Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 17 ... 45 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cenics
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 17:33
tweetyvogel schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:56:
[...]

Het is de auto vanaf oplevering tot heden nog nooit gelukt en ze weten bij de dealer echt niet hoe ze dat moeten oplossen.
Best triest die samenspraak tussen de dealers en Renault.
Bij mij precies hetzelfde. Het is me sinds ik de auto heb nog niet gelukt om in de app de locatie van de auto en de laadgeschiedenis op te vragen. Gek genoeg zie ik wel het accupercentage en wanneer hij aan het laden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Cenics schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 15:30:
[...]

Bij mij precies hetzelfde. Het is me sinds ik de auto heb nog niet gelukt om in de app de locatie van de auto en de laadgeschiedenis op te vragen. Gek genoeg zie ik wel het accupercentage en wanneer hij aan het laden is
De locatie van de auto zal alleen bijgewerkt worden bij uitschakelen en jammer genoeg niet “on the fly”, verder kan ik als de koppeling werkt ook laadgeschiedenis en wel of niet laden gewoon in de app zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-05 11:40
Remote services pack en Pack navigation onder Contracts staat bij mij nog steeds in behandeling, naast het probleem met de notificatie verbinding maken met my renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rovox
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-04 17:28
Net contact gehad met de dealer. Mijn auto staat nu al een maand bij Renault op de fabriek. Er lijkt iets niet goed te zijn. Maar wat weet niemand. Communicatie is niet echt lekker dusver moet ik zeggen. Dealer verwacht een week nodig te hebben om antwoord te krijgen van Renault.

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 20:31
Voor connectieproblemen heb ik in het verleden een keer een klachtenformulier ingevuld. Kreeg toen meteen de dag erna instructie via de mail en dat ze de service opnieuw gesynchroniseerd hadden:

Geachte heer/mevrouw,

Wij danken u hartelijk voor uw bericht dat wij op 03/06/2024 ontvingen.
Wij hebben de services opnieuw gesynchroniseerd en willen u vragen om de volgende stappen binnen 24 uur uit te voeren.
1. Swipe omlaag op het scherm van het openR link in uw Renault
2. Ga naar Profiel (poppetje linksboven)
3. Ga naar Gegevens & Locatie delen met Renault
4. Kies "Delen geweigerd"
5. Zet uw auto uit en sluit de deuren en zorg ervoor dat de autosleutel zich niet binnen 15 meter van uw auto bevindt
6. Wacht 15 minuten
7. Ga naar uw auto en zet het openR link systeem aan
8. Swipe omlaag op het scherm van het openR link in uw Renault
9. Ga naar Profiel (poppetje linksboven)
10. Ga naar Gegevens & Locatie delen met Renault
11. Kies "Gegevens & positie delen"
12. Start de auto (motor) voor minimaal 5 minuten. Langer mag ook als u een rit moet of wil maken
13. Stop de motor en start deze direct daarna weer
14. Ga naar het autotje rechtsboven op het scherm
15. Ga naar het menu "Voertuig"
16. Ga naar het tabblad "Update"
17. Kies "Controleer op updates"

Hierna kunt u nagaan of de oplaadschema in de MyRenault app werkend is.

Uiteindelijk was het bij werkend. Niet binnen 24 uur maar een paar dagen later werkte alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Nu online
De App heeft weer verbinding met de Servers van Renault zonder enige inbreng van mijn kant. Triest hoor dat dit zo instabiel is. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17-05 08:57
tweetyvogel schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 20:27:
De App heeft weer verbinding met de Servers van Renault zonder enige inbreng van mijn kant. Triest hoor dat dit zo instabiel is. :(
Denk dat alle merken hier wel last van hebben, bij mijn Skoda ging dit ook regelmatig zo.
Kon afgelopen tijd het laad percentage niet met de app instellen maar werkt nu wel
Ben zelf nu zonder mijn Scenic in buitenland en kon de auto niet meer zien.
Door vpn verbinding op telefoon op Nederland te zetten wel weer zicht en bedienbaar.
Misschien omdat auto en telefoon niet in dezelfde regio zitten.
Collega met zijn ID 4 had er ook regelmatig last van.
Enige waar ik bijna nooit iets over hoorde was collega met een Tesla.
Auto en software van Tesla krijgen dan ook regelmatig updates.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArievdVoort
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 13-05 12:43
De app ligt er hier ook met enige regelmaat uit. Zal het stappenplan nog eens doornemen.
Ik heb nu bijna 3000km met de auto gereden en ben zeer positief.

De enige minpunten zijn:
- De contextuele cruise control grijpt in op momenten dat het helemaal niet nodig is. Tijdens één rit kreeg ik er twee keer bijna een hartverzakking van, zo hard remde de auto ineens.
- De frontcamera lijkt soms iets te gevoelig, wat resulteert in een onterechte melding dat ik moet remmen. Ik heb dit al verschillende keren gehad. Dit was vooral in Duitsland. Misschien heeft het iets te maken met de kwaliteit van het wegdek :-)
- De verbinding tussen de auto en de app valt met enige regelmaat weg.

Afgelopen maandag heb ik de dakkoffer opgehaald en volgende week gaan we op vakantie naar Zuid-Frankrijk. Door de ervaring die ik nu heb met de auto en het verslag van @TopOne01 zie ik dit met vertrouwen tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
YouTube: 1500km in de Renault Scenic E-Tech Electric | Geeft nieuwe inzichten
Mooie review van 1500km , zelf al weer 6000 erop en ervaar alleen wat hinder van de na mijn inziens nog niet verfijnde Lane Assist en soms ziet hij problemen die er niet zijn.
Vooral gehad op terugweg met slecht weer vanuit Oostenrijk.
Verder vind ik het 22kw AC laden een verademing, regelmatig al laders gehad met dit vermogen waardoor ik veel minder vaak sta te laden.
Dit was ook èèn van de reden om voor de Renault te gaan, met snelladen DC is hij niet echt een topper maar door de 22kw AC ook minder noodzakelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:53
Ja de Scenic kan nog wel een software update gebruiken :)

Andere merken zijn vrij frquent, benieuwd hoe Renault dat doet.

De app werkt voor mij nu wel aardig. Ik word gewoon gek van die melding in de auto wanneer je berichten naar beneden trekt en dan zegt die dus kan geen verbinding maken met My Renault -- maar de app werkt gewoon!!!! haha alles al geprobeerd, ga maar melding maken anders weten ze het ook niet en zal er iig niets veranderen.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:42

Japie.G

Colour Classic

Renault is zeeeeeeeeeeer terughoudend met software updates, en als ze er eentje uitrollen is het totale willekeur wie wanneer de update krijgt. Zeer irritant. (En achterhaald in deze tijd vind ik)

Echter ervaar ik verder helemaal zero problemo dus ik hou me op dit gebied even stil :-)

Naja zero problemo.. Is ook niet helemaal waar. Maar slechter werkende assist systemen met zeer slecht weer is een probleem dat eigenlijk alle auto's hebben, en de contextuele cruise control wordt gevoed vanuit google maps, dat gaat inderdaad nog wel eens een keer fout. Ik had dat op de megane altijd uit staan. Nu weer aan en ik moet zeggen dat het op dezelfde ritten toch al aardig wat beter is geworden tov 2 jaar geleden.

[ Voor 49% gewijzigd door Japie.G op 18-07-2024 10:52 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArievdVoort
Nog even terugkomend op de verbinding tussen auto en app. Deze werkt ineens weer zonder dat ik iets heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
ArievdVoort schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 18:29:
Nog even terugkomend op de verbinding tussen auto en app. Deze werkt ineens weer zonder dat ik iets heb gedaan.
en wat zegt de auto wanneer je meldingen scherm naar beneden trekt in de auto? :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Nu online
Kees_frl schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:42:
[...]

en wat zegt de auto wanneer je meldingen scherm naar beneden trekt in de auto? :)
Nog steeds aan het proberen om verbinding te krijgen 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
tweetyvogel schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 20:31:
[...]

Nog steeds aan het proberen om verbinding te krijgen 😎
Heb ook nog nooit iets anders zien staan, dus zal wel goed zijn.
Maar blijft natuurlijk raar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArievdVoort
Kees_frl schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:42:
[...]

Dan zie ik nog steeds dat hij bezig is om verbinding te maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 11:51
Daar ik er maar een paar over"hoor" (verbinding problemen) zou t ook te maken kunnen hebben met welke telefoon je hebt? Hoe er gekoppeld is? Wel of niet toestemming allerlei zaken hebt gegeven. Hoe ver je al gebruik maakte van Google. Android of IOS.. Verbinding instellingen(hotspot ed).
Ik denk ook maar wat 🙃
Kan me niet voorstellen dat een grote als Renault dit slordig op orde zou hebben.. Maar alles kan..

In t noorden genieten van mijn vakantie met vrouwlief.
Stiekem aan t aftellen voor wanneer mijn Scenic komt.
Nog 2 weekjes(als t niet tegenzit) 🤞

Zoiets helpt ook niet echt mee 😜
https://nos.nl/l/2529464

[ Voor 9% gewijzigd door scorpio op 19-07-2024 09:49 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BraMKJ
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-10-2024
rovox schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 16:09:
Net contact gehad met de dealer. Mijn auto staat nu al een maand bij Renault op de fabriek. Er lijkt iets niet goed te zijn. Maar wat weet niemand. Communicatie is niet echt lekker dusver moet ik zeggen. Dealer verwacht een week nodig te hebben om antwoord te krijgen van Renault.

Ik ben benieuwd.
Mijn auto zou in eerste instantie 15-07 bij de dealer worden afgeleverd. Kreeg afgelopen maandag echter te horen dat hij klaar stond in het transportcentrum(?), maar dat er een stop op het transport zat. De dealer kon geen reden vinden waarom dat zou zijn. Ik kreeg eergisteren echter ineens bericht dat hij vandaag wordt afgeleverd bij de dealer, dus ik ben ook wel benieuwd of het gaat lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugel83
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-08-2024
Afgelopen week ook mijn Scenic ontvangen, de standaard Evolution versie maar komend van een 'simpele' Peugeot 2008 benzine is dit een verademing :*).

Misschien is dit hier al eens eerder besproken, maar hoe krijg ik in vredesnaam die irritante zoemende geluiden uit de auto? Heb alle geluidsinstellingen voor mijn gevoel wel bekeken maar ik krijg het niet uit. Het dimt ook bij iedere keer instappen de radio of CarPlay :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
flugel83 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:30:
Afgelopen week ook mijn Scenic ontvangen, de standaard Evolution versie maar komend van een 'simpele' Peugeot 2008 benzine is dit een verademing :*). :/
Gefeliciteerd 👍

K was ff nieuwsgierig naar welke kleur je had gekozen en/of pakket en wanneer besteld.. maar zie je niet in onze lijst staan? 🤷

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flugel83
Check, staat in de lijst :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpio
En daarmee staat de teller op 60 tweakers Senic 2024 wagens 🎉🍀

Ja ok - 1...maar er staat echt 60 bij 🆗🤗

[ Voor 10% gewijzigd door scorpio op 19-07-2024 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugel83
Ben overigens ook benieuwd of het zelf uitbreiden van de geluidsinstallatie in de auto te doen is?! Kon geen Harman Kardon pakket kiezen in de zakelijke lease, maar wil eigenlijk wel wat uitbreiden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud23s
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 11-10-2024
Woensdag 31 juli wordt de Renault Scenic geleverd. We gaan er vrijdags mee naar Frankrijk.
Voor de mensen met dakdragers, welke dakdragers hebben jullie er op?
Vind de dakdragers van Renault simpelweg te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TopOne01
Ruud23s schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 15:17:
Woensdag 31 juli wordt de Renault Scenic geleverd. We gaan er vrijdags mee naar Frankrijk.
Thule Evo Wingbar in het zwart. Geen idee of ze goedkoper of duurder zijn. Had ze al voor de Megane en hoefde alleen een ander adaptersetje te bestellen. Foto staat hier ergens nog wel op het forum zonder koffer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:22
flugel83 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:30:
Afgelopen week ook mijn Scenic ontvangen, de standaard Evolution versie maar komend van een 'simpele' Peugeot 2008 benzine is dit een verademing :*).

Misschien is dit hier al eens eerder besproken, maar hoe krijg ik in vredesnaam die irritante zoemende geluiden uit de auto? Heb alle geluidsinstellingen voor mijn gevoel wel bekeken maar ik krijg het niet uit. Het dimt ook bij iedere keer instappen de radio of CarPlay :/
Als het de zoemende geluiden zijn die je standaard tot 25/30 km/u hoort, dan nee. Die kan je wel aanpassen.

Weet anders niet welk geluid je anders bedoeld? Instap/welkom geluid kan iig wel uit.

Hier overigens nul issues met de connectie en de app. Maar heb de auto weinig gebruikt de afgelopen weken (meer km op de racefiets dan met de Scenic denk ik) dus kan ook de dans ontsprongen zijn. Gebruik zelf iOS trouwens.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
En kan de auto alweer niet bedienen met de auto, niets in te zien of selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Geen issues hier, ook iOS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
Bij mij werkt het ook gewoon. Zit wel letterlijk naast de auto :P. Android overigens!
Ik heb wel af en toe dat de app niet door wilt laden. Even afsluiten en weer opnieuw opstarten. Gelukkig heeft het me hier in Italië met 36 graden nog niet in de steek gelaten! Dat klimatiseren via de app werkt echt ge-wel-dig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArievdVoort
Die van Renault, met korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Kees_frl schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 20:32:
En kan de auto alweer niet bedienen met de auto, niets in te zien of selecteren
Google Maps ook vastgelopen op scherm achter stuur, iemand idee hoe je dat scherm kunt resetten? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TopOne01
Kees_frl schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 21:23:
[...]

Google Maps ook vastgelopen op scherm achter stuur, iemand idee hoe je dat scherm kunt resetten? :)
Kan volgens mij niet. Althans mij niet gelukt.
Heeft even tijd nodig en opeens doet hij het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

TopOne01 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 21:31:
[...]

Kan volgens mij niet. Althans mij niet gelukt.
Heeft even tijd nodig en opeens doet hij het weer.
Reset die google stack niet mee als je de aan uit knop op het grote scherm 10sec ingedrukt houdt? Weet ik eigenlijk niet.. of als je even een CarPlay navi start, dan komt dat scherm ipv het google scherm op het dashboard. Zorgt dat wellicht ook voor een reset van de google maps stack?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cenics
https://vdlhapro.com/producten/cronos-aero-iii/
Deze heb ik al jaren. Passen eigenlijk op alle auto's met dakrails. Op de Scenic passen ze ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
Japie.G schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 06:11:
[...]

Reset die google stack niet mee als je de aan uit knop op het grote scherm 10sec ingedrukt houdt? Weet ik eigenlijk niet.. of als je even een CarPlay navi start, dan komt dat scherm ipv het google scherm op het dashboard. Zorgt dat wellicht ook voor een reset van de google maps stack?
10 sec reset niet geprobeerd (niet aan gedacht).
Heb geen Apple dus carplay ook niet kunnen proberen. Heb wel via de instellingen maps geforceerd gestopt, maar dat deed niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
Google maps draait inmiddels weer, zal de tien seconden tip onthouden voor een volgende keer. Dankjewel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sylvester79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-05 23:24
TopOne01 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 10:04:
[...]

10 sec reset niet geprobeerd (niet aan gedacht).
Heb geen Apple dus carplay ook niet kunnen proberen. Heb wel via de instellingen maps geforceerd gestopt, maar dat deed niks.
Bij mij was het opgelost doorvte switchen naar Google map van de auto naar die van Android en weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
sylvester79 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 16:44:
[...]

Bij mij was het opgelost doorvte switchen naar Google map van de auto naar die van Android en weer terug.
Had ik ook geprobeerd maar deed niks toen bij mij. Heb het gevoel dat hij ook met een update o.i.d. bezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serge58
  • Laatst online: 07-05 22:25
Hallo allemaal,

sinds een goed maand rijd ik met een Esprit Alpine, Long Range, mijn eerste EV, dat is een beetje wennen, maar tot dusver erg tevreden.

Misschien weet iemand of het mogelijk is om tijdens afspelen van muziek van de smartphone via Android Auto, de auto-radio te laten tussenkomen als er verkeersinformatie gegeven wordt?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TopOne01
Serge58 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 21:32:
Hallo allemaal,

sinds een goed maand rijd ik met een Esprit Alpine, Long Range, mijn eerste EV, dat is een beetje wennen, maar tot dusver erg tevreden.

Misschien weet iemand of het mogelijk is om tijdens afspelen van muziek van de smartphone via Android Auto, de auto-radio te laten tussenkomen als er verkeersinformatie gegeven wordt?

Alvast bedankt!
Nee is volgens mij niet mogelijk.
Als alternatief zou je altijd je route in de navigatie kunnen invoeren zodat je live verkeer en file info krijgt van Google.

[ Voor 4% gewijzigd door TopOne01 op 21-07-2024 10:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 315tiger
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21:00
Na bijna een maand ben ik blij met de overstap naar de Scenic. Vooral de extra range t.o.v. de ID3 is een aangename verbetering. Comfort is in orde: wel wat luidruchtiger en door de 20 inch gevoelsmatig wat straffer qua vering en demping. De extra ruimte maakt dan weer veel goed. Verbruik is rond de 16 kWh (relatief korte ritten) en bij mooi weer is zeker de 600 km volgens de GOM mogelijk.

Ik ben nog druk bezig met het entertainmentsysteem te ontdekken maar alles doet tot nu toe wat het moet doen. Hotspot via Bluetooth werkt goed met mijn Samsung.

Na nog geen week bij de dealer geweest voor een melding Batterij kan niet opgeladen worden. Blijkbaar is dit bekend en er wordt aan gewerkt; ben benieuwd, zou aan een te gevoelige laadmodule liggen. Laadproblemen ook bij de thuislader: de sessie wordt geregeld onderbroken en kan alleen bij de auto zelf hervat worden. Ik ga bij een andere, openbare laadpaal onderzoeken of het daar ook optreedt.

Verder helemaal tevreden!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Nu online
[b]tweetyvogel in "Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic"

per 30/6/24 416 Scenic modellen geregistreerd
per 02/7/24 421 Scenic modellen geregistreerd
per 07/7/24 460 Scenic modellen geregistreerd
per 21/7/24 539 Scenic modellen geregistreerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
315tiger schreef op zondag 21 juli 2024 @ 11:52:
Na bijna een maand ben ik blij met de overstap naar de Scenic. Vooral de extra range t.o.v. de ID3 is een aangename verbetering. Comfort is in orde: wel wat luidruchtiger en door de 20 inch gevoelsmatig wat straffer qua vering en demping. De extra ruimte maakt dan weer veel goed. Verbruik is rond de 16 kWh (relatief korte ritten) en bij mooi weer is zeker de 600 km volgens de GOM mogelijk.

Ik ben nog druk bezig met het entertainmentsysteem te ontdekken maar alles doet tot nu toe wat het moet doen. Hotspot via Bluetooth werkt goed met mijn Samsung.

Na nog geen week bij de dealer geweest voor een melding Batterij kan niet opgeladen worden. Blijkbaar is dit bekend en er wordt aan gewerkt; ben benieuwd, zou aan een te gevoelige laadmodule liggen. Laadproblemen ook bij de thuislader: de sessie wordt geregeld onderbroken en kan alleen bij de auto zelf hervat worden. Ik ga bij een andere, openbare laadpaal onderzoeken of het daar ook optreedt.

Moeten die laadmodules dan vervangen worden of andere software dat je weet? :) Welke lader heb je thuis?

Anderen met een Scenic die thuis laden ook onderbrekingen?

Ik heb helaas nog geen laadpaal thuis. Wilde eerst wachten tot de tuin en oprit wordt aangelegd maar laat nu toch alvast een paal installeren op twee grote stenen en kan ik alvast thuis laden :)

[ Voor 8% gewijzigd door Kees_frl op 21-07-2024 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Geen onderbrekingen whatsoever hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 315tiger
Kees_frl schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:51:
[...]

Moeten die laadmodules dan vervangen worden of andere software dat je weet? :) Welke lader heb je thuis?

Anderen met een Scenic die thuis laden ook onderbrekingen?

Ik heb helaas nog geen laadpaal thuis. Wilde eerst wachten tot de tuin en oprit wordt aangelegd maar laat nu toch alvast een paal installeren op twee grote stenen en kan ik alvast thuis laden :)
Was nog niet bekend maar volgens de dealer hopelijk softwarematig op te lossen.

Laadpaal moet ik nog uitsluiten maar de accu is nog leeg genoeg.... 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpio
tweetyvogel schreef op zondag 21 juli 2024 @ 13:24:
[...]

En nog geen op de weg tegengekomen 🤷
Morgen zit de korte vakantie noorden erop en ga k naar huis en houdt mijn ogen weer goed open onderweg😉

Thuis aftellen tot ze me bellen dat ie er staat🤞

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
scorpio schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:47:
[...]

En nog geen op de weg tegengekomen 🤷
Morgen zit de korte vakantie noorden erop en ga k naar huis en houdt mijn ogen weer goed open onderweg😉

Thuis aftellen tot ze me bellen dat ie er staat🤞
Ik ben er ook nog geen één tegengekomen onderweg. Woon zelf in Noord-Drenthe.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:28
een week met de auto naar frankrijk op vakantie geweest, en ook daar geen één tegengekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazdrovje
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 17-05 14:43
315tiger schreef op zondag 21 juli 2024 @ 11:52:

Was de foutmelding bij jou letterlijk “Batterij kan niet opgeladen worden”? Bij mij was het iets van “laadpaal storing “ en dat bij drie verschillende buurt laders ( inclusief mijn eigen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpio
MaSw85 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:47:
[...]

Ik ben er ook nog geen één tegengekomen onderweg. Woon zelf in Noord-Drenthe.
Dan ist niet gek dat we aardig wat belangstelling hebben als we langsrijden 😊vooral onder de 30km (Jean Micheal J)😜👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 315tiger
nazdrovje schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:11:
[...]

Was de foutmelding bij jou letterlijk “Batterij kan niet opgeladen worden”? Bij mij was het iets van “laadpaal storing “ en dat bij drie verschillende buurt laders ( inclusief mijn eigen)
Yep. inclusief gele moersleutel en advies werkplaats opzoeken... Schijnt bij de Megane E tech ook (wel eens) voor te komen. De auto rijdt er verder wel normaal door en mits voldoende range kun je de dealer ook gewoon rijdend bereiken.

Laadsessie van gisteravond/nacht aan de paal thuis is trouwens goed verlopen; wel foutmelding 'lading onderbroken' in de app bij 80% lading bij ingesteld maximum van 80%..... 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Garrettvr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:45
Ik heb zojuist goed nieuws te horen gekregen.
Donderdag 1 augustus staat die van mij klaar (bij mijn werkgever) :D

*Ben woonachtig in Drenthe en rij regelmatig naar Twente

Groetjes van G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• optimist1965
  • Registratie: September 2016
  • Niet online
315tiger schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:59:
[...]
Laadsessie van gisteravond/nacht aan de paal thuis is trouwens goed verlopen; wel foutmelding 'lading onderbroken' in de app bij 80% lading bij ingesteld maximum van 80%..... 8)7
Misschien was de laadsessie echt onderbroken, want als ik de auto op 80% zet, dan laadt hij altijd door tot 81%. 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• scorpio
Garrettvr schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:28:
Ik heb zojuist goed nieuws te horen gekregen.
Donderdag 1 augustus staat die van mij klaar (bij mijn werkgever) :D

*Ben woonachtig in Drenthe en rij regelmatig naar Twente
Yeah... K las dit en zag ik rond die datum ook besteld had.. Dus ik hopen 🤞
Net geprobeerd t vin nummer in de myrenault in te voeren(wat ik al sinds ik hm weet doe) en wat denk je? Hij pakte hem 😃

Dat betekent dat t niet lang meer kan duren 🤗
Heerlijk.. 💯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garrettvr
scorpio schreef op maandag 22 juli 2024 @ 20:04:
[...]

Yeah... K las dit en zag ik rond die datum ook besteld had.. Dus ik hopen 🤞
Net geprobeerd t vin nummer in de myrenault in te voeren(wat ik al sinds ik hm weet doe) en wat denk je? Hij pakte hem 😃

Dat betekent dat t niet lang meer kan duren 🤗
Heerlijk.. 💯
Mijn bestelde auto was een auto die al door Renault klaar stond voor de verkoop. Dealer heeft hem zo kunnen reserveren. Betreft wel een 'oudere' configuratie. Heb bijv. geen pack advanced driving assist & augmented vision maar enkel driving assist (dacht ik).

Ik kan wel zonder augmented vision als ik daar een snelle levertijd voor terugkrijg >:)

Groetjes van G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:48
optimist1965 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 17:39:
want als ik de auto op 80% zet, dan laadt hij altijd door tot 81%. 8)7
Gebeurt bij de Megane ook, is niet echt doorladen maar vaak zie je 1 a 2 procent meer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kees_frl
Vandaag eerste keer woon - werk ritje.

Leeuwarden - Zaltbommel, 200 km enkel reis. Vertrokken met 80% aankomst 30%

Plus:
* auto rijdt heerlijk, erg soepel
* navigatie werkt top (weet de route natuurlijk) en voorspelde het aankomst % exact
* zo blij dat ik het geluidspakket heb genomen, geluid is echt top!

Min:
* Alpine stoelen kun je niet kantelen, zit met mijn 2,04 wel beetje met benen omhoog dus veel druk op de billen - moet echt nog even goede positie vinden
* Toch inderdaad redelijk veel geluid bij de A stijl vandaan
* verbruik bijna 21 kWh per 100 km ,wel beetje tegenwind, beetje regen en zo rond de 100 en soms 120 gereden en beetje file
* idee dode hoek lampje rechterkant in de spiegel niet werkt, terugreis nog eens op letten

Nu aan de oplader en benieuwd naar de rit weer terug.

:)

[ Voor 5% gewijzigd door Kees_frl op 23-07-2024 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraMKJ
Mijn Scenic zou in eerste instantie afgelopen vrijdag binnen komen bij de dealer. Vandaag helaas bericht gekregen dat de auto nog steeds in Douai staat en dat het waarschijnlijk pas volgende week wordt voordat hij naar Nederland komt. Aanstaande zaterdag begint onze vakantie, dus dat gaat helaas niet met de Scenic zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kukle
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 24-07-2024
Zijn er alternatieven voor het easyflex systeem beschikbaar ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Kees_frl schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 09:45:

* idee dode hoek lampje rechterkant in de spiegel niet werkt, terugreis nog eens op letten
Bekend 'euvel' bij de Megane, bij mij werkt het soms ook niet, vaak wel.
Gelukkig heb ik mijn rijbewijs gehaald en geleerd te kijken bij elke wissel van baan op de snelweg. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Echnon
Heeft iemand last van een soort micro ghost breaking? Bij mij gebeurt er per rit op de snelweg inmiddels zo'n gemiddeld 3x per rit, dat ik een waarschuwingssignaal hoor, en de auto heel erg kort, minder dan een seconde, van het gas af gaat. Daarna gaat ie weer verder. Soms zie ik ook iets roods rechts op het bestuurdersscherm voorbij flitsen maar het is te kort om ooit te kunnen lezen wat de melding is.

De adaptieve snelheidsaanpassing staat bij mij uit, dus het kunnen hopelijk geen fout gelezen snelheidsborden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Zjanzjak schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:59:
[...]

Bekend 'euvel' bij de Megane, bij mij werkt het soms ook niet, vaak wel.
Gelukkig heb ik mijn rijbewijs gehaald en geleerd te kijken bij elke wissel van baan op de snelweg. ;)
Niet per se een euvel, maar hij gaat alleen branden als verkeer harder dan jezelf rijdt, of wanneer . Dus alleen wanneer een auto rechts van je harder rijdt van jijzelf gaat hij branden. Als je naar rechts stuurt en er zit een auto krijg je een dikke vette rode banner in je scherm met hard geluid met de melding dat er een kans op botsing is.

[ Voor 21% gewijzigd door Japie.G op 23-07-2024 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Japie.G schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:09:
[...]

[...]

Niet per se een euvel, maar hij gaat alleen branden als verkeer harder dan jezelf rijdt. Dus alleen wanneer een auto rechts van je harder rijdt van jijzelf gaat hij branden. Als je naar rechts stuurt en er zit een auto krijg je een dikke vette rode banner in je scherm met hard geluid met de melding dat er een kans op botsing is.
Super, dankjewel. Dit zal het zijn inderdaad. Ik haalde altijd op dat moment een auto in. :)
Toch wel handig geweest wel zou werken, ook al heb ik ook zo'n rijbewijs gehaald... Stukje extra awareness/veiligheid is altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoianddoei
  • Laatst online: 21:30
Echnon schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:00:
Heeft iemand last van een soort micro ghost breaking? Bij mij gebeurt er per rit op de snelweg inmiddels zo'n gemiddeld 3x per rit, dat ik een waarschuwingssignaal hoor, en de auto heel erg kort, minder dan een seconde, van het gas af gaat. Daarna gaat ie weer verder. Soms zie ik ook iets roods rechts op het bestuurdersscherm voorbij flitsen maar het is te kort om ooit te kunnen lezen wat de melding is.

De adaptieve snelheidsaanpassing staat bij mij uit, dus het kunnen hopelijk geen fout gelezen snelheidsborden zijn.
Ja, dit heb ik ook wel eens. Niet 3x per rit, meer 3 a 4 keer per week. Kan ook nog niet helemaal plaatsen waarop hij dan reageert, soms ook als er helemaal geen auto in de buurt is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• scorpio
Net gebeld door de dealer 😃
Ik kan de Scenic volgende week dinsdag ophalen 🎉👍
Zodra k bekomen ben van zijn schoonheid zal ik hier een paar foto's plaatsen 🤛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cenics
Hoianddoei schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:16:
[...]

Ja, dit heb ik ook wel eens. Niet 3x per rit, meer 3 a 4 keer per week. Kan ook nog niet helemaal plaatsen waarop hij dan reageert, soms ook als er helemaal geen auto in de buurt is.
Bij mij hetzelfde inderdaad. Ik merk ook dat hij soms even inhoudt als ik een vrachtwagen in wil halen. Net alsof hij niet doorheeft dat de vrachtwagen op de andere baan rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Kees_frl schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:11:
[...]

Super, dankjewel. Dit zal het zijn inderdaad. Ik haalde altijd op dat moment een auto in. :)
Toch wel handig geweest wel zou werken, ook al heb ik ook zo'n rijbewijs gehaald... Stukje extra awareness/veiligheid is altijd welkom.
Net nog even mee zitten testen, hij doet het als je eigen snelheid lager ligt dan auto rechts, of als je eigen snelheid binnen x (laag) km/h van auto rechts ligt, of als je zelf decelereert, zo lijkt t :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
Hoianddoei schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:16:
[...]

1x per 25 km om het meer vergelijkbaar te maken, is wat ik ongeveer zie.

[ Voor 3% gewijzigd door Echnon op 23-07-2024 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoianddoei
  • Laatst online: 21:30
Echnon schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:18:
[...]

1x per 25 km om het meer vergelijkbaar te maken, is wat ik ongeveer zie.
Hmm, zo frequent gebeurd het bij mij niet. Ik merk trouwens dat ik het vaker heb als ik active driver assist geactiveerd heb en de auto dus bijna alles doet. Wanneer merk jij het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
Hoianddoei schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:28:
[...]

Hmm, zo frequent gebeurd het bij mij niet. Ik merk trouwens dat ik het vaker heb als ik active driver assist geactiveerd heb en de auto dus bijna alles doet. Wanneer merk jij het?
Vooral op de snelweg, dus ook als alles aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Heeft iemand al passende zonneschermen voor de ramen van de achterportieren gekocht/besteld/gevonden? Onze dochter is nu vier weken en die heeft wel wat bescherming nodig :)

[ Voor 26% gewijzigd door MaSw85 op 23-07-2024 17:04 ]

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garrettvr
MaSw85 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 17:03:
Heeft iemand al passende zonneschermen voor de ramen van de achterportieren gekocht/besteld/gevonden? Onze dochter is nu vier weken en die heeft wel wat bescherming nodig :)
Ik vond zelf Solarplexius er wel heel goed uit zien maar zelf geen ervaring mee. Ben zelf ook nog op zoek naar zonnewering voor onze kleine dame op de achterbank 🙂

Groetjes van G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

MaSw85 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 17:03:
Zelf grote fan van Sonniboy (met name omdat daarmee de ramen ook gewoon open kunnen), maar zie nog geen set voor de scenic..

[ Voor 7% gewijzigd door Japie.G op 23-07-2024 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Gisteren als voorbereiding op de vakantierit de Scenic Comfort Range even aan de snellader gehangen. Toch even zeker weten dat de boordlader in orde is. Helaas lijkt (zoals verwacht) de Scenic Comfort Range exact dezelfde laadcurve te volgen als die van de Megane E-Tech. Dat betekent dat hij slechts van 0 tot 20oct SoC echt lekker vlot is. Tijdens vakantieritten zal het dan ook flink lonen om de SoC zo leeg mogelijk te rijden alvorens je hem aan de snellader hangt. Hoe zit dat bij de long range versies? Houden die 150kw vast boven de 20pct SoC? Of kakken die boven de 20pct ook hard in? Iemand al real life laadcurves?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Japie.G schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:09:
Niet per se een euvel, maar hij gaat alleen branden als verkeer harder dan jezelf rijdt, of wanneer . Dus alleen wanneer een auto rechts van je harder rijdt van jijzelf gaat hij branden.
Zou kunnen, maar zo vaak ben ik rechts nog niet ingehaald. ;)
Maar ik zal er eens op letten.

Maar als ik het puur over het oranje lichtje heb in de passagiers-kant-buitenspiegel, dat werkt dus niet altijd als ik inhaal. En dat benoem ik als een, soort van, 'euvel' bij de Megane.

Bij vrachtwagens inhalen gebruik ik dat oranje lichtje namelijk wel eens, pas als het uit gaat, voeg ik weer terug naar de rechterbaan, uiteraard kijk ik ook maar het is een leuk handigheidje dat oranje lichtje in die spiegel.
Maar werkt soms niet in zo'n 5 a 10% van de gevallen.
Oranje lichtje in de spiegel aan de bestuurders-kant werkt feilloos overigens.

En zoals je al aangaf, de rode banner meldingen (plus geluid) ook, te pas en soms te onpas. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
Hoianddoei schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:28:
[...]

Het lijkt pas te gaan spelen als het minder druk is, zoals nu in de vakantieperiode, en er minder kans is op een directe voorligger.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rovox
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-04 17:28
De auto is binnen bij de dealer! Volgende week woensdag ophalen! Ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanopzij
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-11-2024
Vandaag eerste keer woon - werk ritje.

Leeuwarden - Zaltbommel, 200 km enkel reis. Vertrokken met 80% aankomst 30%

Plus:
* auto rijdt heerlijk, erg soepel
* navigatie werkt top (weet de route natuurlijk) en voorspelde het aankomst % exact
* zo blij dat ik het geluidspakket heb genomen, geluid is echt top!

Min:
* Alpine stoelen kun je niet kantelen, zit met mijn 2,04 wel beetje met benen omhoog dus veel druk op de billen - moet echt nog even goede positie vinden
* Toch inderdaad redelijk veel geluid bij de A stijl vandaan
* verbruik bijna 21 kWh per 100 km ,wel beetje tegenwind, beetje regen en zo rond de 100 en soms 120 gereden en beetje file

Nu aan de oplader en benieuwd naar de rit weer terug.

:)
Je melding over de zitpositie heb ik ook ervaren. De eerste maand heb ik de hele tijd aan de stoel lopen 'sleutelen' om een andere positie te vinden. Inmiddels heb ik wel een positie gevonden waar ik lekker zit, dus ik hoop dat jij dit ook vind. Volgens mij komt het vooral omdat de voetsteun aan de linkerkant ver naar achter zit (tov mijn vorige auto's).

Het dode hoek lampje werkt bij mij ook als ik vrachtwagens in haal en weer naar rechts wil. Dit is volgens mij makkelijk te controleren als je op de snelweg rijdt. Als bij jou in die gevallen het lampje niet werkt zit er wellicht iets los, of een kapot lampje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

vanopzij schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:22:
[...]

Het dode hoek lampje werkt bij mij ook als ik vrachtwagens in haal en weer naar rechts wil. Dit is volgens mij makkelijk te controleren als je op de snelweg rijdt. Als bij jou in die gevallen het lampje niet werkt zit er wellicht iets los, of een kapot lampje?
Zie mijn eerdere post hierover. Hij doet het in bepaalde omstandigheden. Niet altijd dus. Exact hetzelfde als bij de megane. Dit lijkt dus een bewuste keus of tekortkoming, hoe je het maar bekijkt. Bij een groot snelheidsverschil of of als je al links rijdt doet hij het zeker niet altijd, dus vertrouw er niet blind op. In gevallen dat hij nuttig kan zijn werkt hij eigenlijk wel altijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thafox2018
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21-04 17:55
Ook ik ben al enige tijd dit topic aan het volgen :D echter nog niks gepost en alleen maar aan het kijken. Dus ik dacht laten we ook maar eens iets posten.

20 Juni heb ik de Alpine Esprit besteld, leverdatum was gepland op 10 oktober.
Natuurlijk meerdere malen geprobeerd het VIN Nr in te voeren in de APP, Nu is me dat gelukt!!! :D hij staat erin.

Kunnen jullie mij vertellen hoelang het nu ongeveer duurt voordat de auto uitgeleverd wordt ?

Zal ook even de Excel invullen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Thafox2018 op 26-07-2024 07:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Japie.G schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:49:
Exact hetzelfde als bij de megane. Dit lijkt dus een bewuste keus of tekortkoming, hoe je het maar bekijkt.
Bewuste keus lijkt mij niet, ik hou het meer op een 'bug' maar het schuurt wel tegen een 'tekortkoming' aan.
Fijn als het werkt, maar geen man overboord als het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Thafox2018 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 07:37:
Ook ik ben al enige tijd dit topic aan het volgen :D echter nog niks gepost en alleen maar aan het kijken. Dus ik dacht laten we ook maar eens iets posten.

Natuurlijk meerdere malen geprobeerd het VIN Nr in te voeren in de APP, Nu is me dat gelukt!!! :D hij staat erin.

Kunnen jullie mij vertellen hoelang het nu ongeveer duurt voordat de auto uitgeleverd wordt ?

Als je de auto configuratie en dergelijke ook al kunt zien duurde het bij de meesten 1 tot 2 weken tot aflevering bij dealer ff grof gezegd :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kees_frl
Het viel me op dat de passagiersdeur voor nogal kraakte bij openen. Bij nader kijken blijkt de deur bij de scharnieren tegen het rubber bij de voorkant te wrijven. Dat is denk ik geluidsisolatie. Dit rubber zit er niet goed in, lijkt er half getordeerd in te zitten.

Maar mocht iemand anders het ook ervaren even bij de scharnieren kijken.

Probleem is je komt er totaal niet bij, mogelijk via de wielkasten voorband en dan vanaf de achterkant. Nu stukje teruggeduwd en zal nog wat extra kilometers draaien om te kijken of er nog meer puntjes bijkomen voor ik het aanstip bij de dealer. :)

Het is ook niet echt een issue, maar het stoort me dat het niet correct zit :P

[ Voor 17% gewijzigd door Kees_frl op 26-07-2024 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thafox2018
Japie.G schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:30:
[...]

Als je de auto configuratie en dergelijke ook al kunt zien duurde het bij de meesten 1 tot 2 weken tot aflevering bij dealer ff grof gezegd :-)
Thanks Japie. G

Zie inderdaad de complete configuratie .

Dealer blijft aangeven dat deze nu pas eind september komt. Zit niks anders op als wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Thafox2018 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:20:
[...]

Thanks Japie. G

Zie inderdaad de complete configuratie .

Dealer blijft aangeven dat deze nu pas eind september komt. Zit niks anders op als wachten ;)
Tja.. wellicht stopt het transport in de vakantietijd? Of je krijg ineens een verrassing over een week of 2 8)7

Japie.G in "Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic"

Als je in dat linkje kijkt zie je dan iets van een levertijd? Anders aan de dealer even een screenshotje vragen van hun bestelsysteem (distrinet?). Daar staat meer info over leverdatum etc.

[ Voor 26% gewijzigd door Japie.G op 26-07-2024 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
Japie.G schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:41:
Gisteren als voorbereiding op de vakantierit de Scenic Comfort Range even aan de snellader gehangen. Toch even zeker weten dat de boordlader in orde is. Helaas lijkt (zoals verwacht) de Scenic Comfort Range exact dezelfde laadcurve te volgen als die van de Megane E-Tech. Dat betekent dat hij slechts van 0 tot 20oct SoC echt lekker vlot is. Tijdens vakantieritten zal het dan ook flink lonen om de SoC zo leeg mogelijk te rijden alvorens je hem aan de snellader hangt. Hoe zit dat bij de long range versies? Houden die 150kw vast boven de 20pct SoC? Of kakken die boven de 20pct ook hard in? Iemand al real life laadcurves?
Is er een manier om dit softwarematig inzichtelijk te krijgen? Of moet ik bij de laadpaal blijven staan om dit te notuleren :P. Wij gaan maandagochtend vanuit Caorle weer richting Nederland met als tussenstop Legoland voor twee dagen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remco1b
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07:40
Ik heb diverse keren aan de snellader gehangen.
38min 9 tot 82%
11min 9 tot 37%
26min 10 tot 65%
18min 33 tit 64%
43min 15 tot 85%
15min 20 tot 47%
kort samengevat ver leeg rijden loont in tijd besparing. 10% of minder is wenselijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thafox2018
Japie.G schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:21:
[...]

Tja.. wellicht stopt het transport in de vakantietijd? Of je krijg ineens een verrassing over een week of 2 8)7

Japie.G in "Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic"

Als je in dat linkje kijkt zie je dan iets van een levertijd? Anders aan de dealer even een screenshotje vragen van hun bestelsysteem (distrinet?). Daar staat meer info over leverdatum etc.
nee zie helaas helemaal niks over levertijd , daar is het nog gewoon leeg haha.

maar heb gezien dat die bij meerdere leeg bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraMKJ
Thafox2018 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 07:37:

Normaal zou dat een week of 2 moeten zijn. Die van mij staat sinds begin juli in de app en zou eigenlijk vorige week vrijdag bij de dealer moeten staan, maar ik kreeg begin deze week bericht dat het op zijn vroegst 1 augustus zou worden. Het kan dus zijn dat het iets alnger duurt dan 2 weken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thafox2018
Ben benieuwd.

Misschien heeft de dealer het gewoon druk met uitleveren.

De laadunit hangt in ieder geval al :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B4DUyy5NdesmgH7PVB82Y1NAA1I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XgY0hSqe2mFUDnz4IVMj2JJd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 74% gewijzigd door Thafox2018 op 26-07-2024 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Nu online
[b]tweetyvogel in "Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic"tweetyvogel
per 30/6/24 416 Scenic modellen geregistreerd
per 02/7/24 421 Scenic modellen geregistreerd
per 07/7/24 460 Scenic modellen geregistreerd
per 29-7-24 602 Scenic modellen geregistreerd en 536 reeds op naam gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
tweetyvogel schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:54:
[...]

per 29-7-24 602 Scenic modellen geregistreerd en 536 reeds op naam gezet
Morgen komt er nog 1 bij 😊😃👍

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-05 09:38
Ik rijd als een bejaarde, ben ik bijna ook met 65 jaar. Op snelweg 90 km per uur.
Gemiddeld 13,8 kw/100 over eerste 450 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Fredericm schreef op maandag 29 juli 2024 @ 18:34:
Ik rijd als een bejaarde, ben ik bijna ook met 65 jaar. Op snelweg 90 km per uur.
Gemiddeld 13,8 kw/100 over eerste 450 km.
Hier 20,4 helaas :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maho99
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:54
Net terug uit Denemarken, geen enkele Scenic in het wild gezien (ook tijdens de doortocht in Duitsland niet).. Binnenkort naar Frankrijk, daar zal je ze toch wel tegenkomen? Wat is de score van degene die nu in Europa zitten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

maho99 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 20:17:
Net terug uit Denemarken, geen enkele Scenic in het wild gezien (ook tijdens de doortocht in Duitsland niet).. Binnenkort naar Frankrijk, daar zal je ze toch wel tegenkomen? Wat is de score van degene die nu in Europa zitten?
Zal als ik terug ben verslagje maken, maar heenreis Oostenrijk 21,7 met acc op 130kmh en vaak zelf bijtoppen tot 140kmh. Eerste stint van NL naar paderborn zat ik ver boven de 22 (Lagere temps (16gr) en wat miezer regen toen). Mijn reguliere verbruik over de eerste 3000km was 14,7 (NL only met 50/50 snelweg en N wegen)

Overigens ook geen andere scenics gespot! Wel een handvol Megane etechs!

[ Voor 13% gewijzigd door Japie.G op 29-07-2024 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
maho99 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 20:17:
Binnenkort naar Frankrijk, daar zal je ze toch wel tegenkomen?
Mondjesmaat durf ik te stellen op basis van mijn ervaring met de Megane vorig jaar vakantie naar Frankrijk.
En toen was het model er al bijna een jaar, het aantal Megane's wat ik toen zag was op de vingers van 1 hand te tellen. Ik denk dus dat het met de Scenic ook zo is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Thafox2018
Ook hier goed nieuws,

Dealer belde net ( hedin Eindhoven)

Dat ik de auto volgende week vrijdag mag ophalen :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• scorpio
Tadaaaaaa.

Jeemig wat een heerlijke auto(gebaseerd op de reis van dealer naar huis.)

Thuis al een paar dingen kunnen instellen.. Maar k heb wel een melding... Google assistent(1 dag). Downloaden.... Maar bij klikken download ie niet?

Verder playstore.. Google.. Alles doet t.. internet.. Youtube music.. Android auto.. Alles.
Lampje Kofferbak vervangen voor de ali led.
Bakjes erin
(zit nog best veel ruimte onder... Beetje Gereedschap en kabeltjes daar opgeborgen👌
Verder moet ik hem nu beter leren kennen.
Hier iig een paar beloofde foto's.. Sorry voor de kwaliteit.. In garage en beetje gehaast.. Maar goed

En o ja.. Je ziet inderdaad sommige mensen kijken 😉😊 en al 3 buren in de garage viel t gelijk op een reageerden leuk.👍
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0kJFF7jHV8DVCBnDn8idy8bAvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jkxJSPG80T4cJw1muFUw8QZT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O2BmJB3dCh7oIN6YtPi7r0mXxHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Lxy95Im6GwGgvduMcSBMNLF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HoP9LT2nrnQCEFUfZKRr5Ktby04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2d4jmuIvnfQMH32yoG6Xu5fB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door scorpio op 30-07-2024 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pbennink
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:30
Zjanzjak schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:10:
[...]

Mondjesmaat durf ik te stellen op basis van mijn ervaring met de Megane vorig jaar vakantie naar Frankrijk.
En toen was het model er al bijna een jaar, het aantal Megane's wat ik toen zag was op de vingers van 1 hand te tellen. Ik denk dus dat het met de Scenic ook zo is.
Ik heb hier in Porto zeggen en schrijven 2 keer een Megane gezien. Waar je hier echter over struikelt bijna zijn de ZOE's, die allemaal als Uber ingezet worden. Ik sprak 2 weken terug een bestuurder van een ZOE die had al dik 3 ton op de teller staan.
Pagina: 1 ... 17 ... 45 Laatste