D-e-n schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 15:52:
[...]
Smoesjes, smoesjes, smoesjes. Niks belet iemand op een andere partij te stemmen.
Ik benoem verder gewoon de feiten: Wilders = een rechts-extremist. Hij gedraagt zich in daad en woord exact op de manier waarop mannen als Trump (voor zijn verkiezing) en Orban zich ook gedragen. En daar komen uiteindelijk oorlogen van.
En toch stemt mogelijk 1/3e ipv 1/4e van het electoraat er mogelijk straks op. Dan kan je wel gaan ranten met smoesjes en extremisme, maar die labels schrikken mensen echt niet meer af. Het verstomd alleen de wil tot discussie. Trump is de enige die geen oorlog is gestart en Orban... met wie zou Hongarije oorlog moeten voeren? Het Hongaars/Oostenrijkse Rijk is ook al ~1,5 eeuw dood.
[...]
Dit is dus een wij vs zij frame wat voor geen reet klopt. Je kunt prima kritiek op de VVD of het CDA of D66 hebben of de PvdA van Samsom (onder Rutte) maar er zijn meer smaken in het parlement. Juist nu.
Ja, en die smaken bevallen dus kenbaar niet, want die hebben de meesten al eerder geproefd.
[...]
Ik vind het ronduit schofterig dat het steunen van een land in een oorlog die bij verlies ook ons gaat raken op een hoop gegooid wordt met het eigen risico.
Ter info: het zijn bij uitstek linkse partijen die zich sterk maken voor het afschaffen van het eigen risico dus wat dat betreft is de kritiek op links dus gewoon ook hypocriet. Ter info: voor de verkiezing stemde Wilders nog tegen afschaffen dus als we het over betrouwbaarheid hebben is hij de laatste aan wie je je stem moet geven.
Ik vind het dan weer schofterig dat we overal klaar staan om geld te doneren, maar we hier een stuiver tot koperdraad uit willen rekken. Rutte zit er ook voor zijn volgende baan, daar gaat hij niet komen als hij moet mededelen dat de Nederlandse oorlogskas omlaag gaat. En ja, zo cynisch ben ik wel. We hebben bij Hoekstra als uitstekend voorbeeld al gezien hoe een beroepspoliticus eruit ziet. Als een kameleon ging hij van Financiën naar Buitenlandse zaken naar Eurocommissaris. Elke keer helemaal aangepast aan de nieuwe rol. Maar wat denkt zo iemand dan echt? Ik zou het niet weten. Als CDAer riep hij totaal andere dingen dan bij zijn EC sollicitatie.
[...]
Ook hier gooi je van alles weer op één hoop. Elk gevoel bij nuance is kennelijk weg bij jou
Grondwet is grondwet. Er wordt selectief in de verontwaardiging erover gewinkeld.
[...]
Dat conflict hier in Nederland importeren is wat mij betreft van een hele grote kwaadaardigheid en bij uitstek een giftig middel van extreem-rechts. De meeste mensen denken daar heel genuanceerd over.
Hoe is de import van het Oekraïne-conflict te noemen dan?! We hebben daar nota bene nog een referendum over gehad in 2016 waarbij een EU-lidmaatschap en het meegezogen worden in een Rusland-Oekraïne conflict redenen waren om tegen dat verdrag te stemmen. En zie wat er gebeurt.
[...]
Oh oh, wat een ramp dat Omtzigt de deur naar een andere oppositiepartij niet dicht gooit. Als hij dat doet richting de PVV is het land te klein. Eens te meer een teken dat we in een extreem-rechts land leven. Een coalitie met D66 of PvdA/GL is kennelijk dubieuzer dan eentje met een rechts-extremist
Ja. Dat is het. Als je pertinent geen GL wil, dan kan je beter op PVV stemmen dan op NSC. De VVD gaat waar de macht is, dus zou ook zomaar aan kunnen schuiven bij Timmermans cs. De leegte bij de VVD na Rutte is wel treffend. Als een waar koekoeksjong heeft hij alle interne concurrentie gedecimeerd.
D-e-n schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 16:06:
[...]
Je haalt demonstranten en politiek door elkaar. Die demonstranten zijn er nu eenmaal, daar kun je wat van vinden maar dat maakt het nog geen splijtzwam in de politiek. @
Señor Sjon trekt het hier door naar de Nederlandse politiek. Waar de meeste Nederlandse politici juist geen partij proberen te kiezen wordt er hier gesuggereerd dat dat wel zo is. En dat vind ik behoorlijk giftig. Daarmee maak je een extern conflict tot onderdeel van de Nederlandse politiek
Edit:
Het is hetzelfde als met die gender discussie. Ook dat wordt vanuit radicaal rechts misbruikt om te polariseren. Terwijl de politiek er helemaal niet over gaat of iemand nu wel of niet met "hen" wil worden aangesproken.
Hou toch op man. NL levert onderdelen voor de F35 en vervolgens kwamen er rechtszaken van van links georiënteerde NGO's. Dit artikel geeft al een overzicht van het koord waar politici op danst. Maar ook hier lees je alweer dat men liefst enkel eigen moties steunt om verkeerde associatie te willen voorkomen.
https://nos.nl/collectie/...s-israel-op-goudschaaltjeStukfruit schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 18:13:
[...]
Er wordt ook steeds gezegd dat men zich aan de grondwet wil blijven houden, maar niemand (inclusief Omtzigt) spreekt uit wat er gaat gebeuren als deze grondwet na 20 tot 40 jaar uitgehold begint te raken door al die minimale wijzigingen.
Ja, dan hou je jezelf aan de grondwet, maar we kunnen nu live zien hoeveel nut dat heeft in bepaalde landen om Europa heen.
Daar wil ik eigenlijk eens meer over horen van de betreffende lieden.
En wie dit, zoals zo vaak, afdoet met "ajohvaltwelmee":
Ongehoord Nederland mag in het publieke bestel blijven.
Het verval is al ingezet en is niet iets wat nog moet gaan komen. De grens schuift steeds verder op.
Tsja, dat was een politieke strijd om een nieuwe omroep weg te werken. Ik heb er nog nooit een uitzending van gezien, net zo min als Omroep Zwart die tegelijk begonnen is. Wel lees ik veel ophef erover, terwijl vervolgens Nieuwsuur met stagiair-created-content woordwolk Kaag nog even wilde pluggen (niet hun eerste fakenews actie), Zembla wat tweets ging redigeren voor haar verhaal en BNNVara met o.a. haar Joopvehikel het ene na het andere haatbericht eruit gooit. De dubbele moraal hierin is stuitend.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.