Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen
25 jan besteld door lm
Zelfde dag nog mail van tesla account aanmaken.
dag later VIN en belletje van tesla om de config te controleren. en meteen gevraagd om welke boot hij staat en dit is de G Poseidon wisten me ze te vertellen.
12 feb sms om leverafspraak te maken en nu..
🤞🏻🤞🏻🤞🏻
:strip_exif()/f/image/Zf6paHVkNZRO5KTg5mXYmWNu.jpg?f=fotoalbum_large)
Het moment komt steeds dichterbij 😄
:strip_exif()/f/image/PupyAPXlKmX7ETEN0m1YZlm8.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door bmeeuwsen op 17-02-2024 22:23 ]
Yep, de Nova wielen zijn fantastisch. Lang zitten dubben over de kleur van de auto, maar niet over de wielen. 🤗bmeeuwsen schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:09:
Model 3 RWD solid black 19”(wielen maken de auto 😅) + trekhaak via LM
25 jan besteld door lm
Zelfde dag nog mail van tesla account aanmaken.
dag later VIN en belletje van tesla om de config te controleren. en meteen gevraagd om welke boot hij staat en dit is de G Poseidon wisten me ze te vertellen.
12 feb sms om leverafspraak te maken en nu..
🤞🏻🤞🏻🤞🏻
[Afbeelding]
Het moment komt steeds dichterbij 😄
[Afbeelding]
Hier net hetzelfde. Wel al besteld 2 december, maar stond lang op 27/3-31-3. Sinds 2 weken staat die ook op 30 april - 14 juli. Mijn mag wel niet voor 27/3 geleverd worden (blockage einde huidige leasewagen).TimFelten schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 07:54:
M3 LR op 9 februari besteld via LM, bestelling op tesla staat op 12 februari.
Levering stond op 2 tot 5 week. Afgelopen week veranderd in 30 april - 14 juli... dat is wel lang wachten haha.
Heeft iemand dezelfde levertijd zien verspringen naar een eerdere datum? Ik zie hier vooral korte levertijden..
(Zwarte lak, zwart interieur, 19 inch velgen, trekhaak en EAP)
Toch raar dat die zo ver verschoven is. Ik blijf hopen dat die half maart terug naar een datum korter naar 27/3 verspringt.
Model 3 Long Range Deep Blue Metallic.
Vreemd wel. Ik heb verder geen restrictie als het goed is, aangezien ik een poolauto heb nu. Misschien dat ik ze even ga bellen om te weten hoe dit komt.brthfs schreef op zondag 18 februari 2024 @ 00:30:
[...]
Hier net hetzelfde. Wel al besteld 2 december, maar stond lang op 27/3-31-3. Sinds 2 weken staat die ook op 30 april - 14 juli. Mijn mag wel niet voor 27/3 geleverd worden (blockage einde huidige leasewagen).
Toch raar dat die zo ver verschoven is. Ik blijf hopen dat die half maart terug naar een datum korter naar 27/3 verspringt.
Ja bij mij was het antwoord dat het kwam door de restrictie en dat ik half maart, indien het niet veranderde, nog eens contact kon opnemen.TimFelten schreef op zondag 18 februari 2024 @ 07:45:
[...]
Vreemd wel. Ik heb verder geen restrictie als het goed is, aangezien ik een poolauto heb nu. Misschien dat ik ze even ga bellen om te weten hoe dit komt.
Laat iets weten wat uw antwoord is.
En inderdaad: de app wordt ook in het weekend ge-update. Ik had eerst 15 maart - 31 maart staan en dat is nu aangepast naar 8 maart - 31 maart.caroden schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 20:39:
Wordt de app qua leveringsafspraken (koppelen van VIN) ook in het weekend ge-update?
Handig om te weten of ik in het weekend ook 4x per dag de app moet openen
Laat ik nu 8 maart jarig zijn. Zou een leuk verjaardagskadootje zijn
Ik zit ook in hetzelfde schuitje met een restrictie tot 10 april en ook een verwachte leverdatum van 30 april - 14 juni. Hopelijk is het mogelijk om toch voor deze restrictie al een VIN te koppelen door Tesla te bellen, scheelt toch zo weer een paar weken. Maar ik wacht alles rustig af.brthfs schreef op zondag 18 februari 2024 @ 00:30:
[...]
Hier net hetzelfde. Wel al besteld 2 december, maar stond lang op 27/3-31-3. Sinds 2 weken staat die ook op 30 april - 14 juli. Mijn mag wel niet voor 27/3 geleverd worden (blockage einde huidige leasewagen).
Model 3 RWD Ultra Red
Zojuist gebeld. Reden waarom de datum zover vooruit gesprongen was, kwam omdat er nog geen match was voor de specifieke samenstelling (in dit geval de optie van trekhaak). Hij gaf aan dat het tot 3 week kon duren, maar dat ik echt niet hoefde te wachten tot April.brthfs schreef op zondag 18 februari 2024 @ 08:52:
[...]
Ja bij mij was het antwoord dat het kwam door de restrictie en dat ik half maart, indien het niet veranderde, nog eens contact kon opnemen.
Laat iets weten wat uw antwoord is.
We gaan het zien, wel super vriendelijk en behulpzaam (hij keek direct of er een match was op de boot die volgende week aankomt).
TimFelten schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:51:
[...]
Zojuist gebeld. Reden waarom de datum zover vooruit gesprongen was, kwam omdat er nog geen match was voor de specifieke samenstelling (in dit geval de optie van trekhaak). Hij gaf aan dat het tot 3 week kon duren, maar dat ik echt niet hoefde te wachten tot April.
We gaan het zien, wel super vriendelijk en behulpzaam (hij keek direct of er een match was op de boot die volgende week aankomt).
Gewoon een Tesla store bellen en kiezen voor Nederlands (optie 1) en vervolgens afdelingen Bestellingen (optie 2).
Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red
Zoals hierboven genoemd, inderdaad de dealer gebeld.
[ Voor 9% gewijzigd door TimFelten op 19-02-2024 11:49 . Reden: Reactie binnen quote geplaatst ]
GRANDE TEXAS 19 Februari
G POSEIDON 20 Februari
MORNING CAROL 3 Maart
MORNING COMPOSER of MORNING LADY 18 Maart
Die zijn opgelost toch? De boeren zijn als het goed is weg.jimbodinni schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:12:
Net de SMS gehad dat ik mijn m3 witte rwd maandag echt mag komen ophalen. Ik was even bang dat het weer langer zou gaan duren vanwege de transport problemen, maar dat is nu bij mij gelukkig niet het geval.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Er zijn ook problemen met het vervoer vanaf de haven. Iets net te weinig transportwagens. Misschien dat dat nu ook is opgelost.WhatsappHack schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:58:
[...]
Die zijn opgelost toch? De boeren zijn als het goed is weg.
Zojuist sms van Tesla gekregenkoekjeh schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 09:46:
Model 3 RWD
Besteld 12-2 en hopelijk volgende week exacte datum voor levering. VIN was al meteen na bestelling bekend.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/hV4HLG685zi918RUdBkiIpAi.jpg?f=fotoalbum_large)
M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171
Hier ookkoekjeh schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:56:
[...]
Zojuist sms van Tesla gekregen![]()
[Afbeelding]
Ik zal eens informeren! ThanksHermpi schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:02:
[...]
Hier ookEnkel ben ik die week op vakantie, dus verzet naar maandag 11 maart. Wellicht dat je mijn tijdslot over kunt nemen
had 7 maart 10:30
Sinds ik mijn afhaal afspraak heb kunnen maken is mijn VIN verdwenen terwijl die er een hele tijd op heeft gestaan. Meer mensen die dit hebben of hadden?mytheory schreef op maandag 12 februari 2024 @ 13:55:
[...]
013-7998814
Heb ze net gebeld om de afspraak later in te plannen. Deden ze best moeilijk over, je moet de auto binnen een week ophalen en dat was uiterlijk 11 maart. Ik kon niet eerder dan 13 maart en dat zagen ze dan voor één keer door de vingers 😁
Maar ja met die boerenprotesten zal het toch wel opschuiven naar die datum.
Mijn vin is trouwens nu ook verdwenen.
Ja had ik ook maar met een paar uurtjes was deze weer terug. Dezelfde overigens als dat ik al toegewezen had gekregen.mytheory schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:29:
[...]
Sinds ik mijn afhaal afspraak heb kunnen maken is mijn VIN verdwenen terwijl die er een hele tijd op heeft gestaan. Meer mensen die dit hebben of hadden?
Heb ik inderdaad ook. Is nu anderhalve week verdwenen het vin nummer. Afspraak staat op 18 maart ( was eerste mogelijkheid ). Besteld 1 feb.mytheory schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:29:
[...]
Sinds ik mijn afhaal afspraak heb kunnen maken is mijn VIN verdwenen terwijl die er een hele tijd op heeft gestaan. Meer mensen die dit hebben of hadden?
Gadgets fan
Niet hoef te wachten tot april voor VIN? Want je had toch ook restrictie tot 10/4?TimFelten schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:51:
[...]
Zojuist gebeld. Reden waarom de datum zover vooruit gesprongen was, kwam omdat er nog geen match was voor de specifieke samenstelling (in dit geval de optie van trekhaak). Hij gaf aan dat het tot 3 week kon duren, maar dat ik echt niet hoefde te wachten tot April.
En was er dan match op volgende boten?
Hier weer versprongen 25/3-31/3. Wat is dat daar allemaal
[ Voor 7% gewijzigd door brthfs op 19-02-2024 15:35 ]
De datum schuift nu iedere dag op met een dageniux schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 19:20:
MY LR
7-2 LM besteld,
16-2 / 2-3 aflever moment,
nog geen VIN / kenteken
Toevallig vandaag iemand aan de tel gehad, maar duurde langer ivm fabriek sluiting Berlijn werd me verteld.
Geen haast per se overigens, maar uiteraard wil ik zsm het nieuwe speelgoed 😝
nu 19 - 2 / 5 - 3
nog steeds geen VIN
Ik hoefde niet zolang te wachten op levering. Ik heb geen restrictie.brthfs schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:09:
[...]
Niet hoef te wachten tot april voor VIN? Want je had toch ook restrictie tot 10/4?
En was er dan match op volgende boten?
Hier weer versprongen 25/3-31/3. Wat is dat daar allemaal
Er was geen match op de eerstvolgende boot.
Blijkbaar is er wel al een VIN gekoppeld, maar wordt die pas in de app getoond wanneer ik een afspraak kan boeken voor levering. Ze vertelden me dat de wagen in Frankrijk zit (wat ik niet goed begrijp achteraf) en dat ze wachten op een transportdatum. Misschien dat hij G Posseidon bedoeld, maar dacht dat de Model Y van Duitsland ging komen..
Mogelijk dat ze voorraadmodellen uit andere landen halen als dat sneller is dan vanuit de fabriekJQPT schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:45:
Daarnet naar Tesla gebeld waarom er nog geen VIN en levermoment in de app staat van mijn Model Y RWD.
Blijkbaar is er wel al een VIN gekoppeld, maar wordt die pas in de app getoond wanneer ik een afspraak kan boeken voor levering. Ze vertelden me dat de wagen in Frankrijk zit (wat ik niet goed begrijp achteraf) en dat ze wachten op een transportdatum. Misschien dat hij G Posseidon bedoeld, maar dacht dat de Model Y van Duitsland ging komen..
Ik zou persoonlijk passen voor een Franse auto

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black
Die van mij was inderdaad ook verdwenen na het inplannen van mijn afspraak. Na een week was hij weer in de app verschenen en ook gewoon het zelfde gebleven.mytheory schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:29:
[...]
Waarom eigenlijk?Jochemp schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:09:
[...]
Ik zou persoonlijk passen voor een Franse auto
Komt vanzelf weer terug.Angriebirdie schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:40:
Bij mij is de VIN nog steeds weg, terwijl ik al wel ruim een week een afspraak heb staan om de auto op de halen.
Raar verhaal. De MY RDW in het blauw die ik op 6 feb besteld heb wordt ook in Duitsland gemaakt (dat zeggen ze ook bij Tesla), waarom zou die van jou dan uit Frankrijk moeten komenJQPT schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:45:
Daarnet naar Tesla gebeld waarom er nog geen VIN en levermoment in de app staat van mijn Model Y RWD.
Ik heb vandaag ook gebeld met Tesla, maar je wordt er eigenlijk niets wijzer van. Ze zeiden precies hetzelfde 7 feb en ook als een week geleden. Mijn configuratie is nog niet beschikbaar en moet nog geproduceert worden, levertijd nog 2-3 weken.
Ik heb in de app ook geen VIN (ook niet even gehad) en ook geen kenteken.
Er zat dus een lever restrictie op, maar die is weggehaald en staat deze nu op leveren vanaf 16 Feb.
Medewerker van de Tesla vertelde dus als ik pech heb (Pech wil ik het ook niet noemen) dat ik pas over 3 weken de auto krijg.
Ik wacht rustig weer af, ben blij dat het geregeld is met de Alphabet.
MY P Multicoat-White/Black [10-02 RN ] - [22-02 VIN] - [22-02 KT] [22-02 SMS] [13-03 Delivery]
:strip_exif()/f/image/iJzmBt9nIbd0IMS9CVOGzNwe.jpg?f=fotoalbum_large)
Tot nu toe gaat het nog van een leien dakje:
12-02: besteld
19-02: sms’je dat ik hem op 11-03 in Groningen kan ophalen. Even achteraan gebeld om te kijken of ik hem op een andere dag kan ophalen en daar konden ze hem op 08-03 zetten
Valt me ook op de telefoon snel wordt opgepakt en je vriendelijk wordt geholpen.
Net gebeld. 7 maart was nog het een en ander vrij dus meteen dagje eerder gezet om 16:00Hermpi schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:02:
[...]
Hier ookEnkel ben ik die week op vakantie, dus verzet naar maandag 11 maart. Wellicht dat je mijn tijdslot over kunt nemen
had 7 maart 10:30
Je had gelijk, deze is vandaag weer zichtbaar.SmartieMan schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:18:
[...]
Die van mij was inderdaad ook verdwenen na het inplannen van mijn afspraak. Na een week was hij weer in de app verschenen en ook gewoon het zelfde gebleven.
Tesla geeft aan dat de indicatie van 2 tot 3 weken nog steeds klopt, maar heb er zelf een hard hoofd in na het bijhouden van deze topic de laatste weken. Ben benieuwd hoeveel impact de sluiting van de fabriek in Berlijn heeft, een levering begin/midden maart zou leuk zijn
Zelf al bijna 4 weken aan het afwachten op VIN/SMS MY-LR.
Kreeg je op datum van bestellen wel indicatie 2-3 weken? Iets van Tesla gehoord sindsdien of helemaal niet?Bakkerty schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:37:
De ‘Eitjes’ lijken de laatste weken niet zo snel te gaan. Waarschijnlijk door de 10 daagse stop bij Giga-Berlin.
Zelf al bijna 4 weken aan het afwachten op VIN/SMS MY-LR.

Wederhelft heeft vorige week contact gehad met Tesla, Model Y RWD is vorige week ook besteld door de LM. Tesla gaf aan de telefoon aan dat 2-3 weken eerder 4-5 zou worden (geen restrictie vanuit LM). IN haar app staat 2-3 weken.jojost1 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:31:
Vorig weekend (17-02) de knoop doorgehakt en een Model Y RWD (pearl white, zwart interieur) besteld. Meteen een RN nummer gekregen (natuurlijk), maar we wachten nog op een VIN.
Tesla geeft aan dat de indicatie van 2 tot 3 weken nog steeds klopt, maar heb er zelf een hard hoofd in na het bijhouden van deze topic de laatste weken. Ben benieuwd hoeveel impact de sluiting van de fabriek in Berlijn heeft, een levering begin/midden maart zou leuk zijn
Vrij snel ernaar was er al een auto beschikbaar, maar die zou te vroeg geleverd worden waardoor deze weer ontkoppeld werd. Nu komt 1-3 snel dichterbij, en heb ik nog niets vernomen, geen verwachte leverdatum, geen VIN. Een belletje naar Tesla levert niets op behalve een "wacht op de SMS".
Op 1-3 wordt ook mijn huidige auto ingeleverd, dus zou wel vervelend worden als ik nog weken moet wachten op levering.
Ja, sorry. Mijn fout. Ik heb 'm teruggestuurd naar China want ze waren 1 auto vergeten.Rogar schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:49:
De G Poseidon is net voor de haven weer omgekeerd
Het schip is gezonken denk ikRogar schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:49:
De G Poseidon is net voor de haven weer omgekeerd
Helemaal niets… geen datum, geen VIN. Alleen ordernummer in de app.jojost1 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:45:
[...]
Kreeg je op datum van bestellen wel indicatie 2-3 weken? Iets van Tesla gehoord sindsdien of helemaal niet?
Ik ga vanmiddag maar eens bellen.
Leverrestrictie bij Tesla is altijd wat lastig. Ze zullen nu een keer een config gaan matchen. 1/3 kan best lukken maar het kan zomaar ook wat later worden.Boyangles schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:01:
26-12 model Y (zwart, achterwiel, 19') besteld, gewenste levering toen op 1 maart gezet.
Vrij snel ernaar was er al een auto beschikbaar, maar die zou te vroeg geleverd worden waardoor deze weer ontkoppeld werd. Nu komt 1-3 snel dichterbij, en heb ik nog niets vernomen, geen verwachte leverdatum, geen VIN. Een belletje naar Tesla levert niets op behalve een "wacht op de SMS".
Op 1-3 wordt ook mijn huidige auto ingeleverd, dus zou wel vervelend worden als ik nog weken moet wachten op levering.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
LM besteld op 20 feb 2024
Verwachte aflevering tussen 28 feb 2024 en 9 mrt 2024
Hopen dat de verwachte afleverdatum wordt ingehouden..
Haha, ja! Na 1,5 maand het gevolgd te hebben, is die eindelijk gearriveerd. Ikzelf kan mijn M3 SR Stealth Grey op 11 maart om 07:30 ophalen. Can't wait!
Zojuist is de verwachte levering weer naar voren geschoven: staat nu op 25 februari - 3 maart.caroden schreef op zondag 18 februari 2024 @ 15:50:
[...]
En inderdaad: de app wordt ook in het weekend ge-update. Ik had eerst 15 maart - 31 maart staan en dat is nu aangepast naar 8 maart - 31 maart.
Laat ik nu 8 maart jarig zijn. Zou een leuk verjaardagskadootje zijn
Ik zou 'm eerlijk gezegd het liefst 8 maart krijgen. Weet iemand in hoeverre je de datum zelf kunt bepalen als je een afspraak kunt gaan maken? Een weekje later dus dan de verwachte datum?
Dat kan, als er plek is natuurlijk.caroden schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:41:
[...]
Zojuist is de verwachte levering weer naar voren geschoven: staat nu op 25 februari - 3 maart.
Ik zou 'm eerlijk gezegd het liefst 8 maart krijgen. Weet iemand in hoeverre je de datum zelf kunt bepalen als je een afspraak kunt gaan maken? Een weekje later dus dan de verwachte datum?
We zijn komende week een paar dagen op vakantie namelijk. Dus die week komt net niet lekker uit.
Is de auto via een LM besteld? Anders die het gewoon laten regelen, aangeven wanneer het uitkomt om de auto te laten leveren. 👍caroden schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 18:31:
Maar waarschijnlijk maximaal een paar dagen naar achteren?
We zijn komende week een paar dagen op vakantie namelijk. Dus die week komt net niet lekker uit.
Wanneer je een sms’je krijgt kun je daar met de gewenste datum op reageren. Zit een persoon achter die sms’jes die dan gaat kijken of het past.caroden schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:41:
[...]
Zojuist is de verwachte levering weer naar voren geschoven: staat nu op 25 februari - 3 maart.
Even bellen kan ook, gaat lekker vlot tegenwoordig.
Ja, dat is zeker een idee!Giga schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 18:41:
[...]
Is de auto via een LM besteld? Anders die het gewoon laten regelen, aangeven wanneer het uitkomt om de auto te laten leveren. 👍
Dank! Ik hoop snel op een SMShantheman schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 18:54:
[...]
Wanneer je een sms’je krijgt kun je daar met de gewenste datum op reageren. Zit een persoon achter die sms’jes die dan gaat kijken of het past.
Hoe veel weken van te voren krijg je een SMS ongeveer? Mijn levering staat namelijk op 7 - 14 Maart.hantheman schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 18:54:
[...]
Wanneer je een sms’je krijgt kun je daar met de gewenste datum op reageren. Zit een persoon achter die sms’jes die dan gaat kijken of het past.
Ik kreeg de sms op 12/2 en levertermijn stond toen op 19/2 - 4/3 geloof ikDavidas schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 19:36:
[...]
Hoe veel weken van te voren krijg je een SMS ongeveer? Mijn levering staat namelijk op 7 - 14 Maart.
Ja, Morning Carol gaat ook naar Zeebrugge. Mijn auto zal daar ook op staan verwacht ik.Angriebirdie schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 19:47:
Ik was overtuigd dat mijn auto op de G Poseidon staat, maar ik twijfel nu toch. Aflever afspraak is pas 15 maart en de G Poseidon is vandaag gearriveerd. Ga bijna denken dat de auto op de Morning Carol staat, welke eerst naar Southhampton gaat en wellicht daarna nog langs Zeebrugge?
Model Y wordt in Berlijn gemaakt en komen niet met een boot, maar met vrachtwagens. OP 1 vrachtwagen gaan 6 auto's. De trip duurt 12 uur van fabriek naar Tilburg. Dan hoeft enkel door de wasstraat (what the fuck, een nieuwe auto door de wasstraat) en moet hij op kenteken gezet worden. DIt is een kwestie van enkele dagen. Mijn verwachting is rond de maandwissel de trotse eigenaar te zijn van een Model Y.
Die van mij staat dus op de G Poseidon en wordt pas 7 maart afgeleverd.Angriebirdie schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 19:47:
Ik was overtuigd dat mijn auto op de G Poseidon staat, maar ik twijfel nu toch. Aflever afspraak is pas 15 maart en de G Poseidon is vandaag gearriveerd. Ga bijna denken dat de auto op de Morning Carol staat, welke eerst naar Southhampton gaat en wellicht daarna nog langs Zeebrugge?
Hij ligt nu aan de kade, maar de vaardiepte is nog niet veranderd. Volgens mij lossen ze ook aan de andere kant van de haven waar hij nu aangemeerd ligt,
[ Voor 99% gewijzigd door Taro op 21-02-2024 18:54 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 21-02-2024 18:54 ]
Vanaf het moment dat het schip aanmeert minimaal 10 tot 14 dagen rekenen voor het uitleveren aan de klant.Angriebirdie schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 19:47:
[ Voor 102% gewijzigd door Taro op 21-02-2024 18:54 ]
Nog meer reden om m’n verwachting een beetje bij te stellen, lijkt me sterk dat mijn op 17 februari bestelde Model Y RWD ook echt binnen de ‘2 tot 3 weken’ binnen is helaas.. Hopelijk hoor je snel meer!JPruissen schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:04:
Model Y RWD zwart besteld op 2 februari. Mijn F5 knop is zowat weggesleten, maar er veranderd niets in de app. Heb enkel het VIN nummer. Gisteren maar eens gebeld naar Tesla. Vonden het ook al verdacht lang duren, maar ze verwachten dat er eind deze week iets meer bekend is.
Geen paniek. De auto wordt met de hand gewassen.JPruissen schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:04:
Dan hoeft enkel door de wasstraat (what the fuck, een nieuwe auto door de wasstraat)
Knip, offtopic.
[ Voor 53% gewijzigd door Taro op 21-02-2024 18:53 ]
[ Voor 84% gewijzigd door Taro op 21-02-2024 18:53 ]
[ Voor 95% gewijzigd door Taro op 21-02-2024 18:53 ]
[ Voor 87% gewijzigd door Taro op 21-02-2024 18:52 ]
[ Voor 89% gewijzigd door Taro op 21-02-2024 18:52 ]
Even een update vanaf mijn kant:
6 feb | MY RDW Blauw / zwart interieur besteld |
7 feb | Telefonische bevestiging van Tesla dat alles in orde was |
20 feb | VIN gekoppeld in de app (zonder bericht of notificatie) |
Nog geen SMS en mijn MY staat nu nog in Duitsland. Dus moet wachten op transport.
[ Voor 23% gewijzigd door Criminelis op 21-02-2024 08:34 ]
Bedoel je een RN of echt een VIN? Het laatste zou ik wel bijzonder vinden want mijn MY RWD zwart is op 30 januari besteld door de LM (en vanaf dat moment ook zichtbaar in de app), maar vooralsnog alleen een RN en geen VIN.JPruissen schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:04:
Model Y RWD zwart besteld op 2 februari. Mijn F5 knop is zowat weggesleten, maar er veranderd niets in de app. Heb enkel het VIN nummer. Gisteren maar eens gebeld naar Tesla. Vonden het ook al verdacht lang duren, maar ze verwachten dat er eind deze week iets meer bekend is.
Model Y wordt in Berlijn gemaakt en komen niet met een boot, maar met vrachtwagens. OP 1 vrachtwagen gaan 6 auto's. De trip duurt 12 uur van fabriek naar Tilburg. Dan hoeft enkel door de wasstraat (what the fuck, een nieuwe auto door de wasstraat) en moet hij op kenteken gezet worden. DIt is een kwestie van enkele dagen. Mijn verwachting is rond de maandwissel de trotse eigenaar te zijn van een Model Y.
Net toch maar weer even contact gehad, wel met ET.. Zij vertelde mij gewoon eerlijk dat zij wel verwachten dat het gewoon 1-3 weken kan duren voor dat de koppeling is gemaakt, ivm productie stop in Berlijn.Neovo schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:16:
[...]
Bedoel je een RN of echt een VIN? Het laatste zou ik wel bijzonder vinden want mijn MY RWD zwart is op 30 januari besteld door de LM (en vanaf dat moment ook zichtbaar in de app), maar vooralsnog alleen een RN en geen VIN.
Kortom, wachten op een VIN en dan wachten tot de wagen naar Tilburg mag. Dus ik denk dat mijn Model Y lotgenoten toch even geduld moeten hebben
MY P Multicoat-White/Black [10-02 RN ] - [22-02 VIN] - [22-02 KT] [22-02 SMS] [13-03 Delivery]
Deze informatie werd mij ook telefonisch doorgegeven. in de tesla app schuift het aflever window nu iedere dag met een dag voor uit, dus dat belooft niet veel goeds.Zebesco030 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:52:
[...]
Net toch maar weer even contact gehad, wel met ET.. Zij vertelde mij gewoon eerlijk dat zij wel verwachten dat het gewoon 1-3 weken kan duren voor dat de koppeling is gemaakt, ivm productie stop in Berlijn.
Kortom, wachten op een VIN en dan wachten tot de wagen naar Tilburg mag. Dus ik denk dat mijn Model Y lotgenoten toch even geduld moeten hebben
Nu is de mijne wel 20 december al besteld (geen idee of dat invloed heeft) en had een restrictie die er op mijn verzoek afgehaald is.
Was eerst 15 maart - 31 maart
Afgelopen week 8 maart - 31 maart
Sinds gisteren 25 februari - 3 maart
Nog geen VIN of SMS.
[ Voor 25% gewijzigd door caroden op 21-02-2024 11:48 ]
Ik heb wel een VIN maar nog geen SMS. Mijn levertijd staat nog altijd op begin - medio Maart.caroden schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:47:
Bij mij loopt het juist terug, de levertijd wordt dus korter, lijkt het.
Nu is de mijne wel 20 december al besteld (geen idee of dat invloed heeft) en had een restrictie die er op mijn verzoek afgehaald is.
Was eerst 15 maart - 31 maart
Afgelopen week 8 maart - 31 maart
Sinds gisteren 25 februari - 3 maart
Nog geen VIN of SMS.
Schrijf ik vanmorgen nog dat er nog steeds geen VIN toegewezen is, kijk ik net in de app en zie ik opeens een VIN staan!Neovo schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:16:
[...]
Bedoel je een RN of echt een VIN? Het laatste zou ik wel bijzonder vinden want mijn MY RWD zwart is op 30 januari besteld door de LM (en vanaf dat moment ook zichtbaar in de app), maar vooralsnog alleen een RN en geen VIN.
2-2 besteld
levertijd staat nu op 20-2 / 6-3
Per 19-02 mag de auto geleverd worden nu vanaf Alphabet (leverrestrictie is eraf gehaald)
Toch zie ik nog steeds in mijn Tesla app staan, levering verwacht tussen 1 April en 16 Mei..
Tesla toch even opgebeld van hoe zit dat nou... Blijkbaar is dit nog niet aangepast door Tesla US.
Geeft mij toch nog steeds geen lekker gevoel.. Ik hoop dat ze het nu gewoon ook aanpassen in de app. Tesla Nederland weet dat ze auto gewoon mogen koppelen.
Tbc...
een week vooruit geschoven nu, maar wel een VIN en een windows die minder lang is!eniux schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:11:
[...]
Deze informatie werd mij ook telefonisch doorgegeven. in de tesla app schuift het aflever window nu iedere dag met een dag voor uit, dus dat belooft niet veel goeds.
Gaat het om een 3 of een Y?
Ik ben erg benieuwd wanneer ik een afspraak kan maken. Sinds vandaag een VIN in de app en een verwachte leverdatum tussen 25/FEB en 3/MAR.
Heb jij al een definitieve afspraak voor afhalen? Mijn M3 is namelijk een dag eerder besteld, heb nog geen SMS ontvangen.Nickmeck schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:26:
Vraagje: heeft iedereen hier autopilot staan? Ik heb mijne namelijk zonder de opties voor self driving besteld.[Afbeelding]
Mijn M3 rwd 1-2 besteld. 6-3 ophalen in Utrecht.Davidas schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:34:
[...]
Heb jij al een definitieve afspraak voor afhalen? Mijn M3 is namelijk een dag eerder besteld, heb nog geen SMS ontvangen.
En wanneer kreeg je je VIN?akaQ schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:57:
[...]
Mijn M3 rwd 1-2 besteld. 6-3 ophalen in Utrecht.
Yes 29-2 mag ik hem ophalen in Tilburg.Davidas schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:34:
[...]
Heb jij al een definitieve afspraak voor afhalen? Mijn M3 is namelijk een dag eerder besteld, heb nog geen SMS ontvangen.
Vrij snel, LM order bevestigd daarna gebeld door Tesla om bestelling door te nemen. Daarna inlog van Tesla gekregen en vrijwel direct een VIN gekoppeld.
Is dit de juiste gang van zaken bij andere Alphabet leasers, of moet ik nog ergens achteraan bij Tesla ofzo? Geduld is een schone zaak 🤡
It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black
Model y long range, ga er idd ook vanuit dat ie ergens deze week op transport gaat. Heb echter nog geen afspraak kunnen maken.caroden schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:02:
Dan zal de auto in ieder geval onderweg zijn naar NL (neem ik aan)!
Gaat het om een 3 of een Y?
Ik ben erg benieuwd wanneer ik een afspraak kan maken. Sinds vandaag een VIN in de app en een verwachte leverdatum tussen 25/FEB en 3/MAR.
[ Voor 12% gewijzigd door eniux op 21-02-2024 22:08 ]
Hier ging het ongeveer net zo bij alphabet. Je ziet op een gegeven moment in de portal dat de auto besteld is. Vanaf dat moment kan je een Tesla-account maken met hetzelfde mailadres dat bekend is bij de LM. Dan verschijnt de bestelling in je app.Jochemp schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 21:57:
Alphabet leasers: bij mij staat het contract al bijna een week op 'Contract is ondertekend retour ontvangen'. Begin deze week gebeld en toen moest er nog iets 'administratiefs' geregeld geworden door werkgever. Dat geregeld en vandaag nog maar eens met LM gebeld. Geen status wijziging bij mijn order maar LM verteld wel dat de bestelling naar Tesla is gegaan en Tesla mij gaat bellen hierover?
Is dit de juiste gang van zaken bij andere Alphabet leasers, of moet ik nog ergens achteraan bij Tesla ofzo? Geduld is een schone zaak 🤡
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.