Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:30
W1ck1e schreef op maandag 28 juli 2025 @ 21:34:
[...]

Wat wordt er precies bedoeld ?
Hoe lang ben je al klant ?
Zou je de hele mail willen plaatsen (geanonimiseerd) ?
Post aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
W1ck1e schreef op maandag 28 juli 2025 @ 21:34:
[...]

Wat wordt er precies bedoeld ?
Hoe lang ben je al klant ?
Zou je de hele mail willen plaatsen (geanonimiseerd) ?
Ik krijg deze email ook.

1-3 maand 2,8% (nu)
4-6 maand 2,55% (daarna)

Gewoon verlengen ze de actie na 3x maanden zonder dat ik moet opzeggen en opnieuw aanmelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Harbo schreef op maandag 28 juli 2025 @ 21:59:
[...]

Ik krijg deze email ook.

1-3 maand 2,8% (nu)
4-6 maand 2,55% (daarna)

Gewoon verlengen ze de actie na 3x maanden zonder dat ik moet opzeggen en opnieuw aanmelden.
Dus dat was de actie voor nieuwe klanten van een paar maanden terug. Maar ik ben al heel lang klant. Ik zal morgen eens bellen of ze voor mij ook een actie hebben. Dat is eerder ook wel eens gelukt als ik mij niet vergis. Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:22
Ik zie dat garanti nu voor nieuwe klanten de eerste 6 maanden 2,55% biedt. Dat is voor mij wel interessant om over te stappen aangezien ik 3 maanden acties eigenlijk net te kort vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 26-10 17:40
addictive_rhymz schreef op maandag 28 juli 2025 @ 22:18:
Ik zie dat garanti nu voor nieuwe klanten de eerste 6 maanden 2,55% biedt. Dat is voor mij wel interessant om over te stappen aangezien ik 3 maanden acties eigenlijk net te kort vind.
En voor bestaande spaarders :

Wat fijn dat u bij ons spaart! Wij hebben goed nieuws: de populaire ‘Nieuwe Spaarder Actie’ met 2,80% rente op jaarbasis is voor u verlengd!

Hoe werkt het?
Voor iedere euro op uw spaarrekening (sinds de opening) ontvangt u:
✔ De eerste 3 maanden: 2,80% rente op uw spaarrekening
✔ Daarna verlengd met 3 maanden: tegen een aantrekkelijke rente van 2,55%!

Dan spaar ik daar toch nog even door.

[ Voor 4% gewijzigd door Datisraar op 28-07-2025 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-10 17:22
Hier geen email of actie tarief voor bestaande spaarder

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moke11
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 10:23
Aktie garantibank:

Geld niet voor bestaande klanten

Is voor klanten die de afgelopen 12 maanden geen klant bij ons zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Moke11 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:04:
Aktie garantibank:

Geld niet voor bestaande klanten

Is voor klanten die de afgelopen 12 maanden geen klant bij ons zijn geweest.
Hoe verklaar je dan de mail die @Nougat heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:14
Gisteravond ook hetzelfde verhaaltje gekregen per mail. Ik dacht in eerste instantie dat ik de hogere actierente (2.8%) langer zou krijgen, maar bleek inderdaad naar 2.55% te gaan na verlopen van de actierente. Ze doen een beetje zoals Advanzia het altijd gedaan had, dus een nieuwe actierente aan bestaande klanten toe te wijzen.
Vind ik helemaal prima, vanavond maar vriendin ook een account laten openen, want zo krijgt ze ook wat extra rente op haar spaargeld (en IP vanuit ING, i.t.t. andere banken zoals Klarna, waar ik ook weet dat het de 'schuld' van ING is, en niet de ontvangende bank).

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:54
Op de website is niets te lezen over 2,8%, daar is alleen de 2,55% te vinden: https://garantibank.nl/nieuwespaarderactie_particulier

Ik ben benieuwd hoe je als nieuwe klant gebruik kunt maken van de 2,8%.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:40
Railgunner schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:15:
Op de website is niets te lezen over 2,8%, daar is alleen de 2,55% te vinden: https://garantibank.nl/nieuwespaarderactie_particulier

Ik ben benieuwd hoe je als nieuwe klant gebruik kunt maken van de 2,8%.
Niet - die 2,80% was de vorige nieuwe klanten-actie en die verliep op 13-Jun.
De huidige is 2,55%.

[ Voor 3% gewijzigd door GroteVoet459 op 29-07-2025 10:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-10 17:10
Garantibank. Dit voelt niet helemaal lekker. Het lijkt er dus op dat sommige klanten na hun 3-maands actierente nog een hoge rente krijgen (2.55%). Mijn 3 maands actierente van 2.55% was afgelopen en ik heb geen email ontvangen. De rente voor 3 maands deposito was zelfs verlaagd naar 2,05%. Ik heb dat toen maar gepakt. Week later ging de 3 maands deposito weer naar 2,55, en nu staat het op 2,25%. Voel me toch beetje genaaid zo. Tuurlijk mijn eigen beslissing om het vast te zetten, maar het lag in de lijn der verwachting dat rentes verder zouden gaan dalen.
waarom krijgt de ene klant wel een email voor verlengen tegen hoge rente zonder vast te hoeven zetten en de ander niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:14
Justie schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:39:
Garantibank. Dit voelt niet helemaal lekker. Het lijkt er dus op dat sommige klanten na hun 3-maands [..]

waarom krijgt de ene klant wel een email voor verlengen tegen hoge rente zonder vast te hoeven zetten en de ander niet....
Dit gevoel had ik (ook) bij Advanzia - de ene spaarder kreeg wel een verlengingsaanbod, en de ander (waaronder ik) niet.. Ik ben daarom ook weggegaan toen ze dit niet meer aanboden.
Natuurlijk gaat het om kleine "kruimels" maar alle kruimels maken wel weer een boterham uiteindelijk ;)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Railgunner
  • Laatst online: 09:54
Ik heb wel voor Garantibank gekozen (naast andere spaarbanken). Voor de komende 6 maanden is een rente van 2,55% beter dan de concurrentie, daarna kijk ik wel weer verder. Goed om te weten dat ze bestaande klanten niet altijd hetzelfde aanbod geven.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moke11
Nordlys schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:13:
[...]

Voorwaarden staan gewoon op hun site bij quiestion and answer. Dat er "gelukgevallen" tussen zitten is niet de regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
Nordlys schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:13:
[...]

Ik ben pas 1 maand klant en zit nog in een actieperiode. Als je niet in een actieperiode zit heb je pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Nougat schreef op maandag 28 juli 2025 @ 21:28:
Kreeg net een mailtje van Garantibank

Geachte relatie,

Wat fijn dat u bij ons spaart! Wij hebben goed nieuws: de populaire ‘Nieuwe Spaarder Actie’ met 2,80% rente op jaarbasis is voor u verlengd!

Hoe werkt het?
Voor iedere euro op uw spaarrekening (sinds de opening) ontvangt u:
✔ De eerste 3 maanden: 2,80% rente op uw spaarrekening
✔ Daarna verlengd met 3 maanden: tegen een aantrekkelijke rente van 2,55%!

Belangrijke voordelen:
✔ Vrij opneembaar: U kunt altijd bij uw geld.
✔ Effectieve rente op jaarbasis: Transparant en voordelig.
✔ Na 6 maanden: Ontvang het dan geldende reguliere rentepercentage.
✔ Jaarlijkse rente-uitkering: De opgebouwde rente wordt elk jaar op 1 januari uitgekeerd.

Dit is een unieke kans om extra rendement te halen uit uw spaargeld, zonder beperkingen.

Tot slot deze actie geldt automatisch voor uw rekening. U hoeft niets te doen!

Met vriendelijke groet,
Garanti BBVA International
Ik heb ook een Garantibank spaarrekening waarvan de 2.8% rente twee weken geleden afliep. Maar ik heb niet zo'n bericht gehad van verlenging.

Hoe kwam dat bericht bij jou? Via de mail of in de online omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
Coffeeroam schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 19:41:
[...]

Ik heb ook een Garantibank spaarrekening waarvan de 2.8% rente twee weken geleden afliep. Maar ik heb niet zo'n bericht gehad van verlenging.

Die is dus afgelopen, die van mij niet... dan kan hij niet verlengd worden.
Kwam via mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 25-10 23:59
Ik heb tot begin januari 2025 een rekening bij garantibank gehad. Ik zie hier genoemd worden dat je nieuwe klant bent als je 12 maanden geen rekening hebt gehad. Iemand hier al geprobeerd om een nieuwe rekening te openen binnen de termijn van 12 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Coffeeroam schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 19:41:
[...]

Ter info wat mij betreft: Ik ben vanaf mei jl spaarklant met 2,8% en is die actie bij mij geldig tot medio augustus. Heb gisteren dus opeens een e-mail gekregen van Garanti dat ze met 3 maanden actie met 2,55% verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Nu online
Datisraar schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:38:
[...]

Ter info wat mij betreft: Ik ben vanaf mei jl spaarklant met 2,8% en is die actie bij mij geldig tot medio augustus. Heb gisteren dus opeens een e-mail gekregen van Garanti dat ze met 3 maanden actie met 2,55% verlengen.
Verschillend voor bestaande klanten. Beetje Advanzia-achtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
Coffeeroam schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 07:10:
[...]

Verschillend voor bestaande klanten. Beetje Advanzia-achtig.
Hoezo? Als je nu nog aan de 2,8% actie mee doet dan krijg he de 2,55% en anders niet. Wat is hier verkeerd aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:55

sanook

_/-\o_

kbus schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:31:
Ik heb tot begin januari 2025 een rekening bij garantibank gehad. Ik zie hier genoemd worden dat je nieuwe klant bent als je 12 maanden geen rekening hebt gehad. Iemand hier al geprobeerd om een nieuwe rekening te openen binnen de termijn van 12 maanden?
Misschien zelf even proberen en je ervaring hier posten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@kbus zonder dat het een persoonlijke update is, want dat mag niet. volgens de tekst in het gele kader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:40
Op dit moment lijkt er een storing te zijn bij Klarna - dashboard doet 't wel, maar zodra ik naar de spaarrekeningen ga komt er een foutmelding dat die tijdelijk niet beschikbaar zijn.

En al weer voorbij ...

[ Voor 8% gewijzigd door GroteVoet459 op 30-07-2025 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
GroteVoet459 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:58:
Op dit moment lijkt er een storing te zijn bij Klarna - dashboard doet 't wel, maar zodra ik naar de spaarrekeningen ga komt er een foutmelding dat die tijdelijk niet beschikbaar zijn.

En al weer voorbij ...
Inderdaad, ik zie mijn saldo wel correct. is echter nul euro

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Nu online
W1ck1e schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:01:
[...]

Inderdaad, ik zie mijn saldo wel correct. is echter nul euro
Is dit geen persoonlijke update? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slashdev
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-10 22:28
Het lijkt erop dat je via https://www.raisin.nl/login/ geen MFFA kan aanzetten, zoals de google authenticator. Ik heb net contact opgenomen en dit wordt inderdaad bevestigd. Functioneel kun je niet zoveel als dat je met de AP kan, maar je hebt wel volledige inzage in dit webportaal. Hoe kijken jullie hier tegenaan?

PSN ID= initsix, steamid = slashdev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
slashdev schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 11:06:
Het lijkt erop dat je via https://www.raisin.nl/login/ geen MFFA kan aanzetten, zoals de google authenticator. Ik heb net contact opgenomen en dit wordt inderdaad bevestigd. Functioneel kun je niet zoveel als dat je met de AP kan, maar je hebt wel volledige inzage in dit webportaal. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Ik heb er geen problemen mee. Moet regelmatig een SMS code als extra invullen (lastig want de telefoon/tablet ligt niet altijd in de buurt) maar goed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:51
slashdev schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 11:06:
Als iemand weet in te loggen kan die alleen zaken inzien. Niet heel handig (/"vrij slecht"?) maar niet rampzalig. Geld opnemen etc gaat via een code per SMS. Dat eigenlijk nog steeds een vrij zwakke beveiliging is (want SMS is makkelijk te spoofen etc).

Maar worst case neemt iemand geld op naar je betaalrekening, die wel goede beveiliging zal hebben (neem ik aan zonder te weten welke bank dat is), of ze nemen geld op vanaf een spaarrekening of openen een deposito. Niet heel handig, maar het geld is niet weg-weg. Het is gewoon nog van jouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:56:
[...]

Als iemand weet in te loggen kan die alleen zaken inzien. Niet heel handig (/"vrij slecht"?) maar niet rampzalig. Geld opnemen etc gaat via een code per SMS. Dat eigenlijk nog steeds een vrij zwakke beveiliging is (want SMS is makkelijk te spoofen etc).

Maar worst case neemt iemand geld op naar je betaalrekening, die wel goede beveiliging zal hebben (neem ik aan zonder te weten welke bank dat is), of ze nemen geld op vanaf een spaarrekening of openen een deposito. Niet heel handig, maar het geld is niet weg-weg. Het is gewoon nog van jouw.
Daar komt wel bij dat ze dus ook al je persoonlijke gegevens in kunnen zien (meer dan er getoond worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Nu online
Novax schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 13:12:
[...]

Daar komt wel bij dat ze dus ook al je persoonlijke gegevens in kunnen zien (meer dan er getoond worden)
Huh??? Meer kunnen inzien dan getoond wordt? Ofwel met mijn inlog meer kunnen zien dan ik kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
DjoeC schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 13:17:
[...]

Huh??? Meer kunnen inzien dan getoond wordt? Ofwel met mijn inlog meer kunnen zien dan ik kan zien?
[...] Suffe is ook dat de tegenrekening bij "Mijn gegevens" met ******** staat, maar bij "Uitbetalen naar uw tegenrekening" volledig getoond wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door Novax op 30-07-2025 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Novax schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 13:25:
[...]

In het netwerk verkeer zie ik bijvoorbeeld ook geboorte datum en BSN. Suffe is ook dat de tegenrekening bij "Mijn gegevens" met ******** staat, maar bij "Uitbetalen naar uw tegenrekening" volledig getoond wordt.
Volgens mij had je dit best meteen bij je eerdere berichtje kunnen plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 13:27:
[...]

Volgens mij had je dit best meteen bij je eerdere berichtje kunnen plaatsen
Had gekund maar daarvoor moest ik inloggen en even checken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Novax schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 13:30:
[...]

Had gekund maar daarvoor moest ik inloggen en even checken ;)
Volgens mij was een opmerking als "door te snifferen" voldoende geweest, toch ?
Je stelt iets, en voordat je dat onderbouwt moet je het eerst controleren om een specifiek voorbeeld te kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Nu online
@Novax
Hmm, heb je dat al als datalek gemeld? Als ze dat niet tonen LIJKT het alsof ze dat ook niet zouden moeten verzenden.....

[ Voor 55% gewijzigd door DjoeC op 30-07-2025 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
DjoeC schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 13:35:
[...]

Hmm, heb je dat al als datalek gemeld? Als ze dat niet tonen LIJKT het alsof ze dat ook niet zouden moeten verzenden.....
ik niet, ik heb geen raisin, Novax echter blijkbaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Nu online
W1ck1e schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 13:38:
[...]

ik niet, ik heb geen raisin, Novax echter blijkbaar wel.
Apologies.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 13:34:
[...]

Volgens mij was een opmerking als "door te snifferen" voldoende geweest, toch ?
Je stelt iets, en voordat je dat onderbouwt moet je het eerst controleren om een specifiek voorbeeld te kunnen geven.
Het netwerkverkeer van je eigen browser bekijken is niet "sniffen". Maar dat terzijde want dat was het punt niet, punt is dat kwaadwillenden persoonlijke gegevens in kunnen zien als ze in kunnen loggen. Wat toch ook niet ongevaarlijk is tegenwoordig, ze kunnen zien wat je op Raisin hebt staan en het adres wat daar bij hoort.

[ Voor 4% gewijzigd door Novax op 30-07-2025 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
DjoeC schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 13:35:
@Novax
Het is niet echt een datalek want je moet nog steeds inloggen. Het is dus wel belangrijk dat je een sterk wachtwoord hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:55

sanook

_/-\o_

mpandroid schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:15:
[...]

Is dit geen persoonlijke update? :+
Welk bericht niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Rekening geopend bij Nexent, dat ging soepel. 2,5% voor de komende 3 maanden dus alles van Klarna daar naartoe verhuisd.

Van Consorsbank nog steeds niks vernomen 8)7

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Nu online
Nougat schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 07:34:
[...]

Hoezo? Als je nu nog aan de 2,8% actie mee doet dan krijg he de 2,55% en anders niet. Wat is hier verkeerd aan?
Ik deed ook aan de 2.8% actie mee en kreeg de verlenging niet. Dit is niet consequent. Ze selecteren klanten die in aanmerking komen met een obscuur algoritme, en dat is net als bij Advanzia. Daar krijgt ook de een wél en de ander geen verlengde bonusrente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Ter info, de consorsbank app, ondersteund nu ook engels.

Behoorlijke verbetering. nu de support ook nog Engels..

[ Voor 34% gewijzigd door Juan op 30-07-2025 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Coffeeroam schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 18:35:
... Ze selecteren klanten die in aanmerking komen met een obscuur algoritme, en dat is net als bij Advanzia. Daar krijgt ook de een wél en de ander geen verlengde bonusrente.
Een betekenis van obscuur is "onbekend". Het klopt dat voor ons het algoritme of stroomdiagram onbekend is. Meer dan dat kan ik er niet van maken. Geen discriminatie of iets dergelijks, volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nougat
Coffeeroam schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 18:35:
[...]

Ik deed ook aan de 2.8% actie mee en kreeg de verlenging niet. Dit is niet consequent. Ze selecteren klanten die in aanmerking komen met een obscuur algoritme, en dat is net als bij Advanzia. Daar krijgt ook de een wél en de ander geen verlengde bonusrente.
Die wel de verlenging krijgen hebben op Dit moment een lopende actie. Dus mensen die op dit moment geen lopende actie hebben krijgen dit niet. Ze kunnen natuurlijk niet actie blijven geven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
Bananeman schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:01:
Rekening geopend bij Nexent, dat ging soepel. 2,5% voor de komende 3 maanden dus alles van Klarna daar naartoe verhuisd.
Dan was misschien 2,55% voor 6 maanden bij GarantiBank een betere geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Harry720A schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 21:20:
[...]
Dan was misschien 2,55% voor 6 maanden bij GarantiBank een betere geweest.
Klopt, maar ik ben in de afgelopen 12 maanden al klant geweest daar.

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Juan schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 19:02:
Ter info, de consorsbank app, ondersteund nu ook engels.

Behoorlijke verbetering. nu de support ook nog Engels..
Thx for sharing! Heb het gelijk in de app omgezet.

[ Voor 19% gewijzigd door Datisraar op 30-07-2025 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:33
TF Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verlagen van 2,00% p.j. naar 1,90% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 06.08.2025.

Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:44
Net eergisteren daar een reguliere spaarrekening geopend voor 2% en kreeg inderdaad ook deze aankondiging vandaag. ...🫠

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Nu online
W1ck1e schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 19:17:
[...]

Een betekenis van obscuur is "onbekend". Het klopt dat voor ons het algoritme of stroomdiagram onbekend is. Meer dan dat kan ik er niet van maken. Geen discriminatie of iets dergelijks, volgens mij.
Ik zeg toch ook "obscuur"? Wie heeft hier het woord discriminatie gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Coffeeroam schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 11:54:
[...]

Ik zeg toch ook "obscuur"? Wie heeft hier het woord discriminatie gebruikt?
Ik beweer ook niet dat jij dat schrijft, maar obscuur heeft ook een negatieve connotatie (duister) en daar wordt dan eerder aan gedacht. En discriminatie, pesten of iets dergelijks zijn dan invullingen daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Nu online
W1ck1e schreef op maandag 28 juli 2025 @ 22:05:
[...]

Dus dat was de actie voor nieuwe klanten van een paar maanden terug. Maar ik ben al heel lang klant. Ik zal morgen eens bellen of ze voor mij ook een actie hebben. Dat is eerder ook wel eens gelukt als ik mij niet vergis. Niet geschoten is altijd mis.
En, is dit gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Neen, echter niet gebeld, maar gemaild. Geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:10
rubenjanse schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:55:
Sowieso is die 2,80% wel een lekkere rente voor de komende maanden.
Probeer eerst maar eens een rekening geopend te krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzim
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-10 00:39
Cyclonist schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 18:59:
[...]

Probeer eerst maar eens een rekening geopend te krijgen :+
Vandaag nog gedaan, wel voor 2.55% niet 2.8...

In ieder geval hoger dan de rente op mijn studieschuld 😀

Edit: oh gaat over censorbank niet garantibank zie ik

[ Voor 8% gewijzigd door Wazzim op 31-07-2025 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Nu online
Wazzim schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 19:33:
[...]

Vandaag nog gedaan, wel voor 2.55% niet 2.8...

In ieder geval hoger dan de rente op mijn studieschuld 😀

Edit: oh gaat over censorbank niet garantibank zie ik
Grappig ja, censorbank. Of nog grappiger: Censureerbank. Sommigen krijgen wel een rekening en anderen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:21
Hoe bevalt GarantiBank? Ik zit nu bij Santander (2%), maar GarantiBank heeft nu de actie voor 2.55% voor 6 maanden, daarna valt het waarschijnlijk terug naar hun actuele rente wat nu 1.55% is. Volgens mij keren ze de rente uit op jaarbasis, maar wordt het wel berekend op dagbasis.

Kun je dan na een half jaar, indien de rente inderdaad omlaag gaat, je geld naar een andere bank zetten en dan met een lege rekening bij GarantiBank wachten tot de rente is gestort of werkt dat niet zo?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Het werkt. Tegenwoordig komt geld aan via instant payments als ik mij niet vergis? Opnemen duurt wel een paar uurtjes (tijdens bankdagen). Maar dat is gelijk aan Santander. Openen van de rekening kan binnen een dag (mits je het op een werkdag doet, volgens mij doen ze zelf ook nog wat hand werk).
Volgens mij keren ze de rente uit op jaarbasis, maar wordt het wel berekend op dagbasis.
Klopt, zo werkt het bij elke bank.
Kun je dan na een half jaar, indien de rente inderdaad omlaag gaat, je geld naar een andere bank zetten en dan met een lege rekening bij GarantiBank wachten tot de rente is gestort of werkt dat niet zo?
Correct. Alternatief is de rekening helemaal opzeggen. Dan krijg je ook de rente meteen en hoef je niet tot 1 januari te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
RobertMe schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 08:04:

Het werkt. Tegenwoordig komt geld aan via instant payments als ik mij niet vergis? ...
Vanaf mijn ING tegenrekening kwam het gisteren inderdaad meteen aan bij Garantibank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Nu online
RobertMe schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 08:04:
[...]

Het werkt. Tegenwoordig komt geld aan via instant payments als ik mij niet vergis? Opnemen duurt wel een paar uurtjes (tijdens bankdagen). Maar dat is gelijk aan Santander. Openen van de rekening kan binnen een dag (mits je het op een werkdag doet, volgens mij doen ze zelf ook nog wat hand werk).

[...]

Klopt, zo werkt het bij elke bank.

[...]

Correct. Alternatief is de rekening helemaal opzeggen. Dan krijg je ook de rente meteen en hoef je niet tot 1 januari te wachten.
Waar kun je bij Garantibank het actuele rentepercentage zien? De afschriften in het archief geven wel het percentage van het laatste afschrift, maar dat loopt achter bij de actuele toestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Coffeeroam schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 08:42:

Waar kun je bij Garantibank het actuele rentepercentage zien? De afschriften in het archief geven wel het percentage van het laatste afschrift, maar dat loopt achter bij de actuele toestand.
Niet zien, wel uitrekenen.
Kijk op 2 opeenvolgende werkdagen (weekend wordt niet meteen bijgewerkt) naar het verschil in opgebouwde rente. Neem dat verschil, vermenigvuldig met 365, deel door je saldo van de 1ste dag, vermenigvuldig met 100. Dat is je rentepercentage.
Deze methode werkt niet zo indien je in een actie zit met hogere rente voor extra saldo vergeleken met een eerdere datum. Zo'n actie loopt er op dit moment helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Nu online
W1ck1e schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 09:22:
[...]

Niet zien, wel uitrekenen.
Kijk op 2 opeenvolgende werkdagen (weekend wordt niet meteen bijgewerkt) naar het verschil in opgebouwde rente. Neem dat verschil, vermenigvuldig met 365, deel door je saldo van de 1ste dag, vermenigvuldig met 100. Dat is je rentepercentage.
Deze methode werkt niet zo indien je in een actie zit met hogere rente voor extra saldo vergeleken met een eerdere datum. Zo'n actie loopt er op dit moment helaas niet.
Dank je. Zo zou je het kunnen doen natuurlijk. Jammer dat ze het niet gewoon als percentage in je overzicht online zetten.
Overigens viel me eerder al eens op dat Garantibank op zaterdag in het rentebedrag al de rente tot de maandag daarop hebben inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10:28
Als je rechts bovenin het produktoverzicht download zie je volgens mij ook het actuele percentage. Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
rechtsherstel schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 10:19:
Als je rechts bovenin het produktoverzicht download zie je volgens mij ook het actuele percentage. Kan iemand dat bevestigen?
Ja dat kan ik bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Coffeeroam schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 10:16:

...
Overigens viel me eerder al eens op dat Garantibank op zaterdag in het rentebedrag al de rente tot de maandag daarop hebben inbegrepen.
Dat is inderdaad beter geformuleerd. Terwijl ik dat wist en volgens mij hier ook wel eens geschreven heb. "In het weekend gebeurt er niks bij Garantibank"
@rechtsherstel En jij hebt ook gelijk !

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 02-08-2025 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Nu online
Op die plek had ik het niet verwacht, maar inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 10:52
Weet iemand wanneer Consors de rente uitbetaald?
Het was altijd 1e vd nieuwe maand, maar is dit veranderd naar 30 dagen vanaf openen rekening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
wibblemoo schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:03:
Het was altijd 1e vd nieuwe maand, maar is dit veranderd naar 30 dagen vanaf openen rekening?
Betalen per Q, is nooit anders geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Nu online
wibblemoo schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:03:
Het was altijd de laatste dag van elk kwartaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-10 21:45
Inderdaad, alleen staat daar nu bij mij 1,55%, terwijl ik de rekening deze week heb geopend en 2,55% zou moeten krijgen. De opgebouwde rente lijkt echter wel gebaseerd op het juiste rentepercentage.
Even in de gaten houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:11
Ik wil als Nederlander een rekening openen bij Consors bank.
Weet iemand of deze bronbelasting heft of niet?
Stel ik open hem half augustus en zeg (wanneer de rente dan lager is) half december dit jaar de rekening op en haal het geld weer terug naar Nederland, moet je dan de bronbelasting ook opgeven?

Mooie actie nu met 2,8% voor de komende 3 maanden of heeft iemand een beter voorstel?

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:26
groxgrox schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:49:
Stel ik open hem half augustus en zeg (wanneer de rente dan lager is) half december dit jaar de rekening op en haal het geld weer terug naar Nederland, moet je dan de bronbelasting ook opgeven?
Half augustus openen kun je vergeten, proces bij Consorsbank duurt enkele weken. Ik heb 10 juli de aanvraag gedaan, en wacht nog steeds op de geopende rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moke11
Out.of.Control schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:48:
[...]

Inderdaad, alleen staat daar nu bij mij 1,55%, terwijl ik de rekening deze week heb geopend en 2,55% zou moeten krijgen. De opgebouwde rente lijkt echter wel gebaseerd op het juiste rentepercentage.
Even in de gaten houden...
geen zorgen hoor, komt helemaal goed bij Garantibank. Ik heb ze eens gebeld en nog nooit zo'n uitgebreid en vriendelijk antwoord aan de telefoon gehad van een medewerker. Jammer alleen dat hun rentes nu al een hele tijd niet meer concurrerend zijn tov veel concurrenten behoudens hun welkoms bonussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:11
budjepaul schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:56:
[...]

Half augustus openen kun je vergeten, proces bij Consorsbank duurt enkele weken. Ik heb 10 juli de aanvraag gedaan, en wacht nog steeds op de geopende rekening.
Ai...dan gaan we wel naar garantibank, ook een mooie welkomstrente. Dank voor je snelle reactie!

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 10:52
Juan schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:37:
[...]

Betalen per Q, is nooit anders geweest
Ah dat is waar ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Nu online
groxgrox schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:49:
Ik wil als Nederlander een rekening openen bij Consors bank.
Weet iemand of deze bronbelasting heft of niet?

Mooie actie nu met 2,8% voor de komende 3 maanden of heeft iemand een beter voorstel?
Als je een in hun ogen correct bewijs hebt van woonplaats, kan het binnen 1 dag, zoals het geval was bij @Nordlys, maar bij vele anderen duurt het wel enkele weken en kost het moeite. Er wordt geen bronbelasting ingehouden als je woonplaatsbewijs geaccepteerd wordt.

Maar ja, bij Garantibank 2.55% 6 maanden is meer rente dan 2.80% 3 maanden gevolgd door 0.8% voor de volgende 3 maanden bij Consors, (gesteld dat je het langer dan 3 maanden wil laten staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimirene
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-10 21:29
Nadeel van deposito’s via Raisin: als je het geld nodig hebt voor aankoop van een huis wordt het toch niet vrij gegeven, zelfs niet met een boete . Verschillende banken achter raisin uit verschillende landen geven aan dit niet te doen, de info op de website bij raisin suggereert wat anders.
U bent gewaarschuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Pimirene schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 11:44:
Nadeel van deposito’s via Raisin: als je het geld nodig hebt voor aankoop van een huis wordt het toch niet vrij gegeven, zelfs niet met een boete . Verschillende banken achter raisin uit verschillende landen geven aan dit niet te doen, de info op de website bij raisin suggereert wat anders.
U bent gewaarschuwd.
Op welke info op de Raisin site doel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimirene
Wolly schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 11:46:
[...]

Op welke info op de Raisin site doel je?
https://www.raisin.nl/kennisbank/deposito-opzeggen/

Wel heel toevallig dat de 6 banken waar ik het had staan allemaal aangaven het niet te doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Pimirene schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 11:51:
[...]

https://www.raisin.nl/kennisbank/deposito-opzeggen/

Wel heel toevallig dat de 6 banken waar ik het had staan allemaal aangaven het niet te doen.
Daar staat heel duidelijk dat het niet standaard is en dat je goed het product informatieblad moet lezen. Van suggestieve teksten is totaal geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimirene
Wolly schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 11:54:
[...]

Daar staat heel duidelijk dat het niet standaard is en dat je goed het product informatieblad moet lezen. Van suggestieve teksten is totaal geen sprake.
Telefonisch gaf men bij raisin aan dat het voor kopen van een huis waarschijnlijk geen problemen zouden opleveren.
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik de product bladen niet doorlees als het banken zijn waarin ik in verleden ook geld heb weggezet. Dus ik heb er niet op gelet. Uit het verleden weet ik dat het eerder geen problemen opleverde bij Nederlandse banken. Dus ook mijn fout.
Ik baal er wel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Pimirene schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 11:44:
U bent gewaarschuwd.
Raisin waarschuwt daar inderdaad voor ;)
Het is echter sterk afhankelijk per bank wat de regels zijn rondom het tussentijds opnemen van een spaardeposito. Raadpleeg het productinformatieblad van een spaarproduct om de voorwaarden te bekijken.
en over banken die het wel eventueel doen:
In principe staat je geld bij een deposito vast voor de afgesproken looptijd. Dit is immers de reden dat je een hogere rente krijgt dan op een vrij opneembare spaarrekening. Toch zijn er situaties waarin je je deposito mogelijk eerder kunt beëindigen. Sommige banken staan tussentijdse opname toe bij bepaalde levensgebeurtenissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:04

Eix

Juist het niet tussentijds kunnen beëindigen van een deposito maakt dat ik bewust heb gekozen voor producten van aanbieders waarbij dat wel kan. O.a. Rabobank (Doelsparen) en Nationale Nederlanden (Depositosparen) bieden deze optie, in sommige situaties zijn daar wel kosten mee gemoeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimirene
Eix schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 12:06:
Juist het niet tussentijds kunnen beëindigen van een deposito maakt dat ik bewust heb gekozen voor producten van aanbieders waarbij dat wel kan. O.a. Rabobank (Doelsparen) en Nationale Nederlanden (Depositosparen) bieden deze optie, in sommige situaties zijn daar wel kosten mee gemoeid.
Verstandig, ik had beter moeten opletten.
Gelukkig komt het meeste dit jaar nog vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Nu online
Tja, en da's de reden dat ik deposito's voor de "korte" termijn in een ladder open. Bijvoorbeeld een huis kopen is iets dat je wel een jaartje tevoren kunt zien aankomen, dat is niet zomaar volgende week.

Dus:
  • Contant geld/lopende rekening, renteloos maar a la minute beschikbaar.
  • Normale spaarrekening, klein beetje rente en meestal binnen 1 dag beschikbaar.
  • Deposito's van ongeveer gelijke bedragen in een ladder: Iets meer rente dan gewone spaarrekening - behalve bij bankacties zoals nu bijvoorbeeld Garantibank, Elke afzienbare periode komt een deel van het geld beschikbaar, niet nodig dan opnieuw in de ladder inleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimirene
DjoeC schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 12:20:
Tja, en da's de reden dat ik deposito's voor de "korte" termijn in een ladder open. Bijvoorbeeld een huis kopen is iets dat je wel een jaartje tevoren kunt zien aankomen, dat is niet zomaar volgende week.

Dus:
  • Contant geld/lopende rekening, renteloos maar a la minute beschikbaar.
  • Normale spaarrekening, klein beetje rente en meestal binnen 1 dag beschikbaar.
  • Deposito's van ongeveer gelijke bedragen in een ladder: Iets meer rente dan gewone spaarrekening - behalve bij bankacties zoals nu bijvoorbeeld Garantibank, Elke afzienbare periode komt een deel van het geld beschikbaar, niet nodig dan opnieuw in de ladder inleggen.
Die ladder heb ik ook, maar wil toch eigenlijk al het geld nu opnemen. Helaas. Het grootste deel heb ik begin 2026 wel vrij, maar het was fijn geweest om nu alles beschikbaar te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Pimirene schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 11:59:
Uit het verleden weet ik dat het eerder geen problemen opleverde bij Nederlandse banken. Dus ook mijn fout.
Ik baal er wel van.
Dus omdat het bij Nederlandse banken kan/kon (ook niet alle) denk je dat het bij buitenlandse ook kan, en probeer je vervolgens ook nog de schuld bij Raisin in de schoenen te schuiven? ;)

Ten eerste is het ook bij Nederlandse banken zeker niet gegarandeerd (en staat me zelfs bij dat ik meen Yapi het een paar jaar terug heeft aangepast van wel kunnen open breken bij aanschaf woning naar niet). En ten tweede staat dit bij Raisin altijd vermeld in het product informatie blad van normaliter nog geen 2 A4tjes inclusief heel veel witruimte.
En als "geld kunnen opnemen [bij aankoop van een woning]" zo belangrijk voor je is (zoals nu het geval blijkt te zijn) is dit iets waar je toch echt op dient te controleren. En het liefst / best dus de daadwerkelijke algemene voorwaarden van de bank. Want die zijn "rechtsgeldig", het product informatie blad is maar een korte opsomming / samenvatting van verschillende punten die Raisin belangrijk acht, en daar kun je geen rechten aan ontlenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Pimirene schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 11:59:
Telefonisch gaf men bij raisin aan dat het voor kopen van een huis waarschijnlijk geen problemen zouden opleveren.
Inmiddels vertrouw ik al lang niet meer op wat medewerkers van klantenservices zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Nu online
Novax schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 13:27:
[...]

Inmiddels vertrouw ik al lang niet meer op wat medewerkers van klantenservices zeggen.
Ik dus ook niet en daarom vraag ik altijd waar ik op hun website de verstrekte info kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:02
Bij elke depositorekening is een produktinformatieblad te vinden. Lees dat eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
Ik heb juist een bedrag weggezet op een deposito van centraal beheer. Ik heb het geld niet nodig en bij de ING is de spaarrente maar 1% nu dus 3% voor 10 jaar vast. Ook de spaarrekening overgezet naar CB. 1,5% rente is ook beter dan de ING.

Scrooge NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Nu online
Theo27 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 10:57:
Ik heb juist een bedrag weggezet op een deposito van centraal beheer. Ik heb het geld niet nodig en bij de ING is de spaarrente maar 1% nu dus 3% voor 10 jaar vast. Ook de spaarrekening overgezet naar CB. 1,5% rente is ook beter dan de ING.
Klopt, Centraal Beheer springt er een beetje bovenuit, vooral met de deposito's. 10 jaar is wel erg lang, maar 5 jaar 2.5% is ook niet onaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Coffeeroam schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:10:
[...]

Klopt, Centraal Beheer springt er een beetje bovenuit, vooral met de deposito's. 10 jaar is wel erg lang, maar 5 jaar 2.5% is ook niet onaardig.
Voor mij niet voor de kortere looptijden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wCcg80rV8EhCgBxvYjeL67FXchg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/coiplYZrXqJnE0IO4DZMnbD6.png?f=fotoalbum_large

@Theo27
Kan je bij langere periodes kiezen voor jaarlijkse (of zelfs maandelijkse) rente uitkering ?
Indien niet dan moet je rekening houden met het totaal aan rente bij de ton van het DGS. Liever dan dus jaarlijkse rente, dan kan je een hogere inleg hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door W1ck1e op 04-08-2025 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10:28
Rente wordt maandelijks uitgekeerd en bij het deposito opgeteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:02
CB schrijft maandelijks de rente bij op het deposito. Over die rente krijg je weer de afgesproken vaste deposotorente. Het totale bedrag krijg je na de afgesproken termijn op de CB spaarrekening.
Daar moet je dus rekening mee houden voor je DGS.
Bij het afsluiten zie je het opgebouwde bedrag aan het eind van de looptijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:00
Als je vandaag na werktijd geld overmaakt naar de Garantibank komt het dan wel nog aan op deze dag?
Heb net bevestiging gekregen dat de rekening geopend is. Zit nog even te wachten op de test-terugboeking.
Pagina: 1 ... 153 ... 166 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling