• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:07
happylife schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 11:43:
[...]

Dat denk ik ook, maar Tesla zegt zelf dat ze altijd het model leveren met de configuratie die op dat moment de huidige configuratie is. Dat hebben ze bijvoorbeeld ook met de 16” schermen en zwarte headliner gedaan.

Als dat zo is, blijft het natuurlijk vreemd dat orders uit april eerder gaan. Als AWD nog de oude batterij krijgt zie ik het ook nog wel gebeuren dat de batch RWD met oude batterij voorafgaand/na afloop van de volgende batch AWD worden gebouwd, anders blijven ze de assemblagelijn aanpassen.
Hoe hard is dit? Op het moment (7 april) dat ik mijn model Y LR RWD bestelde stonden de oude gegevens m.b.t. WLTP nog op de site. De offerte is ook nog met de vorige prijs (€49.990) Dit zijn de gegevens die horen bij de vorige/oude batterij. Heel eerlijk verwacht ik daarmee niet (maar hoop het wel) dat ik automatisch de oude batterij geleverd krijg.

• happylife
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:39
iMoose schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 11:55:
[...]

Hoe hard is dit? Op het moment (7 april) dat ik mijn model Y LR RWD bestelde stonden de oude gegevens m.b.t. WLTP nog op de site. De offerte is ook nog met de vorige prijs (€49.990) Dit zijn de gegevens die horen bij de vorige/oude batterij. Heel eerlijk verwacht ik daarmee niet (maar hoop het wel) dat ik automatisch de oude batterij geleverd krijg.
Voor zover ik kon zien is het niet een harde datum, maar gaven mensen met orders later in april aan dat zij een 8L hadden. In maart werd echter al geroepen dat de RWD de nieuwe batterij had en als je de oude LG wilde hebben dat kon je de AWD nog nemen: https://www.reddit.com/r/TeslaModelY/comments/1rqtmtg/new_8l_battery_model_y_premium_rwd_europe/

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
MysticMan schreef op maandag 4 mei 2026 @ 22:24:
Hier ook een update.

Specs: Model 3 Standard - Stealth Grey - geen trekhaak en met inruil
  • 29-04: Besteld. Leverdatum: juni
  • 04-05: Gebeld door Tesla voor bevestiging. Daarna leverdatum aangepast naar 7 juli - 6 augustus
Had gehoopt dat het in mei al zou zijn door andere berichten hier van mensen die zelfde type een week eerder hebben besteld en waarbij het mei werd. Zie bij veel mensen dat het uiteindelijk nog eerder wordt dus hopelijk dat ook het geval. Heb Tesla wel een bericht gestuurd voor de bevestiging of inruilkorting nog van toepassing is nu het naar juli gaat. Neem aan van wel omdat dit omstandigheden zijn waar Tesla invloed op heeft.
Net ook even gebeld. Deze medewerker zei dat er inderdaad nog wel een goede kans is dat het vervroegd wordt omdat ze de Q2 targets graag willen halen. Vandaar ook die inruilkorting tot eind juni. Mocht het toch later worden dan blijft de inruilkorting wel gewoon geldig maar zullen ze wat coulanter zijn als afhalen binnen 7 dagen niet lukt (bijvoorbeeld omdat je op vakantie bent)

• thurminator
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 19:37
thurminator schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 11:04:
Model Y Premium Long Range RWD - Pearl White - Zwart interieur

12.04 Besteld
12.04 Est. Delivery 08.06 - 30.06
24.04 Est. Delivery 07.05 - 29.05

Ik volg dit forum al een tijdje en heb twee weken geleden eindelijk mijn bestelling geplaatst. Afgaand op eerdere reacties zal de levering waarschijnlijk nog wel even op zich laten wachten. Ook vraag ik mij af hoe het zit met de nieuwe 8L-accu. Omdat de bestelling net na de goedkeuring van FSD is gedaan, ben ik Autopilot misgelopen; er zit nu alleen nog TACC op.
Net een update in de Tesla app gehad:

07.05 Est. Delivery 13.05 - 20.05

• 00s3
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:41
thurminator schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 15:38:
[...]

Net een update in de Tesla app gehad:

07.05 Est. Delivery 13.05 - 20.05
Kijk dat schiet op. Bij mij staat de status nog op 7-29 mei.

Dus verwachte leverdatum voor jou is volgende week (of de week erna)? Dan zal je snel een VIN ontvangen denk ik.

• thurminator
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 19:37
00s3 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 15:46:
[...]

Kijk dat schiet op. Bij mij staat de status nog op 7-29 mei.

Dus verwachte leverdatum voor jou is volgende week (of de week erna)? Dan zal je snel een VIN ontvangen denk ik.
Klopt, voor nu staat het er zo voor: volgende week, of de week erna.

Voor nu is er nog geen VIN in de app te zien, maar die zal er hopelijk nog snel bij komen te staan.

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:07
iMoose schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:08:
[...]

Bij mij is de verwachte aflevering een kleine week naar achteren geschoven :-( . Deze staat nu op:

19 mei - 27 mei
Update in de app voor mijn MY RWD LR Black Diamond (Trekhaak, Black Interior). Verwachte leveringsdatum is nu weer naar voren geschoven en staat op:

15 mei - 22 mei

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:11
PGB83 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 14:14:
Wij hebben op 22 April een witte Model 3 RWD (Standard) besteld met verwachte levertijd Juni.

22-4-2026: Besteld, betaling contant met inruil

25-4-2026: verwachte levering 19 mei - 26 mei

29-4-2026: Inruilaanbod geaccepteerd

3-5-2026: verwachte levering 7 mei - 14 mei

4-5-2026: Afspraak voor levering kan gemaakt worden. Afspraak gemaakt voor 13 mei ophalen in Utrecht.

3 weken tussen bestellen en ophalen, die zag ik niet aankomen. Bij onze Model Y duurde dat ruim 2 maanden.

Model 3 RWD (Standard) Wit

22-4-2026: Besteld, betaling contant met inruil

25-4-2026: verwachte levering 19 mei - 26 mei

29-4-2026: Inruilaanbod geaccepteerd

3-5-2026: verwachte levering 7 mei - 14 mei

4-5-2026: Afspraak voor levering kan gemaakt worden. Afspraak gemaakt voor 13 mei ophalen in Utrecht

7-5-2026: Kenteken is toegewezen

• spetzje
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
thurminator schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 16:02:
[...]

Klopt, voor nu staat het er zo voor: volgende week, of de week erna.

Voor nu is er nog geen VIN in de app te zien, maar die zal er hopelijk nog snel bij komen te staan.
Grote kans dat de VIN wel al te zien is in de Boring OT app. Meestal is ie daar een dag of twee eerder te zien dan in de Tesla app. De parts catalog is dan weer wel pas te zien zodra de VIN in de Tesla app wordt gedeeld.

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
18/4: Model Y Standard RWD besteld, wit met trekhaak en inruil -> levering aug/sept
22/4: Gebeld door Tesla met bevestiging/controle van bestelling
24/4: geen leverdatum meer zichtbaar in app
24/4: Met huidige Y voor vervanging draagarmen bij Servicecenter; gevraagd naar inruil aanbod; krijg je pas vlak voor levering
5/5: inruilaanbod en geaccepteerd (kwam overeen met schatting die was afgegeven)
7/5: gebeld met Tesla want aanbod geldig tot 18/6 (>30 dagen) en of dat invloed heeft op leverdatum; nee, bod is altijd maar 30 dagen geldig en daarna opnieuw. Mijn bod is langer geldig; dat was raar, niet eerder voorgekomen.

Ben benieuwd of hij inderdaad voor 18/6 komt, maar ik hoor eigenlijk vrijwel niemand die een Standard Y uitgeleverd krijgt momenteel. Ook niks geen voorraad

• Gerben97
  • Registratie: Februari 2019
  • Nu online
rogiertw schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 18:51:
18/4: Model Y Standard RWD besteld, wit met trekhaak en inruil -> levering aug/sept
22/4: Gebeld door Tesla met bevestiging/controle van bestelling
24/4: geen leverdatum meer zichtbaar in app
24/4: Met huidige Y voor vervanging draagarmen bij Servicecenter; gevraagd naar inruil aanbod; krijg je pas vlak voor levering
5/5: inruilaanbod en geaccepteerd (kwam overeen met schatting die was afgegeven)
7/5: gebeld met Tesla want aanbod geldig tot 18/6 (>30 dagen) en of dat invloed heeft op leverdatum; nee, bod is altijd maar 30 dagen geldig en daarna opnieuw. Mijn bod is langer geldig; dat was raar, niet eerder voorgekomen.

Ben benieuwd of hij inderdaad voor 18/6 komt, maar ik hoor eigenlijk vrijwel niemand die een Standard Y uitgeleverd krijgt momenteel. Ook niks geen voorraad
Ik heb een model Y standaard RWD wit met trekhaak besteld 18-3. Ik keer uitstel gehad en nu levering tussen 12 mei en 11 juni. Hoop dat hij nu dan echt wel komt.

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Gerben97 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 19:45:
[...]

Ik heb een model Y standaard RWD wit met trekhaak besteld 18-3. Ik keer uitstel gehad en nu levering tussen 12 mei en 11 juni. Hoop dat hij nu dan echt wel komt.
Zie je die datum in je app staan? Ik zie hem namelijk niet meer. Haal het nu uit de boring app, maar in Tesla app staat niks meer.
Pagina: 1 ... 116 117 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.