• QAI
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-05 14:19

QAI

Zullen we het in de spaartopic weer even over sparen hebben in plaats van over wachtwoordlengtes?

• Roesttt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 06-05 21:28
ING heeft mijn overboeking naar CB geweigerd. Zou dat kunnen omdat ik mijn eigen rekening heb gebruikt in plaats van de gezamenlijke ? De gezamenlijke is wel de officiele tegenrekening, maar ik had gedacht dat dat alleen zou uitmaken als je terug zou boeken.

Nu moet ik weer 4 uur wachten tot mijn nieuwe limiet weer ingaat. Ik snap dat dat moet ivm veiligheid, maar ik vind deze regel soms zo irritant.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:30
Roesttt schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 18:52:
ING heeft mijn overboeking naar CB geweigerd. Zou dat kunnen omdat ik mijn eigen rekening heb gebruikt in plaats van de gezamenlijke ? De gezamenlijke is wel de officiele tegenrekening, maar ik had gedacht dat dat alleen zou uitmaken als je terug zou boeken.

Nu moet ik weer 4 uur wachten tot mijn nieuwe limiet weer ingaat. Ik snap dat dat moet ivm veiligheid, maar ik vind deze regel soms zo irritant.
Wat bedoel je met 'heeft mijn overboeking geweigerd' ? Kon je deze überhaupt niet uitvoeren, of is hij wel uitgevoerd maar daarna weer teruggestort? Het lijkt nu alsof ING dit heeft gedaan. Aannemelijk heeft CB gezien dat het niet van de gekoppelde tegenrekening komt, en het daardoor weer teruggestort.

(de reden dat CB (en ook andere banken) ook stortingen van 1 tegenrekening willen zien is vooral in het kader van WWFT. Als je van verschillende rekeningnummers aan het inleggen bent verzwaard dat weer de controle taak.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Ook storten kan vaak alleen maar vanaf de tegenrekening die gekoppeld is en op de juiste naam staat.

Valt mij overigens op dat enorm veel banken werken met een sms code en geen 2FA authenticator ondersteunen.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

sverzijl schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 16:45:
[...]

Lekker consistent, had dan ook afgekapt op 16 bij het inloggen (but whyyyy ? De meeste pwd generators geven standaard al 32 tekens tegenwoordig)
Het aantal amateurs prutsers in login security is schrikbarend hoog. Het komt vrij vaak voor dat er verschillende sets van toegestande tekens worden gebruikt in client side aanmaak checks en die van de login client checks.

Probeer maar eens ' te gebruiken bij de aanmaak om er vervolgens achter te komen dat die niet geaccepteerd wordt tijdens de login. Dat soort elementaire fouten voorspelt weinig goeds voor de kwaliteit van beveiliging in het algemeen.

• mrmrmr
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

siveiro schreef op maandag 4 mei 2026 @ 22:48:
Ik heb toch even de stoute schoenen aangetrokken en een bestand gemaakt. Deze heb ik verrecht. Willen jullie hem eens testen? En suggesties zijn welkom. :)
Hierbij de link:
Het is al getest, helaas. Er staat niets meer op behalve wat vakjes die een gekleurde omlijning hebben. Sommige mensen denken dat ze leuk zijn of zo. Ik heb nog wel een backup:
code: Spaartopic_rentelijst.csv
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Bank,Type,Rente (%),Looptijd (in maanden),Startdatum actie,Einddatum actie,Voorwaarden,,,(¸) siveiro
Consorsbank,Spaarrekening,"3,4",3 Maanden,01-04-2026,01-07-2026,geen,,,
Advanzia,Spaarrekening,"3,14",3 Maanden,01-04-2026,nnb,min. € 5.000,,,
Centraal Beheer,Termijndeposito,3,3 Maanden,26-03-2026,01-07-2026,nieuw geld,,,
Bigbank,Termijndeposito,3,12 Maanden,15-04-2026,nnb,min. € 1.000,,,
Garantibank,Spaarrekening,"2,8",6 Maanden,22-10-2025,6 maanden later,12 maanden geen spaarrekening,,,
Nexent Bank Welkom Spaarrekening,Spaarrekening,"2,75",3 Maanden,29-08-2025,nnb,uitsluitend voor nieuwe klanten,,,
Bigbank,Spaarrekening,"2,6",6 Maanden,09-04-2026,6 maanden later,nieuw geld,,,
Trade Republic ,Spaarrekening,2,Variabel,01-03-2026,nnb,geen,,,
BankTypeRente (%)Looptijd (in maanden)Startdatum actieEinddatum actieVoorwaarden
ConsorsbankSpaarrekening3,43 Maanden01-04-202601-07-2026geen
AdvanziaSpaarrekening3,143 Maanden01-04-2026nnbmin. € 5.000
Centraal BeheerTermijndeposito3,03 Maanden26-03-202601-07-2026nieuw geld
BigbankTermijndeposito3,012 Maanden15-04-2026nnbmin. € 1.000
GarantibankSpaarrekening2,86 Maanden22-10-20256 maanden later12 maanden geen spaarrekening
Nexent Bank Welkom SpaarrekeningSpaarrekening2,753 Maanden29-08-2025nnbuitsluitend voor nieuwe klanten
BigbankSpaarrekening2,66 Maanden09-04-20266 maanden laternieuw geld
Trade Republic Spaarrekening2,0Variabel01-03-2026nnbgeen

• mrmrmr
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

Umwelt Bank doet nog steeds 3 maanden 3,0% voor nieuwe klanten op een inleg van maximaal 50.000.
https://www.umweltbank.de/sparen/tagesgeld/

Je kan als Nederlander registreren en er zijn tweakers die al eens een rekening hebben kunnen openen.

• Roesttt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 06-05 21:28
Wally2002 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 19:21:
[...]

Wat bedoel je met 'heeft mijn overboeking geweigerd' ? Kon je deze überhaupt niet uitvoeren, of is hij wel uitgevoerd maar daarna weer teruggestort? Het lijkt nu alsof ING dit heeft gedaan. Aannemelijk heeft CB gezien dat het niet van de gekoppelde tegenrekening komt, en het daardoor weer teruggestort.

(de reden dat CB (en ook andere banken) ook stortingen van 1 tegenrekening willen zien is vooral in het kader van WWFT. Als je van verschillende rekeningnummers aan het inleggen bent verzwaard dat weer de controle taak.

Ik denk inderdaad dat CB het weer heeft teruggestort. Goede leer voor de volgende keer; eerst checken wat de tegenrekening is.

• SanookH
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:54

SanookH

_/-\o_

Roesttt schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 21:28:
Ik denk inderdaad dat CB het weer heeft teruggestort. Goede leer voor de volgende keer; eerst checken wat de tegenrekening is.
Check dan meteen even waar de quote eindigt :)

[ Voor 28% gewijzigd door SanookH op 06-05-2026 22:43 ]

• waalkachel2
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 09-05 12:20

Je kan dat gewoon voor een heel jaar op 50k zetten. ING stuurt zelf een berichtje als dat jaar bijna afloopt, dan kun je de opname limiet opnieuw weer voor een jaar verhogen.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:17
waalkachel2 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 08:51:
[...]

Je kan dat gewoon voor een heel jaar op 50k zetten. ING stuurt zelf een berichtje als dat jaar bijna afloopt, dan kun je de opname limiet opnieuw weer voor een jaar verhogen.
Ondanks dat mijn saldo bij ING in principe minder dan 1 tientje is (en er dus geen groot bedrag kan worden opgenomen) zou ik mijn limiet nooit zolang op 50k zetten. Als ik een hogere limiet nodig heb (bij verplaatsen spaargeld) dan zet ik dat voor een periode die wat langer is dan minimaal nodig.

• Hendriks1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16:38
Beste allen,

Ik wil bij Centraal Beheer een spaarrekening openen ivm de 3% voor 3 mnd vast. Weet iemand of je na het openings-proces vd rente rekening een 2e rekeninghouder kan toevoegen? En/of . Ik kwam dit namelijk niet direct tegen. In de voorwaarden staat overigens wel dat het "mag/kan". Ik heb namelijk alleén een en/of tegenrekening.

Hoe snel is doorgaans de rekening geopend met Idin bij Cb

Ook vroeg ik mij af tot ongeveer welk tijdstip je op de dag nog kunt overmaken, zodat het dezelfde dag nog op je spaarrekening komt(van abn naar centraal beheer).

Graag uw ervaring,

Hartelijk dank

Hendriks

• Divine Chlorine
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:39
Hendriks1 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 10:38:
Beste allen,
Ik wil bij Centraal Beheer een spaarrekening openen ivm de 3% voor 3 mnd vast. Weet iemand of je na het openings-proces vd rente rekening een 2e rekeninghouder kan toevoegen? En/of . Ik kwam dit namelijk niet direct tegen. In de voorwaarden staat overigens wel dat het "mag/kan". Ik heb namelijk alleén een en/of tegenrekening.

Ook vroeg ik mij af tot ongeveer welk tijdstip je op de dag nog kunt overmaken, zodat het dezelfde dag nog op je spaarrekening komt(van abn naar centraal beheer).

Graag uw ervaring,

Hartelijk dank

Hendriks
Ik weet niet of je dit na het openen van je renteplus rekening nog kan veranderen (in een en/of rekening). Ik heb een renteplus rekening alleen op mijn naam, maar het tegenrekeningnummer is een en/of nummer (het is dus geen probleem als het niet allebei een en/of rekening is). Openen van een nieuwe rekening met Idin is binnen 1 dag. Ik maak in de ochtend (8-9 uur) een bedrag over (van ING) naar de renteplus rekening en dan staat het dezelfde ochtend op de renteplus rekening. Niet vergeten om dan een rentevast rekening (deposito) te openen, want alleen daar krijg je de 3 % (voor 3 maanden)

[ Voor 5% gewijzigd door Divine Chlorine op 07-05-2026 11:05 ]

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:22
Vanaf ING voor 15.00 uur overgemaakt staat dezelfde dag nog bij CB.

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Hendriks1 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 10:38:
Beste allen,

Je kan een rekeninghouder toevoegen zoals hier beschreven: https://www.centraalbehee.../toevoegen-rekeninghouder. Maar er staat ook bij dat die rekening houder al klant moet zijn bij CB.
Dat gaat vrij snel, kan dezelfde dag al geregeld zijn.
Als je het in de ochtend overmaakt staat het in de middag al bij CB, eerste storting kan wat langer duren.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

fsfikke schreef op zondag 3 mei 2026 @ 09:49:
[...]

Dit is de manier die ik iig altijd gebruik en die ook snel opgepakt wordt (zolang je in het bericht opgeeft naar welke IBAN ze de rest over moeten maken)
Enig idee wat 'snel opgepakt' is?

Dagen? Week?

Mooie Plaatjes   

• kbus
  • Laatst online: 09-05 21:53
DjoeC schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 20:20:
[...]

Misschien heeft die medewerker ook nog ouwe lullen dagen dan zijn er in september ook geen overboekingen vanwege 6 weken met de camper op pad.

Maar serieus: waarom bel je ze morgen niet, het kan voor ons allemaal goeie info opleveren.....
Zoals gevraagd heb ik ze even gebeld zodat iedereen hier nuttige informatie eruit kan halen. Inderdaad was de boekingsdatum van Nexent een dag later ivm 5 mei. Kennelijk moet er dan toch iemand een knop indrukken. Geen officiële feestdag, gewoon bankverkeer, alleen niet bij Nexent. Misschien handig voor degene die ook de aktierente rekening willen opheffen binnenkort en net als ik het bedrag ergens voor willen gebruiken.

• kbus
  • Laatst online: 09-05 21:53
Vandaag heb ik een over boeking gedaan naar Raisin via ING. Wat me opviel was dat je direct kunt kiezen bij de je overboeking. Ik had de plancode ingevuld. Naast de naamcontrole staat het bedrag nu ook meteen bij de partnerbank (Nordax en Distingo).

• Divine Chlorine
Even checken of er andere tweakers zijn met dezelfde ervaringen (en wellicht oplossing): ik heb een account bij Advanzia, mijn vrouw ook, 2 verschillende e-mail adressen.

Sinds een aantal weken krijg ik geen e-mails meer van Advanzia, bijv. niet de melding dat het jaaroverzicht klaar staat, de melding dat je gegevens moet checken, geen melding als je geld opneemt en geen melding aan het begin van de maand wat de rente over de afgelopen maand was. Mijn vrouw heeft al deze e-mails wel ontvangen.

Deze week contact gehad met de Advanzia service desk: advies was om het e-mail adres in de portal te veranderen. Ik heb een gloednieuw e-mail adres aangemaakt, die ingevuld en bevestigd (ik ontving die e-mail wél van Advanzia). Als test: geld opgenomen (en dat gaat goed), maar wederom geen e-mail ontvangen van de opname.

Vandaag weer gebeld, de servicedeskmedewerker heeft handmatig een test e-mail gestuurd naar mijn nieuwe e-mail adres én het oude e-mail adres: beide komen aan. Op de vraag hoe het dan komt dat ik geen geautomatiseerde e-mails ontvang kon geen antwoord worden gegeven.

• W1ck1e
@Divine Chlorine Kan Advanzia niet zien of de mail verzonden wordt ?
Staat bij jou de instelling wel goed dat je die mails wilt krijgen ?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ehtweak schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 11:14:
[...]

Enig idee wat 'snel opgepakt' is?

Dagen? Week?
Volgende werkdag normaalgesroken.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Divine Chlorine
W1ck1e schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 14:21:
@Divine Chlorine Kan Advanzia niet zien of de mail verzonden wordt ?
Staat bij jou de instelling wel goed dat je die mails wilt krijgen ?
Advanzia zegt dat zij zien dat de genoemde e-mails verzonden zijn. Er valt (door mij) niets in te stellen dat ik die mails wel of niet wil krijgen, hun webportal is zo kaal als het maar kan.

• W1ck1e
Divine Chlorine schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 14:34:
[...]

Advanzia zegt dat zij zien dat de genoemde e-mails verzonden zijn. Er valt (door mij) niets in te stellen dat ik die mails wel of niet wil krijgen, hun webportal is zo kaal als het maar kan.
Aangezien ze dat zien staat het eventuele vinkje goed. Ik dacht trouwens aan een vinkje bij het openen van de rekening, maar dat kan niet zomaar omvallen.
Maar goed, dan weet ik het ook niet.

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:18
Divine Chlorine schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 14:34:
[...]

Is het wellicht in je spam geland? Ik heb de laatste tijd emails die normaal altijd via de inbox kwamen, toch ineens teruggevonden in de spam folder.

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Divine Chlorine schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 14:16:
Even checken of er andere tweakers zijn met dezelfde ervaringen (en wellicht oplossing): ik heb een account bij Advanzia, mijn vrouw ook, 2 verschillende e-mail adressen.

Sinds een aantal weken krijg ik geen e-mails meer van Advanzia, bijv. niet de melding dat het jaaroverzicht klaar staat, de melding dat je gegevens moet checken, geen melding als je geld opneemt en geen melding aan het begin van de maand wat de rente over de afgelopen maand was. Mijn vrouw heeft al deze e-mails wel ontvangen.

Deze week contact gehad met de Advanzia service desk: advies was om het e-mail adres in de portal te veranderen. Ik heb een gloednieuw e-mail adres aangemaakt, die ingevuld en bevestigd (ik ontving die e-mail wél van Advanzia). Als test: geld opgenomen (en dat gaat goed), maar wederom geen e-mail ontvangen van de opname.

Vandaag weer gebeld, de servicedeskmedewerker heeft handmatig een test e-mail gestuurd naar mijn nieuwe e-mail adres én het oude e-mail adres: beide komen aan. Op de vraag hoe het dan komt dat ik geen geautomatiseerde e-mails ontvang kon geen antwoord worden gegeven.
Ik had het hier ook al een aantal x gemeld dat het mij opviel dat ik bijna nooit meer mailtjes ontvang (ook niet in spambox). Soms wel, maar heel vaak niet. Laatst ontvangen mail van Advanzia is van maart zie ik, terwijl ik deze week ook nog 2x geld heb opgenomen. Ik heb een @outlook.com mail aan gekoppeld, mocht dat invloed hebben..

Voor de rest, geld komt gewoon aan, dus heb verder (nog) geen actie ondernomen.

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:22
Renault Bank en Distingo verhogen de rente op hun spaarrekeningen bij Raisin per 11-5 naar resp. 1,95% en 1,94%

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20:51
Divine Chlorine schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 14:16:

Krijg ook al maanden geen mails meer. Niet meer na een transactie en ook geen maandoverzicht meer.

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16:53
Reintje schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 21:20:
[...]

Krijg ook al maanden geen mails meer. Niet meer na een transactie en ook geen maandoverzicht meer.
Even een ander geluid hier: ik krijg keurig alle mails van opnames, stortingen, en maandoverzichten en acties. Ik bespeur zelfs enige verbetering t.o.v. voorheen, want bevestiging van een opname ontvang ik binnen enkele minuten.

Aanvulling: ik kreeg ook netjes een bevestiging van het registreren van de herkomst van de spaargelden, binnen 2 weken nadat ik dat aan hen had toegelicht.

[ Voor 16% gewijzigd door Coffeeroam op 08-05-2026 11:34 ]

• W1ck1e
Coffeeroam schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 07:34:
[...]

Even een ander geluid hier: ik krijg keurig alle mails van opnames, stortingen, en maandoverzichten en acties. Ik bespeur zelfs enige verbetering t.o.v. voorheen, want bevestiging van een opname ontvang ik binnen enkele minuten.
Ik ben nu voor de 2de keer klant van Advanzia. Ik weet niet meer of ik de vorige keer alle mails ontving, maar nu is dat wel zo. Maar de eerste mail mail over een actie/aanbieding moet ik nog krijgen ;)

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

fsfikke schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 14:22:
[...]

Volgende werkdag normaalgesroken.
Blijkbaar is het afgelopen week niet 'normaal' dan.

Heb zowel een Consorsbank rekening opgezegd (via hun app en alle vinkjes gezet), alsmede een Advanzia rekening via hun kale online omgeving opgezegd. Nu een weekje geleden.

Maar bij beiden, geen enkele (re)actie. :-(

Als ik vervolgens inlog bij Consorsbank en Advanzia is ook het hele saldo nog aanwezig. :?

Mooie Plaatjes   

• W1ck1e
ehtweak schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 08:24:
[...]

Blijkbaar is het afgelopen week niet 'normaal' dan.

Heb zowel een Consorsbank rekening opgezegd (via hun app en alle vinkjes gezet), alsmede een Advanzia rekening via hun kale online omgeving opgezegd. Nu een weekje geleden.

Maar bij beiden, geen enkele (re)actie. :-(

Als ik vervolgens inlog bij Consorsbank en Advanzia is ook het hele saldo nog aanwezig. :?
Als ik een rekening ophef dan haal ik eerst mijn saldo weg, dan kan ik dat zelf timen. De rente komt wel met de opheffing. Bij elkaar is dat veel minder spannend.

• mvrtwkrs
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 19:47
net een mailtje van Santander over een "spaarpplan" rekening, 2,75%.
is dit nu een heel ander product dan hun normale spaarrekening, of is het een rente alleen voor nieuwe klanten?

snap 'm ff niet :)

• Novax
  • Niet online
mvrtwkrs schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 16:53:
net een mailtje van Santander over een "spaarpplan" rekening, 2,75%.
is dit nu een heel ander product dan hun normale spaarrekening, of is het een rente alleen voor nieuwe klanten?

snap 'm ff niet :)
Die is een beetje raar want maximum €500 per maand storten, is hier al eerder besproken, zie Sander12 in "Het spaartopic - Deel 4"

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22:04
Voor de spaarders inzake box3. Verdere info in andere fiscale topics.

Vandaag heeft de Advocaat-Generaal (A-G) bij de Hoge Raad advies uitgebracht over de ‘massaal bezwaar plus-procedure’. In dit advies stelt de A-G dat u geen recht hebt op rechtsherstel (en compensatie) als u in de jaren 2017 tot en met 2020 niet tijdig en individueel bezwaar hebt aangetekend tegen de box 3-heffing in uw belastingaanslag.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Sander12 schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 20:19:
Voor de spaarders inzake box3. Verdere info in andere fiscale topics.

Vandaag heeft de Advocaat-Generaal (A-G) bij de Hoge Raad advies uitgebracht over de ‘massaal bezwaar plus-procedure’. In dit advies stelt de A-G dat u geen recht hebt op rechtsherstel (en compensatie) als u in de jaren 2017 tot en met 2020 niet tijdig en individueel bezwaar hebt aangetekend tegen de box 3-heffing in uw belastingaanslag.
Even off topic, Ik heb wel bezwaar gemaakt, wat moet je nu nog hiervoor doen en geldt dat ook de opvolgende jaren?

Everything is better with Bluetooth

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jazco2nd schreef op zondag 3 mei 2026 @ 11:28:
Zijn hier ook al ervaringen met Scalable? https://nl.scalable.capital/overnight-account

Zijn overboekingen van en naar ING bijvoorbeeld instant?

Ik zit al tijdje heel tevreden bij TradeRepublic. Heerlijk eenvoudige app. Geen overbodige stappen om je saldo te zien en geld over te boeken. Netjes een maandelijkse notificatie van de bijgeschreven rente en ook notificaties van af/bijschrijvingen (tenminste op Android), die ook altijd instant zijn..

Al dat gemak vind ik wel belangrijk..
Wat ervaringen m.b.t. Scalable Capital:

Stortingen binnen 1 dag.
Geld versturen: Beschikbaar op jouw betaalrekening binnen 1-2 werkdagen.

Je kan bij je Overnight account zien waar je geld toegewezen is. Ik zie echter maar 4 partner banken terug daar, waarbij de rest bij Deutsche Bank AG terecht lijkt te komen.
  • Scalable Capital Bank GmbH
  • Münchener Hypothekenbank eG
  • HSBC Continental Europe S.A.
  • Deutsche Bank AG
Dus DGS dekking lijkt maar tot 400k, niet 5x 100k zoals vermeld.
Verder overzicht van maandelijke rente, verwachte rente, via de website of app.

• W1ck1e
Viper® schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 10:38:
[...]

Wat ervaringen m.b.t. Scalable Capital:

Stortingen binnen 1 dag.
Geld versturen: Beschikbaar op jouw betaalrekening binnen 1-2 werkdagen.

Je kan bij je Overnight account zien waar je geld toegewezen is. Ik zie echter maar 4 partner banken terug daar, waarbij de rest bij Deutsche Bank AG terecht lijkt te komen.
  • Scalable Capital Bank GmbH
  • Münchener Hypothekenbank eG
  • HSBC Continental Europe S.A.
  • Deutsche Bank AG
Dus DGS dekking lijkt maar tot 400k, niet 5x 100k zoals vermeld.
Verder overzicht van maandelijke rente, verwachte rente, via de website of app.
Een tijdje terug was er nog een 4de (5de) waar je geld kon staan. De "Norddeutsche Landesbank Girozentrale". Ik heb daar helaas geen plaatje van.
Dus die 500k is inderdaad maar "400k". Ik blijf ruim onder beide bedragen. Soms staat er een deel van mijn geld bij de Deutsche Bank. Die is er dus niet alleen voor de "rest". De verdeling kan dagelijks wisselen. Het geld wordt volgens mij wel verdeeld over zo weinig mogelijk banken.

Opnames kunnen binnen dezelfde werkdag. Door in de vroege ochtend rond een uur of 7 of 8 de opname te doen. Als je het te vroeg doet gaat het geld er "per gisteren" af. Dus de dag ervoor waardoor je toch rente misloopt. Gelukig was het toen geen groot bedrag.

Mijn stortingen zijn zeer vaak instant.

edit: 4 of 5 banken is afhankelijk van waar de klant woont:

Duitsers hebben er 5,
Nederlanders (en de andere) hebben er 4.

Klik op het wereldbolletje en kies om de verschillen te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qTeYEnxr9a8M2lIdQi95QWOyYas=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S9c6zAWRE9GztLeLoV06HHyk.png?f=fotoalbum_large

Ik denk dat de deal met de "Norddeutsche Landesbank Girozentrale" is dat die alleen geld van Duitsers wil. Om wat voor reden dan ook. (Wellicht om een klein icesave probleem te voorkomen, te veel geld op de rekeningen voor de grootte van de bank)

Niet netjes van Scalable dat dit verschil niet terugkomt op elke plek waar die 5 x 100.000 genoemd wordt. Maar je komt het wel tegen als je alles doorneemt. Ansich is dit natuurlijk een luxe probleem. Je zult maar meer dan 4 ton op een rekenng willen hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door W1ck1e op 09-05-2026 11:28 ]

Pagina: 1 ... 194 195 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling