Bij mij is er helemaal geen tab "Rekeningen" en "Simulatie interestafrekening" meer. De site is sindsdien geheel veranderd.W1ck1e schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 09:51:
[...]
Helder. Ik ben inmiddels klant. Maar misschien kan een andere klant het bevestigen.
Heb jij ook alleen maar de keuze uit Duits en Engels ?Coffeeroam schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 14:06:
Bij mij is er helemaal geen tab "Rekeningen" en "Simulatie interestafrekening" meer. De site is sindsdien geheel veranderd.
Dat is inderdaad de keuze.W1ck1e schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 14:07:
[...]
Heb jij ook alleen maar de keuze uit Duits en Engels ?
Ik heb zojuist een mail gekregen van Advanzia, met een attachment met daarin volgende fragment:
Ik heb dat nog niet gedaan, de eerste stortingen van afgelopen vrijdag zijn echter wel aangekomen, die van gisteren en vandaag nog niet.
edit: even door het draadje gezocht, volgende keer maar doen.
Betekent dit dat ik altijd mijn klantnummer in de omschrijving (Verwendungszweck?) moet plaatsen ?Kontoauszug Advanziakonto: 0123456789012
Überweisen Sie bitte unter folgenden Angaben:
Begünstigter: Ihr Vor- und Nachname
Kreditinstitut: Advanzia Bank S.A.
IBAN: LU489990123456789012 – BIC: ADVZLULL
Verwendungszweck: 0123456789012
Ik heb dat nog niet gedaan, de eerste stortingen van afgelopen vrijdag zijn echter wel aangekomen, die van gisteren en vandaag nog niet.
[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 03-06-2025 15:14 ]
Heb al tientallen overboekingen gedaan, zoniet honderden, en nog nooit mijn klantnummer in de omschrijving gezet. Het is altijd 100% goed gegaan.W1ck1e schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:08:
Ik heb zojuist een mail gekregen van Advanzia, met een attachment met daarin volgende fragment:
[...]
Betekent dit dat ik altijd mijn klantnummer in de omschrijving (Verwendungszweck?) moet plaatsen ?
Het lijkt me ook overbodig want het klantnummer zit al in de IBAN, dus ze hebben het toch al.
Ik kan ook geen zinnige reden bedenkenCoffeeroam schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:45:
Heb al tientallen overboekingen gedaan, zoniet honderden, en nog nooit mijn klantnummer in de omschrijving gezet. Het is altijd 100% goed gegaan.
Het lijkt me ook overbodig want het klantnummer zit al in de IBAN, dus ze hebben het toch al.
edit: de stortingen zijn allemaal aangekomen, met de datum van gisteren
de stortingen van maandag deed ik toen in de avond, die van gisteren in de ochtend.
dus advanzia kan binnen dezelfde werkdag, ook de opnames. (abnamro, asn, ing)
[ Voor 22% gewijzigd door W1ck1e op 04-06-2025 16:47 ]
De rentes bij Triodos waren al niet hoog, maar zijn sinds afgelopen zondag (01-Jun) nog iets lager (-0,15%):
van € 0 tot en met € 25.000: 1,30%
vanaf € 25.000 tot en met € 100.000: 1,10%
vanaf € 100.000: 1,00%
van € 0 tot en met € 25.000: 1,30%
vanaf € 25.000 tot en met € 100.000: 1,10%
vanaf € 100.000: 1,00%
ASN verlaagt per 12 juni Ideaalsparen
0-25000 van 1,55% naar 1,4%
boven 25k ongewijzigd,
boven 25k ongewijzigd,
Met 2de rekening daar (bijvoorbeeld een beleggingsrekening) kan je "genieten" van die 1,55%/1,40% tot een saldo van 50k (25k per rekening)Sander12 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 14:31:
boven 25k ongewijzigd,
Nog beter spaar je niet bij de ASN (ook al is het vergeleken met de grootbanken een goede rente, als ik mij niet vergis)
Voor degene die nog een rekening gaan openen bij Advanzia of net hebben gedaan. Je bent bij openen verplicht om akkoord te gaan dat jouw data en live foto gebruikt worden voor een AI learning machine. Ik vind dit een rare gang van zaken. Je kunt dit tegengaan door een email te sturen naar dpo@advanzia.com. Mijn advies hierbij is om een bevestiging van verwijdering te vragen. Ik heb inmiddels bericht van ze terug gekregen dat mijn data zijn verwijderd.
Misschien toevoegen aan de info over Advanzia?
Misschien toevoegen aan de info over Advanzia?
Hmm ik begin mij nu toch wel zorgen te maken. Grootste deel van mijn spaargeld staat nog vast tot half juli bij CEB....
Zorgen om wat?President schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 12:09:
Hmm ik begin mij nu toch wel zorgen te maken. Grootste deel van mijn spaargeld staat nog vast tot half juli bij CEB....
Hetzelfde geldt voor de SNS Internet spaarrekening.Sander12 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 14:31:
boven 25k ongewijzigd,
Logisch. Vanaf juli gaat SNS over naar ASN.mpandroid schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 12:26:
[...]
Hetzelfde geldt voor de SNS Internet spaarrekening.
Dat die straks op minder dan 1% staat en ik dus feitelijk meer verdien met het aflossen op mijn hypotheekschuld
Je schrijft dat je spaargeld vast staat. Dan hou je de rente die bij het openen van het deposito afgesproken is.President schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 12:28:
[...]
Dat die straks op minder dan 1% staat en ik dus feitelijk meer verdien met het aflossen op mijn hypotheekschuld
Je maakt je zorgen dat de rente de komende maand onder de 1% komt en je dan pas half juli bij je geld kan.....echt?President schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 12:28:
[...]
Het liep toch allemaal zo'n vaart niet !?Justie schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 11:11:
Je bent bij openen verplicht om akkoord te gaan dat jouw data en live foto gebruikt worden voor een AI learning machine. Ik vind dit een rare gang van zaken.
Das ook een goede keus toch?President schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 12:28:
[...]
Tegen die tijd kan het zijn dat dat op korte termijn je meest logische optie is
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ja, maar die 3,25 is dus maar tot half juli...devriesjande schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 12:30:
[...]
Je schrijft dat je spaargeld vast staat. Dan hou je de rente die bij het openen van het deposito afgesproken is.
Nee, ik maak mij zorgen dat ik straks vanwege half juli mijn geld niet weer voor een mooie rente kan vastzettenjeroenkb schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 12:30:
[...]
Je maakt je zorgen dat de rente de komende maand onder de 1% komt en je dan pas half juli bij je geld kan.....echt?
Als je nu 3,25% hebt zal ik je uit die droom helpen. Dat gaat je in juli echt niet meer lukken. Hoogstens misschien bij de extreem lange looptijden, 10 jaar of zo. Het maximum voor zeg tot 2 jaar ligt gevoelsmatig ergens rond de 2,7%. En dat zijn dan uitschieters.President schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 12:37:
[...]
Ja, maar die 3,25 is dus maar tot half juli...
[...]
Nee, ik maak mij zorgen dat ik straks vanwege half juli mijn geld niet weer voor een mooie rente kan vastzetten
Meer mensen last van ongelofelijke traagheid bij het openen van een Raisin rekening? Heb mijn vrouw op 20 mei aangemeld maar de status is nog steeds in behandeling. Waarop moet dat ruim 2 weken duren?
Dat lijkt me niet normaal tenzij ze het veel drukker hebben gekregen. Normaal moet dat binnen een paar dagen geregeld zijn.laredo schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 14:00:
Meer mensen last van ongelofelijke traagheid bij het openen van een Raisin rekening? Heb mijn vrouw op 20 mei aangemeld maar de status is nog steeds in behandeling. Waarop moet dat ruim 2 weken duren?
Recentelijk (30 mei) heb ik een raisin rekening geopend. Van de audit (via webcam) tot daadwerkelijke opening duurde maar paar dagen.laredo schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 14:00:
Gister bedrag overgemaakt van rabo naar raisin, staat nu al bijgeschreven.
Vervolgens deposito van 3 maanden voor 2.40% geopend, even kijken hoe snel dit dan weer gaat.
Vooralsnog geen klachten over de doorloop.
If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.
Nergens een email gemist dat ze meer informatie nodig hebben?laredo schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 14:00:
Ik neem aan dat je je vrouw aangemeld hebt via jouw eigen link voor de bonus? Dan moet je vrouw na registratie eerst een (automatische) e-mail krijgen dat je succesvol bent aangemeld via een vriendenlink. Daarna kan je identificeren, en daarna een spaarproduct openen.laredo schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 14:00:
Gisteren mijn vrouw aangemeld via vriendenlink bonus. Zonet bericht dat de rekening geopend is.laredo schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 14:00:
Dus binnen 24 uur
ECB verlaagt belangrijkste rente opnieuw, mogelijk spaarrente ook lager (NU.nl)
Zoals verwacht weer 0,25% er af - naar 2,00%.
Zoals verwacht weer 0,25% er af - naar 2,00%.
DHB Saveonlione van 1,85% naar 1,70% per 11/6
depositorentes ook omlaag
https://www.dhbbank.nl/re...m_campaign=rentewijziging
Oók het nieuws bij DHB dat de "bodem" in de 3-jaars SolidExtra Depositorekening omhoog gaat van 1.6% naar 2.0%.Sander12 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:55:
DHB Saveonlione van 1,85% naar 1,70% per 11/6
Dus dan behoud je die 2.0% (Euribor is nu al lager dan dat) en krijg je méér als Euribor weer terug omhoog gaat..
Maar ja, of die in de komende 3 jaar nog gaat stijgen??
Gisterenochtend was de welkom actierekening van open bank (1e half jaar 2.75%) actief en ik heb er direct een degelijk bedrag opgezet wat tot mijn stomme verbazing ook nog dezelfde dag aankwam!
Zal die ook eens openen. Heb ik weer een oplossing voor 6 maanden en kijk dan weer verder.Moossiee schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 18:24:
Gisterenochtend was de welkom actierekening van open bank (1e half jaar 2.75%) actief en ik heb er direct een degelijk bedrag opgezet wat tot mijn stomme verbazing ook nog dezelfde dag aankwam!
Volgens mij is het nu al weer 2,4%Johan Bogle schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 18:29:
[...]
Zal die ook eens openen. Heb ik weer een oplossing voor 6 maanden en kijk dan weer verder.
Da's dan heel recent, want ik heb maandag alle aanbiedingen nog na gelopen om te zien of er begin v/d maand wijzigingen waren ...
Ehhh zelfs dinsdag nog voor ik de bijgewerkte Top 15 plaatste ...
[ Voor 11% gewijzigd door GroteVoet459 op 05-06-2025 19:49 ]
Houd wel rekening met het spaanse erfrecht.Johan Bogle schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 18:29:
[...]
Zal die ook eens openen. Heb ik weer een oplossing voor 6 maanden en kijk dan weer verder.
Voor mij reden om het op te zeggen.
Wiskunde is de taal van de natuur.
Volgens mij heb ik zelfs vanochtend nog gezien dat er 2,75% stondGroteVoet459 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 19:47:
[...]
Da's dan heel recent, want ik heb maandag alle aanbiedingen nog na gelopen om te zien of er begin v/d maand wijzigingen waren ...
Ehhh zelfs dinsdag nog voor ik de bijgewerkte Top 15 plaatste ...
dat is wel echt een dingetje ja. Wil kijken of ik dat kan oplossen door te zorgen dat altijd iemand toegang heeft om het simpelweg over te boeken als het ooit nodig is.Hans Denhaag schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:35:
[...]
Houd wel rekening met het spaanse erfrecht.
Je kunt je vast wel voorstellen dat het niet mag (iemand die na jouw overlijden jouw rekening leeghaalt).Johan Bogle schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:56:
[...]
dat is wel echt een dingetje ja. Wil kijken of ik dat kan oplossen door te zorgen dat altijd iemand toegang heeft om het simpelweg over te boeken als het ooit nodig is.
Anders vraag chatgpt maar eens het volgende
Advanzia gunt nieuwe klanten 2,7% voor 3 (en een deel) maanden. In Luxemburg, geen erf of bron belastinghypothetisch: stel je hebt een spaarrekening in een land met erfbelasting, je spreekt met iemand af dat die persoon na je eigen overlijden de rekening leeghaalt door met jouw gegevens aan te loggen op de rekening. om de erf belasting te voorkomen. mag dat ?
Waar "mag dat" staat lees "werkt dat"....W1ck1e schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:58:
[...]
Je kunt je vast wel voorstellen dat het niet mag (iemand die na jouw overlijden jouw rekening leeghaalt).
Anders vraag chatgpt maar eens het volgende
[...]
Advanzia gunt nieuwe klanten 2,7% voor 3 (en een deel) maanden. In Luxemburg, geen erf of bron belasting
volgens de mail
N26 verlagingen per 11 juni
Metal naar 1,50%
Go naar 0,50%
Standard & Smart naar 0,30%
Ik verwacht dat TR, Scalable & Klarna (Flex) ook wel zullen reageren/verlagen
Metal naar 1,50%
Go naar 0,50%
TR heeft dat al bekendgemaakt, per 11 juni 2%W1ck1e schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 22:55:
volgens de mail
Metal naar 1,50%
Go naar 0,50%
Klarna heeft nog een aanstaande verlaging. Per 6 juni (morgen, of vandaag voor de latere lezersW1ck1e schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 22:55:
Uiteraard wel met de kanttekening dat ze volgens de AV bij wijzigingen op basis van <vage omschrijving> (waaronder ECB aanpassingen) per direct mogen verlagen, en dat eerder ook al gedaan hebben. Letterlijk een mail met "vanaf vandaag verlagen we de rente naar...".
[ Voor 7% gewijzigd door RobertMe op 05-06-2025 23:10 ]
Yaoi Kredi gaat omlaag op 11 juni. Als je nog een deposito wilt openen dan is vrijdag nog de kans.
https://www.yapikredi.nl/particulieren/renteoverzicht
Even de topicstart lezen. Daar staat dat we 'dubieuze acties/bedrijven/systemen' niet willen. Dus liever geen illegale praktijken promoten, ook al "werken" ze wel.
Waar is dat te zien?Sander12 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 00:04:
Yaoi Kredi gaat omlaag op 11 juni. Als je nog een deposito wilt openen dan is vrijdag nog de kans.
@rechtsherstel Nu zie ik het inderdaad op de site, nog niet in de app. Ze zijn weer op het niveau van toen ze startten met rente geven.
@RobertMe Aan de "openstaande renteverlaging" had ik net even niet meer gedacht, maar ze zullen vast binnenkort weer zakken richting de concurrentie. In de app staat bij mij voor vandaag nog steeds die 2,40%
Dat een deel van mijn geld nu bij Advanzia tegen 2,70% staat is nu wel extra fijn.
Edit: om 16:30 uur staat er in de app van Klarna 2,35%
@RobertMe Aan de "openstaande renteverlaging" had ik net even niet meer gedacht, maar ze zullen vast binnenkort weer zakken richting de concurrentie. In de app staat bij mij voor vandaag nog steeds die 2,40%
Dat een deel van mijn geld nu bij Advanzia tegen 2,70% staat is nu wel extra fijn.
Edit: om 16:30 uur staat er in de app van Klarna 2,35%
[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 06-06-2025 16:37 ]
Wel grappig dat ze bij N26 blijkbaar ook een soort "Nieuwe Klanten-actie" hebben, want op https://n26.com/en-eu/savings-account staat toch echt:W1ck1e schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 22:55:
volgens de mail
Metal naar 1,50%
Go naar 0,50%
Get an ECB-linked interest rate
Open a new N26 Metal account and earn 2.25% interest p.a.* with N26 Instant Savings — linked to the European Central Bank rate.
*Valid only for new customers who open a new N26 Metal account from 19/02/2025 onwards. The interest rate for the N26 Instant Savings account corresponds to the current European Central Bank deposit facility rate (2% starting on 11/06/2025) and is subject to change by N26 any time. Terms and conditions apply.
Metal kost ongeveer 160 euro per jaar. Bij een renteverschil van 1,95% (met gratis rekening) heb je een saldo van ongeveer 8400 euro nodig om de kosten er uit te halen. Maar dan moet het renteverschil niet kleiner worden.GroteVoet459 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:41:
[...]
Wel grappig dat ze bij N26 blijkbaar ook een soort "Nieuwe Klanten-actie" hebben, want op https://n26.com/en-eu/savings-account staat toch echt:
[...]
Ik heb 2 weken geleden een spaarrekening aangevraagd bij Volkswagenbank en die is afgelopen week geopend. Ik heb er nog geen geld op gezet maar krijg wel via mijn bank (ING) een melding dat er een nieuwe incasso is ingesteld = 1000 euro tnv Volkswagenbank. Ik heb hem geweigerd. Iemand anders hier ervaringen mee ? Lijkt me toch niet dat je verplicht wordt om er geld op te zetten op het moment dat zij dat willen, of staat dat ergens in de voorwaarden ?
Weer een setje dalingen bij Raisin:
EuroExtra gaat per 11-jun naar 1,75% (-0,25%)
TF Bank gaat per 12-Jun naar 2,05% (-0,05%)
Alisa gaat per 12-Jun naar 1,50% (-0,25%)
EuroExtra gaat per 11-jun naar 1,75% (-0,25%)
TF Bank gaat per 12-Jun naar 2,05% (-0,05%)
Alisa gaat per 12-Jun naar 1,50% (-0,25%)
Dit lijkt iets nieuws bij VWFS / Volkswagen Bank - zie ook Harbo in "Het spaartopic - Deel 4"Divine Chlorine schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:20:
Ik heb 2 weken geleden een spaarrekening aangevraagd bij Volkswagenbank en die is afgelopen week geopend. Ik heb er nog geen geld op gezet maar krijg wel via mijn bank (ING) een melding dat er een nieuwe incasso is ingesteld = 1000 euro tnv Volkswagenbank. Ik heb hem geweigerd. Iemand anders hier ervaringen mee ? Lijkt me toch niet dat je verplicht wordt om er geld op te zetten op het moment dat zij dat willen, of staat dat ergens in de voorwaarden ?
Maar blijkbaar heb je zelf ergens die €1K ingevuld - misschien in een veld over hoeveel je zou willen sparen?
Volgens @Harbo kun je die ook op nul zetten ... ?
Ben nu anderhalf jaar bij Volkswagen bank maar ik heb dit niet/nooit gehad. Als je dit niet zelf hebt ingesteld is het wel vreemd.Divine Chlorine schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:20:
Vanwege mijn (6 maands) deposito's kijk ik altijd weer even naar de "laatste" wijzigingen:
Banca Progetto 6 maanden: 2.55 -> 2.50 per 11 juni
Banca Progetto 9 maanden: 2.55 -> 2.50 per 11 juni
Auto Bank 6 maanden: 2.50 -> 2.40 per 10 juni
Auto Bank 9 maanden: 2.50 -> 2.40 per 10 juni
Auto Bank lijkt zo'n beetje alle looptijden te verlagen, ook de langere. Banca Progetto alleen looptijden < 1 jaar.
Banca Progetto 6 maanden: 2.55 -> 2.50 per 11 juni
Banca Progetto 9 maanden: 2.55 -> 2.50 per 11 juni
Auto Bank 6 maanden: 2.50 -> 2.40 per 10 juni
Auto Bank 9 maanden: 2.50 -> 2.40 per 10 juni
Auto Bank lijkt zo'n beetje alle looptijden te verlagen, ook de langere. Banca Progetto alleen looptijden < 1 jaar.
Incasso bedrag op 0 instellen. Bij mij wordt niets afgeboekt.Divine Chlorine schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:20:
Vanwege alle snel opvolgende dalingen bij de bankspaarrekeningen via Raisin, zojuist een account aangemaakt bij Advanzia vanwege de 2,73% actie voor nieuwe klanten. Registratieproces zou ik beoordelen als snel en simpel. Overboeking aangemaakt bij Raisin maar zal vanwege het lange pinksterweekend wel ergens komende week pas richting Advanzia kunnen.
Fallout | TES | CIV | Lego | PS5 | Switch
Dank voor de feedback. Vandaag gebeld en de aanvraag was blijven liggen aldus de allervriendelijkste medewerker aan de telefoon. Hij heeft het direct opgelost en binnen een uur had ik het rekeningnummer en kon mijn vrouw gebruik maken van Raisin. #opgelostjeroenkb schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:50:
[...]
Gisteren mijn vrouw aangemeld via vriendenlink bonus. Zonet bericht dat de rekening geopend is.
Dus binnen 24 uur
Heb je ook bevestiging gehad dat het via de vriendenlink is geregistreerd? Anders loop je de bonus mis.laredo schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:54:
[...]
Dank voor de feedback. Vandaag gebeld en de aanvraag was blijven liggen aldus de allervriendelijkste medewerker aan de telefoon. Hij heeft het direct opgelost en binnen een uur had ik het rekeningnummer en kon mijn vrouw gebruik maken van Raisin. #opgelost
Yes, die is binnen bij mijn vrouw. Ik heb er zelf geen bevestiging van gekregen maar dat is normaal toch?Novax schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 09:44:
[...]
Heb je ook bevestiging gehad dat het via de vriendenlink is geregistreerd? Anders loop je de bonus mis.
Ja klopt, dan is het goed.laredo schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 20:22:
[...]
Yes, die is binnen bij mijn vrouw. Ik heb er zelf geen bevestiging van gekregen maar dat is normaal toch?
Ik heb zelf eerst onderzocht en gekeken of mijn vraag bij Raisin te vinden is en helaas geen directe antwoord.
Ik wil voor 1 jaar automatisch sparen, en is dat mogelijk om een automatische incasso in te stellen per maand voor 1 jaar?
Ten tweede hoe lang duurt het meestal om geld vanuit Raisin over te maken op je ABN AMRO? Is dat ook direct net als in Nederland?
Alvast bedankt,
Van der Berg
Ik wil voor 1 jaar automatisch sparen, en is dat mogelijk om een automatische incasso in te stellen per maand voor 1 jaar?
Ten tweede hoe lang duurt het meestal om geld vanuit Raisin over te maken op je ABN AMRO? Is dat ook direct net als in Nederland?
Alvast bedankt,
Van der Berg
[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 08-06-2025 11:24 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Welke bank via raisin ?Van der Berg schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:20:
Ik heb zelf eerst onderzocht en gekeken of mijn vraag bij Raisin te vinden is en helaas geen directe antwoord.
Alvast bedankt,
Van der Berg
Stel gewoon een periodieke overschrijving in bij AbnAmro, dan hoef je geen machtiging te geven.
Niet met automatische incasso, je kan wel via PLAN automatisch overschrijven, zie https://klantenservice.ra...en-met-mijn-spaarrekeningVan der Berg schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:20:
Wij hebben helemaal geen bevestiging gehad dat het account (ook van mijn vrouw in ons geval) via de vriendenlink is aangemaakt.laredo schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 20:22:
[...]
Yes, die is binnen bij mijn vrouw. Ik heb er zelf geen bevestiging van gekregen maar dat is normaal toch?
Wel hebben we de bonus na ongeveer een week bijgestort gekregen, dat was dus bevestiging genoeg
Nee, zie https://klantenservice.ra...ng-is-bij-of-afgeschreven en ook https://klantenservice.ra...aar-mijn-spaarrekening-enVan der Berg schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:20:
Dat kan in de toekomst verbeteren.
Dank jullie allemaal en ik ga sparen bij Klarna bank Zweden (Bronbelasting vrij) ik betaal dus geen belasting en hoef ook geen aangifte te doen. Omdat ik onder de norm van € 57.684 zit en geen fiscale partner heb. Ik ben ook geen inwoner van Zweden. Ik heb hier ook garantie van mijn geld
Ik krijg nu bij Klarna bank 2.13% rente en dat is beter dan bij de ABN AMRO of ING sparen.
Ik krijg nu bij Klarna bank 2.13% rente en dat is beter dan bij de ABN AMRO of ING sparen.
[ Voor 10% gewijzigd door Van der Berg op 08-06-2025 12:01 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Kan overigens ook direct bij Klarna voor op dit moment 2,35%, zie https://www.klarna.com/nl/flex-rekening/Van der Berg schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:58:
Dank jullie allemaal en ik ga sparen bij Klarna bank Zweden (Bronbelasting vrij) ik betaal dus geen belasting en hoef ook geen aangifte te doen. Omdat ik onder de norm van € 57.684 zit en geen fiscale partner heb. Ik ben ook geen inwoner van Zweden. Ik heb hier ook garantie van mijn geld
De rente bij Klarna zelf zal altijd wat hoger zijn dan via Raisin.
Ik weet niet helemaal zeker of je bij Klarna zelf dan automatisch kan sparen en het periodiek direct naar je Flex rekening kan boeken of dat je eerst via je Klarna Saldo moet, zal in dit topic wellicht wel te vinden zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door Novax op 08-06-2025 12:13 ]
@Van der BergNovax schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:05:
[...]
Kan overigens ook direct bij Klarna voor op dit moment 2,35%, zie https://www.klarna.com/nl/flex-rekening/
De rente bij Klarna zelf zal altijd wat hoger zijn dan via Raisin.
Of meteen doorpakken en gaan voor Advanzia (2,7%). Hogere rente en geen valuta risico bij faillisement.
Edit: dit is een actie rente. Voor 3 a 4 maanden gegarandeerd. Daarna waarschijnlijk lager. Maar dan of eerder kan je je geld weer opnemen.
[ Voor 14% gewijzigd door W1ck1e op 08-06-2025 17:36 ]
Ja, stortingen kunnen meteen naar het Flexdeel.Novax schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:05:
...
Ik weet niet helemaal zeker of je bij Klarna zelf dan automatisch kan sparen en het periodiek direct naar je Flex rekening kan boeken of dat je eerst via je Klarna Saldo moet, zal in dit topic wellicht wel te vinden zijn.
En ik neem dat elke betaalrekening bank periodiek overschrijven aanbiedt.
Dan moet je er wel eerlijk bijzeggen dat die rente alleen voor de eerste 3 maanden geldt en daarna krijg je een 'marktconforme' rente (die wijselijk nergens staat vermeldt op de website. Ik kon het in ieder geval niet zo 123 vinden).W1ck1e schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:08:
[...]
@Van der Berg
Of meteen doorpakken en gaan voor Advanzia (2,7%). Hogere rente en geen valuta risico bij faillisement.
Die 2.7% is gewoon een lokkertje.
If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.
En andere variabele rentes zijn helemaal niet gegarandeerd. Ook die van Klarna niet. Over 3 maanden zie ik wel weer. Het is vrij opneembaar.elmerblues schreef op zondag 8 juni 2025 @ 13:06:
Dan moet je er wel eerlijk bijzeggen dat die rente alleen voor de eerste 3 maanden geldt en daarna krijg je een 'marktconforme' rente (die wijselijk nergens staat vermeldt op de website. Ik kon het in ieder geval niet zo 123 vinden).
Tada. Dus nu is de rente voor bestaande klanten 1,76%GroteVoet459 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 10:04:
Top 15 Vrij Opneembaar op dit moment (inclusief aangekondigde wijzigingen):
...
Advanzia (3 mnd) — 2.73% / 1,76%
...
Over 3 maanden ? Geen idee
[ Voor 67% gewijzigd door W1ck1e op 08-06-2025 13:26 ]
Met die redenatie zou iedereen ook wel bij zijn huisbank kunnen blijven, want ál die (buitenlandse) spaarbanken zijn lokkertjes zodat ze wat meer instroom van geld krijgen.elmerblues schreef op zondag 8 juni 2025 @ 13:06:
[...]
Dan moet je er wel eerlijk bijzeggen dat die rente alleen voor de eerste 3 maanden geldt en daarna krijg je een 'marktconforme' rente (die wijselijk nergens staat vermeldt op de website. Ik kon het in ieder geval niet zo 123 vinden).
Je moet alleen wel bereid zijn er wat moeite in te stoppen, voor die 2,7% dus waarschijnlijk nog net iets meer.
Overigens zou je een Klarna of een Trade Republic in zijn algemeenheid als een lokkertje kunnen zien, want ze proberen je tijdens het sparen hun andere producten te verkopen.
Niet voor niets dat ze daarom stelselmatig een boven marktconforme spaarrente kunnen aanbieden.
Garantibank heeft ook nog een actie voor 3 maanden sparen tegen 2,8%
https://garantibank.nl/nieuwespaarderactie_particulier
Maar dus voor slechts 3 maanden en Turks moederbedrijf waar sommigen ook wat tegen hebben, er is dus altijd wel iets bij de beste aanbiedingen
In vino veritas, in aqua sanitas
Of ze geven gewoon wel een markt conforme rente terwijl de Nederlandse grootbanken liever een lage rente geven en het verschil als bonus aan de CEO geven.JohanNL schreef op zondag 8 juni 2025 @ 13:55:
[...]
Met die redenatie zou iedereen ook wel bij zijn huisbank kunnen blijven, want ál die (buitenlandse) spaarbanken zijn lokkertjes zodat ze wat meer instroom van geld krijgen.
Santander is hier nu 1 of 2 jaar beschikbaar en zit nog steeds dicht in de buurt van de ECB rente. Én adverteert nergens mee dat je ook kunt (/"moet") afnemen. Het is puur een spaarbank en wat er aan de andere kant gebeurt zie je niet / adverteren ze niet mee.
Zelfde geldt voor bv Ayvens, ja, als je het weet zit aan de andere kant de leasemaatschappij, maar bij "Ayvens Bank" staat nergens dat je een auto kunt / moet leasen of zo. Bij GarantiBank & CreditEurope zie je ook niet wat er aan de andere kant mee gebeurt.
En bij Raisin zie je het al helemaal niet (/alleen bij Progetto in het nieuws dat die blijkbaar zaken moet met de maffia
En ja, bij Klarna moet je wel een app gebruiken waar het shopping verhaal zwaar in verweven zit (maar je kunt ook instellen dat de app standaard opent met de Wallet tab, dan zie je shopping verhaal niet meer tenzij je naar de tabs kijkt).
En bij TR proberen ze al dan niet ook hun andere diensten te verkopen.
Maar het merendeel van al deze banken heeft (al jaren) een rente die (ver) boven de rente van de Nederlandse grootbanken ligt, ook buiten acties. En dat zijn dus zeker geen "lokkertjes". Vaak niet eens lokkertjes voor hun andere diensten waar ze wel aan verdienen.
En eigenlijk zou ik mij meer afvragen hoe de banken met actierentes die boven de ECB / markt liggen waar ze aan verdienen. Juist dan gaat het vaak om lokkertjes met een tijdelijke actierente en daarna een veel lagere rente. Terwijl de banken die nu een marktconforme rente hebben die vaak al maanden / jaren (/sinds introductie).
Dus nee, je weet niet wat de rente na de actie is, maar de huidige rente geeft wel een goede indicatie. En de kans dat Advanzia / Garanti / CreditEurope met nu ~1,7% en dus vrij laag, over 3 maanden een rente hebben in de buurt van Santander / TR / Klarna is bijzonder klein. Want het verleden bewijst dat die standaard rente nooit marktconform is geweest. Terwijl Santander / TR / Klarna wel al (jaren) een marktconforme rente hebben. Dus als de standaard rente van Advanzia / Garanti / CreditEurope beweegt is dat met de markt mee, en Santander / TR / Klarna bewegen net zo goed met de markt mee. Dus alle banken bewegen hetzelfde op dezelfde trigger en de verschillen blijven dus relatief hetzelfde.
Waarom niet gewoon het klassieke geld uitlenen voor een hogere rente?RobertMe schreef op zondag 8 juni 2025 @ 14:47:
[...]
En eigenlijk zou ik mij meer afvragen hoe de banken met actierentes die boven de ECB / markt liggen waar ze aan verdienen.
Maar het is toch gewoon de waarheid dat hier die hoge rente maar voor een paar maanden wordt gegeven? Dan lijkt het mij logisch dat je dat er ook bij zou vermelden.JohanNL schreef op zondag 8 juni 2025 @ 13:55:
[...]
Met die redenatie zou iedereen ook wel bij zijn huisbank kunnen blijven, want ál die (buitenlandse) spaarbanken zijn lokkertjes zodat ze wat meer instroom van geld krijgen.
Je moet alleen wel bereid zijn er wat moeite in te stoppen, voor die 2,7% dus waarschijnlijk nog net iets meer.
Overigens zou je een Klarna of een Trade Republic in zijn algemeenheid als een lokkertje kunnen zien, want ze proberen je tijdens het sparen hun andere producten te verkopen.
Dat staat helemaal los van de vraag of je je geld hier wel of niet zou moeten willen stallen.
Ik vermoed dat die hogere actierente deels wordt betaald door de slapende spaarders die hun saldo niet verplaatsen na afloop van hun actie en dan een lagere rente hebben.RobertMe schreef op zondag 8 juni 2025 @ 14:47:
...
En eigenlijk zou ik mij meer afvragen hoe de banken met actierentes die boven de ECB / markt liggen waar ze aan verdienen. Juist dan gaat het vaak om lokkertjes met een tijdelijke actierente en daarna een veel lagere rente.
...
Als die klassieke manier zo goed werkte dan konden de grootbanken dat ook wel? Plus dat het dan ook niet gekoppeld aan een actierente hoeft te zijn.The Third Man schreef op zondag 8 juni 2025 @ 14:56:
[...]
Waarom niet gewoon het klassieke geld uitlenen voor een hogere rente?
En "de markt" is natuurlijk uberhaupt al geldverstrekkers en geldleners. Dus dat is al precies die situatie die je stelt
Waarbij het uiteraard niet alleen om het lokkertje gaat, maar ook de situatie erna. OpenBank heeft ook een lokkertje, met ik neem aan een "te hoge" rente (zeg momenteel boven de 2,5%). Maar na de actie krijg je IIRC nog steeds rond de 2% aan rente. Waarbij 2% nu niet mee van de hoogste is, maar wel hoger dan de grootbanken en veel andere banken met actierentes (grootbanken, Garanti, CreditEurope, Advanzis zitten maximaal op 1,7x% nu). En toen de ECB rente rond de 3% was kreeg je bij OpenBank nog een actierente van 3,65% (riant dus) en daarna 2,75%. Waarbij die 2,75% niet echt hoog was, maar wel nog steeds ruim een procentpunt hoger dan de grootbanken. En CreditEurope heeft ook een actierente gehad van 3,25%, maar daarna werd het 1,8%(?). Fors lager van wat op dat moment (van die actierente) marktconform / de ECB rente was. Dan kun je dus wel stellen dat je niet weet wat na die 3 of 6 maanden actierente ee rente is. Maar als de banken met hoge rentes rond de 3% rente geven dan is de kans bijzonder klein dat na die 3 of 6 maanden die "actie bank" ook 3% geeft, of dat bij een dalende ECB / markt rente de "actie bank" de standaard rente niet ook verlaagd. Ik heb de afgelopen 2, 3 jaar in ieder geval geen bank gezien die op enig moment een actierente had maar een lage standaard rente, waarbij na de actieperiode de standaard rente ineens wel concurrerend was (doordat of de standaard rente fors verhoogd zou zijn terwijl de concurrentie bleef staan. Of de concurrentie daalde maar die "actie bank" de standaard rente niet wijzigde).
Blijft dus over dat IMO de acrierentes alleen interessant zijn als je of bereid bent elke X maanden te schuiven (actierente naar actierente) of dat de (op moment van openen) standaard rente ook prima / acceptabel is.
Maar de "ja, de standaard rente is nu laag, maar over 3 / 6 maanden wellicht niet, dat weet je niet" is AFAIK nog geen enkel bewijs van dat dat op enig moment voor is gekomen. (Dat die standaard rente of fors verhoogd is, of niet verlaagd waar de rest dat wel deed). Waarmee IMO het enige valide argument voor dit soort acties (hoge actierente, maar "nu" lage standaard rente) het inzetten als "deposito" is. Dus "vaste rente voor een vaste periode", waarbij je dus bereid bent na die periode te schuiven ermee (wat bik een deposito ook moet). Enige voordeel van zo'n actierente is dat het geld vrij opneembaar is (en die actierentes soms/vaak hoger zijn dan de deposito rentes over dezelfde periode)
Het klopt dat de actie rente maar een paar maanden wordt gegeven. Dat kan je ook weten wanneer je de rekening opent. Maar zoals gezegd, bij vrij opneembare rekeningen van andere banken zonder actie is de rente helemaal niet gegarandeerd. Dat kan je ook verwachten want het zijn vrij opneembare rekeningen. Moet daar dan steeds op dit forum herhaald worden dat de rente variabel is vanaf openen van de rekening ?Rubbergrover1 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 15:05:
[...]
Maar het is toch gewoon de waarheid dat hier die hoge rente maar voor een paar maanden wordt gegeven? Dan lijkt het mij logisch dat je dat er ook bij zou vermelden.
...
Uiteraard, dat is ook precies waar ik op doelde. En in dat geval weet je dus ook 100% zeker dat je na de actierente weer moet wegwezen. En dat was mijn punt. "Het argument 'maar dat is nu de standaard rente' is een flut argument, en dat kan aan het einde van de actie anders zijn' is een flut argument.". Want die lage rente is het verdienmodel, dus natuurlijk is die na de actie dan niet ineens concurrerend (met de banken die nu wel een hoge rente hebben, maar lager dan de (top) actierentes).W1ck1e schreef op zondag 8 juni 2025 @ 15:11:
[...]
Ik vermoed dat die hogere actierente deels wordt betaald door de slapende spaarders die hun saldo niet verplaatsen na afloop van hun actie en dan een lagere rente hebben.
Bij actierentes is het wel zo eerlijk om te vermelden dat de standaard rente veel lager / niet concurrerend is. En dus dat je met 99% zekerheid kunt stellen dat je na die actieperiode op zoek moet naar een nieuwe bank. Want je erkent zelf dat dit het verdienmodel van die banken is, verdienen aan de slaper die het geld laat staan.W1ck1e schreef op zondag 8 juni 2025 @ 15:17:
[...]
Het klopt dat de actie rente maar een paar maanden wordt gegeven. Dat kan je ook weten wanneer je de rekening opent. Maar zoals gezegd, bij vrij opneembare rekeningen van andere banken zonder actie is de rente helemaal niet gegarandeerd. Dat kan je ook verwachten want het zijn vrij opneembare rekeningen. Moet daar dan steeds op dit forum herhaald worden dat de rente variabel is vanaf openen van de rekening ?
Terwijl de banken met een hoge rente zonder actie vaak wel een bewezen track record hebben om continu die hoge rente te hebben.
Edit:
Overigens nee, ook niemand kan garanderen dat Klarna / SCB / TR over 3 of 6 maanden ook nog steeds een hoge rente hebben en niet ineens bv nog maar 1% geven terwijl anderen nog 2%. Maar in ieder geval SCB & TR hebben nu al een aantal jaren doorlopend een hoge rente. En Klarna is een relatief nieuwe speler, maar de tijd dat ze er nu zijn hebben die ook een hoge rente.
[ Voor 16% gewijzigd door RobertMe op 08-06-2025 15:23 ]
Inderdaad verdienmodel, Als mijn spaarrente mogelijk is omdat anderen vrijwillig slapen vind ik dat geen probleem.RobertMe schreef op zondag 8 juni 2025 @ 15:21:
[...]
Bij actierentes is het wel zo eerlijk om te vermelden dat de standaard rente veel lager / niet concurrerend is. En dus dat je met 99% zekerheid kunt stellen dat je na die actieperiode op zoek moet naar een nieuwe bank. Want je erkent zelf dat dit het verdienmodel van die banken is, verdienen aan de slaper die het geld laat staan.
Terwijl de banken met een hoge rente zonder actie vaak wel een bewezen track record hebben om continu die hoge rente te hebben.
Als je als spaarder een nieuwe rekening gaat openen lijkt het mij verstandig dat je even rondneust op de site. Bij Garantibank zie je dan vrij makkelijk dat er een normale buiten-de-actie rente is. Andere banken zijn daar wellicht wat minder open over. Maar je kunt wel verwachten (helaas) dat de actie rente hoger is dan de buiten-de-actie rente. En in het bericht van @GroteVoet459 staat keurig ook die rente vermeldt.
Als ik op zoek naar een ruimte om spaargeld te te stallen omdat ik spreiden moet, neem ik voor lief dat de rente maar tijdelijk gegarandeerd is. Als het voldoende meer is dan bij een andere bank die geen actie heeft (voor mij) dan schuif ik wel. Heen en weer. Zoveel moeite is dat niet, soms alleen wat spannend. Dat de garantie tijdelijk is boeit mij niet. Het is meer dan daar waar ik ruimte heb of wil sparen.
Bij een bank niet gaan sparen enkel en alleen maar omdat de actie rente maar tijdelijk is, is inderdaad een non-argument.
[ Voor 19% gewijzigd door W1ck1e op 08-06-2025 15:44 ]
Sterker nog, ze kunnen bij vrij opneembaar zónder actie de rente morgen omlaag gooien.W1ck1e schreef op zondag 8 juni 2025 @ 15:17:
[...]
Het klopt dat de actie rente maar een paar maanden wordt gegeven. Dat kan je ook weten wanneer je de rekening opent. Maar zoals gezegd, bij vrij opneembare rekeningen van andere banken zonder actie is de rente helemaal niet gegarandeerd. Dat kan je ook verwachten want het zijn vrij opneembare rekeningen. Moet daar dan steeds op dit forum herhaald worden dat de rente variabel is vanaf openen van de rekening ?
Heb hier al genoeg verhalen gelezen van mensen die net een rekening hadden geopend, het geld hadden gestort en het een paar dagen later er weer af konden halen omdat de rente flink naar beneden ging.
Die ' 3 maanden actie ' is zogezien ook weer een zekerheid.
Alhoewel het ook weer verschilt per aanbieder, Klarna en TR lijken vrij stabiel hoge spaarrentes aan te bieden.
In vino veritas, in aqua sanitas
Niet "inderdaad", want jou mening / "werkwijze" staat haaks op die van mij.W1ck1e schreef op zondag 8 juni 2025 @ 15:31:
Bij een bank niet gaan sparen enkel en alleen maar omdat de actie rente maar tijdelijk is, is inderdaad een non-argument.
Ik spaar met alle plezier bij SCB & Klarna zonder dat ik mij druk maak over dat Advanzia of eender welke bank nu een hogere actierente heeft maar na die actieperiode de rente om te huilen is.
En daarnaast ging het mij veel meer om de "ja maar, je weet niet wat de rente na de actieperiode is". Nu is het bii Advanzia "bijzonder" met dat verlengingsaanbod. Maar echt iedereen die al jaren actief is in dit topic weet dat Advanzia nog nooit eengrootbanken nde standaard rente gehad heeft. Wijzen op dat we niet weten wat over 3 maanden de standaard rente van Advanzia, vs de concurrentie, is is daarmee onzinig. Want ik durf nu al te wedden dat die standaard rente over 3 maanden niet concurrerend zal zijn. En diezelfde weddenschap durf ik ook aan voor GarantiBank & CreditEurope. Simpelweg omdat ze nog nooit een concurerende standaard rente gehad hebben. En bij OpenBank zal de rente waarschijnlijk ergens er tussenin liggen. Niet hoog (zoals SCB / Klarna / TR) maar wel ook ("ruim") boven de grootbanken (en daarmee ook boven Advanzia / Garanti / CEB).
"Toevallig" was ik al klant van deze 2 banken in (ongeveer) 2008. Van beide banken weet ik zeker dat ook zij rond de 5% rente zaten. Net zoals Icesave.RobertMe schreef op zondag 8 juni 2025 @ 15:51:
...
Want ik durf nu al te wedden dat die standaard rente over 3 maanden niet concurrerend zal zijn. En diezelfde weddenschap durf ik ook aan voor GarantiBank & CreditEurope. Simpelweg omdat ze nog nooit een concurerende standaard rente gehad hebben.
...
Indertijd was ik gebruiker van het spaarinformatie forum. Nu nauwelijks meer.
[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 08-06-2025 16:10 ]
W1ck1e schreef op zondag 8 juni 2025 @ 15:17:
[...]
offtopic:
Nee, want dat is de standaard bij spaarrekeningen. Alleen als een aanbod daar van afwijkt, dan is het wel zo duidelijk om dat even te benoemen.
Nee, want dat is de standaard bij spaarrekeningen. Alleen als een aanbod daar van afwijkt, dan is het wel zo duidelijk om dat even te benoemen.
Ik heb het betreffende bericht aangepastRubbergrover1 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 17:01:
[...]
offtopic:
Carrefour Banque gaat de variabele rente op de spaarrekening verlagen van 2,11% p.j. naar 2,01% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 13.06.2025.
(Raisin)
(Raisin)
[ Voor 3% gewijzigd door Sander12 op 09-06-2025 10:52 ]
Banca Progetto (via Raisin, 4 werkdagen notificatie bij opname) gaat per 16-Jun naar 2.10% (-0,10%)
Hoi,
Iemand ervaring mee, hoe snel je bij garantibank een rekening weer kan openen, nadat je de oude hebt opgeheven? Dit uiteraard met de bedoeling om van de nieuwe spaarderaktie gebruik te maken (momenteel 2,80%)
Dank voor jullie antwoord,
Mvg
Hendriks
Iemand ervaring mee, hoe snel je bij garantibank een rekening weer kan openen, nadat je de oude hebt opgeheven? Dit uiteraard met de bedoeling om van de nieuwe spaarderaktie gebruik te maken (momenteel 2,80%)
Mvg
Hendriks
Hier een berichtje van @HarboHendriks1 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 13:55:
Hoi,
Mvg
Hendriks
Dat schrijft de garantibank zelf in hun voorwaarden. Alleen geldig voor nieuwe klanten vanaf 14 januari 2025 die in de afgelopen 12 maanden geen spaarrekening hadden bij Garanti BBVA InternationalHendriks1 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 13:55:
Hoi,
Is dat ook zo voor Santander?Hans Denhaag schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:35:
[...]
Houd wel rekening met het spaanse erfrecht.
12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput
In de bewaarpost wordt vermeld van niet, de helpdesk heeft aangegeven dat het het Nederlandse erfrecht geldt.
GroteVoet459 in "Het spaartopic - Deel 4"
Hoelang duurt het aanmelden bij Garantibank? Heb net via IDNow alles doorlopen en daarna gebeurd er helemaal niets meer...
Edit: Contact gehad, is normaal
Edit: Contact gehad, is normaal
[ Voor 15% gewijzigd door Nougat op 10-06-2025 10:05 ]
Oproep tot rentepauze binnen ECB.
https://www.nu.nl/economi...nomische-onzekerheid.html
Lekker op tijd ...mpandroid schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:50:
Oproep tot rentepauze binnen ECB.
https://www.bnr.nl/nieuws...an-reeks-renteverlagingen
In die laatste weblink lees/interpreteer ik dat er op 24 juli eerst een pas op de plaats is en dat er in september dan toch nog een volgende verlaging komt....GroteVoet459 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:54:
[...]
Lekker op tijd ...
https://www.bnr.nl/nieuws...an-reeks-renteverlagingen
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
/f/image/8tdAqmSWYq2dMlGBJzAYzsjV.png?f=fotoalbum_large)