Onze MY Premium LR RWD besteld op 19 april heeft als variant bij de RDW YS8LR - dus dit betreft de 8L / 4680 batterij. In de parts catalog staat hier onderdeelnummer 2710001-DE-Cruudboon schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 08:20:
[...]
Ik kom hier uit op een 1530012-98-B. Iemand een idee welk type batterij dat is? Heb helaas nog geen kenteken om bij RDW te checken
Forza11 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 08:06:
[...]
Ik heb de 4680 batterij, wat moet ik checken?
- Ga naar https://parts.tesla.com/ en geef daar je VIN in.
- Ga dan naar 16 - HV BATTERY SYSTEM en open 1601 - HV Battery Assembly
- Het eerste component daar is normaal je HV batterij, kun je de beschrijving en het onderdeelnummer hier delen?
Als jij iets anders krijgt, dan weten we de verschillende modelnummers voor de batterijen.
Hou er ook rekening mee dat de catalog pas >1 dag nadat je VIN in de app komt te vertrouwen is. Meerdere personen hebben al gemerkt dat er initieel een soort basislijst wordt gebruikt (bijvoorbeeld nog het 15,4" scherm) en pas een dag later alles lijkt de kloppen.
[ Voor 5% gewijzigd door DSK op 30-05-2026 10:01 ]
Blog (Linux-related)
Bij mij staat er ASSEMBLY - HIGH VOLTAGE BATTERY - LONG RANGE - REAR WHEEL DRIVE - 3 PHASE - 2710001-DE-CDSK schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 10:00:
[...]Het lijkt er op dat voor de "oude" batterij - de YS5MR variant - voor een Premium LR RWD daar het volgende staat: 1. ASSEMBLY - HIGH VOLTAGE BATTERY - LONG RANGE - REAR WHEEL DRIVE - 3 PHASE - 1530014-98-B
- Ga naar https://parts.tesla.com/ en geef daar je VIN in.
- Ga dan naar 16 - HV BATTERY SYSTEM en open 1601 - HV Battery Assembly
- Het eerste component daar is normaal je HV batterij, kun je de beschrijving en het onderdeelnummer hier delen?
Als jij iets anders krijgt, dan weten we de verschillende modelnummers voor de batterijen.
Hou er ook rekening mee dat de catalog pas >1 dag nadat je VIN in de app komt te vertrouwen is. Meerdere personen hebben al gemerkt dat er initieel een soort basislijst wordt gebruikt (bijvoorbeeld nog het 15,4" scherm) en pas een dag later alles lijkt de kloppen.
Gisteren zag ik een update in de app, 20/06-27/06Nefbrethilion schreef op zondag 24 mei 2026 @ 10:59:
9 april besteld, standard model y stealth grey met trekhaak. Was juni bij bestelling. Dan in't weekend stond er augustus/september op de site en ook in de app. Iets later terug 01-30 juni in de app. Dan 3 weken weg. Sinds vrijdag eindelijk terug een datum: 6 augustus - 5 september.
Wel een rollercoaster, die leveringstermijnen!
Zoals het nu lijkt staat mijn auto op de GLOVIS SUNLIGHT die 19 juni aan zal komen in zeebrugge. Vin: 866Idanue schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 00:11:
Model 3 standaard stealth grey ophalen in groningen.
[Afbeelding]
Ik lees al een paar dagen mee en maakte me als ongeduldig 😆 mens al wat zorgen over de levertijd van ‘mijn’ MY AWD QS met 20’’ Helix en trekhaak. Maar tot zover lijk ik mazzel te hebben.
Tijdlijn:
Besteldatum LM 19 mei (denk ik)
Zichtbaar in app op 20 mei, levering aug/sept 😳
Update 28 mei, levering 2 juni/16juni en VIN 😅
Update 30 mei, car in production 🎉
verder nog geen nieuws maar ik ga er maar vanuit dat ik de auto ergens in de komende 2 weken in Utrecht op kan halen. Keep you all posted.
Hier hetzelfde. Levering nog steeds eind juli - eind augustus. Kreeg ook een nieuwe order bevestiging zonder de inruilpremie.Jeng 2.0 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 16:53:
Gisteren het inruil aanbod van onze auto vervallen. Nu gaan ze voorlopig geen voorstel doen/ inruil bedrag geven tot ze meer zicht hebben op de leverings datum... 🤷
Volgens Autoweek heeft deze uitvoering ook een LFP accu dus dan gaat dit toch niet op? Ook een hogere snellaad snelheid, 250 ipv 175. Zit er toch over na te denken om te switchen, je mag ook een hogere restwaarde verwachten en dan heb je er wel jaren profijt van gehad.gdv75 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 00:54:
[...]
En dan te weten dat je de standard tot 100% kan laden en de LR tot 80%. Dus dan is de range zo goed als gelijk en ja je hebt dan voor de uitzonderlijke momenten dat je het echt gaat gebruiken die 20% extra nog. Maar dat voor 6k, dat is wel gortig. Dan lieve nog een paar k erbij en je hebt een luxere uitvoering
Ok prima. Als jij autoweek wilt geloven. Ik zou zeggen, lekker switchen.Doggy schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 22:20:
[...]
Volgens Autoweek heeft deze uitvoering ook een LFP accu dus dan gaat dit toch niet op? Ook een hogere snellaad snelheid, 250 ipv 175. Zit er toch over na te denken om te switchen, je mag ook een hogere restwaarde verwachten en dan heb je er wel jaren profijt van gehad.
Andere bronnen vertellen mij dat er geen LFP in zit. Maar goed nogmaals jouw keuze.
Misschien kan je maandag beter even bellen met Tilburg . Dan weet je het zeker
Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, factory gate -> false. VIN in api en app.
Zeker geen LFP in de LR. Daar krijg je vanaf nu de 4680 cellen in, dat is geen LFPDoggy schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 22:20:
[...]
Volgens Autoweek heeft deze uitvoering ook een LFP accu dus dan gaat dit toch niet op? Ook een hogere snellaad snelheid, 250 ipv 175. Zit er toch over na te denken om te switchen, je mag ook een hogere restwaarde verwachten en dan heb je er wel jaren profijt van gehad.
Het ging over de Y Standard LR, een model dat in het begin van het jaar nog werd geleverd maar nu niet meer. Had grotere accupakket maar verder zelfde auto als de Y Standard RWD. Ze worden nog wel als 'vooraf geconfigureerde voertuigen' aangeboden door Tesla. Ik vroeg me af of daar toen ook al de 4680 cellen ingingen, of de LFP accu van de Standard. Maar kan idd Tesla wel even bellen.Apen staart schreef op zondag 31 mei 2026 @ 00:21:
[...]
Zeker geen LFP in de LR. Daar krijg je vanaf nu de 4680 cellen in, dat is geen LFP
Ah ok, begreep ik je verkeerd. Maar ook in die versie zit geen lfp accu. Was voor mij destijds de reden om niet voor de lr te gaan aangezien de Tesla verkoper mij aangaf dat het advies was die tot 80% te laden. Aangezien ik vooral woon-werk rij en af en toe eens door NL en 3x per jaar wintersport, was dat voor mij een no-brainer. Ik wilde niet meer betalen voor een auto met meer range die 80% geladen moet worden. Dan was ik net zover als de standaard rwd.Doggy schreef op zondag 31 mei 2026 @ 08:35:
[...]
Het ging over de Y Standard LR, een model dat in het begin van het jaar nog werd geleverd maar nu niet meer. Had grotere accupakket maar verder zelfde auto als de Y Standard RWD. Ze worden nog wel als 'vooraf geconfigureerde voertuigen' aangeboden door Tesla. Ik vroeg me af of daar toen ook al de 4680 cellen ingingen, of de LFP accu van de Standard. Maar kan idd Tesla wel even bellen.
Op X staat dat het hier gaat om een YB8LR accu. Dit komt overeen met een NMC en geen LFPDoggy schreef op zondag 31 mei 2026 @ 08:35:
[...]
Het ging over de Y Standard LR, een model dat in het begin van het jaar nog werd geleverd maar nu niet meer. Had grotere accupakket maar verder zelfde auto als de Y Standard RWD. Ze worden nog wel als 'vooraf geconfigureerde voertuigen' aangeboden door Tesla. Ik vroeg me af of daar toen ook al de 4680 cellen ingingen, of de LFP accu van de Standard. Maar kan idd Tesla wel even bellen.
https://x.com/teslanewswire/status/2008888671639130262?s=46&t=gZceqsb4lC07BCVuqygmGg
Nu vertrouw ik X eerder dan autoweek 😉
en wat net nogmaals is gezegd, dan kom je dagelijks op het zelfde bereik. En zou je alleen voor de extra lange ritten die overige 20% kunnen gebruiken.
Ben benieuwd wat tesla gaat zeggen.
daarnaast zie ik dat de voorraad auto’s nog veel de lichte dakhemelbekleding hebben en het scherm van 15,4 inch ipv 16 inch
laat maar weten wat tesla zegt
Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, factory gate -> false. VIN in api en app.
Mogelijk dat het ook een beetje een test run was. Met 4680 die nu dus vol loopt. De accu is dezelfde als de Premium Long Range. NMC heeft ook voordelen voor koudere periode, ook performance afgifte langer houdbaar vermogen.gdv75 schreef op zondag 31 mei 2026 @ 09:40:
[...]
Op X staat dat het hier gaat om een YB8LR accu. Dit komt overeen met een NMC en geen LFP
https://x.com/teslanewswire/status/2008888671639130262?s=46&t=gZceqsb4lC07BCVuqygmGg
Nu vertrouw ik X eerder dan autoweek 😉
en wat net nogmaals is gezegd, dan kom je dagelijks op het zelfde bereik. En zou je alleen voor de extra lange ritten die overige 20% kunnen gebruiken.
Ben benieuwd wat tesla gaat zeggen.
daarnaast zie ik dat de voorraad auto’s nog veel de lichte dakhemelbekleding hebben en het scherm van 15,4 inch ipv 16 inch
laat maar weten wat tesla zegt
[ Voor 13% gewijzigd door Tessol op 31-05-2026 14:16 . Reden: Rest was beantwoord ]
Dat zei ik dus ook al. Maar autoweek beweert dat het om een LFP gaatTessol schreef op zondag 31 mei 2026 @ 14:14:
[...]
Mogelijk dat het ook een beetje een test run was. Met 4680 die nu dus vol loopt. De accu is dezelfde als de Premium Long Range. NMC heeft ook voordelen voor koudere periode, ook performance afgifte langer houdbaar vermogen.
Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, factory gate -> false. VIN in api en app.
gdv75 schreef op zondag 31 mei 2026 @ 17:12:
[...]
Dat zei ik dus ook al. Maar autoweek beweert dat het om een LFP gaat
De databasegegevens van autoweek kloppen vaak niet.
👍✌️ ik had voorheen een model 3 standard range (sr) Rwd. Die kon met volle accu 379 km. Dat was in de koude maanden echt veel te weinig om met 1 lading een hele dag te rijden en weer terug. Van huis naar klant en van klant naar huis, redde ik dus niet op 1 lading. Maar ja dan praat je over 2020 toen de auto geleverd werd.Doggy schreef op zondag 31 mei 2026 @ 18:35:
Bedankt voor jullie reacties. Ook chatgpt geeft autoweek ongelijk. Ben er eigenlijk wel blij mee, dat neemt laatste beetje twijfel weg en dan blijf ik gewoon lekker bij mijn bestelde standard RWD :-)
Daarom had ik vorig jaar gekozen voor een premium Rwd LR. Ik maak nu echt vaak gebruik van de extra kilometers boven de 80-%. Of laad hem tot 100% en rij dan naar huis. Dan staat ie thuis op rond de 80%, dus klaar voor de volgende dag. Dit helpt mij dus enorm, maar dit is mijn situatie. Dus kijk goed naar je situatie en kies daarop je auto uit
Ook was de standard vorig jaar nog niet te bestellen. Dat was de voormalige premium Rwd standard met premium uitvoering. Daar had ik gekozen voor de Rwd lr (hete toen nog geen premium).
als 2de auto komt er nu de standard y bij. Die heeft een range wat ruim voldoende is voor de kilometers die mijn vrouw rijdt op een dag. En zeker een vooruitgang tov de VW id.3 die ze nu heeft met 50% lading in de zomer met een een range van 190 km
Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, factory gate -> false. VIN in api en app.
Wanneer besteld? Zelfde config. Ik loop een paar dagen achter op jou, ben ook benieuwd!Chrissie4you schreef op maandag 1 juni 2026 @ 10:52:
Kan iemand mij meer inzichten geven, in de BOT app sinds 1 week de VIN zichtbaar, sinds vandaag ook in de tesla app, eindfactuur nog niet aan te klikken. In de BOT app sinds vandaag in Production, iemand enig idee hoe lang het duurt vanaf productie tot aan levering in Tilburg? Gaat om een standard Y RWD. Tesla app geeft aan tussen 2 en 16 juni leveren.
21 maartSeconz schreef op maandag 1 juni 2026 @ 11:30:
[...]
Wanneer besteld? Zelfde config. Ik loop een paar dagen achter op jou, ben ook benieuwd!
2710001-DE-CDSK schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 10:00:
[...]Het lijkt er op dat voor de "oude" batterij - de YS5MR variant - voor een Premium LR RWD daar het volgende staat: 1. ASSEMBLY - HIGH VOLTAGE BATTERY - LONG RANGE - REAR WHEEL DRIVE - 3 PHASE - 1530014-98-B
- Ga naar https://parts.tesla.com/ en geef daar je VIN in.
- Ga dan naar 16 - HV BATTERY SYSTEM en open 1601 - HV Battery Assembly
- Het eerste component daar is normaal je HV batterij, kun je de beschrijving en het onderdeelnummer hier delen?
Als jij iets anders krijgt, dan weten we de verschillende modelnummers voor de batterijen.
Hou er ook rekening mee dat de catalog pas >1 dag nadat je VIN in de app komt te vertrouwen is. Meerdere personen hebben al gemerkt dat er initieel een soort basislijst wordt gebruikt (bijvoorbeeld nog het 15,4" scherm) en pas een dag later alles lijkt de kloppen.
zo te zien is dat de 4680 batterij
besteld op 14-4 en vorige week geleverd.
zijn er ook leveringen van de premium RWD bekend na 1-5 met het andere batterij type?
[ Voor 5% gewijzigd door Forza11 op 01-06-2026 11:41 ]
Na telefonisch contact werd mij aanvankelijk toegezegd dat dit zo snel mogelijk zou worden rechtgezet, maar nu krabbelen ze terug. De opties die ik krijg zijn: teruggaan naar mijn oorspronkelijke order zonder FSD, of de nieuwe prijs accepteren. Ik ben nog in gesprek met ze, maar heb er niet heel veel vertrouwen in.
Ik ben van kleur gewisseld na de verhoging. NIeuwe factuur leverde ook de €1.000 verhoging op. Heb toen verwezen naar:logitechi schreef op maandag 1 juni 2026 @ 12:23:
Zijn er meer mensen die vóór de prijsstijging van €1.000 een Tesla (Model Y RWD Premium) hebben besteld, (aanvankelijk zonder FSD) maar deze optie daarna alsnog hebben toegevoegd? Dat is namelijk wat ik heb gedaan, met als gevolg dat ook de nieuwe, hogere nieuwprijs is meegenomen.
- nog steeds zelfde RN/order
- kleurwisseling was prijsneutraal (zwart -> SG).
Verhoging is toen na wat gehakketak door Tesla gecorrigeerd.
Ga er maar vanuit dat niks mogelijk is. Ik was met Tesla het aflevermoment van de auto aan het afstemmen in deze periode. Aangegeven dat de koop al akkoord was dus ik die verhoging niet netjes vond maar ik had 2 opties of de 1K verhogen accepteren of geen auto bestellen.logitechi schreef op maandag 1 juni 2026 @ 12:23:
Zijn er meer mensen die vóór de prijsstijging van €1.000 een Tesla (Model Y RWD Premium) hebben besteld, (aanvankelijk zonder FSD) maar deze optie daarna alsnog hebben toegevoegd? Dat is namelijk wat ik heb gedaan, met als gevolg dat ook de nieuwe, hogere nieuwprijs is meegenomen.
Na telefonisch contact werd mij aanvankelijk toegezegd dat dit zo snel mogelijk zou worden rechtgezet, maar nu krabbelen ze terug. De opties die ik krijg zijn: teruggaan naar mijn oorspronkelijke order zonder FSD, of de nieuwe prijs accepteren. Ik ben nog in gesprek met ze, maar heb er niet heel veel vertrouwen in.
Dag later is het aangepast naar september. Zojuist aangepast naar 19 - 30 juni. Gaat wel snel. Komt net niet goed uit ivm vakantie. Kun je hem ook door iemand anders laten ophalen?
Updates sinds laatste bericht:vriesren schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 14:04:
Eerste keer dat we hier een Tesla kopen, tot nu toe is het een enigsinds teleurstellende ervaring
Besteld: Model 3 AWD - Premium - Ultra Rood met Zwart interieurSinds 5 Mei is het radiostilte vanuit Tesla, geen updates meer ontvangen, geen VIN en als ik contact zoekt weet men niets. Hoop maar dat het uiteindelijk nog tijdig geleverd wordt, ons inruilvoorstel loop namelijk 3 Juni af.
- 18-04-2026: Bestelling geplaatst - Levering Mei/Juni
- 20-04-2026: Update naar 22 Mei - 21 Juni
- 29-04-2026: Update naar 29 April - 10 Mei
- Hier tussen schuift hij elke dag een dag naar achteren, tot op 5 Mei
- 04-05-2026: Inruilvoorstel ontvangen en geaccepteerd
- 05-05-2026: Update met grote vertraging naar 29 Mei - 28 Juni
In de BOT app kan ik zien dat een M3 zwarte AWD na ons besteld al wel een VIN heeft en binnenkort wordt geleverd. Blijft redelijk random dus, orders later geplaatst die eerder worden geleverd, FIFO is niet iets waar Tesla bekend mee is blijkbaar.
- 17-05-2026: Update naar 24 July - 23 Augustus
- 24-05-2026: Update 15 Juni - 30 Juni
- 29-05-2026: Vin ontvangen in Boring order tracker app en nu 25 Juni-30 Juni
In de factuur staat datum 1 Juni en betaling binnen 3 werkdagen, maar de betaal taak staat nog niet open in de app. Heeft iemand ervaring hoe dit werkt? De auto wordt pas eind van de maand geleverd, lijkt me beetje vreemd nu al te betalen?
Stay hungry, Stay foolish
Ik had hetzelfde. Heb toen het geld overgemaakt volgens de instructie op de factuur. Een dag later werd de app geupdate met taak voltooid.vriesren schreef op maandag 1 juni 2026 @ 15:36:
[...]
Updates sinds laatste bericht:Het lijkt erop dat ik net als anderen nu in de eind Q2 push zit, na nog wat heen en weer geflip van de datum. Ik heb vandaag zelf een 'final invoice' SMS gehad, er is nu een PDF met eind factuur toegevoegd.
- 17-05-2026: Update naar 24 July - 23 Augustus
- 24-05-2026: Update 15 Juni - 30 Juni
- 29-05-2026: Vin ontvangen in Boring order tracker app en nu 25 Juni-30 Juni
In de factuur staat datum 1 Juni en betaling binnen 3 werkdagen, maar de betaal taak staat nog niet open in de app. Heeft iemand ervaring hoe dit werkt? De auto wordt pas eind van de maand geleverd, lijkt me beetje vreemd nu al te betalen?
01-06: levertijd ongewijzigd ( 01-16 juni '26), geen VIN. Vandaag contact gehad met Tesla (ivm afspraak inleveren huidge leaseauto): we wachten op productie, verwacht uitlevering in laatste 2 weken van juni.
Bijzonder dat ze proactief bellen. Ik kreeg het zelfs niet voor elkaar om de verkoper terug te laten bellenJohnnyvr6 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 20:17:
Hier vandaag ook een vin en datum weer terug naar 13-27 juni. Werd vanmiddag ook nog even gebeld door vestiging Tilburg dat hij zsm geleverd wordt.
Hahah werd gebeld of ik nog vragen had en dat ik een afspraak kon maken voor levering als hij daar was.happylife schreef op maandag 1 juni 2026 @ 20:38:
[...]
Bijzonder dat ze proactief bellen. Ik kreeg het zelfs niet voor elkaar om de verkoper terug te laten bellen
Kleine zelf promo, maar ik raad je aan om deze app te gebruiken: https://apps.apple.com/us...us-for-tesla/id6759204893 of https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.gardensnakes.deliverystatusforteslaChrisInTheCloud schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 18:48:
Misschien stomme vraag, maar is de BOT of TOST app helemaal veilig? Vind het toch wel spannend om met mn tesla inlog gegevens daar in te loggen. Wie kan me geruststellen?
Dit is de opvolger van mijn website, welke ik afgelopen zomer heb gemaakt, deze is veelvuldig door mede-Tweakers gebruikt
[ Voor 12% gewijzigd door GardenSnakes op 01-06-2026 21:34 ]
Tesla bestelling volgen: https://tesla-status.mrproper.dev/
Kleine eigen mening: ik vind je app redelijk. Ik vind Boring OT, meer informatie hebben en overzichtelijker. En minder afgeschermd. Maar wat ik al zei: dit is mijn meningGardenSnakes schreef op maandag 1 juni 2026 @ 21:31:
[...]
Kleine zelf promo, maar ik raad je aan om deze app te gebruiken: https://apps.apple.com/us...us-for-tesla/id6759204893 of https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.gardensnakes.deliverystatusfortesla
Dit is de opvolger van mijn website, welke ik afgelopen zomer heb gemaakt, deze is veelvuldig door mede-Tweakers gebruiktHeeft notificaties, widgets, schip tracking, delivery checklist. Kortom alles wat je wensen kan. Oja en een mooie, overzichtelijke UI
![]()
Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, factory gate -> false. VIN in api en app.
Feedback is altijd welkom! Welke informatie mis je? Of stuur anders even een DM. Ben altijd bij om de app te verbeterengdv75 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 22:52:
[...]
Kleine eigen mening: ik vind je app redelijk. Ik vind Boring OT, meer informatie hebben en overzichtelijker. En minder afgeschermd. Maar wat ik al zei: dit is mijn mening
Tesla bestelling volgen: https://tesla-status.mrproper.dev/
2/5: besteld, levering augustus/september
20/5: levering tweede helft juni
02-06: levering augustus/september.
😞😞
29-4 bestelling geplaatst
5-5 huurkoop akkoord
5-5 voorlopige levering 9 - 17 mei
10-5 voorlopige levering 27 juli - 26 augustus
2-6 voorlopige levering 21 - 30 juni
Model Y Premium RWD LR besteld. Kleur wit met trekhaak.
[ Voor 12% gewijzigd door FastForwardNL op 02-06-2026 08:32 ]
Hier ook sinds vandaag van juni naar augustus/september verschoven. MY premium AWD blauw / zwart zonder trekhaak.Sjors4ever schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 08:07:
MY Premium AWD QS, Zwart interieur, trekhaak.
2/5: besteld, levering augustus/september
20/5: levering tweede helft juni
02-06: levering augustus/september.
😞😞
Zo zie je maar weer dat design uiteindelijk ook een kwestie van voorkeur is. BoringOT vind ik juist vrij chaotisch, mede doordat het behoorlijk afwijkt van de gebruikelijke iOS- en Android-design language. Het biedt inderdaad meer informatie, maar Delivery Status for Tesla en de bijbehorende apps geven wat mij betreft alle echt relevante informatie op een overzichtelijke en mooie manier weer.gdv75 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 22:52:
[...]
Kleine eigen mening: ik vind je app redelijk. Ik vind Boring OT, meer informatie hebben en overzichtelijker. En minder afgeschermd. Maar wat ik al zei: dit is mijn mening
Dus wat mij betreft is er prima plaats voor beide apps.
Hier zelfde config, alleen met trekhaak. Sinds vanochtend ook verschoven naar 18 augustus - 17 september.DunaxNL schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 08:31:
[...]
Hier ook sinds vandaag van juni naar augustus/september verschoven. MY premium AWD blauw / zwart zonder trekhaak.
Zo blijkt maar weer dat de leverdatum pas zeker is als je een VIN hebt. Heb ook al eerder gezien dat mensen ineens toch weer teruggezet worden naar een eerder tijdvak. Het is soms een rollercoaster.
Het lijkt er wel sterk op dat ze momenteel de RWD's de voorkeur geven aan het aantal reacties te zien die daarover gaan.
Grappig, ik gebruik ze beide en Boring OT is wat mij betreft alles behalve overzichtelijk en laggy AF. Wel fijn dat er voor iedereen wat is!gdv75 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 22:52:
[...]
Kleine eigen mening: ik vind je app redelijk. Ik vind Boring OT, meer informatie hebben en overzichtelijker. En minder afgeschermd. Maar wat ik al zei: dit is mijn mening
@GardenSnakes Wat betreft Delivery Status, daar kan de bottom tabbar in iOS nog wel Native gemaakt worden. Snap dat het er op Android dan anders uit ziet, maar nu past het niet bij het OS.
[ Voor 42% gewijzigd door SXForce op 02-06-2026 09:17 ]
02-06: levering update naar 11-19 juni '26the-spawn schreef op maandag 1 juni 2026 @ 19:37:
[...]
Model Y Premium, LR, AWD, Diamond Black, Zwart interieur, 19", 5-zits, AP
04-03: besteld door LM met levering 1 juni '26
05-03: bestelnummer ontvangen en toegang tot de app, levering 1 - 7 juni '26
08-04: levering update naar 17 - 30 juni '26
30-04: levering update naar N/A (belletje met Tesla sales geeft aan dat levering nog steeds op 17 - 30 juni staat)
01-06: levertijd ongewijzigd ( 01-16 juni '26), geen VIN. Vandaag contact gehad met Tesla (ivm afspraak inleveren huidge leaseauto): we wachten op productie, verwacht uitlevering in laatste 2 weken van juni.
Dat is exact het gevoel wat ik had bij de boring OT, ik had die ook eens geïnstalleerd omdat ik zag dat veel mensen erover spraken. Maar ik kwam er niet uit, zoveel informatie in de demo modus. Daarom toon ik in mijn app mischien iets minder, maar dan wel het belangrijkste. Goede suggestie! Ga er eens naar kijkenSXForce schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 09:10:
[...]
Hier zelfde config, alleen met trekhaak. Sinds vanochtend ook verschoven naar 18 augustus - 17 september.
Zo blijkt maar weer dat de leverdatum pas zeker is als je een VIN hebt. Heb ook al eerder gezien dat mensen ineens toch weer teruggezet worden naar een eerder tijdvak. Het is soms een rollercoaster.
Het lijkt er wel sterk op dat ze momenteel de RWD's de voorkeur geven aan het aantal reacties te zien die daarover gaan.
[...]
Grappig, ik gebruik ze beide en Boring OT is wat mij betreft alles behalve overzichtelijk en laggy AF. Wel fijn dat er voor iedereen wat is!
@GardenSnakes Wat betreft Delivery Status, daar kan de bottom tabbar in iOS nog wel Native gemaakt worden. Snap dat het er op Android dan anders uit ziet, maar nu past het niet bij het OS.
Kan ook niet wachten op WWDC volgende week, wat voor leuks er weer aankomt voor in de app!
Tesla bestelling volgen: https://tesla-status.mrproper.dev/
Ik heb precies hetzelfde, ook levering wschl tussen 25 juni en 30 juni. Ook dezelfde melding van de factuur. Tesla gaf bij mij aan dat ik het nu kon betalen of pas later als er een definitieve datum is van levering. Wel dient de betaling uiterlijk een werkdag voor levering zijn overgemaakt.vriesren schreef op maandag 1 juni 2026 @ 15:36:
[...]
Updates sinds laatste bericht:Het lijkt erop dat ik net als anderen nu in de eind Q2 push zit, na nog wat heen en weer geflip van de datum. Ik heb vandaag zelf een 'final invoice' SMS gehad, er is nu een PDF met eind factuur toegevoegd.
- 17-05-2026: Update naar 24 July - 23 Augustus
- 24-05-2026: Update 15 Juni - 30 Juni
- 29-05-2026: Vin ontvangen in Boring order tracker app en nu 25 Juni-30 Juni
In de factuur staat datum 1 Juni en betaling binnen 3 werkdagen, maar de betaal taak staat nog niet open in de app. Heeft iemand ervaring hoe dit werkt? De auto wordt pas eind van de maand geleverd, lijkt me beetje vreemd nu al te betalen?
Vanmiddag maar even betalen en dan kijken wanneer de levering ingepland kan worden.
Ik ben in afwachting van levering van dezelfde configuratie. Net maar even met Tesla gebeld omdat de levering na plaatsen van de order (door de LM op 8-4) op 16-30 juni is blijven staan en sinds gisteren op eind juli/eind augustus is gezet.Apen staart schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 15:22:
[...]
Wellicht toch die push van einde kwartaal. Had me al beetje neergelegd dat ik bij de push van Q3 zat.. Ik heb witte standaard RWD met trekhaak, 19/4 besteld
Ze verwachten niet dat de auto in Q2 nog geleverd zal worden omdat in Berlijn achter zouden lopen met produceren. Het mooie is dat we op vakantie zijn tijdens de nieuwe te verwachten levering en ze de auto normaal gezien maar 7 dagen vasthouden. Dat kan dus nog een issue worden en betekend dus dat ik tijdens mijn vakantie in de gaten moet gaan houden wanneer de levering mogelijk plaats zal gaan vinden. Met 6 uur tijdsverschil is contact zoeken met Tesla ook niet altijd even makkelijk dan. Er is me aangegeven dat ze gaan kijken naar een alternatief mocht er 1 vrij komen met dezelfde configuratie zodat ze hem eerder kunnen leveren, ook omdat mijn huidige auto eind juli uit contract loopt. Ik ben benieuwd of hier iets in te regelen is door Tesla.
Model Y? En heb je wel een VIN gekregen?ugene78 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 10:17:
[...]
Ik ben in afwachting van levering van dezelfde configuratie. Net maar even met Tesla gebeld omdat de levering na plaatsen van de order (door de LM op 8-4) op 16-30 juni is blijven staan en sinds gisteren op eind juli/eind augustus is gezet.
Ze verwachten niet dat de auto in Q2 nog geleverd zal worden omdat in Berlijn achter zouden lopen met produceren. Het mooie is dat we op vakantie zijn tijdens de nieuwe te verwachten levering en ze de auto normaal gezien maar 7 dagen vasthouden. Dat kan dus nog een issue worden en betekend dus dat ik tijdens mijn vakantie in de gaten moet gaan houden wanneer de levering mogelijk plaats zal gaan vinden. Met 6 uur tijdsverschil is contact zoeken met Tesla ook niet altijd even makkelijk dan. Er is me aangegeven dat ze gaan kijken naar een alternatief mocht er 1 vrij komen met dezelfde configuratie zodat ze hem eerder kunnen leveren, ook omdat mijn huidige auto eind juli uit contract loopt. Ik ben benieuwd of hier iets in te regelen is door Tesla.
Klopt, Model Y, geen VIN ontvangen tot op heden.
12-05 verwachte levering 02 augustus - 1 september
22-05 verwachte levering 17-30 juni
02-06 verwachte levering september
04-06 verwachte levering 9 juli - 8 augustus
Model Y Premium Long Range RWD (Wit, wit interieur, 20”, FSD)
[ Voor 10% gewijzigd door Tessol op 04-06-2026 08:00 . Reden: Nieuwe update levertijd ]
Februari was de levering Maart
Maart was de levering Mei - Juni
verwachte levertijd 13-06 - 27-06
In de tesla app nog geen vin te zien. ( Wel in delivery status en Boring Ot app)
Model Y Premium Long Range RWD met autopilot
- Besteld: 15 mei 2026
- Bevestigd: 19 mei 2026
- Levering: 25 - 30 juni
- Boot: GLOVIS SUNLIGHT (vermoedelijk)
- Vin: 1 juni 2026
- Tesla app Vin + Betaalverzoek: 3 juni 2026
- Betaling + bevestiging in app: 3 juni 2026
[ Voor 49% gewijzigd door Medejo op 03-06-2026 07:16 ]
24-5 - Verwachte levering juli - augustus, maar op internet nog wel in dezelfde configuratie bestelbaar met aflevering mei - juni.
27-5 - Verwachte levering op nieuwe bestellingen naar juli - augustus.
Ik hoop aangezien ik de meest veelvoorkomende configuratie heb (denk ik) er al eentje voor mij op de boot staat :-)
Update 2 juni: kenteken en afspraak om auto op te halen op 4 juni. Het kan dus wel heel snel allemaal.Therolfson schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 17:57:
Goedemiddag,
Ik lees al een paar dagen mee en maakte me als ongeduldig 😆 mens al wat zorgen over de levertijd van ‘mijn’ MY AWD QS met 20’’ Helix en trekhaak. Maar tot zover lijk ik mazzel te hebben.
Tijdlijn:
Besteldatum LM 19 mei (denk ik)
Zichtbaar in app op 20 mei, levering aug/sept 😳
Update 28 mei, levering 2 juni/16juni en VIN 😅
Update 30 mei, car in production 🎉
verder nog geen nieuws maar ik ga er maar vanuit dat ik de auto ergens in de komende 2 weken in Utrecht op kan halen. Keep you all posted.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar dit heb ik ook gehad vorig jaar. Maar kon alsnog gewoon een halfjaar wachten tot uitlevering, gelukkig nog wel voor het nieuwe (fiscale) jaar. Ik duim voor je of Tesla dit waar gaat maken voor jeugene78 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 10:17:
[...]
Ik ben in afwachting van levering van dezelfde configuratie. Net maar even met Tesla gebeld omdat de levering na plaatsen van de order (door de LM op 8-4) op 16-30 juni is blijven staan en sinds gisteren op eind juli/eind augustus is gezet.
Ze verwachten niet dat de auto in Q2 nog geleverd zal worden omdat in Berlijn achter zouden lopen met produceren. Het mooie is dat we op vakantie zijn tijdens de nieuwe te verwachten levering en ze de auto normaal gezien maar 7 dagen vasthouden. Dat kan dus nog een issue worden en betekend dus dat ik tijdens mijn vakantie in de gaten moet gaan houden wanneer de levering mogelijk plaats zal gaan vinden. Met 6 uur tijdsverschil is contact zoeken met Tesla ook niet altijd even makkelijk dan. Er is me aangegeven dat ze gaan kijken naar een alternatief mocht er 1 vrij komen met dezelfde configuratie zodat ze hem eerder kunnen leveren, ook omdat mijn huidige auto eind juli uit contract loopt. Ik ben benieuwd of hier iets in te regelen is door Tesla.
Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, factory gate -> false. VIN in api en app.
Op internet heb ik dit gevonden.tesla29 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 08:28:
Mijn tesla m3 lr wit, de Vin nummer is al zichtbaar in de app. Verwachtte levering tussen 12 juni en 26 juni. Op welke schip zal die zitten? Ik kan nergens iets vinden verder op het internet met mijn VIN nummer
CMA CGM Indianapolis aankomst Zeebrugge circa 10 juni met vin 853, 854, 855 en 856
Glovis Sunlight aankomst Zeebrugge rond 19 juni en met vin 866
[ Voor 97% gewijzigd door Medejo op 04-06-2026 19:12 ]
Ik heb zojuist bevestiging gekregen van mijn delivery advisor dat de 866 inderdaad op de Golvis Sunlight staat. Aangezien ik een zeer lage 866 heb, zal de 865 er zeker ook op staan.CMA CGM Indianapolis aankomst Zeebrugge circa 10 juni met vin 853, 854, 855 en 856
Glovis Sunlight aankomst Zeebrugge rond 19 juni en met vin 866
Dit is een Engels forumthread waar boten worden getracked en waar ook diverse internationale eigenaren in posten. Met bijbehorende tracking sheet.
[ Voor 32% gewijzigd door Contagion op 03-06-2026 12:26 ]
03-06 08:00: leverdatum gewijzigd naar 03-17 juni '26the-spawn schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 09:25:
[...]
Model Y Premium, LR, AWD, Diamond Black, Zwart interieur, 19", 5-zits, AP
04-03: besteld door LM met levering 1 juni '26
05-03: bestelnummer ontvangen en toegang tot de app, leverdatum 01 - 07 juni '26
08-04: leverdatum update naar 17 - 30 juni '26
30-04: leverdatum update naar N/A (belletje met Tesla sales geeft aan dat levering nog steeds op 17 - 30 juni staat)
01-06: leverdatum ongewijzigd 01-16 juni '26
02-06: leverdatum gewijzigd naar 11-19 juni '26
03-06 13:00: VIN ontvangen in Tesla APP, incl kenteken KKN-**-* (zowel VIN als Kenteken niet zichtbaar in Borint OT app)
Nog geen afspraak voor levering.... Uilevering kan denk ik niet lang meer op zich laten wachten.... spannend
Tesla heeft aangegeven dat ze het aan het uitzoeken zijn. In de app kan ik momenteel alleen nog naar mijn account op de website navigeren; alle overige informatie is verdwenen. Ik vermoed daarom dat er mogelijk een storing aan de kant van Tesla is.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe lang duurde het bij jullie voordat een betaling verwerkt was?
-UPDATE-
Echt 10 min na deze post kreeg ik een mailtje met de kwitantie en nu ook correct verwerkt in de app. Bijzonder dat dit 5 dagen gekost heeft.
[ Voor 13% gewijzigd door ruudboon op 03-06-2026 16:36 ]
Ik heb gister om 13:52 het geld overgemaakt en om 14:10 kreeg ik een kwitantie in m'n mail, even later ook in de app/api dat het openstaande bedrag 0 was.ruudboon schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 16:24:
Mijn betaling (afgelopen zaterdag gedaan) is nog steeds niet verwerkt. Daardoor begin ik te twijfelen of mijn ophaalafspraak morgenochtend wel doorgaat.
Tesla heeft aangegeven dat ze het aan het uitzoeken zijn. In de app kan ik momenteel alleen nog naar mijn account op de website navigeren; alle overige informatie is verdwenen. Ik vermoed daarom dat er mogelijk een storing aan de kant van Tesla is.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe lang duurde het bij jullie voordat een betaling verwerkt was?
03-06 - Auto opgehaald!Martien schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:02:
[...]
28-05 12:00 - Ineens een aflever afspraak kunnen maken voor volgende week 3 juni (opties voor 1, 2 of 3 juni).
Even resumerend; Model Y LR Premium in Pearl White, witte bekleding, 20" Helix 2.0 met trekhaak. Besteld op 13 april. (zie mijn vorige posts voor de volledige time-line).
Heb denk ik 20 minuten rond de auto gelopen om hem te inspecteren, maar hij is echt piekfijn in orde. Bouwkwaliteit is weer een stuk hoger dan mijn Model Y uit 2023, en al helemaal niet te vergelijken met mijn Model 3 uit 2019.
Iedereen die nog wacht, succes en hou vol!
Rond 16:00 weer een update gekregen. Afspraak gemaakt voor vrijdag 5 juni.the-spawn schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:27:
[...]
03-06 08:00: leverdatum gewijzigd naar 03-17 juni '26
03-06 13:00: VIN ontvangen in Tesla APP, incl kenteken KKN-**-* (zowel VIN als Kenteken niet zichtbaar in Borint OT app)
Nog geen afspraak voor levering.... Uilevering kan denk ik niet lang meer op zich laten wachten.... spannend
18-05: Besteld, levering “juli/aug 2026”
21-05: Leverdatum 18 - 30 juni
04-06: leverdatum 17 aug - 16 sept
Heerlijk! De Groningen-mensen hebben tussen VIN (21 mei) en ophalen (in mijn geval 9 juni) 19 dagen 😭 Maar goed ook ons moment komt dichterbij 🙏the-spawn schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 22:46:
[...]
Rond 16:00 weer een update gekregen. Afspraak gemaakt voor vrijdag 5 juni.
ik heb nog geen vin maar nog wel levering tussen 19 en 30 juni.soepxkom schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:33:
[...]
Heerlijk! De Groningen-mensen hebben tussen VIN (21 mei) en ophalen (in mijn geval 9 juni) 19 dagen 😭 Maar goed ook ons moment komt dichterbij 🙏
Aaah hahaha excuus! Een aantal mensen hier hebben dit al wel. Ik ga voor je duimen dat ze tussen 19 en 30 juni leveren! En hopelijk is de levertijd naar Groningen niet zo lang die keer.Apen staart schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:41:
[...]
ik heb nog geen vin maar nog wel levering tussen 19 en 30 juni.
Inmiddels wel een VIN in de Delivery status app (niet in de de Tesla app) met levering 23-30 juni. Ben benieuwd of dit haalbaar zal zijn. Toevallig kwam ik onderweg naar het werk deze ochtend een vrachtwagen tegen met divere witte Y RDWs vermoedelijk op weg naar Tilburg.gdv75 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 21:25:
[...]
Ik wil je niet ontmoedigen, maar dit heb ik ook gehad vorig jaar. Maar kon alsnog gewoon een halfjaar wachten tot uitlevering, gelukkig nog wel voor het nieuwe (fiscale) jaar. Ik duim voor je of Tesla dit waar gaat maken voor je
Zo zie je maar dat er geen pijl op te trekken valt. Jij had zelfs contact met Tesla en die gaven je aan dat ze jouw auto niet meer verwachtte in Q2... en dan nu deze status...ugene78 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:58:
[...]
Inmiddels wel een VIN in de Delivery status app (niet in de de Tesla app) met levering 23-30 juni. Ben benieuwd of dit haalbaar zal zijn. Toevallig kwam ik onderweg naar het werk deze ochtend een vrachtwagen tegen met divere witte Y RDWs vermoedelijk op weg naar Tilburg.
Sinds vanmorgen heb ook ik, een ophaalafspraak, voor volgende week 8 juni kunnen inplannen.snostu schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 19:22:
[...]
Ik wacht ook al sinds 7 januari (my premium awd- blauw- trekhaak)
Maar heb sinds vanavond een VIN nummer in de BOT app. Dus er lijkt schot in te komen, voor ons.
Eindfactuur zichtbaar. Window staat nog op 4-7 18-7.
Tesla gesproken, levering zal laatste week deze maand plaatsvinden.
Gister inruil bod binnen en geaccepteerd en vandaag een berichtje in de Tesla app om te betalen.
Levering staat op 20-30 juni, maar nu ik al moet betalen, betekend dit denken jullie dat de auto er wellicht al eerder is? Anders vind ik het dat ik al vroeg moet betalen.
Welke kleur en opties? Waar haal je hem op?Seconz schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 11:40:
21/4 Model Y standard besteld, afgelopen vrijdag VIN in TOST.
Gister inruil bod binnen en geaccepteerd en vandaag een berichtje in de Tesla app om te betalen.
Levering staat op 20-30 juni, maar nu ik al moet betalen, betekend dit denken jullie dat de auto er wellicht al eerder is? Anders vind ik het dat ik al vroeg moet betalen.
Stealth Grey, trekhaak, Tilburg.Apen staart schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 13:26:
[...]
Welke kleur en opties? Waar haal je hem op?
Ik heb mijn VIN door parts.tesla.com gehaald en het lijkt erop dat de LG5M batterij erin zit.Tessol schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 16:50:
[...]
Dat doen ze in principe ook, er worden nog steeds LG5M's geleverd, maar aanzienlijk minder.
Besteldatum: 24 mei (2026)
Verwachte levering: September
3 Juni: update app verwachte levering: 27 Juli - 26 Augustus
VIN: LRW3E7EJ6TC854273
De Tesla app komt langzaam tot leven. Ik kan al betalen, maar ik wacht eerst de leveringsdatum af. Verwachte levering eind juni. Volgens berichten elders op dit forum staat mijn auto op CMA CGM INDIANAPOLIS, die 10 juni aankomt in Zeebrugge. (https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:8207563)
Volgens Gemini duurt het dan nog 1 tot 2 weken voordat de auto aan mij in Hengelo geleverd wordt.
Ik heb precies hetzelfde! Maar dan andere config.pjedr schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:31:
Hoi. Gisteren had ik de eindfactuur gekregen, mijn spaarrekeningen afgeschraapt richting betaalrekening, en net (na een belletje over betaallimiet met de bank) betaald. Op de factuur staat een VIN (nog niet te tracken op parts.tesla.com) met kilometerstand 30 en leverdatum 19 juni. In de Tesla app nog geen VIN en Kenteken en levervenster staat op 19-30 juni. Betreft Model Y Premium LR AWD Marine Blue met Trekhaak en winterbanden set besteld op 13 april en afhalen in Groningen. Deze maand\kwartaal zou ik hem dus moeten hebben, en kan ik zelf- of mij door de gekochte FSD(s) weer (laten) rijden.
Hopelijk is die leverdatum ook de datum dat je hem kan ophalen?
Ik ben benieuwd hoe dat zit met die leverdatum op de eindfactuur. Op die van mij staat 10 juni met een levervenster van 9-23 juni, ik kan echter nog niet een afspraak inplannen.pjedr schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:31:
Hoi. Gisteren had ik de eindfactuur gekregen, mijn spaarrekeningen afgeschraapt richting betaalrekening, en net (na een belletje over betaallimiet met de bank) betaald. Op de factuur staat een VIN (nog niet te tracken op parts.tesla.com) met kilometerstand 30 en leverdatum 19 juni. In de Tesla app nog geen VIN en Kenteken en levervenster staat op 19-30 juni. Betreft Model Y Premium LR AWD Marine Blue met Trekhaak en winterbanden set besteld op 13 april en afhalen in Groningen. Deze maand\kwartaal zou ik hem dus moeten hebben, en kan ik zelf- of mij door de gekochte FSD(s) weer (laten) rijden.
Net nog even met Tesla gebeld, blijkbaar is er vanuit Tesla Tilburg contact gezocht met de fabriek in Berlijn. Hierna is daar besloten om de auto toch voor dit kwartaal in productie te nemen en zou deze met een goede 2 weken in Nederland moeten zijn. Geen idee of dit klopt maar desalniettemin wel prettig dat de auto toch deze maand geleverd wordt. Dan kan ik mijn deze maand te plaatsen Easee Charge Max gaan testen.Apen staart schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 10:21:
[...]
Zo zie je maar dat er geen pijl op te trekken valt. Jij had zelfs contact met Tesla en die gaven je aan dat ze jouw auto niet meer verwachtte in Q2... en dan nu deze status...
[ Voor 13% gewijzigd door ugene78 op 05-06-2026 12:47 ]
Of is dit altijd, ongeacht van die twee weken, van toepassing.
[ Voor 21% gewijzigd door Toine1 op 05-06-2026 13:39 ]
De Model 3 Stealth Performance die ik wil inruilen vind ik heel speciaal (een Performance met het uiterlijk van een normale long range maar ook met trekhaak en trekgewicht op kenteken) en er zijn er ~25 van in Nederland. Tesla heeft daar geen oren naar en laat hem rücksichtslos door een opkoper ophalen. Dat vind ik wel erg sneu, maar inmiddels heeft zich een potentiele particuliere kandidaat gemeldt die deze uitvoering wel weet te waarderen.
Duimen dus dat Tesla de nieuwe inruiler accepteert en levering eind juni zal plaatsvinden en dat ik ook echt iemand net zo blij kan maken als ik met de wagen was (en ben)!
[ Voor 4% gewijzigd door Contagion op 05-06-2026 14:41 ]
Besteld 18 mei
Op 18 mei: levertijd 18 juni - 30 juni, geen vin.
Op 2 juni: levertijd 19 augustus - 16 september, geen vin.
Één van de laatste met basic autopilot, na 11 april bestelde Tesla's hebben ze niet meer. Heb het nog niet uitgeprobeerd, eerst alles eens goed ontdekken.
Geluid in de RWD valt toch wel tegen, als je van een B&W komt in een volvo V60. Vocalen zijn vlak en sisserig, en de bass staat veel te bombastisch. Denk dat je toch naar een AWD moet kijken als een goed geluidssysteem belangrijk voor je is
[ Voor 41% gewijzigd door n41r0j op 05-06-2026 18:40 ]
Speakers moeten eerst loskomen, gun ze even een inspeelperiode, daarna kun je je eigen voorkeuren instellen.n41r0j schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 18:31:
Mijn op 10 april bestelde Y LR premium RWD marineblauw met trekhaak heb ik vanmiddag opgehaald in Hengelo. Aardige gasten, werd prima geholpen. Zaten helaas wel aardig wat krassen op die ze ter plekke hebben weggepolijst. Goede tip om met de zaklamp van je telefoon wat te spiegelen.
Één van de laatste met basic autopilot, na 11 april bestelde Tesla's hebben ze niet meer. Heb het nog niet uitgeprobeerd, eerst alles eens goed ontdekken.
Geluid in de RWD valt toch wel tegen, als je van een B&W komt in een volvo V60. Vocalen zijn vlak en sisserig, en de bass staat veel te bombastisch. Denk dat je toch naar een AWD moet kijken als een goed geluidssysteem belangrijk voor je is
Heb exacte zelfde datum, alleen kleur witAroen schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 17:28:
Model Y premium long range rwd, stealth grey, zwarte bekleding.
Besteld 18 mei
Op 18 mei: levertijd 18 juni - 30 juni, geen vin.
Op 2 juni: levertijd 19 augustus - 16 september, geen vin.
En er zit schot in de zaak:martininstag schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 20:39:
[...]
Na aanleiding van jouw bericht een keer extra gekeken op tesla-status. Zelfde config.Tot mijn grote vreugde had ik ook een VIN. In de ochtend nog geen VIN. Bestelling was op 23 maart namelijk. Locatie: TIlburg.
[...]
Bij mij is de bestelling vier keer opgeschoven. Ik was inmiddels met een schuin oog naar mijn twee alternatieven auto's aan het kijken.
Het was me ook opgevallen dat er veel samengestelde MY LR op de website van Tesla stonden. Gebeld of ik die er een kon kopen onder de voorwaarden van mijn bestelling (lagere prijs, AP en de 5K korting). Computer says no was het antwoord.
Ik begon inmiddels wel een band op te bouwen met mijn 200 euro Peugeot 206. Zelfs afgelopen weekend gewassen
- Vandaag om 14.00 melding dat een kenteken heb gekregen;
- Vandaag om 12.00 de melding dat ik een afleverdatum kon inplannen. Gekozen voor 10 juni om 16.00;
- Gisteren zag ik mijn VIN ook in de app staan;
- Afgelopen woensdag de factuur betaald;
- Maandag 1 juni factuur ontvangen;
- Donderdag 29 mei VIN ontvangen op externe website;
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.