Laat maar heb hem al gevonden! Heb ook een VIN hier gevonden!GardenSnakes schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 19:33:
Onlangs deze web app gemaakt die het python API script nabootst maar dan als web variant, zodat ie overal werkt
https://tesla-status.mrproper.dev/
Levering 10-06/17-06
Dit had je toch al kunnen verwachten? Is toch niet nieuw. Je dient de auto goed te inspecteren bij aflevering en eventuele gebreken binnen 160 km melden via de app.Richh schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 10:58:
Zit nu bij een Tesla Service Center, onder andere omdat mijn Y RWD werd geleverd met 2 krasjes. 1 op de voorruit (alleen zichtbaar onder een specifieke hoek met tegenlicht) en 1 die alleen zichtbaar is als je het rechter achterportier open hebt.
Kwam ik pas achter na een paar dagen / laten we zeggen 400km.
Nu zie ik in de app al dat Tesla daar zich als volgt onderuit wil praten:
[Afbeelding]
Iemand toevallig ervaring met zo'n situatie en hoe hebben jullie dat aangevlogen?
Niet helemaal met je eens, niet iedereen kan die 160km ruiken, dit staat nergens letterlijk vermeld. Inspecteren is zeker gedaan, maar niet alles zie je per direct. Het krasje in de voorruit is vanaf de buitenkant amper te zien en ook vanbinnen, tenzij er vrij specifiek licht op valt bijvoorbeeld.turkeyhakan schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:18:
[...]
Dit had je toch al kunnen verwachten? Is toch niet nieuw. Je dient de auto goed te inspecteren bij aflevering en eventuele gebreken binnen 160 km melden via de app.
Bovenal is het bijzonder slordig dat dit bij hunzelf door de QA is gekomen.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Een krasje (noem het gerust krassen) in de voorruit gaat geheid gebeuren, dankzij de ruitenwissers die wissen terwijl het niet regent.Richh schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:20:
[...]
Niet helemaal met je eens, niet iedereen kan die 160km ruiken, dit staat nergens letterlijk vermeld. Inspecteren is zeker gedaan, maar niet alles zie je per direct. Het krasje in de voorruit is vanaf de buitenkant amper te zien en ook vanbinnen, tenzij er vrij specifiek licht op valt bijvoorbeeld.
Bovenal is het bijzonder slordig dat dit bij hunzelf door de QA is gekomen.
Eens dat een auto schadevrij afgeleverd dient te worden, maar als je dit topic doorneemt, zijn er veel ergere schades die zijn geconstateerd bij aflevering. Dan valt een krasje in het voorruit nog wel mee (die zie je ook pas in een bepaalde hoek gaf je aan). Polijsten een optie?
Deze licht gedraaide kras draait precies de andere kant op tov de ruitenwissers, dus daar komt 'ie niet van.turkeyhakan schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:33:
[...]
Een krasje (noem het gerust krassen) in de voorruit gaat geheid gebeuren, dankzij de ruitenwissers die wissen terwijl het niet regent.
Ik rijd al jaren in occasions dus ik ben niet anders gewend, maar als je dan voor het eerst een nieuwe auto koopt mag je wel wat meer verwachten imho.
Correct - maar inmiddels is Tesla geen startup meer en kunnen we best iets meer van ze verwachten op dit vlak.Eens dat een auto schadevrij afgeleverd dient te worden, maar als je dit topic doorneemt, zijn er veel ergere schades die zijn geconstateerd bij aflevering. Dan valt een krasje in het voorruit nog wel mee (die zie je ook pas in een bepaalde hoek gaf je aan). Polijsten een optie?
Polijsten is ongetwijfeld een optie, maar... wie gaat dat betalen?
En daarnaast dus een kras bij de deur, die je alleen ziet als de deur open is. Kan me voorstellen dat je met de juiste tools in 5 minuten dat hebt weggewerkt. Hell, ik was met een lakstiftje in feite al akkoord gegaan omdat het in principe uit het zicht is.
Maar nee, dat is allemaal teveel gevraagd en lakstiftjes leveren ze niet zelf
Het oplossen kost je als particulier gewoon een paar honderd euro, terwijl in de werkplaats (waar ik vandaag dus hiervoor was, allemaal geregeld) het een half uurtje werk aan aftercare vereist.
[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 12-05-2026 16:42 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
MY Premium RWD 19" Ultra Red trekhaak
Inruil 2021 Hyundai Ioniq5 73kWh 217pk RWD Lounge
- Besteld op 16-4 contant zakelijk, leverdatum mei-juni
- ? Update naar 15 mei / 3 juni
- 11-5 update naar 17 juni / 29 juni
- 12-5 VIN gekregen en ophaaldatum gepland 18 mei
Hopelijk komt er niets tussen... en gaat ie volgende week een ritje maken naar Oostenrijk.
Kan uit de VIN niet het type accu terugvinden geeft alleen E aan.
Daar is een commander wel handig voorturkeyhakan schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:33:
[...]
Een krasje (noem het gerust krassen) in de voorruit gaat geheid gebeuren, dankzij de ruitenwissers die wissen terwijl het niet regent.Vooral heerlijk als er wat zand op je ruit ligt, de zon schijnt en je Autopilot/FSD activeert... ik heb mij er al bij neergelegd. Het is iets beter geworden in 4 jaar tijd, maar niet noemenswaardig. Nu met al die vliegen op mijn ruit is het probleem weer terug. Waardeloos.
Eens dat een auto schadevrij afgeleverd dient te worden, maar als je dit topic doorneemt, zijn er veel ergere schades die zijn geconstateerd bij aflevering. Dan valt een krasje in het voorruit nog wel mee (die zie je ook pas in een bepaalde hoek gaf je aan). Polijsten een optie?
- Geen automatische ruitenwisser (zelf in control)
- Geen groot licht meer bij FSD
Geen touw aan vast te knopen 😄Teslaat schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:53:
Om wat hoop te geven voor de wachtenden mijn historie
MY Premium RWD 19" Ultra Red trekhaak
Inruil 2021 Hyundai Ioniq5 73kWh 217pk RWD Lounge
- Besteld op 16-4 contant zakelijk, leverdatum mei-juni
- ? Update naar 15 mei / 3 juni
- 11-5 update naar 17 juni / 29 juni![]()
- 12-5 VIN gekregen en ophaaldatum gepland 18 meiDie had ik niet zien aankomen
Hopelijk komt er niets tussen... en gaat ie volgende week een ritje maken naar Oostenrijk.
Kan uit de VIN niet het type accu terugvinden geeft alleen E aan.
Tesla Model Y standard RWD, zwart met trekhaak
- 22-03-2026 besteld, contant & bevestigd
- 22-04 / 22-05 levering
- 24-04 levering uitgesteld naar 28-05 / 27-06
Fingers crossed…
Welke kleur?Amstenrader schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 17:21:
Hoi, vorige week een M3 standaard besteld, levering stond op juni. Net een update gehad dat alles is geregeld via de app, levering is echter verschoven naar aug/sep.
Wij rijden al bijna tien jaar privé electrisch, zou niet anders meer willen.
M3 standaard zwart besteld op 11-4
22-4 -> levering 8 mei tot 30 mei
27-4 -> vervroegd naar 28 april tot 9 mei
30-4 -> vertraagd naar 30 april tot 10 mei (dus vorige auto particulier verkocht)
4-5 -> verlaat naar 29 mei tot 28 juni. Hierop telefonisch contact gehad. Gaven aan het proces achter de schermen in de gaten te houden.
12-5 -> telefoontje dat er een match was met een levering die door omstandigheden niet doorging waardoor er een voertuig gekoppeld kon worden. Alles direct geregeld en zichtbaar in de app. Ophalen 15-5. Onverwacht ineens heel snel!
Bij deze heb ik ook exact die configuratie (MY AWD + 19' + Blauw + Trekhaak). Besteld op 11-05 met verwachte levering augustus - september.NTS schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 23:56:
[...]
Zwart interieur en 19" wielen? Dan heb je exact mijn configuratie alleen 3 maanden later besteld. Tot nu toe schuift die van mij elke maand weer een maand door. Ben benieuwd of ze juni wel gaan halen.
Als ik het zo lees, dan hoop ik dat dit tijdvak ook gehaald wordt.
Ik heb de mijne nog niet... Dus ik zou je oude auto vooral nog niet te koop zettenSXForce schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 10:39:
[...]
Wat bedoel je precies? Inruilprijs die Tesla aan bood is al heel erg laag. Valt lager uit dan gemiddelde van autodealers (die plaatsen ook ingeruilde voertuigen op verkoopplatforms).Amstenrader schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:00:
Ik ben benieuwd wat er met de inruilprijs gebeurt, prijzen tweedehands elektrische auto’s gaan allemaal omhoog.
Ik hoop dat de vertragingen niet harder oplopen, omdat ik zit met de APK van mijn auto.
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Ik heb altijd gehoord dat je mag uitgaan van de leverindicatie ten tijde van bestellen. Toen ik in 2022 een Y had besteld, sprong die ook telkens naar allerlei verschillende data. De uiteindelijke levering was precies in de maand waarin ze hem in eerste instantie hadden verwacht.Lapzwanz schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 21:18:
Hopelijk blijft het bij ons bij een eenmalige vertraging.
Tesla Model Y standard RWD, zwart met trekhaak
- 22-03-2026 besteld, contant & bevestigd
- 22-04 / 22-05 levering
- 24-04 levering uitgesteld naar 28-05 / 27-06
Fingers crossed…
Nieuwe update.00s3 schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 16:20:
[...]
Nieuwe update;
verwachte levering nu 22-30 mei.
Dat was 7-29 mei.
lol
Nu is de datum 23 mei - 6 juni volgens de app.
Het gaat echt alle kanten op. Ben ook gestopt met de app checken elk kwartier. Nu een keer of drie per dag of zo. Veel relaxter.
Bestelling 28-04-2026 levering 2 juli - 1 augustus
update 13-05-2026 levering 25 mei - 8 juni.
Als vervanging van een Tesla Model 3 wit AWD 2021 + trekhaak met bijna 190K op de klok. SOH 90,5%
Heb jij al een VIN in de Tesla app staan? Bij mij staat de levering nog steeds op 13 mei - 20 mei.00s3 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 13:41:
[...]
Nieuwe update.
Nu is de datum 23 mei - 6 juni volgens de app.
Het gaat echt alle kanten op. Ben ook gestopt met de app checken elk kwartier. Nu een keer of drie per dag of zo. Veel relaxter.
Ten tijden van bestellen stond er bij mij ‘maart’, we zitten nu in mei dus het klopt helaas niet altijd.turkeyhakan schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 13:41:
[...]
Ik heb altijd gehoord dat je mag uitgaan van de leverindicatie ten tijde van bestellen. Toen ik in 2022 een Y had besteld, sprong die ook telkens naar allerlei verschillende data. De uiteindelijke levering was precies in de maand waarin ze hem in eerste instantie hadden verwacht.
Nee, geen VIN. Denk dat die pas eind van de maand volgt en dan eerste week van juni ophalen. En dat ophalen wordt nog wel een ding. Ongeveer twee uur reistijd met het OV. Ben erheen gereden met een proefrit Tesla Y in krap 40 minuten. Dat is wel jammer.thurminator schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 14:48:
[...]
Heb jij al een VIN in de Tesla app staan? Bij mij staat de levering nog steeds op 13 mei - 20 mei.
We gaan het zien, hopelijk gaat het dan toch net ietsjes sneller dan verwacht.00s3 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 15:10:
[...]
Nee, geen VIN. Denk dat die pas eind van de maand volgt en dan eerste week van juni ophalen. En dat ophalen wordt nog wel een ding. Ongeveer twee uur reistijd met het OV. Ben erheen gereden met een proefrit Tesla Y in krap 40 minuten. Dat is wel jammer.
Ophalen is bij mij ook een ding; het duurt voor mij ook rond de 2 uur met het OV. Maar ja, de terugweg wordt dan dat extra stukje leuker!
Bij mij is het tot nu toe steeds gelijk geblevenAmstenrader schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 15:09:
Ik bedoel wanneer de aflevering steeds verschuift of ze wel dezelfde inruilwaarde blijven geven. Ik ben tevreden met het bod dat ik nu heb van Tesla.
Dit is afhankelijk van of de geïnteresseerde partij z’n bod verlengd. Het is best mogelijk dat ze na 30 dagen dikke doei zeggen, en dat de auto opnieuw aangeboden wordt op de veiling.Amstenrader schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 15:09:
Ik bedoel wanneer de aflevering steeds verschuift of ze wel dezelfde inruilwaarde blijven geven. Ik ben tevreden met het bod dat ik nu heb van Tesla.
Stel je krijgt ineens een ander bod kan je nog wel elders de auto gewoon verkopen toch? En als je bod geaccepteerd hebt kan dat bedrag dan gebruikt worden voor bijv. aanbetaling huurkoop? Ik twijfel, want het voorstelbod van mijn Astra PHEV uit 2025 was wel erg laag. Ik hoefde voor het bod niet eens foto’s op te sturen.VP. schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 15:28:
[...]
Dit is afhankelijk van of de geïnteresseerde partij z’n bod verlengd. Het is best mogelijk dat ze na 30 dagen dikke doei zeggen, en dat de auto opnieuw aangeboden wordt op de veiling.
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Ik heb een model Y standaard RWD wit met trekhaak besteld 18-3. Ik keer uitstel gehad en nu levering tussen 12 mei en 11 juni.Apen staart schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 19:48:
[...]
Zie je die datum in je app staan? Ik zie hem namelijk niet meer. Haal het nu uit de boring app, maar in Tesla app staat niks meer.
Nou bijna zoals verwacht, zit in de leverings window. Dus weer uitgesteld nu naar levering tussen 4 juni - 26 juni.
Houd wel mijn 5000 euro inruil, maar ondertussen begin ik er wel een beetje klaar mee te raken.
[ Voor 12% gewijzigd door Gerben97 op 13-05-2026 16:51 ]
Weer een update. VIN is zojuist in de app toegevoegdiMoose schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 16:07:
[...]
Update in de app voor mijn MY RWD LR Black Diamond (Trekhaak, Black Interior). Verwachte leveringsdatum is nu weer naar voren geschoven en staat op:
15 mei - 22 mei
Besteld op 12/02/2026 - levering stond toen op mei/juni
- Initieel toonde de app ook mei/juni
- 16/02 - 11 maart - 31 maart
- 10/03 - 4 mei - 3 juni
- 24/03 - juni/juli
- 30/03 - geen ETA
- 07/04 - 3 mei - 2 juni
- 24/04 - 9 juni - 30 juni
- 13/05 - 10 juni - 17 juni en VIN toegewezen
Geen idee of dit met de 4680 8L batterij zal zijn, kan ik waarschijnlijk niet zien aan de VIN.
Hopelijk ook wat sneller dan de toegewezen datum.
Blog (Linux-related)
Tot vandaag stond de leverdatum op 24-30 juni. Vandaag geüpdate naar 25 mei-8 juni én in de Delivery App is nu een VIN zichtbaar. Nog niet zichtbaar in de Tesla-app. Ben benieuwd!soepxkom schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 09:40:
Onze MYP LR RWD Stealth Gray met zwart interieur besteld op 22 april. Volgens mij stond er eerst verwachte levering juli/augustus? Nu: 25 juni-30 juni. Ben benieuwd!
Yes! Ik heb ‘m alleen op de laptop.Lapzwanz schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 07:53:
Welke delivery app gebruiken jullie? Delivery status voor tesla app? Rood icoon met wit stuur?
Dat zal denk ik gedeeltelijk afhangen van de eventuele vertraging in de levering van je Tesla. Heb je al contact gezocht met Tesla? Mijn vorig jaar ingeruilde barrel (Alfa 147, 24 jaar oud, 317k, stonk vreselijk naar peuken en een héúle grôte labrador) met door Tesla vastgestelde inruilwaarde van €100 had slechts 1 sleutel en dat was na overleg ook gewoon prima.TLG07 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 18:59:
Iemand die weet hoe strikt Tesla de minimaal 1 maand APK hanteert voor een inruilwagen? Is het bijvoorbeeld ook een probleem als er nog bijvoorbeeld 2 weken APK is?
Lekker!
14.05 Est. Delivery 14.05 - 28.05thurminator schreef op maandag 11 mei 2026 @ 22:58:
[...]
VIN nu ook zichtbaar in de Tesla app, levering staat voor nu nog op 13.05 - 20.05
Stond hiervoor 4 juni - 30 juni.
14 mei: levering aangepast naar 18 - 30 junispetzje schreef op donderdag 30 april 2026 @ 16:44:
[...]
MY Premium LR RWD, Stealth Grey, zwart, geen trekhaak
17 apr: besteld op huurkoop, levering jul-aug
22 apr: levering 13 mei - 12 juni
30 apr: levering 16 mei - 7 juni
Probeer de VIN hier in te vullen, als het goed is kan je dan al zien wat voor batterij je krijgt.DSK schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 21:14:
Model Y Premium LR RWD Stealth Grey
Besteld op 12/02/2026 - levering stond toen op mei/juni
- Initieel toonde de app ook mei/juni
- 16/02 - 11 maart - 31 maart
- 10/03 - 4 mei - 3 juni
- 24/03 - juni/juli
- 30/03 - geen ETA
- 07/04 - 3 mei - 2 juni
- 24/04 - 9 juni - 30 juni
- 13/05 - 10 juni - 17 juni en VIN toegewezen
Geen idee of dit met de 4680 8L batterij zal zijn, kan ik waarschijnlijk niet zien aan de VIN.
Hopelijk ook wat sneller dan de toegewezen datum.
https://parts.tesla.com/
Op basis van jouw datum van bestelling zou ik aannemen dat je nog aanspraak maakt op de LG 5M batterij maar niks is zeker met Tesla
Bedankt voor de tip. Ik krijg voorlopig het volgende terug daar: "Catalog not available for this VIN".spetzje schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 18:10:
[...]
Probeer de VIN hier in te vullen, als het goed is kan je dan al zien wat voor batterij je krijgt.
Op basis van jouw datum van bestelling zou ik aannemen dat je nog aanspraak maakt op de LG 5M batterij maar niks is zeker met Tesla
VIN staat nog niet in de app maar wel beschikbaar via API. Ik probeer nog eens wanneer de VIN ook in de app verschijnt.
Blog (Linux-related)
Heb precies dezelfde configJoeses schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 17:45:
Vandaag is mijn MY Premium AWD QS en zwart interieur geüpdatet naar 19 mei - 27 mei. Besteld op 10 april.
Stond hiervoor 4 juni - 30 juni.
Ook vandaag geupdate naar 19-27 mei
Verwachte levering aangepast naar 27 mei - 4 junibos078 schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 16:08:
[...]
Vandaag definitief inruilaanbod gekregen en geaccepteerd. Aanbod was gelijk aan indicatiebedrag.
Als ik op Tesla Parts mijn VIN invul zie ik een breakdown van alle onderdelen maar ik zie niet direct welke accupack er in zit. Wel High Volt Batterypack Assembly met partnumber: 2710001-DE-Cspetzje schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 18:10:
[...]
Probeer de VIN hier in te vullen, als het goed is kan je dan al zien wat voor batterij je krijgt.
Kan hier iets uit afgeleid worden?
Mei 2026 (reeds gearriveerd)
• Glovis Summit (IMO 9702417)
Aankomst Zeebrugge: 12 mei 2026
Cargo: Model 3’s met VIN’s 825 t/m 832
Route: Vanuit Shanghai via Southampton (multi-port call); lading deels voor EU-distributie via Zeebrugge.
• Eco Star (IMO 9986843)
Aankomst Zeebrugge: 12 mei 2026
Cargo: Model 3’s met VIN’s 833 t/m 837 (plus enkele Model Y’s voor Noorwegen)
Route: Direct vanuit China (Shanghai/Longkou-gebied).
Juni 2026 (verwacht)
• CMA CGM Indianapolis
Aankomst Zeebrugge: 10 juni 2026
Cargo: Model 3’s met VIN’s 853 t/m 856
Route: Vanuit Shanghai (bevestigd Tesla-lading in TMC-tracking).
Opmerking over Morning Cecilie (IMO 9477830):
Deze arriveert rond 2 juni 2026 in Zeebrugge met bevestigde Model Y’s (voor Zwitserland). Geen expliciete Model 3-lading genoemd in de recente tracking, dus niet meegenomen in bovenstaande lijst voor Model 3.
Gooi het eens door Gemini heen, die zegt onder andere "wijst dit onderdeelnummer technisch gezien nog steeds op de LG 5L (de 79 kWh variant). De "5M" is een nieuwere generatie die door velen wordt verwacht, maar zolang de code met 2710001 begint, praten we over de huidige NMC-architectuur uit Giga Berlin."iMoose schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 10:27:
[...]
Als ik op Tesla Parts mijn VIN invul zie ik een breakdown van alle onderdelen maar ik zie niet direct welke accupack er in zit. Wel High Volt Batterypack Assembly met partnumber: 2710001-DE-C
Kan hier iets uit afgeleid worden?
De 5L is al vervangen door de 5M en de opvolger die nu gebruikt wordt is de 8L?tCC schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 11:21:
[...]
Gooi het eens door Gemini heen, die zegt onder andere "wijst dit onderdeelnummer technisch gezien nog steeds op de LG 5L (de 79 kWh variant). De "5M" is een nieuwere generatie die door velen wordt verwacht, maar zolang de code met 2710001 begint, praten we over de huidige NMC-architectuur uit Giga Berlin."
Oh toevallig. Heb jij al een VIN?Ikkus schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 21:20:
[...]
Heb precies dezelfde config
Ook vandaag geupdate naar 19-27 mei
Kan mij haast niet voorstellen dat hij al zo snel geleverd wordt.
Besteld op 09/05/2026
- Initieel Juli/Augustus
- 13-05 VIN toegewezen levering 23 mei - 6 juni
Rijbewijs is voldoende voor op naam laten zetten van je voertuig.soepxkom schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 13:55:
Mijn ID-kaart verloopt binnenkort en kan pas 1 dag na die datum de nieuwe aanvraag voor de ID-kaart doen. Moet je bij het ophalen van de auto jezelf identificeren met ID-kaart? Of is rijbewijs voldoende?
Na een paar dagen zonder enige informatie in App omtrent levering, staat er zojuist opeens levering tussen 16 juni en 30 juni! 🤗Sjors4ever schreef op maandag 4 mei 2026 @ 17:32:
02/05 MY Premium AWD (QuickSilver, Zwart Interieur, Trekhaak, 5-zits).
Levering staat vooralsnog op augustus. Telefonisch contact gehad met Tesla, zij zien vooralsnog geen verbetering in de geschatte levertijd.
Nog even een update over de M3, vandaag nogmaals gebeld, 1, omdat ik mijn inruil niet kan doen in de app. Dit komt dus doordat het nog gesloten staat, omdat een inruil aanbieding maar 30 dagen geldig is. En 2, om te vragen of ze meer konden vertellen over de verwachte levering. Hij gaf aan dat ze (in iedergeval mijn configuratie, standard stealth grey) de nieuwe voorraad pas eind juli verwachten en ook pas eind juli gaan leveren.jaco32 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 21:33:
[...]
Ik kreeg hetzelfde te horen, verwachting is begin juli, maar kan eventueel eerder worden.
Dus nog even geduld hebben😅
15-05 rond 23:00 is het levertijdvak aangepast naar 16-30 juni.SXForce schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 10:39:
[...]
Bij deze heb ik ook exact die configuratie (MY AWD + 19' + Blauw + Trekhaak). Besteld op 11-05 met verwachte levering augustus - september.
Bleek toch geen boot te zijn aangekomen…Allir schreef op woensdag 29 april 2026 @ 18:17:
Er lijkt een boot te zijn aangekomen....
Blauwe Model 3 Premium RWD met zwart interieur.
Besteld op 11-04 met leverdatum 16mei-15juni.
Vandaag: leverdatum omgezet naar 29april - 10mei.
15 mei: VIN-nummer ontvangen en de levertijd is doorgeschoven naar 25–30 juni. De auto staat op de CMA CGM Indianapolis (aankomst Zeebrugge 10-06), die momenteel in de Indische Oceaan dobbert. Nog even geduld dus.
Delivery Window: June 18 - June 30
Model Y Long Range AWD
20" Helix 2.0 wheels
Diamond black / Black interior
Seating: 5 Seat Interior
Trekhaak
Nog mensen met dezelfde config en rond zelfde order date, die wel al update hebben gehad?
Panasonic Aquarea J 7kW split; 300L Panasonic boilervat SWW; 100L buffervat; 6600Wp Z 15°; houtskelet nieuwbouw 2021; Tesla M3H
Besteld: Model 3 AWD - Premium - Ultra Rood met Zwart interieur
- 18-04-2026: Bestelling geplaatst - Levering Mei/Juni
- 20-04-2026: Update naar 22 Mei - 21 Juni
- 29-04-2026: Update naar 29 April - 10 Mei
- Hier tussen schuift hij elke dag een dag naar achteren, tot op 5 Mei
- 04-05-2026: Inruilvoorstel ontvangen en geaccepteerd
- 05-05-2026: Update met grote vertraging naar 29 Mei - 28 Juni
In de BOT app kan ik zien dat een M3 zwarte AWD na ons besteld al wel een VIN heeft en binnenkort wordt geleverd. Blijft redelijk random dus, orders later geplaatst die eerder worden geleverd, FIFO is niet iets waar Tesla bekend mee is blijkbaar.
Stay hungry, Stay foolish
Hier precies dezelfde uitvoering alleen besteld op 12-04-2026. Hier ook nog geen vin en levering verwacht tussen 29 mei en 28 juni….vriesren schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 14:04:
Eerste keer dat we hier een Tesla kopen, tot nu toe is het een enigsinds teleurstellende ervaring
Besteld: Model 3 AWD - Premium - Ultra Rood met Zwart interieurSinds 5 Mei is het radiostilte vanuit Tesla, geen updates meer ontvangen, geen VIN en als ik contact zoekt weet men niets. Hoop maar dat het uiteindelijk nog tijdig geleverd wordt, ons inruilvoorstel loop namelijk 3 Juni af.
In de BOT app kan ik zien dat een M3 zwarte AWD na ons besteld al wel een VIN heeft en binnenkort wordt geleverd. Blijft redelijk random dus, orders later geplaatst die eerder worden geleverd, FIFO is niet iets waar Tesla bekend mee is blijkbaar.
Nee, heb nog geen VIN.Joeses schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 16:18:
[...]
Oh toevallig. Heb jij al een VIN?
Kan mij haast niet voorstellen dat hij al zo snel geleverd wordt.
Ik laat ‘m in Utrecht leveren.
Precies hetzelfde hier. 2 mei een model 3 standard wit besteld. De geschatte levertijd was juni. Kort daarna een update met een leverdatum tussen 14 en 25 mei. Al die tijd geen VIN gekregen en vorige weer dus ook gebeld met Tesla. Ja meneer, maak je geen zorgen. Je krijgt erg snel de VIN en we verwachten gewoon in mei te leveren.Bouwsteen schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:45:
OP 4 Mei Tesla M3 standaard besteld in wit, wilde eigenlijk een trekhaak maar dan zou hij pas in Augustus geleverd kunnen worden. In eerste instantie verliep alles relatief snel, inruil geaccepteerd, en de auto zou tussen 14-25 Mei geleverd worden. Echter kreeg ik maar steeds geen vin toegewezen terwijl ik al in het levering blok zat. Gisteren 15-5 daarom maar gebeld met Tilburg, van waar mijn Tesla geleverd zou worden. Gevraagt waarom ik nog geen vin toegewezen heb gekregen, en of de auto nog binnen de termijn geleverd gaat worden, oorspronkelijk zou ik a.s week op vakantie gaan maar i.v.m levering auto geanuleerd. De tesla medewerker vertelde mij dat de levering nog steeds binnen de termijn zou plaats vinden. Nu zie ik net na 16:00 in de app dat de levering is verschoven naar 24 Juli-23 Augustus, Sorry maar dat pik ik niet, in 2027 komt de Xiaomi SU7 inNL op de markt, die 4 maanden langer wachten maakt me nu ook niets meer uit....
Nu dus ook een update dat de levertijd is verschoven naar 24 juli tot 23 augustus… lekker dan. Maandag maar eens bellen om te kijken hoe het zit met mijn trade in offer en de inruil premie.
Dit ligt niet op de route van de boten vanuit Shanghai waar de model 3 wordt geproduceerd. Natuurlijk zorgt de situatie wel voor onstabiliteit in het globale transport plaatje, maar dit is wel erg apart.Silversurfer1 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 21:25:
Heeft de latere levering van M3’s niet te maken met sluiting van de Straat van Hormuz?
misschien is er een kwaliteit issue of iets? Deze week is er een hele lading binnengekomen in Zeebrugge via de Eco star. Ik dacht echt dat die daar tussen zou zitten gekeken naar de levertijd.
Doet me sterk denken aan overboeking, een bekent begrip uit de luchtvaart.JW_Weingarten schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 21:21:
[...]
Precies hetzelfde hier. 2 mei een model 3 standard wit besteld. De geschatte levertijd was juni. Kort daarna een update met een leverdatum tussen 14 en 15 mei. Al die tijd geen VIN gekregen en vorige weer dus ook gebeld met Tesla. Ja meneer, maak je geen zorgen. Je krijgt erg snel de VIN en we verwachten gewoon in mei te leveren.
Nu dus ook een update dat de levertijd is verschoven naar 23 juli tot 24 augustus… lekker dan. Maandag maar eens bellen om te kijken hoe het zit met mijn trade in offer en de inruil premie.
In dit geval worden er meer kopers geaccepteerd dan dat er auto's zijn, met de waarschijnlijke gedachte dat er toch wel enkele annuleringen tussen zullen zitten. Het risico is echter dat er minder annuleringen kunnen zijn dan verwacht, met als gevolg gefrustreerde klanten die aan het lijntje worden gehouden. Er is één verschil met de luchtvaart, bij overboeking heb je recht op een financiële compensatie....
Dat heeft niets met overboeking maar met planning en tegenslagen in de hele keten te maken. Een overboeking zou zijn als 1 vinnummer aan 2 bestellingen wordt toegewezen.Bouwsteen schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 23:17:
[...]
Doet me sterk denken aan overboeking, een bekent begrip uit de luchtvaart.
Maar denk dat we afgelopen jaren bij Tesla verwend zijn geraakt met vandaag bestellen en binnen een maand rijden. Ga maar eens een BMW, Stellantis of VAG bestellen. Ken iemand die 2 jaar op een Peugeot heeft moeten wachten met in die tijd ook 2 prijsverhogingen en pakket aanpassingen.
Probleem is niet het eventuele lange wachten, maar de frustratie als blijkt dat je bestelde auto niet geleverd wordt in het voorspelde tijd venster. Denk hierbij aan geplande vakantie, eventuele verkoop van (delen van) je beleggingsrekening om de auto te financieren etc.jongetje schreef op zondag 17 mei 2026 @ 08:31:
[...]
Dat heeft niets met overboeking maar met planning en tegenslagen in de hele keten te maken. Een overboeking zou zijn als 1 vinnummer aan 2 bestellingen wordt toegewezen.
Maar denk dat we afgelopen jaren bij Tesla verwend zijn geraakt met vandaag bestellen en binnen een maand rijden. Ga maar eens een BMW, Stellantis of VAG bestellen. Ken iemand die 2 jaar op een Peugeot heeft moeten wachten met in die tijd ook 2 prijsverhogingen en pakket aanpassingen.
Liever lang wachten maar dan wel leveren in het geplande tijd venster dan korte levertijd beloven maar dit niet waar kunnen maken.
Zelfde configuratie behoudens de kleur (stealth grey) en levering NL.chasinbe schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 12:44:
Bestelling 7/4, voorlopig geen VIN, levering BE
Delivery Window: June 18 - June 30
Model Y Long Range AWD
20" Helix 2.0 wheels
Diamond black / Black interior
Seating: 5 Seat Interior
Trekhaak
Nog mensen met dezelfde config en rond zelfde order date, die wel al update hebben gehad?
Bestelling 21-04
VIN 07-05
Ophalen 18-05
Ik hoop dat Tesla eens goed naar dit process kijkt en reflecteert hoe ze dit beter hadden kunnen doen.
Premium RWD ook. Besteld in januari en die staat nu op eind juni. Bestellingen met dezelfde config uit april staan eerder ingepland of hebben zelfs al een VIN en leverafspraak.NTS schreef op zondag 17 mei 2026 @ 10:11:
Het lijkt inderdaad alsof de Model Y AWD modellen een tijdje stil gestaan hebben en nu ook weer snellere lever-windows krijgen. Ik heb de mijne besteld in januari, die staat nu op 22-5 tot 13-6. Je ziet veel bestellingen van maanden later die hier nu kort achter aan in juni staan. Alsof ze een flinke productie golf verwachten.
Ja dat zou de enige ‘logische’ verklaring zijn inderdaad.NTS schreef op zondag 17 mei 2026 @ 10:32:
Ja, maar mij de RWD is de theorie toch dat jij nog het ouder (betere) type batterij krijgt en de nieuwe orders een ander type batterij met kortere range? Bij de AWD zit er voor zover ik weet geen verschil tussen.
Morning Cecilie - Verwachte aankomst Zeebrugge: 2 juni, dus uitleveringen vanaf ca. 15 juni.
CMA CGM Indianapolis - Verwachte aankomst Zeebrugge: 10 juni 2026, dus uitleveringen vanaf ca. 23 juni.
Er vertrekken eigenlijk nooit schepen in de laatste maand van het kwartaal naar Europa, maar altijd in de eerste 5 weken van het nieuwe kwartaal. Dus als de model 3’s niet op de bovengenoemde schepen zitten, dan wordt het wachten tot 2e helft augustus, wat niet matcht met m’n delivery window (4 juli - 3 augustus).
happylife schreef op zondag 17 mei 2026 @ 10:23:
[...]
Premium RWD ook. Besteld in januari en die staat nu op eind juni. Bestellingen met dezelfde config uit april staan eerder ingepland of hebben zelfs al een VIN en leverafspraak.
Hier ook een y premium rwd lr : 24 januari besteld, na vele wijzigingen in leverdatum sprong deze vorige week ineens van 2 juni - 24 juni naar 15 mei - 22 mei, toen 16 mei - 23 mei en sinds gisteren weer op 6 juni - 28 juni.
Moet de moed erin houden!
Besteldatum 30 januari. Tijdens bestellen gaven ze aan dat de levering eind maart zou zijn. Er staat nu al enige tijd bij verwachte levering: 21 mei - 29 mei. Aangezien ik nog geen VIN heb ga ik ervan uit dat ze deze, voor de achtste keer, een eind naar de toekomst gaan schuiven de komende dagen.
Wij hebben er één voor mijn vader besteld en de leverdatum staat nu op juli/augustus in de app... vorige week was dit nog juni..
11/04 besteld, nog geen VIN of kenteken.
Originele leverdatum aug-sep, toen werd het 2 juli - 1 augustus, maar nu al een week helemaal leeg.
Iemand iets vergelijkbaars met meer info?
Afgelopen donderdag een m3 premium rwd besteld. Levering staat nu op mei/juniturkeyhakan schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:30:
Wie heeft er deze week een Model 3 Achterwielaandrijving besteld? De basisuitvoering :-)
Wij hebben er één voor mijn vader besteld en de leverdatum staat nu op juli/augustus in de app... vorige week was dit nog juni..
Oh echt, welke kleur? Die van mijn vader is volgens mij zelfs woensdag besteld.. gefeliciteerd!Johnnyvr6 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 18:01:
[...]
Afgelopen donderdag een m3 premium rwd besteld. Levering staat nu op mei/juni
En we hebben een update vandaag, helaas geen goed nieuws:vriesren schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 14:04:
Eerste keer dat we hier een Tesla kopen, tot nu toe is het een enigsinds teleurstellende ervaring
Besteld: Model 3 AWD - Premium - Ultra Rood met Zwart interieurSinds 5 Mei is het radiostilte vanuit Tesla, geen updates meer ontvangen, geen VIN en als ik contact zoekt weet men niets. Hoop maar dat het uiteindelijk nog tijdig geleverd wordt, ons inruilvoorstel loop namelijk 3 Juni af.
17-05-2025: 24 Juli - 23 Augustus
Wij denken er sterk over na om de bestelling maar te annuleren, zien geen perspectief, moeten nu de inruil meerdere keren zien te verlengen bijvoorbeeld, veel gedoe. Weet iemand of je de 250 euro aanbetaling terugkrijgt?
Ik denk dat je de aanbetaling kwijt bent.vriesren schreef op zondag 17 mei 2026 @ 18:14:
[...]
En we hebben een update vandaag, helaas geen goed nieuws:
Wij denken er sterk over na om de bestelling maar te annuleren, zien geen perspectief, moeten nu de inruil meerdere keren zien te verlengen bijvoorbeeld, veel gedoe. Weet iemand of je de 250 euro aanbetaling terugkrijgt?
Wanneer besteld?Amstenrader schreef op zondag 17 mei 2026 @ 17:56:
Wij hebben ook dé standaard besteld. Was bij bestellen mei/juni, toen werd het aug/sep en nu net veranderd in levering tussen 24 juli en 23 augustus.
Ik heb dus al een week geen nieuwe info helaas, maar de data's die jij zegt zijn wel herkenbaar
Welke kleur als ik vragen mag?Chicfriednice schreef op zondag 17 mei 2026 @ 19:11:
Ik heb op 1 mei een M3 standaard besteld. Ik heb mijn oude M3 uit 2020 ingeruild en de nieuwe auto afgelopen vrijdag opgehaald. Het lijkt erop dat ik geluk heb gehad, maar ik heb de inruil wel snel afgehandeld. Misschien heeft dat geholpen.
11-05: Bestelling geplaatst, geschatte levertijd: aug – sep 2026
15-05 ochtend: Werd gebeld door Tesla of ik vragen had over de bestelling.
15-05 avond: Verwachte leverdatum aangepast naar 16 juni - 30 juni
Nog geen VIN toegewezen gekregen.
[ Voor 8% gewijzigd door DunaxNL op 17-05-2026 22:10 ]
Laatste was 1juni -30 juni
Datum in app is al een dikke 2 weken niet meer zichtbaar.
Model y standaard, wit.
Besteld 11/04
Ik heb hetzelfde. Nu al een week geen ETA meer.Seconz schreef op zondag 17 mei 2026 @ 17:23:
Model Y Standard RWD, Stealth Grey + Trekhaak.
11/04 besteld, nog geen VIN of kenteken.
Originele leverdatum aug-sep, toen werd het 2 juli - 1 augustus, maar nu al een week helemaal leeg.
Iemand iets vergelijkbaars met meer info?
Dit sluit aan bij de theorie dat ze een tijdje de AWD productie stil hadden liggen en nu een paar batches gaan maken. Want ik heb dezelfde op 14 januari besteld en die staat nu net twee weken voor jouw datum.DunaxNL schreef op zondag 17 mei 2026 @ 20:19:
Tesla Model Y AWD - Blauw/zwart - 19'
11-05: Bestelling geplaatst, geschatte levertijd: aug – sep 2026
15-05 ochtend: Werd gebeld door Tesla of ik vragen had over de bestelling.
15-05 avond: Verwachte leverdatum aangepast naar 16 juni - 30 juni
Mijn geschatte levertijd bij bestellen was februari/maart dus drie maanden vertraging. Moet niet heel erg lang meer gaan duren anders moet ik toch de zomerbanden op m'n oude auto gaan zetten
Snap het niet helemaal. Levertijd van 3 a 4 maanden is toch best oke?vriesren schreef op zondag 17 mei 2026 @ 18:14:
[...]
En we hebben een update vandaag, helaas geen goed nieuws:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
:strip_exif()/f/image/VXoPc7UUswZMbYjnmfgqcMS1.jpg?f=fotoalbum_large)