• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06 22:48

the-spawn

.: Dark Storm :.

the-spawn schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 22:46:
[...]

Rond 16:00 weer een update gekregen. Afspraak gemaakt voor vrijdag 5 juni.
Gisteren de MY opgehaald in Tilburg. Ik was er vroeger (35min) dan gepland. We zijn vriendelijk ontvangen, kregen koffie aangeboden. De auto moest nog geregistreerd worden en we konden een proefrit maken om FSD te ervaren. Dat hebben we gedaan door Tilburg Reeshof, dit was een hele goede en leuke ervaring.

Daarna de auto gezocht in de hal en de checklist doorlopen. Alles was erg netjes en geen krassen of iets dergelijks ontdekt. Hij was voor 96% geladen en had 2 km op de ODO.

Uiteindelijk weg gegaan en gisteren meteen 300km gereden. Echt een heerlijke, stille auto om mee te rijden.

Suc6 voor iedereen die nog wacht en daarna veel veilige KM gewenst.

  • Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:28
Nielsracing schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:08:
[...]

Deze week de auto afgehaald in Utrecht. Ondanks dat ik wat huiverig was gezien eerdere posts, was ik blij verrast. Gewapend met een ellenlange TOST checklist heb ik de auto nagelopen en werkelijk niets kunnen vinden. De auto is tip top in orde en gelukkig ook geen microscratches op de lak.

Het enige waar ik nog achter ben gekomen is dat het stuur een millimeter scheef staat zodra je rechtuit rijdt.

De aflevering blijft onpersoonlijk maar de lol daarna is er niet minder om. Kortom, grote blij!
Inmiddels een kleine 1.000km verder. Enige dat is opgevallen is dat mijn stuur een tikkeltje scheef is uitgelijnd maar gezien de wat aflopende lijn van het dashboard is dat moeilijk te zien.

Daarnaast, hoewel dit normaal schijnt te zijn, worden alle Tesla’s af fabriek worden geleverd met enigszins verouderde fabriekssoftware. Het duurt even voordat de auto wordt opgenomen in de normale uitrol van OTA software updates. Vooralsnog nog geen fsd voor mij omdat mijn huidige software 2026.8.300 dat simpelweg nog niet ondersteund.

Verder, wat een apparaat! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EG3fbVkBHhaq1i0MP8ZVQupe3lI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zyy6tlmLwCCZHZgZqqVVM2LF.jpg?f=fotoalbum_large

  • Sjors4ever
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-06 15:26
Zojuist update: Delivery Window MY AWD weer van augustus/september naar 20-30 juni!! 🥳

  • DunaxNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:17
Sjors4ever schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 16:11:
Zojuist update: Delivery Window MY AWD weer van augustus/september naar 20-30 juni!! 🥳
Hier ook!

  • boerremk
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 26-06 18:26
Die van mij, na een paar dagen helemaal geen verwachte leverings window te hebben gehad, naar aug - sept gegaan. Voor het levering window verdween was het 9 juli - 8 augustus.

  • Garfield
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:40
Sjors4ever schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 16:11:
Zojuist update: Delivery Window MY AWD weer van augustus/september naar 20-30 juni!! 🥳
Bij mij ook, zou wel leuk zijn.

  • SXForce
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:58
Sjors4ever schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 16:11:
Zojuist update: Delivery Window MY AWD weer van augustus/september naar 20-30 juni!! 🥳
Hier ook! Zolang er geen VIN is houd ik hem in m’n hoofd op augustus - september. Zeker als ik andere verhalen lees.

  • Whatarethose
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:52
Model 3 premium LR, wit, zwart interieur, trekhaak.

16-5 - Bestelling geplaatst met levering mei - juni
24-5 - Verwachte levering verlaat naar juli - augustus, maar op internet nog wel in dezelfde configuratie bestelbaar met aflevering mei - juni.
27-5 - Verwachte levering op nieuwe bestellingen naar juli - augustus
6-6 - Verwachte levering verlaat naar augustus - september :-(

  • DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:07

DSK

boeiend...

Model Y Premium LR RWD Stealth Grey
Besteld op 12/02/2026 - levering stond toen op mei/juni

- Initieel toonde de app ook mei/juni
- 16/02 - 11 maart - 31 maart
- 10/03 - 4 mei - 3 juni
- 24/03 - juni/juli
- 30/03 - geen ETA
- 07/04 - 3 mei - 2 juni
- 24/04 - 9 juni - 30 juni
- 13/05 - 10 juni - 17 juni en VIN toegewezen
- 29/05 - 10 juni - 17 juni en VIN in de app te zien
- 04/06 - Afspraak voor levering ingepland voor 13/06

Blog (Linux-related)


  • FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:35
Weer een update gehad. Deze keer weer naar achteren. Juli vind ik wel vervelend i.v.m. vakantie. Heb dan liever augustus levering.

29-4 bestelling geplaatst
5-5 huurkoop akkoord
5-5 voorlopige levering 9 - 17 mei
10-5 voorlopige levering 27 juli - 26 augustus
2-6 voorlopige levering 21 - 30 juni
6-6 voorlopige levering 1 - 31 juli

Model Y Premium RWD LR besteld. Kleur wit met trekhaak. Groningen.

  • Aroen
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 19-06 11:46
Aroen schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 17:28:
Model Y premium long range rwd, stealth grey, zwarte bekleding.

Besteld 18 mei

Op 18 mei: levertijd 18 juni - 30 juni, geen vin.

Op 2 juni: levertijd 19 augustus - 16 september, geen vin.
Op 6 juni 17:22: levertijd 8 juli - 9 augustus, geen vin.

  • happylife
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-06 14:35
Sinds vandaag ook de VIN in de app. Wanneer ik op parts.tesla.com kijk zie ik het volgende batterij type: 1530014-98-B. (MY Premium Long Range)

Na een beetje gegoogled te hebben lijkt dit de ‘oude’ 5M batterij te zijn.

  • NTS
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

NTS

Ja, de andere batterij is een heel ander nummer. Maar kijk over een paar dagen nog even een keer want ze lijken eerst een standaard configuratie in de parts database te laden en daarna een update naar wat er werkelijk in de auto zit. Bij mij stond er bijvoorbeeld een 15" scherm in, totdat de auto echt gemaakt was want nadat het kenteken bekend werd kwam er een part number voor het nieuwe 16" scherm te staan.

  • Brandon0517
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 25-06 10:37
Dit is nogal urgent, en ik vraag me af of iemand dit al eens heeft meegemaakt of advies heeft:

Ik woon in België en de levering van mijn Tesla, die oorspronkelijk gepland stond voor afgelopen vrijdag (05/06), is vanwege de hagelstorm uitgesteld naar aanstaande dinsdag (09/06). Al het papierwerk was perfect in orde (overname, verzekering, kentekenplaat en eindbetaling).

Nu komt het probleem: de geldigheid van mijn overnamebod (trade-in) liep tot 6 juni. Omdat Tesla de levering heeft uitgesteld, is dit bod nu volgens het systeem 'verlopen'. Tesla eist nu plotseling dat ik het resterende bedrag van de overnameprijs zelf bijbetaal!

Toen ik het leveringscentrum belde, zei de klantenservice alleen dat ik maar zo snel mogelijk een nieuwe overname-aanvraag moet indienen. Maar dit is toch volledig hun vertraging? Moet ik hierdoor echt het hele proces opnieuw doorlopen?

Bovendien duurt het minstens twee dagen voor dat externe overnamebedrijf reageert. Als ik dat moet afwachten, valt de levering van morgen sowieso in het water...

Heeft iemand hier ervaring mee? Kan een manager dit handmatig overrident/verlengen in het systeem bij de levering zelf? Bedankt!

  • happylife
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-06 14:35
NTS schreef op maandag 8 juni 2026 @ 09:14:
Ja, de andere batterij is een heel ander nummer. Maar kijk over een paar dagen nog even een keer want ze lijken eerst een standaard configuratie in de parts database te laden en daarna een update naar wat er werkelijk in de auto zit. Bij mij stond er bijvoorbeeld een 15" scherm in, totdat de auto echt gemaakt was want nadat het kenteken bekend werd kwam er een part number voor het nieuwe 16" scherm te staan.
Bij mij staat er inderdaad ook 15", nog even wachten op het nummerbord dan maar.

  • Tessol
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 10:13
Brandon0517 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:54:
Dit is nogal urgent, en ik vraag me af of iemand dit al eens heeft meegemaakt of advies heeft:
Tesla zal de auto zo snel mogelijk willen leveren en zodra je de nieuwe inruilaanvraag hebt gedaan, dan zal het denk ik snel worden verwerkt.

Doe de aanvraag, je order blijft immers ongewijzigd en bel meteen, of bel met Delivery en doe het tijdens het telefoongesprek, vraag ze om bevestiging dat levering morgen door kan gaan. Je moet jezelf niet gek gaan maken om een wijziging aan hun zijde. Het ziet er alleen zo uit alsof alles voor jou nu in het water valt, achter de schermen is het een kwestie van check marks.

  • Brandon0517
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 25-06 10:37
Tessol schreef op maandag 8 juni 2026 @ 12:27:
[...]

Tesla zal de auto zo snel mogelijk willen leveren en zodra je de nieuwe inruilaanvraag hebt gedaan, dan zal het denk ik snel worden verwerkt.

Doe de aanvraag, je order blijft immers ongewijzigd en bel meteen, of bel met Delivery en doe het tijdens het telefoongesprek, vraag ze om bevestiging dat levering morgen door kan gaan. Je moet jezelf niet gek gaan maken om een wijziging aan hun zijde. Het ziet er alleen zo uit alsof alles voor jou nu in het water valt, achter de schermen is het een kwestie van check marks.
Bedankt voor het advies. Nadat ik even bekomen was van de schrik, heb ik de aanvraag snel opnieuw ingediend. Hopelijk verloopt alles morgen soepel!

  • saturn21
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:33
Brandon0517 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 12:39:
[...]

Bedankt voor het advies. Nadat ik even bekomen was van de schrik, heb ik de aanvraag snel opnieuw ingediend. Hopelijk verloopt alles morgen soepel!
Ik zit binnenkort wellicht in dezelfde situatie (inruilaanbod loopt af), maar heb helemaal geen zin om de hele reeks foto's opnieuw te maken. Moest dat bij het opnieuw indienen inderdaad, of is het een kwestie van enkel de nieuwe km stand doorgeven?

  • Brandon0517
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 25-06 10:37
saturn21 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:12:
[...]

Ik zit binnenkort wellicht in dezelfde situatie (inruilaanbod loopt af), maar heb helemaal geen zin om de hele reeks foto's opnieuw te maken. Moest dat bij het opnieuw indienen inderdaad, of is het een kwestie van enkel de nieuwe km stand doorgeven?
Goeie vraag. Ik weet nog dat ik de eerste keer maar een paar foto's heb ingediend. Bij de updates nadien was de kilometerstand invullen voldoende.

Maar die interface in de app is echt een ramp... Als je even teruggaat naar de vorige stap om je ingevulde info te checken, krijg je meteen weer doodleuk de vraag: 'Heeft u een auto die u wilt inruilen?'.Gelukkig staat alles direct weer zoals in het begin zodra je het chassisnummer van de oude wagen invoert.

  • Brandon0517
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 25-06 10:37
Brandon0517 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:54:
Dit is nogal urgent, en ik vraag me af of iemand dit al eens heeft meegemaakt of advies heeft:

Ik woon in België en de levering van mijn Tesla, die oorspronkelijk gepland stond voor afgelopen vrijdag (05/06), is vanwege de hagelstorm uitgesteld naar aanstaande dinsdag (09/06). Al het papierwerk was perfect in orde (overname, verzekering, kentekenplaat en eindbetaling).

Nu komt het probleem: de geldigheid van mijn overnamebod (trade-in) liep tot 6 juni. Omdat Tesla de levering heeft uitgesteld, is dit bod nu volgens het systeem 'verlopen'. Tesla eist nu plotseling dat ik het resterende bedrag van de overnameprijs zelf bijbetaal!

Toen ik het leveringscentrum belde, zei de klantenservice alleen dat ik maar zo snel mogelijk een nieuwe overname-aanvraag moet indienen. Maar dit is toch volledig hun vertraging? Moet ik hierdoor echt het hele proces opnieuw doorlopen?

Bovendien duurt het minstens twee dagen voor dat externe overnamebedrijf reageert. Als ik dat moet afwachten, valt de levering van morgen sowieso in het water...

Heeft iemand hier ervaring mee? Kan een manager dit handmatig overrident/verlengen in het systeem bij de levering zelf? Bedankt!
Ik beantwoord even mijn eigen vraag voor toekomstige kopers; het lijkt erop dat er aan het einde van het kwartaal écht wonderen gebeuren! :D

Na het indienen van de nieuwe overname-aanvraag ontving ik binnen de twee uur al een nieuw bod voor exact hetzelfde bedrag. Het openstaande saldo staat dus weer netjes op € 0!

Als tip voor anderen: als je je oude wagen inruilt bij Tesla, bestaat de kans dat het overnamebod verloopt vóór de uiteindelijke levering. Mocht dit gebeuren, dien dan zo snel mogelijk de aanvraag opnieuw in en bel direct de klantenservice om er spoed achter te laten zetten.

  • soepxkom
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 26-06 08:32
Ik heb het nemen van een verzekering weer eens tragisch lang uitgesteld. Ik heb 5 schadevrije jaren en onze Tesla kan bij Promovendum niet in de verzekering (dan moet ik minimaal 8 schadevrije jaren hebben).

Wie kan me adviseren wat wijsheid is? Ik denk nu sterk aan InsureMyTesla inclusief Glass Cover voor het panoramadak, met een eigen risico van €500. Maar: moet je dan eerst niet goedgekeurd worden? De verzekering moet namelijk morgen al ingaan…

  • xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:03
soepxkom schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:29:
Ik heb het nemen van een verzekering weer eens tragisch lang uitgesteld. Ik heb 5 schadevrije jaren en onze Tesla kan bij Promovendum niet in de verzekering (dan moet ik minimaal 8 schadevrije jaren hebben).

Wie kan me adviseren wat wijsheid is? Ik denk nu sterk aan InsureMyTesla inclusief Glass Cover voor het panoramadak, met een eigen risico van €500. Maar: moet je dan eerst niet goedgekeurd worden? De verzekering moet namelijk morgen al ingaan…
Beste is bellen! Als je in Noord-Brabant en Zeeland kan ik ZLM aanraden. (bij mij telkens het goedkoopste ook en je krijgt direct iemand aan de telefoon).

  • ThaFishy
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 26-06 16:06
soepxkom schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:29:
Ik heb het nemen van een verzekering weer eens tragisch lang uitgesteld. Ik heb 5 schadevrije jaren en onze Tesla kan bij Promovendum niet in de verzekering (dan moet ik minimaal 8 schadevrije jaren hebben).

Wie kan me adviseren wat wijsheid is? Ik denk nu sterk aan InsureMyTesla inclusief Glass Cover voor het panoramadak, met een eigen risico van €500. Maar: moet je dan eerst niet goedgekeurd worden? De verzekering moet namelijk morgen al ingaan…
Ik heb mijn Tesla verzekerd via Rabobank/Interpolis was zo geregeld.

  • happylife
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-06 14:35

[...]
happylife schreef op maandag 8 juni 2026 @ 11:18:
[...]

Bij mij staat er inderdaad ook 15", nog even wachten op het nummerbord dan maar.
Nu het kenteken ook ontvangen, het is de YS5MR.

  • Apen staart
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06:37
Ik zie in de open data van de RDW behoorlijk veel registraties van model y's vandaag

  • Apen staart
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06:37
soepxkom schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:29:
Ik heb het nemen van een verzekering weer eens tragisch lang uitgesteld. Ik heb 5 schadevrije jaren en onze Tesla kan bij Promovendum niet in de verzekering (dan moet ik minimaal 8 schadevrije jaren hebben).

Wie kan me adviseren wat wijsheid is? Ik denk nu sterk aan InsureMyTesla inclusief Glass Cover voor het panoramadak, met een eigen risico van €500. Maar: moet je dan eerst niet goedgekeurd worden? De verzekering moet namelijk morgen al ingaan…
Ik heb mijn huidige bij Univé verzekerd. In 10 minuten online geregeld en was verrassend goedkoop. Ik betaal 67 Euro All Risk

  • Tessol
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 10:13
Brandon0517 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:36:
[...]

Ik beantwoord even mijn eigen vraag voor toekomstige kopers; het lijkt erop dat er aan het einde van het kwartaal écht wonderen gebeuren! :D

Na het indienen van de nieuwe overname-aanvraag ontving ik binnen de twee uur al een nieuw bod voor exact hetzelfde bedrag. Het openstaande saldo staat dus weer netjes op € 0!

Als tip voor anderen: als je je oude wagen inruilt bij Tesla, bestaat de kans dat het overnamebod verloopt vóór de uiteindelijke levering. Mocht dit gebeuren, dien dan zo snel mogelijk de aanvraag opnieuw in en bel direct de klantenservice om er spoed achter te laten zetten.
Dat was mijn vermoeden al :) Fijn dat het door kan gaan morgen, veel plezier alvast!

  • Tessol
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 10:13
Apen staart schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:21:
Ik zie in de open data van de RDW behoorlijk veel registraties van model y's vandaag
Vrijdag zelfs 93 stuks!

  • Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:53
soepxkom schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:29:
Ik heb het nemen van een verzekering weer eens tragisch lang uitgesteld. Ik heb 5 schadevrije jaren en onze Tesla kan bij Promovendum niet in de verzekering (dan moet ik minimaal 8 schadevrije jaren hebben).

Wie kan me adviseren wat wijsheid is? Ik denk nu sterk aan InsureMyTesla inclusief Glass Cover voor het panoramadak, met een eigen risico van €500. Maar: moet je dan eerst niet goedgekeurd worden? De verzekering moet namelijk morgen al ingaan…
Hier ook geen Promovendum of Rabobank/Interpolis, zelfs met 15+ schadevrije jaren willen ze me niet hebben. :'(
Ik zit nu bij de ANWB, niet goedkoop maar beter als niets. :P

  • Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-06 23:56
Uhm wel een aanpassing op de api maar nog geen beweging in de app..
"isMoreThanTwoWeeks": false

  • crooksnor
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-06 16:17
Idanue schreef op maandag 8 juni 2026 @ 18:00:
[...]

Hier ook geen Promovendum of Rabobank/Interpolis, zelfs met 15+ schadevrije jaren willen ze me niet hebben. :'(
Ik zit nu bij de ANWB, niet goedkoop maar beter als niets. :P
Wellicht asr verzekeringen? Daar zit ik met 8 schadevrije jaren. Hele fijne maatschappij. 10x beter dan interpolis.

  • Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:53
crooksnor schreef op maandag 8 juni 2026 @ 18:03:
[...]

Wellicht asr verzekeringen? Daar zit ik met 8 schadevrije jaren. Hele fijne maatschappij. 10x beter dan interpolis.
178,83 euro per maand, nee dank je. :P

Maar er komt binnenkort een RWD en geen Performance meer dus daar zal het een stuk makkelijker van worden. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Idanue op 08-06-2026 18:12 ]


  • NTS
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

NTS

happylife schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:07:
[...]
Nu het kenteken ook ontvangen, het is de YS5MR.
En dan nu ook het 16" scherm in de parts list?

  • soepxkom
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 26-06 08:32
Nou, verzekering geregeld. Dankjulliewel allemaal voor de tips!

Nu werd ik wel net voor 18.00 gebeld door Tesla. Ik had niet door dat ik gebeld werd. Iemand enig idee waarom ze mij (zo laat voor de levering morgen) nog bellen? Wellicht omdat de auto nog niet was verzekerd? Of gewoon om even de puntjes op de i te zetten? Iemand ervaring hiermee?

  • NTS
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

NTS

Ik werd vanmiddag gebeld (morgen levering) of ik nog vragen had, de app al geïnstalleerd was en of ik het leuk vond om bij aflevering ook even een 15 min demo rit te plannen met een FSD auto. Dus volgens mij is dit alleen puntjes op de I.

[ Voor 5% gewijzigd door NTS op 08-06-2026 18:44 ]


  • ThaFishy
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 26-06 16:06
soepxkom schreef op maandag 8 juni 2026 @ 18:41:
Nou, verzekering geregeld. Dankjulliewel allemaal voor de tips!

Nu werd ik wel net voor 18.00 gebeld door Tesla. Ik had niet door dat ik gebeld werd. Iemand enig idee waarom ze mij (zo laat voor de levering morgen) nog bellen? Wellicht omdat de auto nog niet was verzekerd? Of gewoon om even de puntjes op de i te zetten? Iemand ervaring hiermee?
Ik ben ook gebeld door groningen. Is alleen dat laatste en of je FSD wil. Dacht eerst ze gaan het verplaatsen😂

  • happylife
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-06 14:35
NTS schreef op maandag 8 juni 2026 @ 18:37:
[...]

En dan nu ook het 16" scherm in de parts list?
Ja, part nummer 1946103-20-C staat er nu

  • crooksnor
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-06 16:17
happylife schreef op maandag 8 juni 2026 @ 21:04:
[...]

Ja, part nummer 1946103-20-C staat er nu
Waar zie je dit?

  • Johnnyvr6
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 06:55
Grotere scherm geldt alleen voor de model Y toch?

  • NTS
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

NTS

VIN invullen op https://parts.tesla.com/ dan kan je per onderdeel zien welk typenummer als "origineel" staat voor jouw auto. Dat zijn de onderdelen waar hij de fabriek mee uit is gerold.

Alleen als je VIN pas net bekend is kan het zijn dat het nog niet klopt. Bij mij klopte het toen het kenteken ook bekend werd.

  • soepxkom
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 26-06 08:32
ThaFishy schreef op maandag 8 juni 2026 @ 20:02:
[...]


Ik ben ook gebeld door groningen. Is alleen dat laatste en of je FSD wil. Dacht eerst ze gaan het verplaatsen😂
Ja hier was ik dus ook bang voor! Haha

  • Doggy
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 10:46
Heb voor mijn standard model Y (SG, trekhaak) nog altijd 19-30 juni in de app staan maar geen VIN. Geldt volgens mij voor wel meer hier op het forum. Net maar eens Tesla gebeld om te kijken of wat info kon loskrijgen maar kreeg de reactie ' alles kan, zeker richting kwartaaleinde'. Dus maar weer opnieuw in de wachtstand...

  • DunaxNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:17
Doggy schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 09:53:
Heb voor mijn standard model Y (SG, trekhaak) nog altijd 19-30 juni in de app staan maar geen VIN. Geldt volgens mij voor wel meer hier op het forum. Net maar eens Tesla gebeld om te kijken of wat info kon loskrijgen maar kreeg de reactie ' alles kan, zeker richting kwartaaleinde'. Dus maar weer opnieuw in de wachtstand...
Hier 21-30 juni en ook geen VIN (Y Premium).

  • SXForce
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:58
Doggy schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 09:53:
Heb voor mijn standard model Y (SG, trekhaak) nog altijd 19-30 juni in de app staan maar geen VIN. Geldt volgens mij voor wel meer hier op het forum. Net maar eens Tesla gebeld om te kijken of wat info kon loskrijgen maar kreeg de reactie ' alles kan, zeker richting kwartaaleinde'. Dus maar weer opnieuw in de wachtstand...
Heb gisteren inderdaad ook even naar Tesla gebeld aangezien de leverdatum het volgende deed in 3 weken tijd:

aug-sept -> eind juni -> aug-sept -> eind juni.

Samengevat antwoord van de medewerker: de indicatie komt uit de fabriek en daar kunnen ze als supportmedewerker verder niets aan zien. Als de fabriek verwacht dat ze het redden, dan schuift de datum naar voren. Zolang je geen VIN hebt, is alles onzeker.

Dus afwachten maar...

  • crooksnor
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-06 16:17
Doggy schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 09:53:
Heb voor mijn standard model Y (SG, trekhaak) nog altijd 19-30 juni in de app staan maar geen VIN. Geldt volgens mij voor wel meer hier op het forum. Net maar eens Tesla gebeld om te kijken of wat info kon loskrijgen maar kreeg de reactie ' alles kan, zeker richting kwartaaleinde'. Dus maar weer opnieuw in de wachtstand...
Heb je niet al een eindfactuur gehad waar je vin op staat?

  • Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-06 22:04
Mijn MY LR Premium AWD kent weer eens geen datum meer in de app....

Besteld: 20-03-2026

Update 1 op 25-05-2026: verwachte levering aug - sept

Huidige update: "verwachte levering leeg"

Ben benieuwd whats next. Wie benaderen jullie vanuit Tesla hierover, aangezien de Leasmij zegt dat het in principe allemaal via Tesla verloopt en zij geen invloed hebben.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar


  • Doggy
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 10:46
crooksnor schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:50:
[...]

Heb je niet al een eindfactuur gehad waar je vin op staat?
Nope, vandaar dat ik dacht bel maar even. Maar VIN - factuur - levering lijkt snel te kunnen gaan zo lees ik hier geregeld

  • crooksnor
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-06 16:17
Doggy schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:18:
[...]

Nope, vandaar dat ik dacht bel maar even. Maar VIN - factuur - levering lijkt snel te kunnen gaan zo lees ik hier geregeld
Wat is jouw bestel datum dan?

  • Doggy
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 10:46
11 mei dus heb nog niet veel te klagen :)

  • SXForce
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:58
Wicked-Game schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:53:
Mijn MY LR Premium AWD kent weer eens geen datum meer in de app....

Besteld: 20-03-2026

Update 1 op 25-05-2026: verwachte levering aug - sept

Huidige update: "verwachte levering leeg"

Ben benieuwd whats next. Wie benaderen jullie vanuit Tesla hierover, aangezien de Leasmij zegt dat het in principe allemaal via Tesla verloopt en zij geen invloed hebben.
In de mail van Tesla na bestellen staat dat je voor vragen contact kunt opnemen met Tesla Delivery Center Tilburg op 013 799 8814 (nummer staat ook op Google), maar die kunnen ook niets zeggen hoor. Het is afwachten helaas.

Jij hebt volgens mij dezelfde config als ik (MY Premium AWD Blauw) en bij mij staat hij op 21-30 juni. Lijkt mij toch dat jij hem eerder zou moeten krijgen dan ik... of in ieder geval op ongeveer dezelfde datum.

  • boerremk
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 26-06 18:26
Vanochtend update van aug-sept naar 26-6 - 30-6.

VIN in BOT app, nog niet in de Tesla app

  • turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-06 20:07
boerremk schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:08:
Vanochtend update van aug-sept naar 26-6 - 30-6.

VIN in BOT app, nog niet in de Tesla app
Ik denk dat het handig is om erbij te vermelden welk model en uitvoering..

  • Apen staart
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06:37
Doggy schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 09:53:
Heb voor mijn standard model Y (SG, trekhaak) nog altijd 19-30 juni in de app staan maar geen VIN. Geldt volgens mij voor wel meer hier op het forum. Net maar eens Tesla gebeld om te kijken of wat info kon loskrijgen maar kreeg de reactie ' alles kan, zeker richting kwartaaleinde'. Dus maar weer opnieuw in de wachtstand...
Ik heb zelfde leverwindow (standaard, wit, trekhaak) en van de week bij servicecenter eens navraag gedaan. Ik kreeg de melding dat ze op basis van wat bekend is dat de fabriek gaat produceren er een 'soft-match' is met mijn configuratie. Dat betekent dat ze die hebben gealloceerd en op het moment dat hij gebouwd is dat hij gekoppeld wordt. Hij wist ook te vertellen dat de auto op 26 juni bij het servicecenter verwacht wordt. :-)

  • Jer86
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 25-06 11:47
Hoelang duurt het totdat de VIN ook in de tesla app staat? Zie hem wel in BOT app en bij de delivery status

levering staat nog steeds 13 - 27 Juni

[ Voor 45% gewijzigd door Jer86 op 09-06-2026 13:34 ]


  • boerremk
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 26-06 18:26
turkeyhakan schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:41:
[...]

Ik denk dat het handig is om erbij te vermelden welk model en uitvoering..
Die had ik toegevoegd aan mijn originele post:

Model Y premium LR AWD Wit/Zwart besteld 17 april.

  • Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-06 22:04
SXForce schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:58:
[...]

In de mail van Tesla na bestellen staat dat je voor vragen contact kunt opnemen met Tesla Delivery Center Tilburg op 013 799 8814 (nummer staat ook op Google), maar die kunnen ook niets zeggen hoor. Het is afwachten helaas.

Jij hebt volgens mij dezelfde config als ik (MY Premium AWD Blauw) en bij mij staat hij op 21-30 juni. Lijkt mij toch dat jij hem eerder zou moeten krijgen dan ik... of in ieder geval op ongeveer dezelfde datum.
Zou mooi zijn, maar we wachten het af. Blijft bijzonder hoe dit dan verloopt. App is leuk maar eigenlijk wekt het ook veel verwarring op. Kan je beter maar "niks" weten :D

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar


  • Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-06 23:56
Zojuist een afspraak kunnen plannen in de app voor Tilburg op 20 juni!

  • huypham0712
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-06 10:18
huypham0712 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 08:05:
[...]


25/05 Eindbetaling is beschikbaar
26/05 VIN is nu zichtbaar in Tesla app
09/06 15:10 Levering afspraak gemaakt voor 19/06 Utrecht :) (opties zijn 17 18 en 19/06).

Helaas nog geen eindfactuur.

  • MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 22:35
MysticMan schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:36:
[...]

Veranderen van de M3 Standard naar M3 Premium RWD heeft het allemaal heel wat versneld. Nu inmiddels eindfactuur ook binnen.

Nieuwe tijdlijn:
  • 9-04: Besteld. Leverdatum: juni
  • 04-05: Gebeld door Tesla voor bevestiging. Daarna leverdatum aangepast naar 7 juli - 6 augustus
  • Sinds 04-05 tot 19-05: geen update, bleef op 7 juli - 6 augustus zonder VIN
  • 19-05: Configuratie gewijzigd naar Premium RWD - Stealth Grey - zwart interieur
  • 20-05: VIN toegewezen, leverdatum naar 13-27 juni en informatie geleverd in app voor inruil (van oud barrel)
  • 22-05: Extra informatie en foto's gevraagd voor inruil, nu via website
  • 26-05: Inruilbod gekregen van 100 euro, geaccepteerd
  • 27-05: Eindafrekening gekregen
Window van 13-27 juni lijkt dus wel zeker nu met de auto nu op de CMA CGM Indianapolis.

Als ik het zo lees hier lijkt het erop dat voor oude barrels 100 euro wel een beetje de max is wat je ervoor krijgt. Maak op het oude barrel nu 500 euro verlies maar met de 5k inruilkorting is het toch mooi 4.5k verdiend. Zie alleen wel op tegen de rit naar Tilburg in een rammelende 24 jaar oude Fiat Seicento zonder radio en zonder airco.
Net ook afspraak kunnen maken voor 20 juni in Tilburg voor M3 Premium RWD grey (besteld 29 april)!

  • Jer86
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 25-06 11:47
MysticMan schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 16:17:
[...]

Net ook afspraak kunnen maken voor 20 juni in Tilburg voor M3 Premium RWD grey (besteld 29 april)!
Ik heb 29-1 besteld maar nog geen afspraak kunnen maken hoop echt dat hij deze maand komt.
model Y LR RDW

  • Allir
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06 22:13
Allir schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 11:22:
[...]

Bleek toch geen boot te zijn aangekomen… 8)7

15 mei: VIN-nummer ontvangen en de levertijd is doorgeschoven naar 25–30 juni. De auto staat op de CMA CGM Indianapolis (aankomst Zeebrugge 10-06), die momenteel in de Indische Oceaan dobbert. Nog even geduld dus.
Zojuist leverafspraak voor 22juni (keuze uit 22/23/24juni) in Hengelo.

  • Johnnyvr6
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 06:55
Ik heb zojuist ook een afspraak kunnen maken voor 17 juni ophalen tilburg.

besteld 15-5. M3 premium rwd sg met trekhaak

  • VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06:08

VP.

Jaloers...

Ik heb 2 weken terug mn vin ontvangen en eindfactuur betaald. Vorige week verliep mijn inruilbod en moest ik alles weer opnieuw aanbieden. Nu staat de inruil nog steeds op ‘in behandeling’. Erg vreemd, gezien de meeste hier dezelfde dag gelijk een nieuw bod kregen.

Gaat er hier iets mis ofzo? Er staat nu ‘voltooi uw taken om vertraging te voorkomen’. Maar ik heb dus alles al gedaan vanuit mijn kant. Ik hoop niet dit hele gebeuren invloed heeft op de leverdatum van 25-30 juni en dat ze door ‘openstaande taken’ geen afspraak willen maken.

[ Voor 6% gewijzigd door VP. op 09-06-2026 17:50 ]


  • vriesren
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:36
VP. schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:49:
Jaloers...

Ik heb 2 weken terug mn vin ontvangen en eindfactuur betaald. Vorige week verliep mijn inruilbod en moest ik alles weer opnieuw aanbieden. Nu staat de inruil nog steeds op ‘in behandeling’. Erg vreemd, gezien de meeste hier dezelfde dag gelijk een nieuw bod kregen.

Gaat er hier iets mis ofzo? Er staat nu ‘voltooi uw taken om vertraging te voorkomen’. Maar ik heb dus alles al gedaan vanuit mijn kant. Ik hoop niet dit hele gebeuren invloed heeft op de leverdatum van 25-30 juni en dat ze door ‘openstaande taken’ geen afspraak willen maken.
Ik zit in precies dezelfde situatie, ik heb de eindfactuur gehad en betaald, en twee dagen later verloopt inruilbod (vrijdag), sinds dat moment staat het vast bij Tesla. Delivery advisor al gepinged via de app maar geen gehoor. De Service verlening is niet fantastisch, maar goed hoop dat ik snel nieuw inruilbod krijg.

Stay hungry, Stay foolish


  • Kampioen_Geduld
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 19-06 19:04
Er klagen een hoop mensen die vanuit mijn perspectief nog geen recht hebben om te klagen. Ik heb mijn Model Y premium AWD eind januari besteld en nog steeds geen afspraak. Sinds vandaag eindelijk een kenteken. Mijn verwachte leveringsdatum is zeker 9 keer veranderd. Ondertussen de klaagzang lezen van mensen die eind april hebben besteld is een bijzondere ervaring.

  • Jer86
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 25-06 11:47
Kampioen_Geduld schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 18:15:
Er klagen een hoop mensen die vanuit mijn perspectief nog geen recht hebben om te klagen. Ik heb mijn Model Y premium AWD eind januari besteld en nog steeds geen afspraak. Sinds vandaag eindelijk een kenteken. Mijn verwachte leveringsdatum is zeker 9 keer veranderd. Ondertussen de klaagzang lezen van mensen die eind april hebben besteld is een bijzondere ervaring.
Ik vind het niet klagen want ik weet niet hoe tesla werkt maar ik heb mijn model Y 29-1 besteld en ik heb nog niets. maar er staat wel levering tussen 13 en 27 juni

  • philo
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 07:06
DatumActiviteit
15-05-2026Bestelling geplaatst (Model Y, LR, RWD Premium, Lak: Wit, Bekleding: Zwart).
Levering indicatie: Juni / Juli
17-05-2026Kleur aangepast naar Stealth Grey. Levering indicatie: september
28-05-2026Levering indicatie: 2 augustus - 2 september
29-05-2026Levering indicatie: 21 juni - 30 juni
01-06-2026Contact gehad met delivery omdat ik geen inruil aanbod kreeg. Blijkbaar hadden ze extra foto's nodig, door te bellen kreeg ik gelijk een linkje per SMS om dit te doen.

Verder duurt het krijgen van een aanbod soms langer als de verwachte levertijd meer dan 1 maand is, omdat het aanbod maar 30 dagen geldig is doen ze liever nog geen inruilbod aan als je je auto bijvoorbeeld pas over 2 maanden krijgt.
02-06-2026Kleur aangepast naar Diamond Black.
Levering indicatie: Augustus / September
06-06-2026Ik heb het inruilaanbod afgewezen en andere auto aangeboden voor inruil
Levering indicatie: 8 juli - 7 augustus

  • Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Model 3 Premium LR RWD, wit, zwart interieur. Besteld op 21 april.
Ik heb sinds vanmiddag ook een afleverdatum: 25 juni in Tilburg. Had gehoopt 'm iets eerder op te kunnen halen maar dit was de eerste optie. Overigens op de dag dat het inruilaanbod vervalt. Neem aan dat die expire date 'een tot en met' is, en geen 'tot'. Ik heb voor de zekerheid een berichtje gestuurd want heb geen zin om voor die ene dag moeite in dat stuk te steken.

  • martininstag
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-06 21:00
Jer86 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:59:
Hoelang duurt het totdat de VIN ook in de tesla app staat? Zie hem wel in BOT app en bij de delivery status

levering staat nog steeds 13 - 27 Juni
Bij mij duurde het een week. Daarna binnen 1 dag kenteken en was de afspraak om op te halen in te plannen.

  • happylife
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-06 14:35
Jer86 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:59:
Hoelang duurt het totdat de VIN ook in de tesla app staat? Zie hem wel in BOT app en bij de delivery status

levering staat nog steeds 13 - 27 Juni
Bijna twee weken bij mij. Daarna volgde het kenteken snel, maar ik kan nog geen afspraak inplannen (9-23 juni)

  • WhiteHorse1976
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 26-06 19:49
Ik zit al een tijdje mee te lezen en ik denk dat ik een lot uit de loterij getrokken heb gezien het gemiddelde bericht:
- Model 3 LR RWD , ultra red + black/white interieur besteld afgelopen zondag 7 juni
- Na 15 minuten (!) VIN nummer toegekend. Geen grap, echt ik schrok me wild zeker gezien de kleur + het witte interieur rekende ik op eind aug.
- Levering staat nu tussen 25/6-30/6
- Gisteren inruil auto volledig ingevuld + alle extra foto's
- Zojuist bod binnen (ca. 24h later) wat slechter had kunnen zijn (was 1,4k meer dan de originele indicatie op basis van VIN/modeljaar).

Nu nog even met flinke snelheid de laadpaal installatie regelen....

  • BMWi4
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12-06 06:57
Goedemorgen,

Levering van mijn tesla noodgedwongen in de wacht moeten zetten omdat we op vakantie zijn.

Wat gebeurt er als ik hem weer vrij geef want sta ik dan achterin in de rij weer of ben je eerder aan de beurt?

  • soepxkom
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 26-06 08:32
Nou mensen, het was een leuke en leerzame ervaring hier met jullie. Voor degenen die nog wachten: heel veel succes. Die ene dag die gaat er komen.

Gisteren onze Model Y in ontvangst genomen; wat een heerlijke auto! Er zat wel een kras op (waskras?). Die is ter plekke verholpen. Voor de rest lijkt de auto perfect. Enorm blij mee!

  • happylife
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-06 14:35
Sinds vanochtend de ‘isMoreThanTwoWeeks’ op false *O*

  • gdv75
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:31
happylife schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 07:05:
Sinds vanochtend de ‘isMoreThanTwoWeeks’ op false *O*
En waar kan je dit zien?

Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, factory gate -> false. VIN in api en app.


  • happylife
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-06 14:35
happylife schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 07:05:
Sinds vanochtend de ‘isMoreThanTwoWeeks’ op false *O*
En weer op true en het leveringsvenster vertraagd -O-

  • happylife
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-06 14:35
gdv75 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 07:25:
[...]

En waar kan je dit zien?
tesla-status.mrproper.dev

  • Apen staart
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06:37
BMWi4 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 06:31:
Goedemorgen,

Levering van mijn tesla noodgedwongen in de wacht moeten zetten omdat we op vakantie zijn.

Wat gebeurt er als ik hem weer vrij geef want sta ik dan achterin in de rij weer of ben je eerder aan de beurt?
Ik heb dit letterlijk vorige week gevraagd, omdat ik ook weg zou gaan. Het antwoord was dat als ik hem niet zou inplannen hij naar iemand ging met dezelfde configuratie, zeker aan het einde van het kwartaal. Mijn auto zou dan weer opnieuw ingepland gaan worden in de fabriek.

  • Nilis76
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 26-06 10:11
Op https://tesla.propl.eu kun je de boten volgen waar wschl je tesla opstaat.

  • happylife
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-06 14:35
happylife schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 07:29:
[...]

En weer op true en het leveringsvenster vertraagd -O-
Wat een achtbaan, nu kon ik opeens voor volgende week een afspraak inplannen. Gaat allemaal een stuk sneller opeens.

  • Tessol
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 10:13
BMWi4 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 06:31:
Goedemorgen,

Levering van mijn tesla noodgedwongen in de wacht moeten zetten omdat we op vakantie zijn.

Wat gebeurt er als ik hem weer vrij geef want sta ik dan achterin in de rij weer of ben je eerder aan de beurt?
Je order begint opnieuw, maar er is geen pijl op te trekken of je dan lang of kort wacht. Gezien de opschaling van productie zou het sneller kunnen zijn dan voorheen.

Als je geen inruil hebt en de auto koopt of via leasemaatschappij dan zal de implicatie beperkt zijn, maar als jij de levering pauzeert, terwijl dit wel kan, dan verlies je mogelijke de lagere rente bij financiering of lease of het inruil aanbod (3000-5000 bonus). Het hangt af van je afspraken met je sales persoon.

  • turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-06 20:07
De Model 3 Standaard RWD van mijn vader staat nog steeds op medio augustus/september. Heeft er iemand hier een update?

  • Sjaakklg
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 26-06 09:40
turkeyhakan schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 09:36:
De Model 3 Standaard RWD van mijn vader staat nog steeds op medio augustus/september. Heeft er iemand hier een update?
Wanneer besteld?

  • turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-06 20:07
Ongeveer een maand terug.

  • master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:25

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Misschien even hierboven lezen. Maand wachten is niet lang, er zijn mensen die hier sinds Januari nog geen info hebben. Geduld is een schone zaak.

-= Very annoying forum person =-


  • Sjaakklg
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 26-06 09:40
Denk dat de delivery window realistisch is als je nog geen VIN hebt.

  • Robin426
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 24-06 10:17
Wauw in eens gaat het hard.

Tesla model Y Premium RWD. Diamond Black, wit interieur.

29-01 besteld via LM. Levering begin mei.

04-05 levering uitgesteld naar juli

22-05 levering terug naar juni.

30-05 Vin in boring order tracker

08-06 vin in de app

08-06 kenteken in de app.

12-06 levering aan huis bevestigd.


Het was me een genoegen om onderdeel te zijn van dit topic maar het is tijd om afscheid te nemen.

Succes iedereen en veel fijne kilometers.

  • bruticus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 18:14
happylife schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 09:09:
[...]

Wat een achtbaan, nu kon ik opeens voor volgende week een afspraak inplannen. Gaat allemaal een stuk sneller opeens.
Gefeliciteerd Happylife! Het lange wachten is voor ons is ook over. Wij mogen hem ophalen volgende week! Besteld 24-01, ophalen 17-06. Het heeft net geen 5 maanden geduurd. Ben wel heel dankbaar dat we ermee op vakantie kunnen.

Succes allemaal! Houdt de moed erin.

  • Amstenrader
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:54
Wij hebben een M3 standaard op 9 mei besteld, staat nog steeds op 24 juli/23 augustus.

  • maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-06 12:39
Hier besteld 01-02, aankomende maandag ophalen (MY Premium RWD). Gelukkig met 661km WLTP :-)

  • Jer86
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 25-06 11:47
maxvdh schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 15:37:
Hier besteld 01-02, aankomende maandag ophalen (MY Premium RWD). Gelukkig met 661km WLTP :-)
29/1 maar nog niets gezien. Ook een MY Prem

  • Kampioen_Geduld
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 19-06 19:04
Ik mag de model Y LR AWD in het rood met de grotere velgen komende vrijdag ophalen in Tilburg. Tot zo ver blij, na wachten sinds eind januari.

Nu ging ik naar aanleiding daarvan de verzekering regelen. Man man! Wat een gezeik! Bij 3 maatschappijen door het hele proces gelopen waarna ze achteraf opeens aangeven dat ik dan nog wel even het certificaat van een speciale klasse 3 alarm volgsysteem moet aanleveren, of dat er af-fabriek al op zit. Nee, dat zit er niet op en dat kan ook helemaal niet.

Uiteindelijk lijkt het er op dat ik bij Promovendum nu toch de verzekering kan afsluiten, hoewel ze daar in plaats van het polisblad mij via de mail vroegen om een afschrift van mijn diploma (??). Dat heb ik gemaild. Het telefoonnummer dat ze zelf opgeven werkt niet (*knip*) Dus het wordt nog even spannend *knip*

[ Voor 5% gewijzigd door twain4me op 11-06-2026 08:22 . Reden: Normaliseren van illegaal handelen ]


  • Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Tom schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 19:22:
Model 3 Premium LR RWD, wit, zwart interieur. Besteld op 21 april.
Ik heb sinds vanmiddag ook een afleverdatum: 25 juni in Tilburg. Had gehoopt 'm iets eerder op te kunnen halen maar dit was de eerste optie. Overigens op de dag dat het inruilaanbod vervalt. Neem aan dat die expire date 'een tot en met' is, en geen 'tot'. Ik heb voor de zekerheid een berichtje gestuurd want heb geen zin om voor die ene dag moeite in dat stuk te steken.
Geen reactie op mijn bericht gehad, maar wel een API wijziging waarop de geldigheid van het inruilaanbod is verzet naar de 28e, die ook zichtbaar is in de Tesla-app. Ik had voor die ene dag geen probleem verwacht, maar vond het toch een beetje tricky omdat ze aan de achterkant gebruik maken van een extern bindingsplatform en daar beperkt invloed op hebben. Toch iets fijner om zonder zorgen af te tellen tot de ophaaldatum, wetende dat alles gewoon geregeld is :)

  • maartenbres
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04:57
Amstenrader schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 13:44:
[...]

Wij hebben een M3 standaard op 9 mei besteld, staat nog steeds op 24 juli/23 augustus.
Ik heb mijn M3 standaard (+trekhaak) op 28 mei besteld en heb hetzelfde leveringswindow.

  • vriesren
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:36
vriesren schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:59:
[...]

Ik zit in precies dezelfde situatie, ik heb de eindfactuur gehad en betaald, en twee dagen later verloopt inruilbod (vrijdag), sinds dat moment staat het vast bij Tesla. Delivery advisor al gepinged via de app maar geen gehoor. De Service verlening is niet fantastisch, maar goed hoop dat ik snel nieuw inruilbod krijg.
Ik heb vandaag een nieuw inruilvoorstel ontvangen terwijl de eindfactuur al was betaald. Inruil is met 1600 euro gedaald, ik weet niet zo goed wat ik hier van moet denken. Ik had eerder 500 euro gedacht, ik weet nog niet of ik het ga accepteren, maar omdat ik al betaald heb weet ik niet of ik veel keuze heb....

Stay hungry, Stay foolish


  • Amstenrader
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:54
maartenbres schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 21:15:
[...]

Ik heb mijn M3 standaard (+trekhaak) op 28 mei besteld en heb hetzelfde leveringswindow.
Bij bestellen stond de levering op mei/juni. Denk dat er veel verkocht zijn en wij moeten wachten op de volgende boot in juli.

  • happylife
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-06 14:35
Ik zal ook even een overzicht posten van alle updates die ik afgelopen tijd heb ontvangen. In totaal 135 dagen van bestelling tot leverdatum.

Model Y Premium, Wit/Zwart, Trekhaak.
30-01-2026Bestelling geplaatst, levering maart
30-01-2026Levering aangepast naar mei/juni
24-02-2026Levering aangepast naar 10 maart - 31 maart
11-03-2026Levering aangepast naar 3 mei - 4 juni
24-04-2026Levering aangepast naar 7 juni - 30 juni
25-05-2026Levering aangepast naar 4 juni - 26 juni
29-05-2026Levering aangepast naar 9 juni - 23 juni
29-05-2026VIN ontvangen
02-06-2026Eindfactuur ontvangen en betaald
08-06-2026VIN in app, later die dag ook kenteken
10-06-2026Levering aangepast naar 11 juni - 25 juni
10-06-2026Afspraak ingepland voor 15 juni

  • ChrisInTheCloud
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 26-06 02:14
Model Y AWD all black + 20 inch.

Besteld: 7 mei.

Verwachte levering eind juni. Daarna kort naar augustus/september. Toen terug naar 18-30 juni.

10/06: verwachte levering 17-30 juni

Geen vin in app zichtbaar. Wel in BOT

  • huypham0712
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-06 10:18
huypham0712 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 15:41:
[...]

09/06 15:10 Levering afspraak gemaakt voor 19/06 Utrecht :) (opties zijn 17 18 en 19/06).

Helaas nog geen eindfactuur.
11/06 Eindfactuur is beschikbaar met een kenteken en 30 km op kilometerstand.

  • Jer86
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 25-06 11:47
Vanochtend zag ikeen aanpassing

tesla app: nog niets te zien. geen vin kenteken of factuur

Delivery status: zie ik dat de auto onderweg is. Hoop richting Utrecht :*)

Boring OT: Geen updates

Dus lekker spannend !!! Levering staat nog tussen 13 - 27 juni dus ook nog geen afspraak om de auto op te halen.
Pagina: 1 ... 123 ... 127 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.