Finraziel schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 00:05:
[...]
Bedoel je dan, als je alles op native resolutie draait? Want die Ally kun je ook gewoon op 720p zetten he... En volgens mij is hij dan iets sterker dan de steam deck. En met vrr ook nog makkelijker om een vloeiende ervaring te hebben.
Nee, 720p 15 watt zodat de accu beetje redelijk is.
Maar ook op 20watt (de max voor die niet X model) valt hij in bepaalde games tegen.
Behalve de video ken ik iemand die van een Deck LCD naar de Xbox ROG Ally is gegaan, en in de meeste games die diegene speelt is de performance on par of slechter dan de Deck.
MAAR, op Windows, geen idee of Bazzite of andere distro daar verandering in kunnen brengen, maar wat diegene speelt werkt niet op Linux (want anti cheat die gewoon niet compatible is) dus Linux is voor diegene geen optie.
Dat maakt de Xbox ROG Ally niet slecht gezien de prijs verschil, maar het is zeker iets om rekening mee te houden.
Ik zou nog liever de oudere MSI Claw (met Core Ultra 7 155h) halen die nog goedkoper is, accuduur is slechter dan de Ally, maar je krijgt meer performance, hall effect sticks, betere speakers en thunderbolt 4.
Ik heb daarvan de Core Ultra 5 135h variant die wat zwakker is dan de 155h, en het is een fors beter apparaat dan de Deck qua performance, dus ook de Xbox ROG Ally.
Wel natuurlijk slechter dan nieuwere Claw AI 8+ of Xbox ROG Ally X, maar voor de prijs (onder 500 euro bij Megekko) is de oudere MSI Claw de betere koop.
Maar slechtere accuduur, daarom speel ik daarop alleen games die niet lekker werken op Linux, en voor de rest gebruik ik mijn LCD Deck (ik wou geen Windows erop, en de Claw was vorig jaar nog veel goedkoper dan nu te koop).
[
Voor 17% gewijzigd door
Mizgala28 op 28-05-2026 01:42
]