Remeha Elga Ace 4kW - MHI SRK ZS-W 4kW - 5355 Wp ZO - 1000 Wp vlak - 4200 Wp NW - 7x Jaga Strada + zelfbouw DBE - 3xVictron Multiplus II 48V 5000 + 62kWh LFP accu - DoucheWTW + 1.5kW 200l Smart Boiler
Leg uit, wat heb je gedaan?Goofy2k schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 16:42:
Vandaag een "koude" maar heldere dag met zon. Testje gedaan met gebruik van BL1 ingang op mijn Elga Ace 6kW. Door daar het juiste signaal op te zetten kan je gebruik van gas uitzetten. Test geslaagd.
Volgende stap: schakelaar monteren die de juiste stand krijgt als mijn slimme meter aangeeft dat ik electra teruglever. Als we daar vanaf a.s. januari weinig of niets voor terug krijgen kan je dat maar beter gebruiken voor verwarmen.
Verbruik elga ace 6kw komt niet verder als Ca 2500W maar daar is de tado ook genoeg voor. Heb er zelf een Shelly inbouw tussen zitten met add-on die 5 temperatuur sensoren kan hebben.Goofy2k schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 18:32:
Ik gebruik een TAPO P110 smart plug. Hiermee kan ik het verbruik van de Elga op afstand monitoren. Levert zeer interessante inzichten op.
De TAPO kan max. 3.6 kW aan , ruim genoeg voor het max. verbruik van 1.35 kW van de Elga Ace 6 kW.