• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:44
W1ck1e schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 13:05:
[...]

Hier staat dat je minimaal 1 jaar geen klant mag zijn geweest.

[Afbeelding]
Oke heeft geen zin dus haha. Jammer, dan blijft m'n oude Ayvens rekening (bijna) leeg.

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:31
riwi schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 12:34:
[...]

Boven de €25k wordt de volgende werkdag om 13:00 uitgevoerd is mijn ervaring. Of dezelfde dag om 13:00 als je vroeg genoeg bent. (bij mij ging 09:00 overgeboekt nog dezelfde dag om 13:00 mee).

Vervelende van ABNAMRO is dan dat je de overboekings limiet niet hoger kan zetten dan je huidige saldo. Dus je moet eerst overboeken Ayvens -> ABNAMRO, dan limiet aanpassen, 4 uur wachten en dan pas verder.
Het zou handiger zijn dat je die limiet al invoren omhoog kon zetten afwachtende de verwerking bij Ayvens.
Via online bankieren kan je de 4 uur 'wachttijd' omzeilen.

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Trishul schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 13:32:
Oke heeft geen zin dus haha. Jammer, dan blijft m'n oude Ayvens rekening (bijna) leeg.
Of even contact opnemen voor coulance en anders opzeggen. (Kan je er een volgende keer wel gebruik van maken.)

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Overboeken van E 1 kan blijkbaar niet meteen. Ik krijg van de Rabobank een technische foutmelding.

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:40
[...]

Boven de €25k wordt de volgende werkdag om 13:00 uitgevoerd is mijn ervaring. Of dezelfde dag om 13:00 als je vroeg genoeg bent. (bij mij ging 09:00 overgeboekt nog dezelfde dag om 13:00 mee).

Vervelende van ABNAMRO is dan dat je de overboekings limiet niet hoger kan zetten dan je huidige saldo. Dus je moet eerst overboeken Ayvens -> ABNAMRO, dan limiet aanpassen, 4 uur wachten en dan pas verder.
Het zou handiger zijn dat je die limiet al invoren omhoog kon zetten afwachtende de verwerking bij Ayvens.
Is het 25k per transactie, per tegenrekening of per dag. Als ik bijvoorbeeld 60k willen overmaken in 3 betalingen van 20k. Is alles instant of worden de laatste 2 betalingen volgend dag overgemaakt?

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:56
... Vervelende van ABNAMRO is dan dat je de overboekings limiet niet hoger kan zetten dan je huidige saldo. ...
Dat vind ik zo'n rare regel. Bij andere banken kan je de limiet verhogen voor een of meerdere dagen. Ongeacht je saldo. Als je op de geplande dag minder saldo hebt kan je toch niet de ingestelde limiet opnemen. Bijvoorbeeld bij ASN kan ik de limiet voor 5 dagen instellen op 20k, als ik niet weet wanneer die 20k landt op de ASN rekening om het door te kunnen boeken. Gelukkig hoef ik voor het aanpassen dan niet een saldo van 100k te hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 07-10-2026 14:37 ]

• W1ck1e
Novax schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 13:42:
[...]

Of even contact opnemen voor coulance ...
Ik zou wel willen weten of dit werkt. Ik ben al precies 16 jaar en 6 maanden klant, op dit moment geen saldo.

[ Voor 31% gewijzigd door W1ck1e op 07-10-2026 14:31 ]

• RonaldABC
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:36
karakedi schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 14:21:
[...]

Is het 25k per transactie, per tegenrekening of per dag. Als ik bijvoorbeeld 60k willen overmaken in 3 betalingen van 20k. Is alles instant of worden de laatste 2 betalingen volgend dag overgemaakt?
Maximaal voor IP overboekingen is 25K. Per dag zijn veel van deze transacties mogelijk. Of er een limiet per dag is, daar ben ik nog niet tegenaan gelopen. Dus 60K in drie transacties is geen probleem.

• Eleanor4
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 21:24
[...]

Volgens mij kun je de limiet in de app van ABNAMRO alvast verhogen, ook als het saldo nog niet op je rekening staat. Dan gaan die 4 uur alvast in en kun je daarna direct overboeken.

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:12
Top 15 Vrij Opneembaar op dit moment (inclusief aangekondigde wijzigingen):
Advanzia (3 mnd, min €5K) — 3.92% (+0,47) / 1,51% ++
Consorsbank (5 mnd) — 3,80% (+0,20% / 1,00% ++
VWFS / Volkswagen Bank (6 mnd) — 3.50% / 1,00% ==
Yapi Kredi (90 dgn) — 3,30% / 1,51% ==
Ayvens Bank (4 mnd) — 3,25% / 1,85% ++
OpenBank Welkom (6 mnd) — 3,10% (+0,30%) / 2,25% (+0,45%) ==
nexent bank (3 mnd) — 3,10% (+0,35%) / 1,25% ==
Raisin Renteboost (3 mnd) — 3,05% (+0,20%) tot €50K / 0,00% - Na actieperiode ander produkt kiezen ==
Santander Consumer Bank (6 mnd) — 3,01% / 2,20% (+0,20%) ==
Trade Republic — 3,00% voor nieuwe klant (3 maanden per max 4 referals voor bestaande) / 2,25% ==
BigBank (6 mnd) — 3,00% / 2,00% ++
Anadolubank Slimmer Sparen (6 mnd) — 3,00% / 1,90% ==
DHB - Welkomstactie (6 mnd) — 3,00% / 1,85% ++
Garanti Nieuwe Spaarder (6 mnd) — 3,00% / 1,55% ++
Umweltbank (6 mnd) — 3,00% / 0,75% ++

Op-/Neer/Nieuw-indicaties zijn t.o.v. mijn vorige Top 15-posting.
Ik sorteer gelijke rentes op vervolgrente, eerste verhoging, laatste verlaging, en wel/geen voorwaarden aan bijv minimale inleg.

Wijzigingen (zolang het kan): vervolgrentes Santander en Openbank gecorrigeerd

PS: Op-/aanmerkingen graag in een PB, niet in het forum

De Klarna September actie is afgelopen dus er lijken veel nieuwe; maar die zijn er al een tijdje.
Bfor niet meegenomen omdat het alleen voor bestaande klanten zou gelden en er nog geen bevestiging is dat het (her)openen ook echt lukt.
bunq staat er niet meer in, ondanks een 0,01% hogere rente dan de onderste 6 uit dit overzicht. Die rente is er tot 01-Jan-2027 en de aanbiedingen zijn voor 6 maanden gegarandeerd.

• GroteVoet459
W1ck1e schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 11:31:
[...]
Dus van belang is alleen of Rabo binnen de top 20 van hoogste rentes op vrij opneembaar staat.
Rabo bank staat pas op nummer 50 in mijn lijstje ...

• W1ck1e
GroteVoet459 schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 19:52:
[...]

Rabo bank staat pas op nummer 50 in mijn lijstje ...
Ik dacht daar nog aan het lijstje van spaarinformatie.nl
Nu het nog kan ;(

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:40
W1ck1e schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 20:00:
[...]

Ik dacht daar nog aan het lijstje van spaarinformatie.nl
Nu het nog kan ;(
@GroteVoet459 levert hier in ieder geval steeds een topprestatie met de regelmatige top 15 updates, waarin geen enkele rekening wordt buitengesloten.

De indruk werd gewekt dat Rabo een hoge rente moet geven om vermogende spaarders met twee miljoen euro aan te trekken. In werkelijkheid kopen dit type spaarders veel voor de zekerheid van de uitstekende kredietwaardigheid van Rabo of Van Lanschot. Of Handelsbanken, met 26 kantoren in Nederland! --> https://www.handelsbanken.nl/nl/vind-uw-kantoor

[ Voor 12% gewijzigd door Frankenstein op 07-10-2026 20:14 ]

• W1ck1e
@Frankenstein Dit was mijn eerste bericht, als reactie op de vraag waarom iemand bij Rabo zou sparen.
W1ck1e schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 18:09:
[...]

Stel je hebt 2 miljoen spaargeld (ik niet) en je wilt spreiden vanwege DGS, dan is de Rabo misschien nodig.
De "misschien" is vanwege verschillende criteria bij spaarkeuzes.
Ik hoef de Rabo niet te vertellen hoe ze moeten handelen, dat weten ze zelf ook wel.
De inzet van @GroteVoet459 staat trouwens buiten kijf.

[ Voor 15% gewijzigd door W1ck1e op 07-10-2026 20:19 ]

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:31
Volgende week loopt de Raisin booster bij mij af (50K) en zou ik advies willen over een spreiding

Ik ga uit van 6 mndn met een bedrag van boven de 100K. Is het zo zwart-wit dat als ik 100K bij een partij parkeer met de hoogste rente over 6 mndn (actie + normale rente over 6 mndn) ivm depositogarantiestelsel. En het overige bedrag bij partij 2 op deze manier parkeer?

• W1ck1e
Eskiya schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 21:13:
Volgende week loopt de Raisin booster bij mij af (50K) en zou ik advies willen over een spreiding

Ik ga uit van 6 mndn met een bedrag van boven de 100K. Is het zo zwart-wit dat als ik 100K bij een partij parkeer met de hoogste rente over 6 mndn (actie + normale rente over 6 mndn) ivm depositogarantiestelsel. En het overige bedrag bij partij 2 op deze manier parkeer?
Als ... dan wat ?

• GroteVoet459
Eskiya schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 21:13:

Als ik het goed begrijp:
Je hebt voor 6 maanden een bedrag van meer dan €100K beschikbaar.

Vanwege het DGS is dan inderdaad slim om dat over 2 of meer banken te verdelen - let op dat sommige banken één vergunning delen en dan het DGS ook maar één keer geldt.

En zoals uit mijn lijstje van vandaag blijkt heb je genoeg keuze.
Je moet zelf bepalen of je perse binnen NL wilt blijven, maar dan heb je er nog 3 van 6 maanden.

Wil je eventueel ook buiten onze grenzen kijken dan kun je met de eerste €100K naar Advanzia - ervaring leert dat je daar meestal een verlenging van 3 maanden aangeboden krijgt en dan maak je de 6 maanden ook vol. Sowieso telt de huidige/lopende maand niet mee bij hun 3 maanden.

• Eskiya
GroteVoet459 schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 21:48:
[...]

Als ik het goed begrijp:
Je hebt voor 6 maanden een bedrag van meer dan €100K beschikbaar.

Vanwege het DGS is dan inderdaad slim om dat over 2 of meer banken te verdelen - let op dat sommige banken één vergunning delen en dan het DGS ook maar één keer geldt.

En zoals uit mijn lijstje van vandaag blijkt heb je genoeg keuze.
Je moet zelf bepalen of je perse binnen NL wilt blijven, maar dan heb je er nog 3 van 6 maanden.

Wil je eventueel ook buiten onze grenzen kijken dan kun je met de eerste €100K naar Advanzia - ervaring leert dat je daar meestal een verlenging van 3 maanden aangeboden krijgt en dan mak je de 6 maanden ook vol. Sowieso telt de huidige/lopende maand niet mee bij hun 3 maanden.
Eeh ja lees net terug dat ik niet bepaald duidelijk was.

Dank dit bedoelde ik ja!

Hoe kom achter of banken één vergunning delen?

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:29
Eskiya schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 21:51:
[...]

Eeh ja lees net terug dat ik niet bepaald duidelijk was.

Dank dit bedoelde ik ja!

Hoe kom achter of banken één vergunning delen?
Door hier de actuele gegevens van de bank te checken: https://www.dnb.nl/openbaar-register/register-nederlandse-depositogarantie/?p=1&l=10&rc=V0ZUREc

• Eskiya
Jammer dat er geen register cq overzicht is die ook de internationale (europese) banken toont. Zelf aan de slag dus om de benodigde informatie boven water te krijgen.

Ik lees zojuist op de site dat de 100K p.p. is. Door een en/of te openen zit ik binnen de DGS. Weet iemand toevallig of dat EU-wide is of moet ik hier mee uitkijken?

Normaal gesproken zou ik spreiden maar gezien het feit dat ik een 'gezonde' bank zal nemen die een DGS heeft vraag ik me af, of het nog steeds verstandig is om te spreiden? Anyone?

• W1ck1e
@Eskiya Spreiden is wel aan te raden.

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:31
GroteVoet459 schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 21:48:
[...]

Sowieso telt de huidige/lopende maand niet mee bij hun 3 maanden.
Dus als je het nu aanvraagt 7/10, gaan de 3m pas in, over oktober, november en december?

• GroteVoet459
PSP123 schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 22:31:
[...]

Dus als je het nu aanvraagt 7/10, gaan de 3m pas in, over oktober, november en december?
Inderdaad. Zie voor meer het Advanzia-topic

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:37
Ik ben nieuw in dit topic, ik heb al een beetje ingelezen, maar een vraag.

Kan ik bank hoppen?
Dus ik zet nu een bedrag vast bij een bank met bepaalde rente voor 5 maanden.
De top 15 is vrij opneembaar lees ik, dus na die 5 maanden verplaats ik het bedrag + rente weer naar een andere bank met bv 3 maanden een bepaalde rente. Na die periode haal ik het daar weer weg. Mocht de eerste bank nu een veel hogere rente geven dan laat ik mijn vriendin een account openen want vaak is het enkel voor nieuwe klanten.

Iemand suggesties en ervaringen om dit vol te kunnen houden voor de lange termijn?

• GroteVoet459
The Source schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 22:37:
Ik ben nieuw in dit topic, ik heb al een beetje ingelezen, maar een vraag.

Kan ik bank hoppen?
...
Ja, dat kun je. En veel hier doen dat ook.

Open een rekening, stort het geld. Zet de einddatum van de actieperiode in je agenda, met een eerste waarschuwing een paar dagen ervoor.

Zodra je PC of telefoon de eerste keer *ping* zegt kijkt je even (in de gepinde Top15 posting) waar je heen kunt met je geld. Bekijk de voors en tegens van die banken, en kies er een uit die bij jouw eisen past. Open daar een rekening.

Zet voor/op de einddatum van de actieperiode de daglimiet van je huisbank tijdelijk een stuk hoger. Trek het geld + de rente van je actie-rekening naar de huisbank en doorstorten naar de nieuwe spaaractie.

Sluit de oude rekening en geniet weer van 3+ maanden rust en rente.

• brabosnol1
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:43
Dit is al vaak gevraagd en ik meen dat dit niet klopt 😉
Pagina: 1 ... 216 217 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Politieke achtergrond kan hier: Het Nederlandse belastingstelsel

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of Vermogensrendementheffing 2.0 deel 2 terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic, net als Advanzia Het Grote Advanzia Topic

We willen hier geen persoonlijke updates zien ( a la 'ik ook', 'bevestiging gehad'), dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling