wildhagen schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:09:
[...]
Er zijn toch zat alternatieven voor PVV? NSC, SP, FVD, JA21, BVNL zijn allemaal alternatieven die een groot deel van dezelfde ideeën hebben. Een 100 procent match is er natuurlijk nooit, maar ze komen toch aardig in de buurt.
Laten we wel wezen, een stem op FvD had nog hardere reacties van de verliezende kant opgeleverd.
Ik verbaas mij echt over de, in mijn ogen, "tegen het hypocriete aan" reacties vanuit links.
Nee, we willen niemand uitsluiten is de boodschap en wat doen ze allemaal en masse? Uitsluiten...
Hebben deze mensen zo weinig vertrouwen in de Grondwet dat een partij deze zomaar aan de kant kan schuiven?
Twee partijen die voor mij op één en twee kwamen zou ik nooit op stemmen, heb ik ook niet gedaan uit principiële redenen, daarom gestemd op een van de andere daaronder, ik zie nu in dat dat pas een verloren stem is. Ga ik daarom in de toekomst op één van de andere twee stemmen, nee, mijn principes zijn mij daarvoor te heilig.
Begrijp ik waarom de PVV zo groot aan het worden is? Jazeker, snap ik de reacties vanuit de verliezende kant? Ja, verliezen is nooit leuk. Maar de dikke krokodillentranen is echt te sneu voor woorden.
De manier waarop alle andere partijen nu reageren is nog meer voer voor een volgende verkiezing dat anderen weer en nu wel op de PVV gaan stemmen. Een heel groot deel van de bevolking is de afgelopen jaren het vertrouwen in de gevestigde partijen verloren, waaronder ik ook. Ja, we hebben het goed in Nederland maar er zijn steeds meer mensen die het wel achteruit zien gaan met hoe ze uitkomen elke maand met het geld, hoe ze zien dat er geen oplossing komt voor het woon probleem, dat er steeds meer vanuit Brussel beslist wordt wat lang niet altijd goed is voor Nederland.
Gelukkig heb ik het nog steeds goed en klaag ik niet, behalve over het vertrouwen in de politiek dat geschaad is. Maar heel veel mensen hebben alle reden om te klagen en ontevreden te zijn over de afgelopen twaalf a dertien jaar politiek. Dus daar komt mijn begrip vandaan.
Vind ik het goed dat een partij als de PVV gewonnen heeft, nee. Hebben we er mee te dealen, ja. Grow up en vertrouw de Grondwet.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!