• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-07 20:53
Mijn levering zal plaatsvinden tussen 1 en 9 mei, maar ik heb nog geen VIN gek genoeg.. Is de kans dan groot dat het later wordt? Ze hebben de datum zelf naar voren gehaald in de app

• Justin0021
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 07-06 09:46
Freshnub schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 15:39:
Mijn levering zal plaatsvinden tussen 1 en 9 mei, maar ik heb nog geen VIN gek genoeg.. Is de kans dan groot dat het later wordt? Ze hebben de datum zelf naar voren gehaald in de app
Op verschillende fora’s zie je dat de data verschoven is door Tesla naar begin mei. Voornamelijk voor de MY LR premium RWD. Dus of er moet een shitload aan Y’s maandag vanuit Berlijn vertrekken richting verschillende landen of er gaat iets mis. Misschien wel iets met de nieuwe 8L batterij die nog geen officiële WLTP hebben . Misschien had Tesla gehoopt dat dit vorige week zou gebeuren? Geen idee of überhaupt auto’s zonder officiële WLTP op naam gezet mogen worden.

Het worden in ieder geval een spannende week!

• Robin426
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 24-06 10:17
In Januari heb ik mijn nieuwe Tesla MY besteld. Aangezien ik mijn huidige lease auto nog moet rijden tot einde contract is bij de bestellen aangegeven dat deze pas begin mei geleverd kon worden. Levering stond heel lang op ergens tussen 4 en 15 mei maar nu opeens in de app zie ik dat deze is verplaatst naar tussen 1 en 31 juli. De zomervakantie wordt hiermee nog spannend…

Specs;
MY premium RWD
Diamond black
White interior
20” helix

Nu zie ik tussen alle posts weinig gebruikers die voor het witte interieur hebben gekozen. Zou dat de reden voor de vertraging kunnen zijn, of speelt er iets anders dat jullie weten?

• happylife
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-07 05:03
Robin426 schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 20:35:
In Januari heb ik mijn nieuwe Tesla MY besteld. Aangezien ik mijn huidige lease auto nog moet rijden tot einde contract is bij de bestellen aangegeven dat deze pas begin mei geleverd kon worden. Levering stond heel lang op ergens tussen 4 en 15 mei maar nu opeens in de app zie ik dat deze is verplaatst naar tussen 1 en 31 juli. De zomervakantie wordt hiermee nog spannend…

Specs;
MY premium RWD
Diamond black
White interior
20” helix

Nu zie ik tussen alle posts weinig gebruikers die voor het witte interieur hebben gekozen. Zou dat de reden voor de vertraging kunnen zijn, of speelt er iets anders dat jullie weten?
Tesla kon mij geen precieze reden geven (in maart was het dat de nieuwe beeldschermen niet op voorraad zouden zijn, in april dat er even geen MY Premium RWD geleverd zouden worden en nu in mei zou het mogelijk aan de trekhaak liggen 8)7

Ik heb in ieder geval een zwart interieur en de mijne is ook vertraagd.

• NTS
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

NTS

Ze roepen bij Tesla NL volgens maar wat. De ene keer zeggen ze ook "wij zien niets anders dan u zelf in de app ziet" en de andere keer zeggen ze dat productie op moment X staat en ze verwachten levering op moment Y.

• happylife
NTS schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 21:02:
Ze roepen bij Tesla NL volgens maar wat. De ene keer zeggen ze ook "wij zien niets anders dan u zelf in de app ziet" en de andere keer zeggen ze dat productie op moment X staat en ze verwachten levering op moment Y.
Ja die heb ik ook al twee keer gehad, beide keren kwam er toch wat tussendoor waardoor die productiedatum niet klopte

• Mike.Litoris
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-07 23:22
Robin426 schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 20:35:

Specs;
MY premium RWD
Diamond black
White interior
20” helix

Het kan gewoon niet anders dan dat het met de 4680 batterij te maken heeft. De model Y premium AWD wordt wel gewoon uitgeleverd.

• Gerben97
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-06 22:13
Mike.Litoris schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 23:20:
[...]

Het kan gewoon niet anders dan dat het met de 4680 batterij te maken heeft. De model Y premium AWD wordt wel gewoon uitgeleverd.
In dt geval zou de Model Y standaard ook gewoon geleverd kunnen worden, maar ook daar vertraging.

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-07 14:33
Afgelopen donderdag mijn nieuwe Model Y AWD Premium opgehaald na 4,5 maand wachten.
Mij is verzekerd dat de FSD transfer zou gebeuren van mijn ingeruilde Model 3 naar de Model Y.
Tot op heden is er niks gebeurd, waar moet ik nu gaan informeren?

Tesla Model Y Juniper AWD (2026)

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:38
cacofant schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:15:
[...]waar moet ik nu gaan informeren?
Tesla? Wie zou het anders moet oplossen?

• cacofant
  • Laatst online: 03-07 14:33
Ja dat snap ik, maar waar bij Tesla? Service verzoek?

Tesla Model Y Juniper AWD (2026)

• happylife
cacofant schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:02:
Ja dat snap ik, maar waar bij Tesla? Service verzoek?
Als het goed is heb je na de bestelling een mailtje gehad van iemand van het delivery team, ik zou het eerst daar proberen.

• happylife
Ik heb deze site ontdekt: https://tff-order-stats.de/en

Wanneer je filtert opt MY Premium, RWD lijkt het erop dat vanaf ongeveer eind januari amper VIN's worden toegewezen, laat staan auto's worden afgeleverd. Slechts 17% van alle orders in Q1, AWD zit op 51%.

Zou kunnen dat dit door die nieuwe batterij komt, ze hebben in ieder geval wel een inhaalslag te maken.

• Sjors4ever
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-06 18:56
02/05 MY Premium AWD (QuickSilver, Zwart Interieur, Trekhaak, 5-zits).

Levering staat vooralsnog op augustus. Telefonisch contact gehad met Tesla, zij zien vooralsnog geen verbetering in de geschatte levertijd.

• Justin0021
MY Premium RWD LR Stealth grey - zwart interieur

11 april 2026: Besteld
Levering mei-juni
16 april 2026: Huurkoop definitief
Levering: 2 jun - 30 jun
24 april 2025 - levering aangepast naar 6 mei - 28 mei.
4 mei: VIN gekoppeld
4 mei: levering 4 mei - 11 mei

• bruticus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 18:14
Justin0021 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 18:01:

Levering mei-juni
4 mei: levering 4 mei - 11 mei
Net als happylife heb ik een Y met bovenstaande specs besteld op 24 januari. Hoe is het mogelijk dat deze dan later komt? Wel heel fijn voor Justin natuurlijk.

• Mike.Litoris
Ik heb nu ook een VIN toegewezen gekregen.

Model Y premium LR RWD. Wit met zwarte interieur. 1 april besteld.

Volgens mij begint het op gang te komen nu. Op andere fora ook mensen die een VIN hebben gekregen voor de model y premium RWD.

• RutgerO
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 19-05 08:45
Hier vandaag ook VIN binnen gekomen, samen met eindfactuur.
MY LR RWD premium.
Orderdatum 09-03

• Do14
  • Laatst online: 06-06 20:07
4-4 besteld
MY P LR RWD
Zojuist leverafspraak gemaakt voor 8 mei Utrecht

• happylife
bruticus schreef op maandag 4 mei 2026 @ 18:26:
[...]

Net als happylife heb ik een Y met bovenstaande specs besteld op 24 januari. Hoe is het mogelijk dat deze dan later komt? Wel heel fijn voor Justin natuurlijk.
Ja het gaat allemaal best bijzonder, ik heb dezelfde als Mike.Litoris besteld en ook nog geen VIN 😅

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-07 20:53
2 april besteld, net VIN ontvangen, levering 4-11 mei MY Premium RWD blauw met zwart interieur

• Mike.Litoris
happylife schreef op maandag 4 mei 2026 @ 19:06:
[...]

Ja het gaat allemaal best bijzonder, ik heb dezelfde als Mike.Litoris besteld en ook nog geen VIN 😅
Toen jij de tesla had besteld, stond er op de website bij de model y premium RWD een WLTP van ongeveer 650km?

Ik heb vernomen dat ze het rond maart hadden aangepast op de website naar een geschatte range van 609 km (andere type batterij).

Dus wellicht willen ze voor de mensen die voor maart besteld hebben nog de andere batterij erin en zijn ze nu bezig met een productie run met de 8L batterij?

Ik ben maar aan het speculeren… lees wel op de tost app dat mensen die eerder besteld hebben geen vin hebben en mensen die later besteld hebben wel. Het kan niet zo zijn dat het met plannen fout gaat, want het is geen complex plannings probleem.

• happylife
Mike.Litoris schreef op maandag 4 mei 2026 @ 19:50:
[...]

Toen jij de tesla had besteld, stond er op de website bij de model y premium RWD een WLTP van ongeveer 650km?

Ik heb vernomen dat ze het rond maart hadden aangepast op de website naar een geschatte range van 609 km (andere type batterij).

Dus wellicht willen ze voor de mensen die voor maart besteld hebben nog de andere batterij erin en zijn ze nu bezig met een productie run met de 8L batterij?

Ik ben maar aan het speculeren… lees wel op de tost app dat mensen die eerder besteld hebben geen vin hebben en mensen die later besteld hebben wel. Het kan niet zo zijn dat het met plannen fout gaat, want het is geen complex plannings probleem.
Toen stond er inderdaad nog de oude WLTP. Ben wel benieuwd of die 8L de reden is, kun je dat achterhalen via het VIN?

• Mike.Litoris
happylife schreef op maandag 4 mei 2026 @ 19:57:
[...]

Toen stond er inderdaad nog de oude WLTP. Ben wel benieuwd of die 8L de reden is, kun je dat achterhalen via het VIN?
Ik kan dat wel zien op het coc document als ik de auto ophaal (als het goed is aanstaande vrijdag). Dan laat ik het wel weten.

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 04:02
Hier ook een update.

Specs: Model 3 Standard - Stealth Grey - geen trekhaak en met inruil
  • 29-04: Besteld. Leverdatum: juni
  • 04-05: Gebeld door Tesla voor bevestiging. Daarna leverdatum aangepast naar 7 juli - 6 augustus
Had gehoopt dat het in mei al zou zijn door andere berichten hier van mensen die zelfde type een week eerder hebben besteld en waarbij het mei werd. Zie bij veel mensen dat het uiteindelijk nog eerder wordt dus hopelijk dat ook het geval. Heb Tesla wel een bericht gestuurd voor de bevestiging of inruilkorting nog van toepassing is nu het naar juli gaat. Neem aan van wel omdat dit omstandigheden zijn waar Tesla invloed op heeft.

[ Voor 0% gewijzigd door MysticMan op 04-05-2026 23:04 . Reden: Fout in besteldatum (29-04 ipv 29-03) ]

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:23
Mike.Litoris schreef op maandag 4 mei 2026 @ 20:13:
[...]

Ik kan dat wel zien op het coc document als ik de auto ophaal (als het goed is aanstaande vrijdag). Dan laat ik het wel weten.
Waar vind je dat COC document? Ik heb behalve een bewijs van overschrijving van de RDW verder niks bij de auto gekregen?

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Maxow

Hidden Sound System

MysticMan schreef op maandag 4 mei 2026 @ 22:24:
Hier ook een update.

Specs: Model 3 Standard - Stealth Grey - geen trekhaak en met inruil
  • 29-03: Besteld. Leverdatum: juni
  • 04-05: Gebeld door Tesla voor bevestiging. Daarna leverdatum aangepast naar 7 juli - 6 augustus
Had gehoopt dat het in mei al zou zijn door andere berichten hier van mensen die zelfde type een week eerder hebben besteld en waarbij het mei werd. Zie bij veel mensen dat het uiteindelijk nog eerder wordt dus hopelijk dat ook het geval. Heb Tesla wel een bericht gestuurd voor de bevestiging of inruilkorting nog van toepassing is nu het naar juli gaat. Neem aan van wel omdat dit omstandigheden zijn waar Tesla invloed op heeft.
Hmm, heb jij al wel je eindfactuur ontvangen in de app? Ik heb zelf op 27-4 een witte Model 3 standard zonder trekhaak en met inruil besteld en bij mij staat de leverdatum nog steeds op begin juni. Vandaag heb ik de eindfactuur ontvangen met daarop een VIN, maar de VIN staat nog niet in de app.

Met jouw bericht krijg ik er een hard hoofd in dat het dan daadwerkelijk begin juni wordt…

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 04:02
Maxow schreef op maandag 4 mei 2026 @ 22:43:
[...]

Hmm, heb jij al wel je eindfactuur ontvangen in de app? Ik heb zelf op 27-4 een witte Model 3 standard zonder trekhaak en met inruil besteld en bij mij staat de leverdatum nog steeds op begin juni. Vandaag heb ik de eindfactuur ontvangen met daarop een VIN, maar de VIN staat nog niet in de app.

Met jouw bericht krijg ik er een hard hoofd in dat het dan daadwerkelijk begin juni wordt…
Sorry, zag dat ik een fout had gemaakt in de besteldatum. Dat was 29-04, niet 29-03 dus maar 2 dagen na jou. Heb nog geen eindfactuur en ook geen VIN ontvangen.

• Mike.Litoris
zunrob schreef op maandag 4 mei 2026 @ 22:39:
[...]

Waar vind je dat COC document? Ik heb behalve een bewijs van overschrijving van de RDW verder niks bij de auto gekregen?
Durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik zie op fora dat sommige mensen hem digitaal ontvangen in de tesla app en sommigen fysiek.

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:25

VP.

VP. schreef op woensdag 29 april 2026 @ 16:58:
Oh, nice. Hier nu ook een datum: 29 april - 9 mei :D (Model 3 Standard, Stealth Grey)
…zojuist aangepast naar 4 juli - 3 augustus. Wtf? Wat een domper zeg. Straks moet ik weer door dat hele geneuzel van een occasion aanbieden heen. En wie weet wat ze met die 5k extra inruilpremie gaan doen (ik negeer maar wat er in de voorwaarden staat; ze nemen alles blijkbaar niet zo nauw).

En nog doodleuk met levertijd juni adverteren op de website 😂 Wat een shitshow.

[ Voor 25% gewijzigd door VP. op 04-05-2026 23:57 ]

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:23
Mike.Litoris schreef op maandag 4 mei 2026 @ 23:32:
[...]

Durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik zie op fora dat sommige mensen hem digitaal ontvangen in de tesla app en sommigen fysiek.
Op NL fora? Ik heb niks gehad, zowel niet analoog als digitaal.

• happylife
VP. schreef op maandag 4 mei 2026 @ 23:32:
[...]

…zojuist aangepast naar 4 juli - 3 augustus. Wtf? Wat een domper zeg. Straks moet ik weer door dat hele geneuzel van een occasion aanbieden heen. En wie weet wat ze met die 5k extra inruilpremie gaan doen (ik negeer maar wat er in de voorwaarden staat; ze nemen alles blijkbaar niet zo nauw).

En nog doodleuk met levertijd juni adverteren op de website 😂 Wat een shitshow.
Bij mij hebben ze m’n inruilaanbod al een aantal keer verlengd met ongeveer een maand. Ik hoefde alleen via de Tesla app km stand enzo door te geven, niet dat hele gedoe met de foto’s. Ook heb ik nog steeds de 2500 extra inruil die ze als actie hadden in januari.

• Justin0021
Op Boring OT is er een nederlander met een kenteken. Deze geeft aan dat hij de variant YS8LR heeft. Deze variant is nog niet op kenteken gezet tot en met 1 mei 2026. Tevens geeft zijn kentekencheck aan: “e4*2007/46*129*53” en Range 603 km WLTP.
Dit zou betekenen dat er nu model Y’s afgeleverd gaan worden met hoogstwaarschijnlijk de 8L batterij.

Kan ook direct de reden zijn waarom alle Q1 bestellingen nog even op zich laten wachten.

• ruudboon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07 08:23
Justin0021 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 07:23:
Op Boring OT is er een nederlander met een kenteken. Deze geeft aan dat hij de variant YS8LR heeft. Deze variant is nog niet op kenteken gezet tot en met 1 mei 2026. Tevens geeft zijn kentekencheck aan: “e4*2007/46*129*53” en Range 603 km WLTP.
Dit zou betekenen dat er nu model Y’s afgeleverd gaan worden met hoogstwaarschijnlijk de 8L batterij.

Kan ook direct de reden zijn waarom alle Q1 bestellingen nog even op zich laten wachten.
Kan je de 8L tot 100% laden? Of komt bij deze batterij ook het advies van 80%?

• Justin0021
ruudboon schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 07:30:
[...]

Kan je de 8L tot 100% laden? Of komt bij deze batterij ook het advies van 80%?
Advies blijft 80% omdat het geen LFP batterij is. Verder was in 2023 de laadcurve minder t.o.v. de 5L en LFP batterijen. Ook heb je 74 bruikbare KWH. De accudegradatie schijnt enorm goed te zijn. In de VS zijn er vele die na 100.000 km pas 1% of 2% hebben.

• Forza11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:41
Model y levering wederom vervroegd, 16 april besteld, levering Utrecht, geen inruil.
model y rwd premium, 6 - 14 mei nu
Nog geen vin oid gekregen.

• happylife
Forza11 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 07:51:
Model y levering wederom vervroegd, 16 april besteld, levering Utrecht, geen inruil.
Welke kleur heb je besteld? En heb je met of zonder trekhaak?

• Forza11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:41
Witte met trekhaak

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-07 19:42
Forza11 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 07:51:
Zelfde hier, leveringstijdvak 2 dagen vervroegd (9/5 - 17/5 > 7/5 - 15/5). Ook geen VIN oid. Wel zie ik in de TOST app wel wat verschuivingen in orders rond dezelfde datum die in production gaan.

Marine blue met trekhaak

• ruudboon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07 08:23
Justin0021 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 07:37:
[...]

Advies blijft 80% omdat het geen LFP batterij is. Verder was in 2023 de laadcurve minder t.o.v. de 5L en LFP batterijen. Ook heb je 74 bruikbare KWH. De accudegradatie schijnt enorm goed te zijn. In de VS zijn er vele die na 100.000 km pas 1% of 2% hebben.
Ah, thnx. Had een LFP batterij verwacht (Model Y, RWD, Premium) maar misschien moet ik dan toch wel blij zijn met de 8L, als deze bijna niet degradeert

• 00s3
  • Laatst online: 04-07 13:20
Als er een VIN wordt toegewezen, zie je dat dan eerst in de app of krijg je een e-mail notificatie?
Zit gedurende de dag de Tesla app te F5’en om te zien of er wat verandert.
Staat nu een week of twee 7-29 mei.

• Mike.Litoris

Net mijn kenteken check gedaan bij de RDW. Idd 8L met 603 WLTP

• soepxkom
  • Laatst online: 26-06 08:32
Onze levering is met 1 dag vervroegd, van 25-30 juni naar 24-30 juni. Jeej.. 😂 Maar even over die TOST-app, ik heb er weinig verstand van, maar is dat betrouwbaar? Ik vind het een beetje een vreemd idee om in te loggen met mijn Tesla-account waar heel veel gegevens op staan…

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-06 10:36
iMoose schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 18:50:
MY Premium RWD LR
Diamond Black
Full Black Interior
Trekhaak

Besteld 07-04
Aflevering 13 mei - 21 mei (Groningen)
Bij mij is de verwachte aflevering een kleine week naar achteren geschoven :-( . Deze staat nu op:

19 mei - 27 mei

• tesla29
  • Laatst online: 23-06 11:20
ik heb zelf een Tesla model 3 Long range RWD besteld, nog geen VIN nummer ontvangen.
levertijd geeft die aan tussen 4 en 14 mei. ik vraag me of die nog voor 14 mei geleverd zal worden?

• VP.

VP.

tesla29 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:12:
ik heb zelf een Tesla model 3 Long range RWD besteld, nog geen VIN nummer ontvangen.
levertijd geeft die aan tussen 4 en 14 mei. ik vraag me of die nog voor 14 mei geleverd zal worden?
Ga er maar vanuit dat ‘ie last minute wordt verschoven naar augustus.

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:01
VP. schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:16:
[...]

Ga er maar vanuit dat ‘ie last minute wordt verschoven naar augustus.
Waarom? Ik heb hem (via de leasemaatschappij welliswaar) 26 maart besteld en hij zat op de eerst volgende boot, ik kan hem morgen ophalen 🙂

• Justin0021
Mike.Litoris schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 08:59:
[...]

Net mijn kenteken check gedaan bij de RDW. Idd 8L met 603 WLTP
Kwam jouw kenteken gelijk door in de app of had je gebeld? Denk dat ze genoeg telefoontjes ontvangen vandaag. Kom er namelijk ook niet door nu.

• Mike.Litoris
Justin0021 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:35:
[...]

Kwam jouw kenteken gelijk door in de app of had je gebeld? Denk dat ze genoeg telefoontjes ontvangen vandaag. Kom er namelijk ook niet door nu.
Yes. Stond vrijwel direct in de tesla app.

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:10

the-spawn

.: Dark Storm :.

the-spawn schreef op donderdag 30 april 2026 @ 16:43:
In afwachting op onze Model Y Premium, LR, AWD, Diamond Black, Zwart interieur, 19", 5-zits, AP

04-03: besteld door LM met levering 1 juni '26
05-03: bestelnummer ontvangen en toegang tot de app, levering 1 - 7 juni '26
08-04: levering update naar 17 - 30 juni '26
30-04: levering update naar N/A (belletje met Tesla sales geeft aan dat levering nog steeds op 17 - 30 juni staat)
05-05: levering update naar 1 - 16 juni '26

• Tjibbe111
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-06 19:41
M3 Premium AWD Black met trekhaak - zwart interieur

30 april 2026: Besteld (bestelling op 2 februari aan de LM Ayvens doorgegeven maar dat is een ander verhaal)
Levering juni
4 mei: levering aangepast naar 4 mei - 14 mei.

We gaan het meemaken

• otte93
  • Laatst online: 24-06 11:49
21 april model Y premium RWD, blauw met trekhaak besteld,
Vandaag VIN ontvangen en afleverdatum naar 6 -13 mei.
Ik heb echter nog geen inruil offerte ontvangen voor mijn huidige model y. Zijn er meer mensen die dit hebben?

• bruticus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 18:14

Dank voor bovenstaande info.

Hier het antwoord van een Tesla delivery advisor op mijn vraag of de vertraging te maken heeft met wijzigingen als scherm en/of batterij model Y:

“Dit heeft inderdaad zeker invloed gehad op de levertijden van dit model. Het lijkt erop dat hierdoor de productie een tijdje stil heeft gestaan.”

Als we maar deze zomer naar Italië kunnen rijden, dan komt het nog goed met mijn gemoedstoestand…

• VP.

VP.

Justin0021 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:35:
[...]

Nog steeds niet door te komen. Sta al 45min in de wachtrij.

Of nemen ze maar gewoon de telefoon niet meer op? 😅

• Justin0021
VP. schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 14:25:
[...]

Nog steeds niet door te komen. Sta al 45min in de wachtrij.

Of nemen ze maar gewoon de telefoon niet meer op? 😅
Misschien dat ze van Ome Elon een dagje vrij hebben… hopelijk einde dag meer geluk.

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:22
Tesla support afdeling is gesloten i.v.m. bevrijdingsdag. Mijn verbinding werd verbroken met het bericht dat de boel gesloten is.

[ Voor 38% gewijzigd door Monkeydancer op 05-05-2026 14:56 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• Nick125
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 11-05 20:01
Model y rwd premium in het wit met zwart interieur zonder trekhaak.

27-02 besteld met levering per 1 april
05-03 levering mei - juni
13-03 levering 18 mei -17 juni
23-03 levering 27 april - 27 mei
28-04 levering 17 juni - 30 juni
05-05 levering 8 mei - 16 mei

• jaco32
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-06 00:24
jaco32 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 11:48:
Model 3 (standard stealth grey)
25-04 besteld
Levering juni
29-04 levering 03-05 - 14-05 *O*
05-05 levering 04-07 - 03-08 :'(

Zit in de wacht, want ben ook benieuwd wat dit betekent voor de € 5.000 inruil premie...

• pablo5
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:42
Model Y LR Premium RWD (Marine Blue, zwart interieur, trekhaak)
20-04 besteld met huurkoop
20-04 verwachtte levertijd juli - aug
22-04 verwachtte levertijd 25-30 juni
30-04 verwachtte levertijd 5-13 mei
01-05 financiering goedgekeurd
05-05 VIN toegewezen
05-05 verwachtte levertijd 6-13 mei

De status staat nog steeds op "wachten op financieringsbeslissing" terwijl dat al een aantal dagen is goedgekeurd. Ik kreeg vandaag VIN toegewezen met het verzoek de vervolgstappen af te ronden, maar kom niet verder dan "wachten op financieringsbeslissing"..

• VP.

VP.

jaco32 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 16:20:
[...]

Zit in de wacht, want ben ook benieuwd wat dit betekent voor de € 5.000 inruil premie...
Nog iemand aan de telefoon gekregen? 😉

• jaco32
Nee, zal inderdaad wel zijn door Bevrijdingsdag. Morgen nieuwe kans😅

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:22
Ook bij mij is helaas levertijd gewijzigd naar jul-aug. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan regelen met de inruilkorting. De vestiging in Duiven had bij mij aangegeven dat het gegarandeerd was dat levering eerder plaatsvond dan einddatum kortingsactie (30 juni).

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• VP.

VP.

Monkeydancer schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 18:43:
Ook bij mij is helaas levertijd gewijzigd naar jul-aug. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan regelen met de inruilkorting. De vestiging in Duiven had bij mij aangegeven dat het gegarandeerd was dat levering eerder plaatsvond dan einddatum kortingsactie (30 juni).
Ik heb hier toentertijd 4 verschillende mensen over gesproken met 4 verschillende eindconclusies. Fun fact.. ik moest ze vaak zelf nog wijzen op wat er in de voorwaarde stond ook. Ik krijg zwaar het idee dat ze werkelijk geen flauw benul hebben.

• Sjaakklg
  • Laatst online: 03-07 22:28
jaco32 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 16:20:
[...]

Hier ook. Model 3 grey, standard. Ook met inruilpremie. Besteld op 21-04.
Op de website staan alle model 3 standards op levering juni dus lijkt me haast een foutje in de app. Morgen maar eens bellen
Heb zelfs gisteren nog telefoon gekregen om alle details te dubbelchecken. Toen stond levering nog op 4-5/14-5. Nu 4-7/3-8.

• wwt98
  • Laatst online: 27-06 13:24
Ik lees dat vooral de Model 3 Grey Standard vertraging heeft, maar lees weinig over de witte of zwarte variant.

• Nilis76
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13:09
Tesla M3 RWD, ultra red met zwart interieur.
12-04: besteld Privé Contant met levering 21mei-20 juni

29-04 levertijd aangepast naar 3 mei- 14 mei
05-05 levertijd aangepast naar 29 mei- 28 juni

• Gadgettweaker
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-06 21:14
M3 Premium RWD besteld op 27 april. Stealth grey en witte bekleding.

Indicatie staat sinds begin op 4-30 juni

• xares
  • Laatst online: 13:34
Model 3 grey, standard met inruilpremie, besteld op 17-4-26.
Leverdatum was tussen 4 Mei en 15 Mei, en nu naar 04-07 - 03-08 :-(

Hoop dat de inruilpremie dan nog geldig is.

[ Voor 3% gewijzigd door xares op 05-05-2026 19:59 ]

• Sjaakklg
https://www.tesla.com/nl_NL/model3/design#overview

Bijzonder dat de Model 3 Grey, RWD op de Tesla bestelpagina voor zowel Nederland als omliggende landen op verwachte levering Juni staat.

Ook word de inruilpremie op de HomePage nog steeds gepromoot;
‘…besteld tussen 1 april 2026 en 30 juni 2026. U moet uw voertuig in ontvangst nemen binnen 7 dagen nadat het beschikbaar is gekomen, of, indien eerder, uiterlijk op 30 juni 2026 (leveringsdeadline).’

• xares
Sjaakklg schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 21:29:
https://www.tesla.com/nl_NL/model3/design#overview

Bijzonder dat de Model 3 Grey, RWD op de Tesla bestelpagina voor zowel Nederland als omliggende landen op verwachte levering Juni staat.

Ook word de inruilpremie op de HomePage nog steeds gepromoot;
‘…besteld tussen 1 april 2026 en 30 juni 2026. U moet uw voertuig in ontvangst nemen binnen 7 dagen nadat het beschikbaar is gekomen, of, indien eerder, uiterlijk op 30 juni 2026 (leveringsdeadline).’
Ook nog geen VIN dan denk ik?

Ik probeer morgen ook even te bellen.

• Sjaakklg
xares schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 21:52:
[...]

Ook nog geen VIN dan denk ik?

Ik probeer morgen ook even te bellen.
Klopt

• tesla29
  • Laatst online: 23-06 11:20
mijn model 3 longe range RDW wit met zwarte interieur ook vertraagd.

eerst stond er in de app dat die geleverd zou worden tussen 4 en 14 mei.
nu is dat tussen eind mei en eind juni

• VP.

VP.

Net direct een medewerker aan de telefoon gekregen en netjes te woord gestaan.

- Exacte reden van uitstel onbekend.
- Indicatie levertijd begin juli.
- Omdat de auto op tijd is besteld blijft de extra inruilpremie van 5k intact, ongeacht de leverdatum
- Inruilbod blijft zoals verwacht maar 30 dagen geldig, helaas. Als deze verloopt dien ik alleen de km stand te updaten (zoals iemand anders al liet vallen). Het is mogelijk dat het bod gelijk blijft als de bieder besluit zijn bod aan te houden, of niet.

Hij ging akkoord om het geheel nog op de mail te zetten zodat ik het zwart op wit heb.

• Sjaakklg
Tesla gesproken over vertraging levering model 3 van begin mei naar juli.
Uitleg was dat het schip ‘uitverkocht’ was, ze zijn nu bezig om te kijken of ze auto’s van een ander schip/haven kunnen toewijzen, hij gaf aan dat het dan wellicht nog snel(ler) kan gaan. Hij wekte de indruk dat het nog wel gaat veranderen.

• Euwesjob
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-06 12:30
Model Y Premium LR RWD White Trekhaak

Besteld 18 Maart
Gisteren VIN ontvangen via de app
Vandaag Kenteken ontvangen via de app
Levering 8 Mei

[ Voor 3% gewijzigd door Euwesjob op 06-05-2026 10:53 ]

• Justin0021

Levering mei-juni
4 mei: levering 4 mei - 11 mei 6 mei: kenteken toegewezen

Aflevering 8 mei.

• 00s3
  • Laatst online: 04-07 13:20
Justin0021 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 13:14:

Levering mei-juni
4 mei: levering 4 mei - 11 mei 6 mei: kenteken toegewezen

Aflevering 8 mei.
Leuk! gefeliciteerd.

Zelf heb ik 12 april besteld, status staat bij mij nog steeds op 7 -29 mei.

Heb ook een MY Premium RWD LR alleen andere kleur; QS.

Zit vrij frequent de app en deze thread te F5’en.

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-05 12:35
Wij hebben op 22 April een witte Model 3 RWD (Standard) besteld met verwachte levertijd Juni.

22-4-2026: Besteld, betaling contant met inruil

25-4-2026: verwachte levering 19 mei - 26 mei

29-4-2026: Inruilaanbod geaccepteerd

3-5-2026: verwachte levering 7 mei - 14 mei

4-5-2026: Afspraak voor levering kan gemaakt worden. Afspraak gemaakt voor 13 mei ophalen in Utrecht.

3 weken tussen bestellen en ophalen, die zag ik niet aankomen. Bij onze Model Y duurde dat ruim 2 maanden.

• thurminator
  • Laatst online: 04-07 16:04
00s3 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 13:56:
[...]

Leuk! gefeliciteerd.

Zelf heb ik 12 april besteld, status staat bij mij nog steeds op 7 -29 mei.

Heb ook een MY Premium RWD LR alleen andere kleur; QS.

Zit vrij frequent de app en deze thread te F5’en.
Ik heb zelf ook op 12 april besteld, status staat ook bij mij nog steeds op 7 - 29 mei.

Zelfde auto, maar dan in wit. Ik zit elke 15 minuten in de app te kijken of er een update is :D

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

tesla29 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 07:46:
mijn model 3 longe range RDW wit met zwarte interieur ook vertraagd.

eerst stond er in de app dat die geleverd zou worden tussen 4 en 14 mei.
nu is dat tussen eind mei en eind juni
Same here.

M3 Premium LR RWD, wit, zwart interieur.
Cash betalen, met inruil.

21-4: Besteld, levering mei-juni
28-4: Inruilaanbod geaccepteerd, levering 3 mei-14 mei
5-5: Levering naar 29 mei-28 juni

• Justin0021
Voor de mensen die het leuk vinden om te weten. Net kenteken gecheckt van de MY Premium Longe Range RWD en de auto is ook 10 kg lichter dan de LR tot aan vorige week. Dus lijkt inderdaad op de nieuwe batterij. Op fora’s geven ze ook aan doordat de cellen anders zijn de batterij ook iets anders in elkaar steekt en dit ook wat zou doen met stijfheid van de auto en dat hier wel een verschil in rij ervaring zou kunnen zijn. Maar ik ben hier teveel een leek in om hier feitelijk naar te kunnen kijken.

• Joeses
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08:13
Zijn er nog mensen hier die onlangs de MY Premium AWD hebben besteld?

Heb zelf op 10 april besteld en hij staat vooralsnog op levering 4 juni - 30 juni.

• NTS
  • Niet online

NTS

Joeses schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 17:20:

Heb zelf op 10 april besteld en hij staat vooralsnog op levering 4 juni - 30 juni.
Ja, ik heb er 14-jan eentje besteld, staat ook op 4 juni - 30 juni.

• Ikkus
  • Laatst online: 14:32

Heb 11 april een model y AWD (QS) zonder trekhaak besteld.

Staat ook op 4 - 30 juni.

• wwt98
  • Laatst online: 27-06 13:24
De Standard Model 3 levertijd is aangepast op de site van juni naar augustus

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Maxow

Hidden Sound System

Hmm, alleen de witte staat nog op juni idd.

• Fsnlln
  • Laatst online: 31-05 09:29
Hier M3 standaard zwart besteld op 11-4

22-4 -> 8 mei tot 30 mei

27-4 -> vervroegd naar 28 april tot 9 mei

30-4 -> verschoven naar 30 april tot 10 mei (dus vorige auto particulier verkocht)

4-5 -> verlaat naar 29 mei tot 28 juni..

• Gerben97
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-06 22:13
Fsnlln schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 19:43:
Hier M3 standaard zwart besteld op 11-4

22-4 -> 8 mei tot 30 mei

27-4 -> vervroegd naar 28 april tot 9 mei

30-4 -> verschoven naar 30 april tot 10 mei (dus vorige auto particulier verkocht)

4-5 -> verlaat naar 29 mei tot 28 juni..
Dit is dus iets wat meer mensen overkomt, had niet verwacht dat Tesla zo makkelijk om zou gaan met elke keer uitstellen van levering zonder ook maar een reden te vermelden

• Justin0021
Justin0021 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 15:59:
Voor de mensen die het leuk vinden om te weten. Net kenteken gecheckt van de MY Premium Longe Range RWD en de auto is ook 10 kg lichter dan de LR tot aan vorige week. Dus lijkt inderdaad op de nieuwe batterij. Op fora’s geven ze ook aan doordat de cellen anders zijn de batterij ook iets anders in elkaar steekt en dit ook wat zou doen met stijfheid van de auto en dat hier wel een verschil in rij ervaring zou kunnen zijn. Maar ik ben hier teveel een leek in om hier feitelijk naar te kunnen kijken.
Aanvullend geeft de kentekencheck een topsnelheid van 217 km/h aan en 0-100 in 5.9. Tesla vermeld op hun website een top van 201 en 5,6 seconde van 0-100.

• jaco32
Sjaakklg schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 10:14:
Tesla gesproken over vertraging levering model 3 van begin mei naar juli.
Uitleg was dat het schip ‘uitverkocht’ was, ze zijn nu bezig om te kijken of ze auto’s van een ander schip/haven kunnen toewijzen, hij gaf aan dat het dan wellicht nog snel(ler) kan gaan. Hij wekte de indruk dat het nog wel gaat veranderen.
Ik kreeg hetzelfde te horen, verwachting is begin juli, maar kan eventueel eerder worden.

• xares
jaco32 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 21:33:
[...]

Ik kreeg hetzelfde te horen, verwachting is begin juli, maar kan eventueel eerder worden.
Ben benieuwd of ze de auto's uit een ander land/haven halen. Volgens mij is er momenteel vrij veel vraag voor de Model3 en Y in heel de EU.

In de UK worden de orders ook telkens vooruit geschoven.

[ Voor 8% gewijzigd door xares op 06-05-2026 21:52 ]

• pjedr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-07 15:45

13 april besteld LR AWD blauw met trekhaak

levering 25 april

24 april levering naar 16 - 30 juni

• NTS
  • Niet online

NTS

pjedr schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 23:38:
[...]
13 april besteld LR AWD blauw met trekhaak

levering 25 april

24 april levering naar 16 - 30 juni
Zwart interieur en 19" wielen? Dan heb je exact mijn configuratie alleen 3 maanden later besteld. Tot nu toe schuift die van mij elke maand weer een maand door. Ben benieuwd of ze juni wel gaan halen.

• happylife
NTS schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 23:56:
[...]

Zwart interieur en 19" wielen? Dan heb je exact mijn configuratie alleen 3 maanden later besteld. Tot nu toe schuift die van mij elke maand weer een maand door. Ben benieuwd of ze juni wel gaan halen.
Er is ook een hele batch RWD van eind januari/ begin februari die nog geen VIN hebben, terwijl dezelfde configuraties besteld in april al uitgeleverd worden.

• miteer
  • Laatst online: 11-06 19:56
Ja dat snap ik ook niet? Besteld eind januari en zie mensen die pas in april besteld hebben eerder hun wagen krijgen! Enig idee hoe dit kan? Gevraagd aan mn delivery adviser en een heel slecht antwoord gekregen dat niet klopt!

• xares
miteer schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 08:17:
Ja dat snap ik ook niet? Besteld eind januari en zie mensen die pas in april besteld hebben eerder hun wagen krijgen! Enig idee hoe dit kan? Gevraagd aan mn delivery adviser en een heel slecht antwoord gekregen dat niet klopt!
Ik heb altijd het idee dat het eraan ligt dat Tesla zo snel mogelijk die auto weg wil hebben.

Geen inruil en geen financiering/lease is sneller handelen dan iemand die beide of één van de twee wel heeft op de order.

• JackOat
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16:18
Tesla M3 RWD, Stealth Grey met zwart interieur.

19-03: besteld Privé Contant met levering april-mei
25-03: levering update naar mei/juni
28-03: levering update naar 5 mei- 15 mei
03-04: levering update 1 mei - 8 mei
08-04: inruil bod geaccepteerd
10-04: VIN nummer in app
15-04: factuur ontvangen
23-04: levering afspraak gepland;wo 6 mei
29-04 Kenteken bekend (KHBxxx)
06-05: Auto opgehaald in Tilburg.

Netjes en snel geholpen, papieren, inruil checken en korte introductie/vragen mbt M3 in klein uurtje geregeld. Auto was 95% opgeladen.
Geen 'was schade' of andere zaken geconstateerd op een klein vlekje op het dashboard na. Moet nog zien of dit makkelijk weg te poetsen is. Al met al tevreden over verloop dus. Voor de wachtenden; de hal stond (rond de middag) voor 60-70% gevuld voor afhaal, maar wel voor grootste deel M3.

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Hoe werkt het eigenlijk met een lease Tesla? Mijn werkgever heeft via de lease maatschappij een MY RWD besteld. Als het goed is de bestelling gekoppeld aan mijn email adres, zojuist op dat adres een tesla account aangemaakt, maar ik zie geen bestelling oid

• RutgerO
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 19-05 08:45
miteer schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 08:17:
Volgens mij heeft dat te maken met de nieuwe batterijen die in de auto zitten. Jan/febr. modellen zijn nog besteld met de oude batterijen.

• happylife
RutgerO schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 10:28:
[...]

Volgens mij heeft dat te maken met de nieuwe batterijen die in de auto zitten. Jan/febr. modellen zijn nog besteld met de oude batterijen.
Dat denk ik ook, maar Tesla zegt zelf dat ze altijd het model leveren met de configuratie die op dat moment de huidige configuratie is. Dat hebben ze bijvoorbeeld ook met de 16” schermen en zwarte headliner gedaan.

Als dat zo is, blijft het natuurlijk vreemd dat orders uit april eerder gaan. Als AWD nog de oude batterij krijgt zie ik het ook nog wel gebeuren dat de batch RWD met oude batterij voorafgaand/na afloop van de volgende batch AWD worden gebouwd, anders blijven ze de assemblagelijn aanpassen.
Pagina: 1 ... 116 ... 127 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.