan de prijs waaraan ik de wagen heb gekocht. Ik heb hier twee keer voor gebeld met Tesla en kreeg telkens de reactie dat ik mij geen zorgen moest maken en dat dat kwam 'omdat ze er mee bezig zijn'. Beetje vreemd allemaal en niet zo goed voor het vertrouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-06 22:05
jopla schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:12:
[...]

Op zich gaat het mij niet om het feit dat ik de wagen zo rap mogelijk wil hebben. Ik besef dat ik veel geluk heb dat Tesla de prijs voor de MY-RWD tijdelijk sterk verlaagd heeft (en dat ik daarboven ook nog eens in aanmerking kom voor een overheidspremie). Of ik dan een maand meer of minder moet wachten, maakt voor mij niet zoveel uit.
Waar ik wel heel lastig van wordt, is de onduidelijke en misleidende communicatie van Tesla. Als ze nu eens duidelijk zeggen hoe het zit, dan zou dat veel beter zijn en makkelijker om alles (lening, verzekering, verkoop huidige wagen) te regelen.

Wat ik in mijn eerste post niet heb toegevoegd is dat ik de voorbije weken ook al 8 mails heb ontvangen van Tesla met telkens een aangepaste bestelbevestiging. In de bijlages zit dan elke keer een pdf met mijn bestelling en de prijs. Maar bijna altijd staat hierin dan een prijs die veel hoger is dan de prijs waaraan ik de wagen heb gekocht. Ik heb hier twee keer voor gebeld met Tesla en kreeg telkens de reactie dat ik mij geen zorgen moest maken en dat dat kwam 'omdat ze er mee bezig zijn'. Beetje vreemd allemaal en niet zo goed voor het vertrouwen...
Verzekering kan je pas achteraan nadat je een kenteken hebt toch? Neem aan dat ze die niet al gegeven hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopla
Angriebirdie schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:17:
[...]

Verzekering kan je pas achteraan nadat je een kenteken hebt toch? Neem aan dat ze die niet al gegeven hadden?
klopt, maar aangezien ik van plan was de oude wagen te laten overnemen door Tesla (of wie dat voor hen ook doet) kan ik de huidige nummerplaat laten overplaatsen naar de nieuwe wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
jopla schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:19:
[...]

klopt, maar aangezien ik van plan was de oude wagen te laten overnemen door Tesla (of wie dat voor hen ook doet) kan ik de huidige nummerplaat laten overplaatsen naar de nieuwe wagen.
Off Topic: Is dat iets Belgisch, een kenteken overzetten naar een nieuwe wagen? In Nederland ben ik hier niet bekend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Giga schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:23:
Off Topic: Is dat iets Belgisch, een kenteken overzetten naar een nieuwe wagen? In Nederland ben ik hier niet bekend mee.
Ja, een nummerplaat hoort in BE niet bij een wagen, maar bij een persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:55
silencedead schreef op maandag 12 februari 2024 @ 08:44:
Gisteren de knoop doorgehakt en een witte M3 RWD met trekhaak besteld.
Stond als "beschikbaar voor levering" op de website, ik heb dus al gelijk een VIN ontvangen.
Levering staat gepland voor 13-20feb.

Ik heb ook een inruil voorstel aangevraagd, ik ben benieuwd waar ze mee komen.
Zijn er hier mensen met ervaringen wat betreft een inruil bij Tesla? Kan ik hem inleveren bij de afhaallocatie? Hoe verhoud hun voorstel zich tot de ANWB verkoopservice en de wijkopenautos.nl zich?
Zojuist een SMS gekregen en de levering ingepland voor de 23e.

Inruil voorstel van Tesla was bedroevend, wijkopenautos.nl gaf een fors hoger bedrag, Bod dus gelijk maar geaccepteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-06 21:27
silencedead schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:44:Zojuist een SMS gekregen en de levering ingepland voor de 23e.Inruil voorstel van Tesla was bedroevend, wijkopenautos.nl gaf een fors hoger bedrag, Bod dus gelijk maar geaccepteerd.
Bij ons was het zo, dat de definitieve prijs pas werd bepaald bij ‘wijkopenauto’s, op het moment dat we de auto daar achter zou laten. De aan de hand van de door u verstrekte gegevens op internet geboden prijs, kan dus worden bijgesteld als u daar op de locatie bent. ( wij kregen netjes de vooraf geboden prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caroden
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-08-2024
Wij hebben een Model Y RWD in bestelling staan (sinds 20 december 2023). We hebben bij de LM aangegeven dat we de auto niet vóór 15 maart willen ontvangen ivm lopend leasecontract van 1 van onze andere auto's.

In de app zie ik staan: verwachte levering 15 Maart - 31 Maart. Ik heb Tesla gebeld (eind januari al) om te vragen wanneer ik een leveringsdatum krijg en of de MY misschien 15 of 16 maart geleverd kan worden. Daar konden ze helaas geen antwoord op geven. Gezien de levertijd (2-3 weken) hoopte ik dat die 15 maart toch wel haalbaar zou moeten zijn.

Iemand ervaring met zoiets? Of moet ik er rekening mee houden dat ze de levertijd pas gaan rekenen vanaf 15 maart? Dat hoop ik niet.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:45
caroden schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:34:
Wij hebben een Model Y RWD in bestelling staan (sinds 20 december 2023). We hebben bij de LM aangegeven dat we de auto niet vóór 15 maart willen ontvangen ivm lopend leasecontract van 1 van onze andere auto's.

In de app zie ik staan: verwachte levering 15 Maart - 31 Maart. Ik heb Tesla gebeld (eind januari al) om te vragen wanneer ik een leveringsdatum krijg en of de MY misschien 15 of 16 maart geleverd kan worden. Daar konden ze helaas geen antwoord op geven. Gezien de levertijd (2-3 weken) hoopte ik dat die 15 maart toch wel haalbaar zou moeten zijn.

Iemand ervaring met zoiets? Of moet ik er rekening mee houden dat ze de levertijd pas gaan rekenen vanaf 15 maart? Dat hoop ik niet.... :'(
Dit is op de vorige pagina nog uitgelegd. Zoek anders even in dit topic O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caroden
Rogar schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:38:
[...]

Dit is op de vorige pagina nog uitgelegd. Zoek anders even in dit topic O-)
Haha, ohhwww... dat had ik gemist. Ik heb veel gelezen in dit topic maar die voorgaande pagina dus precies niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
caroden schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:34:

Lijkt me dat ze hem pas daadwerkelijk bestellen op de 15e, dat is immers niet vóór 15 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
caroden schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:51:
[...]

Haha, ohhwww... dat had ik gemist. Ik heb veel gelezen in dit topic maar die voorgaande pagina dus precies niet.
Ja, er is veel info hier of je leest er makkelijk overheen.

Maar Tesla bestelt dus pas op 15/3 als ik het goed onthouden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-06 13:11
Giga schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:01:
[...]

Lijkt me dat ze hem pas daadwerkelijk bestellen op de 15e, dat is immers niet vóór 15 maart.
Ik had/heb ook een lever restrictie van 1 maart welke vanaf bestelling is doorgegeven. Toch kreeg ik in januari al een VIN en heb ik inmiddels een leverafspraak staan voor 13 maart.
Dus ze lijken er wel enigszins rekening mee te houden en dus niet pas te gaan bestellen na de restrictie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
DvD77 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:15:
[...]

Ik had/heb ook een lever restrictie van 1 maart welke vanaf bestelling is doorgegeven. Toch kreeg ik in januari al een VIN en heb ik inmiddels een leverafspraak staan voor 13 maart.
Dus ze lijken er wel enigszins rekening mee te houden en dus niet pas te gaan bestellen na de restrictie.
MY? Ik zou er nu niet standaard vanuit gaan. De MY heeft twee weken een productiestop gehad en ze krijgen die backlog natuurlijk niet 123 weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ML1985
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 29-03-2024
Hier M3 LR solid black met zwart interieur
Door leasemaatschappij in bestelling gezet op 31/01
RN en Vin ontvangen op 02/02
Vin verdwenen op 09/02
Gecontacteerd voor afhaling gisteren, vin ook terug verschenen
Afhaaldatum = 05/03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-06 13:11
Giga schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:21:
[...]

MY? Ik zou er nu niet standaard vanuit gaan. De MY heeft twee weken een productiestop gehad en ze krijgen die backlog natuurlijk niet 123 weggewerkt.
M3 LR Ultra red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Ja, precies. Uw auto is al gemaakt en staat al op de G. Poseidon. Die MY moet nog gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caroden
Rogar schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:12:
[...]

Maar Tesla bestelt dus pas op 15/3 als ik het goed onthouden heb.
Ja, daar lijkt het inderdaad op. Ik heb met de LM contact gehad en ze hebben de restrictie van 15 maart nu laten vallen. Heb direct met Tesla gebeld en ze moeten die wijziging nog even verwerken en ik hoor waarschijnlijk morgen wat de nieuwe verwachte levertijd is.

Overigens is het contact met Tesla superfijn. Ze reageren snel en je wordt steeds keurig teruggebeld.

[ Voor 5% gewijzigd door caroden op 14-02-2024 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebesco030
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11-06 15:35
Ik zie nu dat er een verwachte datum in mijn app staat.

Tussen 1 April - 16 Mei

Ik denk dat de mensen die nog een MY verwachten (Net zoals ik) rekening moeten houden met dit soort data…

Kan het ook natuurlijk fout hebben maar ik hoor het graag als mensen nog een MY verwachten!

MY P Multicoat-White/Black [10-02 RN ] - [22-02 VIN] - [22-02 KT] [22-02 SMS] [13-03 Delivery]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M074
  • Laatst online: 15-02-2024
Deze vrijdag kan ik mijn Model Y RWD ophalen in Tilburg. Ik had afgelopen maandag de sms gekregen om de afspraak te maken. Vorige week stond in de app nog een levering verwacht tussen 9-2 en 24-2.

Heb nu ook mijn kenteken gekregen en zie dat er meerdere op kenteken zijn gezet vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caroden
Zebesco030 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:54:
Ik zie nu dat er een verwachte datum in mijn app staat.

Tussen 1 April - 16 Mei

Ik denk dat de mensen die nog een MY verwachten (Net zoals ik) rekening moeten houden met dit soort data…

Kan het ook natuurlijk fout hebben maar ik hoor het graag als mensen nog een MY verwachten!
Wanneer heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4xthegreat
  • Laatst online: 20-06-2024
België :

Op 07/02 : bestelling van Model Y RWD uit Inventory

Op 08/02 : VIN nummer zienbaar op factuur in Tesla account, tot nu toe niet zienbaar in app

Op 14/02 : betaling van voorschot krediet uitgevoerd en delivery center aangespast voor sneller levering op advies van Tesla employee

Nu hopevol om een verwachte leveringstermijn te zien in mijn account tegen eind deze week

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JQPT
  • Laatst online: 12-03-2024
Hier ook Tesla aangekocht in België op 7/02.

Model Y RWD

Meteen gecontacteerd geweest voor levering in Drogenbos.

Nog geen VIN nummer ontvangen.

Vertelden me vandaag via mail dat ze nog afwachten op een definitieve transportdatum voordat er een exacte leverdatum kan aangewezen worden. Maar de levering zou vermoedelijk begin maart zijn volgens hen.

[ Voor 44% gewijzigd door JQPT op 14-02-2024 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4xthegreat
Ik heb ook een termijn van ongeveer 4 weken gehoord dus het lijkt me het meest logisch.

We kunnen niet veel doen anders dan wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
caroden schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:50:
[...]

Ja, daar lijkt het inderdaad op. Ik heb met de LM contact gehad en ze hebben de restrictie van 15 maart nu laten vallen. Heb direct met Tesla gebeld en ze moeten die wijziging nog even verwerken en ik hoor waarschijnlijk morgen wat de nieuwe verwachte levertijd is.

Overigens is het contact met Tesla superfijn. Ze reageren snel en je wordt steeds keurig teruggebeld.
Nog fijner is het contact tussen de LM en Tesla. Mijn LM regelde alles: hoefde alleen een afhaalafspraak in te plannen in de app. Had ik me achteraf toch een onhandige datum uit gekozen, LM corrigeerde het met Tesla naar een andere datum. Mannetje van de LM stond die dag bij mijn voordeur met de auto en nam de vorige auto mee. 👋😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebesco030
9 Februari is hij besteld, 10 Februari zag mijn RN verschijnen in de app.

MY P Multicoat-White/Black [10-02 RN ] - [22-02 VIN] - [22-02 KT] [22-02 SMS] [13-03 Delivery]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopinChopin
  • Laatst online: 08-06 22:43
De woorden reservering en bestelling worden veel gebruikt. Staat voor Tesla een reservering gelijk aan een bestelling?

Ik heb een RN in de app, maar mag pas vanaf 06 maart mijn nieuwe leaseauto rijden. Is deze nu besteld omdat ik een RN heb, of gaat Tesla de reservering op 06 maart omzetten naar een bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
ChopinChopin schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 20:13:
De woorden reservering en bestelling worden veel gebruikt. Staat voor Tesla een reservering gelijk aan een bestelling?

Ik heb een RN in de app, maar mag pas vanaf 06 maart mijn nieuwe leaseauto rijden. Is deze nu besteld omdat ik een RN heb, of gaat Tesla de reservering op 06 maart omzetten naar een bestelling?
Zie vorige pagina… 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopinChopin
  • Laatst online: 08-06 22:43
Ik lees heel veel op de vorige pagina’s, veel in het verlengde van mijn vraag, maar geen duidelijk antwoord op mijn specifieke vraag. Zou je het bericht willen quoten dat ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caroden
Giga schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 17:45:
[...]

Nog fijner is het contact tussen de LM en Tesla. Mijn LM regelde alles: hoefde alleen een afhaalafspraak in te plannen in de app. Had ik me achteraf toch een onhandige datum uit gekozen, LM corrigeerde het met Tesla naar een andere datum. Mannetje van de LM stond die dag bij mijn voordeur met de auto en nam de vorige auto mee. 👋😊
Ja, dat is zeker waar. Maar ik ben te ongeduldig om dat door een ander te laten regelen 8)
Ik ben graag zelf haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Laatst online: 11:14
ChopinChopin schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 20:54:
[...]

Ik lees heel veel op de vorige pagina’s, veel in het verlengde van mijn vraag, maar geen duidelijk antwoord op mijn specifieke vraag. Zou je het bericht willen quoten dat ik over het hoofd zie?
RN betekent puur dat je bestelling is verwerkt door Tesla zelf. Zodra je een VIN krijgt is er ook daadwerkelijk een voertuig aan de bestelling gekoppeld en krijg je vaak ook een nieuwe levertermijn gebaseerd op waar je auto zich bevindt.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
ChopinChopin schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 20:54:
[...]

Het hangt ervan af of er een restrictie van de leasemaatschappij op zit.

Zit die erop, dan gaan ze vaak pas kijken voor een “match” vanaf die datum. Maar soms ook al eerder.

Meest duidelijk is om even te bellen met Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
caroden schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 21:05:
[...]

Ja, dat is zeker waar. Maar ik ben te ongeduldig om dat door een ander te laten regelen 8)
Ik ben graag zelf haha
Mijn LM had telkens binnen de minuut Tesla aan de lijn om zaken te regelen. “Je krijgt zo een bevestiging per SMS van de nieuwe afhaalafspraak”. Die kwam binnen terwijl de LM mij dat vertelde. De keer dat ik zelf Tesla belde zat ik gewoon in de wacht, niks voor mij. Voor als je echt ongeduldig bent zoals ik. ☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valentinoa88
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-06-2024
Model y rwd
Cherry red en zwarte velgen.

5 januari besteld. Mocht niet eerder dan 19 februari geleverd worden door leasemaatschappij.

Deze maandag erachteraan gebeld voor koppeling met vin nummer (ze mochten schijnbaar pas een week voor de levering een model koppelen aan een bestelling).
Ik zag dat er meerdere op voorraad waren, vandaar het telefoontje.
Gisteren sms bevestiging voor afspraak. Dinsdag om 09.30 ophalen in Tilburg!

• Hermpi
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 21-02-2024
Model 3 RWD
Solid black

Besteldatum: 08-02
VIN toegekend: 09-02
Verwachte levering: 18-02 <> 03-03

Hoop is gevestigd dat hij op G POSEIDON staat.
Wellicht een domme vraag maar in de app staat dat ik enkel dien te wachten tot het tijd is voor de volgende taken. Als ik via de webbrowser inlog kan ik ook de betaling afronden. Dit stel ik het liefst zo lang mogelijk uit i.v.m. de hoge rentestanden, iemand een idee of dit een definitieve leverdatum belemmerd/vertraagd? Ik lees namelijk dat andere met een M3 die waarschijnlijk op G POSEIDON staat al een afhaal afspraak hebben.

• Neovo
  • Registratie: Maart 2020
  • Niet online
Neovo schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:43:
[...]

Herkenbaar! MY RWD besteld door de leasemaatschappij op 30 januari. Vooralsnog geen VIN zichtbaar in de app en de levertijd schuift elke dag met één dag op (staat nu op 7 - 22 februari).
Ben benieuwd of het nog gaat lukken deze maand. :P
Zoals verwacht is de datum in de app gewijzigd naar 15 februari - 2 maart (en nog steeds geen VIN). Zou me niet verbazen als het nog iets verder opschuift naar half maart.

• jopla
update:
blijkbaar hebben ze de auto teruggevonden op de parking in Berlijn (dat is mijn interpretatie) en ik mag hem normaal gezien over twee weken afhalen!

• Rogar
Hermpi schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 08:14:
Model 3 RWD
Solid black

Wellicht een domme vraag maar in de app staat dat ik enkel dien te wachten tot het tijd is voor de volgende taken. Als ik via de webbrowser inlog kan ik ook de betaling afronden. Dit stel ik het liefst zo lang mogelijk uit i.v.m. de hoge rentestanden, iemand een idee of dit een definitieve leverdatum belemmerd/vertraagd? Ik lees namelijk dat andere met een M3 die waarschijnlijk op G POSEIDON staat al een afhaal afspraak hebben.
Ik zou gewoon bellen met Tesla, je hebt binnen een minuut iemand aan de lijn die je supergoed helpt.

• Davidas
Ook hier het verlossende woord:

Tesla Model 3 Long Range in Ultra Red

02.02.2024: Bestelling geplaatst door LM
04.02.2024: Tesla bestelling verwerkt
05.02.2024: RN nummer ontvangen (verwachte levertijd 2 tot 5 weken)
15.02.2024: VIN ontvangen (auto komt 14 Maart aan in Zeebrugge)

• jordgubbbe
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:14
Hermpi schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 08:14:
Model 3 RWD
Solid black

Zou ook nog op de BESS kunnen staan, die is zojuist in Zeebrugge aangekomen.

• Giga
Davidas schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:50:
Ook hier het verlossende woord:

Tesla Model 3 Long Range in Ultra Red

02.02.2024: Bestelling geplaatst door LM
04.02.2024: Tesla bestelling verwerkt
05.02.2024: RN nummer ontvangen (verwachte levertijd 2 tot 5 weken)
15.02.2024: VIN ontvangen (auto komt 14 Maart aan in Zeebrugge)
Hoe ziet u dat de auto op 14 maart aankomt in Zeebrugge?

• Davidas
Giga schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:22:
[...]

Hoe ziet u dat de auto op 14 maart aankomt in Zeebrugge?
Tesla gaf dit telefonisch door.

• Giga
Davidas schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:23:
[...]

Tesla gaf dit telefonisch door.
Bedankt. Interessant, want dan zou er dus nu al nog een schip onderweg zijn vanuit Shanghai naar Zeebrugge. De G. Poseidon heeft nog niet toegewezen M3Hs aan boord maar dat schip komt al dinsdagavond 20/2 aan.

• Davidas
Giga schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:33:
[...]

Bedankt. Interessant, want dan zou er dus nu al nog een schip onderweg zijn vanuit Shanghai naar Zeebrugge. De G. Poseidon heeft nog niet toegewezen M3Hs aan boord maar dat schip komt al dinsdagavond 20/2 aan.
Ik verwacht dat het dit schip is, die komt eerst in Barcelona aan en vaart dan waarschijnlijk door naar Zeebrugge.

https://www.marinetraffic...4/vessel:MORNING_COMPOSER

• Giga
Davidas schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:35:
[...]

Ik verwacht dat het dit schip is, die komt eerst in Barcelona aan en vaart dan waarschijnlijk door naar Zeebrugge.

https://www.marinetraffic...4/vessel:MORNING_COMPOSER
Zou kunnen, dacht dat ze van UK naar Zee Brugge voerden, niet vanuit Barcelona.

• veyron180
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-06 00:47
veyron180 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 21:55:
[...]

Dat is goed om te horen! Dan ga ik morgen maar eens Tesla bellen aangezien de minimale afleverdatum al over 3 dagen is, misschien heb ik ook net zo veel mazzel ;)
Ik heb dinsdag gebeld met Tesla en die zeiden dat de minimale leverdatum vanuit de LM (Alphabet) dus wel nog op 10 april staat (einde contract huidige lease), ondanks dat we (wagenparkbeheerder en ik) zelf bij de leasemaatschappij hebben aangegeven dat hij vanaf 15 feb geleverd mag worden.

Dus mijn wagenparkbeheerder is hier achteraan gegaan bij de LM en kwam met het teleurstellende nieuws dat deze datum niet aangepast gaat worden, omdat het veel geld kost als de auto eerder ingeleverd moet worden dan gepland bij Alphabet. Ondanks dat de lease nu al 2 maal met een half jaar verlengd is...

Dus zit nu aan te kijken naar een leverdatum van 30 april - 14 juni :/. Ik zal dit topic maar in de gaten blijven houden en zodra deze datum nadert Tesla maar weer eens een belletje geven om te kijken of er misschien toch iets eerder een VIN gekoppeld kan worden.

Voor nu blijven we maar even doorrijden in de polo dan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m4xthegreat
Update voor mijn Model Y RWD uit inventory (België)

Vandaag 15/02 : VIN nummer gekoppeld in app en verwachte levering tussen 15/02 en 25/02

Tesla aan telefoon gehad, ze sturen vandaag de inschrijvingsaanvraag dat ik naar mijn verzekering moet sturen en levering is dus gepland op 21/02 (wachtende tot de inschrijvingsbewijs)

Het gaat opeens snel !

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-11-2024
m4xthegreat schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:07:
Update voor mijn Model Y RWD uit inventory (België)

Vandaag 15/02 : VIN nummer gekoppeld in app en verwachte levering tussen 15/02 en 25/02

Tesla aan telefoon gehad, ze sturen vandaag de inschrijvingsaanvraag dat ik naar mijn verzekering moet sturen en levering is dus gepland op 21/02 (wachtende tot de inschrijvingsbewijs)

Het gaat opeens snel !
Hier ook Belgie en nog altijd wachtende en volgens Tesla duurt het ontvangen van de nummerplaat 7 dagen !
Snap niet dat het bij u dan zo snel gaat. platen werden op 13/02 besteld en dus 14/02 geleverd...

• m4xthegreat
Ik heb nummerplaten al dus moet alleen inschrijvingsbewijs krijgen.

Maar ik zet mijn hoop niet te hoog want het moet nog allemaal door de verzekering gebeuren.

• Davidas
Giga schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:59:
[...]

Zou kunnen, dacht dat ze van UK naar Zee Brugge voerden, niet vanuit Barcelona.
Zowel Southampton als Barcelona.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hermpi
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 21-02-2024
Rogar schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:27:
[...]

Ik zou gewoon bellen met Tesla, je hebt binnen een minuut iemand aan de lijn die je supergoed helpt.
Done en ze kwamen met het volgende antwoord:
De volledige betaling dient in ieder geval voor levering gedaan te zijn, maar het heeft geen invloed op de leverdatum als je het nu al zou doen.

Ik verwacht dat de levering eind deze maand plaats moet kunnen vinden. Zodra de auto steeds dichterbij de levering locatie in Tilburg komt zal je een uitnodiging ontvangen om de levering in te plannen.

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-06 10:08
Ik kan de mijne RWD Solid Black maandag ophalen. Echter wel in Tilburg pff. Eind weg voor mij en wil met openbaar vervoer gaan. Heeft iemand ervaring met openbaar vervoer naar Tesla Tilburg? Is het te doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-11-2024
KloyenZ schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:13:
[...]

Hier ook Belgie en nog altijd wachtende en volgens Tesla duurt het ontvangen van de nummerplaat 7 dagen !
Snap niet dat het bij u dan zo snel gaat. platen werden op 13/02 besteld en dus 14/02 geleverd...
En net bericht, morgen mag de auto opgehaald worden. eerder dan verwacht :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akaQ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 12:50
Datum 8 dagen naar voren geschoven, was 24 feb tot 9 maart, nu 23-2 tot 1 maart. Nog geen afspraak of kenteken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kx336AWqhs12giIiQ5yDq1ychY8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IIVslm6i3stMTPGXXPoL8PdL.jpg?f=fotoalbum_large

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:29

johanm3

Het kan altijd slechter

Hmmm. Ik heb een inruilbod geaccepteerd bij Tesla. Deze is ook in mindering gebracht op de totaalsom.
Op 29 februari verloopt deze. Ik heb gebeld wat we daar aan kunnen doen. Ik heb toegezegd gekregen ( op 01-02 ) dat ik de auto ook eerder kan afgeven op de vestiging.
Helaas geven ze nu ( 14-02 ) aan dat dit niet mogelijk is. Ook het verlengen van het inruilbod is niet mogelijk. Oplossing: maar even afwachten wat het bod is na 29 februari en deze dan opnieuw accepteren.

Ik vind dit wel wat minder aan Tesla. Vooralsnog heel tevreden, maar deze communicatie na aankoop/bestelling van de auto geeft een kleine smet op het proces.

Eerst was het allemaal mogelijk en nu ineens allemaal niet meer. Ik las hier dat iemand bij een 2e voorstel voor inruil 1/3 minder heeft gekregen voor de auto. Nu weet ik niet wat die inruilprijs was en hoeveel dat in euros is. Maar dit maakt mij er niet geruster op.

Wellicht maar m'n auto elders verkopen ipv inruilen bij Tesla. Al had dat juist wel mijn voorkeur. Minder gedoe....Gewoon naar Tilburg rijden en de auto's omwisselen.

M3 RWD stealth grey zwart interieur.
Aankoop 01-02-2024
VIN 02-02-2024
ETA 23-02-2024 / 8-03-2024
SMS ontvangen voor maken afspraak op 12-02-2024 ( link werkte niet )
12-02-2024 Afspraak gemaakt voor 18-03-2024 om in Tilburg op te halen ( na gebeld te hebben )

Gadgets fan

• Zebesco030
Omdat ik toch mijn twijfels had over mijn leveringsdatum, toch maar even naar Tesla gebeld. Zij hebben mij verteld dat er toch helaas een restrictie op zat vanaf Alphabet…

Ik hoop dat dit nu recht wordt getrokken.

Tbc…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Sebazzz schreef op maandag 12 februari 2024 @ 12:59:
Vandaag na vertraging 1->2->7->12 feb mijn Tesla Model 3 RWD Blauw opgehaald (zakelijke lease). Functioneel zag ie er pico bello uit, lak leek ook in orde. Netjes 100% geladen, dus ik kon in één keer naar huis :)
Heb je misschien wat plaatjes? Mijne wordt ook blauw, maar moet er nog even op wachten en ben benieuwd hoe die eruit zit in het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geffe
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-11-2024
niet zo leuk dit, afspraak van 23-02 moeten verzetten naar 01-03.
alle afspraken weer omgooien en nog een week wachten, ik ga er van uit dat het nu de 1ste wel gaat lukken.. maar dit nieuws is natuurlijk al een voorbode dat het allemaal langer gaat duren.

edit: er wordt uitgezocht of het iets eerder kan. hou jullie op de hoogte :)

Edit 2: kunnen verzetten naar 28-02 eind vd dag! Schijnt dat hij pas net is gelost.

Ging om een M3 LR voor degene die het wou weten

[ Voor 30% gewijzigd door Geffe op 17-02-2024 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbodinni
  • Registratie: November 2018
Geffe schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 15:01:
alle afspraken weer omgooien en nog een week wachten, ik ga er van uit dat het nu de 1ste wel gaat lukken.. maar dit nieuws is natuurlijk al een voorbode dat het allemaal langer gaat duren.

Waar moest jij de auto halen? Ik heb een afspraak staan voor de 26st. Maar nog geen kenteken bekend. Dus ben bang dat die ook verzet gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga

Vervelend. Welk model? Is de auto al wel gelost? Ik had bijna een week uitstel, kon de LM hun afhaalmannetje ook omplannen. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caroden
caroden schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:50:
[...]

Net bericht van Tesla gehad. De restrictie is door het systeem verwerkt dus het is nu wachten totdat er een Y gekoppeld wordt aan mijn reserveringsnummer. Ze konden niet zeggen hoe lang zoiets normaal gesproken duurt. Dus we wachten nog maar even lekker af :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:40
caroden schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 17:04:
[...]

Net bericht van Tesla gehad. De restrictie is door het systeem verwerkt dus het is nu wachten totdat er een Y gekoppeld wordt aan mijn reserveringsnummer. Ze konden niet zeggen hoe lang zoiets normaal gesproken duurt. Dus we wachten nog maar even lekker af :|
Dat klinkt in ieder geval hoopvol! :D Ik leg net de LM neer omdat hun 'bestelproces', dus voor dat de bestelling überhaupt gedaan is, al dagen onveranderd was. Melden ze dat ze nog 'iets' nodig hebben van de werkgever. Ik ben hier al ruim 2 weken achteraan aan het vangen, om moedeloos van te worden |:(

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caroden
Jochemp schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 17:06:
[...]

Dat klinkt in ieder geval hoopvol! :D Ik leg net de LM neer omdat hun 'bestelproces', dus voor dat de bestelling überhaupt gedaan is, al dagen onveranderd was. Melden ze dat ze nog 'iets' nodig hebben van de werkgever. Ik ben hier al ruim 2 weken achteraan aan het vangen, om moedeloos van te worden |:(
Dat soort dingen zijn altijd enorm balen! Hopelijk is het snel opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giga
Jochemp schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 17:06:
[...]

Een waardeloze LM, zo heeft een collega er ooit ook eentje gehad. Gehuld in mysterie, onbenaderbaar. Let maar op, bij terugname van de auto zijn ze straks wel stipt en pietje-precies. ‘Meneer een krasje daar en piepklein deukje hier.’ Dat wordt dan betalen 💶💶💶

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• akaQ
1-2 besteld door LM, net in de app afspraak kunnen maken. 6-3 ophalen in Utrecht. Al met al vlot proces.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4J_i7nutc2BgybsQ9nitCQjiZiY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UwtzeffZOwN8UHi6yiJ1WUxs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:10
MY LR
7-2 LM besteld,
16-2 / 2-3 aflever moment,
nog geen VIN / kenteken

Toevallig vandaag iemand aan de tel gehad, maar duurde langer ivm fabriek sluiting Berlijn werd me verteld.

Geen haast per se overigens, maar uiteraard wil ik zsm het nieuwe speelgoed 😝

[ Voor 18% gewijzigd door eniux op 16-02-2024 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caroden
Wordt de app qua leveringsafspraken (koppelen van VIN) ook in het weekend ge-update?

Handig om te weten of ik in het weekend ook 4x per dag de app moet openen 8)

[ Voor 44% gewijzigd door caroden op 16-02-2024 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
caroden schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 20:39:
Wordt de app qua leveringsafspraken (koppelen van VIN) ook in het weekend ge-update?

Handig om te weten of ik in het weekend ook 4x per dag de app moet openen 8)
Ja, dat kan gebeuren.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caroden
Chips, dan moet ik toch blijven checken hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
caroden schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 22:05:
Chips, dan moet ik toch blijven checken hahaha
Ik zat al te denken om nee te zeggen, kan je leuke dingen doen dit weekend. Maar dan corrigeert iemand mij waarschijnlijk snel :)

Zou trouwens zondag lekker skippen, die kans is wel heel klein.

[ Voor 10% gewijzigd door Taro op 16-02-2024 22:11 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caroden
Taro schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 22:10:
[...]

Ik zat al te denken om nee te zeggen, kan je leuke dingen doen dit weekend. Maar dan corrigeert iemand mij waarschijnlijk snel :)

Zou trouwens zondag lekker skippen, die kans is wel heel klein.
Haha, fijn dat je toch JA gezegd hebt!

Ohh, maar ik ga zeker leuke dingen doen hoor! Alleen al om het wachten minder erg te maken.

Morgen wordt het best lekker weer dus we gaan met de cabrio een route rijden. Heerlijk!! En bij iedere stop check ik dan even de Tesla-app :P

[ Voor 3% gewijzigd door caroden op 16-02-2024 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFelten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:35
M3 LR op 9 februari besteld via LM, bestelling op tesla staat op 12 februari.
Levering stond op 2 tot 5 week. Afgelopen week veranderd in 30 april - 14 juli... dat is wel lang wachten haha.

Heeft iemand dezelfde levertijd zien verspringen naar een eerdere datum? Ik zie hier vooral korte levertijden..

(Zwarte lak, zwart interieur, 19 inch velgen, trekhaak en EAP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shibui
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-02-2024

Herkenbaar! Afspraak op de 23e, gisteren moeten verzetten naar minimaal 1 maart. Gebeld, en op 28e kunnen zetten. Auto staat in de haven maar vertraging op het vrachtwagentransport naar Utrecht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
caroden schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 22:27:
[...]

Haha, fijn dat je toch JA gezegd hebt!

Ohh, maar ik ga zeker leuke dingen doen hoor! Alleen al om het wachten minder erg te maken.

Morgen wordt het best lekker weer dus we gaan met de cabrio een route rijden. Heerlijk!! En bij iedere stop check ik dan even de Tesla-app :P
Zelfs na het maken van de afhaalafspraak gewoon meermaals per dag blijven controleren. Het VIN zou maar eens verdwijnen of verspringen of het kenteken staat er opeens, zonder dat je al een berichtje hebt gehad. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caroden
Ik denk dat ik 1 van onze zonen de app alvast ga geven. Kunnen zij in de vakantie lekker op de knop blijven drukken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
TimFelten schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 07:54:
M3 LR op 9 februari besteld via LM, bestelling op tesla staat op 12 februari.
Levering stond op 2 tot 5 week. Afgelopen week veranderd in 30 april - 14 juli... dat is wel lang wachten haha.

Heeft iemand dezelfde levertijd zien verspringen naar een eerdere datum? Ik zie hier vooral korte levertijden..

(Zwarte lak, zwart interieur, 19 inch velgen, trekhaak en EAP)
Heeft vooral met de zwarte lak en long range te maken. Andere configuraties zijn nog wel binnen een paar weken leverbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06 15:01
Model 3 RWD

Besteld 12-2 en hopelijk volgende week exacte datum voor levering. VIN was al meteen na bestelling bekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/np-vfeJdFVCAFolIgfSPEDEvdk8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ft0cI3mmhWMM1eiOC18xeG4T.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door koekjeh op 17-02-2024 09:48 ]

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:06
koekjeh schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 09:46:
Model 3 RWD

Besteld 12-2 en hopelijk volgende week exacte datum voor levering. VIN was al meteen na bestelling bekend.

[Afbeelding]
Ik heb een dag later besteld en toen Tesla belde om te feliciteren (grappig dat ze dat doen) meteen gevraagd waar de auto zich bevind.
Blijkbaar staan ze allemaal op de boot die de 22ste aankomt in Nederland. Die worden dan aan een nieuwe bestelling gekoppeld.

De beste man vertelde me dat de afhaaldatum midden maart wordt dus ik verwacht zo rond 20Maart.

Ps: schitterende kleur! Ik twijfelde erg tussen die en stealth grey. Het is de laatste geworden (familie beslissing haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
hantheman schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 10:20:
[...]
Blijkbaar staan ze allemaal op de boot die de 22ste aankomt in Nederland. Die worden dan aan een nieuwe bestelling gekoppeld.
Welke boot is dat die in Nederland aankomt? Er komt er eentje de 20ste, eind van de middag in Zeebrugge aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
Giga schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 10:31:
[...]

Welke boot is dat die in Nederland aankomt? Er komt er eentje de 20ste, eind van de avond in Zeebrugge aan.
Dat is de G Poseidon, daarna komt de Morning Carol rond 3 Maart aan in Zeebrugge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Davidas schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 10:35:
[...]

Dat is de G Poseidon, daarna komt de Morning Carol rond 3 Maart aan in Zeebrugge.
Die gaat niet naar Nederland. https://www.marinetraffic...9445394/vessel:G_POSEIDON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
Eerst Southampton, daarna Zeebrugge. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dumpie
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
9-2 MYP uit voorraad besteld
13-2 Bevestiging belletje, stond in Hengelo, ophalen in Groningen
16-2 Zelf gebeld, smiddags gebeld door Tesla Hengelo voor afspraak
22-2 Ophalen

Bellen helpt om er gang achter te zetten heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Davidas schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 10:41:
[...]

Nee hoor, die gaat rechtstreeks naar Zeebrugge. En Zeebrugge != Nederland. :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
Giga schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 11:09:
[...]

Nee hoor, die gaat rechtstreeks naar Zeebrugge. En Zeebrugge != Nederland. :)F
Ik bedoel de Morning Carol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06 15:01
hantheman schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 10:20:
[...]

Ik heb een dag later besteld en toen Tesla belde om te feliciteren (grappig dat ze dat doen) meteen gevraagd waar de auto zich bevind.

De beste man vertelde me dat de afhaaldatum midden maart wordt dus ik verwacht zo rond 20Maart.

Ps: schitterende kleur! Ik twijfelde erg tussen die en stealth grey. Het is de laatste geworden (familie beslissing haha)
Dan gok ik idd dat die van mij daar ook op zal zitten.

off-topic: Ik vind de kleur idd echt een de mooiste kleuren die ze tot nu toe gemaakt hebben.

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akaQ
Davidas schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 10:41:
[...]

G Poseidon gaat naar Zeebrugge idd, maar is voor de Nederlandse markt.

Waarschijnlijk de meeste auto's van de mensen hier staat daarop, komt naar verwachting de 20e aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
akaQ schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 11:25:
[...]

G Poseidon gaat naar Zeebrugge idd, maar is voor de Nederlandse markt.

Waarschijnlijk de meeste auto's van de mensen hier staat daarop, komt naar verwachting de 20e aan.
Volgens mij zijn alle Tesla’s die gelost worden in Zeebrugge altijd voor de NL, BE en DE markten. Of zouden ze ook een schip per land laten varen? Kunnen echt duizenden auto’s zijn.
Best veel voor Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JQPT
Zijn er hier nog die hun VIN nummer pas na een aantal dagen hebben gekregen? Model Y RWD 10 dagen geleden besteld, maar nog geen VIN in app.. kan het zijn dat ze het VIN nummer pas juist voor de levering zetten? Via mail zeggen ze nog steeds dat de levering eind februari/begin maart zal plaatsvinden..
Pagina: 1 ... 14 ... 63 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.