Port forwarding heeft geen nut, want intern lan. In dezelfde ruimte waar je speelt met de Portal moet wel je WiFi AP staan voor een stabiel 5ghz signaal.FokschaapX schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 08:30:
Performance blijft (te) meeehh. Vanavond port forwarding maar eens proberen:
https://youtu.be/NupnyepQigE?si=iSHq4xStHb8fSv7J
Verder staat mijn ps5 (cat6 bekabeld) op de 2e verdieping en speel ik op de begane grond. Kan het zijn dat die afstand te groot is en significante vertraging veroorzaakt?
Dank, dan bespaar ik me de moeite.Tux3.14 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 11:23:
[...]
Port forwarding heeft geen nut, want intern lan. In dezelfde ruimte waar je speelt met de Portal moet wel je WiFi AP staan voor een stabiel 5ghz signaal.
Ik zit met de Portal pal naast de AP in de woonkamer op het 5ghz netwerk.
Tjaaaa, dan lijkt het erop dat ik de meest voor de hand liggende optimalisaties in mijn netwerk/Ziggo apparatuur heb doorgevoerd. En is de teleurstellende conclusie dat de Portal in deze omstandigheden niet aan mijn verwachtingen voldoet.
Zal er vanavond een racegame bij pakken om de input lag te expliciteren. Ben benieuwd of de performance ondermaats is over mijn verwachtingen onrealistisch.
Kanaalbreedte, kanaal etc. allemaal gecontroleerd?FokschaapX schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:11:
[...]
Dank, dan bespaar ik me de moeite.
Ik zit met de Portal pal naast de AP in de woonkamer op het 5ghz netwerk.
Tjaaaa, dan lijkt het erop dat ik de meest voor de hand liggende optimalisaties in mijn netwerk/Ziggo apparatuur heb doorgevoerd. En is de teleurstellende conclusie dat de Portal in deze omstandigheden niet aan mijn verwachtingen voldoet.
Zal er vanavond een racegame bij pakken om de input lag te expliciteren. Ben benieuwd of de performance ondermaats is over mijn verwachtingen onrealistisch.
Kanaalbreedte en kanaal worden vooralsnog automatisch geregeld (Ziggo Smart Wifi-Kanaal optimalisatie in routermenu). Zie mijn post van 13 april voor de resultaten (80hmz, kanaal 36). Zag hier niet direct aanleiding in om deze zaken handmatig aan te passen of zie ik iets over het hoofd?Tux3.14 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:13:
[...]
Kanaalbreedte, kanaal etc. allemaal gecontroleerd?
80mhz is niet nodig voor Portal, die ondersteunt maar max 40mhz. En kanaal 36 presteert de Portal ook niet goed op, staat letterlijk in de handleiding.FokschaapX schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 18:00:
[...]
Kanaalbreedte en kanaal worden vooralsnog automatisch geregeld (Ziggo Smart Wifi-Kanaal optimalisatie in routermenu). Zie mijn post van 13 april voor de resultaten (80hmz, kanaal 36). Zag hier niet direct aanleiding in om deze zaken automatisch aan te passen of zie ik iets over het hoofd?
Kies een kanaal waar de Portal goed op presteert en waar je het minste last hebt van storing/ruis.
Dit soort dingen zijn hier ook al tig keer voorbij gekomen.
Fair enough, ik ga de boel handmatig aanpassen. Ben benieuwdTux3.14 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 18:13:
[...]
80mhz is niet nodig voor Portal, die ondersteunt maar max 40mhz. En kanaal 36 presteert de Portal ook niet goed op, staat letterlijk in de handleiding.
Kies een kanaal waar de Portal goed op presteert en waar je het minste last hebt van storing/ruis.
Kan t niet vinden en het zal ook wel niet, maar er is volgens mij geen optie om te kijken of de Portal op 5ghz zit of 2.4ghz toch? Behalve dan 2 aparte SSIDs maken en dan uiteraard met de 5ghz connecten. Maar wil t liever gewoon zo houden en het gewoon even nachecken.
Heb m op kanaal 48 gezet en de boost in performance is merkbaar. Cyberpunk is ondertussen speelbaar, al blijft de inputlag voor mij (te) hinderend. Elden ring gaat prima.Tux3.14 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 18:13:
[...]
80mhz is niet nodig voor Portal, die ondersteunt maar max 40mhz. En kanaal 36 presteert de Portal ook niet goed op, staat letterlijk in de handleiding.
Overigens is kanaal 48 bij ook niet heel best volgens de WiFiman meting, maar dat geldt voor alle kanalen behalve de DFS. Zijn die DFS kanalen nog het proberen waard of is dat vragen om (andere) problemen?
@Daan0s Ik kan dat zien in de app van Deco.
Mijn ervaring is dat kanalen boven de 100 het beste werken met de Portal. Dat zijn eigenlijk ook de DFU kanalen.FokschaapX schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:22:
[...]
Heb m op kanaal 48 gezet en de boost in performance is merkbaar. Cyberpunk is ondertussen speelbaar, al blijft de inputlag voor mij (te) hinderend. Elden ring gaat prima.
Overigens is kanaal 48 bij ook niet heel best volgens de WiFiman meting, maar dat geldt voor alle kanalen behalve de DFS. Zijn die DFS kanalen nog het proberen waard of is dat vragen om (andere) problemen?
@Daan0s Ik kan dat zien in de app van Deco.
[ Voor 4% gewijzigd door Tux3.14 op 17-04-2024 21:54 ]
Ik kan wel in mijn router inloggen en daar zien welke clients er zijn (en op welke band ze zitten).Daan0s schreef op woensdag 17 april 2024 @ 18:30:
Kan t niet vinden en het zal ook wel niet, maar er is volgens mij geen optie om te kijken of de Portal op 5ghz zit of 2.4ghz toch? Behalve dan 2 aparte SSIDs maken en dan uiteraard met de 5ghz connecten. Maar wil t liever gewoon zo houden en het gewoon even nachecken.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Zeker geen KPN?spaceboy schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:22:
[...]
Ik kan wel in mijn router inloggen en daar zien welke clients er zijn (en op welke band ze zitten).
Nee, Ziggo. Maar ik heb (uiteraard) een eigen router achter dat kloteding van Ziggo hangen. De Ziggo staat gewoon ingesteld om blind het signaal zsm naar wél goede hardware door te sturen.Daan0s schreef op woensdag 17 april 2024 @ 22:07:
[...]
Zeker geen KPN?ik zie wel in mijn router alle devices en ip adressen etc, maar verder ook niet.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ben nu trouwens Dave the Diver een paar dagen aan het spelen en ik snap niet dat ik de Portal niet bij de release al gekocht heb. Heb nog maar een paar (low-lag) games geprobeerd, maar zelfs als alle andere games onspeelbaar zijn, dan nog is de Portal het waard.
Moet zeggen dat ik dat bij de PS Vita (die ik ook nog heb) ook al had: er zijn eigenlijk best weinig games voor, maar degene díe er zijn, die maken het al goed. Ik hoef niet persé mijn hele game-catalogus ook mobiel te kunnen spelen. Zou mooi zijn als het kon, maar dan heb je gelijk een goede reden om ook dat soort spellen af en toe op te pakken.
Misschien kun je het zo bekijken, als je geen optimale verbinding weet te maken. (tenzij je natuurlijk alleen maar competetief CoD speelt ofzo)
Moet zeggen dat ik dat bij de PS Vita (die ik ook nog heb) ook al had: er zijn eigenlijk best weinig games voor, maar degene díe er zijn, die maken het al goed. Ik hoef niet persé mijn hele game-catalogus ook mobiel te kunnen spelen. Zou mooi zijn als het kon, maar dan heb je gelijk een goede reden om ook dat soort spellen af en toe op te pakken.
Misschien kun je het zo bekijken, als je geen optimale verbinding weet te maken. (tenzij je natuurlijk alleen maar competetief CoD speelt ofzo)
Ik kan dit beamen. Ik had, ondanks uitstekend thuisnetwerk toch af en toe wat connectie issues en ben geswitcht naar een DFS kanaal boven de 100, geen enkel issue meer. De portal lijkt erg gevoelig voor interference te zijn.Tux3.14 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:24:
[...]
Mijn ervaring is dat kanalen boven de 100 het beste werken met de Portal. Dat zijn eigenlijk ook de DFU kanalen.
Hi all,
Vraagje over port forwarding om de portal buitenshuis te gebruiken ook.
Nu heb ik upnp aan staan en allerlei poorten open staan / geforward.
Nuvprobeer ik dit via me telefoon hotspot te tesen en gaat de ps5 wel aan als ik met de prtal wil verbinden maar vervolgens kan ik niet verbinden.
Nu heb ik zo k.u.t router van delta (genexis) en een eigen asus router in AP staan vandaar alles apart omdat ik udp en tcp niet tegelijk kan doen voor 1 poort.
Onderstaande poorten open op TCP en UDP.
Hopelijk iemand een idee of doe wat fout zelf geloof ik ook.
Nuvprobeer ik dit via me telefoon hotspot te tesen en gaat de ps5 wel aan als ik met de prtal wil verbinden maar vervolgens kan ik niet verbinden.
Nu heb ik zo k.u.t router van delta (genexis) en een eigen asus router in AP staan vandaar alles apart omdat ik udp en tcp niet tegelijk kan doen voor 1 poort.
:strip_exif()/f/image/lYgENYArEemYPCEucgQlvuQD.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Balskyy op 20-04-2024 19:59 ]
Deze poorten heb ik moeten openen om het werkend te krijgen.Balskyy schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 19:58:
Hi all,
[Afbeelding]
8572 UDP, TCP
9295 UDP, TCP
9296 UDP
9297 UDP
9298 UDP
987 UDP
9303 UDP
9304 UDP
9305 UDP
PSN : Geraedus
Deze als portford in genexis gezet helaas nog niet gaat wel uit de slaapstand maar nog steeds de melding er is iets fout gegaan.
Icm. Odido las meer mensen problemen mee.
Van de week eens proberen op werk of een ander wifi netwerk.
Anders zou ik het wel klote vinden dat buitenhuis niet werkt.
Om dit met de hotspot op mijn iPhone werkend te krijgen moest ik de APN van de hotspot op mijn iPhone wijzigen naar portalmmm.nl. Don’t ask me why maar dat loste het probleem voor mij op.Balskyy schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 21:31:
Deze als portford in genexis gezet helaas nog niet gaat wel uit de slaapstand maar nog steeds de melding er is iets fout gegaan.
Ook geprobeerd werkt hier ook niet. Heb een zakelijk sim nog erin (Vodafone) en met de vodafone hotspot werkt het dus.
Ligt dus niet aan de poorten en thuis instellingen.
Ligt dus niet aan de poorten en thuis instellingen.
Ik heb ondertussen 3 DFS kanalen geprobeerd (ingesteld op de Ziggo router en vervolgens deco's gereset), maar volgens de WiFiman app schiet hij automatisch weer op kanaal 36. Volgens de Ziggo router blijft het DFS kanaal wel staan. Doe ik iets verkeerds?rickjehh schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 12:36:
[...]
Ik kan dit beamen. Ik had, ondanks uitstekend thuisnetwerk toch af en toe wat connectie issues en ben geswitcht naar een DFS kanaal boven de 100, geen enkel issue meer. De portal lijkt erg gevoelig voor interference te zijn.
Ps: als ik het kanaal verander maar een niet DFS kanaal (44 bijvoorbeeld) wordt het kanaal wel juist doorgevoerd en schiet ie niet terug naar 36.
Probleem heb ik zelf ook, dan zit er al iets op dat kanaal waardoor hij hem weer reset. Wel jammer want verschil is wel merkbaar.FokschaapX schreef op zondag 21 april 2024 @ 15:36:
[...]
Ik heb ondertussen 3 DFS kanalen geprobeerd (ingesteld op de Ziggo router en vervolgens deco's gereset), maar volgens de WiFiman app schiet hij automatisch weer op kanaal 36. Volgens de Ziggo router blijft het DFS kanaal wel staan. Doe ik iets verkeerds?
Ps: als ik het kanaal verander maar een niet DFS kanaal (44 bijvoorbeeld) wordt het kanaal wel juist doorgevoerd en schiet ie niet terug naar 36.
Is het dan een kwestie van alle DFS kanalen afgaan in de hoop dat er eentje blijft hangen omdat deze toevallig beschikbaar is in jouw regio? Of is hier een meer een intelligente aanpak voor?
[ Voor 10% gewijzigd door FokschaapX op 23-04-2024 17:59 ]
Geen idee eerlijk gezegd. Ik probeerde 120 (zuiden van het land vlakbij vliegbasis Volkel dus was sowieso benieuwd) en dat werkte direct voor mijFokschaapX schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 17:00:
Is het dan een kwestie van alle DFS kanalen afgaan in de hoop dat er eentje blijft hangen omdat deze toevallig beschikbaar is in jouw regio? Of is hier een meer een intelligente aanpak voor?
Voor mensen met Odido:
Als je “internet” gebruikt, dan bypass je de NAT oplossing van Odido ipv internet.mobiel als APN dan werkt het gelijk.
https://community.odido.n...-hotspot-problemen-361004
dit zojuist getest wel met de port forwarding zonder nog niet getest.
Als je “internet” gebruikt, dan bypass je de NAT oplossing van Odido ipv internet.mobiel als APN dan werkt het gelijk.
Goede oplossing.Balskyy schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:07:
Voor mensen met Odido:
Ik moet bekennen dat ik wel onder de indruk ben van hoe soepel je kunt gamen met een mindere internet verbinding. Ik zit deze week op Mallorca in een huis op het platteland met amper 9-10 mbit WiFi en kan over het algemeen echt prima doorspelen. Wel een paar keer per sessie connectie symbooltje en wat lag maar daar stel je je ook op in en na een paar seconden wachten kan je weer verder. Verder loopt het echt smooth.
Ik heb nu ook met wat regelmaat een wat gare verbinding. Een game als Dave the Diver gaat dan ook bijna niet. Mijn oplossing: de wifi extender meenemen naar waar ik zit en tegenover (niet opzij) me in het stopcontact pluggen en dan gaat ie super smooth.
Mooi dat dat werkt. Wifi extenders (of bedoel je een mesh unit?) zorgen over het algemeen voor een supergare wifi verbinding. Die pakken een veelal geen optimaal signaal van een router en versterken dat signaal naar nog iets veel slechters.spaceboy schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 14:46:
Ik heb nu ook met wat regelmaat een wat gare verbinding. Een game als Dave the Diver gaat dan ook bijna niet. Mijn oplossing: de wifi extender meenemen naar waar ik zit en tegenover (niet opzij) me in het stopcontact pluggen en dan gaat ie super smooth.
Ik hoop nog wel dat Sony snel iets nieuws gaat doen met de portal. PS+ streaming en streaming via de usb-c kabel vanuit de PS5 zijn welkome aanvullingen.
[ Voor 21% gewijzigd door Hulleman op 29-04-2024 08:50 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ja, goede vraag. Ik snap het niet goed genoeg denk ik. Ik heb namelijk een TP-Link AX55 router en in dat ding kun je "OneMesh" gebruiken. Maar die "extender" is de TP-Link RE650 en daar vind ik eigenlijk nergens in specs dat het een "mesh device" is. Hoe kom ik erachter wat de techniek nu eigenlijk is?Hulleman schreef op maandag 29 april 2024 @ 08:36:
[...]
Mooi dat dat werkt. Wifi extenders (of bedoel je een mesh unit?) zorgen over het algemeen voor een supergare wifi verbinding. Die pakken een veelal geen optimaal signaal van een router en versterken dat signaal naar nog iets veel slechters.
Ik hoop nog wel dat Sony snel iets nieuws gaat doen met de portal. PS+ streaming en streaming via de usb-c kabel vanuit de PS5 zijn welkome aanvullingen.
Verder wel helemaal met je eens: ik zou ook erg voorstander zijn van USB-C connectie om netwerkverbinding te maken.
Edit: even iets beter gegoogled, en zo te zien heb ik 'm wel echt als mesh-device. Maar ik ben niet laaiend enthousiast, het werkt wel, maar ik vind het wel raar dat het zó gevoelig is dat hij vooral "naar voren" lijkt te transmitten en niet van opzij, of van achter.
[ Voor 12% gewijzigd door spaceboy op 29-04-2024 10:23 ]
Voor zover ik kan zien, is die RE650 een mix tussen een extender en accespoint. Als je de RE650 bedraad op je router aansluit, kan ie fungeren als acces point en een eigen wifi signaal opzetten en uitzenden. Dat kan de RE650 niet draadloos (wifi backhaul) zoals een mesh device dat wel kan. Als je de RE650 draadloos gebruikt is het een wifi extender.spaceboy schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:17:
[...]
Ja, goede vraag. Ik snap het niet goed genoeg denk ik. Ik heb namelijk een TP-Link AX55 router en in dat ding kun je "OneMesh" gebruiken. Maar die "extender" is de TP-Link RE650 en daar vind ik eigenlijk nergens in specs dat het een "mesh device" is. Hoe kom ik erachter wat de techniek nu eigenlijk is?
Verder wel helemaal met je eens: ik zou ook erg voorstander zijn van USB-C connectie om netwerkverbinding te maken.
Edit: even iets beter gegoogled, en zo te zien heb ik 'm wel echt als mesh-device. Maar ik ben niet laaiend enthousiast, het werkt wel, maar ik vind het wel raar dat het zó gevoelig is dat hij vooral "naar voren" lijkt te transmitten en niet van opzij, of van achter.
Overigens lees ik dat de RE650 beschikt over beamforming, en dus niet zo gevoelig moet zijn voor de plek waar je zit. Beamforming zorgt ervoor dat het signaal een kant van het wifi apparaat opgestuurd wordt.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Oh wauw, goeie info! Ik ga hem eens proberen wired aan te sluiten. Dit soort dingen wist ik niet. Thanks.Hulleman schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:43:
[...]
Voor zover ik kan zien, is die RE650 een mix tussen een extender en accespoint. Als je de RE650 bedraad op je router aansluit, kan ie fungeren als acces point en een eigen wifi signaal opzetten en uitzenden. Dat kan de RE650 niet draadloos (wifi backhaul) zoals een mesh device dat wel kan. Als je de RE650 draadloos gebruikt is het een wifi extender.
Overigens lees ik dat de RE650 beschikt over beamforming, en dus niet zo gevoelig moet zijn voor de plek waar je zit. Beamforming zorgt ervoor dat het signaal een kant van het wifi apparaat opgestuurd wordt.
Ik twijfel om de playstation portal te halen i.c.m de sony explore earbuds... is er iets waarop ik moet letten?
PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+
Ja, zie openingspost en struin dit forum eens door.sten123 schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:45:
Ik twijfel om de playstation portal te halen i.c.m de sony explore earbuds... is er iets waarop ik moet letten?
Voor de beste ervaring zul je thuis een volledig bedraad netwerk moeten hebben liggen. Dat geldt ook voor accespoints, mesh apparatuur etc. Dat moet in de basis bedraad zijn aangesloten op je router. In dit forum, en online, zijn genoeg tips te vinden over hoe je de beste wifi verbinding kunt opzetten voor je Portal.
[ Voor 53% gewijzigd door Hulleman op 29-04-2024 10:58 ]
Dat scheelt dat ik dat allemaal al heb:)Hulleman schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:53:
[...]
Ja, zie openingspost en struin dit forum eens door.
Voor de beste ervaring zul je thuis een volledig bedraad netwerk moeten hebben liggen. Dat geldt ook voor accespoints, mesh apparatuur etc. Dat moet in de basis bedraad zijn aangesloten op je router. In dit forum, en online, zijn genoeg tips te vinden over hoe je de beste wifi verbinding kunt opzetten voor je Portal.
PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+
Ik heb even wat getest en heb de RE650 met UTP verbonden (via een switch) aan mijn router, maar vervolgens valt WIFI in zijn geheel 100% uit. Ik heb even wat zitten googlen, maar ik kom er niet helemaal uit. Misschien moet ik de extender dan in een andere modus zetten (voordat ik hem aansluit met een kabel)? Maar ik kan weinig settings vinden in de extender die hierop wijzen. Is die UTP-aansluiting op zo'n extender niet juist om een device aan te sluiten, of is dat onzin?Hulleman schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:43:
[...]
Voor zover ik kan zien, is die RE650 een mix tussen een extender en accespoint. Als je de RE650 bedraad op je router aansluit, kan ie fungeren als acces point en een eigen wifi signaal opzetten en uitzenden. Dat kan de RE650 niet draadloos (wifi backhaul) zoals een mesh device dat wel kan. Als je de RE650 draadloos gebruikt is het een wifi extender.
Die ethernetpoort lijkt meerdere functies te hebben. Zie de website van TP-link. Namelijk:spaceboy schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:42:
[...]
Ik heb even wat getest en heb de RE650 met UTP verbonden (via een switch) aan mijn router, maar vervolgens valt WIFI in zijn geheel 100% uit. Ik heb even wat zitten googlen, maar ik kom er niet helemaal uit. Misschien moet ik de extender dan in een andere modus zetten (voordat ik hem aansluit met een kabel)? Maar ik kan weinig settings vinden in de extender die hierop wijzen. Is die UTP-aansluiting op zo'n extender niet juist om een device aan te sluiten, of is dat onzin?
- Ingebouwde Access Point-modus: "RE650 is meer dan een draadloze range extender. Sluit een ethernetkabel aan op de ethernetpoort en verander uw bedrade internetverbinding in een draadloos 4×4 MU-MIMO dual-band access point"
- Supersnelle Gigabit bedrade verbinding: "Met de Gigabit Ethernetpoort van de RE650 kun je een bedraad apparaat zoals een game console of smart TV aansluiten om een snelle, betrouwbare bedrade verbinding tot stand te brengen."
Ik denk dat je de RE650 in Accespoint mode moet zetten. Kun je hier iets mee?
Anders even navragen in het netwerk subforum.
Ah top. Dank je! Was verstopt onder "werkstand" in de extender! Genoeg hierover, want ik vervuil het Portal topic.Hulleman schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:23:
[...]
Die ethernetpoort lijkt meerdere functies te hebben. Zie de website van TP-link. Namelijk:
- Ingebouwde Access Point-modus: "RE650 is meer dan een draadloze range extender. Sluit een ethernetkabel aan op de ethernetpoort en verander uw bedrade internetverbinding in een draadloos 4×4 MU-MIMO dual-band access point"
- Supersnelle Gigabit bedrade verbinding: "Met de Gigabit Ethernetpoort van de RE650 kun je een bedraad apparaat zoals een game console of smart TV aansluiten om een snelle, betrouwbare bedrade verbinding tot stand te brengen."
Ik denk dat je de RE650 in Accespoint mode moet zetten. Kun je hier iets mee?
Anders even navragen in het netwerk subforum.
Zijn er al mensen die TopSpin spelen op hun Portal?
Werkt dat goed?
Werkt dat goed?
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
En, zijn er mensen die met hun Portal via een 4G verbinding bijv. in de trein fatsoenlijk kunnen gamen? Of is dat iets te optimistisch?
Algemeen prima, hangt van de tunnels afspaceboy schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 15:52:
En, zijn er mensen die met hun Portal via een 4G verbinding bijv. in de trein fatsoenlijk kunnen gamen? Of is dat iets te optimistisch?
Als je buitenhuis wilt spelen met uw portal moet dan uw playstation al aan staan.
Kan uw portal dan de Playstation aanzetten.
In rust modus, de Portal haalt hem dan zelf uit rust modus en connect dan.dipesh schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:38:
Als je buitenhuis wilt spelen met uw portal moet dan uw playstation al aan staan.
Nieuw firmware update komt eraan.
https://blog.playstation....update-releases-tomorrow/
🛜 Sign-in screen for select public Wi-Fi networks
👇 New visual feedback for touch pad areas
🔋 Battery level in percentage
Je kan niet zeggen dat ze niet naar de community luisteren. Duurt alleen wat lang.Raem schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:06:
Nieuw firmware update komt eraan.
[...]
Gisteren de Portal ontvangen en kort een potje Ghost of Tsushima : Legends gespeeld. Alles verliep soepel. Zelfs 'Perfect Parries' konden worden uitgevoerd, wat aangeeft dat vertraging er niet aanwezig is.
Vanavond nogmaals proberen plus dat ik Sekiro ga testen.
Vanavond nogmaals proberen plus dat ik Sekiro ga testen.
Twitch.tv/coelijoeli
Naast Sekiro heb ik ook GTA Online getest. Beide spellen verlopen heel soepel. Zat lekker op de bank met oordopjes in en met een schuin oog voetbal aan het kijken. Heerlijk!
Twitch.tv/coelijoeli
Ik heb twee weken geleden ook de portal voor mijn verjaardag gekregen. Onder het mom van goed voor het huwelijk.
Als hij het doet werkt het top. De PS5 uit slaapstand halen werkt echter niet, ook al heb ik alle settings volgens de online guidance ingesteld. Als iemand nog tips heeft zijn ze welkom.
Als hij het doet werkt het top. De PS5 uit slaapstand halen werkt echter niet, ook al heb ik alle settings volgens de online guidance ingesteld. Als iemand nog tips heeft zijn ze welkom.
De ps5 uit rustmodes halen vanuit je thuis netwerk of via een ander netwerk en/of hotspot?PHiXioN schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 23:27:
Ik heb twee weken geleden ook de portal voor mijn verjaardag gekregen. Onder het mom van goed voor het huwelijk.
Sorry, dat had ik duidelijker aan kunnen geven. Ik had het over mijn interne thuisnetwerk.Geraedus schreef op zondag 23 juni 2024 @ 12:38:
[...]
De ps5 uit rustmodes halen vanuit je thuis netwerk of via een ander netwerk en/of hotspot?
PS5 is bedraad aangesloten op een UniFi AC-pro die weer via een basic switch bedraad is aangesloten op mijn wifi router.
Ik kwam dit ding in een artikel tegen. Zou dat iets bijdragen aan "meenemen op vakantie om beter je PS Portal te kunnen gebruiken"? Of voegt dat niet echt wat toe?
https://www.amazon.com/TP...Celectronics%2C256&sr=1-1
https://www.amazon.com/TP...Celectronics%2C256&sr=1-1
Mensen ervaringen met het bestellen van de Portal bij PlayStation Direct? Ik heb besteld en betaald met iDeal, maar krijg een mail dat de betaling mislukt is en de bestelling geannuleerd… ondertussen is het bedrag wel gewoon afgeschreven van mijn rekening. Chat is niet beschikbaar nu en lees nog wat horror verhalen over de support van PS…
Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7
Oeh, daar zou mn haar ook van rechtstaan... Fingers crossed! (zelf geen ervaring mee, srr, maar ik duim voor je)jd1987 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 10:55:
Mensen ervaringen met het bestellen van de Portal bij PlayStation Direct? Ik heb besteld en betaald met iDeal, maar krijg een mail dat de betaling mislukt is en de bestelling geannuleerd… ondertussen is het bedrag wel gewoon afgeschreven van mijn rekening. Chat is niet beschikbaar nu en lees nog wat horror verhalen over de support van PS…
No Gillette, No Minette
Hele ochtend aan de telefoon gehangen met de helpdesk van PS Direct, iDeal en Rabobank... Direct was niet bepaald behulpzaam... Constant van kastje naar de muur gestuurd, blijven maar wijzen naar Rabobank en iDeal. Na wat gepush, ook vanuit de Rabo hebben ze het bedrag teruggestort, met de mededeling dat ik maar opnieuw bij ze moet bestellen. Maar dat zie ik eigenlijk niet zo zitten.Kerberos84 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:40:
[...]
Oeh, daar zou mn haar ook van rechtstaan... Fingers crossed! (zelf geen ervaring mee, srr, maar ik duim voor je)
Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7
Zou toch overal ook in stock moeten zijn, kijk anders ff op de pricewatch?jd1987 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:03:
[...]
Hele ochtend aan de telefoon gehangen met de helpdesk van PS Direct, iDeal en Rabobank... Direct was niet bepaald behulpzaam... Constant van kastje naar de muur gestuurd, blijven maar wijzen naar Rabobank en iDeal. Na wat gepush, ook vanuit de Rabo hebben ze het bedrag teruggestort, met de mededeling dat ik maar opnieuw bij ze moet bestellen. Maar dat zie ik eigenlijk niet zo zitten.
No Gillette, No Minette
Gewoon bij Bol.com bestellen : https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidappjd1987 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:03:
[...]
Hele ochtend aan de telefoon gehangen met de helpdesk van PS Direct, iDeal en Rabobank... Direct was niet bepaald behulpzaam... Constant van kastje naar de muur gestuurd, blijven maar wijzen naar Rabobank en iDeal. Na wat gepush, ook vanuit de Rabo hebben ze het bedrag teruggestort, met de mededeling dat ik maar opnieuw bij ze moet bestellen. Maar dat zie ik eigenlijk niet zo zitten.
De afgelopen week was er weinig voorraad overal. Zag alleen wat third party verkopers op Bol en Amazon voor €250+, maar inmiddels besteld bij CoolBlueGeraedus schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:32:
[...]
Gewoon bij Bol.com bestellen : https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Gebruik hem nu vooral om Disney Dreamlight Village te spelen, een betere game voor de Portal bestaat er niet
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Hebben meer mensen last van netwerk issues na de laatste FW update? Voorheen nooit problemen maar nu constant netwerk issue meldingen op de Portal.
Geen problemen hier.Deecee86 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:13:
Hebben meer mensen last van netwerk issues na de laatste FW update? Voorheen nooit problemen maar nu constant netwerk issue meldingen op de Portal.
Geen problemen.Deecee86 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:13:
Ok dank je wel
. Dan ga ik even mijn router instellingen nakijken
Zo... Lang lopen twijfelen of dit nu wel of niet iets voor mij zou zijn. Mede omdat ik ook een XSX en Switch heb, en dit enkel voor de PS5 bruikbaar is. Maar omdat ik merk dat ik toch het meeste met de PS5 in de weer ben, en ook lekker buiten wil kunnen gamen met lekker weer (wanneer de vrouw b.v. een boek leest) de knoop doorgehakt. Ik heb een AccesPoint in de tuin (6-7 meter van waar we zitten af) en heb met de laptop vol bereik, dus ik hoop/ verwacht dat dat prima zal gaan.
Ook goed om te zien dat public wifi inmiddels via een firmware update mogelijk is/ zal zijn. Ik vraag mij wel af in hoeverre dat dit bruikbaar zal zijn, maar in ieder geval de moeite waard om te gaan testen. Iemand al uitgebreide ervaring hiermee? Heeft het zin om het apparaat mee te nemen naar b.v. Griekenland of Italië of kan ik hem beter thuislaten?
Het is even de vraag wat ze verstaan onder High Speed natuurlijk, maar;
/f/image/Rv4aVKu3jmUhxwrSDsU6h5Me.png?f=fotoalbum_large)
Omdat SONY het apparaat zelf het meest gunstige aanbied, bijzonder... heb ik hem rechtstreeks bij SONY besteld. Ik ben heel benieuwd naar hoe dit gaat bevallen.
Ook goed om te zien dat public wifi inmiddels via een firmware update mogelijk is/ zal zijn. Ik vraag mij wel af in hoeverre dat dit bruikbaar zal zijn, maar in ieder geval de moeite waard om te gaan testen. Iemand al uitgebreide ervaring hiermee? Heeft het zin om het apparaat mee te nemen naar b.v. Griekenland of Italië of kan ik hem beter thuislaten?
Het is even de vraag wat ze verstaan onder High Speed natuurlijk, maar;
/f/image/Rv4aVKu3jmUhxwrSDsU6h5Me.png?f=fotoalbum_large)
Omdat SONY het apparaat zelf het meest gunstige aanbied, bijzonder... heb ik hem rechtstreeks bij SONY besteld. Ik ben heel benieuwd naar hoe dit gaat bevallen.
[ Voor 17% gewijzigd door Thalaron op 28-07-2024 17:01 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik zit nog steeds in twijfel.Heb hier binnen genoeg om te gamen maar ik vind het stiekem wel een sexy gadget.
In mijn geval zal ik het gebruiken voor hier op balkon of in de slaapkamer.Op die manier heb ik m'n andere handhelds altijd gebruikt zeg maar.
In mijn geval zal ik het gebruiken voor hier op balkon of in de slaapkamer.Op die manier heb ik m'n andere handhelds altijd gebruikt zeg maar.
@Thalaron, ik zou zeggen probeer de Portal in het buitenland. Wel even inlezen in portforwarding als je buitenshuis met de portal aan de slag gaat.
Ik kwam gisteren deze video tegen van Mystic, die de portal is gaan testen op openbare Wifi verbindingen.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Gewoon IP / Mac adres invoeren in de DMZ functie van modem / router en je hoeft niets te qua tcp / upd in te stellen. werkt voor mij perfect.Hulleman schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 06:18:
@Thalaron, ik zou zeggen probeer de Portal in het buitenland. Wel even inlezen in portforwarding als je buitenshuis met de portal aan de slag gaat.
Gezien, zelf vind ik het een waardeloze manier van testen wat hij deed, hij bleef gewoon in zijn auto zitten. Geen wonder dat de portal dan moeite heeft met verbinding maken of dat de verbinding zodanig echt is dat het onbruikbaar is.Linksquest schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:38:
Ik kwam gisteren deze video tegen van Mystic, die de portal is gaan testen op openbare Wifi verbindingen.
[YouTube: Playing The PS5 PlayStation Portal On Public Wi-Fi: Does It Work, And Is It Playable?]
In mijn router heet het iets anders, maar dat had ik inmiddels al gedaan. Maar thnx voor je bericht!Geraedus schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:29:
[...]
Gewoon IP / Mac adres invoeren in de DMZ functie van modem / router en je hoeft niets te qua tcp / upd in te stellen. werkt voor mij perfect.
Ik ga het nog een keer moeten testen maar verwacht geen problemen.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Mee eens, de test was beter geweest als hij het binnen getest had.Geraedus schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:32:
[...]
Gezien, zelf vind ik het een waardeloze manier van testen wat hij deed, hij bleef gewoon in zijn auto zitten. Geen wonder dat de portal dan moeite heeft met verbinding maken of dat de verbinding zodanig echt is dat het onbruikbaar is.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Deze week veel Destiny 2 gespeeld op de Portal, lijkt ook veel stabieler en beter te lopen dan in het begin van de Portal
Prachtig apparaat
Prachtig apparaat
Ik heb deze week mijn Portal ontvangen en had heel slecht 'ontvangst'. Had het trouwens ook naar mijn ps4 toe tijdens remote play. En ik heb Google Nest Wifi. Verbinden via mijn Ziggo Wifi modem hielp ook niet.
Dit heb ik gedaan om het op te lossen (sorry als dit al een keer gemeld is):
- Ga naar je netwerk setting in PS5 en navigeer naar je wifi connectie.
- Klik op options key
- Selecteer 5ghz (ter vervanging van automatic selection)
Sindsdien heb ik echt perfect beeld.
Dit heb ik gedaan om het op te lossen (sorry als dit al een keer gemeld is):
- Ga naar je netwerk setting in PS5 en navigeer naar je wifi connectie.
- Klik op options key
- Selecteer 5ghz (ter vervanging van automatic selection)
Sindsdien heb ik echt perfect beeld.
Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.
@x-man super tip natuurlijk voor wanneer je je PS5 op Wifi hebt aangesloten. Maar dé beste oplossing lijkt mij wel, indien mogelijk natuurlijk; bedraad netwerk gebruiken.
Vooralsnog erg tevreden over de connectie en kwaliteit thuis. Binnenkort nog even buitenshuis proberen.
Wel had het scherm van mij wat feller gemogen. Zeker wanneer je een vrij donkere game (Resident Evil Village bijvoorbeeld) speelt is het niet geweldig, maar wel speelbaar).
Vooralsnog erg tevreden over de connectie en kwaliteit thuis. Binnenkort nog even buitenshuis proberen.
Wel had het scherm van mij wat feller gemogen. Zeker wanneer je een vrij donkere game (Resident Evil Village bijvoorbeeld) speelt is het niet geweldig, maar wel speelbaar).
Beleef veel plezier van de portal, maar baal de laatste tijd wel dat het alleen voor de PS5 te gebruiken is. Het zou heel tof zijn als we ook spellen op de PC kunnen streamen. Denken jullie dat, nu er steeds meer 1st party spellen van Playstation op de PC komen, dit ooit gaat gebeuren?
Twitch.tv/coelijoeli
Nee, gaat niet gebeuren. Het heet ook niet voor niets de PS Portal.CoeliJoeli schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:24:
Beleef veel plezier van de portal, maar baal de laatste tijd wel dat het alleen voor de PS5 te gebruiken is. Het zou heel tof zijn als we ook spellen op de PC kunnen streamen. Denken jullie dat, nu er steeds meer 1st party spellen van Playstation op de PC komen, dit ooit gaat gebeuren?
Wie weet wat de toekomst brengt.Geraedus schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:08:
[...]
Nee, gaat niet gebeuren. Het heet ook niet voor niets de PS Portal.
De playstation vr2 bril werkt inmiddels ook op de pc. De playstation dualsense controllers werken al veel langer op de pc. en beide hebben de ondersteuning van sony zodat het op de pc werkt.
een punt om de portal te kunnen gebruiken voor het streamen van pc games is dat het niet gebruikelijk is om je pc op afstand in te schakelen. en met windows 11 is er een wachtwoord vereist om in windows te komen.
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Bij de lancering van de Portal had ik nogal last van onstabiele fps, is dat doormiddel van updates beter geworden? Heb ‘m toen terug gestuurd maar ben wel benieuwd. Vond ‘m erg lekker in de hand liggen, lekkerder dan m’n Steam Deck.
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
Zoals al vaker hier voorbij langs is gekomen valt en staat het bij een goede Wi-Fi dekking inhuis en je PS5 verbonden met ethernet, is dat niet in orde dan zal je altijd onstabiele FPS / latency ervaren. Los daarvan, er zijn updates uitgekomen wat de latency heeft verbeterd (in dit topic diverse tests van mij en @Verwijderd , tip: even zoeken) en de ena laatste update heeft er ook voor gezorgd dat de kwaliteit van beeld is verbeterd en (micro)stutters flink zijn verminderd.WinterBase schreef op zondag 8 september 2024 @ 19:18:
Bij de lancering van de Portal had ik nogal last van onstabiele fps, is dat doormiddel van updates beter geworden? Heb ‘m toen terug gestuurd maar ben wel benieuwd. Vond ‘m erg lekker in de hand liggen, lekkerder dan m’n Steam Deck.
Mits goede Wi-Fi connectie en je PS5 met ethernet verbonden dan heb je 49 a 50MS latency, wat neerkomt op ongeveer 2 frames latency.
Dankjewel, ik zal jullie berichten even opzoeken morgen en mezelf verder inlezen. Ik denk dat m’n netwerk best in orde is. Sowieso alles bekabeld aangesloten en m’n router is een RT-AX86U. Met andere draadloze apparaten in ieder geval nooit problemen ondervonden, alleen de Portal gaf destijds problemen. Zou echt tof zijn als dat niet meer het geval zou zijnTux3.14 schreef op zondag 8 september 2024 @ 22:09:
[...]
Zoals al vaker hier voorbij langs is gekomen valt en staat het bij een goede Wi-Fi dekking inhuis en je PS5 verbonden met ethernet, is dat niet in orde dan zal je altijd onstabiele FPS / latency ervaren. Los daarvan, er zijn updates uitgekomen wat de latency heeft verbeterd (in dit topic diverse tests van mij en @Verwijderd , tip: even zoeken) en de ena laatste update heeft er ook voor gezorgd dat de kwaliteit van beeld is verbeterd en (micro)stutters flink zijn verminderd.
Mits goede Wi-Fi connectie en je PS5 met ethernet verbonden dan heb je 49 a 50MS latency, wat neerkomt op ongeveer 2 frames latency.
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
Is het inmiddels mogelijk om de ps portal als een ‘normale’ controller te gebruiken voor de ps5? En kan het scherm dan ook uit?
Ik heb een nieuwe controller nodig en wil stiekem ook de ps portal aanschaffen. Dit maakt dat besluit makkelijker.
Ik heb een nieuwe controller nodig en wil stiekem ook de ps portal aanschaffen. Dit maakt dat besluit makkelijker.
Nee dat kan niet. Sony heeft ook nooit aangekondigd/bevestigd dat deze functie er gaat komen.bbtweak schreef op woensdag 11 september 2024 @ 00:34:
Is het inmiddels mogelijk om de ps portal als een ‘normale’ controller te gebruiken voor de ps5? En kan het scherm dan ook uit?
Je kan wel je tv aan laten staan. En niet naar je controller/portal kijkenbbtweak schreef op woensdag 11 september 2024 @ 00:34:
Dan ben je beter af met een normale controller. Bovendien kun je ook niet alle instellingen openen van een PS5 met de Portal, in Safe modus gebruiken of apps als Netflix gebruiken.FidOo schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:48:
[...]
Je kan wel je tv aan laten staan. En niet naar je controller/portal kijken
Dat is is aan ieder voor zich om te beslissenTux3.14 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:14:
[...]
Dan ben je beter af met een normale controller. Bovendien kun je ook niet alle instellingen openen van een PS5 met de Portal, in Safe modus gebruiken of apps als Netflix gebruiken.
Klopt, iedereen moet inderdaad zijn keuze moet maken. Maar met een Portal loop je al vrij snel vast als je niets met de PS5 kan wat een controller vereist.FidOo schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:32:
[...]
Dat is is aan ieder voor zich om te beslissen. Ik geef bbtweak wat info zodat hij zelf de keuze kan maken
Volgens mij kijkt je ps5 of je een remote sessie open hebt of niet. Voor zover ik weet kijkt je ps5 niet naar je controller. Maar ik kan het mis hebben. En inderdaad als je een remote sessie open hebt, dan zijn er sommige instellingen die niet werken/beschikbaar zijn.Tux3.14 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:35:
[...]
Klopt, iedereen moet inderdaad zijn keuze moet maken. Maar met een Portal loop je al vrij snel vast als je niets met de PS5 kan wat een controller vereist.
Als het nodig is, kan ik het vanavond/morgen wel proberen. Of de beperking aan je controller of überhaupt streaming ligt. Als je je ps5 met je afstandsbediening kan controleren (kan met de LG magic remote), dan kan je eromheen werken.
Als je PS5 in safe mode opstart (bijvoorbeeld als ie niet netjes is afgesloten), dan werkt HDMI CEC niet. Dan werkt je LG remote dus niet. Dan heb je perse de controller nodig.FidOo schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:44:
[...]
Volgens mij kijkt je ps5 of je een remote sessie open hebt of niet. Voor zover ik weet kijkt je ps5 niet naar je controller. Maar ik kan het mis hebben. En inderdaad als je een remote sessie open hebt, dan zijn er sommige instellingen die niet werken/beschikbaar zijn.
Als het nodig is, kan ik het vanavond/morgen wel proberen. Of de beperking aan je controller of überhaupt streaming ligt. Als je je ps5 met je afstandsbediening kan controleren (kan met de LG magic remote), dan kan je eromheen werken.
Los van dat, als je de Portal als ''controller'' gebruikt (en het scherm negeert), dan is het altijd een remote sessie.
Je kan met de portal bijvoorbeeld ook geen video materiaal (zowel geen Blu-Ray als streaming) bekijken en dus ook niet bedienen. Ook kan je niet in het menu zaken aanpassen.
Al met al prima als je de Portal sporadisch als 2e controller wil gebruiken (weet niet zeker of dat werkt) of tijdens het opladen van je primaire controller, maar het is zeer zeker geen goede vervanger voor een normale controller.
Al met al prima als je de Portal sporadisch als 2e controller wil gebruiken (weet niet zeker of dat werkt) of tijdens het opladen van je primaire controller, maar het is zeer zeker geen goede vervanger voor een normale controller.
[ Voor 6% gewijzigd door Thalaron op 12-09-2024 17:08 ]
Ik gebruik mijn ps5 echt alleen maar om te gamen. Dus game selecteren, opstarten en gaan. En voor partychats. Dus in dat geval zou het wel voor mij werken als ik het goed begrijp.
Alhoewel ik ook altijd mijn ps5 headset gebruik bekabeld via de controller. Vraag me af of dat dan nog wel werkt met ps portal.
Scheelt toch weer een extra 50 euro.
Alhoewel ik ook altijd mijn ps5 headset gebruik bekabeld via de controller. Vraag me af of dat dan nog wel werkt met ps portal.
Dat zou ik heel erg waarderen. Ben benieuwd of de game ervaring identiek en of er belemmeringen zijn. Ik heb altijd nog een oude controller mocht ik een keer in safe modus moeten opstarten.FidOo schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:44:
[...]
Ervaring is zeker wel anders. Want er zit verschil in latency.bbtweak schreef op donderdag 12 september 2024 @ 19:15:
Ik gebruik mijn ps5 echt alleen maar om te gamen. Dus game selecteren, opstarten en gaan. En voor partychats. Dus in dat geval zou het wel voor mij werken als ik het goed begrijp.
[...]
Dat zou ik heel erg waarderen. Ben benieuwd of de game ervaring identiek en of er belemmeringen zijn. Ik heb altijd nog een oude controller mocht ik een keer in safe modus moeten opstarten.
Zijn er inmiddels al meer mensen die een AirFly gebruiken met de PS Portal? De laatste reacties in dit topic hierover zijn van januari dit jaar en ik was benieuwd naar meer ervaringen…
per aspera ad astra
Zodra ik met een normale controller connect en inlog, raak ik mijn remote sessie kwijt. Zonder inloggen kan ik de normale controller niet gebruiken.bbtweak schreef op donderdag 12 september 2024 @ 19:15:
[...]
Dat zou ik heel erg waarderen. Ben benieuwd of de game ervaring identiek en of er belemmeringen zijn. Ik heb altijd nog een oude controller mocht ik een keer in safe modus moeten opstarten.
Sinds gisteren een aangeschaft, ben nu wel aan het zoeken hoe ik men ps5 in rustmodus kan zetten en kan spelen op de portal zonder de ps5 aan te laten.
De PS5 streamt het beeld naar je Portal dus hoe zie je dat voor je? Of bedoel je na het gamen, de PS5 weer in rustmodus zetten?Jovinho99 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 21:50:
Sinds gisteren een aangeschaft, ben nu wel aan het zoeken hoe ik men ps5 in rustmodus kan zetten en kan spelen op de portal zonder de ps5 aan te laten.
Oh nee , dacht letterlijk dat de ps5 in rustmodus kon blijven zonder hem echt aan te zettten..thecompany schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:10:
[...]
De PS5 streamt het beeld naar je Portal dus hoe zie je dat voor je? Of bedoel je na het gamen, de PS5 weer in rustmodus zetten?
Neen, dat is niet mogelijk. De rekenkracht zit en blijft in de PS5 dus die zal actief moeten zijn.Jovinho99 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:25:
[...]
Oh nee , dacht letterlijk dat de ps5 in rustmodus kon blijven zonder hem echt aan te zettten..
Top, bedankt voor je reactie !thecompany schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:40:
[...]
Neen, dat is niet mogelijk. De rekenkracht zit en blijft in de PS5 dus die zal actief moeten zijn.
Wou hier toch even op reageren.Tux3.14 schreef op zondag 8 september 2024 @ 22:09:
[...]
Zoals al vaker hier voorbij langs is gekomen valt en staat het bij een goede Wi-Fi dekking inhuis en je PS5 verbonden met ethernet, is dat niet in orde dan zal je altijd onstabiele FPS / latency ervaren. Los daarvan, er zijn updates uitgekomen wat de latency heeft verbeterd (in dit topic diverse tests van mij en @Verwijderd , tip: even zoeken) en de ena laatste update heeft er ook voor gezorgd dat de kwaliteit van beeld is verbeterd en (micro)stutters flink zijn verminderd.
Ik heb zelf de portal sinds release en ik heb al sinds dag 1 micro stutters om de X aantal seconden. Dit ligt niet aan het netwerk. Reden dat ik dat zeker weet is omdat ik 0 issues heb met remote play op mijn gsm, op mijn pc en een Logitech cloud gaming device (naam ontglipt me even) met chiaki. Het zou blijkbaar een probleem zijn met de output hz die de Ps5 over het netwerk stuurt en de portal die op 60hz draait. Heel jammer want voor mij verbrodt dit de ervaring. Vele mensen zien het niet dus daarom dat Sony er niets aan doet blijkbaar.
Dat HZ probleem is in een firmware update ergens in april oid al gefixt.FlameDB schreef op zondag 22 september 2024 @ 08:39:
[...]
Wou hier toch even op reageren.
Ik heb zelf de portal sinds release en ik heb al sinds dag 1 micro stutters om de X aantal seconden. Dit ligt niet aan het netwerk. Reden dat ik dat zeker weet is omdat ik 0 issues heb met remote play op mijn gsm, op mijn pc en een Logitech cloud gaming device (naam ontglipt me even) met chiaki. Het zou blijkbaar een probleem zijn met de output hz die de Ps5 over het netwerk stuurt en de portal die op 60hz draait. Heel jammer want voor mij verbrodt dit de ervaring. Vele mensen zien het niet dus daarom dat Sony er niets aan doet blijkbaar.
Dat je smartphone en andere apparaten wel werken zegt niet alles over je WiFi. In de handleiding van de Portal staat ook letterlijk welke kanalen minder presteren.
Iets met RTFM
Nogmaals, het ligt niet aan mijn wifi thuis. Elk kanaal geprobeerd. Heb zowat elke tip/mogelijke oplossing geprobeerd die online te vinden is. Waarom zou elk device het wel goed doen behalve de portal op hetzelfde netwerk?Tux3.14 schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:33:
[...]
Dat HZ probleem is in een firmware update ergens in april oid al gefixt.
Dat je smartphone en andere apparaten wel werken zegt niet alles over je WiFi. In de handleiding van de Portal staat ook letterlijk welke kanalen minder presteren.
Iets met RTFM
Ik heb geen input lag of iets dergelijks, ik heb micro stuttering/framedrops. Deze komt om de X aantal seconden voor en duurt telkens even lang. De portal Reddit bevat heel wat van die posts. Het wifi excuus is trouwens hetgeen Sony zich ook achter schaart.
Willekeurig elk kanaal proberen is ook niet handig. Je moet kijken wel vrij is en waar geen/weinig storing, channel usage ed. opzit.FlameDB schreef op maandag 23 september 2024 @ 23:05:
[...]
Nogmaals, het ligt niet aan mijn wifi thuis. Elk kanaal geprobeerd. Heb zowat elke tip/mogelijke oplossing geprobeerd die online te vinden is. Waarom zou elk device het wel goed doen behalve de portal op hetzelfde netwerk?
Ik heb geen input lag of iets dergelijks, ik heb micro stuttering/framedrops. Deze komt om de X aantal seconden voor en duurt telkens even lang. De portal Reddit bevat heel wat van die posts. Het wifi excuus is trouwens hetgeen Sony zich ook achter schaart.
Of iets anders wat 5ghz kan storen. Een Wii U gebruikt bijvoorbeeld 5Ghz naar de Gamepad toe, en vrij agressief ook. Dat is dan een voorbeeld, want het kan van alles zijn. Draadloze home cinema’s zijn ook erg hip tegenwoordig…
Vrijwel geen stutters/framedrops hier.
Let op:
Gezien de slechte verkrijgbaarheid de laatste tijd wat aanvullende regels:
- geen rants / gezeur / discussie over scalping
- geen V&A
- voorraad bij winkels mag gepost worden, maar een hele discussie over de slechte voorraad draagt niks bij.
- geen 'statusupdates' van je bestellingen of leveringen.
Gebruik bij connectieproblemen de zoekfunctie; dit is al veelvuldig besproken en er staan zat tips in het topic.
Gezien de slechte verkrijgbaarheid de laatste tijd wat aanvullende regels:
- geen rants / gezeur / discussie over scalping
- geen V&A
- voorraad bij winkels mag gepost worden, maar een hele discussie over de slechte voorraad draagt niks bij.
- geen 'statusupdates' van je bestellingen of leveringen.
Gebruik bij connectieproblemen de zoekfunctie; dit is al veelvuldig besproken en er staan zat tips in het topic.