Richh schreef op woensdag 22 april 2026 @ 13:52:
[...]
[...]
Veruit grootste kans dat @
hybris132 gewoon 16" en zwarte hemelbekleding krijgt.
Ik heb zelf mijn Y Standard gekocht begin maart:
Richh in "Het grote Tesla Levering topic #2"
Uitgeleverd mid-maart.
Deze is geleverd met 16" QHD display, maar grijze hemelbekleding.
Een paar weken later zijn de configurator afbeeldingen op de website aangepast en staat er dus een donkere hemelbekleding in de afbeeldingen. Volgens mij worden er geen Standards meer uit de voorraad geleverd, hoogstwaarschijnlijk zijn ze in Berlijn nu weer een batch Premiums aan het bouwen. Als ze straks weer Standards gaan bouwen is de kans heel groot dat die gewoon allemaal met een zwarte hemelbekleding worden uitgerust.
Check, dat klinkt logisch inderdaad. En hybris132 zegt het gecheckt te hebben:
Heb net even gekeken in de TOST app en zie daar ook van andere die in de afgelopen dagen geproduceert zijn dat het allemaal zwarte hemelbekleding/16 inch betreft.
Sidenote, per vandaag is de Y +1000 euro duurder geworden. En wie voor eind maart bestelde, heeft ipv de 3000 inruilkorting, 5000 inruilkorting gekregen. Je configuratie is dus 3000 euro goedkoper dan dezelfde configuratie als je vandaag had besteld
Snap dat wij Tesla nerds het nieuwste willen natuurlijk

maar wat voor configuratie je ook uitgeleverd krijgt, het is sowieso een scherpe deal.
Zag het net! Heb de Y RWD voor €34990 op de kop getikt met inruil, waarbij het bod op de auto zelfs iets hoger uitviel dan wat ik er bij prive verkoop voor zou krijgen, en enkele duizenden euros hoger dan de dealer. De MY rwd is serieus een steal voor €35k! Wat een wagen, rijd er al 3 weken met enorm veel plezier in.
Mijn hatchback hiervoor had een zwarte hemel, met getinte ramen. Was echt wel cool, maar die had wel meer verlichting binnen, de MY rwd is wat dat betreft erg 'leeg' kwa binnen verlichting. Wellicht een s3xy strip ofzo kan het heel mooi maken met de zwarte hemel.