Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 18 ... 45 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-04 11:49
Never mind... Moet gewoon nog wat uitzoeken ๐Ÿ˜Ž

[ Voor 111% gewijzigd door scorpio op 30-07-2024 22:34 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:29
scorpio schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:23:
Tadaaaaaa.

Jeemig wat een heerlijke auto(gebaseerd op de reis van dealer naar huis.)

Thuis al een paar dingen kunnen instellen.. Maar k heb wel een melding... Google assistent(1 dag). Downloaden.... Maar bij klikken download ie niet?

Verder playstore.. Google.. Alles doet t.. internet.. Youtube music.. Android auto.. Alles.
Lampje Kofferbak vervangen voor de ali led.
Bakjes erin
(zit nog best veel ruimte onder... Beetje Gereedschap en kabeltjes daar opgeborgen๐Ÿ‘Œ
Verder moet ik hem nu beter leren kennen.
Hier iig een paar beloofde foto's.. Sorry voor de kwaliteit.. In garage en beetje gehaast.. Maar goed

En o ja.. Je ziet inderdaad sommige mensen kijken ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜Š en al 3 buren in de garage viel t gelijk op een reageerden leuk.๐Ÿ‘
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Fijne kilometers! Wat voor sticker zit er op jouw achterruit? :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpio
Kees_frl schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 23:38:
[...]

Fijne kilometers! Wat voor sticker zit er op jouw achterruit? :)
Dank je..

Sticker... Goedgekeurd door de vereniging van huisvrouwen... ๐Ÿ˜‰
Nee.. K zal zo ff kijken en t je vertellen.. Maar k neem aan auto v/h jaar 2024..?

@Kees_frl Update... Is idd sticker "auto vh jaar 2024" ๐Ÿ‘

[ Voor 8% gewijzigd door scorpio op 31-07-2024 16:23 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arneeuh
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-05 14:09
Ondertussen 4.000 kilometer op mijn Scenic, inclusief op en af naar Turijn. Moet zeggen dat ik blij ben met de keuze. Koffer is heel ruim en praktisch. Ik reed met iemand op achterbank en die vertelde ook dat het heel comfortabel en ruim was achteraan om 12 uur te zitten. Qua gezinsauto dus zeker geen klachten.

Opladen viel goed mee. Totale rit was 1.000 kilometer heen en 1.000 kilometer terug. In de heenrit Google op voorhand laten bepalen waar te stoppen, maar dan stond ik veel te vaak stil naar mijn mening. Soms ook bij laders die niet werkten. In de terugrit gewoon gereden en wanneer batterij 15% naderde via Google maps op Dashboard een snellader op de weg gezocht en steeds vlot gevonden. Handig dat je dan ook meteen ziet dat er eetgelegenheden aanwezig zijn bij het laadpunt (dat geeft die mee). Op die manier 3x gestopt op 1.000 kilometer om te laden, steeds een 30-35 minuten en dat gecombineerd met iets te eten. Ik heb de 60 kw versie, dus de kleine batterij.

Ik verkies wel wireless Android Auto boven het Google systeem. Ik merk dat bvb. Spotify vaak niet goed werkt met Google systeem. Android Auto werkt echter perfect met het grote middenscherm.

Ook voor gewoon woon-werk verkeer is de wagen perfect voor mijn noden. Ik heb al in lease gehad: BMW X1, Mercedes A Sedan en Opel Mokka maar deze biedt by far beste rij-ervaring.

De Renault-app is wel brak, werkt vaak niet goed of moet om de zoveel tijd opnieuw koppelen. Da's wel een puntje van kritiek.

[ Voor 4% gewijzigd door arneeuh op 31-07-2024 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 315tiger
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20:22
Tadaaaaaa.

Thuis al een paar dingen kunnen instellen.. Maar k heb wel een melding... Google assistent(1 dag). Downloaden.... Maar bij klikken download ie niet?

Verder playstore.. Google.. Alles doet t.. internet.. Youtube music.. Android auto.. Alles.
Bakjes erin
(zit nog best veel ruimte onder... Beetje Gereedschap en kabeltjes daar opgeborgen๐Ÿ‘Œ
Hier iig een paar beloofde foto's.. Sorry voor de kwaliteit.. In garage en beetje gehaast.. Maar goed

En o ja.. Je ziet inderdaad sommige mensen kijken ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜Š en al 3 buren in de garage viel t gelijk op een reageerden leuk.๐Ÿ‘
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd . Veilige kilometers toegewenst!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• scorpio
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fff6CN0vuBDU1SINaqGjC3D9nJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H6KusmZpTVNl1XWLau8UHMR7.jpg?f=fotoalbum_large

Heel verhaal maar .komt ie
...eerste keer laden ..
Volgens de app en plattegrond staat de paal die k wilde hebben en t goedkoopst was hier.
Dus laden maar..na een tijdje 85% en dus klaar en ontkoppelen maar.
In de My Renault app geeft ie 1 KW minder aan geladen te hebben dan de laadpas app ??!!
Tevens berekent ie bijna t dubbele en zegt ie dat ik in de straat ertegenover heb geladen 8)7

Enfin , tis maar een klein bedrag en ik schaar t nu onder beginners les ..maar k heb gebeld en t verhaal en foto's van de straatbordjes etc meegestuurd.

Wat is nu t geval ????? in de app staat maar 1 laadpaal met 2 connecties.waar ik "dacht " twee laadpalen.
Ze hebben er dus een laadpaal met ook 2 connecties bijgeplaatst en deze op de straatnaam van de straat ertegenover gezet :o

Dus je rijdt erheen , denkt dat is hem , steekt hem erin en o wat mooi voor een eerste keer, in 1 keer goed.

LES ?....ik kijk vanaf nu goed wat er op de paal staat ,of je de juiste hebt, scheeld geld.
Nogmaals t was maar een klein bedrag maar wel meer dan verwacht, bijna t dubbele ;(

Hoop dat ze de app aanpassen en deze in de straat "plaatsen "waar hij staat met juiste prijs erbij.

Maar man , wat ging dat makkelijk en k had weer een excuus een eindje te rijden :*) wat een heerlijke auto en wat een fijn geluid geeft de HK . :9

Superblij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjors1970
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-11-2024
Hoi,

Ik heb ergens wel gelezen dat Renault bezig is met bidirectioneel laden. Voor de R5 is dat online te vinden op de site van Renault maar voor deze Scenic zie ik het niet. Weten jullie meer? Vooral met de v2h is dit leuk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
sjors1970 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 18:14:
Hoi,

Ik heb ergens wel gelezen dat Renault bezig is met bidirectioneel laden. Voor de R5 is dat online te vinden op de site van Renault maar voor deze Scenic zie ik het niet. Weten jullie meer? Vooral met de v2h is dit leuk natuurlijk.
Zeker leuk, welke bijpassende laadpaal wilde je er bij aanschaffen? :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:27
scorpio schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:23:

LES ?....ik kijk vanaf nu goed wat er op de paal staat ,of je de juiste hebt, scheeld geld.
Nogmaals t was maar een klein bedrag maar wel meer dan verwacht, bijna t dubbele ;(

Hoop dat ze de app aanpassen en deze in de straat "plaatsen "waar hij staat met juiste prijs erbij.
Mijn les is dat je NOOIT zo maar ergens van uit moet gaan als het op openbaar laden aankomt.
Dit topic is ondertussen deel van mijn bijbel: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ik kijk er zo 489 keer per dag in voor de laatste nieuwtjes, check diverse laadapps wekelijks en zowat dagelijks de app en/of apps waar ik wel eens laad (vooral om het tarief te checken).

De 1 vindt het gedoe, of benoemt het tergend een jungle (wat het ook is) maar ik vind het leuk om bij te houden voor mijzelf, erger mij nergens aan omdat ik het type 'het is zoals het is' ben.
Maar ondertussen weet ik wel waar Abraham de mosterd haalt als het op laden aan komt zeg meer. :P
Vooralsnog *klopt 3x op hout , ben ik nog niet tegen 'verrassingen' aangelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors1970
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-11-2024
Kees_frl schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:42:
[...]

Zeker leuk, welke bijpassende laadpaal wilde je er bij aanschaffen? :)
Heb geen idee. Wil weten of deze auto v2x of tenminste v2h kan. Of niet.
Ben op zoek op langere termijn naar een auto die dat echt kan. Niet een waarvan ze zeggen dat het komt.
Deze zou qua maat wel goed passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
sjors1970 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:35:
[...]

Heb geen idee. Wil weten of deze auto v2x of tenminste v2h kan. Of niet.
Ben op zoek op langere termijn naar een auto die dat echt kan. Niet een waarvan ze zeggen dat het komt.
Deze zou qua maat wel goed passen.
Dat begrijp ik, maar wat ik er mee bedoelde is kijk eens welke laadpalen daar voor beschikbaar zijn en (nu nog) het prijsniveau is - zeker in relatie tot een reguliere laadpaal.

Daarnaast moet je dan nog kijken naar de voorwaarden van de fabrikant. Skoda heeft bijvoorbeeld gedefinieerd hoeveel kWh / clyclus gebruikt mag worden. Dit om de degradatie van de accu te bewaken.

Dus dat heeft kennelijk ook impact.

De Scenic heeft geen stopcontactje aan boord, dat is idd wel jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• borkhuis
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 16:54
Zjanzjak schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:12:
[...]

Mijn les is dat je NOOIT zo maar ergens van uit moet gaan als het op openbaar laden aankomt.
Dit topic is ondertussen deel van mijn bijbel: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Is er ergens een samenvatting van dit topic? Ik zie dat er al 650 pagina's zijn in dit deel, dat is een beetje veel om nog door te gaan nemen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Garrettvr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:54
Jaaa daar is ie!
Later een inhoudelijke update ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B1qJJbZ43TS2cMumVPeNeGOfJWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/no6Yovb9AP23QWpNxVVqMC0i.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gE9TQz1KjSX6SHehJvTHra3y7Jo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hUjF0eS86hZktvW3qqpjqiyH.jpg?f=fotoalbum_large

Groetjes van G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-05 11:40
Er lijkt een bug te zitten in de MyRenault app.

Gisteravond 31 juli, ben ik begonnen met laden rond 11 uur voor de nachtelijke lading. Deze duurde tot 1 augustus vroeg in de morgen.

Nu zijn alle entries in de Charge history voor Juli verdwenen, behalve deze laatste, die overigens ook bij Augustus terug te vinden is.

Dus de bug staat uit 2 fouten:
  • Laadsessies worden dubbel geteld /getoond als deze tegelijkertijd in 2 maanden heeft plaatsgevonden. Imho moet de app kiezen op basis van de begin of eindtijd
  • De meer dramatische fout, als er in 2 maanden tegelijkertijd wordt geladen, wordt de historie van de eerste maand weggegooid.
Vandaag lijkt me wel de goeie dag om in de groep te gooien of ik de enige ben waarin dit zo gebeurd is in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
borkhuis schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:05:
[...]

Is er ergens een samenvatting van dit topic? Ik zie dat er al 650 pagina's zijn in dit deel, dat is een beetje veel om nog door te gaan nemen.
Was het maar zo'n feest. ;)

Zoeken op trefwoord kan je iig al een stuk in de richting helpen, naast de Go-Charge app (die niet altijd accuraat is maar je een basis beeld geeft van alle tarieven van verschillende laadpassen van alle palen in Nederland) en de laadpastop10 webpagina kom je vast een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-05 09:18
Tadaaaaaa.

Bakjes erin

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je renault assistant account al aangemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Fredericm schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:14:
[...]

Heb je renault assistant account al aangemaakt?
Nee... En Google assistent is al gedownload btw. ๐Ÿ˜Š. All is well now

[ Voor 15% gewijzigd door scorpio op 01-08-2024 19:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-05 15:07
Vanochtend de eerste andere niet-dealer Scenic gespot! Een grijze Techno, in Groningen stad voor het stoplicht om de A28 op te gaan richting Assen. Iemand van hier toevallig?

[ Voor 3% gewijzigd door MaSw85 op 01-08-2024 21:34 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22:47
Echnon schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:16:
Er lijkt een bug te zitten in de MyRenault app.

Gisteravond 31 juli, ben ik begonnen met laden rond 11 uur voor de nachtelijke lading. Deze duurde tot 1 augustus vroeg in de morgen.

Nu zijn alle entries in de Charge history voor Juli verdwenen, behalve deze laatste, die overigens ook bij Augustus terug te vinden is.

Dus de bug staat uit 2 fouten:
  • Laadsessies worden dubbel geteld /getoond als deze tegelijkertijd in 2 maanden heeft plaatsgevonden. Imho moet de app kiezen op basis van de begin of eindtijd
  • De meer dramatische fout, als er in 2 maanden tegelijkertijd wordt geladen, wordt de historie van de eerste maand weggegooid.
Vandaag lijkt me wel de goeie dag om in de groep te gooien of ik de enige ben waarin dit zo gebeurd is in de app.
Hier ook inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-05 08:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZMmOu1JyQH_xugCz6EjguriDkS8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hzz2jCZfsE82DdPk6ZMkLqu2.jpg?f=fotoalbum_large
Hier blijft de app hangen, kom er al de gehele dag niet in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
pollekeb schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:04:
[...]

[Afbeelding]
Hier blijft de app hangen, kom er al de gehele dag niet in :(
Dito... Sinds vanmiddag๐Ÿคท

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
scorpio schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:21:
[...]

Dito... Sinds vanmiddag๐Ÿคท
Wen er maar aan. ;)

Alhoewel ik moet toegeven dat het bij mij wel meevalt de laatste maanden, nu al een paar keer dat anderen last hebben en ik niet, alleen vandaag, ja, vandaag heb ik er ook 'last' van.
Maar goed, het is zoals het is, afwachten maar, komp goe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
Zjanzjak schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 17:06:
[...]

Wen er maar aan. ;)

Alhoewel ik moet toegeven dat het bij mij wel meevalt de laatste maanden, nu al een paar keer dat anderen last hebben en ik niet, alleen vandaag, ja, vandaag heb ik er ook 'last' van.
Maar goed, het is zoals het is, afwachten maar, komp goe.
Vooral het alvast aanzetten van de airco nu niet mogelijk is :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
pollekeb schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 17:46:
[...]

Vooral het alvast aanzetten van de airco nu niet mogelijk is :(
Mocht je gebruik maken van Home Assistant dan kan je de Renault integratie installeren. Via deze weg ben je niet meer afhankelijk van de Renault app en kan je de airco starten vaak wel starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpio
Hij doet het weer bij mij ๐Ÿ‘

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M1stral
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-05 13:16
Wel leuk om al die fotoโ€™s en ervaringen te zien/lezen. Begin wel uit te kijken naar de levering van mijn eigen Scenic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-05 10:00
Hoe is onmisbaar is het Pack Augmented Vision? Wat is jullie ervaring ermee tot nu toe? Denk dat alleen de 360 graden view waardevol kan zijn.

Zit zelf naar een aantal voorraadmodellen te kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
Safaci schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 08:59:
Hoe is onmisbaar is het Pack Augmented Vision? Wat is jullie ervaring ermee tot nu toe? Denk dat alleen de 360 graden view waardevol kan zijn.

Omdat ik geen ervaringen heb zonder het pack, kan ik alleen maar zeggen wat er wel op zit. Dan moet iemand zonder pack maar zeggen of dat standaard is, want ik kan het niet goed opmaken uit de configurator. Bijvoorbeeld of de voorbumper camera standaard is.
  • Voorbumper camera met een normale en een detail top down view. Heel handig bij vooruit inparkeren tegen een muur of dergelijke objecten. Dit doe ik dagdagelijks door hoe mijn thuislader is geplaatst, dus voor mij onmisbaar.
  • Spiegel cameras. Detail top down views links en rechts om te zien wat er aan de zijkant van de auto en velgen gebeurt.
  • Het display in de achteruitkijkspiegel: ik gebruik eigenlijk niks anders meer omdat je toch wel heel veel meer ziet. Vooralsnog ook in het donker niet slecht. Ik verstel de spiegel wel veel om reflecties gedurende de dag ongedaan te maken.
  • Globale top down view van de hele auto bij het inparkeren: Echt handig, ik weet niet hoe ik ooit zonder heb gekund. Ik zie voor, links, rechts en achter in een oogopslag.
  • 360 view zelf: Ja dat is een beetje een gimmick, omdat je de info daarin veel handiger en sneller uit de andere camera views kunt halen, zoals de top down view.
Of het onmisbaar is hangt heel erg af van je parkeersituaties. Persoonlijk voor mijn thuissituatie is het onmisbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:07
M1stral schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:22:
Wel leuk om al die fotoโ€™s en ervaringen te zien/lezen. Begin wel uit te kijken naar de levering van mijn eigen Scenic.
Hier hetzelfde. Ik rijd nu tijdelijk met een model y, maar ik heb echt ruzie met de rijhulpsystemen van Tesla. Plus ik vind hem gewoon niet mooi. Kom maar door met de scenic โ˜บ๏ธ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio

Mijn vorige auto had het wel.. K vond het zeer handig.. Vooral top down overzicht.
Mijn nieuwe Scenic heeft t niet.. Om subsidie krijgen moest ik keuzes maken en ging ik voor de Harman Kardon.
Absoluut geen spijt.. Wat heerlijk.. Maar zou ik liever niet ook de 360ยฐ hebben.. Absoluut๐Ÿ‘
Is gewoon mooier.. Duidelijker.. Veiliger.
Dus als de subsidie niet een issue is.. Doen

Maar parkeren heb ik altijd goed gekund (hihi ๐Ÿคช) dus nodig.. Neh... De camera laat ook zo genoeg zien als extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis

Het grote bezwaar tegen dat pack (voor mij) is de spiegel camera. Ik heb een multifocale bril, waarbij het onderste deel voor dichtbij zien is. De achteruitkijkspiegel zit in het veraf deel en bij een normale spiegel is dat geen probleem, maar aangezien dit een scherm is moet je daar op focussen.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Niet online
borkhuis schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 11:27:
[...]

Het grote bezwaar tegen dat pack (voor mij) is de spiegel camera. Ik heb een multifocale bril, waarbij het onderste deel voor dichtbij zien is. De achteruitkijkspiegel zit in het veraf deel en bij een normale spiegel is dat geen probleem, maar aangezien dit een scherm is moet je daar op focussen.

Iemand die hier ervaring mee heeft?
In het begin is de digitale spiegel even wennen maar na een paar dagen geen enkel probleem meer met het focussen. En mocht je er toch niet aan kunnen wennen dan kan je de camera gewoon uitzetten en de spiegel normaal gebruiken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Garrettvr
Hierbij dan de inhoudelijke update;

Ik ben overgestapt van een Cupra Born full optie naar de Renault Scenic E-tech Esprit Alpine in het zwart.

Uiterlijk
Persoonlijk vind ik de Scenic er fantastisch uit zien. Het voor-aangezicht vind ik een agressieve uitstraling hebben de achterzijde vind ik mooi vorm gegeven en heeft iets spannends. De kunststof delen op zijkant in combinatie met 20 inch velgen maken het plaatje wel compleet O+

Interieur
Het interieur is mooi vormgegeven met natuurlijk als eye-catcher de 2 displays (1 achter het stuur en de ander in het midden). De stoelen zitten goed, al vind ik het nog steeds bijzonder dat het geen volledig elektrische stoelen.
De grootste verbazing komt door de ruimte op de achterbank. Ik ben zelf net geen 1.90 meter en als ik 'normaal' op de bestuurdersstoel zit kan er een lange volwasssen man prima achter mij zitten. En het middenbankje met de telefoonhouder is natuurlijk een leuke gimmic.

Techniek
Gelukkig dat ik de Cupra gewend was, daar deed de app het ook vaak niet. Dus dat ik MyRenault App niet zo snel kon koppelen vond ik nog niet spannend. Uiteindelijk is het gelukt :)
Wat ik wel mis, is mijn achterwiel aandrijving. Waar ik bij de Cupra het gevoel had je vooruit gedrukt werd vanuit de rug merk ik hier heel erg dat de voorwielen de wagen vooruit trekken. Dit merk ik ook aan het gevoel bij het sturen als je 'volgas' wegrijdt. De Cupra had evenveel PK's maar die was vlotter van de plek. Dit is natuurlijk een ander segment auto en stukkie lomper :D

Android Automotive? werkt goed, duidelijke indeling met de tegels maar ik ben nog wat aan het stoeien met de internetverbinding. Zelfs als de auto verbinding maakt met Carplay merk ik dat de bijv. de Youtube Music app niet wil verbinden. HIervoor moet ik eerst de telefoon gebruiken als hotspot. Kan dit nog anders?

Verder ben ik ontzettend tevreden en heb er nog geen zelfde van gezien en stiekem hoop ik dat ik de enige blijf met deze auto hier in de regio >:)

Groetjes van G

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ebis
  • Niet online
Garrettvr schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 12:28:
[...]
Android Automotive? werkt goed, duidelijke indeling met de tegels maar ik ben nog wat aan het stoeien met de internetverbinding. Zelfs als de auto verbinding maakt met Carplay merk ik dat de bijv. de Youtube Music app niet wil verbinden. HIervoor moet ik eerst de telefoon gebruiken als hotspot. Kan dit nog anders?
Je hebt voor de apps een data abonnement nodig. Dat kan door via Orange een abonnement af te sluiten of door gebruik te maken van een hotspot.

Het aan- en uitzetten van een hotspot op je iPhone kan je automatiseren zodra je een verbinding maakt met CarPlay. Je moet hiervoor een tweetal acties maken in de opdrachten app op je telefoon. Zie https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/76746988 voor een voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timrek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-05 16:26

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

Vraag: Zitten er ook speakers op de tweede zitrij in een EV60 Techno zonder HK? Of zitten er alleen speakers voorin?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:22

Japie.G

Colour Classic

Timrek schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:10:
Vraag: Zitten er ook speakers op de tweede zitrij in een EV60 Techno zonder HK? Of zitten er alleen speakers voorin?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VbqE2UTiBRxnU-4qQdy7Vp7cRgc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bKy3jpqV6uBtZvJlUq5NJDJX.jpg?f=fotoalbum_large

Alstu

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garrettvr
Voordat ik het vergeet:
De achteruit rij camera is qua beeldkwaliteit (resolutie?) niet van deze tijd. Ervaren meer mensen dit zo?
De camera van de cupra was goed scherp. Dan is dit wel een achteruitgang.

Het lijkt iets kleins maar als je achteruit rijdt dan kijk je toch automatisch naar het beeld en dan vind ik hem niet scherp.

Groetjes van G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:07
Garrettvr schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 22:25:
Voordat ik het vergeet:
De achteruit rij camera is qua beeldkwaliteit (resolutie?) niet van deze tijd. Ervaren meer mensen dit zo?

Het lijkt iets kleins maar als je achteruit rijdt dan kijk je toch automatisch naar het beeld en dan vind ik hem niet scherp.
Ik moet de mijne nog krijgen, maar in de alpine waarin ik proef reed vond ik dat inderdaad ook erg opvallend en eigenlijk het enige minpunt aan de auto wat ik kon ontdekken. Toch vreemd dat zelfs de camera in de aygo van mโ€™n vrouw beter is dan in zoโ€™n klasse wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
Kunnen jullie in het app blad wel andere apps downloaden? Bv NOS.nl lukt mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
Voor de privรฉ rijders onder ons. Losse accessoires vooral achteraf kopen. Met de Renault Premium card krijg je 10% korting. Helaas heeft mijn dealer Stam dat niet tegen mij gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
Ik heb een vraag over snelheidsbeperkingen. Is het jullie ervaring ook dat als de maximumsnelheid wijzigt bv van 80 naar 50 de auto hier niet op reageert? Op de display is wel het nieuwe bord 50 zichtbaar.
โ€œ14 Submenuknop (afhankelijk van de auto): de ingestelde snelheid aanpassen aan waargenomen
snelheidsbeperkingenโ€

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fredericm
Voordat ik het vergeet:

Eens slecht beeld, lijkt wel op VGA bij Windows 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrettvr
Fredericm schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 22:41:
Voor de privรฉ rijders onder ons. Losse accessoires vooral achteraf kopen. Met de Renault Premium card krijg je 10% korting. Helaas heeft mijn dealer Stam dat niet tegen mij gezegd.
Kom hem toevallig tegen op de website. Voor mij niet interessant gezien zakelijk lease. Maar doe er je voordeel mee :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mEFJi2YzcVJSF-fpQp-HGZZfhic=/x800/filters:strip_exif()/f/image/c5vyjNterSOz7Psi7HzlmMVR.png?f=fotoalbum_large

Groetjes van G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Ik kreeg een Google beveiliging melding. Nu was ik ook bezig met de Scenic.. Instellen voor mijn vrouw ed... Maar er staat bij dat het een Linux device betrof.
Klopt t dat Scenic R-Link op Linux draait?

Update; voor wat ik zelf kan vinden erover is dat zo.. En dus bij inloggen Google komt de melding ๐Ÿ‘

No worries

[ Voor 27% gewijzigd door scorpio op 04-08-2024 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06:36
scorpio schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:23:
[Afbeelding]

Heel verhaal maar .komt ie
...eerste keer laden ..
Volgens de app en plattegrond staat de paal die k wilde hebben en t goedkoopst was hier.
Dus laden maar..na een tijdje 85% en dus klaar en ontkoppelen maar.
In de My Renault app geeft ie 1 KW minder aan geladen te hebben dan de laadpas app ??!!
Tevens berekent ie bijna t dubbele en zegt ie dat ik in de straat ertegenover heb geladen 8)7

Enfin , tis maar een klein bedrag en ik schaar t nu onder beginners les ..maar k heb gebeld en t verhaal en foto's van de straatbordjes etc meegestuurd.

Wat is nu t geval ????? in de app staat maar 1 laadpaal met 2 connecties.waar ik "dacht " twee laadpalen.
Ze hebben er dus een laadpaal met ook 2 connecties bijgeplaatst en deze op de straatnaam van de straat ertegenover gezet :o

Dus je rijdt erheen , denkt dat is hem , steekt hem erin en o wat mooi voor een eerste keer, in 1 keer goed.

Maar man , wat ging dat makkelijk en k had weer een excuus een eindje te rijden :*) wat een heerlijke auto en wat een fijn geluid geeft de HK . :9

Superblij
Je kunt de QR code scannen op de laadpaal, dan wordt ook de kWh prijs weergeven.
Bij mij in de straat een identieke situatie. Paal 2 is bijna het dubbele tarief van paal 1.

De dure paal is nu bijna altijd vrij.
Kleine verschillen zijn begrijpelijk, maar het dubbele?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Voordat ik het vergeet:

Dit viel mij ook op tijdens proefrit. Ik had dit nagevraagd en ik kreeg als antwoord dat dit komt omdat het een pre-productiemodel (?) wasโ€ฆ naja beetje vaag antwoord gezien de auto op kenteken stond en ook ooit verkocht zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Safaci schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 19:49:
[...]

Dit viel mij ook op tijdens proefrit. Ik had dit nagevraagd en ik kreeg als antwoord dat dit komt omdat het een pre-productiemodel (?) wasโ€ฆ naja beetje vaag antwoord gezien de auto op kenteken stond en ook ooit verkocht zal worden.
rijden we allemaal rond in een pre-productie auto :9

Vind de kwaliteit ook niet top, maar moet wel zeggen nu na drie weken dat de camera in de praktijk prima voldoet en ik er niet echt meer op let/mee bezig ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredderf
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-04 17:01
ebis schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 19:36:
[...]

Mocht je gebruik maken van Home Assistant dan kan je de Renault integratie installeren. Via deze weg ben je niet meer afhankelijk van de Renault app en kan je de airco starten vaak wel starten.
Voor iPhone: wellicht werkt deze Scriptable widget ook met de Renault Scenic. Ik gebruik hem voor de ZOร‹. Ook voor het remote starten van verwarming/airco.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0qHGzEjoyHCKh4fYVz5pvTK1BRA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wLMbuDJ57eWpEeZXVpsnW45Q.jpg?f=fotoalbum_large

https://gist.github.com/m...2089802a2aa2622058dd1ded7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21:41
Vandaag terug van vakantie, 2500km gebold, heen en terug naar Rรผgen ( Noord-Duitsland). Voorheen had ik de Megane, maar ben blij met mijn keuze om naar een Scenic over te stappen. ( Zou natuurlijk zo moeten zijn als later model, maar toch ). Wegligging is beter, maar kan aan de 19" liggen ipv de 20". Achteras 'bonkt' totaal niet, maar daar hebben ze voor de Megane een oplossing voor. Ruimte achterin immens, grotere koffer, iets hogere instap, de electrische kofferklep, het recentste OpenR systeem (op de recentere Meganes ook natuurlijk), kortom zeer tevreden. Voor de de rit, een abo op Ionity, 0.39 cent overal in Duitsland en Tesla tss de 0.39 en 0.41 cent. Iedere keer plan ik via de ABRP app en geef dan in Google de eerste laadstop in. Bij het laden geef ik al de volgende in en zie het % stijgen wanneer ik daar toe kom. Ik bekijk nooit de % in de ABRP app want die zijn onbetrouwbaar. Ook al is het met Google ook altijd te pessimistisch gerekend. Bij vertrek 10% aankomst wordt dan 20%, zelfs bij 150 'fahren an die Autobahn' :) Van laadstress totaal geen sprake en zeker al niet van range anxiety...1 keer deed een Ionity paal beetje vervelend, maar anders iedere keer, plugin en app starten, peanuts! Wat ook opviel is dat de Scenic heel veel bekijks heeft, en ik heb er dan op die 14 dagen dan ook geen enkele gezien, niet in Belgie, niet in Nederland en niet in Duitsland...rijdt je wel met een 'unieke' bak rond dan :) Heb wel 2 minpunten ( kan niet allemaal rozengeur zijn natuurlijk ). De binnenspiegel trilt verschrikkelijk bij slechte weg, maar dat is nog het minste. Wat me vooral mateloos stoorde was dat ie in ACC bij voorbijsteken soms een beetje inhield. Dus je rijdt 126 en nadert een voorligger, je steekt die voorbij en als je er naast zit gaat ie even een 'mini ghost braking' doen. Van 126 naar 123 bv...Mateloos IRRITANT en eentje voor de dealer volgende week. Had ik nooit met de Megane....
Bij het laden in Wismar stond ik naast een Deense XPENG rijder, de G9. Ziet er heel goed uit, comfort en luxe, 800V, alles erop en eraan MAAR (zei de eigenaar) software een grote ramp...niet kopen was zijn tip. Ben ik dan blij dat mijn Scenic met het Google systeem dan eigenlijk bijna feilloos werkt :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KtKMrDXCFLEId3AwpT7izGadohI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HeaBZSXHH2S6kMFzLsFEVhSC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7T7hff90kuYDPugqvyz9CKMmxrk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/otKDfemgg2l2eEzmI9CtlsyG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9RsRib9T14iFVNVk-ur11w-DeHY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6PoDVCMecIpKQJdowN2zOenv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredderf
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-04 17:01
TopOne01 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:31:
[...]

Is er een manier om dit softwarematig inzichtelijk te krijgen? Of moet ik bij de laadpaal blijven staan om dit te notuleren :P. Wij gaan maandagochtend vanuit Caorle weer richting Nederland met als tussenstop Legoland voor twee dagen.
TRONITY app geeft o.a. inzichten van laadsessies en trips van je EV. Je kan 14 dagen gratis testen.
https://www.tronity.io/en/home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Heerlijke wagen ๐Ÿค—

[ Voor 111% gewijzigd door scorpio op 05-08-2024 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inter18
TaxiGilbert schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 22:30:
Vandaag terug van vakantie, 2500km gebold, heen en terug naar Rรผgen ( Noord-Duitsland). Voorheen had ik de Megane, maar ben blij met mijn keuze om naar een Scenic over te stappen. ( Zou natuurlijk zo moeten zijn als later model, maar toch ). Wegligging is beter, maar kan aan de 19" liggen ipv de 20". Achteras 'bonkt' totaal niet, maar daar hebben ze voor de Megane een oplossing voor. Ruimte achterin immens, grotere koffer, iets hogere instap, de electrische kofferklep, het recentste OpenR systeem (op de recentere Meganes ook natuurlijk), kortom zeer tevreden. Voor de de rit, een abo op Ionity, 0.39 cent overal in Duitsland en Tesla tss de 0.39 en 0.41 cent. Iedere keer plan ik via de ABRP app en geef dan in Google de eerste laadstop in. Bij het laden geef ik al de volgende in en zie het % stijgen wanneer ik daar toe kom. Ik bekijk nooit de % in de ABRP app want die zijn onbetrouwbaar. Ook al is het met Google ook altijd te pessimistisch gerekend. Bij vertrek 10% aankomst wordt dan 20%, zelfs bij 150 'fahren an die Autobahn' :) Van laadstress totaal geen sprake en zeker al niet van range anxiety...1 keer deed een Ionity paal beetje vervelend, maar anders iedere keer, plugin en app starten, peanuts! Wat ook opviel is dat de Scenic heel veel bekijks heeft, en ik heb er dan op die 14 dagen dan ook geen enkele gezien, niet in Belgie, niet in Nederland en niet in Duitsland...rijdt je wel met een 'unieke' bak rond dan :) Heb wel 2 minpunten ( kan niet allemaal rozengeur zijn natuurlijk ). De binnenspiegel trilt verschrikkelijk bij slechte weg, maar dat is nog het minste. Wat me vooral mateloos stoorde was dat ie in ACC bij voorbijsteken soms een beetje inhield. Dus je rijdt 126 en nadert een voorligger, je steekt die voorbij en als je er naast zit gaat ie even een 'mini ghost braking' doen. Van 126 naar 123 bv...Mateloos IRRITANT en eentje voor de dealer volgende week. Had ik nooit met de Megane....
Bij het laden in Wismar stond ik naast een Deense XPENG rijder, de G9. Ziet er heel goed uit, comfort en luxe, 800V, alles erop en eraan MAAR (zei de eigenaar) software een grote ramp...niet kopen was zijn tip. Ben ik dan blij dat mijn Scenic met het Google systeem dan eigenlijk bijna feilloos werkt :)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Goedemorgen,

hebt u toevallig de laadsessies en gemiddled verbruik bijgehouden?
Ik ben in de markt voor m'n 2e EV, laadsnelheid op lamge trips is voor mij belangrijker dan ik in 1e instantie dacht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:44
[b]tweetyvogel in "Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic"
per 30/6/24 416 Scenic modellen geregistreerd
per 02/7/24 421 Scenic modellen geregistreerd
per 07/7/24 460 Scenic modellen geregistreerd
per 21/7/24 539 Scenic modellen geregistreerd
per 29-7-24 602 Scenic modellen geregistreerd en 536 reeds op naam gezet
per 4-8-24 653 Scenic modellen geregistreerd en 587 reeds op naam gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Inter18 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 08:52:
[...]

Goedemorgen,

hebt u toevallig de laadsessies en gemiddled verbruik bijgehouden?
Ik ben in de markt voor m'n 2e EV, laadsnelheid op lamge trips is voor mij belangrijker dan ik in 1e instantie dacht
Eerlijk? Niet echt de laadsnelheden, verbruik op eiland ( 50-60-70-80-100 wegen ) zat ik op 14.5 kwh/100km in Comfort mode. Op de heen- en terugreis zat ik op 20.7. Maar ik reed dan ook de aangegeven snelheden ( handig is wel als hij de borden herkent en aangeeft, dat je dan met 1 druk op de knop die snelheid aanpakt, vooral bij de vele wegenwerken in DEU) en 145รก150 op de ' doe maar stukken' ๐Ÿ™‚
Ik ben op vakantie, dus tijd vindt ik dan geen issue. Meestal was het snelladen tijdens middageten en een koffiepauze...Hij begon wel meestal te laden bij 140kw ( tuss 15 en 25% batt ) maar geen idee over de laadcurves...niet bijgehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inter18
TaxiGilbert schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:04:
[...]

Eerlijk? Niet echt de laadsnelheden, verbruik op eiland ( 50-60-70-80-100 wegen ) zat ik op 14.5 kwh/100km in Comfort mode. Op de heen- en terugreis zat ik op 20.7. Maar ik reed dan ook de aangegeven snelheden ( handig is wel als hij de borden herkent en aangeeft, dat je dan met 1 druk op de knop die snelheid aanpakt, vooral bij de vele wegenwerken in DEU) en 145รก150 op de ' doe maar stukken' ๐Ÿ™‚
Ik ben op vakantie, dus tijd vindt ik dan geen issue. Meestal was het snelladen tijdens middageten en een koffiepauze...Hij begon wel meestal te laden bij 140kw ( tuss 15 en 25% batt ) maar geen idee over de laadcurves...niet bijgehouden.
20,7 bij hoge snelheden klinkt prima. Na 3,5 uur ben ik er zelf meestal ook wel klaar mee.

Dank je voor de verduidelijking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-05 13:09
Heb wel 2 minpunten ( kan niet allemaal rozengeur zijn natuurlijk ). De binnenspiegel trilt verschrikkelijk bij slechte weg, maar dat is nog het minste. Wat me vooral mateloos stoorde was dat ie in ACC bij voorbijsteken soms een beetje inhield. Dus je rijdt 126 en nadert een voorligger, je steekt die voorbij en als je er naast zit gaat ie even een 'mini ghost braking' doen. Van 126 naar 123 bv...Mateloos IRRITANT en eentje voor de dealer volgende week. Had ik nooit met de Megane....
Dat mini ghostbraking ervaar ik ook af en toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
dicee schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:31:
[...]

Dat mini ghostbraking ervaar ik ook af en toe...
Ja daar hebben we eerder een discussie over gehad in het topic.

Volgens mij kunnen we alleen ervaringen verzamelen en opmerken wat er gemeenschappelijk is aan de situaties, als er iets gemeenschappelijks is.

Volgens mij gebeurt het vaker als er links, rechts of achter iemand rijdt, of relatief heel erg snel aan komt rijden.

Misschien is het wel het automatisch remsysteem achter dat toch op een of andere manier tijdens het rijden vooruit, wordt geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
My bad

[ Voor 98% gewijzigd door scorpio op 06-08-2024 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipia
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:03
scorpio schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:09:
Hoeveel lading verliest jullie accu bij geparkeerd staan?
Ik heb geladen tot 85%.. Staat nu in een halve dag en een nacht en is gezakt naar 82..ben wel een kleine 10 minuten gisteravond in de auto geweest maar zoveel zakken?

Heb ik iets aanstaan? Kan dat รผberhaupt als je hem uitzet en op slot? ๐Ÿคท
Die van mij verliest eigenlijk niets in een nacht tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Oorzaak bekend.. Sorry.. Mijn fout
K was te snel๐Ÿค—

[ Voor 21% gewijzigd door scorpio op 06-08-2024 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inter18
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat je beschrijft met Ghost braking, de geleende Talisman + m'n Kiaatje doen precies hetzelfde.
Wat een beetje helpt is de richting aanwijzer doordrukken, dus niet een tikje voor 3* knipperen, maar doordrukken.
Het is een water naar de zee oplossing want je werkt om de oorzaak heen maar voor de achterliggers wel fijner. De Kia is, samen met 2024 Polestar 2, 1 van de weinige auto's waarbij je het Adaptieve deel van de cruisecontrol nog uit kan zetten, maar wel automatic emergency braking aan kan laten staan.

Soms zijn goed bedoelde europese regels contra produktief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterVanEynde
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 11-09-2024
We rijden nu drie weken met de E Scenic long range iconic.
Erg tevreden van maar รฉรฉn belangrijke opmerking:

De standaard versie kan slechts 7,4 kW AC (thuis) laden maar op รฉรฉn fase. Ook al heb je een drie-fase aansluiting. Om die 7,4 kW te laden heb je een elektriciteitsaansluiting van 35A nodig met รฉรฉn fase. Wij hebben slechts 25A (wel drie fasen) en kunnen dus max. 5,5 kW laden en geraken dus niet aan de 7,4 kW die de wagen aankan.
We hadden dit niet meegekregen van de dealer dus valt een beetje tegen.
Het is dus te overwegen om de 'pack AC 22 kW charger - 1500 euro' erbij te nemen.

[ Voor 7% gewijzigd door PeterVanEynde op 06-08-2024 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
@PeterVanEynde Huh is 22kW laden niet standard op de Scenic? Sinds wanneer is dat een pack?

Edit: oh wacht, dit gaat over Belgiรซ..

[ Voor 18% gewijzigd door Safaci op 06-08-2024 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
Safaci schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:55:
@PeterVanEynde Huh is 22kW laden niet standard op de Scenic? Sinds wanneer is dat een pack?
In Belgie niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterVanEynde
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 11-09-2024
De Scenic kan tot 150 kW laden DC (snellader) maar de AC (thuislader) snelheid is max 7,4 kW.
Tot 22 kW AC is via de 'pack AC 22 kW charger'.
Inderdaad voor Belgiรซ. Is dit anders in Nederland?

[ Voor 15% gewijzigd door PeterVanEynde op 06-08-2024 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Eerste probleem te pakken hier. Mijn kofferklep weigert te sluiten. Iemand een idee? Het motortje sluit de klep niet. De auto lijkt te denken dat er iets tussen zit ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Japie.G schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:53:
Eerste probleem te pakken hier. Mijn kofferklep weigert te sluiten. Iemand een idee? Het motortje sluit de klep niet. De auto lijkt te denken dat er iets tussen zit ofzo?
Kun je hem eenmalig handmatig helemaal openen - deden ze bij de dealer toevallig bij een edit X auto, geen Megane dacht ik weet het niet meer - die ook niet wilde sluiten. Op laagste punt helemaal open trekken - soort reset en toen sloot ie weer.

Geen idee verder, stond erbij en keek er naar en vroeg de dealer wat is dit en dat was de uitleg en weer door met uitlevering van mijn auto toen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kees_frl op 06-08-2024 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpio
Had net een foutje gemaakt met een eerder geplaatste post... Maar wil toch hier wel aandacht voor een constatering die k hierdoor echt wel goed had...

Mijn Scenic verliest (langzaam en een beetje) stroom als hij in de garage staat.

Nu lees ik dat dit normaal is en afhankelijk van verzonden data.. Temperatuur.. Evt andere verbruiker(tjes).

Zie ook https://www.ad.nl/auto/el...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Kunnen jullie hier eens op letten en hier plaatsen wat jullie indrukken/constateringen hierover zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

scorpio schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:27:
Had net een foutje gemaakt met een eerder geplaatste post... Maar wil toch hier wel aandacht voor een constatering die k hierdoor echt wel goed had...

Mijn Scenic verliest (langzaam en een beetje) stroom als hij in de garage staat.

Nu lees ik dat dit normaal is en afhankelijk van verzonden data.. Temperatuur.. Evt andere verbruiker(tjes).

Zie ook https://www.ad.nl/auto/el...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Kunnen jullie hier eens op letten en hier plaatsen wat jullie indrukken/constateringen hierover zijn?
Warm wegzetten en volgende ochtend kijken kan -3pct zijn ofzo, laat de auto staan en de boel warmt weer op en de 3pct is er weer bij. Bij de megane ook druk om gemaakt maar er in de praktijk maakt het niet uit.
Kees_frl schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:15:
[...]

Kun je hem eenmalig handmatig helemaal openen - deden ze bij de dealer toevallig bij een megane die ook niet wilde sluiten. Op laagste punt helemaal open trekken - soort reset en toen sloot ie weer.

Geen idee verder, stond erbij en keek er naar en vroeg de dealer wat is dit en dat was de uitleg en weer door met uitlevering van mijn auto toen :)
Helaas hielp deze niet. Ik zit nu bij de dealer, kon gelijk komen. Ben benieuwd! Ik hoop maar dat het een zekeringetje is ofzo.

Edit: helaas, de auto moet blijven, oorzaak onbekend. Das ff een flinke tegenvaller.

[ Voor 25% gewijzigd door Japie.G op 06-08-2024 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Japie.G schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:53:
Zou het niet kunnen dat ie denkt dat dit zijn hoogste stand is? 'Ik denk mee' ๐Ÿ™‚Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2PifGoqiCF6NI16WUSYsK2O1Pyk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WU5z643x4SkYqp5l6Q5yPDm8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Gedoe maar het werkt weer. Wat kun je een boel zien als de wagen aan de pc hangt.. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Io5Vw-TQn9IPeBC26tMK8cvhOQY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WXgFE9b9uwWCQGprRbGEGHm5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
Japie.G schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:49:
Gedoe maar het werkt weer. Wat kun je een boel zien als de wagen aan de pc hangt.. [Afbeelding]
Dat zou je eigenlijk zelf ook willen zien. Alhoewel, gezien de hoeveelheid storingen , misschien is het maar beter dat we dat niet kunnen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
PeterVanEynde schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:00:
De Scenic kan tot 150 kW laden DC (snellader) maar de AC (thuislader) snelheid is max 7,4 kW.
In Nederland is 22 kW AC laden de standaard, er valt niets te kiezen wat dat aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Mijn vrouw rijdt even in de Scenic om hem beter te leren kennen. ๐Ÿ‘
Ik dacht dat ik via de my renault app de auto wel kon volgen middels de map..

Maar nee.. die plaatst de auto nog in de garage ๐Ÿ˜’๐Ÿ˜œ

[ Voor 3% gewijzigd door scorpio op 07-08-2024 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:44
scorpio schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:59:
Mijn vrouw rijdt even in de Scenic om hem beter te leren kennen. ๐Ÿ‘
Ik dacht dat ik via de my renault app de auto wel kon volgen middels de map..

Maar nee.. die plaatst de auto nog in de garage ๐Ÿ˜’๐Ÿ˜œ
locatie zal bij gewerkt worden als de auto weer uitgeschakeld is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
tweetyvogel schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:03:
[...]

locatie zal bij gewerkt worden als de auto weer uitgeschakeld is. :)
๐Ÿ‘ŒThanks๐Ÿ‘

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appelmoes18
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-05 09:43
Ik ben sinds vorige week eigenaar geworden van een Scenic. (Scenic e-tech comfort evolution 60KW)
Dit is mijn eerste EV en na zo'n 900km gereden te hebben met de Scenic ben ik erg tevreden over hoe de auto op de weg ligt. (Ik kom af van een Kia uit 2012)
In Nederland heb ik nog geen problemen gehad met het laden etc.

Ook ervaar ik de ghost braking wanneer de ACC aan heb, dit lijkt een "algemeen probleem" te zijn als ik dit topic lees.
Ik weet niet of dit toevallig is, maar ik had de modus "begrenzer geselecteerd" niet actief staan, maar toch merkte ik af en toe alsof mijn rem ingedrukt werd of dat het gas inhield. Toen ik die modus niet meer ingesteld had was het weg. (ik had geen snelheid actief waarop de begrenzer zou moeten werken)

Verder willen we over een maand met de auto naar zuid-Frankrijk af reizen, en dat vind ik toch nog wel spannend, we zijn gewend om dik 3-4 uur aan een stuk door te rijden. Dit zal wel even "wennen" worden.

Nu heeft de auto geen navi pack en kan ik dus geen route plannen vanuit de auto zelf met ook de batterij % bij aankomst. Zijn hier alternatieve apps voor waarmee je dit kan doen? Ik heb al even in ABRP gekeken maar die geeft op de route 9 laadstops?! Dit lijkt mij beetje overbodig, ik zie laadsessies tussen van 25->55 bijv. Plannen jullie bij x% dat je pas gaat kijken naar een laadstop in de buurt?

Ook wil ik een stopcontact laadkabel kopen, iemand een goede suggestie voor de scenic of is dit redelijk universeel en zit er weinig verschil in?

Verder heel interessant om te lezen naar alle ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
appelmoes18 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:34:
Ik ben sinds vorige week eigenaar geworden van een Scenic. (Scenic e-tech comfort evolution 60KW)
Dit is mijn eerste EV en na zo'n 900km gereden te hebben met de Scenic ben ik erg tevreden over hoe de auto op de weg ligt. (Ik kom af van een Kia uit 2012)
In Nederland heb ik nog geen problemen gehad met het laden etc.

Ook ervaar ik de ghost braking wanneer de ACC aan heb, dit lijkt een "algemeen probleem" te zijn als ik dit topic lees.
Ik weet niet of dit toevallig is, maar ik had de modus "begrenzer geselecteerd" niet actief staan, maar toch merkte ik af en toe alsof mijn rem ingedrukt werd of dat het gas inhield. Toen ik die modus niet meer ingesteld had was het weg. (ik had geen snelheid actief waarop de begrenzer zou moeten werken)

Verder willen we over een maand met de auto naar zuid-Frankrijk af reizen, en dat vind ik toch nog wel spannend, we zijn gewend om dik 3-4 uur aan een stuk door te rijden. Dit zal wel even "wennen" worden.

Nu heeft de auto geen navi pack en kan ik dus geen route plannen vanuit de auto zelf met ook de batterij % bij aankomst. Zijn hier alternatieve apps voor waarmee je dit kan doen? Ik heb al even in ABRP gekeken maar die geeft op de route 9 laadstops?! Dit lijkt mij beetje overbodig, ik zie laadsessies tussen van 25->55 bijv. Plannen jullie bij x% dat je pas gaat kijken naar een laadstop in de buurt?

Ook wil ik een stopcontact laadkabel kopen, iemand een goede suggestie voor de scenic of is dit redelijk universeel en zit er weinig verschil in?

Verder heel interessant om te lezen naar alle ervaringen!
in eco modus wil de auto ook niet sneller dan 110 a 115 dacht ik, misschien had je dat aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelmoes18
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-05 09:43
Kees_frl schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:38:
[...]

in eco modus wil de auto ook niet sneller dan 110 a 115 dacht ik, misschien had je dat aan? :)
Niet opgelet, ik zal dit meenemen als het weer een keer gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Zijn er ook Scenic-rijders met dashcams? Ik zou dat wel missen na 5 jaar een Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-05 23:24

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Safaci schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:55:
Zijn er ook Scenic-rijders met dashcams? Ik zou dat wel missen na 5 jaar een Tesla.
Vast wel. Eerder in dit topic vroeg ik me al af wanneer de eerste Scenic-rijder het via een hack voor elkaar zou krijgen om toegang te krijgen tot de cameraโ€™s. Dan kun je namelijk zelf je dashcam maken. Echt iets voor Tweakers. 8)

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
PeterVanEynde schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:00:
Dit is 1 van de redenen dat ik de Scenic heb gekozen, net bij een klant ook aan een 22Kw lader gestaan echt ๐Ÿ”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aDLQ0s1hoeJJMs40Z0x7FXzdtRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wlcgOQebiRdjhN1ZXNiSJszd.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie steeds dat het begin percentage niet klopt, meer mensen last van?
Begin percentage is nl 88% en geen 69%!!

[ Voor 4% gewijzigd door pollekeb op 07-08-2024 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
pollekeb schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:29:
[...]

Dit is 1 van de redenen dat ik de Scenic heb gekozen, net bij een klant ook aan een 22Kw lader gestaan echt ๐Ÿ”
Ja lekker inderdaad, moet nu nog even laadpaal in de wijk gebruiken maar die laadt met 17Kw, lekker! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morkie69
  • Laatst online: 22:00
pollekeb schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:35:
[Afbeelding]

Ik zie steeds dat het begin percentage niet klopt, meer mensen last van?
Begin percentage is nl 88% en geen 69%!!
dat is een vertalingsfout bij Google. Het is niet het precentage wat je had toen je weg ging, maar het percentage wat er over zou zijn, als je dezelfde weg weer terug rijdt (naar het vertrekpunt)
Is verwarrend die tekst, maar wel handig dat je het "vice-versa" ziet

Dit is al vaak aan Google doorgegeven, heeft geen prio om te wijzigen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Morkie69 op 07-08-2024 17:56 ]

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bopitje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 16:17
Ik heb afgelopen weken met veel plezier dit forum gelezen, ondertussen ook de Scenic besteld.
Afgelopen week ook de bevestiging gehad, leverdatum staat nu op 25-10-2024.

Renault Scenic E-Tech 60 Kwh techno
Rouge Flamme metallic, Dak Nor Etoile Metallic.

Afgelopen 2 weken op vakantie geweest naar Kroatiรซ en Sloveniรซ, maar heb helaas nog geen Renault Scenic nog mogen spotten. Alleen nog maar bij de dealer gezien, nog niet op weg.

[ Voor 26% gewijzigd door bopitje op 07-08-2024 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpio
Safaci schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:55:
Zie een vorige post van me hierover in dit forum, ik heb dus een dashcam.
Ik had dezelfde vraag daar ik ook niet kon vinden/wist of er een accessoire aansluiting op die plak zat.
Inmiddels heb k de Scenic en vrij snel (volgende dag) 'oude ' dascam ook in deze auto geplaatst.
Links achter de spiegel , heb er nauwelijks 'last " van
kabeltje links langs plastic naar boven getrokken en via raam naar flafond geleidt, iets drukken en hij zit erin , dan via spijl naar beneden en via onderkant cockpit strak naar middenconsole getrokken hier op 2 a 3 plaatsen snelbindertje (zitten mogelijkheden als verdikkingen met of zonder gaatje en een ietwat dikkere kabel die zich ervoor lenen :*) )

Dan behoorlijk hard door de spleet (die er echt is maar je even wat wijder moet maken dus zodat de usb connector er door wil) naar de Aansteker plug moeten drukken waar k een USB autolader in heb gedrukt.

Zoals gezegt (ook voor foto's van de plug en type cam) zie vorige post
Goed beeld en geen omkijken meer naar(hopelijk ook nooit nodig) 8)

[ Voor 13% gewijzigd door scorpio op 07-08-2024 20:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AGel64
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 22-02 08:06
Auto (ALPINE long range zwart) op 18 juli besteld en wordt vrijdag aanstaande (9 augustus) geleverd. Met opties solar bay dak, advanced driving & augmented vision en kardon premium sound. Dus kan schijnbaar wel snel. Auto via lease Alphabet en geleverd door lokale dealer. De rest sterkte met wachten โ˜บ๏ธ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
@scorpio ah thanks, zal eens naar je vorige posts kijken

Is het eigenlijk mogelijk om een locatie vanaf je smartphone te sturen naar de auto voor navigatie? Bijvoorbeeld via de app.

En werkt Spotify inmiddels (buiten Android Auto en CarPlay om)?

[ Voor 19% gewijzigd door Safaci op 08-08-2024 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Safaci schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:54:

Is het eigenlijk mogelijk om een locatie vanaf je smartphone te sturen naar de auto voor navigatie? Bijvoorbeeld via de app.
ja via google maps op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilikturtlez
  • Laatst online: 11-12-2024
Goedemiddag, Mijn vriendin heeft de scenic e-tech, toen we hem kregen begon het scherm te knipperen en viel toen uit. zijn toen direct terug gegaan naar de garage en die hebben het toen weten te fixen. alleen een paar dagen later begon het weer en toen heeft de garage tegen haar verteld dat ze zou moeten wachten op een software update die pas in oktober komt en dat ze tot die tijd gewoon door zou moeten rijden met het scherm die niet functioneert.

Hebben andere hier ook last van? vraag ik me af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie_1988
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06:08
Safaci schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:54:

En werkt Spotify inmiddels (buiten Android Auto en CarPlay om)?
Spotify werkt bij mij inmiddels prima. Youtube Music daarentegen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
Appie_1988 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:20:
[...]

Spotify werkt bij mij inmiddels prima. Youtube Music daarentegen niet.
Youtube Music heeft bij mij altijd prima gewerkt. Audible werkt niet goed bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
De Scenic van mijn collega is gisteravond afgesleept met een accu storing en module accu aansturing.
Benieuwd wat er precies mis mee is, hij laat het me nog weten.

Het verbruik valt me echt nog een beetje tegen met deze temperaturen. Zoals eerder wel eens vermeld rij ik frequent Leeuwarden naar Zaltbommel. 200 km heen en dan logisch weer 200 terug. :)

Ik blijf echt steken op 22 kWh per 100 km gemiddeld. En dan doe ik wel mijn best, rustig optrekken afremmen op de motor indien ik eens moet afremmen.

Het is echter bijna nooit stoppen, alleen maar snelwegen. Snelheid rond de 100 en 120.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-05 13:09
ik rij voornamelijk autoweg en 60/80 wegen en haal een verbruik van tussen de 18.5 / 19.0... best een groot verschil zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Kwam zelf deze actieradius test tegen van de Scenic..
Bij 100 km/h neemt de elektrische Renault Scenic genoegen met 16,4 kWh/100 km..
https://www.autoreview.nl...emeten-bij-100-en-130-kmh

Dan valt alles boven 17,5 / 18 wel een beetje tegen, zeker bij deze temperaturen.

[ Voor 13% gewijzigd door Safaci op 08-08-2024 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Safaci schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:44:
Kwam zelf deze actieradius test tegen van de Scenic..

https://www.autoreview.nl...emeten-bij-100-en-130-kmh

Dan valt alles boven 17,5 / 18 wel een beetje tegen, zeker bij deze temperaturen.
Je kan lezen wat je wilt maar het is, en blijft, toch super persoonlijk in eerste instantie.
Hoe rijdt men, hoe trekt men op, hoe maakt men gebruik van de regeneratie, waar rijdt men (heuvels, bergen etc.). Het beste is, om van A naar B te gaan, precies zoveel het stroompedaal eenmalig in te trappen dat je uitrolt tot B en daar precies op 0 km/u uitkomt. Dat is de utopie. ;)
Daarnaast is er uiteraard wel altijd verschil tussen zomer en winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
dicee schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:22:
ik rij voornamelijk autoweg en 60/80 wegen en haal een verbruik van tussen de 18.5 / 19.0... best een groot verschil zo
Ik haal inclusief apparaten 15,5 kWh. Dan let ik niet op de auto maar op de lading vanuit mijn thuislader. Rij 90 tot 95 per uur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fredericm
Net even de kilometerteller gecontroleerd. Normaal geven autoโ€™s meer km aan dan de hectometers op de snelweg. De scenic niet. 10 km op de scenic was 250 meter meer op de snelweg. Ons rijbereik is dus 2,5% hoger.
Pagina: 1 ... 18 ... 45 Laatste