Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
geishin schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 22:17:
Ik blijf er niet in hangen, jij blijft beweren dat een instelling geen geldig legitimatiebewijs hoeft te hebben.
Dat beweer ik dus nergens, ik beweer dat ze op het moment dat de legitimatie verloopt geen geldig legitimatiebewijs hoeven te hebben.
Dat is onjuist. Een instelling moet dat wel hebben, alleen kan opvragen uitstellen tot de periodieke controle.
Jij bevestigt hier nu dus mijn bovenstaande bewering dat ze op het moment dat de legitimatie verloopt geen geldig legitimatiebewijs hoeven te hebben, en dat ze dit uit kunnen stellen. In mijn geval dus al meer dan een jaar, maar mijn grootbank heeft nu dus geen geldig legitimatiebewijs.
Of de MvT op art. 3 lid 7 wwft nog van toepassing is? Man man man art 3 lid 7 is minstens 3x herschreven in de tussentijd, maar ik ga het hierbij laten want je gedraagt je als een duif op een schaakbord.
Lekker makkelijk
Ik stuur net letterlijk nog de antwoorden van de AP op, maar kennelijk is dat niet genoeg onderbouwing. Dat vertelt mij dat je niet echt opzoek bent naar onderbouwing, slechts wil volharden in je onjuiste statement waarin je ook blijft volharden: Namelijk dat banken geen geldig legitimatiebewijs zouden hoeven hebben.
Het antwoord van de AP bestrijd ik daarom ook niet omdat ik niet beweer dat banken geen geldig legitimatiebewijs zouden hoeven hebben.

Ik zeg het zelfs al in mijn eerste antwoord op jouw reactie: Novax in "Het spaartopic - Deel 4" "De verplichting voor her-identificatie is een heel ander verhaal." Ja, dat andere verhaal is dus je AP referentie en je Kifid referentie, en daar ga ik ook helemaal niet tegen in.

Uiteindelijk beweren we dus hetzelfde, dat ze op het moment dat de legitimatie verloopt geen geldig legitimatiebewijs hoeven te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
W1ck1e schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:48:
[...]

Morgen komt er van mij een klein deposito vrij bij Yapi Kredi. Dan kan ik kijken wat daar de rente is bij een 1 maands deposito. Dat zie je niet gepubliceerd op de website, maar alleen als je een deposito opent. Yapi heeft trouwens vrij opneembaar 2%
Rente bij een 1 maands deposito is op dit moment 2%. Voor bedragen vanaf 2000 euro die je de komende 30/31 dagen niet nodig hebt als je vermoed dat de vrij opneembare rente beneden die grens zakt.
Rente voor 3, 6 & 9 maanden is ook 2% (bij YKB). Voor als je het geld langer kan missen en/of denkt dat de vrij opneembare rente binnen die tijd verder zakt.

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 20-06-2025 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:44
RobertMe schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 22:29:
[...]

Als ze ze wel moeten hebben: waarom vereist geen enkele NL bank dan dat ik ze ASAP opnieuw aanlever? Zowel Revolut als OpenBank "dreigen" met het op slot zetten van de rekening als ik dit niet doe binnen ~6 maanden. (Raisin informeert zelfs ruim vooraf, geen idee wat er gebeurd als ik niet na ontvangst van de nieuwe "meteen" de foto's had geupload). Of nouja, de NL banken informeren me niet eens er over dat ik nieuwe kopieën moet aanleveren, laat dus staan dat ze dreigen met "op slot zetten".

Want als die wettelijke verplichting er is dan zal het ook aan de bank zijn om de klant daarover te informeren (/klant te vragen om...). Immers zal de klant dat niet weten. Wat ik mij dan wel herinner van het lezen van vele AVs is dat (vrijwel?) alle banken vragen om bij wijzigingen, zoals adres, huwelijk, ... de bank te informeren daarover. Maar IIRC is er geen enkele die in de AV heeft staan dat ze ten alle tijden over een geldig identiteitsbewijs moeten bezitten (en je dus ook na het ontvangen van een nieuwe deze opnieuw moet uploaden).
Raisin is natuurlijk ontwikkeld om regelmatig een NIEUWE rekening te openen bij een partnerbank. Dan moeten ze ook je ID overleggen. Als ze die dus niet meer actueel in het dossier hebben kunnen er geen rekeningen bij partners meer geopend worden.

Zelf heb ik er eind vorig jaar een paar maandjes overheen laten gaan, had nog geen nieuw paspoort omdat deze ook niet direct nodig was, en lange wachttijden bij de gemeente. Was ook geen enkel probleem bij Raisin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11:12
Volgens https://www.biallo.de/zinsticker/ zou de rente bij Advanzia naar 2,40% gaan(was 2,70%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
rechtsherstel schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:49:
Volgens https://www.biallo.de/zinsticker/ zou de rente bij Advanzia naar 2,40% gaan(was 2,70%).
Op die link zag ik het niet meteen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C94BIc3pdE02jq-oFtGK4R6N99s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XF20yOmdfSEzgRJd6PWMMzQF.png?f=fotoalbum_large

maar het betreft de actie rente (voor 3 maanden) voor nieuwe rekeninghouders. Verlaging per 20 juni

Op de website voor het openen van de rekening staat nu nog 2,7%
Misschien hebben nieuwe klanten nog geluk.

[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 20-06-2025 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Juan schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 16:01:
[...]

@Coffeeroam
Wat was het onderwerp van de brief met Pincode/tan code

Ik heb het volgende gehad
- brief van openen
- brief met onlinepincode
- brief van bronbelasting

Ik mis dus de brief met TAN code.
Als ik de secure app doorloop, moet ik de onlin pin code invullen, en dan een nieuw wachtwoord. Vervolgens word er om een TAN code gevraagd.. en die heb ik niet. Of krijg je een SMS?
Ik weet niet meer hoe dat altijd ging. Zodra het werkt, volgensmij steeds een TAN vanuit de secure app, maar dan moet deze wel werkend geïnstalleerd zijn.
@Juan Precies die 3 brieven ook gehad.
In één van die brieven zat een instructie over "Aktivierung der Consorsbank Secureplus App (ik dacht bij de brief over het openen van de rekening).
Stap 1 is deze Secureplus App te installeren op je mobiel.
Stap 2 is deze activeren met de QR code in die brief
Stap 3 zelf een pincode bedenken en/of gezichtherkenning/vingerafdruk in die app toestaan.
Stap 4 je kunt dan inloggen op de Consors website m.b.v. de online pin in die andere brief

Je krijgt dus geen brief met TAN code.
Als je inlogt op je rekening maakt de Secureplus App een TAN code. Maar als je gezichtsherkenning aan hebt staan wordt de TAN al vanzelf ingevuld in de app en kun je direct toegang vrijgeven.

Nogal omslachtig maar lijkt wel veilig.
Je hebt dus alleen deze 3 brieven nodig die je ook hebt gehad.
Pagina: 1 ... 146 147 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling