Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:51
Mensen hier ook ervaring met een Portal charge dock in combinatie met een case?

Ik heb een case om de Portal zitten welke lijkt op deze: https://www.joom.com/nl/products/67656048ecb4170163475683
Transparent, hard plastic dus.

Ik zie charge docks met een magnetische dongle wat mij handig lijkt, ipv telkens een USB connector in de Portal te steken.
Maar, door de case is die natuurlijk iets dikker. Vraag me af of het goed gaat passen of biet, dus benieuwd naar eventuele ervaringen hiermee.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Weet iemand of die 30the anniversary nog te krijgen is? Toch wel een gaaf ding.
Heb direct in het begin een portal gehad en toen weggedaan omdat ik liever op TV game.
Maar nu blijkt dat ik zo met het gezin en amper tijd heb (dat de TV vrij is en het geen 2300 is)..
Dus dan maar een Portal + Cloud Streaming, lekker al die oude toppers wegspelen terwijl de vrouw TV kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-02 16:39
Predje schreef op zondag 5 januari 2025 @ 20:21:
Heb direct in het begin een portal gehad en toen weggedaan omdat ik liever op TV game.
Maar nu blijkt dat ik zo met het gezin en amper tijd heb (dat de TV vrij is en het geen 2300 is)..
Dus dan maar een Portal + Cloud Streaming, lekker al die oude toppers wegspelen terwijl de vrouw TV kijkt.
Ik herken dit echter heb ik een groter probleem waarbij de portal niet gaat helpen :P
De kleine gaat rond 19:00 naar bed en voor die tijd gaat de console niet aan (astrobots daargelaten)
Maar de tv is dan nog niet vrij want de vrouw gaat dan spelen op de PS5 dat betekend voor mij altijd pas gamen na 22:00 :P een portal gaat dus niet helpen bij mij :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 17:15
Crawl NL schreef op maandag 30 december 2024 @ 08:18:
Dit is het geworden. Werkt prima, ik kan nu mijn eigen Airpods gebruiken. Ik had tevens een magnetische oplaadkabel besteld. Ik hoef nu niet telkens een oplaadkabel in/uit de usb poort te halen (ik heb geen goede ervaring met de poorten op de ps5).

[Afbeelding]
Dus het is gewoon airfly pro in de portal pluggen en je kunt er een BT headset/earbuds aan koppelen? Ik heb zowel airpods pro 2 als een Sony WH-1000 XM2. Zou wel lekker zijn om ook de airpods pro draadloos te kunnen gebruiken met de Portal. Die klinken echt niet minder dan mijn Sony headset.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Starscreamer schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:37:
[...]

Ik herken dit echter heb ik een groter probleem waarbij de portal niet gaat helpen :P
De kleine gaat rond 19:00 naar bed en voor die tijd gaat de console niet aan (astrobots daargelaten)
Maar de tv is dan nog niet vrij want de vrouw gaat dan spelen op de PS5 dat betekend voor mij altijd pas gamen na 22:00 :P een portal gaat dus niet helpen bij mij :|
Je kunt op de portal via de cloud streamen zonder dat je een PS5 nodig hebt. De library wordt steeds verder aangevuld, maar grote kans dat daar (nog) niet de games op staan die je op dat moment wil spelen.

Anders zit er maar 1 ding op. Nog een PS5 en een Portal kopen :P

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 16:50
Hulleman schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:49:
[...]

Dus het is gewoon airfly pro in de portal pluggen en je kunt er een BT headset/earbuds aan koppelen? Ik heb zowel airpods pro 2 als een Sony WH-1000 XM2. Zou wel lekker zijn om ook de airpods pro draadloos te kunnen gebruiken met de Portal. Die klinken echt niet minder dan mijn Sony headset.
Ja, zo simpel is het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Top, meteen bestelt :) thnx voor het delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:09
Ik heb wat in mijn router zitten hanessen (omdat ik de snelheid van mijn internetverbinding niet haalde) en heb het idee dat de portal nu ook wat soepeler loopt.

Meuk als QoS en AI protection oid staat nu uit. Dat was blijkbaar zwaar genoeg om 500 ipv 900mbit te halen, dus dat zal ook wel effect op het interne netwerk hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:05
Predje schreef op zondag 5 januari 2025 @ 20:21:
Nee helaas alleen op mp, maar er komt wel een nieuwe kleur Midnight black Portal (Pre-order op 16 januari)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Amaze86 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:17:
[...]

Nee helaas alleen op mp, maar er komt wel een nieuwe kleur Midnight black Portal (Pre-order op 16 januari)
[YouTube: New Midnight Black Collection – Reveal Trailer | PS5]
Ook helemaal niks mis mee! Maar die 30th komt dus gewoon totaal niet meer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Predje schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:38:
[...]

Ook helemaal niks mis mee! Maar die 30th komt dus gewoon totaal niet meer terug?
Ben bang van niet, of Sony moet nog een voorraadje hebben.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielle0173
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12-06 18:19
Predje schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:38:
[...]

Misschien nog een keer om retouren aan te bieden, als die er zijn. Maar dat is puur speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:04
Starscreamer schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:37:
[...]

Portal helpt dan toch prima? Kost je alleen een extra PS5 🤓

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:24
Thalaron schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 14:06:
[...]

Portal helpt dan toch prima? Kost je alleen een extra PS5 🤓
Of cloudgaming toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 15:04
Ik zie dat de Portal weer nergens op voorraad is. Ik probeer er 1 te bemachtigen.

Amazon heeft (als enige?) wel voorraad, maar daar heb ik qua apparatuur slechte ervaringen mee.. komt te vaak voor dat je een geopend product als nieuw ontvangt.

Is de Portal wereldwijd nog steeds zo populair? Had verwacht dat we nu na ruim een jaar verder wel van de leveringsproblemen af zouden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Aeonis schreef op zondag 12 januari 2025 @ 18:06:
Ik zie dat de Portal weer nergens op voorraad is. Ik probeer er 1 te bemachtigen.

Amazon heeft (als enige?) wel voorraad, maar daar heb ik qua apparatuur slechte ervaringen mee.. komt te vaak voor dat je een geopend product als nieuw ontvangt.

Is de Portal wereldwijd nog steeds zo populair? Had verwacht dat we nu na ruim een jaar verder wel van de leveringsproblemen af zouden zijn
Ik heb nog nooit problemen gehad bij Amazon retouren gaan altijd super soepel. Ik heb hem zelf ook daar besteld. Volgende dag in huis, helemaal top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
@Aeonis Nooit last van gehad bij amazon.nl

Bij alternate.nl ook te koop momenteel.

Vanaf 16-1 kan je de zwarte ps portal bestellen bij Sony.

[ Voor 117% gewijzigd door Amaze86 op 12-01-2025 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:26
Aeonis schreef op zondag 12 januari 2025 @ 18:06:

Ik heb alleen maar goede ervaringen met Amazon. Ik lees soms wel in reacties dat mensen iets ontvangen dat al uitgepakt is geweest. Mijn indruk is dat dat iets van vroeger was, en dat tegenwoordig geretourneerde items met korting worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 15:04
MennoE schreef op zondag 12 januari 2025 @ 20:01:
[...]

Ik heb alleen maar goede ervaringen met Amazon. Ik lees soms wel in reacties dat mensen iets ontvangen dat al uitgepakt is geweest. Mijn indruk is dat dat iets van vroeger was, en dat tegenwoordig geretourneerde items met korting worden aangeboden.
Oké misschien moet ik dan toch een poging gaan wagen :). Als je de reviews bekijkt en dan 1 ster aanklikt zie je inderdaad veel klachten van geopende dozen, vingervlekken, beschadigingen etc.. het zou niet moeten, dan zou het als gebruikt op de site moeten staan, maar gaat toch ergens nog mis.

We gaan het zien, anders weer retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 00:27
Eindelijke gelukt met bestellen

Mensen die een zwarte ps portal willen, het is nu te pre orderen.

https://direct.playstatio...ote-player-midnight-black

PSN : Geraedus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Geraedus schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 10:46:
Eindelijke gelukt met bestellen

Mensen die een zwarte ps portal willen, het is nu te pre orderen.

https://direct.playstatio...ote-player-midnight-black
Hier ook een zwarte besteld. Bij het product stond wel dat het alleen te gebruiken is met een PS5. Echter ik begreep met de nieuwste software versie kan de PS portal standalone gebruikt kan worden voor cloud gaming. Staat dit er niet bij gezien dit nog in BETA is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManfredZ0R
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-06 08:06
Denk dat ik mn witte ga verkopen en de zwarte ga bestellen.
Vind die er toch wat mooier uit zien haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
ManfredZ0R schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:47:
Denk dat ik mn witte ga verkopen en de zwarte ga bestellen.
Vind die er toch wat mooier uit zien haha.
Lol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielle0173
EHA1337 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 12:56:
[...]

Hier ook een zwarte besteld. Bij het product stond wel dat het alleen te gebruiken is met een PS5. Echter ik begreep met de nieuwste software versie kan de PS portal standalone gebruikt kan worden voor cloud gaming. Staat dit er niet bij gezien dit nog in BETA is?
Het is inderdaad nog in de BETA fase. Je hebt er sowieso een PS Plus Premium abonnement voor nodig en dan kun je vooralsnog een selectie van de Plus Premium games spelen. Als het goed is, wordt dat later uitgebreid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stylze
Sinds vanochtend ook in bezit van de portal na lang overwegen, was toch wat sceptisch of het niet teveel ging laggen. Vroeger wel is remote play geprobeerd wat voor geen meter werkte.

Dit is echter een compleet andere ervaring! Het werkt echt perfect ik merk totaal gaan lag, (tuurlijk zal het alsnog wel wat vertraagd zijn omdat het met streamen wel moet) maar het is amper merkbaar.
Kan zelfs het hele huis door in zowel slaapkamer als woonkamer als WC gamen zonder problemen.
Ook al even cloud streaming geprobeerd terwijl mijn zoon op ps5 andere game aan het doen was en zelfs dat werkt ook top.

Echt verbaasd dat sony dit opeens zo goed werkend heeft gekregen dat zelfs cloud streaming zonder stutters te spelen is, was eerst wel anders.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 12-06 21:09

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Heb ik dit juist gelezen WC gamen hahahahah

5 euro op je muil gauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
t.w.e.a.k.e.r schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 21:48:
Heb ik dit juist gelezen WC gamen hahahahah
Yep in plaats van de Donald duck lezen gewoon achievments binnen hengelen op de wc:)

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:30

Dennis1812

Amateur prutser

Ook handig als je Noro hebt en er toch een hele dag zit.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:30
Stylze schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 21:45:
Sinds vanochtend ook in bezit van de portal na lang overwegen, was toch wat sceptisch of het niet teveel ging laggen. Vroeger wel is remote play geprobeerd wat voor geen meter werkte.

Dit is echter een compleet andere ervaring! Het werkt echt perfect ik merk totaal gaan lag, (tuurlijk zal het alsnog wel wat vertraagd zijn omdat het met streamen wel moet) maar het is amper merkbaar.
Kan zelfs het hele huis door in zowel slaapkamer als woonkamer als WC gamen zonder problemen.
Ook al even cloud streaming geprobeerd terwijl mijn zoon op ps5 andere game aan het doen was en zelfs dat werkt ook top.

Echt verbaasd dat sony dit opeens zo goed werkend heeft gekregen dat zelfs cloud streaming zonder stutters te spelen is, was eerst wel anders.
Dit werkt echt al jaren top. Mensen zijn sceptisch met name door een kleine groep internet roeptoeters die de hele dag bezig zijn met lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
  • Nu online
giantgiantus schreef op zondag 19 januari 2025 @ 08:17:
[...]

Dit werkt echt al jaren top. Mensen zijn sceptisch met name door een kleine groep internet roeptoeters die de hele dag bezig zijn met lag.
Kijk, goed om te horen. Hier zelf geen PS5. Wel een midnight black PS portal besteld. Volgens mij een prima netwerk thuis met een deco mesh.
Ben benieuwd in Februari hoe het aanvoelt.

In het verleden google stadia gehad. Dat werkte voor mij meer dan prima. Hopelijk bied de portal voor mij dezelfde ervaring. Dan zou ik meer dan tevreden zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-06 15:37
Ik heb zelf ook de Portal en ik heb er absoluut geen spijt van. Ik speel voornamelijk de langzamere games op, zoals Baldur's Gate 3 of Silent Hill 2 remake. Geen last van lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

EHA1337 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 09:12:
[...]

Kijk, goed om te horen. Hier zelf geen PS5. Wel een midnight black PS portal besteld. Volgens mij een prima netwerk thuis met een deco mesh.
Ben benieuwd in Februari hoe het aanvoelt.

In het verleden google stadia gehad. Dat werkte voor mij meer dan prima. Hopelijk bied de portal voor mij dezelfde ervaring. Dan zou ik meer dan tevreden zijn. :)
Maar je hebt toch nog altijd een PS5 nodig om een portal te gebruiken? Het is geen standalone zover ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EHA1337
  • Nu online
Dennis1812 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 09:54:
[...]

Maar je hebt toch nog altijd een PS5 nodig om een portal te gebruiken? Het is geen standalone zover ik weet.
Ehm? Voor zo ver ik nu begreep kan dat nu dus wel sinds de laatste update. Zorgen dat je de laatste software versie hebt, cloud gaming aanzetten en zorgen dat je het PS plus premium abonnement hebt. Hiermee kun je alle games welke in deze lijst van gratis games staan standalone spelen.

Mocht ik het fout hebben, hoor ik het graag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
EHA1337 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 10:23:
[...]

Ehm? Voor zo ver ik nu begreep kan dat nu dus wel sinds de laatste update. Zorgen dat je de laatste software versie hebt, cloud gaming aanzetten en zorgen dat je het PS plus premium abonnement hebt. Hiermee kun je alle games welke in deze lijst van gratis games staan standalone spelen.

Cloud gaming is inderdaad nu een optie, echter is het in BETA. Dus Sony kan het altijd weer uit de lucht halen wanneer ze maar willen en dan heb je er niks meer aan zonder PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Zoals hierboven staat. Enkel in BETA en voor een geselecteerd aantal games en dus niet alle games.

Nog behoorlijk beperkt voor standalone gaming naar mijn mening.
Als het het voor jou wel waard is, gewoon doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
  • Nu online
Heb al lang geen dikke game pc meer. Dus alle games van de laatste jaren niet gekocht of gespeeld. Als ik de onderstaande lijst bekijk zie ik meer dan genoeg titels welke ik dan lekker op de bank kan spelen.

https://www.truetrophies....ps5-cloud-streaming-games

Voor een ander wie wellicht al veel games heeft gekocht, dan wel voor PC, of andere console wellicht minder interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

You can't stream PS5 games that you own on a disk
Vind ik persoonlijk het vervelendste. Ik heb een PS5 disc edition en alle games (behalve de gratis van PS premium) op disc.
Dus ik val per definitie al af.

Ik hoop voor de mensen die het kopen zonder PS5 dat de beta overgaat in een normale feature en niet eerst er tijdelijk uitgaat om te perfectioneren o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
  • Nu online
Dennis1812 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 10:56:
[...]

Ik hoop voor de mensen die het kopen zonder PS5 dat de beta overgaat in een normale feature en niet eerst er tijdelijk uitgaat om te perfectioneren o.i.d.
Hoop het ook. Eerst maar eens kijken hoe het bevalt wanneer ie 20 feb binnenkomt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
EHA1337 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 11:04:
[...]

Hoop het ook. Eerst maar eens kijken hoe het bevalt wanneer ie 20 feb binnenkomt. :*)
Als je stabiele WiFi hebt thuis werkt cloud gaming top net ook nog even miles morales via cloud streaming gedaan en dat werkt gewoon zo goed als hetzelfde als native spelen op ps5 voor mij. Heb de game daar ook gewoon op staan dus kan het goed vergelijken.

Heb ook voor de grap even via 5G geprobeerd portal te verbinden zowel via console als cloudstreaming en dan krijg je wel wat stutters maar kon nog prima diablo dungeons en MK1 towers grinden haha, maar dan merk je wel echt wat lag af en toe. Ook daarmee miles morales geprobeerd via cloud en het is te doen maar WiFi werkt veel beter ofc.

Maar het is idd wel risico om enkel portal voor cloudgaming aan te schaffen mocht Sony het stil zetten voor updates of helemaal schrappen. Maar gezien het goed werkt lijkt me dat sterk en gaan ze juist meer functies toevoegen om het te verbeteren en uit te breiden want het is nog wel wat kaal nu.

Sony is ook niet blind trouwens, zij krijgen ook wel mee dat mensen zonder ps5 die portal aanschaffen voor cloud gaming nu en zullen daar toch wel rekening mee houden lijkt mij.

[ Voor 9% gewijzigd door Stylze op 19-01-2025 12:39 ]

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:20
Stylze schreef op zondag 19 januari 2025 @ 12:37:
[...]
Sony is ook niet blind trouwens, zij krijgen ook wel mee dat mensen zonder ps5 die portal aanschaffen voor cloud gaming nu en zullen daar toch wel rekening mee houden lijkt mij.
Ik verwacht ook niet dat ze dit nog gaan terugdraaien. Sony heeft natuurlijk het liefst zo veel mogelijk PS+ Premium abonnees.
Zodra het uit beta gaat zullen er wel meer games uit Premium beschikbaar komen. En uiteindelijk misschien ook digitaal aangeschafte games.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Raem schreef op zondag 19 januari 2025 @ 13:44:
[...]

Ik verwacht ook niet dat ze dit nog gaan terugdraaien. Sony heeft natuurlijk het liefst zo veel mogelijk PS+ Premium abonnees.
Zodra het uit beta gaat zullen er wel meer games uit Premium beschikbaar komen. En uiteindelijk misschien ook digitaal aangeschafte games.
Dat laatste zou wel echt top zijn. Dan zal Sony ook wel een boost zien in digitale aankopen en geeft het de consument een toegevoegde waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-06 16:32
[...]

Vind ik persoonlijk het vervelendste. Ik heb een PS5 disc edition en alle games (behalve de gratis van PS premium) op disc.
Wait what?? Ik speel heel veel GT7 op mijn portal, en die is een disc edition hoor. Dus ik snap niet waar dit op slaat. Het is natuurlijk zo dat je de discs moet wisselen en je dus niet kan portal'en en snel wisselen tussen de games, je moet naar je ps5 gaan en de discs versteken. Bij mij zit GT7 er standaard in, en de meeste andere games zijn discless, maar ik kan getuigen dat je wel discversies kan spelen op de portal!

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:20
Kerberos84 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 15:26:
[...]

Wait what?? Ik speel heel veel GT7 op mijn portal, en die is een disc edition hoor. Dus ik snap niet waar dit op slaat. Het is natuurlijk zo dat je de discs moet wisselen en je dus niet kan portal'en en snel wisselen tussen de games, je moet naar je ps5 gaan en de discs versteken. Bij mij zit GT7 er standaard in, en de meeste andere games zijn discless, maar ik kan getuigen dat je wel discversies kan spelen op de portal!
Hij heeft het over cloud streaming.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Kerberos84 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 15:26:
[...]

Ja, via streamen. Niet via cloud gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Eh maar via cloud kan je sowieso niet je eigen games spelen? Ook niet games die je digitaal hebt. Enkel die in de bibliotheek van premium cloud games, dat heeft niks met discs te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Stylze op 19-01-2025 16:09 ]

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoE
[...]

Klopt inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Niet alles, maar vanwege de beta nog maar een subset toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 16:27
[...]

Drama, echt een kut systeem om elke keer een disc erin te moeten doen. Als je dat vergeet dan kan je niks spelen onderweg en hierdoor kan je ook niet alles spelen. Het is nu blijkbaar al beter geworden met PS Plus (wat ik niet eens wist doordat ik het topic al een tijdje niet gelezen had), maar nog steeds beperkt. Hopelijk snel volledig gebruik en dan is dat ding weergaloos. Ik denk dat ze dan een hoop abonnementen erbij verkopen en dan m.n. de mensen die zullen opschalen. Die kleine van mij heeft nu Essential, want dat is voldoende. Door cloudgaming gaat hij nu van € 72,- naar € 152,- op jaarbasis.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ja, ik ga ook opschalen. Soort koppelverkoop is het bijna. Abbonement is nodig om volledig gebruik te maken.
Prima. Doen we dan maar.

Denk dat het uberhaubt de laatste PlayStation is met fysieke disc drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 12-06 21:09

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Dennis1812 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 20:38:

Denk dat het uberhaubt de laatste PlayStation is met fysieke disc drive.
Ja want die ceedeetjes zijn zooo 2020. :P

5 euro op je muil gauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Tja, ik ben natuurlijk hoogbejaard met mijn 29 lentes oud. Maar ik vind het toch iets hebben. Gewoon naar een winkel gaan en een game kopen :X

Maargoed, ik accepteer het langzaamaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
Dennis1812 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 20:49:
Tja, ik ben natuurlijk hoogbejaard met mijn 29 lentes oud. Maar ik vind het toch iets hebben. Gewoon naar een winkel gaan en een game kopen :X

Maargoed, ik accepteer het langzaamaan.
Naar de wat gaan? Winkel? Webshop bedoel je 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EHA1337
  • Nu online
Playstation Portal 30th Anniversary editie is weer op voorraad bij PS direct :)

https://direct.playstatio...niversary-limited-edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:19

Gregory76

Sony PlayStation freak

EHA1337 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 12:58:
Playstation Portal 30th Anniversary editie is weer op voorraad bij PS direct :)

https://direct.playstatio...niversary-limited-edition
Aaaaand.... It's gone.

PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:57

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Gaaf apparaat de portal, sinds een week in bezit. Ps portal en ps5 op het 5ghz signaal gaat thuis tot nu toe goed. Beta streamen via Premium werkt ook ideaal.

Waar ik wel tegenaan loop is het volgende. Ik speel thuis op de portal via Remote Play, iemand zet de televisie aan, de portal heeft een paar seconde last van stuttering en daarna moet ik op m’n portal de schermgrootte en HDR instellen? Terwijl de portal geen HDR heeft.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Alle HDMI cec instellingen staan uit, HDR staat op aan indien ondersteund, heb een LG G4.

[ Voor 3% gewijzigd door Elias2020 op 28-01-2025 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Elias2020 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:39:
Gaaf apparaat de portal, sinds een week in bezit. Ps portal en ps5 op het 5ghz signaal gaat thuis tot nu toe goed. Beta streamen via Premium werkt ook ideaal.

Waar ik wel tegenaan loop is het volgende. Ik speel thuis op de portal via Remote Play, iemand zet de televisie aan, de portal heeft een paar seconde last van stuttering en daarna moet ik op m’n portal de schermgrootte en HDR instellen? Terwijl de portal geen HDR heeft.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Alle HDMI cec instellingen staan uit, HDR staat op aan indien ondersteund, heb een LG G4.
Ik heb geen oplossing voor je probleem. Klinkt als een HDMI handshake dingetje. De portal geeft gewoon een kopie weer van wat je op je TV ziet. Je TV ondersteunt HDR, dus je Portal krijgt die optie ook. Het beeld op de Portal wordt ook fors helderder als je HDR in een game aanzet. Ziet er natuurlijk niet beter, omdat de Portal geen HDR scherm heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Hulleman schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:53:
[...]

Ik heb geen oplossing voor je probleem. Klinkt als een HDMI handshake dingetje. De portal geeft gewoon een kopie weer van wat je op je TV ziet. Je TV ondersteunt HDR, dus je Portal krijgt die optie ook. Het beeld op de Portal wordt ook fors helderder als je HDR in een game aanzet. Ziet er natuurlijk niet beter, omdat de Portal geen HDR scherm heeft.
Dank voor je reactie, vanavond nog een speuren in de instellingen. De ps5 uitvoer wordt niet op het tv scherm weergegeven, het is gewoon de startportaal van LG. Dat maakt het wel vreemd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kerberos84
Elias2020 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:15:
[...]

Dank voor je reactie, vanavond nog een speuren in de instellingen. De ps5 uitvoer wordt niet op het tv scherm weergegeven, het is gewoon de startportaal van LG. Dat maakt het wel vreemd.
LG is daarin wat... vervelend. Of net niet, afhankelijk hoe je t ziet, maar in de LG-OS kan je bij de sources al een live-beeld zien van de inputs, maw, de PS5 denkt gewoon dat de tv aangesloten zit op de HDMI-poort, want je tv rendert al die input. Maar aangezien je CEC uitstaat gaat ie niet die input op de tv aanspreken en dus niet overschakelen.

Misschien kan je die input-preview ergens uitschakelen in het LG-menu, of mss kan je de WebOS-start-menu uitschakelen.

Disclaimer: zo is het toch op de tv die in mijn vakantiehuisje staat.

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-06 22:02
Elias2020 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:39:

"gewoon" de hdmi kabel er uit halen bij de playstation zelf?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Kerberos84 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:01:
[...]

LG is daarin wat... vervelend. Of net niet, afhankelijk hoe je t ziet, maar in de LG-OS kan je bij de sources al een live-beeld zien van de inputs, maw, de PS5 denkt gewoon dat de tv aangesloten zit op de HDMI-poort, want je tv rendert al die input. Maar aangezien je CEC uitstaat gaat ie niet die input op de tv aanspreken en dus niet overschakelen.

Misschien kan je die input-preview ergens uitschakelen in het LG-menu, of mss kan je de WebOS-start-menu uitschakelen.

Disclaimer: zo is het toch op de tv die in mijn vakantiehuisje staat.
Vreesde al dat het een LG dingetje was, heb alles een keer aan en uit gevinkt op m’n tv en opnieuw geprobeerd, maar zonder resultaat. Het leek even beter te gaan toen ik netwerk IP beheer aanzette, maar al snel kwam het terug.
Mars18 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:20:
[...]
"gewoon" de hdmi kabel er uit halen bij de playstation zelf?
Met de HDMI kabel eruit is het probleem inderdaad verholpen. Maar dat is eigenlijk geen handige optie voor mij.

Ik zal ermee moeten leven. Had niet verwacht dat ik de eerste zou zijn hier met dit euvel. Zou het niet te maken kunnen hebben met de PS Pro en VRR?

Edit: opgelost. Had een YT video bekeken waarin werd gezegd dat HDMI koppeling op je PS5 uitgezet moest worden, omdat anders telkens je tv aangaat als je Remote play gebruikt. Dat klopt niet, nu het aanstaat zijn alle problemen verholpen. One toch play en power off link staan wel uitgeschakeld.

De PlayStation staat bij mij in een kastje waar ventilatie niet echt mogelijk is. Ik kwam er achter dat ‘ie superhard gaat loeien als ik via de portal speel op een andere locatie. Kan dat veel kwaad of kan ik beter voortaan mijn vrouw appen of ze het kastje open zet?

[ Voor 16% gewijzigd door Elias2020 op 28-01-2025 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Elias2020 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 21:26:
[...]

Vreesde al dat het een LG dingetje was, heb alles een keer aan en uit gevinkt op m’n tv en opnieuw geprobeerd, maar zonder resultaat. Het leek even beter te gaan toen ik netwerk IP beheer aanzette, maar al snel kwam het terug.
[...]

Met de HDMI kabel eruit is het probleem inderdaad verholpen. Maar dat is eigenlijk geen handige optie voor mij.

Ik zal ermee moeten leven. Had niet verwacht dat ik de eerste zou zijn hier met dit euvel. Zou het niet te maken kunnen hebben met de PS Pro en VRR?

Edit: opgelost. Had een YT video bekeken waarin werd gezegd dat HDMI koppeling op je PS5 uitgezet moest worden, omdat anders telkens je tv aangaat als je Remote play gebruikt. Dat klopt niet, nu het aanstaat zijn alle problemen verholpen. One toch play en power off link staan wel uitgeschakeld.

De PlayStation staat bij mij in een kastje waar ventilatie niet echt mogelijk is. Ik kwam er achter dat ‘ie superhard gaat loeien als ik via de portal speel op een andere locatie. Kan dat veel kwaad of kan ik beter voortaan mijn vrouw appen of ze het kastje open zet?
Thanks voor de feedback, kan handig zijn toekomstige ps portal gebruikers met (hopelijk niet) hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Als ik in bed lig met de PS Portal, dan hou ik die ietwat boven mijn lichaam (logisch). Nu merk ik dat de grip dan niet echt denderend is. Zijn hier oplossingen voor? Om de grip dus te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:24
crimby schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:32:
Als ik in bed lig met de PS Portal, dan hou ik die ietwat boven mijn lichaam (logisch). Nu merk ik dat de grip dan niet echt denderend is. Zijn hier oplossingen voor? Om de grip dus te verbeteren?
kan je dat beter uitleggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
boyette schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:36:
[...]

kan je dat beter uitleggen?
Eigenlijk glijd de portal gewoon uit mijn handen, vooral links. Daardoor ben ik aan het knijpen en krijg ik matig kramp. Dus ben benieuwd of meer hier last van hebben en of er positieve ervaringen zijn met grips, zoiets: https://www.amazon.nl/Pla...ies-Trigger/dp/B0D22N24TG

[ Voor 11% gewijzigd door crimby op 03-02-2025 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
crimby schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:53:
[...]

Eigenlijk glijd de portal gewoon uit mijn handen, vooral links. Daardoor ben ik aan het knijpen en krijg ik matig kramp. Dus ben benieuwd of meer hier last van hebben en of er positieve ervaringen zijn met grips, zoiets: https://www.amazon.nl/Pla...ies-Trigger/dp/B0D22N24TG
Dat is inderdaad een oplossing. Een volledige body silicone case er om heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
[...]
Beetje retorische vraag als je PS5 super hard gaat loeien ;)

Kastje even open zetten is wel het minste wat je kunt en moet doen. De PS5 op een andere plek, of zorgen voor ventilatie (eventueel zelfs met fan) in dat kastje lijkt me een betere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
[...]
Top, mooie tip!

Bedoel je met HDMI koppeling de setting 'HDMI Device Link'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:31
[...]
Mijn vrouw zou dat superharde loeien denk ik zelf al opgelost hebben.. maar niet door het kastje open te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielle0173
Nou, lekker dan. PSN ligt er uit en nu kan ik dus helemaal niks met de Portal.
Speel momenteel God of War Ragnarok via streaming. Dat dat nu niet werkt is logisch. Ik dacht dan doen we de disk in de PS5 en dan speel ik wel rechtstreeks vanaf m'n PS5. Dus niet.
Met allebei m'n Portals krijg ik dus gewoon geen verbinding met m'n PS5. Portals zijn nu ook automatisch afgemeld en weer aanmelden kan dus ook niet door de storing.
Dan maar niet gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
@Danielle0173 Portal heeft ook verbinding nodig met playstation network servers. Dus logisch dat het niet kan helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
Amaze86 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 17:55:
@Danielle0173 Portal heeft ook verbinding nodig met playstation network servers. Dus logisch dat het niet kan helaas.
Hmmm, deze morgen/ nacht gemerkt dat t er uit lag, jammer voor m'n insomnia, maar rond 7u kon ik terug met m'n portal aan m'n ps5. Dacht dat t gedaan was...

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Ik heb vanochtend ook heerlijk gegamed maar inmiddels kan ik niks meer met de portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielle0173
Amaze86 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 17:55:
En dat zou volgens mij niet nodig moeten zijn als ik lokaal via wifi, een op m'n PS5 geïnstalleerd spel wil spelen. Misschien zie ik iets over het hoofd hoor, maar is dat echt noodzakelijk?

Edit 23:05u Na het met de controller aanzetten van de PS5 maakt de Portal wel gelijk verbinding. Dus disc erin en gaan met die banaan.
Duurt trouwens wel lang die storing. Inmiddels bijna 24 uur.

[ Voor 19% gewijzigd door Danielle0173 op 08-02-2025 23:10 . Reden: Aanvulling ]

• Amaze86
En iemand al de midnight black portal ontvangen? Hoe is die :)

• Geraedus
Amaze86 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:12:
Yub, esthetisch gezien toch beter dan de witte, de led verlichting komt echt beter tot zijn recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-06 14:03

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Amaze86 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:12:
Hier ook. Erg mooie kleur, vind hem erg chique ogen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Laatst online: 12-06 08:59
Ik heb sinds vorige week een Portal via Marktplaats overgenomen.
Wat een top apparaat. Doet precies wat het beloofd. Ik kan op de bank (verder) gamen, terwijl vrouwlief serie kijkt op de TV.

Ik speel geen online games, dus dit werkt super

• kevinovs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:19
Haaa sinds vorige week ook de eigenaar van een PS Portal (midnight edition), maaaaar....

Ik kan me niet over de input lag zetten die ik ervaar!
Heb geen fancy modem, maar wel meest recente van internet provider met wifi 6.
En op zich geen stutters, en kwaliteit is echt top, maar dat verschil in input lag :'(

En dan vergelijk ik het met Moonlight via Sunshine server op mijn 5 jaar oude iPad: dat speelt echt heerlijk!

Dus dan kan ik toch niet anders dan denken dat Sony hier nog een grote rol te spelen heeft?

Nog ervaringen?

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-06 15:37
kevinovs schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:51:
Haaa sinds vorige week ook de eigenaar van een PS Portal (midnight edition), maaaaar....

En op zich geen stutters, en kwaliteit is echt top, maar dat verschil in input lag :'(

En dan vergelijk ik het met Moonlight via Sunshine server op mijn 5 jaar oude iPad: dat speelt echt heerlijk!

Dus dan kan ik toch niet anders dan denken dat Sony hier nog een grote rol te spelen heeft?

Nog ervaringen?
Ik merk vooral dat de kwaliteit van de stream erg wisselend is. Mijn PS5 is via een internetkabel aangesloten en wifi gaat via wifi 6. Soms is het internet traag en dan is de stream ook erg laag van kwaliteit. Ook de input lag is soms erg slecht en dat merk je vooral bij de snellere games. Cyberpunk 2077 bijvoorbeeld is gewoon niet te doen. Voor games als Baldurs Gate 3 en Diablo 4 vind ik de Portal wel een erg fijn apparaat.

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06:04

Nog ervaringen?
Sinds die laatste update is bij mij de input lag bijna niet meer te merken. Daarvoor werkte het prima maar merkte je wel dat je aan het streamen was. Nu werkt t zo goed dat je dat nog amper merkt. Alleen qua beeldkwaliteit werken sommige games gewoon beter dan andere. Vooral met open wereld games zie je in de verte wel dat het niet even scherp is allemaal, maar dat is dan ook t enige.

• Hulleman

Nog ervaringen?
De inputlag is al enorm verbetert op de Portal. Het blijft merkbaar tov native, maar ik vind de Portal echt perfect wegspelen momenteel. Ik ben niet zo heel gevoelig voor inputlag, dat helpt mee. Ik vind streamen vanaf de cloud via de Portal overigens niet te doen qua inputlag.

Wifi 6 zegt niet zoveel, omdat de Portal slechts Wifi 5 ondersteunt. Hoe is je PS5 verbonden met je router? Gebruik je naast je router nog andere apparatuur (mesh/accespoints)? Zo ja, hoe is e.e.a. verbonden? Hoe is de kwaliteit van je wifiverbinding? Dat kun je meten via bepaalde software zoals wifi analyzer.

[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 27-02-2025 13:33 ]

• Redondo1982
Hulleman schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:29:
[...]

De inputlag is al enorm verbetert op de Portal. Het blijft merkbaar tov native, maar ik vind de Portal echt perfect wegspelen momenteel. Ik ben niet zo heel gevoelig voor inputlag, dat helpt mee. Ik vind streamen vanaf de cloud via de Portal overigens niet te doen qua inputlag.

Wifi 6 zegt niet zoveel, omdat de Portal slechts Wifi 5 ondersteunt. Hoe is je PS5 verbonden met je router? Gebruik je naast je router nog andere apparatuur (mesh/accespoints)? Zo ja, hoe is e.e.a. verbonden? Hoe is de kwaliteit van je wifiverbinding? Dat kun je meten via bepaalde software zoals wifi analyzer.
Cloudgaming niet goed bij jou? Ik zat pasgeleden even naast de kleine man en die was aan het cloudgamen met de Portal en dat liep echt supergoed. Hij was volgens mij GTA aan het doen.

• Hulleman
Redondo1982 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:12:
[...]

Cloudgaming niet goed bij jou? Ik zat pasgeleden even naast de kleine man en die was aan het cloudgamen met de Portal en dat liep echt supergoed. Hij was volgens mij GTA aan het doen.
Nee, cloudgaming is bij mij op de portal qua inputlag echt een stuk minder dan via de PS5 streamen. Het ziet er prima uit, framerate ook, maar de inputlag is gewoon een stuk minder. Ik denk dat je dat pas merkt als je zelf speelt en niet als je er naar kijkt als een ander speelt.

• Redondo1982
Hulleman schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:48:
[...]

Nee, cloudgaming is bij mij op de portal qua inputlag echt een stuk minder dan via de PS5 streamen. Het ziet er prima uit, framerate ook, maar de inputlag is gewoon een stuk minder. Ik denk dat je dat pas merkt als je zelf speelt en niet als je er naar kijkt als een ander speelt.
Ik zal het eens gaan testen. Je zou goed gelijk kunnen hebben hoor.

• Hulleman
Redondo1982 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:56:
[...]

Ik zal het eens gaan testen. Je zou goed gelijk kunnen hebben hoor.
Ik ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen. Die inputlag vond ik hinderlijk, terwijl de optie cloudgaming natuurlijk top is. Hopelijk verbetert dat op mn Portal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Hulleman schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 15:06:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen. Die inputlag vond ik hinderlijk, terwijl de optie cloudgaming natuurlijk top is. Hopelijk verbetert dat op mn Portal.
MP games stream ik vanaf de PS5. SP games zoals GoW stream ik via Cloudstreaming. Totaal geen last van input lag.

• kevinovs
Ervaringen liggen hier toch enorm uiteen lijkt het :-).

Voor diegenen die zeggen dat input lag haast niet merkbaar is: met welke netwerk setup werken jullie dan?
Ik baal er toch echt van nu, en vraag me af of investeren in router toch zou helpen...

Ik stream thuis op exact dezelfde netwerk situatie, en via portal ervaar ik toch best storende input lag, terwijl PC streaming naar ipad echt perfect werkt…

• Amaze86
@kevinovs En ps remote play app op je ipad, werkt die ook zonder problemen?

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

kevinovs schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:20:

Voor diegenen die zeggen dat input lag haast niet merkbaar is: met welke netwerk setup werken jullie dan?
Ik baal er toch echt van nu, en vraag me af of investeren in router toch zou helpen...

Ik stream thuis op exact dezelfde netwerk situatie, en via portal ervaar ik toch best storende input lag, terwijl PC streaming naar ipad echt perfect werkt…
Zit je op de 5Ghz frequentie met je portal? En evt je ps5 als je niet via LAN bent aangesloten.

Ik heb zelf een nieuwe router gekocht voor in de woonkamer, ingesteld als acces point. De 2,4Ghz heeft zelfde ssid gekregen als rest van thuisnetwerk en de 5Ghz is dedicated voor Ps5 en portal. Eerder was het niet te doen en had ik ‘m bijna terug gestuurd.

[ Voor 3% gewijzigd door Elias2020 op 27-02-2025 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-06 10:20
Ooit als tip uit het PS5 topic meegenomen van iemand, geen idee meer wie maar credits naar die persoon :P
Heb een gat in het meubel gezaagd en daar een fan op gemaakt die de lucht uit het kastje trekt. Op de USB van de PS5 aangesloten, zodra die aan gaat start de fan. Wellicht ook nog een oplossing voor jou? PS5 staat hier in een kastje achter plexiglas plaatjes dus redelijk afgesloten en krappe ruimte. Die fan helpt goed!

Edit: effe opgezocht, credits voor @Rck010 met deze post

[ Voor 8% gewijzigd door schaapiej op 28-02-2025 08:14 ]

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GPG17_17
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10-06 11:44
Elias2020 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:48:
[...]

Zit je op de 5Ghz frequentie met je portal? En evt je ps5 als je niet via LAN bent aangesloten.

Ik heb zelf een nieuwe router gekocht voor in de woonkamer, ingesteld als acces point. De 2,4Ghz heeft zelfde ssid gekregen als rest van thuisnetwerk en de 5Ghz is dedicated voor Ps5 en portal. Eerder was het niet te doen en had ik ‘m bijna terug gestuurd.
Dit heb ik ook gedaan, kan onderstrepen dat dit verschil maakt in de performance van de Portal. Mijn PS5 is bekabeld ook.

Ik heb de Portal zo goed als sinds release en kan ook beamen dat de updates verschil maken. Er is maanden geleden een update uitgekomen die de framerate mismatch heeft opgelost en dat is echt een verademing ten opzichte van de periode daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
GPG17_17 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:16:
[...]

Dit heb ik ook gedaan, kan onderstrepen dat dit verschil maakt in de performance van de Portal. Mijn PS5 is bekabeld ook.

Ik heb de Portal zo goed als sinds release en kan ook beamen dat de updates verschil maken. Er is maanden geleden een update uitgekomen die de framerate mismatch heeft opgelost en dat is echt een verademing ten opzichte van de periode daarvoor.
Maar dan met extra accesspoints? Want 5ghz komt niet zo ver toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GPG17_17
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10-06 11:44
crimby schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:20:
[...]

Het komt voor mij ver genoeg, als ik twee kamers verderop zit heb ik nog steeds goede prestaties.

Ik moet daarbij wel zeggen, mijn use case speelt zich voor 99% af in de woonkamer, ik wil gewoon een beetje gamen terwijl vriendin een serie kijkt. Dus belangrijkste was om daar een dedicated AP te hebben voor de Portal zodat de verbinding altijd stabiel is. Ik heb dat AP ingesteld met eigen SSID, op 5GHz, op een ander kanaal dan de standaard WiFi, zonder fysieke barrières (geen muren of kastjes). Dus alles zo zuiver mogelijk.

De Portal heeft trouwens geen idiote eisen qua snelheid, met een kleine travel router in AP-modus voor 40 Euro ben je al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

crimby schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:20:
[...]

Ik heb op de eerste verdieping en op zolder ook acces points met de 5Ghz frequentie voor de portal. Wel andere ssids, anders pakt hij mogelijk niet de dichtstbijzijnde.

Had de acces points (ASUS routers, want goedkoper en multifunctioneel) al, want we hebben ook veel Sonos door het hele huis. Die zitten op de 2,4 met allemaal dezelfde ssids, samen met de telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
@GPG17_17 @Elias2020 dat kunnen de deco m5 van mij niet geloof ik. Ik heb nu wel het thuisnetwerk 5ghz only gemaakt en IOT en guest 2,4ghz only. Misschien dat dat helpt. Dan dus ook aparte SSID’s. Maar op 5ghz zitten dus wel alle telefoons, tablets, laptops etc.

Edit: heeft iemand kunnen vinden welke wifi de portal ondersteunt? Is dat wifi5 of ook 6 of 7?

[ Voor 15% gewijzigd door crimby op 28-02-2025 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinovs
Amaze86 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:39:
@kevinovs En ps remote play app op je ipad, werkt die ook zonder problemen?
Heb ik net ook eens getest, en dat geeft dus ook beter lag performance dan de portal |:(
Dat zit ergens tussen Moonlight en de Portal zou ik zeggen.
Moonlight is echt nog categorie beter.
Elias2020 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:48:
[...]

Helaas kan ik met de router van mijn provider niet controleren welke frequentie die gebruikt, of dat forceren.
Maar zou die voor portal 2,4 kiezen, en voor ipad 5?
En zou dat een groot verschil in input lag kunnen maken?

Toch echt spijtig vind ik momenteel, want ik kan al beter een goede controller voor mijn ipad kopen dan.
Dan werken mijn draadloze earpods ook nog out of the box, ipv dat ik er van Sony moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Merken jullie ook bij bepaalde games dat de framerate op de portal wat zakt voor m’n gevoel? Neem Warframe bijvoorbeeld. Beeld ziet er strak uit maar af en toe voelt de stream meer als 40/45fps dan 60.

En ja, ps5 is bekabeld naast de router en als enige apparaat op 5ghz etc etc.

Ook merk ik dit als je door de store aan het browsen bent.

[ Voor 9% gewijzigd door ryanator op 01-03-2025 20:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amaze86
Sony Makes Push for Cloud Gaming Crown with Almost 400 More Games Whitelisted for PS Plus Premium

https://www.pushsquare.co...isted-for-ps-plus-premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01:43
kevinovs schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:20:

Ik heb geïnvesteerd in een unifi setup die ik eigenlijk terugverdien door praktisch elk jaar gewoon van isp te switchen. Soms krijg ik een belletje voor behoud en dan blijf ik maar ik swap gewoon en dat scheelt makkelijk €30 p/mnd

M’n cloud gateway recent verkocht voor 80€ en die nieuwe cloud fiber draait hier nu icm wifi 7 aps 2 stuks op een appartement van 120 m2

0 issues met delay, op geen enkel cloud streamings platform, want Luna en GFN gebruik ik ook dagelijks.

Kost wat… maar gemak, WireGuard, statistieken, iot materialen waar ikzelf baas over ben. Ik kan het je aanraden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Gebruiken mensen hier gewoon de standaard router die je ISP gaf of een eigen? En hoe zijn die ervaringen?
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste

Let op:
Gezien de slechte verkrijgbaarheid de laatste tijd wat aanvullende regels:
- geen rants / gezeur / discussie over scalping
- geen V&A
- voorraad bij winkels mag gepost worden, maar een hele discussie over de slechte voorraad draagt niks bij.
- geen 'statusupdates' van je bestellingen of leveringen.

Gebruik bij connectieproblemen de zoekfunctie; dit is al veelvuldig besproken en er staan zat tips in het topic.