Laat maar heb hem al gevonden! Heb ook een VIN hier gevonden!GardenSnakes schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 19:33:
Onlangs deze web app gemaakt die het python API script nabootst maar dan als web variant, zodat ie overal werkt
https://tesla-status.mrproper.dev/
Levering 10-06/17-06
Dit had je toch al kunnen verwachten? Is toch niet nieuw. Je dient de auto goed te inspecteren bij aflevering en eventuele gebreken binnen 160 km melden via de app.Richh schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 10:58:
Zit nu bij een Tesla Service Center, onder andere omdat mijn Y RWD werd geleverd met 2 krasjes. 1 op de voorruit (alleen zichtbaar onder een specifieke hoek met tegenlicht) en 1 die alleen zichtbaar is als je het rechter achterportier open hebt.
Kwam ik pas achter na een paar dagen / laten we zeggen 400km.
Nu zie ik in de app al dat Tesla daar zich als volgt onderuit wil praten:
[Afbeelding]
Iemand toevallig ervaring met zo'n situatie en hoe hebben jullie dat aangevlogen?
Niet helemaal met je eens, niet iedereen kan die 160km ruiken, dit staat nergens letterlijk vermeld. Inspecteren is zeker gedaan, maar niet alles zie je per direct. Het krasje in de voorruit is vanaf de buitenkant amper te zien en ook vanbinnen, tenzij er vrij specifiek licht op valt bijvoorbeeld.turkeyhakan schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:18:
[...]
Dit had je toch al kunnen verwachten? Is toch niet nieuw. Je dient de auto goed te inspecteren bij aflevering en eventuele gebreken binnen 160 km melden via de app.
Bovenal is het bijzonder slordig dat dit bij hunzelf door de QA is gekomen.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Een krasje (noem het gerust krassen) in de voorruit gaat geheid gebeuren, dankzij de ruitenwissers die wissen terwijl het niet regent.Richh schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:20:
[...]
Niet helemaal met je eens, niet iedereen kan die 160km ruiken, dit staat nergens letterlijk vermeld. Inspecteren is zeker gedaan, maar niet alles zie je per direct. Het krasje in de voorruit is vanaf de buitenkant amper te zien en ook vanbinnen, tenzij er vrij specifiek licht op valt bijvoorbeeld.
Bovenal is het bijzonder slordig dat dit bij hunzelf door de QA is gekomen.
Eens dat een auto schadevrij afgeleverd dient te worden, maar als je dit topic doorneemt, zijn er veel ergere schades die zijn geconstateerd bij aflevering. Dan valt een krasje in het voorruit nog wel mee (die zie je ook pas in een bepaalde hoek gaf je aan). Polijsten een optie?
Deze licht gedraaide kras draait precies de andere kant op tov de ruitenwissers, dus daar komt 'ie niet van.turkeyhakan schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:33:
[...]
Een krasje (noem het gerust krassen) in de voorruit gaat geheid gebeuren, dankzij de ruitenwissers die wissen terwijl het niet regent.
Ik rijd al jaren in occasions dus ik ben niet anders gewend, maar als je dan voor het eerst een nieuwe auto koopt mag je wel wat meer verwachten imho.
Correct - maar inmiddels is Tesla geen startup meer en kunnen we best iets meer van ze verwachten op dit vlak.Eens dat een auto schadevrij afgeleverd dient te worden, maar als je dit topic doorneemt, zijn er veel ergere schades die zijn geconstateerd bij aflevering. Dan valt een krasje in het voorruit nog wel mee (die zie je ook pas in een bepaalde hoek gaf je aan). Polijsten een optie?
Polijsten is ongetwijfeld een optie, maar... wie gaat dat betalen?
En daarnaast dus een kras bij de deur, die je alleen ziet als de deur open is. Kan me voorstellen dat je met de juiste tools in 5 minuten dat hebt weggewerkt. Hell, ik was met een lakstiftje in feite al akkoord gegaan omdat het in principe uit het zicht is.
Maar nee, dat is allemaal teveel gevraagd en lakstiftjes leveren ze niet zelf
Het oplossen kost je als particulier gewoon een paar honderd euro, terwijl in de werkplaats (waar ik vandaag dus hiervoor was, allemaal geregeld) het een half uurtje werk aan aftercare vereist.
[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 12-05-2026 16:42 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Om wat hoop te geven voor de wachtenden mijn historie
MY Premium RWD 19" Ultra Red trekhaak
Inruil 2021 Hyundai Ioniq5 73kWh 217pk RWD Lounge
- Besteld op 16-4 contant zakelijk, leverdatum mei-juni
- ? Update naar 15 mei / 3 juni
- 11-5 update naar 17 juni / 29 juni
- 12-5 VIN gekregen en ophaaldatum gepland 18 mei
Die had ik niet zien aankomen
Hopelijk komt er niets tussen... en gaat ie volgende week een ritje maken naar Oostenrijk.
Kan uit de VIN niet het type accu terugvinden geeft alleen E aan.
- 11-5 update naar 17 juni / 29 juni
- 12-5 VIN gekregen en ophaaldatum gepland 18 mei
Hopelijk komt er niets tussen... en gaat ie volgende week een ritje maken naar Oostenrijk.
Hoi, vorige week een M3 standaard besteld, levering stond op juni. Net een update gehad dat alles is geregeld via de app, levering is echter verschoven naar aug/sep.
Daar is een commander wel handig voorturkeyhakan schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:33:
[...]
Een krasje (noem het gerust krassen) in de voorruit gaat geheid gebeuren, dankzij de ruitenwissers die wissen terwijl het niet regent.Vooral heerlijk als er wat zand op je ruit ligt, de zon schijnt en je Autopilot/FSD activeert... ik heb mij er al bij neergelegd. Het is iets beter geworden in 4 jaar tijd, maar niet noemenswaardig. Nu met al die vliegen op mijn ruit is het probleem weer terug. Waardeloos.
Eens dat een auto schadevrij afgeleverd dient te worden, maar als je dit topic doorneemt, zijn er veel ergere schades die zijn geconstateerd bij aflevering. Dan valt een krasje in het voorruit nog wel mee (die zie je ook pas in een bepaalde hoek gaf je aan). Polijsten een optie?
- Geen automatische ruitenwisser (zelf in control)
- Geen groot licht meer bij FSD
Geen touw aan vast te knopen 😄Teslaat schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:53:
Om wat hoop te geven voor de wachtenden mijn historie
- 11-5 update naar 17 juni / 29 juni![]()
- 12-5 VIN gekregen en ophaaldatum gepland 18 meiDie had ik niet zien aankomen
Op de Tesla website staat de verwachte levertijd van de Model 3 nu op augustus - september.. lijkt elke week wel naar achter gezet te worden 😅
Hopelijk blijft het bij ons bij een eenmalige vertraging.
Tesla Model Y standard RWD, zwart met trekhaak
- 22-03-2026 besteld, contant & bevestigd
- 22-04 / 22-05 levering
- 24-04 levering uitgesteld naar 28-05 / 27-06
Fingers crossed…
Tesla Model Y standard RWD, zwart met trekhaak
- 22-03-2026 besteld, contant & bevestigd
- 22-04 / 22-05 levering
- 24-04 levering uitgesteld naar 28-05 / 27-06
Fingers crossed…
Welke kleur?Amstenrader schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 17:21:
Hoi, vorige week een M3 standaard besteld, levering stond op juni. Net een update gehad dat alles is geregeld via de app, levering is echter verschoven naar aug/sep.
Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.