Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:20
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:25:
[...]

Wel een side note dat die 50ms bovenop de inputlag van de tv komt. Aangezien wij het telkens met de tv vergelijken.

Mijn tv heeft op 4K@60 een inputlag van 19ms in gamemode. Betekent dat de portal dus rond de 69ms zit. Dat is dus 3,5 keer zoveel als de inputlag van de tv.

Of je last hebt van die inputlag is vervolgens heel erg afhankelijk van de game die je speelt, paar voorbeelden:

- AC valhalla @60fps heeft 70ms latency als je dit op de tv meet, op je portal is dat dan 120ms.
- Dirt 5 @60fps heeft 55ms latency op je tv, op je portal is dat dan 105ms
- MK11 @60fps heeft 105ms latency op je tv en op je portal dat 155ms
- Cyberpunk @60fps heeft 88ms latency op je tv en op de portal is dat 138ms
- Back4blood @60fps heeft 84ms latency op je tv en op de portal is dat 134ms

Ter vergelijk ps plus streaming:

- Cyberpunk @60fps heeft 143ms latency
- Back4blood @60fps heeft 137,8ms latency.

Ik zelf meet dan weer 17ms op chiaki waarbij ik op deze resultaten zou uitkomen:

- AC Valhalla@60 89ms
- Dirt 5@60 74ms
- MK11 @60 124ms
- Cyberpunk@60 107ms
- Back4blood 103ms

Conclusie is dat de portal qua inputlag een vergelijkbare ervaring geeft als ps plus streaming.

Gaan we het dan vergelijken met een Snes i.c.m. een CRT dan komen wij op een gemiddelde van 72ms op PAL en 60MS op NTSC.

Dus of je last gaat krijgen van die inputlag is heel erg afhankelijk van de game. Ik merkte het vooral met platformers, F.i.s.t. was onspeelbaar op de portal voor mij, maar op chiaki speelde hij heel goed.
Niet meer actief op tweakers....

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amaze86 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:00:
[...]

Niet meer actief op tweakers....
Helaas niet, al snap ik zijn reden wel: Verwijderd in "Goeie oude (retro) consoles deel 13"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Ah ok jammer, had vaak nuttige info.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stunned Guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 20:13
Ik heb de afgelopen dagen de Portal ook weer volop gebruikt, toffe sessies gehad met o.a. Astro Bot.

Echt een aanrader voor de Portal overigens, speelt heerlijk.

Ook weer wat potjes FC24 gespeeld en dat blijft helaas toch een teleurstelling op de Portal.

Daarom maar weer eens de Steam Deck onder het stof vandaan gehaald en wat een verademing!

Het blijft eeuwig zonde dat de performance van de Portal (zo ver) achter blijft t.o.v streamen met de Steam Deck.

Hij heeft namelijk ook wat pluspunten, met name de hogere resolutie mis ik op de Steam Deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stunned Guy schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:59:
Ik heb de afgelopen dagen de Portal ook weer volop gebruikt, toffe sessies gehad met o.a. Astro Bot.

Echt een aanrader voor de Portal overigens, speelt heerlijk.

Ook weer wat potjes FC24 gespeeld en dat blijft helaas toch een teleurstelling op de Portal.

Daarom maar weer eens de Steam Deck onder het stof vandaan gehaald en wat een verademing!

Het blijft eeuwig zonde dat de performance van de Portal (zo ver) achter blijft t.o.v streamen met de Steam Deck.

Hij heeft namelijk ook wat pluspunten, met name de hogere resolutie mis ik op de Steam Deck.
Dat blijft voor mij ook het grootste minpunt. Games waarbij input lag belangrijk is, zijn gewoon geen doen op de Portal. Ik zag mezelf al helemaal nog snel een potje Warzone of FIFA spelen in bed, maar dat moet je jezelf niet aandoen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2024 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stunned Guy
Verwijderd schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 23:15:
[...]

Dat blijft voor mij ook het grootste minpunt. Games waarbij input lag belangrijk is, zijn gewoon geen doen op de Portal. Ik zag mezelf al helemaal nog snel een potje Warzone of FIFA spelen in bed, maar dat moet je jezelf niet aandoen.
Precies ja, eeuwig zonde, want nogmaals hij heeft ook zeker pluspunten.

Het is alleen jammer dat ik met name een spel als FC24 van plan was lekker op de bank te spelen.
Nu kies ik dus duidelijk welke games ik wel en niet erop wil spelen.

Heeft iemand toevallig al ervaring met FC25 op de Portal? Het zal waarschijnlijk niet heel veel beter zijn maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Ik heb een Playstation 5 slim disk, en binnenkort komt daar dus een Playstation 5 pro bij... De vraag is dus, kan ik de Playstation Portal makkelijk connecten op 2 verschillende Playstation's in huis? Mijn zoon krijgt de mijne namelijk, en ik de pro variant.

[ Voor 5% gewijzigd door 038Robijno op 12-10-2024 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:09
@038Robijno ik weet het niet 100% zeker, maar gezien profiel wisselen op 1 PS5 al niet kan, vrees ik dat het antwoord een vette nee zal zijn..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:29
FlameDB schreef op maandag 23 september 2024 @ 23:05:
[...]

Nogmaals, het ligt niet aan mijn wifi thuis. Elk kanaal geprobeerd. Heb zowat elke tip/mogelijke oplossing geprobeerd die online te vinden is. Waarom zou elk device het wel goed doen behalve de portal op hetzelfde netwerk?

Ik heb geen input lag of iets dergelijks, ik heb micro stuttering/framedrops. Deze komt om de X aantal seconden voor en duurt telkens even lang. De portal Reddit bevat heel wat van die posts. Het wifi excuus is trouwens hetgeen Sony zich ook achter schaart.
Veel te kort door de bocht..

Jij denkt dat het niet aan je wifi ligt..

Maar er zijn nog wel meerdere oorzaken te bedenken die wel bij je router kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Thalaron schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 00:24:
@038Robijno ik weet het niet 100% zeker, maar gezien profiel wisselen op 1 PS5 al niet kan, vrees ik dat het antwoord een vette nee zal zijn..
Nou met profiel heeft het niks te maken denk ik

Alleen kan je volgens mij in de Remote app maar 1 ps5 standaard koppelen en 1 ps4

Dus dat moet je dan telkens wijzigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-10 23:22

Mauz1978

Console War Veteran

038Robijno schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:34:
Ik heb een Playstation 5 slim disk, en binnenkort komt daar dus een Playstation 5 pro bij... De vraag is dus, kan ik de Playstation Portal makkelijk connecten op 2 verschillende Playstation's in huis? Mijn zoon krijgt de mijne namelijk, en ik de pro variant.
Ja dat kan gewoon. Echter moet je steeds opnieuw inloggen en de correcte PS5 kiezen als je wil switchen.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Mauz1978 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 08:17:
[...]

Ja dat kan gewoon. Echter moet je steeds opnieuw inloggen en de correcte PS5 kiezen als je wil switchen.
Ja dat zeg ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-10 19:42
boyette schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 02:30:
[...]

Nou met profiel heeft het niks te maken denk ik

Alleen kan je volgens mij in de Remote app maar 1 ps5 standaard koppelen en 1 ps4

Dus dat moet je dan telkens wijzigen
Oh well. Hij is verkocht en heb een ROG ally gekocht. Moonlight streaming ivanop mijn game pc boven aan 60 MBit/s werkt perfect. Ook leuk om op verplaatsing lokaal wat pc games te spelen. Chiaki werkt ook perfect vanop mijn PS5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Stunned Guy schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:15:
[...]

Precies ja, eeuwig zonde, want nogmaals hij heeft ook zeker pluspunten.

Het is alleen jammer dat ik met name een spel als FC24 van plan was lekker op de bank te spelen.
Nu kies ik dus duidelijk welke games ik wel en niet erop wil spelen.

Heeft iemand toevallig al ervaring met FC25 op de Portal? Het zal waarschijnlijk niet heel veel beter zijn maargoed.
Rush is goed te doen, maar een echte wedstrijd helaas niet, al kan ik nog wel potjes winnen er mee ;)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:02
Cloud Gaming voor de PlayStation portaal is er! *O*

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54093178853_1d9b53f431_k.jpg

This update will also include a beta version of a new feature that many fans have been asking for – support for cloud streaming on PS Portal. When the update is live, PlayStation Plus Premium members will be able to participate in a beta for cloud streaming on PS Portal, allowing select PS5 games in the PlayStation Plus Game Catalog* to be streamed directly from our servers, even without a PS5 console.

Since Cloud Streaming (Beta) on PS Portal is still an experimental offering, the features available during the beta period may change over time and may not reflect the final experience. 

Cloud Streaming (Beta) for PS Portal will be available through the PlayStation Plus Premium plan, which is offered in the following locations:

Austria, Belgium, Bulgaria, Canada, Croatia, Czech Republic, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Ireland, Italy, Japan, Luxembourg, Malta, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Republic of Cyprus, Romania, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland, United Kingdom, and United States.

How to access Cloud Streaming (Beta)

To access the beta, you will need the following:
  • PlayStation Portal remote player
  • An account for PlayStation Network****
  • An active PlayStation Plus Premium membership
  • Access to broadband internet Wi-Fi
  • To establish a cloud streaming session: requires minimum 5Mbps of upload and download speeds
  • To stream at 720p: requires minimum 7 Mbps
  • To stream at 1080p: requires minimum 13 Mbps
Once the beta is available, you can access the beta by updating your PS Portal to the latest system software and completing the following steps:
  • Open “Quick Menu” and access “Settings” on your PS Portal.
  • Select the “Cloud Streaming (Beta)” button
  • Switch the Cloud Streaming (Beta) toggle on (this will be off by default).
After you’ve enabled Cloud Streaming (Beta) in the settings menu, you should see a new option on the Home screen of your PS Portal that allows you to access games via cloud streaming. The beta option can be turned off any time, and your Home screen will revert back to the standard version once the option is turned off.

Features not included in the Beta

As we are in the beginning stages of publicly testing cloud streaming on PS Portal, some features will not be available, such as Game Trials, streaming games purchased on PS Store, system features such as Party voice chat and game invites for select games, Create button, 3D audio, and in-game commerce.

Additionally, the streaming games playable on PS Portal are limited to PS5 games, and PS4 games/PS3 games are not supported.

Source: https://blog.playstation....e-with-new-system-update/

[ Voor 9% gewijzigd door TechFox op 20-11-2024 07:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 23:09
TechFox schreef op woensdag 20 november 2024 @ 07:15:
Cloud Gaming voor de PlayStation portaal is er! *O*

[Afbeelding]

This update will also include a beta version of a new feature that many fans have been asking for – support for cloud streaming on PS Portal. When the update is live, PlayStation Plus Premium members will be able to participate in a beta for cloud streaming on PS Portal, allowing select PS5 games in the PlayStation Plus Game Catalog* to be streamed directly from our servers, even without a PS5 console.

Since Cloud Streaming (Beta) on PS Portal is still an experimental offering, the features available during the beta period may change over time and may not reflect the final experience. 

Cloud Streaming (Beta) for PS Portal will be available through the PlayStation Plus Premium plan, which is offered in the following locations:

Austria, Belgium, Bulgaria, Canada, Croatia, Czech Republic, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Ireland, Italy, Japan, Luxembourg, Malta, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Republic of Cyprus, Romania, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland, United Kingdom, and United States.

How to access Cloud Streaming (Beta)

• PlayStation Portal remote player
  • An account for PlayStation Network****
  • An active PlayStation Plus Premium membership
  • Access to broadband internet Wi-Fi
  • To establish a cloud streaming session: requires minimum 5Mbps of upload and download speeds
  • To stream at 720p: requires minimum 7 Mbps
  • To stream at 1080p: requires minimum 13 Mbps
Once the beta is available, you can access the beta by updating your PS Portal to the latest system software and completing the following steps:
  • Open “Quick Menu” and access “Settings” on your PS Portal.
  • Select the “Cloud Streaming (Beta)” button
  • Switch the Cloud Streaming (Beta) toggle on (this will be off by default).
After you’ve enabled Cloud Streaming (Beta) in the settings menu, you should see a new option on the Home screen of your PS Portal that allows you to access games via cloud streaming. The beta option can be turned off any time, and your Home screen will revert back to the standard version once the option is turned off.

Features not included in the Beta

As we are in the beginning stages of publicly testing cloud streaming on PS Portal, some features will not be available, such as Game Trials, streaming games purchased on PS Store, system features such as Party voice chat and game invites for select games, Create button, 3D audio, and in-game commerce.

Additionally, the streaming games playable on PS Portal are limited to PS5 games, and PS4 games/PS3 games are not supported.

Source: https://blog.playstation....e-with-new-system-update/
Update net geïnstalleerd. Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:57
Misschien wordt het dan nu toch weer waard op te upgraden naar Premium.

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Maar moet die verbonden zijn met je ps5 voor cloudgaming? Of kan je gewoon portal opstarten en gamen maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:38
Amaze86 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:51:
Maar moet die verbonden zijn met je ps5 voor cloudgaming? Of kan je gewoon portal opstarten en gamen maar.

PlayStation Portal remote player
An account for PlayStation Network****
An active PlayStation Plus Premium membership
Access to broadband internet Wi-Fi
To establish a cloud streaming session: requires minimum 5Mbps of upload and download speeds
To stream at 720p: requires minimum 7 Mbps
To stream at 1080p: requires minimum 13 Mbps

Maar dit is wel fijn nieuws, dan wordt het al bijna een standalone speler!

[ Voor 5% gewijzigd door Mielemuis op 20-11-2024 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nosfertu
  • Laatst online: 15:30
Amaze86 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:51:
When the update is live, PlayStation Plus Premium members will be able to participate in a beta for cloud streaming on PS Portal, allowing select PS5 games in the PlayStation Plus Game Catalog* to be streamed directly from our servers, even without a PS5 console.

Ja dat zou dus moeten kunnen. Ben wel benieuwd of je dan ook gelijktijdig op de ps5 kan gamen. Ga er wel vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Ben zelf wel benieuwd naar de input lag, micro stutters etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FokschaapX
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-10 22:59
Mocht dit goed (genoeg) werken dan kan het voor een bepaalde doelgroep dus ook een goedkoper alternatief zijn dan de aanschaf van een ps5 console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:39
038Robijno schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:34:
Ja het werkt alleen als je dus hetzelfde PSN account op beide Playstations hebt. Je start de PS portal op en dan kies je bij het rechtermenu het PS icoontje en selecteer je welke PS5 je wilt koppelen.

[ Voor 6% gewijzigd door King Dingeling op 20-11-2024 12:51 ]

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deecee1986
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09:07
Geraedus schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:41:
Misschien wordt het dan nu toch weer waard op te upgraden naar Premium.
Dacht ik ook dus ben benieuwd wanneer de ps abbo’s weer afgeprijsd zijn ivm Black Friday

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stunned Guy
Deecee1986 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:27:
[...]

Dacht ik ook dus ben benieuwd wanneer de ps abbo’s weer afgeprijsd zijn ivm Black Friday
Daar ben ik ook benieuwd naar, is het mogelijk om nu een maand te nemen en dan straks alsnog van een eventuele korting gebruik te maken, ik geloof het niet toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deecee1986
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09:07
Stunned Guy schreef op woensdag 20 november 2024 @ 17:12:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar, is het mogelijk om nu een maand te nemen en dan straks alsnog van een eventuele korting gebruik te maken, ik geloof het niet toch?
Ik zou sowieso wachten tot aankomende vrijdag. Volgens mij had ik opverschillende websites gelezen dat er dan misschien korting wordt gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stunned Guy
Deecee1986 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 17:18:
[...]

Ik zou sowieso wachten tot aankomende vrijdag. Volgens mij had ik opverschillende websites gelezen dat er dan misschien korting wordt gegeven.
Ik wil graag het cloudgamen testen, zeker aangezien ik heel veel positieve verhalen lees over de performance.

Maargoed misschien beter nog maar even wachten dan ja, al valt dat niet mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Stunned Guy schreef op woensdag 20 november 2024 @ 17:12:
[...]

In de denkwijze van Sony niet nee. Zij zijn puur gefocust om nieuwe abonnees binnen te halen dan bestaande klanten te behouden. Typisch een Amerikaanse mindset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Ik vind de input lag tegenvallen met die stream..betere resultaten via ps5.
Heb thuis 800mbit glas en werkte niet optimaal vanaf sony servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stunned Guy
[...]

Je had inderdaad gelijk, dit lees ik net in het andere PS5 topic:

https://blog.playstation....-black-friday-deals-2024/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:24
Speelde al veel op de Portal maar game streaming is wel f een fantastische update. Paar spellen geprobeerd maar speelt echt heerlijk, heb amper inputlag. Zeer tevreden mee!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:40
Even een vraag voor iemand die het mij misschien beter kan uitleggen. Ik heb zelf een Steam deck oled en ooit een PlayStation 4 gehad in het begin maar nooit echt toe kunnen zetten om veel op te gamen want ik ben een handheld fanaat . ( Steam deck is een droom ) .
De nieuwe update van de portal lijkt me wel interessant. Kan ik zo ding aanschaffen zonder dat ik een PlayStation 5 heb en dan inloggen met mijn account ? Of is er hoe dan ook één PlayStation 5 nodig voor de setup? En dan de wat betreft de games .. is er een aparte collectie beschikbaar of kan je ook je eigen games die je aanschaft zo via de cloud spelen ( zoals geforce now ) heb wat betreft cloud gaming goeie ervaringen . Speel black ops 6 dagelijks via geforce now op de Steam deck ( want anti-cheat werkt niet op Linux ) dus het zou voor mij een leuke game device zijn

[ Voor 13% gewijzigd door Cyberw00d op 21-11-2024 10:52 ]

Nintendo Switch 2 | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Is het mogelijk om co-op te spelen waarbij één speler het volledige TV-scherm gebruikt via de PlayStation 5, terwijl de andere speler tegelijkertijd op de Portal speelt? Ik ben vooral benieuwd of dit werkt met games zoals Rocket League, in plaats van het traditionele gesplitste scherm op één TV.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer UYL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-10 12:52
Cyberw00d schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:50:
Even een vraag voor iemand die het mij misschien beter kan uitleggen. Ik heb zelf een Steam deck oled en ooit een PlayStation 4 gehad in het begin maar nooit echt toe kunnen zetten om veel op te gamen want ik ben een handheld fanaat . ( Steam deck is een droom ) .
De nieuwe update van de portal lijkt me wel interessant. Kan ik zo ding aanschaffen zonder dat ik een PlayStation 5 heb en dan inloggen met mijn account ? Of is er hoe dan ook één PlayStation 5 nodig voor de setup? En dan de wat betreft de games .. is er een aparte collectie beschikbaar of kan je ook je eigen games die je aanschaft zo via de cloud spelen ( zoals geforce now ) heb wat betreft cloud gaming goeie ervaringen . Speel black ops 6 dagelijks via geforce now op de Steam deck ( want anti-cheat werkt niet op Linux ) dus het zou voor mij een leuke game device zijn
Je zal PS Plus Premium moeten hebben (dat is zo een 160 euro per jaar volgens mij).
Je hebt geen PS5 nodig. Je kan dan gewoon games, die via Premium via deze Beta aangeboden worden, spelen.

[IMG]https://card.psnprofiles.com/2/Meneer_UYL.png[/IMG]

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:25
Mog schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:11:
Is het mogelijk om co-op te spelen waarbij één speler het volledige TV-scherm gebruikt via de PlayStation 5, terwijl de andere speler tegelijkertijd op de Portal speelt? Ik ben vooral benieuwd of dit werkt met games zoals Rocket League, in plaats van het traditionele gesplitste scherm op één TV.
Je bedoelt dat de één op de Portal speelt via cloud streaming (de nieuwe update). En de ander op de PS5 zelf? Volgens mij zou dit wel moeten werken ja.

Zonder cloud streaming niet. Want je streamt dan gewoon de PS5 naar je Portal. Dus als je de TV aanzet zie je op je TV en de Portal hetzelfde beeld.

[ Voor 12% gewijzigd door Raem op 21-11-2024 11:25 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Dat zou moeten werken. Ik heb dat weleens gedaan met de PsNow/Ps+ app op een laptop.
Het moet wel een verschillend account zijn, anders gaat het niet werken.

Dus eventueel een tweede account aanmaken op de Ps5. Zolang dat de primaire ps5 van het account met plus is, kan die ook gewoon online

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BaseLine
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:25
Geraedus schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:55:
Ben zelf wel benieuwd naar de input lag, micro stutters etc
Cloud streaming nog niet geprobeerd, maar de update heeft er bij mij voor gezorgd dat de micro-stutters nu helemaal weg zijn. Het voelt allemaal net zo vloeiend aan als de remote play app op mijn iPad en PC. Deze update was een major version update dus blijkbaar is er iets gefixed op OS niveau: https://www.reddit.com/r/..._of_the_problem_order_of/

Verwijderd

BaseLine schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:36:
[...]

Cloud streaming nog niet geprobeerd, maar de update heeft er bij mij voor gezorgd dat de micro-stutters nu helemaal weg zijn. Het voelt allemaal net zo vloeiend aan als de remote play app op mijn iPad en PC. Deze update was een major version update dus blijkbaar is er iets gefixed op OS niveau: https://www.reddit.com/r/..._of_the_problem_order_of/
Is de input lag nu ook wat beter? Daar ben ik wel benieuwd naar.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ah, deze update was langs me heengegaan, ik ben hem nu aan het installeren

• BaseLine
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:25
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:50:
[...]

Die is voor mijn gevoel nooit echt hinderlijk geweest (microstutters wel). Zie wel verhalen voorbij komen op reddit van mensen die spellen zoals FIFA nu beter vinden aanvoelen dan voor de update. Maar YMMV.

• 418O2
  • Nu online
BaseLine schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:06:
[...]

Die is voor mijn gevoel nooit echt hinderlijk geweest (microstutters wel). Zie wel verhalen voorbij komen op reddit van mensen die spellen zoals FIFA nu beter vinden aanvoelen dan voor de update. Maar YMMV.
Ik speel FC24 en na de update voelt het zeker wat soepeler aan :)

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 21:07
Daan0s schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:09:
Speelde al veel op de Portal maar game streaming is wel f een fantastische update. Paar spellen geprobeerd maar speelt echt heerlijk, heb amper inputlag. Zeer tevreden mee!
Interessant. Heb de Portal vorig jaar gekocht maar weer weg gedaan omdat de kwaliteit met Chiaki4Deck beter was maar mis daarop weer de DualsSense controllers en de resolutie is niet helemaal je-van-het.

Ben wel benieuwd naar meer ervaringen :)

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:50:
[...]

Latency is nu 34MS ipv 50MS. Maar het belangrijkste verschil is dat de Portal nu een andere Android kernel gebruikt, waardoor ie nu 59,94hz support (gelijk aan de streaming output van de PS5). Dus geen microstutters meer.

• 418O2
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:50:
[...]

Latency is nu 34MS ipv 50MS. Maar het belangrijkste verschil is dat de Portal nu een andere Android kernel gebruikt, waardoor ie nu 59,94hz support (gelijk aan de streaming output van de PS5). Dus geen microstutters meer.
Ik denk dat ik eerder die 34 ipv 50ms merk. Ik had niet iedere zoveel seconde een sync stutter, maar gewoon meer dan het sluggish voelde.

Verwijderd

418O2 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:55:
[...]

Ik denk dat ik eerder die 34 ipv 50ms merk. Ik had niet iedere zoveel seconde een sync stutter, maar gewoon meer dan het sluggish voelde.
Niet iedereen ziet en merkt microstutters, net als sommige mensen niet doorhebben dat ze een film niet op 24hz aan het kijken zijn. De ene is er wat gevoeliger voor dan de ander. Maar ze waren er wel degelijk :)

• 418O2
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:57:
[...]

Niet iedereen ziet en merkt microstutters, net als sommige mensen niet doorhebben dat ze een film niet op 24hz aan het kijken zijn. De ene is er wat gevoeliger voor dan de ander. Maar ze waren er wel degelijk :)
Dat is nog weer wat anders omdat je bij een film zelf geen input geeft en daar nog weer hele andere dingen spelen (waarom films geen 60fps zijn heeft een reden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:58:
[...]

Dat is nog weer wat anders omdat je bij een film zelf geen input geeft en daar nog weer hele andere dingen spelen (waarom films geen 60fps zijn heeft een reden)
Dat was mijn punt ook niet, mijn punt was meer dat sommige mensen microstutters niet zien/ervaren. Vandaar de vergelijking met 24hz films.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:57:
[...]

Straks dan maar eens FC24 weer eens te proberen, daar zijn de microstutters enorm merkbaar waardoor een potje voetbal erg hinderlijk wordt.

- Edit - : Microstutters zijn zo goed als verdwenen.

[ Voor 5% gewijzigd door Geraedus op 21-11-2024 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stunned Guy
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:50:
[...]

Ik dacht dit gisteren al te merken toen ik FC25 speelde, heb het maar kort getest en dacht eigenlijk dat de update alleen het cloud gamen bevatte, maar mijn stutters waren ook weg.

Dan bevestigd dit toch mijn gevoel van gisterenavond dat er meer veranderd was, ga het zo eens wat uitgebreider checken.

Dat ze dit probleem eindelijk aangepakt hebben, wat een zegen!

Ik moet overigens zeggen dat ik FC25 alsnog niet zo lekker vond spelen,
maar dat komt denk ik doordat ik het nu op de Pro speel en daar speelt het echt zo vloeiend op nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:27
rickjehh schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 21:35:
[...]

Om dit met de hotspot op mijn iPhone werkend te krijgen moest ik de APN van de hotspot op mijn iPhone wijzigen naar portalmmm.nl. Don’t ask me why maar dat loste het probleem voor mij op.
Idem hier, alleen de APN van de persoonlijke hotspot aanpassen, niet die van de mobiele data. Had bijna de portal teruggestuurt… Eens kijken hoe goed het werkt in de bus/trein. Ik begrijp dat je niet kunt verbinden met WIFI in de bus/trein omdat je niet kunt bevestigen, dus het zal via de hotspot moeten.

Erg mooi deze portal en de games streamen uit de cloud. Niet alle games werken, als te dataintensief lukt het niet. Maar GTA V bv wel.
Verbruik is pakweg 2 Gb / uur afgaande op de Iphone data usage.

Wat jammer is dat je in de games geen in-game DLC aankopen kan doen. Dat moet via een PS5 die ik niet bezit. Alleen Premium abo en de Portal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
mv_ak schreef op zondag 24 november 2024 @ 11:01:
[...]

Idem hier, alleen de APN van de persoonlijke hotspot aanpassen, niet die van de mobiele data. Had bijna de portal teruggestuurt… Eens kijken hoe goed het werkt in de bus/trein. Ik begrijp dat je niet kunt verbinden met WIFI in de bus/trein omdat je niet kunt bevestigen, dus het zal via de hotspot moeten.

Erg mooi deze portal en de games streamen uit de cloud. Niet alle games werken, als te dataintensief lukt het niet. Maar GTA V bv wel.
Verbruik is pakweg 2 Gb / uur afgaande op de Iphone data usage.

Wat jammer is dat je in de games geen in-game DLC aankopen kan doen. Dat moet via een PS5 die ik niet bezit. Alleen Premium abo en de Portal.
Voor wifi netwerken waarvoor je via een pop-up in de browser moet bevestigen hebben ze inmiddels ook een oplossing geïmplementeerd. Je moet dan een qr code scannen en de verbinding op je telefoon afronden. Werkte bij mij prima de keren dat ik het gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Afgelopen weken veel Disney Dreamlight Valley gespeeld op de portal, een heel rustig spel ;) Maar dat speelt zo fijn op de Portal

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WinterBase schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:45:
[...]

Interessant. Heb de Portal vorig jaar gekocht maar weer weg gedaan omdat de kwaliteit met Chiaki4Deck beter was maar mis daarop weer de DualsSense controllers en de resolutie is niet helemaal je-van-het.

Ben wel benieuwd naar meer ervaringen :)
Cloud streaming werkt mooi op de Portal. Een feature die er vanaf het begin in had moeten zitten. De inputlag vind ik merkbaarder dan streamen vanaf de playstation. Maar hinderlijk vind ik dat niet. Zal persoonlijk zijn. Streamen vanaf PSN ziet er op de portal erg strak uit en is vloeiend 60fps. Streamen vanaf de PS5 heb ik veel meer issues. De laatste update nog niet geprobeerd, maar ik had altijd last van stutter/framedrops als ik vanaf de PS5 streamde. En dat met een volledig bedraad netwerk....

Nadeel is wel dat je PS+ Premium moet hebben a € 151,99 per jaar om met de Portal vanaf PSN te kunnen streamen. Ik heb mn Extra abo voor € 15 geupgrade naar Premium tot eind sept 2025. Vond ik nog wel een prima meerprijs om het streamen met de Portal te kunnen proberen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:13
Ik had de portal een tijd te koop staan, tot deze update kwam. Dit scheelt best veel moet ik zeggen en met GT7 is het echt heel goed speelbaar momenteel. Andere games nog niet getest, maar voor nu ben ik positief!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hulleman schreef op maandag 25 november 2024 @ 14:10:
[...]

Game streaming werkt mooi op de Portal. Een feature die er vanaf het begin in had moeten zitten. De inputlag vind ik merkbaarder dan streamen vanaf de playstation. Maar hinderlijk vind ik dat niet. Zal persoonlijk zijn. Streamen vanaf PSN ziet er op de portal erg strak uit en is vloeiend 60fps. Streamen vanaf de PS5 heb ik veel meer issues. De laatste update nog niet geprobeerd, maar ik had altijd last van stutter/framedrops als ik vanaf de PS5 streamde. En dat met een volledig bedraad netwerk....

Nadeel is wel dat je PS+ Premium moet hebben a € 151,99 per jaar om met de Portal vanaf PSN te kunnen streamen. Ik heb mn Extra abo voor € 15 geupgrade naar Premium tot eind sept 2025. Vond ik nog wel een prima meerprijs om het streamen met de Portal te kunnen proberen.
Hoe heb je kunnen streamen vanaf PSN als je de update nog niet hebt geprobeerd? :P

Game streaming vanaf de PS5 werkt nu echt zonder stutter/framedrops en solid 60 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:08:
[...]

Hoe heb je kunnen streamen vanaf PSN als je de update nog niet hebt geprobeerd? :P

Game streaming vanaf de PS5 werkt nu echt zonder stutter/framedrops en solid 60 fps.
Bedoel je daar het streamen van PS5 naar de Portal mee? Dan overweeg ik om misschien weer een Portal aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:11:
[...]

Bedoel je daar het streamen van PS5 naar de Portal mee? Dan overweeg ik om misschien weer een Portal aan te schaffen.
Ik bedoel daar streamen vanaf de PS5 naar de Portal mee. Cloud (PSN) streaming is niet aan mij besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:13:
[...]

Ik bedoel daar streamen vanaf de PS5 naar de Portal mee. Cloud (PSN) streaming is niet aan mij besteed.
Nice, dat klinkt goed. Is het echt veel verschil met voor de update of wordt er, op bijvoorbeeld Reddit, een beetje overdreven? Zou mooi zijn als het echt zoveel beter is geworden, maar op Reddit werd er voor de update ook al gedaan alsof het allemaal perfect werkte.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2024 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:15:
[...]

Nice, dat klinkt goed. Is het echt veel verschil met voor de update of wordt er, op bijvoorbeeld Reddit, een beetje overdreven? Zou mooi zijn als het echt zoveel beter is geworden, maar op Reddit werd er voor de update ook al gedaan alsof het allemaal perfect werkte.
Ik vond het voor de update storend. Na de update nauwelijks merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:15:
[...]

Kan bevestigen dat het inderdaad verbeterd is na de update. Games zoals FC24 / FC25 en COD BO6 had ik voor de update veel last van microstutters. Waarschijn is dit opgelost doordat ze de bitrate verhoogt hebben, voorheen zat ik gemiddeld tijdens het streamen tussen de 7 en 14 mbps en nu rond 7 en 16 mbps.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:08:
[...]

Ik had de update wel geinstalleerd en cloudgaming geprobeerd, maar ps5 streaming nog niet. Net astrobot gecheckt en dat is echt een grote verbetering. Voelt solid aan, geen stutters zoals ik dat eerst had!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed om te horen, heren. Ik ga even kijken wanneer ik er weer eentje op de kop ga tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2024 @ 19:42:
Goed om te horen, heren. Ik ga even kijken wanneer ik er weer eentje op de kop ga tikken.
Het blijft wel streaming he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:18
Hoe is PSN streaming? En de games die nu beschikbaar zijn, is dat een beetje AAA? Kan geen lijst vinden.

Kan alleen dit vinden:
Welke games zijn beschikbaar voor Cloudstreaming (bèta) op PS Portal?

Je kunt bepaalde PS5-games spelen uit de gamecatalogus die beschikbaar is met PlayStation Plus Premium.* De beschikbaarheid van games verschilt per land/regio. Bekijk de gamecatalogus op je PS Portal om te zien welke games je kunt streamen.

[ Voor 62% gewijzigd door crimby op 27-11-2024 09:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

crimby schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:16:
Hoe is PSN streaming? En de games die nu beschikbaar zijn, is dat een beetje AAA? Kan geen lijst vinden.

Kan alleen dit vinden:
Welke games zijn beschikbaar voor Cloudstreaming (bèta) op PS Portal?

Je kunt bepaalde PS5-games spelen uit de gamecatalogus die beschikbaar is met PlayStation Plus Premium.* De beschikbaarheid van games verschilt per land/regio. Bekijk de gamecatalogus op je PS Portal om te zien welke games je kunt streamen.
Eerste hit op Google:
https://www.reddit.com/r/...ailable_on_the/?rdt=35778

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op maandag 25 november 2024 @ 19:48:
[...]

Het blijft wel streaming he
Klopt, maar blijkbaar loopt het nu soepeler en minder stuttering. Dat laatste vond ik erg storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:39:
[...]

Klopt, maar blijkbaar loopt het nu soepeler en minder stuttering. Dat laatste vond ik erg storend.
Ja dat is zeker waar, maar het is nog steeds niet native. Dus als dat je verwachting is, kom je bedrogen uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:45:
[...]

Ja dat is zeker waar, maar het is nog steeds niet native. Dus als dat je verwachting is, kom je bedrogen uit ;)
Ik snap wat je bedoelt, maar dat verwacht ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Mijn hits zagen er toch anders uit maar thanks! Krijg dan in ieder geval een beeld van de type games (aangezien het per store kan anders kan zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FokschaapX
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-10 22:59
De portal geeft de keuze om 720p of 1080p te streamen. Dat beïnvloed logischerwijs de beeldkwaliteit.

Betekent 720p per definitie minder inputlag in vergelijking met 1080p, of ligt dat anders?

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:33
Ik heb via V&A een Playstation Portal gekocht. Het apparaat verrast mij best positief in vergelijking met de SD. Ik heb de SD LCD, en 8 inch is toch een veel fijner formaat dan 7 inch. Daarnaast is de SD een stuk lomper. Dat is natuurlijk logisch, aangezien het alleen geschikt is voor streamen, maar het ligt daardoor een stuk fijner in de hand. Het enige nadeel is de vertraging met streamen. Het werkt best wel goed, maar ik vind die kleine vertraging toch best irritant in sommige spellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
MennoE schreef op donderdag 28 november 2024 @ 19:07:
Ik heb via V&A een Playstation Portal gekocht. Het apparaat verrast mij best positief in vergelijking met de SD. Ik heb de SD LCD, en 8 inch is toch een veel fijner formaat dan 7 inch. Daarnaast is de SD een stuk lomper. Dat is natuurlijk logisch, aangezien het alleen geschikt is voor streamen, maar het ligt daardoor een stuk fijner in de hand. Het enige nadeel is de vertraging met streamen. Het werkt best wel goed, maar ik vind die kleine vertraging toch best irritant in sommige spellen.
Je zit in het verkeerde topic, hier moet je zijn: Playstation Portal :> ;)

The devil is in the details.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:40

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Hahn schreef op donderdag 28 november 2024 @ 19:18:
[...]

Je zit in het verkeerde topic, hier moet je zijn: Playstation Portal :> ;)
Heb hem verplaatst vanuit het Steam Deck topic ;)

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• MennoE
Haha grapjassen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:00
Snap oprecht echt niet waarom je dit doet? @MennoE plaatst bewust zijn bericht in het Steam Deck topic. De Steam Deck en de Portal kunnen beide streamen vanaf de PS5 dus off-topic is het ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
[...]

Aii lezen is ook een vak (voor mij). Ik ging er klakkeloos vanuit dat dit over de portal ging, maar dus enkel om PS Plus. Bummer, geen portal aanbiedingen.

Edit: zojuist eentje besteld, ben super benieuwd!

[ Voor 5% gewijzigd door crimby op 29-11-2024 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-10 00:00
Lukt het spelen inmiddels goed met hotspot van de telefoon?

Hier 5G van Simyo en thuis de PS5 bekabeld aan 1G glasvezel van KPN..

Sta op het punt een te kopen maar wil wel zeker weten dat het via een hotspot vanaf de telefoon goed werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:09
GabrielZ schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:57:

Sta op het punt een te kopen maar wil wel zeker weten dat het via een hotspot vanaf de telefoon goed werkt.
Is vanzelfsprekend erg afhankelijk van je bereik. Waar verbinding instabiel is heb je geen goede ervaring.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crimby

Ik heb gisteren mn portal uitgepakt en gebruik gemaakt van een ziekenhuiswifi (perfecte timing om zo’n ding binnen te krijgen). Cloudgaming ging voortreffelijk. Is geen 5g, maar zeer zeker geen topverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-10 00:00
crimby schreef op maandag 2 december 2024 @ 12:19:
[...]

Ik heb gisteren mn portal uitgepakt en gebruik gemaakt van een ziekenhuiswifi (perfecte timing om zo’n ding binnen te krijgen). Cloudgaming ging voortreffelijk. Is geen 5g, maar zeer zeker geen topverbinding.
En hoe is het met data verbruik?
Valt dit enigsinds mee of?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
GabrielZ schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:34:
[...]

Dat is niet zo maar te meten vanaf de ziekenhuiswifi.

Volgens mij adviseert Sony een 5mb/s lijn voor 720p en 15mb/s voor 1080p (of iets in die trant). Stel je streamt @1080p. 15mbit/s betekent effectief max een downloadsnelheid van 1,875mbyte per seconde. Stel dat verbruik je dan ook maximaal per uur, dan zit je op 6,75gb data verbruik per uur. Ik denk dat het in de praktijk lager zal liggen, maar dat is meer op basis van gevoel dan een objectieve meting. Of de Portal ook meer dan die 15mbit kan gebruiken als je die bandbreedte hebt, weet ik ook niet.

Edit: heb chatgpt de vraag gesteld en die geeft aan dat het verbruik afhankelijk is van veel variabelen, maar dat het voor 1080p 60fps streaming ongeveer 3gb per uur is. Dat is een grove schatting. Games met veel actie of visuele details kunnen mogelijk meer data gebruiken vanwege de grotere hoeveelheid informatie die moet worden verwerkt en verzonden.

[ Voor 26% gewijzigd door Hulleman op 02-12-2024 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die zekerheid heb je nooit. Wat @giantgiantus zegt. E.e.a. is enorm afhankelijk van je 5G bereik. Als het bereik niet goed is, zal ook de ervaring met de Portal niet goed zijn.

Als je de PS5 bekabeld hebt aangesloten is dat in ieder geval een goede start voor een goede ervaring met de Portal. Maar ook dat is geen garantie. Als je de Portal thuis gebruikt, maakt het gebruik van je interne wifi netwerk. De internetsnelheid heeft daar niks mee te maken. Als jij thuis de router hebt weggestopt in de meterkast en verder geen accespoints in huis hebt, is de kans groot dat de Portal beneden goed kan werken, maar zodra het wifi bereik veel minder wordt, ook de Portal niet goed meer werkt.

Er zijn zoveel variabelen dat niemand op voorhand kan zeggen of het goed gaat werken. Als je PS5 bedraad is aangesloten is dat in ieder geval een goed begin. Ik zou zeggen, bestel die Portal lekker en ga het ervaren. Werkt het bij jou thuis niet prettig dan moet je je wifi netwerk verbeteren of je stuurt de Portal weer terug.

De laatste firmware update van de Portal heeft ook voor een betere ervaring gezorgd. Ik heb thuis een volledig bedraad netwerk liggen, maar de Portal had altijd last van stotteringen en framedrops. Nu is dat (nagenoeg) weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielle0173
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 29-09 01:39
GabrielZ schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:34:
[...]

Ik gebruik hem via de hotspot van m'n iPhone 15 Plus(Vodafone). En in mijn geval werkt het, op hier en daar een dipje na, goed. Mijn ervaring is een verbruik van gemiddeld 4 tot 5GB per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Hulleman schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:59:
[...]

Dat is niet zo maar te meten vanaf de ziekenhuiswifi.

Volgens mij adviseert Sony een 5mb/s lijn voor 720p en 15mb/s voor 1080p (of iets in die trant). Stel je streamt @1080p. 15mbit/s betekent effectief max een downloadsnelheid van 1,875mbyte per seconde. Stel dat verbruik je dan ook maximaal per uur, dan zit je op 6,75gb data verbruik per uur. Ik denk dat het in de praktijk lager zal liggen, maar dat is meer op basis van gevoel dan een objectieve meting. Of de Portal ook meer dan die 15mbit kan gebruiken als je die bandbreedte hebt, weet ik ook niet.

Edit: heb chatgpt de vraag gesteld en die geeft aan dat het verbruik afhankelijk is van veel variabelen, maar dat het voor 1080p 60fps streaming ongeveer 3gb per uur is. Dat is een grove schatting. Games met veel actie of visuele details kunnen mogelijk meer data gebruiken vanwege de grotere hoeveelheid informatie die moet worden verwerkt en verzonden.
Er staan tig posts op Reddit met praktijk verbruik, waarom ai vragen met de onbetrouwbaarheid van dien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
Danielle0173 schreef op maandag 2 december 2024 @ 21:04:
[...]

Ik gebruik hem via de hotspot van m'n iPhone 15 Plus(Vodafone). En in mijn geval werkt het, op hier en daar een dipje na, goed. Mijn ervaring is een verbruik van gemiddeld 4 tot 5GB per uur.
Hier zelfde ervaring met kpn, wel de 5g tweaken , aanpassen bij settings zodat ie onbeveiligd verbinding maakt tussen de hotspot en de portal anders lukt het niet. Ca 6Gb / uur. Je kunt hem beter op 720p zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op maandag 2 december 2024 @ 21:31:
[...]

Er staan tig posts op Reddit met praktijk verbruik, waarom ai vragen met de onbetrouwbaarheid van dien
Die voorbeelden met praktijkverbruik had je dus ook hier kunnen posten, in plaats van mij hier af te vallen, terwijl ik een medetweaker de goede richting in probeer te helpen.

ChatGPT geeft best betrouwbare antwoorden, zo lang je dat zelf maar kan challengen. Ik reken uit dat het max 6,75gb is. Jij weet ook wel dat de max van die 15mbit/s nooit voor 100% van de tijd nodig zal zijn. ChatGPT geeft 3gb per uur aan. Lijkt me dan best een plausibel antwoord. De Portal verstookt dus ergens in die range van 3-6,75gb per uur aan data.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Dat is dus enkel theoretisch wat een videostream gebruikt. Ik vind het goed dat je probeert te helpen, maar ik krijg een beetje jeuk van iedereen die maar klakkeloos alles in gpt gooit

https://www.reddit.com/r/PlaystationPortal/s/51JPEILCQ7

https://www.reddit.com/r/PlaystationPortal/s/ooDW5j6UvV

Komt redelijk overeen met de instellingen

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/02si5fghojwc1.jpeg?utm_medium=android_app&utm_source=share

[ Voor 67% gewijzigd door 418O2 op 03-12-2024 10:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MennoE
Enkele weken terug heb ik de Portal gekocht via V&A. Hij viel mij nog een beetje tegen vanwege de lag. Ik heb mijn thuisnetwerk daarop eens getest, en ontdekte dat het re te traag was. Vanochtend nieuw mesh systeem geïnstalleerd en de Portal streamt nu ongekend snel! Eerst had ik best een beetje lag en af en toe het wifi symbooltje kwam vanwege een slechte verbinding. Nu merk eigenlijk geen vertraging meer en het beeld is veel scherper. Speelt echt heerlijk! Ik vind op de bank liggen met zo'n apparaatje zoveel fijner dan mij voor de tv installeren. De Portal werd bij de aankondiging best wel afgekraakt, maar ik vind het echt een top ding!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:24
MennoE schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 15:12:
Enkele weken terug heb ik de Portal gekocht via V&A. Hij viel mij nog een beetje tegen vanwege de lag. Ik heb mijn thuisnetwerk daarop eens getest, en ontdekte dat het re te traag was. Vanochtend nieuw mesh systeem geïnstalleerd en de Portal streamt nu ongekend snel! Eerst had ik best een beetje lag en af en toe het wifi symbooltje kwam vanwege een slechte verbinding. Nu merk eigenlijk geen vertraging meer en het beeld is veel scherper. Speelt echt heerlijk! Ik vind op de bank liggen met zo'n apparaatje zoveel fijner dan mij voor de tv installeren. De Portal werd bij de aankondiging best wel afgekraakt, maar ik vind het echt een top ding!
Is ook een topding, meeste mensen die het niks vonden hebben hun netwerk gewoon niet op orde. Het was natuurlijk zeker niet perfect maar wel gewoon goed. Maar sinds de laatste update is het nóg beter, geen stutters meer maar gewoon smooth. Merk amper nog dat hij streamt hoe soepel het speelt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozz
  • Laatst online: 03-10 09:31

Ozz

Ik was best hyped voor dit apparaat, helaas valt die kwa performance vies tegen. Afgelopen zomer geprobeerd te gebruiken op vakantie in Turkije i.c.m. Vodafone 5G, maar viel bijna niet te spelen.

Thuis op de WiFi gaat het nog aardig, maar competitive moet je het niet gebruiken. EA FC of CoD speel je met flinke vertraging.

Als je thuis een iPad hebt zou ik de controller daarop aansluiten middels bluetooth en Remote Play gebruiken.

Heb je en een groter scherm tot je beschikking en de controller die je altijd gewend bent om te gebruiken.

Denk dat ik mijn Portal binnenkort te koop zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
Handig dat je de portal ook als 2e controller kunt gebruiken! Leuk voor It takes two. Alleen kwam het geluid uit de portal ipv PS5.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crimby
Ozz schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 18:06:
Ik was best hyped voor dit apparaat, helaas valt die kwa performance vies tegen. Afgelopen zomer geprobeerd te gebruiken op vakantie in Turkije i.c.m. Vodafone 5G, maar viel bijna niet te spelen.

Thuis op de WiFi gaat het nog aardig, maar competitive moet je het niet gebruiken. EA FC of CoD speel je met flinke vertraging.

Als je thuis een iPad hebt zou ik de controller daarop aansluiten middels bluetooth en Remote Play gebruiken.

Heb je en een groter scherm tot je beschikking en de controller die je altijd gewend bent om te gebruiken.

“In Turkije op 5g” en “competitieve FPS” lijkt mij in geen enkel universum een goede optie 8)7
Zeker gezien dit ook nog streaming is vanaf de ps5.

Cloudgaming lijkt me hierbij ook geen goede optie overigens.
Ik game heerlijk overigens, maar heb dan ook geen verwachting dat het 100% lokaal is en met wifi heb je altijd risico’s.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MennoE
Ozz schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 18:06:

De meerwaarde van de portal is onder meer dat je controller vast zit aan het scherm. Als ik op de bank of ik bed lig dan is dat heerlijk game. Dat zie ik niet met een iPad gebeuren. Als ik een groter scherm wil kan ik gewoon voor de tv gaan zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Eigenlijk zou je websites moeten hebben waar mensen producten proberen en dan zeggen wat ze er van vinden he... Dan zou je dit niet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozz
  • Laatst online: 03-10 09:31

Ozz

crimby schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 18:29:
[...]

“In Turkije op 5g” en “competitieve FPS” lijkt mij in geen enkel universum een goede optie 8)7
Zeker gezien dit ook nog streaming is vanaf de ps5.

Ik game heerlijk overigens, maar heb dan ook geen verwachting dat het 100% lokaal is en met wifi heb je altijd risico’s.
Verbinding was/is het probleem niet. Het is meer dat ik verpest ben doordat ik op een game monitor speel. De reactietijd op de Portal is dan gewoon vervelend. Zelfde geldt trouwens ook als ik op de TV game hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
@Ozz op de portal wil je geen fps/voetbalgames spelen, voor sp gamer prima ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Amaze86 schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:05:
@Ozz op de portal wil je geen fps/voetbalgames spelen, voor sp gamer prima ding.
Voetbal wil prima, wellicht niet competitief, maar gewoon een potje wil sinds de laatste update prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!
crimby schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 18:29:
[...]
Sinds de laatste update is de Portal echt een stuk verbeterd. Mooi apparaatje. Cloudgaming valt me nog wel wat tegen. Met name de input lag is fors hoger dan als je lokaal streamt. Als ik lokaal stream is er ook lag, maar ik ben daar niet zo heel gevoelig voor. Wat mij betreft geeft lokaal streamen dezelfde ervaring als gamen op de PS5. Maar via de cloud vind ik de lag wel hinderlijk. Games die aankomen op het goed timen van acties (met zeer korte windows) zijn denk ik onspeelbaar via de cloud.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 09-12-2024 09:51 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste

Let op:
Gezien de slechte verkrijgbaarheid de laatste tijd wat aanvullende regels:
- geen rants / gezeur / discussie over scalping
- geen V&A
- voorraad bij winkels mag gepost worden, maar een hele discussie over de slechte voorraad draagt niks bij.
- geen 'statusupdates' van je bestellingen of leveringen.

Gebruik bij connectieproblemen de zoekfunctie; dit is al veelvuldig besproken en er staan zat tips in het topic.