Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
geishin schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 22:17:
Ik blijf er niet in hangen, jij blijft beweren dat een instelling geen geldig legitimatiebewijs hoeft te hebben.
Dat beweer ik dus nergens, ik beweer dat ze op het moment dat de legitimatie verloopt geen geldig legitimatiebewijs hoeven te hebben.
Dat is onjuist. Een instelling moet dat wel hebben, alleen kan opvragen uitstellen tot de periodieke controle.
Jij bevestigt hier nu dus mijn bovenstaande bewering dat ze op het moment dat de legitimatie verloopt geen geldig legitimatiebewijs hoeven te hebben, en dat ze dit uit kunnen stellen. In mijn geval dus al meer dan een jaar, maar mijn grootbank heeft nu dus geen geldig legitimatiebewijs.
Of de MvT op art. 3 lid 7 wwft nog van toepassing is? Man man man art 3 lid 7 is minstens 3x herschreven in de tussentijd, maar ik ga het hierbij laten want je gedraagt je als een duif op een schaakbord.
Lekker makkelijk
Ik stuur net letterlijk nog de antwoorden van de AP op, maar kennelijk is dat niet genoeg onderbouwing. Dat vertelt mij dat je niet echt opzoek bent naar onderbouwing, slechts wil volharden in je onjuiste statement waarin je ook blijft volharden: Namelijk dat banken geen geldig legitimatiebewijs zouden hoeven hebben.
Het antwoord van de AP bestrijd ik daarom ook niet omdat ik niet beweer dat banken geen geldig legitimatiebewijs zouden hoeven hebben.

Ik zeg het zelfs al in mijn eerste antwoord op jouw reactie: Novax in "Het spaartopic - Deel 4" "De verplichting voor her-identificatie is een heel ander verhaal." Ja, dat andere verhaal is dus je AP referentie en je Kifid referentie, en daar ga ik ook helemaal niet tegen in.

Uiteindelijk beweren we dus hetzelfde, dat ze op het moment dat de legitimatie verloopt geen geldig legitimatiebewijs hoeven te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
W1ck1e schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:48:
[...]

Morgen komt er van mij een klein deposito vrij bij Yapi Kredi. Dan kan ik kijken wat daar de rente is bij een 1 maands deposito. Dat zie je niet gepubliceerd op de website, maar alleen als je een deposito opent. Yapi heeft trouwens vrij opneembaar 2%
Rente bij een 1 maands deposito is op dit moment 2%. Voor bedragen vanaf 2000 euro die je de komende 30/31 dagen niet nodig hebt als je vermoed dat de vrij opneembare rente beneden die grens zakt.
Rente voor 3, 6 & 9 maanden is ook 2% (bij YKB). Voor als je het geld langer kan missen en/of denkt dat de vrij opneembare rente binnen die tijd verder zakt.

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 20-06-2025 08:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:53
RobertMe schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 22:29:
[...]

Als ze ze wel moeten hebben: waarom vereist geen enkele NL bank dan dat ik ze ASAP opnieuw aanlever? Zowel Revolut als OpenBank "dreigen" met het op slot zetten van de rekening als ik dit niet doe binnen ~6 maanden. (Raisin informeert zelfs ruim vooraf, geen idee wat er gebeurd als ik niet na ontvangst van de nieuwe "meteen" de foto's had geupload). Of nouja, de NL banken informeren me niet eens er over dat ik nieuwe kopieën moet aanleveren, laat dus staan dat ze dreigen met "op slot zetten".

Want als die wettelijke verplichting er is dan zal het ook aan de bank zijn om de klant daarover te informeren (/klant te vragen om...). Immers zal de klant dat niet weten. Wat ik mij dan wel herinner van het lezen van vele AVs is dat (vrijwel?) alle banken vragen om bij wijzigingen, zoals adres, huwelijk, ... de bank te informeren daarover. Maar IIRC is er geen enkele die in de AV heeft staan dat ze ten alle tijden over een geldig identiteitsbewijs moeten bezitten (en je dus ook na het ontvangen van een nieuwe deze opnieuw moet uploaden).
Raisin is natuurlijk ontwikkeld om regelmatig een NIEUWE rekening te openen bij een partnerbank. Dan moeten ze ook je ID overleggen. Als ze die dus niet meer actueel in het dossier hebben kunnen er geen rekeningen bij partners meer geopend worden.

Zelf heb ik er eind vorig jaar een paar maandjes overheen laten gaan, had nog geen nieuw paspoort omdat deze ook niet direct nodig was, en lange wachttijden bij de gemeente. Was ook geen enkel probleem bij Raisin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 29-10 18:13
Volgens https://www.biallo.de/zinsticker/ zou de rente bij Advanzia naar 2,40% gaan(was 2,70%).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
rechtsherstel schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:49:
Volgens https://www.biallo.de/zinsticker/ zou de rente bij Advanzia naar 2,40% gaan(was 2,70%).
Op die link zag ik het niet meteen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C94BIc3pdE02jq-oFtGK4R6N99s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XF20yOmdfSEzgRJd6PWMMzQF.png?f=fotoalbum_large

maar het betreft de actie rente (voor 3 maanden) voor nieuwe rekeninghouders. Verlaging per 20 juni

Op de website voor het openen van de rekening staat nu nog 2,7%
Misschien hebben nieuwe klanten nog geluk.

[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 20-06-2025 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-10 16:58
Juan schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 16:01:
[...]

@Coffeeroam
Wat was het onderwerp van de brief met Pincode/tan code

Ik heb het volgende gehad
- brief van openen
- brief met onlinepincode
- brief van bronbelasting

Ik mis dus de brief met TAN code.
Als ik de secure app doorloop, moet ik de onlin pin code invullen, en dan een nieuw wachtwoord. Vervolgens word er om een TAN code gevraagd.. en die heb ik niet. Of krijg je een SMS?
Ik weet niet meer hoe dat altijd ging. Zodra het werkt, volgensmij steeds een TAN vanuit de secure app, maar dan moet deze wel werkend geïnstalleerd zijn.
@Juan Precies die 3 brieven ook gehad.
In één van die brieven zat een instructie over "Aktivierung der Consorsbank Secureplus App (ik dacht bij de brief over het openen van de rekening).
Stap 1 is deze Secureplus App te installeren op je mobiel.
Stap 2 is deze activeren met de QR code in die brief
Stap 3 zelf een pincode bedenken en/of gezichtherkenning/vingerafdruk in die app toestaan.
Stap 4 je kunt dan inloggen op de Consors website m.b.v. de online pin in die andere brief

Je krijgt dus geen brief met TAN code.
Als je inlogt op je rekening maakt de Secureplus App een TAN code. Maar als je gezichtsherkenning aan hebt staan wordt de TAN al vanzelf ingevuld in de app en kun je direct toegang vrijgeven.

Nogal omslachtig maar lijkt wel veilig.
Je hebt dus alleen deze 3 brieven nodig die je ook hebt gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Coffeeroam schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 11:11:
[...]

In één van die brieven zat een instructie over "Aktivierung der Consorsbank Secureplus App (ik dacht bij de brief over het openen van de rekening).
Stap 3 zelf een pincode bedenken en/of gezichtherkenning/vingerafdruk in die app toestaan.
Stap 4 je kunt dan inloggen op de Consors website m.b.v. de online pin in die andere brief

Als je inlogt op je rekening maakt de Secureplus App een TAN code. Maar als je gezichtsherkenning aan hebt staan wordt de TAN al vanzelf ingevuld in de app en kun je direct toegang vrijgeven.

"Stap 1 is deze Secureplus App te installeren op je mobiel." - Jij kan deze app op 3x verschillende telefoons installeren. Ik zelf heb ik hem op 2x (een dus voor de thuisblijvers als ik weg ben). Ook belangrijk te melden is als jij Consors rekening sluit en na bepaalde tijd weer opent, kan jij gebruik maken van deze Secureplus app. Ze gaan per default ervan uit dat jij dat doet. Ik heb hierover 2x weken verloren om een nieuwe brief af te wachten (oude heb ik verwijerd). Dus deze Secureplus gegevens gewoon bewaren.

In tegenstelling Volkswagenbank ondersteunt slechts een toestel ook als in hun portaal iets anders werd gesugereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Harbo schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:00:
[...]

"Stap 1 is deze Secureplus App te installeren op je mobiel." - Jij kan deze app op 3x verschillende telefoons installeren. Ik zelf heb ik hem op 2x (een dus voor de thuisblijvers als ik weg ben). Ook belangrijk te melden is als jij Consors rekening sluit en na bepaalde tijd weer opent, kan jij gebruik maken van deze Secureplus app. Ze gaan per default ervan uit dat jij dat doet. Ik heb hierover 2x weken verloren om een nieuwe brief af te wachten (oude heb ik verwijerd). Dus deze Secureplus gegevens gewoon bewaren.

In tegenstelling Volkswagenbank ondersteunt slechts een toestel ook als in hun portaal iets anders werd gesugereerd.
OK dat wist ik nog niet. Ik had nog niet opgezegd en opnieuw willen openen. Daartoe de Secureplus App laten staan, dus, voor een volgende keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Coffeeroam schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:09:
[...]

OK dat wist ik nog niet. Ik had nog niet opgezegd en opnieuw willen openen. Daartoe de Secureplus App laten staan, dus, voor een volgende keer?
Ja. Bewaar Secureplus App PIN ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 29-10 15:45
Het is jammer dat ze groen sparen zo versoberd hebben maar mischien is het nog net interessant voor 1 jaar? Bereken ik dit goed?

Groen sparen maakt tot 26k heffings vrij, +0.1%.

Volgens berekenhet moet ik met mijn huidige vermogen €565 belasting betalen. Als ik het spaardeel met 26k verlaag moet ik €349 betalen.
(565-349)/26000=0.8% rendement.

Ing geeft 1.75% rente voor 1 jaar.
1.75+0.8+0.1%=2.65% rendement. Beter dan de meeste 1 jaar depositos, ING is een veiligere bank, beschermd onder DGS en ik ben er al klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Rogers schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 18:36:
Beter dan de meeste 1 jaar depositos, ING is een veiligere bank, beschermd onder DGS en ik ben er al klant.
Veiliger dan?
Volgens mij heeft de overheid ze in de kredietcrisis van de ondergang moeten redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
TvanW schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 18:47:
[...]

Veiliger dan?
Volgens mij heeft de overheid ze in de kredietcrisis van de ondergang moeten redden.
Veiliger dan die top van raisin die grenzen aan rusland (en bronbelasting hebben), een Italiaanse bank die al in de problemen zit, en Klarna waar het DGS niet helemaal duidelijk is en alleen maar verlies draait.
Maar ja dat is niet waarvoor ik poste.

[ Voor 6% gewijzigd door Rogers op 20-06-2025 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Rogers schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 18:52:
[...]
Veiliger dan die top van raisin die grenzen aan rusland (en bronbelasting hebben), een Italiaanse bank die al in de problemen zit, en Klarna waar het DGS niet helemaal duidelijk is en alleen maar verlies draait.
Maar ja dat was niet mijn vraag.
Dan doe je er goed aan om alleen een vraag te stellen. En niet een opmerking te maken waarop wij volgens jou niet mogen reageren. Zo werkt een forum niet.

Er zijn genoeg banken die minstens zo veilig zijn als de ING.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:41
@Coffeeroam
Coffeeroam schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 11:11:
[...]

Je bedoeld de QR uit de brief met het IBAN nr?
Als ik die scan, word ik verwezen om de secure app te downloaden, en dan heb ik weer die missende activeringscode nodig, wat ik dus niet heb gehad.

Maar ik heb ze dus gemaild, en het verhaal is dus, omdat ik al klant geweest ben (ook met een gesloten rekening) blijven de inlog gegevens hetzelfde.. nou lekker, dat heb ik niet meer, dus heb ik toch die brief nodig.
Ben ik wel benieuwd of nu die 2,8% wel krijg, daar hebben ze niets over gezegd. Wel zie ik nu op de achterkant van de brief die 2,8% (toch zwart op wit) vermeld

Ik moet dus inloggen met de online pin, met een TAN code, die ik zou moeten genereren met de secure app, maar die kan ik dus niet gebruiken, omdat deze niet geactiveerd is.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
W1ck1e schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 18:56:
[...]

Dan doe je er goed aan om alleen een vraag te stellen. En niet een opmerking te maken waarop wij volgens jou niet mogen reageren. Zo werkt een forum niet.

Er zijn genoeg banken die minstens zo veilig zijn als de ING.
Uit de context kan je halen dat ik de banken bedoel met een betere Deposito rente dan 1 jaar 2.65%, niet alle banken. Er zijn 4 banken die een iets hogere rente hebben en de problemen met die banken zijn hier in de laatste paar dagen al langsgekomen.

Ik zeg niet dat je niet mag reageren, maar ik zie zelf echt het nut niet om over het minst belangrijkste stukje van een vraag te gaan discussiëren.

[ Voor 29% gewijzigd door Rogers op 20-06-2025 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

TvanW schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 18:47:
[...]

Veiliger dan?
Daarom is hij zo veilig... i.t.t. sommige andere banken, willen ze zeker dat deze niet omvalt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:38
Cyberpope schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 19:56:
[...]

Daarom is hij zo veilig... i.t.t. sommige andere banken, willen ze zeker dat deze niet omvalt.
Ervaringen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. En waarom zou ik (geen ING, ABN, DSB, ... klant) moeten meebetalen zodat de overheid een blijkbaar niet rendabel bedrijf overeind kan houden?

En met een Europese verplichting tot een DGS etc dat er na 2008 is opgetuigd is de kans best wel heel erg aanwezig dat linksof om rechtsom je ook je geld terug krijgt als een DGS niet voldoende middelen zou hebben. Het klappen van een bank en DGS dat "niet werkt" zou namelijk nogal een erg zware negatieve publiciteit zijn. En zelfs in 2008 heeft de overheid het geld van Icesave klanten voorgeschoten, terwijl ze daar geen enkele verplichting toe hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

RobertMe schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 20:31:
[...]

Ervaringen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. En waarom zou ik (geen ING, ABN, DSB, ... klant) moeten meebetalen zodat de overheid een blijkbaar niet rendabel bedrijf overeind kan houden?

En met een Europese verplichting tot een DGS etc dat er na 2008 is opgetuigd is de kans best wel heel erg aanwezig dat linksof om rechtsom je ook je geld terug krijgt als een DGS niet voldoende middelen zou hebben. Het klappen van een bank en DGS dat "niet werkt" zou namelijk nogal een erg zware negatieve publiciteit zijn. En zelfs in 2008 heeft de overheid het geld van Icesave klanten voorgeschoten, terwijl ze daar geen enkele verplichting toe hadden.
1) De overheid heeft op het nationaliseren van de banken dik winst gemaakt.
2) We weten dat een systeemcrisis veel schadelijker is dan een niet rendabel bedrijf om laten vallen.

Simpele wiskunde zoals een grote investeerder ook al een keer heeft aangegeven.
Als je een lening hebt bij de bank van 2 ton en je gaat failliet, heb jij een probleem met de bank
Heb je een lening van 200 miljoen en je gaat failliet, heeft de bank een probleem.

En ja je krijgt als particulier je geld terug, maar voor bedrijven geleden andere regels en normen. De zorg zit ook niet bij ons voetvolk als een bank omvalt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:36
Cyberpope schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 21:27:
[...]

1) De overheid heeft op het nationaliseren van de banken dik winst gemaakt.
Google even ‘overheid - abn amro - verlies’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

wibblemoo schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 23:18:
[...]

Google even ‘overheid - abn amro - verlies’
Je hebt gelijk... Ik verwar ze met ING. Daar is wel winst op gemaakt (gemiddeld 12% rendement) maar op ABN-Amro (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fissa
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22:40
Wat is het beste alternatief als ik geen Raisin wil gebruiken + een en/of rekening wil afsluiten.
Ik heb al Santander consumer bank. Bunq verloopt de bonusrente binnenkort.
Kortlopende deposito’s van 3 maanden kan ook.

Opties zijn beperkt hé? Dan toch maar een Raisin account openen en mij er aan wagen?

[ Voor 10% gewijzigd door fissa op 22-06-2025 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Juan schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 19:14:
@Coffeeroam
[...]

Je bedoeld de QR uit de brief met het IBAN nr?
Als ik die scan, word ik verwezen om de secure app te downloaden, en dan heb ik weer die missende activeringscode nodig, wat ik dus niet heb gehad.

Maar ik heb ze dus gemaild, en het verhaal is dus, omdat ik al klant geweest ben (ook met een gesloten rekening) blijven de inlog gegevens hetzelfde.. nou lekker, dat heb ik niet meer, dus heb ik toch die brief nodig.
Ben ik wel benieuwd of nu die 2,8% wel krijg, daar hebben ze niets over gezegd. Wel zie ik nu op de achterkant van de brief die 2,8% (toch zwart op wit) vermeld

Ik moet dus inloggen met de online pin, met een TAN code, die ik zou moeten genereren met de secure app, maar die kan ik dus niet gebruiken, omdat deze niet geactiveerd is.
Dat is wel pech hebben. Wist ik ook niet. Ik hoor hier van @Harbo dat je dus je Secureplus App moet bewaren voor een volgende keer. Ik denk dat je nu Consors moet vragen je oude App profiel te verwijderen en je een nieuwe brief te sturen voor het activeren van een nieuwe Secureplus..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
Rogers schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 18:36:
Het is jammer dat ze groen sparen zo versoberd hebben maar mischien is het nog net interessant voor 1 jaar? Bereken ik dit goed?

Groen sparen maakt tot 26k heffings vrij, +0.1%.

Volgens berekenhet moet ik met mijn huidige vermogen €565 belasting betalen. Als ik het spaardeel met 26k verlaag moet ik €349 betalen.
(565-349)/26000=0.8% rendement.

Ing geeft 1.75% rente voor 1 jaar.
1.75+0.8+0.1%=2.65% rendement. Beter dan de meeste 1 jaar depositos, ING is een veiligere bank, beschermd onder DGS en ik ben er al klant.
Ja, maar let op: in het Belastingplan 2026 kan het afbouwtraject van de groenvrijstelling ook zomaar nog eens een keer veranderen en per 1 januari a.s. nog eens gehalveerd worden of direct naar nul gaan. Je weet maar nooit (eerder al zo gedaan). En de tweede kamer kan zomaar in de pot graaien ten behoeve van het terugdraaien van een gewraakte bezuiniging (ook dat is eerder gebeurd). Ik denk zelf dat ik half december pas het een en ander inregel en me niet nu al vastleg op een 1-jaars groendeposito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
Coffeeroam schreef op zondag 22 juni 2025 @ 09:58:
[...]

Ja, maar let op: in het Belastingplan 2026 kan het afbouwtraject van de groenvrijstelling ook zomaar nog eens een keer veranderen en per 1 januari a.s. nog eens gehalveerd worden of direct naar nul gaan. Je weet maar nooit (eerder al zo gedaan). En de tweede kamer kan zomaar in de pot graaien ten behoeve van het terugdraaien van een gewraakte bezuiniging (ook dat is eerder gebeurd). Ik denk zelf dat ik half december pas het een en ander inregel en me niet nu al vastleg op een 1-jaars groendeposito.
Het wordt per 2027 afgeschaft, acht de kans klein dat ze dan voor 1 jaar nog aanpassingen gaan maken, maar je weet het natuurlijk nooit met onze overheid.
Wel goede kans dat tegen december de rente nog lager is.

Kwam er deze week achter dat ik vorig jaar een hele vieze rekenfout had gemaakt met rendementen wat richting de €2000 gekost heeft, dus nu ben ik huiverig of ik het voordeel van dit groensparen wel goed heb.

[ Voor 14% gewijzigd door Rogers op 22-06-2025 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Rogers schreef op zondag 22 juni 2025 @ 12:21:
[...]

Het wordt per 2027 afgeschaft, acht de kans klein dat ze dan voor 1 jaar nog aanpassingen gaan maken, maar je weet het natuurlijk nooit met onze overheid.
Wel goede kans dat tegen december de rente nog lager is.

Kwam er deze week achter dat ik vorig jaar een hele vieze rekenfout had gemaakt met rendementen wat richting de €2000 gekost heeft, dus nu ben ik huiverig of ik het voordeel van dit groensparen wel goed heb.
Het voornaamste voordeel is dat wanneer je boven de vrijstelling box 3 zit, die vrijstelling verder kunt uitbreiden op een risicoloze wijze. Maar het voordeel is inderdaad heel klein: niet alleen de spaardepositorente gaat omlaag, maar dus ook de forfaitaire rentes waarover belasting wordt geheven. En voor die 0.1% heffingskorting hoef je het ook niet te doen. Effectief wordt 1.75% rente dan 1.85%.

Tegelijkertijd maakt dat ook de kans klein inderdaad dat de tweede kamer dat als een significant potje ziet ter dekking van een andere wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
  • Laatst online: 20:59
fissa schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 22:08:
Wat is het beste alternatief als ik geen Raisin wil gebruiken + een en/of rekening wil afsluiten.
Ik heb al Santander consumer bank. Bunq verloopt de bonusrente binnenkort.
Kortlopende deposito’s van 3 maanden kan ook.

Opties zijn beperkt hé? Dan toch maar een Raisin account openen en mij er aan wagen?
Je kunt nog YapiKredi en Anadolu bank overwegen, beide geven 2,0% rente en vallen onder het NL DGS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:27
Rogers schreef op zondag 22 juni 2025 @ 12:21:
[...]
offtopic:
Ambtshalve correctie aanvragen? Of was t een fout in jouw voordeel die ze gecorrigeerd hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rogers
DjoeC schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:07:
[...]

offtopic:
Ambtshalve correctie aanvragen? Of was t een fout in jouw voordeel die ze gecorrigeerd hebben?
Ik had vermogensbelasting op obligaties (beleggen) en rendement over (groen) sparen verkeerd berekend. Daardoor incorrect voor bonds gekozen, waar ik verlies op heb geleden (bedankt Trump) + vermogensbelasting over moest betalen + het rendement van sparen mis ben gelopen, telt bij elkaar aardig op. Zelfs als de obligaties niet waren gezakt was het rendement een stuk lager.

Volledig mijn eigen fout. Omdat het verlies van de obligaties grotendels begin van dit jaar zit heeft werkelijk rendement opgeven geen nut voor 2024, mischien wel dit jaar.

Ik had er zoveel tijd aan besteed en nooit de denkfout gezien. Komt waarschijnlijk doordat ik door ziekte niet meer op 100% draai, maak veel fouten tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
@Coffeeroam " Wenn Sie schon einmal Kunde bei uns waren und unsere SecurePlus App genutzt haben, dann wurde bereits ein Gerät für Sie registriert. Haben Sie Ihr Konto anschließend gelöscht, aber das Gerät vorher nicht entfernt, dann erhalten Sie bei Neueröffnungen nicht automatisch einen neuen Aktivierungsbrief. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06:56
Een spaarrekening geopend bji Consorsbank vanwege aantrekkelijke rente (2,8% voor 3 mnd)
Op zich ging alles erg vlot, maar nu komt er een vraag terug om een woonplaatsverklaring aan te leveren.
Kan via de gemeente maar zag dat dit ook bij de belastingdienst kan.Duurt wel iets langer maar het is gratis.
https://www.belastingdien...derlandse-belastingdienst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:33
Taatort schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:52:
Een spaarrekening geopend bji Consorsbank vanwege aantrekkelijke rente (2,8% voor 3 mnd)
Op zich ging alles erg vlot, maar nu komt er een vraag terug om een woonplaatsverklaring aan te leveren.
Kan via de gemeente maar zag dat dit ook bij de belastingdienst kan.Duurt wel iets langer maar het is gratis.
Is een rekeningafschrift van de internetprovider of energieleverancier niet voldoende daarvoor?
Bij Advanzia was dat voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Taatort schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:52:
Voor mij was de WOZ aanslag (na enig aandringen bij Consorsbank) voldoende.
Overigens moest ik na acceptatie van dat document, en na ontvangst van alle openingspaperassen alsnóg een "Erklärung Steuerconformität" invullen en opsturen.

De belastingdienst kwam met de aangevraagde verklaring als mosterd na de maaltijd. Dat duurde bijna 6 weken.

[ Voor 8% gewijzigd door Coffeeroam op 23-06-2025 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Trishul schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:49:
[...]

Is een rekeningafschrift van de internetprovider of energieleverancier niet voldoende daarvoor?
Nee, bij Consorsbank is dat niet voldoende.
Bij Advanzia wel. Maar dat kan want Advanzia is Luxemburgs (ander land).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogers
Raisin 1 jaar klarna is verlaagd naar 2.37%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:04
Rogers schreef op maandag 23 juni 2025 @ 16:38:
Raisin 1 jaar klarna is verlaagd naar 2.37%.
Dus dan moet je gisteren nog ff snel een deposito afsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Opvallend punt over het Zweedse DGS in een recente promo e-mail van Raisin over Zweden:
Terugbetaling in euro. Mede na overleg met Raisin, heeft Zweden een wetswijziging doorgevoerd in 2023, die bepaalt dat terugbetaling door het Zweedse depositogarantiestelsel wordt uitgevoerd in euro via een girale betaling (overboeking)
Dat was hier al bekend maar niet dat daar een wetswijziging voor nodig was mede mogelijk gemaakt na overleg met Raisin. Volgens Raisin dan :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 29-10 17:59
Rente voor de vrije spaarrekening van Renault Bank bij Raisin gaat per 30 juni van 2% naar 1,8%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-10 18:20
Zojuist bericht van MeDirect:
Dear customer, as of June 24, 2025, we will change the savings interest rate on your MeSave account from 2.1% to 2% per year.

Terms & conditions apply: https://www.medirect.nl/w...ng-Terms-Conditions-1.pdf

Kind regards,
MeDirect
Lijkt erop dat de 3-maands MeDeposito ook verlaagd is, van 2,35% naar 2,00%.

Volkswagen Bank (VWFS) is per vandaag van 2,40% naar 2,10% gegaan voor hun nieuwe klanten aanbieding, nog steeds voor 6 maanden.

Collector (via Raisin) is vandaag van 2,10% naar 2,05% gegaan.

Banca CF (via Raisin, onder voorwaarden) gaat per morgen (25-Jun) van 2,05% naar 2,00%.
TF Bank (via Raisin) doet dat ook

Izola Bank. (via Raisin, onder voorwaarden) gaat per 26-Jun van 2,00% naar 1,63%

Resurs (via Raisin) gaat per 27-Jun van 2,05% naar 2,00%.

[ Voor 52% gewijzigd door GroteVoet459 op 24-06-2025 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
Weet iemand of groen sparen nogsteeds heffingsvrij is als je werkelijk rendement doorgeeft?

Want het heffingsvrij vermogen van €57K komt te vervallen bij werkelijk rendement aangifte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Rogers schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:15:
Weet iemand wat of groen sparen nogsteeds heffingsvrij is als je werkelijk rendement doorgeeft?

Want het heffingsvrij vermogen van €57K komt te vervallen bij werkelijk rendement aangifte.
Het rendement van het groensparen is dan heffingsvrij.

NB: de vrijstelling en heffingskorting komt in zijn geheel te vervallen per 2027.

[ Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 24-06-2025 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Zr40 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:23:
[...]

NB: de vrijstelling en heffingskorting komt in zijn geheel te vervallen per 2027.
Wellicht ook handig te vermelden dat hier ook peildatum 1 Januari geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
Zr40 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:23:
[...]

Mooi dan hoef ik daar geen rekening mee te houden.

Heb nu ook een bron gevonden die he lt expliciet vermeld (Rabobank https://www.rabobank.nl/p...m-sparen/rabo-groensparen).

Erg jammer dat de regeling op de schop gaat. Het lijstje van voordelen die stoppen juist als ik er wat aan heb is beetje lang geworden de laatste jaren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kareltjekat
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-10 13:58
Weet iemand wat Advanzia zoal als bewijs van adres accepteert? Ik ben niet de hoofdbewoner van mijn adres, dus bijv. de elektriciteitsrekening staat niet op mijn naam. Ik heb ze nu een (digitale) factuur van mijn mobiele telefoonabonnement gestuurd, zou dat voldoende zijn? Ze noemen ook een 'registration certificate', maar om een uittreksel bij de gemeente te halen vind ik iets teveel moeite (en geld) voor slechts 3 maanden actierente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
kareltjekat schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:52:
Weet iemand wat Advanzia zoal als bewijs van adres accepteert? Ik ben niet de hoofdbewoner van mijn adres, dus bijv. de elektriciteitsrekening staat niet op mijn naam. Ik heb ze nu een (digitale) factuur van mijn mobiele telefoonabonnement gestuurd, zou dat voldoende zijn? Ze noemen ook een 'registration certificate', maar om een uittreksel bij de gemeente te halen vind ik iets teveel moeite (en geld) voor slechts 3 maanden actierente.
Eind mei heb ik mijn Advanzia rekening geopend. Anders dan een selfie en foto's van mijn id-card heb ik volgens mij geen documenten ge-upload. Of ik zou mij moeten vergissen. Over een week krijg ik mijn eerste rente, als dat gebeurd is dan geloof ik het allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-10 17:54
Nvm

[ Voor 95% gewijzigd door Elandenmelk op 24-06-2025 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:18
sverzijl schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 22:29:
[...]

Correct. Dat zou na 2 weken zijn, maar na een week stond de bonus er al op. En uiteraard alleen als je een deposito van 6 maanden of langer hebt afgesloten. Bij een gewone spaarrekening duurt het 6 maanden.
Raisin bonus ontvangen op een zowel mijn rekening als die van mijn partner. Precies een week na bevestiging van opening nieuw deposito. Snel verdiend zo 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
laredo schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:24:
[...]

Raisin bonus ontvangen op een zowel mijn rekening als die van mijn partner. Precies een week na bevestiging van opening nieuw deposito. Snel verdiend zo 👍🏻
Mooi, voor anderen die hier nog gebruik van willen maken, deze actie bij Raisin is nog maar tot 30 juni. (Al is het mogelijk dat Raisin later nog een keer zo'n actie heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkie
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 06:25
Een screenshot van de aanhef van een brief/aanslag van de Belastingdienst wordt bij mij tot nu toe steeds geaccepteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22:21
Telefoonrekening is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
Weet iemand hoe groen sparen precies verrekend wordt i.c.m. spaar + beleg vermogen?

Wordt het bij het heffingsvrij vermogen opgeteld waardoor het evenredig de belasting verminderd op sparen en beleggen of wordt het als sparen gezien waar je vervolgens geen belasting over betaald?
Dit maakt een groot verschil op het totale rendement van het vermogen.

Online rekenvoorbeelden kiezen allemaal makkelijke situaties van alleen 100% sparen, 100% beleggen of vermogen onder de drempel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Rogers schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 22:39:
Weet iemand hoe groen sparen precies verrekend wordt i.c.m. spaar + beleg vermogen?

Wordt het bij het heffingsvrij vermogen opgeteld waardoor het evenredig de belasting verminderd op sparen en beleggen of wordt het als sparen gezien waar je vervolgens geen belasting over betaald?
Nee, er wordt niets opgeteld. Het is een vrijstelling, en dat betekent even kort gezegd: het deel dat binnen de vrijstelling past telt niet mee voor box 3. Het gaat dus ook niet af van het heffingsvrij vermogen.

Als je meer groen vermogen hebt dan de vrijstelling, dan wordt natuurlijk het meerdere belast alsof het niet groen is. Bij een combinatie van groen sparen en groen beleggen maken volgens de regels de groene beleggingen eerst gebruik van de vrijstelling, als daar nog ruimte is dan groen sparen, en het restant wordt belast alsof het niet groen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
Zr40 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 23:06:
[...]

Nee, er wordt niets opgeteld. Het is een vrijstelling, en dat betekent even kort gezegd: het deel dat binnen de vrijstelling past telt niet mee voor box 3. Het gaat dus ook niet af van het heffingsvrij vermogen.

Als je meer groen vermogen hebt dan de vrijstelling, dan wordt natuurlijk het meerdere belast alsof het niet groen is. Bij een combinatie van groen sparen en groen beleggen maken volgens de regels de groene beleggingen eerst gebruik van de vrijstelling, als daar nog ruimte is dan groen sparen, en het restant wordt belast alsof het niet groen is.
Dank. Ik bedoelde met belegd en gespaard vermogen overig vermogen dat niet groen is. Groen is in mijn geval alleen 26k sparen, meer heeft sowieso geen nut met die slechte rente.

Het is verwarrend omdat ze bij groen over heffingsvrij spreken.
Het heffingsvrije vermogen (die 57K) verminderd evenredig het spaar deel en het belegd deel. Dus ik hoopte dat het groen deel dit ook deed maar schijnbaar niet.
Kan ook nergens expliciet vinden hoe het werkt, fijn die onduidelijken belastingregels. Zou handig zijn als de belastingdienst een rekentool maakt, in feite hebben ze die al met het aangifte systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 29-10 18:13
wcduck schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:31:
Heeft iemand al de lente-bonus ontvangen bij Raisin? Deze zou mid-juni uitgekeerd moeten worden.
Ik heb een ticket aangemaakt. Dit was hun reactie: 'Helaas is door een technisch probleem uw bonus niet automatisch uitbetaald. Onze excuses voor het ongemak.

We hebben zojuist de bonusbetaling handmatig voor u verwerkt. Het bedrag wordt binnen 14 dagen op uw Raisin-rekening bijgeschreven.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
rechtsherstel schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:26:
[...]
Ik heb een ticket aangemaakt. Dit was hun reactie: 'Helaas is door een technisch probleem uw bonus niet automatisch uitbetaald. Onze excuses voor het ongemak.

We hebben zojuist de bonusbetaling handmatig voor u verwerkt. Het bedrag wordt binnen 14 dagen op uw Raisin-rekening bijgeschreven.'
Bedankt voor de reactie. Ik zal dan ook maar een ticket aanmaken.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninatje
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-10 01:23
Deposito Klarna direct is 23-6 van 2.73 naar 2.53 gegaan zie ik net. Ik heb er toevallig nog net 21-1 een geopend van een jaar. Nu staat daar ook even genoeg saldo bij Klarna om nog onder het garantiestelsel te voldoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
Rogers schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 22:39:

Dit maakt een groot verschil op het totale rendement van het vermogen.

Online rekenvoorbeelden kiezen allemaal makkelijke situaties van alleen 100% sparen, 100% beleggen of vermogen onder de drempel.
De oorspronkelijke bron van informatie is de Memo van Toelichting bij het Wetsvoorstel Tegenbewijsregeling Box 3. Samenvattingen van banken en fiscale dienstverleners zijn m.i. nooit volledig.

Hierin staat dat:
- Het werkelijke rendement van groene beleggingen volledig is vrijgesteld, indien de waarde van deze beleggingen op de peildatum lager is dan het vrijgestelde bedrag.
- De wijze van berekenen is als volgt:

Het vrijgestelde deel van het werkelijke rendement van de groene beleggingen wordt berekend
door het vrijgestelde bedrag te delen door het totale bedrag aan groene beleggingen op de
peildatum en de uitkomst hiervan te vermenigvuldigen met het totale werkelijke rendement van
alle groene beleggingen.

Deze wijze van berekenen houdt in dat groene spaar/beleggingen beneden de vrijstelling geheel buiten beschouwing blijven.

- voorbeeld in het geval de groene beleggingen boven de vrijstelling uitkomen:

Bij een vrijstelling van € 26.312 wordt dan bij een belastingplichtige met
op 1 januari € 52.624 aan groene beleggingen 50% van het werkelijke rendement van de groene
beleggingen vrijgesteld.

Er zijn nog meer voorbeelden, in het geval van aankoop/verkoop groene beleggingen gedurende het jaar.

Zie:
https://www.rijksoverheid...tegenbewijsregeling-box-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 17:05:
[...]

Eind mei heb ik mijn Advanzia rekening geopend. Anders dan een selfie en foto's van mijn id-card heb ik volgens mij geen documenten ge-upload. Of ik zou mij moeten vergissen. Over een week krijg ik mijn eerste rente, als dat gebeurd is dan geloof ik het allemaal wel.
Als je nooit een bewijs hebt geleverd van een Nederlandse woonplaats, vrees ik dat er wel bronbelasting wordt ingehouden. Maar misschien heb je het wel ingediend, zoals je zelf zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06:56
Trishul schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:49:
[...]

Nee, dergelijke documenten worden bij Concorsbank helaas niet geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Misschien vinden ze een brief/factuur van je mobiele provider aan jouw adres wel voldoende, ze doen niet moeilijk (in tegenstelling tot Consors, of Volkswagen bank).

Je kunt ook een woonplaatsverklaring aanvragen bij de belastingdienst, dat is gratis, maar dat duurt 6 weken. Dus vraag die gewoon aan, dan heb je hem alvast voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-10 14:18
Ik heb ook een rekening bij Advanzia, maar nooit een verzoek gekregen voor bewijs Nederlandse woonplaats. Moet je hier zelf actief achteraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Coffeeroam schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:18:
[...]

Als je nooit een bewijs hebt geleverd van een Nederlandse woonplaats, vrees ik dat er wel bronbelasting wordt ingehouden. Maar misschien heb je het wel ingediend, zoals je zelf zegt.
Wanneer wordt die bronbelasting dan ingehouden ?
Eind van het jaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Justie schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:25:
Ik heb ook een rekening bij Advanzia, maar nooit een verzoek gekregen voor bewijs Nederlandse woonplaats. Moet je hier zelf actief achteraan?
Als jij de rekening online hebt aangevraagd, heb je op de laatste pagina (na indienen) gezien dat als je identificatiebewijs géén adres bevat, dat je dan een aktueel bewijs van adres moet sturen. Dat moet je dus actief doen, ja (tenzij jouw ID een adres buiten Luxemburg bevat). Een Nederlands paspoort bevat geen adres, een Europese ID kaart ook niet, althans niet zichtbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Coffeeroam op 25-06-2025 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:39:
[...]

Wanneer wordt die bronbelasting dan ingehouden ?
Eind van het jaar ?
Bij mijn weten bij élke rentebetaling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-10 14:18
Ik heb Advanzia nog even opgezocht. Dit staat er in mijn papieren:

4 WITHHOLDING TAX
The interest income is credited to your Advanzia account monthly without deduction of tax (exception:
customers residing in Luxembourg). As part of the automatic exchange of information, Advanzia Bank
will report the amount of your interest income to the relevant tax authorities on an annual basis.
However, this exchange of information does not release you from the obligation to report your interest
income in your annual tax return. Luxembourg residents generally pay withholding tax of 20%.

er staat without deduction of tax....dan hoef je dus niks actiefs te doen..lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Coffeeroam schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:44:
[...]

Bij mijn weten bij élke rentebetaling.
Ik heb volgens mij verklaard dat ik in Nederland woon door dat aan te vinken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/smxYteu0Bvi2txfrZK8p_bbvmSw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hNK0YBEdSValGf96IDhRSdXJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJ_jT5m-OZc0OLRna5vNwg1LqJU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1rScLtI1Tgxe9f129PHeUlyK.png?f=fotoalbum_large

Dus niet bewezen maar wel beweerd.
Ik hoop dat dat voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:56:
[...]

Ik heb volgens mij verklaard dat ik in Nederland woon door dat aan te vinken:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dus niet bewezen maar wel beweerd.
Ik hoop dat dat voldoende is.
Je zult het over enkele dagen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Coffeeroam schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:03:
[...]

Je zult het over enkele dagen zien.
Inderdaad.
Spannung, Spiel und Chokolade

Wordt vervolgd ;)

edit: Op de achterkant van de door mij getoonde ID card staat wel "Burg. van <Woonplaatsnaam>"

[ Voor 16% gewijzigd door W1ck1e op 25-06-2025 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kareltjekat
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-10 13:58
Hierbij even een update over mijn Advanzia rekening, met dank voor de adviezen van @W1ck1e , @Tukkie , @Reintje & @Coffeeroam : de digitale factuur van mijn mobiele provider werd gelukkig geaccepteerd en de rekening is ondertussen geopend. Ik wacht nu op de aankomst van mijn overboeking van ING naar Advanzia.

Een tip voor @GroteVoet459 : volgens mij is de informatie in de gepinde bewaarpost over Advanzia niet meer helemaal actueel: bij het aanmelden voor de online toegang hoef je nog maar slechts één wachtwoord aan te maken, en deze moet volgens de instructies verplicht een bijzonder teken bevatten. Het is ook niet meer nodig om 2 werkdagen te wachten na bevestiging dat de rekening geopend is, bij mij werkte het al na 30 minuten. Ik begrijp uit eerdere berichten dat het online portal recent vernieuwd is, misschien is daarmee e.e.a. veranderd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-10 18:20
kareltjekat schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:55:
...
Een tip voor @GroteVoet459 : volgens mij is de informatie in de gepinde bewaarpost over Advanzia niet meer helemaal actueel: bij het aanmelden voor de online toegang hoef je nog maar slechts één wachtwoord aan te maken, en deze moet volgens de instructies verplicht een bijzonder teken bevatten. Het is ook niet meer nodig om 2 werkdagen te wachten na bevestiging dat de rekening geopend is, bij mij werkte het al na 30 minuten. Ik begrijp uit eerdere berichten dat het online portal recent vernieuwd is, misschien is daarmee e.e.a. veranderd?
Dank voor de update - ik ben geen klant bij Advanzia en ben daardoor afhankelijk van de informatie van mensen die dat wel zijn ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
Distingo Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verlagen van 2,11% p.j. naar 2,01% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 01.07.2025.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdekok
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-10 19:12
kareltjekat schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:55:
<...>

<...>
bij het aanmelden voor de online toegang hoef je nog maar slechts één wachtwoord aan te maken, en deze moet volgens de instructies verplicht een bijzonder teken bevatten.
<...>
Correct, maar niet alle bijzondere tekens zijn toegestaan, b.v. '@' mag niet in wachtwoord zitten. Het kostte mij een aantal pogingen voordat ik een geaccepteerd sterk wachtwoord gegeneerd had.

Aanvulling: Vanmorgen een nieuwe rekening aangevraagd, en ook een portal account aangemaakt. Ik moest ook een nieuwe gebruikersnaam kiezen, want de vorige (en ook die van daarvoor) werd niet geaccepteerd.
Mijn vorige Advanzia rekening had ik op 4-juni opgeheven. De hele procedure is m.i. minder ingewikkeld en veel sneller geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
@bdekok Hoe heb jij Advanzia opgezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim106gti
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 28-09 08:11
Het is me niet helemaal duidelijk. Is de actierente van ADVANZIA a 2,73% slechts 3 maanden geldig voor nieuwe klanten of geldt dit voor een langere periode? Normale rente is 1,75% zie ik in de voorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
tim106gti schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 09:08:
Het is me niet helemaal duidelijk. Is de actierente van ADVANZIA a 2,73% slechts 3 maanden geldig voor nieuwe klanten of geldt dit voor een langere periode? Normale rente is 1,75% zie ik in de voorwaarden?
"De speciale rente, momenteel 2,73% p.j. (nominale rente 2,70% p.j.), is drie maanden geldig vanaf de datum waarop u de minimale storting van € 5.000 heeft gedaan. Deze speciale rente geldt alleen voor nieuwe klanten en klanten die nog geen storting hebben gedaan. De actie eindigt op 30 juni 2025. Rente wordt alleen betaald over een minimale storting van € 5.000. De speciale rente die geldt op het moment van de eerste storting, zoals weergegeven op www.advanziakonto.com, is bepalend en geldig gedurende drie maanden. De speciale rente kan worden gewijzigd. Voor bestaande klanten en na de actieperiode geldt de standaardrente van momenteel 1,76% p.j. (nominale rente 1,75% p.j.). Verder zijn de algemene voorwaarden van toepassing."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Harbo schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 10:09:
[...]

"De speciale rente, momenteel 2,73% p.j. (nominale rente 2,70% p.j.), is drie maanden geldig vanaf de datum waarop u de minimale storting van € 5.000 heeft gedaan. Deze speciale rente geldt alleen voor nieuwe klanten en klanten die nog geen storting hebben gedaan. De actie eindigt op 30 juni 2025. Rente wordt alleen betaald over een minimale storting van € 5.000. De speciale rente die geldt op het moment van de eerste storting, zoals weergegeven op www.advanziakonto.com, is bepalend en geldig gedurende drie maanden. De speciale rente kan worden gewijzigd. Voor bestaande klanten en na de actieperiode geldt de standaardrente van momenteel 1,76% p.j. (nominale rente 1,75% p.j.). Verder zijn de algemene voorwaarden van toepassing."
Voor de duidelijkheid: Rente wordt vergoed indien het saldo 5000 euro of meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:30
Dat staat overigens ook in de bewaarpost over Advanzia:
GroteVoet459 in "Het spaartopic - Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Je gaat gewoon naar https://www.advanzia.com/de-de/kundenservice en dan gebruik je een van de contactmogelijkheden om op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:36
Coffeeroam schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 11:22:
[...]

Je gaat gewoon naar https://www.advanzia.com/de-de/kundenservice en dan gebruik je een van de contactmogelijkheden om op te zeggen.
Via de portal ging het vrij soepel moet ik zeggen... Geen extra vragen oid gehad bij mijn opzegging.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-10 14:10
Harbo schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 10:09:
[...]
De speciale rente die geldt op het moment van de eerste storting, zoals weergegeven op www.advanziakonto.com, is bepalend en geldig gedurende drie maanden.
Mijn eerste storting was 100 euro (proefstorting) en direct nadat deze bijgeschreven was, heb ik een veelvoud van die 5000 euro gestort. Welke rente wordt er dan nu gehanteerd, als de EERSTE storting 100 euro was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
rowicom schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:32:
[...]

Mijn eerste storting was 100 euro (proefstorting) en direct nadat deze bijgeschreven was, heb ik een veelvoud van die 5000 euro gestort. Welke rente wordt er dan nu gehanteerd, als de EERSTE storting 100 euro was?
Van de website van advanzia :
Die Mindesteinlage auf dem Advanziakonto beträgt 5.000 Euro. Ab einer Einlage von 5.000 Euro auf Ihrem Advanziakonto wird Ihr gesamtes Guthaben ab dem ersten Euro verzinst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-4HrOElKwZRzZZd49px0e3qisiU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zy3hLR2q67kdC7A1i0izVymS.png?f=fotoalbum_large

Vanaf het moment dat je saldo 5000 of meer is, bouw je rente op met die 2,7%, over je hele saldo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
rowicom schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:32:
[...]

Vanaf het moment dat er meer dan 5000 op de rekening staat gaat de (welkom)rente in. Beneden die 5000 is er géén rente (0%), in mijn ervaring.
Ook als het saldo later weer beneden die 5000 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Vanaf het moment dat je saldo 5000 of meer is, bouw je rente op met die 2,7%, over je hele saldo.
Of lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
In de context van de eerste 3 maanden (of iets langer) bij advanzia is de rente 2,7%.

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 26-06-2025 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
kbus schreef op zondag 22 juni 2025 @ 16:48:

Je kunt nog YapiKredi en Anadolu bank overwegen, beide geven 2,0% rente en vallen onder het NL DGS.
Helaas, per vandaag zijn rentes bij Anadolu verder verlaagd. 1,75% voor vrij opneembaar. 12 of 18 maanden deposito: 2,15%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fissa
Wat zijn jullie recente ervaringen met Yapikredi? Overweeg om daar een spaarrekening te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdekok
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-10 19:12
Laatste keer via de portal. Bij eerdere Advanzia rekeningen ook wel via email opgezegd. Ook dat ging prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-10 17:53
fissa schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 17:15:
Wat zijn jullie recente ervaringen met Yapikredi? Overweeg om daar een spaarrekening te openen.
Niets mis mee. Bieden vaak net als Anadolu, de hoogste rentes van Nederland aan. Let op de tegenrekening moet precies dezelfde tenaamstelling hebben als wat je aanvraagt bij Yapi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-10 16:18

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Hier nog geen verlenging gekregen van Advanzia, volgens mij loopt het bij mij 30 juni af (actierente). Dus ik denk dat het na bijna twee jaar weer eens opzeggen wordt. Of zijn er nog mensen die via communicatie een verlenging eruit hebben kunnen slepen (ja ik vis even naar recente verlenging gebruikers ervaringen)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim106gti
Bedankt voor de informatie. Voor 3 maanden ga ik me niet druk maken......afgelopen week BigBank geopend en enigszins gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
rockhopper schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 18:03:
Hier nog geen verlenging gekregen van Advanzia, volgens mij loopt het bij mij 30 juni af (actierente). Dus ik denk dat het na bijna twee jaar weer eens opzeggen wordt. Of zijn er nog mensen die via communicatie een verlenging eruit hebben kunnen slepen (ja ik vis even naar recente verlenging gebruikers ervaringen)
Hier ook niets deze keer. Eerder al 3 of 4 keer verlenging gehad. Hoe lang moet men wachten na opzeggen om weer zich aan te melden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
TanteBeth schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 17:55:
[...]

Niets mis mee. Bieden vaak net als Anadolu, de hoogste rentes van Nederland aan. Let op de tegenrekening moet precies dezelfde tenaamstelling hebben als wat je aanvraagt bij Yapi.
Nietus.
Ik heb twee tegenrekeningen bij Yapi.Een op mijn eigen naam en 1 op de en/of.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fissa
Sander12 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 21:55:
[...]

Nietus.
Ik heb twee tegenrekeningen bij Yapi.Een op mijn eigen naam en 1 op de en/of.
Rekening vlotjes geopend. Binnen het uur. Overboeking naar Yapi instant. Retour buiten kantooruren kan niet. Plaatst hem nu naar een toekomstige opdracht. Ben benieuwd hoe snel het retour is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendriks1
  • Laatst online: 29-10 19:27
fissa schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 22:46:
[...]

Rekening vlotjes geopend. Binnen het uur. Overboeking naar Yapi instant. Retour buiten kantooruren kan niet. Plaatst hem nu naar een toekomstige opdracht. Ben benieuwd hoe snel het retour is.
Als je hem na middernacht plaatst op doordeweekse dagen, wat ik zelf doe, (maar in de avond kan ook) dan heb je het retour op je betaalrekening in de ochtend (ma tm vrij), rond 1030 uur. Om het dan vervolgens weer door te zetten naar waar je zelf wil uiteraard :)

[ Voor 6% gewijzigd door Hendriks1 op 27-06-2025 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
rockhopper schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 18:03:
Renteverlenging bij Advanzia. Nooit gekregen door ernaar te vragen.
Alleen eind mei ineens wel (maar ook niet naar gevraagd).
Áls het wordt aangeboden, is dat zo'n 4 dagen voor het einde van de periode van verhoogde rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Credit Europe Bank is nu Nexentbank. Aanloggen werkt nog hetzelfde. Kom maar op met die openings aanbiedingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
W1ck1e schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:52:
Credit Europe Bank is nu Nexentbank. Aanloggen werkt nog hetzelfde. Kom maar op met die openings aanbiedingen ;)
Oude CEB klanten worden hier als nieuwe klanten gezien (indien onlangs CEB rekening gesloten)? Iemand geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-10 17:54
Harbo schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:55:
[...]

Oude CEB klanten worden hier als nieuwe klanten gezien (indien onlangs CEB rekening gesloten)? Iemand geprobeerd?
Niet geprobeerd, maar ik betwijfel dat een ander sausje ook een ander systeem impliceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:30
Op de site:
We hebben een nieuwe naam én een frisse look: Credit Europe Bank heet vanaf nu Nexent Bank. Ontdek wat er allemaal veranderd is!
Maak je geen zorgen: je bestaande rekeningen, contracten en inloggegevens blijven gewoon hetzelfde.
Klik je de bonusactie aan dan staat er wel 'Open nu je eerste Nexent Bank Spaarrekening en ontvang 2,50% p.j. als welkomstgeschenk, gegarandeerd voor de eerste 3 maanden.

Nou kun je dat lezen als een rekening die je nog niet had maar zo gaat dat niet op vermoed ik. :)
Als ik de historie teruglees van CEB is het iemand na 4 maanden opnieuw aanmelden niet gelukt, maar bij een ander met 8 maanden tussen opzeggen en opnieuw aanmelden wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim106gti
Wellicht dat het op de naam van een partner wel lukt? Of zouden ze ook kijken naar adresgegevens bij het beoordelen of een klant 'nieuw' is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
tim106gti schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 14:58:
Wellicht dat het op de naam van een partner wel lukt? Of zouden ze ook kijken naar adresgegevens bij het beoordelen of een klant 'nieuw' is?
Partner heeft onlangs ook CEB opgezegd. >:)

Let op: Het welkomstrentepercentage wordt toegekend aan klanten die vanaf 07.05.2025 hun eerste rekening bij ons hebben geopend. De actie geldt niet voor klanten die al een of meerdere rekeningen bij Nexent Bank hebben.

Als ik dit lees voldoe ik wel aan deze (enige) voorwaarde.

[ Voor 32% gewijzigd door Harbo op 27-06-2025 15:29 ]

Pagina: 1 ... 147 ... 167 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling