Ik heb het zelfde gemerkt hier met de all in one. Bij een specifiek toerental een ratel die ik nog niet eerder gehoord hebrtavwijk schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 15:46:
De Elga Ace All-in-One (6kWh) beschikt over een stille modus met 2 levels; Level 2 levert de grootste geluidsreductie (en minste vermogen).
Is het mogelijk om automatisch in de vroege avond-/ochtenduren stille modus naar level 1 en vervolgens in de nachtelijke uren naar level 2 te schakelen?
Ik zie die mogelijkheid niet in de mij bekende stille modus parameters (HP058/HP094/HP095).
Verder: Ommanteling BU All-in-One is niet helemaal vrij van bijgeluiden, die m.n. van het grote kunststof ventilatierooster en ook elders uit de kast komen. Theoretisch een stille WP (52 dB(A)), maar de bijgeluiden bij bepaalde toerentallen zijn soms erg storend. En dat valt nu vooral op tijdens deze eerste nachtvorstperiode. Meer ervaringen hiermee van All-in-One gebruikers?
De leverancier (Remeha experience center) mag hiervoor bij ons langskomen om dit euvel te verhelpen...
Let op: het gaat hier over de Remeha Elga Ace All-in-One (met de nieuwere buitenunits).Pietje555 schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 21:00:
Maar de buitenunit van de EA6 is idd zeker niet de stilste. De EA4 is veel stiller. Maar dat blijkt ook uit de data sheets die gewoon openbaar zijn en dus vooraf rekening mee gehouden kunnen worden
De 4 kW en 6kW buitenunits van de EA All-in-One zijn even 'stil': het geluidsvermogen van deze beide buitenunits bedraagt volgens de datasheets 52 dB(A).
Zie ook productdatablad EA All-in-One https://edge.sitecoreclou...D_Elga-Ace-All-in-One.pdf
Theoretisch zijn het goede geluidsscores, echter in de praktijk (bij lage temperaturen) valt dit erg tegen door de bijgeluiden vanuit de kast (o.a. het trillen van het grote ventilatorrooster).