• mike7990
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:04
Mijn MYP RWD stealth grey/zwart van 25/4 is vandaag van 21-30 juni naar 25-30 juni gegaan.

Ik zie nog geen VIN/kenteken in de app.

Ik ben benieuwd komende week!

  • DaydreamBelieve
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:18
Apen staart schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 16:41:
Wtf….. mijn window is net aangepast van 19-30 Juni naar 28 augustus - 28 oktober. Ben er wel beetje klaar mee…
same, was 1 augustus tot 1 september, nu 1 september to 1 november. Maar moet wel zeggen toen ik het bestelde was het september levering.

  • Jer86
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 25-06 11:47
Beste tesla fanaten,

Ik ga jullie verlaten heb de auto vrijdag mogen ontvangen en ga even goed van de auto genieten. Hoop dat jullie dat straks ook kunnen doen. Even doorbijten met wachten

  • mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Mijn MYP rwd wit/zwart besteld op 18 mei, staat nog steeds op 17 aug - 16 sept voor de 3e week. Voorheen was t ook eind juni. Hopelijk ergens in juli

Van Tesla delivery krijg je ook niet veel info uit.

  • Amstenrader
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:10
Ik kreeg vanmorgen het verzoek om de inruilauto in te voeren, nog geen vin of leveringsdatumwijziging.


Model 3 standaard, wit, 9 mei besteld, leveringstermijn 23 juli/24 augustus.

  • Sjors4ever
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-06 15:26
MYP AWD, 02/05 besteld. Trekhaak, Quicksilver, Zwarte bekleding.

16/06: VIN in TOST app, tot op heden geen VIN in Tesla App. Levering staat sinds 16/6 op 23 juni - 30 juni.

Zojuist Tesla telefonisch gesproken. Auto moet nog uit de fabriek rollen in Berlijn, maar ze verwachten hem nog steeds voor einde van deze maand (juni) te kunnen leveren in Utrecht.

  • Seconz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-06 22:37
Ik kreeg vrijdag het kenteken in de app, en vandaag afspraak ingepland.

Woensdag 24e ophalen!

Ook voor mij een afscheid en voor de geïnteresseerde de info:
Model Y Standard RWD - Stealth Grey + Trekhaak
11/04 besteld
29/05 VIN in BOT
18/06 VIN in app
19/06 Kenteken in app
22/06 afspraak gepland
24/06 ophalen!

Als er eenmaal een VIN is, dan gaat het dus redelijk rap en weet je dat hij volgens mij geproduceerd is!
Leverdatum was bij bestelling aug - sep, dus wees gerust het kan allemaal sneller lopen uiteindelijk.

  • turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:31
Model 3 RWD Standaard is bij mijn vader één week naar voren geplaatst. Levering midden juli/augustus op dit moment.

  • derpfaec
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 00:50
Nou perfecte timing zo te lezen voor mijn bestelling

05/05 Bestelling geplaatst

Verder 0 updates behalve dat de tijd van Augustus September naar Oktober November is gevlogen in 3 dagen.


MYP-AWD

Diamond black

Zwart interieur.


Laten we hopen dat t wat sneller gaat.

Ff een vraag : waar haalt iedereen de dagen vandaan? De Tesla app heeft alleen maar de maand.

  • boerremk
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 25-06 22:54
Tesla app doet ook dagen, ga je nog merken.

  • mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
derpfaec schreef op maandag 22 juni 2026 @ 11:16:
Nou perfecte timing zo te lezen voor mijn bestelling

05/05 Bestelling geplaatst

Verder 0 updates behalve dat de tijd van Augustus September naar Oktober November is gevlogen in 3 dagen.


MYP-AWD

Diamond black

Zwart interieur.


Laten we hopen dat t wat sneller gaat.

Ff een vraag : waar haalt iedereen de dagen vandaan? De Tesla app heeft alleen maar de maand.
Ik zag ergens artikel over delay van AWD en performace versies. Volgens mij iets te maken met goedkeuring en documentatie voor de nieuwe hardware??

  • ugene78
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-06 19:24
Apen staart schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 10:21:
[...]

Zo zie je maar dat er geen pijl op te trekken valt. Jij had zelfs contact met Tesla en die gaven je aan dat ze jouw auto niet meer verwachtte in Q2... en dan nu deze status... 8)7
Bij deze even een update, levering was recent gewijzigd naar 20-30 juni. Sinds gisteren aangepast naar 22-30 juni en sinds vandaag ook een VIN in de Tesla app. Ben benieuwd wanneer ik hem nu kan ophalen :) .

  • Ikkus
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 11:58
Model Y AWD QS Geen trekhaak

Besteld 11-04

Zojuist bericht gekregen dat ik ‘m zaterdag mag ophalen.

  • Cb76
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 25-06 22:33
De vrienden van AI verzekeren mij dat het op zich niet zoveel betekent . Einde kwartaal wordt er blijkbaar een systeemopschoning gedaan en komt er een heel conservatief leverings window uit. Dit kan zo snel weer veranderen. Maar goed ik had uiteraard liever juli August blijven zien.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vMvBVltmK-fP0N4r-KaM1tP_crw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0weEy2sTAC4EmWycNphSa7Dh.jpg?f=fotoalbum_large

  • boerremk
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 25-06 22:54
boerremk schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:04:
[...]

20-6 kenteken zichtbaar in Tesla app, nog geen afspraak
22-6: 25-6 ophalen in Hengelo

  • Arnew_
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 12:03
Kan iemand mij uitleggen wat onderstaande betekent? Model Y standard wit besteld op 8 mei. Levering stond de hele tijd op 26 augustus - 25 september en sinds gisteren onderstaande update in de BOT app:

🚗 Model Y

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

📋 Order Details

• Status: Booked

• Order Date: 8 May 2026 (Updated)

• VIN: pending

📝 Change History

27 May 2026: + (order): New order added

6 Jun 2026: + scheduling › card › messageBody: 26 August - 25 September

6 Jun 2026: + scheduling › card › messageTitle:

Estimated Delivery

6 Jun 2026: scheduling › card › title

Schedule Delivery Appointment → Check Back Later

6 Jun 2026: Delivery Window

null → 26 August - 25 September

6 Jun 2026: scheduling › isDeliveryEstimatesEnabled

false → true

16 Jun 2026: details › state › isDeliveryAgentEnabled

false → true

21 Jun 2026: scheduling › card › title

Check Back Later → Schedule Delivery Appointment

21 Jun 2026: scheduling › isDeliveryEstimatesEnabled

true → false

BoringOrderTracker for iOS & Android

formerly TOST Viewer

More information: https://BoringOrderTracker.com

  • Gery
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:02
Gery schreef op zondag 21 juni 2026 @ 16:59:
[...]

Bijgewerkt naar 14 september - 14 november.
Krijg ik net van Ayvens BE deze mail:
Je wagen wordt geleverd rond 29/06/2026. Deze richtdatum is afhankelijk van de vraag en de productie van het gekozen voertuig. Na de inschrijving contacteren we je opnieuw zodat je een afspraak kan maken om het voertuig op te halen

Ik vermoed dat dat ook maar een generiek mailtje is...Ofwel hebben zij meer info dan wat ik in de app zie. Daar staat nog altijd de window 14 september - 14 november.

  • Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:28
Gery schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:58:
[...]

Krijg ik net van Ayvens BE deze mail:
Je wagen wordt geleverd rond 29/06/2026. Deze richtdatum is afhankelijk van de vraag en de productie van het gekozen voertuig. Na de inschrijving contacteren we je opnieuw zodat je een afspraak kan maken om het voertuig op te halen

Ik vermoed dat dat ook maar een generiek mailtje is...Ofwel hebben zij meer info dan wat ik in de app zie. Daar staat nog altijd de window 14 september - 14 november.
Ayvens in Nederland heeft juist totaal géén inzage bij Tesla na het moment van hun bestelling bij Tesla zelf. Vanaf dat moment verloopt alle communicatie tussen Tesla en de berijder. Pas op het moment dat jij de Tesla hebt afgehaald krijgt Ayvens weer een seintje. De periode voorafgaand weten zij helemaal niets.

Ayvens contacteert jou ook niet voor een afspraak, dat doet Tesla.
Of het moet in België totaal anders gaan qua proces. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 22-06-2026 15:09 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED


  • Lonelywolf76
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:00
Model Y Premium LR Wit/Wit
Besteld op 12 mei
Afhalen in Utrecht

28-5: 27 Juli – 26 Augustus
29-5: 21 Juni - 30 Juni
3-6: 8 Juli - 7 Augustus

Nog geen VIN toegewezen.

  • Cb76
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 25-06 22:33
Voor de op de m3 standaard parelmoer wachtenden goed nieuws, ik stap uit de wachtrij.

Nadat de leveringsdatum versprong van augustus naar november was ik in de mineur.

Vandaag bedacht ik mij een poging te wagen door Tesla te bellen en te vragen of er een voorraad model aanwezig was. Het moest zo zijn…

Betaling is nu gedaan en nu wachten om een afspraak in te plannen! Voor de 30ste zal dit geschieden

Succes en ik zie jullie op het asfalt!

  • vanooijen8
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01:12
vanooijen8 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 17:29:
30-04 besteld verwachte levering aug-sep

24-05 levering aangepast naar 16 juni - 30 juni

05-06 levering aangepast naar 20 juni -30 juni

19-06 VIN in de app

Weet iemand hoe lang het dan ongeveer duurt voordat er geleverd wordt?
Het is een MY standaard Stealth Grey
Donderdag ophalen

  • Joeses
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11:39
Even een vraagje over de inruilaanboden. Ik heb 2 maanden geleden een aanbod gekregen van meer dan 21.000 euro. Deze is nu een week voor levering verlopen. Nu heb ik een nieuw aanbod ontvangen van slechts 18.000 euro. Het enige verschil is de kilometerstand waar 500km is bijgekomen. Niet zo netjes om dit zo vlak voor de levering te verlagen met zo’n aanzienlijk bedrag.

Ik heb trouwens ook al de eindfactuur betaald met daarop het oude inruilaanbod…

Heeft het nog zin om met Tesla contact op te nemen om het aanbod te verhogen naar het oude bedrag (of iets in die richting) denken jullie?

[ Voor 7% gewijzigd door Joeses op 22-06-2026 17:47 ]


  • ChrisInTheCloud
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 02:14
Vandaag mn Tesla (Model Y premium AWD) opgehaald, helaas wel wat krasjes (Utrecht)

Maar ik mis autopilot(autosteer). Klopt dat of komt dat nog erop. Heb wel al 100km gereden.

[ Voor 6% gewijzigd door ChrisInTheCloud op 22-06-2026 18:27 ]


  • gdv75
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-06 19:58
Joeses schreef op maandag 22 juni 2026 @ 17:15:
Even een vraagje over de inruilaanboden. Ik heb 2 maanden geleden een aanbod gekregen van meer dan 21.000 euro. Deze is nu een week voor levering verlopen. Nu heb ik een nieuw aanbod ontvangen van slechts 18.000 euro. Het enige verschil is de kilometerstand waar 500km is bijgekomen. Niet zo netjes om dit zo vlak voor de levering te verlagen met zo’n aanzienlijk bedrag.

Ik heb trouwens ook al de eindfactuur betaald met daarop het oude inruilaanbod…

Heeft het nog zin om met Tesla contact op te nemen om het aanbod te verhogen naar het oude bedrag (of iets in die richting) denken jullie?
Ik zou tesla maar even contacten. Maar denk dat het meevalt voor je.

Maar na 1 maand 3k minder vind ik wel schofterig veel afschrijving. Misschien kan je nog iets regelen met coulance ofzo

[ Voor 7% gewijzigd door gdv75 op 22-06-2026 18:42 ]

Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, factory gate -> false. VIN in api en app.


  • retlowr
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:33
ChrisInTheCloud schreef op maandag 22 juni 2026 @ 18:26:
Vandaag mn Tesla (Model Y premium AWD) opgehaald, helaas wel wat krasjes (Utrecht)

Maar ik mis autopilot(autosteer). Klopt dat of komt dat nog erop. Heb wel al 100km gereden.
Vòòr 10 april 2026 besteld: dan heb je recht op autopilot/autosteer.
Na 10 april besteld: TACC only.
Met dank aan de goedkeuring voor FSD per 10 april j.l.

  • Mugglesnort
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 11:07
Mugglesnort schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 11:04:
Al een tijdje het forum gevolgd. Hier mijn tijdlijn. Model Y AWD Marine Blue / Black. Geen trekhaak.

Besteld 02-04

Estimate 30-05 - 20-06
Estimate 04-06 - 20-06
Estimate 13-06 - 30-06
Estimate 23-06 - 30-06
Estimate delivery 24-06 - 30-06 Final invoice met VIN
Afspraak gemaakt voor maandag 22ste. Het was niet mogelijk deze te selecteren, alleen vrijdag of zaterdag. Een kort bericht in de chat naar Tesla gestuurd. En er werd direct een afspraak gemaakt voor maandag.

  • gwg
  • Registratie: Juni 2026
  • Nu online

gwg

Ik heb heel veel geluk gehad als ik dit topic doorlees. Ik heb hem precies in een maand geleverd gekregen, van bestelling tot daadwerkelijk kunnen ophalen. 19-5 besteld. 19-6 opgehaald. Helaas niet geheel vlekkeloos maar vooralsnog hoop ik dat het allemaal netjes wordt afgehandeld door Tesla. Ze reageren vrij vlot op verzoeken en ook snel een afspraak kunnen maken.

  • philo
  • Registratie: Juni 2026
  • Nu online
gwg schreef op maandag 22 juni 2026 @ 21:19:
Ik heb heel veel geluk gehad als ik dit topic doorlees. Ik heb hem precies in een maand geleverd gekregen, van bestelling tot daadwerkelijk kunnen ophalen. 19-5 besteld. 19-6 opgehaald. Helaas niet geheel vlekkeloos maar vooralsnog hoop ik dat het allemaal netjes wordt afgehandeld door Tesla. Ze reageren vrij vlot op verzoeken en ook snel een afspraak kunnen maken.
Dat is lekker snel! Welke uitvoering had je besteld? En uiteraard benieuwd welke dingen niet vlekkeloos zijn gegaan?

  • gwg
  • Registratie: Juni 2026
  • Nu online

gwg

philo schreef op maandag 22 juni 2026 @ 22:42:
[...]

Dat is lekker snel! Welke uitvoering had je besteld? En uiteraard benieuwd welke dingen niet vlekkeloos zijn gegaan?
M3 LR RWD, in het wit. Scherm werkt niet goed, lijkt wel alsof de grafische kaart van de auto kapot is. Ze zeiden bij levering dat dat automatisch weg zou gaan, achteraf gezien natuurlijk onzin.

  • Joeses
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11:39
Joeses schreef op maandag 22 juni 2026 @ 17:15:
Even een vraagje over de inruilaanboden. Ik heb 2 maanden geleden een aanbod gekregen van meer dan 21.000 euro. Deze is nu een week voor levering verlopen. Nu heb ik een nieuw aanbod ontvangen van slechts 18.000 euro. Het enige verschil is de kilometerstand waar 500km is bijgekomen. Niet zo netjes om dit zo vlak voor de levering te verlagen met zo’n aanzienlijk bedrag.

Ik heb trouwens ook al de eindfactuur betaald met daarop het oude inruilaanbod…

Heeft het nog zin om met Tesla contact op te nemen om het aanbod te verhogen naar het oude bedrag (of iets in die richting) denken jullie?
Net gebeld en niks meer aan te doen. Ze blijven bij het nieuwe lage aanbod…

Als Tesla de auto vorige week geleverd had dan was er niks aan de hand geweest en had ik 3000 euro meer gekregen voor mijn oude auto…

  • Flo-Rian
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-06 12:23
My journey so far:
  • 30-5 model 3 standaard wit besteld
  • 30-5 bevestiging in app
  • 30-5 vermoedelijke levertermijn in app 24-7 / 24-8
  • 1-6 telefonisch bevestiging door tesla mdw.
  • 22-6 vermoedelijke levertermijn in app aangepast naar 4-9 / 4-11 dat is nog later dan de indicatie die er voor nieuwe bestellingen op staat 8)7
  • 23-6 even gebeld ze gaven aan dat het vaker fluctueert maar gezien mijn basis uitvoering verwacht de medewerker dat hij wel in augustus geleverd gaat worden. helaas hadden ze ook niks op vooraad ook niet in een andere kleur.
we wachten nog maar even af...

  • philo
  • Registratie: Juni 2026
  • Nu online
Joeses schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:42:
[...]

Net gebeld en niks meer aan te doen. Ze blijven bij het nieuwe lage aanbod…

Als Tesla de auto vorige week geleverd had dan was er niks aan de hand geweest en had ik 3000 euro meer gekregen voor mijn oude auto…
Kan je nog een andere auto opgeven voor inruil? Bij mij viel het bod ook tegen dus goedkope auto gekocht op marktplaats en ruil deze nu in en heb mijn eigen auto zelf verkocht.

  • vanLier
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06 12:04
28-05 besteld Model Y Premium RWD, zwart, zwart, 19".

Leverdatum 5 aug - 6 sept. voor lange tijd.

Gister is de datum naar 27 Juni -30 Juni gesprongen, geen VIN/Kenteken.

Hoe realistisch is deze laatste datum?

[ Voor 4% gewijzigd door vanLier op 23-06-2026 09:57 ]


  • DunaxNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:59
DunaxNL schreef op zondag 21 juni 2026 @ 16:49:
[...]

Verwachte leverdatum aangepast naar 27 augustus - 27 oktober…
Ik heb zojuist ook maar even gebeld met de vraag hoe dit kan. Mij werd hetzelfde verteld als in de berichten hierboven: de levertijd schommelt momenteel alle kanten op en kan dus ook zomaar weer korter worden. Ze zijn volledig afhankelijk van de informatie die ze vanuit de fabriek krijgen, en meer kunnen ze op dit moment helaas niet zeggen. Zodra er een VIN bekend is, wordt de planning wat stabieler.

  • GardenSnakes
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-06 11:17
Oekol schreef op zondag 21 juni 2026 @ 18:36:
[...]

Oké! Misschien eens proberen, de UI/UX van van de app van onze mede tweaker is wat mij betreft fijn. Weet alleen nog niet of app X meer kan zonder te betalen en om daar nou voor je gevoel telkens je wachtwoord voor weg te geven. Dan liever iemand die wat dichter bij je staat als in: op dit forum zit.
Blij om te horen dat je de UI van mijn app fijn vindt :) (Delivery Status for Tesla). Met deze app probeer ik een overzichtelijke UI te tonen, waar je alle belangrijke dingen in een oog opslag kan zien. Sommige dingen zitten inderdaad achter een betaalmuur, maar ik doe elke dag mijn best om de app steeds verder te verbeteren en ontwikkelen :) De belangijkste dingen zijn gratis, en de nice to haves zitten achter een betaalmuuur (notificaties / widgets / order historie)
Mocht je of iemand anders hier features missen, laat het mij a.u.b weten! Dan kan ik hierna kijken en het meenemen in de volgende update :henk

[ Voor 6% gewijzigd door GardenSnakes op 23-06-2026 13:28 ]

Tesla bestelling volgen: https://tesla-status.mrproper.dev/


  • philo
  • Registratie: Juni 2026
  • Nu online
vanLier schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:57:
28-05 besteld Model Y Premium RWD, zwart, zwart, 19".

Leverdatum 5 aug - 6 sept. voor lange tijd.

Gister is de datum naar 27 Juni -30 Juni gesprongen, geen VIN/Kenteken.

Hoe realistisch is deze laatste datum?
Ik heb dezelfde config, 15-05 besteld, en had eerst ook eind juni levering, sinds zondag 13 augustus - 13 oktober 8)7 is een raadsel hoe het bij Tesla werkt. Zolang je geen VIN hebt kan het nog alle kanten op gaan.

  • 123Jan
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-06 11:31
27-4-26 besteld: Model 3, Premium RWD, wit, zwarte stoelen, inclusief FSD voor € 7.500
22-6-26 geleverd!
Maar zonder actieve FSD. Dat kan ongeveer een week duren voordat u een update krijgt, zei de meneer van Tesla.
Afwachten dus.

Vanmiddag de nieuwste sorftwareversie 2026.17.5 kunnen installeren. Inclusief FSD versie 14.2.2.6 en navigatiegegevens 2026.8

FSD rijdt als een zonnetje, maar wel een beetje strak tegen de middenlijn aan.

[ Voor 30% gewijzigd door 123Jan op 23-06-2026 20:06 ]


  • Sjors4ever
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-06 15:26
02/05: MY Premium AWD. QS, Zwart interieur, trekhaak besteld.

Vandaag levering ingepland voor 30/06! 💪🏻

  • Allir
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06 22:13
Allir schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 16:33:
[...]

Zojuist leverafspraak voor 22juni (keuze uit 22/23/24juni) in Hengelo.
Afleverafspraak gehad in Hengelo en het was een fijne ervaring. Er waren die dag 12 leveringen maar ik was de enige op dat moment. De delivery agent nam ook alle tijd wat erg fijn was, nergens haast mee. Auto stond er ook perfect bij: geen krassen, geen opmerkingen. Soepel proces van begin tot eind. Blij mee!

  • MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:02
MysticMan schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 16:17:
[...]

Net ook afspraak kunnen maken voor 20 juni in Tilburg voor M3 Premium RWD grey (besteld 29 april)!
Afgelopen zaterdag de M3 Premium RWD opgehaald in Tilburg (29 april besteld). Ging allemaal soepel en geen schade aan lak gevonden. Was alleen nog even spannend of het oude barrel als inruilauto het ging redden in de hitte maar dat ging net goed.

Zondagavond kreeg ik de update al voor FSD dus veel sneller dan verwacht. Erg blij met de auto!

  • Yvarladze
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 02:59
Yvarladze schreef op zondag 21 juni 2026 @ 21:14:
[...]

Mijn Stealth grey MY premium RWD staat nog steeds op 8 juli - 7 augustus. Hopelijk gaan ze eerst de grijze bestellingen wegwerken 😉 (besteld op 06/06)
Helaas, zojuist veranderd naar 12 september - 12 november

  • Amstenrader
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:10
Amstenrader schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:50:
Ik kreeg vanmorgen het verzoek om de inruilauto in te voeren, nog geen vin of leveringsdatumwijziging.


Model 3 standaard, wit, 9 mei besteld, leveringstermijn 23 juli/24 augustus.
Levering veranderd naar 3 september/ 3 november.

  • ugene78
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-06 19:24
ugene78 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 12:07:
[...]

Bij deze even een update, levering was recent gewijzigd naar 20-30 juni. Sinds gisteren aangepast naar 22-30 juni en sinds vandaag ook een VIN in de Tesla app. Ben benieuwd wanneer ik hem nu kan ophalen :) .
Het moet niet gekker worden. Ik kijk een keer in BOT en zie een datum van 26-6 met 15u als tijd. Blijkt dat nu in de Tesla app de ophaaldatum/tijd te zijn terwijl ik die niet zelf gekozen heb (omdat ik van niets wist) 8)7. Mooi dat hij er al is maar het lijkt met dat ik hier zelf nog wel enige inspraak in heb. Mogelijk heeft de LM dit (zonder overleg) gepland, ik ga morgen maar even bellen met ze :)

  • Bilskrot
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 24-06 17:12
Amstenrader schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:58:
[...]

Levering veranderd naar 3 september/ 3 november.
Hier precies hetzelfde. 8 mei besteld. Ook witte model 3 rwd

  • Arnew_
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 12:03
Op 8 mei via de LM een MY standard in het wit besteld zonder trekhaak. Levertijd stond er lange tijd niet bij, tot 2 dagen geleden stond er 26 augustus - 25 september maar dat is sinds eergisteren weg.

In de BOT app staat delivery agent toegewezen en scheduling > card > title staat op schedule delivery appointment. Heb echter nog geen VIN ontvangen en de levertijd is ook weg.

Iemand die snapt wat er aan de hand is?

  • boerremk
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 25-06 22:54
boerremk schreef op maandag 22 juni 2026 @ 12:35:
[...]

22-6: 25-6 ophalen in Hengelo
Vandaag nog een wijziging in de BOT/TOST/Delivery app van leveringswindow (dag naar achteren)... ik heb al een afspraak 8)7 (Wel een kleine hartverzakking dat de afspraak niet door kon gaan...)

  • Roboboy10
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 11:05
Ik heb hetzelfde. Besteld op 3 juni MY standard coastal blue kleur.
Arnew_ schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:09:
Op 8 mei via de LM een MY standard in het wit besteld zonder trekhaak. Levertijd stond er lange tijd niet bij, tot 2 dagen geleden stond er 26 augustus - 25 september maar dat is sinds eergisteren weg.

In de BOT app staat delivery agent toegewezen en scheduling > card > title staat op schedule delivery appointment. Heb echter nog geen VIN ontvangen en de levertijd is ook weg.

Iemand die snapt wat er aan de hand is?

  • knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:03
Joeses schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:42:
[...]

Net gebeld en niks meer aan te doen. Ze blijven bij het nieuwe lage aanbod…

Als Tesla de auto vorige week geleverd had dan was er niks aan de hand geweest en had ik 3000 euro meer gekregen voor mijn oude auto…
Als je toch de eindafrekening betaalt hebt kunnen ze toch niet nog meer geld gaan eisen? Wel vreemde manier van zaken doen.

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)


  • vanLier
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06 12:04
philo schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 13:54:
[...]

Ik heb dezelfde config, 15-05 besteld, en had eerst ook eind juni levering, sinds zondag 13 augustus - 13 oktober 8)7 is een raadsel hoe het bij Tesla werkt. Zolang je geen VIN hebt kan het nog alle kanten op gaan.
Uiteindelijk vandaag nog de optie gekregen voor een afspraak de 30ste!🤩

  • philo
  • Registratie: Juni 2026
  • Nu online
knny schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 21:08:
[...]

Als je toch de eindafrekening betaalt hebt kunnen ze toch niet nog meer geld gaan eisen? Wel vreemde manier van zaken doen.
Het hele bestelproces is beetje vreemd, dat je bijvoorbeeld pas een inruilprijs krijgt nadat je een bestelling plaatst is toch niet echt klantvriendelijk. Bij andere merken krijg je een offerte vooraf met inruilwaarde welke vervolgens niet meer veranderd na akkoord. Wat Tesla doet is wat mij betreft misleiding, een beetje mensen lokken met inruilactie, vervolgens eerste een hoge waardering inschatting, daarna een definitieve lage waardering of zelfs later nog verder verlagen als ze zelf niet in 30 dagen kunnen leveren en de offerte vervolgens vervalt…

  • DunaxNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:59
vanLier schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 21:24:
[...]

Uiteindelijk vandaag nog de optie gekregen voor een afspraak de 30ste!🤩
Nice! Hoe kreeg je precies de optie? Gewoon via de Tesla app of heb je gebeld?

  • philo
  • Registratie: Juni 2026
  • Nu online
vanLier schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 21:24:
[...]

Uiteindelijk vandaag nog de optie gekregen voor een afspraak de 30ste!🤩
Bizar 😂 Ik hoop dat dit mij ook overkomt haha. Heb je nu wel een VIN?

  • VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:03

VP.

MysticMan schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:26:
[...]

Afgelopen zaterdag de M3 Premium RWD opgehaald in Tilburg (29 april besteld). Ging allemaal soepel en geen schade aan lak gevonden. Was alleen nog even spannend of het oude barrel als inruilauto het ging redden in de hitte maar dat ging net goed.

Zondagavond kreeg ik de update al voor FSD dus veel sneller dan verwacht. Erg blij met de auto!
Hoe werkt dat eigenlijk met een inruilauto? Heb je er speciale parkeervakken voor, en kijken ze hem nog ter plekke na? Of lever je gewoon de sleutels / documentatie in en that’s it?

  • gdv75
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-06 19:58
philo schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 21:26:
[...]

Het hele bestelproces is beetje vreemd, dat je bijvoorbeeld pas een inruilprijs krijgt nadat je een bestelling plaatst is toch niet echt klantvriendelijk. Bij andere merken krijg je een offerte vooraf met inruilwaarde welke vervolgens niet meer veranderd na akkoord. Wat Tesla doet is wat mij betreft misleiding, een beetje mensen lokken met inruilactie, vervolgens eerste een hoge waardering inschatting, daarna een definitieve lage waardering of zelfs later nog verder verlagen als ze zelf niet in 30 dagen kunnen leveren en de offerte vervolgens vervalt…
Nou je kan voor bestellen ook een inschatting laten maken. Die was hier ruim 2k lager dan het definitieve bod. Alleen inderdaad raar dat de offerte maar 30 dagen geldig is en dat ze de auto even 5 maanden opschuiven

Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, factory gate -> false. VIN in api en app.


  • philo
  • Registratie: Juni 2026
  • Nu online
gdv75 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:30:
[...]

Nou je kan voor bestellen ook een inschatting laten maken. Die was hier ruim 2k lager dan het definitieve bod. Alleen inderdaad raar dat de offerte maar 30 dagen geldig is en dat ze de auto even 5 maanden opschuiven
Maar de inschatting is een lokkertje in mijn geval. Ik kreeg definitieve inschatting pas na bestellen. Welke in mijn geval iets van 35% lager was voor een auto in topconditie en weinig kilometers. En zelfs 60% onder de marktwaarde. Met uitstel van levering zou het mij niks verbazen als het bod nog verder was gezakt. Uiteindelijk maar zelf verkocht.

  • MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:02
VP. schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 21:58:
[...]


Hoe werkt dat eigenlijk met een inruilauto? Heb je er speciale parkeervakken voor, en kijken ze hem nog ter plekke na? Of lever je gewoon de sleutels / documentatie in en that’s it?
Ik heb ‘m gewoon buiten in een parkeervak bij de ingang neergezet. Daar stonden meerdere niet-Tesla’s. Bij de balie geef je het kentekenbewijs en de sleutels, dan vinden zij ‘m buiten wel en rijden ze de auto naar binnen voor een korte check (waar je niet bij bent). Na een kwartiertje kwamen ze met een formulier met de gegevens van de auto waarop ook km-stand was bijgewerkt. Op het formulier kon zo te zien ook extra schade worden vermeld die nog niet bekend was maar bij een waarde van 100 euro lijken ze niet in detail te checken. Daarna moet je tekenen dat je akkoord gaat en dat ze de auto mogen overzetten. Kreeg later die dag pas de e-mail met het vrijwaringsbewijs waarop ook een tijdstip stond van enkele uren na inleveren.

  • Lonelywolf76
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:00
Joeses schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:42:
[...]

Net gebeld en niks meer aan te doen. Ze blijven bij het nieuwe lage aanbod…

Als Tesla de auto vorige week geleverd had dan was er niks aan de hand geweest en had ik 3000 euro meer gekregen voor mijn oude auto…
Naar aanleiding van jouw bericht heb ik net even contact opgenomen met Tesla over het verlopen van een inruilaanbod. Ze gaven aan dat als zo'n aanbod verloopt, ze om de actuele kilometerstand en nieuwe foto's vragen. Op basis daarvan en de huidige marktwaarde doen ze dan een nieuw bod.

De medewerker vertelde wel dat als je nieuwe auto al binnen één of twee weken na het verlopen van het bod geleverd wordt, ze het inruilaanbod meestal gewoon verlengen. Hoelang nadat de inruilaanbod verliep kreeg jij je nieuwe auto?

  • Joeses
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11:39
Lonelywolf76 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:16:
[...]

Naar aanleiding van jouw bericht heb ik net even contact opgenomen met Tesla over het verlopen van een inruilaanbod. Ze gaven aan dat als zo'n aanbod verloopt, ze om de actuele kilometerstand en nieuwe foto's vragen. Op basis daarvan en de huidige marktwaarde doen ze dan een nieuw bod.

De medewerker vertelde wel dat als je nieuwe auto al binnen één of twee weken na het verlopen van het bod geleverd wordt, ze het inruilaanbod meestal gewoon verlengen. Hoelang nadat de inruilaanbod verliep kreeg jij je nieuwe auto?
Heb de factuur ontvangen en betaald op 12 juni met dus het verrekende oude inruilaanbod. Het bod verviel op 16 juni. Op 22 juni een nieuw bod ontvangen van 3000 euro minder en dus nu een betalingstekort.

De auto wordt vrijdag 26 juni geleverd.

[ Voor 5% gewijzigd door Joeses op 24-06-2026 13:41 ]


  • Doggy
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 11:19
Zul je altijd zien, levering uitgesteld en nu geeft de inruilauto aan dat over 28 dagen (regulier) onderhoud moet plaatsvinden. Is het een probleem bij inruilen als deze melding er is, of alleen bij rode of oranje storings meldingen? Kan me even niet herinneren wat er bij indienen van inruil aanvraag over moest worden aangeven…

  • Flo-Rian
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-06 12:23
Doggy schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:26:
Zul je altijd zien, levering uitgesteld en nu geeft de inruilauto aan dat over 28 dagen (regulier) onderhoud moet plaatsvinden. Is het een probleem bij inruilen als deze melding er is, of alleen bij rode of oranje storings meldingen? Kan me even niet herinneren wat er bij indienen van inruil aanvraag over moest worden aangeven…
Dacht dat de enige voorwaarde was dat hij nog 3 maanden APK moest hebben. Verder niets, maar kan de voorwaarden nu nergens meer vinden.

  • philo
  • Registratie: Juni 2026
  • Nu online
Doggy schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:26:
Zul je altijd zien, levering uitgesteld en nu geeft de inruilauto aan dat over 28 dagen (regulier) onderhoud moet plaatsvinden. Is het een probleem bij inruilen als deze melding er is, of alleen bij rode of oranje storings meldingen? Kan me even niet herinneren wat er bij indienen van inruil aanvraag over moest worden aangeven…
Volgens mij alleen een APK nodig welke minimaal 1 maand geldig is:

https://digitalassets.tesla.com/tesla-contents/image/upload/trade-in-tcs-nl-nl.pdf

  • Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-06 16:56
Ook weer lekker, afspraak staan om mijn nieuwe M3 aanstaande vrijdag op te halen en krijg ik ineens een bericht dat dat niet gaat lukken en een nieuwe afspraak moet maken.

Heb ik alleen de keus uit komende maandag en dinsdag, kan op zo'n korte termijn geen vrij meer nemen.

  • Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:23
Ik heb zojuist precies hetzelfde, Tesla Groningen, afspraak vrijdag verplaatst naar maandag. Gek genoeg staat overigens in het bericht in de Tesla app dat levering van de Model Y is verplaatst, terwijl ik een Model 3 heb besteld. Tot nu toe klopte dat altijd, maar dit is opvallend :).

[ Voor 51% gewijzigd door Contagion op 24-06-2026 17:28 ]


  • Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-06 16:56
Contagion schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:26:
Ik heb zojuist precies hetzelfde, Tesla Groningen, afspraak vrijdag verplaatst naar maandag. Gek genoeg staat overigens in het bericht in de Tesla app dat levering van de Model Y is verplaatst, terwijl ik een Model 3 heb besteld. Tot nu toe klopte dat altijd, maar dit is opvallend :).
Precies hetzelfde hier, ook Groningen en MY in het bericht wat M3 moet zijn.

  • Arnew_
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 12:03
Net een update in de BOT app voor mijn op 8 mei bestelde MY Standard, verschoven van 25 augustus - 26 september naar 22 september- 22 november…

  • WhiteHorse1976
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 25-06 22:36
Idanue schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:12:
Ook weer lekker, afspraak staan om mijn nieuwe M3 aanstaande vrijdag op te halen en krijg ik ineens een bericht dat dat niet gaat lukken en een nieuwe afspraak moet maken.

Heb ik alleen de keus uit komende maandag en dinsdag, kan op zo'n korte termijn geen vrij meer nemen.
Hier dus ook, shit wij hadden net een uitje gepland voor zondag meteen. Vrijdag 16.30 uur niet meer mogelijk en alleen nog maar dinsdag de 30e. Utrecht afhalen.

  • Yvarladze
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 02:59
Lang leve de tropenroosters vrees ik

  • WhiteHorse1976
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 25-06 22:36
Yvarladze schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:41:
Lang leve de tropenroosters vrees ik
Zou het? Het is wel erg opvallend inderdaad. En ik zit echt te balen, je verheugt je op een leuk rij weekend :(

  • JanV23
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08:06
JanV23 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 19:42:
Hallo allemaal, ik lees al een tijdje mee omdat ik ook in spanning afwacht.

Sinds vandaag eindelijk een hidden VIN !

MY Premiun LR RWD, stealth grey, wit interieur, trekhaak, 20", FSD licentie, zakelijk financial lease 0%, thuislevering

25-04 Besteld (levering juli-augustus)

diverse wijzigingen in leveringswindow

25-05 EDD 17 juni - 30 juni

02-06 EDD 21 juni - 30 juni

11-06 EDD 29-30 juni + hidden VIN

Zo te zien doen ze bij Tesla hun best om nog flink wat te leveren aan het einde van Q2!

Weet iemand hoe de thuislevering in zn werk gaat? Komt er een grote trailer voor rijden? Krijg je tijd voor de inspectie?
Nog geen VIN of kenteken in de Tesla app, maar wel een afspraak voor de Direct Delivery (thuislevering). Die gaat 30-06 plaatsvinden. Blij dat het dit kwartaal nog lijkt te gebeuren!

22-06 11:30 Tesla bericht in app: "Uw Model Y met RN.... wordt komende dagen gebouwd! Bereid uw levering voor door...."

Daarna nog twee berichten "Afspraak voor levering gepland".

Dus zelfs met alleen een hidden VIN kan levering nog snel gaan en in mijn geval komen VIN en kenteken pas vlak voor levering in de Tesla-app.

(in de Tesla-app heb ik t/m stap 5 groene vinkjes, stap 6 (eindbetaling) en 7 (accepteren leveringsvoorwaarden) zijn nog niet geactiveerd.

[ Voor 5% gewijzigd door JanV23 op 24-06-2026 21:55 ]


  • PemPek
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 12:12
PemPek schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:32:
[...]

Gisteren kwam de Tesla Welcome mail binnen en is de RN zichtbaar geworden in de app.

Benieuwd wanneer de levertijd voor het eerst veranderd gaat worden.
Update:

Levertijd in de Tesla app is sinds gisteren verdwenen.

Bot app zegt het volgende:

Details.tasks.scheduling.card.buttontext, Details.tasks.scheduling.card.title, Details.tasks.scheduling.isdeliveryEstimatesEnable

Iemand enig idee wat het kan betekenen?

MY Standard Black

  • Whatarethose
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:16
16-5 - Model 3 premium rwd besteld met aflevering mei - juni.

24-5 - Verwachte levering juli - augustus, maar op internet nog wel in dezelfde configuratie bestelbaar met aflevering mei - juni.

27-5 - Verwachte levering op nieuwe bestellingen naar juli - augustus.

6-6 - Verwachte levering naar 24 augustus - 24 september

25-6 - Verwacjte levering naar 15 juli - 15 augustus

[ Voor 14% gewijzigd door Whatarethose op 25-06-2026 07:31 ]


  • jovael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:01
PemPek schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 05:27:
[...]

Update:

Levertijd in de Tesla app is sinds gisteren verdwenen.

Bot app zegt het volgende:

Details.tasks.scheduling.card.buttontext, Details.tasks.scheduling.card.title, Details.tasks.scheduling.isdeliveryEstimatesEnable

Iemand enig idee wat het kan betekenen?

MY Standard Black
Ik heb hetzelfde met mijn MY standard White. Als ik hier zo terug lees dan lijkt dit bij meerdere MY standards nu het geval te zijn.

  • mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:57
PemPek schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 05:27:
[...]

Update:

Levertijd in de Tesla app is sinds gisteren verdwenen.

Bot app zegt het volgende:

Details.tasks.scheduling.card.buttontext, Details.tasks.scheduling.card.title, Details.tasks.scheduling.isdeliveryEstimatesEnable

Iemand enig idee wat het kan betekenen?

MY Standard Black
Dat is bij mij ook 2x gebreurt, de eerste keer bleef het ruim 2 weken zo staan en de tweede keer een aantal dagen. Maar uiteindelijk werd de verwachte levering aangepast. 1x naar voren 1x naar achteren.

  • mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:57
Mijn MY standard is naar achteren geschoven :(

10 augustus 10 september

naar

29 augustus 29 oktober

  • We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
We Are Borg schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 18:39:
Ook maar een stuk aan data leveren :)

Eerste week april model Y besteld AWD zwart/zwart op 20 inch. Indicatie in de app was lang juni, daarna 26 mei tot mid juni. Zojuist nieuwe planning in de app: augustus.
Ondertussen november. Een standaard e-mail met uitleg zou toch wel gepast zijn (weet dat dat niet past bij Tesla)

  • SXForce
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-06 14:50
We Are Borg schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:07:
[...]

Ondertussen november. Een standaard e-mail met uitleg zou toch wel gepast zijn (weet dat dat niet past bij Tesla)
Oh wow! Hier begin mei besteld (MY Premium AWD, Blauw/zwart met trekhaak). Ook lang eind juni geweest, maar sinds vorige week naar 23-augustus - 23 oktober. Geen communicatie vanuit tesla over het waarom.

Maargoed, de oorspronkelijke levertijd stond ook op augustus - september, dus ik kan nog niet klagen. Als het november wordt, dan krijg ik een issue met de lease die afloopt op 1 november. :'( Had verwacht dat ik "ruim" op tijd had besteld, maar dat begint nu toch steeds lastiger te worden...

[ Voor 4% gewijzigd door SXForce op 25-06-2026 09:14 ]


  • forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:43
MY rwd premium stealth grey besteld op 23-04. Dit zegt de BOT app maar ik snap er hele maal niets meer van, tevens geen VIN. Weet iemand wat de status nu is? Delivery 27-30 juni lijkt me niet reel (het is wel via Drivalia LM.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fgfnmalW8TQzkK5A9thxlrCqWRs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/krP8JQPGQd0QimGQpp1Be5NI.jpg?f=fotoalbum_large

tikfouten? tjah..m..


  • Ikkus
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 11:58
forzabesiktas schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:54:
MY rwd premium stealth grey besteld op 23-04. Dit zegt de BOT app maar ik snap er hele maal niets meer van, tevens geen VIN. Weet iemand wat de status nu is? Delivery 27-30 juni lijkt me niet reel (het is wel via Drivalia LM.

De App die bij mij steeds de nieuwste status info weergeeft is Delivery Statud

  • Apen staart
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
mennoo schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 08:58:
Mijn MY standard is naar achteren geschoven :(

10 augustus 10 september

naar

29 augustus 29 oktober
Mijne (standaard witte Y met trekhaak) is op 20 juni (!!!!) aangepast van 19 - 30 juni naar 28 augustus - 28 oktober.... dikke chaos bij Tesla als je het mij vraagt

[ Voor 4% gewijzigd door Apen staart op 25-06-2026 10:40 ]


  • Doggy
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 11:19
Apen staart schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:39:
[...]

Mijne (standaard witte Y met trekhaak) is op 20 juni (!!!!) aangepast van 19 - 30 juni naar 28 augustus - 28 oktober.... dikke chaos bij Tesla als je het mij vraagt
Als je nu een standard bestelt dan geeft de configurator september als verwachte levering. Heb dus wel hoop dat al deze verwachtingen binnenkort weer positief worden bijgesteld

  • mike7990
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:04
forzabesiktas schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:54:
MY rwd premium stealth grey besteld op 23-04. Dit zegt de BOT app maar ik snap er hele maal niets meer van, tevens geen VIN. Weet iemand wat de status nu is? Delivery 27-30 juni lijkt me niet reel (het is wel via Drivalia LM.

[Afbeelding]
Ik heb dezelfde config, 25-4 besteld. De app zegt bij mij 25-30 Juni. We zijn vrijwel gelijk aan de beurt.

Ik verwacht tevens niet dat ze dit kunnen waarmaken.

Het is een kwestie van geduld.. en dat is soms lastig..

  • Apen staart
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Doggy schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:41:
[...]

Als je nu een standard bestelt dan geeft de configurator september als verwachte levering. Heb dus wel hoop dat al deze verwachtingen binnenkort weer positief worden bijgesteld
Je zou het verwachten, zeker omdat Tesla vanaf 1/7 20% meer auto's per week wil bouwen in Berlijn. Maar ik moet het eerst maar eens zien....

  • forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:43
mike7990 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:09:
[...]

Ik heb dezelfde config, 25-4 besteld. De app zegt bij mij 25-30 Juni. We zijn vrijwel gelijk aan de beurt.

Ik verwacht tevens niet dat ze dit kunnen waarmaken.

Het is een kwestie van geduld.. en dat is soms lastig..
We merken het snel genoeg, ik laat wel een quote achter mocht er iets veranderen.

Wil jij dat ook voor mij doen?

tikfouten? tjah..m..


  • philo
  • Registratie: Juni 2026
  • Nu online
Vandaag nog een e-mail gehad van Delivery nadat de indicatie van juni naar juli, vervolgens naar augustus en uiteindelijk naar oktober is gegaan. Het gaat om een bestelling van 15 mei: Model Y RWD LR, zwart/zwart. Ik heb gevraagd of ze al wat meer weten. Ondanks dat er nu augustus tot oktober staat, geven ze aan dat ze de levering in augustus verwachten. Zonder VIN kunnen ze bij Delivery geen betere indicatie geven.

  • retlowr
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:33
Zojuist aflever venster van 25-30jun naar 27-30jun, maar er is nu wel een VIN in BOT/TOST. Tesla app meldt nog niets.

besteld 18apr, Model Y Premium RWD SG

  • boerremk
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 25-06 22:54
boerremk schreef op maandag 22 juni 2026 @ 12:35:
[...]

22-6: 25-6 ophalen in Hengelo
Vandaag opgehaald, was te vroeg, maar geen probleem, auto stond al klaar. Ik kreeg alle tijd om te inspecteren, zag er perfect uit, 2km op de teller.

Maand "Premium Connectivity" gratis.
FSD heb ik aangezet, maar dat werkt nog niet (je betaalt pas als het werkt) afwachten wanneer het gaat werken.
Sentry mode aan, maar ook weer uit, kreeg wel veel meldingen, woon vlak bij het centrum, dus er liepen wel heel veel mensen, blijkbaar te dicht, langs...
AWD is even wennen als je altijd RWD gewend bent.

Prima ervaring.

Ik hoor nu ook bij de Tesla-familie!

  • Arnew_
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 12:03
Doggy schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:41:
[...]

Als je nu een standard bestelt dan geeft de configurator september als verwachte levering. Heb dus wel hoop dat al deze verwachtingen binnenkort weer positief worden bijgesteld
Ik heb mijn witte Y standard besteld op 8 mei en kreeg gisteren de update dat de levering naar 22 september tot 22 november is verschoven..

  • We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Doggy schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:41:
[...]

Als je nu een standard bestelt dan geeft de configurator september als verwachte levering. Heb dus wel hoop dat al deze verwachtingen binnenkort weer positief worden bijgesteld
Waarop baseer je die hoop :) ? Toen ik bestelde stond er mei/juni. Dat is ook niet gehaald. De indicatie op de website bij bestellen klopt dus niet. Als je nu besteld met september als indicatie terwijl huidige bestelling al gigantisch uitlopen, dan zullen nieuwe bestellingen ook gewoon verschoven worden na september. Tesla vindt het prima om een indicatie van 3 maanden levertijd op te hogen naar 7 :)

  • Apen staart
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
philo schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:48:
Vandaag nog een e-mail gehad van Delivery nadat de indicatie van juni naar juli, vervolgens naar augustus en uiteindelijk naar oktober is gegaan. Het gaat om een bestelling van 15 mei: Model Y RWD LR, zwart/zwart. Ik heb gevraagd of ze al wat meer weten. Ondanks dat er nu augustus tot oktober staat, geven ze aan dat ze de levering in augustus verwachten. Zonder VIN kunnen ze bij Delivery geen betere indicatie geven.
Ik vind het al netjes dat je uberhaupt een mail hebt gehad.... Ik moest het zelf vernemen doordat ik de app eens opende.

  • Lonelywolf76
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:00
Lonelywolf76 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:34:
Model Y Premium LR Wit/Wit
Besteld op 12 mei
Afhalen in Utrecht

28-5: 27 Juli – 26 Augustus
29-5: 21 Juni - 30 Juni
3-6: 8 Juli - 7 Augustus

Nog geen VIN toegewezen.
Ik heb gisteren met Tesla gebeld en toen werd me verteld dat de auto op 4 juli op transport zou gaan en de week daarop geleverd kon worden. Vanochtend zie ik ineens dat de leveringsdatum is aangepast naar 7 augustus - 7 oktober 🤷🏻‍♂️

  • GeeBeeG
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:55
Het lijkt alsof ik veel geluk heb: Model Y Premium LR rood, zwart interieur. 30 mei besteld, 11 juni VIN in BOT, aflever afspraak gemaakt voor as maandag 29 juni in Utrecht. Dat zou dan in 30 dagen zijn

Vanmorgen via de Tesla app geappt of maandag wel haalbaar is. Nog geen kenteken en geen factuur. Dat was haalbaar volgens de medewerker. Net om 21:50 melding in BOT dat de auto in productie is. VIN nu ook in de Tesla app.

Spannend met het weekend er tussen. Moet nog een verzekering regelen, maar morgen al een kenteken? Ik ben benieuwd! Ik heb iig m’n betaallimiet maar verhoog t/m maandag.

  • mike7990
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:04
GeeBeeG schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 22:49:
Het lijkt alsof ik veel geluk heb: Model Y Premium LR rood, zwart interieur. 30 mei besteld, 11 juni VIN in BOT, aflever afspraak gemaakt voor as maandag 29 juni in Utrecht. Dat zou dan in 30 dagen zijn

Vanmorgen via de Tesla app geappt of maandag wel haalbaar is. Nog geen kenteken en geen factuur. Dat was haalbaar volgens de medewerker. Net om 21:50 melding in BOT dat de auto in productie is. VIN nu ook in de Tesla app.

Spannend met het weekend er tussen. Moet nog een verzekering regelen, maar morgen al een kenteken? Ik ben benieuwd! Ik heb iig m’n betaallimiet maar verhoog t/m maandag.
Dat is geluk hebben inderdaad! Dan zullen er niet veel mensen zijn die een rode besteld hebben de afgelopen tijd :)

  • philo
  • Registratie: Juni 2026
  • Nu online
Apen staart schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 18:19:
[...]

Ik vind het al netjes dat je uberhaupt een mail hebt gehad.... Ik moest het zelf vernemen doordat ik de app eens opende.
Ik had ze zelf een e-mail gestuurd, kreeg het helaas niet proactief van ze.

  • philo
  • Registratie: Juni 2026
  • Nu online
Eerder was al aangekondigd dat in juli de productie omhoog gaat van 5.000 naar 6.200 Tesla's per week. Ze hebben nu aangekondigd dit nog verder op te voeren naar 7.500 Tesla's per week vanaf oktober.

https://x.com/AndrThie/status/2070164804203900958
NIEUWS: Giga Berlin blijft uitbreiden!

Onlangs hebben we aangekondigd:
  • een verhoging van de voertuigproductie van 5.000 naar 6.200 per week vanaf juli, goed voor 1.000 nieuwe banen;
  • aanzienlijke investeringen in onze cellenfabriek om vanaf 2027 een productiecapaciteit van 18 GWh voor 4680-cellen mogelijk te maken, goed voor 1.500 nieuwe banen.
VANDAAG hebben we ons team geïnformeerd dat we de productie verder zullen verhogen naar 7.500 voertuigen per week, met een opschaling vanaf oktober, en dat we NOG EENS 1.000 medewerkers aannemen!

  • wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:26

wdekreij

Dubbelzinnig

Afgelopen woensdag een Model Y LR RWD besteld. ETA was oorspronkelijk Oktober.

Kijk ik net in de app... is de verwachte levertijd 25-30 juni?

Waarschijnlijk een bug? Of zou het? 😇

  • philo
  • Registratie: Juni 2026
  • Nu online
wdekreij schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:14:
Afgelopen woensdag een Model Y LR RWD besteld. ETA was oorspronkelijk Oktober.

Kijk ik net in de app... is de verwachte levertijd 25-30 juni?

Waarschijnlijk een bug? Of zou het? 😇
Bij Tesla is alles mogelijk haha. Als iemand met jouw specifieke configuratie zijn bestelling annuleert of niet op tijd de auto kan ophalen en je bent de eerste volgende met dezelfde configuratie dan kan het zomaar gebeuren. Belangrijkste is of je een VIN in de app ziet.

  • ldvsamoht
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:17
AWD wit/zwart. 30 mei besteld.

Gisteren de auto opgehaald in Hengelo. Auto was helemaal in orde.

Tot over een paar jaar!
Pagina: 1 ... 125 126 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.