Hoe hard is dit? Op het moment (7 april) dat ik mijn model Y LR RWD bestelde stonden de oude gegevens m.b.t. WLTP nog op de site. De offerte is ook nog met de vorige prijs (€49.990) Dit zijn de gegevens die horen bij de vorige/oude batterij. Heel eerlijk verwacht ik daarmee niet (maar hoop het wel) dat ik automatisch de oude batterij geleverd krijg.happylife schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 11:43:
[...]
Dat denk ik ook, maar Tesla zegt zelf dat ze altijd het model leveren met de configuratie die op dat moment de huidige configuratie is. Dat hebben ze bijvoorbeeld ook met de 16” schermen en zwarte headliner gedaan.
Als dat zo is, blijft het natuurlijk vreemd dat orders uit april eerder gaan. Als AWD nog de oude batterij krijgt zie ik het ook nog wel gebeuren dat de batch RWD met oude batterij voorafgaand/na afloop van de volgende batch AWD worden gebouwd, anders blijven ze de assemblagelijn aanpassen.
Voor zover ik kon zien is het niet een harde datum, maar gaven mensen met orders later in april aan dat zij een 8L hadden. In maart werd echter al geroepen dat de RWD de nieuwe batterij had en als je de oude LG wilde hebben dat kon je de AWD nog nemen: https://www.reddit.com/r/TeslaModelY/comments/1rqtmtg/new_8l_battery_model_y_premium_rwd_europe/iMoose schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 11:55:
[...]
Hoe hard is dit? Op het moment (7 april) dat ik mijn model Y LR RWD bestelde stonden de oude gegevens m.b.t. WLTP nog op de site. De offerte is ook nog met de vorige prijs (€49.990) Dit zijn de gegevens die horen bij de vorige/oude batterij. Heel eerlijk verwacht ik daarmee niet (maar hoop het wel) dat ik automatisch de oude batterij geleverd krijg.
Net ook even gebeld. Deze medewerker zei dat er inderdaad nog wel een goede kans is dat het vervroegd wordt omdat ze de Q2 targets graag willen halen. Vandaar ook die inruilkorting tot eind juni. Mocht het toch later worden dan blijft de inruilkorting wel gewoon geldig maar zullen ze wat coulanter zijn als afhalen binnen 7 dagen niet lukt (bijvoorbeeld omdat je op vakantie bent)MysticMan schreef op maandag 4 mei 2026 @ 22:24:
Hier ook een update.
Specs: Model 3 Standard - Stealth Grey - geen trekhaak en met inruilHad gehoopt dat het in mei al zou zijn door andere berichten hier van mensen die zelfde type een week eerder hebben besteld en waarbij het mei werd. Zie bij veel mensen dat het uiteindelijk nog eerder wordt dus hopelijk dat ook het geval. Heb Tesla wel een bericht gestuurd voor de bevestiging of inruilkorting nog van toepassing is nu het naar juli gaat. Neem aan van wel omdat dit omstandigheden zijn waar Tesla invloed op heeft.
- 29-04: Besteld. Leverdatum: juni
- 04-05: Gebeld door Tesla voor bevestiging. Daarna leverdatum aangepast naar 7 juli - 6 augustus
Net een update in de Tesla app gehad:thurminator schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 11:04:
Model Y Premium Long Range RWD - Pearl White - Zwart interieur
12.04 Besteld
12.04 Est. Delivery 08.06 - 30.06
24.04 Est. Delivery 07.05 - 29.05
Ik volg dit forum al een tijdje en heb twee weken geleden eindelijk mijn bestelling geplaatst. Afgaand op eerdere reacties zal de levering waarschijnlijk nog wel even op zich laten wachten. Ook vraag ik mij af hoe het zit met de nieuwe 8L-accu. Omdat de bestelling net na de goedkeuring van FSD is gedaan, ben ik Autopilot misgelopen; er zit nu alleen nog TACC op.
07.05 Est. Delivery 13.05 - 20.05
Kijk dat schiet op. Bij mij staat de status nog op 7-29 mei.thurminator schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 15:38:
[...]
Net een update in de Tesla app gehad:
Dus verwachte leverdatum voor jou is volgende week (of de week erna)? Dan zal je snel een VIN ontvangen denk ik.
Klopt, voor nu staat het er zo voor: volgende week, of de week erna.00s3 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 15:46:
[...]
Kijk dat schiet op. Bij mij staat de status nog op 7-29 mei.
Dus verwachte leverdatum voor jou is volgende week (of de week erna)? Dan zal je snel een VIN ontvangen denk ik.
Voor nu is er nog geen VIN in de app te zien, maar die zal er hopelijk nog snel bij komen te staan.
Update in de app voor mijn MY RWD LR Black Diamond (Trekhaak, Black Interior). Verwachte leveringsdatum is nu weer naar voren geschoven en staat op:iMoose schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:08:
[...]
Bij mij is de verwachte aflevering een kleine week naar achteren geschoven. Deze staat nu op:
19 mei - 27 mei
15 mei - 22 mei
Model 3 RWD (Standard) WitPGB83 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 14:14:
Wij hebben op 22 April een witte Model 3 RWD (Standard) besteld met verwachte levertijd Juni.
22-4-2026: Besteld, betaling contant met inruil
25-4-2026: verwachte levering 19 mei - 26 mei
29-4-2026: Inruilaanbod geaccepteerd
3-5-2026: verwachte levering 7 mei - 14 mei
4-5-2026: Afspraak voor levering kan gemaakt worden. Afspraak gemaakt voor 13 mei ophalen in Utrecht.
3 weken tussen bestellen en ophalen, die zag ik niet aankomen. Bij onze Model Y duurde dat ruim 2 maanden.
22-4-2026: Besteld, betaling contant met inruil
25-4-2026: verwachte levering 19 mei - 26 mei
29-4-2026: Inruilaanbod geaccepteerd
3-5-2026: verwachte levering 7 mei - 14 mei
4-5-2026: Afspraak voor levering kan gemaakt worden. Afspraak gemaakt voor 13 mei ophalen in Utrecht
7-5-2026: Kenteken is toegewezen
Grote kans dat de VIN wel al te zien is in de Boring OT app. Meestal is ie daar een dag of twee eerder te zien dan in de Tesla app. De parts catalog is dan weer wel pas te zien zodra de VIN in de Tesla app wordt gedeeld.thurminator schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 16:02:
[...]
Klopt, voor nu staat het er zo voor: volgende week, of de week erna.
Voor nu is er nog geen VIN in de app te zien, maar die zal er hopelijk nog snel bij komen te staan.
18/4: Model Y Standard RWD besteld, wit met trekhaak en inruil -> levering aug/sept
22/4: Gebeld door Tesla met bevestiging/controle van bestelling
24/4: geen leverdatum meer zichtbaar in app
24/4: Met huidige Y voor vervanging draagarmen bij Servicecenter; gevraagd naar inruil aanbod; krijg je pas vlak voor levering
5/5: inruilaanbod en geaccepteerd (kwam overeen met schatting die was afgegeven)
7/5: gebeld met Tesla want aanbod geldig tot 18/6 (>30 dagen) en of dat invloed heeft op leverdatum; nee, bod is altijd maar 30 dagen geldig en daarna opnieuw. Mijn bod is langer geldig; dat was raar, niet eerder voorgekomen.
Ben benieuwd of hij inderdaad voor 18/6 komt, maar ik hoor eigenlijk vrijwel niemand die een Standard Y uitgeleverd krijgt momenteel. Ook niks geen voorraad
24/4: Met huidige Y voor vervanging draagarmen bij Servicecenter; gevraagd naar inruil aanbod; krijg je pas vlak voor levering
5/5: inruilaanbod en geaccepteerd (kwam overeen met schatting die was afgegeven)
7/5: gebeld met Tesla want aanbod geldig tot 18/6 (>30 dagen) en of dat invloed heeft op leverdatum; nee, bod is altijd maar 30 dagen geldig en daarna opnieuw. Mijn bod is langer geldig; dat was raar, niet eerder voorgekomen.
Ben benieuwd of hij inderdaad voor 18/6 komt, maar ik hoor eigenlijk vrijwel niemand die een Standard Y uitgeleverd krijgt momenteel. Ook niks geen voorraad
Ik heb een model Y standaard RWD wit met trekhaak besteld 18-3. Ik keer uitstel gehad en nu levering tussen 12 mei en 11 juni. Hoop dat hij nu dan echt wel komt.Apen staart schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 18:51:
18/4: Model Y Standard RWD besteld, wit met trekhaak en inruil -> levering aug/sept
Zie je die datum in je app staan? Ik zie hem namelijk niet meer. Haal het nu uit de boring app, maar in Tesla app staat niks meer.Gerben97 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 19:45:
[...]
Ik heb een model Y standaard RWD wit met trekhaak besteld 18-3. Ik keer uitstel gehad en nu levering tussen 12 mei en 11 juni. Hoop dat hij nu dan echt wel komt.
Nou, ook maar eens opperen:
- 06-04-2026: Order geplaatst voor Model Y standard RWD LR. Wit + trekhaak.
- Leverdatum: 20-27 april.
- 13-04-2026: Financiering van 0.99% rond.
- 25-04-2026: Betaling rond.
- Leverdatum: 5 mei - 12 mei
- Paar dagen hiervoor VIN in de app.
- 06-05-2026: Met tesla gebeld vanwege aanstaande vakantie en ophaal mogelijkheden. Power of authority formulier geregeld. Maar er werd gezegd: het moet wel heel gek lopen dat we auto niet voor 1 juni geleverd krijgen. De auto zou nu vanuit Berlijn in België staan. Vanuit hier wacht ie op een vrachtwagen richting Hengelo voor pickup. 2 uur later:
- leverdatum: 9 mei - 16 mei.
[ Voor 6% gewijzigd door WouterSieverink op 07-05-2026 21:54 ]
Ja ik heb de datum in de app staan, nog niet een vin gezien ooitApen staart schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 19:48:
[...]
Zie je die datum in je app staan? Ik zie hem namelijk niet meer. Haal het nu uit de boring app, maar in Tesla app staat niks meer.
Apart, waarom is de datum bij de één wel zichtbaar in de app en bij de ander niet...Gerben97 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 22:03:
[...]
Ja ik heb de datum in de app staan, nog niet een vin gezien ooit
Hoe zit het als je een auto inruilt icm huurkoop? Ik kan nu aan de hand van geschatte waarde een financiering aanvragen waarbij ik de inruilwaarde als in te leggen bedrag reken. Mocht dit bedrag hoger/lager uitkomen wordt dit dan direct verrekend met het bedrag van de huurkoop?
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
De datum is bij mij twee keer verdwenen, eerste keer werd het tijdvak kleiner, tweede keer werd het met twee maanden vertraagd.Apen staart schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 22:06:
[...]
Apart, waarom is de datum bij de één wel zichtbaar in de app en bij de ander niet...
ik zit nu in de window van mijn levering (7-15 mei) via LM Athlon, maar geen updates.
Model Y premium rwd wit zonder trekhaak levering Utrecht. Ben benieuwd. Heeft bellen nut?
Model Y premium rwd wit zonder trekhaak levering Utrecht. Ben benieuwd. Heeft bellen nut?
bij mij had bellen geen nut, toewijzing van VIN's e.d gebeurd ergens centraal, in elk geval niet door de delivery afdeling. Ze konden bij mij alleen maar zeggen dat ie ergens in het productieprocess in berlijn zit, zodra die klaar is krijg je de VIN in de app, dan binnen paar dagen verzoek een afspraak te plannen. Ik zit nu op 7-14 mei, ook in UtrechtPFlaton schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 10:07:
ik zit nu in de window van mijn levering (7-15 mei) via LM Athlon, maar geen updates.
Maar toen zag je hem dus niet meer in je app? Hoe wist je van je tijdvak dan?happylife schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 08:54:
[...]
De datum is bij mij twee keer verdwenen, eerste keer werd het tijdvak kleiner, tweede keer werd het met twee maanden vertraagd.
Voor mij ook een update;
Omdat ik dit weekend een proefrit ingepland heb staan werd ik gebeld door de sales rep van Tesla. Daarbij heb ik direct geïnformeerd naar de bestelstatus. Hij gaf aan dat eind mei ongeveer de auto klaar zal zijn en dan begin juni afgeleverd wordt. Voor zover hij dat kan overzien dan.
Bestel datum was 12 april
Premium RWD LR, kleur QS.
Omdat ik dit weekend een proefrit ingepland heb staan werd ik gebeld door de sales rep van Tesla. Daarbij heb ik direct geïnformeerd naar de bestelstatus. Hij gaf aan dat eind mei ongeveer de auto klaar zal zijn en dan begin juni afgeleverd wordt. Voor zover hij dat kan overzien dan.
Komt uiteindelijk weer terug in de appApen staart schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 10:28:
[...]
Maar toen zag je hem dus niet meer in je app? Hoe wist je van je tijdvak dan?
En toevallig dit: Delivery appointment op 21 mei kunnen zetten nu.WouterSieverink schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 21:53:
Nou, ook maar eens opperen:Echt nog nooit zo'n frustrerend proces meegemaakt als dit zeg. Ik weet, we wachten pas kort. Zeker ten opzichte van anderen. Maar de onduidelijkheid is echt moeilijk irritant
- 06-04-2026: Order geplaatst voor Model Y standard RWD LR. Wit + trekhaak.
- Leverdatum: 20-27 april.
- 13-04-2026: Financiering van 0.99% rond.
- 25-04-2026: Betaling rond.
- Leverdatum: 5 mei - 12 mei
- Paar dagen hiervoor VIN in de app.
- 06-05-2026: Met tesla gebeld vanwege aanstaande vakantie en ophaal mogelijkheden. Power of authority formulier geregeld. Maar er werd gezegd: het moet wel heel gek lopen dat we auto niet voor 1 juni geleverd krijgen. De auto zou nu vanuit Berlijn in België staan. Vanuit hier wacht ie op een vrachtwagen richting Hengelo voor pickup. 2 uur later:
- leverdatum: 9 mei - 16 mei.
Zin in!!!
Hier eenzelfde auto besteld op 27 april en vandaag bericht dat ik de levering kon inplannen. Het wordt precies een weekje na jouSikkek schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 12:29:
Witte Model 3 RWD standard besteld op 18 april, 21 mei kan ik hem ophalen
Zojuist mijn model Y premium RWD in Tilburg opgehaald. Wat een prachtige auto.
Kan nog niet zeggen wat de impact van de 4680 batterij zal zijn.
Het viel mij wel op dat de deurpanelen van stof zijn en niet alcantara. Had toch alcantara verwacht voor de premium. Verder wel een zwarte headliner en 16 inch scherm.
Het viel mij wel op dat de deurpanelen van stof zijn en niet alcantara. Had toch alcantara verwacht voor de premium. Verder wel een zwarte headliner en 16 inch scherm.
Gefeliciteerd!Mike.Litoris schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 14:14:
Dit is alleen in de AWD en performance!
Zie inderdaad dat er veel witte M3 standards worden uitgeleverd op het moment. Zijn er hier ook mensen met een zwarte M3 standard? Ik heb op 24 april besteld, maar nog niks gehoord.
Vandaag definitief inruilaanbod gekregen en geaccepteerd. Aanbod was gelijk aan indicatiebedrag.bos078 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 16:07:
MY Premium RWD LR Stealth grey - zwart interieur
14 april 2026: Besteld (contant) met inruil MY 2024 - Levering mei - juni
17 april 2026: Levering aangepast juli - augustus
18 april 2026: Levering aangepast 26 mei - 27 juni
28 april 2026: Levering aangepast 13 mei - 4 juni
[ Voor 4% gewijzigd door bos078 op 08-05-2026 16:26 ]
Vandaag VIN toegekend gekregen en iets minder dan een uur daarna kon ik een afspraak maken.
Y LRP RWD, stealth grey, 20", trekhaak, zwart interieur.
Privé besteld met 0,99% fin. op 17-4: Levering mei juni
20-4: Levering jul - aug
21-4: Levering 15-5 30-6
1-5: Levering 14-5 20-6
8-5: VIN + afspraak gemaakt voor 15 mei, op m'n verjaardag 😜
Ben benieuwd!!
Y LRP RWD, stealth grey, 20", trekhaak, zwart interieur.
Privé besteld met 0,99% fin. op 17-4: Levering mei juni
20-4: Levering jul - aug
21-4: Levering 15-5 30-6
1-5: Levering 14-5 20-6
8-5: VIN + afspraak gemaakt voor 15 mei, op m'n verjaardag 😜
Ben benieuwd!!
Nieuwe update;00s3 schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 11:27:
Voor mij ook een update;
verwachte levering nu 22-30 mei.
Dat was 7-29 mei.
lol
Gefeliciteerd!Mike.Litoris schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 14:14:
Kan je al wat delen over wat de range zegt bij 100% accu? Er lijkt ook nog twijfel te zijn of de 8L daadwerkelijk 4680 cellen bevat of niet, maar heb geen idee hoe je dat kan checken en bevestigen.
En heb je misschien de proefperiode voor FSD nog gekregen?
Dat is balen aangezien de configurator nog steeds vermeld dat er geen verschil is tussen de rwd en awd premium, namelijk micro suede met stoffen afwerking. Dit werd nog via de mail bevestigd door een tesla medewerker.Mike.Litoris schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 14:14:
Ik heb een tesla model Y standard zonder opties besteld op 31 maart. Geen vin en levering staat voor Juni. Lees ik hier nou goed dat sommige in april besteld hebben en al eerder wordt geleverd?
Zojuist mijn model Y Premium Long Range RWD opgehaald. Bij 90% gaf de auto 470 km aan. Beetje omrekenen kom je ongeveer op 520+/- uit. Net gelijk een rit gemaakt van 81,1 km met gemiddeld 126 Wh/km. De auto zat op 96% en heb nu nog 425 km over (81%).
Hopelijk hebben jullie hier iets aan!
Hopelijk hebben jullie hier iets aan!
Klopt, ik heb een MY Premium in januari besteld en nog geen VIN, inmiddels al meerdere bestellingen uit april gezien (met dezelfde opties) die wel al een VIN hebben of zelfs al geleverd zijn.crooksnor schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 19:38:
Ik heb een tesla model Y standard zonder opties besteld op 31 maart. Geen vin en levering staat voor Juni. Lees ik hier nou goed dat sommige in april besteld hebben en al eerder wordt geleverd?
Een premium is wat anders dan de standard. De Standard stond sowieso al langere levertijd op volgens mij, behalve de LR want die ging uit productie.happylife schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 20:09:
[...]
Klopt, ik heb een MY Premium in januari besteld en nog geen VIN, inmiddels al meerdere bestellingen uit april gezien (met dezelfde opties) die wel al een VIN hebben of zelfs al geleverd zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Apen staart op 08-05-2026 20:37 ]
In maart waren die volgens mij nog regelmatig uit voorraad te krijgenApen staart schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 20:36:
[...]
Een premium is wat anders dan de standard. De Standard stond sowieso al langere levertijd op volgens mij, behalve de LR want die ging uit productie.
Mijn Model Y RWD quicksilver is 2 februari besteld en mag pas uitgeleverd worden vanaf 25 juni ivm mn model 3 maar mn tesla advisor gaf aan dat ne automatisch de nieuwe accu krijgt en dus niet de accu met 661 km bereik. Alleen als het model niet meer verkocht word krijg je de accu die je bestelde (was indd bij m’n vriendin ook) destijds met de RWD met LFP accuRutgerO schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 10:28:
[...]
Volgens mij heeft dat te maken met de nieuwe batterijen die in de auto zitten. Jan/febr. modellen zijn nog besteld met de oude batterijen.
Klopt. Ik heb mijn zwarte MY standaard op 12 maart besteld en op 24 maart opgehaald in Tilburg. Bijzonder dat het kort erna zo enorm is veranderd m.b.t. de levertijden. En ik had nog de basisprijs van 40k, 5k inruil extra en nog Autopilot.happylife schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 21:02:
[...]
In maart waren die volgens mij nog regelmatig uit voorraad te krijgen
Tesla model Y RWD 2026. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E
Mijn order (Model Y premium RWD) van januari is nog niet geleverd. Ik lees verontrustende dingen over de nieuwe 4680 batterij, waardoor ik liever mijn order cancel al ik dit type zou krijgen (https://electrek.co/2026/05/07/tesla-4680-battery-cell-performance-data-shows-cant-build-own-cells/).
Is het 100% zeker te controlleren welke batterij er in mijn auto zit op basis van VIN?
Is het 100% zeker te controlleren welke batterij er in mijn auto zit op basis van VIN?
Iemand een idee wanner de specs van Model Y op de site mbt bereik (Premium RWD) zijn veranderd? Ik heb 8-4 besteld en had eigenlijk een LFP batterij verwacht
Dat is niet in heel fijn bericht om te lezen, moet ik ook even over nadenken....alpenszene schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 07:12:
Mijn order (Model Y premium RWD) van januari is nog niet geleverd. Ik lees verontrustende dingen over de nieuwe 4680 batterij, waardoor ik liever mijn order cancel al ik dit type zou krijgen (https://electrek.co/2026/05/07/tesla-4680-battery-cell-performance-data-shows-cant-build-own-cells/).
Voor zover ik heb begrepen komen alle nieuw gebouwde rwd premiums met die nieuwe batterij.
Ik heb gisteren de auto geleverd gekregen met 4680. Tussen de 520 en 540 range volgens de auto en net even in de auto de zomervakantierit ingevoerd van 1250 km. Auto staat nu op 80% en hij gaf aan 1 uur en 10 minuten laden verdeeld over 5 laadbeurten. Dus denk als de auto op 100% zit dat je 4 laadbeurten hebt en 1 uur laadtijd. In mijn Model 3 Highland was de Tesla altijd zeer nauwkeurig met de laadtijden op deze ritten en ze hielden vaak nog marge op de tijden. Praktijk moet blijken maar het ziet er niet slecht uit wat mij betreft. Misschien dat ze het ondervangen door van 10-60%/70% te laden en dat de batterij misschien het laatste stuk van 60%- 80% juist enorm traag is. Verwacht komende weken wel de eerste testen bij de supercharger. Ik hoef denk ik pas met de zomervakantie voor het eerst een charger te gebruiken. Mocht ik meer updates hebben, laat ik van mij horen.alpenszene schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 07:12:
Tot nu toe alleen de RWD met dit type batterij he? Maar de AWDs worden allemaal niet uitgeleverd. Hebben ze te weinig van de "oude" batterijen?
Voor lange reizen is de optie 'fewer stops' fijnerJustin0021 schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 08:35:
[...]
Ik heb gisteren de auto geleverd gekregen met 4680. Tussen de 520 en 540 range volgens de auto en net even in de auto de zomervakantierit ingevoerd van 1250 km. Auto staat nu op 80% en hij gaf aan 1 uur en 10 minuten laden verdeeld over 5 laadbeurten. Dus denk als de auto op 100% zit dat je 4 laadbeurten hebt en 1 uur laadtijd. In mijn Model 3 Highland was de Tesla altijd zeer nauwkeurig met de laadtijden op deze ritten en ze hielden vaak nog marge op de tijden. Praktijk moet blijken maar het ziet er niet slecht uit wat mij betreft. Misschien dat ze het ondervangen door van 10-60%/70% te laden en dat de batterij misschien het laatste stuk van 60%- 80% juist enorm traag is. Verwacht komende weken wel de eerste testen bij de supercharger. Ik hoef denk ik pas met de zomervakantie voor het eerst een charger te gebruiken. Mocht ik meer updates hebben, laat ik van mij horen.
the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it
Als het goed is kun je na het ontvangen van je VIN op parts.tesla.com kijken welke batterij je hebt.alpenszene schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 07:12:
Wanneer je je kenteken hebt kun je dit checken bij de RDW.
Ik heb de MY standaard stealthy grey zonder trekhaak op 24 maart besteld. In eerste instantie levering eind mei, toen levering 17 april tot 25 april en op 18 april ging de levering naar 25 mei tot 24 juni. Geen VIN tot op heden. Mijn eigen elektrische auto misschien iets te vroeg verkocht. De inlever auto van 200 euro staat inmiddels ook al een tijdje op de dam voor de 5k korting.crooksnor schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 19:38:
Een vriend met een witte MY standaard wit heeft me overtuigd dat de witte misschien nog net iets mooier is.
Kan iemand iets zinnigs zeggen over de levering van de MY standaard? Ik zie er ook maar weinig rijden. Iemand geeft hiet ook aan dat de standaard minder geleverd wordt? Waar komt deze informatie vandaan?
Om de twee weken bel ik de vrienden van Tesla of ze iets zinnigs kunnen zeggen over mijn levering. Ik begrijp dat ze veel gebeld worden. Dagelijks lees ik dit topic in de hoop een rode draad uit de leveringen te kunnen halen. De extra dashboard ligt al klaar. Alle informatie is welkom!
Ik zit op 427 km op 80% nu. Geen idee of dat mee of tegen valt vergeleken met de versie waar WLTP 657 was.spetzje schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 17:35:
[...]
Gefeliciteerd!
Kan je al wat delen over wat de range zegt bij 100% accu? Er lijkt ook nog twijfel te zijn of de 8L daadwerkelijk 4680 cellen bevat of niet, maar heb geen idee hoe je dat kan checken en bevestigen.
En heb je misschien de proefperiode voor FSD nog gekregen?
proefversie van FSD zit erbij. Nog niet geactiveerd.
[ Voor 5% gewijzigd door Mike.Litoris op 09-05-2026 15:42 ]
Ik twijfel ook nog - zelfde schuitje. Wat vreemd is, is dat nieuwere bestellingen eerder uitgeleverd worden als onze. Dat zou kunnen betekenen dat wij toch nog de andere batterij krijgen. Afwachten…alpenszene schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 07:12:
Goed om te weten dat hier nog meer mensen al langere tijd wachten!maxvdh schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 16:40:
[...]
Ik twijfel ook nog - zelfde schuitje. Wat vreemd is, is dat nieuwere bestellingen eerder uitgeleverd worden als onze. Dat zou kunnen betekenen dat wij toch nog de andere batterij krijgen. Afwachten…
Tesla zegt zelf dat ze niet terug gaan op oude configuraties, maar waarom zouden ze anders bestellingen uit Q1 nog niet uitleveren?
Ik vind de nieuwe batterij sowieso geen probleem in ieder geval.
Heeft iemand enig idee waar referral bonus vermeld staat in aankoopdocumenten? Ik kan dat helemaal niet meer vinden en inmiddels is de bonus weer verlaagd naar 1000km supercharging (terwijl dit voorheen 2k was).
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Menu > refereren en verdienen > geschiedenis (onderste rij knoppen)Monkeydancer schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 17:28:
Heeft iemand enig idee waar referral bonus vermeld staat in aankoopdocumenten? Ik kan dat helemaal niet meer vinden en inmiddels is de bonus weer verlaagd naar 1000km supercharging (terwijl dit voorheen 2k was).
Ik vraag me exact hetzelfde af :-) We weten het zodra onze oudere bestellingen een VIN krijgen. 31 mei - 30 juni heb ik nog steeds staan.happylife schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 17:11:
[...]
Goed om te weten dat hier nog meer mensen al langere tijd wachten!
Tesla zegt zelf dat ze niet terug gaan op oude configuraties, maar waarom zouden ze anders bestellingen uit Q1 nog niet uitleveren?
Ik vind de nieuwe batterij sowieso geen probleem in ieder geval.
Model y rwd premium in het wit met zwart interieur zonder trekhaak.
27-02 besteld met levering per 1 april
05-03 levering mei - juni
13-03 levering 18 mei -17 juni
23-03 levering 27 april - 27 mei
28-04 levering 17 juni - 30 juni
05-05 levering 8 mei - 16 mei
09-05 levering 9 mei - 17 mei
Zijn er meer mensen waarbij de levering zo moeizaam verloopt? Word er niet blij van.
Zijn er meer mensen waarbij de levering zo moeizaam verloopt? Word er niet blij van.
Ik heb 29-4 een Model Y Premium RWD LR besteld. Kleur wit met trekhaak.
- 29-4 bestelling geplaatst
- 5-5 huurkoop akkoord
Uiteindelijk heb je alsnog je auto in 2.5 maanden, en dat is alsnog heel snel. Tesla is (te) transparant in de verwachte levertijd, terwijl die dan nog teveel fluctueert. Dat is eigenlijk niet zo handig omdat het voor teleurstellingen kan zorgen als de levertijd niet gehaald wordt.Nick125 schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 19:52:
Ja eind januari besteld, levering 7 juni - 30 juniNick125 schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 19:52:
Ben je niet bang dat die 200 euro auto stuk gaat haha. Dan kan je die niet inleveren?martininstag schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 14:46:
[...]
Ik heb de MY standaard stealthy grey zonder trekhaak op 24 maart besteld. In eerste instantie levering eind mei, toen levering 17 april tot 25 april en op 18 april ging de levering naar 25 mei tot 24 juni. Geen VIN tot op heden. Mijn eigen elektrische auto misschien iets te vroeg verkocht. De inlever auto van 200 euro staat inmiddels ook al een tijdje op de dam voor de 5k korting.
Een vriend met een witte MY standaard wit heeft me overtuigd dat de witte misschien nog net iets mooier is.
Kan iemand iets zinnigs zeggen over de levering van de MY standaard? Ik zie er ook maar weinig rijden. Iemand geeft hiet ook aan dat de standaard minder geleverd wordt? Waar komt deze informatie vandaan?
Om de twee weken bel ik de vrienden van Tesla of ze iets zinnigs kunnen zeggen over mijn levering. Ik begrijp dat ze veel gebeld worden. Dagelijks lees ik dit topic in de hoop een rode draad uit de leveringen te kunnen halen. De extra dashboard ligt al klaar. Alle informatie is welkom!
Je kan zover ik weet altijd gelukkig nog weer een andere inruilen. Dus koop je weer tijdelijk een 300 euro auto 🤣crooksnor schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 22:09:
[...]
Ben je niet bang dat die 200 euro auto stuk gaat haha. Dan kan je die niet inleveren?
Doe momenteel een verlengde proefrit.
Zelfde auto als besteld en
:strip_exif()/f/image/Dy9yizGpSBDts4QxE3GDfwPb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BA7Cb7tkLzY0gVGy2l7wjSXB.jpg?f=fotoalbum_large)
het rijdt geweldig. Je raakt heel snel gewend aan het scherm.
FSD zit ook op dit demo model en wow dat werkt wel goed op de snelweg. Enige is dat FSD file parkeren niet zo leuk vond en toen maar besloot om de straat door te rijden.
heb nu 59% over momenteel en kan nog 338 km rijden.
Zelfde auto als besteld en
:strip_exif()/f/image/Dy9yizGpSBDts4QxE3GDfwPb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BA7Cb7tkLzY0gVGy2l7wjSXB.jpg?f=fotoalbum_large)
het rijdt geweldig. Je raakt heel snel gewend aan het scherm.
FSD zit ook op dit demo model en wow dat werkt wel goed op de snelweg. Enige is dat FSD file parkeren niet zo leuk vond en toen maar besloot om de straat door te rijden.
heb nu 59% over momenteel en kan nog 338 km rijden.
Ik zit ook een tijdje te zoeken maar vind nergens een auto voor onder de 500🤣Gerben97 schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 23:00:
[...]
Je kan zover ik weet altijd gelukkig nog weer een andere inruilen. Dus koop je weer tijdelijk een 300 euro auto 🤣
Had hetzelfde, maar tip van mijn kant, informeer bij wat zaken die sowieso auto’s aan de onderkant van de markt aanbieden of ze niet nog wat barrels met APK hebben met het doel waar je hem voor nodig hebt.crooksnor schreef op zondag 10 mei 2026 @ 09:45:
[...]
Ik zit ook een tijdje te zoeken maar vind nergens een auto voor onder de 500🤣
Zelf heb ik ook uitgelegd waar ik de auto voor nodig had. Daarop reageerde de verkoper dat ze ook nog wel wat barrels hadden voor weinig die nog wel een aantal maanden geldige APK hadden, maar net te slecht of lelijk zijn om nog aan particulieren te verkopen om voor langere tijd mee te rijden. Perfect voor dit doel dus
Ik rij er bijna niet in, omdat we nog een auto hebben staan. Ik ben vooral bang dat ik nog lang moet wachten op mijn Tesla. Alle berichten geven me geen fijn gevoel.crooksnor schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 22:09:
[...]
Ben je niet bang dat die 200 euro auto stuk gaat haha. Dan kan je die niet inleveren?
Heeft iemand nog iets gehoord over de levering van de MY standard?
Hoezo ben je bang dat je lang moet wachten. Er staat gewoon levering voor juni? Moet toch lukken?martininstag schreef op zondag 10 mei 2026 @ 10:39:
[...]
Ik rij er bijna niet in, omdat we nog een auto hebben staan. Ik ben vooral bang dat ik nog lang moet wachten op mijn Tesla. Alle berichten geven me geen fijn gevoel.
Heeft iemand nog iets gehoord over de levering van de MY standard?
Net een update gehad. Voorlopige levering nu 27 juli - 26 augustus. Flink naar achteren dus.FastForwardNL schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 20:30:
Ik heb 29-4 een Model Y Premium RWD LR besteld. Kleur wit met trekhaak.Voorlopige levering 9 - 17 mei, echter nog geen VIN.
- 5-5 huurkoop akkoord
- 5-5 huurkoop akkoord
- 5-5 voorlopige levering 9 - 17 mei
- 10-5 voorlopige levering 27 juli - 26 augustus
Wat een zure update zeg. Ik vraag me toch af hoe zoiets kan gebeuren. Het lijkt me een simpele kwestie van ‘er staan x orders uit en er komen y auto’s binnen’.FastForwardNL schreef op zondag 10 mei 2026 @ 17:29:
[...]
Net een update gehad. Voorlopige levering nu 27 juli - 26 augustus. Flink naar achteren dus.
- 5-5 huurkoop akkoord
Flinke vertraging zeg, balen.FastForwardNL schreef op zondag 10 mei 2026 @ 17:29:
[...]
Net een update gehad. Voorlopige levering nu 27 juli - 26 augustus. Flink naar achteren dus.
- 5-5 huurkoop akkoord
Ik heb 17-4 besteld, vooralsnog staat de levering gepland tussen 16 mei - 7 juni.
Bij het bestellen stond er op de site juli - augustus. Dus in dat opzicht is het niet zo erg. Was al verbaasd dat hij opeens zo vroeg stond in de app. Wil eigenlijk nog met mijn huidige auto op vakantie van de zomer.VP. schreef op zondag 10 mei 2026 @ 17:55:
[...]
Wat een zure update zeg. Ik vraag me toch af hoe zoiets kan gebeuren. Het lijkt me een simpele kwestie van ‘er staan x orders uit en er komen y auto’s binnen’.
Hoe kon jij op 29/4 een Premium RWD bestellen? Ik heb op 17/4 een standaard RWD besteld omdat de premium al uit het 'gamma' was gehaald.FastForwardNL schreef op zondag 10 mei 2026 @ 18:11:
[...]
Bij het bestellen stond er op de site juli - augustus. Dus in dat opzicht is het niet zo erg. Was al verbaasd dat hij opeens zo vroeg stond in de app. Wil eigenlijk nog met mijn huidige auto op vakantie van de zomer.
Betreft een Long Range. Heb dit nu verduidelijkt.Apen staart schreef op zondag 10 mei 2026 @ 20:00:
[...]
Hoe kon jij op 29/4 een Premium RWD bestellen? Ik heb op 17/4 een standaard RWD besteld omdat de premium al uit het 'gamma' was gehaald.
[ Voor 4% gewijzigd door FastForwardNL op 10-05-2026 20:05 ]
Ik begin echt te twijfelen of de MY Premium RWD wel de juiste keuze is, aangezien de Alcantara-bekleding op de deurpanelen ontbreekt. En volgens mij is de audio ook niet meer Premium (met subwoofer) maar zonder subwoofer (tov AWD).
Op vakantie (voornamelijk Balkan) vinden we het leuk om bergritjes te maken. Voor in de toekomst willen we misschien een caravan. We rijden ook altijd een week in Duitsland/België voor een event, in september (dus: het kan dan regenen) en we moeten op campings staan.
Wie heeft sinds deze week ongeveer de nieuwe MY LR RWD en heeft die nou wel of geen subwoofer? En wie kan mij vertellen of de keuze voor AWD niet toch net iets slimmer is in onze situatie? Ik ben ook nogal ongeduldig dus hoe eerder de levering (besteld 22-4-2026, verwachte levering 24-30 juni) hoe beter!
Op vakantie (voornamelijk Balkan) vinden we het leuk om bergritjes te maken. Voor in de toekomst willen we misschien een caravan. We rijden ook altijd een week in Duitsland/België voor een event, in september (dus: het kan dan regenen) en we moeten op campings staan.
Wie heeft sinds deze week ongeveer de nieuwe MY LR RWD en heeft die nou wel of geen subwoofer? En wie kan mij vertellen of de keuze voor AWD niet toch net iets slimmer is in onze situatie? Ik ben ook nogal ongeduldig dus hoe eerder de levering (besteld 22-4-2026, verwachte levering 24-30 juni) hoe beter!
Volgens mij heeft de MY LR RWD nooit een subwoofer gehad?soepxkom schreef op maandag 11 mei 2026 @ 12:22:
Ik heb vorig jaar daarom de MY LR AWD besteld. De MY LR AWD performance heeft ook een subwoofer.
Ik heb geen idee. Ik was in de veronderstelling dat dat allemaal onder ‘premium’ viel. Degene die ons de testrit liet doen vertelde toen ook dat dat allemaal ‘hetzelfde’ was. Maar goed, wellicht zit ik fout. Ik zie iig wel dat er in de configurator nu staat dat je 9 luidsprekers (en geen subwoofer ☹️) hebt. Eerlijk gezegd heb ik dat nooit gecheckt bij het bestellen 🫣. Maar wel balen want ik was daar echt vanuit gegaan nu haha!xares schreef op maandag 11 mei 2026 @ 12:33:
[...]
Volgens mij heeft de MY LR RWD nooit een subwoofer gehad?
Ik heb vorig jaar daarom de MY LR AWD besteld. De MY LR AWD performance heeft ook een subwoofer.
Destijds heb ik het getest door even in beide auto's te luisteren. Er was duidelijk verschil, wellicht dat het nu anders is.soepxkom schreef op maandag 11 mei 2026 @ 12:42:
[...]
Ik heb geen idee. Ik was in de veronderstelling dat dat allemaal onder ‘premium’ viel. Degene die ons de testrit liet doen vertelde toen ook dat dat allemaal ‘hetzelfde’ was. Maar goed, wellicht zit ik fout. Ik zie iig wel dat er in de configurator nu staat dat je 9 luidsprekers (en geen subwoofer ☹️) hebt. Eerlijk gezegd heb ik dat nooit gecheckt bij het bestellen 🫣. Maar wel balen want ik was daar echt vanuit gegaan nu haha!
Wel vervelend als je perse de subwoofer wil!
Als je naar Tesla gaat kan je altijd wel even de keycard vragen om even te luisteren.
[ Voor 6% gewijzigd door xares op 11-05-2026 12:51 ]
Slim, haha! Maar we hadden eigenlijk niet echt de intentie om een te kopen enzo. Maar na de testrit op weg naar huis toch maar besloten om ervoor te gaan.xares schreef op maandag 11 mei 2026 @ 12:50:
[...]
Destijds heb ik het getest door even in beide auto's te luisteren. Er was duidelijk verschil, wellicht dat het nu anders is.
Wel vervelend als je perse de subwoofer wil!
Als je naar Tesla gaat kan je altijd wel even de keycard vragen om even te luisteren.
Dus ik dacht nu, eventueel kunnen we ‘m gewoon laten aanpassen. Alleen betaal je voor AWD nu 7,69 (?)% rente. Voor RWD 0,99%. Dus dat gaan we niet doen. Toen we in april bestelden kon je volgens mij ook tegen 0% rente financial leasen (RWD in ieder geval). Geen idee of de AWD daar ook onder viel, maar dat is nu ook weer tegen de hogere rente. Wel een beetje zuur want dan hadden we toch misschien de keuze voor AWD gemaakt. Maar goed, hadden we zelf ook even beter op moeten letten… Ik denk niet dat je het nu nog helemaal zou kunnen omgooien tegen die lagere rentetarieven.
De verwarring m.b.t. de subwoofer in de MY RWD LR wordt veroorzaakt doordat buiten Europa in deze versie wel dezelfde luidspreker configuratie zit als in de AWD versie. Alleen in Europa wordt dus de "uitgeklede" geluidsconfiguratie geleverd.
Ah, dat had geen verschil gemaakt zie ik nu. Helder! Ik leg het naast me neer en ga binnenkort genieten van de MY Premium RWD. En mocht ik echt bas missen, bouwen we eventueel zelf nog wel een subwoofer in.soepxkom schreef op maandag 11 mei 2026 @ 12:56:
[...]
Slim, haha! Maar we hadden eigenlijk niet echt de intentie om een te kopen enzo. Maar na de testrit op weg naar huis toch maar besloten om ervoor te gaan.
Dus ik dacht nu, eventueel kunnen we ‘m gewoon laten aanpassen. Alleen betaal je voor AWD nu 7,69 (?)% rente. Voor RWD 0,99%. Dus dat gaan we niet doen. Toen we in april bestelden kon je volgens mij ook tegen 0% rente financial leasen (RWD in ieder geval). Geen idee of de AWD daar ook onder viel, maar dat is nu ook weer tegen de hogere rente. Wel een beetje zuur want dan hadden we toch misschien de keuze voor AWD gemaakt. Maar goed, hadden we zelf ook even beter op moeten letten… Ik denk niet dat je het nu nog helemaal zou kunnen omgooien tegen die lagere rentetarieven.
Wellicht een beetje off-topic hier, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Op het tff-forum is daar het een en ander over te lezen. Kortgezegd bevat de RWD niet de bekabeling en schijnbaar ook niet de software om er 'even' een subwoofer bij te plaatsen.soepxkom schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:21:
[...]
Ah, dat had geen verschil gemaakt zie ik nu. Helder! Ik leg het naast me neer en ga binnenkort genieten van de MY Premium RWD. En mocht ik echt bas missen, bouwen we eventueel zelf nog wel een subwoofer in.
Thanks! Niemand bij Tesla die dit wist te vertellen.VP. schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 19:16:
[...]
Menu > refereren en verdienen > geschiedenis (onderste rij knoppen)
Ik denk ook dat er een beetje geluk zit, soms heb je iemand die toch afziet van een order en kan dan gekoppeld worden, of last min annulering.spetzje schreef op zondag 10 mei 2026 @ 17:58:
[...]
Flinke vertraging zeg, balen.
Ik heb 17-4 besteld, vooralsnog staat de levering gepland tussen 16 mei - 7 juni.
Benieuwd of het gat van 8-12 weken* van jouw levering nu blijft staan en de rest in augustus zal worden geleverd.
Thanks! Ik ga me er even in verdiepen.n41r0j schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:51:
[...]
Wellicht een beetje off-topic hier, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Op het tff-forum is daar het een en ander over te lezen. Kortgezegd bevat de RWD niet de bekabeling en schijnbaar ook niet de software om er 'even' een subwoofer bij te plaatsen.
Het 9-speaker audiosysteem in de Tesla Model Y Premium Long Range RWD (Europa) levert een goede geluidskwaliteit, vergelijkbaar met een solide soundbar. De standaardinstellingen behoeven aanpassing, maar met wat finetuning (met name minder intensieve immersive sound) is het geluid zeer netjes. Zelf ervaren tijdens een (tweede) proefrit is aanbevolen vanwege persoonlijke voorkeuren.
[ Voor 1% gewijzigd door Tessol op 11-05-2026 15:26 . Reden: Naam uitvoering ]
Altijd leuk om je ervaringen hier te delen:
Ik heb een witte M3 premium RWD, zwarte stoelen, zonder trekhaak besteld.
Inruil: Hyundai Kona EV van 2020, 64 kWh, 105.000 km.
26-4-26: Besteld
26-4-26: levering mei – juni
1-5-26: Levering 18 mei – 27 mei
4-5-26: Inruilbod van € 12.300 (excl 5k bonus) geaccepteerd (€ 1.300 meer dan eerste offerte en geldig tot 2-7-26)
5-5-26: Levering 25 mei – 9 juni
10-5-26: Levering 1 juni – 23 juni
We wachten af.
Ik heb een witte M3 premium RWD, zwarte stoelen, zonder trekhaak besteld.
Inruil: Hyundai Kona EV van 2020, 64 kWh, 105.000 km.
26-4-26: Besteld
26-4-26: levering mei – juni
1-5-26: Levering 18 mei – 27 mei
4-5-26: Inruilbod van € 12.300 (excl 5k bonus) geaccepteerd (€ 1.300 meer dan eerste offerte en geldig tot 2-7-26)
5-5-26: Levering 25 mei – 9 juni
10-5-26: Levering 1 juni – 23 juni
We wachten af.
Dankjewel! Ik ga dan eerst eens ervaren of het bevalt!Tessol schreef op maandag 11 mei 2026 @ 15:25:
[...]
Het 9-speaker audiosysteem in de Tesla Model Y Premium Long Range RWD (Europa) levert een goede geluidskwaliteit, vergelijkbaar met een solide soundbar. De standaardinstellingen behoeven aanpassing, maar met wat finetuning (met name minder intensieve immersive sound) is het geluid zeer netjes. Zelf ervaren tijdens een (tweede) proefrit is aanbevolen vanwege persoonlijke voorkeuren.
11-05 vin in app en api levering naar 15 mei - 29 mei
11-5: VIN zichtbaar via de API, levering naar 12 juni-26 juniTom schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 14:40:
[...]
Same here.
M3 Premium LR RWD, wit, zwart interieur.
Cash betalen, met inruil.
21-4: Besteld, levering mei-juni
28-4: Inruilaanbod geaccepteerd, levering 3 mei-14 mei
5-5: Levering naar 29 mei-28 juni
Model Y premium RWD wit geen trekhaak
Besteld 3 april schatting 20-5 / 20-6
Daarna zat ik 2 keer opeens in mijn delivery window 7-15 mei maar geen VIN. En nu wel
Zojuist mijn VIN ontvangen en levering 12-26 mei
Daarna zat ik 2 keer opeens in mijn delivery window 7-15 mei maar geen VIN. En nu wel
Wij hebben dezelfde specs maar ik heb 3 april besteld. Ben benieuwd welk delivery center je hebt maar ook vooral of je straks een andere battery pack hebtNick125 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 18:37:
De levering is 3x van datum gewijzigd. Ik lees weinig over standaards die worden uitgeleverd en lees hier veel anderen over het veelvuldig verplaatsen van de verwachte leverdatum.crooksnor schreef op zondag 10 mei 2026 @ 15:53:
[...]
Hoezo ben je bang dat je lang moet wachten. Er staat gewoon levering voor juni? Moet toch lukken?
VIN nu ook zichtbaar in de Tesla app, levering staat voor nu nog op 13.05 - 20.05thurminator schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 15:38:
[...]
Net een update in de Tesla app gehad:
Net bericht gehad en kan al vrijdag 15 mei ophalen!PFlaton schreef op maandag 11 mei 2026 @ 21:56:
Model Y premium RWD wit geen trekhaak
Daarna zat ik 2 keer opeens in mijn delivery window 7-15 mei maar geen VIN. En nu wel![]()
Zit nu bij een Tesla Service Center, onder andere omdat mijn Y RWD werd geleverd met 2 krasjes. 1 op de voorruit (alleen zichtbaar onder een specifieke hoek met tegenlicht) en 1 die alleen zichtbaar is als je het rechter achterportier open hebt.
Kwam ik pas achter na een paar dagen / laten we zeggen 400km.
Nu zie ik in de app al dat Tesla daar zich als volgt onderuit wil praten:
/f/image/PMU8FvFPcIjqbt89D0QCcKTz.png?f=fotoalbum_large)
Iemand toevallig ervaring met zo'n situatie en hoe hebben jullie dat aangevlogen?
/f/image/PMU8FvFPcIjqbt89D0QCcKTz.png?f=fotoalbum_large)
Iemand toevallig ervaring met zo'n situatie en hoe hebben jullie dat aangevlogen?
[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 12-05-2026 11:01 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ik had een gat aan de onderkant/side bumper van de auto zitten.Richh schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 10:58:
Zit nu bij een Tesla Service Center, onder andere omdat mijn Y RWD werd geleverd met 2 krasjes. 1 op de voorruit (alleen zichtbaar onder een specifieke hoek met tegenlicht) en 1 die alleen zichtbaar is als je het rechter achterportier open hebt.
[Afbeelding]
Kwam ik achter na ruim 200 Km, niemand moeilijk over gedaan.
Hopelijk kunnen ze nog iets voor je betekenen (nieuw --> betekent kras vrij).Richh schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 10:58:
[Afbeelding]
Ik had in week 3 met iets teveel enthousiasme vogelpoep verwijderd van de voorruit.
Gevolg: Mooie ronde krasjes
Gelukkig zit deze plek linksboven (niet in het gezichtsveld).
Kortom... Fijn als hij krasloos is. Daarna is het gewoon accepteren (en in mijn geval oppassen met vogelpoep!)
Welke API gebruiken jullie precies? Als ik teruglees zie ik zoveel verschillende opties..
Ze doen hier toch echt wel moeilijk helaas.xares schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:10:
[...]
Ik had een gat aan de onderkant/side bumper van de auto zitten.
Kwam ik achter na ruim 200 Km, niemand moeilijk over gedaan.
Denk dat de goedkoopste oplossing een sterretje in de voorruit creeren is en 'm dan gratis naar Carglass brengen
Voor iedereen die hier meeleest, vertrouw ze niet daar bij voertuigaflevering, ga er maar met een vergrootglas overheen en neem daar maar flink de tijd voor.
[ Voor 16% gewijzigd door Richh op 12-05-2026 12:10 ]
Kan me dat bijna niet voorstellen. Bij aflevering in Tilburg gaven ze gelijk aan dat ik gerust na een aantal dagen nog wat kon melden als er iets aan de hand was. De afstand van Tilburg naar huis is voor mij meer dan 160km dus als ik dezelfde dag thuis iets had ontdekt had ik gewoon pech gehad? Mag het niet hopen.Richh schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 10:58:
[Afbeelding]
Tesla model Y RWD 2026. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E
In dat geval geldt de 48u en en ik heb het pas na 2 weken gemeld, want niet eerder gezien. Tja.EDB schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 12:56:
[...]
Kan me dat bijna niet voorstellen. Bij aflevering in Tilburg gaven ze gelijk aan dat ik gerust na een aantal dagen nog wat kon melden als er iets aan de hand was. De afstand van Tilburg naar huis is voor mij meer dan 160km dus als ik dezelfde dag thuis iets had ontdekt had ik gewoon pech gehad? Mag het niet hopen.
Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.