Maar terug naar de Portal zelf.
Deze eerder vanavond opgehaald en die zag er nog hagelnieuw uit!

Degene die ‘m verkocht via Marktplaats had hem een paar keer gebruikt maar had teveel last van lag met online gamen en daarom besloten de Portal voor een zacht prijsje weer te verkopen; €125

En kwam onverwacht nog met factuur ook en dus bijna 1,5 garantie erbij
Thuis gelijk begonnen met aansluiten.
De Portal moest na koppelen aan de wifi eerst een update naar 5.0.0. draaien wat enige tijd duurde.
Daarna via de QR code op het scherm geactiveerd en aan mijn Playstation account gekoppeld vervolgens nog het koppelen met mijn PS5 zelf.
Dan krijg je de melding of je wilt koppelen met
“PS5-456” wat ik wel wat vreemd vond want die naam zei me niets en kan me ook niet herinneren dat ik mijn PS5 ooit een naam heb moeten geven dus ik vermoed dat dit automatisch gegenereerd is.
Had eigenlijk ook wel een melding op de PS5 zelf verwacht maar daar helemaal niets, dus maar op goed geluk de genoemde PS5 proberen te koppelen want welke zou het anders kunnen zijn.
Koppelen lukte echter niet waarbij ik enkel de keuze “dismiss” of het opnieuw proberen had.
Had vooraf trouwens wel mijn profiel op de PS5 toestemming gegeven om met de Portal te kunnen verbinden dus dat kon het ook niet zijn.
3x opnieuw proberen en de Portal en PS5 herstarten bracht helaas ook geen oplossing.
Het duurde even voordat ik me realiseerde dat de PS5 en de Portal in verschillende VLAN’s zaten en blijkbaar zat daarin het probleem want toen ik ze beiden in hetzelfde VLAN plaatste werkte het verbinden meteen!
Op zich wel vreemd dat het niet werkte in gescheiden VLAN’s want deze kunnen wel met elkaar praten, dus ik vermoed dat het iets met broadcast of multicast te maken heeft.
Was verder nog maar weinig tijd om de Portal te testen, heb alleen even kort
Jusant gespeeld op de bank voor de TV en dat werkte prima.
Was ook verbaasd om te zien dat het beeld tegelijkertijd op zowel de TV als de Portal wordt weergegeven, had verwacht dat het beeld dan alleen naar de Portal zou gaan. Wel iets om op te letten dus als ik de PS5 remote aanzet want dan gaat mijn TV ook automatisch aan verwacht ik en dat geeft dan opeens beeld en geluid in de woonkamer terwijl ik boven zit te gamen. Niet echt de bedoeling, nog testen of het echt zo gaat en wat er dan aan te doen is.
Je merkte met de Portal in dezefde ruimte als de TV in de muziek gelijk al een kleine vertraging tussen TV en Portal maar tijdens het spelen had ik geen last van die vertraging, maar
Jusant is ook geen snelle game.
Zal nog wat meer moeten gaan testen met
Horizon Zero Dawn en dan boven ipv beneden om te zien hoe het dan gaat.
Tot nu toe in elk geval blij met de aanschaf!
[
Voor 6% gewijzigd door
Vliegvlug op 05-06-2025 00:26
]