• ChrisInTheCloud
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 07:18
ChrisInTheCloud schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 07:57:
[...]

Update:

16-06 vin in app.

Verwachte levering nog hetzelfde. 17-30 juni
Leverafspraak gemaakt maar nog geen kenteken in app en de stap transit is leeg (overgeslagen).

Klopt dit wel? Ook de odometer geeft N/A aan terwijl de vorige keer het aantal km al te zien was. 1.6km ofzo.

Hoe kan dit? Iemand een idee?

  • TheDuJa
  • Registratie: Mei 2016
  • Nu online
TheDuJa schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:20:
[...]

Besteld door LM: 10-06

Update 15-06: order zichtbaar in Tesla app met verwachte leverdatum aug - sep

Update 16-06: verwachte leverdatum 16 jul - 15 aug
Vandaag kwam er toevallig een inventory model beschikbaar in Hengelo. Iets verder dan Tilburg maar de order laten omzetten en vrijdag 19e ophalen!! 8) :9~

  • GardenSnakes
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Apen staart schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 19:22:
Vandaag deze update in de BOT app... 2e Regel zegt me nog niet zoveel... behalve dat 30-6 wellicht niet gehaald wordt?? Volgens Tesla zou hij de 25e bij service center zijn. Nog steeds geen VIN en ook nog geen mogelijkheid om afspraak te plannen. Leverwindow ongewijzigd 19-30 juni. Witte Y Standaard met trekhaak

[Afbeelding]
Less than two weeks kun je negeren, is simpelweg een automatische vlag die aan of uit staat afhankelijk of je leveringswindow binnen 2 weken valt. (Heb deze waarde dan ook uit mijn Delivery status for Tesla app gefilterd omdat je hier niks aan hebt behalve mogelijke valse hoop :D)

Delivery agent op assigned betekend dat er bijna een vin aankomt

Tesla bestelling volgen: https://tesla-status.mrproper.dev/


  • GardenSnakes
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
ChrisInTheCloud schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 17:44:
[...]

Leverafspraak gemaakt maar nog geen kenteken in app en de stap transit is leeg (overgeslagen).

Klopt dit wel? Ook de odometer geeft N/A aan terwijl de vorige keer het aantal km al te zien was. 1.6km ofzo.

Hoe kan dit? Iemand een idee?
Ja dit kan, kenteken komt soms pas last minute of zelfs niet (heb deze bij mijn bestelling nooit gezien in de Tesla app).

Transit stap ligt er net aan of Tesla de juiste vlaggetjes aanzet. Ook deze waren bij mijn order niet aangepast. Dus hangt veel van Tesla's kant af. Als je een afspraak hebt kun je er vanuit gaan dat het goed komt!

Tesla bestelling volgen: https://tesla-status.mrproper.dev/


  • PemPek
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 11:41
mennoo schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 09:27:
Hoe werkt het eigenlijk met een lease Tesla? Mijn werkgever heeft via de lease maatschappij een MY RWD besteld. Als het goed is de bestelling gekoppeld aan mijn email adres, zojuist op dat adres een tesla account aangemaakt, maar ik zie geen bestelling oid
Hoe lang heeft dit uiteindelijk geduurd. Ik zit te wachten op de bevestigingsmail van Tesla om te koppelen.

  • Yvarladze
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09:03
Weet iemand hoe lang het duurt voordat je een inruil voorstel krijgt? Of krijg je dat pas tegen de tijd dat de tesla geleverd gaat worden? Ik heb twee dagen geleden alles aangeleverd maar wellicht ben ik te ongeduldig 😊

Besteld 6/6 MY RWD Premium Grey / zwart interieur

Verwachte levertijd 8 juli / 7 augustus

  • TheDuJa
  • Registratie: Mei 2016
  • Nu online
PemPek schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 21:26:
[...]

Hoe lang heeft dit uiteindelijk geduurd. Ik zit te wachten op de bevestigingsmail van Tesla om te koppelen.
Een dag of 3 heeft het geduurd.

  • frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-06 23:47
GardenSnakes schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:49:
[...]

Less than two weeks kun je negeren, is simpelweg een automatische vlag die aan of uit staat afhankelijk of je leveringswindow binnen 2 weken valt. (Heb deze waarde dan ook uit mijn Delivery status for Tesla app gefilterd omdat je hier niks aan hebt behalve mogelijke valse hoop :D)

Delivery agent op assigned betekend dat er bijna een vin aankomt
Weet je dit laatste zeker? Ik gebruik jouw app ook sinds kort, en daar staat sinds deze week deze status (leveringsadviseur toegewezen) inderdaad op ja. Maar mijn order loopt via de LM en kent een restrictie tot november, dan lijkt het me toch niet dat er een VIN op korte termijn aan komt?

Verder ook vreemd: ik had een tijd lang de maand van levering (november) in de tesla app staan, die is sinds 2 weken ook verdwenen, klopt dat?

  • philo
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 09:51
Yvarladze schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 22:02:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat je een inruil voorstel krijgt? Of krijg je dat pas tegen de tijd dat de tesla geleverd gaat worden? Ik heb twee dagen geleden alles aangeleverd maar wellicht ben ik te ongeduldig 😊

Besteld 6/6 MY RWD Premium Grey / zwart interieur

Verwachte levertijd 8 juli / 7 augustus
Laatst delivery hierover aan de telefoon gehad. Je krijgt pas een voorstel zodra ze zeker weten dat ze de auto binnen 30 dagen kunnen leveren omdat het voorstel maar 30 dagen geldig is. Je kan delivery bellen als je nu een voorstel wilt maar dan moet je uiteindelijk weer opnieuw op een inruil aanbod wachten als de auto er dan niet binnen 30 dagen is.

Ik heb dezelfde levertijd indicatie trouwens en wacht ook nog op inruil aanbod.

[ Voor 4% gewijzigd door philo op 17-06-2026 23:30 ]


  • artstam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:38
philo schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 23:29:
[...]

Laatst delivery hierover aan de telefoon gehad. Je krijgt pas een voorstel zodra ze zeker weten dat ze de auto binnen 30 dagen kunnen leveren omdat het voorstel maar 30 dagen geldig is. Je kan delivery bellen als je nu een voorstel wilt maar dan moet je uiteindelijk weer opnieuw op een inruil aanbod wachten als de auto er dan niet binnen 30 dagen is.

Ik heb dezelfde levertijd indicatie trouwens en wacht ook nog op inruil aanbod.
En klopt het dat je bij een afwijkend lager bedrag de overeenkomst kan afzeggen en de 250 euro terugkrijgt?

Daikin altherma hybride: EVLQ08CAV3 (J036339), EHYBH08AAV32 (3122556), Intergas NHYKOMB33AA


  • Sjaakklg
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 11:11
weet iemand of je bij het afhalen van de Tesla ook FSD trial voor 1 maand krijgt?

  • Cb76
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 11:03
Morning!

Kan iemand mij vertellen wat dit betekent?

Alvast bedanktAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8u5Gl5IZqFxL20eYamQAd9TEEF4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eecq7o0HtZVyFdG2TzceuS2h.jpg?f=fotoalbum_large

  • Sjaakklg
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 11:11
Cb76 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 08:50:
Morning!

Kan iemand mij vertellen wat dit betekent?

Alvast bedankt[Afbeelding]
Ik kom dezelfde dag als deze melding een afspraak plannen voor afhaal 👍

  • mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:41
PemPek schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 21:26:
[...]

Hoe lang heeft dit uiteindelijk geduurd. Ik zit te wachten op de bevestigingsmail van Tesla om te koppelen.
Bij mij duurde het vooral lang voordat de LM de bestelling gedaan had, en het was ook niet helemaal duidelijk wat nou de status was.

  • SXForce
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:00
Sjaakklg schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 08:53:
[...]

Ik kom dezelfde dag als deze melding een afspraak plannen voor afhaal 👍
Ik kan je verzekeren dat dit niet altijd het geval is. Bij mij ook sinds de 16e op "Yes", maar nog geen VIN of ook maar iets van Tesla gehoord. Levering staat nog steeds op 21-30 juni.

  • GardenSnakes
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
frankj030 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 22:50:
[...]

Weet je dit laatste zeker? Ik gebruik jouw app ook sinds kort, en daar staat sinds deze week deze status (leveringsadviseur toegewezen) inderdaad op ja. Maar mijn order loopt via de LM en kent een restrictie tot november, dan lijkt het me toch niet dat er een VIN op korte termijn aan komt?

Verder ook vreemd: ik had een tijd lang de maand van levering (november) in de tesla app staan, die is sinds 2 weken ook verdwenen, klopt dat?
Als je levering eind november plaats zou vinden dan lijkt mij dat heel erg sterk inderdaad. Las op veel forums dat de advisor vlag samenviel met een vin die dan een tijdje later werd toegekend. Dus zou kunnen dat het niet in alle gevallen juist is. Bij mij had ik ook een leverrestrictie en kreeg toen 1 week van te voren mijn VIN voor mn MY

Tesla bestelling volgen: https://tesla-status.mrproper.dev/


  • philo
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 09:51
artstam schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 07:23:
[...]

En klopt het dat je bij een afwijkend lager bedrag de overeenkomst kan afzeggen en de 250 euro terugkrijgt?
De 250 ben je altijd kwijt helaas, wat ze bij mij in de showroom vertelde. Wat vrij absurd is, want je betaald dus 250 om een inruilprijs te krijgen.

  • Doggy
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 13:14
philo schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:22:
[...]

De 250 ben je altijd kwijt helaas, wat ze bij mij in de showroom vertelde. Wat vrij absurd is, want je betaald dus 250 om een inruilprijs te krijgen.
Ik heb met de verkoopadviseur afgesproken dat ik die zou terugkrijgen als het bod tegen zou vallen

  • Doggy
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 13:14
SXForce schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:12:
[...]

Ik kan je verzekeren dat dit niet altijd het geval is. Bij mij ook sinds de 16e op "Yes", maar nog geen VIN of ook maar iets van Tesla gehoord. Levering staat nog steeds op 21-30 juni.
Zelfde hier, levering staat nog steeds op 19-30 juni

  • artstam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:38
Doggy schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:39:
[...]

Ik heb met de verkoopadviseur afgesproken dat ik die zou terugkrijgen als het bod tegen zou vallen
En wat zijn de ervaringen met de indicatie die gegeven is voor de inruil en het uiteindelijke aanbod?

Daikin altherma hybride: EVLQ08CAV3 (J036339), EHYBH08AAV32 (3122556), Intergas NHYKOMB33AA


  • Cb76
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 11:03
SXForce schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:12:
[...]

Ik kan je verzekeren dat dit niet altijd het geval is. Bij mij ook sinds de 16e op "Yes", maar nog geen VIN of ook maar iets van Tesla gehoord. Levering staat nog steeds op 21-30 juni.
Wanneer deed jij de bestelling?

  • Doggy
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 13:14
artstam schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:59:
[...]

En wat zijn de ervaringen met de indicatie die gegeven is voor de inruil en het uiteindelijke aanbod?
Ruim 10% lager dan wijkopenautos, maar dit wordt meer dan goedgemaakt door de 3000 inruilkorting. Definitieve bod was weer 10% lager dan initiële maar ook meer km’s op de teller. Volgens mij houden ze er daarbij ook rekening dat er, gedurende de geldigheidstermiin, nog meer km’s in gereden gaat worden

  • Apen staart
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:00
Ik heb het inruilbod afgewezen en mijn auto prive voor 8k meer verkocht. Inmiddels een kleine auto teruggekocht en op die manier maak ik toch aanspraak op de inruilbonus, die hoger is dan de aanschaf van de klein auto :-).

  • Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:20
Doggy schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:39:
[...]

Ik heb met de verkoopadviseur afgesproken dat ik die zou terugkrijgen als het bod tegen zou vallen
Ik heb ook specifiek gevraagd of ik bij annuleren de aanbetaling terug kan krijgen. Hij gaf aan dat dit bij particuliere aankopen altijd mogelijk is.

  • Doggy
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 13:14
Apen staart schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:18:
Ik heb het inruilbod afgewezen en mijn auto prive voor 8k meer verkocht. Inmiddels een kleine auto teruggekocht en op die manier maak ik toch aanspraak op de inruilbonus, die hoger is dan de aanschaf van de klein auto :-).
Goed gedaan. Bij mij gaat het om veel kleinere bedragen, en durf het nu niet meer aan om bod alsnog af te wijzigen, barrel te kopen en dan het proces weer opnieuw in te gaan aangezien de levering (volgens Tesla dan) in de komende 12 dagen gaat plaatsvinden.

  • philo
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 09:51
Apen staart schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:18:
Ik heb het inruilbod afgewezen en mijn auto prive voor 8k meer verkocht. Inmiddels een kleine auto teruggekocht en op die manier maak ik toch aanspraak op de inruilbonus, die hoger is dan de aanschaf van de klein auto :-).
Ik heb hetzelfde gedaan, inruilbod vond ik extreem laag (50% minder dan zelf verkopen, 26% minder dan wijkopenautos), dus zelf verkocht aan particulier en een goedkope kleine auto gekocht om in te ruilen zodat ik de inruilbonus krijg.

  • SXForce
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:00
Cb76 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:02:
[...]

Wanneer deed jij de bestelling?
11-05. MY Premium AWD Blauw met trekhaak

Initieel stond de levertijd op augustus- september. Daarna een paar dagen later aangepast naar 16 juni tot en met 30 juni. Toen een paar dagen later weer augustus-september en sinds begin deze maand 21-30 juni.

[ Voor 3% gewijzigd door SXForce op 18-06-2026 11:30 ]


  • PemPek
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 11:41
mennoo schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:08:
[...]

Bij mij duurde het vooral lang voordat de LM de bestelling gedaan had, en het was ook niet helemaal duidelijk wat nou de status was.
Zojuist te horen gekregen van mijn contact bij Tesla dat Athlon in bulk besteld en het daardoor ietsje langer duurt.

Zou binnen 1-1,5 week de welcome mail moeten hebben met RN nummer.

  • tesla29
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 11:20
Zaterdag ga ik mijn Tesla Model 3 longe range ophalen, dus ik ben me alvast een beetje aan het inlezen 😊

Ik vroeg me af hoe het tegenwoordig zit met de standaard accessoires bij levering. Krijg je bijvoorbeeld standaard alleen een Type 2 laadkabel meegeleverd, of zit er ook nog een mobile connector of andere laadaccessoires bij?

Ben vooral benieuwd wat er precies wel en niet standaard in de auto zit bij aflevering in Nederland.

  • crooksnor
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09:40
Sjaakklg schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 07:55:
weet iemand of je bij het afhalen van de Tesla ook FSD trial voor 1 maand krijgt?
Ben hier ook benieuwd naar? Iemand die dit kan bevestigen die onlangs zijn auto heeft opgehaald?

  • vanooijen8
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05:27
crooksnor schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 12:57:
[...]

Ben hier ook benieuwd naar? Iemand die dit kan bevestigen die onlangs zijn auto heeft opgehaald?
Ik heb berichten gelezen dat je een mail krijgt voor een proefperiode zodra jouw auto in aanmerking komt voor de software update. Vanuit fabriek komt deze met een software versie die geen FSD ondersteund. Het duurt even (aantal weken) voordat de auto de nieuwste update krijgt. Maar of dit verhaal klopt weet ik niet zeker.

  • Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-06 23:09
Ik vroeg me af hoe het tegenwoordig zit met de standaard accessoires bij levering. Krijg je bijvoorbeeld standaard alleen een Type 2 laadkabel meegeleverd, of zit er ook nog een mobile connector of andere laadaccessoires bij?\\\\
De mobile connector zit er niet meer bij, de type 2 wel. (mobile connector kun je bij tesla in de shop bestellen: https://shop.tesla.com/nl_nl/product/mobile-connector)

[ Voor 22% gewijzigd door Contagion op 18-06-2026 14:49 ]


  • Apen staart
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:00
Tesla maar eens gebeld of ze al iets specifieker kunnen zeggen wanneer tussen 19 en 30 juni ze verwachten.... nou dat was teleurstellend, 'ik denk dat de app te optimistisch is, want hij staat nog niet eens gepland om gebouwd te worden'..... :(

  • crooksnor
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09:40
Apen staart schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 15:54:
Tesla maar eens gebeld of ze al iets specifieker kunnen zeggen wanneer tussen 19 en 30 juni ze verwachten.... nou dat was teleurstellend, 'ik denk dat de app te optimistisch is, want hij staat nog niet eens gepland om gebouwd te worden'..... :(
jij had toch ook 31 maart besteld? Standard y rwd? Mijne is namelijk al in utrecht en kan ik ophalen

  • SXForce
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:00
Apen staart schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 15:54:
Tesla maar eens gebeld of ze al iets specifieker kunnen zeggen wanneer tussen 19 en 30 juni ze verwachten.... nou dat was teleurstellend, 'ik denk dat de app te optimistisch is, want hij staat nog niet eens gepland om gebouwd te worden'..... :(
Heb altijd het idee dat de mensen aan de telefoon geen enkele weet hebben van wat er in het productieproces gebeurt. Weet niet of anderen dezelfde ervaring hebben, maar dat is in ieder geval mijn ervaring. :P Dus neem het met een korrel zout.

Ik snap ook nooit zo goed waarom ze zo weinig kunnen weten, want er moet toch wel iets gepland staan van tevoren zou je zeggen aan vrachtverkeer.

  • Apen staart
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:00
crooksnor schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 15:56:
[...]

jij had toch ook 31 maart besteld? Standard y rwd? Mijne is namelijk al in utrecht en kan ik ophalen
19 april, witte standaard Y rwd

[ Voor 3% gewijzigd door Apen staart op 18-06-2026 16:13 ]


  • Apen staart
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:00
SXForce schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 16:11:
[...]

Heb altijd het idee dat de mensen aan de telefoon geen enkele weet hebben van wat er in het productieproces gebeurt. Weet niet of anderen dezelfde ervaring hebben, maar dat is in ieder geval mijn ervaring. :P Dus neem het met een korrel zout.

Ik snap ook nooit zo goed waarom ze zo weinig kunnen weten, want er moet toch wel iets gepland staan van tevoren zou je zeggen aan vrachtverkeer.
Ik snap het ook niet. En de 'soft match' die mij was verteld bij het service center kon volgens deze dame helemaal niet. Ik heb het zelf echt op het scherm zien staan in het service center....

  • chasinbe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-06 08:07
chasinbe schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 12:44:
Bestelling 7/4, voorlopig geen VIN, levering BE

Delivery Window: June 18 - June 30

Model Y Long Range AWD

20" Helix 2.0 wheels

Diamond black / Black interior

Seating: 5 Seat Interior

Trekhaak

Nog mensen met dezelfde config en rond zelfde order date, die wel al update hebben gehad?
Update, plots ging alles heel snel! Nice

07/04 order

29/05 VIN

17/06 in production

23/06 pick-up BE

Hopelijk zonder problemen of schade, one happy customer.

Veel succes voor iedereen nog in de wachtrij!

Panasonic Aquarea J 7kW split; 300L Panasonic boilervat SWW; 100L buffervat; 6600Wp Z 15°; houtskelet nieuwbouw 2021; Tesla M3H


  • Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:24
Wat lekker zeg. Nieuwe auto besteld en gaat allemaal heel vlug (levering nog niet maar de start wel).

16e besteld (alphabet), 17e akkoord/bevestigd door Tesla en 18e in de ochtend zichtbaar in de Tesla app met m'n RN nummer. Nu dit topic rustig uitpluizen hoe dat ook alweer zat met RN nummer. Python kennis heb ik niet en zag dat de topic start verder de andere opties niet noemde.

Tijd zat overigens: september - oktober levering
edit:
De eerste keer was het auto bestellen en 15 dagen later haalde ik m op eind '22. Dat was nog eens snelheid :+

[ Voor 14% gewijzigd door Oekol op 18-06-2026 20:04 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.


  • VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:13

VP.

VP. schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 17:19:
Hoe ver van te voren krijg je meestal een kenteken?
Nog iets meer dan een week voordat ik hem mag ophalen. Alleen nog steeds geen kenteken. Voor de rest is alles al een tijdje afgerond. Zo maar weer eens bellen, I guess..

  • wessen1
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-06 14:06
Mensen die vandaag geleverd krijgen? Wat is de status mbt juiste software voor FSD?

  • jeroen_119
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:46
wessen1 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 07:58:
Mensen die vandaag geleverd krijgen? Wat is de status mbt juiste software voor FSD?
voor zover ik weet heb je een fabrieks versie van de algemene software bij het ophalen van een nieuwe tesla, na een bepaalde tijd/kms komen de updates waarin uiteindelijk ook de fsd update inzit

  • TheDuJa
  • Registratie: Mei 2016
  • Nu online
wessen1 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 07:58:
Mensen die vandaag geleverd krijgen? Wat is de status mbt juiste software voor FSD?
Ik mag de M3 AWD vandaag om 13:30 ophalen. Ik laat het weten!

  • PemPek
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 11:41
PemPek schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:33:
[...]

Zojuist te horen gekregen van mijn contact bij Tesla dat Athlon in bulk besteld en het daardoor ietsje langer duurt.

Zou binnen 1-1,5 week de welcome mail moeten hebben met RN nummer.
Gisteren kwam de Tesla Welcome mail binnen en is de RN zichtbaar geworden in de app.

Benieuwd wanneer de levertijd voor het eerst veranderd gaat worden.

  • Gery
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:13
PemPek schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:32:
[...]

Gisteren kwam de Tesla Welcome mail binnen en is de RN zichtbaar geworden in de app.

Benieuwd wanneer de levertijd voor het eerst veranderd gaat worden.
Ik heb gisteren ook mail en RN nr gekregen in de app. Besteld via Ayvens BE.
Een M3 premium RWD Quicksilver. Voorlopig staat de levering gewoon op aug-sept.

Laat het dagelijks refreshen in de app beginnen :9

  • wessen1
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-06 14:06
Zojuist nieuwe M3 RWD opgehaald in Utrecht, nog geen FSD. Kan een paar weken duren...

  • Sjaakklg
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 11:11
VP. schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 07:30:
[...]

Nog iets meer dan een week voordat ik hem mag ophalen. Alleen nog steeds geen kenteken. Voor de rest is alles al een tijdje afgerond. Zo maar weer eens bellen, I guess..
Ik heb volgende week zaterdag ophaalafapraak en vandaag kenteken ontvangen

  • boerremk
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 06:38
Model Y premium LR AWD Wit/Zwart
Besteld 17 april.
Afhalen Hengelo.

17-4: Aug – Sept
17-4: 17 Juni – 30 Juni
14-5: 3 Juni - 25 Juni
28-5: Aug – Sept
29-5: 9 Juli - 8 Augustus
2-6: lege verwachting
6-6: Aug – Sept
9-6: 26-6 - 30-6, VIN in BOT app, nog niet in de Tesla app
12-6: 25-6 – 30-6
19-6: VIN in Tesla app

  • Apen staart
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:00
Heb me laten vertellen dat de planning op dit moment wel chaos is in Berlijn met het omzetten naar meerdere ploegen. Tesla krijgt veel mensen aan de lijn met de vraag hoe het zit met leverwindow in de app en de praktijk... veel zullen niet gehaald worden.

  • mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:19
Jer86 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 17:17:
[...]

Vandaag of morgen afleverdatum. Dit kreeg vanmorgen ook en een uurtje later kreeg ik bericht op een afspraak te plannen
Jammer niet het geval bij mij. Al 2+ weken geen update meer gehad. Lever window blijf nog op 17 aug - 16 sept.

  • gdv75
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-06 18:42
Hoppa. Van aug-sept naar 18-30 juni en nu net 5 sept-5 nov 🤷🏼‍♂️ lekker tesla. Ga eerst jullie chaos maar eens even rechtzetten in de planning

Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, factory gate -> false. VIN in api en app.


  • wessen1
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-06 14:06
Krijg op mijn vandaag geleverde M3 2016.17.5 gepusht mét FSD

  • vanooijen8
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05:27
30-04 besteld verwachte levering aug-sep

24-05 levering aangepast naar 16 juni - 30 juni

05-06 levering aangepast naar 20 juni -30 juni

19-06 VIN in de app

Weet iemand hoe lang het dan ongeveer duurt voordat er geleverd wordt?
Het is een MY standaard Stealth Grey

[ Voor 7% gewijzigd door vanooijen8 op 19-06-2026 17:35 ]


  • gdv75
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-06 18:42
vanooijen8 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 17:29:
30-04 besteld verwachte levering aug-sep

24-05 levering aangepast naar 16 juni - 30 juni

05-06 levering aangepast naar 20 juni -30 juni

19-06 VIN in de app

Weet iemand hoe lang het dan ongeveer duurt voordat er geleverd wordt?
Welke heb je besteld als ik vragen mag?

Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, factory gate -> false. VIN in api en app.


  • vanooijen8
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05:27
gdv75 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 17:34:
[...]

Welke heb je besteld als ik vragen mag?
MY standard Stealth Grey

  • ldvsamoht
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:41
ldvsamoht schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 16:07:
Voor de 3e keer ga ik hier aansluiten. Vandaag bestelling door LM.

MY, Wit, AWD.

Levering aug-sep.

Jammer dat autosteer is verdwenen in FSD.
Update:

3-6: levertijd niet meer zichtbaar in tesla app.

17-6: levertijd naar 6-sep tot 6-okt

19-6: levertijd naar 23-jun tot 30-jun. VIN in Boring app.

Aflevering hengelo. Ben benieuwd of het echt volgende week al gaat gebeuren.

  • gdv75
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-06 18:42
Nice! Die hebben we in premium rwd lr.

Nu wachten we op een witte standard Rwd. Ook op 30-4 besteld en ineens 5 maanden naar achteren geschoven. Reden: omdat de datum op de website is aangepast 🤷🏼‍♂️ en omdat we nog geen VIN toegewezen hebben gekregen.

Geniet in ieder geval van de auto. Ze zijn echt heel fijn

Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, factory gate -> false. VIN in api en app.


  • Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:24
Leverdatum is in de app oktober geworden in plaats van september wat vorig werk was. Contactpersoon bij Tesla gaf met een welkomstmail aan dat er een blokkade op zit tot begin juli. Even er af laten halen komende werk, zit al aan m'n kilometrage maar alphabet heeft heen idee blijkbaar.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.


  • TheDuJa
  • Registratie: Mei 2016
  • Nu online
Vandaag de M3 AWD opgehaald. Staat op software 2026.17.5 met FSD :D

  • Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:24
TheDuJa schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 18:30:
Vandaag de M3 AWD opgehaald. Staat op software 2026.17.5 met FSD :D
Had je pakket gekocht bij aanschaf of maandelijkse abbo?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.


  • TheDuJa
  • Registratie: Mei 2016
  • Nu online
Oekol schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:47:
[...]

Had je pakket gekocht bij aanschaf of maandelijkse abbo?
Nog niet gekocht verder. Volgende week waarschijnlijk via een abbo. De app zelf rijden staat er al wel op met alle info.

  • Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:24
TheDuJa schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:49:
[...]

Nog niet gekocht verder. Volgende week waarschijnlijk via een abbo. De app zelf rijden staat er al wel op met alle info.
Hmm wel interessant om te weten. Vroeg mij al af als ik het bijv alleen op vakantie wil activeren hoe snel je het krijgt / hoe ver van te voren je moet abonneren zodat je op tijd bent.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.


  • gdv75
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-06 18:42
Oekol schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 22:52:
[...]

Hmm wel interessant om te weten. Vroeg mij al af als ik het bijv alleen op vakantie wil activeren hoe snel je het krijgt / hoe ver van te voren je moet abonneren zodat je op tijd bent.
Ligt er ook aan waar je naar toe op vakantie gaat. Er zijn nog niet veel landen waar je fsd mag gebruiken. En uit ervaring kan ik zeggen dat als je de grens over gaat (bijv Duitsland) dat het systeem uitgeschakeld wordt en dat je het stuur self moet overnemen

Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, factory gate -> false. VIN in api en app.


  • Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:24
gdv75 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 01:39:
[...]

Ligt er ook aan waar je naar toe op vakantie gaat. Er zijn nog niet veel landen waar je fsd mag gebruiken. En uit ervaring kan ik zeggen dat als je de grens over gaat (bijv Duitsland) dat het systeem uitgeschakeld wordt en dat je het stuur self moet overnemen
Natuurlijk, dat snap ik. Het gaat overigens nu in een vrij rap tempo de laatste weken. Waar Nederland België Denemarken Litouwen en Estland het inmiddels hebben.

Frankrijk, Spanje en Portugal wacht ik dan nog met smart op. Al zijn we dit jaar al in Portugal geweest met de auto en gaan we eind dit jaar naar Frankrijk. Niet zo ver en dat lukt nog wel zonder FSD. Dus ze hebben nog even de tijd :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.


  • Doggy
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 13:14
gdv75 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 18:05:
[...]

Nice! Die hebben we in premium rwd lr.

Nu wachten we op een witte standard Rwd. Ook op 30-4 besteld en ineens 5 maanden naar achteren geschoven. Reden: omdat de datum op de website is aangepast 🤷🏼‍♂️ en omdat we nog geen VIN toegewezen hebben gekregen.

Geniet in ieder geval van de auto. Ze zijn echt heel fijn
Balen zeg. Ik ben bang dat ik ook ieder moment het nekschot kan krijgen voor mijn op 11 mei bestelde standard RWD. Staat nog 19-30 jun in de app maar dat lijkt me lastig haalbaar aangezien het al de 20e is en nog geen VIN zichtbaar is in welke app dan ook.

  • Apen staart
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:00
Ontopic maar weer en over leverdata/windows hebben ipv fsd en waar te gebruiken?

  • retlowr
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
Bedoel je dit:

#1 Order Details:
- Model Y - RWD LR ⭐ / Stealth Grey / Premium-Black
- Tilburg Factory & Delivery Center

Order Timeline:
- 2026-04-18: Reservation
- 2026-04-18: Delivery Window: jul. - aug. 2026
- 2026-04-18: new Reservation: 2026-04-18
- 2026-05-14: new Delivery Window: 18 Juni - 30 Juni
- 2026-06-02: new Delivery Window: 21 Juni - 30 Juni

Generated via TOST v1.7.5 (https://www.tesla-order-status-tracker.de)

Nog geen VIN, Delivery window geeft hoop, maar in de BOT app zie ik nog veel NL collega's met identieke specs. Denk niet dat het dit kwartaal nog gaat lukken.

  • gdv75
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-06 18:42
snip: reageer dan niet

[ Voor 90% gewijzigd door We Are Borg op 21-06-2026 11:52 ]

Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, factory gate -> false. VIN in api en app.


  • boerremk
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 06:38
boerremk schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 16:01:
Model Y premium LR AWD Wit/Zwart
Besteld 17 april.
Afhalen Hengelo.

17-4: Aug – Sept
17-4: 17 Juni – 30 Juni
14-5: 3 Juni - 25 Juni
28-5: Aug – Sept
29-5: 9 Juli - 8 Augustus
2-6: lege verwachting
6-6: Aug – Sept
9-6: 26-6 - 30-6, VIN in BOT app, nog niet in de Tesla app
12-6: 25-6 – 30-6
19-6: VIN in Tesla app
20-6 kenteken zichtbaar in Tesla app, nog geen afspraak

  • ldvsamoht
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:41
boerremk schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:04:
[...]

20-6 kenteken zichtbaar in Tesla app, nog geen afspraak
Zelfde config, ook Hengelo. Loop paar uur achter op jouw meldingen. Benieuwd of ik zo ook kenteken zie in app.

  • boerremk
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 06:38
ldvsamoht schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 14:31:
[...]

Zelfde config, ook Hengelo. Loop paar uur achter op jouw meldingen. Benieuwd of ik zo ook kenteken zie in app.
Ik zie op de RDW site dat er vandaag heel wat MY op kenteken gezet zijn (als ik mijn kenteken pak en ff wat cijfertjes/letters verander)

  • Seconz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:30
Ik gister ook kenteken in de app, en zie hem idd ook op de RDW staan.

Betekend dat de auto dan al in NL is?

Eergister zei mevrouw aan telefoon nog dat hij in Berlijn was maar niet wist wanneer die hierheen zou komen.

  • boerremk
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 06:38
boerremk schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:04:
[...]

20-6 kenteken zichtbaar in Tesla app, nog geen afspraak
20-6: 22 Juni - 30 Juni

  • Apen staart
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:00
Wtf….. mijn window is net aangepast van 19-30 Juni naar 28 augustus - 28 oktober. Ben er wel beetje klaar mee…

  • VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:13

VP.

Apen staart schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 16:41:
Wtf….. mijn window is net aangepast van 19-30 Juni naar 28 augustus - 28 oktober. Ben er wel beetje klaar mee…
Dat is zuur. Besteld op?

  • Jeng 2.0
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 11:57
Hier ook nog altijd geen update.

Staat nu al een week of 3 op september, geen vin.

Besteld op 11/04

Model Y standaard wit.

In bot wel delivery agent enabled 🤷

  • Doggy
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 13:14
Apen staart schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 16:41:
Wtf….. mijn window is net aangepast van 19-30 Juni naar 28 augustus - 28 oktober. Ben er wel beetje klaar mee…
Same…

  • Apen staart
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:00
VP. schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 16:54:
[...]


Dat is zuur. Besteld op?
19 april. Eerlijk is eerlijk, bij bestellen stond augustus-september maar hij stond al een maand op 19 juni - 30 juni... dan is het gewoon klote als ze in dat window hem zomaar verschuiven, zeker als SC vertelde dat ze hem de 25e verwachtte.

  • Medejo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 20:06
M3 Premium LR AWD | Stealth Grey | 18" | Zwart en wit interieur | FSD
  • 15-05 - Tesla besteld
  • 19-05 - Ontvangen bestelbevestiging
  • 29-05 - Schatting levering 12-06 / 30-06
  • 01-06 - VIN in TOST beschikbaar
  • 01-06 - Boot vermoedelijk Glovis Sunlight
  • 02-06 - Schatting levering 25-06 / 30-06
  • 03-06 - VIN in Tesla app beschikbaar
  • 03-06 - Betaalverzoek ontvangen
  • 03-06 - Betaling voldaan, bevestiging ontvangen
  • 16-06 - SMS Inplannen levering (Boot in de buurt van Lanzarote)
  • 16-06 - Bevestiging levering 26-06
  • 20-06 - Boot in Zeebrugge
  • 20-06 - Kenteken toegewezen
  • 20-06 - Verzekering geregeld
  • 26-06 - Tesla ophalen in Tilburg
Hoop it helps. Succes allemaal met wachten en veel plezier alvast met jullie nieuwe Tesla!
Dit forum in combinatie met TOST en Tesla Ships Finder was een leuke dagelijkse bezigheid.
Cheers

  • Yvarladze
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09:03
Nog geen VIN, Delivery window geeft hoop, maar in de BOT app zie ik nog veel NL collega's met identieke specs. Denk niet dat het dit kwartaal nog gaat lukken.
Ik heb dezelfde config alleen pas 06/06 besteld dus ik moet nog wachten maar in de BOT app zie ik maar 7 bestellingen met deze config om te leveren in Tilburg. Hoe kan her dat jij er heel veel ziet? Doe ik iets fout met de filter?

  • huypham0712
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-06 08:28
Op 19 juni had ik een M3 LR AWD in Utrecht. Het was een drukke dag met veel leveringen, maar ik had nog genoeg tijd om de auto te inspecteren (de auto is echt in perfecte staat, geen krasje). Het personeel was erg vriendelijk; ze legden alles zorgvuldig uit en gaven me de tijd om de auto te leren kennen en af ​​te stellen. Dit is waarschijnlijk mijn laatste bericht. Succes aan anderen.


Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zOyc5FKgldxSTm4_KmGZOAzPiTA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j5lqZLDMzpaAQVoQHCHQgCyb.jpg?f=fotoalbum_large

  • drijver
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 22-06 12:57
Medejo schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:38:
M3 Premium LR AWD | Stealth Grey | 18" | Zwart en wit interieur | FSD
  • 15-05 - Tesla besteld
  • 19-05 - Ontvangen bestelbevestiging
  • 29-05 - Schatting levering 12-06 / 30-06
  • 01-06 - VIN in TOST beschikbaar
  • 01-06 - Boot vermoedelijk Glovis Sunlight
  • 02-06 - Schatting levering 25-06 / 30-06
  • 03-06 - VIN in Tesla app beschikbaar
  • 03-06 - Betaalverzoek ontvangen
  • 03-06 - Betaling voldaan, bevestiging ontvangen
  • 16-06 - SMS Inplannen levering (Boot in de buurt van Lanzarote)
  • 16-06 - Bevestiging levering 26-06
  • 20-06 - Boot in Zeebrugge
  • 20-06 - Kenteken toegewezen
  • 20-06 - Verzekering geregeld
  • 26-06 - Tesla ophalen in Tilburg
Hoop it helps. Succes allemaal met wachten en veel plezier alvast met jullie nieuwe Tesla!
Dit forum in combinatie met TOST en Tesla Ships Finder was een leuke dagelijkse bezigheid.
Cheers
Ik heb dezelfde ophaaldag.
  • 3-5 bestel witte m3 standaard schatting levering tussen 14 en 24 mei
  • 23-5 schatting aangepast naar 24 juli / 24 augustus
  • 10-6 order aangepast naar premium rwd, nog steeds wit
  • 11-6 bericht in Tesla app. Plan uw leveringsafspraak. En VIN toegewezen
  • 18-6 Kenteken toegewezen.
  • 26-6 ophalen Tilburg
Verzekering bleek moeilijker dan gedacht. (Lesauto) . Is uiteraard wel gelukt maar er zijn weinig partijen die bereid zijn het te doen. Moet zeggen, ik vond het een bijzondere ervaring dit proces te doorlopen met highs en lows.

Succes allemaal met het wachten en puzzelen

  • retlowr
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
Yvarladze schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 23:33:
[...]

Ik heb dezelfde config alleen pas 06/06 besteld dus ik moet nog wachten maar in de BOT app zie ik maar 7 bestellingen met deze config om te leveren in Tilburg. Hoe kan her dat jij er heel veel ziet? Doe ik iets fout met de filter?
Je doet vast niets fout. Mijn filter is model Y, Premium, RWD,NL. Andere criteria zoals kleur of afleverlocatie doen er m.i. minder toe en dan sta ik achter een flink aantal orders die wel al een VIN hebben.

  • Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:24
Die BOT app, heb je daar IT kennis voor nodig? Zie dat jullie vrij veel informatie er uit halen. Is het beter dan andere apps waar je gratis dingen kunt zien of 12 euro betaald voor 'pro'?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.


  • artstam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:38
Ik heb een tesla 3 standard besteld eind mei. Verwachte levering vanaf 23 juli en nog geen vin. Ik zit nu toch te twijfelen over de premium. Tot wanneer kan ik dit nog wijzigen?

Daikin altherma hybride: EVLQ08CAV3 (J036339), EHYBH08AAV32 (3122556), Intergas NHYKOMB33AA


  • philo
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 09:51
philo schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 18:02:
[...]

16-06-2026 hier ook Delivery Agent van No naar Yes
Delivery window van 8 Juli - 7 augustus naar 13 augustus - 13 oktober 😢

Bestel datum: 15 mei (Model Y Premium LR RWD, zwart/zwart)

Wel vreemd, ik had laatst delivery aan de telefoon welke aangaf dat mijn bestelling wel een bouwplan toegewezen had gekregen voor mid/eind juli.

Is even afwachten wat het nou uiteindelijk gaat worden maar ben tot nu toe een beetje teleurgesteld over het gehele proces in vergelijking met een traditionele automaker.
  1. Inruilactie is nogal misleidend want ze bieden echt een bodemprijs, waar je pas vrij laat achterkomt want de eerste indicatie was in mijn geval veel hoger, bij definitieve aanbod zat het zwaar onder de marktwaarde. Daarnaast moet je €250 betalen om überhaupt een waardering te krijgen.
  2. Verkoopadviseur zijn erg optimistisch over levertijden, terwijl het in de praktijk dus tegenvalt. Er valt niks te plannen, ben je toevallig op vakantie dan gaat je auto naar een ander.

[ Voor 73% gewijzigd door philo op 21-06-2026 17:37 ]


  • DunaxNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:04
DunaxNL schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:03:
Model Y Premium AWD blauw / zwart
DatumUpdate
11 meiBestelling geplaatst (Contant), geschatte levertijd: aug – sep 2026
15 meiVerwachte leverdatum aangepast naar 16 juni - 30 juni
2 juniVerwachte leverdatum aangepast naar augustus/september
6 juniVerwachte leverdatum aangepast naar 21-30 juni
16 juni"Is more than two weeks" van Yes naar No en Delivery Agent van No naar Yes
Verwachte leverdatum aangepast naar 27 augustus - 27 oktober…

  • Gery
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:13
Gery schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 13:03:
[...]

Ik heb gisteren ook mail en RN nr gekregen in de app. Besteld via Ayvens BE.
Een M3 premium RWD Quicksilver. Voorlopig staat de levering gewoon op aug-sept.

Laat het dagelijks refreshen in de app beginnen :9
Bijgewerkt naar 14 september - 14 november.

  • spetzje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:42
Zojuist is mijn levertijd aangepast van 21-30 juni naar 25-30 juni.. lijkt alsof Tesla er nog vertrouwen in heeft ergens komende week te leveren terwijl ik nog geen VIN heb in zowel BOT als Tesla app.

17 april besteld trouwens, MY Premium LR RWD, 19", grey / zwart, geen trekhaak

  • philo
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 09:51
artstam schreef op zondag 21 juni 2026 @ 16:26:
Ik heb een tesla 3 standard besteld eind mei. Verwachte levering vanaf 23 juli en nog geen vin. Ik zit nu toch te twijfelen over de premium. Tot wanneer kan ik dit nog wijzigen?
Je kan je bestelling aanpassen totdat je betaald hebt volgens mij, als niet meer kan via de app moet je Tesla even bellen. Een aanpassing heeft mogelijk wel gevolgen voor je verwachte leverdatum.

  • retlowr
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
spetzje schreef op zondag 21 juni 2026 @ 17:07:
Zojuist is mijn levertijd aangepast van 21-30 juni naar 25-30 juni.. lijkt alsof Tesla er nog vertrouwen in heeft ergens komende week te leveren terwijl ik nog geen VIN heb in zowel BOT als Tesla app.

17 april besteld trouwens, MY Premium LR RWD, 19", grey / zwart, geen trekhaak
Idem voor mijn order: geen VIN en delivery window van 21-30 naar 25-30 juni. Alvast tot ziens bij het afhalen in Tilburg!

18 april besteld, MY Premium LR RWD, 19", grey / zwart, geen trekhaak

  • maartenbres
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11:24
Model 3 standard (white) met trekhaak.
Reservatie: 28 mei
Initiële levering: 9 augustus - 8 september
Update op 6/9: 24 juli - 23 augustus
Update vandaag: 14 september - 14 november.

Ik heb zonet de trekhaak uit de bestelling gehaald, ik las dat deze vaak voor extra vertraging zorgt. Ik hoop nu dat in deze meest standaardconfig het toch iets sneller gaat. Iemand nog tips?

  • retlowr
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
Oekol schreef op zondag 21 juni 2026 @ 16:13:
Die BOT app, heb je daar IT kennis voor nodig? Zie dat jullie vrij veel informatie er uit halen. Is het beter dan andere apps waar je gratis dingen kunt zien of 12 euro betaald voor 'pro'?
Is een app die in ieder geval lijstjes produceert met bestellingen van andere BOT gebruikers. Geeft ietwat inzicht in het ondoorgrondelijke Tesla bestel proces. User interface is ruk, maar zelfs daar wen je aan.

  • Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:24
retlowr schreef op zondag 21 juni 2026 @ 18:31:
[...]

Is een app die in ieder geval lijstjes produceert met bestellingen van andere BOT gebruikers. Geeft ietwat inzicht in het ondoorgrondelijke Tesla bestel proces. User interface is ruk, maar zelfs daar wen je aan.
Oké! Misschien eens proberen, de UI/UX van van de app van onze mede tweaker is wat mij betreft fijn. Weet alleen nog niet of app X meer kan zonder te betalen en om daar nou voor je gevoel telkens je wachtwoord voor weg te geven. Dan liever iemand die wat dichter bij je staat als in: op dit forum zit.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.


  • FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:43
Hier ook weer verder naar achteren geplaatst.

29-4 bestelling geplaatst
5-5 huurkoop akkoord
5-5 voorlopige levering 9 - 17 mei
10-5 voorlopige levering 27 juli - 26 augustus
2-6 voorlopige levering 21 - 30 juni
6-6 voorlopige levering 1 - 31 juli
21-6 voorlopige levering 13 juli - 13 augustus

Model Y Premium RWD LR besteld. Kleur wit met trekhaak. Groningen.

  • SXForce
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:00
DunaxNL schreef op zondag 21 juni 2026 @ 16:49:
[...]

Verwachte leverdatum aangepast naar 27 augustus - 27 oktober…
Zelfde config, alleen met trekhaak. Ook naar 27 augustus- 27 oktober. Ik snap echt niet hoe een order ineens zoveel kan opschuiven. Een paar weken, oké, maar dit is wel extreem.

  • philo
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 09:51
Ik hoop dat dit te maken heeft met de voorbereidingen voor de geplande productieverhoging in juli, en dat de datum weer bijgesteld wordt en niet dat er werkelijk ineens vier maanden bijkomen.

  • PemPek
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 11:41
YouTube: Tesla Model Ys Delayed: What’s Going On?

ik heb deze video gezien van 3 dagen terug. Schijnt iets met documentatie problemen te zijn voor MYP. Waardoor er dus vertragingen zijn.

Dit gaat niet over de Standard volgens de maker van de video.

  • Yvarladze
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09:03
philo schreef op zondag 21 juni 2026 @ 16:36:
[...]

Delivery window van 8 Juli - 7 augustus naar 13 augustus - 13 oktober 😢

Bestel datum: 15 mei (Model Y Premium LR RWD, zwart/zwart)

Wel vreemd, ik had laatst delivery aan de telefoon welke aangaf dat mijn bestelling wel een bouwplan toegewezen had gekregen voor mid/eind juli.

Is even afwachten wat het nou uiteindelijk gaat worden maar ben tot nu toe een beetje teleurgesteld over het gehele proces in vergelijking met een traditionele automaker.
  1. Inruilactie is nogal misleidend want ze bieden echt een bodemprijs, waar je pas vrij laat achterkomt want de eerste indicatie was in mijn geval veel hoger, bij definitieve aanbod zat het zwaar onder de marktwaarde. Daarnaast moet je €250 betalen om überhaupt een waardering te krijgen.
  2. Verkoopadviseur zijn erg optimistisch over levertijden, terwijl het in de praktijk dus tegenvalt. Er valt niks te plannen, ben je toevallig op vakantie dan gaat je auto naar een ander.
Mijn Stealth grey MY premium RWD staat nog steeds op 8 juli - 7 augustus. Hopelijk gaan ze eerst de grijze bestellingen wegwerken 😉 (besteld op 06/06)

  • philo
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 09:51
Yvarladze schreef op zondag 21 juni 2026 @ 21:14:
[...]

Mijn Stealth grey MY premium RWD staat nog steeds op 8 juli - 7 augustus. Hopelijk gaan ze eerst de grijze bestellingen wegwerken 😉 (besteld op 06/06)
Ik hoop het voor je. Ik had eerst een witte kleur gekozen, daarna Stealth grey met leverdatum eind juni maar toen de kleur aangepast naar zwart haha.
Pagina: 1 ... 125 126 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.