Handig zo’n uitgebreid antwoord van chatgptW1ck1e schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:35:
het volgende gevraagd aan chatgpt, waarschijnlijk actueler dan 2009:
[...]
samenvatting :
[Afbeelding]
Door je spaargeld bij een andere bank aan te houden loop je, volgens mij, geen risico dat het saldo wordt verrekend met de hypotheekschuld bij de bank die kopje onder gaat.
Ik heb een hypotheek bij Argenta en ook een spaarrekening, die geven meer rente dan standaard als je ook een hypotheek hebt. Maar ik loop als ik dit zo lees wel het risico als Argenta omvalt dat er verrekend gaat worden.
Formeel mag het, zie ook je hypotheekakte. Maar een portefeuille hypotheken doorverkopen Bij faillissement is zeer aantrekkelijk (op dit moment). Kans dat het daadwerkelijk gebeurt acht ik daarom klein.kbus schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 17:15:
[...]
Handig zo’n uitgebreid antwoord van chatgpt![]()
Ik heb een hypotheek bij Argenta en ook een spaarrekening, die geven meer rente dan standaard als je ook een hypotheek hebt. Maar ik loop als ik dit zo lees wel het risico als Argenta omvalt dat er verrekend gaat worden.
// TODO: Schrijf een signature
Volgens mij zijn er niet veel opties met een hogere rente.guysp schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:42:
Net een mailtje dat de Klarna Flex van 2,40% naar 2,35% daalt vanaf 6 juni. Tijd om eens te gaan shoppen voor wat beters.
Ik kreeg de mail ook en gelukkig valt de verlaging mee. Buiten actie's is er volgens mij niet echt iets beters te vinden wat vrij opneembaar is en zonder kosten.guysp schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:42:
Net een mailtje dat de Klarna Flex van 2,40% naar 2,35% daalt vanaf 6 juni. Tijd om eens te gaan shoppen voor wat beters.
Depositie rente bij Klarna voor een jaar gaat omhoog naar 2,73%, misschien een optie?guysp schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:42:
Potje wat bij Klarna staat is reserve voor als er wat is aan mijn huis, dat zet ik zelf liever niet op een deposito.waalkachel2 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:22:
[...]
Depositie rente bij Klarna voor een jaar gaat omhoog naar 2,73%, misschien een optie?
// TODO: Schrijf een signature
Juist gunstig dat ze maar met zo weinig omlaag gaan, dan kun je het gewoon laten staan omdat dit nog steeds een van de betere opties is.guysp schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:42:
Wat mij betreft niet, klarna flex heeft in NL momenteel een van de hoogste spaarrente, maandelijkse bijschrijven rente, en instant overboekingen. Echt flex dus ook. Dus laat ik het daar lekker staan.guysp schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:42:
Als je echt de hoogste flexibele spaar rente momenteel in NL wenst dat moet je 3 maanden Garanti bank pakken voor 2,8%.
[ Voor 12% gewijzigd door Datisraar op 23-05-2025 11:50 ]
Ja, viel me net ook op. Gisteren klant geworden bij Klarna. Geld weggezet voor een jaar - 2,66%. Vandaag weer gedaan - ineens 2,73%. Het gaat dus niet overal alleen maar omlaagwaalkachel2 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:22:
[...]
Depositie rente bij Klarna voor een jaar gaat omhoog naar 2,73%, misschien een optie?
Overigens mooi om te zien dat Klarna mij niet weigert als Amerikaanse belastingbetaler. Heel veel van de opties in dit topic (oa Raisin, Advanzia) doen dit wel. Tot dusver kon ik gelukkig wel terecht bij Bunq, Lloyds, Santander CB en nu dus ook Klarna.
The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror
Als het goed kan je die eerste aanvraag binnen 14 dagen nog annuleren en opnieuw aanvragen voor het hogere percentage.AntiPasta schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 11:52:
[...]
Ja, viel me net ook op. Gisteren klant geworden bij Klarna. Geld weggezet voor een jaar - 2,66%. Vandaag weer gedaan - ineens 2,73%. Het gaat dus niet overal alleen maar omlaag
Overigens mooi om te zien dat Klarna mij niet weigert als Amerikaanse belastingbetaler. Heel veel van de opties in dit topic (oa Raisin, Advanzia) doen dit wel. Tot dusver kon ik gelukkig wel terecht bij Bunq, Lloyds, Santander CB en nu dus ook Klarna.
Ik heb deze week ook 2 stuks afgesloten. Ik vrees dat als je annuleert je voor de dagen dat het deposito al loopt geen rente zult krijgen.Novax schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:52:
[...]
Als het goed kan je die eerste aanvraag binnen 14 dagen nog annuleren en opnieuw aanvragen voor het hogere percentage.
Daarvoor is bij mij i.i.g. het verschil te klein.
Wil een nieuwe rekening openen bij Advanzia.
Ben nu aangekomen bij het registreren op de site met m’n nieuwe rekeningnummer en geboortedatum, krijg ik de vraag of ik wil inloggen met m’n vorige, reeds opgezegde, gebruikersnaam.
Totaal ander rekeningnummer, zelfde geboortedatum en dan zie ik toch m’n oude gegevens.
Vaag
Maar weer eens mailen
Mailen duurt lang voor een oplossing/reactie. Mocht je het sneller willen regelen, kan je ze beter even bellen. Ik had dit ook.Reintje schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 20:14:
Ook fraai.
Ben nu aangekomen bij het registreren op de site met m’n nieuwe rekeningnummer en geboortedatum, krijg ik de vraag of ik wil inloggen met m’n vorige, reeds opgezegde, gebruikersnaam.
Totaal ander rekeningnummer, zelfde geboortedatum en dan zie ik toch m’n oude gegevens.
Vaag
Maar weer eens mailen
Cookies?Reintje schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 20:14:
Ook fraai.
Vaag
Maar weer eens mailen
Was het maar zo simpel. Alles gewist, verschillende browsers. Steeds hetzelfde resultaat.
Zou Advanzia het misschien zat zijn dat mensen steeds weer opzeggen en weer een nieuwe rekening aanvragen? Dat ze het opgeheven account niet verwijderen zodat het minder makkelijk wordt om opnieuw te beginnen?Reintje schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 22:32:
[...]
Was het maar zo simpel. Alles gewist, verschillende browsers. Steeds hetzelfde resultaat.
Ik heb weleens gevraagd of ik een verlenging van een actie kon krijgen. Antwoord was dat ik maar moest opzeggen en een nieuwe rekening openen.Coffeeroam schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 08:26:
[...]
Zou Advanzia het misschien zat zijn dat mensen steeds weer opzeggen en weer een nieuwe rekening aanvragen? Dat ze het opgeheven account niet verwijderen zodat het minder makkelijk wordt om opnieuw te beginnen?
Ook ik heb ondertussen dat wel 6 keer gedaan ofzo en nooit problemen mee gehad. Totdat ze zijn overgegaan naar het nieuwe digitale aanmeldsysteem. Geen verwijzing naar mijn oude gegevens tijdens de aanmelding, maar er vindt gewoon geen succesvolle afronding van de aanmeldprocedure plaats. Hoe gebrekkig de oude procedure misschien ook was, het beviel mij een stuk beter.Coffeeroam schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 08:26:
[...]
Zou Advanzia het misschien zat zijn dat mensen steeds weer opzeggen en weer een nieuwe rekening aanvragen? Dat ze het opgeheven account niet verwijderen zodat het minder makkelijk wordt om opnieuw te beginnen?
Nu vind ik het lastig om te beslissen wat we gaan doen qua rekening. We willen natuurlijk een zo hoog mogelijk rendement. Ook willen we wel tussentijds iets van de rekening af kunnen halen. Zo willen we bijvoorbeeld later schoolboeken, schoolgeld en rijlessen bekostigen met deze rekening. Wat zouden jullie aanraden?
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Bij zowel sparen als beleggen kan je altijd bij je geld tenzij je specieke producten gebruikt, zoals deposito’s of beleggings pakketten. Gezien de leeftijd en de toepassing die je beschrijft heb je minimaal een looptijd van 12y. Waarschijnlijk zelfs 17y. Dus ik zou naar beleggen ipv sparen kijken.miicker schreef op zondag 25 mei 2025 @ 13:33:
Ik weet niet of ik hier aan het juiste adres ben voor advies. Zo niet dan hoor ik het graag! We willen graag een spaar- of beleggingsrekening openen voor onze dochter van 7 maanden. Deze willen we op onze naam houden. We willen hier een initieel bedrag op zetten (hoeveel weet ik nog niet precies) vervolgens willen we maandelijks een vast bedrag storten.
Nu vind ik het lastig om te beslissen wat we gaan doen qua rekening. We willen natuurlijk een zo hoog mogelijk rendement. Ook willen we wel tussentijds iets van de rekening af kunnen halen. Zo willen we bijvoorbeeld later schoolboeken, schoolgeld en rijlessen bekostigen met deze rekening. Wat zouden jullie aanraden?
Als je spaart voor je kind en het niet op naam van het kind wil zetten zou ik wel nadenken over het openen van een gezamenlijke beleggingsrekening. Als je dat wil beleggen tenminste.
Dat kan onder andere bij fitvermogen, dat heb ik net opgezocht. Bij andere aanbieders weet ik niet wat de mogelijkheden zijn, bij de grootbanken zal dat ook vast kunnen.
Ik had vorige maand ook een probleempje met een nieuw account. Het oude account was nog deels actief blijkbaar, kon daardoor niet de registratie afronden met hetzelfde mailadres. Na een mailtje was het binnen 2 dagen opgelost. Lijkt mij een technische reden.Coffeeroam schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 08:26:
[...]
Yep, je moet even inloggen op hun website, daar kun je de berichtenbox vinden. Betreft een bericht dat ze bepaalde informatie moeten delen omdat je niet woonachtig in België bent.Deezers schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:07:
Meer mensen een sms ontvangen van Santander dat er een bericht in de beveiligde omgeving klaarstaat? Geen link in de sms. In de app kan ik niks vinden van een berichtenbox o.i.d.
Portaal: https://secure.santanderconsumerbank.nl
[ Voor 5% gewijzigd door Gynnad op 26-05-2025 15:11 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Mail gestuurd, reactie ontvangen met instructies, die ik natuurlijk allang netjes gevolgd had.wibblemoo schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:10:
[...]
Ik had vorige maand ook een probleempje met een nieuw account. Het oude account was nog deels actief blijkbaar, kon daardoor niet de registratie afronden met hetzelfde mailadres. Na een mailtje was het binnen 2 dagen opgelost. Lijkt mij een technische reden.
Moeilijk om m’n hulpvraag goed te lezen.
Bij Advanzia moet je sowieso wat meer geduld hebben.
1e keer dat ik ineens een "verlenging" krijg. Momenteel krijg ik tot einde van de maand 3,4% en dacht al verder te gaan kijken. Voor 3,04% blijf ik er nog wel even.Good news for you!
Starting June 1, 2025, we are extending the attractive special interest rate for an additional 3 months.
This means that your entire balance will continue to earn the profitable special interest rate of 3,04 % effective p.a. (3,00 % nominal p.a.) until and including August 31, 2025.
As usual, you will see the interest rate on your next account statement.
Our terms and conditions apply.
Advanzia Bank S.A.
14, rue Gabriel Lippmann
L-5365 Munsbach
Misschien de Pinned Post lezen - daar staat: "Overboeken: meerdere werkdagen".Trishul schreef op maandag 26 mei 2025 @ 18:28:
Advanzia is wel traag met overboekingen... Bij mij halen ze de 1 werkdag niet. Ik doe steeds overboekingen vanaf ABN naar Advanzia, maar het duurt steeds twee werkdagen voordat het bij hun staat. Is dat normaal?
xileS in "Het spaartopic - Deel 4"Trishul schreef op maandag 26 mei 2025 @ 18:28:
Advanzia is wel traag met overboekingen... Bij mij halen ze de 1 werkdag niet. Ik doe steeds overboekingen vanaf ABN naar Advanzia, maar het duurt steeds twee werkdagen voordat het bij hun staat. Is dat normaal?
Terugboeken lukt wel in 1 werkdag. Volgens mij zit er bij de heen boekingen een vertraging in hun portal/mail systeem en dat het geld er wellicht er al een dag eerder (met rente) erop staat.
Kan ik niet bevestigen. Donderdag 23:00 uur via Advanzia website de opdracht gegeven om geld vanuit Advanzia naar Rabo tegenrekening over te boeken, bedrag werd vrijdag rond 10:00 uur bij Rabobank bijgeschreven.Trishul schreef op maandag 26 mei 2025 @ 18:28:
[ Voor 3% gewijzigd door TweakersOnly op 26-05-2025 18:54 ]
- 3 maanden: 1,85%
- 6 maanden: 1,85%
- 9 maanden: 1,55%
- 1 jaar: 1,80%
- 2 jaar: 1,85%
- 3 jaar: 1,95%
- 4 jaar: 2,05%
- 5 jaar: 2,15%
De Oldenburgische Landesbank (OLB) is een moderne, klantgerichte bank met haar hoofdkantoor in Oldenburg, een stad in de deelstaat Nedersaksen in het noord-westen van Duitsland. Met meer dan 600.000 tevreden klanten in Duitsland en geselecteerde Europese landen, staat OLB garant voor betrouwbare financiële dienstverlening. De bank zoals we die vandaag kennen, is ontstaan uit de succesvolle fusie van vier sterke banken. Door het beste van deze werelden te bundelen, is OLB uitgegroeid tot een winstgevende, breed georiënteerde bank met een stevige positie in heel Duitsland.
Hier ook en opvallend genoeg ook hetzelfde percentage (dat hoger is dan de actierente voor nieuwe klanten).xileS schreef op maandag 26 mei 2025 @ 17:05:
[...]
1e keer dat ik ineens een "verlenging" krijg. Momenteel krijg ik tot einde van de maand 3,4% en dacht al verder te gaan kijken. Voor 3,04% blijf ik er nog wel even.
[ Voor 24% gewijzigd door Divine Chlorine op 27-05-2025 08:51 ]
Ook gehad. Voor mij de 1e keer dat ik dat verlengingsaanbod krijg. Eindelijk!xileS schreef op maandag 26 mei 2025 @ 17:05:
[...]
1e keer dat ik ineens een "verlenging" krijg. Momenteel krijg ik tot einde van de maand 3,4% en dacht al verder te gaan kijken. Voor 3,04% blijf ik er nog wel even.
Weet niet waarom nu wel en met eerdere rekeningen bij Advanzia niet.
Zo te zien aan reacties hier hebben ze nu wat breder zo'n aanbod gedaan.
Zijn er hier nog mensen die dat aanbod vanaf 1 juni niet gehad hebben?
Ik heb helaas geen aanbieding van Advanzia.Coffeeroam schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 09:40:
[...]
Ook gehad. Voor mij de 1e keer dat ik dat verlengingsaanbod krijg. Eindelijk!
Weet niet waarom nu wel en met eerdere rekeningen bij Advanzia niet.
Zo te zien aan reacties hier hebben ze nu wat breder zo'n aanbod gedaan.
Zijn er hier nog mensen die dat aanbod vanaf 1 juni niet gehad hebben?
Wel een aantal keren gehad. Inmiddels de rekening nagenoeg leeg gehaald.
Toch gek eigenlijk. De ene keer niet en de andere keer wel. Nog steeds probeer ik het algorime te ondekken daar bij Advanzia.mpandroid schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:57:
[...]
Ik heb helaas geen aanbieding van Advanzia.
Wel een aantal keren gehad. Inmiddels de rekening nagenoeg leeg gehaald.
Wel jammer dat ze het zo laat laten weten - had al elders een rekening aangevraagd met een welkomrente, lager dan die 3.04%. Dat was dus niet nodig geweest en die ga ik nu dus maar niet gebruiken.
Nou dat gaat ze niets aan.. gelukkig kon ik die paar euro pinnen via een betaling bij het tankstation 😁 ze sluiten de rekening maar, en moeten het maar uitzoeken . Maar als je dus een paar k hebt staan, ben je gen***d.
Rente stelt toch al niets meer voor 1,94% sinds vorige week
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Naar aanleiding van deze post vraag ik mij af of banken een gezamenlijke database bijhouden met klanten die weigeren door de voorgehouden hoepels te springen of gewoonweg wel betrapt zijn op witwassen/fraude?Juan schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:57:
Pas op met Wise, na 2 jaar zonder problemen gebruik te maken. Vragen ze nu heel je financiële huishouding op, voor je weer geld kan overmaken. Gelukkig stond er maar een paar euro nog op. Ze willen stroken van 6 maanden en je belastingaangifte..
Nou dat gaat ze niets aan.. gelukkig kon ik die paar euro pinnen via een betaling bij het tankstation 😁 ze sluiten de rekening maar, en moeten het maar uitzoeken . Maar als je dus een paar k hebt staan, ben je gen***d.
Rente stelt toch al niets meer voor 1,94% sinds vorige week
Discussie is er eerder geweest - mijn herinnering in het kort:mpandroid schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:37:
[...]
Naar aanleiding van deze post vraag ik mij af of banken een gezamenlijke database bijhouden met klanten die weigeren door de voorgehouden hoepels te springen of gewoonweg wel betrapt zijn op witwassen/fraude?
Er is een register waarin NL banken kunnen controleren of consumenten ergens geweigerd zijn. Daarom is er een regeling betreffende Basisbankrekening.
Bij weigeren van het aanleveren van de gevraagde documentatie blijft het bij een verdacht dat niet gefundeert kan worden met echt bewijs. Pas bij meer dan een verdacht zal er niet alleen weigering tot dienstverlening zijn, maar kan iemand aangemeld worden in het register. Als je onterecht in het register staat kun je via het Kifid een klacht indienen - die zijn meestal niet mals tegenover banken die hun zaken niet goed voor elkaar hebben, dus daar zullen ze je niet zo maar melden (naast je gewoon droppen als klant).
In hoeverre dit over de grens werkt (EU-breed) is mij niet duidelijk - Kifid, ACM en AFM zijn op NL-gerichte organisaties.
Ik heb Garanti 3,1%, die loopt af. Advanzia 2,73% voor 3 maanden?
Ik zie Consors 3 mnd 2,8%, VWFS 6 mnd 2,4%.
[ Voor 13% gewijzigd door Frankenstein op 27-05-2025 15:00 ]
Per 28 mei 2025 zijn de nieuwe rentetarieven van de spaarrekeningen:
Gouden Klaver Rekening 1,55%
Gouden Internet Rekening 1,55%
Per 02 juni 2025 zijn de rentetarieven voor het Gouden Termijn Deposito:
Allemaal -0,1%
3 mnd 2,05%
6 mnd 2,05%
9 mnd 2,05%
1 jaar 2,15%
2 jaar 2,15%
3 jaar 2,20%
4 jaar 2,25%
5 jaar 2,25%
[ Voor 31% gewijzigd door Sander12 op 27-05-2025 15:20 ]
Ben benieuwd wat de Nieuwe Spaarder actierente wordt ...Sander12 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:18:
Garanti bank
Per 28 mei 2025 zijn de nieuwe rentetarieven van de spaarrekeningen:
Gouden Klaver Rekening 1,55%
Gouden Internet Rekening 1,55%
...
Ik had het idd ook niet meer verwacht en had al deze week in mijn agenda staan om voor iets nieuws te zoeken, maar was er nog niet aan toe gekomen.Coffeeroam schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:51:
[...]
Toch gek eigenlijk. De ene keer niet en de andere keer wel. Nog steeds probeer ik het algorime te ondekken daar bij Advanzia.
Wel jammer dat ze het zo laat laten weten - had al elders een rekening aangevraagd met een welkomrente, lager dan die 3.04%. Dat was dus niet nodig geweest en die ga ik nu dus maar niet gebruiken.
Voor mij een klein gelukje dat ik nog niks nieuws had geopend. Wellicht dat hierna Credit Europe weer lukt met 6/7 maanden ertussen.
Rente per 29-05-2025.
Argenta spaarrekening 1,60%
Argenta jongeren spaarrekening 1,70%
termijndeposito's.
6 maanden 1,90%
1 jaar 2,10%
2 jaar 2,20%
3 jaar 2,20%
4 jaar 2,45%
5 jaar 2,45%
Die 2,4% momenteel voor 3 maanden is natuurlijk wel netjes, waarbij ik niet denk dat er momenteel hogere rentes zijn (actie spaarrekening of deposito)? Garanti Bank, CreditEurope, OpenBank heb ik al / actie niet mogelijk. Advanzia "vind ik niks". En bij Raisin is dit de hoogste. En Klarna & Garanti Bank & Santander hebben lagere rentes.
Vanaf 2 juni 2025 krijgt u 1,25% spaarrente
We passen de spaarrente op uw Mastercard vanaf 2 juni aan van 1,5% naar 1,25% effectief op jaarbasis.
[ Voor 15% gewijzigd door Sander12 op 27-05-2025 20:24 ]
Geopend in September 2024 voor 12x maanden. Deposito werd de zelfde dag geopend. Voor de rest van verhaal even September afwachten.RobertMe schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 17:00:
Wat zijn hier de ervaringen met Banca Profilo? Naam komt niet vaak voorbij in het topic, en dan alleen als rente wijzigingen.
.[/small]
Heb Consors geprobeerd. Krijg ik niet geopend - gedonder met de verschillende tenaamstelling bij Consors en mijn ID.Frankenstein schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 14:54:
Wat is momenteel het beste alternatief op vrij opneembaar met welkomstrente?
Ik heb Garanti 3,1%, die loopt af. Advanzia 2,73% voor 3 maanden?
Ik zie Consors 3 mnd 2,8%, VWFS 6 mnd 2,4%.
Gedonder met de vrijstelling bronbelasting.
Gedonder met het feit dat er op een NL paspoort geen adres staat. Dat wéten ze toch, maar ze doen overal ontzettend moeilijk over.
Banca Progetto (4 dagen notificatie) naar 2,30% (-0,05)
TF Bank naar 2,15% (-0,03)
Resurs naar 2,10 (-0,10)
Welke rente?Roncom schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:05:
Hier ook een verleningsaanbieding gehad t/m 31-08 van Advanzia. Tot op heden een prima keuze geweest.
En per 4-6 alweer een verlaging naar 2,13% effectief. Ook op die datum verlagingen bij TF Bank van 2,17% naar 2,12% effectief en bij BW Bank van 2,12 naar 2,02% effectief.rechtsherstel schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 12:49:
Nieuwe spaarrekening van Carrefour op Raisin, effectieve rente 2,21%
[ Voor 98% gewijzigd door Impuls-1 op 30-05-2025 13:03 ]
Elke rekening waar vandaan je geld hebt over gemaakt naar de Klarna Flex rekening (en op eigen naam staat) kun je ook geld naar over maken vanaf de Klarna Flex rekening.Harbo schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 11:06:
Vraag over Klarna Flex. Ik neem aan dat mij tegenrekening niet gewijzigd kan worden. Tenminste ik zie in de app zo een optie niet.
Dus gewoon even geld over maken (kan ook 1 euro zijn) vanaf die "nieuwe" "tegenrekening" en daarna kun je het geld vanaf de Flex rekening ook daar naar over maken.
@HarboRobertMe schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 11:36:
[...]
Elke rekening waar vandaan je geld hebt over gemaakt naar de Klarna Flex rekening (en op eigen naam staat) kun je ook geld naar oven maken vanaf de Klarna Flex rekening.
Dus gewoon even geld over maken (kan ook 1 euro zijn) vanaf die "nieuwe" "tegenrekening" en daarna kun je het geld vanaf de Flex rekening ook daar naar over maken.
Iets preciezer:
Bij Klarna Flex heb je een Hoofdrekening (1,0% rente) en een "Spaarrekening" (2,4% rente). Opnames van de spaarrekening moeten volgens mij via de Hoofdrekening lopen. Stortingen kunnen wel rechtstreeks. Van rekeningen op dezelfde naam.
Opnames van de Hoofdrekening kunnen inderdaad alleen naar rekeningen op dezelfde naam, indien daar eerder een storting vanaf is gedaan.
[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 29-05-2025 11:55 ]
Sonderzinssatz von 3,04% eff. p.a. (3,00% nom. p.a.)
Dan doe je nu niet mee met de aanbieding en ontvang je in de loop van juni ofwel een ofwel geen aanbieding.Harbo schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 20:32:
Ik heb 2,73% tot 30 Juni 2025. Ik ben benieuwd wat ze dan gaan doen.
Zelf heb ik vanmiddag geopend. Dat gaat nu als een speer bij Advanzia. Binnen 10 minuten had ik de rekening en IBAN. Benieuwd of de rente voor nieuwe klanten gelijk blijft in juni.
Je moet wat documenten opsturen/mailen:Frankenstein schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 23:36:
...
Zelf heb ik vanmiddag geopend. Dat gaat nu als een speer bij Advanzia. Binnen 10 minuten had ik de rekening en IBAN. Benieuwd of de rente voor nieuwe klanten gelijk blijft in juni.
Wat heb je als "Selbstauskunft zur steuerlichen Ansässigkeit" gebruikt ? Of is dat een zelfgemaakt documentje waarin je verklaart dat je in Nederland belasting betaalt ?a) Kopie ID
b) Bewijs van adres, bijvoorbeeld kopie rekening energieleverancier
c) "Selbstauskunft zur steuerlichen Ansässigkeit" (eigenverklaring van belastingplichtigheid)
edit: Reeds gevonden, formuliertje op de website.
[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 30-05-2025 10:41 ]
Is het niet zo dat die 3 (en een beetje) maanden pas start wanneer je aan de minimum inleg van 5000 euro voldoet ? En dus niet al het moment van het openen van de rekening.Justie schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:38:
Ik ben van plan om ook een Advanzia rekening te openen. Voor zover ik begrepen had krijg je 3 maanden lang het actietarief + restant van de maand waarin je je rekening opent. Het is dan toch verstandig om niet vandaag maar bv op maandag 2 juni je rekening te openen? Nadeel is dan natuurlijk wel dat de 2.73% misschien verlaagd is.
Dat klopt. Aktierente vanaf het moment dat er €5000 op staat en dan tot aan de dag dat het de derde keer de 1e van de maand is.W1ck1e schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:01:
[...]
Is het niet zo dat die 3 (en een beetje) maanden pas start wanneer je aan de minimum inleg van 5000 euro voldoet ? En dus niet al het moment van het openen van de rekening.
"Die Kampagne endet am 30.06.2025"Justie schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:38:
Ik ben van plan om ook een Advanzia rekening te openen. Voor zover ik begrepen had krijg je 3 maanden lang het actietarief + restant van de maand waarin je je rekening opent. Het is dan toch verstandig om niet vandaag maar bv op maandag 2 juni je rekening te openen? Nadeel is dan natuurlijk wel dat de 2.73% misschien verlaagd is.
Dus die 2.73% geldt nog op 2 juni.
Lijkt mij dat je het best pas de eerste €5000 erop zet op 2 juni, dan heb je bijna 4 maanden actierente.
Je kunt hem wel alvast openen, maar kun je ook 2 juni doen. Het gaat tegenwoordig toch heel snel.
Ik heb de rekening zojuist geopend, ging goed.Coffeeroam schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:49:
[...]
"Die Kampagne endet am 30.06.2025"
Dus die 2.73% geldt nog op 2 juni.
Lijkt mij dat je het best pas de eerste €5000 erop zet op 2 juni, dan heb je bijna 4 maanden actierente.
Je kunt hem wel alvast openen, maar kun je ook 2 juni doen. Het gaat tegenwoordig toch heel snel.
Ik had alleen mijn haren niet gekamd voor de video identificatie
Ik heb mijn beide voornamen zoals op mijn idcard ingevoerd in het formulier (want daar stond "volgens ausweis"). Ik neem dan aan dat dat goed is.
Volgens jou mag ik de hele maand juni die storting tot 5k doen om in aanmerking te komen voor de aanbiedingsrente, en later meer om serieus te sparen ?
Volgens mij heb ik geen vraag gehad voor "b) Bewijs van adres, bijvoorbeeld kopie rekening energieleverancier". Wanneer komt die nog ?a) Kopie ID
b) Bewijs van adres, bijvoorbeeld kopie rekening energieleverancier
c) "Selbstauskunft zur steuerlichen Ansässigkeit" (eigenverklaring van belastingplichtigheid)
edit: test overboeking gedaan, met beide voornamen. volgens mijn tegenrekening bank komt het morgen aan.
Aanloggen op mijn rekening is ook gelukt. Mijn wachtwoord bevat naast (hoofd-) letters en cijfers een "!" en "+"
[ Voor 25% gewijzigd door W1ck1e op 30-05-2025 12:46 ]
edit: of gaat het ook via bv IDnow? Al gevonden, IDnow
[ Voor 23% gewijzigd door Justie op 30-05-2025 12:20 ]
Advanzia geopend voor de 1ste keer? Of eerder gehad en opgezegd?Frankenstein schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 23:36:
[...]
Dan doe je nu niet mee met de aanbieding en ontvang je in de loop van juni ofwel een ofwel geen aanbieding.
Ik heb een paar keer een verlengingsaanbod van Advanzia gehad. Echter de laatste keer niet meer. Is het dan definitief over of zijn er mensen die later toch weer een aanbod kregen?
[ Voor 142% gewijzigd door Harbo op 01-06-2025 05:42 ]
Om voor de juni actie in aanmerking te komen ergens tussen 1 en 30 juni meer dan 5k storten (mag ook meteen 100k zijnW1ck1e schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:56:
[...]
Volgens jou mag ik de hele maand juni die storting tot 5k doen om in aanmerking te komen voor de aanbiedingsrente, en later meer om serieus te sparen ?
[...]
Volgens mij heb ik geen vraag gehad voor "b) Bewijs van adres, bijvoorbeeld kopie rekening energieleverancier". Wanneer komt die nog ?
Als het goed is krijg je nog een mail over bewijs van adres en over de verklaring van "belasting-ingezeteneschap", althans zo ging het de vorige 3x.
Weet ik niet. Niemand heeft het algoritme ooit kunnen ontcijferen hier. Zelf heb ik 3x géén verlengingsaanbod gehad (en dus 3x opgezegd), daarna heb ik 1x een verlengingsaanbod gehad.Impuls-1 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:04:
Vraagje over Advanzia.
Ik heb een paar keer een verlengingsaanbod van Advanzia gehad. Echter de laatste keer niet meer. Is het dan definitief over of zijn er mensen die later toch weer een aanbod kregen?
Ik zou zeggen, zeg maar op en probeer het uit.
Volgens mij heb ik die verklaring gehad en digitaal bevestigd met 2 vinkjes. De mail over bewijs van adres moet ik dan nog ontvangen. Als ik morgen zie dat mijn test stortingen aangekomen zijn, gaat er maandag 5k naar toe. En dan later iets meer.Coffeeroam schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 14:13:
[...]
Om voor de juni actie in aanmerking te komen ergens tussen 1 en 30 juni meer dan 5k storten (mag ook meteen 100k zijn)
Als het goed is krijg je nog een mail over bewijs van adres en over de verklaring van "belasting-ingezeteneschap", althans zo ging het de vorige 3x.
29-5-2025 1,996 %
Denk al een keer of vier. Het aanmeldproces online heeft een nieuw gezicht gekregen. En vast omdat ik al eens klant was hoef ik geen formulier in te vullen. Het kwam wel even voorbij, maar was een moment later weer van mijn scherm... en ik héb een IBAN gekregen.Harbo schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 12:16:
[...]
Advanzia geopend voor de 1ste keer? Of eerder gehad en opgezegd?
Helaas. Advanzia handhaaft wel in juni op 2,73% eff voor nieuwe klanten. Dat vind ik prettig.Harbo schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:29:
Easisave gaat vanaf maandaag ook rentes verlagen (after banking hours). Het gaat om 3,6 en 9 maanden depositos.
Na scan paspoort en foto geeft de site aan dat je ongeveer 5 minuten moet wachten totdat je gegevens gecontroleerd zijn door een medewerker.......en daar gaat het fout. 2x geprobeerd. Is er wel een medewerker actief op zondagochtend?
proces loopt na 5 minuten wachten dus vast en ik ben weer helemaal bij af. Geen rekening kunnen openen.
Dank je wel voor je opmerkingen over het AI gebruik van je foto en dergelijke. Blijkbaar even overheen gelezen. Dan zal ik maar een mailtje sturen over het intrekken van de toestemming.Justie schreef op zondag 1 juni 2025 @ 11:05:
Het openen van een Advanzia rekening gaat toch minder soepel dan ik gehoopt had. Begrijp ik het nou goed dat je toestemming moet geven om een foto te maken van bv je paspoort en een live foto moet maken....tot zover begrijpelijk, maar dat je ook daarmee meteen toestemming geeft om je data te laten gebruiken voor AI machine learning en dat je zelf actief een email moet sturen als je dit niet wilt? (zie bijgevoegde foto).
Na scan paspoort en foto geeft de site aan dat je ongeveer 5 minuten moet wachten totdat je gegevens gecontroleerd zijn door een medewerker.......en daar gaat het fout. 2x geprobeerd. Is er wel een medewerker actief op zondagochtend? [Afbeelding] proces loopt na 5 minuten wachten dus vast en ik ben weer helemaal bij af. Geen rekening kunnen openen.
Afgelopen vrijdag ging mijn openen goed. Maar dat is dan door de week. Het kan zo maar zijn dat ze in het weekend minder medewerkers aan het werk hebben.
Ik denk dat het op zondag niet direct lukt omdat er toch nog een echte persoon naar je gegevens moet kijken.Justie schreef op zondag 1 juni 2025 @ 11:05:
Het openen van een Advanzia rekening gaat toch minder soepel dan ik gehoopt had. Begrijp ik het nou goed dat je toestemming moet geven om een foto te maken van bv je paspoort en een live foto moet maken....tot zover begrijpelijk, maar dat je ook daarmee meteen toestemming geeft om je data te laten gebruiken voor AI machine learning en dat je zelf actief een email moet sturen als je dit niet wilt? (zie bijgevoegde foto).
Na scan paspoort en foto geeft de site aan dat je ongeveer 5 minuten moet wachten totdat je gegevens gecontroleerd zijn door een medewerker.......en daar gaat het fout. 2x geprobeerd. Is er wel een medewerker actief op zondagochtend? [Afbeelding] proces loopt na 5 minuten wachten dus vast en ik ben weer helemaal bij af. Geen rekening kunnen openen.
Misschien als de AI wat verder getraind is dat ze het zonder menselijke controle kunnen afwikkelen (en dan dus ook op zondag); daarvoor dient het gebruik van o.a. jouw portret waarschijnlijk dus.
De toestemming daarvoor zou eigenlijk beter expliciet vooraf moeten worden gevraagd, in plaats van een opt-out per e-mail achteraf. Maar vreemd genoeg mag het op die manier; zoals we ook gezien hebben voor de AI training die Meta met je appjes en facebook wil doen.
572 pagina's aan leesplezier. Succes. Er zijn een aantal berichtjes met een lijstje. Bijvoorbeeld van @GroteVoet459 op 4 meiDutchredgaming schreef op zondag 1 juni 2025 @ 17:24:
Weet iemand een goede bank waar men kan sparen met Nederlandse Deposito Garantie? Ik ben teleurgesteld met de rente verlaging van de ING.
[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 01-06-2025 17:28 ]
Yapi Kredi misschien, 2,2% rente, vrij eenvoudig openen, nadeel geld terugstorten van yapi kredi naar tegenrekening maximaal 25000 euro per dagDutchredgaming schreef op zondag 1 juni 2025 @ 17:24:
Weet iemand een goede bank waar men kan sparen met Nederlandse Deposito Garantie? Ik ben teleurgesteld met de rente verlaging van de ING.
Ik heb goede ervaringen met YapiKredi. Heen is tegenwoordig instant.waalkachel2 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:54:
[...]
Yapi Kredi misschien, 2,2% rente, vrij eenvoudig openen, nadeel geld terugstorten van yapi kredi naar tegenrekening maximaal 25000 euro per dag
Ik begrijp dat je later weer geld hebt opgenomen en dat dat goed ging. Maar, wat bedoel je met "betaalkenmerk" ?TweakersOnly schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:54:
Dinsdagavond en gistermorgen heb ik twee bedragen overgemaakt vanuit Rabobank naar Advanzia rekening.
Voor de betaling van gisteren heb ik vandaag per mail de deposit-bevestiging gekregen, de betaling is ook zichtbaar in online omgeving. De betaling van dinsdagavond is echter niet verwerkt. Uiteraard bij beide betalingen juiste rekeningnummer en betaalkenmerk ingevuld.
...
Ik heb namelijk afgelopen donderdag van 2 banken een klein bedrag als test overgemaakt. Beide zijn nu nog niet aangekomen. Advanzia kent mij met mijn volledige voornamen en achternaam. Zo ben ik niet bekend bij de ASN & ING. Is dat het probleem misschien ?
edit: vanmorgen zijn beide stortingen aangekomen. en ook de mails daarover. ook weer 2 tikkies terug gedaan. ik kan beide rekeningen selecteren als tegenrekening. eens zien welke het snelste is.
edit2: beide opnames zijn dezelfde dag al aangekomen. dat had ik niet verwacht. geen idee welke de snelste was.
[ Voor 32% gewijzigd door W1ck1e op 02-06-2025 19:44 ]
Ik heb ook verschillende voornamen bij Advanzia dan op de tegenrekening. Geen probleem hier. Betalingen naar Advanzia worden midden in de daaropvolgende nacht bevestigd. Behalve op vrijdag, dan verschijnen ze pas maandag.W1ck1e schreef op maandag 2 juni 2025 @ 08:13:
[...]
Ik begrijp dat je later weer geld hebt opgenomen en dat dat goed ging. Maar, wat bedoel je met "betaalkenmerk" ?
Ik heb namelijk afgelopen donderdag van 2 banken een klein bedrag als test overgemaakt. Beide zijn nu nog niet aangekomen. Advanzia kent mij met mijn volledige voornamen en achternaam. Zo ben ik niet bekend bij de ASN & ING. Is dat het probleem misschien ?
edit: vanmorgen zijn beide stortingen aangekomen. en ook de mails daarover. ook weer 2 tikkies terug gedaan. ik kan beide rekeningen selecteren als tegenrekening. eens zien welke het snelste is.
Hoe heb jij voor elkaar gekregen dat je twee tegenrekeningen hebt bij Advanzia?
De "truuk" is hetzelfde als bij TR. Gewoon van die "extra tegenrekening ook op jouw naam" een bedrag overmaken naar Advanzia.Coffeeroam schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:44:
[...]
Ik heb ook verschillende voornamen bij Advanzia dan op de tegenrekening. Geen probleem hier. Betalingen naar Advanzia worden midden in de daaropvolgende nacht bevestigd. Behalve op vrijdag, dan verschijnen ze pas maandag.
Hoe heb jij voor elkaar gekregen dat je twee tegenrekeningen hebt bij Advanzia?
Ik probeer alleen op ma, di, wo & do geld over te maken.
[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 02-06-2025 11:54 ]
Dank, dat ga ik eens proberen!W1ck1e schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:51:
[...]
De "truuk" is hetzelfde als bij TR. Gewoon van die "extra tegenrekening ook op jouw naam" een bedrag overmaken naar Advanzia.
Rente 2,01% p.j. (2,03% effectief), rentebijschrijving per kwartaal, geen bronbelasting, minimum inleg is €1
Voorwaarde:
Verschil met sparen bij FCM Bank zelf is de minimum inleg van €2.000 en de rente van 1.58% tot €50,000 en daarboven 2.28%.Opdrachten worden uitgevoerd op dinsdag en dienen uiterlijk één (1) werkdag voorafgaand aan de uitvoeringsdag(en) te worden geplaatst.
Volgens mij moet dat zijn: ... en bij een saldo daarboven over het hele bedrag 2,28%Novax schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:20:
[...]
Verschil met sparen bij FCM Bank zelf is de minimum inleg van €2.000 en de rente van 1.58% tot €50,000 en daarboven 2.28%.
Lijkt me ook, ik heb het zo overgenomen van de tabel hier: https://www.fcmbank.com.mt/personal-saving-account-new/ . Niet echt heel duidelijk omschreven maar je zou het op beide manieren kunnen interpreteren. Ik neem aan dat het in de (product)voorwaarden beter staat.GroteVoet459 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 17:49:
[...]
Volgens mij moet dat zijn: ... en bij een saldo daarboven over het hele bedrag 2,28%
Ik heb nog niet voldoende saldo om rente te ontvangen. Is dat de reden dat ik die tab "Rekeningen" en "Simulatie interestafrekening" niet kan vinden. En ik kan alleen maar kiezen tussen Duitse en Engels taal voor de webinterface. Gaat er iets mis ?GroteVoet459 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 22:29:
...
Wordt opgebouwde rente getoond: Nee
Je kunt onder de tab Rekeningen een "Simulatie interestafrekening" doen om te zien hoeveel je vandaag of de volgende maand aan rente hebt opgebouwd.
...
[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 03-06-2025 09:21 ]
Er is in de tussentijd een hele nieuwe website gekomen, dus kan ook prima zijn dat alles nu anders is.W1ck1e schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 09:09:
Uit de pinned post over Advanzia:
[...]
Ik heb nog niet voldoende saldo om rente te ontvangen. Is dat de reden dat ik die tab "Rekeningen" en "Simulatie interestafrekening" niet kan vinden. En ik kan alleen maar kiezen tussen Duitse en Engels taal voor de webinterface. Gaat er iets mis ?
Maar dat zal doen moeten komen van iemand die bij Advanzia klant is.
Per gisteren is de vervolg-rente trouwens van 2,00% naar 1,75% gegaan (-0,25%)
Helder. Ik ben inmiddels klant. Maar misschien kan een andere klant het bevestigen.GroteVoet459 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 09:44:
[...]
Er is in de tussentijd een hele nieuwe website gekomen, dus kan ook prima zijn dat alles nu anders is.
Maar dat zal dan moeten komen van iemand die bij Advanzia klant is.
Per gisteren is de vervolg-rente trouwens van 2,00% naar 1,75% gegaan (-0,25%)
Consorsbank (3 mnd) — 2,80% / 1,00%
Garanti Nieuwe Spaarder (3 mnd) — 2.80% / 1,75%
OpenBank Welkom (6 mnd) — 2.75% / 2,20% (per 5 juli basisrente naar 1,90%)
Advanzia (3 mnd) — 2.73% / 1,76%
Credit Europe Welkom (3 mnd) — 2.50% / 1,50%
Revolut Ultra — 2.50% (abo kost €50/mnd !)
VWFS / Volkswagen Bank (6 mnd) — 2.40% / 1,10%
Klarna Flex — 2.35%
Banca Progetto (via Raisin) — 2.30% (4 werkdagen notificatie bij opname)
MeDirect — 2.30%
BigBank — 2.30%
FCM — 2,28% over totaal bij meer dan €50K / 1,58%
Trade Republic — 2.25%
Santander Consumer Bank — 2.25%
Scalable Capital — 2.25%
(Het is nog niet bekend wat deze gaan doen per 6 juni, mogelijk blijven ze hetzelfde)
Dat is voor bestaande klanten inderdaad zo.Jerra schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 10:08:
Klarna Flex zakt (naar 2,35%) pas per 6 juni,
Maar nieuwe klanten krijgen die lagere rente al direct per de aankondiging.
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling