• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:05
Van der Berg schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 12:20:
Ik heb sinds vorig jaar een paar tientjes staan via Raisin bij de Zweedse Klarna Bank. Ik doe er eigenlijk helemaal niks mee, omdat ik ook het DELA CoöperatiespaarPlan heb. De rente bij Klarna is destijds hoog begonnen, maar momenteel staat die nog op 1,80% p.j.
Dus ?
Klarna flex rechtstreeks, dus niet via Raisin, is 1,95%

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 08-09-2026 12:33 ]

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:43
Ik heb sinds vorig jaar een paar tientjes staan via Raisin bij de Zweedse Klarna Bank. Ik doe er eigenlijk helemaal niks mee, omdat ik ook het DELA CoöperatiespaarPlan heb. De rente bij Klarna is destijds hoog begonnen, maar momenteel staat die nog op 1,80% p.j.
Tja, je zit bij Raisin, waarom die rekening niet sluiten en het geld overhevelen naar een Raisin rekening met aanbod van 2.2%? Dat kost je waarschijnlijk 10 minuten en een paar SMS codes...

• richard20
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 14:40
Dela betaalt 2%, je geld staat voor 10 jaar vast, je wordt, behoudens tegenbewijs voor al je bezittingen, belast over 6%. Waarom zou je daar nog meer geld in stoppen? Als je een overlijdensrisicoverzekering wil hebben, dan zou ik die zonder spaardeel kopen.

• Flexion1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20:23
richard20 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 13:41:
[...]

Dela betaalt 2%, je geld staat voor 10 jaar vast, je wordt, behoudens tegenbewijs voor al je bezittingen, belast over 6%. Waarom zou je daar nog meer geld in stoppen? Als je een overlijdensrisicoverzekering wil hebben, dan zou ik die zonder spaardeel kopen.
Paar jaar geleden zat hij daar ook al en was ook al hele pagina’s aan besteedt maar blijft daar zitten. Is niet eens sparen idd.

Geen energie aan verspillen

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23:19
mpandroid schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 07:30:
Mail van Raisin:

Nordax Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 2,19% p.j. naar 2,20% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 08.09.2026.
Breekt de klomp. Een renteverhoging van 0,01% effectief per vandaag. De administratieve kosten om die e-mail te sturen waren waarschijnlijk hoger dan wat dit de gemiddelde spaarder oplevert.

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:21
@GroteVoet459 GroteVoet459 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 09:32:
Top 15 Vrij Opneembaar op dit moment (inclusief aangekondigde wijzigingen):
Consorsbank (5 mnd) — 3,60% (+0,20% / 1,00% ++
VWFS / Volkswagen Bank (6 mnd) — 3.50% (+0,40%) / 1,00% ++
Klarna Max September Actie — 3,50% tot 31-Mrt-2027. Abo van €44,99 / mnd Nieuw
Advanzia (3 mnd, min €5K) — 3.45% (-0,52) / 1,51% --
Yapi Kredi (90 dgn) — 3,30% / 1,51% ==
Klarna Premium September Actie — 3,20% tot 31-Mrt-2027 Abo van €17,99 / mnd Nieuw
OpenBank Welkom (6 mnd) — 3,10% (+0,30%) / 1,80% ++
Klarna Plus September Actie — 3,10% tot 31-Mrt-2027 Abo van €17,99 / mnd Nieuw
nexent bank (3 mnd) — 3,10% (+0,35%) / 1,25% ++
Raisin Renteboost (3 mnd) - 3,05% (+0,20%) tot €50K / 0,00% - Na actieperiode ander produkt kiezen ++
Santander Consumer Bank - 3,01% (+0,21%) (6 mnd) / 2,00% ++
Trade Republic — 3,00% tot €50K voor nieuwe klant (3 maanden per max 4 referals voor bestaande) / 2,25% ==
Klarna Flex September Actie — 3,00% tot 31-Mrt-2027 Nieuw
Bunq Mass Interest Extra geld boven max saldo 01-Jan tot 31-Jun — 3,01% / 1,51% ==
Anadolubank Slimmer Sparen (6 mnd) — 3,00% / 1,90% Nieuw

Op-/Neer/Nieuw-indicaties zijn t.o.v. mijn vorige Top 15-posting.
Ik sorteer gelijke rentes op vervolgrente, eerste verhoging, laatste verlaging, en wel/geen voorwaarden aan bijv minimale inleg.

Wijzigingen (zolang het kan): Trade Republic nog maar tot €50K

PS: Op-/aanmerkingen graag in een PB, niet in het forum

De Klarna actie is er alleen tijdens september 2026 en heb ik daarom als nieuw gemarkeerd i.p.v. een (tijdelijke) verhoging.
Umweltbank heeft hun 2-traps raket van 3+3 maanden met verschillende rentes vervangen door één keer 6 maanden.
Overmorgen (10-Sep) is er weer een ECB vergadering en zullen we wijzigingen gaan zien.
Die 1,51% die jij steeds benoemd, is dat echt zo.?. of copy paste voutje? (Yapi/Bunq)

Dat is namelijk de vervolgrente bij Advanzia, het kan natuurlijk toeval zijn, dat het bij die andere partijen ook 1,51% is..

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:05
Juan schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 14:07:
[...]

Die 1,51% die jij steeds benoemd, is dat echt zo.?. of copy paste voutje? (Yapi/Bunq)

Dat is namelijk de vervolgrente bij Advanzia, het kan natuurlijk toeval zijn, dat het bij die andere partijen ook 1,51% is..
Volgens Yapi is het 1,80% als ik mij niet vergis.
bunq klopt wel.

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:59
Juan schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 14:07:
[...]
GroteVoet459 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 09:32:
...
PS: Op-/aanmerkingen graag in een PB, niet in het forum
...
Help ff voorkomen dat dit forum een café-topic wordt met reactie op reactie.

Dank voor de melding - is aangepast. Inderdaad bij de wijziging eind juni vergeten mee te nemen.

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23:04
Dubbel.

[ Voor 97% gewijzigd door rechtsherstel op 08-09-2026 15:17 ]

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16:01
Om die 0,5% extra actierente bij Klarna tijdelijk te krijgen moet je wel eerst €44,99 per maand aan "max"-lidmaatschap betalen. Dus om die €44.99 te compenseren met 0.5% rendement moet je een slordige €110000 sparen. En dan zit je effectief nog maar op ~3.0%. En na die 6 maanden vergeet je misschien om je lidmaatschap op te zeggen. Leuk verdienmodel.

Of 't moet je te doen zijn om die andere goodies, dat kan.

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:37
karakedi schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 09:44:
[...]

Heeft Klarna IP? Verder ben ik benieuwd hoe snel de betalingen doordeweeks na 18.00 binnen komen en vrijdag na 18:00. Sommige banken hebben alsnog een vertraging.
En worden grote overschrijvingen tijdelijk tegengehouden, zoals bij trade republic en tijdens kantoor tijden doorgezet?
Ik ben op zoek naar een rekening met aantrekkelijk rente met snelle overschrijving. Op dit moment heb ik Bunq hiervoor, maar wil een alternatief.
Rabo > Klarna is IP en retour ook.

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
RandomNick schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 18:08:
[...]

Rabo > Klarna is IP en retour ook.
Bij mij staat in de Klarna app dat een retour via de hoofdrekening naar de tegenrekening 1-3 werkdagen kost. Of ik zie iets over het hoofd? :?

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:26
Bar_en_boos schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 20:50:
[...]

Bij mij staat in de Klarna app dat een retour via de hoofdrekening naar de tegenrekening 1-3 werkdagen kost. Of ik zie iets over het hoofd? :?
Als je die optie kiest staat er als het goed is een checkbox/switch om wel of geen IP te gebruiken. Met IP aan is het gewoon instant.

Waarom Klarna dat zo vaag doet met dat een uitkering naar kaart direct zou zijn maar een SEPA overboeking 1 tot 3 dagen duurt (maar dan met IP als optie binnen SEPA) is mij ook een raadsel.

• Bar_en_boos
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 21:06:
[...]

Als je die optie kiest staat er als het goed is een checkbox/switch om wel of geen IP te gebruiken. Met IP aan is het gewoon instant.

Ik zie die optie echt niet in mijn app. Ik heb twee mogelijkheden: Instant met daaronder ‘Voeg je bankpas toe’ en 1-3 werkdagen met daaronder de tegenrekening(en). De keuze voor bankpas toevoegen leidt naar een invulscherm voor een creditcard. Ook niet wat ik zoek.

Laatste optie is het koppelen van een bankrekening als ik graag makkelijk shop en betaal. En dat is wel het laatste wat ik wil, shoppen met Klarna. :X

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:37
Heb je al een tegenrekening gekoppeld? Zodra ik dat had gedaan, even een 0,01 overboeking gedaan om het te testen en inderdaad zie je eerst 1-3 werkdagen, maar een scherm later kan je IP kiezen (staat standaard al aan).

• Bar_en_boos
  • Niet online
RandomNick schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 21:37:
[...]

Heb je al een tegenrekening gekoppeld? Zodra ik dat had gedaan, even een 0,01 overboeking gedaan om het te testen en inderdaad zie je eerst 1-3 werkdagen, maar een scherm later kan je IP kiezen (staat standaard al aan).
Ah, probleem opgelost. Moest inderdaad nog een scherm verder klikken om de optie te zien. Staat ook bij mij standaard aan. Dan wordt Ayvens als IP-buffertje de komende 7 maanden even op een laag pitje gezet.

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21:58
DjoeC schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 09:36:
[...]

Was het maar zo simpel. "Wachten" op een hogere rente is speculatie want je WEET niet of de (spaar/deposito)rente feitelijk omhoog gaat. Daarnaast weet je niet hoeveel dat dan zal zijn. Daarbij hangt het natuurlijk ook af van de tijd die je zit te wachten want - afhankelijk van wat je nu aan rente krijgt - de misschien hogere rente zal het krijgen van mogelijk lagere rente tijdens het wachten moeten compenseren.

Vergelijk het maar met conserven. Die koop je ook als ze in de aanbieding zijn want ook al dalen de prijzen al lange tijd, misschien komt er morgen bericht over een nieuwe oorlog of mislukte oogsten en knetteren de prijzen weer omhoog.

Iedereen moet doen waar ie zich lekker bij voelt maar "wachten" op dingen die een globale invloed hebben trekt mij als gewoon burger niet. Als ik dat doe accepteer ik ook dat ik het mis kan hebben......
Tot en met november 3,97% gegarandeerd, vrij opneembaar bij Advanzia. Ik heb Consorsbank aangevraagd, omdat de buffer bij Advanzia weldra onvoldoende is. Ik hoop dat Consors nog wat omhoog gaat, wat niemand mag verbazen als dat gebeurt, Consors richt zich immers op de Duitse spaarmarkt. En die knalt omhoog:

ZinstickerBron
https://www.tagesgeldvergleich.net/tagesgeldvergleich/

Er is geen enkel deposito waarmee ik thans 3,97% kan krijgen. Ik heb er wel nog een paar van 4%, uit de tijd dat de "depositoconserven" in de aanbieding waren ;-). Eens, dat dat geen reden hoeft te zijn om geen deposito's af te sluiten, maar de depositorentes zitten in de lift *. Dat kan later dit jaar al anders zijn, maar op dit moment is het zo.

* zie
https://www.spaarinformatie.nl/sparen/rentewijzigingen

[ Voor 38% gewijzigd door Frankenstein op 08-09-2026 21:58 ]

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:22

Seafarer

XXX

Frankenstein schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 21:43:
[...]

Tot en met november 3,97% gegarandeerd, vrij opneembaar bij Advanzia. Ik heb Consorsbank aangevraagd, omdat de buffer bij Advanzia weldra onvoldoende is. Ik hoop dat Consors nog wat omhoog gaat, wat niemand mag verbazen als dat gebeurt, Consors richt zich immers op de Duitse spaarmarkt. En die knalt omhoog:

ZinstickerBron
https://www.tagesgeldvergleich.net/tagesgeldvergleich/

Er is geen enkel deposito waarmee ik thans 3,97% kan krijgen. Ik heb er wel nog een paar van 4%, uit de tijd dat de "depositoconserven" in de aanbieding waren ;-). Eens, dat dat geen reden hoeft te zijn om geen deposito's af te sluiten, maar de depositorentes zitten in de lift *. Dat kan later dit jaar al anders zijn, maar op dit moment is het zo.

* zie
https://www.spaarinformatie.nl/sparen/rentewijzigingen
Zo, die Duitsers hebben de gang erin. Als hollander kreeg ik maar 3,1% als nieuwe Hollandse klant bij Bigbank.

Maar even wachten tot na 10 Sept. Als de ECB heeft gesproken.
(Met Brent oil op $98,70 per vat zal de inflatie ook weer oplopen.)

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler. :) Debiet is vermogen en niet de temperatuur.

Pagina: 1 ... 211 212 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Politieke achtergrond kan hier: Het Nederlandse belastingstelsel

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of Vermogensrendementheffing 2.0 deel 2 terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic, net als Advanzia Het Grote Advanzia Topic

We willen hier geen persoonlijke updates zien ( a la 'ik ook', 'bevestiging gehad'), dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling