• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Aantal stijgingen van deposito rentes bij Raisin:

BluOr Bank uit Letland:
  • 1 jaar: 3,35% naar 3,45% (hoogste met bronbelasting)
InBank uit Estland:
  • 2 jaar: 2,96% naar 3,36% (hoogste zonder bronbelasting)
  • 3 jaar: 3,06% naar 3,19%
  • 4 jaar: 3,06% naar 3,21%
  • 5 jaar: 3,11% naar 3,41%
Coop Pank uit Estland:
  • 6 maanden: 2,77% naar 2,86% (hoogste zonder bronbelasting)
  • 9 maanden: 2,81% naar 2,88% (hoogste zonder bronbelasting)
  • 2 jaar: 2,98% naar 3,15%
  • 3 jaar: 3,03% naar 3,15%
ProCredit Bank uit Roemenië (Bronbelasting kan naar 0%):
  • 6 maanden: 2,76% naar 2,86% (hoogste met bronbelasting)
  • 9 maanden: 2,81% naar 3,08% (hoogste met bronbelasting)
CA Auto Bank uit Italië:
  • 6 maanden: 2,50% naar 2,60%
  • 9 maanden: 2,55% naar 2,75%
  • 1 jaar: 2,60% naar 2,95%
Banca Profilo uit Italië:
  • 6 maanden: 2,60% naar 2,80%

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:52

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
We Are Borg schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:41:
Modbreak:En weer open:

Dit topic heeft (minimaal) twee groepen publiek. De behoefte om elke (persoonlijke) update / detail hier te delen en een groep die graag die zich daar in (hoge) mate aan stoort. Daarom een tweeledig verzoek.

1. Denk éérst goed na voordat je post: is dit nuttig voor iedereen? Dit is geen slack kanaal of een whatsapp groep maar een discussieforum. Het interessant houden van jouw bijdrage draagt bij aan een leuk inhoudelijk topic.
2. Als je een reactie minder interessant vindt, kan je er óók voor kiezen om er overheen te lezen en zelf met een goede inhoudelijke post het topic weer de goede kant op te sturen.

Het nog meer modereren op de inhoud van dit topic gaat niet werken, gegeven de idiote berg aan (afgehandelde) topicreports en modbreaks.

Zie dit bericht als een verse start met de oproep naar deze mooie community aan Tweakers om hier samen een succes van te maken :)
Modbreak:Ik quote mijzelf nog een keertje: nog steeds relevant. De bezemwagen is weer langs geweest en waar er hier en daar nog vast iets zal liggen is het topic weer schoon :)

Diverse mensen hebben een PM: laten we weer echt ontopic verder gaan en elkaar in waarde laten.

[ Voor 96% gewijzigd door We Are Borg op 15-09-2026 10:22 ]

• Novax
  • Niet online
Topic maar weer beginnen met een flinke stijging van de deposito rente voor 5 jaar bij Raisin:

Aareal Bank uit Duitsland:
  • 5 jaar: 3,32% naar 3,50%
Nu de hoogste voor die looptijd bij Raisin. Geen bronbelasting. Let wel op dat de rente jaarlijks wordt uitgekeerd op de Raisin-rekening. (Kan een voordeel zijn.)

[ Voor 6% gewijzigd door Novax op 15-09-2026 10:51 ]

• Novax
  • Niet online
Ook stijgingen bij FIMbank uit Malta via Raisin: (geen bronbelasting)
  • 1 maand: 2,15% naar 2,20%
  • 3 maanden: 2,36% naar 2,46%
  • 6 maanden: 2,68% naar 2,77%
  • 1 jaar: 2,91% naar 3,10% (hoogste zonder bronbelasting)

[ Voor 5% gewijzigd door Novax op 15-09-2026 11:38 ]

• Novax
  • Niet online
Ook nog een vraag voor wie daar wellicht al ervaring mee heeft: Bij bovenstaande en andere banken via Raisin staat steeds meer in het Productinformatieblad zoiets als het volgende:
N.B.: Bij opening vindt de overboeking van het inlegbedrag naar uw termijndeposito bij de Partnerbank plaats op de eerstvolgende maandag* of donderdag (tenzij dit een officiële feestdag is, in welk geval de opdracht(en) worden uitgevoerd op de eerstvolgende werkdag) nadat uw aanvraag is doorgestuurd naar én geaccepteerd door de Partnerbank – de Partnerbank accepteert of weigert een aanvraag in de regel binnen 2 tot 3 werkdagen. Dit kan ertoe leiden dat het inlegbedrag enkele werkdagen op de Raisin-rekening gereserveerd staat, tot de boeking op de eerstvolgende maandag* of donderdag wordt uitgevoerd.
*Bij FIMBank staat hier dinsdag

Iemand dit al meegemaakt en uitgevogeld wanneer je ongeveer het beste de aanvraag kan doen? Maandagochtend in de hoop dat alles dezelfde dag nog geregeld wordt, of woensdagochtend om de donderdag mee te pakken? Als je pech hebt gaat dan het weekend er nog overheen.

Of kan het ook nog zijn dat de ingangsdatum van het deposito op de dag van aanvraag wordt gezet en het in wezen niet uitmaakt.

• SanookH
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:29

SanookH

_/-\o_

Mail van Raisin:

Distingo Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 2,20% p.j. naar 2,22% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 15.09.2026.

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:44
NIBC renteverhoging sinds gisteren:

Renteverhoging termijndeposito's per 14 september 2026

Looptijd Huidige rente* Nieuwe rente*
3 maanden 1,86% 2,01%
6 maanden 2,10% 2,26%
9 maanden 2,25% 2,31%
1 jaar 2,50% 2,56%
2 jaar 2,41% 2,61%
3 t/m 9 jaar 2,51% 2,71%
10 jaar 3,01% 3,11%

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 15:57
Euribor 12 maanden stijgt in 1 dag van 3,160% naar 3,312%. Euribor 6 maanden van 2,820% naar 2,936%. Dat zijn best grote sprongen in een toch al stijgende lijn.

[ Voor 10% gewijzigd door rechtsherstel op 15-09-2026 12:23 ]

• Kareem
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

rechtsherstel schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 11:57:
Euribor 12 maanden stijgt in 1 dag van 3,160% naar 3,312%. Euribor 6 maanden van 2,820% naar 2,936%. Dat zijn best grote sprongen in een toch al stijgende lijn.
Wat betekent dat voor de verwachting voor spaardeposito's?

Kareem Abdul-Jabbar

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:28
Kareem schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 17:12:
[...]

Ceteris paribus dat kort lopende spaar deposito's omhoog gaan.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:08
evleerdam schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 18:50:
[...]

Ceteris paribus dat kort lopende spaar deposito's omhoog gaan.
Nou, kom maar op met die ruim 4% bij Raisin.. :P
Als die Progetto weer komt, kunnen we weer Raisin overwegen. Of andere met 4%+ rente.
Vrij opneembaar levert meer op, op dit moment (buiten Nederland)

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Is echt inmiddels volgens mij bijna 2 jaar geleden dat er interessante deposito's waren op Raisins in vergelijking met de vrij opneembare actie rentes. Inmiddels is er bij mij alles vrij gekomen en heb ik daar niks meer staan.

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19:09
Juan schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 19:27:
[...]

Als die Progetto weer komt, kunnen we weer Raisin overwegen. Of andere met 4%+ rente.
Van zodra ze bij Raisin op 4% zitten bij deposito's, zit Advanzia alweer op 4,5% met hun actierente :*)

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
[...]

Ik heb geen idee. Omdat ik het niet weet spreid ik mijn deposito's over de tijd als ik geld wil vastzetten. Ik wacht als ik zeker weet dat het gaat stijgen, en doe het meteen als ik zeker weet dat het gaat dalen. Als vrij opneembaar meer rente oplevert wacht ik wat langer. En andersom.

• Frankenstein
snip: AI dump

[ Voor 181% gewijzigd door We Are Borg op 15-09-2026 21:39 ]

• Frankenstein
[...]

Van kort tot lang gaan we in ieder geval de komende weken overal stijgingen zien.
Dat is niet nieuw, kijk maar hier.
https://www.spaarinformatie.nl/sparen/rentewijzigingen

Ook de langere deposito's gaan omhoog. De 10-jaars rentemarkt stijgt momenteel heel snel.
https://nl.investing.com/rates-bonds/eur-10-years-irs-interest-rate-swap-streaming-chart

• kbus
  • Laatst online: 18-09 20:03
Novax schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 10:50:
Ook nog een vraag voor wie daar wellicht al ervaring mee heeft: Bij bovenstaande en andere banken via Raisin staat steeds meer in het Productinformatieblad zoiets als het volgende:

[...]

*Bij FIMBank staat hier dinsdag

Iemand dit al meegemaakt en uitgevogeld wanneer je ongeveer het beste de aanvraag kan doen? Maandagochtend in de hoop dat alles dezelfde dag nog geregeld wordt, of woensdagochtend om de donderdag mee te pakken? Als je pech hebt gaat dan het weekend er nog overheen.

Of kan het ook nog zijn dat de ingangsdatum van het deposito op de dag van aanvraag wordt gezet en het in wezen niet uitmaakt.
Ja ik heb al meegemaakt bij het openen van een Morgan Stanley deposito dat het bedrag een paar dagen op de Raisin rekening stond. Ik had dit ook niet goed gelezen.

• Novax
  • Niet online
kbus schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 21:52:
[...]

Ja ik heb al meegemaakt bij het openen van een Morgan Stanley deposito dat het bedrag een paar dagen op de Raisin rekening stond. Ik had dit ook niet goed gelezen.
En de ingangsdatum? Staat deze op de dag van aanvraag of pas op de dag van opening door Morgan Stanley?

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15:47
W1ck1e schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 20:59:
[...]

Ik heb geen idee. Omdat ik het niet weet spreid ik mijn deposito's over de tijd als ik geld wil vastzetten. Ik wacht als ik zeker weet dat het gaat stijgen, en doe het meteen als ik zeker weet dat het gaat dalen. Als vrij opneembaar meer rente oplevert wacht ik wat langer. En andersom.
Ik merk dat ik minder geïnteresseerd ben in een deposito van 3,15%-3,20% voor 1 of 2 jaar. Als ik ga vastzetten, wil ik liever een rente vastleggen waarvan ik achteraf niet denk: daar had ik beter nog even mee kunnen wachten.

Daarom houd ik mijn geld voorlopig flexibel. Tegelijk zie ik inmiddels ook langere deposito's verschijnen rond 3,50% voor 5 jaar, zoals bij Aareal Bank via Raisin. Dat begint voor mij wel interessant te worden, omdat het niet meer om een verschil van een paar tientjes gaat maar om jarenlang een relatief hoge rente vastleggen.

Ik sluit dus niet uit dat ik uiteindelijk 5 jaar vastzet, maar ik wil eerst zien hoe de markt reageert op de recente ECB-verhoging en of andere banken de komende maanden nog volgen met hogere depositorentes.
  • 3,20% voor 2 jaar → daar twijfel ik over.
  • 3,50% voor 5 jaar → dat begint echt interessant te worden.
  • 3,75% à 4,00% voor 5 jaar → daar zou ik volgens mij zonder veel twijfel een deel van mijn spaargeld voor willen vastzetten.

Ik wacht voorlopig rustig af. De ECB heeft de rente verhoogd en er zijn nog steeds signalen dat verdere verhogingen mogelijk zijn. Tegelijk zie ik bij sommige banken de langere depositorentes al oplopen.

Bigbank doet voorlopig echter nog even alsof ze niets gehoord hebben. 😉

Wat ik wel grappig vind: zodra de rente omhooggaat, weten banken de hypotheek- en andere leenrentes vaak behoorlijk snel te vinden. Bij de spaarrente lijkt dat signaal wat moeilijker door te komen. 😄

Ik wil uiteindelijk wel een deel van mijn spaargeld voor langere tijd vastzetten. Mijn grens ligt daarbij op 4% voor 5 jaar. Bij zo'n rente zou ik zeggen: prima, die zet ik vast en kijk ik vijf jaar niet meer naar om.

Tot die tijd houd ik mijn geld flexibel tegen 3,10% en wacht ik rustig af. Het gaat mij dus niet om die 0,10% verschil, maar om de mogelijkheid om straks een écht aantrekkelijke rente voor langere tijd vast te leggen.

Dus banken: als jullie de hypotheekrente zo goed weten te verhogen, weten jullie vast ook waar het knopje voor de spaarrente zit. 😉

• Snake_Eye
[...]

Ja, maar met die vrij-opneembare 4%+ zit je vaak met een tijdelijke welkomstactie van bijvoorbeeld 6 maanden. Daarna kan de rente flink terugvallen. En als de rente in 2027/2028 inderdaad weer lager wordt, kan juist dat het moment zijn waarop je na afloop van zo'n actie met een veel lagere rente blijft zitten.

Daarom heb ik liever 4% voor 5 jaar vast. Dan heb ik die rente gewoon binnen, ook als de spaarrentes daarna weer dalen.

Dus ik wacht liever nu wat langer op een mooi langetermijntarief, in plaats van ieder halfjaar achter een nieuwe actie aan te moeten.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

Snake_Eye schreef op woensdag 16 september 2026 @ 00:54:
Daarom heb ik liever 4% voor 5 jaar vast. Dan heb ik die rente gewoon binnen, ook als de spaarrentes daarna weer dalen.
Ja, 4% is goed gemiddeld rendement in de laatste 25 jaar, dus dat kun je vanuit dat perspectief prima doen - wanneer alle andere risico's zijn afgedekt en het geld niet nodig is voor andere doelen.

Het wordt heel waarschijnlijk niet meer zoals in de jaren '80 toen rentes zelfs rond 10% kwamen. Zo hard trappen centrale banken niet meer op de rem.

• W1ck1e
  • Nu online
Snake_Eye schreef op woensdag 16 september 2026 @ 00:38:
...
  • 3,20% voor 2 jaar → daar twijfel ik over.
  • 3,50% voor 5 jaar → dat begint echt interessant te worden.
  • 3,75% à 4,00% voor 5 jaar → daar zou ik volgens mij zonder veel twijfel een deel van mijn spaargeld voor willen vastzetten.
...
Goed dat je zo'n concrete percentages in gedachten hebt.
Maar ik wil waarschuwen voor de situatie dat bijvoorbeeld die 3,5% nooit (of pas na een heel lange tijd) gehaald wordt en je dus nooit (opnehlt) een deel vastzet. Achteraf had je dan beter een kleiner deel tegen een iets lagere rente vast kunnen zetten. Bij jouw getallen zou ik dus ook kijken naar de 3,35% van YapiKredi, maar dan voor een kleiner deel. En mocht je net een deposito minder dan 2 weken voor een rente verhoging hebben geopend dan kan je bij YK dat deposito cancelen. Dat zal bij andere banken vast ook zo zijn.

Mijn streven is dat ik gedurende de looptijd van het deposito het beter doe dan de rente op de vrijopneembare rekening waar ik ruimte heb of had.

[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 16-09-2026 10:25 ]

• Frankenstein
Snake_Eye schreef op woensdag 16 september 2026 @ 00:54:
[...]

En als de rente in 2027/2028 inderdaad weer lager wordt, kan juist dat het moment zijn waarop je na afloop van zo'n actie met een veel lagere rente blijft zitten.
Waarom denk/verwacht je dat de kans groot is dat dit gaat gebeuren? Volgens de ECB zijn de vooruitzichten erg onzeker.
https://www.ecb.europa.eu/press/pr/date/2026/html/ecb.mp260910~314e508016.en.html

[ Voor 52% gewijzigd door Frankenstein op 16-09-2026 08:21 ]

• Frankenstein
mrmrmr schreef op woensdag 16 september 2026 @ 01:14:
[...]

Het wordt heel waarschijnlijk niet meer zoals in de jaren '80 toen rentes zelfs rond 10% kwamen. Zo hard trappen centrale banken niet meer op de rem.
Dat is wel het andere uiterste inderdaad. Maar er is een heel breed tussengebied. In de situatie van zeven jaar geleden had je dit voorbeeld niet eens aangehaald. Toen dacht "iedereen" dat de spaarrente nog heel lang licht negatief zou blijven.

• SanookH
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:29

SanookH

_/-\o_

[...]

En daar gaan we weer...

Niet gelezen? We Are Borg in "Het spaartopic - Deel 4"

Levert weer een hoop onnodige vervolg postings op ook. Incl deze maar die mag ook verwijderd worden als er weer opgeruimd moet worden

[ Voor 14% gewijzigd door SanookH op 16-09-2026 08:34 ]

• Novax
  • Niet online
Stijgingen bij Banca Più uit Italië via Raisin: (geen bronbelasting)
  • 3 maanden: nieuw naar 2,55% (hoogste voor deze looptijd)
  • 6 maanden: 2,15% naar 2,85%
  • 1 jaar: 2,25% naar 3,05%
  • 2 jaar: 2,35% naar 3,05%
  • 4 jaar: 2,35% naar 3,05%

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:51
Novax schreef op woensdag 16 september 2026 @ 10:32:
Stijgingen bij Banca Più uit Italië via Raisin: (geen bronbelasting)
  • 3 maanden: nieuw naar 2,55% (hoogste voor deze looptijd)
  • 6 maanden: 2,15% naar 2,85%
  • 1 jaar: 2,25% naar 3,05%
  • 2 jaar: 2,35% naar 3,05%
  • 4 jaar: 2,35% naar 3,05%
Oef, dat zijn forse stijgingen..... En ook geen rare condities zoals "alleen op dinsdag of donderdag".

• Snake_Eye
Frankenstein schreef op woensdag 16 september 2026 @ 08:00:
[...]

Waarom denk/verwacht je dat de kans groot is dat dit gaat gebeuren? Volgens de ECB zijn de vooruitzichten erg onzeker.
https://www.ecb.europa.eu/press/pr/date/2026/html/ecb.mp260910~314e508016.en.html
Ik bedoelde niet dat ik verwacht dat de rente in 2027/2028 zeker lager staat, maar dat dit een scenario is waar ik rekening mee houd.

maar let op wat de ECB precies zegt.

De ECB verwacht in haar basisscenario:
  • 2026: 3,0% inflatie
  • 2027: 2,5% inflatie
  • 2028: 2,1% inflatie

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zojuist op de mail van Raisin.
Renault Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 2,20% p.j. naar 2,25% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 17.09.2026

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 16-09-2026 20:03 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• DjoeC
Snake_Eye schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:16:
[...]

Ik bedoelde niet dat ik verwacht dat de rente in 2027/2028 zeker lager staat, maar dat dit een scenario is waar ik rekening mee houd.

maar let op wat de ECB precies zegt.

De ECB verwacht in haar basisscenario:
  • 2026: 3,0% inflatie
  • 2027: 2,5% inflatie
  • 2028: 2,1% inflatie
"Verwacht" en "basisscenario". Voor de ECB geldt: als ze geen lagere inflatie verwachten moet de rente verder omhoog. Dat gaan ze 1-2 jaar tevoren beslist niet aangeven. Daarnaast zit de ECB niet in een vacuum maar moet ook rekening houden met wat er buiten de EU gebeurt. De USA rente stijgt naar (bijna) onbetaalbare hoogte ivm de gigantische schulden, zo'n 117.000 per inwoner - niet per gezin vergeleken met zo'n 32.000 per nederlander. Ergens gaat het allemaal een keer schuren. Ik geloof niet in een daling van de rente op korte termijn. De tijd van gratis geld is voorlopig voorbij.

En daarom zullen de spaar/deposito/hypotheek rentes ook best wel op niveau blijven.

• laurensPV
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 14:39
Snake_Eye schreef op woensdag 16 september 2026 @ 00:38:
[...]

Bigbank doet voorlopig echter nog even alsof ze niets gehoord hebben. 😉

Wat ik wel grappig vind: zodra de rente omhooggaat, weten banken de hypotheek- en andere leenrentes vaak behoorlijk snel te vinden. Bij de spaarrente lijkt dat signaal wat moeilijker door te komen. 😄
Bigbank doet inmiddels ook mee met de verhogingen. De actierente voor Flexibel Sparen voor nieuwe klanten is vandaag van 2,75% naar 3,00% gegaan voor de eerste 6 maanden:
https://spaarradar.nl/product/bigbank--bigbank-flexibel-sparen

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Seafarer

XXX

laurensPV schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:17:
[...]

Bigbank doet inmiddels ook mee met de verhogingen. De actierente voor Flexibel Sparen voor nieuwe klanten is vandaag van 2,75% naar 3,00% gegaan voor de eerste 6 maanden:
https://spaarradar.nl/product/bigbank--bigbank-flexibel-sparen
Blijft vreemd. Op 25 Augustes 20K gestort op Flex sparen en kreeg direct 3,1% voor 6 maanden.
Edit: Ik klaag niet. ;)

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler. :) Debiet is vermogen en niet de temperatuur.

• Snake_Eye
knip dit was al eerder gemeld zag ik.

[ Voor 193% gewijzigd door Snake_Eye op 16-09-2026 16:07 ]

• H.W.R
  • Registratie: September 2024
  • Nu online
Gunner schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:17:
Zojuist op de mail
[Renault Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 2,20% p.j. naar 2,25% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 17.09.2026]
Via Raisin?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ja, dat leek me logisch maar ik zet het er nog even bij.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Ceas
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 17-09 18:22
Aandelen stijgen en de rente op staatsobligaties daalt nadat de Fed de rente verhoogt.
Goede tijden opkomst voor deposito's ?

De Amerikaanse aandelenmarkten stegen over het algemeen, terwijl de rendementen op staatsobligaties daalden in de minuten nadat het FOMC stemde voor een renteverhoging van 25 basispunten, waardoor de doelrente tussen de 3,75% en 4% kwam te liggen.

Op de aandelenmarkt stegen de S&P 500 en de technologiezware Nasdaq Composite met respectievelijk 0,3% en 0,7%, terwijl de Dow Jones Industrial Average ) grotendeels stabiel bleef.

Binnen de vastrentende markt daalden de rendementen op staatsobligaties over de hele linie, met de meest dramatische beweging aan de lange kant van de curve. De rendementen op tweejarige obligaties daalden met ongeveer 1 basispunt, terwijl die op langer lopende obligaties van tien en dertig jaar respectievelijk met 4 en 5 basispunten daalden.

• Ceas
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 17-09 18:22
Ceas schreef op woensdag 16 september 2026 @ 20:27:
Aandelen stijgen en de rente op staatsobligaties daalt nadat de Fed de rente verhoogt.
Het FOMC verwacht nog een renteverhoging in 2026.
De meeste FOMC-leden achten een verdere renteverhoging van 25 basispunten dit jaar noodzakelijk. Twaalf van de achttien leden die een prognose hebben ingediend, schatten het passende monetaire beleid voor 2026 op gemiddeld 4,125%.

Vier leden achten een renteverhoging van 50 basispunten in 2026 gepast, terwijl slechts twee leden geen verdere verhogingen dit jaar verwachten. Dit suggereert dat de nieuwe effectieve streefrente van 3,75% tot 4% toereikend is.

De samenvatting van economische prognoses, ook wel bekend als de "dot plot", vermeldt niet de namen van de leden van de Federal Reserve die de prognoses hebben opgesteld.

• Snake_Eye
Ik heb AI gevraagd wat verstandig is om te wachten op rentestijging, antwoord was:

Nee, wachten tot december op een eventuele stap van de ECB is voor een 5-jarig deposito financieel niet verstandig. Een kortetermijnbesluit van de ECB heeft namelijk verrassend weinig positieve invloed op een langlopende rente.

Waarom wachten tot december nadelig uitpakt:
  • ECB regelt dagrente, niet de 5-jaarsrente: De ECB bepaalt de hele korte rente (voor geld dat banken overnight stallen). Een 5-jarig deposito kijkt naar de gemiddelde renteverwachting over de komende 5 jaar. Als de markt verwacht dat de rentes in de loop van de komende jaren weer dalen, zakt de 5-jaarsrente nu al, ongeacht wat de ECB op de korte termijn doet.
  • Het effect zit al in de prijs: Mogelijke rentestappen voor de komende maanden zijn door financiële markten nu al meegenomen in de huidige tarieven.
  • Topacties verdwijnen snel: Die 3,50% bij een Duitse AAA-bank is op dit moment de absolute bovenkant van de markt. Zodra de bank haar gewenste spaarvolume heeft binnengehaald, wordt de actie stopgezet of verlaagd—vaak ruim voordat de ECB weer vergadert.

• Wat is jullie mening?

• Kareem
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Dat dat de Fed de rente verhoogt lijkt me gunstig voor spaarrentes?

[ Voor 4% gewijzigd door Kareem op 16-09-2026 23:03 ]

Kareem Abdul-Jabbar

• Frankenstein
Over de hele linie, van vrij opneembaar tot 20 jaar vast, stijgen de rentes! Zes banken bieden nu op 5 jaar 3,4 tot 3,5% en nog eens 5 banken tussen 3,3 en 3,4%. Enorm geconcentreerd aan de bovenkant! Je loopt niets mis door te wachten. Tenzij dat geld nu minder dan 3% opbrengt, maar bij Consorsbank kun je 3,6% actierente krijgen. De komende maanden gaat 5 jaar vast niet onder 3,4% zakken, een stijging naar 3,75% ligt meer voor de hand. Eind oktober, volgende ECB-vergadering.

Zelf zou ik voor een van de Zweedse banken gaan - geen omkijken naar vrijvallende jaarlijkse rentes, zoals bij Aareal.

[ Voor 6% gewijzigd door Frankenstein op 16-09-2026 21:00 ]

• W1ck1e
  • Nu online
@Snake_Eye Spreiden, spreiden, spreiden. In de tijd. Meerdere delen samen het totale bedrag dat je in deposito wilt plaatsen.

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 17:56
Snake_Eye schreef op woensdag 16 september 2026 @ 20:46:
Ik heb AI gevraagd wat verstandig is om te wachten op rentestijging, antwoord was:

• Wat is jullie mening?
Dat je beter op kunt houden met AI dumps.

• W1ck1e
  • Nu online
Sander12 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 21:15:
[...]

In principe is zo'n AI dump ook gevoed door meningen maar dan van onbekende en niet alleen anonieme mensen.

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:28
Snake_Eye schreef op woensdag 16 september 2026 @ 20:46:

Nee, wachten tot december op een eventuele stap van de ECB is voor een 5-jarig deposito financieel niet verstandig. Een kortetermijnbesluit van de ECB heeft namelijk verrassend weinig positieve invloed op een langlopende rente.

Waarom wachten tot december nadelig uitpakt:
  • ECB regelt dagrente, niet de 5-jaarsrente: De ECB bepaalt de hele korte rente (voor geld dat banken overnight stallen). Een 5-jarig deposito kijkt naar de gemiddelde renteverwachting over de komende 5 jaar. Als de markt verwacht dat de rentes in de loop van de komende jaren weer dalen, zakt de 5-jaarsrente nu al, ongeacht wat de ECB op de korte termijn doet.
  • Het effect zit al in de prijs: Mogelijke rentestappen voor de komende maanden zijn door financiële markten nu al meegenomen in de huidige tarieven.
  • Topacties verdwijnen snel: Die 3,50% bij een Duitse AAA-bank is op dit moment de absolute bovenkant van de markt. Zodra de bank haar gewenste spaarvolume heeft binnengehaald, wordt de actie stopgezet of verlaagd—vaak ruim voordat de ECB weer vergadert.

• Wat is jullie mening?
ECB rente heeft inderdaad voornamelijk impact op korte rentes. Dus inderdaad maar weinig op 5 jaar. Overigens laat de 5 jaars rente ook een stijgende rente zien.
Kareem schreef op woensdag 16 september 2026 @ 20:58:
Dat dat de Fed de rente verhoogt lijkt me gunstig voor spaarrentes?
FED is in USD, dus niet per se. Je kan beter kijken naar de ECB.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• Snake_Eye
Sander12 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 21:15:
[...]

Hoezo dat? Normaal zet ik hier gewoon mijn eigen gedachten neer. Dat ene bericht is inderdaad een antwoord van AI, maar de informatie daarin is natuurlijk niet zomaar door AI bedacht; het is gebaseerd op informatie en argumenten die al bestaan. Net zoals iemand hier informatie kan plaatsen die afkomstig is uit een uitspraak of bekendmaking.

Ik ben vooral benieuwd of de inhoud klopt. Ik gebruik AI niet omdat die de rente kan voorspellen, maar om verschillende argumenten op een rijtje te zetten. Daarom vraag ik juist hier wat jullie vinden van de inhoud van dat antwoord.

[ Voor 30% gewijzigd door Snake_Eye op 16-09-2026 22:19 ]

• Minimalist1
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 19:10
Snake_Eye schreef op woensdag 16 september 2026 @ 21:39:
[...]
Dat ene bericht is inderdaad een antwoord van AI, maar de informatie daarin is natuurlijk niet zomaar door AI bedacht; het is gebaseerd op informatie en argumenten die al bestaan.
En niemand wil dit soort shit hier zien….. wat is het toch dat deze thread in dagen alweer met onzin wordt gevuld.

• Snake_Eye
Minimalist1 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 21:42:
[...]

En niemand wil dit soort shit hier zien….. wat is het toch dat deze thread in dagen alweer met onzin wordt gevuld.
Dat jij dit als shit ziet, mag natuurlijk. Maar het onderwerp waar het over gaat is gewoon rente en deposito's, dus volgens mij is het wel degelijk ontopic. Het gaat hier tenslotte juist over de vraag wanneer je een deposito wilt vastzetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Snake_Eye op 16-09-2026 21:59 ]

• DjoeC
Ceas schreef op woensdag 16 september 2026 @ 20:27:

De Amerikaanse aandelenmarkten stegen over het algemeen, terwijl de rendementen op staatsobligaties daalden in de minuten nadat het FOMC stemde voor een renteverhoging van 25 basispunten, waardoor de doelrente tussen de 3,75% en 4% kwam te liggen.

Op de aandelenmarkt stegen de S&P 500 en de technologiezware Nasdaq Composite met respectievelijk 0,3% en 0,7%, terwijl de Dow Jones Industrial Average ) grotendeels stabiel bleef.

Binnen de vastrentende markt daalden de rendementen op staatsobligaties over de hele linie, met de meest dramatische beweging aan de lange kant van de curve. De rendementen op tweejarige obligaties daalden met ongeveer 1 basispunt, terwijl die op langer lopende obligaties van tien en dertig jaar respectievelijk met 4 en 5 basispunten daalden.
Huh? Ik lees iets anders....

• Novax
  • Niet online
<knip> verkeerd gelezen

[ Voor 112% gewijzigd door Novax op 16-09-2026 22:36 ]

• Minimalist1
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 19:10
Wat algemene AI shit hier dumpen met omdat er toevallige wat dezelfde woorden instaan zonder enige toevoeging zit niemand op te wachten….. buiten dat weet je dat deze AI shit hier gewoon niet thuishoort.

• W1ck1e
  • Nu online
Minimalist1 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 22:36:
Wat algemene AI shit hier dumpen met omdat er toevallige wat dezelfde woorden instaan zonder enige toevoeging zit niemand op te wachten….. buiten dat weet je dat deze AI shit hier gewoon niet thuishoort.
Leg het voor aan de moderatoren met een TR.

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19:14

Jerra

Beunhaas in wording

Of we houden ons gewoon aan de huisregels...
3. We verwachten dat je de moeite neemt om een leesbaar bericht te maken en dat je leestekens gebruikt. Kunstmatige intelligentie (AI) mag als hulpmiddel worden gebruikt, maar grotendeels gegenereerde teksten zijn niet toegestaan. Daarnaast is de voertaal van Tweakers Nederlands. Engelse posts worden gedoogd, maar het is niet de bedoeling dat dit de boventoon gaat voeren. Voorbeeld: een vraag in het Engels stellen mag, mits Nederlandse antwoorden dan ook geaccepteerd zijn.
(Sorry lieve modjes, hopelijk niet te veel werk aan dit kleine dwaalspoor)

• Frankenstein
Snake_Eye schreef op woensdag 16 september 2026 @ 21:53:
[...]

Dat jij dit als shit ziet, mag natuurlijk. Maar het onderwerp waar het over gaat is gewoon rente en deposito's, dus volgens mij is het wel degelijk ontopic. Het gaat hier tenslotte juist over de vraag wanneer je een deposito wilt vastzetten.
Misschien stel je je vraag beter op het forum van Spaarinformatie. Kan ook voor anderen hier interessant zijn.

• Frankenstein
16-09 SNS Bank Keuzedeposito (10 jaar) 3.00% rente verhoogd 3.20%
16-09 SNS Bank Keuzedeposito (5 jaar) 2.65% rente verhoogd 2.85%
16-09 SNS Bank Keuzedeposito (4 jaar) 2.60% rente verhoogd 2.80%
16-09 SNS Bank Keuzedeposito (3 jaar) 2.55% rente verhoogd 2.75%
16-09 SNS Bank Keuzedeposito (2 jaar) 2.50% rente verhoogd 2.70%
16-09 SNS Bank Keuzedeposito (1 jaar) 2.40% rente verhoogd 2.60%

Deze nieuwe tarieven gelden ook voor ASN en Regiobank. De tweede depositoverhoging deze maand bij SNS. Her wachten is nu op verhogingen bij de Nederlandse verzekeringsbanken en bij Rabobank.

• Novax
  • Niet online
Stijgingen bij Renault Bank uit Frankrijk via Raisin: (geen bronbelasting)
  • 1 jaar: 3,00% naar 3,10%
  • 2 jaar: 3,15% naar 3,25%
  • 3 jaar: 3,20% naar 3,30% (hoogste voor deze looptijd)
  • 4 jaar: 3,25% naar 3,35% (hoogste voor deze looptijd)
  • 5 jaar: 3,30% naar 3,45%
En een stijging bij Banca Sistema uit Italië:
  • 1 jaar: 3,05% naar 3,15% (hoogste zonder bronbelasting)

[ Voor 7% gewijzigd door Novax op 17-09-2026 07:38 ]

• QAI
  • Registratie: September 2014
  • Nu online

QAI

Novax schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 22:31:
[...]

En de ingangsdatum? Staat deze op de dag van aanvraag of pas op de dag van opening door Morgan Stanley?
Ik kan hier (vandaag pas) een antwoord op geven. Want het was mij ook niet opgevallen dat deze bank alleen op maandag en donderdag deposito’s opent.

MS afgelopen vrijdag aangevraagd tegen 3,05%. Vlak daarna werd de eerste verlaging naar 2,90% aangekondigd, actief vanaf donderdag 17 sept. Ik dacht gelijk: het zal toch niet...

Mijn inleg was maandag beschikbaar, maar blijkbaar niet snel genoeg zodat MS ermee aan de slag kon. Dinsdag werd de aanvraag wel geaccepteerd door MS, maar bleef tot vandaag dezelfde status houden.

Vandaag dus geopend, gelukkig wel tegen de 3,05%, maar helaas wel met vandaag als ingangsdatum.

• Novax
  • Niet online
Stijgingen bij Brocc Finance uit Zweden via Raisin: (geen bronbelasting)
  • 3 jaar: 3,13% naar 3,19%
  • 5 jaar: 3,41% naar 3,44%
  • 6 jaar: 3,42% naar 3,44% (hoogste voor deze looptijd)
  • 7 jaar: 3,43% naar 3,47%
  • 8 jaar: 3,44% naar 3,50%
  • 9 jaar: 3,45% naar 3,52%
  • 10 jaar: 3,46% naar 3,52%

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:34

FreakNL

Well do ya punk?

De relatief kortlopende rentes daarvan zijn wel interessant. Als je echter naar 10 jaar kijkt kun je ook gewoon bij Nexent (NL) terecht tegen 3.65%

Ik zou niemand willen aanraden om je gehele beschikbare buffer in een 10 jaar deposito te zetten (Waar dan ook) maar Nexent is wel interessant voor je depositoladder.

Ik zit zelf ook een beetje in dubio, die 3.65% is wel interessant maar ik heb zelf het idee dat ik beter nog even kan wachten met het opzetten van een ladder, ik denk dat de rentes nog verder stijgen. Maar dat is echt een pure gok.

Ik heb nu alles nog direct beschikbaar staan tegen actie-rentes (3% ongeveer her en der) maar ik wil op termijn eigenlijk de boel gewoon in 10en delen en dan de boel 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 jaar vastzetten...

• Novax
  • Niet online
FreakNL schreef op donderdag 17 september 2026 @ 12:09:
De relatief kortlopende rentes daarvan zijn wel interessant. Als je echter naar 10 jaar kijkt kun je ook gewoon bij Nexent (NL) terecht tegen 3.65%

Ik zou niemand willen aanraden om je gehele beschikbare buffer in een 10 jaar deposito te zetten (Waar dan ook) maar Nexent is wel interessant voor je depositoladder.

Ik zit zelf ook een beetje in dubio, die 3.65% is wel interessant maar ik heb zelf het idee dat ik beter nog even kan wachten met het opzetten van een ladder, ik denk dat de rentes nog verder stijgen. Maar dat is echt een pure gok.

Ik heb nu alles nog direct beschikbaar staan tegen actie-rentes (3% ongeveer her en der) maar ik wil op termijn eigenlijk de boel gewoon in 10en delen en dan de boel 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 jaar vastzetten...
Alleen bij 6 jaar is Brocc het hoogste bij Raisin, voor 10 jaar is er het Belgische BankB en het Duitse Badenia met respectievelijk 3,75% en 3,70% rente. Bij die laatste wordt net als bij Aareal de rente jaarlijks uitgekeerd op de Raisin-rekening.

• DjoeC
Als je spaarhorizon 10 jaar is zal die ook wel 5 of 15 jaar zijn. Ik sluit me aan bij @Novax : Zet niet alles 10 jaar vast maar bouw dat op via een ladder naast dat je voldoende leefgeld beschikbaar houdt. Houdt ook je eigen (eind)leeftijd in t oog, er kan een tijd komen dat je het geld onverwacht nodig hebt.

Bijvoorbeeld beginnen met deposito's van 2, 4, 6, 8 en 10 jaar, eventueel nader in te vullen met tussenliggende looptijden. Elke keer dat een deposito afloopt sluit je een nieuw 10 jaars deposito af voor het uitgekeerde bedrag (of hoger als je dat wilt).

• W1ck1e
  • Nu online
FreakNL schreef op donderdag 17 september 2026 @ 12:09:
... Ik heb nu alles nog direct beschikbaar staan tegen actie-rentes (3% ongeveer her en der) maar ik wil op termijn eigenlijk de boel gewoon in 10en delen en dan de boel 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 jaar vastzetten...
Ikzelf zit met mijn vrijopneembare geld ook gemiddeld op ongeveer 3%. Mijn depo's hebben een iets lagere rente (toen ik ze afsloot waren ze interessant). Maar in plaats van laddertjes maar ik gebruik van treintjes. Verschillende depo's met dezelfde looptijd maar door de tijd heen geopend. Bijvoorbeeld gedurende 24 maanden elke 2 maanden een depo openen met een looptijd van 2 jaar. Liefst met jaarlijkse rente uitkering. Sowieso : Het geld waarmee ik ze open heb ik vrijwel zeker gedurende de looptijd niet nodig. Daarvoor heb ik voldoende vrij opneembaar geld. Als ik na vrijkomen het geld nog niet nodig heb kan ik het handmatig laten doorrollen. Eventueel bij een andere bank.

[ Voor 13% gewijzigd door W1ck1e op 17-09-2026 13:36 ]

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Seafarer

XXX

W1ck1e schreef op donderdag 17 september 2026 @ 13:30:
[...]

Ikzelf zit met mijn vrijopneembare geld ook gemiddeld op ongeveer 3%. Mijn depo's hebben een iets lagere rente (toen ik ze afsloot waren ze interessant). Maar in plaats van laddertjes maar ik gebruik van treintjes. Verschillende depo's met dezelfde looptijd maar door de tijd heen geopend. Bijvoorbeeld gedurende 24 maanden elke 2 maanden een depo openen met een looptijd van 2 jaar. Liefst met jaarlijkse rente uitkering. Sowieso : Het geld waarmee ik ze open heb ik vrijwel zeker gedurende de looptijd niet nodig. Daarvoor heb ik voldoende vrij opneembaar geld. Als ik na vrijkomen het geld nog niet nodig heb kan ik het handmatig laten doorrollen. Eventueel bij een andere bank.
Aha ik ben niet de enige die het zo wil doen. Een treintje bouwen. ;)

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler. :) Debiet is vermogen en niet de temperatuur.

• DjoeC
W1ck1e schreef op donderdag 17 september 2026 @ 13:30:
[...]

Tja, bij 10 jaar vast zou ik niet 9/10 deel "gewoon" vrij laten staan om die trein over 10 jaar (dan kijk je al 19 jaar vooruit) op te bouwen. Vandaar voor de langere termijn een ladder die doorrolt.

Korte termijn rol ik ook door (afhankelijk van aanbiedingen bij vrij opneembaar etc.) en ben ik begonnen met 3, 6, 9, 12 maanden. Dat 3 maanden op rij. Dan valt elke maand 1/12 vrij dat je voor 12 maanden kunt doorrollen of uit de ladder/trein kunt halen en uitgeven ;)

• W1ck1e
  • Nu online
DjoeC schreef op donderdag 17 september 2026 @ 13:53:
[...]

Tja, bij 10 jaar vast zou ik niet 9/10 deel "gewoon" vrij laten staan om die trein over 10 jaar (dan kijk je al 19 jaar vooruit) op te bouwen. Vandaar voor de langere termijn een ladder die doorrolt.

Korte termijn rol ik ook door (afhankelijk van aanbiedingen bij vrij opneembaar etc.) en ben ik begonnen met 3, 6, 9, 12 maanden. Dat 3 maanden op rij. Dan valt elke maand 1/12 vrij dat je voor 12 maanden kunt doorrollen of uit de ladder/trein kunt halen en uitgeven ;)
Je kunt inderdaad kort lopende ladder deposito's gebruiken om op de trein te stappen ;)

• W1ck1e
  • Nu online
Rentewijzigingen bij Anadolubank. Zo te zien bij een aantal deposito's. Volgens mij is vrij opneembaar "Slimmer sparen" al een tijdje op 1,9%
Maar wellicht komt er nog een update van de pagina. In ieder geval: 5 jaar is nu 3,4%. Iets meer dan YapiKredi met 3,35%. Langzaam komt het in beweging. Volgens spaarinformatie was het bij Aanadolu 3,1% voor 5 jaar. (toch een grote stap)

[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 17-09-2026 15:10 ]

• brabosnol1
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-09 18:47
kbus schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 21:52:
[...]

Komt dat door het verdienmodel van Raisin of ligt het aan Morgan Stanley e.a.?

• Novax
  • Niet online
brabosnol1 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 15:07:
Dat ligt aan Morgan Stanley, staat bij sommige banken in het productinformatieblad.

• DjoeC
[...]

Omdat het bij de meeste banken via Raisin wel "meteen" geregeld wordt ga ik uit dat het MS is. Da's natuurlijk in hoofdzaak ook geen spaarbank....

• kbus
  • Laatst online: 18-09 20:03
Novax schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 22:31:
[...]

De ingangsdatum stond helaas pas op het moment van ingang/openen.

• QAI
  • Registratie: September 2014
  • Nu online

QAI

[...]

Raisin reserveert/blokkeert de inleg tot het moment dat de bank deze accepteert. In het geval van MS is dat dus alleen op maandag en donderdag. Dus ik sluit niet uit dat Raisin in de tussentijd iets verdient door het geld een aantal dagen bij de ECB te parkeren. Behalve dan als ze zelf niets met dat geld kunnen/mogen doen omdat het gereserveerd is.

• DjoeC
QAI schreef op donderdag 17 september 2026 @ 16:28:
[...]

Raisin reserveert/blokkeert de inleg tot het moment dat de bank deze accepteert. In het geval van MS is dat dus alleen op maandag en donderdag. Dus ik sluit niet uit dat Raisin in de tussentijd iets verdient door het geld een aantal dagen bij de ECB te parkeren. Behalve dan als ze zelf niets met dat geld kunnen/mogen doen omdat het gereserveerd is.
Zolang je bij Raisin een saldo ziet staan op je Raisin account staat het niet bij de partnerbank. Ik heb MS niet geprobeerd en ga dat ook niet doen. Banken met "bijzondere" constructies houd ik niet van.

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:45
Deleted. Was al gepost (Anadolu)

[ Voor 89% gewijzigd door Appeltjeeitje op 17-09-2026 17:13 ]

• richard20
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 15:25
Novax schreef op donderdag 17 september 2026 @ 07:36:
Stijgingen bij Renault Bank uit Frankrijk via Raisin: (geen bronbelasting)
  • 1 jaar: 3,00% naar 3,10%
  • 2 jaar: 3,15% naar 3,25%
  • 3 jaar: 3,20% naar 3,30% (hoogste voor deze looptijd)
  • 4 jaar: 3,25% naar 3,35% (hoogste voor deze looptijd)
  • 5 jaar: 3,30% naar 3,45%
En een stijging bij Banca Sistema uit Italië:
  • 1 jaar: 3,05% naar 3,15% (hoogste zonder bronbelasting)
Voor bijv. 3 jaar is het rendement bij Renault nu ongeveer gelijk aan dat op een Duitse staatsobligatie. Een deposito wordt, zoals bekend zal zijn, vooralsnog veel lichter belast. Als je uitgaat van tegenbewijs of nieuwe wetgeving en van een grotere belegging dan €100K, dan zal de grotere kredietwaardigheid van de debiteur mee gaan wegen evenals het feit dat de obligatie tussentijds verkocht kan worden (tegen een hogere of lagere koers dan de aankoopkoers).

• Juan
Verhoging Klarna Flex met 0,25%, naar minimaal 2,2%

[ Voor 25% gewijzigd door Juan op 18-09-2026 10:57 ]

• W1ck1e
  • Nu online
Juan schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 10:43:
Verhoging Klarna Flex met 0,25%, naar minimaal 2,1%
In de mail van 1,95% naar 2,20%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yo4lta7K1PeswOIuyPTILxA0nAk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/5a6iolYSsprzqEslvJ5MRul7.png?f=user_large

En in een 2de mail dat de naam van de rekening is gewijzigd van "Klarna-saldo" naar "Klarna-bankrekening"

[ Voor 13% gewijzigd door W1ck1e op 18-09-2026 12:25 ]

• Relesi
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
Juan schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 10:43:
Verhoging Klarna Flex met 0,25%, naar minimaal 2,1%
In de email die ik ontving staat van 1,95 naar 2,2; dat is dan toch het minimum?

• Juan
Sorry foutje, aangepast. Zit op het eerste plan, heb zelf nu 2,3%

Trouwens een mooie tip, neem dat 1e plan, is eerste maand gratis, heb je een maand die 2,3%
Wel op tijd downgraden.

• W1ck1e
  • Nu online
Relesi schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 10:55:
[...]

In de email die ik ontving staat van 1,95 naar 2,2; dat is dan toch het minimum?
Misschien krijgt @Juan korting.

• Sander12
Santander rente aanpassingen :
Spaardeposito 6M

Vorige rentes*Nieuwe rentes*

2,45%2,60%

Spaardeposito 1J

Vorige rentesNieuwe rentes

2,65%2,75%

Spaardeposito 2J

2,55%2,80%

Spaardeposito 3J

2,60%2,80%

Spaardeposito 4J

2,60%2,80%

• Novax
  • Niet online
De spaarrekening met variabele rente van IKB Deutsche Industriebank is ook weer terug op Raisin met 2,25%. Samen met Renault gedeeld tweede na de EuroExtra spaarrekening met 2,35%.

• Sander12
Novax schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 16:58:
De spaarrekening met variabele rente van IKB Deutsche Industriebank is ook weer terug op Raisin met 2,25%. Samen met Renault gedeeld tweede na de EuroExtra spaarrekening met 2,35%.
Distingo heeft ook 2.25% vanaf heden.

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:58
Novax schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 16:58:
Is de 3.01% van Bunq dan niet aantrekkelijker?
Pagina: 1 ... 212 213 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Politieke achtergrond kan hier: Het Nederlandse belastingstelsel

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of Vermogensrendementheffing 2.0 deel 2 terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic, net als Advanzia Het Grote Advanzia Topic

We willen hier geen persoonlijke updates zien ( a la 'ik ook', 'bevestiging gehad'), dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling