Playstation Portal

Pagina: 1 ... 13 ... 19 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1885112

Tointje9810 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 21:13:
[...]
oh oke, je kan dus niet zoals op de ps5 switchen van accounts..?
Heb zelf nog geen portal, daarmee dat ik het hier zven vraag
Ik heb al antwoord gegeven op je vraag. Even scrollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tointje9810
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-02-2024
Anoniem: 1885112 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 23:02:
[...]

Ik heb al antwoord gegeven op je vraag. Even scrollen.
Oh sorry, die had ik net gemist precies, dankjewel! 😁
Toch beetje spijtig op zich.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-06 10:08
Sjeefr schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:50:
Eerlijk gezegd zie ik niet in waarom er een screen protector op de moet.

Je stopt de Portal niet continu in je broekzak. Hij gaat (bij mij iig) niet continu mee op reis. Het laten vallen is een stuk moeilijker dan bij een telefoon. Als ie dan valt, dan valt ie niet op een hoek van het scherm. Daarnaast heeft het ook geen effect op vingerafdrukken.

Enige voordeel is dat als je 'm toch, hoe dan ook, bekrast, je een nieuwe screenprotector kan plakken en ben je weer 'krasvrij'.

Dan nog wat positiefs: Spigen screenprotectors zijn altijd zeer goed. Ik betwijfel of deze heel anders gaat zijn dan voor mijn iPhones.
Vanwege mijn kids van 3,5 en 7.
Heb ook een case, maar vaak ligt de Portal in de woonkamer.

Heb geen last van de screenprotector.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10:05
En Chiaki werkt niet beter. Bij mij werkt Chiaki vele malen slechter dan de Portal of gewoon remote play op mn laptop. Verschilt enorm per huishouden.

Portal ftw! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06-2024

swopdark

ja doe maar...

Tux3.14 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:31:
[...]
De recente update heeft er 10MS latency afgesnoept.
Heb je hier een bron van? ik ben zeer geïnteresseerd in de Portal. Geloof dat half februari er weer een productiebatch los zou komen maar ondertussen zie ik ze nog nergens te koop. Ik ga geen scalper sponseren.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:29
swopdark schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:27:
[...]

Heb je hier een bron van? ik ben zeer geïnteresseerd in de Portal. Geloof dat half februari er weer een productiebatch los zou komen maar ondertussen zie ik ze nog nergens te koop. Ik ga geen scalper sponseren.
De bron ben ik zelf (staat wel posts van in dit topic). Zijn ook door anderen bevestigd door o.a. @Anoniem: 306567 die testen hebben gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-06 15:16
Geen verkoop op het forum

[ Voor 80% gewijzigd door BM op 24-01-2024 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
@BM heeft wederom posts verwijderd zonder te vermelden waarom? =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:28

Dennis1812

Amateur prutser

Tux3.14 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 18:57:
@BM heeft wederom posts verwijderd zonder te vermelden waarom? =/
Logisch toch? Staat gewoon in de topic warning dat verkoop verboden is?

Hoeveel duidelijker wil je het hebben?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Dennis1812 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:11:
[...]

Logisch toch? Staat gewoon in de topic warning dat verkoop verboden is?

Hoeveel duidelijker wil je het hebben?
Daar heeft @Tux3.14 het niet over. Er mist ineens een gehele pagina aan berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Anoniem: 306567 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:34:
[...]

Daar heeft @Tux3.14 het niet over. Er mist ineens een gehele pagina aan berichten.
Dit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:49
Daan0s schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:21:
En Chiaki werkt niet beter. Bij mij werkt Chiaki vele malen slechter dan de Portal of gewoon remote play op mn laptop. Verschilt enorm per huishouden.

Portal ftw! ;)
Bij mij werkt Chiaki qua streamen zo goed dat ik mij afvraag of de portal echt toegevoegde waarde gaat hebben. Ondanks dat ik het een interessant apparaat vindt. Maar goed hij is nu toch bijna niet te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
Vrietje schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:40:
[...]

Bij mij werkt Chiaki qua streamen zo goed dat ik mij afvraag of de portal echt toegevoegde waarde gaat hebben. Ondanks dat ik het een interessant apparaat vindt. Maar goed hij is nu toch bijna niet te krijgen.
De Portal heeft als voordeel dat ie een 'PS style' controller heeft met ook features als adaptive triggers. Verder heeft ie als voordeel dat ie een Full HD resolutie heeft op een 8" formaat scherm.

En er gaan ongetwijfeld nog wel updates aankomen wat de performance verbeterd + een fatsoenlijke GUI.

Stiekem een beetje hoop dat het scherm zelfs HDR ready is, maar dat het nog aangezet moet worden :+ Heeft behoorlijk wat nits en het scherm is echt supergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En blijkbaar heeft @Geronimous nog meer berichten verwijderd....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-06 12:58
De discussie van vanmiddag is verwijderd. Er niet met modder gegooid, heb ik mijn excuses aangeboden en is het volgens mij hiermee afgedaan. Het had van mij mogen blijven staan, maar dat het weg is, is ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:34

BM

Moderator Spielerij
@Tux3.14 en @Anoniem: 306567 Volgens mij weten jullie best dat dit niet plek is om om feedback te vragen, toch? ;)

Het ging inderdaad om een reactie die ik verwijderd heb, en de daar op volgende discussie, die zonder die post ook weinig meer toevoegde, vandaar dat er meerdere berichten verwijderd zijn.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tux3.14
Serotonine schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:56:
De discussie van vanmiddag is verwijderd. Er niet met modder gegooid, heb ik mijn excuses aangeboden en is het volgens mij hiermee afgedaan. Het had van mij mogen blijven staan, maar dat het weg is, is ook prima.
Precies dit. Het had gewoon moeten blijven staan imo. :)

Ik ga er even vanuit dat je bovenstaande bericht gemist had. Volgende keer: feedbacktopic, of DM

[ Voor 12% gewijzigd door BM op 25-01-2024 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:32
gebruiken mensen hier trouwens van die siliconen hoesjes om de portal? Zie ze redelijk veel op reddit waar mensen er best enthousiast over zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:28
sderooij schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:24:
gebruiken mensen hier trouwens van die siliconen hoesjes om de portal? Zie ze redelijk veel op reddit waar mensen er best enthousiast over zijn.
Vanavond weer een sessie gedaan en ik waardeer vooral het gevoel dat het een dualsense is met een scherm. Ligt gewoon ontzettend relaxed in de hand. Een volledige hoes eromheen zou hier denk ik afbreuk aan doen, maar geen ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
sderooij schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:24:
Ik vind het heel raar en heel ver gezocht een siliconen hoes om je Portal te doen. En ook heel lelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
Ik zie het nut van een siliconen hoes ook niet echt. Wat bied dat voor voordeel?
Als ik 'm niet gebruik dan gaat ie in mijn PS Portal hoesje. Als ik 'm gebruik dan wil ik 'm ook gebruiken zoals ie bedoelt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Het is niet ‘heel raar’ of ‘heel vergezocht’ om een siliconen hoes om een draagbaar apparaat te doen. Wat een onzin.

Ten eerste zijn er mensen die de kleur van zo’n hoes mooi vinden en ten tweede biedt het gewoon bescherming. Simple as that. Als je een kleine rond hebt lopen of een hond, dan kan ik me goed voorstellen dat er mensen zijn die voor zo’n hoes en/of screenprotector kiezen om er zeker van te zijn dat er geen krassen op het apparaat komen. Zeker als je een beetje zuinig op je spullen bent en graag alles perfect houdt.

Dat je het zelf onnodig vindt kan natuurlijk, maar om in dit geval termen als ‘heel raar’ en ‘heel vergezocht’ te gebruiken vind ik eerlijk gezegd vreemder dan een hoesje om je Portal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Overigens heeft zo’n siliconen hoes ook wel een lekkere grip. En je controller wordt niet vies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokkie90
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09:14
Ik ga die van mij ook verkopen. We hebben hier besloten om een extra Ps5 te kopen met monitor omdat mijn vrouw ook speelt. Dus is de portal overbodig geworden. Maar heb wel een vraag hoe dat met de garantie zit. Heb deze bij playstation zelf gekocht maar heb hier dus geen factuur of bon van. Iemand hier ervaring mee hoe dat zit moest de koper garantie willen aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:18
Blokkie90 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 17:00:
Ik ga die van mij ook verkopen. We hebben hier besloten om een extra Ps5 te kopen met monitor omdat mijn vrouw ook speelt. Dus is de portal overbodig geworden. Maar heb wel een vraag hoe dat met de garantie zit. Heb deze bij playstation zelf gekocht maar heb hier dus geen factuur of bon van. Iemand hier ervaring mee hoe dat zit moest de koper garantie willen aanvragen?
Je kan bon downloaden op de bestel website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokkie90
giantgiantus schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 17:29:
[...]

Je kan bon downloaden op de bestel website.
Dit gaat enkel binnen een bepaalde periode heb ik gezien. Heb deze al langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blokkie90 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 17:58:
[...]

Dit gaat enkel binnen een bepaalde periode heb ik gezien. Heb deze al langer.
Je hebt toch gewoon de mailtjes van je bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokkie90
Anoniem: 1885112 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 19:08:
[...]

Je hebt toch gewoon de mailtjes van je bestelling?
Ja maar staat nergens een factuur of bestelbon bij. Als je dit wil moet je het blijkbaar aanvragen binnen een bepaalde periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:03
https://www.playstation.c...tion-support/vat-invoice/
Houd er rekening mee dat je na de 15e van de maand na de betaling geen factuur meer kunt aanvragen.
Ik kan mij niet voorstellen dat dit wettelijk mag. Je hoort toch gewoon een jaar lang een factuur te moeten kunnen downloaden? Tenslotte hebben ze zelf ook een bewaarplicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Blokkie90 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 09:44:
[...]

Ja maar staat nergens een factuur of bestelbon bij. Als je dit wil moet je het blijkbaar aanvragen binnen een bepaalde periode.
Vaak is dat mailtje voldoende voor de garantie. Het gaat voornamelijk op het bestelnummer wat in de mail staat. Verder kunnen ze aan de hand van het serienummer zien hoe lang er nog garantie op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-05 07:07
Lijkt aardig wat voorraad bij Bol.com te zijn nu, voor mensen die nog op zoek zijn. Is wel wat duurder helaas dan bij PlayStation zelf, 242 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
sroebert schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:37:
Lijkt aardig wat voorraad bij Bol.com te zijn nu, voor mensen die nog op zoek zijn. Is wel wat duurder helaas dan bij PlayStation zelf, 242 euro.
Op FB en MP zie ik ze nu ook wel langzaam aan voor rond de 200 euro voorbij komen. Op FB marketplace zelfs eentje gezien voor 150.
Hopelijk zitten de scalpers met enorme voorraden nu en maken ze lomp veel verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sroebert schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:37:
Dat zijn vaak ook gewoon scalpers. Die dumpen hun voorraad daar dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:21
€229 kost die toch en nu €242 lekker hoor bol.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:41
Amaze86 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:51:
€229 kost die toch en nu €242 lekker hoor bol.
€ 219 is de prijs vanuit Sony. Bol was al direct een tientje duurder dan via Sony en heeft de prijs nog wat opgevoerd blijkbaar.

Is die € 242 wel rechtstreeks via Bol of via een reseller?

Edit: ja, is rechtstreeks via Bol 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Hulleman op 30-01-2024 11:08 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Anoniem: 1885112 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:54:
[...]

Dat zijn vaak ook gewoon scalpers. Die dumpen hun voorraad daar dan.
Nope, blijkbaar is dat rechtstreeks via Bol. Zijn dus geen haar beter dan scalpers.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:32
242 via bol is toch wel oke? Tuurlijk, een kleine marge maar je hebt iig de keuze. Om dan mensen meteen scalpers te bestempelen gaat ook erg ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
219 is de advies prijs vanuit Sony. Het is aan de verkoper (bol.com) om hier aan te houden of af te wijken.
Als de vraag wat minder word dan verwacht ik dat bol.com ook wel weer adviesprijzen gaan hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hulleman schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:08:
[...]

Nope, blijkbaar is dat rechtstreeks via Bol. Zijn dus geen haar beter dan scalpers.
Ik zie het, inderdaad. Ze hebben nu in ieder geval wel de scalpers die nog actief zijn op hun eigen site buitenspel gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:11
sderooij schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:19:
242 via bol is toch wel oke? Tuurlijk, een kleine marge maar je hebt iig de keuze. Om dan mensen meteen scalpers te bestempelen gaat ook erg ver.
Koop een paar bonnen bij wissel scheelt ook weer een paar pleuro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-04 09:50
Helaas ook deze gemist, mail systeem van bol werkt ook niet pff.. al sinds november aant klooien hahaha.

Dan maar weer een maandje wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-06 11:35
Ik heb sinds enkele dagen een Spigen ultra thin cover erop. Is net uit.
Ligt lekker in de hand.
Achterkant van de portal krast vrij snel moet ik zeggen, vooral met een bepaalde lichtinval zie je dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:35
Hij is op voorraad bij coolblue voor €239

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-04 09:50
skreppiedoe schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 07:18:
Hij is op voorraad bij coolblue voor €239
Eindelijk gelukt.. weer geen email van ze tough..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-06 17:01
Coolblue mensen.. hier directe link

https://www.coolblue.nl/p...ea-4b44-b2b0-674469f180d2

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:38
Toch wel slim van Coolblue om 20 euro meer te vragen bij schaarte.

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Sjeefr schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 10:47:
https://www.playstation.c...tion-support/vat-invoice/

[...]

Ik kan mij niet voorstellen dat dit wettelijk mag. Je hoort toch gewoon een jaar lang een factuur te moeten kunnen downloaden? Tenslotte hebben ze zelf ook een bewaarplicht.
Ik denk wel langer. In Nederland is het bij wet verplicht om 7 jaar de administratie te bewaren. Facturen zijn daar onderdeel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gruijters schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 23:23:
Ik heb sinds enkele dagen een Spigen ultra thin cover erop. Is net uit.
Ligt lekker in de hand.
Achterkant van de portal krast vrij snel moet ik zeggen, vooral met een bepaalde lichtinval zie je dit.
Nice, ga die denk ik ook kopen en afscheid nemen van m’n siliconen hoes. Ziet er toch wat gelikter uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gruijters
Anoniem: 1885112 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:11:
[...]

Nice, ga die denk ik ook kopen en afscheid nemen van m’n siliconen hoes. Ziet er toch wat gelikter uit.
Ja ziet er strak uit en voelt goed! Aanradertje.
Spigen is kwalitatief ook altijd goed, vooral voor die twee tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gruijters schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:31:
[...]

Ja ziet er strak uit en voelt goed! Aanradertje.
Spigen is kwalitatief ook altijd goed, vooral voor die twee tientjes.
Precies, ben ook altijd te spreken over Spigen. Heb hun screenprotector op de Portal zitten en die is ook perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ELTUNO
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-05 09:33
Net op Amazon.de besteld.

Levering 14 februari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
ELTUNO schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:21:

Levering 14 februari.
Top, heb hem ook besteld. Thx

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:38
weer te bestellen bij playstation zelf

https://direct.playstatio...tion-portal-remote-player

PSN : Geraedus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielle0173
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09-05 19:00
Momenteel is de Portal weer beschikbaar bij Sony zelf voor €219,99
https://direct.playstatio...tion-portal-remote-player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
En nu weer of nog steeds :)

Ik probeer er nóg eentje te kopen, zodat ik mijn huidige retour kan sturen ivm een kleine irritatie in de linker joystick. Helaas kan je er blijkbaar maar ééntje kopen. Ik stuur 'm liever niet retour en dan maar afwachten hoelang het duurt voordat ik 'm terug heb.

[ Voor 95% gewijzigd door Sjeefr op 02-02-2024 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Sjeefr schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:11:
En nu weer of nog steeds :)

Ik probeer er nóg eentje te kopen, zodat ik mijn huidige retour kan sturen ivm een kleine irritatie in de linker joystick. Helaas kan je er blijkbaar maar ééntje kopen. Ik stuur 'm liever niet retour en dan maar afwachten hoelang het duurt voordat ik 'm terug heb.
Volgens mij zit die klik/irritatie in elke linker joystick. Moet zeggen dat het mij niet meer opvalt of dat het al is weg versleten.
Ben benieuwd of je het bij een ander exemplaar niet hebt.

Als er hall effect sticks uitkomen dan zet ik die er wel in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gruijters
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GuRoQVBom9EOIC3vSjE8NZq0MYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LPRPiWSnOkD6vorGReQgYKic.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds de releasedatum in bezit.

Spigen Ultra Thin cover
Skull & Co Thumb set

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjeefr
Ziet er naar uit dat er permanent voorraad is bij Sony nu? Heb nu 3 dagen lang 3x per dag gecheckt, gewoon voor de lol. Ieder moment was er voorraad. Zo ook dus nu.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjeefr op 03-02-2024 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Sjeefr schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 14:38:
Ziet er naar uit dat er permanent voorraad is bij Sony nu? Heb nu 3 dagen lang 3x per dag gecheckt, gewoon voor de lol. Ieder moment was er voorraad. Zo ook dus nu.
Jep, denk dat de meesten willen wachten op nieuwe psvita. Portal gaat niet zo hard qua verkopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
Amaze86 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:04:
[...]

Jep, denk dat de meesten willen wachten op nieuwe psvita. Portal gaat niet zo hard qua verkopen....
Sarcastisch? :+ Eerste keer sinds de release van november dat de Portal normaal te krijgen is haha.

Bovendien verwacht ik de eventuele nieuwe handheld voorlopig nog niet. Het is ook maar een gerucht, maar denk niet dat Sony al geld en tijd in een nieuwe handheld stak voordat ze wisten hoe goed de Portal het deed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
Amaze86 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:04:
[...]

De eerste 2 maand was ie anders constant uitverkocht en waren er scalpers die ‘m voor 300€+ doorverkochten. Volgens mij is dat wel een teken dat het ‘hard’ gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
@Daan0s Vraag me af hoe groot de voorraad was elke keer, hopelijlk maakt Sony de verkoopcijfers bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:36

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Oei een Belgische url! Daar wel, maar in Nederland niet! https://direct.playstatio...tion-portal-remote-player

[ Voor 19% gewijzigd door joblamie op 05-02-2024 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:36
Shit, ik zie het nu ook :(

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06-2024

swopdark

ja doe maar...

Ik heb de portal kunnen kopen afgelopen vrijdag via playstation zelf. Zaterdag in huis en 219 voor betaald. Wat een gaaf ding! Ik was echt heel benieuwd naar de ergonomie en de latency maar damn die laatste is er vrijwel niet. het is echt heel responsief. wel twee connection issues gehad maar voor 98pct gewoon smooth. Ding ligt heel goed in de hand. Wel even wennen dat je dubbel moet tappen op het scherm om de touchpad functionaliteit te actieveren. En het scherm is echt heel goed. Ik heb een LG oled tv en kan niet anders zeggen dan dat de kleuren en helderheid echt op gelijk niveau is. Enkel de zwartwaardes zijn beter op oled.

Ik heb RE4 gespeeld, borderlands 3 en als laatste nobody saves the world (ps plus game). juist die laatste lijkt gemaakt voor de portal.

Helaaaass, is de headphone jack op mijn systeem kapot. Het kabeltje blijft niet zitten en maakt geen contact. Echt heel zuur want bij aanmelden van de retour was hij weer uitverkocht waardoor ik niet een andere kan ontvangen. Hij gaat dus vandaag weer retour, of ik wacht nog even een weekje om nog even kunnen spelen :)

[ Voor 4% gewijzigd door swopdark op 05-02-2024 10:05 . Reden: typos ]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
swopdark schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:04:
En het scherm is echt heel goed. Ik heb een LG oled tv en kan niet anders zeggen dan dat de kleuren en helderheid echt op gelijk niveau is. Enkel de zwartwaardes zijn beter op oled.
Het is een prima scherm. Maar om te zeggen dat het op hetzelfde niveau als OLED ligt, los van de zwartwaardes, doe je OLED wel tekort. Het scherm is een forse stap terug ten opzichte van mijn LG OLED C3. In alle opzichten.

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 05-02-2024 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManfredZ0R
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-05 21:55
Eindelijk 1 kunnen bestellen...staat op dit moment op voorraad bij de playstation store zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
ELTUNO schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:21:

Levering 14 februari.
Mijne komt vanavond al :)

[ Voor 3% gewijzigd door Amaze86 op 07-02-2024 09:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ocin32
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 26-05 21:22
Maandagmiddag eindelijk eentje kunnen bestellen, direct bij playstation/sony. Zoals eerder gezegd stond die daar al een tijdje beschikbaar.

Vandaag binnen gekomen! Eerste snelle blik; ja dat werkt, doet exact wat het moet doen. Even switchen van het oled scherm van mijn nintendo switch naar LCD, maar het is al met al een aardig scherm. In ieder geval een fijn formaat.

Kan er niet meer over zeggen eigenlijk. Voor geintereseerde; Test de use case m.b.v. een laptop of ipad o.i.d. om vast te stellen dat deze techniek voor jou gaat werken op de plaats waar je het denkt te gebruiken maar het comfort niet hebt van 1 device wat lekker in de hand ligt. Als dat werkt, dan zal de ervaring op de portal identiek zijn. Maar dan lekker achterover leunend op de bank of in een stoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ocin32 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:10:

Kan er niet meer over zeggen eigenlijk. Voor geintereseerde; Test de use case m.b.v. een laptop of ipad o.i.d. om vast te stellen dat deze techniek voor jou gaat werken op de plaats waar je het denkt te gebruiken maar het comfort niet hebt van 1 device wat lekker in de hand ligt. Als dat werkt, dan zal de ervaring op de portal identiek zijn. Maar dan lekker achterover leunend op de bank of in een stoel.
Dit kan je niet direct 1 op 1 vergelijken. Aangezien de ervaringen wel anders kunnen zijn met de PlayStation app, chiaki en de portal. Dus die ervaring is zeker niet identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocin32
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 26-05 21:22
Anoniem: 306567 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:28:
[...]

Dit kan je niet direct 1 op 1 vergelijken. Aangezien de ervaringen wel anders kunnen zijn met de PlayStation app, chiaki en de portal. Dus die ervaring is zeker niet identiek.
Op zich eens, maar even uitgaand van een goede wifi situatie (laten we niet wederom in dit topic verzanden in een discussie over wifi kanalen etc) , zou je er van uit mogen gaan dat het een goede test is om de techniek/verbindingskwaliteit uit te proberen op een laptop/ipad i.c.m. de officiele sony remote play app. Wanneer dat goed werkt, is de kans vrij groot dat de portal dit ook doet mijn inzien.(getest op zowel de ziggo connectbox en op het smartwifi giga modem)

Voor mij was het in ieder geval de bevestiging dat deze streaming techniek werkt en ben tot aanschaf overgegaan. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ocin32 op 07-02-2024 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
Ocin32 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:00:
[...]

Op zich eens, maar even uitgaand van een goede wifi situatie (laten we niet wederom in dit topic verzanden in een discussie over wifi kanalen etc) , zou je er van uit mogen gaan dat het een goede test is om de techniek/verbindingskwaliteit uit te proberen op een laptop/ipad i.c.m. de officiele sony remote play app. Wanneer dat goed werkt, is de kans vrij groot dat de portal dit ook doet mijn inzien.(getest op zowel de ziggo connectbox en op het smartwifi giga modem)

Voor mij was het in ieder geval de bevestiging dat deze streaming techniek werkt en ben tot aanschaf overgegaan. :)
Idd, zo heb ik het ook getest en daarna direct gekocht bij release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter5
  • Laatst online: 06-06 18:00
Vandaag Portal ontvangen. Netjes screenprotector erop en in een case gestoken. Merk ik bij het gamen dat de linker analoge controller bewegingen naar omhoog en omlaag niet registreert. Kan weer retour :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Amaze86 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:49:
@Daan0s Vraag me af hoe groot de voorraad was elke keer, hopelijlk maakt Sony de verkoopcijfers bekend.
Als de verkoopcijfers niet bekend zijn, hoe weet je dan dat de Portal ‘niet zo hard gaat qua verkopen’?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Voor iedereen die stutters ervaart op de portal, iemand op reddit is er achter gekomen hoe dit komt. Blijkbaar stuurt de ps5 59,94hz uit via remote play. Het scherm van de portal is 60hz, hierdoor ga je dus een microstutter zien.

Dat is dan ook de reden waarom er verschillende ervaringen zijn op chiaki, ps app en de portal. Sommige devices kunnen wel die 59,94hz aan. Hopelijk gaat Sony dit snel oplossen met een firmware update anders gaat die bij mij toch echt de verkoop in.

https://www.dexerto.com/t...inds-crucial-fix-2499820/

According to subreddit user parasupaman, the PS5 “appears to be locked to outputting 59.94 fps/hz over Remote Play” and as a result, any device which does not have the fresh rate to match is likely going to experience stuttering.

As it stands, the PlayStation Portal 8-inch 1080p LCD has a 60Hz refresh rate, which does not align with the PS5 console’s remote play output. The Reddit user suspects that even this minuscule 0.06Hz difference is what causes the screen to stutter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tux3.14
Ocin32 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:00:
[...]

Helaas, daar mag je niet vanuit gaan ;)
De Portal werkt met AC en kan overweg met max 40mhz bandbreedte. Als je iPad of Laptop met een andere Wifi protocol werkt (Wifi6 bijvoorbeeld) over een bandbreedte van 80mhz, dan zegt dat niks hoe AC over 40mhz presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Apart om te zien dat juist nu de Portal goed verkrijgbaar is de activiteit in dit topic tot stilstand is gekomen. Geen nieuwe eigenaars en ervaringen?

Ikzelf geniet elke dat weer van het ding en ik blijf onder de indruk van het scherm. Wel ben ik benieuwd of er nou nog eens een update komt voor de volumeregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 02:48
Ik heb em nu een week in bezig. Ergonomisch fijner dan mijn Nintendo Switch. Heb mn PS5 aangesloten op een Orbi sataliet die draadloos is gekoppeld aan de router (met dedicated backhaul) en prima game ervaring. Speel geen competitieve games though. Ben nu met Rayman Legends aan het spelen erop :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Claesar88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06:25
Sinds een kleine week heb ik de Portal.

Ondanks mijn eerder trage internet (27 mb/s download, 9 mb/s upload => Proximus) werkt het thuis gewoonweg perfect. De PS5 hangt bedraad aan het internet.

Sinds gisteren heb ik 'm ook mee op vakantie naar de zee. Ook hier werkt het vlekkeloos en vlot. Zalig!

Ik ben helemaal verkocht aan dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlaanderen1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 05-06 18:46
Ik twijfel nog erg over een PS Portal aan te schaffen, of om gewoon de Steam Deck te kopen met de Chiaki app (remoteplay).

Iemand hier toevallig die beide devices heeft en een kleine comparison heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
Vlaanderen1 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 08:48:
Ik twijfel nog erg over een PS Portal aan te schaffen, of om gewoon de Steam Deck te kopen met de Chiaki app (remoteplay).

Echt dit hele topic staat vol met vergelijkingen. Heeft overigens geen zin om van iemand anders uit te gaan. Bij iedereen werkt het ene beter dan het andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:18
Steam deck Oled heeft beter scherm maar kleiner. Portal heeft betere controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Vlaanderen1 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 08:48:

Je kunt niet twijfelen tussen een Portal en Steam Deck, omdat het totaal verschillende apparaten zijn met een totaal verschillend prijskaartje. Een Steam Deck koop je niet alleen voor de remote play functionaliteit.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 13-02-2024 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
giantgiantus schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 09:18:
Steam deck Oled heeft beter scherm maar kleiner. Portal heeft betere controller.
Dat is niet helemaal waar. De Steam Deck mag dan OLED hebben, maar die is 1 inch kleiner en heeft een fors minder aantal pixels (1280x800 tegenover Full HD 1920x1080).
De controller is subjectief, de ene vind de PS5 controller fijner, de andere een Xbox look a like op de Steamdeck.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlaanderen1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 05-06 18:46
Hulleman schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 09:32:
[...]

Je kunt niet twijfelen tussen een Portal en Steam Deck, omdat het totaal verschillende apparaten zijn met een totaal verschillend prijskaartje. Een Steam Deck koop je niet alleen voor de remote play functionaliteit.
De meerprijs vind ik niet zo erg, gezien je er een hoop voor terug krijgt. Maar voornamelijk wil ik het dus gebruiken voor remote play. Ging mij meer om de ervaring kwa haperingen tijdens het remote play.

Dat de Steamdeck ook PC games kan draaien is natuurlijk een mooie bijkomstigheid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-04 11:15
Vlaanderen1 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 09:47:
[...]

De meerprijs vind ik niet zo erg, gezien je er een hoop voor terug krijgt. Maar voornamelijk wil ik het dus gebruiken voor remote play. Ging mij meer om de ervaring kwa haperingen tijdens het remote play.

Dat de Steamdeck ook PC games kan draaien is natuurlijk een mooie bijkomstigheid.
Ik heb geen vergelijking voor je maar ik heb de Portal inmiddels op meerdere plekken buitenshuis gebruikt. 2x in een hotel op de 5G hotspot van mijn telefoon en op het wifi netwerk van mijn ouders. De experience op het wifi netwerk van mijn ouders was flawless zonder hiccups. Het was alsof ik thuis speelde terwijl ik 130km verderop was. Mijn ouders hebben een standaard en out of the box kpn glasvezel verbinding met een zo’n super wifi punt wat niet vergelijkbaar is met mijn eigen setup, maar het werkt perfect. Via mijn hotspot duurde het verbinden wat langer en had ik af en toe een beetje lag maar overall was dat ook zeer goed speelbaar.

Overigens merk ik dat ik thuis amper meer op m’n tv speel en 9 van de 10 keer de Portal erbij pak omdat hij binnen handbereik ligt. Voor mij echt een gouden aankoop tot nu toe :)

[ Voor 16% gewijzigd door rickjehh op 13-02-2024 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Hier werkt die ook perfect, zo makkelijk geen last van connectie problemen, haperingen. Alleen twijfel omdat Sony met nieuwe vita komt, als we de geruchten mogen geloven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tux3.14
Amaze86 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 10:50:
Hier werkt die ook perfect, zo makkelijk geen last van connectie problemen, haperingen. Alleen twijfel omdat Sony met nieuwe vita komt, als we de geruchten mogen geloven.
Als de geruchten al waar zijn dan hebben ze het over het releasen van de Vita opvolger samen met de PS6. Dus dat gaat nog heel wat jaren duren. Als je nu remote wil gamen gewoon gaan voor de Portal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
[...]

Voordeel van een Steamdeck is dat gamepass ook aan de praat te krijgen is. Logitech heeft ook een streamer (logitech g cloud) uitgebracht, die o.a. gamepass en PS remote play ondersteunt.

Als het je puur om remote play gaat, zou ik de centen in de zak houden en de Portal kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Het grote probleem op dit moment met de portal is dat het scherm op 60hz draait en de ps5 via remote play 59,94hz output. Dit zorgt voor een microstutter, die niet iedereen ziet. Maar als je hem ziet is die enorm irritant. Op de steamdeck via chiaki heb je er geen last van. Ander bijkomend voordeel is dat je op de steamdeck oled HDR kan gebruiken via remote play.

Voor mij een reden om de portal weer te verkopen.(Als iemand interesse heeft, stuur mij een DM)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 15-02-2024 10:59 ]

Hulleman schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:51:
[...]

Voordeel van een Steamdeck is dat gamepass ook aan de praat te krijgen is. Logitech heeft ook een streamer (logitech g cloud) uitgebracht, die o.a. gamepass en PS remote play ondersteunt.
Gamepass werkt op de steam deck niet zomaar. Alleen Xcloud is beschikbaar, maar dan zit je op max 720P en een 1mbit stream. Dat is niet echt aan te raden.

• Hulleman
Anoniem: 306567 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:26:
[...]

Gamepass werkt op de steam deck niet zomaar. Alleen Xcloud is beschikbaar, maar dan zit je op max 720P en een 1mbit stream. Dat is niet echt aan te raden.
Goede aanvulling, dank!

• Sjeefr
Anoniem: 306567 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:26:
[...]

Flinke compressie, want 720p60 is al 5mbit/s :'(

Sjeefr schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 20:53:
[...]

Flinke compressie, want 720p60 is al 5mbit/s :'(
Daarom is het ook niet om aan te zien. Heeft volgens mij te maken door een beperking aan de Xbox kant. De ps5 heeft hier dedicated hardware voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HertogJack
  • Laatst online: 06-06 17:01
Spigen thin fit net binnengekomen..

Voor iedereen die bescherming zoekt voor zn portal kan ik deze wel aanbevelen 👌

psn: HertogJack

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 306567 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 08:29:
[...]

Ik had hier wel een latency test gedaan en ik zie inderdaad 10 ms verschil. Ik heb het gestest met GT7. Overigens is de beeldkwaliteit ook beter geworden bij mij. Al met al een veel betere ervaring.

Ik heb hieronder twee testen gedaan voor de update en na de update.

Latency voor de update:

67ms:

[Afbeelding]

60ms:

[Afbeelding]

Latency na de update:

50ms:

[Afbeelding]

50ms:

[Afbeelding]
In mijn vorige post had ik de delay gemeten van de portal t.o.v. de tv. (50ms) Nu heb ik ook eens gekeken wat dit op chiaki4deck is, daar zit ik gemiddeld op 17ms. Een erg groot verschil moet ik zeggen. Ik heb mijn portal verkocht, dit zal dan ook waarschijnlijk mijn laatste post hier zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LjTx5E1zytKnz1-7xJXx8PoGzgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6LEjlDLO2ONKFthIc3c57Y6W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xrXG8-ELIsV_X5-LMpPSl9yhHqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XuO930l6MIsY2tL9x3D0rBnK.jpg?f=fotoalbum_large

Ik meet zelfs soms 0ms verschil:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qdCc6gBR4_oH9rTK_SrgG-zkWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gGHYwsJzytmnan25qs3zBhdi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 18-02-2024 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FokschaapX
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-06 08:48
Excuus; ik trek mijn keutel in

[ Voor 68% gewijzigd door FokschaapX op 18-02-2024 17:56 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

FokschaapX schreef op zondag 18 februari 2024 @ 16:16:
Ik heb een andere oplossing: niet meten
We zitten hier op tweakers toch?

Overigens ook wel een dooddoener deze opmerking. Vroeger waren er op Tweakers nog mensen die het interessant vonden. Ik doe de moeite om dit soort dingen te delen en vervolgens krijg je dit soort reacties.

Bedankt he!

[ Voor 57% gewijzigd door BM op 21-02-2024 09:43 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 19 Laatste

Let op:
Gezien de slechte verkrijgbaarheid de laatste tijd wat aanvullende regels:
- geen rants / gezeur / discussie over scalping
- geen V&A
- voorraad bij winkels mag gepost worden, maar een hele discussie over de slechte voorraad draagt niks bij.
- geen 'statusupdates' van je bestellingen of leveringen.

Gebruik bij connectieproblemen de zoekfunctie; dit is al veelvuldig besproken en er staan zat tips in het topic.