Playstation Portal

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste
Acties:

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Hulleman schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:29:
[...]

De inputlag is al enorm verbetert op de Portal. Het blijft merkbaar tov native, maar ik vind de Portal echt perfect wegspelen momenteel. Ik ben niet zo heel gevoelig voor inputlag, dat helpt mee. Ik vind streamen vanaf de cloud via de Portal overigens niet te doen qua inputlag.

Wifi 6 zegt niet zoveel, omdat de Portal slechts Wifi 5 ondersteunt. Hoe is je PS5 verbonden met je router? Gebruik je naast je router nog andere apparatuur (mesh/accespoints)? Zo ja, hoe is e.e.a. verbonden? Hoe is de kwaliteit van je wifiverbinding? Dat kun je meten via bepaalde software zoals wifi analyzer.
Cloudgaming niet goed bij jou? Ik zat pasgeleden even naast de kleine man en die was aan het cloudgamen met de Portal en dat liep echt supergoed. Hij was volgens mij GTA aan het doen.

I don't have dreams, I have goals!!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:56
Redondo1982 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:12:
[...]

Cloudgaming niet goed bij jou? Ik zat pasgeleden even naast de kleine man en die was aan het cloudgamen met de Portal en dat liep echt supergoed. Hij was volgens mij GTA aan het doen.
Nee, cloudgaming is bij mij op de portal qua inputlag echt een stuk minder dan via de PS5 streamen. Het ziet er prima uit, framerate ook, maar de inputlag is gewoon een stuk minder. Ik denk dat je dat pas merkt als je zelf speelt en niet als je er naar kijkt als een ander speelt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Hulleman schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:48:
[...]

Nee, cloudgaming is bij mij op de portal qua inputlag echt een stuk minder dan via de PS5 streamen. Het ziet er prima uit, framerate ook, maar de inputlag is gewoon een stuk minder. Ik denk dat je dat pas merkt als je zelf speelt en niet als je er naar kijkt als een ander speelt.
Ik zal het eens gaan testen. Je zou goed gelijk kunnen hebben hoor.

I don't have dreams, I have goals!!

• Hulleman
Redondo1982 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:56:
[...]

Ik zal het eens gaan testen. Je zou goed gelijk kunnen hebben hoor.
Ik ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen. Die inputlag vond ik hinderlijk, terwijl de optie cloudgaming natuurlijk top is. Hopelijk verbetert dat op mn Portal.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:34
Hulleman schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 15:06:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen. Die inputlag vond ik hinderlijk, terwijl de optie cloudgaming natuurlijk top is. Hopelijk verbetert dat op mn Portal.
MP games stream ik vanaf de PS5. SP games zoals GoW stream ik via Cloudstreaming. Totaal geen last van input lag.

• kevinovs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-06 07:02
Ervaringen liggen hier toch enorm uiteen lijkt het :-).

Voor diegenen die zeggen dat input lag haast niet merkbaar is: met welke netwerk setup werken jullie dan?
Ik baal er toch echt van nu, en vraag me af of investeren in router toch zou helpen...

Ik stream thuis op exact dezelfde netwerk situatie, en via portal ervaar ik toch best storende input lag, terwijl PC streaming naar ipad echt perfect werkt…

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:53
@kevinovs En ps remote play app op je ipad, werkt die ook zonder problemen?

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11:21

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

kevinovs schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:20:

Voor diegenen die zeggen dat input lag haast niet merkbaar is: met welke netwerk setup werken jullie dan?
Ik baal er toch echt van nu, en vraag me af of investeren in router toch zou helpen...

Ik stream thuis op exact dezelfde netwerk situatie, en via portal ervaar ik toch best storende input lag, terwijl PC streaming naar ipad echt perfect werkt…
Zit je op de 5Ghz frequentie met je portal? En evt je ps5 als je niet via LAN bent aangesloten.

Ik heb zelf een nieuwe router gekocht voor in de woonkamer, ingesteld als acces point. De 2,4Ghz heeft zelfde ssid gekregen als rest van thuisnetwerk en de 5Ghz is dedicated voor Ps5 en portal. Eerder was het niet te doen en had ik ‘m bijna terug gestuurd.

[ Voor 3% gewijzigd door Elias2020 op 27-02-2025 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-06 14:33
Elias2020 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 21:26:
De PlayStation staat bij mij in een kastje waar ventilatie niet echt mogelijk is. Ik kwam er achter dat ‘ie superhard gaat loeien als ik via de portal speel op een andere locatie. Kan dat veel kwaad of kan ik beter voortaan mijn vrouw appen of ze het kastje open zet?
Ooit als tip uit het PS5 topic meegenomen van iemand, geen idee meer wie maar credits naar die persoon :P
Heb een gat in het meubel gezaagd en daar een fan op gemaakt die de lucht uit het kastje trekt. Op de USB van de PS5 aangesloten, zodra die aan gaat start de fan. Wellicht ook nog een oplossing voor jou? PS5 staat hier in een kastje achter plexiglas plaatjes dus redelijk afgesloten en krappe ruimte. Die fan helpt goed!

Edit: effe opgezocht, credits voor @Rck010 met deze post

[ Voor 8% gewijzigd door schaapiej op 28-02-2025 08:14 ]

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GPG17_17
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 06-06 10:58
Elias2020 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:48:
[...]

Zit je op de 5Ghz frequentie met je portal? En evt je ps5 als je niet via LAN bent aangesloten.

Ik heb zelf een nieuwe router gekocht voor in de woonkamer, ingesteld als acces point. De 2,4Ghz heeft zelfde ssid gekregen als rest van thuisnetwerk en de 5Ghz is dedicated voor Ps5 en portal. Eerder was het niet te doen en had ik ‘m bijna terug gestuurd.
Dit heb ik ook gedaan, kan onderstrepen dat dit verschil maakt in de performance van de Portal. Mijn PS5 is bekabeld ook.

Ik heb de Portal zo goed als sinds release en kan ook beamen dat de updates verschil maken. Er is maanden geleden een update uitgekomen die de framerate mismatch heeft opgelost en dat is echt een verademing ten opzichte van de periode daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
GPG17_17 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:16:
[...]

Dit heb ik ook gedaan, kan onderstrepen dat dit verschil maakt in de performance van de Portal. Mijn PS5 is bekabeld ook.

Ik heb de Portal zo goed als sinds release en kan ook beamen dat de updates verschil maken. Er is maanden geleden een update uitgekomen die de framerate mismatch heeft opgelost en dat is echt een verademing ten opzichte van de periode daarvoor.
Maar dan met extra accesspoints? Want 5ghz komt niet zo ver toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GPG17_17
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 06-06 10:58
crimby schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:20:
[...]

Het komt voor mij ver genoeg, als ik twee kamers verderop zit heb ik nog steeds goede prestaties.

Ik moet daarbij wel zeggen, mijn use case speelt zich voor 99% af in de woonkamer, ik wil gewoon een beetje gamen terwijl vriendin een serie kijkt. Dus belangrijkste was om daar een dedicated AP te hebben voor de Portal zodat de verbinding altijd stabiel is. Ik heb dat AP ingesteld met eigen SSID, op 5GHz, op een ander kanaal dan de standaard WiFi, zonder fysieke barrières (geen muren of kastjes). Dus alles zo zuiver mogelijk.

De Portal heeft trouwens geen idiote eisen qua snelheid, met een kleine travel router in AP-modus voor 40 Euro ben je al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11:21

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

crimby schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:20:
[...]

Ik heb op de eerste verdieping en op zolder ook acces points met de 5Ghz frequentie voor de portal. Wel andere ssids, anders pakt hij mogelijk niet de dichtstbijzijnde.

Had de acces points (ASUS routers, want goedkoper en multifunctioneel) al, want we hebben ook veel Sonos door het hele huis. Die zitten op de 2,4 met allemaal dezelfde ssids, samen met de telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
@GPG17_17 @Elias2020 dat kunnen de deco m5 van mij niet geloof ik. Ik heb nu wel het thuisnetwerk 5ghz only gemaakt en IOT en guest 2,4ghz only. Misschien dat dat helpt. Dan dus ook aparte SSID’s. Maar op 5ghz zitten dus wel alle telefoons, tablets, laptops etc.

Edit: heeft iemand kunnen vinden welke wifi de portal ondersteunt? Is dat wifi5 of ook 6 of 7?

[ Voor 15% gewijzigd door crimby op 28-02-2025 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinovs
Amaze86 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:39:
@kevinovs En ps remote play app op je ipad, werkt die ook zonder problemen?
Heb ik net ook eens getest, en dat geeft dus ook beter lag performance dan de portal |:(
Dat zit ergens tussen Moonlight en de Portal zou ik zeggen.
Moonlight is echt nog categorie beter.
Elias2020 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:48:
[...]

Helaas kan ik met de router van mijn provider niet controleren welke frequentie die gebruikt, of dat forceren.
Maar zou die voor portal 2,4 kiezen, en voor ipad 5?
En zou dat een groot verschil in input lag kunnen maken?

Toch echt spijtig vind ik momenteel, want ik kan al beter een goede controller voor mijn ipad kopen dan.
Dan werken mijn draadloze earpods ook nog out of the box, ipv dat ik er van Sony moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-06 12:34

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Merken jullie ook bij bepaalde games dat de framerate op de portal wat zakt voor m’n gevoel? Neem Warframe bijvoorbeeld. Beeld ziet er strak uit maar af en toe voelt de stream meer als 40/45fps dan 60.

En ja, ps5 is bekabeld naast de router en als enige apparaat op 5ghz etc etc.

Ook merk ik dit als je door de store aan het browsen bent.

[ Voor 9% gewijzigd door ryanator op 01-03-2025 20:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amaze86
Sony Makes Push for Cloud Gaming Crown with Almost 400 More Games Whitelisted for PS Plus Premium

https://www.pushsquare.co...isted-for-ps-plus-premium

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-06 01:57
kevinovs schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:20:

Ik heb geïnvesteerd in een unifi setup die ik eigenlijk terugverdien door praktisch elk jaar gewoon van isp te switchen. Soms krijg ik een belletje voor behoud en dan blijf ik maar ik swap gewoon en dat scheelt makkelijk €30 p/mnd

M’n cloud gateway recent verkocht voor 80€ en die nieuwe cloud fiber draait hier nu icm wifi 7 aps 2 stuks op een appartement van 120 m2

0 issues met delay, op geen enkel cloud streamings platform, want Luna en GFN gebruik ik ook dagelijks.

Kost wat… maar gemak, WireGuard, statistieken, iot materialen waar ikzelf baas over ben. Ik kan het je aanraden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-06 12:34

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Gebruiken mensen hier gewoon de standaard router die je ISP gaf of een eigen? En hoe zijn die ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinovs
Dat ben ik dus. Ik gebruik standaard router van isp.
Die heeft wifi 6 aan boord, maar zal verder uiteraard niet te gek van specs zijn.

Maar met deze router draait moonlight heerlijk, terwijl op Portal toch lastige input lag zit.

Ik twijfel toch over nieuwe router, maar om dan bij de 400 € te gaan uitgeven zodat ik mijn Portal (hopelijk) lag vrij kan gebruiken 😵‍💫

Ik heb verder geen enkel probleem met de wifi in huis..

[ Voor 7% gewijzigd door kevinovs op 08-03-2025 05:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:57
Hier ook ervaringen met goede of slechte docking stations voor de Portal?

Zou graag iets willen waar ik het apparaat zo in kan zetten/schuiven en dan via een magnetische dongle gaat opladen. Amazon en Bol staan vol met deze producten, maar de reviews zijn....variërend. Niet echt iets dat er uit springt als goede oplossing.
Bij mij komt er ook nog een extra prerequisite bij, namelijk dat het moet passen met een plastic clear case om de Portal heen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
@Jan_V geen ervaringen, wel interesse! Dus ben benieuwd waar je uiteindelijk op uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
crimby schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 10:36:
@Jan_V geen ervaringen, wel interesse! Dus ben benieuwd waar je uiteindelijk op uit komt.
Nou, ik had deze op het oog: https://amzn.eu/d/1Obka5j
Toevallig nu ook korting, dus maar 18 euro.

Maar toen ik vandaag de pagina opende kwam er een waarschuwing in beeld dat dit product geregeld retour wordt gestuurd. Vandaar dat ik nu huiverig ben om te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
Die was ik ook tegen gekomen, maar een van de reviews stelt al het probleem voor mij.
This accessory is only usable if you don't have a case for your portal and that's crazy. Shame I already opened it up and can't get a refund now. It's absolute useless as a product.
Nu ben ik niet met de case getrouwd, dus kan er zo van af, maar zou tof zijn als er iets vergelijkbaars is dat wel met een case overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
ryanator schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:26:
Gebruiken mensen hier gewoon de standaard router die je ISP gaf of een eigen? En hoe zijn die ervaringen?
Ik gebruik de router van de ISP, maar de wifi via TP-Link Deco's (in accespoint mode). De ervaring is na de laatste update heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:13
Hebben meer mensen er ‘last’ van dat sommige games niet willen opstarten vanuit de cloud? Ik weet dat alles nog in beta is maar ben gewoon nieuwsgierig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
Crawl NL schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 08:18:
Hebben meer mensen er ‘last’ van dat sommige games niet willen opstarten vanuit de cloud? Ik weet dat alles nog in beta is maar ben gewoon nieuwsgierig.
Ik heb 1x gehad met GoW Ragnarok dat het een tijdje aan het laden was en ik weer terug op het startscherm belandde. Daarna nogmaals opgestart en het werkte wel.

Verder geen klachten. Eigenlijk werkt het streamen vanuit de cloud beter als wanneer ik stream vanaf m'n PS5 (ja, die is bedraad aangesloten en heb goede wifi thuis).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-05 21:56
Jan_V schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 08:57:
Hier ook ervaringen met goede of slechte docking stations voor de Portal?

Zou graag iets willen waar ik het apparaat zo in kan zetten/schuiven en dan via een magnetische dongle gaat opladen. Amazon en Bol staan vol met deze producten, maar de reviews zijn....variërend. Niet echt iets dat er uit springt als goede oplossing.
Bij mij komt er ook nog een extra prerequisite bij, namelijk dat het moet passen met een plastic clear case om de Portal heen.
Ik heb deze gekocht. Wel wat prijzig voor een Dock maar voelt zeer degelijk.

https://amzn.eu/d/11MQOqk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wdQZFwQAOi6_rf7WsRG9MQnnA20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AsLVoOiaJjE7eqM7dxbwvnRz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Nielsracing schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:57:
[...]

[Afbeelding]
Die had ik al gepost, alleen met hoes om je portal werkt die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Denk trouwens dat ik de transparante case er toch af haal.
Het is vooral glad en maakt het geheel bulkier.
De kinderen raken het toch niet aan, dus de kans dat de Portal valt is relatief klein.
Zeker als ik hem op onze slaapkamer in de dock zet, daar hebben ze al helemaal niets te zoeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-06 22:48

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Heb mijn PlayStation Portal aangepast zodat deze beter bij mijn PS5 "PS2 Anniversary Edition" past.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d4UiimYayOMx1PCYoC8RUmjHp78=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XihyvjLNPGWwEG5zZbtrdfSC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l-mo0asxbW-Y9cOsEy8LjIOBrhA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WbND7rdsRrzVQJZ6bB0JSv3j.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZMuKPUYwpXYzi6WnCJ3d-C9Yu8k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IgXd7DjG827PnFG2Rk3Oy4Wc.jpg?f=fotoalbum_tile

Ben heel tevreden met het resultaat. :Y)

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jan_V
Jan_V schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 20:01:
Denk trouwens dat ik de transparante case er toch af haal.
Het is vooral glad en maakt het geheel bulkier.
De kinderen raken het toch niet aan, dus de kans dat de Portal valt is relatief klein.
Zeker als ik hem op onze slaapkamer in de dock zet, daar hebben ze al helemaal niets te zoeken.
Dan toch maar de case er af gehaald en de certified dock gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kSIwWyr27Wu8nDbYzxhPgkbFrTU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ExPnMu6aJeqEAUUr1H3JCJ4h.jpg?f=fotoalbum_large

Voelt stevig en solide aan. Klikt ook goed op de dock, lijkt dus een prima ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratilim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-03 10:10
Ik heb nu sinds maand of twee ook de portal. Ik heb al sinds het begin dat ik een audio lag ervaar wanneer ik audio vanuit de portal zelf beluister. Via de audio jack of speakers maakt geen verschil. Binnen het huis geen issue want ik gebruik een ps headphones direct aan de ps5 (mijn portal zet ik dan op mute). Maar dat werkt alleenals ik enigszins in de buurt van de ps5 zit. Niet buiten het huis, en niet wanneer ik cloud streaming gebruik.

Heeft er hier iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Kratilim schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:10:
Ik heb nu sinds maand of twee ook de portal. Ik heb al sinds het begin dat ik een audio lag ervaar wanneer ik audio vanuit de portal zelf beluister. Via de audio jack of speakers maakt geen verschil. Binnen het huis geen issue want ik gebruik een ps headphones direct aan de ps5 (mijn portal zet ik dan op mute). Maar dat werkt alleenals ik enigszins in de buurt van de ps5 zit. Niet buiten het huis, en niet wanneer ik cloud streaming gebruik.

Heeft er hier iemand een idee?
Er zal altijd iets van lag zijn met het gebruik van de Portal, omdat de PS5 beeld en geluid naar de Portal streamt via je netwerk. Zelf ervaar ik geen lag in geluid, maar dat wil niet zeggen dat het er niet is.

De reden dat je headphone alleen werkt als je enigszins in de buurt van je PS5 bent, komt omdat je gebruik maakt van de BT verbinding tussen de PS5 en je headset. Het bereik van BT is maar heel beperkt.

Zelf gebruik ik een Airfly die je in de jack van de portal steekt. Met een klittenband plakker heb ik de Airfly aan de achterkant van de Portal bevestigt, zodat je em niet ziet. Dan kun je elke BT headset/oortjes daarmee laten verbinden. Dan kun je gaan en staan waar je maar wil. Die Airfly is een redelijk dure oplossing, er zijn veel goedkopere alternatieven. Voordeel van deze Airfly is zijn batterijduur van 24 uur. Bij goedkopere oplossingen is dat veel minder. Er zijn ook alternatieven waarbij een dergelijke transmitter al een hoek van 90 graden heeft, zodat je niet nog DIY dat ding aan je portal moet knopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 24-03-2025 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Ram-G-maN schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 00:07:
Heb mijn PlayStation Portal aangepast zodat deze beter bij mijn PS5 "PS2 Anniversary Edition" past.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Ben heel tevreden met het resultaat. :Y)
Ziet er goed uit! Hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag? Soort van faceplates voor de portal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratilim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-03 10:10
Hulleman schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:45:
[...]

Er zal altijd iets van lag zijn met het gebruik van de Portal, omdat de PS5 beeld en geluid naar de Portal streamt via je netwerk. Zelf ervaar ik geen lag in geluid, maar dat wil niet zeggen dat het er niet is.

De reden dat je headphone alleen werkt als je enigszins in de buurt van je PS5 bent, komt omdat je gebruik maakt van de BT verbinding tussen de PS5 en je headset. Het bereik van BT is maar heel beperkt.

Zelf gebruik ik een Airfly die je in de jack van de portal steekt. Dan kun je elke BT headset/oortjes daarmee laten verbinden. Dan kun je gaan en staan waar je maar wil. Die Airfly is een redelijk dure oplossing, er zijn veel goedkopere alternatieven. Voordeel van deze Airfly is zijn batterijduur van 24 uur. Bij goedkopere oplossingen is dat veel minder.
Excuses, ik weet idd waarom mijn headset enkel in de buurt werkt. :) Ik bedoelde er meer mee dat het geluid dan geen latency heeft omdat het dan direct van mijn ps5 komt.

De native speakers hebben dus ook een beetje lag. Ik vroeg mij af of iemand herkent en/of een oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Kratilim schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:52:
[...]

Excuses, ik weet idd waarom mijn headset enkel in de buurt werkt. :) Ik bedoelde er meer mee dat het geluid dan geen latency heeft omdat het dan direct van mijn ps5 komt.

De native speakers hebben dus ook een beetje lag. Ik vroeg mij af of iemand herkent en/of een oplossing heeft.
Daar is geen oplossing voor. Reddit staat er ook vol mee. De enige workaround is zoals jij nu al doet, geluid direct van de PS5 naar je headset streamen. In de link die ik stuurde staat ook een filmpje met vergelijk tussen een Portal en Logitech G-cloud.

Ik ben niet zo gevoelig voor lag, maar ik zal eens testen of mijn Portal dat net zo heeft als het filmpje in de link.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ram-G-maN

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Hulleman schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:48:
[...]

Ziet er goed uit! Hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag? Soort van faceplates voor de portal?
Dank je wel! :) Hier op Reddit heb ik een kleine uitleg gegeven. Je moet wel met een knip tang en een schuurpapiertje aan de slag om de gekleurde knoppen in de Portal te krijgen. Gelukkig is het een simpel klusje.

Elke knop heeft namelijk een uitsteekseltje zodat deze in de juiste oriëntatie in je controller blijft zitten. De Portal heeft voor twee knoppen volgens mij Square en Triangle net een andere uitsteeksel dan die in je DualSense controller gaan.

Als je specifieke uitsteekseltjes eraf haalt van de knoppen heeft het geen gevolgen dat de oriëntatie veranderd in je behuizing noch de werking van de knoppen. Je hoeft per knopje die net niet past slechts één of twee uitsteekseltjes eraf te halen. :Y)

Diameter van de knopjes komen gewoon overeen met die van de DualSense en het afgehoekte Circle-knopje komt ook exact overeen met die van de Portal. Dus qua feel ga je geen verschil merken, qua looks natuurlijk wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Hopelijk komen ze ooit met een update om je games uit je libary te spelen zonder PS5 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
Nielsracing schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:57:
[...]

[Afbeelding]
Wel bijzonder goedkoop in verhouding met de luidspreker die ernaast staat 😉

Ik heb hem ook maar gehaald. Ik gebruik de Portal sporadisch en merk dat de batterij simpelweg leegloopt naar 0%… dat lijkt mij niet geweldig voor de levensduur. Nu nog even kijken of ik er een tijdschakelaar o.i.d. Op moet zetten of dat hij automatisch stopt met laden etc.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielsracing
Thalaron schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:18:
[...]

Wel bijzonder goedkoop in verhouding met de luidspreker die ernaast staat 😉
Een kenner! 99,99% van de mensen denkt dat het een Hue lamp is ;)
Ik heb hem ook maar gehaald. Ik gebruik de Portal sporadisch en merk dat de batterij simpelweg leegloopt naar 0%… dat lijkt mij niet geweldig voor de levensduur. Nu nog even kijken of ik er een tijdschakelaar o.i.d. Op moet zetten of dat hij automatisch stopt met laden etc.
Daar heb ik niet eens over nagedacht. Goede tip, ik zet er ook een schakelaar tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:27
Ik heb enkele weken geleden een Portal aangeschaft. Top ding!

Mede hierdoor heb ik Assassins Creed Shadows op de PS5 aangeschaft i.p.v. voor de PC.

Ik zit nu echter aan de andere kant van de wereld in een hotel. Daar hebben ze het MAC-adres al toegevoegd en zou de Portal moeten werken. Het thuisfront heeft extra gekeken of de PS5 in Rustmodus staat en hem zelfs een keertje aangedrukt om te kijken of er niet toch iets niet werkte.

Echter krijg ik geen verbinding. Ik heb al iets gelezen op Google over Port Forwarding op de router. Echter ben ik natuurlijk helemaal niet in de buurt van mijn eigen WiFi kanalen. En deze opdracht hoef ik ook niet bij het thuisfront neer te leggen.

Kan dit op de één of andere manier op afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-06 14:19
Dubrillion schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 04:48:
Ik heb enkele weken geleden een Portal aangeschaft. Top ding!

Mede hierdoor heb ik Assassins Creed Shadows op de PS5 aangeschaft i.p.v. voor de PC.

Ik zit nu echter aan de andere kant van de wereld in een hotel. Daar hebben ze het MAC-adres al toegevoegd en zou de Portal moeten werken. Het thuisfront heeft extra gekeken of de PS5 in Rustmodus staat en hem zelfs een keertje aangedrukt om te kijken of er niet toch iets niet werkte.

Echter krijg ik geen verbinding. Ik heb al iets gelezen op Google over Port Forwarding op de router. Echter ben ik natuurlijk helemaal niet in de buurt van mijn eigen WiFi kanalen. En deze opdracht hoef ik ook niet bij het thuisfront neer te leggen.

Kan dit op de één of andere manier op afstand?
Ik heb mij PS5 een statisch IP adres gegeven en deze poorten geforward:
987
8572
9295-9308

Thuisfront zou Teamviewer of anydesk kunnen installeren op een pc/laptop in huis zodat jij vanaf daar aan je modem kan sleutelen.
Zal voor de zekerheid wel vaste logins nemen in TV of AD ivm mogelijke reset modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:49
Kan je de Portal bijvoorbeeld ook in de trein gebruiken als je zelf Unlimited 5G hebt en de console zelf thuis aan wifi/bedraad? Of is het echt alleen maar voor in huis bedoeld?

[ Voor 5% gewijzigd door Deezers op 27-03-2025 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Serotonine schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:38:
[...]

Ik heb mij PS5 een statisch IP adres gegeven en deze poorten geforward:
987
8572
9295-9308

Thuisfront zou Teamviewer of anydesk kunnen installeren op een pc/laptop in huis zodat jij vanaf daar aan je modem kan sleutelen.
Zal voor de zekerheid wel vaste logins nemen in TV of AD ivm mogelijke reset modem.
Is een static IP verplicht? Want dat zijn nog best wat instellingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Laatst online: 13:25

Emiel1984

Made in NL

Deezers schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 12:42:
Kan je de Portal bijvoorbeeld ook in de trein gebruiken als je zelf Unlimited 5G hebt en de console zelf thuis aan wifi/bedraad? Of is het echt alleen maar voor in huis bedoeld?
https://www.playstation.com/nl-nl/remote-play/
"Je kunt Remote Play gebruiken met een mobiele dataverbinding of Wi-Fi. Je hebt een internetsnelheid nodig van minstens 5 Mbps. We raden je aan om een goede internetverbinding van minstens 15 Mbps te gebruiken (via wifi of mobiele dataverbinding) als je Remote Play optimaal wilt gebruiken. Als je Remote Play gebruikt via mobiel internet, wordt hiervoor je databundel gebruikt. Als je over je databundel heen gaat, kan je provider extra kosten in rekening brengen. Selecteer de gewenste videokwaliteit voor streamen via mobiele data om je dataverbruik in de hand te houden. Hoe goed Remote Play werkt is afhankelijk van het netwerk van je mobiele provider en de netwerkomgeving."
Dubrillion schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 12:51:
[...]
Is een static IP verplicht? Want dat zijn nog best wat instellingen
Als de PS5 opnieuw opstart met DHCP aan dan werkt de ingestelde port forwarding niet meer als je een ander IP krijgt toegewezen. Die forward dan namelijk dan nog naar het 'oude' IP :+ .
Via de router is mijn ervaring dat het vrij eenvoudig is om aan een specifiek apparaat een vast IP te geven.
Dit noemen ze vaak een DHCP adresreservering.

[ Voor 19% gewijzigd door Emiel1984 op 27-03-2025 13:06 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
Emiel1984 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 12:52:
[...]

https://www.playstation.com/nl-nl/remote-play/

[...]

[...]

Als de PS5 opnieuw opstart met DHCP aan dan werkt de ingestelde port forwarding niet meer als je een ander IP krijgt toegewezen. Die forward dan namelijk dan nog naar het 'oude' IP :+ .
Via de router is mijn ervaring dat het vrij eenvoudig is om aan een specifiek apparaat een vast IP te geven.
Dan ga ik in de router aan geven dat de PS5 geen ander IP moet krijgen. Althans proberen, ik heb volgens mij een manier gevonden om in de router te komen vanaf de andere kant van de wereld 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Deezers schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 12:42:
Wat @Emiel1984 zegt, dat kan. Je moet dan wel in je router bepaalde ports forwarden om de Portal buiten je eigen netwerk te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Laatst online: 13:25

Emiel1984

Made in NL

Dubrillion schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:06:
[...]
Dan ga ik in de router aan geven dat de PS5 geen ander IP moet krijgen. Althans proberen, ik heb volgens mij een manier gevonden om in de router te komen vanaf de andere kant van de wereld 🤣
Nu is alleen de vraag nog of verbinding goed\stabiel genoeg is vanaf de andere kant van de wereld vanuit een random Hotel :+ . Mijn ervaring is dat de stabiliteit van Wifi in hotels alle kanten op gaat in Azie (ook in Nederland overigens). Voor internet (op mijn telefoon) gebruik ik daarom ook altijd maar een lokale prepaid simkaart met een databundel. Maar dat is voor gaming is dat wellicht een relatief 'dure' oplossing omdat je zomaar een paar GB per uur kan gebruiken.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
IP-binding gedaan. Port forward op alle porten. Echter gaat het niet werken ben ik bang.
WiFi op het kantoor hier is 90mbit. Niet mega hoog, maar wel genoeg. Er wordt geen verbinding gemaakt.

Als ik thuis ben ga ik het nog wel eens testen. En anders werkt mijn Portal thuis prima. Daar heb ik hem uiteindelijk voor gekocht. Als ik op vakantie ben heb je er met de kinderen toch geen tijd voor. Ik ben nu op zakenreis en zit ik nog wel eens een avondje lekker niks te doen. Dan had het ideaal geweest _/-\o_

[ Voor 45% gewijzigd door Dubrillion op 28-03-2025 04:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-06 17:54
Stomme vragen, post kan weg 8)7

[ Voor 93% gewijzigd door DennisZ88 op 28-03-2025 11:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ram-G-maN

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Jan_V schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 19:02:
[...]

Dan toch maar de case er af gehaald en de certified dock gehaald.

[Afbeelding]

Voelt stevig en solide aan. Klikt ook goed op de dock, lijkt dus een prima ding.
@Nielsracing en @Amaze86 ik heb een dock gekocht die overweg kan met mijn Spigen Thin Fit Case. Dat is namelijk deze; Upgarde laadstation (link naar Amazon.de). Het kost je dan €30,37 (€23,38 + €6,99 verzending).
Bij Amazon.nl zou ik het overigens niet voor die prijs halen... €86,73 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MqBM0AphMhXCzAehwRqQwHmfF_s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2u3b5zcKBlB0yooRvcxdjTUR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1o6BH2LFcXv4oAdIicWK3AzvayU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4baokSTAC0DepTy2wnCrRYmE.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik heb met mijn beproefde FlamingToast truukje nu ook een "Certified Dock" :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uiGYbb11qzK0tezkvxdnTFMhPA4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PuZGvAlq7tYQoQkZjJMO7swu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pB6xGo6hL217W7tVfEWcwtwJSzY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WFEcqEuL9IoyfvzErDLPc0Ek.jpg?f=fotoalbum_tile

Verlichting van de dock kun je aan- en uitzetten en heeft ook meerdere kleuropties. All in all, prima Dock als je een Midnight Black PS Portal hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan_V
Ram-G-maN schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 16:05:
[...]

@Nielsracing en @Amaze86 ik heb een dock gekocht die overweg kan met mijn Spigen Thin Fit Case. Dat is namelijk deze; Upgarde laadstation (link naar Amazon.de). Het kost je dan €30,37 (€23,38 + €6,99 verzending).

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

Verlichting van de dock kun je aan- en uitzetten en heeft ook meerdere kleuropties. All in all, prima Dock als je een Midnight Black PS Portal hebt.
Heel mooi! Nu zelfs maar 20 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Jan_V schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 16:49:
[...]

Heel mooi! Nu zelfs maar 20 euro
Die lentedeal kan ik wel selecteren maar niet bestellen?

Edit: is een prime deal. Is een NL Prime abbo ook geldig in Duitsland?

[ Voor 15% gewijzigd door crimby op 28-03-2025 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielsracing
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

Vet! Die wil ik nu ook ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ram-G-maN

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

crimby schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:42:
[...]

Die lentedeal kan ik wel selecteren maar niet bestellen?

Edit: is een prime deal. Is een NL Prime abbo ook geldig in Duitsland?
Nee helaas. Je kan wel gratis je Amazon.de prime proeftermijn aanzetten en een minuut later je abbo opzeggen. Dan kun je nog steeds de resterende maand gebruik maken van Duitse Prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08-06 08:42
Draait AC shadows goed op de portal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie_1988
  • Registratie: September 2020
  • Nu online
Jovinho99 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 18:15:
Gisteren een paar uur AC Shadows op de portal gespeeld en dat ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Jovinho99 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 18:15:
Elke SP game werkt goed op de portal, helaas is dat met fps games anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:44
Amaze86 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 21:39:
[...]

Elke SP game werkt goed op de portal, helaas is dat met fps games anders.
Ja dat is ook niet te doen op een streaming apparaat zoals de portal.
Ook al is de latency niet al te hoog maar toch merk je het.

Mensen die COD MP spelen hoeven de portal daar niet voor aan te schaffen.

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
Waar kan je de voortgang % vinden in het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Jovinho99 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:49:
Waar kan je de voortgang % vinden in het spel?
Wat bedoel je? Je plaatst dit in de portal topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
Geraedus schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:17:
[...]

Wat bedoel je? Je plaatst dit in de portal topic.
Oei verkeerde topic😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:10
Ik wil hem aanschaffen voor mijn zoon, alleen is zijn use case voor te gamen op andere locaties als thuis bijv bij opa en oma met een simpel Ziggo isp gaat dit werken? Thuis is mijn upload wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
DaYwaLkUr schreef op zondag 6 april 2025 @ 20:20:
Ik wil hem aanschaffen voor mijn zoon, alleen is zijn use case voor te gamen op andere locaties als thuis bijv bij opa en oma met een simpel Ziggo isp gaat dit werken? Thuis is mijn upload wel goed.
Me moeder heeft ook laagste ziggo abbo, werkt super als ik de portal meeneem en kids soms nog aflevering op netflix kijken. Iedergeval geen problemen, kan zijn dat die eerste keer effe langer duurt om verbinding te maken, dan moet je aan/uitknop snel indrukken dan is die weer meteen verbonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06 21:09

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

Thanks voor de share.
Ook maar gelijk aangeschaft.
Heb daarnaast ook de Spigen Thin Fit case + Tempered Glass gehaald bij Amazon NL.

Ben benieuwd hoe de ervaring buitenshuis is via 4/5G

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:40
Hoe zijn jullie ervaringen tot nu toe?
Mensen die online ook potjes fifa gedaan hebben ?

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
sten123 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:41:
Ja. Offline modes met de juiste camera instellingen is het goed te doen. Online tegen andere ben je toch door de marginale input lag in je nadeel net zoals bij COD .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
sten123 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:41:
Er is inputlag, dat wil je met online competitieve games of games die afhankelijk zijn van hele nauwkeurige timing niet.

Voor single player offline games vind ik de ervaring op de Portal gelijkwaardig als op de PS5, maar ik ben dan ook niet heel erg gevoelig voor inputlag.

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 13-05-2025 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kindrih
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 06-06 14:41
Ik zit nog in de twijfel om ook een Portal te bestellen, ik heb thuis ook een Android tablet en een MacBook liggen waar ik remote play op kan starten. Wat zou het voordeel zijn van een Portal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:28
Kindrih schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:10:
Ik zit nog in de twijfel om ook een Portal te bestellen, ik heb thuis ook een Android tablet en een MacBook liggen waar ik remote play op kan starten. Wat zou het voordeel zijn van een Portal?
Mijn ervaring is dat het veel fijner werkt dan de Remote app op een andere device. Daarnaast heeft de Portal ook alle Dualsense features en het beeldscherm is van prima kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Kindrih schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:10:
Ik zou als ik jou was gewoon wat reviews kijken op YouTube, dan kan je makkelijker je eigen mening daar op baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:02

reaL_G

G

crzyhiphopazn schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:26:
[...]

Ben benieuwd hoe de ervaring buitenshuis is via 4/5G
Dit werkt goed. Afhankelijk van je verbinding.
Reken wel op 4 tot 6 GB dataverbruik per uur!!

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kindrih
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 06-06 14:41
Nog een mediamarkt bon liggen, dus dacht hier van een Portal bestellen. Helaas het zwarte model is niet meer beschikbaar, dus dan maar de witte. Krijg ik bij het bestellen de volgende error: notifications.contains-limited-products.message (Code: 109030). Morgen nog maar een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:36

Vliegvlug

Flight Simple

Ik ga vanavond een 2dehands PlayStation Portal ophalen waarvan de verkoper zegt dat deze als nieuw is en maar een paar keer gebruikt en hij ‘m weg doet omdat hij met de spellen die hij speelt teveel last heeft van lag.

Zijn er nog zaken om specifiek op te letten anders dan controller drift en of het scherm nog goed is?

Accuduur lijkt me ook van belang maar hoe test je dat :?
En aangezien deze portal maar een paar keer gebruikt is valt dat hopelijk mee. Of dat ding moet een jaar met lege accu in de kast hebben gelegen. :X

Ben benieuwd of het een beetje prettig werkt. Idee is boven in bed wat te kunnen gamen, de PS5 staat beneden in de woonkamer.
Hopelijk heb ik niet teveel last van (input)lag maar we gaan het merken. Ben momenteel Horizon Zero Dawn aan het spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Laatst online: 10:41
Vliegvlug schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 12:42:
Ik ga vanavond een 2dehands PlayStation Portal ophalen waarvan de verkoper zegt dat deze als nieuw is en maar een paar keer gebruikt en hij ‘m weg doet omdat hij met de spellen die hij speelt teveel last heeft van lag.

Zijn er nog zaken om specifiek op te letten anders dan controller drift en of het scherm nog goed is?

En aangezien deze portal maar een paar keer gebruikt is valt dat hopelijk mee. Of dat ding moet een jaar met lege accu in de kast hebben gelegen. :X

Ben benieuwd of het een beetje prettig werkt. Idee is boven in bed wat te kunnen gamen, de PS5 staat beneden in de woonkamer.
Hopelijk heb ik niet teveel last van (input)lag maar we gaan het merken. Ben momenteel Horizon Zero Dawn aan het spelen
Ik vind het prima werken, maar je merkt wel die kleine delay wat je gewoon altijd met streamen hebt, dus vooral dat je input net iets later op het scherm komt. Verder is het vrij vloeiend zolang verbinding goed is, als je via je PS5 streamt wel daar een internet kabel inknallen als ik mijn ps5 op WiFi hebt dan merk ik wel regelmatig lag met spelen op portal.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Vliegvlug schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 12:42:

Volgens mij zijn er niet specifiek zaken om op te letten. Je zou em op kunnen starten om te checken hoe het scherm is. Stickdrift met de portal heb ik eigenlijk niks over gelezen. Je moet wat risico toleranter zijn als je via MP koopt.

Qua lag. Ja, dat is er. Of je het merkt is heel erg afhankelijk van wat je speelt en hoe gevoelig je bent. Ik ben niet zo gevoelig voor lag en voor offline SP games vind ik de ervaring op de Portal gelijkwaardig als direct op de PS5. Als je PS+ Premium hebt kun je ook games streamen vanaf de cloud zonder PS5. Daar zit voor mij wel hinderlijke lag op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Hulleman schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:04:
[...]

Volgens mij zijn er niet specifiek zaken om op te letten. Je zou em op kunnen starten om te checken hoe het scherm is.
Dat ben ik sowieso wel van plan.
Neem aan dat de portal zonder gekoppeld te zijn aan een PS5 of wifi ook wel beeld hoort te geven.
Stickdrift met de portal heb ik eigenlijk niks over gelezen.
Kijk, dat scheelt al!
Verbaast me wel eerlijk gezegd, zou verwachten dat ze dezelfde sticks gebruiken als voor de losse controllers.
Je moet wat risico toleranter zijn als je via MP koopt.
Daar ben ik me van bewust ja.
Heb mijn PS5 ook via Marktplaats gekocht, scheelt toch weer
Qua lag. Ja, dat is er. Of je het merkt is heel erg afhankelijk van wat je speelt en hoe gevoelig je bent.
Ik ben niet echt van de shooters waar het om elke milliseconde gaat en denk dat ik niet heel gevoelig voor lag ben, ik heb er in elk geval nooit last van gehad. ;)
Maar heb geen ervaring met game streaming.

Horizon ben ik nu aan het spelen maar heb verder ook nog God of War, Last of Us en Split Fiction liggen en heb net Jusant en Metro Exodus gekocht vanwege Days of Play.
Verwact niet dat lag met die games veel problemen bij gaat gaven
Ik ben niet zo gevoelig voor lag en voor offline SP games vind ik de ervaring op de Portal gelijkwaardig als direct op de PS5. Als je PS+ Premium hebt kun je ook games streamen vanaf de cloud zonder PS5. Daar zit voor mij wel hinderlijke lag op.
Ik heb geen PS+ dus de Portal wordt alleen gebruikt voor lokaal gamen.
Mijn wifi is ook wel op orde heb ik het idee dus verwacht op dat vlak geen problemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Vliegvlug op 04-06-2025 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
@Vliegvlug, gaat wel goed komen met de ervaring denk ik. De ervaring op de Portal is echt al een stuk beter dan op release. Wat helpt is als de PS5 bedraad op je router is aangesloten en je wifi in huis goed is. Als je boven bent en je moet het wifi signaal vanaf de woonkamer halen, dan kan de ervaring best wel eens minder zijn. Je moet het gewoon gaan ervaren en laat ons het vooral weten :)

De Portal gaat inderdaad gewoon aan zonder dat ie aan een PS5 is gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Hulleman schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:33:
@Vliegvlug, gaat wel goed komen met de ervaring denk ik. De ervaring op de Portal is echt al een stuk beter dan op release.
Wat helpt is als de PS5 bedraad op je router is aangesloten en je wifi in huis goed is. Als je boven bent en je moet het wifi signaal vanaf de woonkamer halen, dan kan de ervaring best wel eens minder zijn.
De PS5 is inderdaad bedraad aangesloten en boven heb ik een Wifi accesspoint dus dat moet ook goed komen dan.
Of maakt de Portal een directe verbinding met de PS5 via wifi, als in buiten mijn eigen Wifi netwerk om?

Heb eerlijk gezegd de handleiding niet bekeken en ging er vanuit dat ik de Portal gewoon als elk ander wifi device op mijn thuis wifi verbindt.
Als het een directe verbinding tussen Portal en PS5 is zou het wel eens wat minder kunnen zijn door de vloer heen. :X
Je moet het gewoon gaan ervaren en laat ons het vooral weten :)
Ga ik doen maar aarzel ook niet om me te taggen hier mocht ik het vergeten. ;)
De Portal gaat inderdaad gewoon aan zonder dat ie aan een PS5 is gekoppeld.
(y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:15
Vliegvlug schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:51:
[...]

De PS5 is inderdaad bedraad aangesloten en boven heb ik een Wifi accesspoint dus dat moet ook goed komen dan.
Of maakt de Portal een directe verbinding met de PS5 via wifi, als in buiten mijn eigen Wifi netwerk om?

Heb eerlijk gezegd de handleiding niet bekeken en ging er vanuit dat ik de Portal gewoon als elk ander wifi device op mijn thuis wifi verbindt.
Als het een directe verbinding tussen Portal en PS5 is zou het wel eens wat minder kunnen zijn door de vloer heen. :X

[...]

Ga ik doen maar aarzel ook niet om me te taggen hier mocht ik het vergeten. ;)

[...]

(y)
Mijn PS5 staat op zolder met draad en beneden op de bank maakt de portal verbinding via mijn accespoint en dat werkt gewoon zoals je zou verwachten. Dus met 2 betonnen vloeren dikke prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Rogar schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:55:
[...]

Mijn PS5 staat op zolder met draad en beneden op de bank maakt de portal verbinding via mijn accespoint en dat werkt gewoon zoals je zou verwachten. Dus met 2 betonnen vloeren dikke prima!
Als dat via je eigen wifi netwerk gaat zal het geen probleem zijn nee, maar als de Portal via 2 betonnen vloeren een directe verbinding naar de PS5 moet opbouwen zou dat waarschijnlijk anders zijn. ;)

Maar ik maak uit jouw antwoord op dat de verbinding tussen Portal en PS5 dus gewoon via de lokale wifi verloopt en niet direct tussen de twee devices. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Vliegvlug schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 14:22:
[...]

Als dat via je eigen wifi netwerk gaat zal het geen probleem zijn nee, maar als de Portal via 2 betonnen vloeren een directe verbinding naar de PS5 moet opbouwen zou dat waarschijnlijk anders zijn. ;)

Maar ik maak uit jouw antwoord op dat de verbinding tussen Portal en PS5 dus gewoon via de lokale wifi verloopt en niet direct tussen de twee devices. (y)
Ja het loopt via het interne netwerk. Anders zou je ook niet kunnen connecten als je in de trein/op vakantie zit bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Rogar schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 14:54:
[...]

Ja het loopt via het interne netwerk. Anders zou je ook niet kunnen connecten als je in de trein/op vakantie zit bijvoorbeeld.
Dat laatste zegt natuurlijk niet zo veel want zou best kunnen dat de koppeling met de PS5 via een andere manier loopt dan voor streaming games vanaf de Sony servers.

Ik neem tenminste aan dat je niet via internet een game op je eigen PS5 thuis kan starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Vliegvlug schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 15:37:
[...]
Ik neem tenminste aan dat je niet via internet een game op je eigen PS5 thuis kan starten?
Jawel, want de Portal bestuurt in feite je PS5 via remote play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
[...]

Dat laatste zegt natuurlijk niet zo veel want zou best kunnen dat de koppeling met de PS5 via een andere manier loopt dan voor streaming games vanaf de Sony servers.

Remote play koppelt via internet de PS5 en Portal. Niet via een ander soort verbinding/protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

[...]

Via internet werkt gewoon prima, bij een normale verbinding. Reken wel op gemiddeld 5 gb per uur dataverbruik.
Wel ps5 altijd in rest mode zetten, en opstarten via restmode enabelen op de ps5.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Hulleman schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 15:42:
[...]

Jawel, want de Portal bestuurt in feite je PS5 via remote play.
&
Rogar schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:08:
[...]

Remote play koppelt via internet de PS5 en Portal. Niet via een ander soort verbinding/protocol.
Moet zeggen dat het hele idee me vreemd voorkwam want dat moet iets van internet zo mijn thuis netwerk kunnen binnenkomen en dat leek me niet mogelijk.
Gelukkig is dat het ook niet zolang je dat remote play tenminste niet activeert, als je dat wel doe wordt er blijkbaar iets opengezet waardoor het voor Sony of de Portal zelf (is me niet helemaal duidelijk hoe die verbinding precies loopt) wel mogelijk wordt vanaf internet mijn PS5 thuis te benaderen. Zal wel iets van een VPN of forwarding zijn wat dan geactiveerd wordt.

Dat gaan we dus even niet doen ;), vind het namelijk niet wenselijk dat iets vanaf internet zomaar mijn thuisnetwerk kan binnenkomen.
Gelukkig is het niet noodzakelijk dit te activeren om de Portal gewoon thuis te kunnen gebruiken! (y)

Dat je daadwerkelijk met de Portal vanaf internet je eigen PS5 kan bereiken was me vooraf niet bekend, dacht eigenlijk dat je buiten de deur enkel games vanaf de Sony servers kon streamen als je Playstation + Premium hebt, maar dat blijkt een beta feature en daarbij heb ik geen PS+ abo.

Dus mis er gelukkig ook niets aan maar wel grappig dat het kan voor mensen die er geen bezwaar tegen hebben Remote Play wel te activeren.
Lijkt me dat de lag die je over internet hebt behoorlijk zal zijn dus vraag me wel af of dat een beetje te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Maar terug naar de Portal zelf.
Deze eerder vanavond opgehaald en die zag er nog hagelnieuw uit! :*)
Degene die ‘m verkocht via Marktplaats had hem een paar keer gebruikt maar had teveel last van lag met online gamen en daarom besloten de Portal voor een zacht prijsje weer te verkopen; €125 :9
En kwam onverwacht nog met factuur ook en dus bijna 1,5 garantie erbij d:)b

Thuis gelijk begonnen met aansluiten.
De Portal moest na koppelen aan de wifi eerst een update naar 5.0.0. draaien wat enige tijd duurde.
Daarna via de QR code op het scherm geactiveerd en aan mijn Playstation account gekoppeld vervolgens nog het koppelen met mijn PS5 zelf.
Dan krijg je de melding of je wilt koppelen met “PS5-456” wat ik wel wat vreemd vond want die naam zei me niets en kan me ook niet herinneren dat ik mijn PS5 ooit een naam heb moeten geven dus ik vermoed dat dit automatisch gegenereerd is.
Had eigenlijk ook wel een melding op de PS5 zelf verwacht maar daar helemaal niets, dus maar op goed geluk de genoemde PS5 proberen te koppelen want welke zou het anders kunnen zijn.

Koppelen lukte echter niet waarbij ik enkel de keuze “dismiss” of het opnieuw proberen had.
Had vooraf trouwens wel mijn profiel op de PS5 toestemming gegeven om met de Portal te kunnen verbinden dus dat kon het ook niet zijn.
3x opnieuw proberen en de Portal en PS5 herstarten bracht helaas ook geen oplossing.

Het duurde even voordat ik me realiseerde dat de PS5 en de Portal in verschillende VLAN’s zaten en blijkbaar zat daarin het probleem want toen ik ze beiden in hetzelfde VLAN plaatste werkte het verbinden meteen! *O*

Op zich wel vreemd dat het niet werkte in gescheiden VLAN’s want deze kunnen wel met elkaar praten, dus ik vermoed dat het iets met broadcast of multicast te maken heeft.

Was verder nog maar weinig tijd om de Portal te testen, heb alleen even kort Jusant gespeeld op de bank voor de TV en dat werkte prima.
Was ook verbaasd om te zien dat het beeld tegelijkertijd op zowel de TV als de Portal wordt weergegeven, had verwacht dat het beeld dan alleen naar de Portal zou gaan. Wel iets om op te letten dus als ik de PS5 remote aanzet want dan gaat mijn TV ook automatisch aan verwacht ik en dat geeft dan opeens beeld en geluid in de woonkamer terwijl ik boven zit te gamen. Niet echt de bedoeling, nog testen of het echt zo gaat en wat er dan aan te doen is.

Je merkte met de Portal in dezefde ruimte als de TV in de muziek gelijk al een kleine vertraging tussen TV en Portal maar tijdens het spelen had ik geen last van die vertraging, maar Jusant is ook geen snelle game.

Zal nog wat meer moeten gaan testen met Horizon Zero Dawn en dan boven ipv beneden om te zien hoe het dan gaat.

Tot nu toe in elk geval blij met de aanschaf! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Vliegvlug op 05-06-2025 00:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
Fijn dat die lekker werkt!

Je hoeft niet bang te zijn dat de tv aan springt als je met de Portal een connectie maakt. De tv blijft, hier, dan gewoon uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:17

spaceboy

Op grote hoogte

Ik ga binnenkort op vakantie naar Duitsland waar ik waarschijnlijk vrij goede wifi heb. Sinds kort heb ik ook glasvezel thuis (lekkere upstream mogelijk dus 500Mbit en een vrij strakke pingtijd). Toch heb ik mijn Portal nog nooit meegenomen op vakantie, maar hebben mensen hier ervaring met PSPortal op vakantie? Werkt het een beetje?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
Vliegvlug schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 23:26:
[...]

&

[...]

Moet zeggen dat het hele idee me vreemd voorkwam want dat moet iets van internet zo mijn thuis netwerk kunnen binnenkomen en dat leek me niet mogelijk.
Gelukkig is dat het ook niet zolang je dat remote play tenminste niet activeert, als je dat wel doe wordt er blijkbaar iets opengezet waardoor het voor Sony of de Portal zelf (is me niet helemaal duidelijk hoe die verbinding precies loopt) wel mogelijk wordt vanaf internet mijn PS5 thuis te benaderen. Zal wel iets van een VPN of forwarding zijn wat dan geactiveerd wordt.

Dat gaan we dus even niet doen ;), vind het namelijk niet wenselijk dat iets vanaf internet zomaar mijn thuisnetwerk kan binnenkomen.
Gelukkig is het niet noodzakelijk dit te activeren om de Portal gewoon thuis te kunnen gebruiken! (y)

Dat je daadwerkelijk met de Portal vanaf internet je eigen PS5 kan bereiken was me vooraf niet bekend, dacht eigenlijk dat je buiten de deur enkel games vanaf de Sony servers kon streamen als je Playstation + Premium hebt, maar dat blijkt een beta feature en daarbij heb ik geen PS+ abo.

Dus mis er gelukkig ook niets aan maar wel grappig dat het kan voor mensen die er geen bezwaar tegen hebben Remote Play wel te activeren.
Lijkt me dat de lag die je over internet hebt behoorlijk zal zijn dus vraag me wel af of dat een beetje te doen is.
Mij staat bij dat alles best goed is dichtgezet hoor, maar als je je er niet comfortabel bij voelt inderdaad niet doen.

Het werkt wel fijn he? Dat de tv aangaat herken ik overigens niet.
spaceboy schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 08:30:
Ik ga binnenkort op vakantie naar Duitsland waar ik waarschijnlijk vrij goede wifi heb. Sinds kort heb ik ook glasvezel thuis (lekkere upstream mogelijk dus 500Mbit en een vrij strakke pingtijd). Toch heb ik mijn Portal nog nooit meegenomen op vakantie, maar hebben mensen hier ervaring met PSPortal op vakantie? Werkt het een beetje?
Ik heb laatst vanaf vakantieadres nog Grid gespeeld. Af en toe werd het beeld een beetje korrelig, maar dat was in het begin alleen. Verder gewoon kunnen spelen via de wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Rogar schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 10:57:
[...]

Mij staat bij dat alles best goed is dichtgezet hoor, maar als je je er niet comfortabel bij voelt inderdaad niet doen.
Heb jij port forwarding gebruikt, of doe je het via een VPN? Ik wil eigenlijk mijn telefoon als hotspot gebruiken (die dan ook tegelijk mijn VPN client is), maar ik weet niet hoe stabiel dat is. Heb eigenlijk geen zin om een mobiele router te kopen voor dit grapje.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
spaceboy schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 11:41:
[...]

Heb jij port forwarding gebruikt, of doe je het via een VPN? Ik wil eigenlijk mijn telefoon als hotspot gebruiken (die dan ook tegelijk mijn VPN client is), maar ik weet niet hoe stabiel dat is. Heb eigenlijk geen zin om een mobiele router te kopen voor dit grapje.
Nee, ik heb mij niet verder beveiligd dan dat ik inlog op een wifi met sterk wachtwoord. Eigenlijk zou ik wel een vpn op moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Rogar schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 12:56:
[...]

Nee, ik heb mij niet verder beveiligd dan dat ik inlog op een wifi met sterk wachtwoord. Eigenlijk zou ik wel een vpn op moeten zetten.
Maar dan heb je (hoop ik) toch wel specifieke poorten opengezet? Of kan iedereen vanaf het internet bij alles van jou lokaal? Lijkt me goed om daar wel 'n keer naar te kijken, want vanuit de hele wereld worden ongeveer alle mogelijke IP-adressen wel geportscand op grote schaal. Ik blijf dat tricky vinden. Ook al "heb je niets te verbergen". ;)

Maar goed, ik heb net even getest, met WireGuard op m'n telefoon gaat het prima om een mobiele hotspot te gebruiken. Ik ga de komende vakantie eens uitgebreid testen met wat latency-ongevoelige games zoals Balatro enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
spaceboy schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 13:02:
[...]

Maar dan heb je (hoop ik) toch wel specifieke poorten opengezet? Of kan iedereen vanaf het internet bij alles van jou lokaal? Lijkt me goed om daar wel 'n keer naar te kijken, want vanuit de hele wereld worden ongeveer alle mogelijke IP-adressen wel geportscand op grote schaal. Ik blijf dat tricky vinden. Ook al "heb je niets te verbergen". ;)

Maar goed, ik heb net even getest, met WireGuard op m'n telefoon gaat het prima om een mobiele hotspot te gebruiken. Ik ga de komende vakantie eens uitgebreid testen met wat latency-ongevoelige games zoals Balatro enzo.
Alles staat standaard dicht inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:16

lord_fh

PS5

Ik ben aan het kijken naar aanschaf van een portal.

Hoe is het na alle updates met het netwerk? Ik lees in de begin post over mesh netwerken . Ik heb thuis KPN met 3 zwarte wifi 6 mesh punten (superwifi van kpn) in de woonkamer zit het punt bedraad, op de 1e verdieping draadloos en op zolder zit hij bedraad , via zo'n draadloze dvs1200 stroomadapter (ps5 werkt gewoon prima bedraad dus ook ) , zou dit kunnen werken ? Iemand daar ervaring mee ? Ik wil dan beneden in de woonkamer met de portal zitten en de ps5 op zolder uiteraard op.de draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Jan_V schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 07:58:
Fijn dat die lekker werkt!

Je hoeft niet bang te zijn dat de tv aan springt als je met de Portal een connectie maakt. De tv blijft, hier, dan gewoon uit staan.
Test dit wel even... hier gaat de TV namelijk wél aan. Ik heb deze functie uitgeschakeld dus moet mijn TV dan maar handmatig aanzetten. Liever dat dan dat ik thuis kom en mijn OLED ingebrand is o.i.d.

LG G4 OLED hier.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Thalaron schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:26:
[...]

Test dit wel even... hier gaat de TV namelijk wél aan. Ik heb deze functie uitgeschakeld dus moet mijn TV dan maar handmatig aanzetten. Liever dat dan dat ik thuis kom en mijn OLED ingebrand is o.i.d.

LG G4 OLED hier.
Hier blijft ook alles uit, ook lg oled denon 3700x
Hdmi link en earc staan alle vol aan.

Bij aanzetten tv schakelt alles altijd mee, dus met normale controler gaat het wel aan.

Maar bij ps5 remoteplay blijft alles uit.

GiTS

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste

Let op:
Gezien de slechte verkrijgbaarheid de laatste tijd wat aanvullende regels:
- geen rants / gezeur / discussie over scalping
- geen V&A
- voorraad bij winkels mag gepost worden, maar een hele discussie over de slechte voorraad draagt niks bij.
- geen 'statusupdates' van je bestellingen of leveringen.

Gebruik bij connectieproblemen de zoekfunctie; dit is al veelvuldig besproken en er staan zat tips in het topic.