Dit topic gaat niet over de oude Techneco Elga, maar over de Elga Ace. Bovendien geef je zelf al aan dat de sensor in je CV-ketel raar doet, onafhankelijk van de Elga:zunrob schreef op maandag 2 december 2024 @ 02:23:
In ons nieuwe huis hangt een Techneco Elga gekoppeld aan een Tzerra Ace 39C. Nu doet zich het volgende voor: als de ketel niet verwarmt dan geeft deze een druk weer van ongeveer 1.0 bar. Gaat/is de ketel aan het verwarmen schiet deze weergegeven druk meteen omhoog naar 2.2 bar. Op de losse manometer, aangesloten op het CV circuit, meet ik met zowel de ketel uit als aan ongeveer 2.2 bar.
In mijn ogen is dus of de sensor in de ketel gaar, of deze wordt op de een of andere manier beïnvloedt door de Elga. Herkent iemand dit?
Het is in ieder geval vervelend, soms daalt de weergegeven druk als de ketel uitstaat namelijk onder de 0.8, en dan geeft de ketel een foutmelding lage druk... A.02.06.
Zo te zien is het vervangen van die sensor niet heel lastig. De ketel zou zich na het opnieuw vullen zelf moeten ontluchten, echter wat moet er gebeuren met de Elga? Ontlucht die ook zelf?
"Gaat/is de ketel aan het verwarmen schiet deze weergegeven druk meteen omhoog naar 2.2 bar"
Dus ik begrijp niet waarom je dit probleem hier post, en niet in een CV-ketel-topic.
Over het ontluchten van de oude Techneco Elga: Wat staat er in de bijgeleverde handleiding? Meestal zit er een ontluchter op het hoogste punt, en anders even flink doorspoelen.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.