Mij staat bij dat alles best goed is dichtgezet hoor, maar als je je er niet comfortabel bij voelt inderdaad niet doen.Vliegvlug schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 23:26:
[...]
&
[...]
Moet zeggen dat het hele idee me vreemd voorkwam want dat moet iets van internet zo mijn thuis netwerk kunnen binnenkomen en dat leek me niet mogelijk.
Gelukkig is dat het ook niet zolang je dat remote play tenminste niet activeert, als je dat wel doe wordt er blijkbaar iets opengezet waardoor het voor Sony of de Portal zelf (is me niet helemaal duidelijk hoe die verbinding precies loopt) wel mogelijk wordt vanaf internet mijn PS5 thuis te benaderen. Zal wel iets van een VPN of forwarding zijn wat dan geactiveerd wordt.
Dat gaan we dus even niet doen, vind het namelijk niet wenselijk dat iets vanaf internet zomaar mijn thuisnetwerk kan binnenkomen.
Gelukkig is het niet noodzakelijk dit te activeren om de Portal gewoon thuis te kunnen gebruiken!
Dat je daadwerkelijk met de Portal vanaf internet je eigen PS5 kan bereiken was me vooraf niet bekend, dacht eigenlijk dat je buiten de deur enkel games vanaf de Sony servers kon streamen als je Playstation + Premium hebt, maar dat blijkt een beta feature en daarbij heb ik geen PS+ abo.
Dus mis er gelukkig ook niets aan maar wel grappig dat het kan voor mensen die er geen bezwaar tegen hebben Remote Play wel te activeren.
Lijkt me dat de lag die je over internet hebt behoorlijk zal zijn dus vraag me wel af of dat een beetje te doen is.
Het werkt wel fijn he? Dat de tv aangaat herken ik overigens niet.
Ik heb laatst vanaf vakantieadres nog Grid gespeeld. Af en toe werd het beeld een beetje korrelig, maar dat was in het begin alleen. Verder gewoon kunnen spelen via de wifi.spaceboy schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 08:30:
Ik ga binnenkort op vakantie naar Duitsland waar ik waarschijnlijk vrij goede wifi heb. Sinds kort heb ik ook glasvezel thuis (lekkere upstream mogelijk dus 500Mbit en een vrij strakke pingtijd). Toch heb ik mijn Portal nog nooit meegenomen op vakantie, maar hebben mensen hier ervaring met PSPortal op vakantie? Werkt het een beetje?
/f/image/0z3e7mvcP60W2KkZDufhfMp3.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LVmmU0THgOHYAHX7yDXXLwLu.jpg?f=fotoalbum_large)