• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
@DutchCommando Ik heb mogelijk iets vergelijkbaars bij de deposito's van Centraal Beheer. De in het vooruitzicht gestelde rente lijkt op basis van een periode die 1 dag korter is dan verwacht. Het depo dat ik vandaag heb geopend loopt af op 7 juli. Ik kom dan op 91 dagen (24 in april, 31 in mei, 30 in juni, 6 in juli). De beloofde rente is echter 1 dag minder. Als het geld echter 6 juli al op de lopende rekening staat klopt het wel weer (maar dan loopt het depo dus niet op 7 juli af) Rente van 1 dag is voor mij niet genoeg om te communiceren met de bank. Wellicht toch.

En ik denk dat @rechtsherstel het goed ziet.

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 07-04-2026 15:01 ]

• W1ck1e
  • Nu online
@GroteVoet459 Rente bij Scalable is over het hele saldo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/10jB1UdUH6KvTcsKKj6KRC02lrE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0N3mTpiun7F4T5GgqsgxWeIp.png?f=user_large

Prime+ zorgt voor meer zekerheid.

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:24
W1ck1e schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 12:21:
@GroteVoet459 Rente bij Scalable is over het hele saldo.
[...]
Prime+ zorgt voor meer zekerheid.
Heb de tekst iets aangepast.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 12:35:
[...]

Heb de tekst iets aangepast.
De gratis variant gebruikt geldmarkt fondsen, dat is dus eigenlijk geen sparen en geen DGS zekerheid.

• W1ck1e
  • Nu online
dutchgio schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 12:38:
[...]

De gratis variant gebruikt geldmarkt fondsen, dat is dus eigenlijk geen sparen en geen DGS zekerheid.
Ik heb nu nog gratis. Waar het geld staat wisselt regelmatig. Vandaag geldmarkt, gisteren bank.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:39
*knip* daar zijn de duimpjes voor :)

[ Voor 97% gewijzigd door ZieMaar! op 07-04-2026 15:23 ]

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:35
DutchCommando schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 11:40:
M.b.t. ASN waren enkelen in dit topic er al achter dat er iets geks gebeurd. Ik had daarover zojuist het volgende chatgesprek.

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Volgens mij begrijpt men het verschil tussen tot en tot en met niet.
Precies mijn ervaring ook. Je kunt hoog of laag springen, je krijgt je saldo niet op de dag van vrijval.

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
RobertMe schreef op maandag 6 april 2026 @ 19:31:
[...]

Zie mijn eerdere post:
Vorige week maandag aangevraagd. Dinsdag ~17u bericht dat de kopie ID kaart niet goed was (wie plaatst nu ook één uploadveld voor "ID kaart" als je een voor- en achterkant wilt. Waardoor de prospect dus maar zelf een afbeelding / PDF moet maken met de twee samengevoegde foto's. Ik had dus alleen foto van voorkant geupload en uiteraard moesten ze ook de achterkant hebben). Hierbij verwezen ze naar een secure file upload op de eigen website waar ik dinsdagavond een foto van de voor- en achterkant heb geupload (hier mocht je wel meerdere bestanden uploaden :)). Woensdag in de middag bericht dat de bestanden waren gedownload. Maar pas vrijdag bericht dat de rekening geopend was. Doe je alles in een keer goed zal het dus wel iets sneller gaan. Maar IIRC geven ze ergens aan "een werkdag", en dat betwijfel ik of in mijn geval zo geweest zou zijn. (Omdat er al één werkdag voorbij was voordat ik bericht kreeg dat het "niet goed" was. En vervolgens nog eens ~2 werkdagen / richting de 48 uur tussen "document is gedownload" en "rekening is geopend").
Als je de KopieID app gebruikt wordt er een PDF gegenereerd met voor en achterkant. Deze app voorziet de kopie van een watermerk zodat misbruik moeilijker is. Ik gebruik deze app altijd als ik een kopie van mijn ID moet geven.

• Ceas
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 17:19
Strider schreef op maandag 6 april 2026 @ 13:46:
Vorig jaar heb ik in oktober een Gouden Internet Rekening geopend bij Garantiebank, nu valt het mij op dat als ik inlog ik 1.55% als rentepercentage zie staan, ik had verwacht dat ik hier de rente van de spaarder actie zou zien staan.

Weet iemand hoe dit zit?
https://garantibank.nl/actuele-rentes
Je kunt zien wat je rente is van de 6 maanden.
Verder kun je je hoofdbedrag en eventueel met de ontvangen rente vast zetten voor 2,25% voor 3 maanden.
En kun je in Juli ergens voor een hoge rente gaan. Want dat gaat gebeuren !!

• Ceas
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 17:19
OttiglioM schreef op maandag 6 april 2026 @ 17:48:
[...]
Een andere reden om te vertrekken kan zijn dat de aangeboden rente, voor een Italiaanse bank, niet meer de meest interessante zal zijn. Bij Raisin op dit moment 2,2% op jaarbasis. CF+ doet 2,45%.
Bij Raisin 1,90 % op jaar basis.
Verder doen ze niets meer. Hoe gaat dat met die klanten die er nog geld in deposito hebben staan.??

• W1ck1e
  • Nu online
Ceas schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:04:
...
Verder kun je je hoofdbedrag en eventueel met de ontvangen rente vast zetten voor 2,25% voor 3 maanden.
...
@Strider Of je opent een rekening bij Centraal Beheer en vervolgens een deposito daar van 3 maanden tegen 3% op jaarbasis.

• DjoeC
Inmiddels is Banco Progetto uit de lijst van Raisin banken (alle looptijden) verdwenen.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ceas schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:36:
Hoe gaat dat met die klanten die er nog geld in deposito hebben staan.??
Die zullen gewoon doorlopen. En zo niet zal dit in de voorwaarden staan.

Tijd terug is dit bij Orange Bank gebeurt. Dat die overgenomen was bekend, voorwaarden gaven aan dat bij een vroegtijdige beëindiging door de bank de volledige rente uitgekeerd zou worden. Verschillende Tweakers alhier die toen een gokje hebben gewaagd en een deposito hebben afgesloten (voor sowieso een prima rente was dat). En uiteindelijk zijn er geweest die "geluk" hadden en waarbij het deposito vroegtijdig beëindigd is.

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:24
DjoeC schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:17:
Inmiddels is Banco Progetto uit de lijst van Raisin banken (alle looptijden) verdwenen.
Banca Progetto verdwijnt wel vaker uit de overzichten bij Raisin.

Bijvoorbeeld:
11 t/m 15-Dec-2023: ProGamerIII in "Het spaartopic - Deel 4"
3 t/m 5-Sep-2024: Frankenstein in "Het spaartopic - Deel 4"
28-okt t/m 01-Nov-2025: rechtsherstel in "Het spaartopic - Deel 4"

En al minimaal net zo lang lopen de discussies over de situatie bij die bank en dat mensen er niets meer neer zouden zetten.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

RobertMe schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 17:03:
Dat iemand akkoord moet geven voor de transactie is natuurlijk een aanname, die incorrect is. Zie de post van @DutchCommando, gisteren was goede vrijdag, en dat is een bankdag oftewel géén SEPA betalingsverkeer. Heeft dus niks met de bank te maken of dat iemand akkoord moet geven of .... Er is geen SEPA betalingsverkeer en that's it. Ondersteunde, bv Centraal Beheer dan, wel Instant Payments kwam de transactie wel "door", maar nu dus niet.
Het ging over akkoord voor het openen en vervolgens gebruiken van de rekening. Maar ik kon nog inloggen met mijn oude account na het openen van de spaarrekening. In ieder geval is de overmaking vandaag aangekomen. Naast vrijdag had men kennelijk op 2e paasdag ook een vrije dag bij deze verzekeraar.

Centraal Beheer lijkt de rekening wel direct te openen op basis van identificatie bij een andere bank (iDIN). Dat is wel bijzonder, ik ken geen andere (spaar)bank die dat toestaat voor spaarrekeningen. Als dit mag van toezichthouders Wwft, vraag ik me wel af waarom niet meer banken het zo aanpakken.

• DjoeC
GroteVoet459 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:45:
[...]

Banca Progetto verdwijnt wel vaker uit de overzichten bij Raisin.

Bijvoorbeeld:
11 t/m 15-Dec-2023: ProGamerIII in "Het spaartopic - Deel 4"
3 t/m 5-Sep-2024: Frankenstein in "Het spaartopic - Deel 4"
28-okt t/m 01-Nov-2025: rechtsherstel in "Het spaartopic - Deel 4"

En al minimaal net zo lang lopen de discussies over de situatie bij die bank en dat mensen er niets meer neer zouden zetten.
Ik ben ze altijd blijven gebruiken ;) Maar er lijkt nu een wezenlijke verandering bij de bank te zijn op operationeel niveau. Ik verwacht dus dat ze (wat) langer buiten beeld gaan blijven. Het is/was wel lang de bank die zonder bronbelasting de beste rente gaf.

• Cindy79
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 08:53
Goedemorgen,

Mensen die de actie vd aan hebben gedaan, hebben jullie die 50 euro erbij gekregen.

Spaaractie en 2 deposito s zijn vanmorgen naar de spaar van asn gezet

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:59
Cindy79 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 07:15:
Goedemorgen,

Mensen die de actie vd aan hebben gedaan, hebben jullie die 50 euro erbij gekregen.

Spaaractie en 2 deposito s zijn vanmorgen naar de spaar van asn gezet
Ik heb gisteren een mail van ASN ontvangen, daarin geven ze aan dat ik rond de 15e de 50 euro gestort krijg (in de mail kon ik ook nog kiezen de 50 euro te doneren).
Dus ik ga er van uit dat dat goed komt.

• Cindy79
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 08:53
Ik had net antwoord via de chat, en gaven aan 15 mei

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
DjoeC schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 17:21:
[...]

Ik ben ze altijd blijven gebruiken ;) Maar er lijkt nu een wezenlijke verandering bij de bank te zijn op operationeel niveau. Ik verwacht dus dat ze (wat) langer buiten beeld gaan blijven. Het is/was wel lang de bank die zonder bronbelasting de beste rente gaf.
Banca Progetto staat bij Raisin nog steeds bij de partnerbanken met een spaarrekening met voorwaarden, zie https://www.raisin.com/nl-nl/banken/banca-progetto/

• Novax
  • Niet online
mrmrmr schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 17:20:
Centraal Beheer lijkt de rekening wel direct te openen op basis van identificatie bij een andere bank (iDIN). Dat is wel bijzonder, ik ken geen andere (spaar)bank die dat toestaat voor spaarrekeningen. Als dit mag van toezichthouders Wwft, vraag ik me wel af waarom niet meer banken het zo aanpakken.
Dit vond ik ook prettig, volgens iDIN zelf zijn ze "Wwft compliant", uitleg hier: https://www.idin.nl/over-idin/regelgeving-compliance/ en hier https://www.signicat.com/...sverificatie#voldoet-iDIN

iDIN wordt wel overgenomen door het Belgische itsme.

• Novax
  • Niet online
Het heeft maar twee weken geduurd maar bij Raisin is Resurs met de variabele spaarrekening gezakt van 1,93% naar 1,91% en is daardoor niet meer de hoogste daar, dat is de Duitse BW bank met 1,92% (die de rente alleen aan het begin van een maand wijzigt).

• Coffeeroam
Cindy79 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 08:44:
Ik had net antwoord via de chat, en gaven aan 15 mei
Dat moet 15 april zijn. ASN stuurde mij ook zo'n mail. Daarin moet je aangeven hoe je de €50 wil hebben.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Coffeeroam schreef op woensdag 8 april 2026 @ 09:18:
[...]

Dat moet 15 april zijn. ASN stuurde mij ook zo'n mail. Daarin moet je aangeven hoe je de €50 wil hebben.
Het is 15 april of 15 mei, afhankelijk van wanneer je het bedrag gestort hebt. Uit de voorwaarden:
Voldoe je aan de voorwaarden? Dan storten we €
50 op je ASN Sparen op 15 april of 15 mei 2026. De
exacte datum hangt af van het moment waarop je
het geld hebt gestort. Hef je ASN Sparen dus niet op,
anders kunnen we de € 50 niet storten.
https://www.asnbank.nl/do...orwaarden-asn-sparen.html

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 16:50
[...]

Als je het deposito voor 1 januari hebt geopend. Heb je het deposito na 1 januari geopend wordt het 15 mei.

• Magreet1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:47
[...]

Je kon voor eind december of eind januari het geld op de rekening zetten. Afhankelijk daarvan is de datum van uitbetaling.

• Coffeeroam
dutchgio schreef op woensdag 8 april 2026 @ 09:32:
[...]

Het is 15 april of 15 mei, afhankelijk van wanneer je het bedrag gestort hebt. Uit de voorwaarden:

[...]

https://www.asnbank.nl/do...orwaarden-asn-sparen.html
Duidelijk.

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17:51

Jerra

Beunhaas in wording

Pinned/Bewaarpost: Nationale Nederlanden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fDjzbqeVyeivvgQXalPk_IUU-5s=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/jHacs8G2JwmOlXWSkOK6t5I7.webp?f=user_large

Website: https://www.nn.nl/Particulier/Sparen.htm
Rating: n.v.t. (https://thebanks.eu/banks/16595)

Actuele rente:
Vrij opneembaar: (6 maanden bonus actie +1,00 procentpunt tot € 50.000)
1,30% bij € 0,- t/m € 25.000,-
1,20% bij € 25.000,- t/m € 100.000,-
1,10% Boven € 100.000,-
Deposito's:
1 jaar - 1,70% per jaar
2 jaar - 2,00% per jaar
3 jaar - 2,15% per jaar
4 jaar - 2,30% per jaar
5 jaar - 2,40% per jaar
6 jaar - 2,45% per jaar
7 jaar - 2,50% per jaar
8 jaar - 2,55% per jaar
9 jaar - 2,60% per jaar
10 jaar - 2,90% per jaar

Rentebetaling: Jaarlijks.
Kosten: Geen.
Type: Vrij opneembaar, deposito.

DGS: Nederlands tot € 100.000.
Bronbelasting: Nee.
Erfbelasting: Nee.

En/Of: Ja.
App: Ja.
Wordt opgebouwde rente getoond: Ja.
Snelheid van overboeken:
- ASN naar NN is Instant, terug duurt meestal 1 werkdag.
- Instant iDEAL overboeking is ook een mogelijkheid.
Beperkingen opnemen/overboeken: Nee.

Moment van jaaropgaaf (voor IB): uiterlijk 1 maart
Andere diensten: Verzekeringen, Beleggingen, Leningen, Betaalrekening, Hypotheken, Pensioensparen/Pensioenbeleggen.

Doorlooptijd openen rekening: 1 werkdagen. (Persoonlijke ervaring: Binnen 30 minuten geregeld.)
Identificatie: Identificatie via app-scan.

Bijzonderheden:
Snelle en overzichtelijke app, 9 spaardoelen mogelijk, automatische incasso optie voor automatisch sparen.
Minpunt: niet automatisch over te schrijven naar spaardoelen.
Zeer prettige website, zeer overzichtelijk voor zowel mobiel als desktop gebruik.
Minpunt: Inloggen verloopt via alleen middels de app wanneer MFA aanstaat (geen SMS fallback).

Gerelateerd nieuws:
15-05-2025: https://www.nn.nl/nieuws/...-toe-aan-productenaanbod/

Rente-aanpassingen:
01-Apr-2026: 2,30%
Pagina: 1 ... 190 191 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling