Pas even op een bierviltje berekend.Atomius schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:46:
Volgend jaar een bevalling, dus kijk ik uit naar een zorgverzekering met dekking voor poliklinische bevalling en kraamhulpvergoeding.
Eigen risico (ER) twijfel ik nog over. Stel je vrouw bevalt niet thuis maar poliklinisch, dan wordt je eigen risico niet aangesproken toch? Of wel, als het daarna een medische bevalling wordt? Wat is handig hierin?
CZ komt in beide gevallen volgens mij als goedkoopste maar ook als degene met de beste voorwaarden uit de bus (100% vergoeding kraamzorg, 100% vergoeding poliklinische bevalling). Ik lees iig niets over een maximum vergoeding - bij concurrenten wel tot bijv. maximaal 150 of 250 euro.
Bij 385 ER is het 1610 per jaar, bij 885 ER 1786.
Zijn er meer mensen hier die in hetzelfde schuitje zitten of wellicht goed geïnformeerd zijn? Wat is wijsheid in deze situatie?
Eigen bijdrage voor 49 uur kraamzorg is in 2024 250 euro. Meestal kost de aanvullende verzekering zo'n beetje hetzelfde. Je moet het dan vooral hebben van de overige extra's uit de aanvullende verzekering.
Bij sommige basisverzekeringen zit het kraampakket er in. Maar als je het zelf koopt is het ook slechts 25-30 euro dus dat maakt niet veel uit.
Het kan dus zijn dat je bij een goedkope basisverzekering uiteindelijk goedkoper uit bent zonder aanvullende verzekering.