• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:43
17 April

  • bjonnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-06 08:16
ruudboon schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 08:20:
[...]

Ik kom hier uit op een 1530012-98-B. Iemand een idee welk type batterij dat is? Heb helaas nog geen kenteken om bij RDW te checken
Onze MY Premium LR RWD besteld op 19 april heeft als variant bij de RDW YS8LR - dus dit betreft de 8L / 4680 batterij. In de parts catalog staat hier onderdeelnummer 2710001-DE-C

  • DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-06 16:14

DSK

boeiend...

Forza11 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 08:06:
[...]

Ik heb de 4680 batterij, wat moet ik checken?
  • Ga naar https://parts.tesla.com/ en geef daar je VIN in.
  • Ga dan naar 16 - HV BATTERY SYSTEM en open 1601 - HV Battery Assembly
  • Het eerste component daar is normaal je HV batterij, kun je de beschrijving en het onderdeelnummer hier delen?
Het lijkt er op dat voor de "oude" batterij - de YS5MR variant - voor een Premium LR RWD daar het volgende staat: 1. ASSEMBLY - HIGH VOLTAGE BATTERY - LONG RANGE - REAR WHEEL DRIVE - 3 PHASE - 1530014-98-B

Als jij iets anders krijgt, dan weten we de verschillende modelnummers voor de batterijen.

Hou er ook rekening mee dat de catalog pas >1 dag nadat je VIN in de app komt te vertrouwen is. Meerdere personen hebben al gemerkt dat er initieel een soort basislijst wordt gebruikt (bijvoorbeeld nog het 15,4" scherm) en pas een dag later alles lijkt de kloppen.

[ Voor 5% gewijzigd door DSK op 30-05-2026 10:01 ]

Blog (Linux-related)


  • Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:52
DSK schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 10:00:
[...]
  • Ga naar https://parts.tesla.com/ en geef daar je VIN in.
  • Ga dan naar 16 - HV BATTERY SYSTEM en open 1601 - HV Battery Assembly
  • Het eerste component daar is normaal je HV batterij, kun je de beschrijving en het onderdeelnummer hier delen?
Het lijkt er op dat voor de "oude" batterij - de YS5MR variant - voor een Premium LR RWD daar het volgende staat: 1. ASSEMBLY - HIGH VOLTAGE BATTERY - LONG RANGE - REAR WHEEL DRIVE - 3 PHASE - 1530014-98-B

Als jij iets anders krijgt, dan weten we de verschillende modelnummers voor de batterijen.

Hou er ook rekening mee dat de catalog pas >1 dag nadat je VIN in de app komt te vertrouwen is. Meerdere personen hebben al gemerkt dat er initieel een soort basislijst wordt gebruikt (bijvoorbeeld nog het 15,4" scherm) en pas een dag later alles lijkt de kloppen.
Bij mij staat er ASSEMBLY - HIGH VOLTAGE BATTERY - LONG RANGE - REAR WHEEL DRIVE - 3 PHASE - 2710001-DE-C

@iMartien


  • Nefbrethilion
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 23-06 19:26
Nefbrethilion schreef op zondag 24 mei 2026 @ 10:59:
9 april besteld, standard model y stealth grey met trekhaak. Was juni bij bestelling. Dan in't weekend stond er augustus/september op de site en ook in de app. Iets later terug 01-30 juni in de app. Dan 3 weken weg. Sinds vrijdag eindelijk terug een datum: 6 augustus - 5 september.
Gisteren zag ik een update in de app, 20/06-27/06 :D , en eindfactuur met VIN erin (nog niet zichtbaar in de app).

Wel een rollercoaster, die leveringstermijnen!

  • Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:40
Idanue schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 00:11:
Model 3 standaard stealth grey ophalen in groningen.

[Afbeelding]
Zoals het nu lijkt staat mijn auto op de GLOVIS SUNLIGHT die 19 juni aan zal komen in zeebrugge. Vin: 866

  • Jeng 2.0
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 22:23
Gisteren het inruil aanbod van onze auto vervallen. Nu gaan ze voorlopig geen voorstel doen/ inruil bedrag geven tot ze meer zicht hebben op de leverings datum... 🤷

  • Therolfson
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 27-06 22:26
Goedemiddag,

Ik lees al een paar dagen mee en maakte me als ongeduldig 😆 mens al wat zorgen over de levertijd van ‘mijn’ MY AWD QS met 20’’ Helix en trekhaak. Maar tot zover lijk ik mazzel te hebben.

Tijdlijn:

Besteldatum LM 19 mei (denk ik)

Zichtbaar in app op 20 mei, levering aug/sept 😳

Update 28 mei, levering 2 juni/16juni en VIN 😅

Update 30 mei, car in production 🎉

verder nog geen nieuws maar ik ga er maar vanuit dat ik de auto ergens in de komende 2 weken in Utrecht op kan halen. Keep you all posted.

  • Bilskrot
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 17:17
Jeng 2.0 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 16:53:
Gisteren het inruil aanbod van onze auto vervallen. Nu gaan ze voorlopig geen voorstel doen/ inruil bedrag geven tot ze meer zicht hebben op de leverings datum... 🤷
Hier hetzelfde. Levering nog steeds eind juli - eind augustus. Kreeg ook een nieuwe order bevestiging zonder de inruilpremie.

  • ChrisInTheCloud
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 27-06 17:24
Misschien stomme vraag, maar is de BOT of TOST app helemaal veilig? Vind het toch wel spannend om met mn tesla inlog gegevens daar in te loggen. Wie kan me geruststellen?

  • Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:55
Ja kan later altijd je wachtwoord aanpassen. Alle lopende sessies me API's e.d. vervalt dan. Maar ik ken het gevoel :).

  • Doggy
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 22:32
gdv75 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 00:54:
[...]

En dan te weten dat je de standard tot 100% kan laden en de LR tot 80%. Dus dan is de range zo goed als gelijk en ja je hebt dan voor de uitzonderlijke momenten dat je het echt gaat gebruiken die 20% extra nog. Maar dat voor 6k, dat is wel gortig. Dan lieve nog een paar k erbij en je hebt een luxere uitvoering
Volgens Autoweek heeft deze uitvoering ook een LFP accu dus dan gaat dit toch niet op? Ook een hogere snellaad snelheid, 250 ipv 175. Zit er toch over na te denken om te switchen, je mag ook een hogere restwaarde verwachten en dan heb je er wel jaren profijt van gehad.

  • gdv75
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Doggy schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 22:20:
[...]

Volgens Autoweek heeft deze uitvoering ook een LFP accu dus dan gaat dit toch niet op? Ook een hogere snellaad snelheid, 250 ipv 175. Zit er toch over na te denken om te switchen, je mag ook een hogere restwaarde verwachten en dan heb je er wel jaren profijt van gehad.
Ok prima. Als jij autoweek wilt geloven. Ik zou zeggen, lekker switchen.

Andere bronnen vertellen mij dat er geen LFP in zit. Maar goed nogmaals jouw keuze.

Misschien kan je maandag beter even bellen met Tilburg . Dan weet je het zeker

Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, factory gate -> false. VIN in api en app.


  • Apen staart
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:50
Doggy schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 22:20:
[...]

Volgens Autoweek heeft deze uitvoering ook een LFP accu dus dan gaat dit toch niet op? Ook een hogere snellaad snelheid, 250 ipv 175. Zit er toch over na te denken om te switchen, je mag ook een hogere restwaarde verwachten en dan heb je er wel jaren profijt van gehad.
Zeker geen LFP in de LR. Daar krijg je vanaf nu de 4680 cellen in, dat is geen LFP

  • Doggy
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 22:32
Apen staart schreef op zondag 31 mei 2026 @ 00:21:
[...]

Zeker geen LFP in de LR. Daar krijg je vanaf nu de 4680 cellen in, dat is geen LFP
Het ging over de Y Standard LR, een model dat in het begin van het jaar nog werd geleverd maar nu niet meer. Had grotere accupakket maar verder zelfde auto als de Y Standard RWD. Ze worden nog wel als 'vooraf geconfigureerde voertuigen' aangeboden door Tesla. Ik vroeg me af of daar toen ook al de 4680 cellen ingingen, of de LFP accu van de Standard. Maar kan idd Tesla wel even bellen.

  • Apen staart
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:50
Doggy schreef op zondag 31 mei 2026 @ 08:35:
[...]

Het ging over de Y Standard LR, een model dat in het begin van het jaar nog werd geleverd maar nu niet meer. Had grotere accupakket maar verder zelfde auto als de Y Standard RWD. Ze worden nog wel als 'vooraf geconfigureerde voertuigen' aangeboden door Tesla. Ik vroeg me af of daar toen ook al de 4680 cellen ingingen, of de LFP accu van de Standard. Maar kan idd Tesla wel even bellen.
Ah ok, begreep ik je verkeerd. Maar ook in die versie zit geen lfp accu. Was voor mij destijds de reden om niet voor de lr te gaan aangezien de Tesla verkoper mij aangaf dat het advies was die tot 80% te laden. Aangezien ik vooral woon-werk rij en af en toe eens door NL en 3x per jaar wintersport, was dat voor mij een no-brainer. Ik wilde niet meer betalen voor een auto met meer range die 80% geladen moet worden. Dan was ik net zover als de standaard rwd.

  • gdv75
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Doggy schreef op zondag 31 mei 2026 @ 08:35:
[...]

Het ging over de Y Standard LR, een model dat in het begin van het jaar nog werd geleverd maar nu niet meer. Had grotere accupakket maar verder zelfde auto als de Y Standard RWD. Ze worden nog wel als 'vooraf geconfigureerde voertuigen' aangeboden door Tesla. Ik vroeg me af of daar toen ook al de 4680 cellen ingingen, of de LFP accu van de Standard. Maar kan idd Tesla wel even bellen.
Op X staat dat het hier gaat om een YB8LR accu. Dit komt overeen met een NMC en geen LFP

https://x.com/teslanewswire/status/2008888671639130262?s=46&t=gZceqsb4lC07BCVuqygmGg

Nu vertrouw ik X eerder dan autoweek 😉

en wat net nogmaals is gezegd, dan kom je dagelijks op het zelfde bereik. En zou je alleen voor de extra lange ritten die overige 20% kunnen gebruiken.

Ben benieuwd wat tesla gaat zeggen.

daarnaast zie ik dat de voorraad auto’s nog veel de lichte dakhemelbekleding hebben en het scherm van 15,4 inch ipv 16 inch

laat maar weten wat tesla zegt

Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, factory gate -> false. VIN in api en app.


  • Tessol
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 27-06 10:13
gdv75 schreef op zondag 31 mei 2026 @ 09:40:
[...]

Op X staat dat het hier gaat om een YB8LR accu. Dit komt overeen met een NMC en geen LFP

https://x.com/teslanewswire/status/2008888671639130262?s=46&t=gZceqsb4lC07BCVuqygmGg

Nu vertrouw ik X eerder dan autoweek 😉

en wat net nogmaals is gezegd, dan kom je dagelijks op het zelfde bereik. En zou je alleen voor de extra lange ritten die overige 20% kunnen gebruiken.

Ben benieuwd wat tesla gaat zeggen.

daarnaast zie ik dat de voorraad auto’s nog veel de lichte dakhemelbekleding hebben en het scherm van 15,4 inch ipv 16 inch

laat maar weten wat tesla zegt
Mogelijk dat het ook een beetje een test run was. Met 4680 die nu dus vol loopt. De accu is dezelfde als de Premium Long Range. NMC heeft ook voordelen voor koudere periode, ook performance afgifte langer houdbaar vermogen.

[ Voor 13% gewijzigd door Tessol op 31-05-2026 14:16 . Reden: Rest was beantwoord ]


  • gdv75
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Tessol schreef op zondag 31 mei 2026 @ 14:14:
[...]

Mogelijk dat het ook een beetje een test run was. Met 4680 die nu dus vol loopt. De accu is dezelfde als de Premium Long Range. NMC heeft ook voordelen voor koudere periode, ook performance afgifte langer houdbaar vermogen.
Dat zei ik dus ook al. Maar autoweek beweert dat het om een LFP gaat

Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, factory gate -> false. VIN in api en app.


  • Amstenrader
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:10
gdv75 schreef op zondag 31 mei 2026 @ 17:12:
[...]

Dat zei ik dus ook al. Maar autoweek beweert dat het om een LFP gaat

De databasegegevens van autoweek kloppen vaak niet.

  • Doggy
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 22:32
Bedankt voor jullie reacties. Ook chatgpt geeft autoweek ongelijk. Ben er eigenlijk wel blij mee, dat neemt laatste beetje twijfel weg en dan blijf ik gewoon lekker bij mijn bestelde standard RWD :-)

  • gdv75
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Doggy schreef op zondag 31 mei 2026 @ 18:35:
Bedankt voor jullie reacties. Ook chatgpt geeft autoweek ongelijk. Ben er eigenlijk wel blij mee, dat neemt laatste beetje twijfel weg en dan blijf ik gewoon lekker bij mijn bestelde standard RWD :-)
👍✌️ ik had voorheen een model 3 standard range (sr) Rwd. Die kon met volle accu 379 km. Dat was in de koude maanden echt veel te weinig om met 1 lading een hele dag te rijden en weer terug. Van huis naar klant en van klant naar huis, redde ik dus niet op 1 lading. Maar ja dan praat je over 2020 toen de auto geleverd werd.

Daarom had ik vorig jaar gekozen voor een premium Rwd LR. Ik maak nu echt vaak gebruik van de extra kilometers boven de 80-%. Of laad hem tot 100% en rij dan naar huis. Dan staat ie thuis op rond de 80%, dus klaar voor de volgende dag. Dit helpt mij dus enorm, maar dit is mijn situatie. Dus kijk goed naar je situatie en kies daarop je auto uit

Ook was de standard vorig jaar nog niet te bestellen. Dat was de voormalige premium Rwd standard met premium uitvoering. Daar had ik gekozen voor de Rwd lr (hete toen nog geen premium).

als 2de auto komt er nu de standard y bij. Die heeft een range wat ruim voldoende is voor de kilometers die mijn vrouw rijdt op een dag. En zeker een vooruitgang tov de VW id.3 die ze nu heeft met 50% lading in de zomer met een een range van 190 km

Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, factory gate -> false. VIN in api en app.


  • Chrissie4you
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 10-06 22:24
Kan iemand mij meer inzichten geven, in de BOT app sinds 1 week de VIN zichtbaar, sinds vandaag ook in de tesla app, eindfactuur nog niet aan te klikken. In de BOT app sinds vandaag in Production, iemand enig idee hoe lang het duurt vanaf productie tot aan levering in Tilburg? Gaat om een standard Y RWD. Tesla app geeft aan tussen 2 en 16 juni leveren.

  • Seconz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:08
Chrissie4you schreef op maandag 1 juni 2026 @ 10:52:
Kan iemand mij meer inzichten geven, in de BOT app sinds 1 week de VIN zichtbaar, sinds vandaag ook in de tesla app, eindfactuur nog niet aan te klikken. In de BOT app sinds vandaag in Production, iemand enig idee hoe lang het duurt vanaf productie tot aan levering in Tilburg? Gaat om een standard Y RWD. Tesla app geeft aan tussen 2 en 16 juni leveren.
Wanneer besteld? Zelfde config. Ik loop een paar dagen achter op jou, ben ook benieuwd!

  • Chrissie4you
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 10-06 22:24
Seconz schreef op maandag 1 juni 2026 @ 11:30:
[...]

Wanneer besteld? Zelfde config. Ik loop een paar dagen achter op jou, ben ook benieuwd!
21 maart

  • Forza11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:58
DSK schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 10:00:
[...]
  • Ga naar https://parts.tesla.com/ en geef daar je VIN in.
  • Ga dan naar 16 - HV BATTERY SYSTEM en open 1601 - HV Battery Assembly
  • Het eerste component daar is normaal je HV batterij, kun je de beschrijving en het onderdeelnummer hier delen?
Het lijkt er op dat voor de "oude" batterij - de YS5MR variant - voor een Premium LR RWD daar het volgende staat: 1. ASSEMBLY - HIGH VOLTAGE BATTERY - LONG RANGE - REAR WHEEL DRIVE - 3 PHASE - 1530014-98-B

Als jij iets anders krijgt, dan weten we de verschillende modelnummers voor de batterijen.

Hou er ook rekening mee dat de catalog pas >1 dag nadat je VIN in de app komt te vertrouwen is. Meerdere personen hebben al gemerkt dat er initieel een soort basislijst wordt gebruikt (bijvoorbeeld nog het 15,4" scherm) en pas een dag later alles lijkt de kloppen.
2710001-DE-C


zo te zien is dat de 4680 batterij


besteld op 14-4 en vorige week geleverd.

zijn er ook leveringen van de premium RWD bekend na 1-5 met het andere batterij type?

[ Voor 5% gewijzigd door Forza11 op 01-06-2026 11:41 ]


  • logitechi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:26
Zijn er meer mensen die vóór de prijsstijging van €1.000 een Tesla (Model Y RWD Premium) hebben besteld, (aanvankelijk zonder FSD) maar deze optie daarna alsnog hebben toegevoegd? Dat is namelijk wat ik heb gedaan, met als gevolg dat ook de nieuwe, hogere nieuwprijs is meegenomen.

Na telefonisch contact werd mij aanvankelijk toegezegd dat dit zo snel mogelijk zou worden rechtgezet, maar nu krabbelen ze terug. De opties die ik krijg zijn: teruggaan naar mijn oorspronkelijke order zonder FSD, of de nieuwe prijs accepteren. Ik ben nog in gesprek met ze, maar heb er niet heel veel vertrouwen in.

  • retlowr
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:30
logitechi schreef op maandag 1 juni 2026 @ 12:23:
Zijn er meer mensen die vóór de prijsstijging van €1.000 een Tesla (Model Y RWD Premium) hebben besteld, (aanvankelijk zonder FSD) maar deze optie daarna alsnog hebben toegevoegd? Dat is namelijk wat ik heb gedaan, met als gevolg dat ook de nieuwe, hogere nieuwprijs is meegenomen.
Ik ben van kleur gewisseld na de verhoging. NIeuwe factuur leverde ook de €1.000 verhoging op. Heb toen verwezen naar:
- nog steeds zelfde RN/order
- kleurwisseling was prijsneutraal (zwart -> SG).
Verhoging is toen na wat gehakketak door Tesla gecorrigeerd.

  • vanooijen8
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20:09
logitechi schreef op maandag 1 juni 2026 @ 12:23:
Zijn er meer mensen die vóór de prijsstijging van €1.000 een Tesla (Model Y RWD Premium) hebben besteld, (aanvankelijk zonder FSD) maar deze optie daarna alsnog hebben toegevoegd? Dat is namelijk wat ik heb gedaan, met als gevolg dat ook de nieuwe, hogere nieuwprijs is meegenomen.

Na telefonisch contact werd mij aanvankelijk toegezegd dat dit zo snel mogelijk zou worden rechtgezet, maar nu krabbelen ze terug. De opties die ik krijg zijn: teruggaan naar mijn oorspronkelijke order zonder FSD, of de nieuwe prijs accepteren. Ik ben nog in gesprek met ze, maar heb er niet heel veel vertrouwen in.
Ga er maar vanuit dat niks mogelijk is. Ik was met Tesla het aflevermoment van de auto aan het afstemmen in deze periode. Aangegeven dat de koop al akkoord was dus ik die verhoging niet netjes vond maar ik had 2 opties of de 1K verhogen accepteren of geen auto bestellen.

  • Srv9
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 27-06 12:29
27 mei MY RWD standaard besteld met verwachting augustus - september.

Dag later is het aangepast naar september. Zojuist aangepast naar 19 - 30 juni. Gaat wel snel. Komt net niet goed uit ivm vakantie. Kun je hem ook door iemand anders laten ophalen?

  • vriesren
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:52
vriesren schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 14:04:
Eerste keer dat we hier een Tesla kopen, tot nu toe is het een enigsinds teleurstellende ervaring

Besteld: Model 3 AWD - Premium - Ultra Rood met Zwart interieur
  • 18-04-2026: Bestelling geplaatst - Levering Mei/Juni
  • 20-04-2026: Update naar 22 Mei - 21 Juni
  • 29-04-2026: Update naar 29 April - 10 Mei
  • Hier tussen schuift hij elke dag een dag naar achteren, tot op 5 Mei
  • 04-05-2026: Inruilvoorstel ontvangen en geaccepteerd
  • 05-05-2026: Update met grote vertraging naar 29 Mei - 28 Juni
Sinds 5 Mei is het radiostilte vanuit Tesla, geen updates meer ontvangen, geen VIN en als ik contact zoekt weet men niets. Hoop maar dat het uiteindelijk nog tijdig geleverd wordt, ons inruilvoorstel loop namelijk 3 Juni af.

In de BOT app kan ik zien dat een M3 zwarte AWD na ons besteld al wel een VIN heeft en binnenkort wordt geleverd. Blijft redelijk random dus, orders later geplaatst die eerder worden geleverd, FIFO is niet iets waar Tesla bekend mee is blijkbaar.
Updates sinds laatste bericht:
  • 17-05-2026: Update naar 24 July - 23 Augustus
  • 24-05-2026: Update 15 Juni - 30 Juni
  • 29-05-2026: Vin ontvangen in Boring order tracker app en nu 25 Juni-30 Juni
Het lijkt erop dat ik net als anderen nu in de eind Q2 push zit, na nog wat heen en weer geflip van de datum. Ik heb vandaag zelf een 'final invoice' SMS gehad, er is nu een PDF met eind factuur toegevoegd.

In de factuur staat datum 1 Juni en betaling binnen 3 werkdagen, maar de betaal taak staat nog niet open in de app. Heeft iemand ervaring hoe dit werkt? De auto wordt pas eind van de maand geleverd, lijkt me beetje vreemd nu al te betalen?

Stay hungry, Stay foolish


  • VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:15

VP.

vriesren schreef op maandag 1 juni 2026 @ 15:36:
[...]


Updates sinds laatste bericht:
  • 17-05-2026: Update naar 24 July - 23 Augustus
  • 24-05-2026: Update 15 Juni - 30 Juni
  • 29-05-2026: Vin ontvangen in Boring order tracker app en nu 25 Juni-30 Juni
Het lijkt erop dat ik net als anderen nu in de eind Q2 push zit, na nog wat heen en weer geflip van de datum. Ik heb vandaag zelf een 'final invoice' SMS gehad, er is nu een PDF met eind factuur toegevoegd.

In de factuur staat datum 1 Juni en betaling binnen 3 werkdagen, maar de betaal taak staat nog niet open in de app. Heeft iemand ervaring hoe dit werkt? De auto wordt pas eind van de maand geleverd, lijkt me beetje vreemd nu al te betalen?
Ik had hetzelfde. Heb toen het geld overgemaakt volgens de instructie op de factuur. Een dag later werd de app geupdate met taak voltooid.

  • the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:44

the-spawn

.: Dark Storm :.

the-spawn schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 10:50:
[...]

05-05: levering update naar 1 - 16 juni '26
01-06: levertijd ongewijzigd ( 01-16 juni '26), geen VIN. Vandaag contact gehad met Tesla (ivm afspraak inleveren huidge leaseauto): we wachten op productie, verwacht uitlevering in laatste 2 weken van juni.

  • Johnnyvr6
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:27
Hier vandaag ook een vin en datum weer terug naar 13-27 juni. Werd vanmiddag ook nog even gebeld door vestiging Tilburg dat hij zsm geleverd wordt.

  • ruudboon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06 08:58
Zaterdag kon ik de betaling doen en meteen gedaan. Helaas staat in de app nog steeds dat ik moet betalen. Vandaag even gebeld en zou binnen en half uur terug gebeld worden, dit is helaas niet gebeurd. Had wel al de bewijs PDF doorgestuurd. Ik heb vandaag wel het kenteken in de app gekregen en ben benieuwd of ik meteen een afspraak kan maken als de betaling is verwerkt.

  • happylife
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-06 20:24
Johnnyvr6 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 20:17:
Hier vandaag ook een vin en datum weer terug naar 13-27 juni. Werd vanmiddag ook nog even gebeld door vestiging Tilburg dat hij zsm geleverd wordt.
Bijzonder dat ze proactief bellen. Ik kreeg het zelfs niet voor elkaar om de verkoper terug te laten bellen :+

  • Johnnyvr6
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:27
happylife schreef op maandag 1 juni 2026 @ 20:38:
[...]

Bijzonder dat ze proactief bellen. Ik kreeg het zelfs niet voor elkaar om de verkoper terug te laten bellen :+
Hahah werd gebeld of ik nog vragen had en dat ik een afspraak kon maken voor levering als hij daar was.

  • GardenSnakes
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-06 11:17
ChrisInTheCloud schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 18:48:
Misschien stomme vraag, maar is de BOT of TOST app helemaal veilig? Vind het toch wel spannend om met mn tesla inlog gegevens daar in te loggen. Wie kan me geruststellen?
Kleine zelf promo, maar ik raad je aan om deze app te gebruiken: https://apps.apple.com/us...us-for-tesla/id6759204893 of https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.gardensnakes.deliverystatusfortesla
Dit is de opvolger van mijn website, welke ik afgelopen zomer heb gemaakt, deze is veelvuldig door mede-Tweakers gebruikt :) Heeft notificaties, widgets, schip tracking, delivery checklist. Kortom alles wat je wensen kan. Oja en een mooie, overzichtelijke UI ;) _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door GardenSnakes op 01-06-2026 21:34 ]

Tesla bestelling volgen: https://tesla-status.mrproper.dev/


  • gdv75
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
GardenSnakes schreef op maandag 1 juni 2026 @ 21:31:
[...]

Kleine zelf promo, maar ik raad je aan om deze app te gebruiken: https://apps.apple.com/us...us-for-tesla/id6759204893 of https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.gardensnakes.deliverystatusfortesla
Dit is de opvolger van mijn website, welke ik afgelopen zomer heb gemaakt, deze is veelvuldig door mede-Tweakers gebruikt :) Heeft notificaties, widgets, schip tracking, delivery checklist. Kortom alles wat je wensen kan. Oja en een mooie, overzichtelijke UI ;) _/-\o_
Kleine eigen mening: ik vind je app redelijk. Ik vind Boring OT, meer informatie hebben en overzichtelijker. En minder afgeschermd. Maar wat ik al zei: dit is mijn mening

Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, factory gate -> false. VIN in api en app.


  • GardenSnakes
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-06 11:17
gdv75 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 22:52:
[...]

Kleine eigen mening: ik vind je app redelijk. Ik vind Boring OT, meer informatie hebben en overzichtelijker. En minder afgeschermd. Maar wat ik al zei: dit is mijn mening
Feedback is altijd welkom! Welke informatie mis je? Of stuur anders even een DM. Ben altijd bij om de app te verbeteren :)

Tesla bestelling volgen: https://tesla-status.mrproper.dev/


  • Sjors4ever
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:12
MY Premium AWD QS, Zwart interieur, trekhaak.

2/5: besteld, levering augustus/september

20/5: levering tweede helft juni

02-06: levering augustus/september.

😞😞

  • FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:49
Net een update gehad. Weer naar voren..
29-4 bestelling geplaatst
5-5 huurkoop akkoord
5-5 voorlopige levering 9 - 17 mei
10-5 voorlopige levering 27 juli - 26 augustus
2-6 voorlopige levering 21 - 30 juni

Model Y Premium RWD LR besteld. Kleur wit met trekhaak.

[ Voor 12% gewijzigd door FastForwardNL op 02-06-2026 08:32 ]


  • DunaxNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:08
Sjors4ever schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 08:07:
MY Premium AWD QS, Zwart interieur, trekhaak.

2/5: besteld, levering augustus/september

20/5: levering tweede helft juni

02-06: levering augustus/september.

😞😞
Hier ook sinds vandaag van juni naar augustus/september verschoven. MY premium AWD blauw / zwart zonder trekhaak.

  • saturn21
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:40
gdv75 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 22:52:
[...]

Kleine eigen mening: ik vind je app redelijk. Ik vind Boring OT, meer informatie hebben en overzichtelijker. En minder afgeschermd. Maar wat ik al zei: dit is mijn mening
Zo zie je maar weer dat design uiteindelijk ook een kwestie van voorkeur is. BoringOT vind ik juist vrij chaotisch, mede doordat het behoorlijk afwijkt van de gebruikelijke iOS- en Android-design language. Het biedt inderdaad meer informatie, maar Delivery Status for Tesla en de bijbehorende apps geven wat mij betreft alle echt relevante informatie op een overzichtelijke en mooie manier weer.

Dus wat mij betreft is er prima plaats voor beide apps.

  • SXForce
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:22
DunaxNL schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 08:31:
[...]

Hier ook sinds vandaag van juni naar augustus/september verschoven. MY premium AWD blauw / zwart zonder trekhaak.
Hier zelfde config, alleen met trekhaak. Sinds vanochtend ook verschoven naar 18 augustus - 17 september.

Zo blijkt maar weer dat de leverdatum pas zeker is als je een VIN hebt. Heb ook al eerder gezien dat mensen ineens toch weer teruggezet worden naar een eerder tijdvak. Het is soms een rollercoaster.

Het lijkt er wel sterk op dat ze momenteel de RWD's de voorkeur geven aan het aantal reacties te zien die daarover gaan.
gdv75 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 22:52:
[...]

Kleine eigen mening: ik vind je app redelijk. Ik vind Boring OT, meer informatie hebben en overzichtelijker. En minder afgeschermd. Maar wat ik al zei: dit is mijn mening
Grappig, ik gebruik ze beide en Boring OT is wat mij betreft alles behalve overzichtelijk en laggy AF. Wel fijn dat er voor iedereen wat is!

@GardenSnakes Wat betreft Delivery Status, daar kan de bottom tabbar in iOS nog wel Native gemaakt worden. Snap dat het er op Android dan anders uit ziet, maar nu past het niet bij het OS.

[ Voor 42% gewijzigd door SXForce op 02-06-2026 09:17 ]


  • Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:27
Verwachtte levering van mijn M3 is 10–17 juni, ik heb al een VIN maar kan nog steeds geen ophaalafspraak maken.. Mag wel is tijd worden!

  • the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:44

the-spawn

.: Dark Storm :.

the-spawn schreef op maandag 1 juni 2026 @ 19:37:
[...]

Model Y Premium, LR, AWD, Diamond Black, Zwart interieur, 19", 5-zits, AP

04-03: besteld door LM met levering 1 juni '26
05-03: bestelnummer ontvangen en toegang tot de app, levering 1 - 7 juni '26
08-04: levering update naar 17 - 30 juni '26
30-04: levering update naar N/A (belletje met Tesla sales geeft aan dat levering nog steeds op 17 - 30 juni staat)

01-06: levertijd ongewijzigd ( 01-16 juni '26), geen VIN. Vandaag contact gehad met Tesla (ivm afspraak inleveren huidge leaseauto): we wachten op productie, verwacht uitlevering in laatste 2 weken van juni.
02-06: levering update naar 11-19 juni '26

  • GardenSnakes
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-06 11:17
SXForce schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 09:10:
[...]

Hier zelfde config, alleen met trekhaak. Sinds vanochtend ook verschoven naar 18 augustus - 17 september.

Zo blijkt maar weer dat de leverdatum pas zeker is als je een VIN hebt. Heb ook al eerder gezien dat mensen ineens toch weer teruggezet worden naar een eerder tijdvak. Het is soms een rollercoaster.

Het lijkt er wel sterk op dat ze momenteel de RWD's de voorkeur geven aan het aantal reacties te zien die daarover gaan.


[...]

Grappig, ik gebruik ze beide en Boring OT is wat mij betreft alles behalve overzichtelijk en laggy AF. Wel fijn dat er voor iedereen wat is!

@GardenSnakes Wat betreft Delivery Status, daar kan de bottom tabbar in iOS nog wel Native gemaakt worden. Snap dat het er op Android dan anders uit ziet, maar nu past het niet bij het OS.
Dat is exact het gevoel wat ik had bij de boring OT, ik had die ook eens geïnstalleerd omdat ik zag dat veel mensen erover spraken. Maar ik kwam er niet uit, zoveel informatie in de demo modus. Daarom toon ik in mijn app mischien iets minder, maar dan wel het belangrijkste. Goede suggestie! Ga er eens naar kijken :)

Kan ook niet wachten op WWDC volgende week, wat voor leuks er weer aankomt voor in de app!

Tesla bestelling volgen: https://tesla-status.mrproper.dev/


  • Nilis76
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21:32
vriesren schreef op maandag 1 juni 2026 @ 15:36:
[...]


Updates sinds laatste bericht:
  • 17-05-2026: Update naar 24 July - 23 Augustus
  • 24-05-2026: Update 15 Juni - 30 Juni
  • 29-05-2026: Vin ontvangen in Boring order tracker app en nu 25 Juni-30 Juni
Het lijkt erop dat ik net als anderen nu in de eind Q2 push zit, na nog wat heen en weer geflip van de datum. Ik heb vandaag zelf een 'final invoice' SMS gehad, er is nu een PDF met eind factuur toegevoegd.

In de factuur staat datum 1 Juni en betaling binnen 3 werkdagen, maar de betaal taak staat nog niet open in de app. Heeft iemand ervaring hoe dit werkt? De auto wordt pas eind van de maand geleverd, lijkt me beetje vreemd nu al te betalen?
Ik heb precies hetzelfde, ook levering wschl tussen 25 juni en 30 juni. Ook dezelfde melding van de factuur. Tesla gaf bij mij aan dat ik het nu kon betalen of pas later als er een definitieve datum is van levering. Wel dient de betaling uiterlijk een werkdag voor levering zijn overgemaakt.

  • happylife
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-06 20:24
Nu ook eindfactuur binnen *O*

Vanmiddag maar even betalen en dan kijken wanneer de levering ingepland kan worden.

  • ugene78
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-06 22:52
Apen staart schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 15:22:
[...]

Wellicht toch die push van einde kwartaal. Had me al beetje neergelegd dat ik bij de push van Q3 zat.. Ik heb witte standaard RWD met trekhaak, 19/4 besteld
Ik ben in afwachting van levering van dezelfde configuratie. Net maar even met Tesla gebeld omdat de levering na plaatsen van de order (door de LM op 8-4) op 16-30 juni is blijven staan en sinds gisteren op eind juli/eind augustus is gezet.

Ze verwachten niet dat de auto in Q2 nog geleverd zal worden omdat in Berlijn achter zouden lopen met produceren. Het mooie is dat we op vakantie zijn tijdens de nieuwe te verwachten levering en ze de auto normaal gezien maar 7 dagen vasthouden. Dat kan dus nog een issue worden en betekend dus dat ik tijdens mijn vakantie in de gaten moet gaan houden wanneer de levering mogelijk plaats zal gaan vinden. Met 6 uur tijdsverschil is contact zoeken met Tesla ook niet altijd even makkelijk dan. Er is me aangegeven dat ze gaan kijken naar een alternatief mocht er 1 vrij komen met dezelfde configuratie zodat ze hem eerder kunnen leveren, ook omdat mijn huidige auto eind juli uit contract loopt. Ik ben benieuwd of hier iets in te regelen is door Tesla.

  • Seconz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:08
ugene78 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 10:17:
[...]

Ik ben in afwachting van levering van dezelfde configuratie. Net maar even met Tesla gebeld omdat de levering na plaatsen van de order (door de LM op 8-4) op 16-30 juni is blijven staan en sinds gisteren op eind juli/eind augustus is gezet.

Ze verwachten niet dat de auto in Q2 nog geleverd zal worden omdat in Berlijn achter zouden lopen met produceren. Het mooie is dat we op vakantie zijn tijdens de nieuwe te verwachten levering en ze de auto normaal gezien maar 7 dagen vasthouden. Dat kan dus nog een issue worden en betekend dus dat ik tijdens mijn vakantie in de gaten moet gaan houden wanneer de levering mogelijk plaats zal gaan vinden. Met 6 uur tijdsverschil is contact zoeken met Tesla ook niet altijd even makkelijk dan. Er is me aangegeven dat ze gaan kijken naar een alternatief mocht er 1 vrij komen met dezelfde configuratie zodat ze hem eerder kunnen leveren, ook omdat mijn huidige auto eind juli uit contract loopt. Ik ben benieuwd of hier iets in te regelen is door Tesla.
Model Y? En heb je wel een VIN gekregen?

  • ugene78
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-06 22:52
Seconz schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 11:17:
[...]

Model Y? En heb je wel een VIN gekregen?
Klopt, Model Y, geen VIN ontvangen tot op heden.

  • mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:44
Mijn levering datum ( Y wit premium RWD ) is verdwenen na accepteren inruilbod in de app. Voorheen stond nog op 18-30 juni. Ook nog geen VIN.

  • Jer86
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 25-06 11:47
Ik wil graag kijken wat voor Batterij in mijn tesla is geleverd maar als ik mijn vin invoer dan krijg ik een error. Kan het zijn dat mijn auto nog niet af is?

  • Jeng 2.0
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 22:23
Hier weer naar achter geschoven, van van augustus naar september...🤦

  • Tessol
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 27-06 10:13
29-04 bestelling - verwachte levering juli/aug

12-05 verwachte levering 02 augustus - 1 september

22-05 verwachte levering 17-30 juni

02-06 verwachte levering september

04-06 verwachte levering 9 juli - 8 augustus

Model Y Premium Long Range RWD (Wit, wit interieur, 20”, FSD)

[ Voor 10% gewijzigd door Tessol op 04-06-2026 08:00 . Reden: Nieuwe update levertijd ]


  • Jer86
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 25-06 11:47
29-01 Bestelling

Februari was de levering Maart

Maart was de levering Mei - Juni

verwachte levertijd 13-06 - 27-06

In de tesla app nog geen vin te zien. ( Wel in delivery status en Boring Ot app)

Model Y Premium Long Range RWD met autopilot

  • Medejo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 23:42
Model 3 Premium LR AWD| Stealth Grey | 18" | Zwart en wit interieur | FSD
  • Besteld: 15 mei 2026
  • Bevestigd: 19 mei 2026
  • Levering: 25 - 30 juni
  • Boot: GLOVIS SUNLIGHT (vermoedelijk)
  • Vin: 1 juni 2026
  • Tesla app Vin + Betaalverzoek: 3 juni 2026
  • Betaling + bevestiging in app: 3 juni 2026

[ Voor 49% gewijzigd door Medejo op 03-06-2026 07:16 ]


  • Whatarethose
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:31
Ik heb op 16 mei een Model 3 premium long range besteld, pearl white, zwart interieur met trekhaak, met aflevering mei - juni.

24-5 - Verwachte levering juli - augustus, maar op internet nog wel in dezelfde configuratie bestelbaar met aflevering mei - juni.
27-5 - Verwachte levering op nieuwe bestellingen naar juli - augustus.

Ik hoop aangezien ik de meest veelvoorkomende configuratie heb (denk ik) er al eentje voor mij op de boot staat :-)

  • Therolfson
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 27-06 22:26
Therolfson schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 17:57:
Goedemiddag,

Ik lees al een paar dagen mee en maakte me als ongeduldig 😆 mens al wat zorgen over de levertijd van ‘mijn’ MY AWD QS met 20’’ Helix en trekhaak. Maar tot zover lijk ik mazzel te hebben.

Tijdlijn:

Besteldatum LM 19 mei (denk ik)

Zichtbaar in app op 20 mei, levering aug/sept 😳

Update 28 mei, levering 2 juni/16juni en VIN 😅

Update 30 mei, car in production 🎉

verder nog geen nieuws maar ik ga er maar vanuit dat ik de auto ergens in de komende 2 weken in Utrecht op kan halen. Keep you all posted.
Update 2 juni: kenteken en afspraak om auto op te halen op 4 juni. Het kan dus wel heel snel allemaal.

  • gdv75
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
ugene78 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 10:17:
[...]

Ik ben in afwachting van levering van dezelfde configuratie. Net maar even met Tesla gebeld omdat de levering na plaatsen van de order (door de LM op 8-4) op 16-30 juni is blijven staan en sinds gisteren op eind juli/eind augustus is gezet.

Ze verwachten niet dat de auto in Q2 nog geleverd zal worden omdat in Berlijn achter zouden lopen met produceren. Het mooie is dat we op vakantie zijn tijdens de nieuwe te verwachten levering en ze de auto normaal gezien maar 7 dagen vasthouden. Dat kan dus nog een issue worden en betekend dus dat ik tijdens mijn vakantie in de gaten moet gaan houden wanneer de levering mogelijk plaats zal gaan vinden. Met 6 uur tijdsverschil is contact zoeken met Tesla ook niet altijd even makkelijk dan. Er is me aangegeven dat ze gaan kijken naar een alternatief mocht er 1 vrij komen met dezelfde configuratie zodat ze hem eerder kunnen leveren, ook omdat mijn huidige auto eind juli uit contract loopt. Ik ben benieuwd of hier iets in te regelen is door Tesla.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar dit heb ik ook gehad vorig jaar. Maar kon alsnog gewoon een halfjaar wachten tot uitlevering, gelukkig nog wel voor het nieuwe (fiscale) jaar. Ik duim voor je of Tesla dit waar gaat maken voor je

Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, factory gate -> false. VIN in api en app.


  • NTS
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

NTS

Mijn Y AWD heeft sinds vorige week een VIN in de API (maar niet in de Tesla app) en sinds vandaag werkt die VIN ook in de parts catalogue pagina van Tesla. Betekent dat dat de auto gebouwd is? Of vullen ze een "bouwplan" ook alvast in?

  • tesla29
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 23-06 11:20
Mijn tesla m3 lr wit, de Vin nummer is al zichtbaar in de app. Verwachtte levering tussen 12 juni en 26 juni. Op welke schip zal die zitten? Ik kan nergens iets vinden verder op het internet met mijn VIN nummer

  • Nilis76
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21:32
tesla29 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 08:28:
Mijn tesla m3 lr wit, de Vin nummer is al zichtbaar in de app. Verwachtte levering tussen 12 juni en 26 juni. Op welke schip zal die zitten? Ik kan nergens iets vinden verder op het internet met mijn VIN nummer
Op internet heb ik dit gevonden.

CMA CGM Indianapolis aankomst Zeebrugge circa 10 juni met vin 853, 854, 855 en 856


Glovis Sunlight aankomst Zeebrugge rond 19 juni en met vin 866

  • Medejo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 23:42
verkeerde post.

[ Voor 97% gewijzigd door Medejo op 04-06-2026 19:12 ]


  • Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:55
CMA CGM Indianapolis aankomst Zeebrugge circa 10 juni met vin 853, 854, 855 en 856

Glovis Sunlight aankomst Zeebrugge rond 19 juni en met vin 866
Ik heb zojuist bevestiging gekregen van mijn delivery advisor dat de 866 inderdaad op de Golvis Sunlight staat. Aangezien ik een zeer lage 866 heb, zal de 865 er zeker ook op staan.

Dit is een Engels forumthread waar boten worden getracked en waar ook diverse internationale eigenaren in posten. Met bijbehorende tracking sheet.

[ Voor 32% gewijzigd door Contagion op 03-06-2026 12:26 ]


  • the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:44

the-spawn

.: Dark Storm :.

the-spawn schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 09:25:
[...]

Model Y Premium, LR, AWD, Diamond Black, Zwart interieur, 19", 5-zits, AP

04-03: besteld door LM met levering 1 juni '26
05-03: bestelnummer ontvangen en toegang tot de app, leverdatum 01 - 07 juni '26
08-04: leverdatum update naar 17 - 30 juni '26
30-04: leverdatum update naar N/A (belletje met Tesla sales geeft aan dat levering nog steeds op 17 - 30 juni staat)
01-06: leverdatum ongewijzigd 01-16 juni '26
02-06: leverdatum gewijzigd naar 11-19 juni '26
03-06 08:00: leverdatum gewijzigd naar 03-17 juni '26

03-06 13:00: VIN ontvangen in Tesla APP, incl kenteken KKN-**-* (zowel VIN als Kenteken niet zichtbaar in Borint OT app)

Nog geen afspraak voor levering.... Uilevering kan denk ik niet lang meer op zich laten wachten.... spannend :)

  • ruudboon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06 08:58
Mijn betaling (afgelopen zaterdag gedaan) is nog steeds niet verwerkt. Daardoor begin ik te twijfelen of mijn ophaalafspraak morgenochtend wel doorgaat.

Tesla heeft aangegeven dat ze het aan het uitzoeken zijn. In de app kan ik momenteel alleen nog naar mijn account op de website navigeren; alle overige informatie is verdwenen. Ik vermoed daarom dat er mogelijk een storing aan de kant van Tesla is.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe lang duurde het bij jullie voordat een betaling verwerkt was?

-UPDATE-
Echt 10 min na deze post kreeg ik een mailtje met de kwitantie en nu ook correct verwerkt in de app. Bijzonder dat dit 5 dagen gekost heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door ruudboon op 03-06-2026 16:36 ]


  • happylife
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-06 20:24
ruudboon schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 16:24:
Mijn betaling (afgelopen zaterdag gedaan) is nog steeds niet verwerkt. Daardoor begin ik te twijfelen of mijn ophaalafspraak morgenochtend wel doorgaat.

Tesla heeft aangegeven dat ze het aan het uitzoeken zijn. In de app kan ik momenteel alleen nog naar mijn account op de website navigeren; alle overige informatie is verdwenen. Ik vermoed daarom dat er mogelijk een storing aan de kant van Tesla is.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe lang duurde het bij jullie voordat een betaling verwerkt was?
Ik heb gister om 13:52 het geld overgemaakt en om 14:10 kreeg ik een kwitantie in m'n mail, even later ook in de app/api dat het openstaande bedrag 0 was.

  • Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:52
Martien schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:02:
[...]

28-05 12:00 - Ineens een aflever afspraak kunnen maken voor volgende week 3 juni (opties voor 1, 2 of 3 juni). :o
03-06 - Auto opgehaald!

Even resumerend; Model Y LR Premium in Pearl White, witte bekleding, 20" Helix 2.0 met trekhaak. Besteld op 13 april. (zie mijn vorige posts voor de volledige time-line).

Heb denk ik 20 minuten rond de auto gelopen om hem te inspecteren, maar hij is echt piekfijn in orde. Bouwkwaliteit is weer een stuk hoger dan mijn Model Y uit 2023, en al helemaal niet te vergelijken met mijn Model 3 uit 2019.

Iedereen die nog wacht, succes en hou vol! ;)

@iMartien


  • the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:44

the-spawn

.: Dark Storm :.

the-spawn schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:27:
[...]

03-06 08:00: leverdatum gewijzigd naar 03-17 juni '26

03-06 13:00: VIN ontvangen in Tesla APP, incl kenteken KKN-**-* (zowel VIN als Kenteken niet zichtbaar in Borint OT app)

Nog geen afspraak voor levering.... Uilevering kan denk ik niet lang meer op zich laten wachten.... spannend :)
Rond 16:00 weer een update gekregen. Afspraak gemaakt voor vrijdag 5 juni.

  • mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:44
MYP LR RWD, White

18-05: Besteld, levering “juli/aug 2026”

21-05: Leverdatum 18 - 30 juni

04-06: leverdatum 17 aug - 16 sept

:'( Hopelijk wordt t alsnog naar voren geschoven

  • soepxkom
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 26-06 08:32
the-spawn schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 22:46:
[...]

Rond 16:00 weer een update gekregen. Afspraak gemaakt voor vrijdag 5 juni.
Heerlijk! De Groningen-mensen hebben tussen VIN (21 mei) en ophalen (in mijn geval 9 juni) 19 dagen 😭 Maar goed ook ons moment komt dichterbij 🙏

  • Apen staart
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:50
soepxkom schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:33:
[...]

Heerlijk! De Groningen-mensen hebben tussen VIN (21 mei) en ophalen (in mijn geval 9 juni) 19 dagen 😭 Maar goed ook ons moment komt dichterbij 🙏
ik heb nog geen vin maar nog wel levering tussen 19 en 30 juni. :)

  • soepxkom
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 26-06 08:32
Apen staart schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:41:
[...]

ik heb nog geen vin maar nog wel levering tussen 19 en 30 juni. :)
Aaah hahaha excuus! Een aantal mensen hier hebben dit al wel. Ik ga voor je duimen dat ze tussen 19 en 30 juni leveren! En hopelijk is de levertijd naar Groningen niet zo lang die keer.

  • ugene78
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-06 22:52
gdv75 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 21:25:
[...]

Ik wil je niet ontmoedigen, maar dit heb ik ook gehad vorig jaar. Maar kon alsnog gewoon een halfjaar wachten tot uitlevering, gelukkig nog wel voor het nieuwe (fiscale) jaar. Ik duim voor je of Tesla dit waar gaat maken voor je
Inmiddels wel een VIN in de Delivery status app (niet in de de Tesla app) met levering 23-30 juni. Ben benieuwd of dit haalbaar zal zijn. Toevallig kwam ik onderweg naar het werk deze ochtend een vrachtwagen tegen met divere witte Y RDWs vermoedelijk op weg naar Tilburg.

  • Apen staart
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:50
ugene78 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:58:
[...]

Inmiddels wel een VIN in de Delivery status app (niet in de de Tesla app) met levering 23-30 juni. Ben benieuwd of dit haalbaar zal zijn. Toevallig kwam ik onderweg naar het werk deze ochtend een vrachtwagen tegen met divere witte Y RDWs vermoedelijk op weg naar Tilburg.
Zo zie je maar dat er geen pijl op te trekken valt. Jij had zelfs contact met Tesla en die gaven je aan dat ze jouw auto niet meer verwachtte in Q2... en dan nu deze status... 8)7

  • snostu
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 13-06 23:31
snostu schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 19:22:
[...]

Ik wacht ook al sinds 7 januari (my premium awd- blauw- trekhaak)

Maar heb sinds vanavond een VIN nummer in de BOT app. Dus er lijkt schot in te komen, voor ons.
Sinds vanmorgen heb ook ik, een ophaalafspraak, voor volgende week 8 juni kunnen inplannen.

  • Sjaakklg
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 20:07
Update model 3 stealth grey rwd besteld op 21-04;

Eindfactuur zichtbaar. Window staat nog op 4-7 18-7.

Tesla gesproken, levering zal laatste week deze maand plaatsvinden.

  • Seconz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:08
21/4 Model Y standard besteld, afgelopen vrijdag VIN in TOST.

Gister inruil bod binnen en geaccepteerd en vandaag een berichtje in de Tesla app om te betalen.

Levering staat op 20-30 juni, maar nu ik al moet betalen, betekend dit denken jullie dat de auto er wellicht al eerder is? Anders vind ik het dat ik al vroeg moet betalen.

  • Apen staart
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:50
Seconz schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 11:40:
21/4 Model Y standard besteld, afgelopen vrijdag VIN in TOST.

Gister inruil bod binnen en geaccepteerd en vandaag een berichtje in de Tesla app om te betalen.

Levering staat op 20-30 juni, maar nu ik al moet betalen, betekend dit denken jullie dat de auto er wellicht al eerder is? Anders vind ik het dat ik al vroeg moet betalen.
Welke kleur en opties? Waar haal je hem op?

  • Seconz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:08
Apen staart schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 13:26:
[...]

Welke kleur en opties? Waar haal je hem op?
Stealth Grey, trekhaak, Tilburg.

  • Goofy001
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:18
Tessol schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 16:50:
[...]

Dat doen ze in principe ook, er worden nog steeds LG5M's geleverd, maar aanzienlijk minder.
Ik heb mijn VIN door parts.tesla.com gehaald en het lijkt erop dat de LG5M batterij erin zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2US6MYXYblsomHd3MjwrHBL7tsE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sRk68MlOb40EMtDrCDPEasYu.jpg?f=fotoalbum_large

  • ruudboon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06 08:58
Vandaag mijn Y model (Premium RWD) opgehaald in Utrecht. Helaas wel 2 krassen bij levering waardoor ik meteen een service afspraak moet in plannen. Verder wel heerlijk om in zijn nieuwe wagen te tijden. Type batterij ben ik nog niet helemaal achter. Iemand een idee waar je dat precies kan zien?

  • mjkok
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-06 16:43
Model Y Premium (RWD) - stealth grey

Besteldatum: 24 mei (2026)
Verwachte levering: September
3 Juni: update app verwachte levering: 27 Juli - 26 Augustus

  • NTS
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

NTS

*O* Aflever afspraak gepland. 14 januari besteld, Model Y Premium AWD, blauw/zwart met trekhaak. Oorspronkelijke levertijd was in maart, daarna schoof het heen en weer. Vorige week VIN in de API, twee dagen geleden ook in de Tesla app. Laatste datum range was 4 tot 18 juni.

  • 123Jan
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-06 13:52
M3 premium RWD wit, zwart interieur, besteld op 26-4-26.
VIN: LRW3E7EJ6TC854273
De Tesla app komt langzaam tot leven. Ik kan al betalen, maar ik wacht eerst de leveringsdatum af. Verwachte levering eind juni. Volgens berichten elders op dit forum staat mijn auto op CMA CGM INDIANAPOLIS, die 10 juni aankomt in Zeebrugge. (https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:8207563)
Volgens Gemini duurt het dan nog 1 tot 2 weken voordat de auto aan mij in Hengelo geleverd wordt.

  • frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:55
Hi all, ik heb via de LM een MY in bestelling staan die op levering in Tilburg staat. 4 jaar terug moest ik de vorige daar ook ophalen, dus ik ben bekend met locatie en hoe het er aan toe gaat. Nu lees ik ook dat het gewijzigd kan worden naar Utrecht; en dat werd me aan de telefoon ook gezegd. Zei dat ik er nog even over wilde nadenken. Na het scannen van dit topic zie ik (onder andere net hierboven), wat gemixte ervaringen. Van swirls en krassen, tot uitgestelde leveringen omdat de vrachtwagen er niet of te laat was, maar ook dat het rustiger is. Aan de telefoon werd gezegd dat Tilburg meer slots heeft en flexibeler kan zijn. Wat is momenteel het beeld vwb deze locaties, en is er een reden om Utrecht te vermijden of juist te kiezen? (reistijd is voor mij gunstiger).

  • pjedr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 00:55
Hoi. Gisteren had ik de eindfactuur gekregen, mijn spaarrekeningen afgeschraapt richting betaalrekening, en net (na een belletje over betaallimiet met de bank) betaald. Op de factuur staat een VIN (nog niet te tracken op parts.tesla.com) met kilometerstand 30 en leverdatum 19 juni. In de Tesla app nog geen VIN en Kenteken en levervenster staat op 19-30 juni. Betreft Model Y Premium LR AWD Marine Blue met Trekhaak en winterbanden set besteld op 13 april en afhalen in Groningen. Deze maand\kwartaal zou ik hem dus moeten hebben, en kan ik zelf- of mij door de gekochte FSD(s) weer (laten) rijden.

  • Seconz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:08
pjedr schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:31:
Hoi. Gisteren had ik de eindfactuur gekregen, mijn spaarrekeningen afgeschraapt richting betaalrekening, en net (na een belletje over betaallimiet met de bank) betaald. Op de factuur staat een VIN (nog niet te tracken op parts.tesla.com) met kilometerstand 30 en leverdatum 19 juni. In de Tesla app nog geen VIN en Kenteken en levervenster staat op 19-30 juni. Betreft Model Y Premium LR AWD Marine Blue met Trekhaak en winterbanden set besteld op 13 april en afhalen in Groningen. Deze maand\kwartaal zou ik hem dus moeten hebben, en kan ik zelf- of mij door de gekochte FSD(s) weer (laten) rijden.
Ik heb precies hetzelfde! Maar dan andere config.
Hopelijk is die leverdatum ook de datum dat je hem kan ophalen?

  • happylife
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-06 20:24
pjedr schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:31:
Hoi. Gisteren had ik de eindfactuur gekregen, mijn spaarrekeningen afgeschraapt richting betaalrekening, en net (na een belletje over betaallimiet met de bank) betaald. Op de factuur staat een VIN (nog niet te tracken op parts.tesla.com) met kilometerstand 30 en leverdatum 19 juni. In de Tesla app nog geen VIN en Kenteken en levervenster staat op 19-30 juni. Betreft Model Y Premium LR AWD Marine Blue met Trekhaak en winterbanden set besteld op 13 april en afhalen in Groningen. Deze maand\kwartaal zou ik hem dus moeten hebben, en kan ik zelf- of mij door de gekochte FSD(s) weer (laten) rijden.
Ik ben benieuwd hoe dat zit met die leverdatum op de eindfactuur. Op die van mij staat 10 juni met een levervenster van 9-23 juni, ik kan echter nog niet een afspraak inplannen.

  • ugene78
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-06 22:52
Apen staart schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 10:21:
[...]

Zo zie je maar dat er geen pijl op te trekken valt. Jij had zelfs contact met Tesla en die gaven je aan dat ze jouw auto niet meer verwachtte in Q2... en dan nu deze status... 8)7
Net nog even met Tesla gebeld, blijkbaar is er vanuit Tesla Tilburg contact gezocht met de fabriek in Berlijn. Hierna is daar besloten om de auto toch voor dit kwartaal in productie te nemen en zou deze met een goede 2 weken in Nederland moeten zijn. Geen idee of dit klopt maar desalniettemin wel prettig dat de auto toch deze maand geleverd wordt. Dan kan ik mijn deze maand te plaatsen Easee Charge Max gaan testen.

[ Voor 13% gewijzigd door ugene78 op 05-06-2026 12:47 ]


  • Toine1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-06 20:25
Vraagje over de annulering binnen twee weken voor een nieuwe Tesla model3, is dit mogelijk zonder extra €250,- annuleringskosten als dit binnen twee weken wordt uitgevoerd? De Tesla verkoper gaf ons echt de indruk dat dit nl binnen twee weken kosteloos kon!

Of is dit altijd, ongeacht van die twee weken, van toepassing.

[ Voor 21% gewijzigd door Toine1 op 05-06-2026 13:39 ]


  • Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:55
Ik heb het slechte inruilaanbod van Tesla voor mijn oude Model 3 niet geaccepteerd en gekozen voor wijzigen nadat ik vandaag een 'barrel' heb aangeschaft. Geen heel fraaie inruiler, meer dan 20 jaar oud en van binnen erg vies, maar hij rijdt verrassend goed en er branden geen storingslampjes. Nu afwachten wat er gebeurt.

De Model 3 Stealth Performance die ik wil inruilen vind ik heel speciaal (een Performance met het uiterlijk van een normale long range maar ook met trekhaak en trekgewicht op kenteken) en er zijn er ~25 van in Nederland. Tesla heeft daar geen oren naar en laat hem rücksichtslos door een opkoper ophalen. Dat vind ik wel erg sneu, maar inmiddels heeft zich een potentiele particuliere kandidaat gemeldt die deze uitvoering wel weet te waarderen.

Duimen dus dat Tesla de nieuwe inruiler accepteert en levering eind juni zal plaatsvinden en dat ik ook echt iemand net zo blij kan maken als ik met de wagen was (en ben)!

[ Voor 4% gewijzigd door Contagion op 05-06-2026 14:41 ]


  • Aroen
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 19-06 11:46
Model Y premium long range rwd, stealth grey, zwarte bekleding.

Besteld 18 mei

Op 18 mei: levertijd 18 juni - 30 juni, geen vin.

Op 2 juni: levertijd 19 augustus - 16 september, geen vin.

  • n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:21
Mijn op 10 april bestelde Y LR premium RWD marineblauw met trekhaak heb ik vanmiddag opgehaald in Hengelo. Aardige gasten, werd prima geholpen. Zaten helaas wel aardig wat krassen op die ze ter plekke hebben weggepolijst. Goede tip om met de zaklamp van je telefoon wat te spiegelen.

Één van de laatste met basic autopilot, na 11 april bestelde Tesla's hebben ze niet meer. Heb het nog niet uitgeprobeerd, eerst alles eens goed ontdekken.

Geluid in de RWD valt toch wel tegen, als je van een B&W komt in een volvo V60. Vocalen zijn vlak en sisserig, en de bass staat veel te bombastisch. Denk dat je toch naar een AWD moet kijken als een goed geluidssysteem belangrijk voor je is

[ Voor 41% gewijzigd door n41r0j op 05-06-2026 18:40 ]


  • Amstenrader
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:10
n41r0j schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 18:31:
Mijn op 10 april bestelde Y LR premium RWD marineblauw met trekhaak heb ik vanmiddag opgehaald in Hengelo. Aardige gasten, werd prima geholpen. Zaten helaas wel aardig wat krassen op die ze ter plekke hebben weggepolijst. Goede tip om met de zaklamp van je telefoon wat te spiegelen.

Één van de laatste met basic autopilot, na 11 april bestelde Tesla's hebben ze niet meer. Heb het nog niet uitgeprobeerd, eerst alles eens goed ontdekken.

Geluid in de RWD valt toch wel tegen, als je van een B&W komt in een volvo V60. Vocalen zijn vlak en sisserig, en de bass staat veel te bombastisch. Denk dat je toch naar een AWD moet kijken als een goed geluidssysteem belangrijk voor je is
Speakers moeten eerst loskomen, gun ze even een inspeelperiode, daarna kun je je eigen voorkeuren instellen.

  • mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:44
Aroen schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 17:28:
Model Y premium long range rwd, stealth grey, zwarte bekleding.

Besteld 18 mei

Op 18 mei: levertijd 18 juni - 30 juni, geen vin.

Op 2 juni: levertijd 19 augustus - 16 september, geen vin.
Heb exacte zelfde datum, alleen kleur wit

  • martininstag
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:15
martininstag schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 20:39:
[...]

Na aanleiding van jouw bericht een keer extra gekeken op tesla-status. Zelfde config.Tot mijn grote vreugde had ik ook een VIN. In de ochtend nog geen VIN. Bestelling was op 23 maart namelijk. Locatie: TIlburg.


[...]

Bij mij is de bestelling vier keer opgeschoven. Ik was inmiddels met een schuin oog naar mijn twee alternatieven auto's aan het kijken.

Het was me ook opgevallen dat er veel samengestelde MY LR op de website van Tesla stonden. Gebeld of ik die er een kon kopen onder de voorwaarden van mijn bestelling (lagere prijs, AP en de 5K korting). Computer says no was het antwoord.

Ik begon inmiddels wel een band op te bouwen met mijn 200 euro Peugeot 206. Zelfs afgelopen weekend gewassen :)
En er zit schot in de zaak:
  • Vandaag om 14.00 melding dat een kenteken heb gekregen;
  • Vandaag om 12.00 de melding dat ik een afleverdatum kon inplannen. Gekozen voor 10 juni om 16.00;
  • Gisteren zag ik mijn VIN ook in de app staan;
  • Afgelopen woensdag de factuur betaald;
  • Maandag 1 juni factuur ontvangen;
  • Donderdag 29 mei VIN ontvangen op externe website;
Kortom ik ga niet alleen afscheid nemen van mijn Peugeot, maar misschien ook wel de dagelijkse update van lotgenoten hier op dit fantastische forum. Eerste werk is S3XY dash, cmdr buttons en led strip binnenin.
Pagina: 1 ... 122 ... 127 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.