strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!
Verwijderd
22 euro boven de adviesprijs....EnterToets schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 16:19:
Nu ook bij bol.com te koop![]()
https://www.bol.com/nl/nl...JNzg_0_16.17.ProductTitle
Verwijderd
Ik vind het wel gek dat een retailer iets aanbied boven de adviesprijs van Sony. Sony verkoopt hem zelf voor 219 euro en bol voor 242 euro. Vroeger zag je dit nooit, maar in de huidige tijd profiteren retailers alleen maar meer van tekorten in de industrie. De supermarkten hebben hier ook aardig in mee geprofiteerd en vervolgens de prijzen nooit meer omlaag gedaan. Gevolg is dat we veel te veel voor ons voedsel betalen. Met dit soort producten komt het ook steeds vaker voor.
Er zijn toch mensen die het interessant vinden? Niet zo doen joh, omdat één iemand het niet boeit.Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2024 @ 16:20:
[...]
We zitten hier op tweakers toch?
Overigens ook wel een dooddoener deze opmerking. Vroeger waren er op Tweakers nog mensen die het interessant vonden. Ik doe de moeite om dit soort dingen te delen en vervolgens krijg je dit soort reacties.
Bedankt he!
Mij boeit het ook niet, omdat ik het gewoon random wel goed vind spelen als ik zo kijk bij de kleine. Die hoor ik er ook niet over. Niet iedereen zit te wachten op allerlei metingen en anderen weer wel.
Zoveel mensen, zoveel wensen.
Het is héél simpel: ik waardeer je moeite, maar het boeit me geen reet. Anderen waarderen het ook en vinden het interessant. So be it...
[ Voor 14% gewijzigd door BM op 21-02-2024 10:30 ]
I don't have dreams, I have goals!!
Niet waar, hem boeit een bepaalde post niet en laat dit blijken. Dat zegt helemaal niks over hem als persoon op Tweakers en/of hij hier wat te zoeken heeft. Hij heeft hier namelijk wel degelijk wat te zoeken, alleen zoals al gezegd: dat meten interesseert hem niet.Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2024 @ 16:49:
[...]
Als je dit niet boeit dan is Tweakers niet het juiste platform voor jou. Nu.nl en Facebook is een paar deuren verder.
Zeker gek dat een Bol.com vanuit eigen voorraad meer vraagt dan de adviesprijs. Bij een aangesloten partij is het zo gek niet, maar in deze situatie wel.Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 18:08:
[...]
Ik vind het wel gek dat een retailer iets aanbied boven de adviesprijs van Sony. Sony verkoopt hem zelf voor 219 euro en bol voor 242 euro. Vroeger zag je dit nooit, maar in de huidige tijd profiteren retailers alleen maar meer van tekorten in de industrie. De supermarkten hebben hier ook aardig in mee geprofiteerd en vervolgens de prijzen nooit meer omlaag gedaan. Gevolg is dat we veel te veel voor ons voedsel betalen. Met dit soort producten komt het ook steeds vaker voor.
Maar dat meten is juist wel wat tweakers tweakers maakt. Super interessante info en daar uit blijkt dat Sony werk aan de winkel heeft met de latency van de Portal.Redondo1982 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:34:
[...]
Niet waar, hem boeit een bepaalde post niet en laat dit blijken. Dat zegt helemaal niks over hem als persoon op Tweakers en/of hij hier wat te zoeken heeft. Hij heeft hier namelijk wel degelijk wat te zoeken, alleen zoals al gezegd: dat meten interesseert hem niet.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Eens, van een partij als Bol.com vind ik dat echt graaien en in feite gewoon scalpen.Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 18:08:
[...]
Ik vind het wel gek dat een retailer iets aanbied boven de adviesprijs van Sony. Sony verkoopt hem zelf voor 219 euro en bol voor 242 euro. Vroeger zag je dit nooit, maar in de huidige tijd profiteren retailers alleen maar meer van tekorten in de industrie.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Het is maar wat je belangrijk vindt.giantgiantus schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:41:
Portal gaat ongeopend terug naar PS direct door de latency verschillen met Steam deck. Het leek mij wel cool met die fijne controller, maar als SD beter presteert dan portal is het beetje te gek.
Voordeel
- Als je geen van beide hebt en moet kiezen, kan de portal de betere keuze zijn afhankelijk van wat, waar en hoe je speelt.
- 1 op 1 dezelfde, vertrouwde controls van de ps5 overnemen, met gelijkaardige rumble en alles op de vertrouwde plaats. Geen remapping
- Geen gedoe. Niet dat chiaki op SD moeilijk is voor een beetje tweaker, maar het is toch net weer dat laagje extra frictie die door velen misschien niet gewenst is.
- Beter scherm dan de Steamdeck LCD. OLED is dan alweer flink duurder (gemakkelijk x2)
- Plug and play
- Ergonomischer (is persoonlijk)
- Goedkoop (bijna 'wergwerp' aankoop zoals een controller, meer een dure controller dus dan een aparte console)
50ms ipv hoeveel, 30-40ms op chiaki? Nou nou...
Waarom laat je je leiden door meningen van anderen? Gewoon uitproberen. Zelf speel ik praktisch elke avond op de portal en ben juist meer gaan spelen sinds ik dat ding heb. Wellicht dat het bij mij het type games zijn, maar ik ben een fan van het apparaat. Heb God of War erop uitgespeeld en nu Spiderman 2 wat ik er op speel.giantgiantus schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:41:
Portal gaat ongeopend terug naar PS direct door de latency verschillen met Steam deck. Het leek mij wel cool met die fijne controller, maar als SD beter presteert dan portal is het beetje te gek.
Verwijderd
Helemaal met je eens dat beide devices plussen en minnen hebben.Amos_x schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:51:
[...]
Het is maar wat je belangrijk vindt.
VoordeelNadeel:
- Als je geen van beide hebt en moet kiezen, kan de portal de betere keuze zijn afhankelijk van wat, waar en hoe je speelt.
- 1 op 1 dezelfde, vertrouwde controls van de ps5 overnemen, met gelijkaardige rumble en alles op de vertrouwde plaats. Geen remapping
- Geen gedoe. Niet dat chiaki op SD moeilijk is voor een beetje tweaker, maar het is toch net weer dat laagje extra frictie die door velen misschien niet gewenst is.
- Beter scherm dan de Steamdeck LCD. OLED is dan alweer flink duurder (gemakkelijk x2)
- Plug and play
- Goedkoop (bijna 'wergwerp' aankoop zoals een controller, meer een dure controller dus dan een aparte console)
Wel een toevoeging op je bovenstaande opmerkingen, de joystick vond ik zelf wat tegenvallen op de portal aangezien die wat kleiner is (zelfde joystick als op de psvr2) en bij veel mensen zit er een soort "knak" geluid in als je de joystick rond draait. Dat was bij mij ook, dat voelde niet heel lekker.
Het verschil is wel groter, 50ms vs 17ms. Voor mij is dat een verschil tussen wel latency voelen en helemaal niet. Op de steam deck heb ik het gevoel dat ik geen latency heb en op de portal heb ik er last van bij bepaalde games, bijvoorbeeld platformers. (Ik heb het hier wel over de steam deck oled, die heeft minder latency dan de lcd variant, voornamelijk door het snellere scherm en wifi 6)
Daarnaast heb je nog het probleem dat de portal niet gelijk loopt qua hz met de output van de ps5 (59,94hz vs 60hz), waardoor je ook micro stutters krijgt. Dat was voor mij nog een reden om de portal weg te doen.
Ik denk overigens wel dat de meeste issues die ik er zelf mee had op te lossen zijn door firmware updates.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2024 09:20 ]
Een voordeel van de Steam Deck is natuurlijk dat je nog veel meer mogelijkheden hebt naast Sony PlayStation games.Amos_x schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:51:
[...]
Het is maar wat je belangrijk vindt.
VoordeelNadeel:
- Plug and play
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Verwijderd
En bij de oled variant heb je HDR (ook met chiaki).Jumpman schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:33:
[...]
Een voordeel van de Steam Deck is natuurlijk dat je nog veel meer mogelijkheden hebt naast Sony PlayStation games.
Klopt, maar het hangt er opnieuw van af wat je belangrijk vindt uiteraard. Persoonlijk heb ik weinig aan een steam deck. Ik heb dan wel een massale steam libary, waar veelal games die ik toch liever op de laptop speel met toetsenbord/muis of aangesloten controller en groter scherm.Jumpman schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:33:
[...]
Een voordeel van de Steam Deck is natuurlijk dat je nog veel meer mogelijkheden hebt naast Sony PlayStation games.
Mijn meeste gametijd zit echter gewoon op de ps5 en met m'n playstation library. Dan is een steam deck ook 'zonde' (geen zonde natuurlijk, je begrijpt me wel). Wel een schitterend apparaat, dat wel.
Echt zonde en onbegrijpelijk dat de portal niet is uitgerust met een wifi 6 chip. Maar dat zou met de SOC te maken hebben, als ik het goed begrijp.Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:18:
[...]
(Ik heb het hier wel over de steam deck oled, die heeft minder latency dan de lcd variant, voornamelijk door het snellere scherm en wifi 6)
Dan had heel die eindeloze discussie, hier, op reddit, overal, ivm dit device niet plaats gevonden. Sony is gewoon hun eigen grootste vijand. Altijd op het randje van het 'net niet'. En dan zich afvragen waarom sommige van hun zij-projectjes niet helemaal lijken te pakken. PSVR2 idem.
En dan de verkeerde conclusies trekken, en de devices na 1 generaties begraven en nooit meer terug brengen.
Ik ben zeer blij dat sony dingen uitprobeert, en de enige is die nog een beetje 'coole' accessoires en gadgets maakt voor hun console. Daar word ik blij van. Bij microsoft heb je gewoon de box, en that's it. Geen risico, geen extraatjes.
Maar doe het dan meteen goed. Een van de belangrijkste design briefs van wifi 6 was net low latency. Ideaal voor dit soort product
Verwijderd
Wat zou Wifi6 anders moeten zijn dan Wifi AC wat er nu in zit? Voor de bandbreedte/latency gaat het geen verschil maken voor de Portal.Amos_x schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:45:
[...]
Echt zonde en onbegrijpelijk dat de portal niet is uitgerust met een wifi 6 chip. Maar dat zou met de SOC te maken hebben, als ik het goed begrijp.
Dan had heel die eindeloze discussie, hier, op reddit, overal, ivm dit device niet plaats gevonden. Sony is gewoon hun eigen grootste vijand. Altijd op het randje van het 'net niet'. En dan zich afvragen waarom sommige van hun zij-projectjes niet helemaal lijken te pakken. PSVR2 idem.
En dan de verkeerde conclusies trekken, en de devices na 1 generaties begraven en nooit meer terug brengen.
Ik ben zeer blij dat sony dingen uitprobeert, en de enige is die nog een beetje 'coole' accessoires en gadgets maakt voor hun console. Daar word ik blij van. Bij microsoft heb je gewoon de box, en that's it. Geen risico, geen extraatjes.
Maar doe het dan meteen goed. Een van de belangrijkste design briefs van wifi 6 was net low latency. Ideaal voor dit soort product
Verwijderd
[ Voor 86% gewijzigd door BM op 21-02-2024 11:07 ]
Verwijderd
[ Voor 84% gewijzigd door BM op 21-02-2024 12:10 ]
Waar ik eerst vrij enthousiast was, is dat vrij snel omgedraaid door toch wel echt een belabberd scherm. Het is helder en geeft aardige kleuren, maar alles is te “grijs”. De zwartwaardes zijn gewoon enorm teleurstellend en het irriteert me mateloos in een tijd waarbij ik geen devices meer gewend ben met dit soort schermen.
Mijn standaard iPad uit 2018 geeft een mooier beeld vind ik zelf.
Ik merk nu dan ook dat ik telkens teruggrijp naar de switch oled voor handheld gaming. Tel daarbij de bedraadde koptelefoon op die nodig is waarbij ik op de switch gebruik kan maken van mij AirPod pro’s met superieure geluidskwaliteit en noisecancelling.. wellicht toch beter voor een steam deck kunnen gaan.
Zal het komend weekend nog heel even aankijken en nog eens een goede speelsessie ermee doorbrengen en daarna wellicht besluiten hem in de verkoop te doen.
Jammer allemaal, een oled scherm + Bluetooth ondersteuning en ik had hem zeker niet weg gedaan.
Edit: oh ja en vandaag ook na enkele dagen de psportal niet gebruikt te hebben een eerste connectieissue. Gewoon thuis, maar ook op hotspot. Hij weigerde mijn PlayStation te zoeken en kwam direct met de melding “kan niet gevonden worden”. Devices beide herstart.
Enige manier om te fixen was uiteindelijk het apparaat ontkoppelen en opnieuw koppelen via de PlayStation app.
[ Voor 15% gewijzigd door Ocin32 op 21-02-2024 23:30 ]
Tja, het is een LCD scherm. Ziet er op zich goed uit, maar ik heb die jubel verhalen over "het beste LCD scherm ooit in een handheld" ook nooit zo begrepen. Het probleem is dat we verwend zijn met OLED, dan is LCD echt een enorme stap terug.Ocin32 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 23:27:
Even een update na enkele weken een psportal gebruiken:
Waar ik eerst vrij enthousiast was, is dat vrij snel omgedraaid door toch wel echt een belabberd scherm.
Tel daarbij de bedraadde koptelefoon op die nodig is waarbij ik op de switch gebruik kan maken van mij AirPod pro’s met superieure geluidskwaliteit en noisecancelling.. wellicht toch beter voor een steam deck kunnen gaan.
Als je in dezelfde ruimte gamet als je PS5, dan kun je een koptelefoon draadloos verbinden met je PS5. Moet je uiteraard wel een dongle voor hebben. Dan heb je draadloos geluid op de portal.
OLED in de portal was een verrassing geweest. Dat de Portal geen bluetooth ondersteunt blijf ik een onbegrijpelijke keuze vinden.
Ik heb mn Portal nu al een tijdje niet gebruikt. Ook omdat de ervaring bij mij thuis niet top is, terwijl ik zeker weet dat ik een meer dan bovengemiddeld goed bedraad netwerk heb liggen. Twijfel nog even wat ik met de Portal doe. Ik wil eigenlijk wel graag weten wat Sony voor roadmap met de Portal heeft.
Is het in de praktijk (met kennelijk meetbaar vertraagde overdracht van video) dan ook zo dat de audio juist vóórloopt op het beeld?
In de praktijk merk ik met een Bluetooth dongle maar weinig vertraging en stoort het me amper. Ik had liever gezien dat ze gewoon Bluetooth ingebouwd hadden…
psn: HertogJack
Erg late reactie, na een vakantie en wekenlang de Portal niet gebruikt te hebben, maar dat verklaard een boel zeg, dank voor het delen!Verwijderd schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 22:09:
Voor iedereen die stutters ervaart op de portal, iemand op reddit is er achter gekomen hoe dit komt. Blijkbaar stuurt de ps5 59,94hz uit via remote play. Het scherm van de portal is 60hz, hierdoor ga je dus een microstutter zien.
Dat is dan ook de reden waarom er verschillende ervaringen zijn op chiaki, ps app en de portal. Sommige devices kunnen wel die 59,94hz aan. Hopelijk gaat Sony dit snel oplossen met een firmware update anders gaat die bij mij toch echt de verkoop in.
https://www.dexerto.com/t...inds-crucial-fix-2499820/
According to subreddit user parasupaman, the PS5 “appears to be locked to outputting 59.94 fps/hz over Remote Play” and as a result, any device which does not have the fresh rate to match is likely going to experience stuttering.
As it stands, the PlayStation Portal 8-inch 1080p LCD has a 60Hz refresh rate, which does not align with the PS5 console’s remote play output. The Reddit user suspects that even this minuscule 0.06Hz difference is what causes the screen to stutter.
Klinkt toch wel als een slordige fout van Sony, zonder dat ik dat met enige technische kennis kan onderbouwen overigens.
Ik zal hem de komende periode hopelijk weer wat vaker gaan gebruiken als ik de tijd heb, kijken of ik me (bij bepaalde games) nog steeds zo eraan stoor.
Dat is inderdaad het verhaal. Niet alleen van Sony. MS heeft bijvoorbeeld ook geen native BT ondersteuning voor headsets om die reden.FokschaapX schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 18:27:
Het verkoopverhaal was toch dat bluetooth voor vertraging zorgt dus Sony zijn eigen pulse tech er in heeft gezet?
Is het in de praktijk (met kennelijk meetbaar vertraagde overdracht van video) dan ook zo dat de audio juist vóórloopt op het beeld?
Ik heb een Avantree dongle in mn PS5 hangen. Dan kan ik mn, notabene, Sony XM2 wel draadloos gebruiken. Ik merk geen vertraging, maar dat zal er absoluut zijn. De geluidskwaliteit vind ik dan niet heel denderend om eerlijk te zijn. Ben wel benieuwd naar die Pulse Elite. Maar 1: wat een lelijk ding en 2: ik ga em ook weer niet heel veel gebruiken denk ik.
Met een aparte bluetooth adapter zou je dat kunnen oplossen, maar natuurlijk niet door Sony gesupport en daarom een aparte 2.4 gHz adapter voor o.a. de pulse 3d headset.
Technisch zou je een 3.5mm jack koptelefoon in je controller kunnen stoppen om zo toch bluetooth audio te hebben.
Voor sommigen die al een 100ms latency hebben op hun Portal, zou de bluetooth audio synchroon lopen
Ik heb juist de PS5 Remote play gekocht.
Nu was mijn vraag.
Hoe kan ik de ps5 console activeren met de portal,terwijl deze is uitgeschakeld.
Bij mij werkt dit niet.
Ik had gelezen dat dit zou moeten werken.
Je moet ervoor zorgen dat de optie remote wake up aanstaat in de PS5 settings. Dit kan bij: Settings > System > Power Saving > Features available in rest mode: vinkje aan bij stay connected to the internet en vinkje aan bij turning on PS5 from network.dipesh schreef op maandag 26 februari 2024 @ 17:46:
Hallo
Ik heb juist de PS5 Remote play gekocht.
Nu was mijn vraag.
Hoe kan ik de ps5 console activeren met de portal,terwijl deze is uitgeschakeld.
Bij mij werkt dit niet.
Ik had gelezen dat dit zou moeten werken.
Aanvullend hier op is dat de playstation alleen ontwaakt kan worden als deze in "rustmodes' staat, anders zal het inderdaad niet gaan werken.rickjehh schreef op maandag 26 februari 2024 @ 17:49:
[...]
Je moet ervoor zorgen dat de optie remote wake up aanstaat in de PS5 settings. Dit kan bij: Settings > System > Power Saving > Features available in rest mode: vinkje aan bij stay connected to the internet en vinkje aan bij turning on PS5 from network.
PSN : Geraedus
Ik heb sinds een maand ongeveer nu zo’n PS Portal en ben erg tevreden, gezien de bangmakerij over een goede wifi was ik ook een beetje twijfelachtig, maar een stabiele wifi is waarschijnlijk de sleutel, want ik ervoer geen haperingen of stabiliteits issues.
Ik speel HFW, Avatar en Watch Dogs Legion best veel heb alleen om te beginnen de helderheid flink terug geschroefd want de Portal was een grote schijnwerper bij het eerste gebruik.
Verder gebruik ik een Asus RT-AC88U gaming router met een geoptimaliseerde firmware van Merlin.
Verder is de PS5 bekabeld verbonden met de router (was al zo).
Ik haal in de slaapkamer (mits vriendinlief er niet is natuurlijk
Ik heb deze Portal voor 350,- op Amazon gekocht en was de laatste, hij was verder nergens te krijgen, maar de prijs was voor mij geen probleem.
Ik vind de Portal veel fijner dan de PSVR2 dat is echt intensief, daar speel ik veel minder mee gezien de inspanning, maar hier wel een zeer tevreden PS5 eigenaar!
![]() | ![]() |
A okGeraedus schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:54:
[...]
Aanvullend hier op is dat de playstation alleen ontwaakt kan worden als deze in "rustmodes' staat, anders zal het inderdaad niet gaan werken.
Ik had dit gelezen dat het zou werken maar niet dus.
On alle handleidingen staat toch echt in rustmodes en niet volledig uit.dipesh schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:50:
[...]
A ok
Ik had dit gelezen dat het zou werken maar niet dus.
Thuis en in de nabijheid van de PlayStation 5 is het mogelijk de console te activeren met de Portal, terwijl deze is uitgeschakeld. Dit komt doordat de Portal werkt als een volwaardige PS5-controller, met de benodigde draadloze protocollen om te communiceren met een uitgeschakelde PS5. Dat is een functionaliteit die ontbreekt op een telefoon. De Remote Play-app moet namelijk via het internet communiceren met de PS5 om deze op te starten.Geraedus schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:08:
[...]
On alle handleidingen staat toch echt in rustmodes en niet volledig uit.
Met zowel de telefoon als de Portal (wanneer niet in de buurt van de PS5), moet de console dus in de slaapstand staan om deze op afstand te kunnen inschakelen. Eenmaal ingeschakeld en verbonden, is Remote Play intelligent genoeg om de televisie niet automatisch aan te zetten; deze blijft uitgeschakeld.
Dit was bij mij niet het geval, maar dit is gemakkelijk uit te zetten in de instellingen van de PS5.dipesh schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 18:29:
[b]Eenmaal ingeschakeld en verbonden, is Remote Play intelligent genoeg om de televisie niet automatisch aan te zetten; deze blijft uitgeschakeld.
Uiteraard niet te krijgen maar toevallig vond ik er gelijk een in de buurt op mp. Gisteren opgehaald en het aparaat was nog echt als nieuw! Ook gelijk mijn wifi thuis geupgrade, dat laatste liep nog via mijn oude router met max wifi 4 en ik had al gemerkt met remote play dat dat niet lekker werkte.
Gisteren de hele avond gta 5 gespeeld op de portal en dat ging perfect! Heel blij met dit aparaat tot nu toe!
[ Voor 77% gewijzigd door BM op 03-03-2024 14:30 ]
Als voorwaarde zeggen ze 15 mbits/s maar ik kan dat niet beamen, je hebt er echt een goed, snel en stabiele wifi voor nodig.Kluus schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 07:01:
Ook gelijk mijn wifi thuis geupgrade, dat laatste liep nog via mijn oude router met max wifi 4 en ik had al gemerkt met remote play dat dat niet lekker werkte.
Gisteren de hele avond gta 5 gespeeld op de portal en dat ging perfect! Heel blij met dit aparaat tot nu toe!
Ik hoop dat ze nog wel met updates komen zodat ze wel waar kunnen maken wat ze zeggen.
Tevens ga ik morgen de Portal op de wifi van het werk proberen en via de hotspot van mn telefoon, ben benieuwd wat ie buiten de deur doet
Die 15mb/s is alleen voor remote play buitenshuis van belang. Gisteren heb ik buiten met de portal gespeeld. Ik gebruik dan een TP link 5ghz powerline. Snelheid en ping is echt om te huilen ivm de wifi binnen. Ik ga van 600mb/s en 5ms ping binnenshuis naar zo'n 50-90mb met een ping tot wel 400ms. Voor het streamen van media werkt dat prima. Tot mijn verbazing ging het streamen met de Portal best goed. Meer merkbare latency dan binnenshuis, maar de framerate leek wel stabieler dan binnenshuis. Wel heel vreemd.Lennieboy83 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 16:56:
[...]
Als voorwaarde zeggen ze 15 mbits/s maar ik kan dat niet beamen, je hebt er echt een goed, snel en stabiele wifi voor nodig.
Ik hoop dat ze nog wel met updates komen zodat ze wel waar kunnen maken wat ze zeggen.
Tevens ga ik morgen de Portal op de wifi van het werk proberen en via de hotspot van mn telefoon, ben benieuwd wat ie buiten de deur doet
Vandaag was de test geslaagd, zowel via 5G op mn iPhone als de WiFi van werk en werkte toppie! Wel beetje onwerkelijk om een PS5 op het werk te hebben
Mochten er nog geinteresseerden zijn, hierbij de poorten lijst:
TCP
80,443,3478,3479,3480
UDP
3478,3479, 49152-65535
Leuk hè! Grappige is overigens dat dit echt al heel lang kan. Heb ooit last of us op de ps4 uitgespeeld 600km away van mijn ps4.Lennieboy83 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 00:06:
Zoals eerder geschreven zou ik de Portal buitenshuis testen, maar dat ging niet gemakkelijk, want gisteren mislukte de test omdat ik vergeten was de poorten te openen op mn router.
Vandaag was de test geslaagd, zowel via 5G op mn iPhone als de WiFi van werk en werkte toppie! Wel beetje onwerkelijk om een PS5 op het werk te hebbenbeiden waren snel en stabiel om op te spelen.
Mochten er nog geinteresseerden zijn, hierbij de poorten lijst:
TCP
80,443,3478,3479,3480
UDP
3478,3479, 49152-65535
Verwijderd
Wellicht haak ik in de toekomst weer aan als Remote Play verder is doorontwikkeld. Voor nu maak ik liever iemand anders blij met het apparaat.
Verwijderd
Als je een steam deck hebt dan is chiaki een aanrader. De inputlag is beduidend lager als op de portal.Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 17:17:
Heb mijn Portal zojuist verkocht. Hij draaide bij mij gewoon prima en stabiel, maar merk dat ik niet lekker ga op de input lag van Remote Play. Het moet bij mij snappy en snel aanvoelen en dat is helaas niet het geval. Op zich is dat ook niet gek bij het streamen van je games vanaf een PS5, maar uiteindelijk ben ik toch tot de conclusie gekomen dat deze manier van gamen het nog niet voor mij is.
Wellicht haak ik in de toekomst weer aan als Remote Play verder is doorontwikkeld. Voor nu maak ik liever iemand anders blij met het apparaat.
Verwijderd
Ben nadat ik mijn Portal heb verkocht toevallig gaan kijken naar de Steam Deck OLED, dus dat komt goed uit. Thanks voor de tip.Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 17:46:
[...]
Als je een steam deck hebt dan is chiaki een aanrader. De inputlag is beduidend lager als op de portal.
Hier ook, portal had zoveel beter kunnen zijn als die een webrowser had,android storeVerwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:55:
[...]
Ben nadat ik mijn Portal heb verkocht toevallig gaan kijken naar de Steam Deck OLED, dus dat komt goed uit. Thanks voor de tip.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Verwijderd
Dat had voor mij niet eens gehoeven. Dat de Portal puur en alleen games streamt is voor mij persoonlijk geen probleem. Zeker niet als je kijkt naar de prijs en wat je er qua hardware voor terugkrijgt.Amaze86 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 20:16:
[...]
Hier ook, portal had zoveel beter kunnen zijn als die een webrowser had,android store
Echter, Remote Play is nog niet op het niveau dat het mij kan bekoren. Ik snap dat er mensen zijn die de input lag en framedrops geen probleem vinden of amper merken, maar voor mij is het nog net te vroeg. Helpt ook niet mee dat al mijn apparaten op 120Hz of hoger draaien, denk ik.
Alleen al het feit dat het op een Steam Deck beter werkt dat op de portal zelf is voor mij reden genoeg om nooit een Portal te overwegen.Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 21:07:
[...]
Dat had voor mij niet eens gehoeven. Dat de Portal puur en alleen games streamt is voor mij persoonlijk geen probleem. Zeker niet als je kijkt naar de prijs en wat je er qua hardware voor terugkrijgt.
Echter, Remote Play is nog niet op het niveau dat het mij kan bekoren. Ik snap dat er mensen zijn die de input lag en framedrops geen probleem vinden of amper merken, maar voor mij is het nog net te vroeg. Helpt ook niet mee dat al mijn apparaten op 120Hz of hoger draaien, denk ik.
Bijzonder dat de PS5 een geweldige console is en al het rand apparatuur flopt.
Volgens mij loopt de portal beter dan verwacht. Volgens mij zijn de headsets ook best prima. De psvr was dood vanaf het begin inderdaad. Mixed bag.schumi1986 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 21:55:
[...]
Alleen al het feit dat het op een Steam Deck beter werkt dat op de portal zelf is voor mij reden genoeg om nooit een Portal te overwegen.
Verwijderd
Een flop wil ik het niet noemen. Voor iets meer dan 200 euro krijg je een handheld met groot scherm en volwaardige DualSense-controller met adaptive triggers. Prima deal, al zeg ik het zelf. En blijkbaar ben ik niet de enige die dat vindt, want het ding is al vanaf release overal uitverkocht.schumi1986 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 21:55:
[...]
Alleen al het feit dat het op een Steam Deck beter werkt dat op de portal zelf is voor mij reden genoeg om nooit een Portal te overwegen.
Ik besef me dat de eisen die ik stel aan het streamen van games hoger zijn dan die van de gemiddelde consument. Het grootste gedeelte vindt een beetje input lag echt niet erg. Ze weten waarschijnlijk niet eens wat het is of storen zich er überhaupt niet eens aan.
Hoezo alle rand apparatuur flopt?schumi1986 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 21:55:
[...]
De portal wordt overwegend positief ontvangen en was de eerste maanden niet eens aan te komen en ging over de kop bij scalpers.
Headset is best prima/wat je mag verwachten
Controller (als je die telt) is mijn inziens gewoon top. Klassieke playstation controller met mooie verbeteringen.
VR is niet mijn ding en niet geprobeerd.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ja de portal is lange tijd uitverkocht geweest en heeft de verwachtingen van Sony overtroffen maar hoeveel zouden er daadwerkelijk zijn verkocht? Met een paar kleine aanpassingen was het een veel beter product geweest.Dennis1812 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 22:51:
[...]
Hoezo alle rand apparatuur flopt?
De portal wordt overwegend positief ontvangen en was de eerste maanden niet eens aan te komen en ging over de kop bij scalpers.
Headset is best prima/wat je mag verwachten
Controller (als je die telt) is mijn inziens gewoon top. Klassieke playstation controller met mooie verbeteringen.
VR is niet mijn ding en niet geprobeerd.
De Pulse Elite en Pulse Explore zijn beide teleurstellend en de PSVR mist nog steeds echte top games.
Neemt niet weg dat de PS5 en de bijbehorende controller echt een bijzonder goed product is
Ik wil me toch ook aansluiten bij @Dennis1812 @Verwijderd en @giantgiantus en dit toch ook wat nuanceren.schumi1986 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 21:55:
[...]
Klopt, niet elk accessoire is een hit. Maar moet dat dan? Dat lijkt me eerder sony's probleem, en niet het onze. Als consument vind ik het fijn dat er nog 1 hardware boer is die een beetje experimenteert en leuke accessoires uitbrengt.
Het is niet voor iedereen, het wordt niet goed ondersteund (maar dat ligt dan ook soms aan 3rd party, zoals voor PSVR2), maar je hebt wel de keuze als je graag wat sony spul aankoopt. Of je bent een fan van de console, het design, en je wil graag een setje in dezelfde stijl/passend.
Ik ben zelf niet dat type (beetje afhankelijk van product) maar ik denk dat er best wel wat consumenten zijn die zo denken. Zeg maar de bmw sleutelhanger en bmw paraplu bij de bmw auto. Zoiets.
Je kan het ook zoals MS doen, helemaal niets, en dan heb je ook helemaal geen keuze. Lekker veilig, lekker saai. Het klinkt misschien infantiel, maar waar is de tijd dat een console ook echt 'speelgoed' was. Niet zo serieus allemaal, kekke kleurtjes, transparante plastics (moet snel terug komen!), hoop accessoires, ...
Er valt genoeg aan te merken op hun spul. Vaak proprietary. Nu weer met die PS link audio, al wil ik dat ook het voordeel van de twijfel geven want bluetooth verwens ik naar de hel en terug. Ook de PSVR2 is proprietary, al lijken ze daar officieel ook wat aan te willen doen door het bruikbaar te maken op pc.
Die buds schijnen erg gevoelig te zijn voor correct gebruik, en niet fijn in de oren te zitten...
Maar ik heb bijvoorbeeld wel drie controllers in verschillende kleurtjes, PSVR2, dat oplaaddock voor controllers... Zo'n pulse headset lijkt me ook nog wel wat...
Nee, laat maar komen, het enige risico is voor sony. De consument kan niet verliezen, en er heel misschien iets leuks tussen vinden.
z'n iemand ben ik, ik speel voornamelijk games waarbij een beetje input lag niet storend is. zoals bijvoorbeeld de Uncharted, Last of us reeks, FC24 carrier mode (offline).Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 21:07:
[...]
Dat had voor mij niet eens gehoeven. Dat de Portal puur en alleen games streamt is voor mij persoonlijk geen probleem. Zeker niet als je kijkt naar de prijs en wat je er qua hardware voor terugkrijgt.
Wel had ik gehoopt dat bij release van de portal niet direct gekozen is voor OLED en voor WIFI 6, alhoewel ik moet zeggen dat de kwaliteit van het LCD scherm goed tot zeer goed is.
Verder nog altijd zeer tevreden met de Portal, zeker met de gedachten dat je niet hersendood hoeft mee te kijken naar bepaalde TV programma's die je wederhelft wenst ze zien.
Verwijderd
Precies, dat soort games werken prima op de Portal.Geraedus schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 08:44:
[...]
z'n iemand ben ik, ik speel voornamelijk games waarbij een beetje input lag niet storend is. zoals bijvoorbeeld de Uncharted, Last of us reeks, FC24 carrier mode (offline).
Wel had ik gehoopt dat bij release van de portal niet direct gekozen is voor OLED en voor WIFI 6, alhoewel ik moet zeggen dat de kwaliteit van het LCD scherm goed tot zeer goed is.
Verder nog altijd zeer tevreden met de Portal, zeker met de gedachten dat je niet hersendood hoeft mee te kijken naar bepaalde TV programma's die je wederhelft wenst ze zien.
Verwijderd
Dat is wel dé reden om zo'n ding te kopen, inderdaad. Bij mij was dat in ieder geval wel zo.Daan0s schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:04:
Nog steeds elke dag plezier van de Portal. Met een baby van 3 maanden en een vriendin die het minder waardeert als ik vaak boven zit te gamen is dit ideaal gamen op de bank. Beste aankoop sinds de PlayStation 5
Verwijderd
Inputlag is met goede en correct afgestelde Wi-Fi, PS5 verbonden met LAN 50MS. Dat zijn ongeveer 2 frames latency. Dat is op dit moment met de huidige firmware op de PS5 en Portal. Er zijn TV's die het slechter doen.
De Portal is nog niet perfect, vooral UX elementen die beter kunnen (bijvoorbeeld streepjes ipv batterij percentage

Voor de rest is het hebben van een mooi Full HD 8" Scherm met 500 nits, 'normale controllers' inclusief alle functies etc. al een dikke plus. Sony moet alleen de microstutter en UX dingen fixen en dan is het voor mij wel een perfect apparaat.
Microstutter en inputlag is bij mij ook verwaarloosbaar sinds ik mijn wifi heb aangepakt.
Verwijderd
Ik behoor tot die 1%, inderdaad. Daar ben ik me ook bewust van.Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:31:
Sowieso is de input lag minimaal, ik durf te wedden dat 99% van de mensen hier niets van merken.
Inputlag is met goede en correct afgestelde Wi-Fi, PS5 verbonden met LAN 50MS. Dat zijn ongeveer 2 frames latency. Dat is op dit moment met de huidige firmware op de PS5 en Portal. Er zijn TV's die het slechter doen.
De Portal is nog niet perfect, vooral UX elementen die beter kunnen (bijvoorbeeld streepjes ipv batterij percentage). Technisch moeten ze nog wat doen aan microstutter, dit schijnt te komen doordat de PS5 een 59,94FPS signaal uitstuurt en de Portal het hanteert als 60FPS signaal. Lijkt mij iets dat met een SW update wel gefixt kan worden. En wellicht nog verbeteringen in latency.
Voor de rest is het hebben van een mooi Full HD 8" Scherm met 500 nits, 'normale controllers' inclusief alle functies etc. al een dikke plus. Sony moet alleen de microstutter en UX dingen fixen en dan is het voor mij wel een perfect apparaat.
Dat gedoe met betrekking tot micro stutter las ik ook op Reddit. Wellicht als ze daar een update voor uitbrengen, en het ook daadwerkelijk de boel soepeler laat lopen, ik weer een Portal koop.
Verwijderd
Wel een side note dat die 50ms bovenop de inputlag van de tv komt. Aangezien wij het telkens met de tv vergelijken.Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:31:
Sowieso is de input lag minimaal, ik durf te wedden dat 99% van de mensen hier niets van merken.
Mijn tv heeft op 4K@60 een inputlag van 19ms in gamemode. Betekent dat de portal dus rond de 69ms zit. Dat is dus 3,5 keer zoveel als de inputlag van de tv.
Of je last hebt van die inputlag is vervolgens heel erg afhankelijk van de game die je speelt, paar voorbeelden:
- AC valhalla @60fps heeft 70ms latency als je dit op de tv meet, op je portal is dat dan 120ms.
- Dirt 5 @60fps heeft 55ms latency op je tv, op je portal is dat dan 105ms
- MK11 @60fps heeft 105ms latency op je tv en op je portal dat 155ms
- Cyberpunk @60fps heeft 88ms latency op je tv en op de portal is dat 138ms
- Back4blood @60fps heeft 84ms latency op je tv en op de portal is dat 134ms
Ter vergelijk ps plus streaming:
- Cyberpunk @60fps heeft 143ms latency
- Back4blood @60fps heeft 137,8ms latency.
Ik zelf meet dan weer 17ms op chiaki waarbij ik op deze resultaten zou uitkomen:
- AC Valhalla@60 89ms
- Dirt 5@60 74ms
- MK11 @60 124ms
- Cyberpunk@60 107ms
- Back4blood 103ms
Conclusie is dat de portal qua inputlag een vergelijkbare ervaring geeft als ps plus streaming.
Gaan we het dan vergelijken met een Snes i.c.m. een CRT dan komen wij op een gemiddelde van 72ms op PAL en 60MS op NTSC.
Dus of je last gaat krijgen van die inputlag is heel erg afhankelijk van de game. Ik merkte het vooral met platformers, F.i.s.t. was onspeelbaar op de portal voor mij, maar op chiaki speelde hij heel goed.
Allereerst vind ik dat het lekker in de hand ligt en het voelt daarnaast ook niet zwaar aan. Het scherm is prima voor een 1080p resolutie en heb ik direct maar een screenprotector van Spigen erop gezet. De installatie verliep vlekkeloos en vervolgens maar een paar verschillende games wezen testen.
Zowel offline als online speelt het met EAFC 24 redelijk goed. Af en toe zijn er wat haperingen, maar er is nog steeds vaak een blur-achtig effect aanwezig. Ik heb meteen gekeken naar de instellingen die ik beter kon aanpassen. Dus heb ik de resolutie van de PS5 op 1080p gezet en gecheckt of de LAN-kabel goed was aangesloten. De prestaties waren iets verbeterd. Met een online wedstrijd merk ik nog steeds wat input delay, maar daar is verder niets aan te doen.
Shooters zoals Call of Duty en Battlefield zijn toch nog wel even wennen, vind ik. Ondanks dat het lekker in de handen ligt, merk ik dat het spelen met de analoge sticks, die natuurlijk wat verder van elkaar af liggen, wat moeizamer gaat. Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat het lekker gaat spelen, maar er is ook een minimale vertraging aanwezig na het spelen van een paar multiplayer potjes.
Voor singleplayer games heb ik toch nog Granblue Fantasy en Shifu getest. Beide games werken vlekkeloos.
Ik ben best een kritisch persoon als het gaat om de beeldkwaliteit. Het liefst had ik dan ook 4K kwaliteit willen zien, maar daartegenover ga je dan weer veel bandbreedte moeten gebruiken waardoor het ook niet optimaal kan werken. Met zo'n klein scherm is 1080p dan in principe ook meer dan voldoende. Ondanks de positieve ervaring moet ik toch eerlijk zeggen dat ik niet echt het gevoel heb dat het een topding is om te hebben. Misschien had ik ook wel te hoge verwachtingen. Of het zijn prijs waard is, vind ik het ook moeilijk te beoordelen. Vooral als je merkt dat je volledig afhankelijk bent van een goede netwerkverbinding. Al met al, het doet zijn werk. In plaats van nog meer tijd achter mijn bureau door te brengen na vele uren te hebben gewerkt, kan ik het nu iets gezelliger maken en heerlijk samen naast mijn vrouw met de Portal op de bank gaan zitten.
Straks ook even een bezoekje brengen langs mijn ouders. Kan ik het buitenshuis ook even testen of het lekker werkt.
[ Voor 12% gewijzigd door Lashrom op 22-03-2024 18:00 ]
Verwijderd
Zojuist maar wat testen gedaan:sderooij schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 16:54:
2.0.6 firmware update binnen gehaald zojuist, heeft mijn stuttering en verbindingsproblemen verholpen![]()
- Vergeleken met 2.0.4 geen latency verbetering, namelijk nog steeds 50 MS (wat nog steeds bijzonder goed is imo)
- Peakbitrate is nog steeds hetzelfde. Namelijk 13888Kbps. Echter is het gemiddelde wel een stuk hoger, bij stilstaande beelden of beelden waar weinig bewegingen plaats vind zit ie rond de 8 a 9000Kbps.
- Microstutter is inderdaad een stuk minder en de beelden zijn kwalitatief wel echt een enorm stuk beter. Het is allemaal een stuk minder blurry/pixelachtig. Dat zijn ook ervaringen die ik lees op Reddit.
Al met al blij mee!
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ik heb hem sinds dag 1. Gebruik hem bijna dagelijks en heb hem al meerdere keren mee gehad buitenshuis. Ik kan nu ‘s avonds lekker gamen en mijn vrouw kan de tv gebruiken ;-)spaceboy schreef op zondag 7 april 2024 @ 16:42:
Ik ben tóch aan het twijfelen. Mooi weer komt eraan en lijkt mij wel relaxed om buiten te kunnen gamen. Hoe gaat het uberhaupt met mensen hier die al een tijdje de PSP hebben? Gebruiken jullie hem veel? Hoe houdt het scherm zich in de zon?
Ook ik heb even getwijfeld of ik ‘m zou willen hebben. Ik vind het leuk om handheld te spelen, maar wist van mezelf een paar dingen;
- Ding moet goed in de hand liggen
- Ik ga onderweg of ergens anders niet zitten gamen.
- Scherm moet groot genoeg zijn om comfortabel een paar uur te kunnen gamen.
- Ik wil niet nog een library met games opbouwen. Ik heb tenslotte al een PS5, XSX en Switch Lite.
Daar bovenop wist ik ook dat mijn netwerk en wifi bereik in huis perfect is (iets met je werk mee naar huis nemen). Alles bij elkaar opgeteld wist ik het dus wel. Je leest het goed inderdaad. Ik heb nog een Switch Lite en de kwaliteit van de games is toch van andere orde (niet negatief) en ik vind de games daarnaast veelte duur voor wat je krijgt. Leuk voor de exclusives.
Ik ben er achter gekomen dat ik op de Portal juist meer games van de vorige generatie speel. RDR2, AC Unity, lekker slow pace. Maar wat nieuwere games, Ghost of Tsushima en Cyberpunk 2077 spelen ook lekker weg hierop. Hierdoor is het wel weer een toevoeging op de console. Of je nu een game verder speelt of oudere opnieuw, je gaat er toch anders mee om. Grappig dat ik het eigenlijk alleen nog heb over de games, terwijl het halve internet valt over het streamen en wat voor probleem dat wel niet is. Ik heb het hele weekend geen enkele hapering gezien in de verbinding en denk dat ik toch al zo’n 12 uur heb gespeeld.
Ik ben er blij mee.
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Tot die tijd game ik via PS Remote op een iPad Air en de DualSense controller. Loopt hier binnenshuis trouwens ook als een zonnetje 👌
[ Voor 5% gewijzigd door Crawl NL op 08-04-2024 13:23 ]
Voornaamste reden is dat ik toch ook graag Xbox stream. Ook heeft de PSPlay app die ik daar gebruik (bij mij) betere performance dan de Portal, en maakt hij veel sneller een verbinding. Ook vind ik 7 inch persoonlijk de sweet spot, als het aankomt op de grootte van een handheld scherm, en gebruik ik graag m'n Airpods
Nadeel zijn natuurlijk de ontbrekende haptics/adaptive triggers.
[ Voor 9% gewijzigd door Hijo Del Jefe op 08-04-2024 13:12 ]
Ik heb de eerste maanden bedraad gespeeld met m’n bluetooth headset (Steelseries 7P) die ik al gebruikte voor de PS5. Dat ging prima, maar draad zat af en toe in de weg en als ik de Portal meenam buitenshuis toch wat gedoe om die headset mee te nemen en in bed gamen is minder relaxed met een headset als je op je kussen ligtCrawl NL schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:58:
Ik zou er ook graag één aanschaffen ware het niet dat ik verzot ben op de Apple Airpods. Deze zijn helaas niet te koppelen. Wellicht v2.
Tot die tijd game ik via PS Remote op een iPad Air en de DualSense controller. Loopt hier binnenshuis trouwens ook als een zonnetje 👌
Alleen af en toe een kleine hiccup in m’n wifi thuis maar ik kan nog niet echt pinpointen wat het dan is. De UniFi app geeft dan aan dat alles ok is dus mijn vermoeden is wifi congestion. Iemand tips qua tooling voor analyse van wifi netwerk?
Verwijderd
Hoeveel latency heb je met de Abxylute?Hijo Del Jefe schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:10:
Heb zelf m'n Portal onlangs toch maar verkocht, en ingeruild voor een Abxylute.
Voornaamste reden is dat ik toch ook graag Xbox stream. Ook heeft de PSPlay app die ik daar gebruik (bij mij) betere performance dan de Portal, en maakt hij veel sneller een verbinding. Ook vind ik 7 inch persoonlijk de sweet spot, als het aankomt op de grootte van een handheld scherm, en gebruik ik graag m'n Airpods
Nadeel zijn natuurlijk de ontbrekende haptics/adaptive triggers.
Mijn (Ubiquity) netwerk heeft ook af en toe een hickup, en ik kan ook niet pinpointen wat het is... hééééél frustrerend, want voor de rest is het een flawless ervaring...rickjehh schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:38:
[...]
Ik heb de eerste maanden bedraad gespeeld met m’n bluetooth headset (Steelseries 7P) die ik al gebruikte voor de PS5. Dat ging prima, maar draad zat af en toe in de weg en als ik de Portal meenam buitenshuis toch wat gedoe om die headset mee te nemen en in bed gamen is minder relaxed met een headset als je op je kussen ligtdus toch maar de earbuds gekocht en eerste indruk is echt heel goed, geluid is echt uitstekend en ze zitten out of the box heel comfortabel bij mij. Ook daar dus blij mee.
Alleen af en toe een kleine hiccup in m’n wifi thuis maar ik kan nog niet echt pinpointen wat het dan is. De UniFi app geeft dan aan dat alles ok is dus mijn vermoeden is wifi congestion. Iemand tips qua tooling voor analyse van wifi netwerk?
No Gillette, No Minette
Het apple ecosystem heeft je wel enorm der in gezogen.Crawl NL schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:58:
Ik zou er ook graag één aanschaffen ware het niet dat ik verzot ben op de Apple Airpods. Deze zijn helaas niet te koppelen. Wellicht v2.
Is een keuze en één ecosysteem is genoegGeraedus schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:58:
[...]
Het apple ecosystem heeft je wel enorm der in gezogen.
Ik ga niet nog eens €200 uitgeven voor een paar earbuds. Dan kan ik net zo goed direct een Steam Deck aanschaffen.
Als Sony er een bluetooth chipje erin hadden gestopt dan was de markt voor de portal wellicht groter geweest.
Zal denk nooit gebeuren bij Sony, ze willen liever dat je hun wireless headsets koopt.Crawl NL schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:15:
[...]
Is een keuze en één ecosysteem is genoeg![]()
Ik ga niet nog eens €200 uitgeven voor een paar earbuds. Dan kan ik net zo goed direct een Steam Deck aanschaffen.
Als Sony er een bluetooth chipje erin hadden gestopt dan was de markt voor de portal wellicht groter geweest.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Klopt, zo doet Sony dat met hun apparaten en Apple vooral met hun Apple Watch.Amaze86 schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:28:
[...]
Zal denk nooit gebeuren bij Sony, ze willen liever dat je hun wireless headsets koopt.
@rickjehh @Kerberos84
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Dat is goed op orde. Ik zit in de woonkamer op maximaal 5 meter afstand van m’n AP U6 Pro die hoog aan de muur hangt, zonder obstakels ertussen. Enige wat ik kan bedenken is de hoeveelheid netwerkhops die gemaakt worden vanaf het AP tot de PS5 (die bedraad is aangesloten), maar dat zou eigenlijk niet merkbaar moeten zijn en 90% van de tijd speel ik zonder problemen.Froggle schreef op maandag 8 april 2024 @ 17:21:
Wie zit met netwerk problemen en alleen kijken naar configuraties en instellingen, laat dat eens gewoon lekker automatisch afhandelen. Dat doet Ubiquiti beter dan de gemiddelde techneut. Belangrijkste is dat de AP’s goed geplaatst zijn en niet in de buurt staan van apparatuur. Plaats ze hoog, zo voorkom je interferentie en heb je sneller AP’s in het zicht staan en dus geen blokkades.
@rickjehh @Kerberos84
Wat ik nog kan doen is het wifi kanaal op auto zetten op 5Ghz of een DFS kanaal kiezen om te testen.
Wat bedoel je precies met 'goed geplaatst'? En bij wat voor soort apparatuur moet je ze uit de buurt houden? Het leek mij bijvoorbeeld intuïtief om een AP in de buurt van mijn laptop te hebben (en naast de bank waar ik op de Portal speel).Froggle schreef op maandag 8 april 2024 @ 17:21:
Wie zit met netwerk problemen en alleen kijken naar configuraties en instellingen, laat dat eens gewoon lekker automatisch afhandelen. Dat doet Ubiquiti beter dan de gemiddelde techneut. Belangrijkste is dat de AP’s goed geplaatst zijn en niet in de buurt staan van apparatuur. Plaats ze hoog, zo voorkom je interferentie en heb je sneller AP’s in het zicht staan en dus geen blokkades.
@rickjehh @Kerberos84
Maar dit is zeker een blijvertje!
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Geen idee, behalve "dat het goed voelt".
Zie ik persoonlijk ook liever, maar denk niet dat dit gaat gebeuren. PS+ streaming beschikbaar maken op de Portal om zo PS+ Premium abonnementen te verkopen lijkt mij een logischere vervolgstap en een interessanter verdienmodel voor Sony dan nieuwe hardware.giantgiantus schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:20:
Ik hoop dat het succes van de portal Sony enthousiasmeert om een non-streaming ps5 handheld te maken. Thuis speel ik meer op de portal maar het zou buitenshuis ook top zijn.
Goed punt. Ik speel nu ook best vaak een game via streaming op mijn ps5 en dat werkt echt heel goed.Raem schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:54:
[...]
Zie ik persoonlijk ook liever, maar denk niet dat dit gaat gebeuren. PS+ streaming beschikbaar maken op de Portal om zo PS+ Premium abonnementen te verkopen lijkt mij een logischere vervolgstap en een interessanter verdienmodel voor Sony dan nieuwe hardware.
Heb ik gedaan (XM2), maar die werkt native ook niet met een playstationAmaze86 schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:28:
[...]
Zal denk nooit gebeuren bij Sony, ze willen liever dat je hun wireless headsets koopt.
Hopelijk gaat de Portal dat ondersteunen. Het streamen vanaf PS+ heeft een veel hogere kwaliteit en veel lagere lag dan wat MS momenteel voor elkaar heeft met cloudstreaming. Als je streamt vanaf een server van Sony gebruik je puur je internetsnelheid en ben je ook af van hick-ups in je interne netwerk.Raem schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:54:
[...]
Zie ik persoonlijk ook liever, maar denk niet dat dit gaat gebeuren. PS+ streaming beschikbaar maken op de Portal om zo PS+ Premium abonnementen te verkopen lijkt mij een logischere vervolgstap en een interessanter verdienmodel voor Sony dan nieuwe hardware.
Playstation headsetsHulleman schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:54:
[...]
Heb ik gedaan (XM2), maar die werkt native ook niet met een playstation
En nu vooral ze met de draadloze verbinding PS Link via dongle promoten, denk dat Link connectie standaard in ps6 zal zitten en we geen dongle nodog hebben. Portal werkt ook zonder dongle
met sony playstation explore en elite.
Zal wel mooi zijn als Link al in de PS5Pro zit.Amaze86 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:03:
[...]
Playstation headsets
En nu vooral ze met de draadloze verbinding PS Link via dongle promoten, denk dat Link connectie standaard in ps6 zal zitten en we geen dongle nodog hebben. Portal werkt ook zonder dongle
met sony playstation explore en elite.
Heb een Ziggo modem met bijgeleverde Deco's cq acces points (verbonden via switch en cat6 kabels) en heb het idee dat de wifi in huis prima in orde is, maar kennelijk gaat er toch iets mis.
Wifiman geeft de volgende data:
/f/image/CyorAOIS7m6q7N1FWW1jKveG.png?f=fotoalbum_large)
Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?
Wat bij mij hielp was om de deco's in router mode te zettenFokschaapX schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 20:00:
Ik heb in dit topic een aantal keer gelezen dat de portal zich goed leent voor cyberpunk, maar bij mij is het echt onspeelbaar. Het ziet er strak uit en loopt over het algemeen vloeiend, maar de inputlag is echt niet te doen.
Heb een Ziggo modem met bijgeleverde Deco's cq acces points (verbonden via switch en cat6 kabels) en heb het idee dat de wifi in huis prima in orde is, maar kennelijk gaat er toch iets mis.
[Afbeelding]
Verwijderd
Het beste kan je even een game proberen met een timer, zoals een racegame. Dan een foto van je portal en tv tegelijkertijd maken zodat je kan zien wat je input lag is t.o.v. je tv. Als dit 50ms verschil is dan is er niks aan de hand met je connectie.FokschaapX schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 20:00:
Ik heb in dit topic een aantal keer gelezen dat de portal zich goed leent voor cyberpunk, maar bij mij is het echt onspeelbaar. Het ziet er strak uit en loopt over het algemeen vloeiend, maar de inputlag is echt niet te doen.
[Afbeelding]
Dat druist tegen ongeveer elk advies in dit topic in, maar ik zal het eens testen.sderooij schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 20:31:
[...]
Wat bij mij hielp was om de deco's in router mode te zetten
@Verwijderd Racegame ga ik proberen. Is er een freetoplay titel die ik hier voor kan downloaden?
Verwijderd
Geen idee eerlijk gezegd.FokschaapX schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:35:
[...]
Dat druist tegen ongeveer elk advies in dit topic in, maar ik zal het eens testen.
@Verwijderd Racegame ga ik proberen. Is er een freetoplay titel die ik hier voor kan downloaden?
Oops mijn fout, nog even nagekeken en bedoelde access point modus dus geen router modus! ExcusesFokschaapX schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:35:
[...]
Dat druist tegen ongeveer elk advies in dit topic in, maar ik zal het eens testen.
https://youtu.be/NupnyepQigE?si=iSHq4xStHb8fSv7J
Verder staat mijn ps5 (cat6 bekabeld) op de 2e verdieping en speel ik op de begane grond. Kan het zijn dat die afstand te groot is en significante vertraging veroorzaakt?
Zou niet moetenFokschaapX schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 08:30:
Performance blijft (te) meeehh. Vanavond port forwarding maar eens proberen:
https://youtu.be/NupnyepQigE?si=iSHq4xStHb8fSv7J
Verder staat mijn ps5 (cat6 bekabeld) op de 2e verdieping en speel ik op de begane grond. Kan het zijn dat die afstand te groot is en significante vertraging veroorzaakt?
Immers kan je ook in de trein spelen of de andere kant van de wereld. Mits stabiele internet.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Gezien de slechte verkrijgbaarheid de laatste tijd wat aanvullende regels:
- geen rants / gezeur / discussie over scalping
- geen V&A
- voorraad bij winkels mag gepost worden, maar een hele discussie over de slechte voorraad draagt niks bij.
- geen 'statusupdates' van je bestellingen of leveringen.
Gebruik bij connectieproblemen de zoekfunctie; dit is al veelvuldig besproken en er staan zat tips in het topic.