Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:41

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lhGvEJ3kR7_1T7UIR4BVhjx0vl4=/i/2006056282.jpeg

Playstation Portal
Welkom in het topic om ervaringen van de PlayStation Portal te delen.

Details van de Playstation Portal
  • Release datum 15 november 2023
  • Prijs € 219,99
  • Playstation 5 games afspelen waar je maar wil middels Remote Play, zolang er een goede WiFi verbinding is én goed intern netwerk. Sony raadt een snelheid van 15mbit/s aan. Een hotspot via een smartphone werkt ook voor buitenshuis. Let wel, binnenshuis zegt de downloadsnelheid niks over hoe goed de Portal werkt. Binnenshuis maakt de Portal geen gebruik van het internet, maar van je interne netwerk.
  • Werkt alleen in samenwerking met een Playstation 5. Sinds update 4.0.0 is het ook mogelijk om direct vanuit PSN te streamen zonder dat je een PS5 nodig hebt.
  • Het betreft een streamer (Remote Play) en kan geen zelfstandig games afspelen. De games moeten op de PS5 geïnstalleerd staan om te streamen naar de Portal
  • Om te zorgen dat de Portal de PS5 aan kan zetten, moet de PS5 in slaapstand staan en moet de Remote Play setting zijn ingeschakeld in de energiebesparing instellingen van je PS5.
  • Beschikt over dezelfde Dual Sense features als de PS5, dus Haptic Feedback en Adaptive Triggers.
  • (nog) geen mogelijkheid om games via de cloud te streamen (bijv via PS+ Premium)
  • 8" LCD 1080p scherm met een refreshrate van 60hz
  • Afmetingen en gewicht. De portal weegt 529 gram en de afmetingen zijn 33.7 x 15 x 9.5 cm
  • Beschikt over WiFi AC (WiFi 5)
  • Beschikt niet over Bluetooth, maar werkt met Sony's eigen 'Link' interface.
  • Beschikt over 3,5mm jack aansluiting
  • Batterij 4,370mAh. Batterijduur is tussen de 6-10 uur afhankelijk van de helderheid van het scherm en intensiteit van de haptic feedback. Het volledig opladen van de Portal duurt ca. 2 uur.
Cloud game streaming Beta
  • Sinds update 4.0.0 d.d. 19 november 2024 is het mogelijk om games vanaf PSN te streamen naar de Portal. Dat betekent dat je met de Portal games kunt streamen zonder Playstation 5. Om hier gebruik van te maken moet je beschikken over een PSN Plus Premium abonnement. De Portal kan games streamen uit een speciaal daarvoor samengestelde game catalogus. Momenteel zitten daar zo'n 200 games in, waaronder first party toppers als The last of us Part 1, Ratchet & Clank Rift a Part, Spiderman Miles Morales, Ghost of Tsushima Directors Cut en Death Stranding Directors Cut. Het betreft nog een beta, dus de functionaliteit en het aanbod van games zal ongetwijfeld nog verder verbeteren.
Praktische tips / ervaringen
  • Zorg voor een goed intern netwerk: Binnenshuis zegt de downloadsnelheid niks over hoe goed je interne netwerk is en hoe goed de Portal werkt. Binnenshuis maakt de Portal geen gebruik van het internet, maar van je interne netwerk. De kwaliteit van je interne netwerk bepaalt dus hoe goed de Portal werkt. De Portal werkt het beste als je thuisnetwerk zoveel als mogelijk bedraad is. Dit houdt in dat je de PS5 bedraad direct (of middels een gbit switch) aansluit op de router en de portal via 5ghz draadloos verbind met de router. Indien je gebruik maakt van mesh nodes (ISP's noemen ze vaak superwifi punten) zorg er dan voor dat alle nodes via een switch bedraad zijn aagesloten op de router. In feite gebruik je ze dan als accespoints. Een WiFi netwerk via mesh nodes die draadloos verbonden zijn, zal waarschijnlijk leiden tot een (veel) mindere game ervaring.
  • Geluid via Bluetooth is mogelijk: Het is mogelijk draadloos geluid via Bluetooth te krijgen als je op de Portal speelt. Verbind een BT headset via de PS5 en de PS5 verzorgt het geluid. Daarvoor dien je wel dicht genoeg bij de PS5 te zitten, waardoor dit alleen goed zal werken als je op de Portal gamet in dezelfde ruimte als je PS5. Een andere mogelijkheid is om een BT audio transmitter (zoals een Airfly Pro) in de mini-jack van je Portal te steken en daarmee te verbinden met een BT headset.
  • Je kunt films kijken op de Portal: zet video bestanden op een USB stick in de map VIDEOS. Plug de usb stick in de PS5 en je kunt de video's streamen naar je Portal.
Links naar reviews

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qvyfgqZhAPg4oyBFE9OGrKsogBo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4h4LE0GrwRl0hl3fwx1JRs3J.png?f=user_large

[ Voor 111% gewijzigd door Hulleman op 31-03-2025 09:18 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Topicstart kan nog wel wat liefde gebruiken. Ik ben daar niet heel bedreven in, dus als er leden zijn die het wat aan willen kleden, zou dat fijn zijn :) Daarnaast een tikfout in de titel, met een foutieve 'enter' tot gevolg :+

Anyway. Hier kunnen we het over de Portal hebben en houden we het PS5 topic een beetje schoon.

[ Voor 45% gewijzigd door Hulleman op 14-11-2023 11:01 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:05

BM

Moderator Spielerij
Hulleman schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:55:
Daarnaast een tikfout in de titel, met een foutieve 'enter' tot gevolg :+
Ik twijfel, bannen, of fixen :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
BM schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:58:
[...]

Ik twijfel, bannen, of fixen :+
thnx voor de fix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijk860
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-06 21:13
Op dit moment speel ik regelmatig via de iPad+controller(Remote play).

Die kwaliteit van de stream is soms wat minder, shooters ga ik er niet eens mee proberen te spelen.
Ben benieuwd hoe de streamkwaliteit is bij de Portal. Is deze verbinding direct of gaat dit ook over de wifi?

MBP 13 2017, Mac mini 16/256gb, iPad Pro M1/128 Iphone 15 Pro 256, PS5,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Net mail gehad dat de Portal is verzonden *O*

@spijk860 werkt via wifi. Zie de reviews in de opening post. De kwaliteit is goed, mits je netwerk goed is. Opening post moet nog aangevuld worden met dergelijke info.

[ Voor 15% gewijzigd door Hulleman op 14-11-2023 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-06 23:53
Normaal gesproken had ik de Portal gekocht, maar toen werd de Steam Deck OLED aangekondigd... en kan ze niet allebei kopen.

Ben wel benieuwd naar de Portal. Hoop 'm ergens te kunnen proberen binnenkort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:22
Als gamende ouder zie ik absoluut de potentie van deze handheld, maar ik wacht nog even de meningen af van gebruikers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-06 17:01
bRuud83 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:14:
Als gamende ouder zie ik absoluut de potentie van deze handheld, maar ik wacht nog even de meningen af van gebruikers.
ik kijk ook nog even de kat uit de boom.

Mn handen jeuken wel om hem te bestellen.

Ben allang bang dat latency een probleem is voor de games die ik speel.

psn: HertogJack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
jammer dat het geen OLED en HDR heeft. Zou baanbrekend zijn op zo'n klein scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:23
Disfigured schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:18:
Normaal gesproken had ik de Portal gekocht, maar toen werd de Steam Deck OLED aangekondigd... en kan ze niet allebei kopen.

Ben wel benieuwd naar de Portal. Hoop 'm ergens te kunnen proberen binnenkort.
Ik sta er een beetje het zelfde in.
Al is het wel goedkoper om voor de portal te gaan, zeker als je al een steam deck hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulleman
Farabi schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:38:
jammer dat het geen OLED en HDR heeft. Zou baanbrekend zijn op zo'n klein scherm.
Reviewers geven aan dat dit het beste non-OLED scherm is wat ze ooit gezien hebben in een handheld. Een scherm wat HDR echt goed kan weergeven kun je voor dit geld ook niet verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijk860
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-06 21:13
Ik ga ook even de aap uit de boom kijken, ben vooral benieuwd hoe het scherm performed naast het scherm van mijn ipad.

Voor 200 euro is het een toffe gimmick. Geeft me een beetje PSP vibes van vroeger.

Ben vooral ook benieuwd of opladen tijdens het gebruik ook mogelijk is. Maar krap 6 uurtjes gameplay uit een acculading is niet heel veel.

[ Voor 25% gewijzigd door spijk860 op 14-11-2023 14:12 ]

MBP 13 2017, Mac mini 16/256gb, iPad Pro M1/128 Iphone 15 Pro 256, PS5,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ben ook wel benieuwd naar de praktijk ervaringen I.c.m. een hotspot buitenshuis, hoeveel data zou dat verbruiken bij een uurtje gamen?

Viel me wel op dat er geen oplader bij zit, alleen een USB-C kabel en nog niet gevonden hoe snel hij oplaad.

Zie trouwens dat ze overal? uitverkocht zijn, had ik persoonlijk niet verwacht aangezien het geen stand alone device is, hopelijk komt dat ding nog een beetje op voorraad voor de feestdagen;)

[ Voor 38% gewijzigd door Greatsword op 15-11-2023 00:21 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Greatsword schreef op woensdag 15 november 2023 @ 00:11:
[YouTube: PlayStation Portal Review: Everything you NEED to know]

Ben ook wel benieuwd naar de praktijk ervaringen I.c.m. een hotspot buitenshuis, hoeveel data zou dat verbruiken bij een uurtje gamen?

Viel me wel op dat er geen oplader bij zit, alleen een USB-C kabel en nog niet gevonden hoe snel hij oplaad.

Zie trouwens dat ze overal? uitverkocht zijn, had ik persoonlijk niet verwacht aangezien het geen stand alone device is, hopelijk komt dat ding nog een beetje op voorraad voor de feestdagen;)
Ben ook wel benieuwd naar het dataverbruik. Opladen gaat “sluggish” volgens wat reviews die ik heb gelezen. Even uit mn hoofd duurt een volle lading 2 uur ofzo.

Gisteren had bol nog voorraad, maar daar is ie zo te zien ook niet meer te bestellen. Verbaasd me ook wel iets, aangezien de publieke opinie niet heel positief was over de Portal. Wellicht waren de voorraden ook wel heel klein. Ben ik toch wel weer blij met mn preorder, net zoals met de PS5 toentertijd :p

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 15-11-2023 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 08:41
Bol heeft vertraging, PSPortal zou pas vrijdag geleverd worden volgens hun. Ineens twee dagen later als verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:53
iLLuSion_xGen schreef op woensdag 15 november 2023 @ 07:22:
Bol heeft vertraging, PSPortal zou pas vrijdag geleverd worden volgens hun. Ineens twee dagen later als verwacht...
Wat een teleurstelling -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Lelijk… naja iig beter vrijdag dan helemaal niet. Overal uitverkocht zo lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-06 10:08
Hier ook bol.com, maar DHL zegt vandaag te leveren, hoop het wel..
Reviews die ik zag zijn goed, ben erg benieuwd hoe soepel het gaat spelen.

Eindelijk lekker makkelijk op de bank en bed PS5 games spelen

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
Kolere, pre order gecanceld, genoeg redenen om te wachten met aanschaf maar toch kriebelt het om die portal alsnog te kopen 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Vinnocchio op 15-11-2023 09:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mars18
Vinnocchio schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:07:
Kolere, pre order gecanceld, genoeg redenen om te wachten met aanschaf maar toch kriebelt het om die portal alsnog te kopen 8)7
Ik heb serieus nog nooit de SP van GTA 5 meer dan 5 uur gespeeld. Heerlijk om dat nu gewoon rustig op de Portal te kunnen spelen.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Op basis van de eerste reviews lijkt dit toch wel echt een absurde cashgrab; alleen wifi, dus echt 'remote' spelen kan niet, geen Bluetooth, geen webbrowser (dus je kunt niet een guide erbij zoeken oid), het is echt alleen maar een spel spelen op een klein schermpje binnenshuis..
Hoezo baanbrekend? De nieuwe Steam Deck heeft precies dat :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Hij is binnen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
Ik heb serieus nog nooit de SP van GTA 5 meer dan 5 uur gespeeld. Heerlijk om dat nu gewoon rustig op de Portal te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:38
Ben benieuwd naar jullie ervaringen - en hoe daarbij de thuis situatie is qua netwerk.
Kan ie trouwens ook rechtstreeks verbonden worden met een PS5 of dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Oon schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:18:
Op basis van de eerste reviews lijkt dit toch wel echt een absurde cashgrab; alleen wifi, dus echt 'remote' spelen kan niet, geen Bluetooth, geen webbrowser (dus je kunt niet een guide erbij zoeken oid), het is echt alleen maar een spel spelen op een klein schermpje binnenshuis..

[...]

heeft de steamdeck HDR?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:54

Shiro

Serenity

Hier ook, via coolblue, voor 10 geleverd vandaag, update duurde nog wel ff 10 minuten.

Eerste indruk
- Qua settings is het erg kaal, geen instellingen voor remote play quality, maar zag er wel goed uit in de 5 min dat ik het heb kunnen uitproberen
- Geluid op laagste stand is nog best wel luid
- Scherm ziet er wel erg mooi uit

Ik zal zo wel ff met GT Sports ff de latecy checken door een foto te nemen van de tijd met beide schermen naast elkaar.

SR+ MiC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:18

Satom

Verzamel ervaringen

Hulleman schreef op woensdag 15 november 2023 @ 06:38:
[...]
Gisteren had bol nog voorraad, maar daar is ie zo te zien ook niet meer te bestellen. Verbaasd me ook wel iets, aangezien de publieke opinie niet heel positief was over de Portal. Wellicht waren de voorraden ook wel heel klein. Ben ik toch wel weer blij met mn preorder, net zoals met de PS5 toentertijd :p
Inderdaad, het verbaast mij ook aardig. Gisteren leek het overal nog goed te verkrijgen, toch nog een hoop mensen die last-minute de aankoop hebben gedaan? Voelt een beetje iets te toevallig, lijkt een beetje alsof ze de verkoop vanaf vannacht 00:00 stop hebben gezet
De Switch heeft dus een OLED scherm, maar dat draagt niet echt bij aan de kwaliteit voor Remote Play. Wellicht dat het te maken heeft met de alternatieve Remove Play app of HDR?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:18
Oon schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:18:

[...]

210 euro voor een controller (die los 70€ is) en een redelijk goed scherm bestempelen als cash grab vind ik opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Heeft hier iemand de portal bij mediamarkt besteld om op te halen en al bericht gekregen?
Ik nog niet..😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Laatst online: 18:58
Via https://direct.playstatio...tion-portal-remote-player nog steeds te bestellen, of hangt er dan een levertijd van een paar werkdagen er aan vast?

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:08
Deze vraag komt misschien wel aan bod in de reviews, maar kun je tegelijkertijd spelen op de PS5 en de Playstation portal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-06 19:15

Gregory76

Sony PlayStation freak

Blik1984 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:05:
Deze vraag komt misschien wel aan bod in de reviews, maar kun je tegelijkertijd spelen op de PS5 en de Playstation portal?
Dat is helaas niet mogelijk. Nee.

PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:08
Gregory76 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:11:
[...]

Dat is helaas niet mogelijk. Nee.
Nogal jammer, dat leek me dan nog wel een interessante feature hieraan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Blik1984 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:05:
Dat kan niet. Als je de tv aanzet dan zie je op de tv en de portal exact dezelfde beelden. De PS5 rendert voor de Portal, dus de PS5 is bezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 363533

Ik had deze eerst in the pre-order staan, maar uiteindelijk de pre-order gecanceld en in plaats daarvan voor de Logitech G Cloud gegaan. Ja die is wel ruim 100 euro duurder maar:

- Ondersteunt alle cloud streaming/remote play diensten (omdat het Android is), dus ik kan ook gewoon mijn Xbox en Xbox Cloud Gaming abonnement gebruiken.
- Asymmetrische controls vind ik toch wat prettiger voor een handheld.
- Ondersteunt dus gewoon wel Bluetooth (Sony brengt een handheld device in 2023 zonder ondersteuning voor Bluetooth, zelfs Nintendo is niet zo erg!) en 3.5 mm plug.
- Heeft ondersteuning voor display out (e.g. sinds September 2023 kan je de Logitech G Cloud aansluiten op een extern scherm en dus als een soort Xbox Keystone gebruiken)
- Heeft ondersteuning voor Android games (inclusief screen mapping voor games die geen controller support hebben).
- In their infinite wisdom heeft Sony besloten dat de standaard Android PS Remote Play app geen ondersteuning heeft voor controllers (vanwege de Portal waarschijnlijk). Gelukkig heb je een 3rd party app (PSPlay, kost wel 7 euro) die qua streaming kwaliteit superieur is aan de officiële app.
- Batterij gaat veel langer mee. 12 uur.

Ik snap dat dit apparaat 'Sony' branded is en qua ergonomie misschien helemaal top is voor als je de PS5 gewend bent maar voor iets meer geld (OK 100 euro dan) heb je een apparaat waar je zoveel meer mee kan dat ik mij afvraag wat de marktpropositie is van dit ding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulleman
Anoniem: 363533 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:16:
voor iets meer geld (OK 100 euro dan) heb je een apparaat waar je zoveel meer mee kan dat ik mij afvraag wat de marktpropositie is van dit ding.
De propositie is simpel. PS5 gamen zonder dat je een tv nodig hebt. Lean en mean, dus geen dedicated handheld die € 500- € 600 moet kosten om in de buurt van PS4 graphics te komen. Wat mij betreft echt een sweetspot wat Sony gekozen heeft. Een dedicated handheld met eigen software werkt niet, zie de PSP en Vita. De Portal gaat cloudstreaming echt nog wel ondersteunen. De enige rare keuze vind ik dat er geen BT aan boord is. Verder lijkt me dit een fantastisch apparaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-06 15:16
PostNL is onderweg naar de pakketautomaat met de Portal, gister laat nog een track and trace gekregen. Hyped!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19:37
Iemand enig idee hoe de performance is op de Portal vergeleken met het streamen naar bijv. een Samsung S23? Ik vind het erg haperen als je streamt naar een telefoon, ik neem aan dat dit hierbij geen issue is? Anders komt ie op het verlanglijstje voor de kerst. :9~

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:47
Zoals in het PS5 topic vermeld denk ik dat ik de perfecte doelgroep ben voor de PS Portal:
- ik game niet veel
- ik wil op de bank zitten gamen, terwijl mijn vriendin wat voor haar zelf kan kijken
- de spellen die ik speel hebben niet zoveel hinder van eventuele vertraging, mits ik het zelf maar niet teveel merk

Gisteren voor het eerste PS Remote Play via de iPad geprobeerd met daaraan gekoppeld mijn PS controller. Expres boven gaan zitten om te kijken of de WiFi daar ook voldoende snel is.

Dat werkte heel behoorlijk. Af en toe een kleine hick-up, maar niet dusdanig dat het gamen er onder leidde. Het irritantste vond ik nog dat ik naderhand mijn controller weer opnieuw moest verbinden met mijn PS5. Dat is dan al een pluspunt voor de PS Portal :P

Als de PS Portal het nog iets beter doet omdat het dedicated Playstation is, dan zou het voor mijn gebruik dus een hele goede toevoeging zijn.

Aangezien ik niet veel game heb ik alle geduld om de ervaringen af te wachten voordat ik er een koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Krijg wat tegenstrijdige berichten van UPS. Levering was vandaag, maar is nu blijkbaar toch morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
ak0nnmgn schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:29:
PostNL is onderweg naar de pakketautomaat met de Portal, gister laat nog een track and trace gekregen. Hyped!
Mijn levering via UPS zou vandaag zijn. Staat nog steeds tussen 10:15 en 14:15, maar ook al bericht gehad dat het pakket vastgehouden wordt voor levering in de toekomst. Naja, we gaan het meemaken. Levering morgen zou prima zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 1885112

Ik heb hem een uurtje geleden ontvangen. Speel nu al 50 minuten Spider-Man 2 zonder haperingen!

Mijn PS5 is bekabeld en mijn router staat beneden. Ik lig zelf lekker op de bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Slappyjoez schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:42:
Iemand enig idee hoe de performance is op de Portal vergeleken met het streamen naar bijv. een Samsung S23? Ik vind het erg haperen als je streamt naar een telefoon, ik neem aan dat dit hierbij geen issue is? Anders komt ie op het verlanglijstje voor de kerst. :9~
De kwaliteit van streamen is afhankelijk van je netwerk. Als een S23 hapert, doet de Portal dat mogelijk ook. Als jouw hele thuis netwerk van wifi verbindingen aan elkaar hangt, kan dat haperingen/lag met zich meebrengen. Ik heb overigens ook reviews gelezen dat het streamen naar een Portal perfect werkt, ook al is de PS5 via wifi verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:43
Anoniem: 1885112 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:00:
Ik heb hem een uurtje geleden ontvangen. Speel nu al 50 minuten Spider-Man 2 zonder haperingen!

Mijn PS5 is bekabeld en mijn router staat beneden. Ik lig zelf lekker op de bank.
Hoe zit het met de vertraging? Is dit hetzelfde als de remote Play app?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Ik heb 'm ook binnen. Mijn eerste indrukken na een kwartiertje testen.

- Voelt als een prima kwaliteitsproduct
- Speakers zijn dan wel weer slecht
- Het scherm en het formaat daarvan zijn erg fijn
- Van latency merk ik niets tot vrijwel niets, ook niet op sommige momenten
- Framedrops zijn wel merkbaar. Getest met Miles Morales en daar zakt de 60fps soms in naar 30-40 (puur even op gevoel).
- Geen stotteringen of vastlopers, dit heb ik op de iPad wel (te) vaak met Remote Play. Dan bedoel ik dus dat het beeld 1 a 2 seconden echt even vastloopt.
- Het beeld is duidelijk compressed maar ziet er beter uit dan ik had verwacht
- De Pulse 3D headset (via dongle aangesloten op PS5) werkt perfect samen met Remote Play

Ik kom van een grote OLED met VRR dus het verschil is dan wel duidelijk. PS5 zit aan de kabel en het wifi netwerk in mijn huis is verder erg goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/COqKCcibdraq-5HoTGiq0EI5P_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ExdOvzNF7gZvG980uTVAV6Em.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:39

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

GeorgeMichael schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:29:
Ik heb 'm ook binnen. Mijn eerste indrukken na een kwartiertje testen.

- De Pulse 3D headset (via dongle aangesloten op PS5) werkt perfect samen met Remote Play
Wacht, dus door een bluetooth headset aan te sluiten op de PS5 zelf kan je alsnog draadloos een koptelefoon gebruiken zonder een "PlayStation Link" headset te moeten kopen? Niet bij stilgestaan.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Niet online
ma9ma schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:51:
[...]

Wacht, dus door een bluetooth headset aan te sluiten op de PS5 zelf kan je alsnog draadloos een koptelefoon gebruiken zonder een "PlayStation Link" headset te moeten kopen? Niet bij stilgestaan.
Ja, ik weet alleen even niet of de Pulse 3D nou via gewoon Bluetooth werkt. Maar die Pulse is door het hele huis te gebruiken en i.c.m. de Portal is dat helemaal mooi. Ook geen (merkbare) lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijo Del Jefe
  • Laatst online: 08:43
Hulleman schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:50:
Krijg wat tegenstrijdige berichten van UPS. Levering was vandaag, maar is nu blijkbaar toch morgen.
Bij mij helaas hetzelfde met UPS ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Nog wat meer indrukken.

Zonet met GT sports gekeken wat het verschil is qua latency door een foto's te nemen van PS5 scherm en portal, gemiddeld genomen tussen de 80-100ms verschil. Wat wel aardig in lijn ligt met wat ik uit eerdere reviews heb gezen. PS5 zit aan de kabel en thuis heb ik een Gbit verbinding intern, maar de PS5 zal dat wel verre van benutten.

Qua kwaliteit, bij Spiderman merkte ik niet echt een verschil, bij GT5 merk ik wel heel lichtjes dat op de portal het iets minder uitzag, vooral rondom de auto tijdens het racen, maar je moet er wel echt naar zoeken.

Wat ook vreemd was is dat de PS5 uit slaapstand halen soms lang duurt en soms vrij snel. Ik had ook een keer dat de stream verbinding om 1 of ander reden slecht was waardoor het leek alsof ik in 480p streamde.. ff disconnecten en reconnecten en ik had weer goed beeld.

Ook geprobeerd om via hotspot van mijn mobiel te spelen, maar ik kreeg geen verbinding

Overall, voor simpele JRPG's zoals Persona 5, lijkt dit mij perfect te zijn, ik ben dan nog steeds erg tevreden, maar met 30 min gamen is het wellicht wat vroeg om een volledig beeld te vormen.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Shiro schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:03:
Nog wat meer indrukken.

Zonet met GT sports gekeken wat het verschil is qua latency door een foto's te nemen van PS5 scherm en portal, gemiddeld genomen tussen de 80-100ms verschil. Wat wel aardig in lijn ligt met wat ik uit eerdere reviews heb gezen. PS5 zit aan de kabel en thuis heb ik een Gbit verbinding intern, maar de PS5 zal dat wel verre van benutten.

Qua kwaliteit, bij Spiderman merkte ik niet echt een verschil, bij GT5 merk ik wel heel lichtjes dat op de portal het iets minder uitzag, vooral rondom de auto tijdens het racen, maar je moet er wel echt naar zoeken.

Wat ook vreemd was is dat de PS5 uit slaapstand halen soms lang duurt en soms vrij snel. Ik had ook een keer dat de stream verbinding om 1 of ander reden slecht was waardoor het leek alsof ik in 480p streamde.. ff disconnecten en reconnecten en ik had weer goed beeld.

Ook geprobeerd om via hotspot van mijn mobiel te spelen, maar ik kreeg geen verbinding

Overall, voor simpele JRPG's zoals Persona 5, lijkt dit mij perfect te zijn, ik ben dan nog steeds erg tevreden, maar met 30 min gamen is het wellicht wat vroeg om een volledig beeld te vormen.
Dat zou wel moeten werken, wil het ook eens in de trein proberen op die manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Mars18 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:09:
[...]

Dat zou wel moeten werken, wil het ook eens in de trein proberen op die manier
Het zou moeten werken, maar ik kreeg de verbinding niet opgezet, het gaf elke keer een fout, dus ik ben benieuwd naar ervaring van anderen.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-06 19:15

Gregory76

Sony PlayStation freak

Hijo Del Jefe schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:02:
[...]

Bij mij is UPS net wel langsgeweest, gelukkig. Ik ben zelf niet thuis, maar kan hem vanavond dus wel gaan uitproberen.

Ik hoop voor anderen dat de bezorgers van UPS hun best gaan doen.

PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton Hasselt
In Breda bij de mediamarkt is de portal nog te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Hijo Del Jefe schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:02:
[...]

Mja jammer. Vandaag had ik eigenlijk toch geen tijd om met de Portal te spelen, maar wel slecht dat de levering op launchdag niet lukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Ik had hem al besteld een tijdje geleden bij de mediamarkt, maar heb nog steeds geen qr code ontvangen.
Heb hem nog een keer besteld, nu wel de code ontvangen.
Hij ligt klaar 🤪🤪🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18:11
Heb hem ook daarnet in ontvangst mogen nemen, maar ik vrees dat ik de PS5 via kabel aan de router ga hangen, want gamen terwijl de dochter naar Netflix zit te kijken is niet zo super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18:11
Runaque schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:41:
Heb hem ook daarnet in ontvangst mogen nemen, maar ik vrees dat ik de PS5 via kabel aan de router ga hangen, want gamen terwijl de dochter naar Netflix zit te kijken is niet zo super.
Net de Playstation via hard wire aan de router gehangen en het is gelijk een wereld van verschil!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

De nieuwe OLED versie heeft HDR ja, dus zo heel spannend is dat ook niet meer: https://www.steamdeck.com/en/oled

De prijs is dan ook wel ongeveer 3x zo hoog, maar je krijgt wel een volwaardige console in je handpalm in plaats van een afstandsbediening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Shiro schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:03:
Toevallig een VPN op je telefoon? Een hotspot zou gewoon moeten werken, maar kan me voorstellen dat een VPN roet in het eten gooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Oon schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:02:
[...]

De nieuwe OLED versie heeft HDR ja, dus zo heel spannend is dat ook niet meer: https://www.steamdeck.com/en/oled

De prijs is dan ook wel ongeveer 3x zo hoog, maar je krijgt wel een volwaardige console in je handpalm in plaats van een afstandsbediening
Maar de steamdeck moet nieuwe games op 540p en low settings draaien om er enigzins speelbare frames uit te persen. Speel ik liever op een afstandsbediening @ 1080p @ 60fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Niet online
Bij mij werkt het wel op de hotspot maar de performance is wel weer net wat minder dan op wifi thuis. Dusdanig dat Spider Man praktisch niet speelbaar is. Sea of Stars bijvoorbeeld dan wel weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Micha_NL
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:37
Kreeg de mail dat de portal afgeleverd zou zijn maar had niemand aan de deur gehad. UPS vond het nodig om mijn pakket bij een compleet ander huis voor de deur te dumpen. Tis dat ik het huis herkende gelukkig maar dit was weer niet handig. De portal gelukkig goed in handen nu en zo maar eens uit proberen 👌🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
- knip -

[ Voor 93% gewijzigd door Geraedus op 15-11-2023 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ak0nnmgn
Portal zojuist opgehaald bij postpunt, helaasch moest ik meteen een meeting in dus zo even installeren. Wat mij opvalt : damn dat scherm is best groot. Nice! Triggers etc zijn wat kleiner maar niet vervelend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 16:55
Ik zie hier voornamelijk positieve ervaringen maar ik vind het tot nu toe verschrikkelijk. Potje Modern Warfare zit er voor mij niet in, weet niet wat voor soort lag/latency het is maar waardeloze ervaring tot nu toe. Singleplayer Gran Turismo zelfe verhaal, de reacties op je input kloppen gewoon niet. Daarnaast ook haperingen,framedrops en compressie.

PS5 verbonden met draad en speedtest op wifi met de telefoon in dezelfde kamer is 80/60 met ping van 10ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 17:35

spaceboy

Op grote hoogte

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
spaceboy schreef op woensdag 15 november 2023 @ 16:33:
[...]

Op zich leuk, maar wat heeft dat met dit topic te maken? :P
Niets haha, verkeerde topic 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:22
Net ook even meegespeeld. Ben geen hardcore gamer, ps5 via wifi (75 mb/s zag ik net met de speedtest op de ps5).

- Mooi scherm
- Ligt lekker in de hand
- Potje fifa online was oke. Shooters gaan hier niet op werken (wellicht met beter internet wel?)
- Spiderman 2 was prima, evenals god of war
- Speakers zijn kut

Het is een leuke gimmick om casual te spelen in bed / op de bank. De prijs is daar ook wel een beetje naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Merken jullie veel van het feit dat het een LCD is? Hoe is de light bleed en de zwartwaarden,vooral in het donker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Malt007 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 16:19:
Ik zie hier voornamelijk positieve ervaringen maar ik vind het tot nu toe verschrikkelijk. Potje Modern Warfare zit er voor mij niet in, weet niet wat voor soort lag/latency het is maar waardeloze ervaring tot nu toe. Singleplayer Gran Turismo zelfe verhaal, de reacties op je input kloppen gewoon niet. Daarnaast ook haperingen,framedrops en compressie.

PS5 verbonden met draad en speedtest op wifi met de telefoon in dezelfde kamer is 80/60 met ping van 10ms.
Hmm ik heb dezelfde set-up en heb nergens last van? Werkt gewoon vloeiend hier, zonder noemenswaardige hickups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Heb je thuis nog een wifi repeater? Ik zit boven de meterkast waar de router is en 3 meter naast mij zit ook een wifi repeater voor de zolderverdieping, blijkbaar was mijn PS portal verbonden met de repeater... was 95% van de tijd goed beeld, maar die ene 5% kreeg ik artifacts en framedrops en leek het wel op 480p te renderen.

Ik heb zojuist mijn repeater maar eruit gehaald, zodat ik zeker weet dat het direct op de router zit en heb in de afgelopen 10min geen framedrops of artifacts gezien.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
Ik hebde deco m5 voor wifi, ps portal op 5ghz op dichtsbijzijnde wifi punt geforceerd maar ben tot nu toe ook niet echt overtuigd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
Mesh configuraties zijn natuurlijk vragen om problemen.
Je kunt je PS5 het beste via ethernet aansluiten en je Portal verbinden met een AP wat ook bedraad is aangesloten in hetzelfde netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
Is er eigenlijk bekend welke WiFi chip de portal bezit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sn0ww0w
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-05-2024
Mars18 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:25:
[...]

Hier ook bol.com, maar DHL zegt vandaag te leveren, hoop het wel..
Reviews die ik zag zijn goed, ben erg benieuwd hoe soepel het gaat spelen.

Eindelijk lekker makkelijk op de bank en bed PS5 games spelen
Ja ik heb bol geannuleerd kreeg een mail dat het 8 december zou worden, mediamarkt Heerhugowaard heeft veel voorraad! Dus maar 1 opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
Tux3.14 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 17:51:
Je kunt je PS5 het beste via ethernet aansluiten en je Portal verbinden met een AP wat ook bedraad is aangesloten in hetzelfde netwerk.
De ps5 is aangesloten met utp en ook de wifi punten middels utp kabel. Is er nog meer wat ik kan doen? Alles is 1gb.

*EDIT

Ik heb mesh uitgeschakeld voor de ps portal in de deco app, en zoals aangegeven forced op 5ghz dichtsbijzijnde ap.

[ Voor 12% gewijzigd door ak0nnmgn op 15-11-2023 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FokschaapX
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14:46
ak0nnmgn schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:12:
[...]

De ps5 is aangesloten met utp en ook de wifi punten middels utp kabel. Is er nog meer wat ik kan doen? Alles is 1gb.

*EDIT

Ik heb mesh uitgeschakeld voor de ps portal in de deco app, en zoals aangegeven forced op 5ghz dichtsbijzijnde ap.
DECO units via Ziggo? Hoe kan je m daarmee forced op 5ghz zetten? (En heeft het verschil gemaakt bij jou?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
Tux3.14 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 17:51:
Waarom is dat dan? Ik heb er geen verstand van maar dit klinkt dramatisch. Zojuist superwifi2 besteld bij kpn en die gebruikt mesh. Kan ik die zooi beter terugsturen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
ak0nnmgn schreef op woensdag 15 november 2023 @ 17:44:
Ik hebde deco m5 voor wifi, ps portal op 5ghz op dichtsbijzijnde wifi punt geforceerd maar ben tot nu toe ook niet echt overtuigd.
De deco wel bedraad aangesloten op de router? Als de deco draadloos verbonden is, helpt dat niet mee.

Edit: ik lees dat je dat hebt. Ik heb deco’s x20 bedraad op de router aangesloten met 1gb/s internet. Ik heb ze in accespoint modus staan. Ik ontvang de portal morgen. Ben benieuwd hoe dat dan gaat werken.

[ Voor 23% gewijzigd door Hulleman op 15-11-2023 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Vinnocchio schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:42:
[...]

Waarom is dat dan? Ik heb er geen verstand van maar dit klinkt dramatisch. Zojuist superwifi2 besteld bij kpn en die gebruikt mesh. Kan ik die zooi beter terugsturen??
Eén router in huis die al je wifi verzorgd, dát is dramatisch. Zorg er wel voor dat je de units bedraad aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
FokschaapX schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:33:
[...]

DECO units via Ziggo? Hoe kan je m daarmee forced op 5ghz zetten? (En heeft het verschil gemaakt bij jou?)
In de deco app via wifi-instellingen. Staat wss op 2,4/5ghz. Dat op 5ghz zetten. Lijkt me trouwens stug dat de portal de 2,4ghz pakt, maar je kunt het proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ak0nnmgn
FokschaapX schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:33:
[...]

Ik heb ze zelf aangeschaft. Maar in de app kan je het apparaat vinden en dan voor dat apparaat mesh uitschakelen, ook forceren op een bepaalde ap en 5ghz.
Hulleman schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:45:
[...]

De deco wel bedraad aangesloten op de router? Als de deco draadloos verbonden is, helpt dat niet mee.

Edit: ik lees dat je dat hebt. Ik heb deco’s x20 bedraad op de router aangesloten met 1gb/s internet. Ik heb ze in accespoint modus staan. Ik ontvang de portal morgen. Ben benieuwd hoe dat dan gaat werken.
Klopt, alles over gigabit. Wel hier en daar een gb switch ertussen.

Ik merk met de force op 5ghz en ap dat het wat beter gaat maar het is niet zo vloeiend als ik gehoopt had. Ik ben een tv met 100hz gewend en vroegah ook pc waarmee ik verwend ben. Het loopt prima, maar wel degelijk een hickup hier en daar en soms merk je dat het grafisch wat minder wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spikeymikey286
  • Laatst online: 31-03-2024
Had op de eerste dag al een pre-order geplaatst bij Playstation direct en vandaag om 12:00 uur netjes binnengekregen via UPS. 😁

Nu ik er een aantal uur mee gespeeld heb kan ik wel zeggen dat het apparaat ruimschoots aan mijn verwachtingen voldoet.
Het “grote” LCD scherm is echt behoorlijk goed en het geluid vindt ik ook een voldoende.
Heb op mijn ps5 bedraad internet (kabel/ziggo) en de portal op 5ghz wifi aangesloten staan en geen benoemswaardige vertragingen of andere problemen gehad tot nu toe.

Dus naar mijn mening zijn “snelle” games gewoon goed te spelen zonder hinderlijke vertraging,je eigen internet/wifi verbinding zal hierin de bottleneck zijn mijn inziens.
Min puntje is misschien de accu duur maar heb hem aan de telefoon lader gehangen zodat je gewoon kan doorspelen.

Kortom ben zeer tevreden met de aankoop (tot nu toe) en hem voor thuis gebruik zeker aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FokschaapX
Hulleman schreef op woensdag 15 november 2023 @ 19:11:
[...]

In de deco app via wifi-instellingen. Staat wss op 2,4/5ghz. Dat op 5ghz zetten. Lijkt me trouwens stug dat de portal de 2,4ghz pakt, maar je kunt het proberen.
Heb even gekeken en de deco app stond op 2,4ghz only. Ik geloof dat ik dat destijds zo heb gedaan omdat het de enige manier was om de babyfoon aan de praat te krijgen. Je kan de ghz instelling alleen voor het netwerk als geheel instellen he? Niet voor specifieke aangesloten apparaten (wat voor de mesh functie overigens wel kan per apparaat)? Dan moet ik kiezen tussen de babyfoon of de portal 😅

De portal deed t overigens redelijk met de 2,4ghz setting maar zeker niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-06 16:14
ik blijf benieuwd of de community dit ding kan "hacken" zodat het ook gebruikt kan worden voor andere doeleinden (had begrepen dat de portal op android draait, dus er zit wel ergens hardware in).

Gezien sony's beveiliging laat dit waarschijnlijk nog wel even op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Joeri.Bijlsma schreef op woensdag 15 november 2023 @ 19:38:
ik blijf benieuwd of de community dit ding kan "hacken" zodat het ook gebruikt kan worden voor andere doeleinden (had begrepen dat de portal op android draait, dus er zit wel ergens hardware in).

Gezien sony's beveiliging laat dit waarschijnlijk nog wel even op zich wachten.
Men is al druk bezig ;) Ik kreeg dit linkje eerder vandaag via @Eymas

https://wololo.net/2023/1...o-the-playstation-portal/

[ Voor 4% gewijzigd door Tux3.14 op 15-11-2023 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-06 16:14
oeh, spannend, ik hou dit topic in de gaten iig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Ik ben ook vooral benieuwd naar wat voor hardware erin zit, hoeveel ram, opslag, wat voor cpu om een idee te krijgen wat mogelijk is.

Daarnaast lees ik dat de remote play stream gelimiteerd is tot 1,5-2Mb, wat best wel beperkt is, ik hoop toch echt dat Sony dat verhoogd naar 3 of 5Mb.

In GT sport zie je wat compressie kwaliteitsverlies, maar in Horizon Zero Dawn merk ik dan weer niks van, maar iets hogere bitrate zal vast een beter beeld kwaliteit opleveren.

Maar toch knap hoe ze in 2Mb bitrate in sommige spellen zowat geen zichtbare kwaliteitsverlies weten te realiseren en dat in 60fps

SR+ MiC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:37

Schiet spellen moet je ook nooit via streaming spelen dat was toch al wel bekend? Dit is meer een apparaat voor singleplayer verhalende spellen.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:33
Ik heb ook even een paar uurtjes mogen stoeien met de portal. Ben (nog) niet helemaal overtuigd. Heb een netgear orbi en er is een delay van 0,062 in GT7. Dat is meer dan prima, maar om nou te zeggen dat het helemaal vlekkeloos verloopt… het voelt soms wat stroperig/schokkend, terwijl het beeld gewoon scherp is.
Zowel de Portal als ook de ps5 zijn via de wifi verbonden. Mogelijk dat er nog wat winst valt te behalen via ethernet. Dat wil ik in het weekend nog wel proberen.
De hardware an sich vind ik meer dan goed. Vooral het scherm mag er wezen!
Kortom, het is nog niet wat het moet zijn, maar ik zie de potentie! Hopelijk krijg ik het nog net wat beter aan het lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Gt7 doe ik met mijn rig en psvr2 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:33
Ton Hasselt schreef op woensdag 15 november 2023 @ 21:51:
Gt7 doe ik met mijn rig en psvr2 😜
Dat is uiteraard een andere beleving, maar ik heb niet eens zin om op een tv te gamen doordeweeks, laat staan dat ik naar een andere kamer moet lopen en mijzelf moet installeren 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
FokschaapX schreef op woensdag 15 november 2023 @ 19:25:
[...]

Heb even gekeken en de deco app stond op 2,4ghz only. Ik geloof dat ik dat destijds zo heb gedaan omdat het de enige manier was om de babyfoon aan de praat te krijgen. Je kan de ghz instelling alleen voor het netwerk als geheel instellen he? Niet voor specifieke aangesloten apparaten (wat voor de mesh functie overigens wel kan per apparaat)? Dan moet ik kiezen tussen de babyfoon of de portal 😅

De portal deed t overigens redelijk met de 2,4ghz setting maar zeker niet optimaal.
Kun je dan niet beter 2,4/5ghz tegelijk instellen? Ik heb dat wel. 5ghz voor apparaten die snel internet gebruiken en 2,4ghz voor IoT apparaten als een Hue bridge, babyfoon, zonnepanelen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Timx2 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 21:56:
[...]

Dat is uiteraard een andere beleving, maar ik heb niet eens zin om op een tv te gamen doordeweeks, laat staan dat ik naar een andere kamer moet lopen en mijzelf moet installeren 😉
Mijn rig staat gewoon in de woonkamer, ok heel grote woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FokschaapX
Hulleman schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:10:
[...]

Kun je dan niet beter 2,4/5ghz tegelijk instellen? Ik heb dat wel. 5ghz voor apparaten die snel internet gebruiken en 2,4ghz voor IoT apparaten als een Hue bridge, babyfoon, zonnepanelen etc.
Yes dat zou de logische oplossing zijn. Helaas krijg ik de babyfoon echt niet aan de praat als ik m op 2.4/5ghz zet. Echt alleen op 2.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
NBA 2k24 en GTA 5 werken perfect.
Echter een F1 24 is toch wel erg minder

Beeld is niet zo scherp daar, althans letters en teksten wel, maar het rijden niet

[ Voor 20% gewijzigd door Mars18 op 15-11-2023 23:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ak0nnmgn
Doordat ik veel goede verhalen hoor van de meeste toch even de netwerkconfiguratie nagelopen. Die was niet heel best, het bleek dat de ps5 die direct op de router is aangesloten wel over gbit communiceerde maar de Deco over 100Mbit. Even wat gesjoemeld met kabeltjes en de switch een reboot gegeven en alles draait nu op gbit. De ervaring is een stuk beter en stabieler.

Ik loop wel tegen het 60hz scherm aan, maar dat is nou eenmaal wat het is.

• jpschouten79
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-03 16:06
Goedemorgen. Eerste ervaringen met de portal. Op zoch erg leuk apparaat voelt goed aan.
Vraag me toch af of ik nog wat verbetering in streaming kan krijgen. IK heb T-mobile Glasvezel met een Zyxel T50 router. Verder heb ik nog een Zyxel WAP6807 om mijn bereik groter te krijgen.

PS5 bekabeld, WAP6807 (op de eerste etage) ook bekabeld.
Hoe check ik de snelheden van de T50 (vast netwerk) en hoe forceer ik de PS Portal om op 5Ghz te gaan.
Ik heb 2,4 en 5Ghz met dezelfde SSID.

Alvast bedankt voor het meedenken en delen ;)

PSN: JustinNL79

• Hulleman
jpschouten79 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 07:22:
hoe forceer ik de PS Portal om op 5Ghz te gaan.
Ik heb 2,4 en 5Ghz met dezelfde SSID.
Ik vraag me echt sterk af of een apparaat wat 5ghz ondersteunt wel de 2,4ghz verbinding pakt. Ik heb dat nog nooit gemerkt namelijk.

Anyway, kun je geen aparte SSID's maken voor 2,4ghz en voor 5ghz?
Of een 5ghz SSID en een mixed 2,4ghz/5ghz SSID.

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste

Let op:
Gezien de slechte verkrijgbaarheid de laatste tijd wat aanvullende regels:
- geen rants / gezeur / discussie over scalping
- geen V&A
- voorraad bij winkels mag gepost worden, maar een hele discussie over de slechte voorraad draagt niks bij.
- geen 'statusupdates' van je bestellingen of leveringen.

Gebruik bij connectieproblemen de zoekfunctie; dit is al veelvuldig besproken en er staan zat tips in het topic.