Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 10:44
Hulleman schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:50:
[...]

Sinds de laatste update is de Portal echt een stuk verbeterd. Mooi apparaatje. Cloudgaming valt me nog wel wat tegen. Met name de input lag is fors hoger dan als je lokaal streamt. Als ik lokaal stream is er ook lag, maar ik ben daar niet zo heel gevoelig voor. Wat mij betreft geeft lokaal streamen dezelfde ervaring als gamen op de PS5. Maar via de cloud vind ik de lag wel hinderlijk. Games die aankomen op het goed timen van acties (met zeer korte windows) zijn denk ik onspeelbaar via de cloud.
Zal de cloud ervaring niet afhangen van je internetprovider? KPN (glasvezel) heeft een latency van 4ms en ik merk dan ook vrij weinig verschil tussen cloud en lokaal. Voorheen had ik Ziggo (kabel) en dat was best nasty (met Stadia)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wes- schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:09:
[...]

Zal de cloud ervaring niet afhangen van je internetprovider? KPN (glasvezel) heeft een latency van 4ms en ik merk dan ook vrij weinig verschil tussen cloud en lokaal. Voorheen had ik Ziggo (kabel) en dat was best nasty (met Stadia)
De cloud gaat via internet, dus eea zal best afhangen van je provider. Ik heb KPN 1gb glas, dus denk niet dat het probleem daar zit.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:08
Er is een nieuwe update beschikbaar voor de Portal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PVShPioez-L7bnzTQgK5LkldMuU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aUFrUiUy2O8iTyzdedjMpp6b.jpg?f=fotoalbum_large

PSN : Geraedus

• Meneer UYL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 14:12
Voor degenen die hem gemist heeft: Iemand heeft hem op V&A gezet. Tegen kostprijs aan, best redelijk!

Playstation Portal - 30th

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danielle0173
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 30-08 02:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KTmFxQJ-gQL4usabuVF2smW8uWY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1wazY5HGdc7SaBA2p4XvB0Lg.png?f=fotoalbum_large
Ik heb zo het idee dat de Portal mij wel bevalt. Ik wist uiteraard wel dat ik hem veel gebruik, maar 2/3e van de tijd is toch meer dan ik dacht.
Helaas is er nog geen mogelijkheid om het te checken wanneer je maar wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:48
Meneer UYL schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:52:
Voor degenen die hem gemist heeft: Iemand heeft hem op V&A gezet. Tegen kostprijs aan, best redelijk!

Playstation Portal - 30th
Ben jij die gast van budgetgaming die ze eigen spullen promoot?

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:03
.

[ Voor 105% gewijzigd door schumi1986 op 13-12-2024 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
Amaze86 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 17:30:
[...]

Ben jij die gast van budgetgaming die ze eigen spullen promoot?
Hoe bedoel je?

EDIT: Dat linkje die ik plaatste was van iemand anders. De mijne is inmiddels al vergeven, maar ik verwacht dat mensen mijn advertentie automatisch vinden. De guy die ik linkte had 200+ reviews. Kan eigenlijk niet mis gaan dan. Inmiddels is die ook weg , of de advertentie is weg. Ik krijg in ieder geval een error.
Ik denk dat je je bericht introk omdat je iets niet goed had gezien oid? Ik heb je berichtje nog wel gelezen, waar ik nog wel even kort op wil ingaan.. snap eigenlijk het probleem niet zo hoor.

het begon bij dat ik 2 30th slims had gekocht (als het lukt doe ik altijd 2, zodat ik zeker weet dat die aankomt. een kwam van coolblue en een van mediamarkt) en de 2e die ik door zou verkopen voor kostprijs op dag 1 niet verkocht kreeg, omdat betreffende afgezegd had en ergens anders eentje had kunnen scoren. ik heb die toen naar de mediamarkt geretourneerd zonder winst, maar mensen gingen helemaal leip op mijn advertenties omdat ik dacht een paar tientjes extra te halen voor een ventilator die ik wilde vervangen. Uiteindelijk niet nodig, dus is retour gegaan.

Vervolgens hetzelfde met de portal, 2e besteld voor vriend van mij, en had er NIETS over gezegd. de advertentie boven welk NIET van mij is, had ik gelinkt van "hee als je nog zoekt, iemand bied hem aan", en vervolgens trekken mensen mijn placeholder advertentie eruit, en zeggen ze dat ik die verkopen ben, ookal was het een compleet ander profiel en persoon. Vervolgens allemaal poespas over ik als verkoper, alhoewel ik niet begonnen ben over mijn advertenties.

Nu doe je een opmerking dat ik "inderdaad die persoon ben die zijn eigen advertenties heb zitten spreiden" en dat ik "ontmaskerd ben", maar dat heb ik dus nooit gedaan en er is ook geen bewijs voor dergelijke zaken. ja er zijn wat advertenties her en der, maar dat heb ik ook prima kunnen verklaren en alsnog trekken mensen conclusies uit te weinig informatie. Uiteindelijk heb de advertenties niet eens genoemd, en hebben mensen dit specifiek zitten doorzoeken in mijn profiel om een beetje te sarren. Dus of je gaat op onjuiste geruchten af, of je hebt mijn berichten niet daadwerkelijk gezien. of verkeerd gelezen dat kan ook..

Vind het nogal vervelend, want zo spannend is het allemaal niet zo. Zijn gewoon een paar sensatiezoekers geweest, en dat is het einde ervan :/

[ Voor 111% gewijzigd door Meneer UYL op 13-12-2024 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
@Meneer UYL No hard feelings, je mag er doen wat jij wilt het is jouw product, alleen hier mag je niet linken naar je V&A als ik het goed heb.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
Amaze86 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 19:35:
@Meneer UYL No hard feelings, je mag er doen wat jij wilt het is jouw product, alleen hier mag je niet linken naar je V&A als ik het goed heb.
Ik wist niet dat linken naar V&A niet toegestaan was, dus dat zal ik niet meer doen.
Maar nog voor de duidelijkheid. Dat is niet mijn V&A. Dat was van een andere user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FokschaapX
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 00:23
Stream beta werk verrassend goed zeg. Beeldkwaliteit en stabiliteit echt dik in orde.

Toch is de inputlag eigenlijk nèt iets te aanwezig. Valt daar zelf nog iets aan te doen (je eigen internetverbinding bijvoorbeeld) of is dit op dit moment inherent aan PS streaming?

En maakt het voor de inputlag nog iets uit of ik m op 1080p of 720 zet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:35
Gisteren even de SP van Call of Duty op de Portal geprobeerd maar dat ging verrassend goed. Totaal geen last van inputlag. Het is wel streamen vanaf de PS5 binnen eigen netwerk.

Via Cloud Streaming aan The Witcher begonnen, daar ook geen last van inputlag :-)

[ Voor 19% gewijzigd door crimby op 15-12-2024 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
crimby schreef op zondag 15 december 2024 @ 12:15:
Gisteren even de SP van Call of Duty op de Portal geprobeerd maar dat ging verrassend goed. Totaal geen last van inputlag. Het is wel streamen vanaf de PS5 binnen eigen netwerk.

Via Cloud Streaming aan The Witcher begonnen, daar ook geen last van inputlag :-)
Hier vooral Astro Bot op de portal door de kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crimby schreef op zondag 15 december 2024 @ 12:15:

Misschien ben je er niet zo gevoelig voor dan. Er is namelijk wel degelijk input lag. Games als CoD en FIFA zijn daardoor niet te doen op de Portal. Wellicht merk je er offline minder van, maar online tegen echte spelers maak je geen kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Verwijderd schreef op zondag 15 december 2024 @ 14:29:
[...]

Misschien ben je er niet zo gevoelig voor dan. Er is namelijk wel degelijk input lag. Games als CoD en FIFA zijn daardoor niet te doen op de Portal. Wellicht merk je er offline minder van, maar online tegen echte spelers maak je geen kans.
Multiplayer ga ik dus ook niet proberen, maar in SP reageert ie gewoon direct. Of qua beleving in ieder geval direct. De tegenstanders zijn ook niet zi snel bij SP.
MP speel ik sowieso niet met wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:46
[...]

Dat verbaasd me om te horen . Ik gebruik zelf geforce now ( Steam deck ) voor Black ops 6 en Fortnite online maar merk daar niks van .

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberw00d schreef op zondag 15 december 2024 @ 17:53:
[...]

Dat verbaasd me om te horen . Ik gebruik zelf geforce now ( Steam deck ) voor Black ops 6 en Fortnite online maar merk daar niks van .
Is algemeen bekend, hoor. Denk dat iedereen het in dit topic wel met me eens is dat je competitieve games niet echt fatsoenlijk op de Portal kunt spelen. Tuurlijk zijn er altijd mensen die minder gevoelig zijn voor input lag of bepaalde refresh rates, maar snelle online shooters kun je beter vermijden en gewoon op de PS5 zelf spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
Verwijderd schreef op zondag 15 december 2024 @ 18:46:
[...]

Is algemeen bekend, hoor. Denk dat iedereen het in dit topic wel met me eens is dat je competitieve games niet echt fatsoenlijk op de Portal kunt spelen. Tuurlijk zijn er altijd mensen die minder gevoelig zijn voor input lag of bepaalde refresh rates, maar snelle online shooters kun je beter vermijden en gewoon op de PS5 zelf spelen.
Eens, competitive games zoals bijvoorbeeld FC en CoD is online tegen andere niet te doen, of je moet natuurlijk van verliezen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKLVMOND
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 12-01 18:55
Wie kan mij helpen?

Ik wil doormiddel van een hotspot verbinding maken met me ps portal.. ik kan wel verbinding krijgen en spellen spelen op de cloud.. maar zodra ik verbinding wil maken met de ps5 krijg ik problemen..

Ik heb hotspot Vodafone en KPN gebruikt en bij beide lukt het niet.. heb apn van KPN verandert naar portalmmm.nl maar geen succes helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de PS5 niet op dezelfde hotspot zit dan lijkt me dat logisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKLVMOND
Dat hoeft tegenwoordig niet, als ik op een andere locatie op wifi zit kan ik wel verbinding maken.

Schijnt meerdere problemen met hotspot te zijn, heb er wel wat van gelezen, maar providers komen niet met echte oplossingen. Op YouTube heb ik wel gezien dat ze oplossingen hebben voor Amerikaanse providers. Alleen die werken helaas niet hier..

Hopelijk dat er iemand op deze forum de zelfde problemen heeft gehad en er een oplossing voor heeft

[ Voor 64% gewijzigd door MKLVMOND op 16-12-2024 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
MKLVMOND schreef op maandag 16 december 2024 @ 06:57:
Dat hoeft tegenwoordig niet, als ik op een andere locatie op wifi zit kan ik wel verbinding maken.
Klopt, ik kon laatst via de wifi van het ziekenhuis ook geen connectie maken met mijn PS5 (cloud gaming kon wel), terwijl andere wifi (bv landal huisje) het wel toelaat. Geen idee waar dat in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MKLVMOND
crimby schreef op maandag 16 december 2024 @ 07:07:
[...]

Klopt, ik kon laatst via de wifi van het ziekenhuis ook geen connectie maken met mijn PS5 (cloud gaming kon wel), terwijl andere wifi (bv landal huisje) het wel toelaat. Geen idee waar dat in zit.
Ja idd, heel bijzonder.. hij start de ps5 wel op maar kan geen verbinding krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
[...]

Er zit een klein beetje inputlag op, maar het is voor mij best wel te negeren.
Het is wel echt minimaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Meneer UYL schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:22:
[...]

Er zit een klein beetje inputlag op, maar het is voor mij best wel te negeren.
Het is wel echt minimaal
Definieer 'klein beetje'. @Tux3.14 heeft meermaals objectieve metingen gedaan en volgens mij zit de lag op 50ms. Dat is best behoorlijk, helemaal voor competitieve online games. Ik ben niet zo gevoelig voor een klein beetje lag, zoals vanaf de PS5 naar de Portal streamen, maar ik merk wel dat het net wat minder responsief is als native op de PS5 gamen. Via de cloud wordt de lag voor mij wel vervelend, gevoelsmatig is dat wel een keer zo erg, dus rond de 100ms. Puur gevoel, nergens op gebaseerd.

Dus eens met @Verwijderd, online competitief gamen op de Portal is een no-go. Tenzij je het echt geen reet uitmaakt hoe je online presteert. Een potje fortnite zou ik ook nog wel kunnen spelen, maar met FIFA gaan er gewoon te veel dingen sneuvelen :P

@MKLVMOND. @iedereen, correct me if i'm wrong, maar volgens mij wil je met je portal via een 'extern' netwerk verbinding maken met je PS5. Volgens mij moet je dan zorgen dat je in je router de juiste portforwarding hebt ingesteld. Ik durf niet te zeggen welke poorten je open moet zetten. Dat is hier wel vaker voorbij gekomen en ook wel te vinden op Reddit.

Edit: een snelle search leert dat je UDP poort 8572 moet forwarden. Zie https://remoteplay.dl.playstation.net/remoteplay/lang/gb/1100006.html. Op Reddit wordt dat bevestigt.

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 16-12-2024 10:46 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKLVMOND
Hulleman schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:44:
[...]

@MKLVMOND. @iedereen, correct me if i'm wrong, maar volgens mij wil je met je portal via een 'extern' netwerk verbinding maken met je PS5. Volgens mij moet je dan zorgen dat je in je router de juiste portforwarding hebt ingesteld. Ik durf niet te zeggen welke poorten je open moet zetten. Dat is hier wel vaker voorbij gekomen en ook wel te vinden op Reddit.

Edit: een snelle search leert dat je UDP poort 8572 moet forwarden. Zie https://remoteplay.dl.playstation.net/remoteplay/lang/gb/1100006.html. Op Reddit wordt dat bevestigt.
[quote]Hulleman schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:44:
[...]

Ja via hotspot. Een wifi verbinding bijvoorbeeld op een vakantiepark of bij vrienden geeft geen problemen. Alleen als je de hotspot van je telefoon wil gebruiken werkt het helaas niet.

Bedankt! Ik ga vanavond even na joun linkje kijken hopelijk gaat dat werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Definieer 'klein beetje'. @Tux3.14 heeft meermaals objectieve metingen gedaan en volgens mij zit de lag op 50ms. Dat is best behoorlijk, helemaal voor competitieve online games. Ik ben niet zo gevoelig voor een klein beetje lag, zoals vanaf de PS5 naar de Portal streamen, maar ik merk wel dat het net wat minder responsief is als native op de PS5 gamen. Via de cloud wordt de lag voor mij wel vervelend, gevoelsmatig is dat wel een keer zo erg, dus rond de 100ms. Puur gevoel, nergens op gebaseerd.

Dus eens met @Verwijderd, online competitief gamen op de Portal is een no-go. Tenzij je het echt geen reet uitmaakt hoe je online presteert. Een potje fortnite zou ik ook nog wel kunnen spelen, maar met FIFA gaan er gewoon te veel dingen sneuvelen :P

Sinds firmware 4.0.0 is het trouwens 34MS :)
Weet trouwens niet 4.0.1 hier nog wat verbeteringen heeft aangebracht. Later maar even meten. Kom er dus nog op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MKLVMOND schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:25:
[...]

[quote]Hulleman schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:44:
[...]

Ja via hotspot. Een wifi verbinding bijvoorbeeld op een vakantiepark of bij vrienden geeft geen problemen. Alleen als je de hotspot van je telefoon wil gebruiken werkt het helaas niet.

Bedankt! Ik ga vanavond even na joun linkje kijken hopelijk gaat dat werken.
Als het via wifi op een vakantiepark wel werkt, heb je als het goed is de portforwarding voor dat doeleinde al goed staan. Maar altijd het checken waard inderdaad. Op reddit nog een link t.a.v. een mobiele hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
[...]

Ik denk dat het objectief minder mee zal vallen dan qua ervaring. Als ik het ga meten ga ik het waarschijnlijk ook meer merken doordat ik erop ga letten.

Het scheelt dat ik competitief sowieso niet zo top ben dus in shooters ben ik altijd net zo slecht. :X Ik heb er zelf totaal geen last van. Af en toe een kleine hick-up in cloudstreamen wel, maar ja het kan ook niet perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 12:12
Ik zit te twijfelen om er 1 aan te schaffen.
Heeft iemand ervaring met GTA online o.i.d op de Portal?

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
sten123 schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:47:
Ik zit te twijfelen om er 1 aan te schaffen.
Heeft iemand ervaring met GTA online o.i.d op de Portal?
Daar heb je relatief weinig aan. Wat de 1 onspeelbaar vindt zal de ander "prima" vinden. En daarbij is het ook nog eens onwijs afhankelijk van je interne netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
418O2 schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:18:
[...]

Daar heb je relatief weinig aan. Wat de 1 onspeelbaar vindt zal de ander "prima" vinden. En daarbij is het ook nog eens onwijs afhankelijk van je interne netwerk.
Over het algemeen gesproken? normaal ben ik snel tevreden. tuurlijk het kan voorkomen dat er wat ms vertraging is maar over het algemeen si online goed te doen met GTA ? shooters/fifa is mooi meegenomen maar niet perse noodzakelijk.

Intern is mijn netwerk wel in orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer UYL
sten123 schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:20:
[...]

Over het algemeen gesproken? normaal ben ik snel tevreden. tuurlijk het kan voorkomen dat er wat ms vertraging is maar over het algemeen si online goed te doen met GTA ? shooters/fifa is mooi meegenomen maar niet perse noodzakelijk.

Intern is mijn netwerk wel in orde.
Hebben we het over GTA via PS5 of Cloudstreaming?

- Via PS5 zit het heus wel goed als je interne netwerk ook prima is.
- Via Cloudstreaming is het wat lastig te zeggen. Er is wel een klein beetje delay en de game controls voelen ook wat "zwaar" (dat vindt men "realistisch"), waardoor je de delay wel beter voelt dan met menig andere game. Niet onspeelbaar, maar in mindere mate een vorm van irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer UYL
30th edition overigens beschikbaar

https://direct.playstatio...niversary-limited-edition

[ Voor 3% gewijzigd door Meneer UYL op 16-12-2024 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meneer UYL schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:44:
[...]

Ik denk dat het objectief minder mee zal vallen dan qua ervaring. Als ik het ga meten ga ik het waarschijnlijk ook meer merken doordat ik erop ga letten.

Het scheelt dat ik competitief sowieso niet zo top ben dus in shooters ben ik altijd net zo slecht. :X Ik heb er zelf totaal geen last van. Af en toe een kleine hick-up in cloudstreamen wel, maar ja het kan ook niet perfect.
Subjectief ben ik het met je eens. Met name voor offline games, wat ik het meeste speel. Als ik vanaf de PS5 stream vind ik dat een gelijkwaardige ervaring als op de PS5. Hopelijk verbetert de cloud ervaring nog verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
MKLVMOND schreef op zondag 15 december 2024 @ 22:38:
Wie kan mij helpen?

Ik wil doormiddel van een hotspot verbinding maken met me ps portal.. ik kan wel verbinding krijgen en spellen spelen op de cloud.. maar zodra ik verbinding wil maken met de ps5 krijg ik problemen..

Ik heb hotspot Vodafone en KPN gebruikt en bij beide lukt het niet.. heb apn van KPN verandert naar portalmmm.nl maar geen succes helaas..
Ik heb Kpn en het werkt zonder probleem met de standaard APN gegevens van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKLVMOND
Geraedus schreef op maandag 16 december 2024 @ 20:42:
[...]

Ik heb Kpn en het werkt zonder probleem met de standaard APN gegevens van KPN.
Die van portalmmm.nl? Heb je iPhone of Android telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
MKLVMOND schreef op maandag 16 december 2024 @ 21:47:
[...]

Die van portalmmm.nl? Heb je iPhone of Android telefoon?
Android

Hier is zijn twee screenshot hoe de APN van Kpn bij mij is ingesteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zRYV15qaIx4_4NhyJBsbV-aWkgo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ktH4rBrHXcV7eYbOAL1Ld6Ni.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hSm4n4nuX7QIF7tzDJqMLdjTkjc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OOZRP7OmsIrFba6gkECoDgGN.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Hoe ik mijn hotspot heb ingesteld.
Misschien geeft het een duwtje in een oplossing.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCJ2Onifki7ZXqA7Uxt5mhCrqyI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c9afiUxgdOBCg7KoUaDDNn4G.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKLVMOND
Geraedus schreef op maandag 16 december 2024 @ 21:53:
[...]

Android

Hier is zijn twee screenshot hoe de APN van Kpn bij mij is ingesteld.

[Afbeelding][Afbeelding]
Helaas niet gelukt… heb ook zelf iPhone kan helaas niet zoveel zien als wat jij kan zien. Wel bedankt voor de moeite!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MKLVMOND
[...]

Het is gelukt! Ik kan nu verbinding maken met hotspot. Heb de poort open gezet! Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Deze week veel Fortnite gespeeld op de Portal.
Werkt perfect.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
Mars18 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:24:
Deze week veel Fortnite gespeeld op de Portal.
Werkt perfect.
Is dit beschikbaar via Cloudstreaming? of bedoel je via remote play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Meneer UYL schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:25:
[...]

Is dit beschikbaar via Cloudstreaming? of bedoel je via remote play?
Via Remote Play gespeeld

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• crimby
Ik heb best vaak dat ik de PS Portal start en dat ik dan verbinding wil maken met de PS5 en dan krijg ik de melding dat ie geen verbinding kan maken met de PS5. Ik zit met de portal op de wifi van het netwerk waarmee ik bedraad de PS5 op heb aangesloten (zelfde netwerk dus) en speel dus momenteel thuis.

Het lijkt erop dat ik dan de PS5 moet herstarten en daarna de Portal ook. Dan werkt het vaak weer.

Hebben meer mensen hier last van? En zijn er betere oplossingen?

• Geraedus
crimby schreef op donderdag 19 december 2024 @ 08:17:
Ik heb best vaak dat ik de PS Portal start en dat ik dan verbinding wil maken met de PS5 en dan krijg ik de melding dat ie geen verbinding kan maken met de PS5. Ik zit met de portal op de wifi van het netwerk waarmee ik bedraad de PS5 op heb aangesloten (zelfde netwerk dus) en speel dus momenteel thuis.

Het lijkt erop dat ik dan de PS5 moet herstarten en daarna de Portal ook. Dan werkt het vaak weer.

Daar tot nu toe geen last van gehad, sterker nog met de firmware 4.0.1 lijkt het er op dat de verbinding sneller tot stand wordt gebracht.

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 09:28

Wat is de signaalsterkte van je wifi in dBm?

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:24

Heb je dit aanstaan?

Instellingen > Systeem > Energiebesparing > Functies die beschikbaar zijn in de rustmodus. Schakel vervolgens Verbinding met internet behouden en PS5 vanuit netwerk inschakelen mogelijk maken in.

• crimby
Zapato schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:02:
[...]

Heb je dit aanstaan?

Instellingen > Systeem > Energiebesparing > Functies die beschikbaar zijn in de rustmodus. Schakel vervolgens Verbinding met internet behouden en PS5 vanuit netwerk inschakelen mogelijk maken in.
Jazeker! En vaak doet ie het ook wel gewoon maar nu al een aantal keer gehad dat ie ineens geen connectie kan maken.

• crimby
Ondertussen even competitive MP geprobeerd; call of duty. Not bad
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/93RQTu36pQvuZlAqXgSARHe62XE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mNZW7nqf2o6TdfTCbKhMGW0d.jpg?f=fotoalbum_large

• crimby
Serotonine schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:13:
[...]

Wat is de signaalsterkte van je wifi in dBm?
Waar kan ik dat zien of hoe kan ik dat testen?
M’n deco m5 zegt soms zwak, soms gemiddeld en soms sterk. Dat terwijl ik op dezelfde plek blijf zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Op Reddit las ik nog deze tip:

Best fix for me, it is not the ps5's end. Just turn aeroplane mode on wait a few seconds and turn it back off, re establishing wifi with new reconnect network settings fixes this.

• crimby
Zapato schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:44:
Op Reddit las ik nog deze tip:

Best fix for me, it is not the ps5's end. Just turn aeroplane mode on wait a few seconds and turn it back off, re establishing wifi with new reconnect network settings fixes this.
Valt te proberen :-)

• Denman
  • Laatst online: 02:13
Dit is wel balen, was nooit super enthousiast over de Portal maar zie nu eigenlijk wel de meerwaarde. Heb niet altijd zin om naar m'n mancave op zolder te lopen en dan is vanaf de bank gamen wel lekker. Voor m'n verjaardag Bol tegoed gehad dus ik dacht: dat is voor de Portal, is ie daar (al een tijd?) niet leverbaar :+

Maar nu lees ik, ook in dit topic, wel tegenstrijdige verhalen over de lag. Path of Exile 2 lijkt me ideaal op de Portal, maar speel ook nog veel BO6 / FC24. Zijn deze games dan echt zo onspeelbaar of valt het allemaal wel mee?

Join het GoT Pulse-Team!

• crimby
Denman schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:23:
Dit is wel balen, was nooit super enthousiast over de Portal maar zie nu eigenlijk wel de meerwaarde. Heb niet altijd zin om naar m'n mancave op zolder te lopen en dan is vanaf de bank gamen wel lekker. Voor m'n verjaardag Bol tegoed gehad dus ik dacht: dat is voor de Portal, is ie daar (al een tijd?) niet leverbaar :+

Maar nu lees ik, ook in dit topic, wel tegenstrijdige verhalen over de lag. Path of Exile 2 lijkt me ideaal op de Portal, maar speel ook nog veel BO6 / FC24. Zijn deze games dan echt zo onspeelbaar of valt het allemaal wel mee?
Ik heb net de BO6 campaign geheel op de portal gespeeld. Dat was gewoon meer dan goed. Ook vandaag online geprobeerd en is wat klein en als het netwerk goed is, geen issues. Input lag merk je wel online maar zie screenshot; ik kom nog steeds aardig mee.

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 09:28
crimby schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:37:
[...]

Waar kan ik dat zien of hoe kan ik dat testen?
M’n deco m5 zegt soms zwak, soms gemiddeld en soms sterk. Dat terwijl ik op dezelfde plek blijf zitten.
Wi-Fi Analyzer voor android. Voor IOS had ik een andere app. Ff Google. Hier op de bank zit ik op - 45 dBm.

• Geraedus
Denman schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:23:

De lag is sinds de laatste paar updates sterk verminderd. Maar als je voornamelijk BO6 en FC24 niet echt geschikt voor, zeker niet als je MP speelt. Voor de rest is het echt een top ding, ik heb er geen spijt van de aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FokschaapX
Ik wel graag het verschil in latency testen tussen lokaal streamen en via PlayStation premium.

Weet iemand hier een geschikt game (of manier) voor? Iets van een free to play racegame oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
FokschaapX schreef op maandag 23 december 2024 @ 08:44:
Ik wel graag het verschil in latency testen tussen lokaal streamen en via PlayStation premium.

Weet iemand hier een geschikt game (of manier) voor? Iets van een free to play racegame oid?
Grand tourismo 7 heeft een FTP versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:06
Oh fml. Ik speelde Last of Us 1 op de PS5 via de portal. Op een bepaald moment connecte ik met de online stream versie. Daar stond alleen een oude savegame op van het begin van het spel. Ik een paar minuten die gespeeld en toen afgesloten. Week later weer gespeeld. Heeft hij de save game gesynchroniseerd met de lokale versie, waardoor ik mijn voorgang kwijt ben. Kan ik weer opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FokschaapX
MennoE schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:40:
Oh fml. Ik speelde Last of Us 1 op de PS5 via de portal. Op een bepaald moment connecte ik met de online stream versie. Daar stond alleen een oude savegame op van het begin van het spel. Ik een paar minuten die gespeeld en toen afgesloten. Week later weer gespeeld. Heeft hij de save game gesynchroniseerd met de lokale versie, waardoor ik mijn voorgang kwijt ben. Kan ik weer opnieuw beginnen.
Oehh ik speel op t moment ook last of us 1, vooralsnog op de portal via premium stream. Maar heb m toevallig net gedownload om ook op de ps5 zelf (via de harde schijf) te spelen.

Hoe voorkom ik geklooi met save games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
FokschaapX schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:49:
[...]

Oehh ik speel op t moment ook last of us 1, vooralsnog op de portal via premium stream. Maar heb m toevallig net gedownload om ook op de ps5 zelf (via de harde schijf) te spelen.

Cloud saves wordt automatisch bijgewerkt (gesynchroniseerd) na het afsluiten van de bron waar vanaf je speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokkie90
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:42
FokschaapX schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:49:
[...]

Ik heb gisteren de last of us part 1 gespeeld via de cloud streaming, en heb deze ook op ps5 zelf staan. Na een uurtje was tv vrij. Spel afgesloten op de portal en gewoon verder via de ps5, geen problemen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sten123
Zometeen de portal maar eens ophalen bij de Mediamarkt.
Ben zeer benieuwd of die mij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
Geraedus schreef op maandag 23 december 2024 @ 10:37:
[...]

Cloud saves wordt automatisch bijgewerkt (gesynchroniseerd) na het afsluiten van de bron waar vanaf je speelt.
Wel gek dan dat bij mij op de online versie alleen de oude savegame stond. Had ik eerder ook al met dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Sinds een week ook in het bezit van de PS Portal (cloud streaming werkt fantastisch hier). Ik heb tijdens aanschaf snel wat oordopjes (bedraad) erbij aangeschaft omdat ik wist dat mijn Airpods Pro 2 niet “out of the box” zouden werken.

Na een weekje gamen vindt ik bedraad gamen toch tegenvallen. Zo’n draadje zit toch vaker in de weg dan in eerste instantie gedacht.

Nu twijfel ik of ik de Sony Pulse Explore oordopjes moet aanschaffen of toch moet kiezen voor een bluetooth transmitter zoals de Airfly Pro.

Al mensen met ervaring met de Sony oordopjes en/of een bluetooth transmitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Crawl NL schreef op maandag 23 december 2024 @ 15:21:
Sinds een week ook in het bezit van de PS Portal (cloud streaming werkt fantastisch hier). Ik heb tijdens aanschaf snel wat oordopjes (bedraad) erbij aangeschaft omdat ik wist dat mijn Airpods Pro 2 niet “out of the box” zouden werken.

Na een weekje gamen vindt ik bedraad gamen toch tegenvallen. Zo’n draadje zit toch vaker in de weg dan in eerste instantie gedacht.

Nu twijfel ik of ik de Sony Pulse Explore oordopjes moet aanschaffen of toch moet kiezen voor een bluetooth transmitter zoals de Airfly Pro.

Ik kwam hier laatst ook achter. Ik heb voor de PS5 een Steelseries Arctic Nova met een USB C dongle, maar ook die werkt niet op de portal lijkt het. Ben benieuwd naar de oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielle0173
Crawl NL schreef op maandag 23 december 2024 @ 15:21:

Ik heb het met een bluetooth transmitter icm mijn Bose QC35II geprobeerd. Maar de korte accuduur van de transmitter en het feit dat ik door het formaat van de transmitter de Portal niet meer kan laden tijdens het spelen hebben ervoor gezorgd dat ik de Pulse Elite heb aangeschaft. Dus geen ervaring met de oordopjes maar de Elite werkt ideaal met PS Link en klinkt naar mijn mening prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Nu online
Danielle0173 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 21:18:
[...]

Ik heb het met een bluetooth transmitter icm mijn Bose QC35II geprobeerd. Maar de korte accuduur van de transmitter en het feit dat ik door het formaat van de transmitter de Portal niet meer kan laden tijdens het spelen hebben ervoor gezorgd dat ik de Pulse Elite heb aangeschaft. Dus geen ervaring met de oordopjes maar de Elite werkt ideaal met PS Link en klinkt naar mijn mening prima.
Dank voor je bericht. Wat was je ervaring, ondanks de belemmeringen, qua connectiviteit en geluid? Liep het geluid wel een beetje synchroon en verloor je geen connectie met de transmitter tijdens gebruik? Welke heb/had je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danielle0173
Crawl NL schreef op woensdag 25 december 2024 @ 07:54:
[...]

Dank voor je bericht. Wat was je ervaring, ondanks de belemmeringen, qua connectiviteit en geluid? Liep het geluid wel een beetje synchroon en verloor je geen connectie met de transmitter tijdens gebruik? Welke heb/had je?
Het geluid was gewoon goed. Ook de connectiviteit was stabiel, geen problemen met uitval gehad.
Ik had om het uit te proberen een goedkope transmitter van Brightside bij Bol besteld omdat ik geen andere user case heb voor de transmitter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xDSU2mzqE7V3KWScZzbeRxLApYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CvSUnUAOot7C40N4Ir3zPbUH.jpg?f=fotoalbum_large
Deze past precies achter de behuizing van het scherm zonder uit te steken aan de onderkant.
Ik zie ook transmitters voorbij komen dia aan een kort kabeltje zitten. Die komen dan bungelend onder je Portal uit.

Waarschijnlijk gaan de accu's van de wat duurdere merken wel wat langer mee dan 3,5uur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Nu online
Danielle0173 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 21:41:
[...]

Het geluid was gewoon goed. Ook de connectiviteit was stabiel, geen problemen met uitval gehad.
Ik had om het uit te proberen een goedkope transmitter van Brightside bij Bol besteld omdat ik geen andere user case heb voor de transmitter.

[Afbeelding]
Deze past precies achter de behuizing van het scherm zonder uit te steken aan de onderkant.
Ik zie ook transmitters voorbij komen dia aan een kort kabeltje zitten. Die komen dan bungelend onder je Portal uit.

Waarschijnlijk gaan de accu's van de wat duurdere merken wel wat langer mee dan 3,5uur.
Normaals dank. Ik heb de 'gok' maar genomen en de Airfly Pro gekocht. Dit is een wat duurdere bluetooth transmitter met een wat langere batterijduur. Na verschillende earbuds geprobeerd te hebben blijft de AirPods Pro toch mijn favoriet. Eigenlijk niet zo zeer om het geluid maar meer om de pasvorm. Deze blijven wel zitten in mijn oor (eigenlijk gebruik ik alleen links omdat ik rechts doof ben). Ik heb geen idee of ik met de Sony Pulse Explore dezelfde ervaring ga krijgen. Veel verschillende reviews met uiteenlopende resultaten hierover. Daarom toch maar voor een bluetooth transmitter gekozen.

Met een beetje geluk komt de Airfly Pro morgen binnen en werkt het goed (fingers crossed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielle0173
Crawl NL schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 07:56:
[...]

Normaals dank. Ik heb de 'gok' maar genomen en de Airfly Pro gekocht. Dit is een wat duurdere bluetooth transmitter met een wat langere batterijduur. Na verschillende earbuds geprobeerd te hebben blijft de AirPods Pro toch mijn favoriet. Eigenlijk niet zo zeer om het geluid maar meer om de pasvorm. Deze blijven wel zitten in mijn oor (eigenlijk gebruik ik alleen links omdat ik rechts doof ben). Ik heb geen idee of ik met de Sony Pulse Explore dezelfde ervaring ga krijgen. Veel verschillende reviews met uiteenlopende resultaten hierover. Daarom toch maar voor een bluetooth transmitter gekozen.

Met een beetje geluk komt de Airfly Pro morgen binnen en werkt het goed (fingers crossed).
Graag gedaan hoor. Technisch gezien werkte het gewoon goed dus wat dat betreft ga ik er vanuit dat je daarmee wel goed zit. Ben wel benieuwd naar hoe je het ervaart dat de transmitter een beetje onder je Portal hangt. Misschien schat ik dat wel helemaal verkeerd in qua afmetingen en comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
Ik heb zelf gekozen om mijn koptelefoon met een draad te verbinden. Niet ideaal, maar de Sony Pylse systemen zijn vrij duur en krijgen niet heel goede recensies. Ik vind ze ook best wel lelijk. Een bluetooth transmitter heb ik ook overwogen, maar dan moet je steeds weer die batterij opladen. Niets is ideaal trouwens.

Overigens had ik voor mijn Airpods Max een kabel nodig van € 45 ... 🤯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Nu online
Danielle0173 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 20:04:
[...]
Graag gedaan hoor. Technisch gezien werkte het gewoon goed dus wat dat betreft ga ik er vanuit dat je daarmee wel goed zit. Ben wel benieuwd naar hoe je het ervaart dat de transmitter een beetje onder je Portal hangt. Misschien schat ik dat wel helemaal verkeerd in qua afmetingen en comfort.
Ik ben van plan hem aan de achterzijde van de portal te bevestigen met klitte-band. Zoiets als onderstaande foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFY1TP_B9eOI5gysjZ8DDqg47Ns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iVwyW5rm9VkWGIGFZgrtlbAu.jpg?f=fotoalbum_large
MennoE schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 20:17:
Een bluetooth transmitter heb ik ook overwogen, maar dan moet je steeds weer die batterij opladen.
Ook qua batterijduur is deze transmitter wel okay. Ongeveer 25 uur volgens opgaaf op de website:

https://www.twelvesouth.com/products/airfly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FokschaapX
MennoE schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 20:17:
Ik heb zelf gekozen om mijn koptelefoon met een draad te verbinden. Niet ideaal, maar de Sony Pylse systemen zijn vrij duur en krijgen niet heel goede recensies. Ik vind ze ook best wel lelijk. Een bluetooth transmitter heb ik ook overwogen, maar dan moet je steeds weer die batterij opladen. Niets is ideaal trouwens.

Overigens had ik voor mijn Airpods Max een kabel nodig van € 45 ... 🤯
Een portal met ingebouwde bluetooth functionaliteit komt wel een stuk dichterbij ideaal dag dit gehannes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
FokschaapX schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:25:
[...]

Een portal met ingebouwde bluetooth functionaliteit komt wel een stuk dichterbij ideaal dag dit gehannes...
Ja maar ik las juist op Reddit dat bluetooth geen optie is want teveel latency. Geen idee waarom de eigen bluetooth headset van Sony en een bluetooth transmitter dan wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:04
MennoE schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:36:
[...]

Ja maar ik las juist op Reddit dat bluetooth geen optie is want teveel latency. Geen idee waarom de eigen bluetooth headset van Sony en een bluetooth transmitter dan wel werken.
Naar mijn weten heeft PS Portal de PS Link functionaliteit ingebouwd, aka wat de dongle doet op PS5 en PC en dat zorgt voor fors lagere latency want je gebruikt dan geen BT.

Nou ben ik eerder fan van bedraad, sowieso vergeleken met BT en de stevige latency die deze met zich meebrengt tov draadloos met een dongle.

Draadloos met een dongle vind ik minder erg, alleen ik wil nooit een ingebouwde microfoon met koptelefoons die ik gebruik, en bedraad heb je meer keuze daarmee.

maar ik wijk af

Opties zijn altijd fijn, en genoeg mensen die BT latency prima vinden dus Sony had het gewoon als optie kunnen geven op de Portal.

[ Voor 20% gewijzigd door Mizgala28 op 28-12-2024 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
Mizgala28 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 16:18:
[...]

Naar mijn weten heeft PS Portal de PS Link functionaliteit ingebouwd, aka wat de dongle doet op PS5 en PC en dat zorgt voor fors lagere latency want je gebruikt dan geen BT.

Nou ben ik eerder fan van bedraad, sowieso vergeleken met BT en de stevige latency die deze met zich meebrengt tov draadloos met een dongle.

Draadloos met een dongle vind ik minder erg, alleen ik wil nooit een ingebouwde microfoon met koptelefoons die ik gebruik, en bedraad heb je meer keuze daarmee.

maar ik wijk af

Opties zijn altijd fijn, en genoeg mensen die BT latency prima vinden dus Sony had het gewoon als optie kunnen geven op de Portal.
Ah tnx, ik dacht dat PS Link ook via bluetooth werkte. Dan snap ik nog steeds niet waarom mijn PS5 prima werkte met mijn airpods Max via een bluetooth adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:04
MennoE schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 16:45:
[...]

Ah tnx, ik dacht dat PS Link ook via bluetooth werkte. Dan snap ik nog steeds niet waarom mijn PS5 prima werkte met mijn airpods Max via een bluetooth adapter.
Eigenlijk geef jij jezelf nu de antwoord, Bluetooth adapter.

Vroeger toen de Nintendo Switch geen BT audio ondersteunde kon je ook met een BT dongle alsnog BT dopjes/hoofdtelefoons gebruiken bijvoorbeeld.

En de PS5 ondersteund ook geen directe BT audio naar mijn weten, dus de dongle doet al het werk.

[ Voor 8% gewijzigd door Mizgala28 op 28-12-2024 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
Mizgala28 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 17:03:
[...]

Eigenlijk geef jij jezelf nu de antwoord, Bluetooth adapter.

Vroeger toen de Nintendo Switch geen BT audio ondersteunde kon je ook met een BT dongle alsnog BT dopjes/hoofdtelefoons gebruiken bijvoorbeeld.

En de PS5 ondersteund ook geen directe BT audio naar mijn weten, dus de dongle doet al het werk.
Maar waarom merk ik dan geen hoge latency via de bluetooth adapter?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
MennoE schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 21:54:
[...]

Maar waarom merk ik dan geen hoge latency via de bluetooth adapter?
Omdat de 1 daar gevoeliger voor is dan de ander. Gaat om milliseconden he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Ik had gewoon m’n usb c dongle van mn steelseries koptelefoon aangesloten, maar dat doet helemaal niks. Klopt dat?

Die latency merk ik in ieder geval niet in MP games als COD waar ik juist af ga op het geluid (voetstappen). Als dit van Sony de reden is, lijkt me een drogreden en meer een manier om hun eigen koptelefoon te pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
crimby schreef op zondag 29 december 2024 @ 07:25:
Ik had gewoon m’n usb c dongle van mn steelseries koptelefoon aangesloten, maar dat doet helemaal niks. Klopt dat?

Die latency merk ik in ieder geval niet in MP games als COD waar ik juist af ga op het geluid (voetstappen). Als dit van Sony de reden is, lijkt me een drogreden en meer een manier om hun eigen koptelefoon te pushen.
Tuurlijk doet die niks, is ook geen bleutooth.

Koop orginele sony pulse explore of elite, en andere bekabeld.

Of je moet zo graag draadloos willen via een bluetooth transmitter wat ook niet altijd werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Amaze86 schreef op zondag 29 december 2024 @ 12:20:
[...]

Tuurlijk doet die niks, is ook geen bleutooth.

Koop orginele sony pulse explore of elite, en andere bekabeld.

Of je moet zo graag draadloos willen via een bluetooth transmitter wat ook niet altijd werkt.
M’n PS5 steelseries headset heeft een USBC dongel. Zo “natuurlijk” vind ik het niet dat het niet werk. Ik vind het eerlijk gezegd gewoon halfbakken van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
crimby schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:11:
[...]

M’n PS5 steelseries headset heeft een USBC dongel. Zo “natuurlijk” vind ik het niet dat het niet werk. Ik vind het eerlijk gezegd gewoon halfbakken van Sony.
In principe draait de portal Android dus zou het moeten werken. Als je in dezelfde ruimte als je ps5 zit kan je ook het geluid van dat laten lopen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Nu online
Dit is het geworden. Werkt prima, ik kan nu mijn eigen Airpods gebruiken. Ik had tevens een magnetische oplaadkabel besteld. Ik hoef nu niet telkens een oplaadkabel in/uit de usb poort te halen (ik heb geen goede ervaring met de poorten op de ps5).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pwdMF07_Y2T2B9sdqzXB508wHvc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yKSg0edAHf3VdyyOfV41WBfJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Crawl NL schreef op maandag 30 december 2024 @ 08:18:
Dit is het geworden. Werkt prima, ik kan nu mijn eigen Airpods gebruiken. Ik had tevens een magnetische oplaadkabel besteld. Ik hoef nu niet telkens een oplaadkabel in/uit de usb poort te halen (ik heb geen goede ervaring met de poorten op de ps5).

[Afbeelding]
Magnetische laadkabel is interessant. USB poort is lastig te bedienen. Welke magnetische laadkabel heb je? Er zijn er heel veel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Nu online
Zapato schreef op maandag 30 december 2024 @ 09:46:
[...]

Magnetische laadkabel is interessant. USB poort is lastig te bedienen. Welke magnetische laadkabel heb je? Er zijn er heel veel.
Er is inderdaad veel keuze. Ik heb deze aangeschaft:

https://www.amazon.nl/dp/..._dt_b_fed_asin_title&th=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Bedankt, ga ik ook bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balskyy
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-09 18:42
Zijn er mensen met odido apn aangepast naar internet? Zo ja werkt dit nog bij jullie? Bij mij met odido en apn als internet ipv internet.mobiel kan ik niet meer via de hotspot spelen.

Krijg geen verbinding meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:20
Ik heb onlangs een PS5 en een Portal gekocht (Marktplaats).

Nu wil ik natuurlijk ook een koptelefoon gebruiken wanneer ik op de Portal speel. Bedraad is een optie, maar niet perse voorkeur.

Klopt het dat alleen de Pulse koptelefoons een draadloze connectie kunnen maken naar de Portal en voor ieder andere Bluetooth koptelefoon een dongle gebruikt moet worden?
De Pulse Elite ziet er verder prima uit qua specs, maar zou liever een andere willen gebruiken (zonder dongle) als het kan.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:19

Dennis1812

Amateur prutser

Dat kan alleen met dongle

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
Jan_V schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 10:07:
Ik heb onlangs een PS5 en een Portal gekocht (Marktplaats).

Nu wil ik natuurlijk ook een koptelefoon gebruiken wanneer ik op de Portal speel. Bedraad is een optie, maar niet perse voorkeur.

Klopt het dat alleen de Pulse koptelefoons een draadloze connectie kunnen maken naar de Portal en voor ieder andere Bluetooth koptelefoon een dongle gebruikt moet worden?
De Pulse Elite ziet er verder prima uit qua specs, maar zou liever een andere willen gebruiken (zonder dongle) als het kan.
Als je in dezelfde ruimte zit dan kan de draadloze koptelefoon ook verbinding maken met je ps5. Werkt bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Dat dacht ik al, dankje!
Zapato schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 10:54:
[...]

Als je in dezelfde ruimte zit dan kan de draadloze koptelefoon ook verbinding maken met je ps5. Werkt bij mij prima.
Ook aan gedacht en voldoet denk ik voor 99,9% van de momenten dat ik zou spelen. Ga ik zeker meenemen in de keuze. Ook bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby

Ik blijf dit toch regelmatig hebben. Ene dag werkt ie top en andere dag kan ie weer geen verbinding maken (zonder enige vorm van uitleg). Behoorlijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
crimby schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 13:55:
[...]

Ik blijf dit toch regelmatig hebben. Ene dag werkt ie top en andere dag kan ie weer geen verbinding maken (zonder enige vorm van uitleg). Behoorlijk irritant.
Vrees dat het aan jou ligt. Heb daar zelf nooit last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Crawl NL schreef op maandag 30 december 2024 @ 08:18:

[Afbeelding]
Hoe zit het met de latency van de AirFly? Ik wil er ook 1 bestellen voor mn AirPods…

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Nu online
LAD93 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:17:
[...]
Hoe zit het met de latency van de AirFly? Ik wil er ook 1 bestellen voor mn AirPods…
Er is zeker een vertraging. Ik speelde al via Remote Play op een iPad en de vertraging is enigszins vergelijkbaar. Het is maar net wat je acceptabel vindt en voor iedereen is dat anders.

Ik persoonlijk stoor me er niet aan, ik ben eraan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
LAD93 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:17:
[...]

Ik heb deze combinatie en de latency is nauwelijks tot niet merkbaar, echt een verademing om niet aan PS earbuds / koptelefoon vast te zitten.

Er zijn trouwens genoeg alternatieven voor de Airfly die je op Youtube kan vinden met een demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Jan_V schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:15:
[...]

Dat dacht ik al, dankje!

[...]

Ook aan gedacht en voldoet denk ik voor 99,9% van de momenten dat ik zou spelen. Ga ik zeker meenemen in de keuze. Ook bedankt!
Wilde het net proberen, kom er nu achter dat de PS5 blijkbaar ook geen BT audio devices ondersteund, afgezien van blijkbaar een paar gecertificeerde headsets. Dus ook een (potentiële) dongle nodig.

Pagina: 1 ... 17 ... 19 Laatste

Let op:
Gezien de slechte verkrijgbaarheid de laatste tijd wat aanvullende regels:
- geen rants / gezeur / discussie over scalping
- geen V&A
- voorraad bij winkels mag gepost worden, maar een hele discussie over de slechte voorraad draagt niks bij.
- geen 'statusupdates' van je bestellingen of leveringen.

Gebruik bij connectieproblemen de zoekfunctie; dit is al veelvuldig besproken en er staan zat tips in het topic.