• metaphor_52
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 27-04 19:12
mettaah schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 22:26:
Misschien een domme vraag, maar wordt er een laadkabel meegeleverd? Of moet je die nog apart aankopen?
Volgens bin checklist, ja, laadkabel ER in!

1 Controleer altijd de lak
2 Check het interieur op foutjes (naden van de bekleding, dashboard, stuur etc)
3 Check de velgen
4 Check of de laadkabel aanwezig is (type 2 blauwe kabel en de thuis lader)

• NTS
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

NTS

De thuis lader zit er niet meer bij toch?

• Flexiilex
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:26
zunrob schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 01:21:
[...]

Dat ik je bericht goed begrijp: er kwam een externe detailler (niet Tesla medewerker dus) naar een Tesla vestiging om jouw auto te polijsten? Was dit bij de aflevering of op een later moment?
Een externe detailer naar een tesla vestiging. Hebben de auto oogehaald en gelijk een service verzoek ingediend dus niet direct opgelost (wel geprobeerd) een klein stukje maar duurde zo lang dat we zeiden, we regelen het wel via een service afspraak

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:09
NTS schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 23:28:
De thuis lader zit er niet meer bij toch?
Als je thuis een lader hebt met een type 2 aansluiting wel :+

(Nee, een granny zit er al anderhalf jaar niet meer bij)

• sdv079
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-04 17:29
sdv079 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 12:01:
[...]

Model Y Premium AWD Black Zwart interieur

09-01: besteld met levering maart ‘26
25-01: levering update naar 17 - 31 maart
04-03: levering update naar 1 april - 1 mei
01-04: VIN in app en Levering update naar 5 april - 12 april
06-04 : levering update naar 10 april -17 april
07-04 : afspraak gemaakt voor 16 april... eindelijk!
nu in de tracker ineens weer update leverdatum naar April 15 - April 22 nog niet in de app dus nog even afwachten maar...

• RCG
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 23-04 08:03

RCG

RCG schreef op donderdag 9 april 2026 @ 07:21:
[...]

April 9, in app notification to pay remaining balance to avoid delays in delivery.
The payment step in the app was updated within half an hour.
Kenteken assigned now also.
April 11, delivery window moved to 11 - 18 April…
Called them yesterday and they told me the car was ready for transport to NL, could arrive this weekend. But apparently didn't.

April 12, delivery window moved to 12 - 19 April

[ Voor 7% gewijzigd door RCG op 12-04-2026 20:20 ]

• kartal40
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:28
sdv079 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 16:31:
[...]

nu in de tracker ineens weer update leverdatum naar April 15 - April 22 nog niet in de app dus nog even afwachten maar...
Volgens mij doet het systeem dit automatisch. Want bij mij is deze blok ook verschoven terwijl mijn afspraak al staat.

• metaphor_52
kartal40 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:11:
[...]

Volgens mij doet het systeem dit automatisch. Want bij mij is deze blok ook verschoven terwijl mijn afspraak al staat.
Hoi, waneer jouw afspraak ingeplanned?

• kartal40
metaphor_52 schreef op zondag 12 april 2026 @ 12:04:
[...]

Hoi, waneer jouw afspraak ingeplanned?
21 april

• metaphor_52
Bedankt! Mijn in Utrecht op 17 April. Ik zal mijn ervaring delen. Hopelijk zijn er geen datumwijzigingen.

Ik heb geen odometer of transport data.

• RCG

RCG

RCG schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 16:53:
[...]

April 11, delivery window moved to 11 - 18 April…
Called them yesterday and they told me the car was ready for transport to NL, could arrive this weekend. But apparently didn't.

April 12, delivery window moved to 12 - 19 April
April 13, delivery appointment made for April 15 in Utrecht.

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-05 16:35
amsterdammertje schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 11:13:
hier mijn model y inmiddels ook besteld deze week en in de app zichtbaar.
Model Y Premium AWD
Stealth Grey, zwart interieur.

levertijd juni/juli. Dus hopelijk nog voor de zomer vakantie.
inmiddels nog in afwachting van een VIN maar levertijd versprongen naar 14-21 april en afspraak inmiddels kunnen plannen voor de 15e

[ Voor 5% gewijzigd door amsterdammertje op 13-04-2026 12:57 ]

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• metaphor_52
RCG schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:13:
[...]

Geweldig! Laat ons alsjeblieft weten hoe je ervaringen in Utrecht zijn zodra je de auto hebt. Bedankt!

• JanDe
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 01-05 18:47
[...]

Nice! We'll be there on Friday, 17th, to pick up our MY.

Let us know how it goes. Good luck, and enjoy it! ;)

• sdquint
  • Laatst online: 15-04 12:14
Laate update:

17-3 besteld via Internet MYP stealth grey zwart interieur met trekhaak
19-3 verwerking + aanpassingen in de JSON
19-3 Aanpassing kleur van grijs naar Marine blue
19-3 bevestiging bestelling per e-mail
20-3 levertijd aangepast van Apr 2026 naar 1-9 Apr
26-3 details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks -> False
01-4 VIN in de API en APP zichtbaar en eindfactuur beschikbaar, leverdatum 5-12 April
xx-04 Afhaalafspraak 13 April (ik verwacht een dag of 5 later)
13-04 Afgehaald in Utrecht

De opmerkingen over de waskrassen zijn terecht. Donkere lak leent zich er ook meer voor dat zilver of wit. Ze wassen de auto's met de hand maar wel met goedkope en vieze wasborstels, het is immers wel fabriekswerk. Daarnaast is de lak waarschijnlijk nog niet geheel uitgehard wat niet helpt. Ze hebben een kleine veeg weggepoetst, ik ga nog een opmerking maken in de app over de waskrassen aangezien je 24U hebt om e.e.a. te melden. We gaan het zien.

In alle eerlijkheid denk ik niet dat ik de auto waskrasvrij kan houden, maar het doet wel pijn zeker nu ik hem zelf heb afgerekend.

Iedereen heel veel sterkte met de lange dagen totdat de auto wordt geleverd, maar wat ben ik blij om er weer in te zitten.

• NTS
  • Niet online

NTS

sdquint schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:57:
De opmerkingen over de waskrassen zijn terecht. Donkere lak leent zich er ook meer voor dat zilver of wit. Ze wassen de auto's met de hand maar wel met goedkope en vieze wasborstels, het is immers wel fabriekswerk. Daarnaast is de lak waarschijnlijk nog niet geheel uitgehard wat niet helpt. Ze hebben een kleine veeg weggepoetst, ik ga nog een opmerking maken in de app over de waskrassen aangezien je 24U hebt om e.e.a. te melden. We gaan het zien.
Het is misschien nog het proberen waard om voor aflevering te vragen om hem gewoon niet te wassen. Bij BMW werkt dat, die hangen er dan zo'n kaartje in "niet wassen".

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:50
sdquint schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:57:
Laate update:

17-3 besteld via Internet MYP stealth grey zwart interieur met trekhaak
19-3 verwerking + aanpassingen in de JSON
19-3 Aanpassing kleur van grijs naar Marine blue
19-3 bevestiging bestelling per e-mail
20-3 levertijd aangepast van Apr 2026 naar 1-9 Apr
26-3 details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks -> False
01-4 VIN in de API en APP zichtbaar en eindfactuur beschikbaar, leverdatum 5-12 April
xx-04 Afhaalafspraak 13 April (ik verwacht een dag of 5 later)
13-04 Afgehaald in Utrecht

In alle eerlijkheid denk ik niet dat ik de auto waskrasvrij kan houden, maar het doet wel pijn zeker nu ik hem zelf heb afgerekend.

Iedereen heel veel sterkte met de lange dagen totdat de auto wordt geleverd, maar wat ben ik blij om er weer in te zitten.
Heb je het wasproces/de borstels zelf gezien? Zou dat in Tilburg echt beter gaan?

Ergens toch ongelooflijk als dit echt zo is dat ze met een nieuwe auto zo achteloos om gaan? Word hier wel een beetje zenuwachtig van. Volgens mij moet je met een borstel ook alsnog best wel je best doen krassen te maken, tenzij ze een doek ofzo gebruiken?

Edit: begrijp ik het goed dat het dus wel relatief oppervlakkige krassen zijn?

Gefeliciteerd in ieder geval met je auto! :)

[ Voor 6% gewijzigd door zunrob op 13-04-2026 14:21 ]

• zunrob
NTS schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:03:
[...]

Het is misschien nog het proberen waard om voor aflevering te vragen om hem gewoon niet te wassen. Bij BMW werkt dat, die hangen er dan zo'n kaartje in "niet wassen".
Waar zou je dat het beste na kunnen vragen? Bij vestiging Utrecht zelf?

• NTS
  • Niet online

NTS

Even bellen bij het maken van een aflever afspraak? Of van te voren al even bellen of het een optie is?

• metaphor_52
NTS schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:03:
[...]

Mijn grootste zorg is dat we de andere krassen ook niet meer kunnen zien also de auto vuil is.

Ik zal Utrecht bellen en vragen naar ervaringen met autolakken van nieuw geleverde auto's, met name met betrekking tot waskrassen.

• NTS
  • Niet online

NTS

metaphor_52 schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:27:
[...]
Mijn grootste zorg is dat we de andere krassen ook niet meer kunnen zien also de auto vuil is.
Dat is waar ja.
Ik zal Utrecht bellen en vragen naar ervaringen met autolakken van nieuw geleverde auto's, met name met betrekking tot waskrassen.
Misschien dan vragen of ze alleen de hogedrukreiniger er overhaan halen en niet met borstels enz aan de slag gaan? Dan kan je met voldoende afstand niet zo veel verkeerd doen.

• zunrob
metaphor_52 schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:27:
[...]

Graag, zou je hier willen terugkoppelen?

• metaphor_52
Ik heb dus gebeld met Tesla Utrecht Delivery, maar blijkbaar is het maar één call center. De dame aan de Telefon was behulpzaan. Ze zei datcze nog nooit een klacht had gehoord over her wassen van nieuwe auto's maar dat sommige laksoorten erg kwetsbaar zijn also ze met harde sponzen worden gewassen. Ze vertellen je niet echt of je auto wel of niet moet wassen, enzoorvoort.

• Mike.Litoris
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:10
Mike.Litoris schreef op woensdag 8 april 2026 @ 15:26:
- Model Y premium LR RWD
- Wit
- 1 april besteld

Staat nu op verwachte levering 4 mei - 3 juni.

Weet iemand hoe strict tesla is met het ophalen van de auto? Binnen de huidige range zit ik 2 weken in het buitenland…
Update: 2 mei - 24 mei

• NTS
  • Niet online

NTS

Hier ook een update, maar de verkeerde kant op. Model Y Premium AWD, blauw met trekhaak. Besteldatum 14-jan. Oude aflever timeslot was 22 april tot 14 mei, is nu 12 mei tot 11 juni.

• SilverSky
  • Laatst online: 29-04 13:00
22-01 Besteld levering maart
25-01 Verwachte leverdatum april
05-02 Verwachte leverdatum 23 maart - 31 maart
03-03 Verwachte leverdatum 25 - 31 maart
10-03 Verwachte leverdatum 08 april - 08 mei
24-03 Verwachte leverdatum 12 april - 04 mei
31-03 VIN in source, nog niet in app
31-03 Verwachte leverdatum 11 - 18 april
10-04 VIN in app. “In Production” volgens Boring Order Tracker
10-04 Kenteken in app. KFT-xx-x
14-04 Levering gepland voor 16 april!

EAP transfer lijkt toch goed te gaan komen na wat heen en weer bellen..

• A_ve_D
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 15-04 14:54
metaphor_52 schreef op maandag 13 april 2026 @ 15:39:
Ik heb dus gebeld met Tesla Utrecht Delivery, maar blijkbaar is het maar één call center. De dame aan de Telefon was behulpzaan. Ze zei datcze nog nooit een klacht had gehoord over her wassen van nieuwe auto's maar dat sommige laksoorten erg kwetsbaar zijn also ze met harde sponzen worden gewassen. Ze vertellen je niet echt of je auto wel of niet moet wassen, enzoorvoort.
Haha dit is echt de grootste onzin aangezien ik daar uitgebreid mijn beklag heb gedaan.
Evanals de vrouwelijke medewerker die krassen met haar nagels probeert weg te halen.

Utrecht echt bedroevend slecht, Den Haag service daarentegen heb is top in mijn ervaring.

• metaphor_52
A_ve_D schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 11:46:
[...]

Haha dit is echt de grootste onzin aangezien ik daar uitgebreid mijn beklag heb gedaan.
Evanals de vrouwelijke medewerker die krassen met haar nagels probeert weg te halen.

Utrecht echt bedroevend slecht, Den Haag service daarentegen heb is top in mijn ervaring.
Helaas, kunnen with onze autos in Den Haag ophalen?

• jongetje
metaphor_52 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 11:57:
[...]

Helaas, kunnen with onze autos in Den Haag ophalen?
Den Haag is geen aflever locatie dus dat kan niet.

• Ikkus
  • Registratie: April 2026
  • Nu online
Afgelopen vrijdag heb ik een model Y AWD besteld.

Ik wil deze graag in Amsterdam (staat nu op Utrecht) laten afleveren. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dat gebeurt.

• mettaah
  • Laatst online: 28-04 14:45
NTS schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 11:05:
Hier ook een update, maar de verkeerde kant op. Model Y Premium AWD, blauw met trekhaak. Besteldatum 14-jan. Oude aflever timeslot was 22 april tot 14 mei, is nu 12 mei tot 11 juni.
Wat vreemd.. hier exact dezelfde wagen, timeslot 13-20 april. Eindbetaling gisteren gedaan en vandaag nummerplaat gekregen, nu de afleverafspraak nog maken

• jongetje
Ikkus schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 12:53:
Afgelopen vrijdag heb ik een model Y AWD besteld.

Ik wil deze graag in Amsterdam (staat nu op Utrecht) laten afleveren. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dat gebeurt.
Tesla bellen?
Alleen bespaar je die moeite, Amsterdam is geen aflleverlocatie dus dat gaat sowieso niet lukken.

• sdquint
  • Laatst online: 15-04 12:14
zunrob schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:14:
[...]

Heb je het wasproces/de borstels zelf gezien? Zou dat in Tilburg echt beter gaan?

{.........}

Edit: begrijp ik het goed dat het dus wel relatief oppervlakkige krassen zijn?

Gefeliciteerd in ieder geval met je auto! :)
Allereerst dank je wel. het is een bevoorrechte positie om vanuit te redeneren maar wat een fijne kar! Iets stugger dan de AWD maar aanmerkelijk sneller en de stoelen zijn ook een stuk beter.. Of het de 7K waard is zal voor iedereen anders redeneren zijn, voor mij was levertijd in deze doorslaggevend.

Ik heb het wasproces toevallig gezien, als je uit de roldeur kijkt aan de zijkant van de afleverlocatie staan ze schuin tegenover in een garagebox de auto's te wassen. een soort wasborstel op steel, beetje sop en flink boenen. Ik heb niet het hele proces gezien maar wat ik zag kwam wel overeen met de was krassen op de auto. Een gevolg van onvoldoende voorwas, en wellicht wat vuile borstels. Dit mist duidelijk de liefde die sommige eigenaren wel hebben voor hun auto. Op mijn witte AWD die ik ook in Utrecht heb afgehaald is me dit totaal niet opgevallen.

Gelukkig zijn de krassen wel over elk plaatdeel het zelfde en vrij aanwezig. Nu moet ik wel zeggen dat ze alleen in direct zonlicht onder een bepaalde hoek opvallen. Ik vind het in iedergeval niet kunnen voor een dermate dure NIEUWE auto. De auto stond druipend van het water met alle kalksporen tot gevolg in de afleverruimte. Een aanwezige vlek op het passagiers portier hebben ze nog weg gepoetst. De auto is na het wassen dus niet gepoetst. Het is het proces wat Tesla gebruikt, het is dit of niks. Toch bestellen we met zn alle :)

Ik heb over een maand een afspraak in Utrecht en heb de afgelopen uren in de zon een aantal foto's genomen. vrij onmogelijk om het geheel vast te leggen op foto maar zonde is het wel.

Ik probeer de opvolging hier van de delen op het forum.

• lemonade
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:08
7 feb - Y AWS Blauw met zwart interieur besteld
27 feb - 7 zits config toegevoegd
10 apr - kenteken en factuur gekregen
15 apr - aflevering 🎉

Met auto pilot op de factuur, dus dat zal ook geleverd worden neem ik aan. Asap FSD bestellen zodra het kan 🤖.

☀️ PVOutput 15125 Wp op SE15k | 🔋 Cupra Born Copper Edition One | 🔋 Tesla MY ‘26 AWD

• zunrob
sdquint schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 16:27:
[...]

Allereerst dank je wel. het is een bevoorrechte positie om vanuit te redeneren maar wat een fijne kar! Iets stugger dan de AWD maar aanmerkelijk sneller en de stoelen zijn ook een stuk beter.. Of het de 7K waard is zal voor iedereen anders redeneren zijn, voor mij was levertijd in deze doorslaggevend.

Ik heb het wasproces toevallig gezien, als je uit de roldeur kijkt aan de zijkant van de afleverlocatie staan ze schuin tegenover in een garagebox de auto's te wassen. een soort wasborstel op steel, beetje sop en flink boenen. Ik heb niet het hele proces gezien maar wat ik zag kwam wel overeen met de was krassen op de auto. Een gevolg van onvoldoende voorwas, en wellicht wat vuile borstels. Dit mist duidelijk de liefde die sommige eigenaren wel hebben voor hun auto. Op mijn witte AWD die ik ook in Utrecht heb afgehaald is me dit totaal niet opgevallen.

Gelukkig zijn de krassen wel over elk plaatdeel het zelfde en vrij aanwezig. Nu moet ik wel zeggen dat ze alleen in direct zonlicht onder een bepaalde hoek opvallen. Ik vind het in iedergeval niet kunnen voor een dermate dure NIEUWE auto. De auto stond druipend van het water met alle kalksporen tot gevolg in de afleverruimte. Een aanwezige vlek op het passagiers portier hebben ze nog weg gepoetst. De auto is na het wassen dus niet gepoetst. Het is het proces wat Tesla gebruikt, het is dit of niks. Toch bestellen we met zn alle :)

Ik heb over een maand een afspraak in Utrecht en heb de afgelopen uren in de zon een aantal foto's genomen. vrij onmogelijk om het geheel vast te leggen op foto maar zonde is het wel.

Ik probeer de opvolging hier van de delen op het forum.
O, daar krijg ik wel buikpijn van zeg dat ze zo de autos wassen. Je zou toch hopen dat ze voorzichtig met nieuwe auto's omgaan, en zeker in een wasbox met de spuit voldoende water spuiten?

Is er een manier om Tesla specifiek te bereiken om simpelweg te vragen de auto niet te wassen? Iemand al succes daarmee gehad?

• Ikkus
  • Nu online
zunrob schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 20:04:
[...]

O, daar krijg ik wel buikpijn van zeg dat ze zo de autos wassen. Je zou toch hopen dat ze voorzichtig met nieuwe auto's omgaan, en zeker in een wasbox met de spuit voldoende water spuiten?

Is er een manier om Tesla specifiek te bereiken om simpelweg te vragen de auto niet te wassen? Iemand al succes daarmee gehad?
Ben meerdere keren in Utrecht geweest.
Naast dat het kopen van een Tesla vergelijkbaar is met het kopen van een Big Mac is het enthousiasme van het personeel ook vergelijkbaar met het personeel bij de Mac

• NRDSCHLF
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 17:45
Bij de meeste updates in dit forum valt het mij op dat de auto al vrij kort ná factuurdatum wordt opgeleverd... Mijn verwachte afleverdatum staat op 01-5 tot 08-05 maar heb de factuur zojuist ontvangen.

Mag ik er van uit gaan dat de aflevering ver naar voren wordt geschoven? :O

• kartal40
NRDSCHLF schreef op woensdag 15 april 2026 @ 12:20:
Bij de meeste updates in dit forum valt het mij op dat de auto al vrij kort ná factuurdatum wordt opgeleverd... Mijn verwachte afleverdatum staat op 01-5 tot 08-05 maar heb de factuur zojuist ontvangen.

Mag ik er van uit gaan dat de aflevering ver naar voren wordt geschoven? :O
Ik heb 1 april betaald en kan pas 21 april ophalen. Dus, nee geen aannames doen zodra het een Tesla betreft _O-

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:09
Ook maar eens melden hier. 11 april (net voor de FSD goedkeuring) model Y LR premium RWD in het marineblauw besteld. Gekozen voor huurkoop; diezelfde middag nog alles ingevuld en geupload bij Findio. Inmiddels al wel een belletje gehad van Tesla maar m'n aanvraag bij Findio is nog niet beoordeeld.

Levering staat nu tussen 29 mei en 30 juni.

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-05 13:56
NRDSCHLF schreef op woensdag 15 april 2026 @ 12:20:
Mijn verwachte afleverdatum staat op 01-5 tot 08-05 maar heb de factuur zojuist ontvangen.
Dan worden onze auto's wellicht tegelijk uitgeleverd.

2-4 besteld door de leasemij
14-4 VIN in de app

Geen idee of 14-4 dan ook het moment van de factuur was, was wel de dag dat er vanuit de leasemij gereageerd werd op de vraag om de auto aan mijn privémail ipv zakelijke te koppelen. Hadden ze eerst een chassisnummer of kenteken voor nodig, die zou er volgens een ander persoon bij de leasemij nog niet zijn en dus nog niet mogelijk...
...intussen had Tesla nav mijn vraag aan de verkoper zelf de auto al overgezet en kan ik dus al bijna 2 weken refreshen in de app. Niet goed voor het ongeduld.

• RCG

RCG

[...]

This morning I collected the car in Utrecht. I have to admit I was somewhat skeptical following the recent reports, but fortunately the process went very smoothly. The car was prominently prepared and in excellent condition. There were a few limescale spots, but no scratches whatsoever.

Once home, I carried out a more thorough inspection and identified one issue: the driver’s door does not close smoothly and requires some force. To have this addressed, I have scheduled a service appointment via the app.

Overall, I am very pleased with the car. I hope you have a similar experience.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ytkc-z2EnLeyMb7WdxAcLW1mWc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5WeF89gGxN5vHpQyhJjNYg7z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A3olDhLNIOTFvpaOrx_xvofMMys=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hJHyEUiKR2wLgFkqjvEB96W1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i5cuwXmyXV1Ns2gJA62gCbDh78k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TKBhuxx03JCWQY0bbzJIs5EH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1vFKXby_2EGzPEGKJg-N2fNm9Mg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2fvf2SKv9qj2aZuBAruyCVf2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TdGLz8uvqS10sVG1nTuRBhD7GcU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gudJVju6SoZd9Z5wL91jVsr2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door RCG op 15-04-2026 16:14 ]

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-05 16:35
I collected my model Y today in Tilburg. Same good experience. And also have to close the drivers door with a bit more force. I talked to my collegue who picked upa model y a few weeks ago and he has the same "door"experience. I'll wait for a bit to see if it improves . I had a model y juniper before in 2025 and that one did not have the issue nevertheless I don't see it as a big issue so far.

[quote]RCG schreef op woensdag 15 april 2026 @ 16:09:
[...]

This morning I collected the car in Utrecht. I have to admit I was somewhat skeptical following the recent reports, but fortunately the process went very smoothly. The car was prominently prepared and in excellent condition. There were a few limescale spots, but no scratches whatsoever.

Once home, I carried out a more thorough inspection and identified one issue: the driver’s door does not close smoothly and requires some force. To have this addressed, I have scheduled a service appointment via the app.

Overall, I am very pleased with the car. I hope you have a similar experience.
[/quote]

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• lemonade
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:08
lemonade schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 16:43:
7 feb - Y AWS Blauw met zwart interieur besteld
27 feb - 7 zits config toegevoegd
10 apr - kenteken en factuur gekregen
15 apr - aflevering 🎉

Met auto pilot op de factuur, dus dat zal ook geleverd worden neem ik aan. Asap FSD bestellen zodra het kan 🤖.
Super soepele en relaxte aflevering gehad, auto op naam gezet en sleutel via app zelf geconfigureerd. Rond de auto gelopen en alles netjes in orde op wat kalk vlekjes van het wassen na.

Wat een heerlijke auto 👌.

☀️ PVOutput 15125 Wp op SE15k | 🔋 Cupra Born Copper Edition One | 🔋 Tesla MY ‘26 AWD

• PietBeau
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16-04 15:09
n41r0j schreef op woensdag 15 april 2026 @ 14:16:
Ook maar eens melden hier. 11 april (net voor de FSD goedkeuring) model Y LR premium RWD in het marineblauw besteld. Gekozen voor huurkoop; diezelfde middag nog alles ingevuld en geupload bij Findio. Inmiddels al wel een belletje gehad van Tesla maar m'n aanvraag bij Findio is nog niet beoordeeld.

Levering staat nu tussen 29 mei en 30 juni.
Ik heb ook vrijdagavond 11 april een bestelling geplaatst, met aanbetaling + huurkoop. Wel voor een Model 3 Standard. Maandag alles ingeleverd bij Findio, maar nog steeds niks teruggehoord...

Levering voor mijn Model 3 staat op 10-17 mei.

• n41r0j
  • Laatst online: 17:09
Toevallig net beoordeling van Findio gehad, miste nog 1 document dus dat is nu ook geupload. Met dit tempo verwacht ik ergens volgende week een goedkeuring.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:13
RCG schreef op woensdag 15 april 2026 @ 16:09:
[...]

Overall, I am very pleased with the car. I hope you have a similar experience.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is it due to the lighting or are your wheels darker than default and are the letters on the trunk also black?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:31
RCG schreef op woensdag 15 april 2026 @ 16:09:
[...]

Overall, I am very pleased with the car. I hope you have a similar experience.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een rare plek om een auto af te leveren. Pal tegenover een bureau.

• sdv079
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-04 17:29
sdv079 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 16:31:
[...]

Model Y Premium AWD Black Zwart interieur

09-01: besteld met levering maart ‘26
25-01: levering update naar 17 - 31 maart
04-03: levering update naar 1 april - 1 mei
01-04: VIN in app en Levering update naar 5 april - 12 april
06-04 : levering update naar 10 april -17 april
07-04 : afspraak gemaakt voor 16 april... eindelijk!

Vandaag opgehaald in Utrecht en alles zag er goed uit, het is geen spektakel verder je krijgt een papiertje en kan je auto checken, krabbel en klaar, eigenlijk perfect zo!

Auto extra gecontroleerd op krasjes en beschadigingen maar zag er tip top uit, deuren sloten goed dus helemaal blij mee.

auto was alleen niet opgeladen en was 56% dat is dan wel beetje jammer maar goed.

Succes allemaal met wachten...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ckKY0fJdZqGfALne2GEKhATnRj0=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/EaqxgWPxcF03zvRY7Z46TM1x.gif?f=fotoalbum_large

• RCG

RCG

Rivanov schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:41:
[...]

Is it due to the lighting or are your wheels darker than default and are the letters on the trunk also black?
Yeah, this the 2026 model. Also dark headliners a new screen.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:13
RCG schreef op donderdag 16 april 2026 @ 16:54:
[...]

Yeah, this the 2026 model. Also dark headliners a new screen.
I don't see the darker rims and black lettering as an option on the Tesla website?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• mettaah
Door de staking bij de post in Belgie wordt mijn nummerplaat al een hele week niet afgeleverd bij Tesla :( ongeduldig wachten..

• happylife
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:11
Al bijna 1,5 maand geen activiteit meer in m’n bestelling, ik word eerlijk gezegd wel ongeduldig nu 😁

• kilo90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-05 09:37
Model Y AWD wit met trekhaak, verder standaard opties. Als privé auto, contant betaling

27 februari Testrit gemaakt in Model Y AWD in Groningen. Hele gezin was onder indruk.
25 maart Bestelling geplaatst via Tesla site. Levering mei/juni in Groningen
26 maart Foto’s van mijn inruilauto geüpload: Corolla verso 2006 bijna 3 ton op de klok :+
30 maart Inruilaanbod van €1680 ontvangen.
10 april Car Built en VIN was al zichtbaar in TOST app. Levering 14 april - 21-april.
14 april Inruilaanbod heb ik geaccepteerd.
15 april Levering 22 april - 29 april. Afleveringsafspraak ingepland voor 24-april. Eindfactuur ontvangen
16 april Kenteken KGF - - - zichtbaar in Tesla app.
17 april Eindbedrag overgemaakt en daarmee alle taken in tesla app zijn compleet.

Voor mijn gevoel ging alles best snel. Wat een vooruitgang na Corolla van 2006 :) Van een van de betrouwbaarste merk, naar (volgens sommigen) een van de onbetrouwbaarste merk >:) We gaan het zien.

• kartal40
kartal40 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 10:08:
MY LR AWD Premium, Stealth Grey, 19", zwart interieur zonder trekhaak huurkoop

17-12 Besteld via Hengelo
18-12 Verwachte leverdatum Februari
26-12 Verwachte leverdatum 14 Januari - 20 Februari
13-01 Verwachte leverdatum 18 Februari - 20 Maart
03-02 vin nummer bekend, leverdatum 09 februari - 16 februari. Odo meter 5.79km
04-02 levering in de wacht laten zetten, vin verwijderd
12-02 levering gewijzigd naar kleur diamond black
13-02 verwachte leverdatum 12 maart - 31 maart
26-02 verwachte leverdatum 21 maart - 31 maart
22-03 verwachte leverdatum 3 april - 11 april
01-04 vin toegewezen
verwachte leverdatum 5 april - 12 april
08-04 kenteken bekend
09-04 afspraak gemaakt voor 21 april
Na een belletje vandaag mocht ik toch mn tesla net voor t weekend ophalen ipv dinsdag in Hengelo. Mijn Tesla was namelijk vanuit Berlijn via Belgie woensdag al aangekomen in Hengelo. Vraag me niet waarom zo'n omweg nodig was maar goed.
Ondanks wat 'kleine' krasjes die ik niet echt kon plaatsen maar ook niet heel erg vond, zijn we wel blij met onze nieuwe wagen!

Succes iedereen met jullie leveringen!

• metaphor_52
10-12-2025
Besteld MY LR AWD Quicksilver, no tow, black interior

17-04-2026 (na 4m+ 7 d)
Ik heb een fantastische ervaring gehad in het afleveringscentrum in Utrecht. Je hoeft je geen zorgen te maken over "krassen" op de auto. De meeste krassen zijn eerder waxresten of wasresten. De mensen zijn zorgzaam en aardig. Ik heb dus geen slechte ervaring gehad. Bovendien heb ik ook donkere kleuren gecontroleerd en daar zie ik helemaal geen waskrassen!

• JanDe
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 01-05 18:47
metaphor_52 schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 16:24:
10-12-2025
Besteld MY LR AWD Quicksilver, no tow, black interior

17-04-2026 (na 4m+ 7 d)
Ik heb een fantastische ervaring gehad in het afleveringscentrum in Utrecht. Je hoeft je geen zorgen te maken over "krassen" op de auto. De meeste krassen zijn eerder waxresten of wasresten. De mensen zijn zorgzaam en aardig. Ik heb dus geen slechte ervaring gehad. Bovendien heb ik ook donkere kleuren gecontroleerd en daar zie ik helemaal geen waskrassen!
Helaas zou ik willen dat ik hetzelfde kon zeggen... https://imgur.com/a/x1hOZwu

Dat zijn maar een paar voorbeelden van wat ik gisteren tegenkwam toen ik mijn MY ging ophalen. Je zou bijna denken dat ze de auto met schuurpapier wassen.
En naast mij stond iemand anders die zijn nieuwe MY ter plekke liet polijsten omdat er zoveel krassen op zaten, en die zelfs een afspraak kreeg om nog meer dingen te laten repareren.

Ik heb ook vlekken over de hele witte bekleding, een grote kras op een van de achterbank met afgebladderd leer, rubber dat op twee plekken loszit, een paar panelen die niet goed uitgelijnd zijn... Wat een manier om een gloednieuwe auto te behandelen...

Ik kan bevestigen dat de afleverings- en verkoopmedewerkers aardig zijn, ik heb niets tegen hen. Nadat we samen de auto hadden gecontroleerd en de juiste serviceaanvraag hadden ingediend, hebben ze een afspraak gemaakt voor aanstaande woensdag om alle problemen te verhelpen. Hopelijk kunnen ze alles goed repareren :-(

• pablo5
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:05
Zit even met een vraagteken over de huidige MYY acties (0,99% financiering / 3k inruilbonus). Ik snap de constructie niet helemaal: de actievoorwaarden stellen dat de aanvraag vóór 30 april binnen moet zijn en de levering uiterlijk 30 juni 2026 moet plaatsvinden.

Echter als ik nu naar de configurator kijk, staat de verwachte levertijd voor alle configuraties (ook de standaard RWD/LR) op juli - aug 2026. De voorraadlijst is momenteel ook volledig leeg.

• happylife
pablo5 schreef op zondag 19 april 2026 @ 07:53:
Zit even met een vraagteken over de huidige MYY acties (0,99% financiering / 3k inruilbonus). Ik snap de constructie niet helemaal: de actievoorwaarden stellen dat de aanvraag vóór 30 april binnen moet zijn en de levering uiterlijk 30 juni 2026 moet plaatsvinden.

Echter als ik nu naar de configurator kijk, staat de verwachte levertijd voor alle configuraties (ook de standaard RWD/LR) op juli - aug 2026. De voorraadlijst is momenteel ook volledig leeg.
YMMV, maar ik heb in januari besteld met initiële levertijd maart en de actie (2500 extra inruilkorting) had ook als voorwaarde dat de levering uiterlijk 31 maart moest zijn. We gaan nu richting eind april, nog geen auto maar nog wel de extra inruilkorting op m’n bestelovereenkomst.

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 17:19
Maat van mij wil een Y bestellen en bij hem is aangegeven dat de levering misschien pas in september is! Kan dit kloppen?

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:26
turkeyhakan schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:45:
[...]

Wat een rare plek om een auto af te leveren. Pal tegenover een bureau.
Ja in Utrecht is dat een beetje vaag. Zag het toevallig verleden week met m'n mislukte testrit voor 't eerst. Die deur die omhoog kan was over de hele breedte open en dan heb je iets van 6 tot 8 auto's naast elkaar staan en 1 bureau in het midden waar je je meld.

[ Voor 18% gewijzigd door Oekol op 19-04-2026 10:22 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• hybris132
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 30-04 17:06
Weet iemand of de model y rwd Standard die onlangs geleverd zijn al het 16 inch display en de zwarte hemel hebben?

Ik heb op 20 maart besteld, nog geen vin. En zie nu op de website als je besteld dat het dus het 16 inch display en zwarte hemel bevat maar geen idee vanaf welk moment dat is!

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 19:47

EDB

hybris132 schreef op zondag 19 april 2026 @ 10:54:
Weet iemand of de model y rwd Standard die onlangs geleverd zijn al het 16 inch display en de zwarte hemel hebben?

Ik heb op 20 maart besteld, nog geen vin. En zie nu op de website als je besteld dat het dus het 16 inch display en zwarte hemel bevat maar geen idee vanaf welk moment dat is!
Zelf besteld op 12 maart en geleverd op 24 maart. In de omschrijving stond een volledig zwart interieur maar mijn hemel was grijs, formaat scherm? Geen idee. Ik mag aannemen dat jij de zwarte hemel en 16’ scherm wel krijgt maar zekerheid kan alleen Tesla geven.

Tesla model Y RWD 2026. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E

• spetzje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:06
pablo5 schreef op zondag 19 april 2026 @ 07:53:

Zat met hetzelfde. Heb ze even gebeld en ze verwachten een flinke lading auto's in juni, dus aflevering voor einde juni zou nog moeten lukken, claimen ze. Mij werd geadviseerd om gewoon te bestellen en met een beetje geluk krijg je de auto op tijd afgeleverd. Zo niet, kan je de bestelling kosteloos annuleren.

• jongetje
Ik vraag me wel af hoe dat werkt bij Tesla. Ik hoor continue over tegenvallende verkopen, maar de wachttijd loopt op van weken naar meerdere maanden. En als ik wat Tesla websites lees dan lees ik dat de fabriek in Duitsland nog lang niet op zijn maximale capaciteit zit. Dan zouden ze toch gewoon gas moeten geven en de productie kunnen opschroeven.

• Oekol
jongetje schreef op zondag 19 april 2026 @ 14:32:
Ik vraag me wel af hoe dat werkt bij Tesla. Ik hoor continue over tegenvallende verkopen, maar de wachttijd loopt op van weken naar meerdere maanden. En als ik wat Tesla websites lees dan lees ik dat de fabriek in Duitsland nog lang niet op zijn maximale capaciteit zit. Dan zouden ze toch gewoon gas moeten geven en de productie kunnen opschroeven.
Tja, als je te veel produceert kost het ook weer teveel. Wellicht hebben ze afgeschaald en loopt het ineens toch meer op dan verwacht. Denk niet dat de standard het succes is waar ze op gehoopt hadden. Zie ze niet zoveel rijden, bij ons niet en in 't buitenland niet.

Ik zag 't inderdaad deze week ook dat er geen voorraad is. Ergens hoop ik dat ze in' t gat tussen standard en premium wel een premium RWD gaan proppen. Maar dat zal wel niet :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• NTS
  • Niet online

NTS

Ik begreep dat ze issues hebben met levering van onderdelen in Berlijn. Dus dan kunnen ze niet sneller produceren.

• jongetje
Oekol schreef op zondag 19 april 2026 @ 15:57:
[...]
Denk niet dat de standard het succes is waar ze op gehoopt hadden.
De wachttijd voor een standaard is langer dan voor een premium. En daarbij is deze nog niet heel lang te bestellen en nu al uitverkocht. Als het geen succes was dan waren er nu juist toch voorraden?

• Oekol
jongetje schreef op zondag 19 april 2026 @ 17:07:
[...]

De wachttijd voor een standaard is langer dan voor een premium. En daarbij is deze nog niet heel lang te bestellen en nu al uitverkocht. Als het geen succes was dan waren er nu juist toch voorraden?
Als je het zo zegt zeker wel. Heb 't niet op m'n netvlies wanneer die uit kwam maar ik dacht persoonlijk dat 't qua prijs een mega knaller was en dat het als zoetjes broodjes zou gaan. Wellicht gaat dat laatste ook wel maar bij de productie er van niet.

Toen ik verleden week in Utrecht was zag ik bij het ophalen van de auto's dat er alleen maar auto's met een lichtbalk stonden, premium dus. Daar kunnen er 6 tot 8 staan gok ik zo. Daar is m'n vooroordeel ook op gebaseerd. Daar had ik eigenlijk 50% standard verwacht, maar wellicht is het echt allemaal nog te jongstleden.

• AL CAPONE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-05 23:33
AL CAPONE schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 20:41:
Hier:

MYP quicksilver
13maart besteld
Verwachte levering: 31maart-8april

Nog geen vin of kenteken ontvangen! Wordt nu wel ongeduldig! 😅
Tesla zou morgen geleverd worden,

Helaas liggen Tesla en ING lease met elkaar in de clinch, Tesla wil het geld voor levering, ING heeft als beleid naderhand te betalen. Helaas zitten beide in een kinderachtig dispuut en zit ik ertussen. Ben benieuwd of alles toch nog optijd wordt opgelost, anders volgt er uitstel.

Meer mensen die zoiets absurds hebben meegemaakt?

• NTS
  • Niet online

NTS

AL CAPONE schreef op zondag 19 april 2026 @ 23:04:
[...]
Helaas liggen Tesla en ING lease met elkaar in de clinch, Tesla wil het geld voor levering, ING heeft als beleid naderhand te betalen. Helaas zitten beide in een kinderachtig dispuut en zit ik ertussen.
Wat irritant man. Je zou toch denken dat ze bij ING Lease wel vaker een Tesla bestellen, bizar dat jij hier nu het gezeik van hebt.

• mettaah
Tesla premium AWD marine blue besteld 10-2. Vanaf woensdag kan ik hem ophalen. Enkel levering van nummerplaat is nog niet in orde door staking bij de post :( hopelijk wordt deze snel geleverd, anders ongeduldig wachten

• jongetje
@mettaah Is dat serieus? Kan me niet voorstellen dat Tesla niet op iig 1 locatie nummerplaten zelf maakt. Dan schakel je toch een andere verzender in, dat is goedkoper dan geen uitleveringen doen...

• Gerben97
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20:00
Pfff 18 maart model y standaard besteld.
Krijg nu net weer een leverings uitstel.
Was april, nu naar 12 mei - 11 juni
En dan ook nog waarschijnlijk problemen met inruilen voorstel en geen 5.000 maar 3.000 euro korting.

• mettaah
jongetje schreef op maandag 20 april 2026 @ 16:32:
@mettaah Is dat serieus? Kan me niet voorstellen dat Tesla niet op iig 1 locatie nummerplaten zelf maakt. Dan schakel je toch een andere verzender in, dat is goedkoper dan geen uitleveringen doen...
In België lopen alle leveringen van nieuwe nummerplaten uitsluitend via de post. Andere manier is niet mogelijk.. zelf ophalen ook niet..

• Tuxxx
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Beste allen,

Ondanks ik zelf geen Tesla-rijder ben, zijn mijn medewerkers/collega's dat wel en omdat Q3 eraan komt, wordt nu o.a. Tesla als volgende bedrijfsauto gekozen.

Als ik ze mag geloven, dan lijken de levertijden van de meeste modellen te kloppen met wat hier al vermeld staat. Het enigste model wat er nu uitspringt, is de lange levertijd (september tot oktober) van de Model Y RWD (degene zonder de doorlopende lichtbalk aan de voorzijde).

Hoop u allen hiermee afdoende te hebben geïnformeerd.

In a tuxedo, I’m a star. In regular clothes, I’m a nobody.

• miteer
  • Laatst online: 22-04 20:13
Nog meer mensen met zelfde wagen en vertraging?
-Tesla Model Y Premium Long Range RWD
- Stealth Grey
- Zwart interieur

27/01 besteld: levering maart
30/01: levering mei - juni
01/02: levering 7-31 maart
20/02: levering 14-31 maart
17/03: levering naar 27 april - 27 mei
20/04: levering naar 2- 30 juni ??

Mensen met een zelfde wagen en ook soortgelijke vertraging? Dat is meer dan 3 maanden vertraging!

• happylife
miteer schreef op maandag 20 april 2026 @ 17:33:
- Stealth Grey
- Zwart interieur

Mensen met een zelfde wagen en ook soortgelijke vertraging? Dat is meer dan 3 maanden vertraging!
MY Premium LR RWD, wit, zwart interieur, trekhaak.

30 januari besteld, levertijd initieel in maart, nu op 4 mei - 3 juni

• NTS
  • Niet online

NTS

Ja, allemaal hetzelfde. Model Y Premium AWD, blauw/zwart met trekhaak, 14-1 besteld, staat nu op 12-5 tot 11-6.

• AL CAPONE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-05 23:33
NTS schreef op zondag 19 april 2026 @ 23:07:
[...]

Wat irritant man. Je zou toch denken dat ze bij ING Lease wel vaker een Tesla bestellen, bizar dat jij hier nu het gezeik van hebt.
Ja het heeft tot nu toe een hoop frustraties gekost, ING heeft vanmiddag alles overgeboekt, helaas loopt bij tesla de administratie weer achter. Heb de auto zien staan, kreeg hem helaas nog niet mee! Wel vriendelijk personeel helaas konden zij weinig voor me betekenen…

• alpenszene
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 17:13
- Stealth Grey
- Zwart interieur

Tesla MY Premium RWD, Stealth Grey met zwart interieur.

25-01: besteld met levering maart
30-01: levering update naar mei/juni
03-02: levering update 20 februari - 14 maart
21-02: levering update 11 - 31 maart
09-03: levering update 27 april - 27 mei
20-04: levering update 2 juni - 30 juni

Frustrerend.

• mettaah
NTS schreef op maandag 20 april 2026 @ 18:19:
Ja, allemaal hetzelfde. Model Y Premium AWD, blauw/zwart met trekhaak, 14-1 besteld, staat nu op 12-5 tot 11-6.
Ik mag mijn premium AWD marine blue zwart met trekhaak woensdag ophalen.. besteld op 10-2.. vreemd allemaal

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04 10:47
Hier op 24-12-2025 besteld, sinds dit weekend is de leverwindow (weer) uitgesteld van 18 - 24 april naar 22 - 27 april. De VIN is in de api al heel lang bekend (ca. 3 weken). Het kenteken is sinds 15 april bekend, maar sinds vrijdagavond via de API weer verdwenen (in de app nog aanwezig).

Tesla MY Premium LR AWD, marine blue met trekhaak
Levering naar Groningen, NL

[ Voor 4% gewijzigd door El_BingO op 20-04-2026 22:44 ]

• RutgerO
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18:43
- Stealth Grey
- Zwart interieur

Bijna zelfde, alleen andere kleur. Wellicht is dat het issue?

MY Premium LR RWD Black. Zwart interieur, geen trekhaak

09/03 besteld. Levering 26 april - 26 mei
09-04: levering 24 april - 16 mei
20-04: levering 30 april - 8 mei

Aflevering in Groningen

• Nick125
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 29-04 06:16
Model y rwd premium in het wit met zwart interieur zonder trekhaak.

27-02 besteld
05-03 levering mei - juni
13-03 levering 18 mei -17 juni
23-03 levering 27 april - 27 mei
20-04 levering 27 april -27 mei

Geen verandering meer sinds 23 maart.

• rohitpenace
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-04 12:09

Naar mijn weten krijgt de rwd standaard het 16 inch scherm, maar geen zwarte hemelbekleding. De zwarte hemelbekleding is enkel weggelegd voor de de premium varianten met panoramisch dak. 'Volledig Zwart interieur' doelt op de stoelen en banken, de tekst staat er al sinds het begin van het jaar. Het scherm is wel geüpdatet sinds eind januari, dit is dan ook gewijzigd op de website.

Ik hoop voor jou natuurlijk dat ik er volledig naast zit. Maar het is op basis van onderzoek en mijn eigen model Y Rwd standaard die 20 maart is gebouwd. heb zelf een standaard met 16 inch scherm en grijze hemel. Echt ontzettend blij mee overigens!

• JackOat
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13:35
Tesla M3 RWD, Stealth Grey met zwart interieur.

19-03: besteld Privé Contant met levering april-mei
25-03: levering update naar mei/juni
28-03: levering update naar 5 mei- 15 mei
03-04: levering update 1 mei - 8 mei
08-04: inruil bod geaccepteerd
10-04 VIN nummer in app
15-04: factuur ontvangen

Inruil betrof een 19 jaar oude auto. Had ik zelf voor zo'n 1000 euro meer kunnen verkopen, maar 5000 euro inruilpremie was toch wel aantrekkelijk. Auto staat, volgens mij, op de 'Liberty Promise' , nu ter hoogte van Rabat, Marokko, dus die levertermijn zou toch goed moeten komen.

[ Voor 3% gewijzigd door JackOat op 22-04-2026 13:30 ]

rohitpenace schreef op woensdag 22 april 2026 @ 12:53:
[...]

Naar mijn weten krijgt de rwd standaard het 16 inch scherm, maar geen zwarte hemelbekleding.
Veruit grootste kans dat @hybris132 gewoon 16" en zwarte hemelbekleding krijgt.

Ik heb zelf mijn Y Standard gekocht begin maart: Richh in "Het grote Tesla Levering topic #2"
Uitgeleverd mid-maart.

Deze is geleverd met 16" QHD display, maar grijze hemelbekleding. Anderen rond die tijd hebben nog het 15" display. De auto's rond die periode zijn uit voorraad geleverd, en die voorraad bestond dus deels uit 15" en deels uit 16". Als je je auto hebt besteld na mid-maart, dan heb je volgens mij 100% zeker een 16" display.

Een paar weken later zijn de configurator afbeeldingen op de website aangepast en staat er dus een donkere hemelbekleding in de afbeeldingen. Volgens mij worden er geen Standards meer uit de voorraad geleverd, hoogstwaarschijnlijk zijn ze in Berlijn nu weer een batch Premiums aan het bouwen. Als ze straks weer Standards gaan bouwen is de kans heel groot dat die gewoon allemaal met een zwarte hemelbekleding worden uitgerust.

Sidenote, per vandaag is de Y +1000 euro duurder geworden. En wie voor eind maart bestelde, heeft ipv de 3000 inruilkorting, 5000 inruilkorting gekregen. Je configuratie is dus 3000 euro goedkoper dan dezelfde configuratie als je vandaag had besteld ;)
Snap dat wij Tesla nerds het nieuwste willen natuurlijk :P maar wat voor configuratie je ook uitgeleverd krijgt, het is sowieso een scherpe deal.

Omdat de Standard geen glazen dak heeft, denk ik dat een zwarte hemel de auto wel 'donkerder' maakt vooral achterin, dus of nieuwer altijd beter is...?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• hybris132
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 30-04 17:06
Richh schreef op woensdag 22 april 2026 @ 13:52:
[...]

[...]

Veruit grootste kans dat @hybris132 gewoon 16" en zwarte hemelbekleding krijgt.

Ik heb zelf mijn Y Standard gekocht begin maart: Richh in "Het grote Tesla Levering topic #2"
Uitgeleverd mid-maart.

Deze is geleverd met 16" QHD display, maar grijze hemelbekleding. Anderen rond die tijd hebben nog het 15" display. De auto's rond die periode zijn uit voorraad geleverd, en die voorraad bestond dus deels uit 15" en deels uit 16". Als je je auto hebt besteld na mid-maart, dan heb je volgens mij 100% zeker een 16" display.

Een paar weken later zijn de configurator afbeeldingen op de website aangepast en staat er dus een donkere hemelbekleding in de afbeeldingen. Volgens mij worden er geen Standards meer uit de voorraad geleverd, hoogstwaarschijnlijk zijn ze in Berlijn nu weer een batch Premiums aan het bouwen. Als ze straks weer Standards gaan bouwen is de kans heel groot dat die gewoon allemaal met een zwarte hemelbekleding worden uitgerust.

Sidenote, per vandaag is de Y +1000 euro duurder geworden. En wie voor eind maart bestelde, heeft ipv de 3000 inruilkorting, 5000 inruilkorting gekregen. Je configuratie is dus 3000 euro goedkoper dan dezelfde configuratie als je vandaag had besteld ;)
Snap dat wij Tesla nerds het nieuwste willen natuurlijk :P maar wat voor configuratie je ook uitgeleverd krijgt, het is sowieso een scherpe deal.

Omdat de Standard geen glazen dak heeft, denk ik dat een zwarte hemel de auto wel 'donkerder' maakt vooral achterin, dus of nieuwer altijd beter is...?
Ik denk ook dat het inderdaad de 16 inch met zwarte hemelbekleding wordt. Auto is besteld op 21 maart.. Heb net even gekeken in de TOST app en zie daar ook van andere die in de afgelopen dagen geproduceert zijn dat het allemaal zwarte hemelbekleding/16 inch betreft. Ik ben heel erg benieuwd of het daardoor idd donkerder voelt in de auto!

[ Voor 15% gewijzigd door hybris132 op 22-04-2026 14:22 ]

• Punkkie
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 30-04 18:54
JackOat schreef op woensdag 22 april 2026 @ 13:29:

10-04 VIN nummer in app

Inruil betrof een 19 jaar oude auto. Had ik zelf voor zo'n 1000 euro meer kunnen verkopen, maar 5000 euro inruilpremie was toch wel aantrekkelijk. Auto staat, volgens mij, op de 'Liberty Promise' , nu ter hoogte van Rabat, Marokko, dus die levertermijn zou toch goed moeten komen.
Ik heb dezelfde levertijd voor een M3, hoe kon je achterhalen op welke boot hij mogelijk zou staan?

• xares
  • Laatst online: 18:50

10-04 VIN nummer in app

Was dit een voorraad model?

• JackOat
Punkkie schreef op woensdag 22 april 2026 @ 14:29:
[...]

Ik heb dezelfde levertijd voor een M3, hoe kon je achterhalen op welke boot hij mogelijk zou staan?
Ben niet thuis nu, maar op een ander forum koppeling tussen vinnr’s en bootlading achterhaald. Mijn vinr is een 817… als je in die range zit, zal je auto op dezelfde boot staan 😉

• JackOat
xares schreef op woensdag 22 april 2026 @ 14:39:
[...]

Was dit een voorraad model?
Geen voorraad model; j i t geproduceerd in shanghai

• Mike.Litoris
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:10
Wij hebben een aantal weken terug de model Y premium LR RWD besteld. Kijk er echt naar uit, maar baal er een beetje van dat het een 9 speaker configuratie is.

Laatst nog een testrit gehad in de model Y standard (7 speakers) en vond het geluid wel ok, niks bijzonders.

Iemand enig idee of de 9 speakers enigszins een verbetering zijn (vergeleken met de 7 in de standard), of is het geluid in de premium RWD ook niets speciaals?

• VP.
  • Registratie: November 2008

VP.

10-04 VIN nummer in app

Hoe lang duurde het voordat je een definitief inruil bod kreeg?

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:31
Mike.Litoris schreef op woensdag 22 april 2026 @ 15:19:
Wij hebben een aantal weken terug de model Y premium LR RWD besteld. Kijk er echt naar uit, maar baal er een beetje van dat het een 9 speaker configuratie is.

Laatst nog een testrit gehad in de model Y standard (7 speakers) en vond het geluid wel ok, niks bijzonders.

Iemand enig idee of de 9 speakers enigszins een verbetering zijn (vergeleken met de 7 in de standard), of is het geluid in de premium RWD ook niets speciaals?
Dit is het leveringen topic..

• spetzje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:06
Hier ook een MY Premium LR RWD, stealth grey, zwart interieur besteld. Blij dat ik besteld heb voor de prijsverhoging van 1000 EUR per 22 april. Minder blij dat ik autopilot + autosteer ben misgelopen door go-live van FSD per 10 april. Maar toch weer blij met het grotere QHD scherm van 16" en zwarte hemel. Win some lose some 😄

17 apr: besteld op huurkoop, levering jul-aug
22 apr: levering 13 mei - 12 juni

Verrast dat de levering plotseling flink vervroegd is.

[ Voor 12% gewijzigd door spetzje op 22-04-2026 16:27 ]

• JackOat
VP. schreef op woensdag 22 april 2026 @ 15:48:
[...]

Hoe lang duurde het voordat je een definitief inruil bod kreeg?
2 dagen nadat ik alle stappen voor inruilproces had doorlopen. Maar dit kon dus niet direct na bestelling, maar pas 2-3 weken later.

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:08
Via deze website met het VIN of bestel nummer.
https://tesla.propl.eu/ship/14/LIBERTY-PROMISE

Ik heb ook een zwarte M3 premium rwd en deze levering staat ook op 1-8 mei

• VP.
  • Registratie: November 2008

VP.

JackOat schreef op woensdag 22 april 2026 @ 16:33:
[...]

2 dagen nadat ik alle stappen voor inruilproces had doorlopen. Maar dit kon dus niet direct na bestelling, maar pas 2-3 weken later.
Was dit dan ook via een externe website? Ik kreeg nadat ik alle stappen in de app had doorlopen een SMS met instructies om mijn auto bij nog een keer bij ‘ttradeinspection’ (met dubbel t) aan te bieden. Hier wordt hij vervolgens geveild. Ik wacht hier nog even mee totdat de laatst mogelijke levertijd op een maand staat.

Toch jammer dat die extra stappen nodig zijn; voor de rest is het bestelproces echt super goed geregeld.

• JackOat
VP. schreef op woensdag 22 april 2026 @ 16:38:
[...]

Was dit dan ook via een externe website? Ik kreeg nadat ik alle stappen in de app had doorlopen een SMS met instructies om mijn auto bij nog een keer bij ‘ttradeinspection’ (met dubbel t) aan te bieden. Hier wordt hij vervolgens geveild. Ik wacht hier nog even mee totdat de laatst mogelijke levertijd op een maand staat.

Toch jammer dat die extra stappen nodig zijn; voor de rest is het bestelproces echt super goed geregeld.
Inderdaad via andere website, voor mij niet echt gebruikersvriendelijk op de iphone overigens.
Alle inruil, behalve Tesla, gaat via een veiling. ( zal deels de oorzaak zijn van lage inruil prijzen..)
Pagina: 1 ... 114 ... 116 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.